Bose uvedlo na náš trh novou generaci malého, ale výkonného „plavacího“ Bluetooth reproduktoru SoundLink Flex

Od svého uvedení v roce 2022 se reproduktor SoundLink Flex stal světově nejprodávanějším reproduktorem Bose a navázal tak na legendární SoundLink Mini, který dodnes mnozí znají jako „malou Bose cihlu“. Flex reflektoval žádané trendy a v malém balení nabídl za atraktivní cenu zákazníkům kromě vynikajícího zvuku také extrémní odolnost IP67, takže přístroji neublížil jemný plážový písek ani úplné ponoření do vody. A navíc po pádu do vody reproduktor vyplaval zpět na hladinu poutkem nahoru. Bose nyní na tento model navazuje a na trh uvádí druhou generaci Bose SoundLink Flex.

Nový SoundLink Flex si zachovává všechny přednosti předchozího modelu a přidává několik vylepšení. Díky rozhraní Bluetooth 5.3 zajišťuje maximální spolehlivost připojení do vzdálenosti přibližně 10 metrů od telefonu. Druhá generace nabízí také vylepšené basy a nové tlačítko „Shortcut“, které se poprvé objevilo u nedávno představeného reproduktoru SoundLink Max. K tlačítku je možné přiřadit specifické akce, jako například spárování dvou reproduktorů do jednoho celku nebo okamžité spuštění oblíbeného playlistu na Spotify. Spárovat dva reproduktory SoundLink lze také pomocí aplikace Bose. k dispozici jsou poté dva režimy, buď „Party“, kdy hrají oba reproduktory stejný zvuk, nebo režim „Stereo“, který rozdělí zvlášť levý a pravý kanál. Technologie PositionIQ automaticky rozpozná, jestli reproduktor leží, stojí nebo visí za vestavěné poutko a podle zjištění optimalizuje zvuk.

Nový SoundLink Flex přichází i s novou paletou barev. Kromě klasické černé si fanoušci Bose mohou vybrat ze světle zelené barvy označené jako alpine sage, světle modré nebo pískovcově béžové barvy sandstone.

SoundLink Flex druhé generace si zachovává maximální odolnost vůči prachu i vodě a po pádu do vody vyplave. Jeho silikonová vrchní vrstva zaručuje navíc spolehlivou ochranu proti pádu, nárazu i korozi. Je dostatečně malý a lehký, aby se snadno vešel do ruky, do tašky nebo se dal připevnit k batohu, s až 12hodinovou výdrží na baterie může být zdrojem zábavy po celý den. Dobíjení probíhá prostřednictvím kabelu s USB-C konektorem.

Reproduktor Bose SoundLink Flex druhé generace ve všech uvedených barvách je na našem trhu k dostání u autorizovaných prodejců za koncovou doporučenou cenu 4 690 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

TCLArt na Art Basel 2024 v Paříží: Technologie se potkává s uměním

Paříž, 29 října 2024: TCL, jedna z předních světových technologických společností a číslo tři na českém trhu s televizory, byla hrdým partnerem mezinárodního veletrhu umění Art Basel v Paříži, kde rozostřila hranice mezi uměním a špičkovou technologií. V ikonickém Grand Palais prezentovala TCL svou novou iniciativu TCLArt, v rámci které předvedla výběr produktů s cílem vytvořit nový pohled na tvorbu i vnímání umění – včetně nových způsobů, jak jej smysluplně začlenit do našich každodenních životů.

Uměním nabitý ekosystém produktů

Které produkty na Art Basel reprezentovaly umělecké cítění TCL? Televize NXTFRAME dokážou změnit obytné prostory v osobní galerie plné vybraných kusů umění. 115palcová X955 Max nebo 98palcová X11 potom umí proměnit každý pokoj v domácí kino a poskytnout naprosto pohlcující filmový zážitek. Dále NXTPAPER tablety a chytré telefony, které jsou plátnem pro tvorbu i sdílení vaší kreativity. V neposlední řadě je pak řada chladniček Free Built-In, která se umí přizpůsobit každému stylu kuchyně.

TCL NXTFRAME je uměním sama o sobě

TCL se na výstavě Art Basel dostalo do centra pozornosti a řada televizí TCL NXTFRAME se nabízí jako ideální produkt do uměleckého prostředí. Spojení umění, designu a technologie je totiž srdcem této televize která bez problémů kombinuje špičkovou zobrazovací technologii s elegantním designem.

V režimu Art Gallery předvádí NXTFRAME více než 100 světoznámých maleb v ultra vysokém rozlišení, které jsou k dispozici zdarma a promění jakýkoli prostor v galerii světového umění.

Pro doplnění oslnivého vizuálu nabízí televize NXTFRAME Pro také pohlcující zvukový zážitek. Díky audio systému od Bang & Olufsen poskytuje prvotřídní, křišťálově čistý zvuk. Tato vícesmyslová hloubka se dokonale hodí k mezi kvalitní a pohlcující umělecké zážitky na Art Basel.

