Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.

Vánoce jsou časem, kdy chceme být více spojeni s našimi blízkými. Proto Vodafone přináší speciální vánoční nabídku pro uživatele předplacených karet. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu, který je od letoška součástí červené rodiny, je připravený bonus k prvnímu dobití, a to pro všechny nově aktivované karty od začátku listopadu až do konce ledna. Nabídku může zákazník využít poté, co obdrží informační SMS zprávu o akci.

„Jakmile zpráva přijde, máte 14 dní na dobití kreditu. Zákazníci můžou získat 50 procent z dobité částky navíc, a to ve formě extra kreditu. Maximálně je to 300 korun,“ vysvětluje Jan Schmiedhammer, který má oblast předplacených karet ve Vodafonu na starosti.

Gigabyty dat navíc

Tím ale vánoční nabídka pro „předplacenkáře“ nekončí. Už dříve se osvědčila akce „+5 GB dat k vybraným balíčkům“. Proto Vodafone tuto akci nabízí i na Vánoce.

Například s balíčkem Volání v síti neomezeně + 1,5 GB dat lze přes Vánoce využít celých 6,5 GB dat, a to za cenu jen 149 korun měsíčně. Dalším příkladem je balíček 10 GB dat a SMS v síti neomezeně, kde zákazníci dostanou navíc dokonce 10 GB dat, tedy za 399 korun měsíčně budou mít k dispozici 20 GB dat. Vše přehledně shrnuje přiložená tabulka.

Dárek v podobě gigabytů dat navíc si zákazníci mohou jednoduše vyzvednout v mobilní aplikaci nebo webové samoobsluze Můj Vodafone, a to v listopadu, prosinci i lednu, tedy například 3 x 5 GB.

Zlatá karta jako volba pro nové zákazníky

Promoakce platí i pro nové zákazníky. Ti si mohou s limitovanou edicí Zlaté karty užívat přes Vánoce ne 15 GB, ale rovnou 20 GB dat a prodejní cena karty je 249 korun. Karta je k dostání na webu, v prodejnách Vodafone nebo u vybraných partnerů.

Do Vánoc se přitom všichni, kteří využívají předplacené karty, mohou těšit ještě na jedno překvapení.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

SledovaniTV nabídne zápas Evropské ligy na Sport 3 a všem zákazníkům naděluje tři kanály zdarma

SledovaniTV nabídne svým zákazníkům mimořádný kanál Sport 3. Ten bude k dispozici po dobu fotbalového zápasu Viktoria Plzeň vs. Real Sociedad ve čtvrtek 7. 11. Diváci tak můžou zhlédnout atraktivní tuzemský zápas Evropské ligy.

V listopadu mohou všichni uživatelé internetové televize SledovaniTV sledovat také tři prémiové kanály zcela zdarma – Spektrum, TLC, Joj Cinema.

Dokumentární stanice Spektrum přináší na obrazovky naučné snímky věnované významným osobnostem, ale i architektuře a současnému dění. Stanice TLC potěší milovníky reality shows a pořadů o bizarnostech moderního světa. Třetí je oblíbená filmová stanice Joj Cinema.

Až do konce roku bude pro všechny, kdo ještě nevyzkoušeli balíček HBO + Max, možnost tento malíček zakoupit za 1 Kč na první měsíc. Jeho součásti 3 TV kanály HBO, HBO 2 a HBO 3 a také streamovací služba Max.

Listopadové promokanály jsme vybrali tak, aby uspokojili nejrůznější potřeby našich diváků. Pokud navíc uživatelé využijí naši akci na balíček HBO + Max, mohou si užít příjemné podzimní filmové večery, Jsme také rádi, že můžeme našim zákazníkům nabídnout atraktivní fotbalový přenos na kanálu Sport 3,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Digitální nomádi: Češi chtějí pracovat z Thajska. Tuzemsko naopak láká Poláky i Indy

Digitální nomádi cestují po světě a pracují odkudkoli. Pracují výhradně přes internet a dlouho nevydrží na jednom místě. Podle odhadů pracuje na dálku z různých koutů světa 35 milionů lidí. Takovému stylu života přichází na chuť také stále víc Čechů.

Počet digitálních nomádů v posledních letech roste, k obrovskému nárůstu došlo po vypuknutí pandemie covid-19. Nejpočetnější skupinu digitálních nomádů tvoří lidé pracující v IT. „Informační technologie jsou pro práci odkudkoli ideální. Spoustu IT pozic lze vykonávat primárně na dálku. Navíc sehnat kvalitního IT odborníka je pro firmy v současné době čím dál tím složitější, těm schopným tak firmy vycházejí maximálně vstříc a práce mimo kancelář je jedním z benefitů, který je v IT dnes už samozřejmostí. České nomády nejvíc lákají země s nízkými životními náklady, jako je Thajsko, Malajsie nebo Indonésie. Populární je i Portugalsko či Španělsko,“ uvedla Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

Stát se digitálním nomádem může v podstatě kdokoli, kdo může pracovat vzdáleně. Neznamená to ale, že si sbalíte notebook do batohu a vyrazíte do světa. „Pokud chcete pracovat na dálku z cizí země, je nejprve třeba seznámit se s tím, co vše daná země vyžaduje a co je potřeba splnit. Podle amerického migračního institutu více než čtyřicet zemí světa nabízí speciální víza pro digitální nomády. Každá ze zemí má ale trochu jiné podmínky, jak vízum získat. Některé chtějí příjmy digitálních nomádů danit, jiné si diktují, kolik musí během roku vydělat peněz, další mají jako podmínku založení bankovního účtu s poměrně vysokým vkladem. Před samotným odjezdem by se měl člověk také trochu seznámit s kulturou dané země a společenskými pravidly, které v dané zemi panují, aby se třeba nedostal do problémů,“ upozornila Denisa Janatová.

Práce z různých koutů světa není pro každého, exotické země nabízí řadu lákadel, které odvádějí od pracovních povinností pozornost. „Práce na dálku vyžaduje velkou míru sebekázně. Za prvé je třeba si uvědomit, že nejedete na dovolenou, ale pořád pracujete, máte nasmlouvány zakázky, domluvené termíny, které je třeba dodržet, a zábava jednoduše musí někdy stranou. Samozřejmě pracovní režim, a hlavně prostředí je diametrálně jiné. Já třeba často pracuji přímo z pláží, takže svou pracovní dobu, kterou jsem si sama nastavila, trávím převážně na lehátku pod slunečníkem. Životní náklady jsou tady výrazně nižší než doma, takže si můžu užívat a zároveň i ušetřím na následný život v Česku. Má to ale samozřejmě také svá proti – žiju prakticky bez přátel, stesk po rodině je obrovský. Do Česka se zatím ale vrátit neplánuju, možná až budu chtít založit rodinu, usadím se,“ řekla Markéta, která už několik let spravuje sociální sítě několika klientům z různých koutů Indonésie.

