Průmyslové využití umělé inteligence je v začátcích, ale většina odvětví odhaluje nové možnosti jejího uplatnění, zjistil výzkum společnosti Honeywell

Produktivita pracovní síly, flexibilita a bezpečnost se objevují mezi klíčovými přínosy využití AI spolu s jejím potenciálem řešit nedostatek průmyslových dovedností.

Společnost Honeywell dnes zveřejnila výsledky své globální výzkumné studie Industrial AI Insights, která zachycuje stav umělé inteligence (AI) v průmyslu. Zatímco pouze 17 % osob s rozhodovací pravomocí v oblasti AI na celém světě plně implementovalo své původní plány týkající se AI, více než 9 z 10 uvádí, že přicházejí na neočekávané nové případy jejího využití, ať už ve fázi prototypování, spouštění nebo škálování implementace AI. Výzkum také zjistil, že si je AI pro průmyslové využití získala. Nadšení pro hlubší odhodlání investovat do umělé inteligence je téměř univerzální, 94 % dotázaných uvedlo, že mají v plánu rozšířit využití AI.

„Není pochyb o tom, že umělá inteligence je momentálně v klíčovém okamžiku,“ říká Kevin Dehoff, Chief Strategy Officer společnosti Honeywell. „S příchodem generativní umělé inteligence a více zdrojů dat z pokročilých analýz je průmyslová AI připravena exponenciálně růst. Možnosti růstu příjmů, stejně jako spokojenosti zaměstnanců, jsou nekonečné.“

AI zpřístupňuje výhody na pracovišti

Když byli dotázáni na názor ohledně dopadu AI na průmysl, téměř dvě třetiny (64 %) lídrů AI uvedly mezi nejslibnějšími přínosy zvýšení efektivity a produktivity. Šedesát procent uvádí, že z AI vyplývá lepší kybernetická bezpečnost a detekce hrozeb a 59 % uvádí lepší rozhodování díky generování dat v reálném čase.

Respondenti také uvedli několik dalších výhod umělé inteligence pro pracovníky, včetně:

  • Zvýšené flexibility práce (49 %)
  • Větší spokojenosti s prací (45 %)
  • Více času na rozvoj dovedností a kreativní myšlení (44 %)
  • Zvýšené bezpečnosti na pracovišti (39 %)

Rozvoj dovedností je v dnešní ekonomice klíčový, protože silné ročníky odcházejí do důchodu a v pracovní síle je nahrazuje méně lidí. Prostřednictvím AI mohou zaměstnavatelé rychleji zvyšovat kvalifikaci pracovníků a rekvalifikovat je. Umělá inteligence promění průmyslová odvětví, protože umožní pracovníkům vykonávat práci na vyšší úrovni, poskytne větší spokojenost s prací a zároveň zvýší produktivitu a bude řešit nedostatek dovedností.

Lucian Boldea, prezident a CEO Honeywell Industrial Automation, nabízí jeden přímý příklad: „Pro zpracování a výrobu produktu mohou být potřeba desítky tisíc nástrojů, zařízení a ventilů. Mnoho dílů, které dodáváme výrobcům, vyžaduje pro provoz a údržbu vysoce zkušené techniky – a těch je k dispozici stále méně. Díky školení v AI a díky AI v roli „kopilota“ lze dovednosti méně zkušených techniků rychleji posunout na vyšší úroveň a učinit z nich elitnější odborníky, kteří provádějí úkoly založené na podnikových znalostech a osvědčených postupech. Provoz v závodech zase může běžet bezpečněji a spolehlivěji díky zásadnímu omezení lidských chyb.“

Co dál s AI

I když je nadšení pro rozšiřování umělé inteligence hmatatelné, stále existují určité problémy s jejím plným přijetím. Více než třetina respondentů průzkumu (37 %) má pocit, že jejich nejvyšší vedení zcela nerozumí tomu, jak AI funguje, a téměř polovina (48 %) tvrdí, že musí neustále zdůvodňovat nebo vyžadovat zdroje potřebné k implementaci plánů v oblasti AI.

„Podniky všech typů uznávají, že umělá inteligence mění náš svět a vytváří nové možnosti. Pro provoz staveb, jako jsou nemocnice, kampusy a kanceláře, je to jednoznačně budoucnost. Jak umělá inteligence organizuje ovládací prvky, které regulují HVAC, osvětlení a spotřebu elektřiny, pomáhá zlepšovat výsledky v oblasti bezpečnosti, provozu a udržitelnosti,“ řekl Billal Hammoud, prezident a CEO společnosti Honeywell Building Automation.

To vše naznačuje, že tempo změn se bude řídit přesvědčivými případy použití, které lze měřit z hlediska lepší výkonnosti podniku. Vzhledem k tomu, že nová řešení prokazují jasné přínosy pro produktivitu pracovní síly, bezpečnost a spolehlivost, zavádění umělé inteligence se dramaticky zvýší s potenciálem transformovat průmyslové provozy.

Pro více informací o výsledcích průzkumu a činnosti společnosti Honeywell v oblasti umělé inteligence a automatizace navštivte web www.honeywell.com/us/en/ai/research.

Metodologie

Honeywell pověřil společnost Wakefield Research, aby provedla průzkum mezi lídry AI po celém světě. Online průzkumu, který probíhal od 22. dubna do 2. května 2024, se zúčastnilo 1 600 vedoucích pracovníků na 12 trzích po celém světě (USA, Brazílie, Kanada, Čína, Francie, Německo, Indie, Japonsko, Mexiko, Spojené království, Saúdská Arábie a Spojené arabské emiráty). Každý respondent pracuje ve společnosti s nejméně 1 000 zaměstnanci, která v současnosti používá AI k automatizaci procesů a úkolů. Všichni respondenti mají vliv nebo rozhodovací pravomoc v používání umělé inteligence v rámci svého oddělení nebo organizace.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge IoT. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a prostřednictvím obchodních jednotek Aerospace Technologies, Industrial Automation, Building Automation a Energy and Sustainability Solutions poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na webu www.honeywell.com/newsroom.

