Jak zasáhne nová směrnice z EU firmy od poloviny října?

Nový návrh NIS2 se blíží ke své finální podobě a od poloviny října vstoupí v platnost. I přes snahu Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NUKIB) prosadit některé úpravy oproti generické směrnici z EU se zdá, že tyto změny nebudou včas obhájeny ani schváleny sněmovnou. Proto pravděpodobně začne platit obecná směrnice NIS2 připravená EU.

Firma vshosting se na základě její velikosti a typu poskytovaných služeb zařadí do přísnější kategorie regulace NIS2. Již více než rok se proto intenzivně připravujeme na splnění všech bezpečnostních nařízení a upravujeme interní procesy, abychom do října stihli všechny potřebné úpravy a byli maximálně připraveni.

David Lintimer, obchodní ředitel vshosting, k tomu dodává: „Jsme si vědomi důležitosti této legislativy a věříme, že naše důkladná příprava zajistí splnění všech požadavků a zvýší naši bezpečnostní úroveň. Na NIS2 jsme prakticky už dávno připraveni, protože na bezpečnost velmi dbáme od začátku, takze NIS2 pro nás z praktického hlediska přináší pouze několik úprav.“

Splnění všech nařízení a závazků vůči našim klientům je i nadále naší hlavní prioritou.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 50 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Dovozce čeká příprava na uhlíkové clo. Už za srpen budou muset reportovat přesné hodnoty emisí

Zásadní povinnost přibude společnostem dovážejícím zboží ze zemí mimo Evropskou unii. U takových výrobků budou muset reportovat hodnoty emisí vzniklých při jejich výrobě. Zatímco doposud mohly firmy uvádět standardizované hodnoty, za srpen a následující měsíce již budou muset reportovat skutečné hodnoty emisí. Kromě samotné administrativy bude pro firmy náročné data od producentů ve třetích zemích vůbec získat. Tématu se dále věnuje Viktorie Nerpas působící v poradenské společnosti BDO v Praze.

„Firmy budou muset získat přesná data o vzniklých emisích od svých dodavatelů. Většina z nich ovšem dodavatele ohledně této nové povinnosti ještě nekontaktovala. Řada firem o této problematice zatím nemá hlubší povědomí, přestože byly o této významné změně oficiálně informovány Celní správou ČR,“ sděluje Viktorie Nerpas.

Přitom čas, kdy by firmy měly situaci komunikovat se svými dodavateli, se podle Viktorie Nerpas nachýlil a moc ho již nezbývá. Očekává se, že komunikace to bude poměrně časově i administrativně náročná. A to až natolik, že Evropská komise přichystala návod, jak s dodavateli komunikovat a jakým prostřednictvím požadovaná data získat. Firmám se tak bude dlouhodobě vyplácet co nejtransparentnější komunikace s jejich dodavatelským řetězcem, komentuje Viktorie Nerpas.

Report musí firmy nicméně podávat čtvrtletně, takže získat data zpětně za srpen a září mohou až v říjnu s tím, že 31. října je poslední termín podání reportu za třetí čtvrtletí roku. Konkrétně půjde u uhlíkového cla o počítání emisí u cementu, hliníku, vodíku, elektřiny, hnojiv, železa a oceli, přičemž se předpokládá, že spektrum sledovaného zboží by se mohlo v budoucnu ještě rozšířit.

Cílem je posílení evropského trhu a narovnání konkurenceschopnosti evropských výrobců
„Uhlíkové clo bude narovnávat podmínky pro výrobce v rámci Evropské unie, kteří platí emisní povolenky, s producenty ve třetích zemích, kteří měli podmínky výhodnější. V dlouhodobém horizontu pak má nařízení bránit dalšímu přemisťování výroby do třetích zemí,“ komentuje Viktorie Nerpas z BDO.

Uhlíkové clo přichází v několika fázích. Zatím půjde například ještě k výpočtu emisí použít kromě standardizovaných pravidel EU i jiné alternativní metody, například ty, které používají státy, odkud zboží pochází. To ovšem bude možné jen do konce roku 2024. Následně bude nutné již vždy použít metodiku Evropské unie.

Prakticky rok poté, tedy od počátku roku 2026, začne mechanismus fungovat v plném rozsahu, přičemž firmy budou nuceny za dovezené výrobky hradit již skutečné uhlíkové clo, a to podle vzniku emisí u výrobce ve třetí zemi.

Celkově je mechanismus zavádění uhlíkového cla součástí evropského legislativního balíčku Fit For 55, jenž je souborem opatření vedoucích k redukci emisí skleníkových plynů do roku 2030 o 55 % v porovnání s rokem 1990, a jedním z pilířů evropského Green Dealu.

Za nečinnost budou hrozit firmám pokuty

„Za neplnění povinnosti vyplývající z nařízení mohou v budoucnu dovozcům hrozit vysoké pokuty,“ varuje Viktorie Nerpas. Nicméně v současné ještě přechodné fázi uhlíkového cla půjde při kontrolách zejména o to, zdali se firmy k reportingu emisí vůbec registrovaly a daný report prostřednictvím Ministerstva životního prostředí ČR skutečně podaly. Pokud nikoliv, přijde jim nejprve upomínka. Pokud by i tu ignorovaly, měly by již očekávat penalizaci.

„Koncovým zákazníkům pak uhlíkové clo může přinést zkvalitnění výrobků a transparentní původ vzniku celého výrobku,“ sděluje expertka z BDO.

Doporučené kroky pro dovozce:

  1. Zjistěte si, zda se vás povinnost týká
  2. Zmapujte si své dodavatele v třetích zemích
  3. Zkontaktujte dodavatele a informujte je, jaké informace budete potřebovat
  4. Registrujte se do rejstříku CBAM
  5. Podejte zprávu nejpozději k 31. 10. 2024
  6. Sledujte informace na: CBAM – Ministerstvo životního prostředí (mzp.cz)

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Společnost má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž čítá více než 1 750 kanceláří.

Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu? Kdo dobude český trh?

Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled, na co se jakožto spotřebitelé můžeme v blízké budoucnosti těšit. V opačné situaci však stojí ostatní e-commerce hráči, kteří jen těžko konkurují extrémně nízkým cenám. Navíc tito „hegemoni“ s obrovskými rozpočty zvedají ceny za reklamu a tím bourají profitabilitu konkurence. Abychom však dokázali vyhodnotit a porovnat strategie jednotlivých platforem, nejprve si musíme připomenout, na jakých základech každá ze společností stojí.