Digitální nomádství láká převážně mladé lidi bez závazků. „Digitální nomádi jsou velmi různorodá skupina, kterou přímo nedefinuje věk ani pohlaví. Nicméně podle dat globální platformy MBO partners je větší počet digitálních nomádů mezi muži, ženy tvoří asi 30 procent. Podle mezinárodních průzkumů je průměrný věk digitálních nomádů 32 let. Zpravidla jsou svobodní a bezdětní. V posledních letech ale sílí trend nomádských rodin – tedy těch, kdy oba rodiče mohou pracovat na dálku a po světě cestují společně s dětmi. Organizačně je to samozřejmě složitější, nikoli nemožné,“ uvedla Kateřina Marešová, ředitelka obchodního oddělení a oddělení péče o zákazníky společnosti smitio.

Mezi zeměmi, které jsou pro digitální nomády atraktivní, se pravidelně umisťuje i Česká republika. Podle letošní studie Global Citizen Solutions je Česko dokonce ve světové top 15 zemí, které nabízejí pro digitální nomády skvělé podmínky. Zahraniční ajťáky láká zejména Brno. „Tuzemská města nabízejí živou technologickou scénu s mnoha startupy, inovativními firmami a příležitostmi k networkingu. Zvláště Brno je často přezdíváno jako „Silicon Valley střední Evropy“ díky své dynamické technologické komunitě, mnoha technologickým firmám a výzkumným institucím. Brno přitahuje množství technologických talentů a investic, což vytváří ideální prostředí pro IT profesionály. Digitální nomádi v Česku tak velmi často pracují na dálku například pro firmu ze své domovské země a zároveň přijímají i krátkodobé zakázky od tuzemských společností. Česká republika má navíc kvalitní infrastrukturu, včetně rychlého internetu a dostupných coworkingových prostor, které jsou pro nomády velkým benefitem,“ popsala Denisa Janatová.

Do Česka přijíždějí digitální nomádi z celého světa. Nejpočetnější skupinu tvoří stále Evropané, často přijíždějí kvůli rozšíření vzdělání. „Největší zájem je ze zemí Evropské unie, jako jsou Slovensko, Polsko, Německo a Ukrajina. Dále pak z Indie, USA a dalších zemí s vyspělými IT trhy. Česko přitahuje také odborníky z Ruska a některých asijských zemí. Kromě IT je Česko atraktivní pro odborníky v oblastech, jako je strojírenství, automobilový průmysl, výzkum a vývoj a biotechnologie. Česko má silnou tradici v technických a inženýrských oborech, kvalitní technické univerzity a mnoho významných mezinárodních firem, které zde mají své pobočky. Není úplně výjimečné, že zahraniční digitální nomádi jezdí do Česka za vzděláním, na dálku pracují pro zahraničního klienta, a přitom studují některou z univerzit,“ řekla Denisa Janatová.

Silná IT komunita a využívání moderních technologií ale není jediným lákadlem, za kterým digitální nomádi do republiky přijíždějí. Benefitem je i strategické umístění v centru Evropy nebo kulturní památky. „Česko je geograficky dobře umístěné, což umožňuje snadné cestování po celém kontinentu, a to je právě to, co digitální nomádi vyhledávají. Česko je obecně považováno za bezpečnou zemi s nízkou kriminalitou, což je důležité pro zahraniční pracovníky hledající stabilní a bezpečné prostředí. Navíc životní náklady, včetně bydlení, stravy a dopravy, jsou v Česku nižší než v západní Evropě. To umožňuje digitálním nomádům užít si vyšší kvalitu života za méně peněz, což je pro ně jedním z hlavních kritérií při výběru destinace, ze které chtějí pracovat. Mezi další výhody patří bohatá kulturní a historická scéna, kvalitní zdravotní péče, dobré dopravní spojení a dostupné vzdělávání,“ vyjmenovala Kateřina Marešová.

SMITIO, smitio.com/cs

Na začátku bylo smitio kariérní platformou pro IT komunitu, která klade důraz na transparentnost a otevřenou komunikaci. V rychle se měnícím a dynamickém trhu se smitio neustále rozvíjelo a přizpůsobovalo se novým potřebám a trendům. Postupně rostlo a reagovalo na výzvy trhu, až dosáhlo své současné podoby jako komplexní služby pro nábor, včetně recruitmentu.

Smitio vychází ze zkušeností a potřeb IT komunity a spojuje je s projektovými týmy. Jeho vývoj je důkazem toho, jak se dokáže adaptovat a inovovat v souladu s potřebami a dynamikou trhu. Smitio je nejen prostředkem pro efektivní nábor IT specialistů, ale také platformou, která posiluje propojení a spolupráci mezi jednotlivci a týmy v oblasti IT.

Češi mají ve smart city potenciál. Axis na veletrhu Smart City Expo představuje integrace se čtyřmi inovativními českými firmami

Světový leader v bezpečnostních technologiích Axis Communications se vrací jako globální partner na světovou konferenci Smart City Expo World Congress, která se koná ve dnech 5. až 7. listopadu 2024 v Barceloně – a prezentace Axis zde má silné české zastoupení. Atraktivní integrace produktů Axis pro chytrá města ukázaly například české společnosti DataFromSky, FF Group, Fly4Future a Jalud Embedded.

Návštěvníci stánku společnosti Axis (hala 3, stanoviště C121) na veletrhu Smart City Expo si můžou sami vyzkoušet, jak síťová zařízení Axis a vybraných partnerů přispívají k realizaci vize chytřejších, bezpečnějších a udržitelnějších měst.

Axis na základě zkušeností z více než 6 000 městských projektů po celém světě prezentuje nejnovější inovace v oblasti zabezpečení veřejných prostor, městské mobility a monitorování životního prostředí, a to s pomocí síťových kamer, radarů, kamer nošených na těle, audia, technologií kontroly přístupu a analýzy dat.

Axis ve spolupráci s českými partnery DataFromSky, FF Group, Fly4Future a Jalud Embedded ukazuje pokročilá řešení městské mobility a zabezpečení.

