HP na Gamescomu 2024: řešení na míru zajistí hráčům dokonalý herní zážitek

Nejdůležitější novinky

  • OMEN 35L se svou komplexní konstrukcí obsahuje komponenty odpovídající průmyslovým standardům, které umožní budoucí úpravy na míru
  • Nová generace mikrofonů HyperX, QuadCast 2 a QuadCast 2 S nemá mezi USB herními mikrofony konkurenci v možnosti přizpůsobení[2] .
  • HP jako první výrobce počítačů se systémem Windows nabízí ve spolupráci s Google Play Games přístup k místním, cloudovým a nyní i mobilním hrám prostřednictvím počítače, a to vše v OMEN Gaming Hub[3] .
  • První bezdrátová přizpůsobitelná herní klávesnice HyperX Alloy Rise 75 Wireless má nejdelší výdrž baterie ve své kategorii.[4]

Společnost HP Inc. tento týden na veletrhu Gamescom 2024 v německém Kolíně nad Rýnem představila nejnovější herní zařízení OMEN a HyperX. Novinky s komponenty OMEN nabízejí ještě lepší možnosti přizpůsobení včetně estetických prvků, a to i do budoucna.

„Díky neustálému vylepšování technologií poskytuje společnost HP hráčům jedinečné zážitky,“ říká Josephine Tan, senior viceprezidentka a prezidentka divize Personal Systems Gaming Solutions. „Naše aktuální novinky OMEN a HyperX, které představujeme na veletrhu Gamescom 2024, nabídnou hráčům nástroje k dosažení co nejlepších výkonů. Zároveň budou moci své systémy v budoucnu upgradovat, a tak se do herního světa ponořit na dlouhá léta.“

OMEN 35L: osobní styl bez kompromisů ve výkonu

96 % hráčů dává při rozhodování o nákupu přednost výkonu, 84 % hledá produkty, které odpovídají jejich osobnímu stylu[5], a 84 % oceňuje možnosti upgradovat a přizpůsobovat své zařízení[6]. Všechny tyto požadavky naplnila společnost HP novým prémiovým herním počítačem OMEN 35L s možností přizpůsobení. Jeho komponenty umožňují budoucí upgrade, a zároveň zajišťují vysoký výkon a flexibilitu. Mezi klíčové vlastnosti počítače OMEN 35L patří:

  • Prémiový výkon: OMEN 35L nabízí špičkový výkon podpořený AI, zvládne náročné programy a grafiku díky výkonným procesorům a GPU. K dispozici je s variantami procesorů až na úroveň AMD RyzenTM 7 8700G[7]. S Intel procesory je OMEN 35L k dispozici až na úroveň Intel® Core™ i7-14700F.[8] Kromě toho lze OMEN 35L vybavit grafickým procesorem až na úrovni NVIDIA® GeForce RTX™ 4090, který je výjimečně výkonný, efektivní a využívá podporu umělé inteligence.
  • Připravenost na budoucnost: dnešní specifikace nemusí v budoucnu stačit. Proto OMEN 35L nabízí standardní komponenty pro možnost budoucího upgradu. OMEN Liquid s LCD obrazovkou nebo aRGB krytem využívajícím technologii Asetek 7. generace, společně se 120mm ventilátory OMEN a modulárním zdrojem OMEN (850W/1000W) zajistí, že si hráči mohou přizpůsobit sestavu přesně podle svých požadavků. [9]

Tepelná dokonalost: konstrukční vylepšení OMEN 35L zajišťují vynikající průtok vzduchu a tepelný výkon, k výbavě patří velké ventilátory 2×140 mm ARGB a 240mm systém kapalinového chlazení.

OMEN 35L herní stolní počítač v provedení ceramic white

OMEN 35L v provedení shadow black  

Komponenty OMEN –⁠⁠ kapalinový chladič OMEN (LCD/LED), zdroj OMEN (850W/1000W) a ventilátory OMEN (120mm)

V rámci nové spolupráce s Google Play Games OMEN Gaming Hub (OGH), který je k dispozici u všech stolních počítačů a herních notebooků OMEN, umožní skrze funkci My Games přístup k tisícům mobilních a nativních PC her. Tato novinka přináší uživatelům bezproblémové multiplatformní hraní na mobilních a PC zařízeních. [10],[11]

Next Gen Audio

Více než polovina příslušníků generace Z někdy uvažovala o kariéře influencera na sociálních sítích[12] . Audio hraje v tomto případě zásadní roli a má značný vliv na vytváření osobního stylu a značky. Mikrofony HyperX QuadCast 2 a QuadCast 2 S nastavují špičkový standard pro novou generaci USB mikrofonů, poskytují zvuk studiové kvality[13] a nabízejí flexibilní přizpůsobení. Mezi jejich klíčové vlastnosti patří:

  • Vynikající kvalita zvuku z USB mikrofonu: QuadCast 2 poskytuje křišťálově čistý zvuk pro streamování a nahrávání s kvalitou 24 bitů/96 kHz. QuadCast 2 S se zase může pochlubit profesionální kvalitou 32 bitů/192 kHz.
  • 100 LED diod na jednom mikrofonu: zatímco mikrofon QuadCast 2 nabízí červené osvětlení, mikrofon QuadCast 2 S obsahuje více než 100 aRGB LED diod přizpůsobitelných pomocí softwaru NGENUITY1. QuadCast 2 a QuadCast 2 S disponují rozšířenými možnostmi ovládání, včetně multifunkčního tlačítka pro nastavení citlivosti, ovládání hlasitosti, monitorování mikrofonu a volbu směru snímání, což hráčům poskytuje maximální flexibilitu.
HyperX QuadCast 2 HyperX QuadCast 2 S s odpruženým držákem, připojení USB C s adaptérem typu A HyperX QuadCast 2 S

Bezkonkurenční výdrž baterie

Vhodná na LAN party i do kanceláře je bezdrátová klávesnice HyperX Alloy Rise 75 Wireless. Tato bezdrátová verze navazuje na úspěch HyperX Alloy Rise 75, první klávesnice s vysokoprofilovými a měnitelnými klávesami, a nabízí stejnou úroveň přizpůsobení bez újmy na kvalitě a hratelnosti.