DLSS 3 v Kunitsu-Gami: Path of the Godess. Stále roste i podpora DLSS 2

Minulý týden vydaná akční strategie Kunitsu-Gami: Path of the Godess od společnosti Capcom přináší DLSS 3, NVIDIA Reflex pro rychlejší reakce v soubojích a ray tracingové efekty. Hra je inspirována japonskou kulturou, včetně tance Kagura, masek i tradiční hudby. Mezi další hry podporující DLSS 3 s funkcí Frame Generation a NVIDIA Reflex se řadí také Marvel Rivals. Titul nabídne uzavřenou betaverzi, která poběží až do 5. srpna.

Rozšiřuje se také podpora DLSS 2. Hned od vydání jím bude disponovat RPG s otevřeným světem od Hotta Studio Neverness to Everness, které také nabídne ray tracing. Novinka se představuje v prvním traileru. DLSS 2 navýší snímkovou frekvenci také v novém dílu série F1® Manager, PvPvE dungeonu Dark and Darker nebo v DLC Bladekisser pro akci Trepang 2, které vychází 25. července.

DLSS 2 již mohou využít i hráči FINAL FANTASY™ XIV Online, které se nedávno dočkalo nového rozšíření Dawntrail. K dispozici mají také benchmark, kde si lze vliv DLSS 2 na snímkovou frekvenci snadno vyzkoušet. Technologii si majitelé GeForce RTX mohou zapnout v menu „Settings > Graphics Settings 1 > Graphics Upscaling“ povolením NVIDIA DLSS. Více informací o benchmarku a jeho systému hodnocení PC se dozvíte zde. Zájemci si mohou FINAL FANTASY™ XIV Online vyzkoušet prostřednictvím bezplatné zkušební verze, která umožní hrát až do 70. úrovně zdarma a bez omezení doby hraní.

Pro přehled se můžete podívat na aktualizovaný seznam více než 500 her a aplikací podporujících RTX.

Mezinárodní skupina SYNTECA vstupuje na český a rakouský trh: Příležitost vidí v konsolidaci trhu ve středoevropském prostoru

Skupina SYNTECA oficiálně oznamuje svůj vstup na český a rakouský trh, čímž posiluje postavení zejména svých dceřiných společností. Mnohé z nich jsou již dlouhodobě předními hráči na poli informačních technologií ve středoevropském regionu. Tato skupina společností s více než 30letými zkušenostmi na trhu a nově založenými rozvíjejícími se společnostmi, vznikla za účelem propojení lidského potenciálu a smysluplných technologií. Příležitost vidí v aktuálně probíhající konsolidaci trhu. Skupina nabízí široké portfolio služeb a řešení zaměřených na potřeby současných dynamických trhů.

Trhy IT jsou neustále v pohybu, přičemž konkurence a technologický pokrok jsou důležitými faktory ovlivňujícími tento sektor. SYNTECA vznikla z potřeby adaptovat se na změny v prostředí silné mezinárodní a startupové konkurence, rychle se měnících technologických trendů a zvýšených požadavků zákazníků. V současnosti skupina zastřešuje portfolio společností, které jsou zaměřeny na slovenský trh a jsou známy svými silnými obchodními aktivitami. Mezi tyto společnosti patří ALANATA, DATALAN a jejich dceřiné společnosti DIGNIT a DQI, stejně jako SOFTIP, Parallaxis a Ensogate. SYNTECA je postavena na třech klíčových pilířích – zákazníci, lidé a technologie.

Skupina má strategické ambice zaměřené na akviziční rozšiřování svého portfolia na dalších trzích a segmentech. Příkladem je právě probíhající začlenění společností SYMPULSE, T-SOFT a TAXLABS působících na českém trhu do skupiny SYNTECA, stejně jako společnosti DATASENSE působící na rakouském trhu, čímž celá skupina získává mezinárodní charakter. Česká republika se pro skupinu stává klíčovým trhem s největším potenciálem růstu a investic.

„SYNTECA je výsledkem dlouholetých zkušeností a odhodlání našich zakladatelů. Naše vize je propojení talentu a smysluplných technologií, abychom mohli nabízet nejlepší možná řešení pro naše klienty,“ řekl Branislav Šebo, prezident a předseda představenstva skupiny SYNTECA. „Jsme přesvědčeni, že naše přítomnost na trhu přinese nové možnosti a progresivní řešení a zlepšení v oblasti IT. SYNTECA je připravena stavět na svých silných základech a posilovat svou pozici ve středoevropském IT sektoru,“ doplnil.

„Česká republika je pro nás strategickým trhem. Už nyní zde máme mix společností s více než 30letými zkušenostmi a mladého, dynamického hráče, který přináší nové technologie a kompetence. Máme skvělou pozici pro organický i akviziční růst,“ řekl Tomáš Žilavý, vice-prezident pro strategii na českém trhu skupiny SYNTECA a současně generální ředitel společnosti SYMPULSE.

O skupině SYNTECA:

SYNTECA je předním poskytovatelem informačních technologií se sídlem v Bratislavě, Slovensko a Praze, Česká republika. Skupina SYNTECA zahrnuje portfolio společností s více než 30letými zkušenostmi na trhu včetně mladých rozvíjejících se společností, které nabízejí široké spektrum IT řešení a služeb pro klienty na středoevropském trhu. SYNTECA je zavázána k poskytování kvalitních a inovativních řešení a svoji pozici chce budovat na silných a dlouhodobých vztazích se svými zákazníky a partnery.

