Sdílejte s námi Vary! Vodafone TV se rozrůstá o nový filmový KVIFF.TV Channel, přímo na festivalu vyroste Vodafone zóna

Televize od Vodafonu se rozrůstá o nový filmový kanál KVIFF.TV Channel, který bude dostupný výhradně na Vodafone TV. Od 26. června nabídne v nepřetržitém vysílání domácí i zahraniční filmy a dokumenty, které budou proložené reportážemi a pořady vznikajícími zejména během filmového festivalu v Karlových Varech. Během festivalu vyroste nedaleko hotelu Thermal také tradiční Vodafone zóna, která nabídne řadu akcí, odpočinek, občerstvení i soutěže. Festivalem bude provázet aplikace Vodafone KVIFF Guide.

Už za týden, ve středu 26. června od 14 hodin, zahájí vysílání KVIFF.TV Channel, filmový kanál dostupný výhradně na Vodafone TV. V nepřetržitém vysílání KVIFF.TV Channel najdou diváci program sestavený z žánrově různorodých filmových titulů i dokumentů domácí, evropské a celosvětové produkce, proložený původními rozhovory, reportážemi a bonusovými pořady, které vznikají převážně během filmového festivalu v Karlových Varech. Filmy i pořady budou vysílány v původním znění s českými titulky, méně často v dabované verzi.

KVIFF.TV Channel bude součástí základní nabídky Vodafone TV+ dostupné přes internet (IPTV) a následně na přelomu června a července i přes kabelový příjem. K dispozici bude na pozici 20.

Vodafone zóna pro ty, kteří dorazí do Karlových Varů

Nový kanál KVIFF.TV Channel nabídne kvalitní filmovou tvorbu všem, kdo ale navíc dorazí přímo do Karlových Varů, může se během filmového festivalu těšit na Vodafone zónu. Ta už tradičně vyroste naproti hotelu Thermal ve Dvořákových sadech, letos ale ve zcela novém udržitelném kabátě. Bude postavena z desek z recyklovaného materiálu PolyAI, a to tak, aby je Vodafone mohl využívat opakovaně i na další eventy.

„Vodafone je dlouhodobým partnerem filmového festivalu a v Karlových Varech jsme v minulosti ukázali například špičkové rychlosti a unikátní příklady využití mobilní sítě 5G. Letos tu testujeme speciální rozšíření kapacity sítě 5G o 25 procent, což pro návštěvníky festivalu znamená možnost vyzkoušet si jedno z nejlépe a nejmoderněji pokrytých míst v Česku. I v rušném dni mohou počítat s rychlostí stahování v řádu stovek Mb/s. Všechny také zvu do naší Vodafone zóny,“ říká Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Vodafone Czech Republic.

Návštěvníci si budou moci v zóně odpočinout, čeká na ně posezení a skvělé jídlo. K dispozici bude Wi-Fi a možnost nabít si telefon. Během dne si každý může užít i Vodafone kino, tentokrát je vytvořené jako krytá místnost s téměř 360° LED obrazovkou. Promítat se budou každý den krátké filmy (z festivalu Pragueshorts nebo studentské filmy FAMO), a to v původním formátu. Výjimečná obrazovka nabídne v celé své ploše relaxační a filmové scenérie vytvořené společností Fantasy Studios.

Právě Fantasy Studios se budou týkat i besedy a prezentace o jejich spolupráci na filmech a seriálech, jako je například The Mandalorian. Další besedy přinese Nadace Vodafone, a to včetně ukázek projektů, zájemci si budou moci vyzkoušet mimo jiné resuscitaci a rehabilitaci ve virtuální realitě. Besedy o filmech a aktuálních společenských tématech budou probíhat od pondělí do pátku vždy odpoledne a zúčastní se jich řada osobností z několika oblastí – herci, režiséři, studentští tvůrci, ale i například zástupci Policie nebo Horské služby.

Soutěže o PlayStation i reproduktory pro domácí kino

Další program nabídne gamingový prostor určený primárně pro Vodafone zákazníky, a to s možností zahrát si hry na konzolích PlayStation a zasoutěžit si o PlayStation 5 Slim. K dispozici budou informace o nové esportové soutěži Vodafone Talent League, díky které se může kdokoliv dostat až na vrchol.

Přímo ve Vodafone zóně budou připraveni poradit specialisté na služby Vodafonu, u kterých se zájemci budou moci seznámit například s aplikací Vodafone One a získat k ní zdarma sluchátka Air Flex. Další soutěž bude připravená na tabletu u hostesky, půjde o virtuální obývací pokoj se spoustou IoT (internet věcí) zařízení, soutěžící získají například pláštěnku, klobouk nebo tašku, navíc se bude losovat výherce reproduktorů Sony, které nabízejí zvuk jako v kině. Probíhat bude také filmový kvíz, kdo bude mít nejvíce správných odpovědí, může se opět těšit na zmíněné reproduktory se skvělým prostorovým zvukem.

Kromě filmů, besed a dalšího programu si návštěvníci můžou podobně jako loni užít i ranní jógu a večerní silent disco – DJ bude návštěvníkům hrát přímo do sluchátek, která budou na místě k zapůjčení.

Aplikace KVIFF Guide, aby návštěvníkům žádná akce neunikla

Celý program festivalu, včetně toho ve Vodafone zóně, mohou návštěvníci najít ve speciální festivalové aplikaci Vodafone KVIFF Guide. Kromě projekcí filmů zde uživatelé získají podrobné informace o doprovodném programu, mapy, tipy, rady a novinky, které jim usnadní orientaci ve festivalovém labyrintu.

Festivalové dění bude opět mapovat známý influencer Janek Rubeš a letos se objeví i Martin Mikyska alias Mikýř.

Vodafone Lounge v hotelu Thermal ozdobí výjimečná instalace od Lasvitu

Pro firemní zákazníky Vodafonu bude v prostorách hotelu Thermal připravené exkluzivní místo pro setkávání, a to už také tradiční Vodafone Lounge. Letos ho ozdobí několikametrová originální sklářská instalace Herbarium od společnosti Lasvit. Stejný designový koncept byl k vidění i v londýnské michelinské restauraci The Sketch.

„Filmový festival se týká umění a my chceme touto instalací našim firemním zákazníkům zpřístupnit kromě filmových zážitků také exkluzivní podívanou na sklářskou instalaci světového formátu. Herbarium, za kterým stojí náš zákazník Lasvit, je inovativním a nádherným zachycením přírody,“ říká Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Nový instantní fotoaparát instax WIDE 400 je určen pro focení skupinových snímků

  • Samospoušť usnadňuje focení skupinových snímků a zaručuje, že na fotce budou skutečně všichni.
  • Příslušenství pro nastavení úhlu záběru a objektiv pro detailní záběry ho odlišují od jeho předchůdce uvedeného před 10 lety.
  • Automatická expozice a ovládání blesku ve spojení s filmem ve formátu WIDE nabízejí celou řadu příležitostí pro focení, včetně snímků, na kterých je skupina lidí.

Uveden byl také modernizovaný hybridní fotoaparát instax mini LiPlay, který zároveň dokáže tisknout fotky uložené v telefonu. Je dostupný ve třech nových barevných variantách, nabízí snazší aktualizaci firmwaru a nabíjení přes USB-C.

