Roste generace nových šéfů. Na vedoucích postech bude víc žen

Generace Z – nejstarším z nich je pod 30, neznají svět bez internetu a absolventi vysokých škol právě míří na pracovní trh. Po vedoucích postech zatím příliš netouží, pokud se ale na vysokou pozici dostanou, jsou z nich schopní lídři.

Zástupci generace Z neznají svět bez internetu, digitálních technologií a sociálních sítí. V práci se prozatím vyhýbají stresu a zodpovědnosti, které jsou spojené s vedoucími pozicemi. V budoucnu z nich ale budou jedni z nejlepších šéfů. Nástup nové generace navíc může změnit celkový koncept pracovní doby. „Už nyní se setkáváme s tím, že pokud je mladý člověk obsazen do vyšší funkce, pracuje velmi zodpovědně a efektivně, navíc „zetkaři“ velmi dobře zvládají leadership – nenásilné vedení týmu s jasným stanovením cílů. Díky tomu, že je pro ně práce s technologiemi samozřejmostí, dokáží pracovní proces výrazně zrychlit a usnadnit. To nahrává diskutované čtyřdenní pracovní době. Právě díky lidem generace Z a jejich efektivnímu přístupu k práci je pravděpodobné, že po jejich masivnějším nástupu na pracovní trh bude stále větší množství firem čtyřdenní pracovní dobu zavádět. Výhodné to bude pro obě strany – firmy zrychlí své procesy a zaměstnanci naleznou lepší vyváženost mezi osobním a pracovním životem,“ předpokládá Petr Hykel, majitel a ředitel headhunterské společnosti Theones, která se zaměřuje na obsazování vrcholových manažerských pozic.

Pro zetkaře je zásadní work-life balance, tedy rovnost mezi prací, volným časem a rodinným životem. „Tradiční model, kdy šéf sedí ve firmě pět dní v týdnu osm hodin denně, je do budoucna neudržitelný. Zetkaři takto pracovat nechtějí, už nyní přes 75 procent zetkařů preferuje možnost práce z domova, flexibilní pracovní dobu a další formy hybridních pracovních modelů. Ty budou chtít zavádět i do vedoucích pozic,“ předpokládá Petr Hykel.

Generace Z vyrůstala s technologiemi, je proto velmi zdatná v používání digitálních nástrojů a nových technologií. To může pomoci modernizovat firmy a zlepšit efektivitu. „Jsou zvyklí na rychle se měnící svět a neustálé technologické novinky, jsou generací, která je nejotevřenější inovacím a hledání nových způsobů, jak řešit problémy. Tato generace také podporuje flexibilní pracovní modely, které mohou vést ke zvýšení produktivity. Zetkaři preferují otevřenou a upřímnou komunikaci, což může posílit týmovou spolupráci a podpořit důvěru mezi zaměstnanci. Mladší generace klade větší důraz na etiku, udržitelnost a společenskou odpovědnost, což povede k tomu, že se firmy budou více zaměřovat na společensky odpovědné podnikání a dlouhodobou udržitelnost. Tyto vlastnosti dělají z generace Z perspektivní vůdce, kteří mohou přinést svěží a moderní pohled do vedení firem,“ vyjmenovala Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Problém může představovat nízký věk. Získat si respekt starších podřízených je výzva. „Vzhledem k nízkému věku a menším zkušenostem s vedením velkých týmů mohou někteří zetkaři postrádat praxi v tradičním hierarchickém vedení. Upřednostňují spolupráci a rovnost, což může podpořit pozitivní týmovou atmosféru, na druhou stranu to ale může způsobit menší respekt u podřízených. Problém s autoritou vůči starším kolegům mohou mít ale i samotní zetkaři. Úspěch ve vedoucích pozicích závisí na schopnosti mladých lídrů projevit respekt, empatii a odborné znalosti, aby si vybudovali důvěru napříč věkovými skupinami,“ řekl Petr Hykel.

Podle průzkumu společnosti Deloitte zastává v Česku vedoucí funkce pouze 17,2 procenta žen. Česká republika za celosvětovým průměrem zaostává o 2,5 procenta. Počet žen na vedoucích postech ale pozvolna roste. Nástup mladé generace by mohl růst počtu žen ve vedení firem výrazně zrychlit. „Lze očekávat, že podíl žen ve vedoucích pozicích v budoucnu poroste. Obecně mají ženy z generace Z rostoucí ambice k dosažení vedoucích pozic. I přes zvýšenou genderovou rovnost ale čelí ženy stále určitým společenským překážkám, které muži v takové míře nepociťují, například předsudkům nebo nedostatku vzorů ve vyšších vedoucích funkcích. V generaci Z se však tento rozdíl zmenšuje díky kulturním změnám a většímu důrazu na podporu žen ve vedení. Celkově jsou rozdíly mezi ženami a muži v generaci Z méně výrazné než u předchozích generací, přičemž obě pohlaví usilují o rovnost, flexibilitu a inovativní přístup k vedení,“ uzavřel Petr Hykel.

THEONES, www.theones.cz

Tým THEONES se zaměřuje na klíčové pozice v rámci vyššího a středního managementu. Headhunteři mají dlouhodobé zkušenosti a specializují se na hledání vrcholových manažerů.

 

Příležitost pro český kosmický průmysl: Honeywell a Evropská kosmická agentura navazují partnerství na ochranu satelitních datových přenosů

Honeywell povede konsorcium s cílem chránit datovou komunikaci před narušením

Společnost Honeywell oznámila, že navazuje partnerství s Evropskou kosmickou agenturou (ESA) s cílem dodat družici Quantum Key Distribution Satellite (QKDSat). Jde o telekomunikační satelit od společnosti Honeywell s vysokou mírou zabezpečení, který pomáhá udržovat výměnu citlivých informací v bezpečí a soukromí. Dohoda představuje potenciálně významnou příležitost pro výzkumné a vývojové centrum Honeywell v Brně a pro český kosmický průmysl. Partnerství podporuje sladění portfolia společnosti Honeywell se třemi silnými megatrendy včetně budoucnosti letectví.

Honeywell povede ve Spojeném království konsorcium pro několik zemí, které bude chránit před narušením komunikačních dat. Bude zahrnovat společnost Redwire z Belgie, Craft Prospect ze Spojeného království a několik dalších klíčových společností v oblasti kosmického inženýrství a satelitních společností z České republiky, Rakouska, Kanady a Spojeného království.