Trendyol expanduje zejména na východ Evropy

Trendyol se zaměřuje hlavně na turecký trh a postupně expanduje do okolních regionů. Zaměřují se na pochopení svých zákazníků a jejich preferencí, což jim umožňuje přizpůsobit nabídku a marketingové kampaně. Investují hodně do své logistické infrastruktury, známé jako Trendyol Express, což jim umožňuje nabídnout rychlé a spolehlivé doručení.

„Mají širokou nabídku produktů a spolupracují s různými značkami, díky čemu tam zákazníci najdou vše, co potřebují. Navíc mají své vlastní R&D centrum, kde se zaměřují na technologické inovace a využívání umělé inteligence a datové analýzy ke zlepšení zákaznického zážitku,“ říká Milan Zeman, ředitel strategie digitální agentury myTimi, www.mytimi.cz.

Strategie Temu vs Trendyol

Temu má od začátku globální ambice a rychle expanduje na západní trhy, hlavně do USA. Co je odlišuje, je jejich důraz na nízké ceny a gamifikaci. Používají zábavné prvky jako hry a sociální nákupy (social refferals), aby zvýšili engagement uživatelů. Investují hodně do influencer marketingu, co jsem jim daří i přesto, že čelí kritice kvůli kvalitě produktů, environmentálním dopadům a pracovním podmínkám.

Zatímco Trendyol se soustředí na stabilní růst a udržitelné zlepšování zákaznického zážitku prostřednictvím technologických inovací a kvalitní logistiky, Temu vsází na rychlý růst, extrémně nízké ceny a masivní marketingové kampaně.

„Oba hráči se snaží o expanzi a dobytí Evropy pomocí prodeje levného a málo kvalitního zboží s extrémně agresivní cenovou politikou. Trendyol se pak snaží zaujmout primárně pomocí influencerů a Temu pomocí kampaní na Google, které se nakupují v aukci, v které výrazně přeplácí ostatní (české) hráče, zvedá ceny za reklamu a tím bourá profitabilitu své konkurence,“ dodává Milan Zeman, ředitel strategie digitální agentury myTimi, www.mytimi.cz.

Důležitá fakta

Trendyol:

  • Platforma založená v roce 2010 v Turecku,
  • Aktuálně je součástí Alibaba Group, která finanční injekcí ve výši 1,5 miliardy amerických dolarů (do Trendyolu) v roce 2018 uskutečnila svoji největší internetovou investici v Turecku.
  • na konci roku 2023 byla hodnota Trendyolu oceněna na 16,5 miliardy dolarů.


Temu:

– založená čínskou společností PDD Holdings

– spuštěna v USA v roce 2022, o rok později pak i v Evropě.

– hrubá hodnota společnosti dosáhla v roce 2023 lehce nad 15 miliard dolarů (v roce 2024 se očekává přes 37 miliard dolarů)​.

Kdo bude slavit úspěch?

Jaký z uvedených přístupů nakonec bude slavit úspěch a pošle tím druhou z platforem do zapomnění si zatím nikdo netroufá předpovědět. Zajímavé však bude sledovat, jak si která obchodní strategie povede. Na jedné straně pokus o vytvoření vlastního ekosystému služeb, který v rámci e-commerce platformy Trendyol propojí malé a střední podniky napříč kontinentem. Na druhé straně bude zajímavé sledovat, jak daleko se Temu se svým poměrně propracovaným a do jisté míry intenzivním marketingem zvládne dostat. Každopádně rok 2024 i 2025 bude pro obě z platforem rozhodně důležitý a přelomový.

myTimi medailonek:

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.

Více informací na: myTimi.cz

 

Star Wars: Outlaws a další novinky se během srpna objeví v knihovně GeForce NOW

GeForce NOW představuje plán na podporované tituly, které do knihovny služby přibudou v průběhu srpna. Bude jich celkem 18 her a nechybí mezi nimi dlouho očekávané novinky jako Star Wars: Outlaws nebo Visions of Mana.

Navíc více než polovinu srpnového seznamu tvoří hry, které se do služby podívají hned v den svého vydání. Patří mezi ně např. Warhammer 40,000: Speed Freeks, Ratten Reich, Level Zero Extraction, Gori: Cuddly Carnage nebo Akimbot.

Stále také běží letní akce s 50% slevou na GeForce NOW členství Ultimate a Priority pro nové členy.

Seznam nových her v knihovně během tohoto týdne:

  • Stormgate Early Access (Novinka, Steam, 30. 7.)
  • Space for Sale (Novinka, Steam, 30. 7.)
  • Cyber Knights: Flashpoint (Steam)
  • Dark and Darker (Steam)
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess (Xbox, PC Game Pass)
  • Kunitsu-Gami: Path of the Goddess Demo (Steam a Xbox)

Plán na zbytek měsíce:

  • Warhammer 40,000: Speed Freeks (Novinka, Steam, 6. 8.)
  • Ratten Reich (Novinka, Steam, 9. 8.)
  • Level Zero Extraction (Novinka, Steam, 13. 8.)
  • shapez 2 (Novinka, Steam, 15. 8.)
  • Akimbot (Novinka, Steam, 29. 8.)
  • Gori: Cuddly Carnage (Novinka, Steam, 29. 8.)
  • MEMORIAPOLIS (Novinka, Steam, 29. 8.)
  • Visions of Mana (Novinka, Steam, 29. 8.)
  • Breachway (Novinka, Steam, 30. 8.)
  • Star Wars Outlaws (Novinka, Ubisoft, 30. 8.)
  • Avatar: Frontiers of Pandora (Steam)
  • Heading Out (Steam)
  • Nine Sols (Steam)
  • Saturnalia (Steam)
  • We Were Here Too (Steam)

Společnost HONOR uspořádala v centru Londýna třídenní akci RankinLIVE oslavující portrétní funkce řady HONOR 200

  • Řada HONOR 200 propojuje umění s technologií AI-Powered Portrait Photography.
  • Zájemci byli vítáni v londýnském Outernetu na portrétním focení s Rankinem, snímky byly pořízené chytrým telefonem HONOR 200 Pro.
  • Výběr snímků zaslaných veřejností bude vystaven online i offline v galeriích po celé Evropě – včetně jednoho ikonického místa pro venkovní reklamu.