Společnost FUJIFILM uvede na český trh instantní fotoaparát instax WIDE 400 v barevném provedení Sage Green. Model instax WIDE 400 je nástupcem fotoaparátu instax WIDE 300, který byl uveden na trh před 10 lety.

Jedná se o analogový instantní fotoaparát ve stále oblíbenějším formátu WIDE, který má ve srovnání s instax filmy klasické velikosti mini dvojnásobnou šířku. Je proto ideální pro skupinové snímky a záběry krajiny.

Inovovaný fotoaparát je vybaven samospouští, která usnadňuje skupinové snímky a zajišťuje, že nikdo z vašich přátel nebude stát mimo záběr. Nabízí také praktické příslušenství pro nastavení úhlu záběru, což umožňuje pořizovat snímky v dokonalém úhlu i bez použití stativu. Po nasazení přídavného objektivu, který je součástí balení, navíc můžete vedle originálních snímků instax WIDE pořizovat i makro snímky z blízkosti až 40 cm.

Instantní fotoaparát instax WIDE 400 se začne v Česku prodávat 12. července 2024 za 3699 Kč včetně DPH. Další informace najdete na https://instax.cz/instax-fotacky/wide-400/.

Současně bude uvedeno na trh pouzdro pro fotoaparát instax WIDE 400, které barevně dokonale ladí s novým fotoaparátem.

Hlavní vlastnosti fotoaparátu instax WIDE 400:

(1) Analogový instantní fotoaparát, který využívá širokoformátový film instax WIDE.

Tento analogový instantní fotoaparát je kompatibilní s filmy instax WIDE. Díky automatické expozici a ovládání blesku stačí otočit objektivem a zapnout jej, podržet fotoaparát a stisknout tlačítko spouště. Když budete objektivem otáčet dál stejným směrem, přepnete do režimu Krajina, který vám umožní zachytit scény na vzdálenost delší než 3 metry. Po nasazení objektivu pro detailní záběry, který je součástí balení, můžete navíc pořizovat makro snímky až do vzdálenosti 40 cm.

(2) Je vybaven samospouští, která má páčku, aby byl zážitek z analogového focení dokonalý.

Páčka samospouště je umístěna na přední straně fotoaparátu. Po natažení páčky se postupně rozsvítí LED diody a samospoušť nastavíte až na 10 sekund. Stisknutím tlačítka spouště začíná odpočítávání a LED diody postupně každé dvě sekundy zhasnou. Snadno tak lze pořizovat skupinové snímky a zároveň si vychutnat zvuk časovače i ovládání páčkou.

(3) Obsahuje užitečné příslušenství pro focení se samospouští.

Díky příslušenství pro nastavení úhlu kamery máte na výběr ze dvou variant nastavení výšky pro optimální úhel snímání. Nepotřebujete tedy vůbec stativ.

Hybridní fooaparát instax mini LiPlay v novém kabátku

FUJIFILM představil také modernizovaný hybridní instantní fotoaparát instax mini LiPlay 2v1, který se dočkal tří nových barevných provedení odpovídajících nejnovějším trendům – zelené Matcha Green, bílé Misty White a bronzové Deep Bronze, přičemž každá barva má odlišnou texturu.

Fotoaparát si přitom původní funkce, ovladatelnost a kompaktnost. Najdete tu proto třeba funkci pro záznam hlasových zpráv či funkci tiskárny pro tisk fotek uložených ve vašem telefonu. Nově zde najdete moderní rozhraní USB Type-C pro snadnější nabíjení. Proces aktualizace firmwaru, který dříve vyžadoval jeho stažení z webových stránek a uložení na Micro SD kartu, se nyní provádí propojením se speciální mobilní aplikací a zařízením instax mini LiPlay, což zpříjemňuje používání.

Stejně jako u stávajícího fotoaparátu instax mini LiPlay můžete fotky ozdobit 13 designovými fotorámečky a 6 filtry. Speciální mobilní aplikace navíc přináší více než 60 různých fotorámečků. Rámečky a filtry lze využívat k přidávání efektů do snímků.

Instantní fotoaparát instax mini LiPlay se začne prodávat od 19. července 2024 za 4199 Kč včetně DPH. Další informace najdete na https://instax.cz/instax-fotacky/mini-liplay-refresh/.

O značce instax

Značka instax byla uvedena na trh v roce 1998 a v roce 2023 oslavila 25. výročí. instax začínal v Japonsku a nyní se rozrostl v globální značku, která působí ve více než 100 zemích světa, včetně Evropy, Severní a Jížní Ameriky, Číny a jihovýchodní Asie. Nejenže si můžete okamžitě vytisknout důležité okamžiky, ale můžete instax využít i jako nový komunikační nástroj a nástroj pro vyjádření svých pocitů. Kromě analogových instantních fotoaparátů jsme rozšířili naši nabídku o hybridní instantní fotoaparáty, které umožňují fotografovat a sledovat displej na zadní straně fotoaparátu a pak vybrat a tisknout oblíbené snímky, a také o tiskárny pro smartpony, které umožňují snadný tisk snímků z telefonu přímo na místě. Kromě toho aktivně podporujeme spolupráci v nejrůznějších oblastech po celém světě, například v oblasti módy, hudby, sportu a her. V oblasti sportu se podílíme na sponzorování mezinárodní breaking soutěže FUJIFILM instax Undisputed Masters, a široce propagujeme hodnotu značky instax.

O společnosti Fujifilm v Evropě

Společnost Fujifilm provozuje v Evropě více než 50 společností a poboček skupiny a zaměstnává více než 6 000 lidí, kteří se zabývají výzkumem a vývojem, výrobou, prodejem a servisem, přičemž strategickou centrálou pro tento region je společnost FUJIFILM Europe GmbH se sídlem v německém Ratingenu. V celé Evropě slouží entity společnosti Fujifilm řadě průmyslových odvětví včetně lékařské techniky, biofarmacie, elektronických materiálů, průmyslových výrobků, chemikálií, grafických systémů, optických zařízení, ukládání dat a všech aspektů fotografie. V posledních 20 letech se společnost intenzivněji zaměřuje na zdravotnictví – od diagnostiky po prevenci a léčbu. Dnes Fujifilm v Evropě poskytuje celé spektrum péče o pacienty, kromě výzkumu, vývoje a výroby v oblasti pokročilých terapií, genových terapií a vakcín, stejně jako poskytuje média pro buněčné kultury a řešení pro regenerativní medicínu.

FUJIFILM, instax, instax WIDE 400, instax mini LiPlay™ jsou obchodní známky společnosti FUJIFILM Corporation a jejích dceřiných společností. © 2024 FUJIFILM Europe GmbH.  Všechna práva vyhrazena.

Huawei Pura 70 Ultra: revoluční smartphone s průlomovými technologiemi

Legendární řada P společnosti Huawei je průkopníkem dokonalého spojení technologií a estetiky. Nyní byla tato řada modernizována a přejmenována na řadu Pura, která symbolizuje čistotu a jedinečnost. V rámci této nové řady společnost Huawei uvedla i model Pura 70 Ultra, který značí novou éru špičkového vlajkového telefonu značky a posouvá své technologie a fotografické funkce na novou úroveň.

