Společnost Epson Europe jmenovala Borise Maneva jako svého nového ředitele pro udržitelnost

Od jmenování Maneva si Epson slibuje urychlení přechodu na udržitelný provoz a posílení hodnotové nabídky udržitelných produktů s technologií Epson.

Společnost Epson Europe jmenovala Borise Maneva svým novým ředitelem pro udržitelnost. Jeho jmenování přichází v době, kdy se společnost snaží urychlit plnění svého programu udržitelnosti a dekarbonizace, jehož cílem je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové negativity a nulového využívání podzemních zdrojů v souladu se střednědobou strategií, environmentální vizí a závazky společnosti.

Boris Manev nastoupil do společnosti Epson v roce 2011 jako specialista na životní prostředí a v roce 2018 byl jmenován vedoucím pro udržitelnost a vládní záležitosti společnosti Epson EMEAR. Před nástupem do společnosti Epson pracoval s norskou ekologickou nevládní organizací propagující udržitelné technologie v EU a ve své domovské zemi Makedonii spoluzaložil ekologické hnutí mládeže a nevládní organizaci, jejichž cílem bylo zvýšit povědomí mladých lidí o udržitelnosti.

Manev se ke jmenování vyjádřil následovně: „Společnost Epson má dlouhou historii výroby energeticky účinných, kompaktních a precizních produktů a v současnosti je vnímána jako lídr v oblasti udržitelných technologií. Těším se na další urychlení přechodu k udržitelnosti ve všech oblastech našeho působení. Ten zahrnuje naplnění environmentální vize dekarbonizace do roku 2050 a propagaci hodnotové nabídky našich udržitelných produktů a služeb.

Epson má pro udržitelnost skvělý, oddaný, zapálený a vysoce kvalifikovaný tým, takže se těším, až využijeme naše společné znalosti k poskytování udržitelnějších technologií zlepšujících kvalitu života v komunitách a společnostech, které jsou našimi zákazníky po celé Evropě. Obzvlášť se nemohu dočkat, až ukážeme, jak se zisk a udržitelnost mohou vzájemně doplňovat a jak lze integrací udržitelnosti do podnikových obchodních modelů a programů sladit krátkodobou ekonomiku s dlouhodobými cíli udržitelnosti,“ říká Boris Manev, který je držitelem bakalářského titulu v oboru mezinárodní ekonomie a mezinárodní komunikace na Americké univerzitě v Paříži a inženýrského titulu v oboru řízení životního prostředí a zdrojů na Vrije Universiteit v Amsterdamu.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless staví na úspěšných ACCENTUM a doplňují funkce i výbavu pro náročnější posluchače

Samozřejmostí je oceňovaný zvukový projev, novinka ale nabízí i adaptivní potlačení okolního hluku, nejmodernější kodeky aptX Adaptive a analogový 3,5mm jack konektor. Nechybí ani komfortní dotykové ovládání.

Společnost Sennheiser dnes zahájila prodej bezdrátových sluchátek Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless na českém trhu. Novinka, podobně jako její úspěšná varianta ACCENTUM, přináší zvukové kvality oceňované řady Momentum a 50h výdrž na jedno nabití do střední třídy. Lépe vybavený model ale potěší i náročnější posluchače. Nechybí mu totiž podpora nejmodernějšího bezdrátového kodeku Qualcomm AptX Adaptive, analogový vstup skrze jack konektor, dotykové ovládání ani adaptivní potlačení okolního hluku. Zákazníci se navíc dočkají i kvalitního cestovního pouzdra a propojovací kabeláže.

Nová sluchátka Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless jsou dostupná v elektronickém obchodě Pantershop a u vybraných partnerů za cenu 5 790 Kč.

Luxusní zvuk za přátelskou cenu

Model ACCENTUM Plus Wireless se pyšní 37mm měniči vyráběnými přímo společností Sennheiser. Vlastní design a výroba přináší zvukový zážitek, který odpovídá reputaci této německé značky. Posluchači se tak mohou těšit na výrazný bas a zároveň i křišťálově čistý přednes ve středních a vysokých frekvencích. To dokládá i frekvenční rozsah 10 Hz – 22 kHz.

Oproti dostupnějšímu modelu nabízí ACCENTUM Plus adaptivní systém potlačení okolního hluku (ANC). Ten vždy volí intenzitu potlačení okolních hluků podle kontextu, čímž šetří baterii a udržuje maximální možnou kvalitu reprodukce za všech okolností. Chrání tak nejen sluch, ale i nejjemnější detaily, které by jinak mohly zaniknout.

V pracovním kontextu se přesnost zvukového přenosu stává neocenitelnou. Ať už se jedná o sérii telefonních hovorů nebo o nekonečné videokonference, uživatelé mohou spoléhat na to, že každé slovo bude srozumitelné. Mikrofony potlačující ruchy vznikající v důsledku větru pak zajistí, že bude komunikace příjemná pro obě strany hovoru i při telefonování za větrného počasí.