HONOR, nejrychleji rostoucí značka chytrých telefonů v Evropě, tento týden navázal na spolupráci s renomovaným fotografem Rankinem a uskutečnil v centru Londýna třídenní akci RankinLive. V úvodní den akce, na níž se sešli novináři z celé Evropy, proběhl workshop na téma „jak dosáhnout dokonalého portrétního snímku“ a následně také debata s Rankinem, který odpovídal na nejčastější dotazy.

Během workshopu Rankin vysvětlil svůj osmikrokový proces pro dosažení portrétů na studiové úrovni pomocí smartphonu HONOR 200 Pro a ke každému kroku uvedl tipy pro vylepšení záběru. Součástí workshopu bylo i představení různých funkcí smartphonu HONOR 200 Pro, včetně portrétních režimů Harcourt, které společnost HONOR vyvinula společně se Studiem Harcourt, legendárním francouzským portrétním studiem.

Rankinových osm kroků k dokonalému portrétu:

Krok Speciální tip
  1. Místo
Ujistěte se, že máte dobré osvětlení a neutrální pozadí, aby fotoaparát zaostřil na objekt – ne na pozadí.
  1. Objekt
Snažte se pracovat s lidmi, které znáte a kteří budou při fotografování uvolněnější, zejména když se učíte.
  1. Styling
Přemýšlejte o účesu, oblečení a rekvizitách. Vyhněte se vzorovanému oblečení, na které se hůře zaostřuje a které může odvádět pozornost od fotografovaného objektu.
  1. Osvětlení
Osvětlení může zásadně ovlivnit náladu, stíny a texturu – i jednoduchá stolní lampa vám poskytne širokou škálu osvětlení. Nepotřebujete profesionální studio.
  1. Nastavení
Můžete použít přednastavené režimy a filtry, jako je režim Harcourt na H200 – ale jakmile získáte větší jistotu, pohrajte si s dalšími nastaveními, jako jsou clona, ​​ohnisková vzdálenost a kontrast.
  1. Pózování
Jděte do extrémů – používejte ruce, rekvizity a různé výrazy obličeje, abyste získali co nejvíce rozmanitých záběrů fotografovaného objektu.
  1. Kontakt
Navažte s fotografovaným objektem kontakt, mluvte s ním a snažte se, aby se cítil příjemně – pokud možno ho rozesmějte.
  1. Vyhodnocení
Spolupracujte se svým objektem při výběru těch nejlepších záběrů – často instinktivně vybere právě ty nejlepší.

Během workshopu využil Rankin dobrovolníky z publika jako své objekty. Předvedl na nich schopnosti modelu HONOR 200 Pro při pořizování portrétní fotografie a demostroval, jak mohou postoj, styling a různé světelné podmínky zlepšit záběry při zachycování dokonalého snímku.

V rámci diskuze a Q&A se Rankin věnoval různým tématům. Dlouze mluvil o své kariéře, lásce k fotografování a o tom, jak z fotografovaných objektů dostat to nejlepší. Dále hovořil o pokroku umělé inteligence a o tom, jak tato technologie změnila fotografování. Dal také několik rad začínajícím mladým fotografům a diskusi zakončil několika příběhy o celebritách, které v průběhu let fotografoval.

Jsem nadšený, že mohu spolupracovat se společností HONOR na představení řady HONOR 200 a v rámci RnakinLive ukázat, jak snadné je zachytit dokonalé portréty pomocí chytrého telefonu. Je skvělé vidět všechny ty úžasné snímky, které nám již uživatelé od uvedení smartphonu na trh zaslali,“ říká Rankin.

Jsme hrdí na to, že s řadou HONOR 200 přinášíme do Evropy dokonalé spojení umění a technologie, které umožní každému fotit portrétní fotky na úrovni profesionálního studia,“ říká Tony Ran, prezident HONOR Europe. „Spolupráce s Rankinem je dalším důkazem našeho závazku vůči evropskému trhu a podtrhuje naši neutuchající snahu o dokonalost při novém definování hranic mobilní fotografie.“

Mistrovství studiové portrétní fotografie Harcourt pro chytré telefony

Nejdůležitějšími nástroji při fotografování portrétů jsou světlo a stín. Model HONOR 200 Pro je vybavený pokročilým hardwarem a pečlivě vyvinutým softwarem s umělou inteligencí, který rozpoznává i ty nejjemnější nuance osvětlení. HONOR 200 Pro má navíc 50MPx hlavní portrétní fotoaparát se snímačem Super Dynamic H9000, který umožňuje pořizovat působivé snímky s dokonalou rovnováhou světla a stínů i v náročných světelných podmínkách. Díky podpoře technologie 4-in-1 pixel binning s velikostí pixelu 2,4 μm mohou uživatelé zachytit složité detaily na snímcích i při slabém osvětlení. Kromě toho je HONOR 200 Pro vybavený 50MPx portrétním teleobjektivem a přizpůsobeným teleobjektivním snímačem od společnosti Sony. Disponuje také lepší schopností snímání světla, což zajišťuje jasné a věrné zachycení vzdálených objektů včetně detailů.

HONOR 200 Pro posouvá portrétní fotografii na novou úroveň díky výkonné technologii HONOR AI Portrait Engine.

Cena a dostupnost

HONOR 200 Pro s elegantním designem inspirovaným přírodou je u nás k dispozici ve dvou barevných provedeních – jemně bílé Moonlight White nebo noblesní černé Black, a to ve speciální srpnové nabídce za doporučenou cenu 17 990 Kč. Nabídka je platná od 5. srpna.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Motorola edge 50 ultra se podle DXOMARK řadí mezi pět nejlepších systémů fotoaparátů na světě v chytrých telefonech uvedených na trh v roce 2024

Tento úspěch je výsledkem investic do technologie fotoaparátů, vedoucího postavení společnosti Motorola v oblasti umělé inteligence a věrných barev certifikovaných společností Pantone

Společnost Motorola dnes může oznámit, že motorola edge 50 ultra se podle DXOMARK zařadil mezi pět nejlepších fotoaparátů v chytrých telefonech uvedených na trh v roce 2024.

Toto zlaté ocenění, vyhrazené pro zařízení, která poskytují nejlepší zážitky z fotoaparátu ve své třídě, přichází po investici společnosti Motorola do technologie fotoaparátu, vedoucí pozici v oblasti AI a barvách s certifikací Pantone Validated™, které zaručují realistické zobrazení barev ve fotoaparátu.