Vítězové ceny Red Dot, TCL televize řady X11 a 115palcová X955 Max, povyšují domácí zábavu

TCL na Art Basel v Paříži k sobě přiblížilo dva světy: pohlcující domácí zábavu a spojení umění s technologií.

Řada ultratenkých televizí TCL X11 kombinuje funkční eleganci s výkonnou technologií QD-Mini LED, která nabízí živé. detailní zobrazení v luxusním bezrámečkovém designu. To z ní činí dokonalý středobod každého obytného prostoru – ideální pro prezentaci jak umění, tak zábavy, řada X11 ztělesňuje spojení nejmodernější technologie a estetické krásy.

115palcová TCL X955 Max vytváří skutečně pohlcující vizuální zážitek. Díky své velikosti i technologii QD-Mini LED dokáže proměnit každý domov ve velkolepý prostor, ve kterém přivádí digitální umění a zábavu k životu s ohromující jasností. Ať už jde o filmové momenty nebo zobrazování umění, oba tyto modely dohromady zdůrazňují odhodlání TCL k propojování technologie s uměním.

TCL NXTPAPER je plátno pro vaši kreativitu

NXTPAPER smartphony a tablety, včetně nejnovějších TCL 50 PRO NXTPAPER 5G a TCL 14 PRO NXTPAPER, jsou jako plátno pro kreativitu, perfektní pro užívání, vytváření i sdílení vlastního umění. S displejem podobným papíru se na nich nejen lépe tvoří, tato zařízení také méně unavují oči, takže podporují soustředěnou kreativitu. Zkrátka, ideální exponáty pro výstavu Art Basel v Paříži.

Chladničky Free Built-In: každodenní život ve stylovém provedení

TCL chladničky z řady Free Built-In spojují styl s pokročilou funkčností. Kombinují inovativní technologii s elegantním designem, který vám umožňuje umístit chladničku buď jako vestavěnou, nebo volně stojící, podle jejich osobního stylu. Můžete ji umístit kamkoliv a postavit si vlastní kuchyň – jako když umělec vytváří svou galerii.

O společnosti TCL

Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.

TCL je registrovaná ochranná známka společnosti TCL Corporation. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.

Fond kvalifikovaných investorů RSBC Defence vykazuje solidní růst s optimistickým výhledem do budoucna

Fond RSBC Defence zveřejnil výsledky za třetí čtvrtletí roku 2024, které potvrzují jeho stabilní výkonnost. Třída PIA zaznamenala zhodnocení 7,5 %, zatímco třída BIA přinesla za období leden až září 2024 výnos 8,3 %.

Silné výsledky odráží kvalitní vedení a promyšlenou strategii fondu, kterým reaguje na aktuální tržní podmínky. Fond těží z postupného oživení trhů, zejména díky stabilizaci úrokových sazeb a mírnému oživení globálních trhů. Podle predikcí budou zlepšující se makroekonomické podmínky fondům hrát do karet i v nadcházejícím období a růst by měl pokračovat i v roce 2025.

„Věříme, že fond posílil svou strategickou pozici mimo jiné díky akvizici rakouské zbrojovky Steyr Arms. Působení RSBC Defence se tímto rozhodnutím rozšířilo do nových oblastí, jako je například Severní Amerika. Zároveň fond zvýšil svůj sortimentní výběr v oblasti výroby střelných zbraní. Steyr Arms se synergicky doplňuje s dalšími společnostmi ve fondu, například firmou AREX, která je jedničkou na trhu ve výrobě cvičné munice a krátkých zbraní,” uvádí Miloš Filip, CFA, šéf fondu RSBC Defence. „Díky diverzifikovanému portfoliu a našemu dlouhodobému přístupu k investování jsme dokázali fondu zajistit stabilní růst, který odpovídá našim očekáváním.“

RSBC Defence spadá pod investiční skupinu RSBC a zaměřuje se na investice do oblasti obranného průmyslu, výroby a technologií s tím spojených. Hlavními aktivy fondu jsou slovinská průmyslová společnost AREX a tradiční rakouský výrobce dlouhých palných zbraní STEYR ARMS. Fond je určen investorům, kteří plánují diverzifikovat své investiční portfolio a mohou využít fond zaměřený na dynamicky rostoucí oblast výroby a poskytování služeb bezpečnostním a obranným složkám. Více informací na www.rsbcdefence.cz

Digitální hřbitovy usnadňují práci pozůstalým i úředníkům

Dle zákona o pohřebnictví je každá obec povinna zajistit řádnou správu svého pietního místa. Přístupy radnic k dané problematice se však napříč Českem liší. Některé samosprávy stále vsázejí na stohy papírových smluv, nákresů a tabulek, jiným zjednodušují administrativu komplexní pasporty hřbitovů. Jejich výsledkem mohou být například přehledné mapové aplikace, ve kterých pozůstalí i úředníci najdou vše potřebné na jednom místě.

V České republice se dle Portálu veřejné správy nachází přibližně 11 tisíc hřbitovů. Řadí se mezi ně hřbitovy církevní, židovské či vojenské. Jednoznačně největší procento z nich však zaujímají veřejná pietní místa, jejichž správu mají dle zákona obvykle na starosti města a obce.

