Falešné slevy v obchodech: Konkurenční boj, nebo nedostatečná legislativa?

V poslední době se lidé častěji setkávají v obchodech s falešnými slevami a slevovými kartičkami, které nabízejí zákazníkům při jejich použití markantní rozdíly v cenách. Česká obchodní inspekce (ČOI) zjistila v posledním čtvrtletí až 40 % porušení právních předpisů v souvislosti se slevami. Zeptali jsme se marketingových odborníků, jaký mají pohled na tuto situaci.

Pokuty nejsou řešení, e-shopům se to stále vyplatí

Podle Jana Skovajsy, zakladatele a CEO digitální agentury MyTimi, www.mytimi.cz, nemá legislativa šanci spotřebitele ochránit a např. z jejich dat na e-shopech vidí, že kdo neposkytuje „nálepku“ sleva, ať už je skutečná, či nikoliv, tak prostě neprodává. Tzn. každý hráč je pak plně ochoten podvádět slevy jen, aby prodával, protože je to spíše otázka konkurenčního boje a přežití. Jan Skovajsa se obává, že pokuty, které rozdává ČOI nejsou dostatečně demotivující.

„Ze skutečných i falešných slev jsou i malé e-shopy schopné dostat minimálně o 1 milion více v tržbách, než by dostali bez nich. Tzn. zůstane jim z toho 600 tisíc a pokud dostane pokutu 100 tisíc, tak se to jednoznačně vyplatí, a to se bavíme o e-shopech o 5 zaměstnancích. Větší e-shopy z toho mají desítky milionů,“ uvádí Jan Skovajsa. Pravomoci ÚOHS jsou podle Jana Skovajsy dostatečné, bohužel však aktuálně nemají dostatečný bič na vymožení. Zmiňuje, že si s těmito problémy neporadili ani jiné evropské země. „Např. Japonsko/USA je na tom daleko hůře než CZ. Obecně bych řekl, že to je naučené spotřebitelské chování. Kde všichni prostě čekají slevu ať už je reálná anebo nikoliv,“ sdílí svůj názor Jan Skovajsa.

Je to vlastní zodpovědnost každého zákazníka

Zda jsou pokuty od ČOI dostatečně demotivující je podle Tomáše Vacka, podnikatele a partnera reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz, spíše otázka na ČOI a jejich interní analýzu kolik procent pokut jsou schopni vymoci. Pokud je toto procento nízké, pak je to jistě bod k řešení. Je to stejné jako jakýkoliv jiný manažerský úkol. Tomáš Vacek se domnívá, že pravomoci ÚOHS jsou dostatečně. „Problém je dle mého názoru v tom, že lidé jsou čím dále tím více neochotni přebírat zodpovědnost za své chování. To, zda si koupím lahev Plzně v supermarketu za 50 Kč jen proto, že je na ní napsáno akce je přeci moje zodpovědnost a moje rozhodnutí. Pokud nejsem schopen udržet v hlavě přiměřenou cenovou relaci nebo se v případě nejistoty podívat na internet do telefonu, pak si nejsem jistý, že jsem schopen plnohodnotně fungovat v rámci společnosti,“ říká Tomáš Vacek.

A naopak, pokud budeme lidi motivovat k tomu, aby za své činy zodpovědnost přebírali, pak budou jistě i více nuceni si konkrétní cenové hladiny pamatovat. Budou-li tyto mít v hlavě, pak je pravděpodobnost, že budou nachytáni na falešnou cenovou akci jistě nižší. To pak bude mít za následek i snižování množství akčních nabídek, protože lidé budou chodit tam, kde dostanou stabilně dobrou cenu, a nejen rádoby akci. „Středně době je toto tedy cesta k ozdravení trhu, ne další restrikce a regulace. Přílišné ochranitelství není dobré ani pro děti a ani pro spotřebitele,“ uzavírá Tomáš Vacek.

Podnikatelé mají právo si určit, za kolik budou prodávat své zboží

Nejsem příznivcem nadměrných regulací a předpokládám, že zákazníci supermarketů jsou svéprávní,“ uvádí Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz. Dodává, že pokud se zákazníci rozhodnou zřídit si slevovou kartu a poskytovat tak supermarketu informace o svých offline nákupech, činí tak zcela dobrovolně a vědomě s cílem získat výhodu v podobě nižší ceny zboží. „Stejně tak jsem zcela proti tomu, aby legislativa nařizovala obchodníkům, kdy a v jaké maximální výši mohou nabízet slevy nebo jaký podíl zboží může být zlevněn, jak je tomu například od roku 2018 ve Francii. Odsuzuji nekalé a klamavé praktiky. Není ovšem rolí státu říkat podnikatelům, za kolik mají prodávat své zboží,“ sdílí svůj názor Ondřej Tyleček. Dle něj zákazníci velmi rádi zaplatí za levnější výrobek svými daty, to platí jak na internetu, tak v offline světě. Množství dat, která jsou supermarkety schopny o svých zákaznících na základě kartiček shromažďovat, však je zcela zanedbatelné ve srovnání s digitální stopou, kterou za sebou tíž zákazníci běžně zanechávají na internetu během návštěvy libovolné sociální sítě nebo webové stránky.

Český soběstačný dům, digitalizace stavebního řízení a soklové cihly. Druhé Wienerberger fórum je za rohem

Už 14. listopadu proběhne druhé Wienerberger fórum roku 2024, které se bude konat od 9 do 12 hodin ve virtuálním prostoru World of Wienerberger. Zájemce čeká bohatý online program vedený experty z oblasti stavebnictví a architektury. Hlavními tématy budou legislativní změny v oboru, kontrola hrubé stavby a přijde řada i na první Český soběstačný dům postavený z produktů Wienerberger. Nebudou chybět externí hosté a zajímavé virtuální vizualizace.

„I tentokrát začneme trendy a novinkami, které hýbou světem stavebnictví. Upozorníme na aktuální legislativní změny a nabídneme velkou dávku inspirace pro více než tisíc diváků, kteří pravidelně na naše Wienerberger fórum zavítají. Vezmeme je společně do terénu, ukážeme řešení soklů jednovrstvého zdiva, což bylo jedno z diváky poptávaných témat, a blíže si představíme první Český soběstačný dům. Neopomeneme téma šikmých střech a představíme nové podklady společnosti Wienerberger, jako je katalog tepelných vazeb,” říká Jiří Dobiáš, ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger, který druhé Wienerberger fórum zahájí spolu s ESG manažerkou Kristýnou Vobeckou. Mezi bloky návštěvníkům průběžně představí trendy a novinky ze světa Wienerbergeru.

