Zemědělské dotace podporují nákup nejmodernějších technologií, jejich provoz ale už neřeší

Letošní 4. kolo intervencí rozvoje venkova nabízí českým zemědělcům více jak 3,5 miliardy korun, které mohou být využity i na precizní zemědělství. To pomocí dat z moderních technologií pomáhá zemědělcům optimalizovat finance a zvýšit výnosy, ale zároveň přispívá k ochraně krajiny a půdy před erozí, zmírnění dopadů extrémů počasí a ostatních problémů, se kterými se čeští zemědělci potýkají. Dotace jsou ale vypsány tak, že podporují pouze nákup techniky a neřeší provoz samotných systémů, které data vyhodnocují a pracují s nimi.

Do 29. října mohou čeští zemědělci podávat žádosti o dotace ze strategického plánu společné zemědělské politiky v rámci 4. kola intervencí rozvoje venkova. Ministerstvo zemědělství rozdělí více než 6 miliard korun do různých oblastí zemědělství. Celé 3 miliardy jsou určeny na investice do zemědělských podniků a dalších 700 milionů do programu zahájení činnosti mladého zemědělce. Pod oba programy letos spadá podpora nákupu technologií precizního zemědělství, kterými jsou také drony, senzory hlídající mimo jiné sklizeň ve skladech, půdní senzory, aplikátory hnojiv a přípravků na ochranu rostlin umožňující variabilní dávkování, polní roboti nebo chytré meteostanice.

Dotace se vztahuje především pořízení techniky a technologií, jak s daty komplexně pracovat už neřeší

Precizní zemědělství přináší zlepšení finanční kondice zemědělců a zároveň pomáhá k šetrnějšímu přístupu ke krajině. Dokáže například výrazně snížit plošné použití herbicidů, pesticidů a hnojiv a zároveň je efektivně použít v konkrétních částech parcely. K tomu potřebuje pracovat s daty z různých zdrojů, jako jsou satelitní snímky dané parcely, půdní vzorky, snímky z dronů, výnosové mapy či informace z meteostanic a dalších senzorů. Tato data vyhodnocují systémy precizního zemědělství a vytváří mapy, na jejichž základě technika na poli automaticky aplikuje potřebné množství látek.

Precizní zemědělství však zasahuje do veškerých dalších procesů v zemědělství, jako je management pohonných hmot a optimalizace tras zemědělských strojů, hlídání skladových zásob nebo snižování administrativní zátěže a další. A právě tuto provázanost nebere 4. kolo intervencí v potaz, protože sice umožňuje zemědělcům nákup techniky, která dokáže sbírat ohromné množství cenných dat, ale chybí způsob, jak s daty dále pracovat.

„Největší síla precizního zemědělství je v dlouhodobém sběru a vyhodnocování dat, které provádí chytré systémy. V případě variabilních aplikací ze získaných dat vytvoří mapu, na jejímž základě s přesností na metry stroje aplikují hnojiva. To je ohromný posun od doby, kdy s nimi zemědělci poseli celá pole a pak velkou část odnesly deště do nejbližšího potoka. Má to nejen enviromentální, ale i ekonomický dopad. Máme zkušenosti se zemědělci, kteří takto dokázali zvednout své výnosy na některých polích o 17 % nebo snížit množství používaných hnojiv až o 25 %, při zachování stejných výnosů, což nejsou zanedbatelné částky. Aktuálně je bohužel nastavení dotací takové, že analýza a zpracování dat, včetně převedení do aplikačních map, je na zemědělcích samotných,“ říká Lukáš Musil, spoluzakladatel Agdata, největšího českého startupu zabývajícího se precizním zemědělstvím.

Precizní zemědělství jako šance na přežití pro české zemědělství

Čeští zemědělci se v posledních letech potýkají s řadou problémů. Vysoké provozní náklady neustále snižují množství živočišné výroby, výkupní ceny obilí jsou na úrovni těch před čtyřmi lety a stále častěji na zemědělce dopadají i extrémy počasí způsobené klimatickou změnou. Jen v letošním roce to byla mírná zima, která přála škůdcům, dubnové mrazy, které zlikvidovaly sadařům a vinařům úrodu, a zářijové vydatné deště a povodně komplikující sklizeň brambor a cukrové řepy. Právě precizní zemědělství je nástrojem, který může zemědělcům pomoci mírnit tyto vlivy a zachovat si konkurenceschopnost k zahraničnímu dovozu.

Precizní zemědělství je proto jednou z priorit ministerstva zemědělství už několik let. V roce 2022 mělo být zavedení precizního zemědělství dotováno, ale bohužel se od tohoto titulu nakonec upustilo. Letošní polovičaté řešení znamená i tak posun k lepšímu.

„Využití plného potenciálu precizního zemědělství a digitalizace může být pro české zemědělství důležitou výhodou oproti zemím, kde k němu budou přistupovat pomaleji. To může pomoci českým zemědělcům být více konkurenceschopní nejen na domácím trhu, ale i při vývozu do zahraničí. Rozvoj precizního zemědělství je prioritou už několikáté vlády a v posledních dvou letech se v tomto ohledu skutečně hýbou ledy. Sice se už nenacházíme v bodě nula, ale stále je před námi kus cesty, kterou musíme urazit. Například Francie, která podobně jako Česká republika velkou část ekonomiky opírá o zemědělství, podporuje zavádění precizního zemědělství z dotací v celém rozsahu,“ uzavírá Lukáš Musil z Agdata.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata SMART pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Válka na „stole“. VR Group představila unikátní prostředek k výcviku vojáků

Říká se tomu stůl, to ale ani zdaleka nevystihuje, co přesně Wargaming Table je. V polovině října ho na prestižním mezinárodním veletrhu FutureForcesForum v Praze představila VR Group. Ta dlouhodobě vyvíjí simulátory a simulace pro výcvik příslušníků ozbrojených sil.

Na začátku 19. století začala k výcviku důstojnického sboru sloužit pruská stolní hra Kriegspiel. Ještě větší revolucí jsou v současné době systémy konstruktivní simulace. V Česku se na ně zaměřuje česká firma VR Group. Na právě skončeném veletrhu FutureForcesForum prezentovala digitální Wargaming Table. Je to v Česku unikátní nástroj, který by měl v budoucnu plnit širokou škálu úkolů pro výcvik, plánování a přípravu vojáků.