  • Dlouhá výdrž baterie: u bezdrátové klávesnice baterie vydrží až 80 hodin při zapnutém podsvícení[14] a až 1 500 hodin při vypnutém podsvícení[15]
  • Klávesnice, která odráží váš styl: horní desky, štítky a spínače HyperX lze vyměňovat za provozu, a to jak v drátové, tak v bezdrátové verzi. Pohodlí umocňuje i funkce senzoru okolního světla a vysokoprofilová klávesnice.
HyperX Alloy Rise 75 Wireless HyperX Alloy Rise 75 Wireless Horní deska HyperX Alloy Rise 75

Ceny a dostupnost

  • HyperX QuadCast 2 bude od zítřka na českém trhu dostupný za doporučenou cenu 3 699 Kč
  • HyperX QuadCast 2 S by měl být k dispozici v listopadu za 4 999 Kč
  • Bezdrátová klávesnice HyperX Alloy Rise 75 bude uvedena na český trh v polovině října za 5 799 Kč

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  1. Na základě všech mikrofonů USB, které jsou inzerovány pro hraní her a mají alespoň dvě z následujících vlastností: USB, vestavěné ovládání a ztlumení a přímý monitorovací výstup na trhu k 08/2024. Přizpůsobení se měří adresovatelným osvětlením RGB.
  2. Na základě všech herních mikrofonů USB (včetně připojení USB, vestavěného ovládání a ztišení, přímého monitorovacího výstupu, adresovatelného aRGB) na trhu k 08/2024.
  3. Pro přístup k hrám Google Play v počítači a knihovně je vyžadován účet Google Play. Dostupnost her se liší podle regionu a/nebo kompatibility s PC. Další podrobnosti naleznete na webu g.co/googleplaygames.
  4. Na základě interní analýzy podsvícených klávesnic HP inzerovaných pro hraní her, které podporují duální bezdrátové připojení, i když 2,4Ghz a Bluetooth, k datu 08/2024. Výdrž baterie testovaná společností HP při zapnutém podsvícení, vypnutém snímači okolního světla a 50% jasu. Výdrž baterie je odhad a liší se v závislosti na mnoha faktorech, včetně počtu hodin aktivního používání, nečinnosti a spánku, počtu spuštěných aplikací, podmínek prostředí a používaných funkcí; skutečná výdrž baterie se bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.
  5. Zdroj: Studie segmentace hráčů HP 2024, n=3207
  6. Zdroj: Kvalitativní fokusní skupiny s DIY hráči 2024
  7. Vícejádrové systémy jsou určeny ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování společnosti AMD není měřením taktovací frekvence.
  8. Vícejádrové systémy jsou určeny ke zvýšení výkonu některých softwarových produktů. Ne všichni zákazníci nebo softwarové aplikace budou mít z použití této technologie nutně prospěch. Výkon a taktovací frekvence se budou lišit v závislosti na vytížení aplikace a konfiguraci hardwaru a softwaru. Číslování, značení nebo pojmenování společnosti Intel není měřítkem vyššího výkonu.
  9. Komponenty OMEN včetně kapalinového chladiče OMEN/ zdroje OMEN/ ventilátoru OMEN budou součástí OMEN 35L, samostatný prodej je plánován na začátek roku 2025.
  10. Synchronizace postupu ve hře v mobilu a počítači – k dispozici pro vybrané hry na kompatibilních zařízeních.
  11. Požadovaný účet. Viz podmínky služby OMEN Gaming Hub. Ne všechny funkce jsou dostupné ve všech edicích nebo verzích systému Windows. Systémy mohou vyžadovat vylepšený a/nebo samostatně zakoupený hardware, ovladače, software nebo aktualizaci systému BIOS, aby bylo možné plně využívat funkce systému Windows. Systém Windows je automaticky aktualizován a povolen. Je vyžadován vysokorychlostní internet a účet Microsoft. Mohou být účtovány poplatky poskytovateli internetových služeb a časem se mohou objevit další požadavky na aktualizace. Viz http://www.windows.com.
  12. Více než polovina lidí z generace Z uvažuje nad kariérou influencera na sociálních sítích – https://www.parents.com/gen-z-wants-to-be-social-media-influencers-8349212#:~:text=More%20Than%20Half%20of%20Gen%2DZ%20Interested%20in%20Careers%20as,They’re%20probably%20not%20alone
  13. Na základě všech mikrofonů USB, které jsou inzerovány pro hraní her a mají alespoň dvě z následujících vlastností: USB, vestavěné ovládání a ztlumení a přímý monitorovací výstup na trhu k 08/2024. Rozlišení zvuku se měří podle vzorkovací frekvence a bitové hloubky.
  14. Výdrž baterie testovaná společností HP při zapnutém podsvícení, vypnutém senzoru okolního světla a 50% jasu. Výdrž baterie je odhad a liší se v závislosti na mnoha faktorech, včetně počtu hodin aktivního používání, nečinnosti a spánku, počtu spuštěných aplikací, podmínek prostředí a používaných funkcí; skutečná výdrž baterie se bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.
  15. Výdrž baterie testována společností HP s vypnutým podsvícením. Životnost baterie je odhad a liší se v závislosti na mnoha faktorech, včetně počtu hodin aktivního používání, nečinnosti a spánku, počtu spuštěných aplikací, podmínek prostředí a používaných funkcí; skutečná životnost baterie se bude lišit v závislosti na používání a podmínkách prostředí. Maximální kapacita baterie se časem a používáním přirozeně snižuje.

 

České organizace čelí nadprůměrnému počtu ransomwarových útoků, varují experti

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies upozorňuje, že během první poloviny roku 2024 došlo k zásadnímu nárůstu kyberútoků na české organizace. „Zatímco v lednu čelila jedna česká společnost v průměru zhruba 1500 kyberútokům týdně, na konci května už se jednalo o více než 2300 kyberútoků týdně na jednu českou společnost,“ varuje Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Dlouhodobý trend je jednoznačný a vyžaduje změnu bezpečnostních strategií a přechod od detekce k prevenci.“

„České společnosti čelí také nadprůměrnému riziku ransomwarových útoků, i když v závěru pololetí toto riziko oproti evropskému průměru mírně pokleslo. A na některá odvětví se kyberzločinci se svými vyděračskými útoky zaměřují ještě více. Například dopad ransomwarových útoků na vládní a vojenské organizace je výrazně nadprůměrný. Gangy zaměřené na šifrování dat a vydírání přitom stále častěji využívají i techniku dvojitého vydírání, kdy při útoku ukradnou i citlivá data a hrozí jejich zveřejněním, pokud nebude výkupné rychle zaplaceno. Nejen že to může mít zásadní dopad na pověst společnosti, ale také hrozí tučné pokuty vyplývající z nedodržení předpisů o uchovávání a správě citlivých osobních údajů. Zásadní je proto odpovídající zabezpečení a plán reakce na podobné incidenty,“ dodává Miloslav Lujka. „V průběhu května jsme zachytili i zvýšenou aktivitu botnetů a souvisejících útoků. Česká republika je častým cílem různých hacktivistických skupin, zejména z Ruska, které se snaží s pomocí výkonných botnetů narušovat chod organizací a způsobovat nedostupnost oblíbených webových stránek a služeb.“

