Kam za dobrým vínem? V orientaci nově pomůže vinařská mapa s více než 80 000 recenzemi vín

Chcete vědět, kde na vás čeká sklenička dobrého vína? Největší vyhledávač moravských a českých vín a vinařství MojeLahve.cz spustil interaktivní vinařskou mapu s navigací. V ní najdou milovníci vín více než 80 000 hodnocení vín a informace o téměř 700 vinařstvích z Moravy a Čech. Díky těmto recenzím se mohou lépe zorientovat v nabídce tuzemských vinařů ještě před tím, než za vínem vyrazí nebo i přímo na místě během návštěvy vinařské obce. Mapa vinařství a vín vznikla za podpory Vinařského fondu a je dostupná zdarma v aplikaci MojeLahve.cz na tržištích aplikací a her Google Play a App Store.

„Tuzemská vína se vyrábí v mnoha stylech, co chutná jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Pokud se během návštěvy sklípku vinař netrefí do vkusu, je vysoce pravděpodobné, že se už k němu nevrátíte. Za více jak 10 let fungování portálu MojeLahve.cz zadali hodnotitelé do naší databáze desítky tisíc hodnocení vín. Díky nim si teď milovníci vín mohou udělat dobrý obrázek o tom, jaký typ vín lze u daného vinaře ochutnat. Věříme, že pokud si vínomilec díky naší mapě víno dobře vybere, zlepší to jeho zážitek z návštěvy Moravy a vinaři dá velkou šanci vybudovat si s ním dlouhodobý vztah”, vysvětluje autor projektu MojeLahve.cz Tomáš Šrom.

O MojeLahve.cz

Největší on-line databáze hodnocení moravských a českých vín, která je od roku 2011 tvořena komunitou amatérských vínomilců ‒ hodnotitelů. Desítky tisíc vinných recenzí, které do databáze vkládají, inspirují ostatní milovníky vín k objevení a ochutnání kvalitních tuzemských vín, a to i od méně známých vinařů. Vybraná vína lze navíc objednat výhodněji u více než sto šedesáti vinařů na portále Lahvotéka.cz od MojeLahve.cz. Pro dobrou orientaci v nabídce tuzemských vinařů slouží nově i mobilní aplikace. S tou lze vyhledávat informace a psát si poznámky k vínům i bez signálu u vinaře ve sklepě.

Všestranná fixní kamera řady Q18 nabízí dosud nejvyšší rozlišení v portfoliu Axis

Společnost Axis Communications představuje novinku ve své řadě fixních kamer s tzv. „bullet“ designem. AXIS Q1809-LE nabízí nejvyšší rozlišení a vynikající forenzní kvalitu obrazu. Tato venkovní kamera je vybavená individuálně nastavitelným teleobjektivem, který je ideální pro monitorování na dlouhé vzdálenosti a poskytuje mimořádně vysokou hustotu pixelů pro extrémní obrazové detaily.

Bullet kamera AXIS Q1809-LE nabízí rozlišení až 41 MPx (7 424×5 568 pixelů) při 15 snímcích za sekundu nebo 8K rozlišení při až 30 snímcích za sekundu – zároveň však díky technologii Axis Zipstream s kodekem H.264/H.265 výrazně snižuje nároky na šířku pásma a velikost úložiště. Vybavená je 4/3″ obrazovým senzorem pro výjimečný výkon i při slabém osvětlení a díky funkcím Lightfinder 2.0 a Forensic WDR poskytuje věrné barvy a skvělé detaily i v těch nejnáročnějších světelných podmínkách nebo téměř v úplné tmě. Nastavitelný teleobjektiv Canon s ohniskovou vzdáleností 50–150 mm a horizontálním zorným polem v rozsahu od 21° do 7° nabízí extrémní detaily i na velké vzdálenosti. Vysoké rozlišení, elektronická stabilizace obrazu (EIS) pro plynulý záznam v situacích, kdy je kamera vystavena vibracím, a 3× zoom jsou ideální také pro účely přesné identifikace například ve sportovních arénách, na obrovských plochách parkovišť nebo veřejných prostor ve městech.

Extrémní detaily i na velké vzdálenosti s novou fixní kamerou Axis série Q18. Bulletka AXIS Q1809-LE, která nabízí extrémně vysokou hustotu pixelů, je vhodná pro pokrytí rozsáhlých prostor, kde zajistí velice detailní záběry vhodné také k účelům forenzní identifikace na extra velké vzdálenosti.

Kyberneticky zabezpečená

Tato výkonná kamera je robustní a je připravená k okamžitému používání pro venkovní použití. Má krytí IP66-, IP67-, IK10- a NEMA 4X a zvládne teploty v rozmezí od -40 °C až do 55 °C (-40 °F až 131 °F). Dodává se s montážním ramenem pro snadnou instalaci a prostorná zadní skříňka zajišťuje bezpečné vedení kabelů. PoE připojení umožňuje napájet kameru jediným datovým kabelem, což usnadní fyzickou instalaci. Pro zabezpečení neoprávněného přístupu a k ochraně kybernetické bezpečnosti je zde k dispozici pro Axis již standardní pokročilá hardwarová platforma AXIS Edge Vault, která chrání integritu zařízení přímo od výroby a zajišťuje ochranu systému jako celku.

Mezi klíčové vlastnosti AXIS Q1809-LE patří:

  • špičková kvalita obrazu v 8K rozlišení,
  • 4/3″ senzor s vysokou citlivostí,
  • extrémní detaily na velké vzdálenosti,
  • elektronická stabilizace obrazu,
  • snadná instalace a používání prakticky ihned po vybalení,
  • zařízení chrání Axis Edge Vault.