Wargaming Table (WT) v sobě kombinuje možnosti plastického stolu, na kterém vojáci modelují terén a řeší taktickou situaci. Díky „stolu“ získají lepší prostorovou představivost navíc s benefity moderních digitálních map, operačními zákresy a kapacitami pro výuku formou válečných her. To vše se odehrává na uživatelsky intuitivní platformě konvertibilní velkoplošné dotykové obrazovky.

A nyní více do detailu. WT je systém složený ze tří hardwarových součástí: odolného velkoplošného dotykového displeje, konvertibilního stojanu umožňujícího pozici horizontálně i vertikálně a připojeného miniPC. Hlavní je však software pro digitální plastický stůl, který v demoverzi tvoří aplikace pro taktický zákres do ortofoto grafické (z leteckých snímků) i topografické mapy – a to ve 2D i ve 3D pohledu, který je zprostředkován technologiemi rozšířené reality (AR) pro interaktivní spolupráci uživatelů. Volné kreslení pomocí dotykové tužky (stylusu) umožňuje efektivní tvorbu zákresu, který má zároveň všechny výhody digitálního formátu.

Do budoucna bude tento systém postupně doplňován o proprietární wargamingové aplikace, propojení se simulačním systémem VR Group WASP3, nástroji pro tvorbu vlastních válečných her a také o plnohodnotný 3D simulační editor pro tvorbu vlastních taktických situací za využití získaných dat. Současně ale bude nadále kladen důraz na intuitivní ovládání a jednoduchost použití.

Vývoj WT firma konzultovala s armádními specialisty navíc bude systém testován při plnohodnotném vojenském cvičení. To vše je součástí moderního trendu výcviku ozbrojených složek, v jehož rámci vojáci všech hodností mohou díky technologiím získat válečné zkušenosti, aniž by museli válčit.

„Technologická společnost, jakou je VR Group, se musí mimo aktuálních zakázek vždy soustředit i na budoucí vývoj. S moderními technologiemi pracujeme na denní bázi, a je tak přirozené, že u nás vznikají nápady a vylepšení, založené na zkušenostech z dlouhodobé spolupráce s Armádou České republiky,“ uvádí k plánům VR Group předseda představenstva společnosti Ing. Vít Ryška.

Vojáci díky tomu získají dovednosti, které jim – v případě reálného konfliktu – pomohou přežít a úspěšně plnit své mise od samého počátku boje. V moderních konfliktech je totiž pro přežití vojáka klíčových prvních 100 dní. Války sice trvají i několik let, ale podle výzkumů americké DARPA (Defense AdvancedResearchProjectsAgency) utrpí armády více než 40 % celkových ztrát na životech právě v prvních třech měsících bojů. Klíčovým faktorem úspěchu a přežití jsou pak právě zkušenosti.

Válečné hry jsou (kromě získávání zkušeností) prostředkem ke hledání řešení komplikovaných problémů a zdokonalování schopností řešit komplexní situace. A to neplatí jen pro ozbrojené síly, ale i pro ostatní státní instituce a soukromý sektor.

O VR Group

VR Group, a.s. je přední český dodavatel komplexních výcvikových řešení pro ozbrojené a bezpečnostní složky. Díky více než dvaceti pět letům zkušeností ve vývoji, implementaci a provozování systémů s využitím simulačních technologií, nabízí VR Group, a.s. špičková výcviková řešení ve všech oblastech vojenského působení i krizového managementu. Společnost VR Group, a.s. je dceřinou společností státního podniku LOM PRAHA s.p., který byl zřízený Ministerstvem obrany České republiky.

HONOR šokoval fotbalové fanoušky Barcelony barem zabaleným do bublinkové fólie

Sportovní akce jsou pro techniku vysoce rizikovým prostředím. První bar na světě s bublinkovou fólií chrání fanoušky i jejich chytré telefony.

Fotbalové fanoušky španělské Barcelony ohromila proměna jejich oblíbeného sportovního baru v bublinový ráj. Ten vášnivým příznivcům fotbalu nabídl klid na sledování zápasu mezi Barcelonou a Bayernem Mnichov, aniž by se museli obávat poškození svých telefonů během bouřlivých oslav.

Proměna baru je reakcí na nový průzkum, který ukázal, že bary jsou jedním z nejoblíbenějších míst, kde fanoušci sledují zápasy, a zároveň, že radostný chaos během oslav vítězství se může fanouškům prodražit.

Z výsledků průzkumu, který zadala společnost HONOR a který byl proveden mezi 1 000 dospělými, vyplynulo, že 73 % fotbalových fanoušků se popisuje jako vášniví příznivci, a 93 % přiznalo, že se při zápase nechává unést emocemi. Polovina dotázaných přiznala, že když hladina vzrušení dosáhne vrcholu, v euforii upouští nebo i hází své věci.

Tyto momenty vedou k různým „nezdarům“ spojeným s fotbalem, přičemž fanoušci přiznávají, že při oslavách během zápasu způsobili škody například tím, že polili pitím sebe i své telefony, utrpěli zranění, anebo ztratili své věci, včetně slunečních brýlí a oblečení.

Někteří fanoušci si dokonce způsobili větší škody, když svůj telefon rozbili nebo mu popraskal displej. To poukazuje na potřebu odolnějších zařízení. Šťastní fanoušci, kteří navštívili sportovní bar Sonara zabalený v bublinkové fólii, si mohli v prostoru Magic V3IP vyzkoušet budoucnost odolných zařízení a nový, mimořádně odolný skládací smartphone HONOR Magic V3.

Díky pevnému tělu, které obsahuje vlákna používaná v leteckém průmyslu, je odolnost skládacího chytrého telefonu HONOR Magic V3 proti nárazu zvýšena až 40krát[1]. Kromě toho ocelový pant HONOR Super Steel Hinge[2] tvoří lehkou a zároveň výkonnou „páteř“ telefonu, díky které HONOR Magic V3 bez úhony přežije celých 90 minut fotbalového zápasu, a dokonce i nastavený čas během těch nejnapínavějších střetnutí.

