Seyfor významně posiluje na Balkáně, získal 70% podíl M&I Systems Co, srbské jedničky na lokálním trhu ERP systémů

Seyfor, jeden z největších evropských dodavatelů ICT řešení, rozšiřuje své aktivity napříč celou Evropou a kupuje 70% podíl M&I Systems Co. Společnost se sídlem v Srbsku je lídrem regionálního trhu ERP systémů a má prostřednictvím 100% vlastněné dceřiné společnosti velmi silnou pozici v jihovýchodní Evropě.
30 % M&I Systems Co si ponechávají dosavadní majitelé a jednatelé, kteří zůstávají ve vedení společnosti a budou se dále podílet na řízení vývoje a rozvoje obchodních i konsolidačních aktivit. Prostřednictvím akvizice zahajuje český Seyfor úzkou spolupráci s celou mezinárodní skupinou M&I Systems Group s cílem rozvíjení aktivit na globálním trhu a vytváření inovativních synergií v IT sektoru reflektujících rostoucí potřeby zákazníků.

Společnost M&I Systems Co tvoří jednu z hlavních aktivních podnikatelských větví celé skupiny M&I Systems Group a zaměřuje se na vývoj softwarových řešení s důrazem na digitální transformaci společností, zavádění cloudových ERP systémů, automatizaci firemních procesů, zpracování dat, business intelligence, využití AI a IT poradenství. Je dlouhodobým partnerem nejvýznamnějších hráčů v oboru jako například SAP, Salesforce, IBM, Microsoft, Celonis a Software AG, Asprova and Aforza a její silná a loajální diverzifikovaná zákaznická základna čítá více než 400 zákazníků ze segmentu středních a velkých firem. V oblasti ERP systémů je dominujícím lídrem v Srbsku s významným přesahem byznysu do celého Balkánu. Společnost M&I Systems Co byla založena před více než 30 lety jako rodinná firma, dnes je vedena zkušeným manažerským týmem a poskytuje širokou škálu produktů, služeb a softwarových řešení pro celou řadu oblastí a průmyslových odvětví.

Seyfor Martina Cíglera posílí spojením sil s M&I Systems výrazně pozici v celém adriatickém regionu a současně expanduje na další balkánské trhy, jako je Severní Makedonie, Bosna a Černá hora.

Akvizice M&I Systems Co pro nás znamená významný posun v oblasti rozvoje obchodních aktivit na celém Balkáně, kde pro Seyfor vidíme velký potenciál. Jsme přesvědčení, že stávající silná pozice M&I Systems Co v Srbsku a Bosně a naše současné aktivity v dalších balkánských zemích nám umožní lépe chápat specifický lokální trh, efektivně konsolidovat společné aktivity a posílit naší pozici jednoho z nejvýznamnějších evropských dodavatelů ICT řešení. M&I můžeme na druhou stranu poskytnout velmi silné know-how například v oblasti vývoje cloudových řešení, implementace umělé inteligence či bezprecedentního zabezpečení. Vzájemně se učíme jeden od druhého a zmíněné synergie jsou pro obě strany významným krokem vpřed,“ zmiňuje Martin Cígler, zakladatel a spolumajitel společnosti Seyfor. „Spolupráci se zkušeným týmem M&I Systems Co vnímám jako silné partnerství a odrazový můstek k dalším aktivitám v regionu bývalé Jugoslávie,“ dodává

Nově vzniklé strategické partnerství spojuje silné know-how obou stran a otevírá možnosti vývoje nových průkopnických řešení v oblasti technologických inovací s cílem nabídnout zákazníkům po celém světě vyšší přidanou hodnotu, rozšíření poskytovaných služeb a rozvoj nových obchodních příležitostí.

Mimo oblast ERP bude M&I Systems Group i nadále rozvíjet všechny oblasti stávajícího podnikání. Při řízení společnosti, dalším růstu, posilování pozice inovativního lídra i další konsolidaci IT trhu budou společníci Vladan Balaban a Nikola Balaban dále využívat své mnohaleté zkušenosti a znalosti místního podnikatelského prostředí i mezinárodních příležitostí.

„Během více než 30 let existence se M&I Systems Group rozrostla z rodinné firmy na strukturovanou korporaci působící na pěti různých trzích a nyní zastává jednu z předních pozic v IT průmyslu. Spojení sil s českým Seyforem je pro nás dalším významným milníkem, který přispěje k našemu cíli stát se klíčovým hráčem na trhu ve střední a východní Evropě. Díky spojení našich silných stránek a zdrojů budeme moct nabídnout našim klientům bezkonkurenční hodnotu a podporovat vzájemný úspěch a růst. Společně máme nyní výbornou pozici pro další růst, otevření nových trhů a upevnění pozice lídra na trhu,” komentuje spojení obou firem Vladan Balaban, prezident M&I Systems Group.

„Dlouhodobě jsme uvažovali o nalezení vhodného strategického partnera, s nímž bychom společně významně pokročili v dalším vývoji našich systémů především s ohledem na rozvoj do prostředí cloudových řešení. Spojení s tak silným partnerem, jako je český Seyfor, otevírá nové možnosti synergie při vývoji cloudových řešení pro naše stávající systémy, a to včetně špičkového zabezpečení, které se v dnešní době stává klíčovou prioritou většiny firem,” dodává Nikola Balaban, generální ředitel M&I Systems Group.

Obě společnosti se rozhodly, že hodnotu této akvizice, která představuje jednu z největších a nejsložitějších transakcí v celém regionu, nebudou zveřejňovat. Prostřednictvím dalších již proběhlých akvizic posiluje Seyfor svoji pozici napříč všemi klíčovými oblastmi vývoje IT systémů i rozvoje obchodních aktivit v Evropě. Své produkty poskytuje aktuálně společnostem ve 38 zemích.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. V roce 2023 zaznamenal počtvrté za sebou 30% meziroční růst a dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Seyfor je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice a lídrem na českém, slovinském a srbském trhu. V posledních letech uskutečnila společnost desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler.

O M&I Systems Group

Společnost M&I Systems Group se během více než 30 let své existence vypracovala do současné pozice rychle rostoucího technologického lídra a globální společnosti v oblastech ERP, cloudových a datových řešení, AI, IoT, vývoje softwaru, poradenství, digitálního inženýrství a vývoje proprietárních platforem řešících komplexní problematiku. Rozvíjí udržitelné podnikání se silnou a loajální diverzifikovanou zákaznickou základnou čítající více než 500 klientů. Díky špičkovým odborným znalostem a vynikajícímu technologickému know-how více než 400 vysoce kvalifikovaných odborníků podporuje M&I Systems Group úspěšně zákazníky a obchodní partnery při implementaci digitalizace a průmyslové transformace, k čemuž přispívá i spolupráce s globálními technologickými společnostmi, jako například SAP, Salesforce, Microsoft, IBM, Celonis, Software AG, FIS a STT.

S využitím odborných znalostí v oblasti technologií, fintech, zpracování dat a automatizace obchodních procesů poskytuje M&I Systems Group strategické, inovační a transformační poradenství společnostem v regionech Adria, DACH a USA. Jedinečným produktem skupiny, který ji odlišuje od konkurence, je vlastní Beyond Digital Platform, cloudová inteligentní ERP platforma zahrnující komplexní modulární řadu obchodních a technologických řešení, která pomáhají dosáhnout zákazníkům cílů v oblastech jejich průmyslové transformace, digitalizace a ESG.