Více světla nebo rychlejší závěrka – převratný výsuvný fotoaparát telefonu Pura 70 Ultra mění pravidla fotografování s chytrým telefonem. Tento nejnovější přírůstek do inovativní série Pura předefinuje mobilní technologie se svými bezkonkurenčními pokroky. Pyšní se průlomovými funkcemi zejména v oblasti mobilní fotografie, jako jsou Ultra Speed Snapshot, Ultra Lighting nebo Pop-Out Camera, ale i prvotřídní odolností díky robustnímu sklu Crystal Armor Kunlun.

Vysouvací kamera je hlavní dominantou

Ultra Lighting Pop-Out Camera od Huawei, kterou model Pura 70 Ultra disponuje a je první svého druhu, přináší průkopnickou vysouvací strukturu kamery. Ta kombinuje velký 1palcový senzor s clonou F1.6 a poskytuje vynikající kvalitu obrazu. Vysouvací design, podporovaný pokročilým rotačním přenosovým systémem, se při fotografování automaticky vysouvá a vytváří tak více prostoru uvnitř vnitřní struktury fotoaparátu, což vede k jasnějším a stabilnějším fotografiím.

Vhodný pro každého fotografa

Vysouvací kamera vyniká obzvlášť při zachycování rychle se pohybujících objektů díky Ultra Speed Snapshot, který používá AI Motion Vector Computing k vytváření snímků ve vysokém rozlišení. Uživatelům tak umožnuje zachytit pohybující se objekty rychlostí až 300 km/h s pozoruhodnou jasností. Za to vděčí Huawei XD Motion Engine a dvouexpozici s real-time senzorem. Snímky v pohybu jsou tak pro uživatele, ať už amatérské nebo profesionální fotografy, snadnější k zachycení, než tomu bylo dříve. Ať už se před kamerou odehrává vzrušující tenisový zápas nebo se mihne rychle jedoucí závodní auto či vysokorychlostní vlak, kamera Pura 70 Ultra tyto prchavé momenty snadno zmrazí. Systém Ultra Lighting Camera s 1palcovým senzorem a clonou F1.6 navíc uživatelům při snímání fotografie zajišťuje vynikající příjem světla. Výsledkem jsou ostré a jasné snímky i za náročných světelných podmínek.

Prvotřídní odolnost

Kromě vynikajících technologických pokroků v oblasti fotografie, je pro prémiovou vlajkovou loď řady Pura klíčovým prvkem odolnost. Pura 70 Ultra je vybavena novým sklem Crystal Armor Kunlun Glass, které se skládá ze skla Super Durable Kunlun Glass a technologie Crystal Armor odolné proti poškrábání. Tato technologie skla využívá inovativní materiál z amorfního diamantového uhlíku vylepšený bazaltovým kalením, čímž uživatelům nabízí bezprecedentní odolnost proti poškrábání. Ta je oproti předchozím řadám zvýšena o neuvěřitelných 300 %.

Společnosti Huawei se také podařilo inovovat výsuvnou konstrukci hlavního fotoaparátu a zajistit vysokou odolnost celého zařízení, aniž by mu museli přidat na váze. Model Pura 70 Ultra si zachovává své lehké a tenké 8,4mm tělo. Uživatelé tak mohou při fotografování natáhnout ruce, aby pořídili ty nejlepší záběry, aniž by pocítili velikost nebo váhu telefonu.

Pura 70 Ultra je na českém trhu dostupná za 37 999 Kč, a to na oficiálních stránkách Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

NVIDIA DLSS 3 zajistí v Pax Dei trojnásobnou snímkovou frekvenci

Technologie GeForce RTX v čele s NVIDIA DLSS jsou integrovány do stále více her. Aktuální přehled novinek je následující:

Sandboxová MMO hra Pax Dei je nyní k dispozici v předběžném přístupu ve službě Steam. Tvůrci hry Mainframe Industries spolu se svými partnery z vydavatelství New Tales zvou hráče, aby se zapojili do tvorby živého virtuálního světa, který mohou obývat po mnoho let. Již od vydání titul disponuje technologiemi NVIDIA DLSS 3 a Reflex.

Na desktopových GPU GeForce RTX řady 40 zajistí DLSS 3 ve 4K průměrně 3× vyšší snímkovou frekvenci. To umožňuje majitelům GeForce RTX 4070 a rychlejších karet hrát Pax Dei při více než 70 snímcích za sekundu na maximální detaily. A majitelé nejrychlejších GPU mohou hrát dokonce až se 145 snímky za sekundu.

Still Wakes The Deep od Secret Mode je pro studio The Chinese Room, tvůrce kritikou uznávaných her, jako je Amnesia: A Machine for the Pigs, Everybody’s Gone to the Rapture a Dear Esther, návratem k žánru hororových her z pohledu první osoby. Zde se k již výše zmíněným technologiím přidává také NVIDIA DLAA. NVIDIA DLSS 3 pak ve 4K s maximálním nastavením přinese 2,6násobný nárůst snímků za sekundu, což umožňuje mnoha konfiguracím dosáhnout výrazně nad 60 FPS a výkonnějším sestavám dokonce přes 100 FPS.

Skye: The Misty Isle od Aurora Game Studios je hyperrealistická vikingská hra o přežití, která se odehrává na majestátním ostrově Skye. Early Access startuje 19. června a také přinese DLSS 3 s funkcí Frame Generation, která dodá v průměru 2,4x více FPS. K dispozici samozřejmě bude také NVIDIA Reflex pro snížení latence.

Deep Rock Galactic ve své páté sezóně také umožňují využít DLSS 3. Technologie je, společně s ray tracingem, dostupná také v v THE FINALS, kde začala již třetí sezóna. Stále pokračují soutěže v rámci #GeForceSummer RTX, jejich podmínky jsou dostupné zde a zde. Přehled všech titulů s DLSS a dalšími RTX technologiemi je dostupný zde.

Detailnější informace naleznete v novém blogu: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/dlss-3-reflex-pax-dei-skye-the-misty-isle-still-wakes-the-deep.

ASUS zahájil prodej Vivobook S 15, svého prvního Copilot+ PC notebooku s AI funkcemi systému Windows 11

HLAVNÍ VÝHODY

  • Úžasný výkon AI: Snapdragon X Elite je nejrychlejší notebookový NPU na světě se 45 neurálními TOPS pro práci s nejnovějšími AI nástroji systému Windows a exkluzivními aplikacemi ASUS AI
  • Úžasná mobilita: 14,7 mm tenký,1,42 kg1 lehký; 70 Wh baterie s výdrží až 18 hodin2; rychlé nabíjení a technologie USB-C Easy Charge
  • Úžasná konektivita: dvojice portů USB4, dva porty USB 3.2 Gen 1 Type-A, HDMI 2.1, MicroSD karta, kombinovaný audio konektor; rychlost WiFi 7 až 5,8 Gb/s
  • Úžasné audio a video: poměr obrazovky k tělu 89 %; zvukový systém Harman Kardon Dolby Atmos

Společnost ASUS uvádí na trh novou generaci Copilot+ PC s umělou inteligencí, konkrétně ASUS Vivobook S 15 (S5507), který je vybaven procesorem Snapdragon X Elite a je prvním notebookem značky s technologií Copilot+. Nabízí funkce umělé inteligence pro systém Windows a sadu exkluzivních aplikací ASUS AI, které jsou navrženy tak, aby uživatelům umožnily lepší práci a zábavu.

