Blíží se další ShopMasters: E-commerce se připravuje na hlavní nákupní sezonu

Už 5. září 2024 se uskuteční šestý ročník konference ShopMasters. Letos se e-shopaři setkají se špičkami české a slovenské e-commerce v Bratislavě a zaměří se na zlepšení výkonu e-shopů v hlavní nákupní sezoně roku. Na setkání se o své zkušenosti podělí tři leadeři z řad e-shopů –zakladatel společnosti Dedoles Jaroslav Chrapko, provozní ředitel společnosti Northfinder Pavol Šarközi a marketingový ředitel značky Dajana Rodriguez David Varga. Stejně jako v minulých ročnících, i letos jedním z hlavních bodů programu bude vytvoření mastermind skupin pod vedením zkušených mentorů. Tento inovativní formát umožňuje nejen sdílení znalostí, ale i praktické řešení konkrétních výzev, kterým e-shopaři čelí.

Mastermind skupiny se odlišují od klasických workshopů svou interaktivitou a zaměřením na praktická řešení a staví na aktivním zapojení všech účastníků. Místo pouhé teorie se ve skupinách, které povedou zkušení mentoři z firem, jako eRockets, Darwin & the Machines, Expandeco, budou řešit skutečné problémy a výzvy, kterým e-shopaři čelí v praxi.

„Lidé dnes od konferencí očekávají více než jen prezentace. Chtějí si odnést konkrétní řešení a rady, které mohou hned aplikovat. Mastermind skupiny jim to umožňují, protože každý účastník přispívá svými zkušenostmi a společně se hledají efektivní postupy,“ říká jeden z organizátorů ShopMasters, spoluzakladatel a provozní ředitel společnosti Ecomail Jakub Stupka.

Účastníci konference ShopMasters si budou moci vybrat ze šesti různých mastermind skupin, které rozvinou diskuzi na témata, jako výzvy performance marketingu v roce 2025, optimalizace datové analýzy a brandové strategie, vliv lokalizační strategie na růst e-shopu v zahraničí, efektivní využití Meta reklam pro zvýšení zisků, rychlé SEO tipy na aktuální sezonu nebo jak dosáhnout rekordních výsledků za Q4 díky e-mail marketingu.

Tématem zářijového e-commerce setkání je „Výkon e-shopu v hlavní nákupní sezoně“ a o tom, jak optimalizovat e-shopy před obdobím největších prodejů, bude mluvit například Pavol Šarközi z Northfinderu. „S největším náporem objednávek se setkáváme na našem e-shopu v zimním období. Během největšího vrcholu se denní počet objednávek blíží k číslu 2 500,“ říká provozní ředitel e-shopu Northfinder Pavol Šarközi. „Ve své přednášce se podělím o příklady z praxe a o nástroje z oblasti logistiky a provozních procesů, které nám pomáhají efektivně zvládat sezonní výkyvy, zabezpečit hladký chod e-shopu a zároveň podporují trvalý růst.”

V posledním kvartále roku každoročně čelí výzvám také módní značka Dajana Rodriguez. Její marketingový ředitel David Varga poradí, jak maximalizovat prodeje v konkurenčním prostředí mezinárodních gigantů s většími rozpočty a delší historií. „Na ShopMasters bych rád odprezentoval praktické strategie a unikátní hacky, kterými se u nás snažíme směřovat pozornost zákazníků na náš e-shop,“ říká David Varga.

ShopMasters jsou pravidelná setkávání, která organizují špičky české e-commerce: Ecomail, Shoptet, Zásilkovna a Heureka, tentokrát se k nim připojilo i Expandeco. ShopMasters je místo, kde si můžou e-shopaři vyměňovat a sdílet své zkušenosti a vzájemně si pomáhat v růstu a úspěchu.

25 nových her v knihovně GeForce NOW tento týden

Už začátkem tohoto týdne na Gamescomu bylo oznámeno přidání Black Myth: Wukong a dema FINAL FANTASY XVI do knihovny GeForce NOW. Obě hry mají bohatou podporu RTX technologií.

Partnerství společnosti NVIDIA a Microsoftu navíc nově přináší automatické přihlášení k Xbox účtu přímo v GeForce NOW. Umožní bezproblémový přístup k více než 250 hrám pro Xbox a 150 titulům z PC Game Pass. A to včetně 18 podporovaných her pro Xbox PC přidaných tento týden. Celkem je přírůstků v knihovně 25.

