HTC VIVE Focus Vision odpovídá na požadavky profesionálů i hráčů

Novinka nabídne automatické nastavení IPD, sledování pohybu očí, PCVR režim bez kompromisů i pohodlný nezávislý provoz včetně XR s plně stereoskopickým průhledem do reality. Profesionály nadchne možnost výměny baterie za běhu headsetu.

Společnost HTC VIVE dnes představila nový špičkový headset VIVE Focus Vision. Nový XR headset staví na populární svědčené řadě VIVE Focus, která nachází uplatnění v profesionální sféře a přináší novinky, které jej přiblíží náročným hráčům. Díky DisplayPort režimu uspokojí i nejnáročnější PCVR hráče, kterým navíc nabídne kromě VR i XR zážitky se smíšenou realitou. Tehdy ocení jeho plně stereoskopický barevný průhled do reálného světa s vysokým rozlišením. VIVE Focus Vision najde uplatnění také při zážitcích v zábavních parcích a muzeích (LBE), i v průmyslovém výcviku, kolaborativních projektech a aplikacích ve smíšené realitě. Při tomto nasazení pak vynikne jeho zvýšená odolnost i funkce umožňující výměnu baterie za běhu.

„VIVE Focus Vision nabízí to nejlepší z obou světů – skvělé schopnosti v nezávislém režimu i plnou podporu rozhraní DisplayPort pro nekompromisní vizuální zážitek z PCVR,“ uvedl Shen Ye, globální vedoucí produktů HTC VIVE. „Hráči tak mohou nyní v domácnosti využívat stejně špičkové zařízení, jaké znají z profesionálních VR heren. Díky vestavěnému sledování pohybu očí, stereoskopickým barevným kamerám pro přesné zobrazení hloubky ve smíšené realitě a infračervenému senzoru pro lepší sledování rukou za nízkého osvětlení posouváme zážitek na novou úroveň.“

Lepší v každém směru

VIVE Focus Vision vychází z úspěšné platformy VIVE Focus 3, která profesionály okouzlila schopností zobrazit VR zážitky s úchvatným 5K rozlišením, 120° zorným polem a 90 Hz snímkovou frekvencí. Novinka však přináší významná vylepšení v oblasti vizuální kvality i pohodlí a nabízí také zlepšení provozní efektivity. Díky automatickému nastavení IPD a baterii výměnné za chodu je dramaticky snazší i sdílení headsetu více uživateli. To ocení nejen firmy a VR arkády, ale také uživatelé, kteří sdílí headset s rodinou a přáteli. Možnost rychlého střídání uživatelů je samozřejmě neocenitelné i při výcviku zaměstnanců a v oblasti zdravotnictví, obrany, výroby a dalších průmyslových odvětví.

VIVE Focus Vision zastane roli špičkového PCVR

VIVE Focus Vision nabízí plnou podporu rozhraní DisplayPort. Díky tomu se na rozdíl od USB-C headsetů dokáže spojit přímo s grafickou kartou počítače, a tak z PCVR dostane maximum. Uživatelé si tak mohou vychutnat obsah přesně tak, jak jej vývojáři zamýšleli, bez jakékoli ztráty kvality a při úžasně vysoké frekvenci 120 Hz. Tento režim ocení jak hráči s rozsáhlými knihovnami SteamVR her, tak i podniky, které potřebují hluboce pohlcující a detailní zážitky.

Sledování pohybu očí, automatické IPD a bohatý ekosystém

Headset nabízí automatické nastavení IPD s integrovaným sledováním očí. Uživatelé se tak již nemusí trápit jeho nastavením a ihned se mohou ponořit do virtuálních světů. Automatické nastavení inter-pupilární vzdálenosti (IPD) přitom zajistí křišťálově čistý obraz a eliminuje riziko bolesti hlavy v důsledku chybného nastavení. Tato funkce je ideální pro rodiny i aplikace s vysokým počtem uživatelů, jako jsou LBE parky nebo výcvikové akce.

Sledování pohybu očí ocení také milovníci společenských VR zážitků jako je VR Chat. Ti s jeho pomocí přenesou do virtuální reality i svůj pohled včetně mrkání a dalších důležitých prvků nonverbální komunikace. Díky kompatibilitě s bohatým ekosystémem příslušenství řady VIVE Focus přitom nechybí ani možnost doplnit sledování úst pro přenos kompletní mimiky. HTC VIVE Ultimate Trackery pak zajistí nekompromisní sledování pohybu celého těla, nebo nejrůznějších rekvizit. To ocení i hráči sportovních a tanečních her.

Rozšířená realita na špičkové úrovni

HTC VIVE Focus Vision je plnohodnotný moderní XR headset, který se neomezuje na virtuální realitu. Jeho barevné čelní kamery s vysokým rozlišením umožňují stereoskopický průhled do reálného světa. Ten uživatelům umožní přirozené vnímání hloubky okolního prostředí, díky kterému budou zážitky ve smíšené realitě ještě realističtější, ať už se rozhodnou hrát hry, nebo používat virtuální monitory plovoucí v prostoru.