„Stojíme na počátku nové éry osobních počítačů, na kterou se ASUS vydal uvedením našeho prvního AI PC,“ řekl S. Y. Hsu, Co-CEO společnosti ASUS. „Uvedení našeho prvního Copilot+ počítače s procesorem Snapdragon X Elite pro nás znamená důležitý milník. Věříme, že tato zařízení jsou budoucností spotřebitelských počítačů a zásadně změní způsob, jakým budeme pracovat, studovat, tvořit a bavit se.“

ASUS Vivobook S 15 je vůbec první Copilot+ počítač společnosti ASUS. Díky efektivnímu výkonu a integrovanému AI enginu platformy Snapdragon X Elite si uživatelé mohou vychutnat hardwarově akcelerované funkce AI i neuvěřitelný výkon a efektivitu, kterou přináší vlastní integrovaný procesor Qualcomm Oryon. Díky až 18hodinové výdrži baterie2 můžete nerušeně pracovat. K dispozici jsou rovněž ohromující 3K displej ASUS Lumina OLED s obnovovací frekvencí 120 Hz, zvuk s certifikací Harman Kardon či elegantní, pouhých 14,7 mm tenké a 1,42 kg lehké tělo1, které je jako stvořené pro cestování.

Úžasný výkon AI

ASUS Vivobook S 15 je vůbec první ASUS Windows Copilot+ PC, který využívá nejnovější AI nástroje systému Windows. Je vybaven procesorem Snapdragon X Elite s integrovanou NPU Qualcomm Hexagon a pyšní se pozoruhodným neurálním enginem 45 TOPS, který zajišťuje rychlé zpracování AI přímo v zařízení. Nechybí ultrarychlý SSD disk až PCIe 4.0 s kapacitou až 1 TB či až 32 GB operační paměti LPDDR5X 8448 MHz.

Mezi vylepšení nové generace využívající AI patří efekty Windows Studio a infračervená kamera ASUS AiSense. Schopnosti kamery detekovat přítomnost uživatele umožňuje funkce Adaptive Dimming, která ztlumí obrazovku, jakmile se uživatel odvrátí, nebo Adaptive Lock, která automaticky uzamkne notebook, když se se uživatel vzdálí, a zase ho odemkne, jakmile se vrátí. ASUS Vivobook S 15 je také prvním zařízením, které je vybaveno exkluzivní AI aplikací StoryCube, Jedná se o chytrý, pohodlný a výkonný způsob správy všech digitálních aktiv, který využívá asistenci umělé inteligence ke třídění, úpravám, správě a exportu pořízených nezpracovaných souborů.

S pomocí výkonného hardwaru integruje ASUS Vivobook S 15 pokročilé funkce, jako jsou efekty Windows Studio v2, které vylepšují osvětlení a odstraňují šum při videohovorech v režimu na výšku. Nechybí kamera ASUS AiSense s funkcí zabezpečení využívající AI, která umožňuje funkci adaptivního zámku, jenž se automaticky zamkne, pokud uživatel odejde od notebooku, a automaticky se odemkne při jeho návratu, a také automatické ztlumení, dívá-li se uživatel jinam. Přítomna je i funkce Live Captions pro přesné zobrazení titulků v reálném čase a aplikace Cocreator, která umožňuje uživatelům přeměnit své náčrty do podoby hotových uměleckých děl. Tyto inovativní technologie nejenže zvyšují bezpečnost a soukromí, ale také zlepšují audiovizuální zážitky a podporují kreativitu.

Úžasná mobilita

ASUS Vivobook S 15 je určen pro snadné přenášení. Vyniká 14,7 mm tenkou a 1,42 kg1 lehkou celokovovou konstrukcí, která díky minimalistickému vzhledu redefinuje termín elegance. Prémiové CNC gravírované logo dodává notebooku nádech noblesy, zatímco univerzální zúžená unibody konstrukce zajišťuje pevnost a stabilitu.

Baterie s kapacitou 70 Wh nabízí až 18 hodin2 nepřetržité práce nebo zábavy s podporou ultrarychlého nabíjení a funkce ASUS USB-C Easy Charge, díky níž lze notebook pohodlně nabíjet téměř z jakéhokoli zdroje.

Prémiový styl podtrhuje jednozónová klávesnice s RGB podsvícením, kterou lze personalizovat prostřednictvím funkce Dynamic Lighting v operačním systému Windows 11. Uživatelé proto mohou vytvářet zajímavé efekty, které dokonale odpovídají jejich osobnosti a náladě. Speciální klávesa Copilot umožňuje ponořit se během okamžiku do využívání AI nástrojů systému Windows. Velký a inteligentní touchpad zajišťuje snadné ovládání na větší pracovní ploše. Prostřednictvím intuitivních gest mohou uživatelé plynule ovládat různé úlohy, od úpravy zvuku po optimalizaci jasu obrazovky nebo přehrávání videa.

Úžasná konektivita

ASUS Vivobook S 15 obsahuje komplexní sadu konektorů, což zaručuje bezproblémové připojení na cestách. Nabízí dva porty USB4, které podporují rychlé nabíjení, připojení externích monitorů se 4K rozlišením a přenos dat rychlostí až 40 Gb/s. Má i dva porty USB 3.2 Gen 1 Type-A, HDMI 2.1, čtečku MicroSD karet a kombinovaný audio konektor.

Prostřednictvím standardu WiFi 7, jejž podporuje systém Qualcomm FastConnect 7800, nabízí ASUS Vivobook S 15 bleskovou rychlost přenosu dat až 5,8 Gb/s, čímž 4,8krát překonává standard WiFi 6, a zaručuje bezproblémové streamování, plynulé plnění úkolů a bleskové stahování.

Úžasné audio a video

ASUS Vivobook S 15 poskytuje také prvotřídní audiovizuální zážitky při práci, tvorbě nebo zábavě. Nabízí 15,6palcový displej ASUS Lumina OLED s rozlišením 3K a obnovovací frekvencí 120 Hz, který přináší jemné světelné efekty a mimořádné detaily stínů – to vše v živých a věrných barvách. Tento prvotřídní displej disponuje mimořádným 89% poměrem obrazovky k tělu, dobou odezvy 0,2 ms, 100% barevným gamutem DCI-P3 v kino kvalitě a certifikací VESA DisplayHDR True Black 600. Kromě toho garantuje i nízkou úroveň modrého světla zásluhou certifikace TÜV Rheinland pro lepší ochranu očí. Samotný displej je chráněn exkluzivním systémem ASUS OLED Care, který výrazně snižuje riziko vypalování obrazu. Výše popsaný displej doplňuje výkonný audiosystém s certifikací Harman Kardon a pohlcující, vícerozměrný zvuk Dolby Atmos.