Úchvatná výdrž baterie a adaptivní ANC

Výdrž baterie dosahující 50 h nenechá nikoho na pochybách, že sluchátka zvládnou bez dobíjení hned několik dní. Obzvláště, když ji výrobce udává se zapnutým ANC. Díky pohodlnému dotykovému ovládání lze přitom intenzitu ANC, nebo přepnout na transparentní režim během okamžiku. Samozřejmě není problém ani ovládání hovorů a přehrávání.

Bohatá nabídka bezdrátových kodeků v čele s AptX Adaptive a AAC spolu s Bluetooth 5.2 zajistí bezproblémovou kompatibilitu s jakýmkoli smartphonem, počítačem, anebo herní konzolí. Zpětná kompatibilita AptX Adaptive s kodekem AptX HD navíc dává jistotu, že pro špičkovou kvalitu zvuku není třeba mít nejnovější smartphone. Uživatele pak potěší plnohodnotný USB-C port, jehož prostřednictvím lze sluchátka pro 5hodinový poslech dobít již za 10 minut a který zajistí i perfektní kabelový přenos Hi-Res audia z mobilního telefonu či počítače.

Cestovatele pak potěší i přítomnost analogového 3,5mm jack konektoru, který zajistí snadné připojení k zábavným systémům v letadlech a dálkových autobusech. Hodí se i v případech, kdy není možné využít bezdrátového BT připojení, nebo například pro poslech starších analogových zdrojů. Sennheiser ACCENTUM Plus Wireless tak ocení i nároční milovníci vinylového poslechu.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Focus Nordic začíná distribuovat filmové skenery Pacific Image

Jedním z nejefektivnějších a nejoblíbenějších způsobů digitalizace analogových negativů pro zveřejnění na sociálních sítích, tisk, sdílení s blízkými nebo archivaci je použití specializovaného filmového skeneru.

Společnost Focus Nordic s hrdostí oznamuje, že začíná distribuovat filmové skenery Pacific Image.

“ Jsme opravdu nadšeni, že můžeme začít distribuovat vysoce kvalitní filmové skenery Pacific Image na většině trhů, kde působíme,“ říká Rebecca Laanemets, produktová manažerka společnosti Pacific Image, která je ve Focus Nordic zodpovědná za všechny analogové produkty.

„Společnost Pacific Image má dlouhou historii výroby profesionálních skenerů, a to jak pod vlastní značkou, tak i pro jiné značky na trhu.“

Produktová řada zahrnuje několik různých modelů pro různé potřeby, například skenery pro spotřebitele, jako je Power Film, který dokáže dávkově skenovat rozřezané negativní proužky, nebo profesionálnější skenery, jako je Power Slide X, který dokáže skenovat časopisy s až 50 osazenými diapozitivy. Skener Image Prime Film 120 Pro Plus poskytuje profesionální výsledky při skenování 120 filmů a podporuje širokou škálu formátů negativních a pozitivních filmů. Díky třířádkovému snímači CCD tento skener vyniká při pořizování snímků v působivém 48bitovém maximálním rozlišení 6400 dpi, což zajišťuje vysoce kvalitní skenování.

Všechny skenery Pacific Image se vyznačují vysokým rozlišením obrazu s velkými hodnotami D-Max a působivou barevnou hloubkou.

Dodávaný skenovací software CyberView PF 135-Plus vám umožní vytěžit z filmových negativů maximum, například pomocí: Digitální redukce šumu, která izoluje a spravuje šum (zrno) v oblastech světel i stínů bez ztráty detailů obrazu. Technologie Magic Touch odstraňuje vady filmu a odstraňuje prach a škrábance. Software také pomáhá obnovit vybledlé barvy starých filmů, což vede k živým a sytým barvám.

Ceny a doprava

  • Skenery se začnou dodávat v dubnu 2024.
  • Doporučená prodejní cena je:
  • Pacific Image Prime Film 7250 plus
  • Pacific Image Prime Film xe plus
  • Pacific Image Prime Film 120 pro plus
  • Pacific Image Power Slide x Plus
  • Pacific Image Prime Film XA Plus
  • Pacific Image Power Film Plus

Klíčové specifikace

  • Skenery pro spotřebitele i profesionály
  • Snadné dávkové skenování
  • Dodaný software CyberView PF135-Plus pro zvýšení kvality obrazu
  • Všechny produkty společnosti Pacific Image Electronics využívají ke snímání skutečné lineární matice CCD RGB.

Díky aplikaci doručování jídla stouply tržby o desítky procent, říkají restauratéři

Provozovatelé restaurací hodnotí dopad technologií na jejich podnikání. Spolupráce s platformou pro rozvoz jídla může vést ke zvýšení tržeb až o 20 až 30 procent, a to zejména proto, že jim aplikace poskytuje bezplatnou reklamu a umožňuje jim získávat nové zákazníky.

Pražská Matoka byla založena v roce 2019 a nyní zahrnuje trojici provozoven zaměřených na americkou a gruzínskou kuchyni. „K Bolt Food jsme se připojili během pandemie. Přítomnost naší restaurace na této platformě výrazně rozšířila náš dosah a povědomí o značce, a v současnosti pochází až 30 procent z našich celkových tržeb z Bolt Food,“ vysvětluje Saba Dzhimsheleishvili, zakladatel společnosti Matoka. Aplikaci vnímá jako vysoce efektivní reklamní nástroj, který jeho podniku otevírá přístup k obrovské zákaznické základně.