Nezanedbatelnou novinkou je i přepracovaný systém chlazení. Ten výrobce umožnil udržet maximální takt procesoru i v náročných podmínkách a zajistit tak efektivnější provoz i vyšší výkon. Systém chlazení napomáhá i komfortu. Díky konstantnímu proudění vzduchu vnitřkem headsetu omezuje riziko pocení i mlžení optiky. Pověstnou třešničku na dortu pak představuje integrovaná sekundární baterie, díky které headset dokáže běžet i v průběhu výměny té hlavní až 20 minut. Uživatelé tak již nikdy nebudou muset čekat na její dobití a můžou pokračovat v objevování virtuálních světů i XR zážitků okamžitě. Restarty headsetu a opakované spouštění aplikací jsou tak minulostí.

Klíčové přednosti:

  • Vestavěné sledování očí a motorizované automatické nastavení IPD
  • Režim DisplayPort pro ohromující, vizuálně bezztrátový PCVR zážitek
  • Dvojité 16MPx barevné kamery pro stereoskopický plně barevný průhled do reality
  • Až 120stupňové zorné pole a obnovovací frekvence 90 Hz, s podporou 120 Hz v režimu DisplayPort (dostupné na konci roku 2024)
  • Kombinované 5K rozlišení (2448 x 2448 na oko)
  • Senzor hloubky okolního prostoru
  • Infračervený senzor pro vylepšené sledování za nízkého osvětlení

Cena a dostupnost

VIVE Focus Vision je možné předobjednat již dnes za cenu 1 229 € na stránkách vive.com a v elektronickém obchodě Alza.cz i u dalších vybraných partnerů za cenu 30 499 Kč.

V rámci předobjednávky obdrží zákazníci navíc také VIVE Wired Streaming Kit pro využití režimu DisplayPort v hodnotě 199 € i jeden ze tří oblíbených herních balíčků. Předobjednávky potrvají až do 17. 10. 2024.

Pro profesionální zákazníky, kteří využijí rozšířené business služby a záruky pak výrobce stanovil cenu na 37 999 Kč.

O HTC VIVE

HTC Vive je první komplexní systém virtuální reality, který byl od základu budovaný pro virtuální realitu v pokojovém měřítku (room-scale VR). Umožnil tak rozvoj VR technologie do podoby, v jaké ji známe dnes. Nové modely HTC VIVE Pro 2, VIVE Focus 3 a VIVE Flow, které na průkopnický headset navazují tak uživatele pohltí vizuálně, fyzicky i emocionálně. Společnost VIVE nyní poskytuje i prvotřídní XR hardware; platformu a obchod s aplikacemi VIVEPORT, služby VIVE Enterprise Solutions pro firemní zákazníky a provozuje i VIVE X, akcelerátor VR podnikání s rozpočtem 100 milionů dolarů. Rozvoji kultury se pak věnuje inkubátor VIVE ARTS. Více informací o VIVE naleznete na www.vive.com/

Nábor talentů skrze bootcamp se Appliftingu osvědčil. Nyní má za sebou další ročník

Najít během čtrnáctidenního bootcampu co nejvíce technologických talentů – to si znovu po dvouleté pauze dala za cíl česká vývojářská společnost Applifting. V rámci bootcampu zkušení applifteři předali své know-how aspirujícím vývojářům a také jim ukázali, jak vypadá práce v softwarové společnosti. Účastníci si tak mohli po dobu dvou týdnů na vlastní kůži vyzkoušet plnohodnotnou práci vývojářů.

„Bootcamp je pro nás skvělou příležitostí, jak nové generaci vývojářů ukázat, co obnáší práce v softwarové firmě. Přitom však hledáme nové kolegy, které tímto přístupem můžeme skutečně osobně poznávat,“ komentuje Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Historicky druhý bootcamp Appliftingu se zaměřil na hledání nových talentů v oblasti cloudového vývoje. Z přihlášených uchazečů bylo vybráno 12 účastníků, kteří se poté zúčastnili intenzivního kurzu. Applifting tímto způsobem reaguje na aktuální nedostatek mediorních a seniorních IT pracovníků na českém pracovním trhu. Cílem je nalézt nadějné mladé talenty na začátku jejich kariéry a vychovat z nich budoucí seniory.

„V pořádání bootcampů vidím velkou přidanou hodnotu pro obě strany. Jednak díky nim můžeme objevit nové talenty, které v IT začínají a teprve čekají na svoji šanci, ale také benefit osobního rozvoje našich lidí. Ti z pozice mentorů mají skvělou příležitost předat svoje zkušenosti někomu dalšímu a pomoci tak s nastartováním kariéry. Vzhledem k aktuální situaci na trhu nám tento model také dává nové možnosti být flexibilnější v celém procesu hledání nových kolegů,“ uvádí Dominik Snopek, lídr cloudového vývoje Appliftingu.

Dva týdny teorie a praxe

Během dvoutýdenního programu uchazeči za pomoci zkušených applifterů rozšířili své teoretické znalosti a vyzkoušeli si řadu praktických cvičení. Závěr bootcampu patřil vývoji a prezentaci jejich vlastních projektů.

První týden se účastníci v teoretické části zaměřili na teorii webu, úvod do cloudu, kontejnerizaci, orchestraci, teraformaci a další. K čemu slouží, proč a jak se dané věci používají nebo jaké jsou jejich alternativy. Druhý týden účastníci zužitkovali nově nabyté znalosti v praxi – prací na svých závěrečných projektech.