Cena a dostupnost

Modelové označení Krátká specifikace Cena vč. DPH
S5507QA-OLED006W 15.6/X1E-78-100/16GB/1TB PCIE G4 SSD/Qualcomm UMA/SILVER/WIN11 HOME 35 990 Kč
S5507QA-OLED001W 15.6/X1E-78-100/32GB/1TB PCIE G4 SSD/Qualcomm UMA/SILVER/WIN11 HOME 38 490 Kč
S5507QA-OLED064X 15.6/X1E-78-100/32GB/1TB PCIE G4 SSD/Qualcomm UMA/SILVER/WIN11 PRO 40 990 Kč

TECHNICKÉ PARAMETRY[1]

ASUS Vivobook S 15 (S5507)
Výpočetní platforma Qualcomm Snapdragon X Elite
Qualcomm Snapdragon X Plus
Procesor až Qualcomm Oryon
Neurální procesorová jednotka až Qualcomm Hexagon
Grafická karta až Qualcomm Adreno
Displej 15,6″ ASUS OLED Lumina s poměrem stran 16:9 (2880 x 1620 pixelů) a obnovovací frekvencí 120 Hz, NanoEdge displej s tenkými rámečky ze tří stran, 89% poměr obrazovky k tělu, doba odezvy 0,2 ms, 100% barevný gamut DCI‑P3, certifikace DisplayHDR True Black 600, průměrná hodnota Delta E<1, maximální jas 600 nitů
Šasi materiál: kov

barva: Cool Silver

Operační systém Windows 11 Home/Pro
Základní paměť až 32 GB paměti LPDDR5X o frekvenci 8448 MHz
Úložiště až 1 TB SSD disk s rozhraním PCIe 4.0
Konektivita WiFi 7 (dvoupásmové 802.11ax), Qualcomm FastConnect 7800,
Bluetooth 5.4
Kamera Full HD IR kamera
kamera ASUS AiSense s efekty Windows Studio v2, adaptivní stmívání ASUS a adaptivní zámek ASUS
Konektory 2x USB4

2x USB 3.2 Gen 1 Type-A

1x HDMI 2.1 TMDS

1x kombinovaný audio konektor

1x čtečka MicroSD karet

Klávesnice přizpůsobitelné jednozónové RGB podsvícení s dynamickým osvětlením Windows, klávesnice ASUS ErgoSense s klávesou Copilot a klávesovou zkratkou emoji, technologie redukce šumu
Touchpad ASUS ErgoSense, chytrý touchpad s gesty, tichá technologie
Zvuk Dolby Atmos, certifikace Harman Kardon, inteligentní zesilovač,
ASUS Audio Booster
Baterie 70 Wh s výdrží až 18 hodin2
AC adaptér 90 W
Rozměry 352,6 x 227 x 14,7 ~ 15,9 mm
Hmotnost 1,42 kg1

O značce ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který nabízí nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, a poskytuje skvělé zážitky, které zlepšují život lidí na celém světě. Společnost ASUS se svým týmem 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost. Každý den získává více než 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a je zařazena mezi nejobdivovanější společnosti světa podle časopisu Fortune.

FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence

  1. Hmotnost se může lišit v závislosti na specifikacích.

    2 Testy baterie provedené společností ASUS dne 21. března 2024 s použitím postupu přehrávání videa v rozlišení 1080p. Testovací konfigurace: Vivobook S 15 OLED (S5507Q), 3K OLED panel, Qualcomm Snapdragon X Elite 12C, 1 TB SSD, 16 GB RAM, 70Wh baterie. Nastavení testu: WiFi vypnuto, podsvícení klávesnice vypnuto, plán napájení systému Windows nastaven na nejvyšší energetickou účinnost, jas displeje nastaven na 150 cd/m2. Skutečná výdrž baterie se může lišit v závislosti na konfiguraci produktu, používání, provozních podmínkách a nastavení správy napájení. Výdrž baterie se v průběhu její životnosti snižuje.

    3 Specifikace, obsah a dostupnost produktů se mohou bez předchozího upozornění měnit a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Úplné specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com.

 

IT manažeři se bojí auditů. Důvodem jsou nedostatky v digitálním vybavení firmy

Pouze jeden ze čtyř IT manažerů se před auditem cítí sebejistě. A to hlavně kvůli obavám ze zásadních nedostatků v oblasti digitálního vybavení podniku, jako jsou přehled nad procesy správy informací a dokumentů, které jsou pro jejich roli klíčové. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti Canon, do něhož se zapojilo 1709 manažerů ze sedmi evropských trhů.[1]

„Nové technologie v současné době mění možnosti hybridního pracovního prostředí, kde se informace vyměňují jak v digitální, tak v tištěné podobě. Tento systém jde ruku v ruce s novými očekáváními. Informace hrají v tomto kontextu zásadní roli, protože mohou rozhodnout o tom, jak dobře se podniky dokáží přizpůsobit a reagovat na nové výzvy. Náš průzkum však ukazuje, že obavy spojené se správou a ochranou dat, stejně jako nedostatečná produktivita při řízení procesů zpracování dokumentů, brání IT týmům využít plný potenciál informací ke zvýšení celkové hodnoty podniku,“ říká Marc Bory, viceprezident pro digitální tisk a řešení, marketing a inovace společnosti Canon Europe.

Obavy o data

Obavy spojené se správou dat jsou jasně vidět na míře sebevědomí vedoucích IT pracovníků před auditem. Na otázku, proč tomu tak je, odpovídají dvě konzistentní teze: nedostatek kontroly nad chováním zaměstnanců a nedostatečná přehlednost dokumentů a dat, přičemž obě tyto skutečnosti hrají zásadní roli.

Tyto obavy nejsou zcela liché. Více než třetina (36 %) vedoucích pracovníků tvrdí, že mají podezření nebo jsou si vědomi toho, že zaměstnanci nedodržují vždy pravidla pro dodržování předpisů (např. GDPR), zatímco každý pátý manažer IT (17 %) uvedl, že se v posledním roce setkal s náhodným porušením předpisů ze strany zaměstnanců. Tím vzniká interní zátěž. Více než polovina z nich uvádí, že bezpečnost IT jim zabírá značnou část pracovního dne.

Omezování rizik – zejména pokud jde o bezpečnost IT a dodržování předpisů – je pro vedoucí IT pracovníky stále na prvním místě. 60 % manažerů IT oddělení řadí bezpečnost mezi tři největší výzvy, přičemž více než čtvrtina (28 %) ji uvádí na prvním místě.

Absence skutečného digitálního pokroku

Podle průzkumu jsou ředitelé IT oddělení přesvědčeni o své digitální vyspělosti, neboť 78 % z nich se domnívá, že jejich organizace jsou již z hlediska digitálních procesů vyspělé. To znamená, že využívají procesy, které jsou digitalizované a automatizované. Nicméně průzkum ukazuje jiný obraz.

  • Výsledky ukazují, že jsou organizace na podobné úrovni jako v roce 2022, pokud jde o sledování, zpřístupňování, sdílení a mazání dokumentů pro účely auditu.
  • Automatická přístupová práva k dokumentům – nejběžnější možnost – najdeme pouze u 53 % organizací, což znamená, že plné zavedení automatizace řízení informačních a dokumentových procesů je ještě daleko.
  • Každý desátý vedoucí pracovník rezignoval během posledních dvou let na realizaci implementačního projektu. Mezi problémy spojené s implementací patří potíže s kompatibilitou (28 %), zpoždění (27 %) a přetrvávající závady nové technologie (21 %).