Příležitost pro český kosmický průmysl

Výzkumné a vývojové centrum Honeywell v Brně má potenciál hrát důležitou roli při přechodu projektu od vývoje k praktickému nasazení technologie. Mezi činnosti, které mohou být vykonávány v Brně, patří systémové inženýrství, vývoj řídicí elektroniky, vývoj softwaru a podpora řízení misí. Za několik měsíců by měl také brněnský Honeywell začít koordinovat práce na přípravě mise, jejíž spuštění je předběžně plánováno na začátek roku 2027. Centrum společnosti Honeywell v Brně má bohaté zkušenosti s vedením a koordinací nadnárodních projektů a může nabídnout kapacitu a dovednosti téměř tisícovky vědců a inženýrů, kteří zkoumají a vyvíjejí špičková řešení pro letectví a kosmonautiku i mnoho dalších oborů.

Na projektu se podílí a spolufinancuje jej Ministerstvo dopravy ČR. Projekt má velký potenciál pro další posílení českého kosmického průmyslu. Představuje příležitost pro úzkou spolupráci v rámci EU, stejně jako s vesmírným průmyslem Spojeného království a Kanady. Brněnský Honeywell plánuje prověřit možnosti rozšíření spolupráce s českými firmami, které se na projektu mohou podílet jako dodavatelé.

Ochranu potřebují velké objemy dat

Projekt QKDSat mezi společností Honeywell a ESA je navržen tak, aby podporoval civilní, vojenské a komerční subjekty, jako jsou finanční instituce, poskytovatelé telekomunikací a organizace kritické infrastruktury, které generují velké objemy důvěrných dat, která je třeba chránit.

„Narušení dat může společnosti stát miliony dolarů a pro organizace s kritickou infrastrukturou nebo vojenské organizace je v sázce ještě více, protože jakákoli ztráta důvěrných dat může přinést vážné obavy o národní bezpečnost,“ říká Matt Milas, prezident pro obranu a vesmír společnosti Honeywell Aerospace Technologies. „Kvantově bezpečná síť vybavená QKDSat může snížit počet narušení bezpečnosti a ochránit důvěrná data.“

QKDSat se stane důvěryhodným uzlem provozovaným ze Spojeného království v síti Q-STATE (Quantum Space & Terrestrial Applications for Telecommunications Encryption) vedené společností Honeywell. Q-STATE pomáhá chránit data generováním kvantových náhodných klíčů a poskytováním povědomí o zachycení, takže může ukončit komunikační kanál mezi QKDSat a pozemním terminálem dříve, než mohou být jakákoli data odcizena.

„Vývojem komplexních systémů, které sahají až po ověřování na oběžné dráze, projekt QKDSat podporuje úspěch evropského a kanadského průmyslu na vysoce konkurenčním globálním telekomunikačním trhu a zároveň snižuje riziko pro partnerské investice, aby bylo možné i nadále reagovat na potřeby trhu,“ říká Laurent Jaffart, ředitel ESA pro konektivitu a zabezpečenou komunikaci. „Evropská kosmická agentura je hrdá na to, že se může stát partnerem společnosti Honeywell a pokračovat v této strategické iniciativě vedoucí k úspěšnému operačnímu a nakonec komerčnímu nasazení.“

O společnosti Honeywell

Produkty a služby od Honeywell Aerospace se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví i v kosmické oblasti. Obchodní jednotka Aerospace Technologies vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a mnoho dalšího. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, využívat přímější a přesnější lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte www.honeywell.com nebo nás sledujte na @Honeywell_Aero.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a platformou Honeywell Forge IoT. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a prostřednictvím obchodních jednotek Aerospace Technologies, Industrial Automation, Building Automation a Energy and Sustainability Solutions poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na webu www.honeywell.com/newsroom.

Ghosting, hovory ze záhrobí i hrůza ze ztráty lidského kontaktu. Neosobního jednání se děsí obchodníci i zákazníci

Hovory ze záhrobí, strach z odmítnutí nebo ghosting. V éře digitálních technologií je snadné se při prodeji spoléhat na e-mailing nebo AI nástroje. Jenže pouze elektronická komunikace vede ke ztrátě mezilidské interakce a autenticity, která je pro obchodníky stále na prvním místě. Strach z toho, že technologie budou řídit vše, tak u obou stran sílí. Jak ho překonat, radí Sean Evers, viceprezident Sales v Pipedrive.

„I když se společnosti musejí neustále přizpůsobovat a implementovat nové technologie a digitální média do svých prodejních postupů, je důležité, aby se zákazníky neztratily skutečný lidský kontakt. Dnešní zákazníci milují snadný a pohodlný nákup, ať už online, nebo prostřednictvím chatbota. To ale neznamená, že neexistuje prostor pro rychlý telefonát nebo pro textové zprávy přizpůsobené klientovi na míru. Obojí pomáhá budovat dodatečnou důvěru, která pomůže posunout obchodní vztah na vyšší úroveň,“ vysvětluje Sean Evers.

Vyhněte se ghostingu

Víte, že na druhé straně někdo je, nicméně reakce se nedostavují. I tak může dopadnout pokus obchodníků o navázání kontaktu. Ghosting patří mezi největší strašáky, obzvláště pokud k němu dochází ve větší míře. Klíčová je pro obchodníky dobrá informovanost o věcech, na kterých zákazníkům záleží. Mohou si tak snáze stanovit priority, identifikovat nejlepší potenciální zákazníky a rozhodnout se, kterým se věnovat přednostně. Díky tomu mají větší kapacitu pro budování skutečných osobních vztahů a dosahují lepších výsledků, než kdyby se snažili oslovit spoustu lidí naslepo.

Nečekané hovory zákazníky spíše vyděsí

Obecně nevyhnutelnou součástí prodeje jsou také cold calls. Mohou nahánět strach, ale není potřeba se jich bát, naopak je lepší postavit se jim čelem. „V Pipedrive obchodníkům doporučujeme si předem připravit seznam podnětů, doplňujících otázek a dalších informací, které mohou sdílet a využít při hovoru. Když otázky a informace zároveň telefonickou nebo písemnou formou poskytnete potenciálním zákazníkům, posílíte tím vzájemný vztah, i když vaši obchodní nabídku odmítnou. Dáváte najevo svůj záměr hledat společné řešení a poskytnout jim reálnou hodnotu,“ vysvětluje Evers.

Nebojte se odmítnutí

Odmítnutí je v životě obchodníků na denním pořádku, nemusíte ale mít strach, že by obchodníci nezvládli plnit své cíle. Podle studie společnosti Pipedrive State of Sales and Marketing 2023/24 svých cílů loni dosáhlo 71 % obchodníků, což je o 19 % více než v roce 2022.

