Společnost VIDAA, přední platforma pro chytré televizory, oznámila partnerství se službou Max společnosti Warner Bros. Discovery. Dnešním dnem startuje Max na platformě VIDAA na třech kontinentech včetně Čech a Slovenska. Díky tomuto propojení získají uživatelé bezproblémový přístup k bohaté knihovně filmů, seriálů a dokumentů předních značek, jako jsou HBO, Warner Bros., Adult Swim, ID a DC Universe. V České a Slovenské republice jsou to primárně televizory značky Hisense.
Max je hlavní streamovací destinací pro originální filmy HBO, filmy Warner Bros., stejně jako oblíbené seriálové klasiky i netrpělivě očekávané premiéry filmů HBO, jako je „Tučňák“ (19. září) a „Duna: Proroctví“ (listopad).
Díky integraci služby Max do platformy VIDAA si odteď mohou miliony uživatelů na celém světě vychutnat tento prémiový obsah prostřednictvím intuitivního rozhraní jen několika kliknutími.
VIDAA je rychle se rozvíjející operační systém pro chytré televizory, který uživatelům nabízí přístup k různým streamovacím službám, živému televiznímu vysílání a aplikacím prostřednictvím jediné, snadno použitelné platformy. Platforma VIDAA je navržena pro bezproblémovou integraci a podporuje globální i místní poskytovatele obsahu.
O platformě Max
Max® je rozšířená streamovací platforma společnosti Warner Bros. Discovery, která je k dispozici v Evropě, USA a v zemích Latinské Ameriky. Přináší jedinečné a nečekané příběhy od nejkvalitnějších scénářů, přes to nejlepší z nescénářových pořadů až po živé sportovní přenosy a zprávy (pokud jsou k dispozici). Max je místem, kde na jednom místě najdete HBO Originals, filmy Warner Bros, Max Originals, DC Universe, Kouzelný svět Harryho Pottera a nejlepší pořady ve své třídě z oblasti gastronomie, domácnosti, reality, životního stylu a dokumentů.
O platformě VIDAA
VIDAA je přední operační systém pro smart TV, který pohání televizory Hisense, Toshiba a chytré TV dalších 400 značek po celém světě. Poskytuje širokou škálu streamovacích služeb, aplikací a živého televizního vysílání milionům uživatelů na celé planetě. VIDAA se zaměřuje na výkon, jednoduchost a uživatelský zážitek a nabízí jednoduchý ekosystém, který podporuje globální i místní poskytovatele obsahu a zajišťuje uživatelům přístup k nejlepší dostupné zábavě. Aplikaci MAX dostanou na našem trhu televizory od modelového roku 2021-2022 (řady G, H, K, N) s operačním systémem VIDAA 6 a novějším.
O společnosti Hisense
Hisense je přední světovou značkou domácích spotřebičů a spotřební elektroniky a oficiálním partnerem šampionátu UEFA EURO 2024™. Podle údajů společnosti Omdia se značka Hisense v roce 2023 i v prvním čtvrtletí roku 2024 umístila na druhém místě žebříčku celkového celosvětového prodeje televizorů a je lídrem v kategorii televizorů s úhlopříčkou 100 palců. Společnost prošla rychlou expanzí a nyní působí ve více než 160 zemích, přičemž se specializuje na multimediální produkty, domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie.
Když první odvážlivci vstoupili do segmentu doručování potravin, málokdo tušil, o jak populární a vyhledávanou službu za deset let půjde. Na růstu online nakupování potravin nic nezměnilo ani odeznění globální pandemie. Například americký gigant DoorDash hlásí téměř každé čtvrtletí pětinový nárůst objednávek, podobně roste i jeho obrat a nejnověji tento marketplace oznámil, že chce dále posílit svoji vertikálu zaměřenou na rozvoz potravin. Do grocery segmentu vstoupili i hráči, kteří dříve poskytovali taxislužby nebo doručovali obědy.
Na novou situaci musí tradiční obchodní řetězce přirozeně nějakým způsobem reagovat. Obvykle zvažují dvě možnosti – zda působit v online prostoru primárně přes již existující marketplace, nebo budovat e-shop pod vlastní značkou. Ačkoli se první cesta může zdát časově, finančně i logisticky úspornější, z dlouhodobého hlediska připravuje obchodníka o zásadní příležitosti a může být pro něj dokonce i reputačním rizikem.
Na tržišti v anonymním režimu
Etablovanou maloobchodní značku na marketplace lze přirovnat k situaci, kdy by se nejznámější český fastfoodový řetězec rozhodl prodávat své bagety primárně ze sdíleného stánku na rušné tržnici – a ještě s cizím prodavačem. Určitě by něco vydělal, ztratil by ale přímý kontakt se svým zákazníkem a identitu, kterou si léta poctivě budoval.
Na online tržišti je prodejce jedním z mnoha. Šíře nabídky zboží od desítek až stovek různých prodejců rozptyluje pozornost zákazníka, který obvykle nedělá pravidelné nákupy jen u jednoho z nich, a kromě toho je také průměrná hodnota nákupu na online tržišti až o polovinu nižší ve srovnání s nákupem na e-shopu obchodníka. Prodejci zároveň netuší, jaký zákazník jejich produkty nakupuje, jaké jiné doplňkové zboží hledá, případně zda se rozhodoval primárně podle ceny, nebo třeba dle původu a kvality výrobku. Jednoduše řečeno, prodejce nemá k dispozici data o chování zákazníků, přestože jsou pro správné plánování a rozhodování naprosto klíčová. Dobrovolně se vzdává přístupu k těmto cenným údajům ve prospěch marketplace.