Inovativní česká řešení v expozici Axis

Andrea Sorri, EMEA manažer společnosti Axis pro rozvoj segmentu smart city, k účasti na výstavě říká: „Otevřená platforma a silná síť partnerů jsou dva z pilířů, na kterých stojí úspěch Axisu za posledních 40 let. Účast na světovém veletrhu Smart City Expo je pro nás ideální příležitostí ukázat, jak může tato spolupráce vést k inovacím a vynálezům a přinášet komplexní řešení, která vycházejí vstříc potřebám městských úřadů.“ Celkem z osmi partnerů, které na Axis přímo prezentuje na svém stanovišti, jsou dvě společnosti z České republiky:

  • Brněnská společnost DataFromSky představuje svoji softwarovou platformu FLOW, kterou lze integrovat přímo do kamer Axis a která slouží k dynamickému řízení městské a příměstské dopravy. Pokročilý nástroj analyzuje bezpečnost na křižovatkách v reálném čase, podporuje aktivní a adaptivní řízení dopravní signalizace, nabízí komplexní sběr dopravních dat a přináší vůbec nejsofistikovanější automatizovanou detekci nehod, která kdy byla do kamer s umělou inteligencí integrována.
  • Společnost FF Group sídlící v Praze si získala světové renomé v oblasti automatického čtení SPZ vozů pomocí kamer. Na výstavní ploše v Barceloně Axis ukazuje, kam v této oblasti dospěl vývoj – s pomocí 5 neuronových sítí dokáže aplikace CAMMRA AI, kteou lze instalovat přímo do kamery, v reálném čase rozpoznávat nejen SPZ, ale také tovární značku, model auta a jeho barvu, a to spolehlivě i v komplikovaných záběrech. Novinkou je rozpoznávání hlasitosti vozidel spolu s měřením rychlosti v tzv. fúzní kameře Axis kombinující optiku s integrovaným radarem. Všechna data lze vizualizovat v jedné platformě, kterou FF Group dodává, a tak můžou mít města kompletní přehled na jednom místě.

Detekce zvuku a robotické drony z Česka

Další dvě české společnosti mají na Smart City Expo vlastní expozici, ale i u nich je klíčovým prvkem jejich prezentace integrace zařízení Axis Communications.

  • Plzeňská společnost JALUD Embedded představuje svůj inovativní detektor zvukových událostí (SED), který dokáže s pomocí AI detekovat krizové zvuky a okamžitě upozornit bezpečnostní složky. Detektor už úspěšně nasadili v několika městech v Česku, kde pomohl předejít různým krizovým situacím, navíc je k dispozici i v podobě softwarové aplikace, kterou lze nahrát přímo do kamery axis s mikrofonem, a není tak nutné instalovat nový hardware. Stánek lze v rámci České expozice najít v pavilonu Gran Via, hala 3, stanoviště D100.
  • Univerzitní spinout z pražské ČVUT Fly4Future vyrábí robotické drony a v Barceloně ukazuje, jak může vypadat rozšíření pozemního kamerového systému o další prvek ve vzduchu. Autonomní dron lze použít k bezpečnostnímu monitoringu či technické inspekci a díky tomu, že je kompatibilní s IP reproduktory a kamerami Axis, včetně standardního videodohledového softwaru (VMS), umožňuje využití všech dostupných analytických funkcí přímo v kameře a bezproblémové začlenění do městského kamerového systému. Stánek je v České expozici v pavilonu Gran Via, hala 3, stanoviště D104.

„Na veletrhu Smart City Expo se ukazuje, že české firmy se v oblasti smart city na pohybují se suverenitou a v mezinárodním srovnání mají co nabídnout, a to jak při vývoji softwaru, tak hardwaru – což dokládají i partnerství s předním světovým výrobcem bezpečnostních technologií Axis Communications,“ říká David Müller, vrchní ředitel sekce Evropské unie a zahraničního obchodu MPO ČR, který zastoupení českých firem na veletrhu koordinuje.

Světová konference Smart City Expo, která se pořádá už od roku 2011, je největší a nejvlivnější světovou událostí pro města a městské inovace, sdružující více než 25 000 účastníků a více než 1 100 vystavovatelů, kteří spolupracují na posunu měst k lepší budoucnosti.

Další informace o společnosti Axis Communications na akci Smart City Expo najdete zde.

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Nový projektor BenQ GP520 cílí na rodinné prostředí

Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, uvádí na trh GP520. Nový 4K projektor pro domácí zábavu poskytuje vše v jednom a byl navržen pro moderní otevřené obytné prostory.

Projektor BenQ GP520 je ideální pro mladé rodiny, které si váží společně stráveného času. Přináší domácí kino včetně vestavěných streamovacích služeb Netflix nebo Google TV do obývacího pokoje. Díky špičkové kvalitě obrazu reprezentované mimo jiné také podporou HDR, svítivostí 2600 ANSI lumenů a technologií adaptace na okolní osvětlení, spolu s automatickým inteligentním režimem nastavení bez ohledu na barvu stěny, světelné podmínky nebo uspořádání místnosti, si členové domácnosti mohou vychutnat kvalitní 4K obraz kamkoli jej promítnou.

Připraven pro spontánní nastavení a okamžité spuštění

Automatický režim Auto Cinema Mode využívá inteligentní detekci prostředí k úpravě nastavení obrazu v reálném čase pro dosažení vynikajícího barevného výkonu bez ohledu na barvu stěny, světelné podmínky a projekční vzdálenosti. Projektor je také volitelně možno osadit stativem a využít tak trojici možností pro jeho připevnění. Lze jej tedy použít pro přední projekci včetně té vzhůru nohama, na strop, nebo jej standardně připevnit ke stropu pomocí jiného držáku.

Flexibilitu nastavení a rychlé a přesné přizpůsobení se jakémukoli prostředí podtrhují také další užitečné funkce jako je automatické zaostřování, automatická korekce lichoběžníkového zkreslení a rotace, vyhýbání se překážkám, přizpůsobení obrazovky, změna polohy obrazu a digitální zoom.

Audiovizuální kvalita jako v kině

Projektor BenQ GP520 nabízí špičkovou kvalitu obrazu se 4K UHD rozlišením, svítivostí 2600 ANSI lumenů zajištěnou LED diodami a 98% pokrytím barevného prostoru Rec. 709. V kombinaci s exkluzivní technologií CinematicColor a HDR-PRO přináší bezkonkurenční barevný výkon a ostrost pro intenzivní filmové zážitky na 180“ ploše, které doplňuje také kvalitní zvuk doručovaný dvěma 12W reproduktory s možností připojení externích reproduktorů či sluchátek přes Bluetooth 5.2.