Podobnou zkušenost má také síť restaurací Amici Pizza & Burgers, která si jídla rozváží také sama, a to již od svého založení v roce 2010. „Během pandemie se ale doručování svépomocí obrátilo v nevýhodu, když si zákazníci zvykli objednávat přes aplikace místo z webů jednotlivých podniků,“ popisuje Roman Zajíc, zakladatel sítě, která se z Brna rozrostla do devíti měst republiky. „Začali jsme tedy jednu pobočku po druhé do služby Bolt Food přidávat, a nyní jejím prostřednictvím vypořádáme zhruba pětinu prodaných jídel. Na našich tržbách se spolupráce s Bolt Food podílí ze 17 procent.“

Podle Zajíce umožňuje aplikace Bolt Food snadno plánovat různé akce na podporu prodeje, ale také poskytuje Amici přímou zpětnou vazbu od zákazníků. Prostřednictvím partnerského portálu v rámci Bolt Food lze sledovat objednávky v reálném čase, jednoduše spravovat dostupnost položek či aktualizovat nabídku. Systém navíc zobrazuje například počet zákazníků, kteří si objednali po otevření profilu restaurace v aplikaci, nebo počet uživatelů, kteří si z restaurace objednali poprvé. Nehledě na to, že lze aplikaci integrovat s pokladními systémy, a zjednodušit svůj provoz ještě více.

„Díky partnerskému portálu můžeme porozumět preferencím a chování zákazníků. Pomáhá nám identifikovat oblasti, které je třeba zlepšit, například kvalitu pokrmů nebo rychlost zpracování objednávek – abychom naplnili a překonali očekávání zákazníků,” pochvaluje si Dzhimsheleishvili. „Nejen aplikace jako taková, ale celý tým Bolt Food jsou pro naši síť neuvěřitelnou podporou. Společně posouváme spolupráci dál a to, že se to projevuje na tržbách a počtu prodejů je důkaz toho, že to děláme dobře,“ doplňuje Zajíc.

Bolt Food na českém trhu působí již bezmála čtyři roky. Služba byla spuštěna během rekordních dvou týdnů jako alternativní zdroj příjmů pro pražské partnerské řidiče Bolt poté, co byl vyhlášen první lockdown a zavřely se hranice. Nyní si v Česku prostřednictvím Bolt Food lze objednat nejen ze dvou tisícovek restaurací, ale také květinářství, chovatelských potřeb a dalších obchodů v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Českých Budějovicích či Hradci Králové.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Český startup Ydistri se dostal na platformu s byznysovými aplikacemi SAP Store

YDISTRI, český startup specializující se na optimalizaci neprodávajícího se zboží v retailu, se zařadil mezi dostupná řešení na SAP Store. Platformu s byznysovými aplikacemi využívá přes 437 000 firemních zákazníků SAP po celém světě. YDISTRI se tak řadí mezi první úspěšné startupy, které si minulý rok vybrala největší evropská softwarová firma do svého akceleračního programu. V současné době český startup jedná o akvizicích nových zákazníků a další integraci do ekosystému SAP.

„Naším posláním je přinášet zákazníkům inovativní řešení s okamžitým přínosem a spolupráce s SAP toto poslání umocňuje. Abychom zajistili okamžitou dostupnost našeho řešení na jejich platformě, podstoupili jsme důkladný certifikační proces, čímž jsme YDISTRI vybudovali pevný základ důvěry a bezproblémovou integraci,“ říká Mario Megela, Partnership Director YDISTRI.

YDISTRI se po boku SAP a dalších velkých IT firem zúčastnil letošní konference NRF 2025: Retail’s Big Show v New Yorku, kde prezentoval svou spolupráci s největším švýcarským obchodním domem Manor.

Akcelerační program SAP v prosinci označila analytická společnost CB Insights jako nejlepší mezi velkými firmami a šestý v celkovém hodnocení. „Jako lídr mezi firemními aplikacemi má SAP zodpovědnost vůči rozvoji celého ekosystému, jehož nedílnou součástí jsou mladé nadějné firmy. Náš akcelerátor je jedním ze způsobů, jak je dokážeme podpořit a společně vytvářet silnou partnerskou komunitu, která zákazníkům přináší nejnovější inovace a pomáhá jim uspět,“ říká Monika Růžičková, vedoucí akcelerátoru SAP pro region CEE.

Na platformě SAP Store se v současné době nachází více než 2000 partnerských řešení, z nichž 400 využívá umělou inteligenci.

O YDISTRI:

Startup YDISTRI vznikl jako komplexní řešení pro optimalizaci skladových zásob. Vyvinul proto software sloužící k redistribuci již existujících skladových zásob napříč jednotlivými pobočkami obchodního řetězce. Cloudová aplikace, kterou lze snadno využívat v kombinaci s již fungujícími technickými řešeními na straně obchodníka, pracuje s daty běžně využívanými pro účely účetnictví či správu skladu. Na jejich základě dokáže software vypočítat prodejní potenciál každé položky na jednotlivých prodejnách a následně navrhnout hromadnou redistribuci tak, aby zůstal naplněn potenciál jejich prodeje za plnou cenu. Efektivní prací s daty tak YDISTRI firmám pomáhá udržet optimální hladinu skladových zásob a tím se vyhnout jak plýtvání či zbytečným výprodejům, tak nedostatku konkrétních položek.