Naopak vlastní e-shop a spolupráce s důvěryhodným logistickým partnerem jsou zárukou, že prodejce má plnou kontrolu nad skladovou dostupností i množstvím zalistovaného zboží – běžně lze na plnohodnotném e-shopu ve srovnání s online tržišti nalézt až desetinásobek zalistovaných produktů. Obchodníci zároveň nepřichází o důležité datové zdroje a nemusí investovat čas a finance do oblasti, která je pro mnohé noční můrou – ano, je jí logistika.
Nároky zákazníků budou jen stoupat
Proč jsem zmiňoval „důvěryhodného a spolehlivého logistického partnera“? Český zákazník je, minimálně co se týče rychlosti a přesnosti doručování objednávek, náročný. Chyby neodpouští a chce se na svůj obchod spolehnout. Je také třeba si uvědomit, že kurýr je jediným styčným bodem mezi ním a e-shopem, takže prodejce reprezentuje. Při výběru partnera, kterému obchodník tak důležitou roli svěří, je tedy na místě obezřetnost.
Důvěryhodný a spolehlivý logistický partner je ten, kdo dokáže zákazníkům komfort i kvalitu garantovat za každých okolností. To v praxi znamená především možnost doručování v předem vybraný čas, který je opravdu dodržen, zvládnutý proces řízení kapacit, transparentní komunikaci či technickou a hygienickou způsobilost flotily aut. Špičkový partner dnes dokáže klientovi pomoci i s navržením celého online prodejního kanálu včetně komplexního nastavení a řízení skladování a vyskladňování.
Řešení v podobě vlastního e-shopu se sice může zdát na první pohled komplikovanější než vstup na marketplace, přináší však zásadní výhody – maloobchodník neobětovává svoji identitu, produkty nabízí podle skutečných skladových zásob, a navíc stále lépe poznává svého online zákazníka. Tato symbióza mezi prodejcem potravin a zkušeným logistickým partnerem je z dlouhodobého hlediska přínosnější než okamžité prodeje „anonymům“ na tržištích.
Evropa zaznamenala rychlý nárůst mladých investorů, protože Gen Z je nyní aktivní na trhu a začíná tedy investovat zatím nejmladší generace.
Nedávný reprezentativní průzkum v Česku ukázal, že pouze 27 % Čechů ve věku Gen Z uvedlo, že neinvestují, v porovnání s více než 40 % ve věkové skupině 55+.
Mladí investoři ve věku 18–34 let nyní tvoří 58 % celkové zákaznické základny investičních služeb Revolutu v Česku, což je mírně pod celoevropským průměrem Revolutu, který je 62 %.
Investice do fondů peněžního trhu prostřednictvím FlexiFondů od Revolutu pokrývají více než polovinu (54 %) českých investičních portfolií lidí ve věku 18–34 let, akcie tvoří 27 %, ETF 12 % a dluhopisy 8 %.
Průměrná velikost investičního portfolia v Česku je přes 3 900 €, přičemž nejmladší investoři (18–25) začínají s menšími částkami a průměrnými portfolii okolo 650 € a ti, kteří se blíží věku 35 let, investují přes 2 400 €.
Evropa zaznamenala dramatický nárůst mladých investorů, protože generace Z začíná investovat v mladším věku než kterákoli generace před ní. Interní data Revolutu, globální finanční superaplikace s více než 45 miliony zákazníků po celém světě, odhalují preference mladých investorů a investiční trendy v Česku a celé Evropě. Investiční služby v EHP poskytuje Revolut Securities Europe UAB (Revolut).
Nedávný reprezentativní průzkum, který provedla společnost Dynata jménem společnosti Revolut v Česku, ukázal, že pouze 27 % Čechů ve věku Gen Z uvedlo, že vůbec neinvestuje, v porovnání s více než 40 % ve věkové skupině 55+. Navíc bylo zjištěno, že investoři Gen Z jsou ochotni podstoupit více rizik při investování ve srovnání s jinými generacemi. 1 z 5 Čechů (20 %) ve věkové skupině 18–24 let uvedl, že je ochoten více riskovat, aby ze svých investic vytěžil co nejvíce, zatímco ve skupině 55+ byla ochotna riskovat pouze 4%.
Mladší generace dbají podle průzkumu při výběru poskytovatele investic nejvíce na nízké a transparentní poplatky (40 %). Pro Čechy ve věku 45+ je pak nejdůležitější renomovaný a důvěryhodný poskytovatel. Zdroje pro vzdělávání od poskytovatelů investic také nejvíce preferovaly osoby ve věku 18–24 let (18 %), přičemž tato preference dramaticky klesá ve věkových skupinách 55+ (3 %).
Mladí investoři ve věku 18–34 let nyní tvoří 58 % celkové zákaznické základny investičních služeb Revolut v České republice, což je mírně pod celoevropským průměrem Revolutu 62 %, přičemž největší podíl mladých lidí investuje prostřednictvím Revolutu v Belgii (72 % ), Nizozemsku (70 %) a Itálii (69 %). 1 ze 4 evropských zákazníků, kteří začali investovat s Revolutem v první polovině roku 2024, uvedli, že jsou v investování nováčci.
Investice do fondů peněžního trhu prostřednictvím FlexiFondů od Revolutu zabírají více než polovinu (54 %) investičních portfolií 18–34letých, akcie tvoří 27 %, ETF 12 % a dluhopisy 8 %. Průměrná velikost investičního portfolia v Česku je přes 3 900 Є, přičemž nejmladší investoři (18–25) začínají s menšími částkami a průměrnými portfolii okolo 650 Є a ti, kteří se blíží věku 35 let, investují přes 2 400 Є.