Ročně dojde ke statisícům případů zneužívání dětí na internetu. Mohou za to i rodiče, kteří sdílí fotky svých potomků

Rodiče své děti vystavují na internetu často nebezpečí, aniž by si to vůbec uvědomovali. Fotky a videa, které vypadají na první pohled nevinně, totiž často končí na pedofilních fórech. Výzkum ukazuje, že pokud pedofilové využívají pro vyhledávání materiálů sociální sítě, tak se nejčastěji jedná o Instagram a 45 % pedofilů jej využívají i ke kontaktování dětí. O nárůstu sexuálního obsahu spojeným s dětmi vypovídají také reporty mezinárodních organizací. Ročně evidují téměř 393 tisíc případů a více než 275 tisíc webových stránek. Zveřejněný materiál se pak velmi těžko maže a vymáhá zpátky. Samotné šíření, pokud materiál nebyl pořízen za účelem dětské pornografie, však nelze postihnout. Vyplývá to z analýzy portálu datové žurnalistiky Evropa v datech.

Podle studie časopisu JMIR Pediatrics and Parenting má většina dětí svou digitální stopu ještě před narozením. Mohou za to rodiče, kteří skrze sociální sítě informují o očekávání potomka a následně sdílí i jejich fotografie. Problémem je zejména sdílení citlivých osobních materiálů, například odhaleného těla či obličeje. Jen organizace Internet Watch Foundation (IWF) každoročně registruje přes několik stovek tisíc nahlášených případů. Za minulý rok jich bylo zaznamenáno téměř 393 tisíc, což je nárůst o 5 % oproti roku 2022. Vzhledem k propojování sociálních sítí s běžným životem je tento vývoj téměř nevyhnutelný. Dá se však zmírnit například prevencí na školách nebo lepší informovaností rodičů.

Prevence u dětí se řadí ke špičkám. U rodičů je ale stále prostor pro zlepšení

V Česku se řadí prevence na školách mezi špičky, a to především díky dostupnosti široké škály programů, materiálů a aktivit. Zabývají se jí i soukromé firmy, které vzdělávají děti a dospívající v rámci vlastních programů. „Nezaměřujeme se jen na děti, ale snažíme se edukovat i rodiče a prarodiče. Současní mladí jsou generací, která už vyrůstá s telefonem v ruce a jeho využívání je pro ně běžné. Často si ale neuvědomují, kde mohou jejich sdílená videa nebo fotky skončit,“ vysvětluje Jakub Ludvík, manažera korporátní bezpečnosti T-Mobile.

U rodičů je situace o poznání horší než u dětí. „Máme zkušenost, že rodiče dětí nemají moc zájem o preventivní programy a na akce jich přijde jenom několik. Když vezmu nejčastější chyby, které rodiče dělají, tak je to neuvážené sdílení digitální stopy. A to nejen svojí, ale i dětí,“ popisuje Martin Kožíšek z CZ.NIC situaci v Česku.

K tomu se kloní také Jakub Vinčálek, mluvčí Policie ČR. Dle jeho slov se sice povědomí rodičů o nebezpečí na internetu zlepšilo, stále ale není ideální. Takzvaný „sharenting“ – případy, kdy rodiče sdílí obsah o svých dětech, má jiná úskalí – nelze ho kvůli jeho původně nesexuální povaze kvalifikovat jako dětskou pornografii. Proto je i další nakládání a šíření těchto fotografií velmi těžko postižitelné.

Ročně se zablokuje 275 tisíc stránek se sexuálním obsahem spojeným s dětmi

Za minulý rok zablokovala organizace IWF 275 652 webových stránek, které obsahovaly materiály spojené se sexuálním zneužíváním dětí nebo odkazy či reklamu na ně. Evropa zároveň představuje největšího hostitele zmíněných stránek. Konkrétně Česko zastává v Evropské unii 11. místo, zatímco nezáviděníhodné prvenství již několik let po sobě drží Nizozemsko. Na členské státy EU dokonce spadá až 51 % nahlášených případů z celého světa.

Interaktivní verzi infografiky s případy pornografie ve světě naleznete na tomto odkazu

Z výzkumu organizace Suojellan Lapsia vyplývá, že 32 % respondentů používá pro vyhledávání, zhlédnutí a sdílení materiálů zobrazujících sexuální zneužívání dětí sociální sítě. „Mezi ty nejčastěji zmiňované patří Instagram, na kterém zároveň většina rodičů sdílí fotky a videa svých ratolestí,“ doplňuje Alexandra Cholevová, analytička Evropy v datech.

Mezi českými rodiči se podle šetření Palackého Univerzity v Olomouci a společnosti Microsoft kromě Instagramu nejčastěji jedná také o Facebook, Messenger či WhatsApp. Data dále odhalují, že 69 % dotazovaných českých rodičů někdy v minulosti sdílelo na internetu fotku svého dítěte. Nejčastěji to bylo během prvního roku života dítěte a 9,9 % dotázaných uvedlo, že první fotku zveřejnilo hned v den porodu.

Interaktivní verzi infografiky s nejčastěji využívanými sociálními sítěmi naleznete na tomto odkazu

Zveřejněný materiál na internetu je prakticky nemožné vymazat

Právě neřízené šíření fotografií představuje zásadní riziko sharentingu, na nějž se v rámci prevence upozorňuje. Fotografie sdílené rodiči, se totiž dostávají až na pedofilní fóra. „Poměrně často se mezi uživateli materiálů objevují nejen explicitní fotografie dětí, ale běžně také fotky a videa, které se na první pohled zdají nevinné, například z dovolených,“ potvrzuje vedoucí aplikovaného výzkumu v Národním ústavu duševního zdraví (NUDZ) Marek Navrátil.

Pokud dojde k rozšíření takového materiálu na internetu existuje jen malá šance, že by snímek šel zcela vymazat. „Dokážeme odstranit některý obsah z internetu, ale neumíme zaručit, že ho tam po čase někdo opět nenahraje. Pokud má video tisíce kopií, je odstranění velmi složité a mnohdy nemožné. Navíc se některý obsah může nacházet v zemích, na které nemáme páky. Jedná se o země bývalého Sovětského svazu, Seychely apod,“ objasňuje Martin Kožíšek z CZ.NIC.

Jako nejběžnější důvod pro sdílení obsahu s dětmi uvádějí rodiče udržení kontaktu s rodinou a přáteli. Téměř třetina českých rodičů nemá žádné obavy ze sdílení obsahu o svých dětech na internetu. Většina dotázaných se přitom setkala s tím, že jiní rodiče sdíleli fotografie svých obnažených potomků nebo příliš osobních videí a fotografií dítěte. Další studie pak dokazuje, že rodiče, kteří sdíleli materiál, kde se objevily jejich děti, jsou častěji kontaktováni za účelem pořízení dětské pornografie za peníze.