DXOMARK je světově uznávaná technologická laboratoř pro vyhodnocování kvality, jež hodnotí kvalitu spotřební elektroniky a profesionálních produktů prostřednictvím vědeckého testování a percepční analýzy. Senzory fotoaparátů v chytrých telefonech testuje v pěti podkategoriích: fotografie, zoom, bokeh, náhled a video. Po absolvování přísných a komplexních testů DXOMARK získal fotoaparát modelu motorola edge 50 ultra působivého skóre 146 bodů*. Toto hodnocení podtrhuje odhodlání společnosti Motorola posouvat hranice technologie chytrých telefonů a přinášet výjimečné uživatelské zážitky.

„Na vysoce konkurenčním trhu s chytrými telefony zůstává kvalita fotoaparátu klíčovým faktorem ovlivňujícím nákupní rozhodování. Motorola za poslední rok a půl jednoznačně dosáhla významného pokroku ve zvyšování kvality a uživatelské přívětivosti svých systémů fotoaparátů. S představením modelu motorola edge 50 ultra společnost posunula laťku ještě výš a nabízí doposud nejpoutavější fotografické zážitky,“ říká Carolina Milanesi, prezidentka a hlavní analytička firmy Creative Strategies.

Fotografie pořízené modelem motorola edge 50 ultra

Při vývoji svého doposud nejpůsobivějšího systému fotoaparátů využila společnost Motorola cenné podněty spotřebitelů získané prostřednictvím globálních uživatelských výzkumných týmů a expertízy svých center pro výzkum a vývoj ve Spojených státech, Brazílii a Číně. Přístup společnosti Motorola kombinuje uživatelsky přívětivé funkce, špičkový hardware, software využívající umělou inteligenci a barvy certifikované společností Pantone k zajištění přesného zobrazení barev.

Výzkumná a vývojová zobrazovací laboratoř Motorola

„Chytrý telefon se stal hlavním a často jediným fotoaparátem pro spotřebitele. Uvědomujeme si to, proto jsme významně investovali do vylepšení systémů fotoaparátů našich zařízení, od hardwarových inovací až po vylepšení softwaru,“ říká Matthew Biggerstaff, globální ředitel sekce Engineering for Camera ve firmě Motorola. „Tento výsledek je důkazem našeho vytrvalého úsilí rok co rok vylepšovat naši technologii fotoaparátů, včetně přidání moto ai a zážitků, které umožňuje v našich fotoaparátech. Tento úspěch nás motivuje a hodláme v této dynamice pokračovat.“

Model motorola edge 50 ultra je vybaven fotoaparátem s vysokým rozlišením, který umožňuje zachycení úžasných snímků bohatých na detaily za jakýchkoli světelných podmínek. Mezi klíčové funkce patří 50 MPx hlavní objektiv, 64 MPx teleobjektiv s 3-násobným optickým přiblížením a 100-násobným superzoomem, 50 MPx ultraširoký objektiv s macro vision a 50 MPx fotoaparát pro selfie s automatickým zaostřováním.

Vzhledem k tomu, že přes 90 % uživatelů přístrojů Motorola fotí v automatickém režimu, pohání funkce Motorola moto ai sofistikovaný systém fotoaparátů modelu motorola edge 50 ultra, aby poskytovala výjimečný výkon při fotografování a tvorbě videí. Například nová funkce Photo Enhancement Engine zajišťuje bezproblémové, vysoce kvalitní fotografie při každém záběru použitím optimálních nastavení založených na AI z vícero režimů snímání současně. Funkce Action Shot automaticky zvyšuje a upravuje rychlost závěrky fotoaparátu na základě různých světelných podmínek, a tak mohou spotřebitelé lépe zmrazit akci a vyhnout se rozmazaným fotkám. Kromě toho úplně nový teleobjektivy využívá AI na zlepšení kvality přiblížení a je jedním z prvních chytrých telefonů na světě s certifikací Pantone ValidatedTM, která zaručuje přesné zobrazení barev a tónu pokožky pro fotoaparát i displej.



Fotografie pořízené modelem motorola edge 50 ultra

Určité funkce, funkcionalita a produktové specifikace mohou záviset na síti a na dalších smluvních podmínkách, okolnostech a poplatcích. Všechny mohou podléhat změně bez předchozího oznámení. MOTOROLA, MOTO a Stylized M Logo jsou registrovanými ochrannými známkami společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO je ochrannou známkou společnosti Lenovo. PANTONE® a další ochranné známky Pantone jsou vlastnictvím společnosti Pantone LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou vlastnictvím jejich jednotlivých vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

*Společnost Motorola dosáhla skóre 146 z celkových 163 možných bodů.

¹PANTONE je globální autoritou v oblasti barev a tvůrcem systému PANTONE Matching System (PMS) a barev PANTONE SkinTone. Vytvořené barvy PANTONE® se nemusejí shodovat se standardy identifikovanými společností PANTONE. Pro přesnou barvu použijte aktuální publikace PANTONE.

Portfolio Nothing se rozrůstá o Phone (2a) Plus

Phone (2a) Plus vylepšuje výkon, fotoaparát i design úspěšného telefonu střední třídy Phone (2a) a nabízí po všech stránkách lepší zážitek z jeho používání i pro náročné uživatele.

Společnost Nothing dnes oznámila svůj očekávaný nový telefon Phone (2a) Plus. Ten vychází z nejoblíbenějšího telefonu Nothing a přináší vylepšení ve třech klíčových oblastech: výkon, fotoaparát a design. Phone (2a) Plus je poháněn pro rychlejší a plynulejší chod světově exkluzivním procesorem MediaTek 7350 Pro 5G. Nechybí ani nový přední fotoaparát s rozlišením 50MP a nové barevné varianty připomínající kov.

„Po úspěchu Phone (2a), který byl ve střední třídě telefonů závanem čerstvého vzduchu a stal se naším nejprodávanějším telefonem, s potěšením představujeme Phone (2a) Plus. Tato vylepšená varianta je vybavena světově exkluzivním procesorem, vylepšeným předním fotoaparátem a novým kovovým designem. Phone (3) bude uveden na trh až v roce 2025 a proto je Phone (2a) Plus určen pro všechny, kterým se Phone (2a) líbil, ale hledali ještě větší výkon. “ řekl Carl Pei, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Nothing.