„Také letos jsme se v bootcampu setkali s řadou skvělých lidí na začátku jejich kariérní cesty ve vývoji. Potvrdili jsme si, že tento formát náboru je jednak lidsky zajímavý, ale také mnohem hodnotnější než pasivní vypsání inzerátu na internet. Rádi Applifting při různých příležitostech otevíráme české vývojářské komunitě, kterou tím chceme upevňovat. V pořádání bootcampů proto chceme dále pokračovat,“ uzavírá Kirschner.

Pořádání svého historicky prvního bootcampu si Applifting vyzkoušel před dvěma lety. Byl přitom zaměřený na hledání a rozvoj talentů v oblasti DevOps, Java a Kotlin. Mladým fintechovo-startupovým projektům pak společnost pomáhá se začátky v rámci svého inkubačního programu Fintech Booster, jehož druhý ročník odstartuje letos v září.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, která vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 160 pracovníků v celé skupině.

DLSS 3 podporováno v God of War: Ragnarök, Dead Rising Deluxe Remaster, FINAL FANTASY XVI i dalších nových hrách

Každý týden jsou vydávány nebo ohlašovány nové hry integrující NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex nebo pokročilé ray tracingové efekty. Tento týden jde o God of War Ragnarök, FINAL FANTASY XVI, Dead Rising Deluxe Remaster a Enotria: The Last Song, které se na PC dostanou s podporou DLSS 3 v den jejich vydání.

Hra FINAL FANTASY XVI od společnosti SQUARE ENIX dnes vychází s podporou DLSS 3 a tedy funkcemi Super Resolution, Frame Generation pro navýšení výkonu a Reflex pro lepší latenci. Vedle toho nabídne také DLAA vylepšující obraz. Aktuální GeForce Game Ready ovladače ve verzi 561.09 WHQL jsou optimalizovány právě pro tuto novinku.

God of War Ragnarök dorazí na PC 19. září. Pokračování kritikou oceňované hry God of War (2018) také nabízí DLSS 3 s výše zmíněnými funkcemi. Díky tomu mohou majitelé GPU řady GeForce RTX 40 pro desktopová PC zdvojnásobit snímkovou frekvenci ve 4K s maximálním nastavením až s téměř 200 FPS.

Dead Rising Deluxe Remaster vychází také 19. září a nabídne svěží pojetí zombie žánru plné akce a soubojů i možností bohatého výběru zbraní. Hra stojí na RE ENGINE od společnosti Capcom a majitelé GPU GeForce RTX mohou i zde zrychlit snímkovou frekvenci pomocí DLSS 3.

Enotria od Jyamma Games: The Last Song je nová soulslike hra zasazená do světa inspirovaného italským folklórem. Vychází 19. září i s podporou DLSS 3 i Reflexu.

Další tituly s DLSS vycházejí v následujících týdnech a rozšíří seznam 600 her a aplikací s podporou RTX. Zde najdete aktuální novinky. Vracejte se pravidelně pro přehled dalších titulů DLSS a RTX a zamiřte sem, abyste si prohlédli úplný seznam více než 600 her a aplikací s podporou RTX.

TD SYNNEX je oficiálním partnerem pro školení Amazon Web Services

Společnost TD SYNNEX obdržela autorizaci oficiálního školicího partnera Amazon Web Services (AWS). Partneři TD SYNNEX tak mohou jejím prostřednictvím získat odborné znalosti i vyžadované certifikace AWS, což rozšiřuje jejich příležitosti v poskytování AWS řešení koncovým zákazníkům.

Partneři TD SYNNEX se nyní mohou vzdělávat a akreditovat v oblasti AWS prostřednictvím školení a certifikačních programů vytvořených AWS a poskytovaných odbornými školiteli TD SYNNEX. Kurzy probíhají jak v učebnách, tak online a pomáhají účastníkům k rozvoji znalostí, které jim umožní maximálně využít investice do IT technologií.

„Otevírá se příležitost absolvovat přímo v Česku na půdě naší TD SYNNEX Academy oficiální vzdělávací a certifikační programy AWS. Vše za pomoci našich instruktorů, což představuje další formu podpory, kterou našim partnerům poskytujeme. Díky naší akademii mohou podstatně rychleji získat potřebné certifikáty a kompetence, které otevírají další možnosti, jak využít AWS při poskytování služeb s nejvyšší přidanou hodnotou,“ uvádí Michael Trousil, vedoucí divize Cloud v TD SYNNEX.

TD SYNNEX Academy zároveň nabízí partnerům přístup do AWS Skill Builder, digitálního vzdělávacího prostředí se stovkami různorodých kurzů, které jim umožňuje nabírat zkušenosti v sandboxu AWS Management Console, získat studijní materiály nebo absolvovat cvičné zkoušky před vlastní AWS certifikací.

Další informace o možnostech školení a akreditace společnosti AWS naleznou partneři na webu TD SYNNEX Academy nebo přímo u svých kontaktů v TD SYNNEX.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 500 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 1 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, nebo nás sledujte na sociálních sítích Twitter, LinkedIn, Facebook a Instagram.