Interaktivní verzi infografiky s důvody sdílení obsahu na internetu naleznete na tomto odkazu

Alarmující je i fakt, že až 19 % rodičů nežádá ostatní rodiče o souhlas ohledně zveřejnění obsahu s jejich dětmi. Takovým chováním navíc porušují zákon. U školek a škol bývá sice praxe taková, že většina o povolení sdílet fotografie rodiče žádá, výsledkem však může být veřejnosti přístupné album z výletu na koupaliště. Takových alb lze najít například na serveru Rajče.net celou řadu, ačkoliv jeho provozovatel před zmíněným chováním varuje.

AI dokáže vygenerovat nahé snímky i ze zdánlivě „neškodných“ fotografií

Nutno podotknout, že pro děti může představovat riziko už pouhé sdílení jejich obličeje. V roce 2023 na sociálních sítích kolovaly nahé fotografie dívek ze španělského města Almendralejo. Nahé snímky vygenerovala umělá inteligence z fotografií dívek dostupných online. Podle amerického informačního střediska pro hlášení materiálů o sexuálním zneužívání dětí (NCMEC) jsou nové formy zneužívání dětí na internetu na vzestupu. „Pokud za pomocí umělé inteligence vytvoříte dětskou pornografii, tak je to samozřejmě trestné. Pokud ale vytvoříte dílo dospělé osoby, tak to trestné není, ale zkoumá se, jak přesně byla osoba takovým jednáním poškozena,“ komentuje problematiku AI Jakub Vinčálek.

Přestože zatím praxe se zneužíváním umělé inteligence není v Česku tolik rozšířená, jde o rychle se vyvíjející oblast, která takové možnosti umožňuje už v současnosti. To potvrzuje i Jakub Ludvík z T-Mobile: „Podobně jako oheň může být i AI dobrý sluha, ale také špatný pán. Sdílení jakéhokoliv obsahu na platformách, které jsou tzv. zdarma, neznamená nic jiného, než že vložené soubory jsou pak použity pro jiné účely. A tak se klidně může stát, že se fotografie z dovolené můžou v nějaké formě objevit na obrázku vygenerovaném pomocí AI.“

Česko-kanadská Ataccama je světovým lídrem v oblasti pozorovatelnosti dat podle nezávislé analýzy Everest Group

Analytická společnost Everest Group jmenovala datovou platformu Ataccama ONE lídrem svého žebříčku PEAK Matrix® Data Observability Technology Provider 2024 (poskytovatel technologií pro pozorovatelnost dat 2024). Produkt česko-kanadského startupu Ataccama byl oceněn za svou schopnost škálovat sledování kvality dat a v reálném čase napříč celou společností detekovat problémy s daty. Everest Group pravidelně hodnotí firmy a nástroje na základě jejich dopadu na trh a schopnosti úspěšně poskytovat produkty. Již dříve tento rok zařadil Ataccamu mezi lídry trhu také Gartner ve svém průvodci pro pozorovatelnost dat.

Analytici společnosti Everest Group ocenili technologii a vizi společnosti Ataccama v nejnovějších zprávách o situaci na trhu. Everest Group Ataccamu jmenoval lídrem ve svém žebříčku PEAK Matrix® Data Observability Technology Provider 2024. Ten sleduje 20 klíčových světových dodavatelů řešení pro pozorovatelnost dat a hodnotí je na základě jejich dopadu na trh a schopnosti úspěšně poskytovat produkty.

„Zlatá horečka umělé inteligence zdůraznila potřebu kvalitních dat, přesto se dnes spoustu společností potýká při čištění a správě svých dat s problémy. To jejich úsilí o implementaci AI značně brzdí. Jsou-li data důležitou součástí vašeho provozu, zákaznického servisu, inovační roadmapy nebo jakéhokoli jiného kritického aspektu podnikání, měla by být pozorovatelnost dat nedílnou součástí vaší datové strategie. Jen tak podpoříte svůj úspěch. Vizí Ataccamy je poskytovat ve své třídě nejlepší cloudové řešení datové kvality dostupné napříč všemi systémy a prostředími a dávat tak našim zákazníkům do rukou sílu důvěryhodných dat,“ sdělil Jay Limburn, šéf produktu Ataccamy.

Pozorovatelnost dat, někdy též sledovatelnost dat, anglicky data observability, je schopnost organizace porozumět stavu svých dat a tomu, jaké informace z nich vyplývají. Patří sem například problémy s kvalitou dat, anomálie nebo změny schémat. Vysoce automatizovaný a škálovatelný přístup Ataccamy kombinuje AI s monitorováním a detekcí kritických dat na základě pravidel v celém zdrojovém systému. Zjišťuje datové incidenty a upozorňuje na ně příslušné strany. Jde o situace, kdy se v datech děje něco špatně, například neoprávněné přístupy, pozměnění, neočekávané hodnoty a nekonzistentní data nebo chyby v databázích či ztráta dat. Díky dobré pozorovatelnosti dat zachytí uživatelé špatná data dřív, než způsobí problémy.

Ataccama na špici žebříčků

Kromě Everest Group ocenila Ataccamu i společnost Gartner. V červnu ji uvedla jako reprezentativního dodavatele ve svém nejnovějším průvodci Gartner Market Guide for Data Observability a ocenila tak schopnost platformy Ataccama ONE poskytovat vysoce kvalitní a čistá data.

„Pozorovatelnost dat je v organizaci, která využívá AI postavenou na datech, klíčová, protože zajišťuje kvalitu a transparentnost, předchází problémům a podporuje důvěru v AI systémy pro přesná a daty podložená rozhodnutí,“ řekl Dan West, vedoucí oddělení správy dat ve společnosti T-mobile, která je zákazníkem Ataccamy.

Bezprizorní data stojí firmy pětinu příjmů

S tím, jak se organizace rozšiřují, stává se pozorovatelnost dat klíčovou. Problémy s kvalitou dat stojí společnosti průměrně 20 % jejich příjmů. Pozorovatelnost dat od Ataccamy poskytuje firmám komplexní, proaktivní přístup ke sledování kvality a struktury dat, celkového zdraví datových systémů. Automatizací manuálních a repetitivních úkolů můžou firmy snížit finanční i časovou náročnost datového managementu.

Vysoce kvalitní data, která jsou přesná, použitelná a důvěryhodná, jsou v byznysu potřeba pro celou řadu procesů a operací. Patří sem jak defenzivní iniciativy, jako je vykazování shody s předpisy a provozní reportování, tak ofenzivní činnosti jako kompletní a komplexní správa zákaznických dat, marketingová segmentace a cílení nebo trénování modelů umělé inteligence a strojového učení.

Více o společnosti Ataccama

Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken.

Předchozí tiskové zprávy

Pozor na kyberzločince. Během deseti let narostl počet kyberútoků na olympijské hry více než dvacetkrát, říká analýza

Podle nové analýzy FortiGuard Labs založené na informacích o hrozbách sledovaných službou FortiRecon, je letošní olympiáda cílem rostoucího počtu kyberzločinců. Od poloviny roku 2023 narostly aktivity z oblasti darknetu zaměřené na Francii o 80 % až 90 %. Za posledních deset let také vzrostl počet kybernetických útoků zaměřených na velké události z 212 milionů zdokumentovaných útoků na Olympiádě v Londýně 2012 na ohromující 4,4 miliardy na hrách v Tokiu 2020. Útoky mají často přímé finanční motivy, jako krádeže, digitální podvody nebo získávání cenných dat od účastníků, diváků a sponzorů.