Nová kamera AXIS Q1809-LE bude k dispozici prostřednictvím distribučních kanálů a partnerů společnosti Axis za doporučenou koncovou cenu 125 000 Kč

Videoukázku nové kamery najdete zde: youtube.com/watch?v=nnZrezdslow

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Kyberútoky jsou propojené s nedostatkem dovedností, odhaluje výzkum společnosti Fortinet

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, zveřejnila výroční zprávu Global Cybersecurity Skills Gap Report. Ta upozorňuje na přetrvávající problémy spojené s nedostatkem dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti. Z výzkumu vyplývá, že téměř 90 % organizací zaznamenalo v posledním roce napadení, které bylo částečně způsobeno nedostatkem personálu s kybernetickými dovednostmi. Chybějícím potřebným znalostem také 70 % organizací připisuje vinu za zvýšená kybernetická rizika.

„Výsledky naší nejnovější zprávy zdůrazňují kritickou potřebu komplexního přístupu k zaplnění mezer v dovednostech. Aby organizace účinně zmírňovaly rizika a bojovaly s aktuálními složitými hrozbami, musí využít strategickou kombinaci spojení správné bezpečnostní technologie, rozšíření kvalifikace profesionálů prostřednictvím školení a certifikací a posílení počtu kyberneticky uvědomělé pracovní síly. V rámci odhodlání společnosti Fortinet zacelit mezeru v dovednostech tímto třístupňovým přístupem jsme se zavázali, že do roku 2026 vyškolíme v kybernetice 1 milion lidí. Jelikož se blížíme k polovině tohoto pětiletého závazku, přibližujeme se k dnešnímu dni i k vyškolení půl milionu jedinců,“ sdělil John Maddison, marketingový ředitel ve společnosti Fortinet.

Mezi hlavní zjištění zprávy patří:

  • Firmy stále více připisují napadání nedostatkům v kybernetických dovednostech.
  • Útoky mají nadále významné dopady na podniky a když k nim dojde, výkonní představitelé jsou často penalizováni.
  • Certifikáty jsou zaměstnavateli nadále považovány za důležitý validátor dovedností a znalostí v oblasti kybernetické bezpečnosti.
  • Přetrvává řada příležitostí pro najímání pracovníků, kteří by pomohli řešit nedostatek dovedností.

Nedostatek kybernetických dovedností má stále dopad na firmy po celém světě

Odhaduje se, že k vylepšení rostoucího nedostatku pracovních sil v oblasti kybernetické bezpečnosti jsou zapotřebí 4 miliony odborníků. Zároveň 70 % organizací uvedlo, že nedostatek dovedností v kybernetické bezpečnosti vytváří pro jejich organizace další rizika. Mezi další zjištění patří:

  • Organizace přičítají stále více narušení bezpečnosti nedostatku kybernetických dovedností. V minulém roce téměř devadesát procent lídrů (87 %) uvedlo, že zaznamenali útoky, které mohou částečně připsat nedostatku kybernetických dovedností, oproti 84 % ve zprávě z roku 2023 a 80 % v roce předchozím.
  • Útoky mají závažnější dopad na podniky a způsobují celou řadu komplikací, od finančních po reputační problémy. Firemní lídři jsou stále více hnáni k odpovědnosti za kybernetické incidenty, přičemž 51 % respondentů zaznamenalo, že vedoucí pracovníci čelili po kybernetickém útoku pokutám, vězení, ztrátě pozice nebo až ztrátě zaměstnání. Více než 50 % respondentů navíc uvádí, že napadení stála jejich organizace v loňském roce více než milion dolarů ve ztrátě příjmů, pokutách a dalších výdajích – oproti 48 % ve zprávě z roku 2023 a 38 % oproti předchozímu roku.
  • Vedení firem považují kybernetickou bezpečnost za obchodní imperativ. Manažeři a představenstva firem stále více upřednostňují kybernetickou bezpečnost, přičemž 72 % respondentů uvedlo, že se jejich vedení v roce 2023 více než v předchozím roce soustředilo na bezpečnost. Dále 97 % respondentů uvádí, že jejich vedení považuje digitální bezpečnost za obchodní prioritu.

Náboroví manažeři oceňují další vzdělávání a certifikáty

Šéfové firem obecně považují certifikace za validaci znalostí kybernetické bezpečnosti a ti, kteří jsou držiteli diplomů nebo pracují s někým kdo je schopný, si všímají jasných výhod. Průzkum také zjistil, že:

  • Kandidáti s certifikací vyčnívají. Více než 90 % respondentů uvedlo, že preferují přijímání těchto kandidátů.
  • Vedoucí věří, že certifikace zlepšují bezpečnostní postoj. Respondenti přikládají osvědčením tak vysokou hodnotu, že 89 % dotázaných uvedlo, že za získání certifikace kybernetické bezpečnosti pro zaměstnance jsou ochotní zaplatit.
  • Najít certifikované kandidáty není snadné. Více než 70 % respondentů uvedlo, že je obtížné najít kandidáty s certifikací zaměřenou na technologie.

Firmy rozšiřují kritéria pro obsazování volných pozic

Vzhledem k přetrvávajícímu nedostatku kybernetických pracovních sil některé organizace diverzifikují své náborové okruhy tak, aby zahrnovaly i kandidáty, jejichž kvalifikace nespadá do oborového prostředí – např. vysokoškolský diplom z kybernetické bezpečnosti nebo příbuzného zaměření – aby přilákaly nové talenty a zaplnily otevřené pozice. Upravením těchto požadavků na přijímání zaměstnanců se mohou otevřít nové možnosti, zejména pokud jsou organizace ochotny platit za certifikace a školení. Zpráva rovněž zjistila, že:

  • Organizace mají i nadále programy zaměřené na nábor různorodých talentů. Třiaosmdesát procent respondentů uvedlo, že si jejich organizace stanovily cíle v oblasti diverzity v náboru pracovníků na několik příštích let, což je v souladu s loňskou zprávou.
  • Zatímco mnoho náborových manažerů oceňuje certifikace, některé organizace stále preferují kandidáty s tradičními zkušenostmi. Navzdory tomu, že mnoho respondentů tvrdí, že si certifikací cení, 71 % organizací stále vyžaduje čtyřleté tituly a 66 % přijímá pouze kandidáty s klasickým vzděláním.