Legislativa ale přesně nestanovuje, jakou podobu musí zpracování pasportu hřbitova mít. Existuje tak stále mnoho obcí, které danou administrativu zajišťují primárně prostřednictvím papírových archů, v nichž shromažďují potřebné smlouvy, tabulky, nákresy a mapy. V posledních letech se však zvyšuje poptávka po komplexních digitálních pasportech, jež převedou všechna potřebná data do mapové aplikace.

Podobný krok se před pár lety rozhodly udělat například Otnice na Vyškovsku. „Pasport hřbitova je velmi přehledný, interaktivní a snáze dostupný veřejnosti. Pro místní samosprávu je velkým ulehčením administrativy spojené s pronájmem hrobových míst, kterou jsme předtím řešili pouze tištěnou verzí a složitým vyhledáváním v dokumentech,“ uvádí starosta Otnic Pavel Mezuláník.

Stejnou zkušenost sdílí i nedaleká Telnice. „Aplikace nám umožňuje u jednotlivých hrobových míst zobrazit fotografii hrobového zařízení a rovněž původní nájemní smlouvu. Dále hlídá nájemní dobu a její ukončení a zasílá včas upozornění do e-mailu obce,“ popisuje Bohumila Hrazdírová, místostarostka obce Telnice. Dodává, že občanům je veřejná verze aplikace bez citlivých dat přístupná na webových stránkách obce, kde umožňuje náhled na volná místa, stejně jako vyhledání hrobu konkrétního zemřelého.

Informace na jednom místě

Základním kamenem pro tvorbu komplexních pasportů hřbitova jsou detailní letecké snímky. „Při tvorbě pasportu vytváříme ortofotomapu o rozlišení jeden centimetr na pixel. Z ní provádíme geodeticky přesné zaměření hrobových míst. Pokud jsou hroby pod stromy, využíváme mobilní laserový skener,“ nastiňuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se specializuje na letecké snímkování, tvorbu dat a provoz geoinformačních systémů pro města a obce.

Ve výsledné mapové aplikaci jsou následně ke každému hrobovému místu přiřazeny fotografie náhrobků, informace o nájemcích, zemřelých a všechny důležité smlouvy a další údaje. Dohromady vytvářejí elektronickou hřbitovní knihu, kterou může vlastník v průběhu času pohodlně aktualizovat. Software rovněž umožňuje inteligentní generování šablon dokumentů pro přípravu nájemních smluv, upomínek nebo detailů hrobů. Do nich jsou automaticky synchronizovány potřebné informace z databáze – odpadá tak nutnost ručního vyplňování.

„Ideální je společně s pasportizací hřbitova pořídit také pasport zeleně a mobiliáře. Na jednom místě pak bude mít vlastník kompletní informace pro plánování údržby a rozvoje hřbitova,“ radí Drahomíra Zedníčková.

Hotel Mandarin Oriental, Prague povede nová ředitelka

Z Vídně se sem přesouvá Barbara Gӧttling, zkušená manažerka s českými kořeny

Hotel Mandarin Oriental, Prague oznámil jmenování nové ředitelky, Barbary Gӧttling. Do Prahy přináší mnohaletou zkušenost z působení ve vedoucích pozicích hotelů ve vídeňské metropoli a současně silný důraz na kvalitu pracovního prostředí a dostatek možností rozvoje pro ženy. Za hotel Park Hyatt Vienna získala mimo jiné ocenění „Leading Employer 2024″.

Barbara Göttling má přes 23 let zkušeností v hotelnictví, a to včetně vedoucích pozic v oblasti prodeje, marketingu a provozu v Hyatt Hotels Group, Accor a dalších. Od roku 2021 působila jako ředitelka hotelu Park Hyatt Vienna, kde vedla tým 220 zaměstnanců. Barbara má rozsáhlé zkušenosti s otevíráním hotelů a současně je předsedkyní networkingové skupiny zaměřené na ženy v hotelnictví. Její vášní je podpora profesního i osobního růstu žen na všech úrovních a také dobrovolnická činnost ve spolupráci s neziskovými organizacemi.

Barbara se narodila ve Vídni, kde vyrůstala v hostinci svých rodičů „Stillfrieder Hof” v Dolním Rakousku. Je absolventkou školy cestovního ruchu Wassermanngasse ve Vídni a hovoří německy, česky, polsky a anglicky.

„Mám obrovskou radost, že se mohu připojit k hotelu Mandarin Oriental, Prague, který dokonale spojuje historii s moderní elegancí,” uvedla Barbara Göttling. „To, co tento hotel skutečně odlišuje od ostatních, je jeho jedinečná lokalita na místě bývalého kláštera, která hostům nabízí skutečně autentické spojení s kulturním dědictvím Prahy. Těším se, až budeme s týmem vytvářet další nezapomenutelné zážitky, které odráží jak duši tohoto města, tak i světovou úroveň, kterou je Mandarin Oriental proslulý.”