Komerční banka za první pololetí ochránila klienty před ztrátou 306 milionů korun

V reakci na rostoucí trend kyberpodvodů v České republice pokračuje Komerční banka v intenzivním boji proti kyberkriminalitě. Od začátku roku 2024 ochránila banka své klienty před ztrátou 306 milionů korun, přičemž počet pokusů o podvod vzrostl letos ve srovnání s předchozím obdobím až o 39 %. Nejčastějšími formami podvodů jsou falešné e-maily a telefonáty, které cílí na investice do kryptoměn, a nově i finanční podvody spojené s umělou inteligencí.

„Kyberzločinci se stávají stále vynalézavějšími, ale my se snažíme být o krok napřed,“ uvádí Pavel Šašek, manažer karetního servisu a prevence podvodů, a dodává: „V prvním pololetí letošního roku se nám v oblasti karetních podvodů podařilo zachránit našim klientům přibližně 250 milionů korun. Naše úsilí a efektivní spolupráce s policií přinášejí výsledky, avšak klíčové je, aby byli naši klienti obezřetní a věnovali pozornost bezpečnostním upozorněním a doporučením.“

Marek Macháček, expert na prevenci platebních podvodů Komerční banky, k tomu doplňuje: „Dalších 56 milionů korun jsme klientům zachránili v oblasti investičních a dalších podvodů. To je zhruba polovina sumy, kterou jsme v našem oddělení zachránili za celý minulý rok. Podvodníci se adaptují a často místo vyšších částek cílí na menší, které působí méně podezřele, ale snaží se je získat větším počtem podvodů.“

Umělá Inteligence: meč se dvěma ostřími

Významnou roli při zachraňování peněz klientům hraje využívání umělé inteligence pro detekci podvodných aktivit. Technologie umožňují Komerční bance rychle reagovat na podezřelé transakce a efektivně chránit finanční prostředky klientů. „Umělá inteligence je dvousečná zbraň. Zatímco podvodníci ji využívají pro vytváření sofistikovanějších útoků, my ji používáme k posílení našich obranných mechanismů,“ komentuje Pavel Šašek.

Mezi nejnebezpečnější podvody patří i nadále tzv. vishing (podvodné telefonáty), kdy se e-šmejdi vydávají například za bankéře nebo Policii ČR. Tento druh podvodu je pro klienty mnohdy těžko odhalitelný, protože útočí na základní lidské emoce – strach spojený s ochranou majetku nebo touhu po rychlém zisku. Stále častější jsou také falešné investiční nabídky a scamy spojené s kryptoměnami. Tyto podvody jsou často podpořeny falešnými videi s politiky nebo populárními osobnostmi, které zvyšují jejich zdánlivou věrohodnost. Mnoho obětí tak podlehne představě rychlého zbohatnutí a investuje významné částky do kryptoměn, aniž by pochopily rizika. „Deepfake videa, která vypadají velmi pravdivě, jsou jedním z nejnovějších nástrojů podvodníků. Zvláště u starších osob nad 50 let pozorujeme, že mají problém pochopit, že technologie již umožňují vytvoření obsahů, které se jeví jako autentické,“ objasňuje Marek Macháček.

Prázdniny, svátky a víkendy jsou pro podvodníky žně

Podle odborníků z Komerční banky existují specifická období a okamžiky, kdy jsou kyberzločinci nejaktivnější – obvykle v době, kdy lidé nevěnují pozornost svým finančním transakcím. „V noci, kdy většina z nás spí, dochází na kontech a kartách k neplechám, ale kontakt s klientem často předchází během dne, například v průběhu obědové pauzy. Podvodníci také využívají období, kdy jsou lidé více zaneprázdněni nebo roztržití, jako jsou svátky, prázdniny a především období před Vánocemi,“ dodává Pavel Šašek.

Marek Macháček poukazuje na specifika těchto období: „Prázdniny nebo Vánoce jsou pro nás obzvlášť náročné. Před dovolenými se často setkáváme s podvody, kdy lidé nevěnují dostatek pozornosti detailům platby za ubytování nebo cestovní služby. O Vánocích jsou pak zase lidé ve stresu a podvodníci je často snadno přesvědčí o tom, že je jejich účet napadený a je třeba jednat rychle.“

Evergreenem jsou také podvody v období, kdy se podává daňové přiznání. „Od dubna tradičně registrujeme zvýšený počet podvodů spojených s falešnými esemeskami o přeplatcích daní. Tato taktika využívá přirozenou tendenci lidí reagovat na zprávy o finančním zisku nebo úsporách, čímž se stávají snadnými cíli pro kyberzločince,“ dodává Marek Macháček.

Šach mat kyberpodvodům: důraz na prevenci a vzdělávání

Boj proti kyberpodvodům je pro Komerční banku neustálou výzvou, která připomíná strategickou hru na šachovnici. „Naše práce je jako šachová partie. Musíme pozorně sledovat tahy protivníka a neplýtvat časem na opatření, která podvodníky nezastaví. Abychom efektivně chránili úspory klientů, musíme být před podvodníky vždy o krok napřed,“ říká Marek Macháček.

Koncem loňského roku tak Komerční banka například zavedla možnost ověřit si v aplikaci KB klíč bankéře, který klienty jménem Komerční banky kontaktuje. Kdykoliv klientovi KB zavolá zaměstnanec banky, může ho klient požádat, aby se prokázal. V KB klíči se pak zobrazí jméno bankéře a komunikační kód, který v tu chvíli zná jen bankéř a klient.