Není divu, že telefony jsou během sportovních událostí velmi často v ohrožení. Fanoušci uvádějí řadu důvodů, proč mají své zařízení po ruce: od kontroly výsledků (52 %) přes kontrolu sociálních sítí (22 %) až po posílání zpráv přátelům či rodině (46 %) a pořizování fotografií (38 %).

Někdy ovšem emoce ze zápasu převáží nad vším ostatním – 66 % respondentů přiznalo, že jim vůbec nezáleželo na žádných „nezdarech“ souvisejících s oslavami, protože jejich pocitům dominovalo nadšení z toho, že jejich tým skóroval.

„Navzdory těmto nehodám se zdá, že si fanoušci myslí, že to všechno stojí za to, když uvidí jejich oblíbený tým vstřelit gól. Jsme rádi, že můžeme vášnivým fotbalovým fanouškům pomoci užít si velký zápas a zároveň zajistit bezpečnost jejich telefonů, protože ne všechny telefony jsou stejné,“ řekl Avikar Jolly, marketingový ředitel společnosti HONOR EUROPE. „Model HONOR Magic V3 je kombinací vynikající odolnosti s působivou tenkostí a lehkostí. A navíc díky jeho skládací obrazovce získáte jedno dokonalé zařízení, které nahradí váš telefon, tablet i notebook. Hra může začít!“

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Data z laboratoře HONOR. Porovnání s běžným sklem.
  2. Pouze část pantu je vyrobena z oceli Super Shield.

Firemní školení zvedá platy i produktivitu až o 10 %: Proč je důležité ho nepodceňovat?

Firemní školení hraje klíčovou roli v rozvoji zaměstnanců a dlouhodobém úspěchu každé společnosti, zvláště v době rychle se vyvíjejících technologií. Dle výzkumu zůstává až 95 % zaměstnanců ve firmě, která nabízí kariérní růst. Investice do vzdělávání vám nejen dodá odborné znalosti a dovednosti, ale také podporuje motivaci a loajalitu zaměstnanců. Až 70 % by totiž opustilo stávající firmu kvůli té, kde je firemní školení samozřejmostí.

Technologie transformují firmy a jejich pracoviště, je nutné, aby pracovníci na tuto změnu byli připraveni a věděli, jak nové technologie správně a co nejlépe využít. To je nezbytné pro to, aby firma mohla být v současném světě úspěšná. „Technologie se vyvíjejí a pohybují rychleji než pracovníci a jejich dovednosti, proto jsou firemní školení zaměřené na rychle se vyvíjející svět technologie nutné,“ uvádí Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz

Školení jako způsob, jak si udržet zaměstnance?

Bez firemních školení firma ani zaměstnanci nemají jak růst. Zaměstnanci se mohou začít cítit, jakože se nikam profesionálně a osobně nevyvíjejí. Seberealizace je pro stálé zaměstnance ve firmě důležitá. „Jakmile se zaměstnanec začne cítit, že se nikam neposouvá, může začít uvažovat o odchodu z firmy. Inovace je v dnešním rychle se vyvíjejícím technologickém světě důležitá, bez firemních školení firma může stagnovat, a to může mít dopad na její výsledky a inovaci,“ uvádí Jana Večerková.

70 % zaměstnanců by opustilo svou stávající firmu pro firmu, která investuje více do firemních školení a celkového osobního růstu zaměstnanců.

Firemní školení dovolují zaměstnancům růst a učit se. Tato skutečnost je pro většinu zaměstnanců důležitá. Firmy, které investovaly do školení, zaznamenaly 24% nárůst produktivity.  Když se firmě daří, má to pozitivní dopad i na zaměstnance. Každý se chce cítit, jako že je součástí úspěšné firmy. „Až 86 % mileniálů by neopustilo firmu, která jim zprostředkovává dostatečné školení a osobní vývoj. Firemní školení také pomáhají k teambuildingu mezi zaměstnanci, kteří jsou během školení se svými kolegy vystaveni novým situacím,“ říká Jana Večerková.

Moderní technologie jako hlavní způsob učení

Možností, jak mohou firmy využít technologie ke zlepšení firemního školení, je nespočet. „Online kurzy a webináře, díky technologiím je možné vyučovat zaměstnance odkudkoli. To může být výhodné třeba pro mezinárodní firmy, které místo koordinování prostorů a workshopů osobně mohou zprostředkovat školení pro všechny online,“ dodává Jana Večerková.

Gamifikace firemních školení je další způsob, kterým firmy mohou využít technologie ke zdokonalení firemních školení. Gamifikace je aplikace herních prvků v neherním prostředí a neherních činnostech. Zaměstnanci například dostávají body a odznaky za absolvování školení. „Gamifikace se v posledních letech stala ve vzdělání dospělých velmi úspěšnou, dobrým příkladem je jazyková aplikace Duolingo nebo kódovací aplikace Dolbite. Zmínka těchto mobilních aplikací jde také ruku v ruce s faktem, že firemní školení by mohla být dostupné i na mobilních telefonech,“ vysvětluje Jana Večerková.

86 % týmů L&D (Learning and Development) chce využít umělé inteligence (AI) ve svých firemních školeních. Jaký přesně dopad bude mít AI na firemní školení je zatím neznámé, ale je velmi pravděpodobné, že firmy by ji v tomto ohledu mohli využít.

Celoživotní vzdělávání je klíčem k úspěchu

Celková domněnka, že člověk se má učit pouze do ukončení studia na univerzitě, je mylná. Firmy si čím dál tím víc začínají uvědomovat nutnost takzvaného lifelong learning (celoživotní učení). V dnešním světě, kde se kvůli technologické revoluci budou stará zaměstnání ztrácet a nová vznikat, bude čím dál tím víc nutné dávat důraz na takzvané lifelong learning. „Aby zaměstnanci mohli držet krok s technologickou revolucí, musí se učit průběžně po celý život. Firmy by se proto měly soustředit na kontinuální školení svých zaměstnanců spíše něž na jednotlivé kurzy. Místo toho, aby školení mělo pevný začátek a konec, bude možné, aby se zaměstnanci vzdělávali kontinuálně. K tomuto by mohly pomoci mobilní aplikace, jako například Dolbite, kde by se zaměstnanci mohli školit po menších částech, ale v delším časovém intervalu,“ říká Jana Večerková.