O Mandarin Oriental, Prague

Mandarin Oriental, Prague je útočištěm před ruchem města, jež se nachází v bývalém dominikánském klášteře uprostřed paláců a zahrad historické části pražské Malé Strany. V bývalé renesanční kapli je situováno proslulé luxusní Spa i moderní restaurace a bar Spices nabízející autentickou asijskou a mezinárodní kuchyni. Hotel s decentním moderním designem, v němž se snoubí místní historie s moderním luxusem, je soukromou oázou sofistikovanosti a stylu v samém srdci nejkrásnějšího města střední Evropy.

Digitalizace škol: proces výrazně urychlil covid. Školám ale chybí peníze, učitelům nadšení

Online třídní schůzky, rezervace míst v kroužcích, ve volitelných předmětech, konzultační hodiny přes sítě – to jsou digitální nástroje, které do škol přinesla pandemie. Využití online systémů nyní řada škol oceňuje. Spousta z nich ale musela z důvodu nedostatku financí a proškolených pedagogů od moderních nástrojů upustit.

Na více jak měsíc uzavřel koronavir na jaře roku 2020 všechny české školy. Jejich ředitelům nezbylo než hledat alternativy, jak v provozu škol pokračovat – výuka přes webkameru, třídní schůzky jako skupinový call nebo kroužky v aktuálním čase po síti se staly běžnou součástí vzdělávání. U některých online nástrojů školy už zůstaly. „Pandemie zásadně urychlila proces digitalizace ve školství. Učitelé museli ze dne na den přejít na zcela jiný způsob fungování. Školy hromadně přecházely na online nástroje pro výuku i komunikaci. Zpětně vnímám toto období z pohledu pedagoga spíše pozitivně, protože školy musely na nastalou situaci reagovat a velká část škol si některé z těchto nástrojů zachovala i po skončení pandemie, dodnes je využívají při výuce nebo pro komunikaci s rodiči žáků. Stejně pozitivní vliv to mělo nakonec i pro žáky, protože i oni získali zkušenosti s online komunikací a obecně v práci s počítačem. Digitalizace, která se dříve rozvíjela jen pozvolna, se stala nutností pro zachování výuky,“ řekl Pavel Ivon, středoškolský pedagog a spoluzakladatel rezervačního systému Reservando.

Pandemie měla trvalý dopad zejména na způsob, jakým školy komunikují s rodiči. Velká část škol totiž zůstala u online setkávání. „Online třídní schůzky, individuální konzultace a další formy online komunikace se ukázaly jako velmi efektivní. Mnoho škol zjistilo, že online konzultace nejen šetří čas, ale také zvyšují dostupnost a flexibilitu komunikace. Rezervační systémy pro schůzky učitelů s rodiči umožnily snadné plánování termínů a vylepšily přehlednost školních akcí,“ dodal Pavel Ivon.

S návratem žáků do lavic se ale řada škol vrátila k původním „pořádkům“. „Podle našich odhadů nějakým způsobem zůstalo u digitálních novinek přibližně 60 procent škol. Tyto školy nadále využívají technologie, jako jsou online konzultace, rezervační systémy a e-learningové platformy. Část škol ale po skončení pandemie od těchto technologií ustoupila a vrátila se k původním stylům komunikace,“ popsal Ondřej Šibrava, středoškolský pedagog a spoluzakladatel rezervačního systému Reservando. Ten aktuálně využívá 294 škol napříč Českem.

Jedním z hlavních důvodů, proč školy online nástroje zase opustily, je nedostatek financí. České školství je dlouhodobě podfinancované, v rozpočtu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy chybí přes 50 miliard korun. „Digitalizace školství čelí mnoha výzvám. Na jedné straně školy, které mají technickou a finanční podporu, digitalizaci úspěšně zavádějí a vidí její přínosy. Na straně druhé jsou školy, které se potýkají s nedostatečným vybavením a nedostatkem školení pro učitele,“ uvedl Pavel Ivon.

Dalším problémem je zkostnatělý školský systém, ve kterém jen málo učitelů novinky vítá s nadšením. „Průměrný věk pedagogů v Česku je kolem 47 let a nalákat mladou generaci do školství je čím dál složitější. Velkým problémem je tak často konzervativní přístup pedagogů k technologiím. Učitelé, kteří nemají dostatek času a školení, mohou mít pocit, že digitalizace je spíše břemenem než pomocí. V takovém případě záleží na vedení školy, zda je schopno takové učitele motivovat, aby se změnám přizpůsobili, dokázali možnosti digitalizace využít a posunout tak svou výuku dál,“ přiblížil Ondřej Šibrava.

Digitalizace školství je podle pedagogů a vývojářů zásadním krokem k modernímu vzdělávání – učitelům šetří čas a žáky učí dovednosti potřebné pro trh práce. „Digitalizace je nepochybně klíčová pro budoucnost vzdělávání, protože umožňuje školám nejen zefektivnit každodenní procesy, ale také připravit studenty na digitální svět. Zavedení online nástrojů do výuky i dalšího provozu školy je způsob, jak učitelům usnadnit práci a zlepšit možnosti komunikace mezi školou a rodiči. Školy, které na tyto nové trendy nepřistoupí, budou s ostatními školami ztrácet krok, což bude mít dříve či později vliv na kvalitu výuky. Mimo jiné, pokud se nebudou žáci připravovat v oblasti digitálních technologií, budou mít nevýhodu oproti svým vrstevníkům při navazujícím studiu nebo na trhu práce,“ uzavřel Pavel Ivon.