Pavel Šašek nicméně zdůrazňuje, že i když banka může zavést různá opatření, omezení nebo varování, úplnou ochranu zajistit nelze. „Edukace našich klientů je stejně důležitá jako boj s podvodníky. Neustále zdůrazňujeme, že bez opatrnosti a zdravého rozumu mohou snadno naletět na podvod. Také je důležité si uvědomit, že, ač to zní lákavě, z vás nikdo milionáře přes noc neudělá. Lidé by zkrátka měli zůstat obezřetní a chránit své účty i osobní informace s maximální opatrností,“ uzavírá Pavel Šašek.

Airbnb a jeho konkurenti budou pod větší kontrolou. Státu a obcím to má přinést navíc až 850 milionů ročně

Vláda minulý týden schválila novelu cestovního ruchu, zpřísňující podmínky poskytování ubytování přes Airbnb, Booking a další platformy, které jsou prostředníkem mezi ubytovaným a poskytovatelem noclehu. Změna přichází v reakci na to, že podle propočtů ministerstva pro místní rozvoj může být až 70 % takových pobytů nenahlášených, kvůli čemuž obce přicházejí o místní poplatky a stát tratí stamiliony na výběru daní. Tématu se dále věnuje Jan Tuček, daňový poradce a partner poradenské společnosti BDO.

„Stát přichází podle odhadů ministerstva až o 792 milionů korun ročně na daních a obce navíc každý rok tratí 54,9 milionu korun na poplatcích z pobytu, jelikož regulace ubytovacích platforem typu Airbnb doposud nebyla správně nastavena a vymáhána,“ říká daňový poradce Jan Tuček.

Že dřívější opatření nejsou účinná, přiznává i samo ministerstvo pro místní rozvoj, které má regulaci na starost. „Přestože již pár let mají ubytovací platformy povinnost sdělit informace o pronajímatelích na žádost živnostenského úřadu, ministerstvo přiznává, že se tak ve většině případů neděje,“ komentuje Jan Tuček. Platformy raději riskují uložení správního trestu, kterému se navíc snadno vyhnou díky tomu, že sídlí v zahraničí a v tuzemsku nemají žádný zabavitelný majetek.

Registrovat hosty bude nutné skrze portál e-Turista

Aktuální novela oproti tomu míří zejména na samotné pronajímatele a ukládá poskytovatelům krátkodobého ubytování povinnost registrovat hosty skrze portál e-Turista. V rámci něj získají k tomuto účelu registrační číslo za každé ubytovací zařízení. „Bez použití registru a registračního čísla tak nebude možné legálně hosty v krátkodobém pronájmu ubytovávat,“ shrnuje Jan Tuček.

Těm poskytovatelům ubytování, kteří nebudou povinnosti hlášení hostů respektovat, hrozí ve správním řízení pokuta až do výše sto tisíc korun. Pro samotné platformy má hrozit pokuta až do výše deseti milionů korun při nedodržování povinností plynoucích z novely.

Novela reaguje na změnu využívání Airbnb, které již dávno neslouží jen k pronájmu zrovna volného pokoje či postele, ale tisíce lidí ho provozují vyloženě jako své podnikání. „Že tito lidé skutečně jsou podnikateli, stvrdil už v roce 2021 Městský soud v Praze. Potřebují proto živnostenské oprávnění, musí odvádět daně dle zákona o daních z příjmů, přičemž příjmy z poskytování ubytování zároveň podléhají i odvodům zdravotního a sociálního pojištění,“ komentuje Jan Tuček z BDO.

Novela se dotkne všech provozovatelů Airbnb bytů, kterých se jen v Praze nachází podle aktuálních dat společnosti Airdna přes dvanáct tisíc.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Společnost má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž čítá více než 1 750 kanceláří.

ASUS zahajuje v Česku prodej nové generace herního handheldu ROG Ally

HLAVNÍ VÝHODY:

  • Větší úložiště, rychlejší paměť RAM a delší výdrž baterie: 1 TB M.2 2280 SSD, 24 GB LPDDR5-7500 RAM a 80Wh baterie
  • Vylepšené ovládání a možnosti připojení: vylepšené joysticky a ergonomie umožňují přesnější ovládání, dva porty USB-C zvyšují flexibilitu
  • Vylepšené chlazení: nové ventilátory odvádějí až o 24 % více vzduchu, takže displej je na dotek až o 6 °C chladnější

Značka Republic of Gamers (ROG) uvádí na český trh kapesní herní handheld ROG Ally X s operačním systémem Windows. Tento nový model z oblíbené řady ROG Ally je určen pro hraní na cestách. Využívá operační systém Windows 11 a stejný procesor AMD Ryzen Z1 Extreme jako jeho předchůdce ROG Ally. Nabízí však vylepšené úložiště i větší paměť RAM, delší výdrž baterie, lepší ergonomii, chlazení a možnosti připojení. V kombinaci se softwarem Armoury Crate SE 1.5, který přináší novou přizpůsobitelnou knihovnu her a jednotné aktualizace, je ROG Ally X navržen tak, abyste si mohli zahrát všechny své hry lépe než kdy dříve.

Větší úložiště, rychlejší paměť RAM a delší výdrž baterie

Model ROG Ally X je navržen s ohledem na zpětnou vazbu od uživatelů, a proto přináší vylepšení několika klíčových komponent. Nové SSD úložiště s kapacitou 1 TB je zárukou toho, že uživatelé budou mít prostor pro všechny své hry – ve srovnání s 512 GB u původního Ally. ROG Ally X také využívá přepracovanou základní desku se slotem M.2 2280, což uživatelům umožňuje snadnější rozšíření úložiště než dříve.