Organizace zaujímají třístupňový přístup k budování kybernetické odolnosti

Rostoucí četnost nákladných komplikací kvůli kybernetickým útokům v kombinaci s vážnými osobními důsledky pro členy představenstev a ředitele, vedou k naléhavému tlaku na posílení obrany napříč podniky. Firmy se proto zaměřují na třístupňový přístup ke kybernetické bezpečnosti, který kombinuje školení, informovanost a technologie:

  • Pomoc IT oddělením a bezpečnostním týmům získat důležité bezpečnostní dovednosti investicemi do školení a certifikací pro dosažení tohoto cíle.
  • Vybavení personálu dovednostmi v kybernetické bezpečnosti, které může přispět k bezpečnější organizaci v první linii obrany.
  • Použití efektivních bezpečnostních řešení pro zajištění silného bezpečnostního postoje.

Průzkum byl proveden mezi více než 1 850 osobami s rozhodovacími pravomocemi v oblasti IT a kybernetické bezpečnosti z 29 zemí a lokalit. Respondenti průzkumu pocházejí z řady odvětví, včetně technologií (21 %), výroby (15 %) a finančních služeb (13 %).

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Spokojení zaměstnanci mohou až o čtvrtinu zvýšit firemní zisk, říká průzkum

Rozhoduje lidský přístup i vhodné technologie

Dnešní pracovní trh se mění. Flexibilnější, mobilnější a hybridní modely práce dovolují vytvářet lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Průzkum společnosti Atos ukázal, že více než 50 % zaměstnanců očekává hybridní formu práce. Pokud jim ji zaměstnavatel je schopný nabídnout, a přidá k tomu důraz na pozitivní firemní kulturu a osobní rozvoj, získá nejen angažovanější a motivovanější zaměstnance, ale také může počítat se ziskovostí vyšší o 23 %. Změna přístupu z „máme zaměstnance“ na „pracují u nás lidé“ také pomáhá přilákat a udržet si špičkové talenty, snížit fluktuaci zaměstnanců a posílit pověst oblíbeného zaměstnavatele.

„Zatímco včera firmy v lidech viděly zaměstnance, dnes v zaměstnancích musí vidět lidi,“ říká Radek Mihalík, specialista na digital workplace ze společnosti Atos. „Díky rozvoji digitálních technologií se objevily způsoby práce, které lidem dovolují řídit se nově nastavenými prioritami. To vede k větší efektivitě, vyšší výkonnosti, ale také k lepšímu zdraví a psychické pohodě.“

Digitálně přívětivý zaměstnavatel

V době, kdy lidé kladou větší důraz na rovnováhu mezi soukromým a profesním životem, je klíčové, aby jim zaměstnavatelé dokázali vyjít vstříc. Koncept „digitálního pracoviště“, jak ho ve více než 130 zemích světa realizuje například společnost Atos, vychází vstříc zaměstnancům i firmám. Prostřednictvím komplexních řešení a služeb pro digitální pracoviště pomáhá změnit vnímání zaměstnance z pouhé pracovní síly na člověka. Umožňuje nové způsoby práce, kombinujeme řešení a služby napříč všemi typy technologií.

Na jednu stranu tedy dovoluje pracovat odkudkoliv a kdykoliv. Na druhou klade důraz na bezpečnost a měřitelnou efektivitu. Zaměstnancům dává svobodu, ale i důvěru a především jim dokazuje, že na jejich práci i názoru záleží. Společnostem pak umožňuje získat maximální možnou návratnost významné investice, kterou je vytvoření pracovního místa.

3 kroky, jak dát zaměstnání lidský rozměr

  1. Zaměřte se na člověka

Myslete na to, aby vaši lidé měli na dosah pomoc při péči o fyzické a duševní zdraví. Nabízejte jim podporu už od nástupu do zaměstnání. Každý den, kdykoliv to potřebují. Tento přístup integrujte napříč celou firmou – od obchodu a financí přes HR po IT. Pomůže vám to udržet si ty nejlepší talenty, zabránit vyhoření a zlepšit pohodu vašich lidí.

  1. Opatření a výsledky opírejte o data

Nasaďte pokročilou analytiku, která vám umožní průběžně měřit výkonnost a spokojenost, resp. náladu vašich lidí, typicky při používání firemních nástrojů a aplikací. Tyto metriky vám dají podklady k úpravám a zlepšování pracoviště, aby vyhovovalo nejen těm, kdo na nich pracují, ale také vašim provozním a strategickým cílům.

  1. Řešte predikci a prevenci

Pomocí strojového učení a generativní umělé inteligence dokážete předcházet problémům, které by mohly mít dopad na uživatele. Používané služby budou stále více prediktivní a preventivní s ohledem na optimalizaci výkonu, zvýšení odolnosti vůči chybám a posílení bezpečnosti.

O digitálním pracovišti (digital workplace)

Digitální pracoviště zahrnuje v současné hyperpropojené době prakticky cokoliv. Od home office přes interaktivní objednávkový kiosek v bistru nebo eshop výrobní firmy až po robustní podnikový systém nadnárodní korporace. Atos patří mezi společnosti, které dokáží zrealizovat digitálního pracoviště v jakékoliv podobě. Stará se o to 11 000 expertů ve 130 zemích. V rámci digitálních pracovišť spravuje Atos po celém světě více než 5,2 milionu uživatelských zařízení. Mezi klienty patří jak lokální firmy, tak i nadnárodní společnosti jako Johnson & Johnson, Bayer nebo Airbus.