Kouzlo osobního přístupu

Někteří zákazníci sice dávají přednost digitální interakci, mnozí si ale stále přejí živý telefonický kontakt. „Moderní technologie a AI jsou silný nástroj pro odbavování rutinních úkolů, lepší porozumění potřebám zákazníků i podporu při práci, v obchodním procesu ale nedokážou nahradit skutečný osobní kontakt,“ dodává Evers. To potvrzuje i průzkum State of the Consumer 2024 od společnosti McKinsey. Namísto zařazování spotřebitelů do předem definovaných – a často zastaralých – škatulek by se společnosti měly zaměřit na mikrocílení, aby lépe porozuměly preferencím spotřebitelů.

„Řešením je hybridní přístup, který moderní technologie a osobní kontakt kombinuje. CRM platforma vybavená umělou inteligencí vám například pomůže udržet přehled o všech obchodních příležitostech a jejich aktuálním stavu, s e-mailingem nebo třeba reportováním, takže vám zbude více prostoru na přímý kontakt se zákazníky,“ doplňuje Evers.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

 

Průhledný fotovoltaický panel vyrábí elektřinu i na zemědělské půdě

Průhledný fotovoltaický panel je jiný než klasický panel na střechu, jak jej známe. Využívá se často například v moderní architektuře, zejména v prosklených fasádách kancelářských budov, kde může současně plnit funkci oken i zdrojů energie. Nově se používá pro agrovoltaiku.

Obří potenciál pro výrobu elektřiny na zemědělské půdě přináší nedávno schválená novela zákona o ochraně zemědělského půdního fondu.

Využívají se také ve sklenících, kde jejich částečná průhlednost umožňuje růst rostlin při současné produkci elektřiny. Zajímavou aplikací je i jejich využití v automobilovém průmyslu, například ve střešních oknech.

Spojuje průhlednost a schopnost vyrábět elektřinu

Průhledné (nebo také transparentní) fotovoltaické panely představují příklad moderní solární technologie, která dokáže skloubit dvě zdánlivě protichůdné vlastnosti – průhlednost a schopnost vyrábět elektřinu.

„Pozemek využitý pro výrobu energie zůstane v Zemědělském půdním fondu, v registru bude stále zapsán jako zemědělská plocha a může na něj být i nadále vyplácena dotace. Elektřinu pak může zemědělec využít sám pro vlastní spotřebu nebo ji dál prodávat. Klientům pomáháme s celým projektem fotovoltaiky od návrhu až po realizaci včetně zajištění dotací a následného servisu,“ říká Yveta Sammon, výkonná ředitelka společnosti SOMI, která průhledné panely dodává.

Selektivní absorpce světla

Fungování průhledných panelů je založeno na principu selektivní absorpce světla. Zatímco běžné solární panely zachycují a přeměňují na elektřinu široké spektrum slunečního záření, průhledné panely se zaměřují především na zachycení UV a infračerveného záření, přičemž velkou část viditelného světla propouštějí.

Konstrukce těchto panelů je tvořena několika tenkými vrstvami, včetně transparentních vodivých vrstev, nejčastěji z materiálu známého jako ITO (indium tin oxide). Klíčovou součástí je aktivní vrstva obsahující speciální polovodičové materiály, které dokážou přeměňovat světlo na elektrickou energii při zachování částečné průhlednosti.

Současná technologie průhledných fotovoltaických panelů dosahuje účinnosti mezi pěti až deseti procenty, což je méně než u tradičních neprůhledných panelů. Míra průhlednosti se může pohybovat od 20 do 70 procent v závislosti na konkrétním typu a použité technologii. I přes nižší účinnost představují tyto panely významný pokrok v oblasti solární energie, především díky možnosti jejich integrace do míst, kde běžné panely nelze použít.

Tato technologie stále prochází vývojem a výzkumem, přičemž vědci pracují na zvýšení její účinnosti při zachování nebo dokonce zvýšení průhlednosti. Představuje důležitý krok směrem k budovám, které budou energeticky soběstačné a zároveň architektonicky atraktivní.

Aktivní konverzaci od chatbota v e-shopu zatím nečekejte. Změna je ale za dveřmi

Naštvaní zákazníci, marginální dopad na prodeje a spousta zbytečně vykonávané lidské práce – i takto můžete dopadnout, když první kontakt se zákazníkem na e-shopu svěříte chatbotům. Revoluce v e-commerce je ale na obzoru a vyhlídky do budoucna jsou docela nadějné. Čeští vývojáři přicházejí s výrazným vylepšením.

Chatboti, na které dnes narazíte na internetu nejčastěji, jsou jen jednoduché odpovídací automaty. Jejich účelem není konverzace v plném významu toho slova, mají hlavně poskytovat uspokojivé reakce na nejčastější typy požadavků zákazníků, což jsou obvykle dotazy na stav objednávky či refundaci zboží. Zodpovídat otázky týkající se produktů nebo dokonce vést obchodní konverzaci je zatím nad jejich síly. „Nakupování na internetu je aktuálně velmi pasivní, e-shop je v podstatě trochu chytřejší produktový katalog. Nákupní zážitek má tak hodně daleko k tomu, když se Vám věnuje prodavač v kamenném obchodě a na základě Vašich konkrétních potřeb Vás zavede před poličku s produktem, který splňuje Vaše požadavky,“ popisuje Alex Karo, ze společnosti ROBOSALES.AI, která se zabývá vývojem softwaru pro e-shopy. Cílem by mělo být spojení předností obou způsobů nakupování. „Relevantní nákupní konverzace zkušeného prodavače a 24hodinová dostupnost denně kdekoli, což je zase přidaná hodnota nakupování na internetu,“ vysvětluje Alex Karo a přibližuje tak, jakým směrem se ve vývoji se svými spolupracovníky pohyboval.