Všestranné přehrávání a hraní pro celou rodinu

Součástí projektoru je integrovaná televize Google TV a intuitivní přístup ke streamovacím službám jakými jsou Netflix či Disney+. Konektivitu zajišťují dva HDMI 2.1 porty s funkcemi eARC pro lepší kvalitu zvuku a ALLM (Auto Low Latency Mode) pro plynulé hraní her. K dispozici jsou i standardní USB-C a USB-A. I díky tomu je projektor vhodným univerzálním společníkem pro veškerou moderní zábavu každého člena rodiny. Umožňuje si vychutnat přehrávání nejnovějších filmů či seriálů, fandění při sportovních utkání nebo hraní konzolových her.

BenQ GP520 bude k dispozici v druhé polovině listopadu za doporučenou koncovou cenu 33 400 Kč s DPH v Česku a 1305 euro s DPH na Slovensku.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Loewe představuje designově i technologicky výjimečnou řadu OLED televizorů Stellar. Vyrábí se v Německu a každý kus je originál

Německá značka LOEWE s více než stoletou tradicí, která se podílela i na historicky prvním televizním vysílání, přináší na lokální trh řadu televizorů Stellar. Novinka ohromuje ručně finalizovaným designem s kartáčovaným hliníkovým rámečkem a zády ze skutečného betonu. Nejmodernější technologie OLED panelů, vyspělý operační systém a precizní německé zpracování jsou samozřejmostí.

Značka LOEWE oficiálně zahájila prodej očekávaných prémiových televizorů řady LOEWE Stellar na českém a slovenském trhu. Novinky se odborné veřejnosti z řad novinářů, architektů a designérů odhalily v rámci podzimního společenského setkání v největším pražském Hi-Fi showroomu VOIX Audio & Cinema. Kromě ukázky toho nejlepšího z nabídky německé legendy se návštěvníci dočkali i komorního koncertu s hudbou Hanse Zimmera a dalších novinek LOEWE. Překvapením byl i kávovar Loewe Aura Pure, který svými kvalitami reflektuje vysoký standard značky.

Akce se osobně zúčastnil i Andreas Höfner, viceprezident společnosti Loewe pro globální prodej, který vyjádřil radost nad obnovením plnohodnotné lokální distribuce i zahájením prodeje nejlepšího televizoru, který LOEWE kdy vyrobilo.

„Prostřednictvím obnovení našeho partnerství se společností BaSys se nyní chceme výrazně zaměřit na český a slovenský trh. Věřím, že společně oslovíme zákazníky, kteří se spokojí jen s tím nejlepším a osloví je výjimečný design a exkluzivní zpracování našich televizorů,“ sdělil.

Řada televizorů Stellar osloví všechny, kteří hledají do svého interiéru dominantní a unikátní designový prvek. Každý kus je díky ručnímu opracování originál. Rám z vysoce kvalitního hliníku zdobí povrchová úprava dokončená ručním kartáčováním. Zadní panel televizoru je vyroben z betonu se 70procentním obsahem přírodního kamene, který dodává každému kusu další vrstvu jedinečnosti. Ruční zpracování obou zmíněných prvků probíhá stejně jako kompletní sestavení televizorů v továrně Loewe v Německu. Design odpovídá minimalistickému stylu Loewe a zahrnuje typické detaily značky, jako například kovové logo zasazené do tenkého rámečku. Důraz je kladen na každý detail, včetně originálního ambientního osvětlení ovladatelného přímo z dálkového ovladače, které dotváří atmosféru místnosti hned od zapnutí přístroje.

Do detailu promyšlený designový koncept Loewe zahrnuje také sofistikovaný systém pro vedení kabelů tak, aby byly co možná nejlépe ukryté očím. Kromě dodaného stojanu pro umístění televizoru na stolek je k dispozici také samostatně prodávaný ultra-tenký nástěnný držák a motorizovaný podlahový stojan, který umožňuje snadné nastavení optimálního úhlu obrazovky při sledování z různých míst prostřednictvím dálkového ovladače.

Špičková obrazová a zvuková technologie

Společnost Loewe hrála klíčovou roli již při vývoji historicky prvních televizorů. Významný mezník Loewe odhalilo světu už dva roky po zahájení spolupráce s britským inženýrem a průkopníkem televizního vysílání Johnem Logiem Bairdem ve 30. letech minulého století. Tehdy na 8. berlínské rozhlasové show společnost odhalila světově první televizor s plně elektronickým zpracováním signálu. Změnila tak kurz celé technologie, která do té doby spoléhala na mechanická řešení.

Dnes odlišuje televizory Loewe od konkurence na první pohled jejich unikátní design. To však neznamená, že technologie zůstávají pozadu, naopak. Řada Stellar je osazena OLED panely nejnovější generace META 2, které zajišťují výrazně vyšší jas a zásadně zlepšují pozorovací úhel při zachování špičkové ostrosti obrazu, věrné barvy, působivé podání hlubokých černých barevných tónů a precizní kontrast.

Integrovaný zvukový systém současných modelů do úhlopříčky 65″ sestává ze šesti speciálních reproduktorů a jeho celkový výkon je 80 wattů. V kategorii plochých televizorů nabízí vysoce nadstandardní dynamiku a prostorovost reprodukce zvuku, která uspokojí i náročné posluchače. Milovníky gamingu potěší řada Stellar obnovovací frekvencí 144 Hz a pokročilým systémem VRR (Variable Refresh Rate) zajišťujícím plynulý obraz v rychlých herních scénách i při reprodukci 4K obsahu. Pro připojení zdrojových zařízení jsou k dispozici čtyři HDMI porty 2.1. Součástí standartní dodávky každého televizoru Loewe Stellar jsou dva dálkové ovladače, jeden ve standardní velikosti, kteří ocení tradiční schéma tlačítek a druhý miniaturní. Ten padne do rukou zákazníkům, kteří dávají přednost moderním aplikacím a intuitivnímu ovládání.

Loewe je jediným evropským výrobcem, který své televizory kompletně navrhuje, vyvíjí a vyrábí v Německu s důrazem na kvalitu a dlouhou životnost. Televizory jsou sestavovány v Kronachu a každý kus prochází důsledným testováním a precizní barevnou kalibrací. Společnost Loewe se zaměřuje také na udržitelnost svých produktů – snadný servis a výměnu dílčích komponent umožňuje modulární konstrukce televizorů.

Spolupráce se Samsungem a výkonný operační systém

Loewe navázalo spolupráci se společností Samsung Electronics a v modelové řadě Stellar používá intuitivní a osvědčený operační systém Tizen OS, který byl dosud vyhrazen výhradně pro produkty Samsung. Tizen OS představuje oblíbené uživatelské rozhraní s logickým uspořádáním uživatelského prostředí a přístupem k široké nabídce globálních streamovacích a on-demand služeb. Díky SmartThings lze také snadno propojit a ovládat chytrá zařízení domácnosti přímo z pohodlí obývacího pokoje.