Startup YDISTRI vznikl koncem roku 2019 a již ve velmi rané fázi zaujal hvězdné globální manažery i přední české investory. Od V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala, českého investičního fondu Nation 1, švýcarské investiční společnosti Falco capital a maďarského podnikatele a investora Martona Szoke nabral startup investici v celkové výši 2,5 milionu euro.

O společnosti SAP:

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

MELINDA SZABÓ BUDE NOVOU CEO ČESKÉHO T-MOBILE A SLOVENSKÉHO TELEKOMU

T-Mobile Czech Republic oznamuje změnu ve vedení společnosti: od 1. června 2024 převezme roli generální ředitelky a členky představenstva T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom Melinda Szabó. K oběma týmům se připojí ze své současné pozice Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a nahradí tak generálního ředitele Vladana Pekoviće. V nové roli se zaměří na další rozvoj investic, digitalizaci, spokojenost zákazníků a udržitelný rozvoj.

Melinda Szabó má v telekomuničním průmyslu více než 25leté zkušenosti. Významnou část své profesionální kariéry strávila ve společnosti Magyar Telekom, několik let ve Vodafonu a dalších společnostech. V červenci 2018 byla jmenována do pozice Chief Commercial Officer Residential Services ve společnosti Magyar Telekom. V lednu 2020 se pak stala obchodní ředitelkou Magyar Telekom, rozsah jejích povinností rozšíříly segmenty SoHo a SMB. V současné době zastává pozici Senior Vice President B2C Growth Europe ve společnosti Deutsche Telekom a je přímo podřízena Dominique Leroy, člence představenstva Deutsche Telekom za segment Evropy.

Dominique Leroy, členka představenstva společnosti Deutsche Telekom Europe, říká: „Melinda prokázala výjimečný smysl pro obchod i nadšení pro orientaci na zákazníka a úspěšně jí přenesla za hranice B2C. Pod jejím vedením Commercial Growth B2C Europe jsme byli svědky bezprecedentního zlepšení zákaznické spokojenosti a vnímání značky na našich trzích, což se přímo promítlo do působivých finančních výsledků. Zároveň svým úsilím podpořila cestu k udržitelnějšímu podnikání B2C, například při zavádění celoevropských iniciativ cirkularity zařízení. Jsem přesvědčena, že využije všech svých silných stránek ve prospěch T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a že bude pokračovat v úspěchu na těchto dvou velmi důležitých trzích. Ráda bych také vyjádřila upřímné poděkování Vladanovi Pekovićovi za to, že ke svým povinnostem na pozici CTIO přijal i roli zastupujícího generálního ředitele a zajištění bezproblémového přechodu.“

Melinda Szabó dodává, že vize a cíle T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu se nemění, zaměření na zákazníky zůstává: „Přicházím s velkým nadšením, ale zároveň velkou pokorou. Velice si vážím skvělé práce obou týmů, velkého nasazení a silného zaměření na zákazníka obou firem, které se etablovaly jako přední společnosti orientované na zákaznickou spokojenost. Na těchto úspěších budu stavět, abychom mohli pokračovat v inovacích, posílili růst a pokračovali v transformaci pro udržitelnou budoucnost našeho byznysu. Nadále budeme posilovat obě naše značky a budeme pokračovat v úsilí získat si srdce našich zákazníků i zaměstnanců. Těším se na spolupráci s oběma týmy.“

Melinda Szabó získala titul Marketingového ekonoma na Fakultě mezinárodního managementu a obchodu, MBA na Webster University a Szent István University. Kromě toho je členkou představenstva Magyar Telekom a členkou představenstva Hellenic Telecommunications Organization S.A. (OTE).
Má ráda kulturu, turistiku, velmi ráda cestuje se svou rodinou.

Logistika ve stínu ekonomického poklesu a vyhlídky pro rok 2024

V uplynulém roce se firmy potýkaly s obtížnou ekonomickou situací a svůj nemalý podíl na tom měly nepříznivé globální události. Velká část firem sledovala propad v objednávkách a růst nákladů, což je vedlo k aktivnímu hledání úspor. Jak se to promítlo do logistiky, která je přímo spjata s nejrůznějšími odvětvími? A co lze v tomto oboru očekávat letos?

Logistika pod tlakem

V roce 2023 byl trh poznamenán sníženou poptávkou a ekonomickým úpadkem, způsobeným celkovou ekonomickou situací a globálními událostmi, jako je třeba pokračující válka na Ukrajině. Firmy z většiny odvětví čelily a nadále čelí velkým ekonomickým výzvám, a to včetně inflace, daňového zatížení a tlaku na mzdy. Snížená spotřeba domácností a problémy v dodavatelsko-odběratelských řetězcích ovlivnily pohyb zboží jak na národní, tak na celosvětové úrovni.