První přednáškový blok uvede právě Jiří Dobiáš, který v krátkosti představí změny, které se týkají Vyhlášky 264/2020 Sb. o energetické náročnosti budov, a současnou situaci s digitalizací stavebního řízení dle nového Stavebního zákona.

Poté si prohlédneme hrubou stavbu rodinného domu z jednovrstvého zdiva Porotherm. „Toto téma jsme vybrali na základě zpětné vazby diváků našeho fóra. Společně se vydáme do terénu, podívat se na hrubou stavbu s cílem posoudit provedení dílčích konstrukčních detailů,” říká Josef Beneš, key Account Manager projektantů Wienerbergeru.

Naváže vedoucí produktových specialistů společnosti Wienerberger Milan Rotek s manažerem produktového školení Janem Huberem s tématem stavebních konstrukcí v souvislostech. Divákům ukážou řešení soklů bez užší uskočené soklové cihly nebo s více řadami užších uskočených soklových cihel pro stavby, kde je například terén blízký výšce čisté podlahy.

„Ve čtvrtém bloku Wienerberger fóra představíme první Český soběstačný dům. Blíže se podíváme na jeho provoz, jelikož dům neobsahuje inženýrské sítě a veškerou potřebnou elektrickou energii si vyrábí celoročně sám pomocí solárních panelů. Zachycuje maximum dešťové vody, splachuje s ní a po přečištění využívá. Šetrně hospodaří s pitnou vodou a nezbavuje se zbytečně drahocenného tepla,” říká zakladatel projektu Pavel Podruh, který se společně s architektem Vojtěchem Lichým ujme přednášky.

Následně proběhne rozhovor na téma energetické náročnosti od konceptu k detailu, ve kterém se představí Michal Čejka, specialista na energetickou náročnost budov Centra pasivního domu a Martin Termer, produktový specialista CAD. Představí také nový katalog tepelných vazeb společnosti Wienerberger.

3D projektant Petr Karásek představí, jak je možné využít BIM doplněk Wienerberger v praxi, a ukáže, jak může zjednodušit práci v projekčním software ArchiCAD. Technický poradce Rudolf Prus a vyučený pokrývač a majitel firmy Střechy DD David Štangl společně proberou, co vše se může stát, když se podcení a nedodrží normy, pravidla a technické podmínky výrobce.

Na závěr čeká diváky přednáška, která ukazuje, jak vhodnou záměnou zdiva lze i u vícepodlažního bytového domu dosáhnout dostatečnou únosnost i tepelný odpor bez dodatečného zateplení pomocí jednovrstvého keramického zdiva. Povede ji Ivo Petrášek, statik společnosti Wienerberger a Martin Fiury, technik pro vložkové stropní konstrukce Miako.

Registrace na online konferenci, která poradí a inspiruje, je spuštěna ve WIP zóně. Poté se jen stačí přihlásit k účasti na streamu, který můžete sledovat z pohodlí domova. Více informací naleznete na webu Wienerbergeru.

Harmonogram přednášek

Novinky a trendy v sortimentu ze světa Wienerbergeru budou návštěvníky provázet po celou dobu konference. Představí je Ing. Jiří Dobiáš, Ph.D., ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger, společně s Ing. Kristýnou Vobeckou, ESG Manažerkou společnosti Wienerberger.

  1. Vyhláška o energetické náročnosti a digitalizace stavebního řízení

Ing. Jiří Dobiáš, Ph.D., ředitel produktového managementu a business developmentu společnosti Wienerberger

  1. Kontrola hrubé stavby v jednovrstvém zdivu Porotherm

Ing. Josef Beneš, key Account Manager projektanti

  1. Stavební konstrukce v souvislostech – další řešení soklů jednovrstvého zdiva

Ing. Milan Rotek, vedoucí produktových specialistů

Dis Jan Huber, manažer produktového školení

  1. Český soběstačný dům, od návrhu po realizaci a provoz

Pavel Podruh, zakladatel projektu Český soběstačný dům

Ing. arch. Vojtěch Lichý, studio Lichý-Mizera Architekti

  1. Úspory se skrývají v detailech, stačí je jen nalézt – Katalog tepelných vazeb

Ing. Michal Čejka, specialista na energetickou náročnost budov Centra pasivního domu

Ing. Martin Termer, produktový specialista CAD

  1. Představení BIM doplňku v praxi

Ing. Petr Karásek, 3D projektant

  1. Důsledky nevhodného návrhu a provedení šikmé střechy v praxi

Rudolf Prus, technický poradce

David Štangl, vyučený pokrývač a majitel firmy Střechy DD

  1. Varianty zdiva vícepodlažních budov z hlediska statiky

Ing. Ivo Petrášek, statik společnosti Wienerberger

Ing. Martin Fiury, technik pro vložkové stropní konstrukce Miako

Wienerberger s. r. o., je společnost nabízející komplexní portfolio udržitelných řešení a služeb pro stavbu či rekonstrukci. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter, betonové produkty Semmelrock a potrubní systémy Pipelife. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

 

ADATA získala dvě ocenění Good Design Award 2024 za výkon v kompaktních rozměrech

Společnost ADATA, přední světový výrobce pamětí DRAM, SSD disků a dalších typů úložišť, získala dvojici významných ocenění Good Design Award 2024. SSD ADATA Legend 970 Pro PCIe Gen5 a externí SSD ADATA SC720 získaly ocenění za design a bezprecedentní rychlost a výkon v extrémně malém provedení. Elegantní model Legend 970 Pro je určen pro kompaktní počítačové sestavy, zatímco SC720 je aktuálně nejmenším externím SSD na trhu.

ADATA Legend 970 Pro PCIe Gen5 SSD

Špičkové SSD vylepšuje design svého předchůdce. Jeho kompaktní řešení aktivního chlazení, dvouvrstvý hliníkový chladič o tloušťce 17,9 mm, je vybaven vestavěným mikroventilátorem a účinně snižuje teploty o 20 %, což umožňuje dlouhodobě stabilní, a přitom bleskové rychlosti čtení a zápisu 14 000, resp. 12 000 MB/s. Lepší udržitelnost produktu pak dokládá také napětí snížené z 5 V na úsporných 3,3 V, což má za následek také absenci externího napájení a model Legend 970 Pro je tak jediným na trhu, který je napájen přímo z M.2 slotu. Je k dispozici v kapacitách až do 4 TB pro Intel i AMD platformy.