„Kromě oslavy sportu je pařížská olympiáda vysoce rizikovým cílem kybernetických hrozeb a přitahuje pozornost zločinců, takzvaných hacktivistů, a státem sponzorovaných aktérů. Kybernetičtí útočníci využívají phishing a podvodná schémata k vykořisťování nic netušících účastníků a diváků,“ řekl Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Kyberpodvodníci se často zaměřují na velké sportovní události

Velké sportovní události jako mistrovství světa ve fotbale, Super Bowl nebo Wimbledon, přitahují miliony, až miliardy diváků. Například argentinská výhra v zápase proti Francii na mistrovství světa v Kataru dosáhla celosvětové sledovanosti 1,5 miliardy diváků. Olympiáda v Tokiu v roce 2020 přilákala přes 3 miliardy diváků, a olympiáda, která začne tento měsíc v Paříži, bude pravděpodobně tou největší ze všech. Tyto události jsou tedy výraznou příležitostí pro kyberzločince.

„Fanoušci často přehlížejí potenciální rizika při nákupu vstupenek, zařizování ubytování nebo nákupu suvenýrů, což z nich dělá snadný cíl pro kyberzločince. Jiní jsou zlákáni škodlivými webovými stránkami nabízejícími bezplatný vstup, aby byla následovně jejich zařízení kompromitována nebo jejich osobní data odcizena,“ komentuje výsledky analýzy Ondřej Šťáhlavský ze společnosti Fortinet.

Trh s kradenými osobními informacemi a škodícími činnostmi roste

Mezi zdokumentované aktivity patří rostoucí dostupnost nástrojů a služeb, které jsou navrženy tak, aby urychlily narušení dat a shromáždily informace – například jména osob, data narození, rodná čísla, e-mailové adresy, telefonní čísla, adresy bydliště a další.

„Jsme například svědky prodeje databází, které obsahují citlivé osobní informace, včetně prodeje odcizených přihlašovacích údajů a kompromitovaných VPN připojení, umožňujících neoprávněný přístup k soukromým sítím. Můžeme také pozorovat nárůst reklam na phishingové sady a škodlivé nástroje upravené speciálně pro pařížskou olympiádu,“ dodává Ondřej Šťáhlavský ze společnosti Fortinet.

Nárůst aktivity politicky motivovaných skupin

Laboratoře FortiGuard Labs zaznamenaly, že se kvůli nepozvání Ruska a Běloruska na letošní hry objevil prudký nárůst aktivity proruských hackerských skupin, jako LulzSec, noname057(16), Cyber Army Russia Reborn, Cyber Dragon a Dragonforce, které konkrétně uvádějí, že se zaměřují na olympijské hry. V návaznosti na skutečnost, že se na tuto událost soustředí světová média, a vzhledem k politickým postojům Francie, hledají zločinci s politickou agendou početné publikum pro své aktivity tím, že narušují významné stránky nebo vyřazují důležité služby z provozu.

Falešné platformy pro prodej vstupenek, podvodné zboží a pokusy o krádež identity pak působí finanční ztráty a podkopávají důvěru veřejnosti v transakce související s olympiádou.

Pozor na phishingové zločiny a podvodnou aktivitu

Tým FortiGuard Labs například zdokumentoval značný počet typosquattingových domén, které by mohly být použity při phishingových kampaních, včetně variací pojmu olympiáda (oympics[.]com, olmpics[.]com, olimpics[.]com a další). Ty jsou kombinovány s klonovanými verzemi oficiálních stránek, kde na klienty po zaplacení místo vstupenky čeká pouze ztráta peněz. Francouzská četnická národní policie identifikovala 338 podvodných webových stránek, které předstírají, že prodávají lístky na olympijské hry. Podle jejich údajů již bylo 51 stránek odstraněno a 140 obdrželo oznámení od orgánů činných v trestním řízení.

Podobně byly identifikovány loterijních podvody s tématikou olympijských her. Podvodníci se zde vydávali za populární značky včetně například Coca-Coly, Microsoftu nebo Googlu. Tyto útoky mohou pomoci k šíření dezinformací a narušovat komunikaci tím, že se vydávají za důvěryhodné zdroje, což může způsobit značné provozní a bezpečnostní problémy.

S využitím veřejně dostupných informací a proprietární analýzy poskytuje zpráva FortiGuard Labs ucelený pohled na plánované útoky, jako jsou narušení třetích stran, odcizení osobních informací, phishing a malware, včetně ransomwaru. Kompletní znění si můžete stáhnout zde.

Sky otevírá vývojářské centrum v Praze, buduje zde globální streamovací platformu

Společnost Sky, která je jednou z předních evropských mediálních a zábavních společností, otevírá své vývojářské centrum v pražském Karlíně. Tým čítající přes stovku specialistů na frontend, Javu, DevOps, AWS či data science zde buduje globální streamovací platformu pro desítky milionů uživatelů. V Praze se zaměřuje na řešení těch největších technologických výzev, jako je optimalizace streamování při rekordní sledovanosti, škálování napříč platformami a distribuce velkých objemů dat do různých zařízení po celém světě. Tým má ambici v horizontu jednoho roku výrazně rozšířit počet zaměstnanců a spolupracovat s kancelářemi v New Yorku, Londýně a Lisabonu.

„Ve Sky jsme se znovu sešli s mnoha lidmi, se kterými jsem pracoval na Showmaxu, platformě pro streamování videa, kde uživatelé platí předplatné za přístup k obsahu. Chceme zužitkovat vše, co jsme se zatím naučili při budování Showmaxu. Budování globálního produktu je přesně meta pro nás. Vždy jsme šli do hloubky, a tak můžeme globálnímu týmu přinést rozsáhlé zkušenosti z vývoje komplexní cloudové infrastruktury, celosvětově distribuované sítě serverů a pokročilé videokomprese nebo aplikace s podporou pro širokou paletu zařízení. V Praze bychom se rádi přiblížili významu vývojářského centra Sky Technology Center v Lisabonu a tak se máme na co těšit!“ uvádí Jan Špitálník, director Sky Czech Republic.

„V tuto chvíli máme v našem pražském technologickém hubu otevřenou celou řadu pozic, od backend Java vývojářů po frontend developery. Je to jedinečná možnost podílet se z Prahy na rozvoji globálního produktu, který má ambici stát se světovou jedničkou na poli videostreamingových služeb. Lákavé je i napojení na celosvětovou síť špičkových odborníků,“ říká Mira Grebović, talent acquisition manager Sky Czech Republic.

Zázemí streamovacího gigantu a technologické výzvy

Z Prahy se tým vývojářů Sky vrhá na ty nejkomplexnější technologické výzvy v oblasti streamování. Při vývoji globální multitenantní platformy se musejí vypořádat s enormními objemy dat, která poté umožňují desítkám milionů diváků sledovat filmy a seriály. Největší výzvou je však přenos živého vysílání. „Klíčové je optimalizovat živé přenosy při mimořádně vysoké sledovanosti, jak tomu bylo například při přenosu NFL, kdy jej streamovalo rekordních 16,3 milionu souběžných zařízení. Škálování napříč platformami a operačními systémy v reálném čase vyžaduje neustálé inovace a adaptaci technologií. Další velkou zkouškou pro naše vývojáře bude živý přenos letních olympijských her, na který se připravujeme s několikaměsíčním předstihem,“ vysvětluje Jan Špitálník.