Drtivá většina škodlivých souborů (97 %) byla v České republice v uplynulých 30 dnech distribuována e-mailem. Evropský průměr je nižší (80 %), významnou roli v šíření nebezpečných souborů hrají i různé webové stránky. Nejčastěji byly v e-mailech v ČR šířeny soubory .exe (68 %), na druhém místě byl formát .docx (18 %). V Evropě je ve většině případů používán k šíření malwaru a hrozeb v e-mailech také formát .exe a na druhém místě je formát .bat.

Důležité je zabezpečit i mobilní zařízení. V průměru každá čtvrtá společnost totiž v uplynulém měsíci řešila bezpečnostní incident související s mobilními zařízeními. Check Point během posledních 30 dnů detekoval 189 škodlivých a 17 883 rizikových mobilních aplikací.

Hrozby a útoky jsou stále sofistikovanější, proto je nutné zaměřit se na prevenci a využívat AI technologie k analýze hrozeb a včasnému odhalování anomálií a nových vzorců útoků. Například Check Point ThreatCloud AI, který je součástí všech bezpečnostních řešení Check Point, každý den sbírá a analyzuje informace z více než 150 000 sítí a milionů koncových zařízení a vše kombinuje s výzkumy týmu odborníků z Check Point Research a několika desítek dalších externích zdrojů. Pro zvýšení přesnosti využívá umělou inteligenci a big data k boji i s těmi nejrafinovanějšími hrozbami. Jakmile je útok nultého dne objeven kdekoliv na světě, okamžitě je zablokován a informace je sdílena napříč všemi kontinenty, což umožňuje v rámci několika sekund zmařit podobný útok klidně na druhém konci světa a zabránit tak potenciálním škodám. Organizace zkrátka musí přistupovat ke kybernetické bezpečnosti komplexně, zálohovat data, školit zaměstnance a aktualizovat a záplatovat nejen kritické systémy.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Epson uvádí na trh řadu profesionálních 4K domácích laserových projektorů

Řada EH-Q přináší špičkovou technologii a velký jasný obraz s úhlopříčkou až 1000 palců pro vynikající zážitek z domácí zábavy.

Společnost Epson představila tři nové špičkové profesionální domácí laserové projektory, které tvoří novou řadu špičkových lifestylových projektorů. Řada EH-Q zahrnuje modely EH-QB1000W/B, EH-QL3000W/B a EH-QL7000W/B, přičemž každý z nich přináší působivý a živý zážitek v profesionální kvalitě, který promění jakékoli místo od vyhrazených prostorů pro média až po dobře osvětlené obytné prostory na kino. Ať už jde o sledování filmů, sportovních přenosů nebo hraní her, tato řada přináší špičkovou technologii a jasný obraz s úhlopříčkou až 1000″ v kompaktním a snadno nastavitelném provedení.

Každý projektor využívá pokročilou laserovou technologii 3LCD, která zajišťuje obraz v rozlišení 4K Super Resolution (3 840 × 2 160) o úhlopříčce až 300 palců (u modelu EH-QB1000) a neuvěřitelných 1 000 palců u vylepšených modelů EH-QL3000 a EH-QL7000. Projektor EH-QL7000 se světelným tokem 10 000 lm přináší mimořádně jasný a pohlcující obraz, zatímco EH-QL3000 má světelný tok 6000 lm a EH-QB1000 3300 lm. Tyto úrovně jasu poskytují dokonalý zážitek ze sledování v různých prostředích bez omezení instalace.

Tyto profesionální projektory pro domácnost s dynamickým kontrastním poměrem 5 000 000 : 1 pro dobře reprodukované stíny a ještě hlubší odstíny černé nabízejí také řadu pokročilých technologií pro vylepšení obrazu, jako je interpolace snímků v rozlišení 4K, která zaručuje hladký obraz, a technologii Super Resolution pro zachování detailů v každém záběru.

Nové projektory jsou vybaveny pokročilými funkcemi, jako je dynamické mapování odstínů, pro zlepšení kvality obrazu při každém snímku a v případě projektorů EH-QB1000 funkcí HDR10+ a v případě projektorů EH-QL3000 a EH-QL7000 funkcí HDR10 pro živější a věrnější barvy, což zajišťuje mimořádný zážitek při sledování filmů i sportovních přenosů. Díky připojení HDMI 2.1, obnovovacímu režimu 4K / 120 Hz a režimu Auto Low Latency nabízejí plynulý herní zážitek, zatímco velkolepá kvalita obrazu při velkém rozměru projekční plochy z nich činí perfektní volbu pro sportovní simulace.

Vylepšené modely EH-QL3000 a EH-QL7000 jsou kompatibilní se širokou řadou výměnných objektivů a lze jej snadno nakonfigurovat tak, aby poskytoval požadovanou velikost obrazu při optimální kvalitě v libovolném mediálním prostoru. K dispozici je volitelné příslušenství, jako je čočka s velmi krátkou projekční vzdáleností a nulovým odsazením, která umožňuje jejich diskrétní instalaci např. například stropy. Vyměnitelné objektivy rovněž znamenají, že lze snadno nastavit projekční vzdálenost a umožnit tak promítání z různých vzdáleností, aniž by bylo nutné projektorem pohybovat.

Projektory jsou kompatibilní se širokou škálou systémů ovládání IP, lze je integrovat do stávajících instalací a nabízejí mnoho dalších výhod, jako je jednoduché přizpůsobení. Motorizovaný posun objektivu s velkým rozsahem, motorizovaný zoom a zaostřování navíc umožňují rychlé a snadné nastavení projektorů, zatímco jejich téměř okamžité zahřátí a ochlazení přispívají k vynikajícímu pohodlí, energetické efektivitě a dlouhé (20 000 hodin) životnosti laseru. Integrovaná podpora Crestron, Control4 a RS232C / kabelové sítě LAN navíc znamená, že lze tuto řadu projektorů snadno integrovat do inteligentní domácí sítě, se kterou bude zážitek ze sledování obsahu ještě příjemnější.