Míň míst, míň jízd – bikesharing v Hradci Králové může fungovat a pomáhat místním, potřebuje k tomu ale spolupracovat s městem

Ondřej Široký

Platforma TO-MI ukončila svůj provoz v Hradci Králové. Mrzí nás to, protože provozovatelé bikesharingu mají společný cíl, a to zlepšit kvalitu života ve městech, kde působí. Platí, že kdo jede na kole nebo koloběžce, nejede zároveň autem. Přetíženou dopravu si neužívají ani zarytí motoristé. Ceníme odvahu lokálního provozovatele pustit se na trh, kde už jsme jednou byli a skončili. Takový výsledek jsme ale bohužel očekávali. Hradec má skvělou cyklistickou infrastrukturu, jenže aby bikesharing ve městě fungoval, potřebuje si rozumět s městem samotným. Jak to víme?

Když jsme byli v Hradci na vrcholu, blížilo se využití strojů tomu v Praze. V rovinatém hradeckém centru jen s Lime jezdily tisíce lidí, přičemž i další platformy byly hojně využívané – hned po Praze byl Hradec z hlediska počtu jízd na obyvatele nejaktivnějším městem. Díky dostupnému parkování a synergii mezi jednotlivými poskytovateli měli uživatelé vždy po ruce kolo nebo koloběžku, takže ji pro rychlý přesun po městě často využili namísto auta. Ze služby tak měli užitek i nejezdci, protože přispívala ke zklidnění automobilového provozu. A takhle by se mohla služba využívat i nadále – ne však za současných podmínek.

Zpoplatňování za zábor veřejného prostranství zcela v nepoměru k autům a hlavně asi jen stovka parkovacích míst bohužel nefunguje. Z velkých měst jako Paříž nebo Londýn máme zkušenost, že nízký počet parkovacích míst a strojů nepřispívá ke snížení problémů s parkováním a větší efektivitě bikesharingu – právě naopak. Na druhou stranu ve chvíli, kdy jsou vyhrazená parkovací místa méně než 100-150 metrů od sebe, razantně klesá i počet špatně zaparkovaných koloběžek – nikdo nechce parkovat špatně a platit pokutu, jen musí mít kde zaparkovat.

Efektivně regulovaný bikesharing přitom může posunout město o velký skok vpřed – soukromý poskytovatel zajistí službu, kterou město nenabízí, a benefitovat z toho budou místní. Třeba pařížská aglomerace v době olympiády takřka zdvojnásobila počet obyvatel – a bylo to právě 15 000 zelenobílých kol Lime, která výrazně pomohla posílit dopravu přímo v centru, tam, kde by zácpy a další přetížení automobilové dopravy způsobily velké problémy. Efekt odlehčení automobilové dopravy je přitom dlouhodobý – když dáte lidem dobrou cykloinfrastrukturu, rádi vymění volant za řídítka. A v Hradci už infrastruktura je.

Je škoda, že na přehnaně restriktivní pravidla fungování bikesharingu ve městě musela doplatit další služba. Nakonec to stejně odnesou Hradečáci – pro začátek třeba přes 6 000 studentů, kteří vlastní kolo nebo koloběžku často ani nechtějí – nemají ho kde skladovat, nebo se nechtějí starat o jeho údržbu. I kolům, která ve městě zůstala, pro skutečně efektivní provoz nemůže stovka parkovacích míst stačit.

Byli bychom rádi, aby Hradec přehodnotil svůj postoj k podmínkám, za kterých umožňuje poskytovatelům sdílené mikromobility jejich služby nabízet, a nechal se inspirovat třeba ve městech, kde mikromobilita dobře slouží občanům a umožňuje snižovat automobilovou dopravní zátěž. Pokud si Hradec opravdu přeje fungující mikromobilitu, je třeba to nejen deklarovat, ale zároveň nastavit podmínky tak, aby poskytovatelé dokázali službu ve městě udržet. Zastupitelé Hradce Králové – co to příští rok zkusit znovu a lépe?

Epson uvádí na trh nové inteligentní laserové miniprojektory pro domácí použití i na cesty.

Nové elegantní a sofistikované provedení s velkou projekční plochou zvyšuje atraktivitu projektorů coby alternativy k tradičním televizorům

Společnost Epson představila dva nové stylové laserové televizní miniprojektory (EF-21 a EF-22), které doplňují řadu EpiqVision. Tyto nové projektory přinášejí do domácností cenově dostupnou velkou projekční plochu, která nabízí až 10 let bezúdržbového a bezproblémového sledování a pohlcující zábavy[1] pro celou rodinu. Oba modely mají jednoduché nastavení, projekční plochu až 150 palců, vestavěnou službu Google TV TM[2] a dva 5W reproduktory, které lze přes Bluetooth použít i samostatně. Model EF-22 je k dispozici v grafitově černé nebo ocelové modré barvě a disponuje pevným polohovacím stojanem pro lepší pohodlí, zatímco model EF-21 je dodáván v přírodně bílé nebo pastelově zelené barvě jako stylový doplněk každého interiéru.

Kompaktní laserové miniprojektory lze promítat libovolným směrem – na stěnu, strop či podlahu. Vestavěný polohovací otočný stojan modelu EF-22 poskytuje ještě flexibilnější možnosti zobrazení.