Řada televizorů Loewe Stellar zahrnuje v tuto chvíli čtveřici modelů s úhlopříčkami 42″, 48″, 55″ a 65″. Do konce roku rozšíří nabídku přístroje o velikosti 77″ a 83″ a v dubnu příštího roku bude představen vrcholný model řady s 97palcovou obrazovkou. Všechny televizory disponují OLED panelem s rozlišením 4K (3840 x 2160 bodů) a vysokým dynamickým rozsahem. Dále nabízí snadno ovladatelný systém ambientního osvětlení, OPC (Optical Picture Control), kompatibilitu se standardy HDR10, HLG, Dolby Atmos a PCM. Operační systém televizorů podporuje řadu streamovacích služeb, jako například Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, Youtube a další. Uživatelé mohou také snadno nainstalovat a využívat oblíbené lokální služby, jako například Lepší TV či Telly, do konce roku budou k dispozici také O2 TV a Magenta CZ.

Nové televizory Loewe Stellar uvádí na český a slovenský trh společnost BaSys CS, která se před nedávnem vrátila do pozice výhradního distributora značky Loewe pro obě země. Prvním prodejcem, který bude mít kompletní řadu televizorů Loewe Stellar vystavenou ve svém luxusním showroomu, je pražské studio VOIX. V prodeji budou televizory Loewe Stellar již v průběhu listopadu, jejich koncové doporučené ceny budou podle velikosti úhlopříčky 87 990 Kč, 99 990 Kč, 112 990 Kč a 157 990 Kč.

O společnosti LOEWE:

Již více než sto let je společnost LOEWE synonymem vynalézavosti v oblasti luxusní třídy produktů spotřební elektroniky. Od svého založení v roce 1923 až do vynálezu elektronického televizoru v roce 1931 se společnost LOEWE stala tradičním globálním hráčem na trhu. Nyní zaměstnává LOEWE Technology GmbH vice než 200 zaměstnanců a prostřednictvím mezinárodní prodejní sítě jsou její vysoce kvalitní a designově výjimečné produkty z oblasti televizorů a audio produktů dostupné ve více než 45 zemích světa. LOEWE si hrdě zakládá na své inovační síle, tradici a řemeslné dokonalosti „Made in Germany“. Jedinečná kombinace německého inženýrství, dokonalosti, exkluzivního designu a udržitelnosti utváří kulturu značky od jejího vzniku. Srdcem značky LOEWE je tradiční manufaktura a high-tech výrobní závod v hlavním sídle v Kronachu v Horních Frankách. Výhradním distributorem značka pro ČR a Slovensko je BaSys CS. Více na www.loewe.tv

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Data, která se sama čistí. Ataccama spustila autonomního AI agenta pro lepší kvalitu dat

Inteligentní a autonomní Ataccama ONE AI agent urychluje zkvalitňování dat, snižuje náklady a zjednodušuje komplexitu správy dat tak, aby týmy napříč organizacemi mohly rychle pracovat s čistými a spolehlivými daty.

Česko-kanadská technologická společnost Ataccama oznámila spuštění nástroje Ataccama ONE AI Agent, prvního autonomního datového asistenta svého druhu, který zásadně mění a urychluje správu dat. Nástroj, který představuje velký krok vpřed v oblasti autonomní AI pro správu dat, je součástí sjednocené datové platformy Ataccama ONE. Agent dokáže samostatně vykonávat náročné úkoly s minimálním množstvím pokynů, inteligentně si vybírá nejvhodnější přístupy, opravuje chyby dle potřeby, samostatně zvládá složité datové požadavky a poskytuje uživatelům přehledné a transparentní výsledky k přezkoumání. Implementaci AI do správy a kvality dat v podání Ataccamy letos ocenil i nezávislý poradce Gartner ve své zprávě Gartner Innovation Guide for Generative AI Technologies.

„AI agenti jsou dalším milníkem ve vývoji umělé inteligence, ale aby se tyto inteligentní systémy mohly samostatně rozhodovat a jednat, je potřeba, aby datům mohly důvěřovat,“ uvádí Jay Limburn, produktový ředitel Ataccamy, a dodává: „AI agenti ve firmách umožní vzájemnou spolupráci jednotlivých AI systémů a právě důvěra v data se stane klíčovou pro efektivní práci a řešení problémů. Ataccama je mostem mezi datovými zdroji a uživateli, kteří s nimi pracují a mohou Ataccamě plně důvěřovat.“

„Naše platforma Ataccama ONE nabízí firmám kvalitu dat, sledovatelnost dat, jejich rodokmen, řízení a správu v jednom řešení. AI nástroje postavené na míru konkrétním úkolům, jako je správa dat, zvýší efektivitu, podpoří interakce mezi AI agenty a usnadní spolupráci mezi lidmi a umělou inteligencí, aby byly zároveň dodržovány průmyslové standardy a zajištěny důvěryhodné výsledky,“ pokračuje Limburn.

Ataccama ONE navazuje na stávající možnosti automatizace a kopilotů založených na strojovém učení a přidává k nim vysokou míru samostatnosti. Nový AI agent funguje jako specializovaný data asistent, který automatizuje širokou škálu činností zaměřených na kvalitu dat. Zvládne samostatně pomoci s hromadným vytvářením pravidel pro datovou kvalitu, inteligentním mapováním pravidel a automatizovaným vyhodnocováním datové kvality. Zároveň umí vyřešit dotazy na vyhledávání dat, což usnadňuje práci jak technickým, tak například obchodním uživatelům. Každý výsledek vygenerovaný AI transparentně vysvětluje proces rozhodování, což umožňuje minimalizovat rizika spojená s použitím dat, identifikovat potenciální problémy a rychle přijmout potřebná opatření.

AI agent byl navržen pro datové inženýry a obchodní uživatele, aby snížil manuální náročnost práce s daty, zrychlil jejich zkvalitňování a čištění, zefektivnil procesy, snížil provozní náklady a podpořil demokratizaci dat tím, že zpřístupní čistá a spolehlivá data širšímu okruhu uživatelů napříč organizací. Díky tomu není pro důkladnou správu a kontrolu kvality dat zapotřebí žádných technických znalostí, což umožňuje dohled nad daty celé firmě, aby byla zajištěna jejich spolehlivost a důvěryhodnost.

Díky schopnosti chápat kontext a úmysly uživatele vytváří agent samostatně přesnější a hodnotnější výsledky. Své schopnosti čerpá z odborných znalostí v oblasti správy dat a z platformy Ataccama ONE, k čemuž využívá sílu modelu ChatGPT 4, aby mohl integrovat externí znalosti a za jejich pomoci správně reagovat na různé úkoly.