Virtuální nákupní asistenti by si také neměli takříkajíc vymýšlet. Pokud umělá inteligence neumí zformulovat na základě dostupných informací uspokojivou odpověď, nezřídka se uchyluje mírně řečeno k fabulaci. „Je to už obecně známá věc. Na internetu najdete řadu důkazů usvědčujících například ChatGPT, nejužívanějšího chatbota, ze lži nebo přemrštěné fantazie. Naše platforma nic takového nedělá,“ potvrzuje Alex Karo s tím, že aktuálně se svým týmem dokončil a u prvních klientů nasazuje AI platformu ROBOSALES.AI, která by měla nakupování v e-shopech zákazníkům zase o něco zpříjemnit. „Chceme nabídnout aktivního AI prodejce, který bude schopen člověka celým nákupem provést, bude se ptát na otázky, navrhovat, argumentovat a prezentovat zboží a následně upravovat své návrhy podle zpětné vazby, kterou mu zákazník poskytne,“ vyjmenovává Alex Karo s tím, že už brzo bude možné vyhodnotit první zkušenosti zákazníků.

Autor textu: Václav Kodým

 

Dell Technologies rozšiřuje portfolio Dell AI Factory o nové servery PowerEdge

Přírůstky do nejširšího portfolia řešení GenAI na světě dávají podnikům do rukou flexibilní řešení pro umělou inteligenci

Společnost Dell Technologies dále rozšiřuje světově nejrozsáhlejší portfolio řešení pro generativní umělou inteligenci označované jako Dell AI Factory o doplňky přizpůsobené pro prostředí AMD. Tato řešení nabízejí podnikům rozšířené možnosti využití umělé inteligence, včetně lepší škálovatelnosti a vyšší flexibility, aby si udržely konkurenceschopnost v proměnlivém technologickém prostředí.

„Integrací technologie AMD do nejnovějších serverů, řešení a služeb společnosti Dell v oblasti umělé inteligence prostřednictvím Dell AI Factory poskytujeme výkon a efektivitu, které podniky potřebují dnes i do budoucna,“ říká Arthur Lewis, prezident divize infrastrukturních řešení společnosti Dell Technologies. „Společně s AMD nastavujeme nové standardy v oblasti výkonu umělé inteligence a poskytujeme podnikům výkonná a nákladově efektivní řešení nezbytná pro moderní prostředí založená na datech.“

„Naše nejnovější procesory AMD EPYC a akcelerátory Instinct poskytují zákazníkům společnosti Dell ucelená pokročilá řešení, která urychlují zavádění umělé inteligence ve velkém rozsahu a jsou základem kritické IT infrastruktury,“ říká Forrest Norrod, výkonný viceprezident a generální ředitel divize řešení pro datová centra společnosti AMD. „Pokračujeme tím v naší dlouholeté spolupráci se společností Dell, v jejímž rámci poskytujeme špičková řešení, která pomáhají zvyšovat provozní efektivitu a zkracovat dobu potřebnou k realizaci obchodního užitku a podporují inovace ve vysoce konkurenčních odvětvích.“

Nové servery Dell PowerEdge pro náročné aplikace umělé inteligence ve velkém rozsahu

Přírůstky do portfolia Dell PowerEdge jsou připravené na široké spektrum případů využití umělé inteligence i na tradiční pracovní zátěže a zjednodušují správu a zabezpečení serverů. Tyto platformy moderním podnikům poskytují přizpůsobitelná a efektivní řešení, která zjednodušují správu a podporují vysoce náročné workloady:

  • Server Dell PowerEdge XE7745 je navržen pro workloady s umělou inteligencí v podnikovém prostředí. Podporuje až osm PCIe GPU dvojnásobné šíře nebo 16 GPU základní šíře a procesory AMD EPYC 5. generace ve vzduchem chlazeném šasi o rozměrech 4U. Systém je určený pro provoz umělé inteligence, ladění modelů a vysoce výkonné výpočty. Interní sloty pro GPU jsou spárovány s osmi dalšími sloty PCIe Gen 5.0 pro síťové připojení, což umožňuje vytvořit flexibilní konfigurace s vysokou hustotou a 2x větší kapacitou DW PCIe GPU.
  • Servery PowerEdge R6725 a R7725 jsou optimalizovány pro škálovatelnost díky výkonným procesorům AMD EPYC 5. generace. Nová konstrukce šasi DC-MHS umožňuje účinnější chlazení vzduchem, které splňuje vysoké nároky na odvod tepla a zachovává vysoký výkon a účinnost při osazení až dvěma 500W procesory. Tyto platformy s konfiguracemi optimalizovanými pro škálovatelnost slouží k provozování náročných pracovních zátěží v oblasti analýzy dat a umělé inteligence a nabízejí rekordní výkon u pracovních zátěží, jako je virtualizace, databáze nebo AI. Vrcholem nabídky je model R7725, který nabízí až o 66 % vyšší výkon a až o 33 % vyšší účinnost.

Všechny tři platformy mohou podporovat až o 50 % více jader s výkonem na jádro vyšším až o 37 %. Tím dosahují vyššího výkonu, efektivity a lepších celkových nákladů na vlastnictví. Díky těmto technickým pokrokům lze dnes konsolidovat až sedm 5 let starých serverů do jednoho, což snižuje spotřebu energie CPU až o 65 %.

  • Servery PowerEdge R6715 a R7715 s procesory AMD EPYC 5. generace nabízejí vyšší výkon a účinnost a až o 37 % vyšší kapacitu disků, a tedy vyšší hustotu úložiště. Tyto jednopaticové servery v kompaktních šasi, které jsou k dispozici v různých konfiguracích, podporují až 24 modulů DIMM (2DPC), a tedy dvojnásobnou kapacitu paměti. Splňují požadavky různorodých pracovních zátěží při maximalizaci výkonu ve formátu 1U a 2U.Server R6715 dosahuje světově rekordního výkonu u úloh umělé inteligence a virtualizace.

Pro zákazníky, kteří nasazují umělou inteligenci ve velkém měřítku, bude Dell v serverech Dell PowerEdge XE i nadále podporovat všechny nejnovější akcelerátory AMD Instinct.

Týmy IT mohou vzdáleně monitorovat, spravovat a aktualizovat servery Dell PowerEdge pomocí modernizovaného integrovaného kontroléru pro vzdálený přístup Dell (iDRAC). Díky rychlejšímu procesoru, větší paměti a speciálnímu bezpečnostnímu koprocesoru zjednodušuje iDRAC správu a zabezpečení serveru a umožňuje týmům IT reagovat spolehlivěji a efektivněji.