Ben White, produktový manažer pro profesionální domácí projektory ve společnosti Epson Europe, uvedl: „Pro Epson představuje tato nová řada vzrušující novinku a jsme si jisti, že všechny tři projektory budou mít obrovský úspěch. Poptávka po zábavě na velkých obrazovkách s vysoce kvalitním obrazem ve světlých obývacích místnostech nebo místnostech pro média nebyla nikdy větší. Tyto profesionální domácí projektory nabízejí bezproblémovou integraci do světlého prostředí bez kompromisů a jsou nabité technologiemi a funkcemi, díky kterým jsou atraktivní pro všechny fanoušky filmů, zábavy, sportu nebo her, kteří hledají pohlcující zážitek.“

Řada EH-Q bude od 1. října k dispozici u vybraných specializovaných prodejců a integrátorů domácího kina a profesionálních audiovizuálních zařízení, často jako součást kompletní instalace domácích médií.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Co zatím přinesl rok 2024 z pohledu e-commerce a marketingu?

Začátek roku 2024 nám přinesl návrat k ekonomickému růstu, ačkoli jeho tempo je skromné, s mírným růstem spotřeby domácností (0,2 % v Q1). Zároveň pozorujeme stabilizaci dodavatelských řetězců, což znamená hladký průběh dodávek zboží do obchodů a na e-shopy. Minulý rok také přilákal na trh nové významné hráče jako je např. polské Allegro v e-commerce a Hebe jak v e-commerce, tak v klasickém retailu. V automobilovém sektoru jsme svědky vstupu cenově dostupných čínských značek jako MG a očekávání vstupu BYD. To vše a mnoho dalšího, vede k nadmíře zboží a rostoucí konkurenci, což samozřejmě vyvíjí tlak na marže a ziskovost (EBITDA) ve většině firem.

„Investice do reklamy rovněž stoupají; v roce 2023 o 12 % na 145,3 miliardy Kč, přičemž většina investic stále směřuje do televize a online. Letos se očekává další nárůst na 154 miliard Kč. Narůstající investice a omezené inventory jak v televizi, tak v klíčových online kanálech, tlačí ceny nahoru a zvyšují tlak na marketingové rozpočty, což má opět dopad na ekonomické výsledky firem,“ říká Tomáš Vacek, partner reklamní a marketingové agentury Contexto.

Co toto znamená pro marketingové agentury?

Vyšší tlak na dvě základní věci: Senioritu agenturního týmu, která je postavena na reálných zkušenostech tak, aby byl schopen doručovat skutečně efektivní strategie a kreativní řešení Schopnost realizovat efektivní a kvalitní exekuce, které šetří čas a snižují tak náklady na přípravu kampaní.

„Nejen z uvedených důvodů máme proto velkou radost, že po loňském strategickém partnerství s Publicis Media pro nákup a plánování médií, jsme: posílili náš tým o Tomáše Belka, bývalého kreativního ředitele Ogilvy Group, který má téměř 30 let zkušeností z tvorby kampaní pro významné klienty jako např. AirBanka, PU, Amundsen Vodka, Ford či Tesco zahájili úzké partnerství v oblasti strategické práce s daty a email marketingem s Janem Krčmářem a Vojtěchem Bulířem z Data Club,“ doplňuje Tomáš Vacek, partner reklamní a marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Tim Hilpert je nový CEO Woltair

Woltair, digitální platforma pro transformaci evropského vytápění, má ode dneška nového generálního ředitele. Tim Hilpert povede čtyři země, ve kterých tento energeticko-technologický startup působí. Vít Javůrek, který od února 2024 vedl společnost Woltair jako dočasný generální ředitel, bude i nadále součástí týmu vrcholového vedení jako ředitel pro strategii.

Tim Hilpert, původem z Německa, přichází do společnosti Woltair z globálního prostředí a se zkušenostmi s řízením růstu mezinárodních online marketplace firem poskytujících software jako službu. Před nástupem do Woltair pracoval pro společnost Trustpilot jako provozní ředitel (Chief Operating Officer, COO). Předtím pracoval pro společnost OLX Group. Nejprve jako generální ředitel pro Evropu, kde se úspěšně zaměřil na rozvoj značky OLX, která se stala v Polsku a širším regionu střední a východní Evropy běžnou značkou. Následně byl jmenován generálním ředitelem OLX Markets, obchodní jednotky, která sdružovala všechny podniky OLX v Asii, Latinské Americe, na Středním východě a v Evropě.

Jako generální ředitel společnosti Woltair povede Tim společnost v další fázi růstu na všech trzích, kde dnes Woltair působí, tedy v České republice, Německu, Itálii a Polsku. Společně s vynikajícím týmem Woltair se bude i nadále zaměřovat na vývoj produktů v oblasti automatizace a digitalizace tradičního trhu tepelných čerpadel.

Jsem nadšený z nové výzvy, která mě ve společnosti Woltair čeká. Vidím obrovský potenciál v tom, že umožníme většímu počtu spotřebitelů v celé Evropě chytře investovat do dekarbonizace svých domovů. Woltair má díky svému jedinečnému partnerskému přístupu unikátní pozici k tomu, aby spotřebitelům usnadnil cestu k novým zdrojům energie a umožnil technikům soustředit se spíše na instalace než na únavné úkoly v zázemí. Kromě toho má společnost Woltair silný obchodní model a je podporována fantastickou skupinou investorů, kteří oceňují pozitivní dopad na klima, který tepelná čerpadla a fotovoltaické systémy pro rezidenční segment přinášejí,“ říká Tim Hilpert o své nové roli ve společnosti Woltair.

Jsem nadšený, že mohu Tima přivítat jako nového generálního ředitele společnosti Woltair. Tim přináší bohaté zkušenosti s rozšiřováním trhů na evropské úrovni. Jsem přesvědčen, že s ním v čele se Woltair bude dále rozvíjet a stane se významným hráčem evropské topenářské a energetické transformace,“ říká ke zvolení nového generálního ředitele Stefan Gross Selbeck, předseda dozorčí rady Woltair.

Vít Javůrek, prozatímní generální ředitel Woltair, během svého působení stabilizoval procesy, provedl společnost obdobím zaměřeným na efektivitu a digitalizaci a začal posilovat tým o nové vedoucí členy. V neposlední řadě dosáhl digitalizace a automatizace nástrojů, které jsou základem obchodního modelu Woltair, a připravil tak společnost na další růst. Ve své nové funkci ředitele pro strategii se bude nadále zaměřovat na vylepšování obchodního modelu, zavádění nových zdrojů příjmů, podporu další mezinárodní expanze a další strategické projekty.