Logistika, stejně jako v předchozích letech, zůstává klíčovým hráčem, adaptujícím se na neustále se měnící podmínky. Není to ale snadné. Společnosti poskytující logistické služby se v důsledku problémů na trhu potýkají nejen s propadem objemů zakázek (méně přeprav, méně pohybu zboží ve skladech, méně prodaných obalů a podobně), zvyšováním nákladů na provoz i mzdy, ale i s tlakem svých klientů na co nejnižší ceny.

I ekologie něco stojí

Náklady v logistice stále rostou, a to i v souvislosti s rostoucí potřebou investovat do udržitelných řešení. Výstavba ekologických budov, používání „zelených“ vozidel a snižování uhlíkové stopy vyžadují významné finanční prostředky. Daniel Knaisl, jednatel skupiny Geis pro Českou republiku, Slovensko a Polsko k tomu říká: „Naše firma implementovala řadu ekologických opatření dávno před tím, než se udržitelnost stala módním tématem, a neustále je rozšiřuje a posouvá. Vždy se však zamýšlíme, zda konkrétní opatření má skutečně smysl. Kupříkladu elektrický tahač stojí 3 – 4krát více než nejmodernější dieselový, a přitom má mnoho omezení – například krátký dojezd, což snižuje efektivitu jeho využití, a tudíž dále zvyšuje náklady. A tyto náklady musí ve finále někdo zaplatit.“ Knaisl tak poukazuje na to, že krok směrem k tomuto ekologickému řešení ve výsledku nemusí být moc efektivní. V druhém pohledu je nutné zvážit i fakt, že nově vzniklé náklady za zdánlivě ekologičtější řešení se dále přenáší v prodejním řetězci a mohou roztočit spirálu: vyšší náklady – zdražení zboží – vyšší inflace – nižší poptávka.

Klíč k úspěchu

Nekončící náročné podmínky pro logistiku mohou být však i výzvou. A na ty jsou logističtí provideři po době covidové již zvyklí. Dle Geis je klíčem k jejich zvládání hlavně flexibilita, komplexní přístup k logistice, ale také rozvoj a inovace služeb. Knaisl jednu takovou zmiňuje: „Řada českých firem vyváží své produkty do zahraničí, a proto i my neustále rozšiřujeme naše služby tímto směrem. Jen v loňském roce jsme otevřeli množství nových exportních linek do různých evropských států, díky kterým je přeprava do zahraničí ještě rychlejší, a často dokonce i levnější.“ Ale není to jen rozšíření servisu pro klienty v oblasti přeprav, jde třeba také o investice do inovací ve skladové logistice. Nemalou důležitost firma přisuzuje i svým zaměstnancům, a proto je péče o ně také stěžejním tématem.

Vyhlídky pro rok 2024

Jistě všichni, jak firmy, tak jednotlivci, doufáme, že letos se ekonomika zase rozhýbe a nečekají nás žádné další negativní události, které by ji zásadním způsobem ovlivnily. To je totiž základní předpoklad pro to, aby se zase obnovilo stabilní prostředí, lidé i firmy získali znovu důvěru v budoucnost a měli chuť utrácet a investovat. Knaisl to uzavírá: „Chtěl bych věřit, že v roce 2024 již dojde k ekonomickému oživení a obnovení poptávky po zboží jak ze strany firem, tak i domácností. To by přineslo pozitivní změny i do odvětví logistiky a přepravy. My se na potenciální vývoj v tomto roce díváme s lehkým optimismem a doufáme, že toto očekávání se, po dlouhé době nekončících problémů, alespoň částečně naplní.“

Více informací na www.geis.cz

O skupině Geis

Skupina Geis, mezinárodní poskytovatel logistických služeb, má své hlavní sídlo v německém Bad Neustadtu. Její historie se začala odvíjet již v roce 1945, kdy Hans Geis založil dopravní společnost. Ta se během následujících let rozrostla v globální skupinu, kterou celou dobu vlastní a řídí samotná rodina Geis. Dnes zaměstnává přibližně 10 000 pracovníků na 200 pobočkách ve 13 zemích a v roce 2022 vygenerovala obrat 2 miliardy euro. Do skupiny patří i společnost Quehenberger, jejíž většinový podíl Geis převzal v roce 2023 a posílil tím svoji přítomnost ve střední a jihovýchodní Evropě.

Hlavní oblasti podnikání skupiny Geis jsou Road Services (paletové, kusové a celovozové přepravy), Logistics Services (kontraktní logistika, výroba obalů) a Air+Sea Services (letecké a námořní přepravy, speciální projekty přeprav).

Česká část skupiny zaměstnává přibližně 1 000 pracovníků na 24 pobočkách, na trhu působí od roku 1991.

Klíčové technologické trendy pro rok 2024 podle nejnovějších průzkumů

Minimalizace dopadu digitálního odvětví na životní prostředí, důležitost robustních zálohovacích řešení anebo vzestup generativní umělé inteligence. To a mnohé další bude hrát důležitou roli v oblasti technologických trendů pro rok 2024. Předpověď, která bude formovat svět IT pro aktuální rok, uveřejňuje společnost vshosting, český lídr v oblasti spravovaných hostingových řešení. Poznatky vychází z nejnovější prognózy společnosti Gartner a dalších oborových průzkumů, na které vshosting poukazuje.