Větší úložiště doplňuje 24 GB paměti DDR5-7500 RAM, které zajišťují větší flexibilitu. AMD Ryzen Z1 Extreme je jednotka APU, která sdílí video paměť se systémovou RAM. Vzhledem k tomu, že moderní hry využívají více VRAM kvůli realistickým texturám ve vysokém rozlišení, 24 GB RAM umožňuje uživatelům přidělit grafickému čipu více paměti a zajistit tak lepší výkon u AAA titulů nové generace.

ROG Ally X je vybaven 80Wh baterií, což představuje dvojnásobek kapacity předchozího modelu. Díky tomu mohou uživatelé hrát déle bez nabíječky. I přes značné zvýšení výdrže baterie váží ROG Ally X jen o 70 gramů více než původní ROG Ally. Rozložení hmotnosti je dokonale soustředěno tam, kde hráč při uchopení zařízení drží palec a ukazováček. Díky tomu je ROG Ally X pocitově lehčí, než by se z jeho hmotnosti 678 gramů mohlo zdát. To znamená nejen pohodlí při hraní ale i vynikající mobilitu.

Vylepšené ovládání a konektivita

ROG Ally X má přepracované šasi ve zcela novém černém provedení s mírně hlubšími úchyty a oblejším tvarem, což zaručuje větší pohodlí, aniž by se zvětšila tloušťka zařízení. Tlačítka a joysticky mají ergonomičtější uspořádání, zatímco tlačítka na zadní straně nabízejí jistější stisk. Makro tlačítka na zadní straně jsou menší, aby se eliminoval počet náhodných stisknutí a zároveň zůstala během hry snadno dostupná.

Joysticky byly nahrazeny novým a odolnějším modulem s33330 životností 5 milionů cyklů a tužšími pružinami pro lepší pocit z ovládání z pohledu dlouholetých hráčů. Vylepšen byl také D-Pad, který nabízí přesnější osmisměrné ovládání při hraní bojových a retro her.

Uživatelé si také přáli univerzálnější porty, a proto byl původní port XG Mobile u modelu ROG Ally X nahrazen dvěma porty USB-C, z nichž jeden je kompatibilní s rozhraním Thunderbolt a nabízí širokou interoperabilitu s dokovacími stanicemi a externími grafickými procesory jiných výrobců.

Zdokonalené chlazení

Handheld ROG Ally X je vybaven novými ventilátory, které jsou o 23 % menší, ale používají o 50 % tenčí lopatky, což přináší efektivnější proudění vzduchu. Dva nové tunely usměrňují vzduch nahoru a ven ke třetímu ventilačnímu otvoru na horní hraně ROG Ally X. Tento nový systém chlazení odvádí z těla zařízení až o 24 % více vzduchu. Díky tomu lépe chladí nejen vnitřní komponenty, ale také dotykovou obrazovku, která je až o 6 °C chladnější pro pohodlnější dlouhodobé používání.

CENA a DOSTUPNOST

Nová generace herního handheldu ROG Ally X se na českém trhu začíná prodávat za cenu 22 990 Kč.

ASUS Republic of Gamers CZSK Instagram: asus_rog_cz

ROG Facebook: https://www.facebook.com/asusrog

ROG X (Twitter): https://www.x.com/asus_rog

ASUS Global News: http://press.asus.com

ASUS Global Facebook: https://www.facebook.com/asus

TECHNICKÉ PARAMETRY:[1]

ASUS ROG Ally X

Operační systém Windows 11 Home
Displej 7 palců, Full HD (1920 x 1080), poměr stran 16:9, jas 500 nitů, 100% sRGB, sklo Corning Gorilla Glass Victus s povrchovou úpravou Gorilla Glass DXC, dotykový displej, obnovovací frekvence 120 Hz, doba odezvy 7 ms, AMD FreeSync Premium
Procesor procesor AMD Ryzen Z1 Extreme (architektura Zen4, 4nm výrobní proces, 8 jader/16 vláken, 24 MB cache paměti, až 5,10 GHz)
Grafická karta AMD Radeon (AMD RDNA 3, 12 CU, až 2,7 GHz, až 8,6 teraflopů)
RAM integrovaná, 24 GB LPDDR5 (7500 MHz, dvoukanálová)
Úložiště Až 1 TB M.2 2280 NVMe PCIe G4x4 Value SSD
Vstupní a výstupní porty 1x audio konektor

1x čtečka Micro SD karet (UHS-II, 312 MB/s)

1x USB-C typu USB 3.2 Gen 2 (DisplayPort 1.4 s podporou FreeSync, Power Delivery 3.0 (vstup: 20 V/5 A, výstup: 5 V/1,5 A)

1x USB4 (Thunderbolt 4, DisplayPort 1.4 s podporou FreeSync, Power Delivery 3.0, vstup: 20 V/5 A, výstup: 5 V/3 A)

Zvuk 2 reproduktory s technologií Smart Amplifier

Dolby Atmos

technologie potlačení šumu pomocí umělé inteligence

certifikace Hi-Res Audio

vestavěný mikrofon

Baterie 80 Wh
Nabíjení USB-C, 65 W AC adaptér

výstup: 20 V DC, 3,25 A, 65 W,

vstup: 100~240 V, AC 50/60 Hz univerzální

Rozměry 28 x 11,1 x 2,47 cm
Hmotnost 678 g

O značce ROG

Republic of Gamers (ROG) je značka společnosti ASUS, která se věnuje vytváření toho nejlepšího herního hardwaru a softwaru na světě. Značka ROG byla založena v roce 2006 a nabízí kompletní portfolio inovativních produktů s oceňovanou kvalitou a výkonem. Patří sem základní desky, grafické karty, notebooky, stolní počítače, monitory, audio zařízení, routery a příslušenství. ROG se účastní a sponzoruje významné mezinárodní herní turnaje. S produkty ROG byly překonány stovky rekordů v přetaktování. ROG je preferovanou značkou hráčů a nadšenců po celém světě. Další podrobnosti o značce ROG naleznete na adrese http://rog.asus.com.