Program udržitelného digitálního pracoviště je pouze jedním z projektů, kterými se společnost Atos věnuje udržitelnosti v IT. Za své aktivity získává pravidelně různá ocenění. Je čtyřnásobným držitelem platinové plakety EcoVadis, prestižního francouzského ocenění za ekologii. Sedmkrát za sebou pak Atos dosáhl úrovně „Leader“ v hodnocení dodavatelů technologií a služeb pro digitální pracoviště od společnosti Gartner.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

HONOR uvádí na čínský trh novou řadu HONOR Magic V3

HONOR posouvá hranice skládacích smartphonů – nyní ještě tenčí a odolnější

Globální technologická značka HONOR oznámila v čínském Shenzenu uvedení nové generace vlajkových skládacích smartphonů HONOR Magic V3 a HONOR Magic Vs3 na čínský trh.

HONOR Magic V3, který se na trhu objevuje pouhý měsíc po evropském představení modelu HONOR 200 Pro, je skládací vlajkovou lodí, která v sobě hladce kombinuje špičkové technologie s ultratenkým designem. Model HONOR Magic Vs3 nabízí za vyváženou cenu komplexní uživatelský zážitek, což z něj činí ideální volbu pro ty, kteří se skládacími smartphony teprve začínají.

„Uvedení řady HONOR Magic V3 stanovuje nový standard pro štíhlost skládacích smartphonů,“ říká George Zhao, generální ředitel společnosti HONOR. „Společnost HONOR nadále pokračuje v inovování skládacích chytrých telefonů s cílem poskytovat co do tenkosti a hmotnosti výjimečný uživatelský zážitek srovnatelný s vlajkovými loděmi klasických tvarů. Ultratenké tělo a prémiový design řady HONOR Magic V3 nově definují standard toho, co by měl skládací smartphone ztělesňovat.“

Štíhlejší design, vyšší výkon

Zcela nová generace modelu HONOR Magic V3 stanovuje s tloušťkou 9,2 mm[1] v zavřeném stavu nový standard jako nejtenčí skládací model. Jeho hmotnost 226 g[2] je navíc ještě nižší než u mnoha vlajkových lodí klasických tvarů. Stejně tak v nabídce skládacích chytrých telefonů vyniká i model HONOR Magic Vs3 s tloušťkou 9,8 mm[3] v zavřeném stavu a hmotností 229 g[4]. Pokud jde o výdrž baterie, HONOR Magic V3 opět překonává technické bariéry a je vybaven inovovanou křemíkovo-uhlíkovou baterií třetí generace s vysokou kapacitou 5150 mAh[5]. Díky vynikajícímu výkonu baterie modelu HONOR Magic V3 snadno splní požadavky celodenního používání, a to i při vysoké zátěži. HONOR Magic V3 i HONOR Magic Vs3 navíc podporují 66W kabelové rychlé nabíjení a 50W bezdrátové rychlé nabíjení[6].

Barvy, cena, dostupnost

Řada HONOR Magic V3 je dostupná v řadě elegantních barev, včetně bílé, černé a zelené, navíc HONOR Magic V3 nabízí exkluzivní červenohnědou variantu. Modely HONOR Magic V3 a HONOR Magic Vs3 jsou zatím k dostání pouze v Číně a jejich cena se pohybuje od 8 999 RMB do 10 999 RMB v závislosti na modelu. Řada HONOR Magic V3 bude později v tomto roce dostupná také v Evropě.

Zachycení skvělých okamžiků pomocí výkonného fotoaparátu

Pokud jde o focení, i u lehkého skládacího smartphonu si řada HONOR Magic V3 udržuje mimořádně vysoké standardy. Řada HONOR Magic V3 vyniká ve focení díky Falcon Camera System a AI Motion Sensing Capture. HONOR Magic V3 je vybaven 50MPx širokoúhlým fotoaparátem s největší clonou f/1,6 mezi skládacími telefony. Navíc, navzdory svému extrémně tenkému a lehkému tělu, má periskopický teleobjektiv, který dosahuje až 100x zoomu[7]. Všestranný hover mode pak umožňuje uživatelům bezdotykové používání zařízení v různých situacích.

Průkopnická technologie ochrany očí

Díky neustálým investicím do výzkumu a vývoje vyvinula společnost HONOR několik špičkových technologií ochrany očí v odvětví chytrých telefonů. V kombinaci s funkcemi PWM Dimming, Dynamic Dimming, Circadian Night Display, Natural Tone Display a Hardware-level Low Blue Light Technology poskytuje technologie HONOR Eye Comfort Display v řadě HONOR Magic V3 uživatelům komplexní péči o oči, přecházející z pasivní na aktivní ochranu očí.