Modely EF-21 a EF-22 vám doma i na cestách zprostředkují zážitek z velké projekční plochy. S technologií Epson 3LCD je obraz jasný a živý, a díky stejně vysokému bílému i barevnému světelnému výstupu působí projekce realisticky. Oba modely mají kontrastní poměr 5 000 000:1, takže stíny jsou jasně definované a černá je dostatečně sytá.

Služba Google TV TM, která je vestavěna v obou projektorech, sama nabízí přes 400 000 filmů a televizních epizod, které lze přehrát z aplikací na základě předplatných, zatímco Google Asistent zajišťuje rychlý přístup k zábavě a ovládání zařízení po celém domě.

Vestavěné zařízení Chromecast TM umožňuje přenášet obsah streamovacích aplikací ze zařízení Android TM a iOS, počítačů Mac a Windows nebo Chromebooku.

Modely EF-21 a EF-22 jsou jednoduše nastavitelné díky technologiím jako automatické zaostření, korekce lichoběžníkového zkreslení, vyhýbání se překážkám a přizpůsobení obrazu.

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ & SK, říká: „Naším cílem je přimět co nejvíce lidí, aby doma běžně používali projektory a tyto dva modely nám s tím mohou opravdu pomoci. Díky elegantnímu a propracovanému provedení se budou vyjímat v každé domácnosti, ale kromě toho disponují hromadou funkcí a jsou neuvěřitelně jednoduché na nastavení a použití. Vzhledem k chytrým možnostem připojení a vysoce kvalitnímu laserovému zdroji světla s dlouhou životností je teď ta nejlepší doba na zvážení výměny televizoru.“

Projektory budou dostupné v průběhu října 2024.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. Laserový zdroj světla s dlouhou životností znamená až 10 let zábavy při každodenním sledování obsahu po dobu 5 hodin v úsporném režimu.
  2. Google TV je název softwarového prostředí tohoto zařízení a ochranná známka společnosti Google LLC. Android, Google Play, Netflix, YouTube a další značky jsou ochrannými známkami společnosti Google LLC.

SledovaniTV zpříjemňuje dětem začátek školního roku a nabízí všem uživatelům dvě dokumentární stanice zdarma

SledovaniTV zpříjemňuje dětem začátek školního roku speciální nabídkou: dětský balíček na první měsíc jen za 1 korunu. Všichni uživatelé navíc získají zdarma přístup k dokumentárním stanicím Discovery a Travel Channel.

V průběhu září a října mohou uživatelé objednat Dětský balíček za akční cenu 1 Kč na první měsíc. Po uplynutí bude balíček účtován běžnou cenou 69 Kč. Tento balíček zahrnuje 8 stanic pro děti všech věkových kategorií, z nichž některé vysílají v angličtině, což může pomoci s prvními krůčky ve studiu tohoto jazyka

Zářijové promokanály přinášejí divákům širokou škálu informací z různých oblastí. Discovery nabídne populárně naučné pořady, jako jsou Jak se to dělá, Schováno v kůlnách či Lovci odpadu. Na stanici Travel Channel se mohou diváci vydat i do nejzapadlejších koutů světa prostřednictvím pořadů jako Záhady hradů, Výprava do neznáma či Nejhrůznější místa Ameriky.

Podzim tradičně znamená konec dovolených a návrat k televizním obrazovkám. Proto jsme se rozhodli našim divákům nabídnout možnost pokračovat v objevování světa prostřednictvím cestopisných pořadů zdarma. Navíc zpříjemňujeme začátek školního roku dětskými pořady za výhodných podmínek,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Ochrana uživatelů před podvody pomocí technologie

AI Deepfake Detection

V posledních letech je umělá inteligence hnací silou mnoha technologických pokroků. Ty přinášejí do našich životů řadu výhod, ale zároveň také vydláždily cestu ke vzniku „deepfakes“, tedy uměle vytvořených, ale hyperrealistických digitálních médií, která mohou napodobovat osoby prostřednictvím fotografií, hovorů, videí a dalších podvodných metod. To nejenže představuje bezpečnostní hrozbu, ale také u mnohých lidí vyvolává nedůvěru k technologiím umělé inteligence.

S možností přesvědčivě se vydávat za kohokoli mohou kyberzločinci s vysokou úspěšností organizovat podvody typu phishing nebo jiné podvodné aktivity. Podle studie společnosti Deloitte se očekává, že generativní umělá inteligence zvýší počet podvodů s využitím deepfakes. Při nedávném incidentu byla deepfake videa známých influencerů, jako je MrBeast, použita ke krádeži finančních informací od nic netušících fanoušků. V jiných případech došlo k tomu, že deepfake dokonce oklamal software pro rozpoznávání obličejů, což vedlo k případům krádeží identity.

​​Společnost HONOR si uvědomuje závažnost těchto hrozeb, a proto investuje značné prostředky do špičkové technologie, která uživatelům pomáhá orientovat se ve složitém prostředí umělé inteligence. HONOR AI Deepfake Detection je přímo do zařízení implementované řešení umělé inteligence, které detekuje snahy o podvodné napodobení obličeje a okamžitě upozorňuje uživatele na potenciální rizika. Tato technologie, která je trénována na rozsáhlém datovém souboru videí a obrázků souvisejících se síťovými podvody, dokáže rychle odhalit a varovat uživatele před vygenerovanou nebo pozměněnou tváří, čímž je chrání před potenciálně podvodnými aktivitami.