  1. Technické parametry produktu, obsah balení a dostupnost se mohou měnit bez předchozího upozornění a mohou se lišit v závislosti na zemi. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní specifikace jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com.

Hisense Party Rocker One Plus

Tohle léto bude nezapomenutelné. Překvapte své přátele zábavou, která se vepíše do paměti nadlouho. Pomůže vám stylový párty set Hisense Party Rocker One Plus s výkonnými reproduktory, režimem karaoke a působivou světelnou i DJ show.

Chcete se stát nejlepším dýdžejem v okolí? Hisense Party Rocker One Plus má prostorové reproduktory s frekvenčním rozsahem v celém slyšitelném pásmu 20 Hz až 20 kHz, úctyhodným výkonem 300 W a subwooferem pro silné, dunivé basy. Je tedy jisté, že rozproudí každou párty.

Stačí jej nabít – díky čtyřem bateriím o kapacitě 2 500 Ah vydrží bez připojení do zásuvky až 15 hodin, takže zábava rozhodně neskončí dřív, než budete chtít.

Po spárování například s chytrým telefonem můžete přes Bluetooth jednoduše streamovat hudbu ze svých oblíbených online platforem. Nebo využít vestavěný FM tuner a pustit rozhlasovou stanici podle svého gusta.

Večírek rozproudí pět světelných a zábleskových efektů a pět DJ efektů včetně ozvěny. Chcete vy sami nebo vaši přátelé ukázat, co ve vás je? Režim Karaoke se dvěma bezdrátovými mikrofony můžete používat sólo nebo v duetu; záleží jen na vás.

A pokud je někdo z vás mistrem elektrické kytary nebo baskytary, párty set skvěle poslouží jako zesilovač pro nezapomenutelné rockové nebo bluesové sólo, co zvedne všechny přítomné fanynky ze židlí. A třeba odstartuje i novou kariéru. Kdo ví?

Zábavu ve velkém stylu nezastaví ani pár kapek vody. Díky voděodolnosti horního panelu si můžete užít parádní párty i u bazénu. Hisense Party Rocker One Plus stojí 7 990 Kč.

Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Hisense je druhým největším dodavatelem televizorů na světě, patří k TOP třem značkám TV na klíčových trzích a je také globální jedničkou v televizorech s úhlopříčkou 100 palců.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má po celé Evropě 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si buduje nejen v segmentu pokročilých televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 110″ včetně laserových, QLED TV, Mini-LED TV s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se rychle v ČR a SR rozšiřuje.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Nově spolupracuje s legendárním fotbalistou Janem Kollerem, který je tváří právě odstartované kampaně a zapojuje se i do mnoha aktivit pro fotbalovou veřejnost i mládež. Hisense je oficiálním partnerem ME ve fotbale UEFA EURO 2024; ME přitom sponzoruje již potřetí za sebou. Byl i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale v letech 2018 a 2022 a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Call centra existují téměř 60 let. Ta dnešní vsázejí na chytré technologie

Na 24. července připadá Mezinárodní den call center. Vůbec první telefonní ústředna tohoto typu vznikla v roce 1965 ve Velké Británii. Dnes se v těchto pracovištích využívají pokročilé technologie v podobě řečových analýz, hlasové biometrie či inteligentních voicebotů. Jejich další zdokonalování usnadňuje i rozvoj umělé inteligence.

Call centrum je centralizované pracoviště sloužící organizacím k doručování a přijímání velkého množství žádostí prostřednictvím telefonu. V dnešní době již vzhledem k využívání mnohem pestřejší škály komunikačních kanálů, například e-mailů, sociálních sítí a chatovacích aplikací, spíše hovoříme o kontaktních centrech. Fungování těch nejmodernějších se již neobejde bez využití pokrokových technologií.

„Zákaznický servis patří k oblastem, v nichž je nezbytné inovovat a neustále zařazovat do svého fungování nové technologie. Pouze tak lze udržet krok s narůstajícím očekáváním klientů a současně nenavyšovat výdaje na provoz zařízení. Mezi nejprogresivnější metody, které dnes v rámci fungování klientských center nacházejí uplatnění, patří řečové analýzy a hlasová biometrie,“ popisuje Jan Nedělník, generální manažer společnosti Konecta Czech a Hungary, která se specializuje na outsourcing zákaznického servisu.

ZAJÍMAVOST

Samotný telefon byl vynalezen otcem moderní telekomunikace Alexandrem Grahamem Bellem v roce 1876. Za vůbec první call centrum je pak považována telefonní ústředna novinové společnosti Birmingham Press & Mail založená v roce 1965 ve Velké Británii. Ta již na rozdíl od svých předchůdců disponovala technologií automatického přepojování hovorů mezi operátory.

Analýza řeči je technologie, která dokáže vyhodnocovat konverzace zákazníků s agenty v reálném čase. Umí detekovat konkrétní klíčová slova, fráze i další atributy a usnadňuje tak efektivní odbavení či přesměrování klientských požadavků. Call centra ji rovněž používají v rámci takzvané „post-call analytiky“, která zahrnuje následné vyhodnocení kvality hovoru, efektivity operátora či identifikaci klíčových problémů nebo trendů.