„Systémy, které společnosti Dell Technologies a AMD poskytly naší zdravotnické organizaci OSF Healthcare, nám umožňují poskytovat lepší služby našim lékařům a pacientům, snižovat celkové náklady a účinněji pomáhat potřebným. Závisí-li na našich platformách životy pacientů, je naprosto zásadní, aby naše systémy zůstaly stabilní a funkční 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce,“ říká Joe Morrow, ředitel technologických služeb OSF Healthcare. „Díky těmto systémům jsme výrazně omezili výpadky systému Epic, což nám jednak umožňuje poskytovat špičkové zdravotnické služby, jednak zajišťuje bezpečnost a možnost rozšiřování našich aktivit.“

Vylepšení Dell AI Factory zjednodušují a urychlují zavádění GenAI

Dell AI Factory nabízí nejširší portfolio řešení AI na světě – od stolních počítačů přes datová centra až po cloud. Celé je koncipováno tak, aby podporovalo různé požadavky na AI, což zákazníků, umožňuje správně dimenzovat své investice v tomto směru:

  • Řešení Dell pro generativní AI s technologiemi AMD postavená na serveru Dell PowerEdge XE9680 s akcelerátory AMD Instinct MI300X pro účely inferencování AI, generování rozšířeného o vyhledávání (RAG) a customizaci. Integrace zjednodušuje nasazení AI, zvyšuje bezpečnost, umožňuje využívat škálovatelné a modulární architektury a zkracuje dobu potřebnou k realizaci ekonomického užitku až o 86 %, čímž pomáhá podnikům optimalizovat investice do AI.
  • Portál Dell Enterprise Hub na platformě Hugging Face nyní podporuje Dell PowerEdge XE9680 s akcelerátory AMD Instinct MI300X a poskytuje vlastní kontejnery a skripty pro snadné a bezpečné nasazení modelů, jako je Llama nebo Mixtral. Tyto kontejnerové modely jsou unikátním způsobem optimalizované pro zvýšení výkonu inferencování v závislosti na modelu a serveru a využívají back-end TGI (Hugging Face Text Generation Inference).
  • Profesionální služby Dell pro generativní umělou inteligenci nově zahrnují podporu prostředí AMD. Nové implementační služby společnosti Dell pro GenAI s technologiemi AMD poskytují na míru přizpůsobenou provozní platformu, včetně konfigurace Kubernetes, nasazení pokročilých rámců AI a předávání znalostí zákazníkům ohledně osvědčených postupů k maximalizaci návratnosti investic. Odborníci společnosti Dell pomáhají zákazníkům dosahovat obchodních cílů pomocí umělé inteligence v celém životním cyklu, od zpracování strategie přes přípravu dat po implementaci platformy a modelu a škálování celého řešení.

„Společnosti Dell Technologies a AMD zůstávají předními inovátory v oblasti umělé inteligence a nabízejí komplexní řešení a služby, které pomáhají podnikům modernizovat datová centra, zlepšovat škálovatelnost a využívat umělou inteligenci k dosahování lepších obchodních výsledků,“ říká Kuba Stolarski, viceprezident pro výzkum ve společnosti IDC. „Nejnovější aktualizace Dell AI Factory jsou dalším krokem na cestě společnosti Dell k poskytování řešení AI, která zvyšují efektivitu a ekonomický přínos.“

Dostupnost

  • Server Dell PowerEdge XE7745 bude celosvětově k dispozici od ledna 2025.
  • Servery Dell PowerEdge R6715, R7715, R6725 a R7725 budou celosvětově k dispozici od listopadu 2024.
  • Řešení Dell pro generativní AI s technologiemi AMD budou celosvětově k dispozici od 4. čtvrtletí 2024.
  • Aktualizace Dell Enterprise Hub on Hugging Face jsou již celosvětově k dispozici.
  • Platforma Dell Implementation Services for Generative AI je nyní k dispozici ve vybraných zemích.

Další zdroje (v angličtině)

  • Spojte se se společností Dell na sítích X a LinkedIn
  • Další informace o řešeních Dell s technologiemi AMD pro generativní umělou inteligenci
  • Další informace o přístupu společnosti Dell k umělé inteligenci

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies (NYSE:DELL) pomáhá organizacím i jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost a měnit způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje zákazníkům nejširší a nejinovativnější portfolio technologií a služeb pro éru umělé inteligence.

Dark Web jako důkaz: Ukradená data prozradí, kdo dělá kyberzabezpečení jen na oko

Státní zakázky, investice do kritické infrastruktury nebo obchodní kontrakty s největšími hráči na trhu. Při hodnocení důvěryhodnosti potenciálních obchodních partnerů nebo dodavatelů hraje stále významnější roli prověřování informací na dark webu. Podle expertů ze společnosti Eviden, která v Česku provádí bezpečnostní audity pro řadu klientů pomocí nástroje Luminar, je alarmující, pokud se v nabídce hackerů objeví data prověřované firmy. Ta pak může získat status rizikového partnera, přijít o zakázky nebo být vyřazena z důležitých tendrů.

„Je tato firma partner, nebo riziko? Jak můžu vědět, že údaje uvedené v podkladech pro její kyberbezpečnostní audit jsou pravdivé?“ uvádí častou obavu svých klientů Tomáš Hlavsa, expert na kybernetickou bezpečnost společnosti Eviden. Ve své praxi se setkává s tím, že některé firmy při snaze prokázat svou kyberbezpečnostní způsobilost uvedou neúplné nebo zavádějící informace. Reálný stav pak nemusí odpovídat tomu reportovanému. Lišit se mohou třeba nasazené technologie, počty a zkušenost manažerů kybernetické bezpečnosti, ale i množství bezpečnostních incidentů. Zatímco odhalit nepoctivost v oblasti personálu nebo techniky vyžaduje audit přímo v prostorách firmy, krádež jejích dat lze ověřit mnohem jednodušeji přímo u zdroje – tedy u hackerů.

Pravdu hledají na temné straně internetu

„Prohledávání dark webu začíná být standardní součástí prověřovacích postupů. Na rozdíl od rešerší přes běžně dostupné báze jako je obchodní rejstřík nebo sbírka listin tady vidíme naprosto reálně, jak na tom prověřovaná firma je,“ vysvětluje Tomáš Hlavsa. Experti společnosti Eviden používají k těmto účelům nástroj Luminar od izraelské společnosti COGNYTE. Jedná se o technologii, která průběžně monitoruje, zpracovává a indexuje data na darkwebu. Podle zadaných parametrů umožňuje vystavit report s nalezenými informacemi. Ten pak slouží jako vodítko při posuzování důvěryhodnosti a spolehlivosti v obchodních vztazích.

Každý měsíc dělají v Evidenu několik průzkumů pro široké portfolio klientů. Patří mezi ně například orgány státní správy nebo mezinárodní koncerny.