AI Deepfake Detekce pro snížení rizika podvodů

Technologie umělé inteligence společnosti HONOR využívá komplexní přístup k detekci deepfakes podvodů. Analýzou prostorových prvků rozpoznává umělá inteligence syntetické nedokonalosti na úrovni pixelů, artefakty na hranicích kompozice, kontinuitu mezi snímky, konzistenci mezi obličejem a vlasy kolem uší a umístění syntetických stop. Zkoumáním těchto faktorů pro rozpoznávání objektů dokáže umělá inteligence zaznamenat i tu nejmenší anomálii a upozornit na ni uživatele.

Tento proces analýzy zajišťuje, že AI Deepfake Detection přesně identifikuje drobné změny v rysech obličeje, soudržnost mezi snímky a anomálie, jako je chvění a blikání obrazovky, což umožňuje odhalit pachatele a varovat uživatele před možným podvodem.

Zabezpečení a ochrana soukromí na úrovni systému ve věku umělé inteligence

HONOR je průkopníkem ve vytváření inovací technologií umělé inteligence ve svých zařízeních. Značka si uvědomuje důležitost ochrany uživatelů, a proto nastavila nové standardy ochrany proti podvodům začleněním několika úrovní ochrany AI do svých nejnovějších zařízení.

Vlastní technologie AI Deepfake Detection společnosti HONOR představuje významný pokrok v ochraně uživatelů před nástrahami spojovanými s umělou inteligencí, jako jsou malware nebo narušení zabezpečení. Odpovědí společnosti HONOR na tento problém je implementace ochrany na úrovni čipu přímo v zařízeních jako součást systému HONOR MagicOS. MagicGuard, komplexní bezpečnostní opatření v rámci systému MagicOS, se skládá ze tří forem ochrany zahrnující čipset, operační systém a aplikace. Prostřednictvím partnerství s předními technologickými společnostmi HONOR MagicOS nabízí šifrování na úrovni hardwaru, které chrání data uživatelů a poskytuje jim lepší soukromí a zabezpečení.

Shrnutí

Vzhledem k rostoucí nedůvěře v nové technologie umělé inteligence je HONOR odhodlán investovat do komplexních řešení, která chrání soukromí a bezpečnost uživatelů. Technologie AI Deepfake Detection společnosti HONOR je řešení umělé inteligence přímo v zařízení, které odborně detekuje podvody a vydává okamžitá upozornění uživatelům k minimalizaci rizik. Investice společnosti HONOR do mechanismů ochrany AI ukazují její závazek k inovacím zaměřeným na člověka a představují důležitý krok k ochraně uživatelů ve věku umělé inteligence.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Společnost Hisense představila na veletrhu IFA budoucnost chytrého bydlení i novou úroveň herních zážitků na velkých obrazovkách

Společnost Hisense, světový lídr v oblasti domácích spotřebičů a spotřební elektroniky, představila na prestižním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2024 svá inovativní řešení pro chytrou domácnost budoucnosti. Současně opět posunula hranice zobrazovacích technologií a herních zážitků: představila mj. své inovativní televizory s úhlopříčkou až 110 palců, laserové projektory či zvukové systémy a také oznámila oficiální podporu nového herního titulu Black Myth: Wukong i certifikaci svých produktů pro konzole Xbox.

Řešení pro chytrou domácnost

Na velkoryse pojaté ploše mohli návštěvníci vidět a zažít novinky, reflektující tři inteligentní scénáře budoucnosti inteligentního bydlení: chytrou kuchyň, chytré praní a chytré zdravější prostředí. Mohli se přesvědčit, že nejnovější smart domácí spotřebiče, které je možné přes platformu ConnectLife plně propojit, mění zaběhnutá pravidla a přinášejí intuitivnější a dostupnější budoucnost chytrého bydlení.

Jako středobod chytré kuchyně se představily chytré chladničky Hisense Refrigerator PureFlat Smart Series s dotykovou TFT obrazovkou s úhlopříčkou 21 palců a bohatou nabídkou inteligentních funkcí. Za zmínku stojí funkce receptů na bázi umělé inteligence (AI Recipe), která monitoruje zásoby potravin v chladničce a na základě dostupných surovin a data minimální trvanlivosti doporučuje personalizované recepty. Chladnička navíc slouží jako ConnectLife Hub, tedy ovládací centrum pro chytré domácí spotřebiče s ovládáním na dálku prostřednictvím aplikace ConnectLife. Funkce AI Eco pak umožňuje aktivovat režim úspory energie.

Trouby z řady Hisense Hi8 s uživatelsky příjemným rozhraním a displejem VisionPlus Screen nabízejí široký výběr kulinárních funkcí, včetně horkovzdušného fritování (air-fry), rychlého předehřívání a pizza režimu. Prémiové trouby Hisense Hi 9 se navíc pyšní pokročilými funkcemi, jako je technologie InCamera s podporou AI pro chytré pečení či automatické otevírání a zamykání dvířek. Velká TFT obrazovka navíc umožňuje pohodlné prohlížení více než 140 přednastavených receptů či režimů a integrace s ConnectLife zaručuje pohodlnou a inspirativní přípravu pokrmů.