Jsou mezi nimi i Sid Meier’s Civilization VI, Civilization V, Civilization IV a Civilization: Beyond Earth. od společnosti 2K. Oznámena byla také podpora očekávané novinky Indiana and the Great Circle, který majitelům členství Ultimate nabídne ray tracing a NVIDIA DLSS 3.5 s Ray Reconstruction.

GeForce NOW se také rozšiřuje o nové datové centrum ve Varšavě, což může pozitivně přispět k nižší latenci v okolních regionech.

Počet podporovaných titulů v knihovně nedávno překonal 2000. Seznam novinek:

  • Black Myth: Wukong (Novinka, Steam a Epic Games Store, 19. 8.)
  • Final Fantasy XVI Demo (Novinka, Steam, 19. 8.)
  • GIGANTIC: RAMPAGE EDITION (dostupné na Epic Games Store, zdarma 22. 8.)
  • Skull & Bones (Novinka, Steam, 22. 8.)
  • Alan Wake’s American Nightmare (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Commandos 3 – HD Remaster (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Desperados III (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • The Dungeon Of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • The Flame in the Flood (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • FTL: Faster Than Light (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Genesis Noir (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • House Flipper (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • Medieval Dynasty (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • My Time At Portia (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • Night in the Wood (Xbox, dostupné na Microsoft Store )
  • Offworld Trading Company (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • Orwell: Keeping an Eye On You (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Project Winter (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Shadow Tactics: Blades of the Shogun (Xbox, dostupné na Microsoft Store)
  • Sid Meier’s Civilization VI (Steam, Epic Games Store a Xbox, dostupné na Microsoft store)
  • Sid Meier’s Civilization V (Steam)
  • Sid Meier’s Civilization IV (Steam)Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth (Steam)
  • Spirit of the North (Xbox, dostupné na PC Game Pass)
  • Wreckfest (Xbox, dostupné na PC Game Pass)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-xbox-sign-in-black-myth-wukong/

Průzkum Holiday Barometr 2024: Nejméně ochotní pracovat o dovolené jsou Češi, Francouzi a Rakušané

Záměr pracovat o dovolené připouští necelá pětina Čechů, zato třetina Britů, Švýcarů nebo Američanů a tři čtvrtiny Indů. Vyplývá to z průzkumu Holiday Barometr, který provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance v jedenadvaceti zemích Evropy, Asie, Severní Ameriky, Středního východu a Oceánie agentura Ipsos.

Záměr, že budou při letošní dovolené pracovat, připustilo v reprezentativním průzkumu Holiday Barometr pouze 18 % dotázaných Čechů, nejméně ze všech sledovaných zemí. Ve státech jako Švýcarsko (35 %) a Velká Británie (35 %) je ochota pracovat z místa dovolené takřka dvojnásobná, výrazně vyšší čísla ukázal průzkum i v Německu (31 %), Polsku (31 %) nebo v Itálii (30 %). Českým dovolenkářům byli v tomto směru nejbližší respondenti z Francie (20 %) a Rakouska (20 %).

Pro tři čtvrtiny českých respondentů, kteří práci během dovolené připustili, by přitom nebyla kombinace prázdnin a plnění pracovních úkolů ničím novým, čtvrtina se chystala letos na dovolené pracovat poprvé.

„Více než tři čtvrtiny Čechů nechávají při dovolené práci stranou a zaměřují se především na odpočinek,” uvádí Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistace. „Souvisí to v první řadě s tím, že od dovolené očekávají podle stejného průzkumu zejména odpočinek a klid (32 %), zážitky sdílené s rodinou či přáteli (29 %) a totální změnu prostředí (22 %).”

Ještě výraznější rozdíly v přístupu k workation – práci na dálku z dovolenkové destinace – ukázal průzkum mezi obyvateli různých kontinentů a regionů. Nejvstřícnější ke kombinaci dovolené a práce na dálku v něm byli respondenti ze Saúdské Arábie (81 %), Indie (75 %) a Spojených arabských emirátů (72 %), nejnižší míru ochoty o dovolené pracovat projevili naopak dotázaní v Japonsku (26 %), Austrálii (28 %) a v Kanadě (32 %).

„Firem, které vyžadují, aby byli zaměstnanci k dispozici i během dovolené, přibývá, část odborníků ovšem před workation varuje,” uzavírá Lukáš Soural, obchodní a marketingový ředitel Europ Assistance. „Nedostatečný odpočinek může vést podle nich k nárůstu stresu a k vyhoření. Při práci na dálku nelze také přehlédnout zvýšené kybernetické hrozby pro firemní sítě a riziko úniku citlivých dat.“

Reprezentativní průzkum HOLIDAY BAROMETR provedla pro pojišťovací a asistenční společnost Europ Assistance, součást skupiny Generali, globální agentura pro marketingový výzkum Ipsos. Průzkumu, zaměřeného na plánování a trávení dovolené, se zúčastnilo 21 000 respondentů ve 21 zemích Evropy (Belgie, Česko, Francie, Itálie, Německo, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Španělsko, Švýcarsko a Velká Británie), Severní Ameriky (Kanada, USA), Asie (Hongkong, Indie, Japonsko, Malajsie a Singapur), Středního východu (Saúdská Arábie, SAE) a Oceánie (Austrálie).