Posílení zážitku díky AI funkcím a systému MagicOS

Řada HONOR Magic V3 je vybavena nejnovějším systémem MagicOS 8.0.1, který dokáže díky funkcím umělé inteligence poskytovat personalizované služby na základě porozumění uživatelským preferencím a aktuálnímu kontextu. To uživatelům řady HONOR Magic V3 umožňuje na velké obrazovce provádět operace pohodlně a s vylepšeným uživatelským zážitkem.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1.  Údaje z laboratoří HONOR. Hodnota 9,2 mm označuje tloušťku v zavřeném stavu. Celková tloušťka nezahrnuje vnitřní a vnější ochranné fólie obrazovky a výčnělek fotoaparátu. Velikost produktu se může lišit v závislosti na jeho konfiguraci, výrobním procesu a metodách měření. Údaje ve specifikacích jsou pouze orientační.
  2. Data z laboratoří HONOR.
  3. Data z laboratoří HONOR.
  4. Data z laboratoří HONOR.
  5. Typická kapacita baterie je 5150 mAh a jmenovitá kapacita baterie je 5050 mAh.
  6. Podporovaný maximální výkon kabelového nabíjení je 66 W při použití originálního nabíjecího adaptéru SuperCharge. S originálním nabíjecím adaptérem SuperCharge je podporováno také 50W bezdrátové nabíjení. Příslušný nabíjecí adaptér je potřeba zakoupit samostatně. Skutečný nabíjecí výkon se může lišit v závislosti na individuálních rozdílech, zvyklostech uživatele a faktorech prostředí.
  7. 100x je nejvyšší podporovaný digitální zoom. Skutečný zoom se může lišit v závislosti na individuálních rozdílech, zvyklostech uživatele a faktorech prostředí.

AI Decoded podrobně zkoumá upscaling videa pomocí AI akcelerované GPU NVIDIA RTX

V tomto týdnu se AI Decoded zabývá tím, jak platforma NVIDIA RTX pomáhá využít AI k upscalování streamovaného videa. Hlavní body jsou:

  • Jak konkrétně zvyšuje upscaling pomocí AI s využitím NVIDIA RTX GPU kvalitu videa?
  • Jak získat lepší video lokálně na svém počítači zapnutím upscalingu videa NVIDIA RTX AI.
  • AI napříč všemi oblastmi: NVIDIA RTX využívá AI upscaling pro PC, chytré TV i cloudové hraní v GeForce NOW.

Společnost NVIDIA také bude na veletrhu SIGGRAPH prezentovat nejnovější technologie v oblasti grafiky a generativní umělé inteligence:

  • Nenechte si ujít fireside chat s CEO společnosti NVIDIA Jensenem Huangem, který se koná 29. července ve 22:30 hodin středoevropského času – zájemci se mohou zaregistrovat zde.
  • Jensen také bude mluvit s CEO společnosti Meta Markem Zuckerbergem v zajímavém rozhovoru o budoucnosti umělé inteligence. Na programu je v pondělí 29. července 2024 ve 12.00 hodin středoevropského času.
  • Fireside chat bude živě přenášen a na stránkách NVIDIA.com a bude k dispozici i záznam.

Aktuální blog s detailními informacemi: https://blogs.nvidia.com/blog/ai-decoded-upscaling

Dokonalé odhlučnění, perfektní zvuk a 55 hodin poslechu: Společnost Dyson představila sluchátka Dyson OnTrac

Špičkové odhlučnění: Hluk zvenčí je potlačen díky 8 mikrofonům, které testují okolní zvuky 384 000krát za sekundu. Venkovní hluk je snížen až o 40 dB a navíc je sledován a hlášen v reálném čase prostřednictvím aplikace MyDyson™³.

Vylepšený zvukový rozsah: Sluchátka reprodukují hluboké basy i vysoké tóny v rozsahu 6 Hz až 21 kHz.

Až 55 hodin¹ poslechu: Na jedno nabití můžete sluchátka používat až 2 týdny².

Přizpůsobitelné kryty a náušníky: Prémiové materiály a vysoce kvalitní povrchová úprava zajišťují maximální pohodlí při poslechu.

Společnost Dyson představuje svá první sluchátka Dyson OnTrac™. Nabízejí nejlepší odhlučnění ve své třídě¹ a poskytují až 55 hodin² poslechu, který vás zcela pohltí.

Sluchátka zaujmou i designem, uživatel si může vybrat z více než 2 000 přizpůsobitelných barevných kombinací vnějších krytů a náušníků, které jsou vyrobeny z ultra-měkkého mikrovlákna a vysoce kvalitní pěny. Zajišťují tak maximální pohodlí a akustické utěsnění. Pohodlné nošení je zaručeno také díky vyváženému rozložení hmotnosti sluchátek. Baterie je unikátně umístěna v hlavovém mostě a ramena umožňují nastavit různé polohy. „Cílem inženýringu společnosti Dyson v audio oblasti je zachovat nerušený zvukový záznam. Také jsme chtěli vytvořit sluchátka, která budou lidé milovat, nadchnou se pro ně a stanou se jejich hrdými nositeli. Máme více než 30 let zkušeností v oblasti aeroakustiky, které jsme dále rozšířili a díky tomu se nám podařilo vyvinout unikátní sluchátka Dyson OnTrac™. Poskytují nejlepší ANC ve své třídě, výjimečnou kvalitu zvuku a celodenní pohodlí díky unikátním materiálům, designu a přizpůsobení individuálním potřebám nositele,” říká Jake Dyson, hlavní inženýr společnosti Dyson.

Eliminace okolního hluku umožňuje vychutnat si čistý zvuk. Abyste si při poslechu vychutnali dokonale čistý zvuk, využívají sluchátka Dyson OnTrac™ vlastní algoritmus aktivního odhlučnění (ANC). Používají přitom 8 mikrofonů, jež testují vnější zvuk 384 tisíckrát za sekundu. V kombinaci s prvotřídními materiály a pečlivě navrženou vnitřní geometrií dokážou sluchátka eliminovat až 40 dB nežádoucího hluku zvenčí.

Vylepšený zvukový rozsah potěší i náročné posluchače. Sluchátka Dyson OnTrac™ mají 16ohmové neodymové reproduktory o velikosti 40 mm a pokročilé zpracováním audio signálu. Díky tomu si vychutnáte každý tón nebo slovo s naprostou přesností. Sluchátka reprodukují frekvence od 6 Hz do 21 kHz, takže můžete poslouchat hluboké basy i čisté výšky na opačném konci frekvenčního rozsahu. Reproduktorové kryty jsou nakloněny o 13˚ směrem k uchu, aby zajistily přímou zvukovou odezvu.