V pražském zastoupení Sky pod taktovkou Jana Špitálníka vedou týmy programátorů také zkušení vývojáři Václav Zůna a Pavel Bureš. Ti se společně s Karlem Zatloukalem, který v současnosti ve Sky zastává pozici head of business operations, v minulosti zasloužili o úspěchy platformy Showmax v Africe, která je stále lídrem mezi místními streamovacími službami. Tým na nejstarší kontinent přinesl několik technologických inovací zaměřených zejména na stahování obsahu a kompresi dat, včetně podpory sledování a stahování filmů a seriálů na mobilních zařízeních. Nebyly to ale pouze úspěchy Showmaxu, které přiměly Sky k vytvoření technologického hubu právě v Praze, svůj podíl na tom má také vysoká úroveň českého školství v oblasti technologií a tuzemská pracovní kultura. „České technické vysoké školy mají obrovský potenciál a v poslední dekádě se zde rozvíjí silná technologická základna talentů. Kvalitních vývojářů je tu mnoho, jen se nejsou zvyklí tolik chlubit svými úspěchy. My ale tento talent vnímáme a chceme jim nabídnout dlouhodobý růst, stabilitu a možnost podílet se na globálních výzvách, zejména v oblasti optimalizace platformy pro světové sportovní živé přenosy,“ uzavírá Mira Grebović.

Více o Sky

Sky je přední evropská multimediální společnost spadající pod Comcast Corporation, která přináší světové produkty v oblasti streamovacích služeb. Společně s kancelářemi v New Yorku, Londýně a Lisabonu otevírá vývojářské centrum také v Praze, kde se tým špičkových vývojářů pod vedením Jana Špitálníka soustředí na vývoj globálních streamovacích technologií. Díky nim mohou diváci po celém světě na různých platformách sledovat filmy, seriály nebo živé sportovní přenosy, včetně letních olympijských her. Specialisté na frontend, Javu, AWS či data science zde vytvářejí unikátní produkty a inovace a v horizontu jednoho roku plánují rozšířit své kapacity. Talentovaný tým s jedinečným know-how nabízí příležitost podílet se na výjimečných technologických výzvách, jako byla například rekordní sledovanost při streamování NFL 2024.

vivo přináší do Evropy nový model Y28

Nejnovější dostupný model společnosti vivo přináší větší výdrž baterie, vysokou kapacitu, stylový design a odolnou konstrukci

Společnost vivo na evropský trh přivedla nový model Y28. Ten nabízí větší výdrž baterie a pokročilé technologie pro její dlouhodobou údržbu, větší paměť pro plynulý multitasking a vysokou kapacitu interní paměti. Konkrétně se Y28 chlubí 6000mAh baterií, největší kapacitou ve své cenové kategorii. To znamená, že by měly tyto nové smartphony držet krok s aktivním životním stylem uživatelů a ti se můžou každý den spolehnout na dostatečnou rezervu energie.

vivo Y28: Dostatek energie pro každý den

Nové vivo Y28 překvapí uživatele tenkým a lehkým tělem, do kterého se vměstná baterie s kapacitou 6000 mAh, zásadně posouvající hranice výdrže baterie u cenově dostupnějších smartphonů. Pokročilé technologie umožňují maximální využití kapacity baterie, takže Y28 nabídne více než dva dny nepřetržitého používání, během nichž si uživatelé mohou vychutnat více než 20 hodin sledování videa[1]. To představuje o 4 hodiny více ve srovnání s 5000mAh baterií.

V případě nízkého nabití baterie má vivo Y28 v záloze dva režimy zaměřené na maximální úsporu. Battery Saver umožňuje uživatelům telefonovat ještě několik hodin i ve stavu pod 20 % nabití, Super Battery Saver pak přichází na řadu při 5% nabití a menším. Pět minut nabíjení v tomto režimu mimochodem Y28 stačí na minimálně 2 hodiny telefonování v rámci 4G sítí.

No a když je baterie úplně vyčerpána, uživatelé se můžou vrátit do akce prakticky okamžitě díky ultrarychlému 44W FlashCharge nabíjení. Hodnoty 50 % nabití dosáhne smartphone během zhruba 35 minut a plné nabití je otázkou méně než hodiny a půl. Díky novým materiálům použitým při vývoji baterie a použití technologie Smart Charging Engine 2.0 mají uživatelé jistotu, že si baterie telefonu zachová svou maximální nabíjecí kapacitu i po čtyřech letech každodenního nabíjení.[2]

Vedle vysoké výdrže vivo Y28 exceluje také vysoce kvalitním zvukem v tenkém těle, což z něj dělá splněný sen všech milovníků hudby, her a filmů. Kombinace dvou reproduktorů a zesilovače zvuku dokáže vytvořit plnohodnotný 3D zvukový zážitek a vtáhnout uživatele do zcela nové dimenze zábavy. Zesílení hlasitosti až na 300 % spolu s duálními reproduktory a technologií Sound Cavity Expansion dotváří čistší a pohlcující zvukové efekty při sledování filmů. Zvukový zážitek doplňuje jasný 6,68palcový displej s maximálním jasem až 1000 nitů a certifikací TÜV Rheinland Low Blue Light, která chrání oči uživatelů před modrým světlem.

Model vivo Y28 také disponuje operační pamětí 8 GB RAM s možností rozšíření o dalších 8 GB. To znamená plynulý zážitek při hraní nejnáročnějších her, sledování obsahu nebo přepínání až mezi 25 aplikacemi. Interní úložiště s kapacitou 256 GB umožňuje uložit až 26 000 fotografií v HD rozlišení nebo desítky her pro maximální nabídku zábavy.

Uživatelé se mohou spolehnout na autentické podání fotografií za všech podmínek díky 50MP zadnímu fotoaparátu s portrétním režimem a nabídkou algoritmů a filtrů usnadňujících fotografování za zhoršených světelných podmínek nebo v noci. Milovníci selfies zase ocení přední 8MP fotoaparát a osvětlení Aura Screen Light, které zajišťuje perfektní nasvětlení selfie portrétů kdykoliv a kdekoliv.

Nové vivo Y28 není jen smartphone nabitý zajímavými funkcemi. Jeho prémiový design s 3D diamantovým motivem a lesklým metalickým rámečkem kolem objektivu – nabízený ve dvou variantách Gleaming Orange a Agate Green – z něj dělá elegantního společníka pro každou příležitost. Navíc je vivo Y28 tenké a lehké, s tloušťkou jen 7,99 milimetrů a velmi nízkou hmotností 199,9 gramu, takže kapsu rozhodně nepronese.[3] Tato novinka s certifikací IP64 odolnosti proti prachu a vodě prošla řadou testů odolnosti včetně tlaku, extrémní teploty a pádů, takže uživatelé mohou mít jistotu, že telefon hravě zvládne všechny výzvy.