Ataccama patří mezi lídry AI-driven správy dat již od roku 2016, přičemž první funkcionality založené na generativní AI byly do platformy Ataccama ONE integrovány v roce 2023. Společnost také aktuálně získala uznání od Gartneru jako Emerging Specialist v jeho říjnové zprávě Gartner Innovation Guide to Generative AI pro rok 2024. Ataccama byla jako jediný poskytovatel zaměřený výhradně na správu dat zahrnuta do kategorie AI Knowledge Management Apps / General Productivity Vendors. Toto ocenění je důkazem znalosti trhu, inovací a produktů, včetně specifických řešení generativní AI.

Více informací o platformě Ataccama ONE a AI agentovi naleznete na www.ataccama.com

O společnosti Ataccama

Ataccama umožňuje organizacím zrychlit jejich obchodní iniciativy pomocí vysoce kvalitních, řízených a důvěryhodných dat. Jednotná platforma pro důvěryhodná data Ataccama ONE kombinuje datovou kvalitu, pozorovatelnost dat, datovou genealogii, řízení dat a centrální správu kmenových dat do jediného řešení, které stovky společností po celém světě využívají k růstu, snižování nákladů a minimalizaci rizik. Společnost Ataccama byla jednou z pouhých tří softwarových společností, které společnost Gartner v roce 2024 ocenila jako lídra trhu pro rozšířenou datovou kvalitu. Více informací najdete www.ataccama.com.

Press kit včetně fotografií platformy Ataccama ONE naleznete zde.

Nedávné novinky z Ataccama:

 

Obliba digitálních peněženek v Česku prudce roste. PayU reaguje a integrovalo Click to Pay

Poskytovatel platebních služeb PayU nově nabízí zákazníkům rychlé a bezpečné placení za nákupy přes internet Click to Pay. E-shopy a prodejci, kteří jsou zákazníky PayU, tak umožní svým zákazníkům platit kartami Mastercard ještě rychleji a pohodlněji, bez nutnosti zdlouhavě vyplňovat citlivé údaje ze své platební karty nebo je ukládat do aplikací a prohlížečů.

Jako přední středoevropský poskytovatel online platebních řešení reaguje PayU ve spolupráci s Mastercard na preference rychlých platebních metod. Nejnovější průzkum Mastercard ukázal, že 65 % českých zákazníků, kteří nakupují online, platí primárně kartou, a čím dál častěji využívají platební peněženky jako je Click to Pay. Zatímco v roce 2020 podle Mastercard používalo digitální peněženky pravidelně pouze 13 % zákazníků[1], podle aktuálních údajů již 44 % transakcí zpracovaných platební bránou PayU bylo provedeno pomocí digitálních peněženek.

Bezpečnost digitálních peněženek je vyšší

Důvodů, proč zákazníci čím dál častěji preferují digitální peněženky, je hned několik. Lidé nakupují na různých zařízeních, nejčastěji na mobilních telefonech, a oceňují rychlost a pohodlnost, kterou nabízí možnost platit jedním kliknutím z mobilu, tabletu i počítače.

Digitální peněženky jsou navíc bezpečnější než opakované opisování údajů z karty nebo jejich ukládaní do aplikací a prohlížečů. Uživatel aktivuje Click to Pay jen jednou v centrálním prostředí Mastercard, a poté platby probíhají na principu tokenizace – číslo karty je nahrazeno náhodně vygenerovanou šifrou. „Tokenizace je zárukou maximální bezpečnosti. Zákazník si jednoduše uloží platební kartu do svého platebního profilu a pak ji při nakupování v e-shopech může jen opakovaně využívat. Už není třeba neustále zadávat platební, dodací a fakturační údaje ani hesla, všechny informace jsou bezpečně uloženy pomocí pokročilé platební technologie Mastercard. Click to Pay je výhrou pro spotřebitele, obchodníky i vydavatele platebních karet,“ vysvětluje Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Bez oblíbené platební metody zákazník nákup nedokončí

Schopnost prodejců nabídnout konečným spotřebitelům platební metodu, kterou preferují, je klíčová. Podle dat PayU opustí zhruba polovina zákazníků nákupní košík v okamžiku, kdy mezi možnostmi platby nenajdou svou preferenci[2].

„Naším primárním cílem je, aby e-shopy a prodejci mohli nabízet stále žádanější možnosti platby a oslovovali tak co největší počet zákazníků,“ říká Martin Prunner, Country Manager PayU pro Česko a Slovensko. „Doba, kdy se za objednávky platilo v hotovosti kurýrovi, je dávno pryč – dokládají to relevantní oborová šetření, naše vlastní data i nejnovější průzkum od Mastercard. Spotřebitelé chtějí platit nejen bezpečně, ale také rychle a pohodlně, a metoda Click to Pay splňuje tato kritéria,“ dodává.

PayU implementuje nové platební metody vždy s ohledem na místní specifika, přičemž v případě Česka je při nakupování online často klíčovým požadavkem právě zmiňovaná rychlost a pohodlnost.

O společnosti PayU GPO

PayU GPO je jedním z hlavních poskytovatelů online plateb na českém trhu. Místním obchodníkům poskytuje širokou nabídku řešení pro online platby, včetně plateb přes digitální peněženky jako Apple Pay a Google Pay, odložené platby Twisto, platby bankovním převodem i úhrady s pomocí QR kódu. Českým obchodníkům PayU GPO zároveň prostřednictvím přeshraničních finančních služeb přináší snadný přístup na mezinárodní trhy. Pro malé a střední e-shopy nabízí firma možnost aktivace platební brány prostřednictvím automatického onboardingu. Službám PayU v Česku důvěřují společnosti jako Smartwings, Student Agency, AboutYou či Allianz.

Na globální úrovni společnost působí na více než 50 rychle rostoucích trzích napříč střední a východní Evropou, Latinskou Amerikou a Afrikou. PayU GPO se věnuje vytváření špičkových finančních služeb přizpůsobených potřeb téměř půl milionu obchodníků a milionů spotřebitelů. PayU GPO podporuje stovky platebních metod a prostřednictvím platformy s certifikací PCI denně zpracovává miliony transakcí. Misí PayU GPO je poskytování nástrojů a služeb, které vytváří svět bez finančních hranic, v rámci něhož každý může prosperovat.