Pokud se podíváme na nejčastěji obchodovaná aktiva ve věkové skupině 18–34 let, v červenci letošního roku byl nejobchodovanější americkou akcií (v čele žebříčků nejprodávanějších a nejkupovanějších aktiv) americký technologický gigant Nvidia, výrobce GPU, který je hnací silou pokroku v oblasti umělé inteligence. Nejprodávanějším a nejkupovanějším ETF byl Vanguard S&P 500, sledující výkonnost akcií 500 předních společností kótovaných na burzách v USA. Na poli akcií EU se na předních místech pohybovaly akcie německého zbrojního výrobce Rheinmetall AG, které byly nejprodávanější v EU, a akcie německé automobilky Mercedes-Benz Group AG, které byly nejčastěji nakupované.
Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EHP), říká:
„Bezprecedentní míra zapojení mladších generací do investování přináší do prostředí financí změnu. Tato generace se více angažuje a klade velký důraz na vzdělávání. Revolut přichází jako šikovný nástroj pro budování znalostí a sebedůvěry v investování díky našim kurzům a kvízům v Akademii, personalizovaným upozorněním, informacím o výkonnosti společností a aktuálním zprávám z trhu. To vše je k dispozici v aplikaci Revolut.
Pro jednotlivce, kteří nemají dostatek času nebo odborných znalostí pro správu svých investic, mohou hrát roli také služby Robo poradce Revolut, který pomocí analytických nástrojů vytváří a spravuje investiční portfolia na základě finanční situace a cílů zákazníka. Těšíme se, až se setkáme s další vlnou investorů a podpoříme je na jejich cestě.“
Revolut nabízí svým zákazníkům v celém EHP širokou škálu investičních možností a v aplikaci Revolut je k dispozici více než 3 000 finančních aktiv (akcie USA a EHP, ETF, podnikové a státní dluhopisy). Investování do akcií a ETF je v rámci povoleného limitu plánu bez poplatků. Mohou být účtovány ostatní poplatky.
Revolut nabízí také službu Robo poradce, která je nejvýhodnější pro zákazníky, kteří mají omezené nebo žádné zkušenosti s obchodováním nebo nemají čas na rozsáhlý investiční průzkum. Pro aktivnější zákazníky, kteří se věnují obchodování, společnost zavedla službu Obchodování Pro. Jedná se o placené předplatné, které mimo jiné nabízí přístup k cenovým výhodám (např. nižší poplatky za provize a vyšší limity u pokynů) a dalším analytickým funkcím.
Investiční služby v EHP poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB, investiční podnik autorizovaný a regulovaný Litevskou centrální bankou. Tyto informace nejsou investičním poradenstvím, doporučením ani nabídkou k přijetí jakéhokoli investičního rozhodnutí, a jsou poskytovány pouze pro informační účely. Stejně jako u všech investic platí investiční riziko a výnosy nejsou zaručeny. Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků. Hodnota investic může stoupat i klesat a výnosy mohou být ovlivněny kolísáním měny. Další informace naleznete v obchodních podmínkách a ujednáních, na stránce s Nejčastějšími dotazy týkající se poplatků, a v popisu rizik.
Investiční průzkum provedla výzkumná společnost Dynata, reprezentativní vzorek zahrnoval 15 000 lidí v 15 zemích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Rumunsko, Bulharsko, Polsko, Maďarsko, Litva, Řecko, Česko, Chorvatsko, Slovensko), z toho 1 000 lidí v Česku (březen 2024).
Přehled je založený na agregovaných datech zákazníků investičních služeb Revolut z 1. pololetí 2024.
O REVOLUTU
Revolut je licencovaná evropská banka, která pomáhá lidem získat více ze svých peněz. V roce 2015 začal Revolut ve Velké Británii nabízet převody a směnu peněz. Dnes více než 45 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů od Revolutu a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí.
V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a snadno propojujeme lidi po celém světě.
Kdo myčku má, nedá na ni dopustit. Bez odmlouvání se postará den co den o spoustu špinavého nádobí a přitom šetří vodu i čas. Mezi myčkami jsou ale velké rozdíly. Na co si dát pozor, až budete pořizovat novou?
Velká kapacita a dokonale využitelný vnitřní prostor
Kapacitu myčky zpravidla udává počet sad, které lze v jednom cyklu umýt a usušit. Málokdy ale máte hostinu pro 12 a více lidí, proto je potřeba se podívat na využitelnost myčky i jinak. Nikoho totiž nebaví, když se do myčky vedle talířů a náčiní už nevejde mísa, hrnec nebo pánev.
Přeborníkem v kapacitě jsou například myčky Whirlpool MaxiSpace s vyspělými technologiemi a revolučním uspořádáním vnitřního prostoru zvětšeného na výšku o 4 cm – samozřejmě při zachování vnějších rozměrů. Nabídnou díky tomu až o 10 % místa víc, než myčky se standardním interiérem.
Některé modely jsou vybaveny speciální hlubší třetí zásuvkou s integrovanými vodními tryskami, do které jde umístit kuchyňské náčiní, menší misky a dokonce i sklenice s výškou až 13 cm, aniž by se tím omezila kapacita zbytku myčky. U jiných modelů vybavených flexibilní příborovou zásuvkou jde podle potřeby příborovou zásuvku zúžit nebo ji zcela vyjmout. Do středního koše můžete vložit dezertní talíře o průměru až 19 cm, a zároveň se do spodní zásuvky stále vejdou velké talíře na pizzu o průměru až 32 cm. Myčky se tak postarají o opravdu hodně rozmanitého nádobí, bez ohledu na to, jestli zrovna chystáte velkou hostinu v italském stylu nebo zkoušíte nové kulinářské postupy se spoustou hrnců, pekáčů, mís a náčiní.