Hostingové řešení musí reflektovat změny na trhu

V současnosti se společnosti potýkají s mnohými výzvami, ať už jde o problémy s dodavatelskými řetězci až po geopolitické napětí. „Náš závazek poskytovat odolná hostingová řešení je v souladu s voláním průmyslu po infrastrukturách, které se dokáží rychle přizpůsobit těmto vyvíjejícím se požadavkům,“ uvedl Damir Špoljarič, spoluzakladatel a CEO společnosti vshosting.

Optimalizace cloudu v centru pozornosti

Velmi se klade důraz na vytváření cloudových řešení na míru, která přesně odpovídají specifickým potřebám každé společnosti. Tento přístup pomáhá firmám snižovat výdaje a zároveň zvyšovat efektivitu, což potvrzují i poznatky společnosti Gartner. Vshosting dlouhodobě předchází aktuální trendy a firmy neškatulkuje do univerzálních balíčků, řešení optimalizuje pro každého klienta zvlášť.

Repatriace cloudu jako způsob snížit výdaje a zvýšit výkon

Společnost Citrix ve svém průzkumu uvádí, že za poslední tři roky se 93 % IT manažerů věnovalo tomu, jak přesunout některé služby z cloudu zpět do vlastní infrastruktury. Tento trend potvrzuje i vshosting. Přemístění datových zátěží z veřejného cloudu do lokálního prostředí je vnímáno jako účinný způsob, jak snížit výdaje na cloudové služby a současně zvýšit výkon a zabezpečení systémů.

Zvýšený důraz na odolnost proti ransomwaru

V reakci na rostoucí počet ransomware útoků zdůrazňuje vshosting důležitost robustních zálohovacích řešení, která jsou odolná vůči těmto kybernetickým hrozbám. Klíčem je využití osvědčených postupů jako jsou funkce soft-delete a prevence snah o smazání dat, čímž se zajistí, že se podniky z takových útoků mohou rychle a bezpečně zotavit.

Závazek k environmentální udržitelnosti

Digitální odvětví se snaží minimalizovat svůj dopad na životní prostředí a ve všech oblastech tohoto sektoru se prosazuje zavádění ekologičtějších obchodních postupů. S důrazem na zlepšení energetické efektivity a pomoci firmám v efektivním řízení jejich uhlíkové stopy se IT společnosti stále více přizpůsobují evropským normám, čímž přispívají k zajištění lepšího životního prostředí pro následující generace.

AI jako přelom v inovacích a efektivitě

Vzestup generativní umělé inteligence nabízí podnikům zcela nové možnosti pro inovace. Očekává se růst v oblasti implementace AI modelů hostovaných přímo firmami. Tento krok umožní společnostem nejen personalizovat produkty a služby na míru specifickým potřebám zákazníků, ale také výrazně zrychlit a optimalizovat interní pracovní procesy.

Kontejnerizace a Kubernetes mají i nadále pro firmy velký přínos

Kubernetes má i nadále důležitou roli při správě kontejnerových aplikací. Tato technologie je klíčová pro efektivitu a snižování nákladů. Využití kontejnerizace pomáhá podnikům rychleji uvádět nové funkce aplikací na trh a optimalizovat využití dostupných zdrojů.

Společnost vshosting je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Vodafone přináší nové tarify pro podnikatele. Rozsah služeb je daleko za hranicí toho, co bylo dosud běžné

Jak dnes může vypadat tarif pro podnikatele od Vodafonu? Obsahuje neomezená data, neomezené mezinárodní volání po celém světě, v ceně má i službu OneNumber nebo licenci Microsoft 365 Business Premium. Svým záběrem se tak dostává daleko za hranici toho, co bylo dosud u mobilního tarifu běžné. Z celkem pěti nových tarifních řad si vyberou živnostníci i firmy s nejvyššími nároky.

Pro živnostníky, malé i střední firmy si Vodafone připravil novou nabídku tarifů se spoustou změn. Připravené jsou tarifní řady Business SMART, VOLUME a SPEED. Vedle toho také samostatná řada datových služeb a poslední řada představuje nabídku tarifů pro internet věcí (IoT). Prodej tarifů pro nové zákazníky odstartuje 29. února, ti stávající si mohou nové tarify předobjednat už nyní.

„Nechceme nabízet jen mobilní tarify. Dlouhodobě s naší značkou Vodafone Business míříme k tomu, aby nás trh vnímal jako partnera pro firemní zákazníky. Těm nabízíme kompletní řešení od základních telekomunikačních služeb přes digitalizaci jejich podnikání až po třeba kyberbezpečnost, cloudové nebo IoT služby. To vše jim pomáhá v jejich každodenním životě,“ říká k nové nabídce Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Pomoc firmám může zahrnovat například také monitorování, odstraňování a řešení IT problémů, pravidelnou údržbu systémů, zálohování dat nebo opravy zabezpečení a optimalizaci výkonu.