Pro další, podrobnější informace prosím kontaktujte: Jan Kuliš, EPIC Public relations (mobil 731 920 874, e-mail jan.kulis@epicpr.cz).

HOLIDAY BAROMETR 2024

Budete v místě dovolené pracovat? 1) Ano, už jsem to udělal v minulosti. 2) Ano, letos to bude poprvé. 3) Ne.

EU FR UK BE DE CH AT ES PT IT PL CZ
1) 18 % 13 % 22 % 19 % 21 % 23 % 12 % 19 % 16 % 19 % 22 % 13 %
2) 9 % 7 % 13 % 7 % 10 % 12 % 8 % 9 % 9 % 11 % 9 % 5 %
3) 73 % 80 % 65 % 74 % 69 % 65 % 80 % 72 % 75 % 70 % 69 % 82 %
MY HK JP SG IN AU US CA SA AE
1) 43 % 27 % 15 % 26 % 56 % 18 % 32 % 22 % 63 % 51 %
2) 22 % 9 % 11 % 11 % 19 % 10 % 14 % 10 % 18 % 21 %
3) 35 % 64 % 74 % 63 % 25 % 72 % 54 % 68 % 19 % 28 %

EU Evropa, FR Francie, UK Velká Británie, BE Belgie, DE Německo, CH Švýcarsko, AT Rakousko, ES Španělsko, PT Portugalsko, IT Itálie, PL Polsko, CZ Česká republika / MY Malajsie, HK Hongkong, JP Japonsko, SG Singapur, IN Indie, AU Austrálie, US Spojené státy americké, CA Kanada, SA Saúdská Arábie, AE Spojené arabské emiráty.

Apple vyzdvihuje českou sklářskou tradici, na jeho instagramovém účtu se objevili dva fotografové z Prahy

Na instagramovém účtu společnosti Apple byly dnes zveřejněny snímky dvou fotografů z České republiky, Jakuba Fišera a Matúše Tótha. Prostřednictvím fotoaparátu iPhone osobitým způsobem ztvárnili neuvěřitelnou krásu uměleckých předmětů vytvořených českými skláři, což ve výsledku přineslo obrovskou spoustu úchvatných snímků. Oba fotografové díky makro a širokoúhlým záběrům dokonale reflektovali barevnost a strukturu umění českých sklářů.

Fotografie byly pořízeny v pražském PRAGLu, české sklářské dílně sídlící v samém srdci Prahy v budově chráněné UNESCO. Právě zde se snoubí místní kultura s technologickými inovacemi. Na jednom ze snímků je zachycen skleněný kůň vyrobený Jiřím Pačinkem, jedním z nejlepších českých sklářů.

Křišťál a sklářství jsou s Českou republikou spojovány více než jakýkoli jiný artikl. Důvodem jsou dokonalé řemeslné zpracování a vysoká umělecká úroveň designu, jež nemají ve světě obdoby.

„Při focení skla mě zaujaly detaily a abstraktní obrazce, které se dají ve skle najít. Během fotografování na iPhone jsem zvolil hlavní objektiv, který má podle mého názoru nejlepší světelnost a moje doporučení je si ještě manuálně nastavit expozici, kterou většinou lehce ztmavuji. Jsem nadšený a poctěný, že se moje fotografie uveřejnily na Instagramu společnosti Apple,“ řekl český fotograf Jakub Fišer.

„Fotografování českého skla je pro mě jedinečnou zkušeností. K pořízení těchto snímků jsem použil portrétní režim na iPhonu, kdy ‚rozostření‘ dodává fotografiím hloubku. České sklo je světový unikát a sklo v kombinaci se zajímavými tvary krásně vede světlo, takže už samotné makrosnímky byly krásné a fascinující. Fascinovalo mě, jak Jiří Pacinek vyráběl skleněného koně, aniž bych do poslední chvíle věděl, jaký bude výsledný produkt,“ komentuje Matúš Tóth, fotograf z Prahy.