Přestože výhody, které může digitalizace firmám přinést, jsou zřejmé – téměř všichni, kdo zavedli automatizaci (99 %), uvádějí, že přínosy daleko přesahující rámec dodržování předpisů, protože práce je efektivnější (37 %), zlepšují se zkušenosti zaměstnanců (35 %) a zlepšuje se také zákaznická zkušenost (34 %) – mnoho ředitelů IT plně nevyužívá dostupná řešení pro správu dokumentů. Tento nedostatečný digitální pokrok omezuje možnosti IT týmů a způsobuje, že nemohou naplnit svůj potenciál.

Tori Miller Liu, prezidentka a generální ředitelka Asociace pro inteligentní správu informací (AIIM), uvedla: „Digitální svět vyžaduje, aby se moderní pracoviště řídila kvalitními a maximálně přístupnými informacemi nebo nestrukturovanými daty. Správa rostoucího objemu nestrukturovaných informací v hybridním prostředí je však pro organizace náročná. Řešením je efektivní správa informací; přináší lepší přehled a kontrolu, vyšší soulad s předpisy a také otevírá nové příležitosti vycházející ze stávajících informací.“

Představujeme IMS

Na základě více než 30 let zkušeností v oblasti služeb a řešení vytvořila společnost Canon řešení Information Management Solutions (IMS), které se zaměřuje na podporu podniků při zefektivňování procesů a informačních toků v rámci společnosti. Canon IMS poskytuje organizacím technologie, služby a poradenství, které pomáhají s digitalizací a hyperautomatizací podnikových procesů.

Společnost Canon, která poskytuje služby v širokém spektru průmyslových odvětví včetně výroby, financí, veřejného sektoru a telekomunikací, disponuje hloubkou a rozsahem odborných znalostí, které jí umožňují nabízet důvěryhodná komplexní řešení pro nejrůznější výzvy v oblasti správy informací. V současné době má společnost Canon v regionu EMEA více než 300 specialistů na správu informací, kteří pomáhají více než 2 000 evropských zákazníků.

„Firmy se stále častěji obracejí na IT týmy, aby jim pomohly generovat přidanou hodnotu při podnikání pomocí technologií. Ať už je organizace bankou, maloobchodním prodejcem, startupem nebo podnikem, způsob, jakým zachycuje, zpracovává a poskytuje informace, je pro její celkový úspěch rozhodující. Canon IMS pomáhá našim zákazníkům získat kontrolu nad jejich informačními a spisovými procesy, využít novou efektivitu a dosáhnout udržitelného růstu, který se od nich v současné době očekává,“ dodává Marc Bory z Canonu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz

  1. Společnost Canon Europe pověřila společnost Walnut Unlimited, aby provedla komplexní online průzkum mezi 1 709 pracovníky IT. Průzkum probíhal v období od listopadu do prosince 2023 a zaměřil se na sedm trhů: Velkou Británii, Francii, Německo, Itálii, severské země, Nizozemsko a Španělsko. Respondenti zastupovali různé úrovně pravomocí ve společnostech různých velikostí a v různých odvětvích.

 

Slet poprvé digitálně. Aplikaci Sokol využijí desetitisíce lidí

Už žádné tištěné programy a mapy. Blížící se XVII. všesokolský slet poprvé v historii využije mobilní aplikaci, která sokolům pomůže s organizací největší sportovně-společensko-kulturní události roku na našem území.

Během sletového týdne, který se koná od 30. června do 5. července v Praze, najdou účastníci i diváci v aplikaci detailní program a všechny důležité praktické informace k organizaci akce. Kromě toho aplikace nabízí i speciální obsah využitelný už teď pár týdnů před sletem.

„Například v kategorii Extra najdou uživatelé slevy a výhody, k jejichž čerpání opravňuje speciální QR kód. Ty budou postupně přibývat. Připravujeme i soutěže o ceny,“ prozradil starosta České obce sokolské Martin Chlumský. S pomocím aplikace lze sledovat i pohyb sletové tramvaje po hlavním městě.

Aplikace je ke stažení na platformách Google Play a App Store. Po skončení sletu bude sloužit více než 160 000 členům České obce sokolské k interním účelům.

Za vývojem stojí přední firma CGI

Aplikaci pro všesokolský slet připravila špička na trhu, firma CGI. „Tým firmy netvoří pouze profesionální programátoři a vývojáři, ale také velcí fanoušci sportu a Sokola. CGI se tak stala hlavním technologickým partnerem sletu, což mělo mimochodem za důsledek i snížení nákladů na vznik aplikace prvotřídní úrovně,“ říká Martin Chlumský, starosta České obce sokolské.

CGI má se sportovními aplikacemi rozsáhlou zkušenost, tradičně je připravuje třeba pro Jizerskou 50 a od loňského roku také pro seriál závodů horských kol Prima cup. „Jakkoliv to není náš klíčový byznys, CGI se primárně věnuje IT a obchodnímu poradenství pro korporace a státní správu, náš tým Emerging Technologies se rád chopí každé výzvy v podobném duchu,“ říká Michal Útlý, marketingový ředitel CGI.

Nápor během sletu

Příprava aplikace Sokol byla podle tvůrců zajímavá zejména z pohledu organizace samotné akce. „Od počátku ji připravujeme tak, aby zvládla nápor až 20 000 účastníků sletu. Je to hybridní mobilní aplikace vyvíjená ve frameworku Flutter, s backendem v Kotlinu. Zajímavostí je, že Sokol má k dispozici vlastní redakční systém a může si spravovat obsah sám,“ přibližuje Útlý.

Stabilita, plynulé stažení a chod jsou pro pořadatele akce i samotné tvůrce aplikace klíčové. „Využíváme cloudové služby, které v případě náporu umíme posilovat a škálovat dle potřeby a zátěže. Před oficiálním představením na tiskové konferenci se aplikace testovala na výkon a stabilitu. Navíc je prošpikovaná analytikou, kdy anonymně sledujeme výkonnostní i uživatelské akce, abychom ji mohli před sletem v případě potřeby zdokonalovat,“ doplňuje marketingový ředitel firmy CGI.

A dodává, že práce na aplikaci Sokol byla pro tvůrce „srdcovka“. „Partnerství s ČOS je příležitostí spolupracovat na zajímavé akci, ukázat veřejnosti naše schopnosti i mimo hlavní rámce našeho působení, a zejména podpořit naše kolegy, kteří jsou často členy ČOS a na slet se připravují,” říká závěrem Michal Útlý.

NETGEAR: nové produkty s WiFi 7 pro domácí sítě

Společnost NETGEAR rozšířila nabídku svých produktů s WiFi 7 o nový třípásmový mesh systém Orbi 770 a router Nighthawk RS300. Obě novinky jsou určeny primárně pro použití v domácnostech, kde je jejich úkolem poskytnout nepřerušovanou digitální práci a zábavu v nejvyšší kvalitě.

Tím se myslí především streamování 4K/8K, videokonference, hraní her, využívání AR/VR nebo nástrojů využívajících umělou inteligenci, které vyžadují extrémně nízkou latenci a vyšší propustnost internetového připojení.

Mesh systém Orbi 770

Třípásmový mesh systém Orbi 770 dokáže bezdrátovým internetem o rychlosti až 11 Gb/s obsloužit až 100 současně připojených zařízení rozmístěných na ploše až 740 m2 (3 pack). Dostatek 2,5Gig LAN portů na routeru a jeho satelitech lze použít pro vícegigabitové kabelové připojení mezi nimi nebo pro připojení sdíleného úložiště nebo herního PC/konzole. Každá jednotka je vybavena čtyřmi vysoce výkonnými interními anténami se zesilovači pro 360stupňové pokrytí prostoru.