Více na https://czech.payu.com/

  1. Každoroční průzkumy Mastercard iResearch zkoumají trendy v bezhotovostních platbách na vzorku více než 1 200 českých spotřebitelů.
  2. Data z Polska, Kolumbie a USA: https://corporate.payu.com/resource-hub/cross-border-e-commerce-what-consumers-want/

 

Data a umělá inteligence: MPSV a Microsoft pořádají první globální hackathon pro veřejný sektor

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci se společností Microsoft pořádá třídenní hackathon zaměřený na využití dat a umělé inteligence. Tato jedinečná akce přinese inovativní řešení, jako je model pro sledování sociální recidivy nebo automaticky generovaný business datový slovník, které mohou výrazně zlepšit poskytování služeb klientům i zaměstnancům resortu. Týmy z MPSV a jeho partnerů budou pracovat na šesti konkrétních scénářích, které mají potenciál transformovat veřejný sektor a přinést reálné zlepšení jeho služeb. Akce se uskuteční od 5. – 7.11.

Hackathon je zaměřen na inovativní využití dat a umělé inteligence k řešení aktuálních výzev v oblasti sociálních služeb a pracovního trhu. Sdělení hackathonu je jasné: „Máme data, pracujeme s nimi moderními nástroji a jsme schopní z nich dostat informační hodnotu.“

„Hackathon je skvělou příležitostí, jak propojit odborníky z různých oblastí a společně hledat inovativní řešení na základě dat a umělé inteligence. Věříme, že využití moderních technologií nám umožní efektivněji reagovat na potřeby našich klientů a přinést reálné zlepšení v oblasti sociálních služeb a pracovního trhu. Naše spolupráce se společností Microsoft je důkazem toho, že moderní technologie hrají klíčovou roli v transformaci veřejného sektoru a přináší reálné výhody pro klienty i naše zaměstnance. Těšíme se na výsledky hackathonu a na to, jak mohou přispět k lepší budoucnosti pro všechny,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií Karel Trpkoš.

„Spolupráce s Ministerstvem práce a sociálních věcí v rámci celosvětově prvního hackathonu společnosti Microsoft pro státní správu ukazuje inovativnost a odhodlání ministerstva plně využít možnosti moderních technologií, jako je umělá inteligence a analýza dat. Výstupem z hackatonu budou aplikace, které přinesou konkrétní využití pro občany a budou inspirací pro celý veřejný sektor. Velkou přidanou hodnotou hackatonu je, že v týmech budou pracovat zaměstnanci ministerstva, Microsoftu a našich specializovaných partnerů a mohou tedy hned na místě řešit reálné problémy díky zkušenostem lidí, kteří s technologiemi pracují, znají prostředí ministerstva a jednotlivá řešení budou také implementovat,” říká Tomáš Mirošník, ředitel pro veřejný sektor, Microsoft.

Využití nejen pro klienty, ale i zaměstnance 

Během hackathonu budou týmy pracovat na šesti konkrétních scénářích, které budou implementovány na MPSV:

  1. Model trhu práce a integrační proces (sociální recidivita)
  • Vytvoření modelu pro sledování, zda se osoba, která byla například v hmotné nouzi a podařilo se jí tento stav zvrátit, znovu dostane do stejné situace. Tento model bude využívat machine learning k analýze nejrůznějších vlivů na sociální recidivitu.
  1. Business datový slovník
  • Automaticky generovaný business datový slovník, který bude sloužit pro komunikaci nad daty s businessem (tj. věcnými sekcemi, ale bude využitelný i pro komunikaci o datech MPSV s třetími stranami). AI pomůže odstranit redundanci a zlepší přesnost datových popisů.
  1. Dokumentační chatbot
  • Chatbot, který zpřístupní informační bázi DWH (data warehouse) projektu pro interní uživatele této platformy. Dokáže převést informace z různých formátů (například dokumenty, nahrávky, vývojové skripty nebo metadata popisující datové modely jednotlivých aplikací).
  1. DevOPS asistent
  • Vývoj chatbota, který na základě slovních pokynů a komunikace s DevOps specialistou automaticky generuje skripty pro nastavení prostředí v Microsoft Azure.
  1. Dokumenty pro šetření v terénu
  • „Copilot“ pro úředníky, který pomůže s vytvářením zápisů z místních či sociálních šetření. AI bude asistovat při tvorbě textů, což umožňuje úředníkům soustředit se na specifické údaje.
  1. Sociální poradce a voicebot
  • AI-asistovaný nástroj, který doporučí volná místa a rekvalifikační kurzy na základě informací od uživatele. Tento nástroj pomůže uživatelům zvýšit kvalifikaci na trhu práce.

Reálné dopady úspěšného využití AI a dat? Příběh paní Novákové

Paní Nováková je matka dvou dětí, která se ocitla v hmotné nouzi poté, co přišla o práci. Po několika měsících se jí podařilo najít nové zaměstnání a přestala pobírat dávky hmotné nouze. Bohužel, po nějakém čase se její situace opět zhoršila a musela znovu požádat o pomoc.

Jak model trhu práce a integrační proces paní Novákové pomůže:

  1. Identifikace rizika recidivy:
  • Model využívá historická data a machine learning k identifikaci klientů, jako je paní Nováková, kteří mají vyšší riziko, že se znovu ocitnou v hmotné nouzi. Na základě těchto dat může úřad práce proaktivně nabídnout podporu a preventivní opatření.
  1. Personalizovaná podpora:
  • Když paní Nováková znovu požádá o dávky, model analyzuje její situaci a navrhne konkrétní kroky, které by jí mohly pomoci stabilizovat její finanční situaci. Například může doporučit rekvalifikační kurzy, které by jí umožnily získat lépe placenou práci, nebo nabídnout poradenské služby pro správu financí.
  1. Výsledek:
  • Díky tomuto modelu má paní Nováková větší šanci na dlouhodobou stabilitu a zlepšení své životní situace. Úřad práce může efektivněji využívat své zdroje a poskytovat cílenou podporu těm, kteří ji nejvíce potřebují, čímž se zvyšuje celková efektivita a účinnost služeb.

Strategické využití analýzy

Model lze využít jak pro strategické analýzy a diskuze o nastavení systému na úrovni ministerstva, protože budou zřejmé faktory, které zhoršují, resp. zlepšují šanci daného klienta na to, aby nebyl dlouhodobě závislý na sociálním systému. Na základě těchto analýz lze také definovat pravidla, která by měl úředník zohlednit při komunikaci s konkrétním klientem.

Umělá inteligence není pro ministerstvo novinkou

MPSV již nyní aktivně využívá umělou inteligenci ve svých službách. Například v Klientské zóně Jenda je nasazen produkt AI s názvem VISOR, který kontroluje, zda klient nenahrál chybný dokument. Od dubna, kdy se začal využívat, zkontroloval již více než 800 tisíc dokumentů.