ADATA SC720 externí SSD

Nové ADATA SC720 je aktuálně nejmenším externím SSD na trhu. Podporuje přenos přes USB 3.2 Gen 2 10 Gbps s rychlostmi čtení a zápisu až 600 MB/s. Je vybaven dvěma otočnými konektory USB-C a USB-A s tepelně odolným krytem pro ideální kombinaci rychlosti, pohodlí a odolnosti. Tělo je vyrobeno výhradně z kovu, aby zajistilo efektivní odvod tepla, udržitelnost a bezpečnost. Konektor USB-C vystupuje 1,03 cm proto, aby bylo zaručeno připojení i přes pouzdra telefonů a snadný přímý přenos mezi zařízeními s USB-A a USB-C. Maximální kapacita disku je 1 TB.

O Good Design

Good Design Award je společenská organizace, jejímž cílem je podílet se na lepším životě lidí, firem a celé společnosti prostřednictvím důrazu na design. Od svého vzniku v roce 1957 si získala široké uznání, stejně jako si získal prestiž samotný symbol G. Ocenění Good Design Award je určeno pro produkty, architekturu, software, systémy a služby, které mají svůj význam pro lidi. Ať už se jedná o hmatatelnou nebo neviditelnou věc, vše, co je navrženo s nějakým záměrem či za účelem, je považováno za design a kvalita tohoto produktu je hodnocena a oceňována.

Pro více informací navštivte https://www.adata.com/

O značce ADATA – Innovating the Future

Společnost ADATA Technology je druhým největším výrobcem pamětí DRAM a značkových SSD disků na světě a v žebříčku Best Taiwan Global Brands zaujímá 19. místo. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, SSD disky, další úložiště pro spotřebitele a průmyslová řešení. Společnost se také zaměřuje na elektromobily, autonomní mobilní roboty s umělou inteligencí a herní odvětví se svou značkou XPG. Produkty společnosti ADATA získaly v průběhu let široký mezinárodní věhlas, včetně ocenění iF Design, Red Dot Design a Taiwan Excellence. Společnost ADATA byla také oceněna za svůj závazek k péči o zaměstnance a společenskou odpovědnost, včetně ocenění „Great Place to Work Certification“ pro své pobočky na Tchaj-wanu, v Číně, USA, Brazílii a Mexiku a ocenění „Best Workplaces in Asia“, „Best Workplaces in Greater China“ a „Best Workplaces in Taiwan“. Od roku 2020 získala společnost ADATA pět let po sobě ocenění „Asia Responsible Enterprise Awards“ a „Best Companies to Work for in Asia“. Při pohledu do budoucnosti je společnost ADATA i nadále oddána své udržitelné vizi „Innovate Today, Embrace Tomorrow“. Společnost nadále ztělesňuje „ducha kolibříka“, protože využívá inovativní technologie k vytváření chytrého a pestrého života pro lidi na celém světě. Další informace naleznete na adrese https://www.adata.com/ .

Zařízení Acer a Predator získala ocenění G Mark na japonském udílení cen Good Design Awards 2024

Produkty Acer a Predator byly oceněny v rámci udílení cen Good Design Awards 2024, včetně nejnovějšího Copilot+ PC Swift 14 AI a ekologických notebooků Aspire Vero 16. Další oceněné produkty, jako jsou 16- a 14palcové notebooky Swift Go, stolní počítače Aspire řady C all-in-one a výkonný herní notebook Predator Helios 18 rovněž získaly ocenění G Mark od vysoce uznávaného japonského institutu pro design. Tato ocenění podtrhují snahu společnosti Acer integrovat špičkový hardware, software a nejmodernější design, což uživatelům umožňuje využívat svá zařízení ve větší míře a v konečném důsledku zlepšuje uživatelské pohodlí při práci i zábavě.

Téma letošního ročníku Good Design Awards „Odvážný přístup, ekologický design“ zdůrazňuje význam odlišení, formy, funkce, inovace designu a společenského dopadu. Vítězné výrobky společnosti Acer v těchto kritériích vynikaly a prokázaly schopnost společnosti spojit estetickou přitažlivost s funkčností zaměřenou na uživatele ve svém rozmanitém portfoliu výrobků.

Produkty Acer, které získaly ocenění Good Design Award 2024:

  • Notebook Acer Swift 14 AI (Intel) – Ultratenký a lehký notebook Swift 14 AI využívá nejnovější procesory Intel® Core Ultra™ (Series 2) a nabízí výkon počítačů Copilot+ PC včetně celodenní výdrže baterie.
  • Notebooky Acer Swift Go 14/16 – 14 a 16palcové notebooky Swift Go poskytují výjimečný výkon, funkce umělé inteligence a úžasný obraz díky displejům OLED s rozlišením až 2,8K.
  • Notebooky Acer Aspire Vero 16 – Odhodlání společnosti Acer o uhlíkovou neutralitu se projevuje i v designu notebooku Aspire Vero 16, který je vybaven procesory optimalizovanými pro umělou inteligenci, což z něj činí ideální volbu pro uživatele, kteří dbají na ekologii bez kompromisů ve výkonu.
  • Stolní počítače Acer All-in-one řady Aspire C – Díky elegantnímu, prostorově úspornému designu, 23,8palcovému a 27palcovému displeji s rozlišením FHD, ergonomickým stojanům a procesorům podporujícím umělou inteligenci se počítače All-in-One řady Aspire C bez problémů hodí do každé sestavy a zároveň splňují požadavky na vysoký výkon.
  • Herní notebook Predator Helios 18 – Herní notebook Predator Helios 18 přináší hráčům vyšší preciznost a personalizaci díky patentovaným vyměnitelným WASD klávesám MagKey 3.0, které nabízejí kratší zdvih kláves a rychlejší odezvu, spolu s aplikací PredatorSense 5.0 all-in-one.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

 

Společnost Fortinet zaznamenala na darknetu aktivity zaměřené na prezidentské volby ve Spojených státech

Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, zveřejnila zprávu FortiGuard Labs Threat Intelligence Report: Threat Actors Targeting the 2024 U.S. Presidential Election, která odhaluje hrozby spojené s aktuálními prezidentskými volbami v USA. Zpráva zahrnuje hloubkovou analýzu aktivit pozorovaných od ledna do srpna tohoto roku. V souvislosti s volbami se do popředí zájmu dostávají phishingové podvody zaměřené na voliče, škodlivé domény vydávající se stránky kandidátů a další hrozby.