Hlasová biometrie zase umožňuje identifikovat konkrétního člověka na základě jeho mluveného projevu. To činí proces identifikace klienta rychlejším a zároveň bezpečnějším. Technologie zvládá během krátké chvíle rovněž určit, zda hovoří žena, či muž, kolik je mluvčímu přibližně let nebo jaké je jeho aktuální emoční rozpoložení.

„Díky kombinaci těchto technologií tak lze zautomatizovat velké množství procesů v call centru, od prvního spojení se zákazníkem až po konečnou analýzu hovoru. Typicky se tyto nástroje využívají u chytrých callcentrových voicebotů, kteří mohou přepojovat zákazníky na operátory automaticky dle jazyka volajícího, případně zodpovědět některé jednodušší otázky rovnou a zmírnit tak zahlcení agentů,“ popisuje Kateřina Zemanová ze společnosti Phonexia, jež se specializuje na vývoj řečových technologií.

Efektivnější zapojení virtuálních asistentů

Data získávaná prostřednictvím řečových analýz tak umožňují efektivnější začlenění stále využívanějších voicebotů do fungování zákaznického centra. „V našem prostředí zůstává silná pachuť z boomu virtuálních asistentů před pár lety, kdy byl trh penetrován velkým množstvím základních řešení, která zákazníkům jednoduše nepomáhala. Dnes jsou ovšem nejen technologie, ale i samotné nástroje mnohem dál, a pokud se projektu nasazení asistenta věnuje dostatek energie a pozornosti, dokáže přinášet skvělé výsledky,“ popisuje František Procházka, Chief Product & Marketing Officer společnosti Feedyou, která se na tvorbu chatbotů a voicebotů specializuje.

ZAJÍMAVOST

Za vůbec prvního virtuálního asistenta je považován program Eliza simulující psychoterapeutické rozhovory, který v roce 1966 vyvinul Joseph Weizenbaum. Ten při interakci s pacienty využíval předem definované scripty. Přestože byla Eliza velmi jednoduchá a neměla schopnost skutečně porozumět nebo interpretovat lidskou řeč, je považována za revoluční, neboť naznačila možnosti interakce mezi člověkem a počítačem.

Ačkoli jsou virtuální asistenti stále na vyšší úrovni, zatím podle Jana Nedělníka nehrozí, že by zcela nahradili lidské agenty. Chatboti a voiceboti se totiž skvěle hodí na odbavení rutinních problémů, neumějí však číst mezi řádky. „Chybí jim intuice, empatie nebo lepší pochopení kontextu. Proto jsou prozatím lidští asistenti stále nezbytní,“ doplňuje odborník na zákaznický servis.

„Každopádně však platí, že čím lepší vstup v podobě dat virtuálnímu asistentovi poskytnete, tím kvalitnější získáte výstup. Proto jsou údaje z řečových analýz a databází pro nasazení tohoto nástroje klíčové,“ dodává.

Vymodeluje v budoucnu i tvář?

Ačkoli jsou řečové analýzy a metody rozpoznávání hlasů v dnešní době již značně pokročilé, stále je kam se posouvat. Nastupujícím trendem je například využití takzvaného sémantického vyhledávání, které umožňuje snadnou identifikaci klíčových slov pomocí jejich významu. To může call centrům umožnit rychlejší orientaci v přepsaných hovorech, jejich kategorizaci a reakci na nenadálé situace.

„V oblasti hlasové biometrie se pak neustále posouvají možnosti identifikace fyziologických aspektů mluvčího. V nedávné MIT studii například odborníci experimentovali s takzvaným voice2face neboli vygenerováním pravděpodobné tváře mluvčího na základě hlasu. Nejmodernější neuronové sítě by například mohly být natrénovány tak, aby z hlasu odhadly i výšku volajícího,“ uzavírá Kateřina Zemanová.

Nižší provozní náklady, vyšší ESG: Atos nabízí koncept Device-as-a-service také českým firmám

Ekologicky vstřícným přístupem mohou české firmy ušetřit až 30 % nákladů na IT. Služba „Device-as-a-Service“ společnosti Atos jim pomůže minimalizovat zbytečné nákupy, snížit náklady na nasazení či likvidaci techniky a zvýšit uživatelskou spokojenost. DaaS je součástí konceptu digitálního pracoviště, které se soustřeďuje na využití moderních technologií pro efektivnější a snadnější práci. V rámci digitálních pracovišť spravuje Atos po celém světě více než 5,2 milionu uživatelských zařízení. Mezi klienty patří jak lokální firmy, tak i nadnárodní společnosti jako Johnson & Johnson, Bayer nebo Airbus.

„Atos Device-as-a-service je součástí naší strategie pro bezodpadové IT v cirkulární ekonomice. Poskytuje silnější správu aktiv, která minimalizuje zbytečné nákupy a zvyšuje životnost,“ Radek Mihalík, specialista na digital workplace ze společnosti Atos. „Pro uživatele to znamená rychlé, personalizované a pohodlné IT od okamžiku, kdy dostanou své zařízení. Firmy pak těží z nižší uhlíkové stopy, snížení nákladů na dopravu, kratších odstávek zařízení a zvýšení produktivity.“

Koncept „zařízení jako služba“ umožňuje firmám přesunout investice do ICT z kapitálových nákladů do provozních. Životnost jednotlivých zařízení je posuzována individuálně díky pokročilým analytickým nástrojům. Ty vyhodnocují mj. výkon v reálném nasazení. Zatímco v běžném korporátním IT se problémy řeší nejčastěji obměnou za nové zařízení, analytické nástroje Atosu umožní identifikovat slabé místo a to vyřešit. Typicky se jedná o výměnu komponenty. Což je výhodné ekonomicky i ekologicky. Spolu se svými partnery dokáže Atos zajistit nejen zcela nové IT, ale také produkty, které prošly profesionální repasí či renovací. Jinými slovy: dodá zařízení s malou uhlíkovou stopou a velkou ESG hodnotou.