Cena a dostupnost

Nový smartphone vivo Y28 je dostupný na Českém trhu s doporučenou maloobchodní cenou 3999 CZK.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

  1. Data vycházejí z laboratorních testů vivo. “Dva dny” znamenají, že plné nabití umožňuje dva dny intenzivního sledování videí na YouTube – 12 hodin denně. Plně nabitá 6000mAh baterie zvládne zhruba 20 hodin čistého času sledování videí na YouTube s defaultním nastavením jasu a ostatních aplikací. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na situaci, uživatelským zvykům a prostředí sledování.
  2. Na základě testů laboratoří vivo baterie udrží minimálně 80 % původní kapacity i po 1600 kompletních nabíjecích cyklech. Tyto testy simulují každodenní používání (nabíjení, vybíjení jednou denně), což odpovídá přibližně 4 letům používání. Data byla poskytnuta laboratořemi vivo na základě testů v simulovaném prostředí, s teplotou vzduchu okolo 23 stupňů celsia (+-2) s plným nabitím i vybitím. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na rozdílném vybavení, prostředí a způsobech použití.
  3. Pouze verze Agate Green má tělo s tloušťkou 7,99 milimetru. Barevná varianta Gleaming Orange má tloušťku 8,09 mm.

Nová funkce od Revolutu pomůže zabránit přístupu zlodějů k telefonům, a ochránit tak peníze na účtech zákazníků

  • Revolut zavádí novou funkci Ochrana majetku – funkci biometrické identifikace, která chrání finanční prostředky uložené v Kapsách před zloději telefonů.
  • Ochrana majetku pomůže ochránit zákazníky, kterým byl odcizen odemčený telefon nebo bylo prolomeno rozpoznání hesla a obličeje, a zabrání zločincům, aby zákazníkům ukradli jejich těžce vydělané peníze.
  • Ochrana majetku se spouští jako součást Revolut Secure, která spojuje špičkové bezpečnostní funkce, aby zákazníkům poskytla větší kontrolu nad tím, jak jsou jejich peníze chráněny.
  • Revolut funkci zavádí jako jeden z prvních, a činí tak především z důvodu rušné letní turistické a festivalové sezóny, která s sebou přináší větší riziko krádeží na velkých akcích a přeplněných turistických místech.
  • Fyzické krádeže byly příčinou 38 % všech ztrát způsobených neoprávněnými podvody v roce 2023 a kapesní krádeže celosvětově rostou.

Revolut, globální fintech s více než 700 tisíci zákazníky v Česku a 45 miliony celosvětově, dnes představuje novou funkci –⁠ Ochrana majetku, další vrstvu zabezpečení v rámci ověření totožnosti v aplikaci, která má zabránit zlodějům v přístupu k finančním prostředkům, které si zákazníci odložili do Kapes v aplikaci Revolut. Ochrana majetku pomůže ochránit zákazníky, kterým byl odcizen odemčený telefon nebo bylo prolomeno rozpoznání hesla a obličeje, a zabrání zločincům, aby zákazníkům ukradli jejich těžce vydělané peníze.

Mnoho bankovních aplikací spoléhá pouze na jedno biometrické ověření (jako je rozpoznávání obličeje nebo otisku prstu) zabudované v mobilních zařízeních. Toto ověření obvykle probíhá při otevírání aplikace, která je pak náchylná ke zneužití, pokud k zařízení získá přístup kapsář a změní zaregistrovaný otisk prstu nebo obraz na svůj vlastní. Revolut je však se svou pokročilou technologií ještě o krok napřed. Když je funkce Ochrana majetku zapnutá, ověří totožnost uživatele pomocí kontrol selfie a průkazu totožnosti, které zákazník nahrál při prvním přihlášení do Revolutu. Ty pomohou zabránit podvodníkům převádět peníze z Kapes, pokud bylo zabezpečení jejich telefonu prolomeno. Tuto funkci, která vyžaduje, aby se zákazníci přihlásili, lze zapnout v i Kapsách.

Revolut funkci zavádí jako jeden z prvních, a činí tak především z důvodu rušné letní turistické a festivalové sezóny, která s sebou přináší větší riziko krádeží na velkých akcích a přeplněných turistických místech. Fyzické krádeže byly příčinou 38 % všech ztrát způsobených neoprávněnými podvody v roce 2023 a kapesní krádeže celosvětově rostou. Např. v Londýně dochází ke krádeži telefonu každých 6 minut[1]. Zákazníci jsou také vystaveni zvýšenému riziku „shoulder-surfingu“, tedy tzv. nahlížení přes rameno, kdy podvodníci nejprve identifikují hesla k telefonu a bankovním aplikacím a poté je použijí k tomu, aby obešli bezpečnostní opatření, stejně jako k odcizení odemčeného telefonu.

Woody Malouf, Head of Financial Crime v Revolutu, řekl: Podvody a finanční ztráty bereme opravdu vážně. Kvůli rostoucímu počtu krádeží telefonů byla funkce Ochrana majetku vytvořena tak, aby našim zákazníkům poskytovala další vrstvu zabezpečení. Naši zákazníci mohou zůstat v klidu s vědomím, že i v případě ztráty nebo odcizení telefonu jsou jejich prostředky ve větším bezpečí.

Ochrana majetku se spouští tento měsíc jako součást služby Revolut Secure, která spojuje špičkové bezpečnostní funkce Revolutu, a poskytuje tak zákazníkům větší kontrolu nad tím, jak jsou jejich peníze chráněny. Revolut má také za oponou zavedenou komplexní ochranu pro zákazníky, včetně modelů umělé inteligence, více než 4 000 vyškolených profesionálů v oblasti boje proti finanční kriminalitě a zkušeného týmu složeného ze specialistů na podvody, datových vědců a bývalých policistů. V roce 2023 společnost Revolut ochránila zákazníky před potenciálními podvody v hodnotě 475 milionů £ a neustále pracuje na aktualizacích ochrany, aby byla před podvodníky vždy o krok napřed.

O Revolutu

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem vytěžit z jejich peněz maximum. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směnu peněz. Dnes již více než 45 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolut k provádění více než půl miliardy transakcí měsíčně.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

  1. Evening Standard, 2024, https://www.standard.co.uk/news/crime/mobile-phone-thefts-robbery-london-police-crime-b1073286.html

HONOR 200 Pro a HONOR 200 získaly za mimořádně výkonný fotoaparát ocenění DXOMARK Silver Label

Globální technologická značka HONOR oznámila, že modely HONOR 200 a HONOR 200 Pro získaly prestižní ocenění DXOMARK Silver Label za mimořádně výkonný fotoaparát. Toto ocenění podtrhuje příslib společnosti HONOR nabízet zákazníkům prostřednictvím svých zařízení špičkové fotografické zážitky.

HONOR 200 Pro: Exceluje v kategorii Portrétní fotografie

HONOR 200 Pro dosáhl v hodnocení DXOMARK působivého skóre 137 bodů a umístil se tak ve své kategorii na 2. místě. Jako „mistr portrétů“ vyniká HONOR 200 Pro díky spolehlivému automatickému ostření, přesné expozici a poměrně širokému dynamickému rozsahu, a to jak při fotografování, tak při natáčení videa.