Belkin představuje novou barevnou řadu bezdrátových nabíjecích zdrojů s technologií Qi2

Společnost Belkin, která je již 40 let přední značkou spotřební elektroniky, oznámila dostupnost řady magnetických powerbank BoostCharge Pro s technologií bezdrátového nabíjení Qi2. Aktuálně jsou nabíječky dostupné v kapacitních variantách 5K a 10K a v pěti nových svěžích barvách, jako jsou limetková, písková, růžová, modrá a zlatá.

Řada powerbank Belkin s technologií Qi2 poskytuje až 15W výkon pro rychlé nabíjení modelů iPhone 12 a novějších, a to bez potíží s kabely. Jsou navrženy s integrovaným stojánkem pro podepření telefonu při streamování, čtení nebo chatování a fungují s magnetickými pouzdry a pouzdry MagSafe o tloušťce až 3 mm. Jsou navrženy tak, aby dokonale padly na zadní stranu iPhonu a nepřekážely fotoaparátu. Technologie Power pass-through umožňuje nabíjení powerbanky a připojených zařízení jedním jednoduchým úkonem přes port USB-C.

Magnetická powerbanka BoostCharge Pro 5K

  • Rychle nabíjí modely iPhone 12 a novější až 15 W pomocí Qi2, když je připojená ke zdroji, a až 7,5 W, když se používá jako powerbanka bez připojení ke zdroji.
  • Poskytuje až 16 hodin další výdrže baterie*
  • Vybavena 1 x portem USB-C pro nabíjení dvou zařízení současně**
  • V balení s kabelem USB-C na USB-C, abyste mohli začít nabíjet hned po vybalení z krabice
  • K dispozici v černé, limetkové, pískové, růžové a modré barevné variantě; navíc pro evropsky trh i zlatá varianta.

Magnetická powerbanka BoostCharge Pro 10K

  • Rychle nabíjí modely iPhone 12 a novější až 15 W pomocí Qi2 (poskytuje rychlost nabití z 0 % na 25 % za 21 minut***) nebo až 20 W s integrovaným kabelem USB-C
  • Poskytuje až 35 hodin další výdrže baterie****
  • Vestavěný 1 x port USB-C a integrovaný kabel USB-C pro nabíjení tří zařízení současně*****
  • K dispozici v černé barvě

V souladu se závazkem společnosti Belkin vyrábět produkty odpovědněji jsou nabízené magnetické powerbanky BoostCharge Pro vyrobeny z minimálně 72 % z recyklovaných materiálů (PCR) a zabaleny v obalu 100% bez plastů.

https://www.belkin.com/pr-belkin-unveils-colorful-new-lineup-of-qi2-wireless-charging-power-banks.html

Více o technologií Qi2

Qi2 je nejnovější a nejmodernější dostupná technologie bezdrátového přenosu energie do zařízení. Qi2 funguje s iPhonem 15 a dalšími zařízeními podporujícími Qi2 a nabízí bezpečné magnetické spojení, rychlejší nabíjení a přenos většího množství energie. Qi2 také optimalizuje spotřebu energie a chrání životnost baterie. Technologie Qi2 byla vyvinutá konsorciem Wireless Power Consortium (WPC), jehož členem je i společnost Belkin, a představuje nejnovější standard v technologii bezdrátového nabíjení. Poskytuje až 15W nabíjecí výkon a využívá magnetické spojení k výraznému zvýšení rychlosti nabíjení. Srdcem Qi2 je magnetický napájecí profil (MPP), který vyvinula společnost WPC na základě technologie MagSafe společnosti Apple. Qi2 je ale otevřený všem výrobcům zařízení jako průmyslový standard, zatímco MagSafe je určen pro zařízení Apple. Qi2 bude dostupnější pro různé značky chytrých telefonů a operační systémy. V čínštině znamená Qi [čí] energii.

Výhradním distributorem značky Belkin pro Českou republiku je SWS a.s. a AT Computers a.s.

*Maximální počet hodin přehrávání videa navíc vypočítaný porovnáním kapacity mAh této powerbanky s maximálním počtem hodin přehrávání videa dosažitelným iPhonem 15 za běžných podmínek. Skutečné výsledky se budou lišit v závislosti na různých faktorech jednotlivých uživatelů.

**Při nabíjení jednoho zařízení: 7,5 W bezdrátový nebo 12 W maximální výstup USB-C. Když se nabíjejí dvě zařízení: 5 W bezdrátové + 5 W max. USB-C

***Založeno na interních testech s iPhonem 15; výsledky se mohou lišit v závislosti na různých podmínkách.

****Obsahuje interní baterii s kapacitou 10 000 mAh. Množství vybití zařízení uživatele je menší a může se lišit v závislosti na různých podmínkách. Maximální počet hodin přehrávání videa navíc vypočtený porovnáním kapacity interní baterie této powerbanky s maximálním počtem hodin přehrávání videa dosažitelným zařízením iPhone 15 za běžných podmínek. Skutečné výsledky se budou lišit v závislosti na podmínkách a způsobu používání.