Router Nighthawk RS300

Třípásmový router Nighthawk RS300 nabízí WiFi 7 s rychlostí až 9,3 Gb/s. Jeho elegantní tělo a patentovaný všesměrový design interní antény pokryjí wifi až 230 čtverečních metrů pro maximálně 100 současně připojených zařízení.

Špičkové zabezpečení

Na každou domácnost směřuje každý den v průměru 10 kybernetických útoků. Routery Netgear v sobě mají integrovány nejmodernější šifrovací protokoly, pokročilé mechanismy detekce hrozeb a další bezpečnostní funkce. Řada Orbi 770 bude prvním produktem, který bude mít další vrstvu zabezpečení: funkce Advanced Router Protection, která chrání router nejen před známými hrozbami, ale také před většinou neznámých hrozeb. Těm bude čelit mj. s využitím umělé inteligence. Tento druh pokročilé ochrany routeru byl vyvinut ve spolupráci se společností Bitdefender a postupně bude zaveden do všech produktů řady WiFi 7.

Orbi 770 Technické specifikace:

  • Rychlá třípásmová Wi-Fi 7 s rychlostí až 11 Gb/s v pásmech 2,4 GHz, 5 GHz a 6 GHz.
  • Multi-link Operation kombinuje dvě wifi pásma najednou, aby se zlepšila spolehlivost sítě, snížila latence a zajistila se maximální rychlost přenosu dat.
  • Vícegigabitové rychlosti s 2.5 gigovým internetovým portem
  • Tři ethernetové porty 2,5 Gb/s na routeru a dva ethernetové porty 2,5 Gb/s na satelitech
  • Snadná správa sítě odkudkoli, včetně pozastavení internetu, spouštění testů rychlosti internetu, sledování využití internetových dat, nastavení samostatných sítí pro hosty a dalších – to vše s aplikací Orbi®.

Technické specifikace Nighthawk RS300:

  • Rychlá třípásmová WiFi 7 s rychlostí až 9,3 Gb/s.
  • WiFi 7 poskytuje 2,4× vyšší rychlost než WiFi 6.
  • Internetový port 2,5 Gb/s pro kabelové a optické tarify.
  • Snadné sdílení souborů připojením flash disku k USB portu routeru.
  • Snadná správa síť odkudkoli, včetně pozastavení internetu, spouštění testů rychlosti internetu, sledování využití internetových dat, nastavení samostatných sítí pro hosty atd. S aplikací Nighthawk®.

Dostupnost

Řada NETGEAR Orbi 770 je k dispozici na netgear.com.

  • RBE773: Router a 2 satelity (3 pack), doporučená maloobchodní cena 999.99 $
  • RBE772: Router a 1 satelit (2 pack), doporučená maloobchodní cena 699.99 $
  • RBE770: Doplňkový satelit, 399,99 $

NETGEAR Nighthawk RS300 je k dispozici na NETGEAR.com.

  • RS300: Router – 329.99 $ MSRP

V našem regionu budou oba produkty dostupné letos na podzim.

© 2024 NETGEAR, Inc. NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky či registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky příslušných majitelů. Všechna práva vyhrazena.

V KAYA investují do českých, slovenských a polských technologických firem. Spravují 7,5 miliardy korun, mají dva jednorožce a otevírají pátý fond

Hledají české, slovenské a polské startupisty, kteří vidí budoucnost lépe než ostatní, a jsou tak schopni postavit úspěšné firmy. Takové, které dokážou ovládnout středoevropský nebo evropský trh či rovnou nabízet své služby a produkty globálně. Středoevropský fond KAYA investující do startupů v rané fázi nyní připravuje svůj pátý investiční fond. Ten bude disponovat dvěma miliardami korun. Týmu KAYA se za více než deset let existence daří kontinuálně držet konzistentní a nadstandardní zhodnocení kapitálu, díky čemuž se řadí mezi čtvrtinu nejúspěšnějších startupových fondů na světě (na základě dat Alumni Ventures). V současnosti má v portfoliu více než čtyřicet firem, hodnota podílů v těchto firmách dosahuje 7,5 miliardy korun (300 milionů eur).

„Jsme fanoušci velkých snů a ambiciózních plánů. Budujeme pro podnikatele prostředí, ve kterém se jim překážky překonávají o něco snadněji. Předáváme jim zkušenosti jiných úspěšných podnikatelů a podporujeme jejich přesvědčení, že lze ze středoevropského regionu vystavět globální firmy, které dominují svým byznysovým kategoriím,“ říká Tomáš Obrtáč, jeden ze čtyř rovnocenných partnerů fondu. Obrtáč před svým vstupem do KAYA v roce 2013 působil v londýnské investiční bance Barclays Capital a také v Rothschildu. „Ačkoli Česko, Slovensko a Polsko nejsou největšími trhy, mezi lokálními zakladateli vidíme obří potenciál a talent. Středoevropský startupista dokáže z jednoho investovaného dolaru udělat výnos téměř šestinásobně větší než americký. Chceme tak vidět všechny inovativní společnosti, které v těchto třech státech vznikají,“ doplňuje Obrtáč.

KAYA má v rámci svého portfolia dva jednorožce, tedy startupy s hodnotou přesahující jednu miliardu dolarů. Vedle Rohlíku se jedná o polský Docplanner. Ten je přední světovou platformou pro rezervaci zdravotní péče. Dalšími nadějnými jsou vedle Supernovy Jiřího Trečáka a Oskara Kořistky například Better Stack Veroniky Koleják a Juraje Masára, SensibleBio Mariána Kupčuláka a Miroslava Gašpárka nebo startup Upheal Juraje Chrappy a Martina Horvátha.

Pátá generace a stabilní investorská základna

„Konzistence výnosů napříč generacemi našich fondů, schopnost prodávat podíly v jednotlivých firmách, a tak průběžně vracet investorům peníze, jsou pro nás extrémně důležité z hlediska dlouhodobých vztahů s našimi investory. Patří mezi ně úspěšní středoevropští podnikatelé, dříve podpoření startupisti, ale i nadnárodní fondy, významné instituce nebo regionální banky. Ačkoli životní cyklus VC fondu trvá většinou víc než deset let, již dnes víme, že naše první tři fondy dosáhnou nadstandardních zhodnocení,“ dodává druhý partner Tomáš Pačinda. Ten se ke KAYA připojil v roce 2015, předtím působil v GE Capital.

KAYA pro svůj pátý fond plánuje obdobné rozložení investorů jako ve fondu předcházejícím, kde většina financí pochází od institucionálních investorů. Zhruba tři čtvrtiny kapitálu by měly přijít z privátního sektoru. Minimální investicí do KAYA je jeden milion eur.