Design

Phone (2a) Plus je nabízen ve dvou pro Nothing nových barevných variantách a to v kovově šedé a inovované černé. Kovový design odkazuje na mechanické stroje a nabízí nové prémiové vyjádření designového jazyka společnosti Nothing a zároveň zdůrazňuje vylepšení telefonu Phone (2a) Plus.

Phone (2a) Plus, který zdědil designový příběh po Phone (2a), byl vytvořen na pomezí inženýrství a uměleckého řemesla. Integrací komponent do vnějšího vzhledu telefonu Nothing vytvořil antropomorfní vzhled, kdy fotoaparáty uvnitř NFC cívky představují dvě oči sedící před inteligentním a komunikačním centrem podobným mozku. Design kruhového mřížkového systému centralizuje fotoaparát, čímž zajišťuje ucelený a líbivý vzhled, který z Phone (2a) Plus dělá další mobilní ikonu.

Výkon

Tajemství vysokého výkonu Phone (2a) Plus spočívá v jeho procesoru MediaTek Dimensity 7350 Pro 5G, který je světovou exkluzivitou pro společnost Nothing. Jelikož si Nothing dobře uvědomuje stále větší důraz na mobilní hraní, byl tento procesor spoluvytvořen tak, aby se stal snem každého hráče.

Díky špičkové technologii TSMC 4nm Gen 2 s 8 jádry pracujícími na frekvenci až 3,0 GHz, což je o téměř 10% rychlejší procesor než v Phone (2a), je nyní vše plynulejší a nic telefon nezabrzdí. Procesor je podporován grafickým čipem ARM Mali-G610 MC4 s taktem 1,3 Ghz, který je při hraní her rychlejší dokonce až o 30 %.

Na udržení vysokého výkonu se podílí také technologie Smart Clean vyvinuta týmem Nothing, která pravidelně čistí nepoužívané systémové soubory, optimalizace NTFS pro bleskurychlé přenosy souborů a technologie RAM Booster pro až velkorysou 20 GB operační paměť.

Fotoaparát

Od březnového uvedení Phone (2a) Nothing vydal již sedm aktualizací softwaru s mnoha vylepšeními právě u pořizování fotek a natáčení videí. Tyto aktualizace dolaďují zážitek z fotoaparátu tím, že zlepšují přesnost barev, sytost barev, a i jejich konzistenci. Kromě toho zlepšují přesnost bokeh efektů, rychlost samotné aplikace pro focení i celkově výsledné fotky.

Vůbec poprvé na telefonu Nothing najdeme hned tři 50MP fotoaparáty. Hlavní změna se stala u předního fotoaparátu, kdy povyrostlo rozlišení z 32 MP na 50 MP a umí natáčet i 4K videa při 30 FPS.

Phone (2a) Plus se tak může pochlubit velkým 50MP hlavním fotoaparátem se světelností 1 f1/88, ultra širokoúhlým fotoaparátem s 50 MP rozlišením a zorným polem 114º a nyní i předním 50MP fotoaparátem pro hvězdné selfie a kvalitní video hovory. Všechny tři fotoaparáty podporují plné 50 MP rozlišení, pořizování HDR fotografií a také záznam 4K videa.

Hlavnímu fotoaparátu nedělá problém ani špatné světelného podmínky a noční fotky jsou stejně detailní jako ty denní. Umí také nahrávat úžasná videa v rozlišení 4K, které podporuje optická stabilizace obrazu, elektronická stabilizace obrazu a akční režim pro plynulé záběry i při rychlém pohybu.

Aby byl Phone (2a) Plus nekompromisní ve své cenové kategorii, kombinuje Nothing elitní hardware s nejmodernějším softwarem. Nothing TrueLens Engine s AI Vivid Mode se skládá z pokročilých algoritmů, které vytvářejí realistické fotografie oplývající barvami a detaily. Technologie Ultra XDR, vyvinutá společně se společností Google, vylepšuje osvětlení v náročných světelných podmínkách tím, že upravuje jas pixelů až pětkrát, čímž zajišťuje věrné snímky při každé situaci.

Mezi další funkce fotoaparátu patří Motion Capture pro nerozmazané akční fotky, noční režim pro vylepšené fotografování při slabém světle a AI Portrait Optimiser pro dokonalé skupinové snímky.

Nothing OS a AI

Systém Nothing ve verzi 2.6 rozšířil svou knihovnu o ještě více funkčních widgetů, které umožňují snadnou interakci na domovské i zamykací obrazovce a jsou doplněné o náhledy a animace pro více úrovní informací.

V návaznosti na integraci ChatGPT, která proběhla na začátku tohoto roku vyvinul Nothing widget News Reporter. Jedná se o denní přehled, jenž využívá technologii umělé inteligence k souhrnu denních zpráv v jednoduchém a intuitivním formátu, který nahlas předčítá finanční ředitel Nothing – Tim Holbrow. Ten je k dispozici pro všechny telefony Nothing prostřednictvím aplikace Nothing Widgets v obchodě Google Play.

Widget poskytuje doporučené zprávy z osmi volitelných žánrů včetně: obchodu, zábavy, obecných zpráv, zdraví, vědy, sportu a technologií. Systém umělé inteligence pak shrnuje zprávy z anglickojazyčných zdrojů podle kategorií a převádí je do audio podoby. Každý souhrn článků trvá 1 minutu, přičemž denně je k dispozici celkem 8 článků. Každé ráno se widget obnoví s novou sadou. News Reporter funguje okamžitě bez nutnosti registrace.

Phone (2a) Plus je dodáván se systémem Android 14 a s tříletou podporou hlavních systémových aktualizací a čtyřletou podporou bezpečnostních aktualizací.

Výdrž baterie a nabíjení

Phone (2a) Plus disponuje rychlým 50W nabíjením, díky čemuž lze dostat celodenní výdrž za méně než 20 minut. To je téměř o 10 % rychleji než u původního Phone (2a). Baterie má kapacitu 5 000 mAh a udrží telefon na jedno nabití celé dva dny. Nothing také garantuje, že i po 1 000 nabíjecích cyklech si zachová více než 90 % své kapacity.

Displej

O kvalitní podívanou se stará flexibilní 6,7” flexibilní AMOLED displej, který umožňuje přesnou reprodukci 1,07 miliardy barev při minimální spotřebě. Díky špičkovému jasu 1 300 nitů poskytuje Phone (2a) Plus nekompromisní zážitek ze sledování i v těch nejjasnějších venkovních podmínkách.