„S blížícími se americkými prezidentskými volbami je nezbytné si uvědomit a pochopit kybernetické hrozby, které mohou mít dopad na integritu a důvěryhodnost volebního procesu. Kybernetičtí protivníci, včetně státem sponzorovaných aktérů a hacktivistických skupin, jsou stále aktivnější a cílí na významné události, jako jsou volby. Zachování ostražitosti, identifikace a analýza potenciálních kybernetických hrozeb a zranitelných míst je zásadní pro přípravu a zabezpečení proti nástrahám a cíleným kyberútokům. Ty by mohly využít vyostřeného okamžiku a narušit nebo ovlivnit volební výsledky,“ říká Derek Manky, hlavní bezpečnostní stratég a viceprezident Global Threat Intelligence ve Fortinetu.

Hlavní zjištění analýzy:

  • Phishingové podvody zacílené na voliče v prezidentských volbách USA: Kriminálnici prodávají na darknetu cenově dostupné phishingové sady k zacílení na voliče a dárce pomocí vydávání se za prezidentské kandidáty a kampaně.
  • Registrace škodlivých domén na vzestupu: Od začátku roku 2024 bylo zaregistrováno více než 1000 nových potenciálně škodlivých domén, které sledují konkrétní vzorce a začleňují obsah související s volbami a kandidáty. To naznačuje, že aktéři hrozeb využívají zvýšený zájem o volby k nalákání nic netušících cílů a možnému provádění škodlivých aktivit.
  • Prostředí darknetu: Na fórech darknetu jsou v prodeji miliardy dokumentů z USA, včetně čísel sociálního zabezpečení (SSN), osobních údajů (PII) a přihlašovacích údajů, které by mohly být použity v dezinformačních kampaních a vést k podvodným aktivitám, phishingovým podvodům a kradení účtů. Přibližně 3 % příspěvků na fórech darknetu se týká právě databází souvisejících s podniky a vládními subjekty.
  • Ransomware: Výzkumníci z FortiGuard Labs zaznamenali meziroční nárůst ransomwarových útoků proti vládě USA o 28 % na základě pozorovaných úniků.

Podvody zaměřené na prezidentské volby v USA zaplavují darknet

Kybernetičtí protivníci, včetně státem sponzorovaných aktérů a hacktivistických skupin, jsou před volbami stále aktivnější.

Výzkumný tým laboratoří FortiGuard Labs pozoroval kybezločince, kteří prodávali různé phishingové sady za 1 260 dolarů, které se vydávají za prezidentské kandidáty. Sady jsou navrženy tak, aby shromažďovaly osobní informace, včetně jmen, adres a údajů o kreditních kartách a darech.

Od ledna 2024 také výzkumníci identifikovali více než tisíc nově registrovaných názvů domén, které zahrnují volební pojmy a odkazy na významné osobnosti politické sféry. Podvodné fundraisingové weby, včetně secure[.]actsblues[.]com, měly napodobit legitimní web pro ActBlue (secure[.]actblue[.]com), neziskovou americkou fundraisingovou platformu a politický akční výbor.

Dva nejvyužívanější poskytovatelé hostingu pro tyto webové stránky s volební tématikou jsou AMAZON-02 a CLOUDFLARENET. Závislost na hlavních hostingových platformách, jako jsou Amazon Web Services (AWS) a Cloudflare, naznačuje, že aktéři hrozeb tyto renomované služby využívají k posílení legitimity a odolnosti svých škodlivých domén.

Výrazná koncentrace domén je spojena s omezeným počtem IP adres, což naznačuje centralizovaný přístup aktérů hrozeb k efektivnímu spravování více škodlivých domén za účelem provádění rozsáhlých kybernetických kampaní.

Prodej osobních dat se zaměřuje na USA

Analýza laboratoří FortiGuard Labs nadále ukazuje značný počet různých databází dostupných na fórech darknetu zaměřených na USA, včetně SSN, uživatelských jmen, e-mailových adres, hesel, údajů o kreditních kartách, dat narození a dalších osobních informací, které by mohly být použity ke zpochybnění integrity amerických voleb.

Konkrétně zahrnují:

  • Seznamy s více než 1,3 miliardami řádků s uživatelskými jmény, e-mailovými adresami a hesly, které značí velké riziko pro zneužití. Při těchto útocích využívají kyberzločinci odcizené informace k získání neoprávněného přístupu k účtům, což z nich činí oprávněný a zásadní bezpečnostní problém.
  • Zveřejnění 300 000 řádků údajů o kreditních kartách, včetně CVV (speciálního trojmístného čísla), jména, čísla karty, datum vypršení platnosti karty a data narození, upozorňuje na potenciální rizika finančních podvodů namířených proti voličům a politikům.
  • Více než 2 miliardy řádků uživatelských databází na darknetu poukazuje na zvýšené vystavení krádežím identity a cíleným phishingovým útokům.
  • 10 % příspěvků na fórech darknetu je spojeno s databázemi SSN, což představuje významnou hrozbu zvýšením rizika zpronevěření osobních údajů.

Vláda USA je stále atraktivnějším cílem

Před volbami mohou mít ransomwarové útoky namířené proti vládním agenturám dopad na volební proces a důvěru veřejnosti ve vládní instituce. Ve srovnání s rokem 2023 zaznamenal výzkumný tým FortiGuard Labs v roce 2024 28% nárůst ransomwarových útoků právě proti vládě USA.

Darknet se stal centrem hrozeb specifických pro USA, kde hackeři obchodují s citlivými informacemi a mohou potenciálně vyvíjet strategie k využití zranitelných míst. Přibližně 3 % příspěvků na těchto fórech obsahuje databáze týkající se podnikatelských a vládních subjektů. V těchto databázích jsou uložena kritická organizační data, která jsou zranitelná vůči kybernetickým zneužitím a jsou hlavním cílem kriminálníků ve volebním období.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Honeywell a Google Cloud urychlí autonomní operace pomocí AI agentů pro průmysl

AI od Google Cloud zlepší nabídku produktů společnosti Honeywell a pomůže zvýšit kvalifikaci pracovníků v průmyslu

Nová řešení budou propojena s průmyslovými daty z Honeywell Forge, přední IoT platformy pro průmysl

Společnosti Honeywell a Google Cloud oznámily jedinečnou spolupráci, která propojí agenty umělé inteligence (AI) s prostředky, lidmi a procesy, aby urychlily vývoj bezpečnějších autonomních operací pro průmyslový sektor.