Woltair Group

Posláním Woltair je urychlit zavádění obnovitelných zdrojů energie v segmentu domácností. Firma působí jako marketplace a nabízí zdaleka největší výběr zařízení a řešení pro tepelná čerpadla a fotovoltaiku v rámci Evropy. Zároveň pomocí nezávislé platformy Superfix zvyšuje zásadním způsobem produktivitu techniků. Od svého založení obsloužil Woltair více než 4 000 zákazníků a podle odhadů ušetřil z ovzduší téměř 20 tun emisí CO2.

Společnost založili v roce 2018 pod názvem Topíte.cz Daniel Helcl, Karel Náprstek a Jiří Švéda. V roce 2021 se firma přejmenovala na Woltair a dnes působí kromě Česka také v Polsku, Německu a Itálii. Mezi její investory se řadí prestižní fondy z Česka, Evropy, USA i Kanady. Woltair je opakovaně zařazován do prestižního programu Deloitte Technology Fast 50 a dalších žebříčků či přehledů nejrychleji rostoucích firem a startupů. Patří například mezi Digital heroes podle Forbes nebo nejoblíbenější start-upy v ČR podle CzechCrunch. V roce 2023 byl za svou platformu Superfix oceněn v soutěži IDC Future Enterprise Awards. V roce 2023 byl dle Deloitte Fast50 na 6. místě nejrychleji rostoucích firem v CEE regionu. Woltair je od března 2024 zařazen do prestižního žebříčku Financial Times FT1000 mezi nejrychleji rostoucí firmy Evropy, kde obsadil 41. místo. Podle serveru Sifted je Woltair zařazen mezi top 30 nejlepších středoevropských startupů v roce 2024. V Česku je Woltair jednou z největších firem se specializací na prodej, instalace a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Kromě návrhu a instalace tepelných čerpadel a fotovoltaických zařízení zajišťuje také profesionální pomoc s bezproblémovým načerpáním státních dotací a financování pro danou technologii.

EU chce víc žen v technických oborech, programem cílí na střední školy

Až 16 miliard eur ročně by evropské ekonomice přineslo vyšší zapojení žen do technických profesí. Počty strojařek, inženýrek nebo ICT odbornic ale příliš nerostou. Evropský program Girls Go Circular pomáhá dívkám objevit jejich potenciál pro technické obory, předsudkům navzdory. V Česku ho letos vyzkoušely první střední školy.

Vzdělávací program iniciovaný Evropskou komisí a Evropským inovačním a technologickým institutem (EIT) vznikl v roce 2020. Od letošního jara je skrze organizaci Junior Achievement Czech
(JA Czech) přístupný také dívkám v Česku. „Hnací silou budoucích profesí jsou technologie a udržitelné inovace. V tomto digitálním, zeleném přerodu pracovního trhu však ženy a dívky za muži zaostávají. Po celé Evropě tvoří pouhou třetinu absolventů technických a vědních oborů a 17 procent pracovní síly v technickém sektoru. Inkluzi žen do těchto oblastí se EU rozhodla podpořit programem Girls Go Circular. Jeho metodika, založená na praktickém učení, podněcuje dívky k řešení technických úkolů a ukazuje, v jakých odvětvích se lze jako vědecký či technický pracovník uplatnit, včetně módy, životního prostřední, zdraví či stravování,“ uvedl Martin Smrž, ředitel JA Czech, která v Česku program realizuje.

Dlouhodobý nepoměr mezi pohlavími v technických oborech je stále patrný už na vysokých školách. Podle evropských přehledů mají ICT obory 19 procent a obory STEM (přírodní vědy, technologie, inženýrství a matematika) 41 procent absolventek. V Česku je rozdíl ještě propastnější – technické obory studuje 28 procent dívek, v ICT jejich podíl nedosahuje ani na pětinu (18 %). „Dívky odmala čelí stereotypům, které jim v rozvoji technických schopností spíš brání, nevytváří si k technice vztah. Přesto sledujeme, že se zájem studentek středních škol o nabízené technické programy zvyšuje – buď je to dílem osvíceného učitele, anebo i chuť jednotlivých dívek neformálně se vzdělávat. Klíčovou roli pro rozšíření programu do škol ale vidím u EU, která do detailně propracovaných materiálů investovala nemalé prostředky a může program nabízet školám přes místní ministerstva a úřady. Věřím, že s vyšší propagací přímo ze strany EU by byl zájem na českých školách obrovský,“ míní koordinátorka programu Girls Go Circular Gabriela Repková.

Online vzdělávací platforma vyvinutá v rámci programu – „Circular Learning Space“ – nabízí studentkám výběr z 18 vzdělávacích modulů, dvou základních o podnikání a oběhovém hospodářství, plus zbytek tematických dotýkajících se oblastí jako elektronický odpad, změna klimatu, potraviny, plasty až po umělou inteligenci a robotiku. „V modulech jsou po registraci do systému zdarma přístupné interaktivní lekce a skupinové praktické úkoly, které jsou inspirovány situacemi z reálného života. Během čtyř až devíti výukových hodin se studentky seznámí s cirkulární ekonomikou, zlepší si své technické a digitální znalosti a zdokonalí důležité měkké dovednosti či podnikatelské kompetence. Metodika výuky zapojuje studentky do cvičení založených na výzvách, jako je vytvoření makety aplikace, vývoj prototypu produktu nebo plánování obchodního modelu,“ uvedla Gabirela Repková.

Registrovat se do programu může prakticky kdokoli, primárně je však určen dívkám ve věku 14 až 19 let, kterým jak tvůrci doufají, otevře cestu ke studiu technických oborů. Středoškolačky se mohou navíc v programu účastnit soutěže s mezinárodním přesahem, a to v tříčlenných týmech. „Program může a nemusí být soutěžní, učitelé ho mohou využít pro výuku celých tříd, bavit bude i chlapce, kteří se mimo jiné naučí vnímat dívky jako rovnocenné kolegyně. Každý učitel může využít kompletně dostupnou a zpracovanou metodiku výuky, včetně soutěže pro dívčí týmy, anebo se při výuce nechá jen inspirovat vzdělávacím modulem a ‚sám si poradí‘, jak studentům co vysvětlit, nebo společně procházejí praktickými úlohami. Materiálu je dostatek na celý školní rok i víc, pokud by chtěl učitel probrat všechny tematické moduly, zároveň si ale může vybírat jen některé, co se mu hodí zrovna do osnov, a těm věnovat jedno- až dvoudenní seminář nebo týden dva výuky s dvouhodinovou dotací,“ přiblížila Gabriela Repková.