S technologií Active Matrix (AM ve slově AMOLED) má displej Phone (2a) Plus přesnou kontrolu nad každým jednotlivým pixelem, což přispívá k lepší kvalitě obrazu bez zátěže na baterii.

Phone (2a) Plus si zachovává nejtenčí rámečky mezi telefony Nothing, které měří symetricky pouhých 2,1mm na všech čtyřech stranách displeje. Výsledkem toho je velmi působivý poměr displeje k tělu 91,65 %.

Displeji nechybí adaptivní obnovovací frekvence s až 120 Hz, která se plynule přizpůsobuje obsahu a dotyk uživatele displej snímá dokonce s frekvencí 240 Hz. Díky tomu telefon reaguje na dotyk okamžitě.

Světelné rozhraní Glyph

Na zadní straně Phone (2a) najdeme ikonické světelné rozhraní Glyph. Jedná se o nový způsob interakce s chytrým telefonem, které vybízí k tomu, aby lidé nekoukali neustále na displej svého telefonu a klíčové notifikace a informace rozpoznali dle světelných a zvukových signálů. Glyph si stále zachovává funkce z telefonu Phone (2a), jako je Glyph Timer nebo Glyph Progress, které mohou využívat i vývojáři třetí strany pro integraci do svých aplikací.

Udržitelnost

Phone (2a) Plus pokračuje v závazku společnosti Nothing k udržitelnosti s uhlíkovou stopou 53.34 kg CO²e. K udržitelnosti přispívá i významné množství použitých recyklovaných materiálů.

Phone (2a) Plus obsahuje:

  • 100% recyklovaný hliník použitý ve vnitřním rámu telefonu
  • 100% recyklovaný cín na 5 deskách plošných spojů
  • 100% recyklovaná měděná fólie na hlavní desce s obvody
  • Recyklovaná ocel u 24 ocelových součástek
  • Více než 50 % plastových dílů pochází z udržitelných zdrojů
  • Plastový odpad z výrobní linky sluchátek Ear (2) se používá výrobu Phone (2a) Plus

Kompletní specifikace najdete na nothing.tech.

Dostupnost a ceny

Telefon (2a) Plus je k dispozici v šedé a černé barvě: 12 + 256 GB (£399 GBP)

V Londýně bude Nothing Store Soho prvním místem na světě, kde si zájemci budou moci nový telefon zakoupit – a to v sobotu 3. srpna od 11:00 BST.

Dostupnost a ceny na našem trhu budou oznámeny v záři.

O společnosti Nothing

Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Za méně než čtyři roky prodala po celém světě více než 3 milióny produktů, včetně Phone (1), který získal v roce 2022 prestižní ocenění časopisu Time za inovativní design mezi chytrými telefony.

Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnský společnost alternativní ekosystém technologických produktů pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2023 společnost na trh uvedla pokročilá sluchátka Ear (2), velmi očekávaný telefon Phone (2) a svou dceřinou značku CMF by Nothing, která se zaměřuje na výjimečný design za příznivou cenu.

V roce 2024 společnost představila svůj třetí telefon Phone (2a). Výkonné a jedinečné zařízení, které poskytuje optimální každodenní zážitek s perfektním mixem parametrů a atraktivní ceny. Společnost Nothing také vytvořila nový základ svých audio produktů – Ear a Ear (a) a dceřiná CMF by Nothing představila druhou generaci svých produktů a její první telefon – CMF Phone 1. Jeho jedinečnost spočívá ve snadné přizpůsobitelnosti, kdy během pár sekund lze vyměnit zadní kryt, přidat pouzdro na platební karty nebo stojánek.

V roce 2024 společnost Nothing také vylepšila svůj uživatelský zážitek s umělou inteligencí o integraci ChatGPT napříč všemi telefony i audio produkty.

Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.

SledovaniTV naděluje dětem dva kanály zdarma

Druhá polovina letních prázdnin bude ve SledovaniTV a SledovanieTV patřit dětem. Budou moci sledovat dva prémiové dětské kanály zcela zdarma. Obrazovky českých a slovenských domácností tak ovládne Bořek stavitel s Požárníkem Samem.

Srpnové promokanály ve SledovaniTV a SledovanieTV jsou věnovány těm nejmenším divákům. Všichni uživatelé ve svých balíčcích najdou zdarma stanice JimJam a Baby TV.

Obě stanice přináší 24 hodin denně dětskou tvorbu, zejména animované seriály a pohádky. Baby TV vysílá v angličtině, je tedy vhodná na první seznámení s tímto jazykem. Její pořady jsou určené pro děti do 4 let.

Jim Jam nabízí oblíbené seriály jako je Bořek stavitel, Požárník Sam, Pingu a Mašinka Tomáš.

Věříme, že srpnové promokanály přinesou dětem i jejich rodičům kvalitní zábavu. JimJam a Baby TV jsou známé svým kvalitním obsahem, který nejen bavíí, ale také rozvíjí jazykovou vybavenou našich nejmenších diváky, “ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

Grafické podklady najdete na sdíleném disku, stejně tak i náš press kit.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Průzkum: Restaurace nejvíc trápí vysoké náklady a nedostatek personálu. Pokles obědové návštěvnosti hlásí třetina restaurací

Podle průzkumu agentury STEM/MARK[1] pro společnost Edenred české restauratéry aktuálně nejvíce trápí rostoucí vstupní náklady či nedostatek personálu. Ačkoliv meziročně zpomalil pokles obědové návštěvnosti restaurací, stále jej zaznamenala téměř třetina z nich. Z průzkumu také vyplývá, že oproti loňskému květnu zdražilo 94 % oslovených restaurací. Většinou však šlo jen o mírné zdražení: Dvě třetiny zařízení zvedly ceny o méně než 10 %. Zpomalení růstu cen potvrzují i data z Edenred Restaurant Indexu. Z něj vyplývá, že Češi za obědové menu aktuálně zaplatí v průměru necelých 190 korun. Od konce minulého roku tak ceny stouply o necelé 3 koruny.

Posledních několik let nebylo pro české restaurace vůbec snadných. Na problémy, které aktuálně nejvíce trápí české restauratéry, si proto posvítil průzkum, který pro společnost Edenred zpracovala agentura STEM/MARK. Z něj vyplývá, že se oproti předchozím rokům výrazně změnila intenzita některých problémů, se kterými se restauratéři potýkají. Vrásky na čele jim dělá třeba nárůst cen surovin (75 %) a dalších vstupů (82 %), menší ochota lidí utrácet nebo nedostatek personálu. Také nedostatek hostů, který byl v uplynulých letech jedním z nejpalčivějších problémů, i dnes trápí zhruba 38 % restaurací.