RESERVANDO, www.reservando.cz

Rezervační systém pro školy a školky vznikl v roce 2015. Umožňuje efektivní organizaci zápisů, třídních schůzek a dalších školních akcí. Od doby svého vzniku jej využilo přes 400 škol, z nich zhruba 80 procent základních škol, 15 procent mateřských a 5 procent ZUŠ, středních škol a gymnázií. Velký boom a progres zaznamenal systém v době COVIDu, kdy vzrostla potřeba škol komunikovat s rodiči i studenty online.

 

Regulacemi proti kybernetickým hrozbám? Formální splnění nestačí, s NIS2 měly firmy počítat předem, shodují se experti

Finální znění směrnic NIS2 a DORA by mělo být známo již za několik týdnů, kdy jej budou projednávat čeští poslanci. Podle expertů na kyberbezpečnost by firmy měly být připravené již nyní a splňovat patřičné normy. I to ale samo o sobě nemusí být dostatečné. Podle IT expertů hrozí, že regulace nebude mít v době sílících útoků patřičný efekt.

„Platnost NIS2 se ve srovnání s NIS1 rozšířila na mnohem více společností. V první řadě musíme jako poskytovatelé technologií fungovat v souladu s touto směrnicí sami, ale zároveň její plnění musíme zajistit ve vztahu ke svým klientům. Z největší části NIS2 zavádí přísnější proces hlášení incidentů nebo prosazuje bezpečnost dodavatelského řetězce, což se přímo dotýká produktů, které vyvíjíme. Naše umělou inteligencí poháněná platforma pro správu dat Ataccama ONE pomáhá našim zákazníkům identifikovat citlivá data, která vyžadují zvláštní zacházení, a poskytuje jim komplexní přehled o jejich datech, což je pro bezpečnost a zajištění souladu s těmito standardy zásadní,“ říká Irena Poncar, head of security v Ataccama.

Stále panují také obavy o finální podobu směrnice. „Největší problém je přetrvávající vyjasňování a připomínky ke vznikající české právní úpravě. NIS2 značně formalizuje přístup ke kyberbezpečnosti v rámci organizace a s tím souvisejí i výzvy – pokud (nejen IT) firma nemá například ISO 27001, čeká ji hodně práce,“ uvádí Radek Teichmann, CTO MoroSystems.

„Implementace NIS2 vyžaduje zapojení širokého spektra odborníků, nejen z oblasti IT, ale také ze sféry práva a compliance. Dotčené společnosti budou muset provést rozsáhlé změny jak na úrovni technologické, tak i organizační, aby byly v souladu s novou legislativou. Doporučuje se, aby organizace zahájily přípravy co nejdříve a zhodnotily své současné kybernetické schopnosti a potřeby pro dosažení souladu s novými požadavky​,“ hodnotí Jaroslav Menčík, partner advokátní kanceláře Mavericks.

IT sektor je připraven, řada firem nikoli

Samotné IT společnosti hlásí, že na změnu jsou již připravené a požadované normy dávno začlenily do svých procesů. Zároveň často rozšířily počet svých expertů i služby, které mají za cíl bezpečnost posílit. „Dobrá cloudová infrastruktura musí s NIS2 počítat. Ve ČMIS patří kyberbezpečnost mezi dlouhodobé priority, investujeme do ní 10 % obratu a nabíráme nové odborníky. Chceme poskytnout nejen bezpečný provoz, ale umíme také rychle reagovat na krizové situace, jako je napadení ransomwarem,“ říká Václav Svátek, generální ředitel ČMIS.

Mezi vývojáři patří nyní mezi nejčastější služby nastavení monitoringu aplikací nebo posouzení bezpečnosti vývoje. Standardy musejí znát všichni zaměstnanci, kteří se na dodávce podílejí. „Nemáme experta na bezpečnost, který by vše posvětil.

Bezpečnost vývoje, monitoring a údržba aplikací i z pohledu zabezpečení je standardní součástí všech našich projektů,“ dodává Radek Teichmann.

„Kromě toho je častým požadavkem našich klientů poradit, jak optimálně nastavit interní systémy, aby byly v souladu s novými pravidly. I z těchto důvodů jsme nedávno rozšířili svůj IT tým, protože poptávka po službách v oblasti IT práva v poslední době roste,“ popisuje Jaroslav Menčík.

Změny přinesou i zvýšené náklady

Náklady na implementaci NIS2 lze těžko odhadnout předem, i proto by s ní měly firmy začít co nejdříve. „Podle mě nelze paušalizovat, záleží na velikosti firmy, komplexitě a množství aplikací nebo stavu formalizace procesů. Obecně s NIS2 (a dalšími regulacemi mířícími do digitálního světa) budou náklady vždy iniciální (větší) a kontinuální (menší). Jak moc vysoké náklady budou, je individuální,“ uzavírá Radek Teichmann.