Technologie, které se postarají o skutečně čisté a suché nádobí
O tom, jak moc budete spokojeni s výkonem myčky, rozhodují hlavně technologie a funkce. Přitom mohou fungovat automaticky, jako například inteligentní technologie Whirlpool 6. SMYSL. Ta využívá senzory, které dokážou detekovat míru znečištění nádobí a podle toho automaticky přizpůsobit nastavení cyklu s co nejvyšší úsporou vody, energie i času při zachování skvělých výsledků mytí.
Whirlpool využívá u svých pokročilých myček také unikátní systém PowerClean Pro, který disponuje až o 60 % výkonnějšími vysokotlakými vodními tryskami v zadní části spodního koše. Ty se postarají se o mnohem intenzivnější mytí zaschlého a silně znečištěného nádobí i bez předmývání. Díky funkci PowerClean Pro a speciálním držákům je navíc možné velké nádobí jako hrnce, pekáče nebo pánve rovnat nastojato, a tím získat v dolním koši až o 30 % více místa.
O dokonale suché nádobí s úsporou energie se postará funkce NaturalDry, která na konci mycího cyklu automaticky otevře dvířka myčky o 10 cm a umožní tak přirozené a úsporné dosušení nádobí pomocí proudění vzduchu. Nepodceňte ani hlučnost myčky – ty nejtišší mají invertorový motor a pouhých 38 dB.
Jak zjistit, kolik vaše nová myčka ušetří?
Vedle energetických štítků je tu nový nezávislý nástroj Youreko, který funguje i na stránkách www.whirlpool.cz. Jedním rychlým pohledem vidíte, kolik peněz ušetříte za spotřebovanou energii konkrétním spotřebičem za dobu jeho předpokládané životnosti, a to ve srovnání se všemi obdobnými výrobky na trhu včetně konkurence. Výrazně vám to usnadní výběr: budete porovnávat nejen pořizovací cenu, ale i náklady na provoz, resp. úsporu energie.
Abychom uvedli konkrétní příklad – extra úsporná plně integrovaná myčka Whirlpool W7I HF60 TUS s velkorysou kapacitou 15 sad nádobí, vnitřním osvětlením, technologií 6. SMYSL a funkcí Power Clean Pro je nejlepší myčkou pro 15 sad na celém tuzemském trhu. Za dobu předpokládané životnosti 11 let, při používání 5,5 krát týdně a tarifu 7,93 Kč/kWh (ke dni 3.9.2024) ušetří neuvěřitelných 15 222 Kč oproti nejméně úsporné myčce na trhu se stejnou kapacitou. Pokud myjete méně často, počítáte s delší dobou životnosti nebo máte jiný tarif, můžete si snadno náklady provozu i úspory zpřesnit.
Jestli nemáte místo na klasickou 60cm myčku, na trhu jsou i úzké 45cm modely, které mají pokročilé technologie. Například i prémiový 6. SMYSL a systém PowerClean Pro.
Z velké konkurence 137 inovativních českých firem vzešli vítězové již 17. ročníku nejstarší startupové soutěže u nás. Nejvyšší příčkou ocenila odborná porota Vlastimila Hrabala, COO firmy Kardi Ai, která umožňuje lidem jednoduše monitorovat zdraví svého srdce. Na stupních vítězů stanula ještě Kamila Zahradníčková s virtuálními respondenty Lakmoos AI a Ladislav Dvořák s RoboTwin, nástroji pro názornou výuku robotů.
Absolutním vítězem Vodafone Nápad roku 2024 je Kardi Ai. Díky sofistikovaným algoritmům umělé inteligence identifikuje potenciální srdeční rizika a anomálie a poskytuje cenná data jak samotnému uživateli, tak jeho lékaři. Například arytmií, která může vést k srdečnímu selhání, mozkové mrtvici nebo brzkému nástupu demence, trpí podle COO firmy Vlastimila Hrabala jen v Česku přes půl milionu lidí – a asi třetina z nich o tom neví, protože nezažívají žádné potíže.
„Zdravotnictví se ukazuje jako další silná oblast českých inovátorů, podobně jako kyberbezpečnost, enterprise software nebo herní byznys. Obzvlášť ve spojení s AI, kde jsou tuzemské firmy technologicky velice silné. Již počtvrté v řadě vyhrál Vodafone Nápad roku právě zdravotnický projekt,“ popisuje zakladatel soutěže Martin Kešner. Loňský vítěz MAIA.Labs pomocí umělé inteligence urychluje a zpřesňuje endoskopická vyšetření, o rok dříve triumfoval Carebot, který rovněž s využitím AI pomáhá lékařům lépe rozumět tomu, co se nachází na rentgenových snímcích.
Vítězný tým Vodafone Nápad roku 2024 si odnesl 300 tisíc korun a dalších 100 tisíc získal za vítězství v kategorii Kooperativa Bezpečnost má zelenou. Všichni účastníci navíc mají šanci získat investici ve výši až 50 milionů korun. Mimo pozornosti investorů i potenciálních partnerů byly mezi oceněné projekty rozděleny také věcné ceny v hodnotě téměř 7 milionů korun. V rámci mentoringu zároveň finalisté získali přístup k desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva.