Toto partnerství spojí multimodalitu Gemini a její schopnosti přirozeného jazyka, a to na platformě Vertex AI – platformě umělé inteligence Google Cloud – a rozsáhlý soubor dat na platformě Honeywell Forge, přední platformě internetu věcí (IoT) pro průmyslové podniky. Díky tomu se lépe zpřístupní celopodnikové poznatky a umožní jejich širší využití. Zákazníci společnosti Honeywell napříč sektorem průmyslu získají příležitosti ke snížení nákladů na údržbu, zvýšení provozní produktivity a zvýšení kvalifikace zaměstnanců. První řešení vytvořená pomocí Google Cloud AI budou zákazníkům společnosti Honeywell k dispozici v roce 2025.

„Cesta k autonomii vyžaduje, aby aktiva pracovala intenzivněji, lidé chytřeji a procesy efektivněji,“ říká Vimal Kapur, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Honeywell. „Spojením technologie Google Cloud AI s našimi hlubokými odbornými znalostmi v dané oblasti – včetně cenných dat na naší platformě Honeywell Forge – získají zákazníci bezkonkurenční a využitelné poznatky propojující fyzický a digitální svět, které urychlí autonomní operace, což je klíčový faktor růstu společnosti Honeywell.“

„Naše partnerství se společností Honeywell představuje významný krok vpřed při zavádění transformační síly umělé inteligence do průmyslových provozů,“ říká Thomas Kurian, generální ředitel společnosti Google Cloud. „S Gemini na Vertex AI v kombinaci s průmyslovými daty a odbornými znalostmi společnosti Honeywell vytváříme nové příležitosti k optimalizaci procesů, posílení pracovních sil a dosažení smysluplných obchodních výsledků pro průmyslové organizace po celém světě.“

S masovým odchodem pracovníků z generace baby boom do důchodu sektor průmyslu čelí nedostatku pracovních sil i kvalifikovaných pracovníků a AI může být součástí řešení – jako generátor příjmů, nikoliv likvidátor pracovních míst. Podle zprávy Industrial AI Insights společnosti Honeywell z roku 2024 více než dvě třetiny (82 %) vedoucích pracovníků v oblasti průmyslové AI věří, že jejich společnost AI brzy přijme, ale pouze 17 % z nich naplnilo své prvotní plány v oblasti AI. Díky tomuto partnerství AI agenti doplní již existující operace a pracovní síly ve firmách. Podpoří také implementaci AI a společnostem pomůže těžit z rozšiřující se automatizace.

Honeywell a Google Cloud budou společně inovovat řešení v následujících oblastech:

AI agenti pro průmyslové účely

Nový agent s AI postavený na řešení Vertex AI Search od Google Cloud a přizpůsobený specifickým potřebám inženýrů pomůže automatizovat úkoly a zkrátit cykly navrhování projektů, což uživatelům umožní soustředit se na zavádění inovací a poskytování výjimečných zákaznických zkušeností.

Další agenti budou využívat velké jazykové modely (LLM) společnosti Google, které pomohou technikům rychleji řešit problémy s údržbou (např. „Jak fungovala jednotka včera večer?“, „Jak vyměnit vstupní/výstupní modul?“ nebo „Proč můj systém vydává tento zvuk?“). Díky využití multimodálních schopností systému Gemini budou uživatelé schopni zpracovávat různé typy dat, jako jsou obrázky, videa, text a údaje ze senzorů, což pomůže jeho technikům rychle získat potřebné odpovědi – a to nad rámec jednoduchého chatu a předpovědí.

Zvýšená kybernetická bezpečnost

Služba Google Threat Intelligence obsahující informace z první linie od společnosti Mandiant bude integrována do stávajících produktů společnosti Honeywell pro kybernetickou bezpečnost včetně Global Analysis, Research and Defense (GARD), Threat Intelligence a Secure Media Exchange (SMX), aby pomohla zlepšit detekci hrozeb a chránit globální infrastrukturu pro průmyslové zákazníky.

Pokroky v okrajových zařízeních

Do budoucna bude společnost Honeywell zkoumat využití modelu Google Gemini Nano k vylepšení inteligence okrajových zařízení Honeywell s umělou inteligencí v mnoha případech použití napříč vertikálami, od výkonu skenování až po hlasově řízené pracovní postupy, údržbu, provozní asistenci nebo asistenci při alarmech bez nutnosti připojení k internetu a cloudu. Jedná se o začátek nové vlny inteligentnějších zařízení a řešení, která budou předmětem budoucích oznámení společnosti Honeywell.

Díky využití umělé inteligence k umožnění růstu a produktivity podporuje integrace technologie Google Cloud také sladění portfolia společnosti Honeywell se třemi silnými megatrendy včetně automatizace.

O společnosti Honeywell

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge IoT. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a prostřednictvím obchodních jednotek Aerospace Technologies, Industrial Automation, Building Automation a Energy and Sustainability Solutions poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na webu www.honeywell.com/newsroom.

O Google Cloud

Google Cloud je nová cesta ke cloudu, která poskytuje nástroje pro umělou inteligenci, infrastrukturu, vývojáře, data, zabezpečení a spolupráci vytvořené pro dnešek i budoucnost. Google Cloud nabízí výkonný, plně integrovaný a optimalizovaný AI stack s vlastní infrastrukturou v globálním měřítku, na míru vyrobenými čipy, generativními modely AI a vývojovou platformou, stejně jako aplikace využívající AI, které pomáhají organizacím v transformaci. Zákazníci ve více než 200 zemích a územích se obracejí na Google Cloud jako na svého důvěryhodného technologického partnera.