V tuto chvíli má program Girls Go Circular přes tisíc zapojených škol a více než 60 000 registrovaných uživatelů po celé Evropě. Přístupný je online ve 24 jazycích. Od června se k nim přidala také čeština a ukrajinština. „V rámci čtvrtého ročníku programu Girls Go Circular se studentky ponořily do světa umělé inteligence (AI) a prozkoumaly její potenciál pro řešení skutečných společenských výzev. Dnešní svět je stále více ovlivňován AI a mladí lidé musí pochopit, jak funguje, aby mohli kriticky posoudit její dopad na společnost, využívat ji eticky a zmírnit potenciální rizika,“ poukázal Martin Smrž.

Letošní první účastnice z Česka měly na splnění výzev pouze dva měsíce. Přesto se do soutěžní části programu s mezinárodní uzávěrkou koncem června přihlásilo šest odhodlaných týmů. „Studentky měly za úkol přijít s nápadem na nástroj umělé inteligence, který by pomohl snížit nerovnosti mezi muži a ženami v oblasti podle jejich výběru (vzdělávání, zaměstnání, věda, umění, sport a další). Pro prezentaci svého nápadu musely vyplnit formulář zaměřený na výzkumnou metodu Design Thinking a představit svou vizi v tříminutovém videu v angličtině. Soutěžící nemuseli vytvořit skutečnou umělou inteligenci, ale měli se zamyslet nad účelem své AI, nad daty potřebnými k trénování jejího modelu a nad společenskými a ekologickými důsledky spojenými s jejím vývojem,“ doplnila Gabriela Repková.

Vítězný tým bude reprezentovat Česko na Fóru žen a dívek ve STEM, které se uskuteční 8.-11. října 2024 v Budapešti.

Výsledky národní soutěže Girls Go Circular:

1. tým Soraya AI (International School of Prague) – aplikace na řešení problémů rodové nerovnosti na pracovištích, ženám pomůže nalézt mentorky a zvýšit vlastní kariérní příležitosti.

2. tým equAl (Jazykové gymnázium Pavla Tigrida, Ostrava) – projekt na úpravu rodově zabarveného jazyka v životopisech, který přispívá k rovným příležitostem v žádostech o zaměstnání.

3. Nesterica (Gymnázium Teplice) – vzdělávací platforma, která pomocí her a interaktivního obsahu podporuje genderově neutrální chování a snaží se snižovat zažité rodové stereotypy.

Zdroje TZ: Women in Digital Scoreboard 2021; ČSÚ: Studenti a absolventi ICT oborů vysokoškolského studia, ČSÚ: Studenti a absolventi přírodovědných a technických oborů vysokoškolského studia

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

Pohled na kybernetickou bezpečnost ve veřejném sektoru České republiky očima aliance All4Cyber

V éře digitální transformace se kybernetická bezpečnost stává klíčovým pilířem fungování moderního státu. Veřejný sektor České republiky, zahrnující státní správu, samosprávu a další veřejné instituce, čelí v této oblasti mimořádným výzvám. Kritická infrastruktura, citlivá data občanů a strategické informace státu jsou cílem sofistikovaných kybernetických útoků, jejichž frekvence a komplexita neustále narůstají. Garantem tématu je Vladimíra Tesková, co-founder, co-owner a COO TeskaLabs. Firma je členem aliance All4Cyber.

Legislativa: Od stávajících zákonů k NIS2 a novému zákonu o kybernetické bezpečnosti

V reakci na rostoucí hrozby a mezinárodní závazky Česká republika výrazně posílila svůj právní rámec v oblasti kybernetické bezpečnosti. Klíčové legislativní dokumenty zahrnují zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti, vyhlášku č. 82/2018 Sb., o bezpečnostních opatřeních, zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (implementace GDPR) a zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby. Významným milníkem je implementace evropské „kyberbezpečnostní“ směrnice NIS2 do našeho právního řádu. V souvislosti s tím je připraven nový zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB), jehož cílem je posílit kybernetickou odolnost napříč sektory, zavést přísnější požadavky na hlášení incidentů a posílit pravomoci dozorových orgánů. Implementace NIS2 a nového zákona o kybernetické bezpečnosti představuje zásadní krok k harmonizaci českého právního rámce s evropskými standardy a k posílení kybernetické bezpečnosti v celém veřejném i soukromém sektoru. Tento právní rámec stanovuje povinnosti pro správce a provozovatele informačních systémů kritické infrastruktury a definuje pravomoci Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) jako hlavního koordinačního orgánu.

Stav kybernetické bezpečnosti v ČR – silné stránky a přetrvávající výzvy

Přestože došlo v posledních letech k významnému pokroku v oblasti kybernetické bezpečnosti, stále přetrvávají značné výzvy. Mezi silné stránky patří existence centrálního koordinačního orgánu (NÚKIB), rostoucí investice do kybernetické bezpečnosti a implementace standardů a best practices. Slabými stránkami zůstávají nerovnoměrná úroveň zabezpečení mezi různými institucemi, nedostatek kvalifikovaných odborníků a zastaralá IT infrastruktura v některých oblastech.

Hrozby a zranitelnosti – spektrum kybernetických rizik pro veřejný sektor

Široká škála kybernetických hrozeb ohrožuje funkčnost a bezpečnost státních institucí. K nejzávažnějším patří ransomware útoky, phishing, sociální inženýrství, DDoS útoky nebo bezpečnostní rizika pocházející od lidí uvnitř organizace, ať už jsou to zaměstnanci či dodavatelé. Zranitelnosti zahrnují nedostatečně zabezpečené zastaralé systémy, neaktualizovaný software, nedostatečné povědomí zaměstnanců o kybernetické bezpečnosti a nevhodné konfigurace síťových zařízení.

Komplexní přístup k posílení kybernetické odolnosti

Pro zvýšení odolnosti vůči kybernetickým hrozbám je nezbytné implementovat komplexní strategii. Ta by měla zahrnovat pravidelné bezpečnostní audity a penetrační testy, implementaci principů Zero Trust Architecture, zavedení systémů pro detekci a prevenci průniků (IDS/IPS), nasazení technologie log managementu, pravidelné zálohování dat a testování obnovy, vytvoření a aktualizaci plánů kontinuity činností a obnovy po incidentu, implementaci multi-faktorové autentizace, šifrování dat a pravidelná bezpečnostní školení pro všechny zaměstnance.