Fond od samého počátku klade důraz na to, že se nespecializuje na konkrétní segment, kategorii či poslání startupu. „Nezavíráme oči před žádnými příležitostmi. Nechtěli jsme být dalším fondem, který investuje výhradně do softwarových firem. To se nám historicky vyplatilo, protože jsme dokázali zainvestovat firmy jako Rohlík nebo Woltair, které řadu let tradiční softwaroví investoři nechápali. Považujeme se za takzvané ‚generalist‘, tedy fond, který není vyhraněný žádným směrem. Ačkoli jsme si za cíl vytyčili investovat do českých, slovenských a polských startupů, neomezujeme se pouze na ty, které zůstaly ve své rodné zemi, ale hledáme je všude po světě,“ říká Martin Rajčan, který žije v Londýně a vyhledává globální talenty ze střední Evropy po celém světě. Martin Rajčan se ke KAYA připojil v roce 2020, ovšem společně s fondem spolupracoval a spoluinvestoval od jeho založení. Dříve si prošel fondem KKR, dráhou andělského investora a pomohl německému startupu Priori Data k úspěšnému exitu.

Tři pilíře: talent & navazující kapitál & network founderů a poradců

Třináctiletá zkušenost na trhu KAYA naučila, že mladé firmy ve svých počátcích potřebují pomoc hlavně ve třech oblastech. Firmy musejí vyřešit otázku přístupu k talentům, tedy to, jak budují své týmy a jak pracují s talentovanými lidmi, respektive jak je mají přilákat. V druhé rovině je třeba zajistit následné investice, tudíž zakladatelé si musejí vybudovat vztahy často se zahraničními fondy dlouhé měsíce před tím, než začnou uvažovat o dalším kole financování. V neposlední řadě je to network poradců a founderů, kteří jim mohou dát radu nebo být oporou.

„Úspěch startupů v těchto třech oblastech ovlivňuje jejich budoucnost nejvíc. Pro naše společnosti pracuje naše talent partnerka, cíleně budujeme vztahy a spoluinvestujeme s předními světovými fondy a za dlouhé roky naší existence nás obklopuje široké spektrum veleúspěšných founderů a startupových profesionálů,“ vysvětluje Pavel Mucha, který stál u zrodu dnešní KAYA v roce 2011.

Mezi fondy, se kterými KAYA spoluinvestuje a má vybudované nadstandardní vztahy, patří například britsko-američtí Index Ventures, evropské Creandum, Goldman Sachs nebo globální fond EQT. Součástí networku poradců z řad úspěšných zakladatelů jsou například Tomáš Čupr z Rohlíku nebo Juraj Masár a Veronika Koleják z Better Stacku.

KAYA za svoji zásadní výhodu považuje, že její osmičlenný tým je věkově rozprostřený od generace takzvaných boomerů až po zástupce generace Z. „Ve startupovém světě je často důležité rozumět životnímu stylu a fungování mladé generace. Jenom tak dokážeme správně vyhodnotit potenciál řady začínajících firem a následně jim nabídnout podporu, kterou k růstu potřebují. Dělá nám proto radost, že vedle sehraného týmu partnerů, který se zná více než dekádu, nám roste generace našich budoucích nástupců,“ uzavírá Tomáš Pačinda.

PRO.MED.CS Praha a.s. posiluje své mezinárodní ambice se systémy SAP

Tuzemský export zboží a služeb do zahraničí roste. Mezinárodní působnost ale klade vyšší nároky na interní systémy, zejména pokrytí a sjednocení procesů napříč firmou. Farmaceutická společnost PRO.MED.CS Praha a.s. proto implementovala systémy nové generace od společnosti SAP, které jí pomohou s vyšším pokrytím klíčových procesů včetně rozšíření o oblast lidských zdrojů. Implementaci provedla společnost MIBCON.

Projekt společnosti poprvé připravily v režimu systému SAP S/4HANA, private edition. Nové systémy v PRO.MED.CS Praha a.s. rozšíří pokrytí klíčových oblastí, jako jsou řízené sklady, optimalizace v oblastech výroby a řízení kvality nebo optimalizace integrací. Pro efektivnější pokrytí personálních procesů a aktuálních potřeb, implementovala farmaceutická společnost řešení SAP SuccessFactors.

„Ročně vyrobíme přes miliardu produktů a pro nejnovější inovace a splnění všech norem potřebujeme ty nejmodernější nástroje, které nám umožní zefektivnit naše fungování tak, aby se naše interní týmy mohly namísto řešení operativního provozu zaměřit na rozvoj strategie společnosti,“ říká Roman Hošek, IT ředitel společnosti PRO.MED.CS Praha a.s.

S působností ve více než třiceti zemích světa se PRO.MED.CS Praha a.s. rozhodl pro kombinaci brownfield a greenfield přístupu. To společnosti umožnilo konverzi základního systému bez dat do nového prostředí, částečnou optimalizaci stávající agendy a implementaci nové podle aktuálních standardů a potřeb. Tento přístup zajistil postupný přechod na systémy nové generace bez narušení provozu. Se společností MIBCON definovaly oblasti pro následné fáze s možností dalších inovací, úprav procesů a rozšíření agendy.

„Ve farmaceutickém průmyslu se klade velký důraz na validace, které musí firmy splňovat. V současné době už jsou k dispozici nástroje, které dokáží splnění náročných požadavků urychlit a zároveň zachovat tu nejvyšší možnost kvalitu výstupů. Během implementačního projektu v PRO.MED.CS Praha a.s. jsme využili Solution Manager, který nám umožnil přesně řídit změnové procesy a automaticky je promítnout do dokumentace,“ říká Jan Filip, obchodní ředitel MIBCON.

K realizaci projektu a výběru implementačního partnera se PRO.MED.CS Praha a.s. rozhodla po více než patnácti letech zkušeností se systémy SAP, pokrývající oblasti financí, logistiky a výrobních procesů. Hlavními důvody pro další krok v digitalizaci společnosti byly měnící se potřeby uživatelů, nové přístupy a modernizace procesů.

„Éra umělé inteligence s sebou přináší řadu dříve nepoznaných výzev. Proto je důležité vědět, že máte dlouhodobého partnera, který zná detailně vaše podnikání a na kterého se můžete kdykoli spolehnout, ať už během posilování vlastní konkurenceschopnosti na českém trhu nebo dobývání těch zahraničních. Abychom mohli naše klienty inspirovat a pomoci jim být stále o krok napřed před konkurencí, je pro nás klíčové neustále pracovat na inovacích, které přinášíme na trh,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

O společnosti PRO.MED.CS Praha a.s.

PRO.MED.CS Praha a.s. je česká farmaceutická společnost s více než 30letou tradicí. Se sídlem v Praze, odkud vyváží léky do více jak 30 zemí světa. Vyrábí vysoce kvalitní a cenově dostupné přípravky, které zlepšují životy lidí. Páteř firmy tvoří přední odborníci a vlastní vědecko-výzkumný program. Díky nim přicházíme s inovacemi, které posouvají hranice léčby pacientů.

O společnosti MIBCON

MIBCON a.s. je přední poradenská společnost s týmem více než 180 odborníků specializující se na implementaci kompletního portfolia produktů SAP a dodávající již více než 25 let inovativní řešení společnostem na českém i mezinárodním trhu. Je jedním z nejvýznamnějších českých partnerů SAP a jediný zástupce z Česka a Slovenska v prestižní mezinárodní partnerské síti United VARs. Společnost ctí osvědčené SAP standardy, zároveň se ale nebojí inovativních postupů a řešení.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Exit mobile version