Dlouhá doba poslechu. Baterie vydrží až 55 hodin¹ i s povoleným ANC. Výdrž baterie sluchátek Dyson OnTrac™ je neuvěřitelných 55 hodin¹, i se zapnutou funkcí aktivního tlumení hluku (ANC) si můžete užít až dva týdny poslechu². Dvě vysokokapacitní lithium-iontové baterie jsou zavěšeny v hlavovém mostě, aby byla hmotnost rovnoměrněji rozložena. Stačí dvakrát klepnout na kterékoliv ucho a můžete ANC libovolně zapnout a vypnout.

Sluchátka navržená pro celodenní pohodlí a přesnou akustiku. Dyson OnTrac™ certifikovaný od US Ergonomics4 spojuje pohodlí a přesnou akustiku. Špičkové materiály a ergonomický design zajišťují vynikající akustické utěsnění a dlouhotrvající pohodlí. Vysoce kvalitní pěnové polštářky a ramena s možností nastavení poloh snižují tlak na uši, zatímco pozice baterie v hlavovém mostě rovnoměrně rozkládá hmotnost. Díky měkkým náušníkům z mikrosemiše a optimalizované upínací síle se sluchátka přizpůsobí různým velikostem hlavy a budou každému skvěle sedět.

Jedinečný design, odolné materiály a prémiové povrchové úpravy. Sluchátka Dyson OnTrac™ jsou k dispozici ve čtyřech barevných provedeních. Každé z nich je přesně vyrobené s unikátními, odolnými povrchovými úpravami, které navrhl Jake Dyson se svým týmem. Jsou inspirované procesem CNC výroby, zahrnují varianty: hliník, měď a nikl. Varianta Ceramic Cinnabar má keramickou povrchovou úpravu. Kromě těchto čtyř barevných provedení můžete své Dyson OnTrac™ přizpůsobit podle svých představ vlastními vnějšími kryty a polštářky v různých barvách a úpravách. Vnější kryty jsou vyrobeny z vysoce kvalitního hliníku pro lehkou, odolnou úpravu. K dostání jsou v různých barvách a povrchových úpravách – keramických nebo eloxovaných.

Propojení s aplikací MyDyson™ ³ Aplikace MyDyson™³ umožňuje sledování zvuku v reálném čase. Monitoruje hlasitost v uchu i okolní hluk a upozorňuje uživatele na potenciálně škodlivé úrovně. Prostřednictvím aplikace MyDyson™³ si mohou uživatelé také volit mezi třemi vlastními režimy ekvalizéru: Bass Boost, Neutral a Enhanced.

Další funkce

Head Detect: Kapacitní senzory detekují, kdy jsou sluchátka sundána z uší, a automaticky přeruší přehrávání. Přehrávání se obnoví automaticky po nasazení sluchátek zpět na hlavu.

Intuitivní joystick: Snadno přehrávejte, pozastavujte, přeskakujte, převíjejte vpřed i zpět skladby nebo podržte pro hlasové příkazy.

Křišťálově čisté hovory: Dvojité směrové mikrofony zachytí jasně váš hlas, nikoli vnější hluk.

Sledování zvuku v reálném čase: Neustále monitoruje hlasitost v uchu a vnějším prostředí a upozorňuje na potenciálně škodlivé úrovně prostřednictvím zpráv v aplikaci MyDyson™.

Ovládáno aplikací MyDyson™. Aplikace MyDyson™ vám poskytuje automatické aktualizace softwaru.

Cena sluchátek 12 490 Kč Cena příslušenství 1 249 Kč

K dostání brzy na www.dyson.cz

Výzkum a vývoj zvuku

Společnost Dyson je známá jako průkopník nových technologií, který vstupuje i do nečekaných oblastí. Každý projekt začíná základním výzkumem a vědeckým poznáním. V kategorii audia je pro inženýry společnosti Dyson prioritou zachování integrity zvuku. Cílem je reprodukovat zvuk stejně přesně jako původní nahrávku, bez zkreslení nebo znečištění šumem. Dosažení tohoto cíle vyžaduje hluboké znalosti akustiky a psychoakustiky, které inženýři společnosti Dyson získali za léta vývoje produktů zaměřených na čištění vzduchu. Společnost Dyson během 30 let vybudovala prvotřídní tým s rozsáhlými znalostmi akustických a hlukových technik. Tento tým se neustále vyvíjí a buduje znalosti v oblasti reprodukce zvuku, odhlučnění a elektroakustického designu.

Mintos rozšiřuje svou působnost v Evropě a oficiálně vstupuje na český trh

Berlín – Po úspěšném vstupu do jiných zemí EU pokračuje Mintos, vícedruhová investiční platforma nabízející jedinečnou kombinaci alternativních a tradičních investičních možností, ve své expanzi po Evropě a oficiálně spouští činnost na českém investičním trhu. Od svého založení v roce 2015 platforma přilákala již více než 500 000 uživatelů po celé Evropě. Společnost s povolením podle evropského rámce MiFID má v současné době ve správě aktiva v hodnotě přes 600 milionů eur.

Investiční trendy v České republice

Zájem o investování v České republice roste – dle posledních průzkumů* investuje část svých příjmů 38 % občanů. Obyvatelé ČR se však vyhýbají investování výhradně do rizikových produktů, přičemž ženy se zdráhají investovat dvakrát častěji než muži**. Mezi nejoblíbenější investiční možnosti patří akcie, dluhopisy a drahé kovy.