Podle výzkumu z Belgie mají firemní školení vliv na platy a produktivitu zaměstnanců. Výzkum ukázal, že když se počet zaměstnanců, kteří se zúčastnili firemního školení, zvýší o 10 %, produktivita a platy se zvednou o 1 až 2 %.

Firemní školení je důležité absolvovat, jelikož pomáhají rozvíjet znalosti a dovednosti zaměstnanců. Díky firemním školením je možné zjistit případné mezery ve znalostech a dovednostech zaměstnanců. Firemní školení také podporují produktivitu firmy a zajišťují spokojenost zaměstnanců. Je dokázáno, že až 95 % zaměstnanců zůstane ve firmě, která nabízí možnosti, jak zlepšovat své dovednosti.

Řada HONOR Magic7 představuje autopilota AI pro mobilní zařízení

HONOR ve spolupráci se společností Qualcomm představil na akci Snapdragon Summit 2024 první ekosystém založený na umělé inteligenci.

Globální technologická značka HONOR včera oznámila, že její nadcházející řada smartphonů Magic7 bude poháněna revoluční platformou Snapdragon® 8 Elite Mobile Platform od Qualcomm Technologies. Na Snapdragon Summit 2024 společnost HONOR odhalila své plány rozvoje ekosystému zaměřeného na umělou inteligenci. Na pódiu HONOR představil průlomové funkce umělé inteligence, které se objeví v řadě Magic7, včetně prvního AI Agenta v zařízení pro otevřený ekosystém a první real-time vykreslování grafiky NPU pro mobilní hraní. Společnost také ukázala první náhled svého nového vlajkového modelu.

„Otevřenost a spolupráce jsou součástí naší DNA,“ uvedl Dr. Ray Guo, marketingový ředitel společnosti HONOR. „Ve spolupráci s Qualcomm Technologies definujeme první ekosystém zaměřený na AI a revolučně měníme uživatelské zkušenosti. Jsme nadšeni, že můžeme představit prvního AI Agenta pro otevřený ekosystém a poprvé přinést generativní umělou inteligenci poháněnou jednotkami NPU do her. Vítejte v éře autopilota AI pro mobilní zařízení.“

„Těší nás, že můžeme spolupracovat se společností HONOR na utváření budoucnosti umělé inteligence a předefinování způsobu interakce lidí s technologiemi,“ řekl Chris Patrick, senior viceprezident a generální ředitel pro mobilní telefony, Qualcomm Technologies. „Společně máme potenciál posouvat hranice AI a vytvářet skutečně transformační zážitky.“

Autopilot AI pro mobilní zařízení: První AI Agent v odvětví pro otevřený ekosystém

Řada HONOR Magic7 představí prvního AI Agenta na zařízení pro otevřený ekosystém. Prostřednictvím jednoduché textové nebo hlasové výzvy může AI Agent jménem uživatele provádět úkony, jako je například objednávka jídla domů. S uživatelovým souhlasem se dokáže učit z jeho návyků a přijímat inteligentní rozhodnutí. Například může zjistit, že uživatel preferuje kávu s ovesným mlékem, a podle toho ji objednat. Pomocí jednoduchého příkazu také dokáže najít a zrušit nechtěná předplatná v různých aplikacích, čímž překonává hranice mezi aplikacemi a službami.

AI Agent, podobně jako osobní asistent, může pomáhat v široké škále úkolů, včetně plánování cestování, rezervace letenek, plánování kalendáře, správy oznámení, přenosu souborů mezi aplikacemi a dalších. AI agent, který poběží v systému MagicOS 9.0 na zařízeních řady HONOR Magic7, poskytuje bezkonkurenční pohodlí a zahajuje éru autopilota AI.

Hardware podporovaný AI: Generativní umělá inteligence poprvé v zařízeních využívá při hraní her jednotku NPU

Chystaná řada chytrých telefonů Magic7 poprvé přinese do her generativní AI přímo poháněnou jednotkou NPU. V porovnání s jinými smartphony snižuje řešení společnosti HONOR zatížení GPU, což vede k nižším teplotám zařízení a lepšímu hernímu zážitku s vyšší kvalitou obrazu.

Bezproblémová AI: MagicRing posiluje ekosystém Snapdragon

Během své prezentace HONOR ukázal, jak ve spolupráci se společností Qualcomm Technologies definuje ekosystém zaměřený na umělou inteligenci, jehož cílem je revoluční změna uživatelských zkušeností v oblasti konektivity, interakce a výkonu. Značka také převedla, jak její technologie MagicRing posiluje tento ekosystém v celé řadě produktů, aplikací a služeb.

MagicRing usnadňuje práci s umělou inteligencí na více zařízeních díky bezpečnému a plynulému toku služeb a informací mezi jednotlivými zařízeními. Například při používání systému Windows na platformě Snapdragon umožňuje Cocreator uživatelům vytvářet detailní umělecká díla z jednoduchých náčrtů. Díky technologii MagicRing mohou uživatelé na svém zařízení HONOR MagicPad 2 bezproblémově přistupovat k aplikaci Cocreator a kreslit s pomocí AI mistrovská díla tužkou Magic Pencil. Mohou také používat funkci smartphonu HONOR Magic V3 AI Eraser na notebooku HONOR MagicBook Art 14, a užívat si tak pohodlí funkcí mobilní umělé inteligence na všech svých zařízeních.