„Už to, že se firemní data objeví na dark webu, je alarmující. Luminar nám ale pomáhá dělat kvalitní analýzu těchto dat v průběhu času. Našim klientům tak dokážeme říct, že jejich potenciální partner má vlastně dobré zabezpečení, protože hackeři získali jen seznam portů bez zranitelnosti. Nebo naopak, tady zabezpečení neřeší, našli jsme citlivá data z účtárny z průběhu posledních dvou let,“ vysvětluje Tomáš Hlavsa s tím, že záleží jen na klientech, jak s reportem Luminaru naloží. Obecně lze říct, že čím větší je kyberbezpečnostní pochybení, tím menší je šance na další spolupráci. Promítnout se to může do omezení rozsahu odebíraných služeb a produktů, neprodloužení smlouvy nebo k vyřazení z výběrového řízení. „Takové věci se dějí častěji, než byste čekali,“ uzavírá expert společnosti Eviden.

O společnosti Eviden

Společnost Eviden je technologickým lídrem nové generace v oblasti důvěryhodné a udržitelné digitální transformace založené na datech. S robustním portfoliem patentovaných technologií patří mezi celosvětově nejsilnější hráče na poli pokročilé výpočetní techniky, bezpečnosti, umělé inteligence, cloudu a digitálních platforem. Ve více než 47 zemích poskytuje hluboké odborné znalosti pro všechna odvětví. Díky propojení 47 000 odborníků světové úrovně dokáže společnost Eviden rozšiřovat možnosti dat a technologií v celém digitálním kontinuu, a to nejen pro současné, ale i příští generace. Eviden je společností skupiny Atos s ročním obratem cca 5 miliard eur.

Novela zákona o DPH přináší významné změny, například jiné počítání obratu

Poslanci schválili ve třetím čtení rozsáhlou novelu zákona o DPH ve středu 30. října, přičemž vstoupit v platnost má už od 1. ledna 2025. Dlouho očekávaná novela obsahuje celou řadu zásadních změn, z nichž ty nejdůležitější dále rozebírá daňový poradce Michael Pleva z poradenské společnosti Rödl & Partner.

Obrat a povinná registrace k DPH

Do konce roku 2024 musejí potenciální plátci DPH sledovat, zda jejich obrat za 12 předcházejících kalendářních měsíců nepřekročil 2 miliony korun. Při překročení obratu se takový subjekt stal plátcem DPH, a to od prvního dne druhého měsíce následujícího po měsíci, ve kterém obrat překročil.

Nově se od 1. ledna 2025 tento systém změní a obrat se bude počítat za kalendářní rok, přičemž budou stanoveny dva registrační limity. První limit zůstává na částce 2 miliony korun, při jehož překročení dochází ke vzniku plátcovství až od 1. ledna následujícího roku. Druhý limit je harmonizovaný v rámci celé EU a je nastaven na částku 2 536 500 Kč (ekvivalent 100 tisíc eur), u kterého vzniká plátcovství k DPH již následující den po jeho překročení.

Plátci, kteří překročí obrat ve výši 2 milionů korun, budou mít možnost se registrovat k DPH dobrovolně, nicméně podmínkou je včasné podání přihlášky, a to již do 10 dnů po překročení tohoto obratu.

Režim pro malé podniky

Novela také zavádí zvláštní režim pro takzvané malé podniky, který osvobodí od DPH v České republice subjekty z jiných členských států EU, které se do tohoto režimu registrují a zároveň nepřekročí roční obrat ve výši 100 tisíc eur. V praxi to bude znamenat, že drobní podnikatelé budou moci uskutečňovat zdanitelné prodeje na území České republiky, aniž by se zde museli registrovat k DPH.

Jelikož tato změna vyplývá ze směrnice EU, podmínky budou platit i pro české podnikatele obdobně po celé EU. Základním předpokladem je registrace do režimu pro malé podniky v tuzemsku a nepřekročení ročního obratu 2 536 500 Kč. Při splnění těchto a dalších podmínek stanovených jednotlivými státy se nebudou muset čeští plátci registrovat k DPH v zahraničí, jak tomu bylo doposud, což lze vnímat jako velmi pozitivní změnu usnadňující mezinárodní podnikatelské aktivity.

Změny v uplatnění odpočtu DPH a provedení opravy základu daně

Významnou změnou je zkrácení lhůty pro uplatnění nároku na odpočet DPH. Dosavadní 3letá lhůta se zkracuje pouze na 2 roky, která uplyne koncem druhého kalendářního roku po roce, ve kterém došlo ke vzniku nároku na odpočet. Obdobný limit se aplikuje i pro dodatečné zvýšení základu daně (vystavením takzvaného vrubopisu) a s tím související možnost si dodatečně uplatnit nárok na odpočet daně.

Naopak nově se prodlouží lhůta pro opravu základu daně z dosavadních 3 na 7 let. Cílem je přiblížit legislativu aktuálním potřebám trhu.

Z hlediska nároku na odpočet DPH se ruší limit 2 mil. Kč při pořízení sportovních vozů podle zákona upravující podmínky provozu vozidel na pozemní komunikaci, přičemž plátci se dočkají úplného zrušení této limitace na všechny luxusní automobily, a to počínaje rokem 2027. Dosavadní limitace uplatnění nároku na odpočet DPH je proto pouze dočasná.

Nedobytné pohledávky

V případě nedobytných pohledávek se plátci DPH mohou dočkat příznivějších podmínek pro provedení úpravy základu daně. Zkracuje se lhůta pro provedení úpravy odpočtu u exekucí a insolvenčních řízení, ve vybraných případech dokonce nebude nutné pohledávku do insolvenčního řízení přihlásit.

Nově se lze také dočkat zjednodušení při úpravě základu daně u drobných pohledávek. Novela totiž plátcům umožní opravit si základ daně, a to u pohledávek do částky 10 tisíc korun včetně DPH. Nezbytnou podmínkou však bude, že pohledávky jsou v prodlení více než 6 měsíců, plátce alespoň dvakrát písemně dlužníka upomene a celková hodnota provedených úprav vůči dlužníkovi nepřesáhne 20 tisíc včetně DPH za kalendářní rok.

Nezaplacené pohledávky

Pokud evidujete závazky po splatnosti, potom byste právě tuto změnu měli pečlivě sledovat. Dlužníci budou mít nově povinnost vrátit nárok na odpočet DPH z nezaplacených pohledávek, a to pokud uplyne 6 měsíců od splatnosti. Konkrétně koncem 6 měsíce následujícího po měsíce, v němž byla pohledávka splatná, bude muset dlužník dodatečně vrátit uplatněný nárok na odpočet DPH, a to z neuhrazené výše pohledávky. V případě, že svůj dluh následně uhradí, může si opět DPH nárokovat.