„Tyto výsledky poukazují na obezřetný přístup Čechů k investování, zejména u žen. Je proto nesmírně důležité nabízet investiční možnosti, které budou odpovídat jejich toleranci k riziku a investičním cílům,“ dodává Martins Sulte, generální ředitel a spoluzakladatel Mintosu. „Naše zaměření na dlouhodobé pasivní investování představuje vhodnou alternativu pro ty, kteří chtějí navýšit své jmění bez vysokých rizik spojených s volatilnějšími investičními produkty.“

Produkty Mintosu: Rozmanitá škála investičních možností

Mintos nabízí řešení pro investory, kteří chtějí budovat bohatství prostřednictvím dlouhodobého investování. S úvěry, dluhopisy, ETF, nemovitostmi a Smart Cash nabízí Mintos jedinečnou kombinaci alternativních a tradičních investic pro dlouhodobé investory. Díky této jedinečné produktové nabídce mohou drobní investoři konsolidovat svá portfolia a snadno spravovat všechny své dlouhodobé investice z jediné platformy.

„Máme radost, že můžeme pokračovat v uvádění rozmanitých investičních možností dostupných na naší platformě do nových regionů,“ říká Martins Sulte, generální ředitel a spoluzakladatel Mintosu. „Naším cílem je zpřístupnit investování investorům na všech úrovních a poskytnout jim jednoduché způsoby diverzifikace portfolií s využitím tradičních i alternativních aktiv.“

Pro více informací o možnostech investování do různých tříd aktiv na Mintosu navštivte www.mintos.com.

Investování do finančních nástrojů je spojeno s riziky.

*Zdroj: GENERALI INVESTMENTS CEE

**Zdroj: Havel & Partners, Česká republika

Revoluční AIO chlazení Cooler Master MasterLiquid 360 Ion s dynamickým LCD displejem

Společnost Cooler Master, přední výrobce počítačových komponent, herních periferií a moderních lifestylových technologicky pokročilých produktů, uvádí na trh dosud nejpokročilejší all-in-one vodní chlazení MasterLiquid 360 Ion. Nová vlajková loď nastavuje zcela nový standard v oboru, je vybavena špičkovým LCD panelem, inovativní dvoukomorovou pumpou Gen X a vysoce výkonnými ventilátory Mobius 120P ARGB.

Bezkonkurenční chladicí výkon

Srdcem MasterLiquid 360 Ion je pumpa Gen X, která se oproti své předchůdkyni může pochlubit o 70 % vyšším průtokem a výtlakem. Její vylepšená konstrukce výrazně zvyšuje tepelný výkon (TDP) na 330 W, což jej předurčuje ke chlazení nejnáročnějších procesorů na trhu.

Radiátor je osazen třemi ventilátory Mobius 120P ARGB, které jsou navrženy pro optimální proudění vzduchu a tichý provoz. Jsou zárukou vynikající účinnosti chlazení a nabízí také přizpůsobitelné efekty podsvícení.

Monitoring a nastavení v reálném čase

Chladič je vybaven 2,1palcovým IPS LCD displejem s rozlišením 480 x 480 pixelů, který umožní uživatelům sledovat důležité výkonnostní hodnoty v reálném čase a lze si jej široce přizpůsobit včetně aplikace vlastních grafických vizuálů.

MasterCTRL, komplexní nastavení na dosah ruky

Nová aplikace MasterCTRL ruku v ruce s novým chladičem MasterLiquid 360 Ion přináší uživatelům nebývalou kontrolu nad chladicím systémem a umožňuje mimo jiné:

  • Plné přizpůsobení displeje umístěného na pumpě
  • Detailní doladění ARGB podsvícení
  • Sledování výkonu v reálném čase
  • Bezproblémovou aktualizaci firmwaru
  • Výjimečnou kvalitu a uživatelsky přívětivý design

Design pumpy modelu MasterLiquid 360 Ion pokračuje v nastoleném charakteristickém moderním provedení označujícím se jako „Halo“ s průhlednými prvky na povrchu, které vytváří ohromující světelné efekty v několika vrstvách.

Modul pumpy integruje ovladač, který zjednodušuje správu PDM a ARGB signálů jak pro samotnou pumpu, tak ventilátory.

Instalace chladiče je snadná díky rychloupínacím spojkám na oválném rámečku pumpy. Chladič je kompatibilní s nejnovějšími platformami Intel a AMD a styčná měděná plocha je opatřena upomínkovou nálepkou pro uživatele, kteří by snad zapomněli na aplikaci teplovodivé pasty.

Závazek k udržitelnosti

V souladu s ekologickými programy a udržitelným smyšlením Cooler Master je MasterLiquid 360 Ion dodáván v balení, které je o 30 % menší než u předchozích modelů, čímž se snižuje množství odpadu, aniž by byla jakkoli ohrožena ochrana produktu.

Klíčové funkce MasterLiquid 360 Ion:

  • Pokročilá dvoukomorová konstrukce pumpy Gen X
  • Přizpůsobitelný 2,1palcový IPS LCD displej
  • Tři vysoce výkonné ventilátory Mobius 120P ARGB
  • Komplexní nastavení v aplikaci MasterCTRL
  • Typický Halo design pumpy s vícevrstvým podsvícením
  • Uživatelsky přívětivá instalace
  • Ekologicky šetrné balení

„MasterLiquid 360 Ion představuje významný skok kupředu v technologii vodního AIO chlazení,“ říká Valentina Zoffoli, marketingová manažerka Cooler Masteru pro Evropu, a dodává: „Zkombinovali jsme špičkový výkon s bezkonkurenčními možnostmi přizpůsobení, a to vše při zachování maximálního uživatelského komfortu a jedné z hlavních priorit odpovědnosti k životnímu prostředí. Tento produkt ztělesňuje náš dlouhodobý závazek k inovacím a naše pevné odhodlání jít naproti stále se vyvíjejícím potřebám náročných počítačových nadšenců po celém světě.“

Cena a dostupnost

Cooler Master MasterLiquid 360 Ion bude k dispozici v průběhu července 2024 u lokálních prodejců za doporučenou koncovou cenu 6590 Kč s DPH v České republice a 259 euro s DPH na Slovensku.