Řada HONOR Magic7, vybavená procesorem Snapdragon 8 Elite a operačním systémem MagicOS 9.0, je připravena zahájit novou éru autopilota AI díky svému intuitivnímu AI Agentovi. Řada poprvé přinese na zařízení do her generativní umělou inteligenci poháněnou jednotkou NPU. Další informace budou zveřejněny na akci k uvedení řady HONOR Magic7, která proběhne 30. října 2024 v Číně.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

 

Q3 2024: Prostory ve výstavbě významně převyšují letos dodané plochy

Industrial Research Forum oznamuje údaje o trhu se skladovými a výrobními nemovitostmi ve 3. čtvrtletí 2024

  • Celková nabídka moderních průmyslových prostor dosáhla téměř 12,2 milionu m2
  • Ve Q3 2024 bylo na trh nově dodáno 163 500 m2
  • Čistá realizovaná poptávka po průmyslových prostorách v Q3 2024 vzrostla a dosáhla 203 100 m2
  • Spekulativně budované průmyslové plochy znovu rostou, z 1 milionu m2 se jedná o 36 %
  • Míra neobsazenosti se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšila o 33 bazických bodů na 3,1 %
  • Průměrné nejvyšší dosahované nájemné v Praze zůstalo stabilní a činilo přibližně 7,00 – 7,50 eur za m2 měsíčně

KOMENTÁŘ

Miroslav Kotek, Head of Industrial Agency, Colliers International:

Navzdory velkému množství prostor ve výstavbě zůstává v porovnání se sousedními státy neobsazenost na českém trhu průmyslových nemovitostí stále nízká. I přes nárůst objemu spekulativní výstavby přichází nové volné prostory na trh pouze pomalu. Strategií pronajímatelů je i nadále zakonzervovat nové stavby v pokročilé fázi výstavby a vyčkávat na zájem nových klientů. V letošním roce lze ve velkém pozorovat i ochlazení realizované poptávky, což je způsobeno prodloužením rozhodovacích procesů klientů i globální nejistotou. Díky pomalu klesajícím cenám na českém trhu a nedostatku volných prostor, zvažuje mnoho klientů levnější alternativy na sousedních trzích.”

CELKOVÁ NABÍDKA PRŮMYSLOVÝCH PROSTOR V ČR

Celková plocha moderních průmyslových prostor určených k pronájmu v České republice dosáhla téměř 12,2 milionu m2. Na trh bylo dodáno celkem 163 500 m2 skladových ploch v 9 průmyslových parcích. To představuje 11% pokles ve srovnání se stejným obdobím loňského roku a nárůst o 64 % ve srovnání s předchozím čtvrtletím. V době dokončení bylo přibližně 76 % projektů již předpronajato.

Největší dokončenou průmyslovou halou ve 3. čtvrtletí roku 2024 byla nová budova v CTParku Blučina (52 600 m²), která byla v době dokončení plně pronajata výrobní společnosti specializující se na elektroniku Inventec. Druhým největším projektem byla budova v Panattoni Park Kladno South (21 000 m²), kterou má plně pronajatou výrobní společnost Hanon Systems. Třetím projektem je budova v parku P3 Lovosice (16 800 m2), která zatím nemá nájemce.

PROJEKTY VE VÝSTAVBĚ

Na konci 3. čtvrtletí roku 2024 bylo ve výstavbě celkem 1 045 000 m2 skladových a výrobních prostor, což představuje 5% nárůst oproti předchozímu čtvrtletí a 26% pokles ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Téměř 33 % z celkové plochy ve výstavbě se nachází v Karlovarském kraji, následuje Praha a Středočeský kraj s 19 % a Moravskoslezský kraj s podílem 17 %.

Podíl spekulativní výstavby stoupl na 36 %. V průběhu 3. čtvrtletí 2024 byla zahájena výstavba 204 900 m2 moderních průmyslových prostor, přičemž téměř 53 % těchto prostor je spekulativních.

REALIZOVANÁ POPTÁVKA

Hrubá realizovaná poptávka (včetně renegociací) dosáhla v uplynulém čtvrtletí 335 100 m2. To představuje pokles oproti předchozímu čtvrtletí (-28 %) a podstatný nárůst vůči stejnému období minulého roku (61 %). Podíl renegociací se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšil o 4 p. b., a mají tak druhý největší podíl na celkové hrubé realizované poptávce (37 %).

Čistá poptávka činila v třetím čtvrtletí roku 2024 celkem 203 100 m2, což představuje mezičtvrtletní pokles o 35 % a meziroční nárůst o 35 %. Největší podíl na celkové hrubé realizované poptávce měly předpronájmy, které dosáhly 49 %.

Největší transakce 3. čtvrtletí byly předpronájmy. Společnost ThermoFisher Scientific si pronajala 54 000 m2 v DMC Parku Brno, v CTParku Žatec si nezveřejněná výrobní společnost ze sektoru automotive pronajala 39 500 m2. Třetí největší transakcí byl předpronájem 29 300 m2 nezveřejněné distribuční společnosti v CTParku Blatnice.

NEOBSAZENOST

Na konci 3. čtvrtletí roku 2024 dosáhla míra neobsazenosti v České republice 3,1 %, což představuje mezičtvrtletní nárůst o 33 bazických bodů. Ve srovnání s 3. čtvrtletím roku 2023 míra neobsazenosti vzrostla o 169 bazických bodů. Celkově je na trhu v současné době 377 900 m2 moderních průmyslových prostor připravených k okamžitému nastěhování. Jedná se o největší objem za posledních 5 let. Neobsazenost průmyslových skladových prostor v Praze a Středočeském kraji je nižší než celostátní míra a na konci 3. čtvrtletí 2024 dosáhla 2,2 %.

NÁJEMNÉ

Nejvyšší dosahované nájemné průmyslových a logistických nemovitostí (tzv. prime headline) v České republice se ve 3. čtvrtletí roku 2024 zůstalo stabilní na úrovni 7,00–7,50 eur/m2/měsíc. Ve vybraných lokalitách mimo Prahu nájemné zůstalo stabilní, držící se na úrovni okolo 5,70–6,60 eur/m2/měsíc. Výše nájemného za kancelářské vestavky dosahuje 9,50–12,50 eur/m2/měsíc. Obvyklá výše servisních poplatků se pohybuje mezi 0,75–1,00 eur/m2/měsíc.