*****Při nabíjení jednoho zařízení: 15 W bezdrátové nabíjení nebo USB-C 20 W maximální výstup. Při nabíjení dvou zařízení: 7,5 W bezdrátový + 10 W max. výstup USB-C. Když se nabíjejí tři zařízení: 15 W max. sdílený.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je kalifornský lídr v oblasti příslušenství, který již 40 let dodává oceňované produkty pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu a audio. Společnost Belkin, která byla navržena a zkonstruována v jižní Kalifornii a prodává se ve více než 100 zemích po celém světě, si zachovává své stálé zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání, udržitelnost, a především na lidi, kterým slouží. Od skromných začátků v garáži v jižní Kalifornii v 80. letech až po dnešní rozmanitou globální technologickou společnost zůstáváme navždy inspirováni planetou, na které žijeme, a spojením mezi lidmi a technologiemi.

Festivalové léto u Čechů boduje. Poslech živé hudby přináší polovině lidí tu největší radost

Zatímco se může zdát, že letošní léto je zasvěcené především sportovním událostem, o pozornost Čechů se úspěšně ucházejí i další zážitky, konkrétně hudební festivaly. Své oblíbené zpěvačky a zpěváky, kapely nebo DJe chtějí na velkých podiích vidět Češi více než kdy dřív. Účastnit se festivalů nebo koncertů a poslouchat živou hudbu jim totiž přináší pocit štěstí. Data průzkumu společnosti Mastercard ukazují, že ty nejpozitivnější emoce vůbec zažívá při poslechu živé hudby polovina Čechů.

Více než o festival, jde návštěvníkům o konkrétní jména interpretů, kteří vystupují na pódiu. Pro 57 procent Čechů je totiž poslech jejich oblíbené písně naživo lepší zážitek než cokoliv jiného na světě. Festivaly s velkým množstvím lidí jsou navíc příležitostí pro seznámení se a budování nových vztahů. Seznamovat se s lidmi při poslechu živé hudby je nejoblíbenějším způsobem socializace pro 54 % Čechů.

„S covidovou dobou v živé paměti si lidé umí užívat letní zábavu ještě o něco víc. V Česku a na Slovensku se letos konalo několik velkých mezinárodních festivalů, jako například Metronome, Rock for People nebo Grape, které jsou důkazem rostoucího zájmu spotřebitelů vkládat peníze do zbytných výdajů, jimiž jsou však neocenitelné zážitky a vzpomínky,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.

Živá hudba je pro Čechy důležitá. Její poslech by si nenechalo ujít za nic na světě 40 % z nich. Tak jako jsou Češi dobří posluchači, tak jsou věrní fanoušci. V Evropě, ale i v Česku je fanouškovská kultura přítomná, a v létě viditelná ještě víc. Češi mají své hudební oblíbence a rádi se k nim dostávají co nejblíže.

Možnost užít si koncert svého oblíbeného interpreta v první řadě nebo přímo pod pódiem považuje 52 % Čechů jako neocenitelnou příležitost. Osobní setkání se svým hudebním idolem si však považují ještě výš. Jako nejdůležitější moment svého dosavadního života by to brala přesně polovina Čechů, kteří byli v posledních třech letech na koncertě.

„Touha po hodnotných zážitcích je během letošního léta velmi silná. Hezké počasí vybízí spotřebitele k setkávání s přáteli a rodinou a s pozvolným ústupem nepříznivých vlivů vysoké inflace a vysokých úrokových sazeb spotřebitelé směřují svou kupní sílu k výdajům za volnočasové aktivity,“ sdělila Natalia Lechmanova, hlavní ekonomka Mastercard Economics Institute.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

Trendyol a Temu válcují trh: super nízké ceny vykoupené drahými emisemi a osobními daty

Porovnání obchodních a marketingových strategií dvou aktuálně největších e-commerce platforem, Temu a Trendyol, nabízí fascinující pohled na vývoj a inovace v oblasti online nakupování. Obě společnosti se rychle přizpůsobují dynamickým potřebám globálních trhů, čímž nejen ovlivňují konkurenci, ale také nastavují nové trendy pro zákazníky po celém světě. Tento článek se zaměří na klíčové aspekty jejich strategií a odhalí, na co se spotřebitelé mohou těšit v blízké budoucnosti. Zároveň nabídneme pohled marketingových expertů, kteří zhodnotí, která z těchto strategií je efektivnější a jaký dopad to bude mít na budoucnost e-commerce.