Využití pokročilých technologií v boji proti kybernetickým hrozbám

Držet krok s technologickým vývojem je pro veřejné instituce klíčové. Zahrnuje to např. využití umělé inteligence a strojového učení pro detekci anomálií a hrozeb, blockchainu pro zajištění integrity dat, cloud computingu s důrazem na bezpečnost a compliance, automatizaci bezpečnostních procesů a zásady kryptografie.

Klíčová role vzdělávání a rozvoje expertízy v kybernetické bezpečnosti

Investice do lidského kapitálu představují další zásadní pilíř kybernetické bezpečnosti. Vytvoření specializovaných studijních programů na vysokých školách, kontinuální vzdělávání a certifikace pro profesionály v kybernetické bezpečnosti, pravidelná školení a awareness programy pro všechny zaměstnance státní správy jsou pro budování robustní obrany proti kybernetickým hrozbám zcela zásadní.

Mezinárodní spolupráce: Sdílení zkušeností a koordinace na globální úrovni

Vzhledem k tomu, že kybernetické hrozby neznají hranice, je nezbytná mezinárodní spolupráce. Aktivní účast v rámci struktur EU, bilaterální a multilaterální dohody o sdílení informací o hrozbách, účast na mezinárodních kybernetických cvičeních a sdílení best practices s partnerskými zeměmi pomáhají posilovat globální kybernetickou bezpečnost.

Budoucí trendy a výzvy: Připravenost na nové hrozby v digitálním světě

S ohledem na budoucnost musí být státní instituce připraveny na nové hrozby a trendy. Ty zahrnují především rostoucí význam IoT a souvisejících bezpečnostních rizik, hrozby spojené s umělou inteligencí a deepfakes, kybernetické útoky na kritickou infrastrukturu, regulace kryptoměn a souvisejících technologií a bezpečnostní aspekty 5G/6G sítí.

Kontinuální vývoj a adaptace jako klíč k bezpečnější digitální budoucnosti

Dynamický vývoj kybernetické bezpečnosti ve veřejném sektoru České republiky přináší jak pokrok, tak nové výzvy. Klíčem k úspěchu bude kontinuální investice do technologií, lidských zdrojů a mezinárodní spolupráce. Jen tak lze zajistit, že státní instituce budou schopny čelit současným i budoucím kybernetickým hrozbám a poskytovat bezpečné a spolehlivé služby občanům v digitální éře. Role veřejného sektoru v ochraně národních zájmů a osobních údajů občanů je nezastupitelná, a proto musí být lídrem v oblasti kybernetické bezpečnosti. S rostoucí digitalizací veřejných služeb bude význam kybernetické bezpečnosti nadále růst, což vyžaduje neustálou pozornost, inovace a adaptaci na měnící se hrozby.

O alianci All4Cyber

All4Cyber je aliance firem poskytujících řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti. Vznikla spojením renomovaných společností: Antesto, CNS, DATASYS, DATRON, IdStory a TeskaLabs. Aliance poskytuje komplexní řešení kybernetické bezpečnosti pro soukromý i veřejný sektor, a to v souladu s platnou legislativou v čele s požadavky nové směrnice NIS2 a ZKB. Aliance se zavázala ke spolupráci, vzájemnému předávání zkušeností a šíření osvěty o komplexním tématu kybernetické bezpečnosti.

Důraz na kyberbezpečnost ale i popularita „práce z domova“ výrazně navyšují objem zakázek v oblasti financování IT

Objem nebankovního financování hardwaru a softwaru výrazně roste. V meziročním srovnání se letos navýšil až o 50 %. Na trojnásobek se pak meziročně zvedl objem financovaných projektů přímo v oblasti digitální bezpečnosti. Celkově financované projekty dosahují objemu v řádu miliard Kč ročně. Vyplývá to z údajů tuzemského lídra nebankovního financování firem, společnosti SG Equipment Finance (SGEF), dceřiné společnosti KB.

Hlavní důvody pro tak zásadní nárůst v posledním období jsou dva: 1) posilování kyberbezpečnosti a 2) ochrana interního datového prostřední firem při napojení stále rostoucího počtu zařízení z externího prostředí. Nebankovní financování firmy vyhledávají proto, že se často jedná o softwarové licence či správu a údržbu systémů, které není možné zaručit hmotným statkem. A právě v této oblasti je nebankovní financování, které nabízí SGEF, odpovídajícím řešením.

Nebankovní financování v oblasti IT rychle roste

„Objem námi financovaných zakázek přímo z oblasti kyberbezpečnosti narostl během posledních dvou let z přibližně 160 milionů na 500 milionů Kč ročně a tvoří až třetinu celkového objemu financovaných projektů z oblasti IT. Typickým klientem a koncovým uživatelem financovaných technologií je česká firma s lokálními vlastníky; případně klienty jsou také zprostředkovaně státní instituce či infrastrukturní společnosti a jejich dodavatelé IT řešení,“ říká Jaroslava Hlínová, manažerka programu financování IT technologií ve společnosti SGEF.

Hardware, software apod. obecně tvoří v České republice zatím jen kolem 2 % celkového trhu nebankovního firemního financování, zatímco v Evropě je to 30 až 40 %. Firmy v zahraničí vnímají technologie více jako spotřební materiál, který je nezbytný pro jejich efektivní provoz, proto na jeho pořízení volí cizí zdroje. České firmy začínají výhody tohoto přístupu postupně odkrývat, jak ukazují statistiky SGEFu, který je v této oblasti lídrem trhu. Zaměřují se na investice v oblasti software (podnikové licence od příjmu objednávek přes účetnictví až po skladovou evidenci), hardware (počítače, notebooky, servery, aktivní síťové prvky, periferní zařízení, telekomunikační zařízení) a kancelářské techniky (jednoduché a multifunkční kopírovací zařízení).

Díky příslušnosti ke skupině Société Générale disponuje SGEF profesionálním know-how a zkušenostmi v oblasti financování high-tech a je zapojen do programů spolupráce s předními domácími i mezinárodními dodavateli, jako je například společnost CISCO a další.