Industrial Research Forum

Industrial Research Forum bylo založeno v roce 2010 s cílem poskytovat co možná nejúplnější, nejpřesnější a nejtransparentnější data o vývoji českého trhu se skladovými a výrobními nemovitostmi. Členové Industrial Research Fora, společnosti CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield a iO Partners, sdílejí základní informace o vývoji trhu a věří, že založení Industrial Research Fora přispěje ke zlepšení transparentnosti trhu.

Celková výměra a nová nabídka:

Moderní skladové a výrobní prostory třídy A stavěné a vlastněné developerem nebo investorem za účelem pronájmu třetím stranám. Nezahrnuje nemovitosti vlastněné koncovým uživatelem. Nová nabídka zahrnuje výše zmíněné prostory dokončené v daném období, včetně kancelářských vestavků.

Realizovaná poptávka:

Realizovaná poptávka je celková plocha před/pronajatá za určité období. K realizování poptávky dochází v momentě, kdy je podepsána smlouva
o pronájmu nebo smlouva o budoucím pronájmu. Započítávány jsou pouze dlouhodobější pronájmy (delší než jeden rok). Hrubá realizovaná poptávka zahrnuje i renegociace a podnájmy. Čistá realizovaná poptávka oproti tomu počítá nově uzavřené smlouvy a rozšíření stávajících prostor v rámci existujících smluv, či předpronájmy.

Nejvyšší dosahované nájemné:

Představuje nejvyšší nájemné, které lze ke konci sledovaného čtvrtletí dosáhnout za skladové prostory nejvyšší kvality a technické specifikace v nejatraktivnější lokalitě na trhu. Nájemné je uváděno pro jednotku s 5 000 m² hrubých vnitřních ploch, se stropní výškou přesahující 8 metrů, využívanou primárně pro distribuci a skladování a s délkou pronájmu pět let. Vybrané primární lokality mimo Prahu zahrnují 3 hlavní uzly (Plzeň, Brno a Ostrava)

Míra neobsazenosti:

Podíl fyzicky volných prostor v dokončených budovách z celkové výměry skladových a průmyslových prostor včetně kancelářských vestavků
a zázemí.

COPYRIGHT © INDUSTRIAL RESEARCH FORUM 2024

Tato publikace je vlastnictvím Industrial Research Fora a nesmí být kopírována, reprodukována a dále šířena v jakékoliv podobě nebo jakýmikoliv prostředky, a to jako část nebo celek bez uvedení Industrial Research Fora jako zdroje informace. Informace obsažené v této tiskové zprávě jsou indikativní a byly získány ze zdrojů považovaných za důvěryhodné. Industrial Research Forum na sebe neváže odpovědnost za škodu nebo ztrátu způsobenou jakoukoliv neúmyslnou nepřesností v této zprávě.

Výprodej produktů Microsoft Office a Windows, nakupte software za ty nejlepší ceny!

Microsoft Office je sada produktivních nástrojů, která zahrnuje aplikace jako Word, Excel, PowerPoint a Outlook. Nejnovějšími verzemi této sady jsou Office 2021 a Office 2024. Ve srovnání s Office 2021 přináší Office 2024 významnou novinku – integraci umělé inteligence (AI) napříč celou sadou. Díky tomu mohou uživatelé využívat nástroje poháněné AI k automatizaci úkolů, poskytování doporučení a zlepšení produktivity.

Speciální Halloweenská nabídka na Microsoft produkty

Godeal24 nabízí v rámci halloweenské akce klíč k Office 2021 Pro Plus za skvělou cenu, která snižuje původní maloobchodní cenu o více než 200 €. Místo 6054,98 Kč jej nyní můžete získat za pouhých 927,19 Kč, což představuje masivní slevu 85 %. K dispozici jsou také dvě edice Office 2024: Office Home 2024 za 2524,75 Kč, což je téměř o 50 € méně než původní cena 3787,47 Kč. Office Home & Business 2024 je navíc dostupný za neuvěřitelnou cenu 4288,72 Kč!

Pro zařízení s Windows vyžaduje Office 2024 systém Windows 10 nebo novější. Nejnovější Windows 11 Pro stojí pouze 342,89 Kč! Uživatelé se staršími zařízeními mohou zaznamenat pomalejší výkon nebo omezený přístup k některým funkcím. Pořiďte si Microsoft Office a začněte svou novou produktivitu ještě dnes.

Office 2024 je konečně tady – investujte do nejnovější kancelářské sady, která vás podpoří na dlouhá léta! (Není potřeba žádný slevový kód)

Nejlepší hodnota! 62% sleva na Microsoft Office! (Slevový kód „SGO62“)

Upgradujte svůj PC zážitek s nejnovější verzí Windows. (Slevový kód „SGO50“)

62% sleva na balíčky a více MS Office (Slevový kód „SGO62“)

Úžasný výprodej! Naprosto skvělá nabídka!

Praktické nástroje pro váš počítač:

Kdo je Godeal24?

Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.

Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!

Kontakt Godeal24: service@godeal24.com

Testováno na sobě: K zákazníkům skupiny Atos míří jen interně prověřené zelené IT

Ekologičtější kanceláře, výpočetní technika i superpočítače. Během pouhých pěti let klesly emise skupiny Atos o 24 %. Jeden z celosvětově největších hráčů na poli zeleného IT tak demonstruje, že jím navrhovaná řešení mají smysl. Atos za svůj ekologický přístup také získal již popáté v řadě ocenění organizace EcoVadis. Její certifikace patří k nejkomplexnějším nástrojům pro hodnocení udržitelnosti. Atos se v rámci celosvětového hodnocení umístil mezi 1 % nejlepších firem ve svém odvětví.

Společnost Atos patří k největším celosvětovým dodavatelům IT řešení pro digitální transformaci. Její portfolio je komplexní, sahá od superpočítačů přes infrastrukturu po kybernetické zabezpečení. Dodává také zařízení pro koncové uživatele, tedy počítače, notebooky, tiskárny nebo systémy pro videokonference. Jelikož posledně jmenovaný segment se na emisích uhlíku v podnikovém IT podílí více než 50 %, skýtá velký potenciál pro uplatnění ekologických opatření. Právě jemu se Atos dlouhodobě věnuje v rámci konceptu tzv. digitálního pracoviště s prvky cirkulární ekonomiky.