„Stále platí, že bezpečnost je drahá. V IT to platí stejně jako ve fyzickém světě. V roce 2024 máme v plánu investovat do této oblasti a související implementace NIS2 až 15 milionů korun s cílem poskytnout ‚NIS2 Ready Cloud‘, který regulaci již plně podporuje a zároveň nabízí know-how, jež by si běžná firma budovala od nuly několik let. Bohužel se bezpečná IT infrastruktura nedá koupit kompletně na klíč, vždy vyžaduje nějakou práci a investice, nehledě na NIS2 a další regulace,“ shrnuje Václav Svátek.

Cyber a punk – Doogee představuje odolné a designové sourozence z řady S

Dvojice nových modelů z dílny Doogee zaujme typickou extrémní odolností a také neotřelým designem inspirovaným – jak napovídají jejich názvy – cyberpunkovou estetikou.

23. 10. 2024, Praha – Společnost Doogee rozšiřířila svou modelovou řadu S o chytré telefony S cyber a S punk. Novinky disponují velmi podobnými technickými parametry, vyznačují se typickou extrémní odolností, jež je vlastní všem telefonům Doogee, a nabízejí neotřelý a vzájemně se doplňující design inspirovaný populární cyberpunkovou estetikou.

Jak je u Doogee zvykem, S cyber i S punk splňují trojlístek standardů IP68, IP69K a MIL-STD-810H, které značí, že jsou zcela prachuvzdorné a prakticky neutopitelné, odolají vysokotlakým proudům horké vody a vydrží nárazy a pády z běžné výšky na všechny strany, hrany a rohy, aniž by došlo k poškození jejich displejů či vnitřních komponentů.

Oba modely shodně nabídnou 6,58“ Full HD+ displej, úsporný procesor Unisoc T606, který v kombinaci s masivní 10800mAh baterií zajistí extrémní výdrž na jedno nabití, 256GB úložiště s možností rozšíření až 1TB paměťovou kartou nebo 50Mpx hlavní a 16Mpx přední fotoaparát. V obou případech jsou k dispozici dva sloty na kombinaci dvou SIM, nebo jedné SIM a jedné paměťové karty.

S cyber oproti svému sourozenci nabídne 5Mpx širokoúhlý fotoaparát proti 2Mpx makro kameře, 8 GB RAM oproti 6 GB, rychlejší 33W nabíjení oproti 18 W nebo funkci odemykání obličejem. S punk má zase na zádech unikátní podsvícený 34mm reproduktor, který kromě plnění své primární funkce funguje jako poutavý designový prvek a díky přizpůsobitelným světelným efektům navíc upozorní uživatele na příchozí hovory, nová oznámení nebo stav nabíjení.

Z hlediska konektivity podporují oba modely 4G sítě, Wi-Fi 5 a Bluetooth 5.0, samozřejmostí je také NFC, podpora všech hlavních světových navigačních systémů nebo sestava kompasu a dalších senzorů pro snadnou orientaci v terénu.

Technické parametry Doogee S cyber a S punk

  • Rozměry a hmotnost: 179,5 x 83,1 x 17,9 mm; 371 g (cyber); 178,5 x 83,1 x 17,9 mm; 422 g (punk)
  • Stupeň odolnosti: IP68 | IP69K | MIL-STD-810H
  • Operační systém: Android 14
  • Displej: 6,58“ IPS, 1 080 x 2 408 px, 90 Hz
  • Procesor: osmijádrový Unisoc T606, GPU Mali-G57
  • RAM: 8 GB (cyber); 6 GB (punk)
  • Úložiště: 256 GB + možnost rozšíření až o 1TB microSD kartu
  • Zadní fotoaparát: 50 Mpx f/1,75 + 5Mpx širokoúhlý (cyber), 50Mpx f/ 1,8 + 2Mpx makro (punk)
  • Přední fotoaparát; 16 Mpx, f/2,8
  • Konektivita: 2x nano SIM, nebo 1x nano SIM a 1x microSD, 4G, Wi-Fi 5, Bluetooth 5.0, USB-C, NFC, OTG
  • Navigace: GPS, Galileo, GLONASS, Beidou
  • Baterie a nabíjení: 10 800 mAh, 33 W (cyber), resp. 18 W (punk)
  • Další výbava: funkce odemykání obličejem (pouze cyber), gyroskop (pouze cyber), akcelerometr, čtečka otisku prstu, světelný senzor, senzor přiblížení

Dostupnost a cena

Doogee S cyber a S punk jsou na českém a slovenském trhu dostupné za doporučené maloobchodní ceny 5 990 Kč / 237 € resp. 5 290 Kč / 209 €.