DLSS v Alan Wake 2: The Lake House, Horizon Zero Dawn Remastered i Dragon Age: The Veilguard

Společnost NVIDIA přináší přehled novinek s RTX technologiemi a informace o nových Game Ready ovladačích:

  • Alan Wake 2: The Lake House: DLC slavné hororové série vychází dnes a hráče postaví do role agentky FBC Kiran Estevez. Přídavek umožní, stejně jako původní hra, majitelům GeForce RTX řady 40 využít jejich karty naplno. Nabídne plný ray tracing, DLSS 3.5 s funkcí Ray Reconstruction, Plynulý framerate ve 4K zajistí DLSS Frame Generation společně se Super Resolution a nízkou latenci NVIDIA Reflex.
  • The Axis Unseen: hororová hra od Just Purkey Games zve hráče k lovu nočních můr z dávného folklóru v otevřeném světě. Vychází dnes s DLSS 3 Frame Generation a Super Resolution. Díky tomu hra nabídne také Reflex pro snížení latence.
  • Horizon Zero Dawn™ Remastered: Remaster prvního dílu populární série vychází 31. 10. Majitelé GeForce RTX mohou také využít DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, zrychlit odezvu díky Reflexu a maximalizovat kvalitu obrazu pomocí DLAA, kterou lze použít společně s funkcí Frame Generation.
  • No More Room In Hell 2 od Torn Banner Studios je intenzivní a kooperativní akce, ve které adrenalinový zážitek umocňuje permadeath. Dnes startuje režim early access a už v něm je možné zapnout NVIDIA DLSS 3, DLAA a Reflex.
  • Industry Giant 4.0: Budovatelská strategie 24. 10. spouští režim early access. Už v něm nabídne DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, DLAA a Reflex.
  • Red Dead Redemption: legenda se 29. 10. chystá na PC i se zombie-hororovým rozšířením Undead Nightmare. Ve spolupráci s Double Eleven přidají Rockstar Games do PC verze řadu vylepšení, včetně nastavitelných vzdáleností vykreslování, nastavení kvality stínů, nativního vykreslování v rozlišení 4K při frekvenci až 144 FPS / 144 Hz na kompatibilním hardwaru, podpory ultrawide (21:9) i super ultrawide (32:9) monitorů, HDR10 nebo optimalizovaného ovládání pro klávesnici a myš. K dispozici je také podpora NVIDIA DLSS 3 a NVIDIA Reflex.
  • Dragon Age™: The Veilguard: pokračování RPG ságy vyhází už 31. října. Ani zde nechybí DLSS 3, Reflex a hra nabídne také ray tracingové odrazy a ambientní okluzi. Optimalizaci pro očekávanou novinku přináší také nejnovější Game Ready ovladače.
  • Wayfinder: akční kooperativní RPG pro tři hráče je od včerejška dostupné v early accessu a přináší podporu DLSS Super Resolution.
  • Balíček Star Wars™ Outlaws s GeForce RTX řady 40 prodlužuje svou platnost až do 12. 11. Detailní informace nabízí stránka akce.

Vycházejí také již zmíněné nové Game Ready ovladače přinášející podporu výše uvedených funkcí do některých her. Jsou optimalizovány pro Alan Wake 2: The Lake House, Call of Duty®: Black Ops 6, Dragon Age™: The Veilguard, Horizon Zero Dawn™ Remastered, No More Room In Hell 2, Red Dead Redemption a The Axis Unseen. Přidávají také podporu pro 32 G-SYNC Compatible monitorů s proměnlivou obnovovací frekvenci (VRR). Nové ovladače jsou dostupné z karty Drivers v beta verzi NVIDIA app, prostřednictvím GeForce Experience nebo na stránkách GeForce.com.

Jak na údržbu baterií fotovoltaických systémů v zimě

U baterie fotovoltaických systémů přes zimu doporučujeme zvýšit pozornost a péči, aby se minimalizovalo riziko poškození nízkým napětím, zvláště když se solární výroba v zimě výrazně sníží. U každého výrobce jsou možnosti a postup různé.

Obecně ale platí, že byste měli pravidelně kontrolovat stav nabití a v případě potřeby baterii dobíjejte. Střídač a řídící modul baterií má nastavené automatické ochrany (např. minimální úroveň vybití). Tyto hodnoty jsou ale nastavené na velmi nízké hodnoty a když bude baterie na těchto hodnotách v zimě dlouhou dobu, může dojít ke zkrácení její životnosti nebo poškození baterie.

Jednotliví výrobci mají různé postupy jak toho docílit v zásadě automaticky. V jejich aplikacích lze na toto nastavit speciální režim, kde si můžete nadefinovat, aby se začala baterie sama nabíjet v konkrétním čase ze sítě. Nebo se dá upravit (zvýšit) úroveň vybití, pod kterou se baterie nedostane – to je v zimním čase výhodné například pokud dojde k výpadku ze sítě a v baterii zůstane vždy energie pro režim zálohy proti výpadku. V zimním období rozhodně doporučujeme pravidelně, například jednou za dva až tři týdny, baterii plně dobít.

Za zmínku ještě stojí správná teplota. Naše společnost Woltair samozřejmě pro produkty ze svého portfolia zasílá klientům před zimou upozornění s návody a možnostmi jak se o baterie starat.

Baterie by měly být skladovány a používány v prostoru s optimální teplotou, ideálně mezi 10 a 25 °C. V mrazivém počasí může teplota pod 0 °C výrazně snížit kapacitu baterie, což může vést k jejímu rychlejšímu opotřebení nebo poškození. Pokud je to možné, umístěte baterii do zatepleného prostoru nebo použijte izolaci. Jsou i baterie, které mají v sobě ohřev a můžou být instalovány do prostor, kde je teplota nižší. Například Woltair má takové baterie ve svém portfoliu, nevýhodou ale je, že režim ohřevu baterie pro její ochranu samozřejmě spotřebovává elektřinu.

 

Česko se brzy dočká velké novelizace DPH. Skončí například hojně sledovaný Lex Ferrari

Poslanci mají na své aktuální schůzi hlasovat o novele zákona o dani z přidané hodnoty (DPH). Jde o rozsáhlou novelizaci, která přinese úpravu bezmála pěti set bodů zákona. Většina změn bude mít účinnost již od ledna 2025, takže plátcům nezbývá příliš času na to se novým podmínkám přizpůsobit. Jednou ze změn bude například postupné rušení omezení odpočtu DPH pro luxusní a sportovní vozidla, takzvaný Lex Ferrari. Dále se tématu věnuje odborník na DPH, daňový poradce Petr Linx ze společnosti BDO.

Novela zákona o DPH se do třetího čtení dostala s pozměňovacími návrhy, které se týkají pouze detailů, věcné změny zůstaly beze změn. Z Poslanecké sněmovny pak novela poputuje do Senátu, kde má většinu také vládní koalice, takže ani zde se neočekávají žádné větší překážky při přijetí zákona. Následně by zákon měl podepsat prezident.