Celková druhá příčka letos připadla Kamile Zahradníčkové, jejíž Lakmoos AI automatizuje marketingové průzkumy. Pro firmy vytváří digitální respondenty, kteří přesně simulují jejich reálné klienty. Třetí místo obsadil Ladislav Dvořák a společnost RoboTwin, která vyvíjí chytrá zařízení pro robotizaci výroby. Pracovníkům umožňuje učit roboty bez programování, rychle a flexibilně. Díky no-code robotics řešení pomáhá automatizovat i tam, kde to dosud nebylo možné.
„Automatizace dnes proniká do všech oblastí života, a i díky mladým českým firmám má každý k dispozici špičkové technologie i nejnovější poznání. Lidé mohou být sami sobě lékařem, firmy vývojářem. Je nesmírně inspirativní sledovat, jak chytře startupy využívají nové globální příležitosti,“ uvedla Viktoria Korabelnikova, obchodní ředitelka pro ICT služby ve Vodafone Česká republika.
Další odměny účastníkům přinesla speciální ocenění od partnerů soutěže. Cenu týdeníku Ekonom získala Petra Doubková s ekologickými pracími papírky EcoHaus, titulem Huawei Startup roku 2024 se může chlubit Infigy Lukáše Caldra a Jiřího Šizlinga, jejichž tým bude mít plně hrazenou cestu do R&D centra Huawei v čínském Šen-čenu, stejně jako týmy, které skončily na celkovém 2. a 3. místě. Infigy je chytrá energetická platforma pro domácnosti, která řídí fotovoltaiku, bojler, tepelné čerpadlo, chytré zásuvky či nabíjení elektroauta pro maximální efektivitu.
Více o Vodafone Nápad roku
Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která již od roku 2007 slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty nadějných podnikatelů. Dosud jí prošlo přes 2500 projektů, které získaly investice za téměř půl miliardy korun. Zúčastnit se může jakákoli firma, jejíž produkt či služba není na trhu déle než dva roky. Cílem je nejen objevovat další revoluční produkty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, motivovat a pomáhat jim s uvedením na trh a následnou expanzí. Více o soutěži se dočtete zde.
Nový motorola razr 50 ultra přináší do rodiny razr dosud nejpokročilejší technologii fotoaparátů. Díky špičkovému hardwaru, jako je 50 Mpx hlavní fotoaparát s vysokým rozlišením a 50 Mpx teleobjektiv, v kombinaci s pohlcujícím softwarovým zážitkem, jako jsou funkce moto ai a funkce pro editaci využívající umělou inteligenci Google Photos, je fotografování s tímto zařízením posunuto na novou úroveň. Abychom uživatelům pomohli objevit sílu fotoaparátu razr 50 ultra s umělou inteligencí, rozebíráme některé z našich oblíbených funkcí fotoaparátu tohoto zařízení:
Všestrannost s pozicemi Flex View
Fotoaparát Razr 50 ultra nabízí širokou škálu pozic Flex View, které umožňují snímání bez použití rukou a nahrávání bez otřesů. Například v režimu videokamery mohou uživatelé telefon sklopit do vodorovné polohy, což usnadňuje přiblížení, zastavení nebo spuštění záznamu pouhým palcem. Duální náhled navíc umožňuje vašim přátelům nahlédnout, jak vypadají, díky pohlcujícímu venkovnímu displeji. Režim videokamery podporuje také poměr stran 9:16, což je ideální pro vytváření obsahu připraveného pro sociální média, a obsahuje adaptivní stabilizaci, která je ideální pro natáčení na cestách. Flex View také umožňuje telefonu stát samostatně v jakémkoli úhlu, pořizovat selfie bez použití rukou nebo stabilní časosběrná videa bez stativu.
Okamžité vylepšení fotografií pomocí moto ai
Pro ty, kteří chtějí okamžitě zlepšit svou fotografickou hru, je v zařízení zahrnuto několik funkcí fotoaparátu moto ai. Razr 50 ultra je vybaven funkcemi, jako je Action Shot, která upravuje rychlost závěrky a osvětlení podle světelných podmínek, což je ideální pro zachycení dynamických okamžiků, jako jsou skoky nebo sport. Dlouhá expozice umožňuje vytvářet umělecké světelné stopy nebo plynulé vodopády jediným klepnutím. A funkce Super Zoom, poháněná algoritmem strojového učení s umělou inteligencí, vylepšuje detaily i při fotografování z dálky. Každá z těchto funkcí usnadňuje fotografování na profesionální úrovni bez toho, aniž byste byli profesionálové nebo museli manuálně upravovat nastavení.
Režim Fotobudka Razr 50 ultra integruje režim Fotobudka (Photo Booth) na svých externích i interních fotoaparátech, takže je ideální pro rychlejší focení. Tato funkce spojuje čtyři fotografie do koláže připravené ke sdílení a jednoduchým gestem dlaně spustí odpočítávání, díky čemu jim uživatelé snadno vědí, kdy mají pózovat, což jim zajistí vždy ty nejlepší snímky.
Vždy dokonalé záběry Algoritmus Engine pro vylepšení fotografií využívá data RAW k vytvoření detailních a vyvážených fotografií. Při slabém osvětlení kombinuje 50 Mpx hlavní fotoaparát technologii Quad Pixel, OIS a okamžitý celopixelový PDAF, aby byly snímky nádherně čisté. Přední fotoaparát s rozlišením 32 Mpx se může pochlubit nejmodernějšími funkcemi, které uživatelům dodají jistotu při pořizování každého snímku.
Motorola razr 50 ultra je víc než jen chytrý telefon, je to výkonný nástroj pro pořizování a vytváření úžasného vizuálního obsahu. Ať už se jedná o ambiciózního fotografa, nebo o milovníka pořizování krásných fotografií, toto zařízení je navrženo tak, aby posunulo uživatelův zážitek z fotoaparátu na vyšší úroveň.