Pro více informací navštivte www.CoolerMaster.com

O značce Cooler Master

Společnost Cooler Master byla založena v roce 1992. Je výrobcem kvalitních počítačových komponent a periferií a neustále se zasazuje o rozvoj tohoto odvětví. Od první počítačové skříně na světě až po inovativní technologická řešení chlazení, vždy se snaží překonávat hranice a měnit status quo. Společnost se zaměřuje na budování komunity pro ty, kteří chtějí nechat vyniknout vlastní vynalézavé já. „Ať už jde o začínající stavitele nebo hardcore nadšence baví nás různorodost a spojuje vášeň.“ Cooler Master je značkou, která má cíl jít daleko za hranice tradičních počítačových sestav navrhováním skvělých produktů pro úžasné lidi, kteří jim vdechnou život jedinečným způsobem.

Budoucnost není pouze cloudová. Hybridní přístup dává stále větší smysl, říká Jan Havlíček z Thein Digital

Cloud za poslední roky znatelně rozhýbal rozvoj digitálních služeb. Cloud-first strategie se především v zahraničí staly normou a dle některých odborníků také naprostou nezbytností v neustále se zrychlujícím světě byznysu. Společnost Gartner v jedné ze svých předpovědí dokonce uvedla, že více než 85 % organizací bude do roku 2025 uplatňovat princip cloud-first a nebude schopno plně realizovat své digitální strategie bez využití cloud-native architektur a technologií. Potřeba agility, škálovatelnosti i bezpečnosti napříč technologickými firmami zkrátka rezonovala, přičemž cloud tyto faktory kvalitně pokrývá.

Zkušenosti z reálného světa však zpětnovazebně působí na trendy a vnímané potřeby. Některým firmám nepřinesl cloud-first přístup kýžené benefity, takže se na své cestě uchýlily k hybridnímu cloudu, který efektivně kombinuje lokální infrastrukturu se službami globálního cloudu. A to alespoň na přechodnou dobu, než bude migrace kompletně dokončena. Z dočasného řešení mezi on-premise a výhradním fungováním v cloudu se však brzy stala relativně běžná IT architektura. Hybridní cloud navzdory jednoznačně “cloud-first” predikcím začal dávat firmám v mnoha ohledech smysl. A to do takové míry, že podle zprávy studie Flexera 2023 State of the Cloud Report zvolilo při svém fungování hybridní cloudovou strategii 71 % společností.

Proč zrovna hybridní cloud?

Jakmile se firmy zbavily FOMO kolem cloud first přístupu, velice rychle zjistily, že některé jejich aplikace či systémy se do cloudu jednoduše nehodí. Cloud je typicky nejvhodnější pro workloady, jejichž poptávka po zdrojích je kolísavá. Pak lze efektivně využít všechnu dostupnou flexibilitu globálního cloudu. Jestliže však společnosti používají aplikace, které v rámci podnikového provozu vyžadují konstantní zatížení, může být efektivnější provozovat je lokalitně.

V praxi například firma může využívat AWS pro vývoj a globální nasazení aplikací, zatímco kritické výrobní systémy zůstávají provozovány v místech výroby. Díky integraci s různými automatizačními nástroji a postupy mohou podniky standardizovat vývoj, nasazování a provoz aplikací napříč různými cloudovými a on-premise prostředími. Adaptace cloudu zároveň musí jít ruku v ruce s optimalizací a využíváním moderních přístupu k vývoji a provozu aplikací, jakými jsou architektura mikroslužeb a kontejnerů, které umožňují účinně automatizovat škálování. Prosté 1:1 zmigrování z on-prem do cloudu nemusí vést ke plánovanému snížení provozních nákladů. Prvním krokem by tak mělo vždy být expertní posouzení provozovaných IT systémů a aplikací a alokovaných zdrojů. Výstupem analýzy bude určení, která prostředí ponechat lokalitně, a která přesunout do cloudu. Takto provedená změna již skutečně povede k výrazným úsporám nákladů a zvýšení provozní a finanční efektivity.

Hybridní cloud tedy neznamená pouhý kompromis, ve skutečnosti představuje nové paradigma poskytující to nejlepší z obou světů: stabilitu plynoucí z vlastnictví on-premise infrastruktury s flexibilitou a škálovatelností cloudových řešení. Technologie jako Kubernetes pak umožňují efektivní správu kontejnerizovaných aplikací napříč všemi prostředími a lokalitami, což zjednodušuje provoz a podporuje inovace.

Adopce cloudu určitě nekončí ani nezpomaluje. Je však na místě si uvědomit, že budoucnost nutně nemusí být čistě cloudová. Hybridní architektura dává plánování investic nový rozměr. K provozním požadavkům je potřeba přistupovat nezaujatě a na základě plánovaného rozvoje posuzovat vhodnost volby infrastruktury.

Autorem je Jan Havlíček, produktový manažer Thein Digital

O Thein Digital

Společnost Thein Digital s.r.o. se na českém trhu pohybuje téměř 30 let, od roku 2020 patří do investiční skupiny Thein zakladatele Tomáše Budníka, která se zaměřuje na technologické společnosti v oboru ICT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0 z České a Slovenské republiky. Po celou dobu svého působení Thein Digital sehrává roli průkopníka a inovátora. Je jednou z prvních firem věnujících se dodávkám a provozu technologií ATM a SAN v České republice a na Slovensku. Její klienti pocházejí zejména z oblasti bankovnictví, telekomunikací, energetiky a automobilového průmyslu.

Exit mobile version