Změny v základu daně a stanovení místa plnění

Novela zákona o DPH upravuje stanovení základu daně při bezúplatném dodání, čímž dochází k implementaci dosavadní výkladové praxe do legislativy. Co je však podstatné, pokud je úplata poskytnuta jak v peněžní, tak nepeněžní podobě, je nutné odvést DPH buď z ceny obvyklé, nebo z obdržených finančních prostředků, a to z vyšší částky.

Cena obvyklá se také aplikuje při dodání nemovité věci zaměstnanci či jemu osobě blízké.

Dále se upravují podmínky pro stanovení místa plnění při poskytování služeb v oblasti kultury, umění či sportu. Pokud se jedná o virtuálně přenášenou akci, místo plnění služby se stanoví dle místa pobytu fyzické osoby.

V případě poskytnutí vybraných služeb osobám nepovinným k dani (nepodnikatelům) ze třetí země, které jsou však reálně spotřebovány v tuzemsku, se nově zavádí zdanění v České republice. Konkrétně se jedná o vybrané poradenské služby (např. inženýrské, konzultační, právní, účetní a jiné služby), bankovní a pojišťovací služby či nájem hmotného movitého majetku, s výjimkou dopravních prostředků.

Zdanění nemovitostí

Od 1. 7. 2025 dojde také k významné změně v daňovém režimu prodeje nemovitých věcí. Mění se definice staveb pro bydlení a pro sociální bydlení, přičemž rozhodující bude, jak je daná nemovitá věc evidována v registru územní identifikace.

Zásadní změnou je však zdaňování prodeje nemovitých věcí. Doposud zákon stanovoval lhůtu 5let od vydání kolaudačního rozhodnutí, nově se bude zdaňovat pouze první dodání nemovité věci, které se uskuteční do 2 let od dokončení nemovité věci. Veškeré následné prodeje nemovitostí, případně první prodeje po uplynutí této lhůty, budou proto osvobozeny od DPH. To s sebou přináší povinnost provedení korekce nároku na odpočet a vrácení poměrné části daně.

Autor: Michael Pleva, odborník na DPH z poradenské společnosti Rödl & Partner

O Rödl & Partner

Rödl & Partner je mezinárodní poradenská kancelář, která se řadí k vedoucím poradenským společnostem na evropském trhu. Poskytuje služby ve všech oblastech podnikání; propojuje právní, daňové, auditorské, účetní a podnikové sféry poradenství. Kancelář je zastoupena ve všech významných průmyslových zemích světa. Silnou pozici si vybudovala především na trhu ve střední, východní a západní Evropě, v Asii i USA. Poradenský servis poskytuje více než 5 200 poradců ve 107 pobočkách v 50 zemích světa.

Nadměrné používání technologií narušuje vzdělávání, varují učitelé; 59 % učitelů požaduje více učebnic a pracovních listů do tříd

70 % učitelů si myslí, že tradiční tištěné materiály zlepšují čtenářské dovednosti a podle 46 % zlepšují pamatování učiva

Nový průzkum zadaný společností Epson ukazuje, že 59 % učitelů a 61 % rodičů napříč Evropou si přeje, aby se při výuce více používaly tištěné materiály jako učebnice a pracovní listy.

Tato zpráva přichází po letech velkých investic do školních technologií se zvláštním zaměřením na notebooky pro studenty v západní Evropě.[1] Nyní učitelé vyjadřují obavy: 24 % z nich věří, že notebooky a tablety mohou mít škodlivý vliv na učení. Většina učitelů a rodičů zaznamenala pozitivní výsledky při používání tradičních tištěných učebnic a pracovních listů ve třídách.

Statistiky odpovídají rostoucímu množství akademických důkazů, že děti se učí lépe z papíru než obrazovek.[2] Některé evropské vlády nyní začaly konat. V únoru 2024 prohlásila švédská ministryně školství Lotta Edholm následující: „Nejlepší podmínky pro rozvoj základních čtecích a psacích dovedností člověk získá v analogovém prostředí s použitím analogových nástrojů.“[3] Ve stejnou dobu ministryně oznámila investice do učebnic ve výši přibližně 44 milionů eur ročně od roku 2024. [4]

Z průzkumu vyplynulo, že používání tabletů a notebooků může mít několik negativních dopadů na vyučování. 30 % respondentů zaznamenalo pokles čtenářských dovedností, podle 25 % došlo ke snížení retence znalostí, 17 % (TQ3) zaznamenalo menší zapojení a 11 % si všimlo korelace se zhoršenými studijními výsledky.

70 % učitelů tvrdí, že tradiční tištěné učebnice a pracovní listy zlepšují čtenářské dovednosti, zatímco 46 % učitelů a 48 % rodičů tvrdí, že umožňují lepší uchování znalostí. Navíc 48 % učitelů a 53 % rodičů tvrdí, že tyto materiály lépe podporují odlišné styly učení.

Ve výsledku 44 % učitelů souhlasí, že by se rozhodovací činitelé měli ptát, zda je zavedení notebooků nebo tabletů vždy dobrou volbou, a dle 27 % učitelů nejsou rozhodovací činitelé dostatečně obeznámeni s výukou, aby mohli vydat nejlepší doporučení. Je zřejmé, že zadávání veřejných zakázek v oblasti vzdělávání musí tyto názory zohledňovat.

Kromě těchto názorů mnoho rodičů říká, že se se svými dětmi často hádají kvůli příliš dlouhému času strávenému před obrazovkou.[5] 38 % souhlasí a 18 % rozhodně souhlasí, že notebooky ve škole ztěžují organizaci času stráveného u obrazovky doma, zejména pokud jsou domácí úkoly zadávány online.

Při hledání řešení si 50 % rodičů a 54 % učitelů přeje vyváženější využívání technologií ve školách, kde jsou využívány ke zlepšení výuky a učení, nikoli samy o sobě. To vyžaduje hybridní přístup k učení, kdy se digitální i papírové zdroje používají společně.