Umělou inteligenci mohou využívat také zájemci o rekvalifikační kurzy na portálu jsemvkurzu.cz a to díky funkci sémantického vyhledávání. Tato inovativní funkce, využívající model gpt-4o-mini, umožňuje zájemcům vyhledávat kurzy nejen prostřednictvím klasických klíčových slov, ale i popisem vlastní situace, zájmů nebo dovedností, ve kterých by se chtěli rekvalifikovat.

V červnu MPSV spustilo na webu Úřadu práce chatbota, který využívá umělou inteligenci k poskytování rychlých a přesných odpovědí na často kladené dotazy. Od října začal na stejném principu fungovat také voicebot. Tyto nástroje umožňují efektivnější komunikaci s klienty, zlepšují přístupnost a rychlost poskytovaných služeb a snižují zátěž na call centrech. Voicebot a chatbot jsou k dispozici bez časového omezení, což umožňuje klientům získat odpovědi na své otázky i mimo standardní pracovní dobu. Díky pokročilým algoritmům umělé inteligence se tyto nástroje učí z interakcí s uživateli a postupně rozšiřují své schopnosti.

MPSV těmito kroky směřuje k moderní a uživatelsky přívětivé digitální budoucnosti, kde technologie hrají klíčovou roli v poskytování kvalitních a dostupných služeb občanům.

O společnosti Microsoft:

Společnost Microsoft (Nasdaq „MSFT“ @microsoft) vytváří platformy a nástroje využívající umělou inteligenci, aby mohla poskytovat inovativní řešení, která splňují měnící se potřeby našich zákazníků. Tato technologická společnost se zavázala k širokému zpřístupnění umělé inteligence, a to zodpovědně, přičemž jejím posláním je umožnit každému člověku a každé organizaci na planetě dosáhnout více.

Pokud máte zájem o další informace a novinky o společnosti Microsoft v České republice, navštivte prosím tiskové centrum  (www.microsoft.cz/news). Příběhy o tom, jak technologie mění život (nejen) našich zákazníků najdete na www.microsoft.cz/pribehy (Česko) a www.microsoft.com/stories (svět).

Tento dokument je určen pouze pro informační účely. Společnost Microsoft se zříká jakékoliv odpovědnosti za vzniklé situace týkající se užití tohoto dokumentu pro jiné účely. Společnost Microsoft nebude nikdy odpovědná za jakékoliv mimořádné, přímé, nepřímé či vyplývající škody, ať již vzejdou z účinnosti smlouvy, zanedbání nebo jiné skutečnosti vzniklé následkem užití či interpretace tohoto dokumentu či v souvislosti s ním. Microsoft je registrovaná obchodní značka společnosti Microsoft Corp. v USA a/nebo v jiných zemích. Jména společností a produktů zde uvedených mohou být obchodní značky jejich příslušných vlastníků.

Rodiče holčičky na vozíku musí sehnat miliony na výtah do státní školy. Zcela bezbariérová nikde v okolí není.

Co by vaše dítě udělalo, kdyby vyhrálo milion korun? Desetiletá Mia by si koupila výtah. Bez něj se totiž nedostane do školy. Mia není chudé dítě z africké buše prahnoucí po vzdělání. Je to holka z pražského sídliště. Školní docházku má povinnou. Právo na vzdělání dané ústavou. Přesto školu nemá. Je na vozíku a všechny základní školy v okolí mají schody.

Mia má svalovou distrofii. Nikdy nevyšla ani jeden schod, je odkázaná na pomoc ostatních nebo bezbariérové přístupy do budov. Na Praze 13, kde žije, však není žádná zcela bezbariérová škola. Rodiče vyzkoušeli všechno možné a nakonec se rozhodli jednat sami.

„Spádová škola, kam bychom dceru rádi umístili, je naštěstí velmi vstřícná. Rádi by měli školu bezbariérovou, ale chybí finanční prostředky. Proto jsme se spolu se zřizovatelem domluvili, že zkusíme peníze sehnat sami a oni nechají výtah naistalovat,“ popisuje Mii maminka Jindra Landová. Jiné řešení než sehnat 3 miliony korun stejně nenašli. „Zkusila jsem oslovit všechna ministerstva, městskou část i hlavní město Prahu. V současné době ale neexistuje grant, který by pokryl 100 % nákladů,“ popisuje. Proto rodina zřídila veřejnou sbírku a prosí o pomoc veřejnost nebo firmy, které by mohly v rámci svých CSR programů pomoci.

Bezbariérové školy nepotřebuje jen malá Mia, ale i velké množství dalších dětí a pedagogů. „Nejsou známé přesné statistiky, ale některé zdroje uvádí, že více než 60 % škol v ČR je stále bariérových. I tuto statistiku je třeba brát s rezervou, jelikož některé školy, o kterých zřizovatelé prohlašují, že jsou bezbariérové, ve skutečnosti jen disponují například plošinami, které leží někde v koutě zaprášené, bez patřičných revizí a neslouží tak svému účelu,“ popisuje Jindra Landová, která proti své vůli během posledních let problematiku bezbariérovosti řeší doslova na každém kroku. „Když měla Mia nastoupit do první třídy, byl velký problém najít školu, která by dívku s postupně ochabujícími svaly přijala. Nakonec jsme se museli přestěhovat se na druhý konec Prahy. Bohužel současná škola má jen první stupeň.

Česká republika má závazky, vyplývající například z Úmluvy OSN o právech osob se zdravotním postižením, ale v rámci dostupnosti škol jim absolutně nedostává. Úmluva je založena na principu rovnoprávnosti, zaručuje osobám se zdravotním postižením plné uplatnění všech lidských práv a podporuje jejich aktivní zapojení do života společnosti. Čl. 9 Přístupnost, přímo ustanovuje povinnost státu odstraňovat stávající architektonické bariéry a překážky, které brání přístupnosti budov, dopravní sítě a dopravy.

Informace o sbírce: https://vytahydoskol.cz, https://obycejnamama.cz/vytahy-do-skol/, https://www.znesnaze21.cz/sbirka/vytah-do-skoly-pro-miu

Jindra Landová, která na sítích vystupuje jako Obyčejná máma, získala cenu Pečující roku 2023. Aktivně se zasazuje za práva lidí s postižením a neformálních pečujících. Zviditelněním tématu nebojuje jen za svoje dítě, ale za všechny lidi s omezenou pohyblivostí. Nikdo nikdy nevíme, kdy to budeme potřebovat…

Obyčejný život, z. s. je organizace, která vznikla v roce 2022 za účelem podpory dívky žijící se svalovou dystrofií, organizaci akcí pro děti se speciálními potřebami a pro pečující. Více informací na https://obycejny-zivot.cz/.

Exit mobile version