„Kdo chce radit ostatním, jak snížit uhlíkovou stopu, měl by začít u sebe,“ říká Radek Mihalík, specialista na problematiku digitálního pracoviště ve společnosti Atos. „Koncept digitálního pracoviště je podoba udržitelného IT, která jako jeden z nástrojů pomohla snížit emise skupiny Atos o 24 % během 5 let. Osobně ji navrhují, zkouší a používají nejen naši experti, ale také běžní zaměstnanci. Ve chvíli, kdy ji nabídneme zákazníkům, tak můžeme říct: ano, tohle skutečně funguje.“

V rámci digitálního pracoviště se mimo jiné řeší, jak prodloužit životnost IT zařízení. Například využívání repasovaných notebooků má potenciál snížit emise uhlíku přibližně o 40 % v porovnání s obměnou za zcela nové stroje. Klíčové je také sofistikované monitorování funkčnosti a proaktivní údržba s pomocí AI. Koncept digitálního pracoviště s prvky cirkulární ekonomiky již využívá řada velkých i menších společností ve světě nejen ke snižování uhlíkové stopy, ale také k posilování strategie ESG.

Přínosy udržitelného IT má společnost Atos vyčísleny nejen sníženým množstvím emisí. Již popáté v řade také získala ocenění EcoVadis. Tato certifikace patří mezi jeden z nejkomplexnějších nástrojů hodnocení udržitelnosti na světě. EcoVadis hodnotí ve čtyřech kategoriích: Životní prostředí, práce a lidská práva, etika a udržitelné zadávání veřejných zakázek. Společnost Atos dosáhla vynikajících výsledků ve všech čtyřech kategoriích, zejména v oblasti životního prostředí, a řadí se k 1 % nejlepších firem na světě.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru

Dešťovka šetří přírodu i vaše peníze

Efektivní využívání dešťové vody na zahradě se stává stále důležitějším nejen z ekologického, ale i ekonomického hlediska. S rostoucími cenami vody a častějšími obdobími sucha se chytré hospodaření s dešťovou vodou stává nejen praktické, ale v některých místech přímo nezbytné. Moderní technologie a státní dotační programy poskytují široké možnosti, jak efektivně využít tento přírodní zdroj. Podívejme se na nejlepší způsoby, jak začlenit dešťovou vodu do vašeho každodenního života na zahradě i v domácnosti.

Retenční nádrž a technologie pro využití dešťové vody

Základem každého systému pro využití dešťové vody je retenční nádrž. Tento zásobník, do kterého je svedena voda ze střešních okapů, může být umístěn nad zemí nebo pod ní. Podzemní nádrže se často volí kvůli lepší ochraně vody před znečištěním a minimalizaci odpařování a zároveň nenarušují estetiku prostoru.

„Instalace retenční nádrže vyžaduje nejen pořízení samotného zásobníku, ale také čerpadla, které vodu distribuuje do zavlažovacího systému nebo domácnosti. Kvalitní filtrační systém pak zajistí, že voda bude čistá a drobné částice jako písek se nedostanou do dalších okruhů v systému, ať už se jedná o zavlažování zahrady, nebo využití vody v domácnosti na splachování či praní,” vysvětluje Martin Protiva, obchodní ředitel Ekonomických Staveb.

Zavlažování zahrady s využitím dešťové vody

Jedním z hlavních přínosů využívání dešťové vody je možnost jejího využití pro zavlažování zahrady. Dešťová voda je ideální pro rostliny – je měkká, bez chemických přísad a podporuje jejich zdravý růst. Automatické zavlažovací systémy, které jsou napojeny přímo na retenční nádrž, umožňují přesné řízení závlahy. To znamená, že můžete zavlažování naprogramovat na určitý čas nebo ho přizpůsobit aktuálním podmínkám, například na základě vlhkosti půdy nebo předpovědi počasí. „Systém, který se automaticky přizpůsobuje aktuálním podmínkám na zahradě, zaručuje, že vaše rostliny dostanou přesně tolik vody, kolik potřebují,“ říká Martin Protiva.

Pro ještě efektivnější využití dešťové vody lze použít technologie, jako je kapková závlaha nebo mikropostřikovače. Kapková závlaha dodává vodu přímo ke kořenům rostlin, což minimalizuje ztráty způsobené odpařováním a zároveň zajišťuje, že každá rostlina dostane přesně tolik vody, kolik potřebuje. Tato metoda je ideální pro záhony, keře a další rostliny, u kterých je potřeba přesná a úsporná závlaha.

Mikropostřikovače, které vytvářejí jemný rozptyl vody, jsou vhodné pro rovnoměrné zavlažování trávníků a větších ploch zahrady. Jsou efektivní, protože simulují přirozené srážky a zajišťují rovnoměrné pokrytí. Použití moderních zavlažovacích technologií napojených na retenční nádrž umožňuje maximalizovat využití dešťové vody a zároveň minimalizovat plýtvání.

Dotace na využití dešťové vody – program Dešťovka

Program Nová zelená úsporám, konkrétně podprogram Dešťovka, nabízí finanční podporu pro ty, kteří chtějí využívat dešťovou vodu efektivněji. Tento program umožňuje získat dotace až do výše 55 000 Kč na systém pro zálivku zahrady nebo až 65 000 Kč, pokud dešťovou vodu využijete i jako užitkovou vodu v domácnosti. Nejvyšší dotace, až 105 000 Kč, je určena pro systémy kombinující využití dešťové a šedé vody.

„Je důležité vědět, že dotaci lze u novostaveb čerpat pouze v kombinaci s dalšími opatřeními, jako je A – zateplení domu, B – novostavba nebo C – instalace obnovitelných zdrojů energie. Pokud by se jednalo o variantu zálivky, bez napojení na vnitřní rozvody užitkové vody v domu, je možné o dotaci požádat až 2 roky po řádném dokončení domu. Výše dotace závisí na velikosti nádrže a typu systému, který zvolíte,” vysvětluje Protiva.