Stále více strategické práce z domova a z dalších míst mimo chráněné firemní prostředí

České firmy s rostoucím počtem kyberútoků, ale i s růstem popularity práce z domova, posilují digitální zabezpečení, které chrání firemní data a systémy před kybernetickým napadením zvenčí a umožňuje také práci z domu či z jiného místa mimo chráněné firemní datové prostředí s možností plného připojení ke všem interním systémům.

„Firmy si uvědomují, že by řadu klíčových zaměstnanců obtížně motivovaly, pokud by jim nenabízely benefit vzdálené či hybridní práce. Je to pragmatická reakce na vývoj, a proto investice do IT zabezpečení je vlastně investicí do lidských zdrojů. A zdaleka se nejedná jen o manažery – často jde o externí zaměstnance zpracovávající nejrůznější podklady, data, apod. Současně již řada z firem má zkušenost, že právě nebankovní financování je jednoduchý a efektivní způsob, jak na jedné straně zajistit maximální bezpečnost a efektivitu práce z mnoha míst a zároveň nezatěžovat zbytečně vlastní finanční zdroje,“ dodává Jaroslava Hlínová, manažerka programu financování IT technologií ve společnosti SGEF.

Huawei se dostává do první trojky na globálním trhu s tablety

Globální dodávky tabletů Huawei vzrostly ve 2. čtvrtletí o 51 % a dostaly se na třetí místo. To vyplývá ze zprávy o celosvětových dodávkách tabletů datové agentury Canalys.

Zpráva o celosvětových dodávkách tabletů za 2. čtvrtletí 2024 datové agentury Canalys[1] odhalila, že v tomto období zaznamenaly tablety Huawei meziroční nárůst až o 51 %, a to s 2,5 miliony dodávek. To je řadí na třetí místo mezi všemi výrobci tabletů. Tento úspěch upevnil pozici společnosti Huawei na celosvětovém trhu.

Tomuto výsledku dopomohlo vydání řady Huawei MatePad 11,5“S s aplikací pro digitální malování GoPaint. Tato aplikace nově zpřístupňuje bohatou škálu štětců, realistických textur a digitálních možností umělcům a kreativním nadšencům. Tzv. FangTian Painting Engine vytváří na obrazovce věrné efekty díky plynulému vykreslování a ukládání obrazu. Výsledkem jsou živější vrstvy, nižší latence a celkově působivější tvůrčí zážitek. Umělecké vize tak lze realizovat s pozoruhodnou lehkostí.

Skokový nárůst způsobily nové technologie, zejména displej PaperMatte, který uživatelé najdou u Huawei MatePad 11,5“S. Ten výrazně snižuje odlesky a odrazivost obrazovky a poskytuje tak pohodlné zobrazení uklidňující oči. K tabletu také neodmyslitelně patří stylus Huawei M-Pencil (3. generace), která se dá jednoduše spárovat. Tablet je tak ideálním společníkem pro studenty, profesionály i kreativně založené uživatele.

Výrazný meziroční růst odráží nový závazek společnosti v segmentu tabletů. V následujících měsících a letech plánuje společnost Huawei zdvojnásobit produkci tabletů, aby je mohla dodávat do celého světa.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Zdroj dat: https://www.canalys.com/newsroom/global-tablet-shipments-Q2-2024

Digitální svět v dětských rukou: Jak technologie podporují učení a kreativitu od útlého věku

Děti jsou jako malí badatelé, kteří od narození zkoumají a poznávají svět kolem sebe. V dnešní době, kdy technologické inovace neznají mezí, je důležité, aby rodiče a následně učitelé na školách vytvořili prostředí, ve kterém se děti budou moct bezpečně seznámit s funkcemi internetu a rozvíjet digitální gramotnost. Digitální nástroje mohou být účinným způsobem, jak lépe pochopit učivo, osvojit si cizí jazyky a rozvíjet při tom kreativní myšlení.

Pozvolné začátky

Děti běžně zažívají své první technologické interakce už v předškolním věku, kdy si na internetu prohlížejí fotky nebo videa zvířátek a oblíbených filmových postaviček. Postupem času pak mají možnost uchopit digitální technologie i za jiný konec, jako například v programování. „Pokud se bavíme o programování, tak to dětem rozvíjí logické a abstraktní myšlení, což pro jejich budoucnost může být jedině plus. Pozitivní stránkou je i poučení o nebezpečích v digitálním světě, se kterými by se děti měly seznámit čím dříve, tím lépe,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, codingbootcamp.cz.

Abyste se zároveň vyhnuli potenciální závislosti vašeho dítěte na počítači, je dobré mu stanovit omezený čas strávený před obrazovkou, který nebude překračovat. Při určování pravidel je důležité zaměřit se i na preventivní opatření a poučit děti o tom, jak by se měly a neměly chovat v digitálním prostředí.

Dopřejte dětem příležitosti pro tvořivé chvíle

Někdy mohou vznikat obavy, jestli je pro děti dobré zpřístupňovat jim digitální technologie už v takhle brzkém věku. V současnosti existují programy, jak v určitých institucích, tak i v mateřských školách, které pomáhají dětem rozvíjet digitální gramotnost už během předškolního věku. Můžeme se tak bavit například o interaktivních workshopech, které v dětech mohou vzbudit zájem o tvořivost.

Umělá inteligence dokáže být dobrým pomocníkem

Přesuneme-li se do školních lavic, tak se můžeme v souvislosti s digitální gramotností bavit i o práci s umělou inteligencí, která může být pro děti velkým přínosem. „Virtuální realita a rozšířená realita přinášejí nový rozměr do jazykového vzdělávání, umožňují studentům ponořit se do virtuálních prostředí, kde mohou prakticky komunikovat v cizím jazyce v reálných situacích. Umělá inteligence, prostřednictvím chatovacích botů a personalizovaných výukových systémů, umožňuje cílené učení, které se přizpůsobuje individuálním potřebám student,” komentuje Pavel Los, ředitel  Meridian School of English, www.meridianenglish.com.

Začlenění programování do školních osnov

Jedním z hlavních cílů pro současné žáky a budoucí generace je začlenění pokročilé výuky v oblasti informačních technologií do školních osnov základních škol. Česká republika nedávno představila novou koncepci zvanou „Nová informatika”, která se zaměřuje na rozvoj informatického myšlení, což lze chápat jako rozvoj schopnosti logicky a abstraktně uvažovat. Díky této formě vzdělání budou mít děti základní povědomí o fungování technologií, které je klíčové pro úspěšnou budoucnost v jakémkoli profesním odvětví.

Exit mobile version