„Restauratéři to v uplynulých letech neměli jednoduché. V krátkém období se museli vypořádat s pandemií, energetickou krizí a rekordní inflací kdy řada strávníků z pochopitelných důvodů volila levnější alternativy stravování. Oproti předchozím měřením se situace mírně zlepšila, určitě ale ještě není vyhráno. Aktuálně musí restaurace velmi obtížně balancovat výši cen s výdaji, jako jsou rostoucí ceny nájmů či mzdové požadavky personálu,“ komentuje současný stav Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Situace se zlepšuje, ale pomalu

Data z průzkumu také ukazují, že ve srovnání s předchozím obdobím zpomalil pokles obědové návštěvnosti. Nižší návštěvnost než před 12 měsíci aktuálně hlásí asi třetina restauratérů. Ačkoliv se jedná o významnou část, je to zároveň nejméně od prvního měření v roce 2021. V roce 2022 například hlásily klesající návštěvnost celé dvě třetiny restaurací. Hned 31 % restauratérů zároveň zaznamenalo meziroční pokles obědových tržeb. Tento trend potvrzují i data společnosti Dotykačka, podle kterých klesly v červnu tržby restaurací meziročně o dvě procenta. To v kombinaci s 8% inflací znamená oborový pokles až o desetinu.

„Po slušném květnovém začátku sezóny přišlo červnové vystřízlivění, a začátek prázdnin též není úplně optimistický. Nemyslím si, že letošní prázdniny dopadnou z hlediska tržeb lépe než minulý rok. Ceny narazily na strop a poptávka klesá. Dochází více a více k ‚souboji konceptů‘, což je ale z pohledu vývoje na trhu pozitivní zpráva. Kvalita a dobrá služba za férovou cenu vítězí častěji nad všude dostupným nekvalitním průměrem. Jak v obědech, tak večeřích, pivu, pizze, tak i u stánků v kempech. A to není špatně. Největší výzvou je tedy současná situace pro samotné provozovatele. Ti se musí zamyslet, zda mají pro budoucnost vítězný nebo průměrný koncept,“ říká Luboš Kastner, člen představenstva Hospodářské komory.

Růst cen obědů zpomalil

Kromě aktuálních obtíží restauratérů se průzkum zaměřil i na aspekt, který naopak nejvíce vnímají strávníci – ceny. Vzhledem k loňské všudypřítomné inflaci asi není překvapením, že naprostá většina restaurací přistoupila ke zdražení. Ve srovnáním s loňským květnem zdražilo 94 % oslovených restaurací. Jen 28 % ale zvedlo ceny o více než desetinu. V roce 2023 přitom zdražila o více než 10 % téměř polovina restaurací.

Zpomalení růstu cen v restauracích potvrzuje i Edenred Restaurant Index sestavovaný na základě plateb více než 220 tisíc majitelů benefitních karet Edenred. Podle něj aktuálně Češi za obědové menu v průměru zaplatí 189,9 korun. To je o necelé 3 koruny více než na konci uplynulého roku. Úplně nejvíce dnes lidé za oběd utratí v Praze. Jeden hlavní chod v metropoli průměrně vyjde na 212,8 korun. Dvousetkorunovou hranici v červnu vedle Prahy a Brna nově překročily také České Budějovice. Nejlevnější je naopak polední stravování v Olomouci, kde za oběd místní zaplatí 167,6 korun, tedy o pětinu méně než v hlavním městě.

„Celkový růst cen se v prvním pololetí výrazně zpomalil. Ceny od začátku roku stouply v průměru asi o 1,5 %. V jednotlivých regionech ovšem dochází k dílčím výkyvům. Dá se očekávat, že například v turisticky oblíbenějších oblastech přes prázdniny ceny stravování mírně stoupnou. V posledních letech tento trend pravidelně sledujeme třeba v Praze. Mělo by však standardně jít o nárůsty v řádech jednotek korun,“ říká Aneta Martišková a dodává, že největší cenové odskoky jde vidět zejména v Karlových Varech a v Liberci, kde si lidé v prvním pololetí letošního roku za oběd museli připlatit 9,3, respektive 7,4 koruny. Opačným extrémem je Olomouc, kde v první polovině letošního roku obědy naopak zlevnily – konkrétně o 3 koruny.

Oběd v práci již (téměř) nevynecháme

Optimističtější závěry přinášejí alespoň výsledky meziročního srovnání stravovacích návyků zaměstnanců v době oběda, dle průzkumu Edenred a STEM/MARK. Potvrzují totiž, že se Češi během oběda přestávají odbývat. „V restauracích se aktuálně pravidelně stravuje asi 20 % zaměstnanců. Každý třetí z nich tak dokonce činí každý den. Meziročně zároveň stoupl podíl těch, kteří obědvají v podnikové jídelně či kantýně – dnes je jich zhruba třetina. Jde částečně o sezónní záležitost, ale roli hraje i postupné odeznívání dopadů ekonomicky nepříznivého roku 2023,“ říká Aneta Martišková a dodává, že podle dat STEM/MARK stráví pracovní dobu bez jakéhokoliv oběda už jen 5 % Čechů – oproti loňským 7 %.