Tým Ušetřeno.cz má novou posilu, manažera a datového experta Petra Faberu. Na pozici jednatele a CFO jednoho z nejoblíbenějších srovnávačů na českém trhu přešel z mateřské ČSOB, odkud si přináší bohaté zkušenosti s řízením zpracovávání dat i skupinových projektů.
Mezi ně patřilo vedení programu Rainbow, neboli budování datového skladu, do kterého se slévají data z celé nadnárodní skupiny KBC, a transformace regulatorního reportingu. Jako ředitel oddělení Rainbow a DQM v ČSOB se Petr Fabera primárně věnoval managementu a rozvoji práce s daty. Díky svému studiu a kontaktům na VŠE Data & Business se mu podařilo úspěšně rozvíjet interní program datového vzdělávání zaměstnanců ČSOB.
„Mým cílem je především rozvoj společnosti Ušetřeno.cz a digitalizace našich služeb pomocí dat a AI. Pevně věřím, že přinášíme skvělou službu pro naše zákazníky, kteří jsou a budou středobodem naší každodenní práce.“ říká Petr Fabera.
O Ušetřeno.cz
Portál Ušetřeno.cz umožňuje spotřebitelům rychle a jednoduše srovnávat ceny energií napříč dodavateli, stejně jako ulehčuje výběr různých finančních produktů včetně půjček a hypoték či spoření, nebo mobilního operátora. Stačí do kalkulačky vyplnit požadované informace. Specialisté Ušetřeno.cz poté pomohou při výběru nejoptimálnější varianty.
Nová řada tiskáren Canon imagePROGRAF TZ-32000 umožňuje tisknout 4 strany formátu A1 za minutu a je tak nejrychlejší tiskárnou řady imagePROGRAF.
Nové modely imagePROGRAF TZ-32000 a TX-3200/TX-4200 jsou ideální pro tisk výkresů v CAD/GIS v segmentu AEC&M i pro tisk propagačních plakátů.
Canon imagePROGRAF TX-3200 má šířku 36“ a vyšší rychlost tisku než předchozí modely – tiskne až 3,3 strany A1 za minutu.
Praha, 18. září 2024 – Společnost Canon uvádí na trh další zařízení z úspěšné řady imagePROGRAF TZ a TX – imagePROGRAF TZ-32000 a imagePROGRAF TX-4200/TX-3200. Tyto pětibarevné tiskárny jsou ideální pro tisk v aplikacích pro počítačové zpracování návrhů (CAD) a geografických informačních systémů (GIS) a dále pro tisk plakátů. Tyto nové modely najdou uplatnění v celé řadě oborů, včetně architektury, projektování, stavebnictví a výroby (AEC&M), u poskytovatelů tiskových služeb (PSP) a veřejných institucí. Všechny modely nabízejí vyšší produktivitu, poskytují lepší kvalitu tisku plakátů v živých barvách a lze k nim dokoupit volitelný skener[1].
Tiskárna imagePROGRAF TZ-32000 je ideální pro tisk velkých objemů výkresů CAD vysokou rychlostí, a splňuje tak požadavky na vysokou produktivitu tisku výkresů v segmentu AEC&M. Tiskárna s úhlopříčkou 36“ dosahuje rychlosti tisku 4 stran A1 za minutu[2], což je nejvyšší rychlost tisku z celé řady imagePROGRAF. Produktivitu zvyšuje nový a zdokonalený proces snadného vkládání papíru a horní výstupní zásobník (TDT) pro nepřetržitý tisk, do kterého lze naskládat až 100 výkresů CAD různých velikostí nebo až 10 plakátů. Vstup s konfigurací pro dvě role umožňuje uživatelům vkládat média méně často a automaticky přepínat mezi dvěma velikostmi médií při tisku různých formátů. To je ideální pro komplexní aplikace CAD. Produkce je maximalizována díky rychlejšímu vkládání papíru a unikátním zásobníkům inkoustu s možností výměny za provozu (hot-swap), které umožňují nepřetržitý tisk.
Tiskárny imagePROGRAF TX-4200/TX-3200 uspokojí širokou škálu tiskových potřeb, včetně výkresů CAD, GIS a také plakátů, které využívají firmy v distribučním a maloobchodním sektoru. Zatímco imagePROGRAF TX-4200 má šířku 44″, model TX-3200 disponuje šířkou 36″. Oba modely tisknou rychleji než jejich předchůdci, až 3,3 strany formátu A1 za minutu[3] . Špičkové produktivity je dosaženo díky řadě funkcí, jako je vstup pro dvě role médií[4] s možností rychlé výměny a snadného vkládání papíru.
Vylepšené funkce pro tisk s vysokým rozlišením a jasnějšími barvami
Všechny nové modely sérií TZ a TX přinášejí řadu vylepšení včetně ostřejších čar a barevné kalibrace pro výraznější a konzistentní barvy. Tyto zdokonalené funkce umožňují přesný tisk detailních výkresů v CADu, od lineárních výkresů až po mapy, to je ideální pro sektor AEC&M i pro veřejné instituce. Nově vyvinutá technologie zpracování obrazu maximálně využívá zlepšených barevných vlastností inkoustu a reprodukuje syté a jasné barvy. Díky použití nejnovějšího magentového inkoustu Canon jsou výtisky v porovnání s předchozími modely[5] živější. Novinka umožňuje tisknout výraznější a zářivější barvy i na obyčejný papír. Pigmentové inkousty jsou odolné a chrání před rozmazáním, takže se výtisky ideálně hodí také pro použití ve venkovním prostředí.