Podle DXOMARK (https://www.dxomark.com/honor-200-pro-camera-test/) mezi hlavní přednosti modelu HONOR 200 Pro patří:

  • Pokročilé automatické ostření: S jedním z nejlepších výkonů automatického ostření mohou uživatelé zachytit každý okamžik s naprostou přesností.
  • Vysoce kvalitní zoom: Zařízení je vybaveno kvalitním zoomem, díky kterému lze pořídit velmi kvalitní snímky i při ohniskové vzdálenosti nad 100 mm.
  • Přesná expozice a zachování detailů: HONOR 200 Pro zachycuje snímky s přesnou expozicí a výjimečnými detaily, a to i v náročných světelných podmínkách.

HONOR 200: Vynikající výkon ve své cenové kategorii

HONOR 200 dosáhl celkového skóre 130 a zajistil si v odpovídající kategorii 4. místo. Tento smartphone nabízí ve své cenové kategorii velmi solidní výkon a vyniká jak při fotografování, tak při natáčení videa, zejména ve venkovních nebo dobře osvětlených vnitřních podmínkách.

Podle DXOMARK (https://www.dxomark.com/honor-200-camera-test/) mezi hlavní přednosti modelu HONOR 200 patří:

  • Přesná cílová expozice: Poskytuje široký dynamický rozsah za většiny podmínek.
  • Stabilizace pro pohyblivá videa: Efektivní optická stabilizace činí z HONOR 200 vhodné zařízení pro pořizování vysoce kvalitních videí i při pohybu.
  • Vysoce kvalitní zoom: Teleobjektiv má vynikající zoom, který zajistí detailní a jasné zachycení vzdálených objektů.

Odborné ocenění

Značka HONOR je hrdá, že se její řada HONOR 200 umístila v TOP 3 v kategorii hodnotící výkony fotoaparátu. Její skóre překonává i některé prémiové a ultraprémiové vlajkové lodě, což jen potvrzuje dobrou pověst značky v oblasti inovací a mobilního fotografování.

Technická dokonalost a uživatelsky orientovaný design

Řada HONOR 200 je příkladem odhodlání značky kombinovat pokročilé technologie s uživatelsky orientovaným designem. Oba modely řady jsou vybaveny funkcemi:

  • Portrétní fotografie na úrovni profesionálního studia: Spolupráce s fotostudiem Studio Harcourt přináší uživatelům portréty na profesionální úrovni.
  • Vylepšené zobrazování s umělou inteligencí: HONOR AI Portrait Engine využívá umělou inteligenci k vylepšení kvality obrazu, díky čemuž fotografie vypadají vždy perfektně.

Dostupnost

Modely řady HONOR 200 jsou k dispozici v různých barvách a konfiguracích. Elegantní HONOR 200 Pro je u nás dostupný ve dvou barevných provedeních, Moonlight White a Black, zatímco další model z této řady, HONOR 200, je k dispozici v barvách Emerald Green a Black. HONOR 200 Pro 12 GB / 512 GB je v prodeji za doporučenou cenu 19 990 Kč a HONOR 200 8 GB / 256 GB za doporučenou cenu 14 990 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Evropská investiční banka poskytne 2 miliardy Kč na výstavbu koncertního sálu v Ostravě

  • Úvěr EIB o objemu 84 milionů eur spolu s grantem ve výši 21 milionů eur z úvěrového nástroje Evropské unie pro veřejný sektor v rámci mechanismu pro spravedlivou transformaci tvoří většinu finanční podpory určené na plánovanou výstavbu kulturního stánku v Ostravě na severovýchodě České republiky, jejíž celkový rozpočet činí 115,5 milionu eur.
  • Koncertní sál má revitalizovat kulturní infrastrukturu v Ostravě a napomoci hospodářské diverzifikaci a odklonu od těžkého průmyslu.
  • Budova bude sídlem Janáčkovy filharmonie a podpoří kulturní a vzdělávací činnosti.

Evropská investiční banka (EIB) poskytne úvěr ve výši 2 miliard Kč (přibližně 84 milionů eur) na výstavbu moderního koncertního sálu v Ostravě. Úvěr EIB pokryje většinu financování o objemu 115,5 milionu eur, které si plánovaná výstavba kulturní dominanty v Ostravě, třetím největším městě v Česku s 318 000 obyvatel, vyžádá. Ostrava, která se nachází na severovýchodě republiky v Moravskoslezském kraji, leží v blízkosti obce, kde se v roce 1854 narodil slavný skladatel Leoš Janáček, který zde v roce 1928 také zemřel.

Projekt získá rovněž grant ve výši 500 milionů Kč (zhruba 21 milionů eur) z úvěrového nástroje Evropské unie pro veřejný sektor, který je součástí mechanismu pro spravedlivou transformaci, přičemž tento grant doplní úvěr EIB ve výši 84 milionů eur, jakož i další financování z místních zdrojů.

„Ostravský koncertní sál představuje transformační mezník mezi EIB a Evropskou komisí a napomůže kulturnímu obohacení a ekonomické revitalizaci v Ostravě. Tento významný projekt dokládá náš společný závazek týkající se udržitelného rozvoje a posílí kulturní život v kraji i jeho socioekonomickou odolnost,“ uvedl pan Kyriacos Kakouris, viceprezident EIB.

Plánovaný ostravský koncertní sál o kapacitě 1 300 míst bude disponovat prvotřídní akustikou a bude mít podobu přístavby stávajícího Domu kultury. Koncertní sál, který má být dokončen v roce 2028, poskytne zázemí proslulé Janáčkově filharmonii a vystupovat zde budou hudební umělci z celého světa. Kromě svého hlavního využití jako místa konání koncertů podpoří sál širokou škálu kulturních a vzdělávacích činností a obohatí kulturní život Moravskoslezského kraje.

Evropská komisařka pro soudržnost a reformy Elisa Ferreirová vyzdvihla širší dopad projektu. „Tento špičkový ekologický architektonický počin pomůže nově definovat identitu Ostravy a symbolizuje přeměnu města z centra uhelného a ocelářského průmyslu na živou moderní metropoli s prosperujícím kulturním a kreativním průmyslem, který plně ztělesňuje ducha a zásady Nového evropského Bauhausu. Ostravský koncertní sál vytvoří pracovní příležitosti a umožní diverzifikaci města.“

Paloma Aba Garroteová, ředitelka Evropské výkonné agentury pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA), poznamenala: „Velmi mě těší, že grant z nového úvěrového nástroje pro veřejný sektor přispěje k sociálnímu a hospodářskému rozvoji Ostravy a napomůže při přechodu kraje k diverzifikovanějšímu a udržitelnějšímu hospodářství. Ostravský koncertní sál dodá městu novou architektonickou a kulturní dominantu, která mu pomůže přeorientovat se na rozvoj umění a kreativních průmyslů a oživí cestovní ruch.“

Projekt uvítali také čeští veřejní činitelé.

Podle ostravského primátora Jana Dohnala se Ostrava díky koncertnímu sálu stane kulturním centrem světové úrovně.