Město VI.22 VI.23 XII.23 I.24 II.24 III.24 IV.24 V.24 VI.24 nárůst cen 2023/2024 nárůst cen XII.23/VI.24
Praha 179,1 206,4 211,1 208,7 209,3 210,9 210,5 212,2 212,8 3,10 % 0,81 %
České Budějovice 164,1 191,5 196 195,1 195,1 195,8 196,3 198,2 201,2 5,10 % 2,65 %
Plzeň 167,6 193,9 197,4 195 196,7 195,9 197,3 198,9 198,4 2,30 % 0,51 %
Karlovy Vary 147,2 173,7 176,4 175,4 176 173,6 180,3 183,7 185,7 6,90 % 5,27 %
Ústí nad Labem 148,9 168,2 169,4 166 166,8 169,4 168,6 169,6 171,8 2,10 % 1,42 %
Liberec 159,1 188,7 190 190,1 191,9 192,7 193,8 197,8 197,4 4,60 % 3,89 %
Hradec Králové 158,8 180,8 182,3 180,4 182,6 185,1 182,6 184,3 183,5 1,50 % 0,66 %
Pardubice 159,7 183,7 182,2 180,4 183,3 184,8 184,8 185,3 185,8 1,10 % 1,98 %
Jihlava 144,5 163,5 171,2 166,1 168,9 170,1 171,5 175,2 174,8 6,90 % 2,10 %
Brno 170,7 194,5 198,6 197,1 198,9 200,3 201,1 201,8 202,9 4,30 % 2,17 %
Zlín 148,1 164,4 168 166,1 164,3 165,6 165,3 167,6 169 2,80 % 0,60 %
Olomouc 143,3 165,4 170,6 166,2 163,5 164,9 165,8 167,4 167,6 1,30 % -1,76 %
Ostrava 157,4 178,1 182,6 179,6 181,5 182,1 183,1 185,3 187,2 5,10 % 2,52 %
Česká republika 160,2 182,4 187 185,1 186 187,2 187,4 189,1 189,9 4,10 % 1,55 %

O společnosti Edenred CZ

Edenred ČR pečuje o 700 000 každodenních uživatelů z řad zaměstnanců, kterým poskytuje služby v síti 57 000 partnerských provozoven. V oblasti digitalizace patří k lídrům na českém trhu. Stravenky a volnočasové benefity jsou k dispozici na jedné platební kartě Edenred Card. Karta umožňuje platbu mobilními aplikacemi Apple Pay a Google Pay. Čerpání benefitů je možné online díky platformě Edenred Benefity Café. O tom, jak benefity implementovat k co největší spokojenosti zaměstnanců, radí Edenred firmám na nově spuštěném Edenred Wellbeing Blogu.

Edenred je přední digitální platforma pro služby a platby – a také každodenní společník pracujících, spojující přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím téměř 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (stravenky), motivaci (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (čerpací stanice včetně nabíjení elektromobilů, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu s posláním skupiny vyjádřeným sloganem „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Posilují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravějším potravinám, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a ekologičtější dopravě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který se každým dnem stává bezpečnějším, efektivnějším a zodpovědnějším.

V roce 2023 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem v hodnotě téměř 41 miliard EUR, zejména prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu jejich vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Dell představil funkci Warp Speed pro Dell Data Lakehouse, která firmám ještě více urychluje práci

V dnešním rychlém světě čelí manažeři IT a dat náročnému úkolu – urychlit datovou analýzu a umělou inteligenci a zároveň udržet náklady v rozumných mezích. Proto letos Dell přišel s Dell Data Lakehouse, řešením na klíč, jehož základem je úložiště Dell kompatibilní s S3 a výkonný dotazovací engine Starburst. Ten poskytuje mimořádně rychlý přístup k distribuovaným datům bez ohledu na jejich zdroj a zvládá vyřizovat vysoký počet dotazů současně. Nyní Dell představuje také novou funkci Warp Speed v Dell Data Lakehouse pro úložiště Dell kompatibilní s S3.

„Kompromis mezi rychlostí a náklady může být drahý na obě strany. Zavedení platformy typu data lakehouse přináší výhody z hlediska výkonu při nižších nákladech, ale datoví inženýři a IT týmy musí stále řešit, která data optimalizovat a ukládat do mezipaměti a která ponechat v data lakehouse v nezměněné podobě,“ říká Vrashank Jain, produktový manažer pro data management ze společnosti Dell Technologies.

Warp Speed je nová funkce v Dell Data Lakehouse, která se autonomně učí vzorce dotazů a identifikuje data, k nimž je přistupováno často. Na základě toho optimalizuje indexy a mezipaměť, zatímco data s nižší četností dotazů ponechává tam, kde jsou. Urychluje vyřizování dotazů a zároveň udržuje náklady pod kontrolou. Díky funkci Warp Speed může stejný cluster provádět dotazy v Data Lakehouse 3x až 5x rychleji, aniž by koncový uživatel musel formulaci dotazu jakkoli upravovat. Dokáže také pomoci snížit velikost clusteru až o 40 %.

Jednodušeji řečeno, zákazníci mohou provádět více dotazů na velkých clusterech nebo stejný objem dotazů na menších clusterech.

Zrychlení Data Lakehouse: Autonomně indexuje data lakehouse a na vyžádání akceleruje zkušební datové sady bez nutnosti zapojení datového inženýrství.

Tvorba vysoce výkonných přehledových panelů: Rychlejší procházení TB až PB dat, aniž by se změnil komfort pro koncové uživatele. Stejné dotazy nyní probíhají rychleji.

K dosažení mimořádného výkonu využívá Warp Speed kombinaci akceleračních technologií:

Autonomní indexování: Tato funkce vytváří vhodné typy indexů (bitová mapa, slovník, strom) přizpůsobené jednotlivým datovým blokům, což urychluje operace jako spojování, filtrování nebo vyhledávání. Indexy jsou kvůli rychlejšímu přístupu uloženy ve výpočetních uzlech na SSD discích.

Inteligentní ukládání do mezipaměti: Inteligentní mezipaměť je proprietární sloupcová bloková mezipaměť SSD, která optimalizuje výkon na základě frekvence užívání dat. Ukládání do mezipaměti eliminuje zbytečné prohledávání tabulek a umožňuje opakované užití dat pro různé dotazy, čímž šetří náklady na výpočetní prostředky.

Od července je funkce Warp Speed k dispozici všem zákazníkům Dell Data Lakehouse a bude podporován u těch, kteří jako data lakehouse užívají úložiště kompatibilní s Dell S3. Licence softwaru se nemění. Konfigurace výpočetních uzlů bude upravena – součástí budou disky SSD, které společnost Dell důkladně otestovala, aby vyhovovaly nárokům indexace a mezipaměti Warp Speed.

Zrychlení inovací v éře umělé inteligence

Platforma Dell Data Lakehouse s technologií Warp Speed umožňuje zákazníkům získávat poznatky ze svých dat rychleji a efektivněji než kdykoli předtím. Warp Speed umožňuje naplno využít potenciál platformy Dell Data Lakehouse a otevírá cestu k rychlejším a rozpočtově nenáročným inovacím a růstu v éře umělé inteligence.

Zájemcům je k dispozici Demo centrum Dell, kde mohou prozkoumat Dell Data Lakehouse s laboratořemi připravenými odborníky společnosti Dell Technologies.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Exit mobile version