O Doogee

Doogee je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost Doogee se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Kouzelné Vánoce u T-Mobile: statisíce dárků, pro každého

Rodinná společenská hra, sluchátka ke každému telefonu, vánoční TV i horký vánoční nápoj na prodejně nebo bonusové kredity. T-Mobile představuje letošní bohatou vánoční nabídku, která přinese odměny pro všechny a nezapomíná ani na podporu charitativních projektů.

Vánoce se blíží a T-Mobile přináší i letos štědrou nadílku, která potěší každého. Aby se všichni zákazníci cítili #MeziSvými, připravil si pro ně operátor překvapení v podobě zábavné společenské karetní hry Dvojitá výhra. Stačí si jen vyzvednou kód v Magenta Moments (v aplikaci Můj T-Mobile) a zajít si pro tento speciální vánoční dárek na prodejnu. „V letošní vánoční nabídce máme připravené překvapení pro každého. Kromě společenské hry, jež ke stolu přivede naše nejbližší a přinese spoustu zábavy, je při vyzvednutí na prodejně připravena ještě další pozornost v podobě vánočního nápoje Horký Kitl jablko se skořicí. A kdo si během vánočního období zakoupí telefon za štědře zvýhodněnou cenu se smlouvou na 24 měsíců, může se těšit na oblíbená bezdrátová sluchátka Baseus za pouhou 1 Kč. Nezapomínáme ani na potřebné. Věříme, že letošní Vánoce si u nás užije opravdu každý,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

V listopadu budou k dispozici speciální dotace na modely značky Samsung:

  • Samsung Galaxy A15 5G 128 GB – s tarifem Next Neomezeně XL s výhodou za 1 Kč

(sleva 4 498 Kč).

  • Samsung Galaxy A55 5G 128 GB – s tarifem Next neomezeně 4XL s výhodou za 1 999 Kč (sleva 8 000 Kč)
  • Galaxy Z Flip6 256GB – s tarifem Next Neomezeně 5XL s výhodou za 18 999 Kč

(sleva 10 000 Kč).

Zajímavé dotace poběží na všechny telefony, které T-Mobile zákazníkům nabídne a také na

chytré hodinky, tablety a televizory, PlayStation, Apple iPhone, Apple Watch či iPad a T Phone 2, T Phone 2 Pro a T Tablet včetně starších generací. Ke všem telefonům lze pořídit sluchátka za 1 Kč.

Vánoce plné radosti pro všechny

Vánoční nadílka přináší krásné dárky i majitelům předplacených karet – např. skvělou příležitost zahrát si dobíjecí loterii o roční rentu. Ze všech dobití v minimální výši 200 Kč v termínu 1. – 30. 11. bude vylosováno 100 výherců, kteří získají bonusový kredit na každý měsíc po celý příští rok, a to ve stejné výši, jakou mělo jejich vylosované dobití. Deset šťastlivců navíc dostane zbrusu nový mobilní telefon T Phone. K tomu všemu je připravena 50% sleva na roční a půlroční balíčky dat: 24 GB na rok (12 x 2 GB/30 dní) nebo půl roku (6 x 4 GB/30dní) za 699 Kč (pův.1 398 Kč). Balíčky lze na e-shopu koupit i jako příjemný dárek ve formě dárkového poukazu. Další nadílka čeká na zákazníky v prosinci.

Pestrá vánoční nabídka čeká i na firemní zákazníky. Všichni VSE (drobní podnikatelé) se mohou u zakoupeného hardwaru také těšit na oblíbená sluchátka Baseus za 1 Kč. Ostatní firemní zákazníci pak při zakoupení balíčku Data Extra jednorázově (5, 10, 20 GB) naleznou v aplikaci Můj T-Mobile Víkendový balíček na první a poslední adventní víkend (29.11. – 1.12. a 27.-29.12.) za 1 Kč. Při zakoupení jakéhokoli balíčku Data Extra opakovaně v průběhu listopadu si pak mohou rozbalit dárek v podobě balíčku Neomezená data na 7 dní. Dalším provoněným korunovým dárkem jsou Data Extra neomezeně na víkend při objednávce předplatného Watch Connection.

Aby si advent v kruhu nejbližších a #MeziSvými mohl zpříjemnit opravdu každý, běží současně pro koncové i firemní zákazníky atraktivní akce na tarify MAGENTA TV – pro nové uživatele nabízí operátor k vyzkoušení Tarif S, M a L za jednotnou cenu 199 Kč na 6 měsíců nebo na 12 měsíců při současném objednání fixního internetu. Ve vánoční nadílce nechybí ani dva nové modely televizorů Philips (Philips 55PUS7409/12 a Philips 65PUS7409/12), na které lze využít slevu 2 728 Kč, resp. 4 278 Kč při pořízení společně s MAGENTA TV službou. Provoněná nadílka programů MAGENTA TV bude oznámena 1. listopadu.

Ani letos nebude chybět speciální adventní kalendář, který bude dostupný od prosince v aplikaci Můj T-Mobile a sekci Magenta Moments. Každé okénko přinese jiný druh zábavy či překvapení. Detaily budou zveřejněny rovněž v listopadu.