Trendyol: Investice, expanze a cíle pro rok 2024

Abychom však dokázali porovnat strategie jednotlivých platforem, nejprve musíme pochopit, na čem  každá z těchto společností staví. Trendyol, založený v roce 2010 v Turecku, se stal velmi brzy největší e-commerce platformou v zemi a významným hráčem na mezinárodní scéně. Ke konci roku 2023 byla hodnota Trendyolu oceněna na 16,5 miliardy dolarů. Obchodní strategii Trendyolu by bylo možné popsat poměrně jednoduše jako „totální expanzi“ do východní Evropy, počínaje Rumunskem, Řeckem, Maďarskem, Českou republikou, a následně do Polska, Slovenska a Bulharska. „Jejich cílem pro rok 2024 je dosáhnout v těchto regionech na 2 miliony aktivních zákazníků a překročit 4 miliony objednávek. Klíčem k dosažení této mety by pro Trendyol měla být jednak masivní investice do technologií a infrastruktury, v rámci které se snaží vytvořit ekosystém služeb obsahující např. vlastní dopravu Trendyol Express, digitální peněženku Trendyol Pay anebo „secondhand“ platformu Dolap, v kombinaci s propracovanou marketingovou komunikací zahrnující slevové akce či jiné speciální nabídky a cenové promoce motivující zákazníky k nákupu. Pokud se tyto plány pro rok 2024 podaří uskutečnit, stane se z Trendyolu skutečně velmi zajímavý marketplace, na kterém si každý spotřebitel najde to své,“ komentuje výkonný ředitel a jednatel kreativní agentury Fairy Tailors Honza Vašík.

Nízké ceny a influencer marketing pohánějí růst Temu

Na druhé straně Temu, jakožto e-commerce platforma založená čínskou společností PDD Holdings, byla spuštěná v USA v roce 2022, o rok později pak i v Evropě. Hrubá hodnota společnosti dosáhla v roce 2023 lehce nad 15 miliard dolarů a očekává se, že v roce 2024 přesáhne 37 miliard dolarů​. Obchodní strategie Temu je primárně založena na nízkých cenách zboží vyrobeného v Číně, efektivní logistice a gamifikaci nákupního procesu, včetně skupinového nakupování. K tomu se přidává agresivní marketingová kampaň a efektivní využívání sociálních médií, kde Temu výrazně investuje do spolupráce s influencery a micro-influencery na platformách jako TikTok a Instagram. Není tedy překvapením, jak rychle Temu dokáže rozšiřovat svou uživatelskou základnu, zejména mezi mladšími zákazníky.

Nízkým cenám těžko odolávají i ti nejzatvrzelejší

Přestože udržitelnost a ochrana klimatu jsou témata, která s mladou generací často spojujeme, dost možná jsou to nakonec témata minoritní, která jsou důležitá pro menší, ovšem v médiích nad proporčně zastoupenou skupinu mladých. Tichá většina Generace Z nakonec nejspíš bude nakupovat stejně jako její rodiče: pokud je cena zboží dostatečně nízká, rádi za ní zaplatí vyššími emisemi a svými osobními daty. “Haul video s rozbalováním nákupu z Temu a dalších e-shopů je oblíbený formát mezi mnoha influencery na TikToku. Levné nekvalitní zboží, které napodobuje drahé tradiční značky, je pak pro mnoho mladých lidí, kteří typicky nemají v této životní fázi moc peněz, jedinou cestou ke splnění konzumního snu,” říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Kdo nakonec ovládne e-commerce trh v roce 2024?

Z marketingového hlediska je skutečně náročné předpovědět, která z uvedených strategií nakonec dosáhne největšího úspěchu a zda tím zároveň odsune druhou platformu do pozadí. „Na jedné straně fandím pokusu o vytvoření vlastního ekosystému služeb, který v rámci e-commerce platformy Trendyol propojí malé a střední podniky napříč kontinentem. Na druhé straně mě jako marketéra bude zajímat, jak daleko se Temu se svým propracovaným a intenzivním marketingem dostane. Ať tak či onak, rok 2024 a možná i 2025 budou pro obě platformy skutečně klíčové,“ říká na závěr Honza Vašík, výkonný ředitel a jednatel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Bose vylepšilo stávajícím uživatelům sluchátek handsftree hovory v rušném prostředí a přidalo multipoint Bluetooth

Ke všem svým aktuálním produktům vydává Bose pravidelně nové aktualizace. Některé z nich zásadně vylepšují vlastnosti zařízení nebo jim přidávají nové funkce. Jedna z posledních aktualizací vylepšuje bezdrátovým sluchátkům Bose významně čistotu handsfree hovorů a zároveň jim přidává možnost vícebodového připojení Bluetooth, což jim umožňuje využívat je současně se dvěma zařízeními, například s telefonem a notebookem.