Vyšší produktivita a efektivita
Nové tiskárny imagePROGRAF nabízejí několik funkcí, které pomáhají zvýšit produktivitu a efektivitu. Všechny modely disponují pokročilým systémem snadného vkládání papíru, který automaticky rozpozná šířku a typ papíru a odhadne jeho zbývající množství. Urychluje proces podávání papíru a zkracuje dobu nastavení role papíru[6] zhruba o 30 % ve srovnání s předchozími modely. Kromě toho je zachována vysoká kvalita obrazu díky systému pro detekci inkoustu, který automaticky pomocí pravidelného sledování výstupu inkoustu optimalizuje polohu jeho umístění. Vysokou kvalitu zajišťuje také funkce kalibrace barev, která automaticky koriguje odchylky barev na výstupu způsobené individuálními rozdíly tiskových hlav a jejich stárnutím. Výsledkem je úspora času potřebného k tisku a omezení prostojů zařízení. To umožňuje uživatelům rychle a efektivně produkovat velké množství výkresů a plakátů.
Navrženo s ohledem na životní prostředí
Všechny nové modely tiskáren řady TZ a TX byly navrženy tak, aby měly ve srovnání s předchozími modely nižší spotřebu energie5 – model TZ-32000 spotřebuje při provozu o 29 % méně energie a modely TX-4200/TX-3200 o 25 % méně energie. Ekologické jsou také obaly tiskáren, protože nevyužívají expandovaný polystyren (EPS). Obě řady tiskáren TZ a TX jsou ve Spojených státech registrovány jako zlaté produkty „EPEAT“ pod mezinárodní ekologickou značkou EPEAT, kterou zavedla nezisková organizace Global Electronics Council (GEC) zabývající se hodnocením elektronických produktů.
Navrženo pro klid v duši
Tiskárny řady imagePROGRAF TZ a TX nabízejí celou řadu bezpečnostních funkcí, od šifrované komunikace a zabezpečeného tisku pomocí kódu PIN až po pokročilý proces ověřování a bezpečné mazání pevného disku, které chrání citlivé informace, takže k tiskárně mají přístup, mohou pořizovat výtisky a spravovat úložiště dat pouze ti správní lidé.
Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny širokoformátového tisku společnosti Canon EMEA, k tomu dodává: „Nové tiskárny imagePROGRAF TZ a TX rozšiřují naši řadu imagePROGRAF, která představuje komplexní řešení pro velkoformátový tisk CAD/GIS a plakátů, a poskytují našim zákazníkům na trhu AEC&M, poskytovatelům tiskových služeb a veřejným institucím produktivní a spolehlivé tiskárny, které potřebují. Díky vylepšeným tiskovým funkcím přinášejí tyto nové modely vysoce kvalitní, přesné a ostré výtisky CAD/GIS s živými barvami, které usnadňují čtení technických výkresů, a díky pigmentovým inkoustům, které se nerozmazávají, to platí i na stavbě a při vystavení různým povětrnostním podmínkám.“
Nové modely imagePROGRAF budou v prodeji u akreditovaných partnerů Canon či přímo u společnosti Canon od 1. října.
Další informace o zařízení imagePROGRAF TZ-32000 a imagePROGRAF TX-4200/TX-3200 naleznete na adrese:
Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.
Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.
Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.
Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.
Předchůdcem modelu TZ-32000 je imagePROGRAF TZ-30000 ( uvedený na trh v květnu 2021) a předchůdcem modelu TX-4200/3200 je imagePROGRAF TX-4100/3100 ( uvedený na trh v únoru 2021). ↑
Pro účely zde popsaného procesu vkládání papíru Canon se jedná o následující: u modelu TZ-32000 se jedná o dobu, za kterou obsluha vymění role papíru v tiskárně v podávací části hlavní jednotky a zavře kryt role, aby byla tiskárna připravena k pokračování v tisku; u řady TX se jedná o dobu od vložení role papíru do podávací části hlavní jednotky do doby, kdy je tiskárna připravena k tisku. ↑
Společnosti Cisco a Honeywell spojily své technologie do řešení, které s využitím umělé inteligence dokáže v reálném čase optimalizovat spotřebu energie v komerčních budovách a přizpůsobit vytápění či klimatizaci aktuální obsazenosti. Nasazení společné platformy v provozu budovy nebo v celém kampusu dovoluje razantně snížit spotřebu energií a tím i snížit uhlíkovou stopu.
„V režimu hybridní práce již zdaleka neplatí, že zejména kancelářské budovy jsou obsazeny zaměstnanci v pracovních dnech v době například od 9 do 17 hodin. Naopak využívání objektů výrazně kolísá, a to nejen v průběhu pracovního dne, ale i v rámci celého týdne. Majitelé budov, kteří tomuto nepravidelnému rytmu dokážou přizpůsobit vytápění, klimatizaci, osvětlení, ale třeba i úklidové a údržbářské práce, mohou výrazně ušetřit na provozních nákladech,“ uvádí síťový expert Cisco Dominik Soukup.
Podstatné zvýšení flexibility do managementu provozu budov přináší společná platforma Cisco a Honeywell. Obě společnosti zkombinovaly do jednoho řešení své produkty Cisco Spaces a Honeywell Forge Sustainability+ for Buildings. Platforma využívá umělou inteligenci a strojové učení k monitoringu budov a následnému řízení systémů vytápění, větrání či klimatizace v reálném čase podle aktuální vytíženosti prostor.
Cisco Spaces shromažďuje data o obsazenosti a prostředí v budově přímo ze síťové infrastruktury Cisco (například přístupové body, routery), různých senzorů, zařízení pro spolupráci, ale i IoT třetích stran. Mimořádnou výhodu Cisco Spaces přitom představuje fakt, že nevyžaduje do systému přidávat žádný další hardware. Honeywell Forge Sustainability+ for Buildings pak tyto informace využívá ke zlepšení energetické účinnosti a poskytuje přehled o využití budov.