Marcel Divín, National Sales Manager Epson Europe CZ & SK, říká: „Náš výzkum ukazuje, že rodiče a učitelé chtějí rovnováhu a větší míru použití papíru ve třídách – to se může zdát od výrobce tiskáren vypočítavé, ale výsledky hovoří samy za sebe. Většina z nich věří, že učební materiály jako učebnice a pracovní listy zlepšují čtenářské dovednosti. Technologie mají cenné místo a je důležité, abychom dokázali vychovat digitálně zdatné budoucí pracovníky, ale s technologiemi je třeba zacházet opatrně, aby pomáhaly, ale nerozptylovaly nebo nezhoršovaly studijní výsledky.”

„Tyto názory podpořené akademickým výzkumem, který ukazuje, že děti se lépe učí z papíru než obrazovek, musí být brány v potaz rozhodovacími činiteli v oblasti školství. Stejně tak by se s těmito důkazy měli seznámit poskytovatelé technologií a následně vybavit školy nástroji, které nejlépe podporují učení.”

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Posouvání hranice možností: společnosti Motorola a Corning absolvovaly expedici na severní pól

Motorola, patřící pod společnost Lenovo, představuje svou nejnovější spolupráci se společností Corning Incorporated, která spojuje jedinečné inovace společnosti Motorola se zkušenostmi společnosti Corning v oblasti technologie ochranných skel. Společnosti Motorola a Corning se společně vydaly na jedinečnou cestu na severní pól, aby otestovaly limity technologie fotoaparátů a celkovou odolnost nejnovějších chytrých telefonů Motorola – motorola razr 50 ultra a motorola edge 50 ultra.

Společnost Motorola následovala Po Ki Yuena, inženýra ze společnosti Corning a nadšence dobrodružné fotografie, který nedávno odešel do důchodu, na jeho cestě na jedno z nejodlehlejších a nejnáročnějších prostředí na Zemi. Expedice na severní pól byla pro společnosti Motorola a Corning více než jen dobrodružstvím – byla skutečným testem toho, jak mohou špičkové zařízení společnosti Motorola fungovat v extrémních podmínkách. Elegantní chytré telefony Motorola, vybavené výjimečně odolným sklem Corning® Gorilla® Glass, byly během této cesty vystaveny nejvyšší zkoušce: nepředvídatelnému arktickému počasí.*

„Krása je všude na planetě, i v těch nejnehostinnějších podmínkách. Chci to vše zachytit,“ řekl Po Ki Yuen. „Severní pól nebyl jen fyzicky náročným prostředím. Odlehlost byla pro mě výzvou i po psychické stránce. Velmi jsem toužil vyzkoušet tato zařízení a ochranné sklo Gorilla Glass.“

„Pokročilé materiály společnosti Corning sehrály v průběhu let rozhodující úlohu při dodávání chytrých telefonů Motorola, které nejen spojují pevnost a styl, ale jsou také odolné,“ řekl Ruben Castano, viceprezident pro design a spotřebitelské zkušenosti ve společnosti Motorola. „Tato nejnovější spolupráce na severním pólu je důkazem společných hodnot našeho partnerství, protože posouváme hranice možností, pokud jde o výkon našich zařízení i v těch nejextrémnějších podmínkách.“

Smartphony motorola razr 50 ultra a motorola edge 50 ultra, vybavené renomovaným ochranným sklem Gorilla Glass od společnosti Corning, byly lépe chráněny před pády i poškrábáním způsobeným nehostinnou krajinou, což zajistilo, že Po Ki Yuen nepromeškal ani jediný okamžik. Ať už šlo o pěší turistický výstup zasněženou krajinou, manipulaci s vybavením v mrazivých teplotách, zařízení Motorola poskytovala Po Ki Yuenovi bezproblémový zážitek ze zachycení obsahu.

Pořízeno smartphony motorola razr 50 ultra a motorola edge 50 ultra

„Společnosti Corning a Motorola již dlouhou dobu spolupracují na vytváření zařízení, která jsou neuvěřitelně odolná – bez ohledu na to, kam vás život zavede,“ řekl Dave Velasquez, viceprezident a generální ředitel společnosti Corning® Gorilla® Glass. „Ať už vyházíte ze svých dveří při každodenní cestě do práce, nebo se vydáváte na dobrodružství, které se vám podaří jednou za život, jako například Po Ki Yuen, společnost Corning navrhla sklo Gorilla Glass tak, aby bylo dostatečně odolné na to, aby vyhovovalo daným podmínkám.“

Kromě testování odolnosti zařízení využil Po Ki Yuen pokročilou technologii fotoaparátu na zachycení nádherné krajiny a divoké přírody. Například engine pro vylepšení fotografií mu umožnil bez námahy zachytit dokonalé fotografie při každém záběru. Nebylo zapotřebí žádných osobních odborných znalostí. Umělá inteligence současně aplikovala nastavení z několika režimů snímání do jednoho, aby bylo dosaženo špičkové kvality. Od nádherných fotografií a videí krajiny ve vysokém rozlišení až po detailní záběry ledních medvědů dokázal Po Ki Yuen vyladit každý snímek do optimálních detailů, čistotu, světla, stínů, barev a bokehu, čímž dokonale zprostředkoval rozlehlost a klid Arktidy.

Pořízeno smartphonem motorola razr 50 ultra

Kompaktní a skládací konstrukce telefonu motorola razr 50 ultra je také ideální na cestování v takovém prostředí. Elegantní tvary telefonů motorola razr 50 ultra ulehčily jejich přenášení během dlouhých turistických výstupů. Zařízení se ukázaly jako krásné a funkční, ať už složené v kapse, nebo používané k zachycení rozsáhlých arktických krajinek.

Společnosti Motorola a Corning nyní s nadšením přinášejí světu toto epické dobrodružství na severním pólu prostřednictvím měsíční kampaně na sociálních sítích. Kampaň počínaje dneškem představí úžasné fotografie Po Ki Yuena i exkluzivní záběry ze zákulisí. Během celé kampaně bude společnost Motorola sdílet příběhy o odolnosti, fotografiích a designu na sociálních sítích, přičemž zdůrazní neuvěřitelné schopnosti zařízení společnosti Motorola v jednom z nejdrsnějších prostředí na Zemi.

Právní zřeknutí se odpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktu mohou záviset podle sítě a mohou podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Vše může být změněno bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Corning a Gorilla jsou registrované ochranné známky společnosti Corning Incorporated. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO je ochranná známka společnosti Lenovo. Corning a Gorilla jsou registrované ochranné známky společnosti Corning Incorporated. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC.

*Výsledky nejsou typické; na poškození způsobené vystavením a používáním v takových extrémních podmínkách se nevztahuje standardní záruka společnosti Motorola.

Exit mobile version