Vánoční nabídku podpoří také marketingová kampaň s claimem „Spojení začíná tam, kde bariéry končí“. Detaily ke kampani operátor sdělí v samostatné tiskové zprávě.

Firma také každoročně v období Vánoc podpoří charitativní projekty a lidi v těžké životní situaci, a to jak finančními sbírkami, tak plněním konkrétních přání. Dobročinná sbírka se už tradičně objeví i v aplikaci Můj T-Mobile. Detaily charitativní podpory budou zveřejněny rovněž v listopadu.

Více na vánoční stránce www.t-mobile.cz/vanoce.

Bitcoinový startup Firefish uzavřel další investiční kolo, podíl v něm získali pražští Braiins

24. října 2024, Praha, Český bitcoinový startup Firefish má nového významného investora. V rámci seedového kola v něm získala podíl pražská společnost Braiins, přední světový výrobce softwaru pro těžaře bitcoinu. Svůj podíl navýšil i původní investor, známá tuzemská investiční skupina Miton. Firefish v tomto kole získal více než 1,8 milionu dolarů (asi 42 milionů korun).

„Partnerství s Braiins nám dává obrovský smysl. Je to legendární značka na bitcoinovém trhu a hlavně mezi námi jsou obrovské synergie,“ popisuje důvody spolupráce zakladatel Firefish Martin Matejka, který spolupráci oznámil v předvečer známé bitcoinové konference ve švýcarském Luganu. „.Klíčová pro nás nebyla pouze velikost investice. Hlavní přínos pro nás je, že Braiins chtějí naše služby zakomponovat do svého ekosystému. A plánují je nabízet tisícům svých klientů hlavně z řad těžařů bitcoinu,“ dodává.

Matejka založil Firefish před dvěma lety spolu s Igorem Neumannem. Startup přichází s novým způsobem využití bitcoinu, o kterém mluví jako o super aktivu. Platforma funguje jako tržiště, kdy na jedné straně držitelům této kryptoměny umožňuje, aby své mince poskytli jako zástavu a půjčili si oproti nim hotovost. Nemusí tak své bitcoiny prodávat a platit z prodeje daně. Na druhé straně pak Firefish investorům do úvěrů krytých bitcoinem nabízí zajímavé finanční zhodnocení, aktuálně 10 až 12 procent.

Oproti jiným projektům u nás mají díky této záruce investoři bezkonkurenční míru zabezpečení svých peněz. Pokud vám přestane platit dlužník na nějaké jiné platformě, moc toho nadělat nemůžete. Buď se modlíte, aby zase splátky začal posílat, nebo doufáte, že má provozovatel projektu hodně dobré vymahačské oddělení. U nás to je jednoduché. My v případě, že dlužník úvěr nesplatí, prodáme bitcoin v zástavě a peníze vám prostě pošleme zpátky,“ říká Matejka.

Firefish je tak podle něj i podle Braiins ideální produkt právě pro těžaře bitcoinu, kteří většinou drží velké množství této kryptoměny, ale potřebují hotovost na financování svého provozu, jako je nákup hardwaru, elektřiny a dalších. Firefish jim také nabízí lepší možnost financování než tradiční banky, které jsou často vůči kryptoměnám skeptické.

„V Braiins používáme bitcoin jako kolaterál již roky – proč bychom ho prodávali? Z této strategie jsme financovali naše fungování i novou divizi Braiins Hardware v řádu desítek milionů korun,“ říká CEO firmy Eli Nagar. „Firefish nabízí unikátní službu nejen pro bitcoinové těžaře, ale otevírá možnost využít nejlepší formu peněz, jaká kdy existovala, jako kolaterál každému, kdo je drží. Proto byla naše investice do Firefish jednoduchým rozhodnutím,“ dodává.

Firefish se zatím velmi daří. Spuštění zkušební verze oznámila v polovině loňského roku, ostrou verzi pak spustila na konci letošního dubna. K dnešnímu dni tak firma registruje tisíce uživatelů, kteří si půjčili téměř 200 milionů korun a jako zástavu poskytli bitcoin v hodnotě téměř 550 milionů.

Zatím se přitom orientovala primárně jen na česko-slovenský trh. A až nyní rozjíždí i expanzi do zahraničí, se kterou má pomoci právě i spolupráce s Braiins.

S rychlým růstem jsou spokojeni i první investoři. „Naše původní hypotéza o rychle rostoucím trhu bitcoinové ekonomiky se potvrdila a zároveň Firefish ukazuje silný product-market fit. Věříme, že zakladatelé Martin a Igor mají šanci stát se v této oblasti globálním hráčem a navázat tak na úspěch v Česku. S radostí jsme je tedy podpořili další investicí v seedovém kole,“ říká partner Mitonu David Bala.

Firma připravuje i další novinky. Spustila například službu pro velké investory a instituce, kteří si nechtějí úvěry po jednom vybírat na jejich tržišti. Nově jim tak nabízí možnost investovat rovnou do celých balíků úvěrů zabezpečených bitcoinem. Pošlou hotovost a prostředky za ně postupně investuje přímo Firefish.

Exit mobile version