Teplota, osvětlení a větrání v místnostech se autonomně nastavují především podle toho, kde a kdy se v budově nacházejí lidé. To v konečném důsledku pomáhá automatizovat každodenní provoz budovy, optimalizovat spotřebu energie, ale současně i zvýšit komfort zaměstnanců (když například systém automaticky vyvětrá místnost před nadcházející schůzkou).
Nasazení řešení pomáhá výrazně snížit spotřebu energií, což se promítá i do omezení emisí skleníkových plynů. Vzhledem k tomu, že budovy tvoří podstatnou část globálních emisí uhlíku a systémy vytápění, chlazení a ventilace představují 40–60 % z jejich celkové spotřeby energie, společné řešení Cisco a Honeywell i významný krok pro snižování uhlíkové stopy budov.
O Cisco Systems
Cisco (NASDAQ: CSCO) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií, které zajišťují fungování internetu. Cisco inspiruje a otevírá nové možnosti tím, že mění váš pohled na aplikace, zabezpečuje vaše data, transformuje vaši infrastrukturu a pomáhá vašim týmům k úspěchu v globální a inkluzivní budoucnosti. Další informace naleznete na newsroom.cisco.com nebo nás sledujte na Twitteru na @Cisco.
Divizi Cloud and Security Competence Center Seyforu, jednoho z největších evropských hráčů v oblasti poskytování firemních ICT řešení, posiluje Lucie Jahnová. V pozici ředitelky týmu architektů a konzultantů se v první řadě zaměří na aktuální téma – řešení kybernetické bezpečnosti firem v kontextu směrnice NIS2. Kromě jiného se také nyní účastní přípravy nových řešení pro zajištění bezpečnosti velkých společností s využitím AI.
Lucie Jahnová je v oblasti kybernetické bezpečnosti uznávaným odborníkem a své bohaté zkušenosti využívá od roku 2021 jako odborný konzultant Ministerstva průmyslu a obchodu v oblasti řízení rizik v rámci implementace Národního plánu obnovy. Kromě toho působila během posledních deseti let také jako ředitelka odboru interního auditu a kontroly ve společnosti Czechinvest a jako senior konzultant v BDO Česká republika, kde měla mimo jiné na starosti audity kyberbezpečnosti.
Divize Cloud and Security Competence Center, která patří mezi hlavní pilíře společnosti Seyfor a má mimo jiné na starosti problematiku kybernetické bezpečnosti, poskytuje podporu všem vývojovým oddělením od masově rozšířeného chytrého fakturačního systému iDoklad přes HR aplikace až po podnikové CRM a ERP systémy určené pro firmy všech zaměření a velikostí, jako například Vario, Money ERP, Byznys či Infor.
„Rychlý růst a mezinárodní expanze společnosti, jejíž řešení využívá víc než 160 tisíc podnikatelských subjektů ve 38 zemích, je pro mě obrovskou motivací. Posilování kybernetické bezpečnosti firemních systémů v době, kdy prvky umělé inteligence využívají velmi efektivně i kyberzločinci, vnímám jako velkou výzvu. Mojí ambicí v rozsáhlém týmu Seyforu je přispět k praktické implementaci regulatoriky v podobě například NIS2, DORA, AI Act, a také k zajištění bezpečnosti konkrétních systémových řešení, které vyvíjíme. Ale nejen to. Chci docílit toho, aby si zákazníci uvědomili, že implementace bezpečnostních pravidel není jen regulací vyžadovaná nutnost, ale může to být potenciální příležitost pro zlepšení procesů i míry automatizace a nastavení vhodných preventivních opatření, které v důsledku napomůžou ke snížení finančních nákladů. Prioritou firem nemusí být pouze prevence, ale důraz na funkční a efektivní business continuity plán. Zajištění možnosti rychlé a efektivní obnovy může menším firmám zajistit plynulost poskytovaných služeb bez zásadních finančních či reputačních ztrát. Uvedená kombinace opatření vede k maximální možné eliminaci rizik v oblasti kyberbezpečnosti,“ říká Lucie Jahnová.
Hluboké znalosti oboru a bohaté zkušenosti z oblasti kybernetické bezpečnosti, analýzy rizik, kontrolních mechanismů i školicích procesů využije Lucie Jahnová při nastavování a rozvíjení bezpečného prostředí u klientů. V rámci rozvoje služeb Seyforu připravuje také spuštění zcela nových bezpečnostních služeb pro nejnáročnější zákazníky. Své znalosti uplatní také v projektech Seyforu zaměřených na datovou analytiku a IT infrastrukturu.
„Velkým tématem pro všechny české firmy je také směrnice NIS2, respektive připravovaný zákon o kybernetické bezpečnosti, který vstoupí brzy v platnost. S našimi klienty se zaměřujeme na praktický přístup implementace opatření a navrhujeme jim vhodná řešení, vzhledem k jejich velikosti a potřebám. Z důvodu složitosti legislativy není totiž pro firmy jednoduché požadavky implementovat a mnoho z nich dokonce zatím ani netuší, že se jich regulace dotkne. I proto se těším se na rozvíjení stávajících i vytváření nových příležitostí, jak být firmám v oblasti kybernetické bezpečnosti nápomocna. Jeden z klíčových projektů Seyforu v oblasti kyberbezpečnosti představíme už velmi brzy,“ uzavírá Jahnová.
O společnosti SEYFOR
Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.