Návratnost investice do retenční nádrže

Investice do systému na využívání dešťové vody může být rychle návratná, zejména díky úsporám na vodě a dostupným státním dotacím. Pokud například zvažujete pořízení samonosné plastové nádrže o objemu 10 m³, náklady na kompletní instalaci, včetně čerpadla, filtru, víka a teleskopického nástavce, se pohybují kolem 100 000 Kč. Díky dotaci z programu D – Dešťovka, ve variantě Zálivka, která může činit 55 000 Kč, se tyto náklady mohou snížit na 45 000 Kč. S touto dotací se investice vrátí za 3,5 roku, zatímco bez dotace by se návratnost prodloužila na 7,7 let. Tento výpočet je založen na předpokladu, že zahrada o rozloze 500 m² spotřebuje ročně 100 m3 vody, přičemž cena kohoutkové vody je 130 Kč za 1 m3. Je však třeba mít na paměti, že skutečná návratnost se může lišit v závislosti na konkrétním typu a objemu nádrže, způsobu instalace, ceně dopravy a dalších proměnných, jako je například volba mezi svépomocnou instalací a instalací odbornou firmou.

Využití dešťové vody není jen ekonomicky výhodné, ale také ekologicky smysluplné. Moderní technologie v kombinaci s podporou státních dotací umožňují plně využít potenciál tohoto přírodního zdroje, což přináší jak krátkodobé úspory, tak dlouhodobé přínosy pro životní prostředí a udržitelnost. Tento přístup k zahradničení tak nejen šetří peníze, ale také pomáhá ochránit přírodní zdroje pro budoucí generace.

Hisense uvádí nový 4K laserový smart mini projektor C2 Ultra: Revoluce v domácím kině

Společnost Hisense, lídr v oblasti spotřební elektroniky a domácích spotřebičů, představuje svůj nejpokročilejší kompaktní laserový SMART projektor – C2 Ultra. Tento inovativní projektor přináší špičkovou kvalitu obrazu, 4K rozlišení, flexibilní možnosti použití a pokročilé technologie, které posouvají domácí zábavu na zcela novou úroveň.

Výjimečný obraz a flexibilní využití

C2 Ultra je vybaven pokročilou Tri-Chroma™ technologií s trojitým laserovým zdrojem světla, který poskytuje ostré a živé barvy pokrývající 110 % nejširšího barevného spektra BT.2020. S jasem špičkové úrovně 3 000 ANSI lumenů zajišťuje dynamický obraz i ve světlých místnostech. Díky rozlišení 4K UHD je každý detail promítán ostře a jasně, což oceníte při sledování filmů, hraní her nebo streamování oblíbeného obsahu.

Projektor umožňuje promítání na plochy o velikosti od 65 do 300 palců (od 165 do 762 cm), což ho činí ideálním jak pro menší prostory, tak pro velké domácí kinosály. Úpravu velikosti obrazu můžete provést jednoduše pomocí optického zoomu. Jeho 360° horizontální rotace a 135° vertikální nastavení umožňují projekci na stěny, stropy i jiné povrchy, což nabízí maximální flexibilitu při umístění.

Dokonalý herní zážitek

S certifikací Designed for Xbox je C2 Ultra optimalizován pro herní nadšence. Díky režimu Auto-Low Latency Mode, technologii MEMC a hernímu režimu s obnovovací frekvencí až 240 Hz zajišťuje plynulý obraz bez zpoždění, což ocení zejména hráči rychlých a akčních her. Kombinace špičkového obrazu a nízké latence přináší ten nejlepší herní zážitek.

Design a zvuk, který vás pohltí

Kromě špičkového obrazu je C2 Ultra vybaven moderním designem, který snadno zapadne do jakéhokoli interiéru. Vysoce kvalitní kovové pouzdro zajišťuje nejen elegantní vzhled, ale také odolnost. Součástí je také 2.1 kanálový zvukový systém JBL s vestavěným subwooferem, který poskytuje silný a čistý zvuk, jenž umocňuje váš zážitek z filmů, her i hudby bez nutnosti dalších externích reproduktorů.

Snadné a intuitivní ovládání

Hisense C2 Ultra využívá operační systém VIDAA U7.6, který nabízí jednoduchý a intuitivní přístup ke všem vašim oblíbeným aplikacím, včetně Netflixu, YouTube, MAX a Disney+. Projektor je navíc vybaven funkcemi jako automatická korekce lichoběžníkového zkreslení a automatické ostření, které zaručují snadné nastavení a optimální obraz bez nutnosti ručního zásahu.

Technické parametry pro náročné uživatele

C2 Ultra nabízí špičkový vizuální zážitek díky rozlišení 4K, které poskytuje detailní a ostrý obraz. S jasem 3 000 ANSI lumenů a kontrastním poměrem 2 000:1 dokáže tento projektor vykreslit i temné scény s působivou hloubkou. Podpora nejpokročilejšího formátu HDR – Dolby Vision a certifikace IMAX Enhanced zajišťují, že každý film či hra jsou zobrazeny v nejlepší možné kvalitě, s věrnými barvami a dynamickým kontrastem. Inteligentní přizpůsobení barvě stěny a systém automatického ostření zajišťují skvělý obraz bez ohledu na prostředí. Navíc s podporou DTS® Virtual:X™ poskytuje C2 Ultra pohlcující 3D prostorový zvuk, který dokonale doplňuje vizuální zážitek.

Dostupnost a cena

Hisense 4K Laser Smart Mini Projektor C2 Ultra je v České a Slovenské republice očekáván v průběhu 1. čtvrtletí roku 2025. Předpokládaná maloobchodní cena bude 49 990 Kč.

Více informací: cz.hisense.com, global.hisense.com

Sense For Technology

O společnosti Hisense

Hisense je globální lídr v oblasti domácí elektroniky a oficiální partner fotbalového mistrovství UEFA EURO 2024™. Podle výzkumu agentury Omdia obsadila Hisense v roce 2023 druhé místo na světě v objemu dodávek televizorů a první místo v kategorii televizorů o velikosti 100″ a více. Produkty společnosti jsou dostupné ve více než 160 zemích a nabízí inovativní řešení v oblasti spotřební elektroniky, domácích spotřebičů a inteligentních informačních technologií.

 

Exit mobile version