„Zatímco vládní konsolidační balíček zavedl jako jednu ze změn omezení odpočtu na dani u prémiových automobilů, takzvaný Lex Ferrari, novela o DPH ho bude postupně rušit. Nejprve dojde od ledna 2025 ke zrušení omezení odpočtu pro jasně definovaná sportovní vozidla, následně se od roku 2027 kompletně zruší celé omezení. Takže už nebude stanoven limit dvou milionů korun u služebních vozů a odpočet bude možné využít i z vyšších částek,“ zmiňuje jeden z dopadů novely a mediálně hojně probíraný případ Petr Linx z BDO.

Zásadní změnou bude nutnost sledovat ne jeden, ale rovnou dva obraty. „Zatímco nyní se plátcem stává osoba povinná k dani, která v tuzemsku překročí obrat 2 miliony Kč za dvanáct po sobě jedoucích měsíců, od 1. ledna 2025 bude nutné sledovat také součet obratů v České republice a dalších členských státech Evropské unie. V tomto případě půjde o limit 100 tisíc euro, v přepočtu lehce nad 2,5 milionu korun,“ rozebírá daňový poradce z BDO. Zároveň v rámci sjednocení po celé EU půjde nově nikoli o dvanáct po sobě jedoucích měsíců, ale o celý kalendářní rok.

Kdy se osoba povinná k dani stane plátcem DPH, se také změní. „Doposud platilo, že plátcem se stane od prvního dne druhého měsíce následujícího poté, co překročila limit obratu 2 miliony korun. Nově se nicméně stane plátcem například hned následující den po překročení druhého obratu z transakcí v tuzemsku (cca 2,5 mil. Kč),“ seznamuje Petr Linx. Daná situace například umožňovala novému developerovi prodat první nemovitosti bez DPH, překročit limit obratu, nicméně stihnout prodat ještě další nemovitosti v mezidobí, než se plátcem daně skutečně stane. To již za nových podmínek nebude splnitelné.

„Ačkoliv se nově stane plátcem DPH osoba povinná k dani hned druhý den po překročení obratu, přihlášku k plátcovství DPH musí finančnímu úřadu podat do deseti pracovních dnů. Ten se o této skutečnosti tedy dozví se zpožděním, což teoreticky může administrativně způsobovat trochu neplechu. Odběratelé, kteří si budou chtít uplatnit odpočet DPH, budou určitě nějakou dobu v nejistotě, než se registrace k DPH jejich dodavatele objeví v registru plátců,“ dodává Petr Linx z BDO.

Mezi nejvýznamnější změny patří povinnost vrátit odpočet DPH v případě neuhrazeného závazku šest měsíců po splatnosti. Toto nové ustanovení se bude vztahovat na závazky vzniklé od 1. ledna 2025. „Především u propojených osob bývá prodlení s úhradou závazků velmi časté třeba z důvodu cashflow, což již nebude doporučováno. Na druhou stranu je možné, že se toto ustanovení pozitivně projeví v řádnějších úhradách dluhů,“ podotýká Petr Linx z BDO.

Významnou změnou bude od 1. července 2025 úprava v oblasti dodání staveb. Nyní každé dodání ve lhůtě 5 let od první kolaudace (nebo první kolaudace po podstatné změně) podléhá zdanění. Nově bude novostavba podléhat zdanění pouze jednou, a to ve lhůtě 23 měsíců po měsíci dokončení (nebo po podstatné změně). Dobrovolné zdanění dodání stavby, která by byla jinak osvobozena, zůstane zachováno. Výpočet limitu pro podstatnou změnu (rekonstrukci) se také značně změní a již nebude potřeba znalecký posudek.

Zároveň novela o DPH přinese zúžení finančních činností, které jsou osvobozené od daně. K prvotnímu zúžení dojde rovnou od ledna 2025, další budou následovat zkraje roku 2026. „Od ledna 2026 například přestane být od daně osvobozeno vybírání televizních a rozhlasových poplatků prostřednictvím České pošty. Dle judikatury se totiž nejedná o služby platebního styku, které jsou od daně osvobozené, ale prakticky o vymáhání pohledávek, a to i přestože jde o takové pohledávky, jejichž splatnost ještě nevypršela,“ prohlašuje Petr Linx.

Malým podnikům má administrativu ulehčit speciální režim

Úplnou novinkou se má stát tzv. režim pro malé podniky, vyplývající z evropské legislativy, takže bude harmonizovaný pro celou EU. „Režimu pro malé podniky bude moci dobrovolně využít například řemeslník ze Slovenska, který již nebude muset odvádět DPH v České republice jako doposud, ale dobrovolně se zapíše v registru pro malé podniky v jeho domovské zemi, na Slovensku. Pokud nepřekročí roční celoevropský obrat 100 tisíc euro, DPH tak nebude muset hradit,“ tvrdí Petr Linx.

Co novela stanovuje také zcela nově, jsou podmínky vrácení bezdůvodně zaplacené daně dodavateli. Ke vrácení může dojít zejména při chybném použití běžného režimu namísto režimu přenesení daňové povinnosti. „Již nyní víme, že k vratce daně bude mít finanční úřad striktní podmínky, počítáme proto, že půjde o výjimečné případy,“ komentuje odborník z BDO. Tato úprava má nicméně posunutou účinnost až k 1. lednu 2026.

Novela dále upravuje například u virtuálních akcí, jako jsou kupříkladu webináře, tzv. místo plnění – tím nově bude zpravidla sídlo, nebo místo pobytu účastníka akce. „Dochází také ke zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH ze tří na dva roky, jelikož stejně většina plátců uplatňuje odpočet v první roce, případně ve druhém, přičemž finanční úřad získá více času na kontrolu samotného uplatnění nároku,“ doplňuje Petr Linx. Naopak u opravy základu daně dojde k prodloužení lhůty na sedm kalendářních dnů.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 115 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 750 kanceláří.

Průzkum TD SYNNEX: IT firmy hledají rovnováhu mezi AI inovacemi a klíčovými technologiemi

Strategické investice do AI, posilování kyberbezpečnosti, akceptace ESG nebo spolupráce napříč prodejními kanály. Podle více než 1 000 IT profesionálů z 60 zemí jsou právě toto klíčové trendy, které v roce 2024 formují oblast IT resellerů, systémových integrátorů a poskytovatelů IT služeb. Vyplývá to z výsledků třetího ročníku globálního průzkumu společnosti TD SYNNEX o směřování technologií s názvem Direction of Technology Ecosystem.