Pokročilá analytika a inteligentní automatizace pomáhají firmám optimalizovat licencování a snižovat náklady na zařízení a podporu. Řečí čísel se jedná o snížení provozních nákladů na IT v hodnotě 20 – 30 %. Redukce vytížení pracovníků servisní podpory se pak pohybuje kolem 50 %.

Bezpečné, udržitelné a ekonomické digitální pracoviště

Digitální pracoviště zahrnuje v současné hyperpropojené době prakticky cokoliv. Od home office přes interaktivní objednávkový kiosek v bistru nebo eshop výrobní firmy až po podnikový systém nadnárodní korporace. Atos patří mezi společnosti, které dokáží zrealizovat digitální pracoviště v jakékoliv podobě.

Díky globálnímu dosahu umí navrhnout a zorganizovat všechny fáze přechodu na digitální pracoviště. Mj. bezproblémově integrovat technologie, využívat a spravovat informace, znalosti a inteligenci k vytváření obchodní hodnoty, navrhnout robustní správu pro řízení rizik nebo poskytnou školení a koučování o tom, jak vytěžit maximum z digitálních technologií, kanálů a nástrojů.

Důraz je samozřejmě kladen na komplexní zabezpečení pracoviště v souladu s předpisy na ochranu lidí, dat a majetku. To zahrnuje detekci, prevenci, vyšetřování a zajištění reakce na sofistikované útoky.

V rámci ekosystému SaaS, resp. digitálního pracoviště, spolupracuje Atos s renomovanými a prověřenými partnery jako Microsoft, Dell, Google, Intel, VM Ware, Citrix a dalšími. Celkem se stará o více než 5,2 milionu uživatelských zařízení ve 130 zemích. K jeho klientům patří například Johnson & Johnson, Bayer nebo Airbus.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

Dvouciferný růst tržeb a zvýšený cíl pro rok 2025: SAP oznámil finanční výsledky za druhý kvartál

Společnost SAP oznámila finanční výsledky za druhý kvartál letošního roku. Tržby z cloudu meziročně vzrostly o 25 %. Prodeje cloudových řešení ERP se zvýšily o 33 %. Celkové tržby zaznamenaly růst o 10 %. V reakci na předpokládané zvýšení efektivity upravil SAP svůj cíl provozního zisku pro rok 2025.

„Ve druhém čtvrtletí jsme pokračovali v silném růstu. Zvýšení našich ambicí v oblasti provozního zisku pro rok 2025 vychází z probíhající transformace. Zároveň pokračujeme v investicích, abychom se stali lídrem na trhu s umělou inteligencí pro podniky,“ komentuje výsledky Christian Klein, generální ředitel SAP.

Hlavní finanční ukazatele za druhé čtvrtletí 2024

Objem současných cloudových zakázek dosáhl 14,8 miliard eur, což představuje meziroční nárůst o 28 %. Tržby z cloudu se zvýšily o 25 % na 4,15 miliard eur, a to zejména díky dvoucifernému růstu cloudových řešení ERP, která zaznamenala 33% růst. Celkové tržby se zvýšily o 10 % na 8,29 miliardy eur.

Hrubý zisk z cloudových služeb podle IFRS vzrostl o 29 % na 3,03 miliardy eur. Provozní zisk klesl o 11 % na 1,22 miliard eur. To zapříčinily zejména náklady spojené s transformačním programem pro rok 2024. Zisk na akcii se zvýšil o 22 % na úroveň 0,76 eur.

Volný cash flow ve druhém kvartálu posílil o 114 % na 1,3 miliardy eur. Za pozitivním výsledkem stojí zvýšená ziskovost společnosti a řízení pracovního kapitálu. Za prvních šest měsíců letošního roku zaznamenal volný cash flow meziroční nárůst o 48 % na 3,8 miliard eur.

Cíle pro rok 2024 a 2025

Na základě probíhající transformace a předpokládaného zvýšení efektivity SAP aktualizoval svůj odhad provozního zisku (non-IFRS) pro rok 2025, který navýšil z původních 10 miliard eur na 10,2 miliardy eur. Další finanční cíle pro příští rok ponechala softwarová společnost beze změny.

Ve druhém čtvrtletí SAP potvrdil svůj finanční výhled pro rok 2024. Společnost očekává příjmy z cloudových řešení ve výši 17,0–17,3 miliardy eur, což představuje nárůst o 24 % až 27 %. Tržby z cloudu a softwaru společnost odhaduje v rozmezí 29,0–29,5 miliardy eur, což představuje nárůst o 8 až 10 %. Volný cash flow by měl dosáhnout 3,5 miliardy eur.

Akvizice WalkMe

Největší evropská softwarová společnost v červnu oznámila uzavření dohody k akvizici společnosti WalkMe. Hodnota transakce činí 1,5 miliardy dolarů. Akvizice podléhá obvyklým uzavíracím podmínkám, včetně získání souhlasu akcionářů společnosti WalkMe a nezbytných regulačních povolení. Společnosti by měly akvizici uzavřít ve třetím čtvrtletí roku 2024.

Řešení WalkMe se zaměřuje na vyšší adopci softwarových nástrojů ve firmách a zvýšení produktivity. Doplňuje portfolio SAP a společně se SAP Signavio a SAP LeanIX tvoří ucelenou kombinaci řešení pro řízení transformace podniků.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

V České republice zaměstnává SAP přes 3 000 lidí a patří mezi největší IT zaměstnavatele. Zákazníci SAP vytváří 80 % českého HDP. Celosvětově využívá řešení SAP 99 ze 100 největších firem.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Exit mobile version