„Projekt nového koncertního sálu v Ostravě, který prestižní magazín Architizer zařadil mezi 10  nejočekávanějších staveb na světě, významně podpoří image našeho města a zařadí nás na světovou kulturní a architektonickou mapu,“ konstatoval Jan Dohnal. „Projekt je financován z více zdrojů, včetně vlastního rozpočtu města Ostravy, úvěru z Evropské investiční banky (EIB), grantu Evropské unie (který je spojen s úvěrem EIB) prostřednictvím pilíře III mechanismu pro spravedlivou transformaci a dotací Moravskoslezského kraje a Ministerstva kultury ČR.“

„Rozvoj našich regionů pro mě představuje prioritu, o to více v případě uhelných regionů“, sdělil český ministr regionálního rozvoje Ivan Bartoš. „Smysluplný je každý projekt, který napomáhá transformaci těchto regionů. Věřím, že se ostravský koncertní sál stane důležitým místem nejen pro samotnou Ostravu, nýbrž také pro celý Moravskoslezský kraj, a tudíž i pro Českou republiku.“

Projekt může sloužit jako názorný příklad pro jiné iniciativy v rámci mechanismu pro spravedlivou transformaci v České republice a v celé zemi může inspirovat rozvoj měst a soudržnost.

EIB a Česká republika

Evropská investiční banka (EIB) je institucí Evropské unie, která se specializuje na poskytování dlouhodobých úvěrů. Financuje solidní investice, jež přispívají k plnění politických cílů EU. V roce 2023 investovala skupina EIB v České republice částku ve výši 1,88 miliardy eur. Tyto investice podpořily regionální rozvoj, posílily ekonomickou odolnost a zároveň zlepšily environmentální odolnost a kvalitu života.

O úvěrovém nástroji pro veřejný sektor a mechanismu pro spravedlivou transformaci

Úvěrový nástroj pro veřejný sektor má zmírnit sociální a hospodářské dopady transformace na klimatickou neutralitu v regionech EU. Jedná se o nástroj kombinování zdrojů, který spojuje úvěry od EIB s granty Evropské komise s cílem pomoci zejména subjektům veřejného sektoru v nejvíce postižených regionech EU, které jsou určeny v plánech spravedlivé územní transformace, mobilizovat další veřejné investice a uspokojit jejich rozvojové potřeby při transformaci na klimatickou neutralitu. První výzva k podávání návrhů v rámci úvěrového nástroje pro veřejný sektor byla zveřejněna dne 19. července 2022 s 10 průběžnými uzávěrkami do konce roku 2025. Do konce roku 2025 se plánují 3 uzávěrky ročně. Druhá výzva k podávání návrhů bude zveřejněna v roce 2026.

Více informací o úvěrovém nástroji pro veřejný sektor a projektech financovaných z tohoto nástroje viz internetové stránky agentury CINEA.

CINEA

Evropská výkonná agentura pro klima, infrastrukturu a životní prostředí (CINEA) je výkonná agentura, kterou Evropská komise zřídila za účelem provádění částí programů financování z EU pro dopravu, energetiku, opatření v oblasti klimatu, životní prostředí a námořní záležitosti, rybolov a akvakulturu.

Agentura CINEA má podporovat příjemce těchto finančních prostředků, navazovat silná partnerství, zajišťovat kvalitní řízení programů a projektů, podporovat účinné sdílení znalostí a vytvářet synergie mezi programy, a tak podpořit udržitelnou, propojenou a dekarbonizovanou Evropu.

Společnost Epson mění definici sublimačního tisku a uvádí na trh tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H 

Globální technologická společnost Epson rozšiřuje svou úspěšnou řadu nejprodávanějších 64palcových sublimačních tiskáren pro Evropu o dvě nové sublimační tiskárny. Inovativní modely SureColor F9500 a SC-F9500H nahradí modely SureColor F9400 a SC-F9400H a nabídnou výrazné zlepšení produktivity, praktičnosti a kvality obrazu.

Inovativní design a vyšší produktivita

Tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H nabízejí kompaktní design, který šetří místo. Ve srovnání s předchozími modely se jejich výška snížila o více než 300 mm. Tento elegantní design s nízkým profilem umožňuje instalaci v prostoru s omezenou výškou a poskytuje další pracovní prostor s plochou horní částí ideální pro umístění notebooku.

Velký 4,3palcový dotykový displej s funkcí naklápění zobrazuje aktuální stav tiskárny včetně množství inkoustu a nastavení médií, a uživatelé tak mají všechny důležité informace na dosah ruky.

Řada SureColor F9500 dosahuje významného zvýšení produktivity díky nové, větší tiskové hlavě PrecisionCore MicroTFP, která v režimu 4C zvyšuje produktivitu až o 30 %. Media Lifter usnadňuje obsluhu jediným uživatelem. Používání nového modelu je tak jednoduché a praktické.

Bezkonkurenční kvalita obrazu a rozšířený barevný gamut

Model SureColor F9500H, který lze nakonfigurovat s oranžovými a fialovými inkousty, posouvá hranice barevné reprodukce. Tato konfigurace rozšiřuje barevný gamut o 20 % a přináší živější a jemnější barvy. Tiskárny navíc podporují fluorescenční inkousty, které umožňují vytvářet jasné a živé sportovní oblečení, soft signage a módní aplikace.

Světlé inkousty v kombinaci s CMYK snižují zrnitost a zlepšují tonální gradaci. Tím zvyšují kvalitu tisku, zejména u pevných substrátů. Tiskárny řady SureColor F9500 mohou také zpracovávat obrazová data ve formátu CMYK a tisknout s automatickým využitím fluorescenčních inkoustů.

Spolehlivost a uživatelsky přívětivá údržba

Integrace funkcí NVT (Nozzle Verification Technology) a POL (Part OverLap) u tiskáren řady SC-F9500 ukazuje, jak velký důraz klade společnost Epson na spolehlivost. Tyto technologie automaticky zjišťují stav trysek a podle něj upravují kvalitu tisku, a tak zajišťují konzistentní a spolehlivý výkon.

Tiskové hlavy lze jednoduše uživatelsky vyměnit bez použití speciálních nástrojů a bez nutnosti servisního zásahu, čímž se zkracuje čas, kdy je stroj mimo provoz, a udržuje se vysoká produktivita. Velkokapacitní zásobníky inkoustu o objemu 1,6l, které mají o 45 % větší objem než předchozí modely, dále minimalizují prostoje tiskárny a zjednodušují výměnu inkoustu.

„Společnost Epson je hrdá na to, že může představit tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H, které ztělesňují náš závazek k inovacím,“ uvedl Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK „Nový kompaktní design spolu s vylepšenými funkcemi produktivity a použitelnosti nastavuje novou laťku v oblasti sublimačního tisku. Naše rozšířené sady inkoustů poskytují bezkonkurenční kvalitu obrazu. Pokročilé funkce podporující spolehlivost zase zajišťují konzistentní výkon. Tyto tiskárny jsou navrženy tak, aby efektivně a dokonale splňovaly rozmanité potřeby našich zákazníků, od živých barev sportovních oděvů až po vysoce kvalitní soft signage.“ 

„Společnost Epson se zavázala, že bude i nadále vyvíjet technologie, které odpovídají měnícím se potřebám našich zákazníků. S tiskárnami SureColor F9500 a F9500H přinášíme řešení, které nejen zvyšuje produktivitu a kvalitu obrazu, ale také podporuje trvale udržitelné postupy.“ 

Nové tiskárny SureColor F9500 a SC-F9500H budou v prodeji od října 2024.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Exit mobile version