Uživatelé, kteří mají svá sluchátka, reproduktor nebo soundbar propojen s chytrou aplikací „Bose“, využívají aktualizace zpravidla zcela automaticky, takže instalace nové verze softwaru v jejich zařízeních proběhne bez jejich aktivního zásahu. Ti, kteří toto propojení nevyužívají nebo mají automatické aktualizace vypnuté, mohou software instalovat manuálně, a to přes webovou stránku www.btu.bose.com při současném připojení daného produktu datovým kabelem k počítači.

Většinu funkcí moderní elektroniky obstarává software. U sluchátek to platí mimo jiné i pro algoritmy využívané pro funkci aktivního potlačení okolních ruchů (ANC) nebo při hansfree hovorech pro vyčištění hlasu uživatele od nežádoucích ruchů z okolí. A právě na poslední popsanou funkci se zaměřili vývojáři během přípravy zmíněné aktualizace softwaru pro sluchátka. Výsledkem je výrazné zlepšení srozumitelnosti handsfree hovorů ve velmi rušném prostředí. Algoritmus dokáže totiž ještě účinněji než dosud rozlišit ruchy z okolí a při telefonování je lépe „vymazat“.

Druhou novinku, přidání funkce vícebodového připojení Bluetooth, ocení uživatelé především během kancelářské práce. Jak to funguje? Technologie Bluetooth umožňuje sluchátkům či reproduktorům přehrávat v jednu chvíli zvuk z jednoho konkrétního zdroje, například telefonu nebo počítače. Díky funkci „multipoint“ mohou sluchátka vnímat signál přicházející ze dvou zařízení a plynule mezi nimi přepínat bez uživatelského zásahu. V praxi to znamená, že pokud uživatel pracuje s počítačem a poslouchá pomocí Bluetooth například zvuk z puštěného videa, sluchátka dokáží zároveň zaregistrovat signál příchozího hovoru z telefonu a plynule se na něj přepnout (zvuk videa se přeruší). Podobně lze například video s přehrávaným zvukem v počítači ručně pozastavit a spustit například hudební playlist ze Spotify v telefonu.

Ovládat aktivaci multipoint připojení lze snadno v aplikaci Bose. V menu aplikace přejděte na „Nastavení“ a poté na „Připojení Bluetooth“. Zde najdete přepínač, který umožňuje vícebodové připojení buď zapnout nebo vypnout v závislosti na individuálních preferencích. Tyto nové vlastnosti získávají po aktualizaci software noví i stávající uživatelé všech aktuálně prodávaných modelů sluchátek.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

HTC VIVE láká na letní slevy XR zařízení i zvýhodněné telefony

Fanoušci od 22. srpna do 30. září ušetří při nákupu VIVE XR Elite, VIVE Pro 2 a HTC U23 pro až 530 €. Zájemce o nejnovější HTC U24 Pro potěší bezdrátová nabíječka zdarma.

HTC VIVE dnes spustilo letní akci, která přináší lákavé slevy na špičková XR zařízení i chytré telefony. V nabídce vyniká všestranný VIVE XR Elite v atraktivních balíčcích s VIVE Ultimate Trackery. Fanoušky high-end VR jistě zaujme sleva 530 € na VIVE Pro 2, nabízející dechberoucí 5K rozlišení a 120Hz obnovovací frekvenci. Milovníci mobilních technologií se pak mohou těšit na HTC U23 pro s 5G, nyní za pouhých 394 €, nebo HTC U24 Pro s bezdrátovou nabíječkou zdarma.

Akční nabídka platí od 22. srpna do 30. září 2024 na www.vive.com a u vybraných partnerů.

VIVE XR Elite se zvýhodněnými Ultimate Trackery

VIVE XR Elite, který nasbíral více než 30 ocenění, redefinuje hranice mezi realitou a virtuálním světem. Nezklame tak při pohlcujících VR zážitcích ani ve spojení s aplikacemi rozšířené reality. Jeho 4K rozlišení nabídne jemný obraz a inovativní modulární konstrukce zajistí bezkonkurenční flexibilitu použití. Ať už zákazníci touží po pohlcujícím VR zážitku nebo praktických AR aplikacích, VIVE XR Elite je nezklame.