Základní tarify Business SMART

Všechny nové tarify, tedy i základní tarify SMART, obsahují službu VPN, díky které mají lidé volání a SMS zprávy v rámci své firmy zcela zdarma. Základní tarify nabízejí především volání a SMS zprávy, k tomu případně 1 GB dat. Startují na ceně 77 korun měsíčně bez DPH, jak ukazuje přiložená tabulka.

Tarify Business VOLUME

Tarify Business VOLUME spojuje to, že obsahují neomezené volání i SMS zprávy. Součástí těchto tarifů je už zmíněná služba VPN, ale také aplikace CyberWall, která ochrání telefon před viry, malwarem, SMS phishingem i nevhodnou Wi-Fi. Tarify obsahují 1 až 25 GB dat, stojí od 417 korun měsíčně bez DPH.

SPEED – tarify s neomezenými daty

Oproti řadě VOLUME obsahují všechny tarify SPEED navíc neomezený objem mobilních dat. Součástí většiny z nich je i služba OneNumber, která umožňuje lidem sdílet své telefonní číslo a data s chytrými hodinkami nebo tabletem a být ve spojení kdekoli i bez telefonu.

Nejsilnější z tarifů SPEED (viz přiložený přehled tarifů) zahrnuje také neomezené mezinárodní volání po celém světě, téměř 90 GB dat v EU, 31 dní Roamingu na den ve vybraných destinacích mimo EU nebo licenci Microsoft 365 Business Premium. „Cloudové služby jsou základem pro úspěšnou a efektivní spolupráci v malých i velkých firmách. S našimi nejlepšími tarify SPEED mohou být podnikatelé efektivní a pracovat odkudkoli. Proto jsme do nabídky přidali i výhodnou neomezenou datovou SIM kartu, se kterou se bez potíží připojíte i na cestách a Wi-Fi nemusíte hledat ani v zahraničí. Konkrétně v zemích Roamingové zóny 1 můžete využít až 60 GB dat,“ doplňuje viceprezidentka Veronika Brázdilová. Neomezená datová SIM karta stojí jako doplněk k vybraným tarifům pouze 449 korun bez DPH.

Pořízení SPEED tarifů má další výhodu: na nákup nového telefonu lze získat slevu až 5 000 korun. Pokud se přitom zákazníkovi na tomto telefonu během tří měsíců od pořízení rozbije displej, vymění mu ho Vodafone zcela zdarma. Tarify z této řady jsou za cenu od 777 korun měsíčně bez DPH.

Datové a IoT tarify pro podnikatele

Další nová tarifní řada DATA obsahuje datové tarify, to znamená mobilní internet v rozsahu od 7 GB dat měsíčně až po neomezená data s neomezenou rychlostí. Ceny začínají na 299 korunách bez DPH.

Poslední novinkou je IoT řada, jde o výhodné SIM karty pro internet věcí (IoT). Přenos dat například u některých čidel je velice úsporný, proto tyto tarify startují už od objemu 5 MB dat a ceny 49 korun bez DPH měsíčně, jak ukazuje tabulka.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 45 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Náušnice? Ne, to jsou revoluční sluchátka Bose

Bose představuje sluchátka, která jsou jiná než všechna dosavadní a plní zároveň funkci krásného módního doplňku. Nejsou to špunty do uší ani velká sluchátka přes uši. Bose Ultra Open Earbuds jsou malá sluchátka určená k zavěšení na ucho tak, že zvukovod zůstává zcela průchozí. Jsou pohodlná i pro ty, komu jsou špunty nepříjemné. Přesto nebudete při poslechu rušit své okolí, na uších je téměř neucítíte a po chvíli si nebudete jisti, jestli tam ještě pořád jsou. Kromě toho výborně hrají, můžete s nimi bezpečně běhat, na jedno nabití vydrží až 7,5 hodiny a z pouzdra je pak rychle dobijete. První kusy jsou už na našem trhu exkluzivně ve vybraných prodejnách a na e-shopu iSTYLE.

Výborně hrající malá sluchátka a současně atraktivní a výrazný módní doplněk evokující náušnici, za kterou se nebudou stydět ani muži. Tak by se dala jednou větou popsat novinka z arzenálu legendární americké audio značky Bose. Fakt, že skvěle hrají, je u tohoto výrobce zbytečné konstatovat. Sluchátka Bose Ultra Open Earbuds otevírají nejen v nabídce Bose zcela novou kategorii. Malá otevřená sluchátka nejsou novou myšlenkou, ale kombinací provedení, špičkového zvuku, designu, pohodlí a vlastní patentované technologie Bose Open Audio Technology tvoří Bose v téhle oblasti revoluci. Ultra Open Earbuds se vyrábí v černé barvě a v provedení „white smoke“.

Stejně jako všechny stávající modely sluchátek řady Ultra nabízejí i nová Bose Ultra Open Earbuds stále populárnější prostorový zvuk Spatial audio, který umožňuje vnímat zvuk bez potřeby poslechové místnosti vybavené mnoha reproduktory s výrazným vnímáním prostoru. Díky využití vestavěných pohybových senzorů umí navíc zachovat plnou autentičnost prostoru za všech podmínek. To v reálu znamená, že pokud nahrávka ve formátu 5.1, 7.1. nebo Dolby Atmos obsahuje hlas zpěváka z prostoru před posluchačem a uživatel otočí hlavou doprava, hlas uslyší stále ze stejného místa jako předtím, tedy ze strany.