„Zpráva Direction of Technology Ecosystem již třetím rokem po sobě poskytuje jasný obraz jak o současném stavu technologického trhu, tak i o oblastech, do kterých podniky plánují nejvíce investovat,“ říká Patrick Zammit, CEO společnosti TD SYNNEX. „V letošním roce jsme zaznamenali mnohem více informací o tom, jak partneři využívají možností AI a cloudových technologií a zároveň více přizpůsobují technologie potřebám svých zákazníků. Důležitým tématem je pro ně také to, jak vyřešit rovnováhu mezi robustním zabezpečením a dodržováním předpisů napříč odvětvími,“ dodává.

Respondenti mimo jiné uvedli, že urychlují investice do AI (tradiční i GenAI), přičemž téměř polovina z nich plánuje v příštích dvou letech nabízet řešení založená právě na AI. S ohledem na vývoj technologického prostředí plánují firmy investovat do robustní technologické infrastruktury, využívat nových technologií a úzce spolupracovat s odbornými a důvěryhodnými partnery.

Výsledky průzkumu také zdůrazňují klíčovou roli bezpečnosti, která je pro partnery stále hlavní prioritou. Výzvou je najít rovnováhu mezi zaváděním inovací a snižováním rizik. Pokud jde o podnikání, reselleři reagují na měnící se potřeby zákazníků tím, že kladou důraz na cenovou dostupnost a flexibilitu nabízených řešení.

Pět globálních trendů na IT trhu

Zpráva o směřování technologií upozorňuje na pět klíčových globálních trendů, které ovlivňují trh IT v roce 2024:

  • Náskok díky invenci a flexibilitě: Vedoucí pracovníci v oblasti technologií si uvědomují, že certifikace a specializace jsou na dynamickém IT trhu klíčem k úspěchu, zejména v oblastech jako kybernetická bezpečnost (58 %), ochrana osobních údajů (58 %) a AI (45 %). Důležitá je podle nich také optimalizace flexibilních řešení výdajů, aby lépe vyhověli potřebám svých zákazníků navzdory změnám v ekonomickém klimatu.
  • Inovace s pevným základem: AI mění způsob podnikání, a proto jsou obchodní partneři pod stále větším tlakem, aby nabízeli technologie, které jsou aktuálně na vzestupu. Téměř polovina (44 %) jich plánuje nabídnout řešení využívající AI v horizontu dvou let. Pro úspěšnou budoucnost jsou nevyhnutelné investice do klíčových technologií, jako jsou bezpečnost a hardware, a také přijetí takových inovací, které nenabourají firemní základy, ale naopak je posílí.
  • Využití základních řešení v komplexním světě: V letošním roce jsou produkty na pomezí bezpečnosti a inovací klíčovými faktory finančního úspěchu jak pro prodejní kanály, tak pro širší trh. Respondenti označili za hlavní zdroj zisku v IT ekosystému bezpečnost. Další důležité zdroje příjmů pak představují síťová řešení, koncová zařízení, AI a hyperškálovatelná infrastruktura.
  • Důraz na spolupráci, koordinaci a konsolidaci: Technologický ekosystém prosperuje, když vedoucí pracovníci podporují partnerský prodej. Téměř tři čtvrtiny výdajů na informační technologie (přesněji 73,2 %) totiž budou za rok 2024 řízeny partnery. Tato forma spolupráce bude mít zásadní význam v době rostoucí konkurence a technologických změn.
  • Dodržování předpisů a snižování rizik: Globální témata jako změna klimatu, lidská práva a silné firemní zásady ovlivňují regulační prostředí napříč všemi odvětvími. Respondenti si jsou toho dobře vědomi a považují standardy v ESG za jednu ze dvou hlavních výzev pro své podnikání v příštích dvou letech. Aby partneři udrželi krok s rychle se měnícími potřebami zákazníků, plánují nabízet technologická řešení, která splňují moderní požadavky na udržitelnost.

„Zaměříme-li se na tyto klíčové trendy, budou společnosti připraveny nejen se přizpůsobit novým podmínkám, ale také v nich prosperovat,“ konstatuje Jill Kermes, viceprezidentka pro firemní komunikaci a společenskou odpovědnost. „Při pohledu do budoucnosti se musí vedoucí pracovníci v oblasti technologií soustředit na optimalizaci a rozvoj svého podnikání. Současně musí najít cestu, jak lidem poskytovat řešení, která je budou podporovat v jejich soukromém i pracovním životě.“

Průzkum společnosti TD SYNNEX probíhal letos na jaře. Zapojilo se do něj více než tisíc B2B partnerů z řad IT resellerů, systémových integrátorů, poskytovatelů služeb a poskytovatelů spravovaných služeb.

Kromě globální zprávy o technologickém směřování zveřejní společnost TD SYNNEX v průběhu roku ještě doplňkové zprávy pro každý ze svých globálních regionů, tedy Severní Ameriku, Evropu, Latinskou Ameriku a Karibik a oblast Asie, Tichomoří a Japonska.

Aktuální zprávu TD SYNNEX Direction of Technology Ecosystem Report naleznete na: https://content.tdsynnex.com/dot/.

O společnosti TD SYNNEX

TD SYNNEX (NYSE: SNX) je předním globálním distributorem a agregátorem řešení pro ekosystém IT. Jsme inovativní partner, který pomáhá více než 150 000 zákazníkům ve více než 100 zemích maximalizovat hodnotu investic do technologií, prokazovat obchodní výsledky a otevírat růstové příležitosti. Společnost se sídlem v Clearwateru na Floridě a ve Fremontu v Kalifornii zaměstnává přibližně 23 000 pracovníků, kteří se věnují spojování podmanivých IT produktů, služeb a řešení od více než 2 500 nejlepších dodavatelů technologií ve své třídě. Naše portfolio edge-to-cloud je ukotveno v dynamicky rostoucích technologických segmentech, včetně cloudu, kybernetické bezpečnosti, big data/analytiky, AI, IoT, mobility a modelu „everything as a service“. Společnost TD SYNNEX se zavázala sloužit zákazníkům a komunitám. Věříme, že můžeme mít pozitivní dopad na obyvatele a naši planetu, protože záměrně jednáme jako zodpovědný člen společnosti. Usilujeme o to, abychom byli rozmanitým a inkluzivním zaměstnavatelem s příležitostmi pro talenty napříč IT ekosystémem. Pro více informací navštivte www.TDSYNNEX.com, náš newsroom nebo nás sledujte na sociálních sítích LinkedInFacebook a Instagram.

Exit mobile version