Letní akce potěší hlavně pokročilé uživatele, kteří by jeho schopnosti rádi využili na maximum. Těm totiž společnost nabízí zvýhodněné balíčky headsetu a HTC VIVE Ultimate Trackery, které zajistí precizní sledování pohybu celého těla. Snadno tak přenesou pohyby nohou do simulátorů fotbalových her či tance. Hodí se ale také pro oblíbené společenské aplikace jako je VR Chat, ve kterém už nebude problém komunikovat i řečí těla. Balíčky jsou následující:

VIVE XR Elite + 3 trackery za 1649 € (úspora 69 €)

VIVE XR Elite + 5 trackerů za 2027 € (úspora 169 €)

VIVE Pro 2: Když kompromisy nejsou na místě

VIVE Pro 2 s ohromujícím 5K rozlišením, 120Hz obnovovací frekvencí a 120° zorným polem představuje skvělou volbu pro náročné PC hráče i profesionály. Jeho jemný obraz a skvělý zvuk vtáhnou uživatele do virtuálních světů a propracovaná vyvážená konstrukce zajistí maximální pohodlí. Samozřejmě nechybí precizní Steam VR tracking a bohatá nabídka příslušenství. Ceny jsou přitom aktuálně výhodnější než kdy dřív:

VIVE Pro 2 Full Kit: 1009 € (úspora 530 €)

VIVE Pro 2 HMD: 599 € (úspora 300 €)

Zvýhodnění se nevyhnulo ani základnovým stanicím HTC VIVE Base Station 2.0, které nyní fanoušci PCVR headsetů získají se slevou 50 € za pouhých 195 €. Jejich doplněním ke stávajícím základnovým stanicím snadno rozšíří herní prostor až na 10 x 10 metrů, nebo zvýší spolehlivost celého systému.

HTC U23 pro: Chytrý telefon, který předčí očekávání

HTC U23 pro boří mýty o tom, co dokáže smartphone střední třídy. S podporou 5G, solidním fotoaparátem a bezdrátovým nabíjením nabízí funkce, které by zákazníci čekali u mnohem dražších modelů. Za akční cenu 394 € získají nejen výkonné zařízení, ale i nadčasový design a prvky jako 3,5mm jack, nebo slot pro microSD karty, které konkurence dávno opustila. Výrobce pamatoval i na zájemce o nejnovější model HTC U24 pro. Ti v rámci akce k zakoupenému telefonu obdrží bezdrátovou nabíječku jako bezplatný bonus.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality vyvinutý ve spolupráci firem HTC a Valve, který je od základu designován pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně, ať už se jedná o náročné hráče či profesionály.

První malý jazykový model NVIDIA běžící lokálně pomůže nejen autonomním NPC ve hrách

Na veletrhu Gamescom 2024 společnost NVIDIA oznámila Nemotron-4 4B Instruct, její první malý jazykový model (SLM) schopen lokálního provozu na PC s GPU NVIDIA RTX. Nyní se stává součástí sady technologií NVIDIA ACE jako mikroslužba NVIDIA NIM, která výrazně zlepšuje konverzační schopnosti „digitálních lidí“ ve hrách, zákaznických službách, zdravotnictví a dalších oblastech.

Aktuální blog AI Decoded tento týden představuje možnost, jak může SLM poskytovat rychlejší a přesnější odpovědi a také výhody jeho využití v rámci NVIDIA ACE. Vývojáři sadu mohou využít ke zlepšení interakcí s NPC ve hrách a aplikacích a vytvořit pomocí ní „digitálního člověka“ – od automatického rozpoznávání řeči zajištěné technologií Riva, přes zpracování jazyka pomocí SLM a LLM, převod textu na řeč až po rozhýbání obličeje pomocí Audio2Face.

Všestrannost ACE se projevuje podporou různých modelů AI, včetně vlastních modelů NVIDIA i těch od třetích stran, s možností flexibilního provozu na cloudových serverech nebo lokálně na počítačích a pracovních stanicích využívajících akceleraci AI pomocí RTX.

Přínos NVIDIA ACE si můžete vyzkoušet již v brzy v první hře s její podporou. Jde o Mecha BREAK od Amazing Seasun Game. Na ai.nvidia.com je pak k dispozici James, virtuální asistent pro zákaznickou podporu.

Detaily přináší blog AI Decoded: https://blogs.nvidia.com/blog/ai-decoded-gamescom-ace-nemotron-instruct

Exit mobile version