Chytré praní reprezentovaly pračky z řady Hisense 7i. Inteligentní displej poskytuje uživatelsky přívětivé rozhraní, zatímco tříkanálový systém trysek iJet™ se postará o důkladné praní. Lepší prací výkon zajišťují funkce na bázi umělé inteligence, jako je např. funkce AI Super Wash, která upravuje parametry praní podle hmotnosti náplně, materiálu oděvů či hladiny a tvrdosti vody. Sušička z řady 7i pak zaručuje dokonale suché prádlo pomocí programu AI Super Dry s přesným prostorovým senzorem vlhkosti.

Chytré řešení pro ideální teplotu a čisté vnitřní prostředí představily klimatizace Hisense Energy Pro X s řadou pokročilých a energeticky úsporných funkcí. Funkce AI Smart Airflow upravuje směr proudění vzduchu pro dokonalý pocitový komfort, technologie HI-NANO zlepšuje kvalitu ovzduší uvolňováním vysokých koncentrací iontů, schopných zlikvidovat během dvou hodin 92,6 % virů H1N1, 88,54 % bakterií E. coli a 60,07 % částic polétavého prachu frakce PM2,5. Nechyběla ani tepelná čerpadla typu vzduch-voda Hisense Hi-Therma ATW, proslulá svým vynikajícím výkonem, ekologickými parametry a možností flexibilní kontroly až 7 samostatných místností.

Pohlcující herní zážitky

Na veletrhu si přišli na své také fanoušci her a akce ve velkém stylu. Nepřehlédnutelným tématem bylo globální partnerství Hisense s nedávno uvedenou RPG hrou Black Myth: Wukong. Ve speciální herní zóně se hráči mohli na 100palcových televizorech U7 a E7 PRO ponořit do světa, kde se prolíná mýtický příběh s úžasným vizuálním zpracováním a strhujícími rychlými akcemi.

Výrazným prvkem spolupráce je exkluzivní obrazový režim Black Myth: Wukong. Využívá špičkovou technologii Hisense a vylepšuje vizuální kvalitu hry pomocí HDR, přesné kalibrace barev a zvýraznění tmavých částí obrazu – v herním režimu jsou proto barvy živější a detaily ještě propracovanější. Ve spolupráci se společností Dolby nabízí tento režim také pohlcující audiovizuální zážitek, který odpovídá zvukovému záměru hry. Díky pokročilému hernímu režimu 144Hz Game Mode PRO a vysoké obnovovací frekvenci až 240 Hz je hraní plynulé i ve skutečně rychlých scénách. Další funkce, jako je Game Bar a  podpora AMD FreeSync Premium PRO už jen dotvářejí ideální herní prostředí.

Ohromující herní zážitky s laserovými projektory s certifikací „Designed for Xbox“

Počátkem letošního roku navázala společnost Hisense spolupráci s konzolemi Xbox. Hisense Laser Cinema PX3-PRO je prvním projektorem s ultrakrátkou projekční vzdáleností s certifikací „Designed for Xbox“. Nabízí zcela novou úroveň pohlcujících herních zážitků s rozlišením 4K a je schopen projekce obrazu s úhlopříčkou v rozsahu od 80 do 150 palců (200-381 cm). Je certifikovaný pro technologie Dolby Vision a IMAX Enhanced a poskytuje skutečně výjimečnou kvalitu obrazu. Vysoká obnovovací frekvence na úrovni až 240 Hz je ideální pro rychlé akční tituly; herní zážitky posouvají na novou úroveň i pokročilá technologie MEMC pro plynulost obrazu a automatický režim nízké latence pro plynulý výkon bez zpoždění.

Certifikaci „Designed for Xbox“ získal také inteligentní laserový miniprojektor C2 Ultra s rozlišením 4K, technologií Hisense TriChroma se třemi laserovými paprsky a se schopností promítat neuvěřitelně široké spektrum barev, pokrývající 110 % nejvyššího standardu BT.2020. Certifikace IMAX Enhanced a Dolby Vision jsou zárukou filmových zážitků na úrovni kina s výjimečnou úrovní jasu a se skutečně intenzivním podáním černé. Projektor C2 Ultra disponuje také automatickým herním režimem a technologií MEMC pro intenzivní herní zážitky; obnovovací frekvence až 240 snímků za sekundu se postará o plynulý a ostrý obraz během hraní. Projekce s úhlopříčkou až 300 palců (762 cm) podporuje možnost hraní na rozdělené obrazovce, což je ideální alternativa pro kooperační hru více hráčů.

Na veletrhu nechyběly ani prémiové televizory z nejvyšší řady Hisense UX. A také Hisense Canvas TV, které mohou vedle klasické funkce televizoru fungovat i pro věrné zobrazení uměleckých děl a fotografií.