Uživatelé sluchátek se zpravidla dělí na dva tábory. První nedá dopustit na malá sluchátka do uší a druhý sdružuje příznivce velkých sluchátek přes uši s hlavovým mostem. Obě skupiny mají své důvody, proč preferují právě „to své“ provedení. Bose Ultra Open Earbuds spojují benefity a eliminují nevýhody, kterými oba tábory argumentují. Přesto, že ze svého principu nenabídnou aktivní potlačení ruchů z okolí, při poslechu na vyšší hlasitost na svět kolem sebe téměř zapomenete.

Princip otevřených sluchátek tkví v tom, že zvukovod zůstává průchozí. Zkrátka, reproduktory sluchátek ani žádná jiná část uši neucpává ani nezakrývá. V případě Bose Ultra Open Earbuds jsou sluchátka uchycena na vnější straně ušního boltce pomocí jednoduchého, ale excelentně funkčního a pohodlného klipu, jehož design kombinuje matné a lesklé prvky tak dokonale, že působí téměř jako náušnice. Díky volbě designu a provedení se však hodí pro ženy i muže, lze je nosit zároveň s náušnicemi či brýlemi a vyhovují i těm, kteří nemohou z důvodu nekomfortního pocitu používat běžná malá sluchátka. Tato sluchátka jsou také velmi vhodným řešením pro využití při handsfree hovorech například v autě. Levé či pravé sluchátko lze využít jako handsfree samostatně a při použití na levém uchu může řidič plně vnímat nejen dopravní dění, ale také všechny zvuky z kabiny.

Přesto, že se jedná o otevřená sluchátka a jejich speciální reproduktory jsou při používání u vstupu do zvukovodu, jejich uživatel neruší ani při maximální hlasitosti své okolí víc, než kdyby poslouchal hudbu pomocí tradičních sluchátek. I když s nimi budete skákat, budou vám bezpečně držet na uších a jejich dlouhodobé používání je ve srovnání se sluchátky typu špunty mimořádně pohodlné. Ovládání všech důležitých funkcí probíhá pomocí dobře dostupných velkých tlačítek umístěných na levém i pravém sluchátku. Při outdoorovém využití je zajímavá i volitelná možnost automatické úpravy hlasitosti podle intenzity hluku okolí, kterou lze aktivovat pomocí aplikace.

Možná vás po výše uvedených informacích napadne, že sluchátka s popsanou konstrukcí nemohou dobře reprodukovat hudbu s působivými basy. Tento argument zní sice logicky, ale po reálném vyzkoušení pochopíte, že v Bose tohle i díky vlastní technologii Open Audio moc dobře umí. A navíc, díky využití nejnovějšího čipu Snapdragon umožňují sluchátka využít v kombinaci s Android zařízeními bezztrátové zvukové kodeky.

Ideální pro celodenní poslech i sport

Bose Ultra Open Earbuds jsou díky svému provedení vhodná pro celodenní poslech za všech okolností a nabízí přirozený zvuk ve velmi vysoké kvalitě. Otevřená sluchátka jsou zároveň výbornou alternativou pro outdorové sportovní využití, během něhož potřebuje uživatel vnímat dění kolem sebe a potlačení okolních ruchů může být v danou chvíli reálně nebezpečné. Lze je tak dobře používat i při cvičení, běhu, jízdě na kole a dalších sportovních outdoorových aktivitách.

Sluchátka jako zadní efektové reproduktory při sledování filmů

Otevřená konstrukce Bose Ultra Open Earbuds přináší navíc ještě jednu unikátní možnost. Ve spojení se soundbarem Bose mohou totiž fungovat i jako zadní efektové satelitní reproduktory a zajistit tak velmi působivý prostorový zvuk. Uživatel při tomto nastavení slyší dobře zvuk přicházející z reproduktorů soundbaru a technologie Bose SimpleSync dokáže poslat signál pro zadní reproduktory do sluchátek. Popsaná funkce bude dostupná po očekávané aktualizaci softwaru sluchátek, která probíhá prostřednictvím aplikace Bose Music zcela automaticky bez potřeby zásahu uživatele.

Každé sluchátko Bose Ultra Open Earbuds váží jen přibližně 6 gramů a bezdrátové spojení s telefonem nebo jiným zařízením zajišťuje Bluetooth 5.3. Sluchátka se nabíjejí v designově sladěném ochranném pouzdře, které se vejde pohodlně do kapsy, a v něm vestavěná baterie je dokáže rychle dobít na více než 19hodinový poslech. Pouzdro se dobíjí pomocí konektoru USB-C.

Dostupnost na našem trhu

První kusy sluchátek Bose Ultra Open Earbuds jsou na českém trhu k dostání i vyzkoušení už nyní exkluzivně ve čtyřech vybraných prodejnách iSTYLE v Praze na Chodově a v Masaryčce, v brněnské Olympii a v Avionu Ostrava a na e-shopu istyle.cz za doporučenou maloobchodní cenu 8 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Exit mobile version