Více informací: cz.hisense.com

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Hisense je druhým největším dodavatelem televizorů na světě, patří k TOP třem značkám TV na klíčových trzích a je také globální jedničkou v televizorech s úhlopříčkou 100 palců.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má po celé Evropě 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si buduje nejen v segmentu pokročilých televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 110″ včetně laserových, QLED TV, Mini-LED TV s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se rychle v ČR a SR rozšiřuje.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Nově spolupracuje s legendárním fotbalistou Janem Kollerem, který je tváří právě odstartované kampaně a zapojuje se i do mnoha aktivit pro fotbalovou veřejnost i mládež. Hisense je oficiálním partnerem ME ve fotbale UEFA EURO 2024; ME přitom sponzoruje již potřetí za sebou. Byl i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale v letech 2018 a 2022 a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Fujifilm začíná v Česku prodávat tiskárnu instax mini Link 3 pro rychlý tisk fotek ze smartphonu

Společnost Fujifilm uvedla na český trh kapesní tiskárnu instax mini Link 3, která dokáže za několik sekund vytisknout jakoukoli fotografii uloženou ve vašem smartphonu. Třetí generace tiskárny mini Link je již v prodeji za 3299 Kč včetně DPH. Na výběr je ze tří různých barevných variant, které odpovídají aktuálním barevným trendům – Rose Pink, Clay White a Sage Green. Tiskárna instax mini Link 3 nabízí vedle okamžitého tisku fotek i dvě zcela nové funkce – instax AiR Studio a Click to Collage. instax AiR Studio umožňuje uživatelům vylepšit fotky trojrozměrnými efekty rozšířené reality – např. balonky nebo girlandami. Funkce Click to Collage pomáhá uživatelům tvořit koláže složené z až šesti různých fotek. Novinka je kompatibilní se smartphony s operačními systémy Android a iOS (Apple).

Zábavné LED diody

Tělo tiskárny nově zdobí logo instax na svislých liniích, které jsou charakterictické pro řadu tiskáren „mini Link“. Po zapnutí tiskárny se pod logem barevně rozsvítí tři barevné LED diody, které ztělesňují zábavu při používání tiskárny Link 3.

Nově přidané funkce tiskárny instax mini Link 3:

  1. Snadný tisk fotek z již natočeného videa

Ve speciální mobilní aplikaci instax mini link můžete jednoduše upravit fotku uloženou ve vašem telefonu – zvětšit, zmenšit nebo ji otočit, použít filtr či upravit jas, abyste dosáhli požadovaného výsledku. Kromě toho vám aplikace umožňuje importovat a upravovat videa uložená v telefonu. Díky tomu si můžete prohlížet jednotlivé snímky videa a vybrat si nejlepší okamžik, který chcete vytisknout.

  1. instax AiR Studio pro ozdobení snímku pomocí 3D efektů rozšířené reality

Tato zábavná funkce vám umožňuje libovolně kombinovat 3D efekty rozšířené reality a vyzdobit prostor na fotce za pomoci speciální aplikace.

K dispozici jsou tři typy efektů rozšířené reality: „Back“ pro vytvoření pozadí objektu, „Decor“ pro ozdobení okolí objektu a „Effect“ pro vytvoření toho nejlepšího záběru s pohyblivým efektem rozšířené reality. Efekty rozšířené reality je možné použít samostatně nebo jich zkombinovat více a vyzdobit tak prostor na snímku.

Aplikace také nabízí funkci „Remote Live View“, která umožňuje sdílet s vašimi přáteli náhled scény snímku ještě před jeho pořízením. Zobrazí se QR kód a po jeho naskenování si vy nebo kdokoli jiný může prohlédnout, jak bude výsledný snímek vypadat.

  1. Funkce „Click to Collage“ pro tvorbu koláží ze série pořízených fotek

Funkce „Click to Collage“ pomáhá tvořit koláže pomocí mobilní aplikace. Aplikace umožňuje pořídit až šest snímků po odpočtu „3. 2. 1“ zobrazeného na displeji telefonu. Díky tomu můžete vytvářet zábavné koláže, na kterých bude zachyceno více póz a výrazů obličeje.

Když vytvořené koláže vytisknete pomocí tiskárny mini Link 3, funkce instax Animation spojí fotky do flipbookového videa. Video si můžete prohlédnout, když naskenujte QR kód vytištěný na instax snímku. Flipbookové video pak stačí poslat svým přátelům a rodině nebo ho sdílet na sociálních sítích.

Lehká a rychlá

Kompaktní a lehká tiskárna instax mini Link 3 se díky malým rozměrům velmi snadno přenáší. Vytištění jedné fotky trvá přibližně 15 sekund, a na jedno nabití dokáže zařízení vytisknout přibližně 100 fotek ve formátu filmu instax mini. S vaším telefonem tiskárnu bez problémů spárujete bezdrátově pomocí Bluetooth.

Další informace o tiskárně instax mini Link 3 najdete na adrese https://instax.cz/tiskarny/mini-link-3/

O značce instax™

Od svého uvedení na trh v roce 1998 udávala řada instantních fotoaparátů instax™ trendy a vyvíjející se technologie a rozšířila svou řadu nejen o analogové instantní fotoaparáty, ale také o hybridní instantní fotoaparáty využívající digitální technologii, tiskárny pro smartphony a digitální fotoaparát do dlaně. instax™ stále nabízí různé způsoby, jak si užít fotografování, a rozšiřuje tak uživatelskou základnu ve více než 100 zemích. Další informace najdete na: www.instax.cz

Exit mobile version