NVIDIA App usnadňuje přístup k AI funkcím. NVIDIA Remix dostává důležitý update

AI Decoded se tento týden zaměřuje na aktualizace dvou nástrojů, ze kterých mohou těžit nejen tvůrci. Včera oficiálně vydaná NVIDIA App nabízí snadný přístup k řadě funkcí využívajících AI a NVIDIA RTX Remix v nové verzi 0.6 přináší další zefektivnění práce. Vycházejí také nové NVIDIA Studio ovladače.

NVIDIA App je univerzální platforma, která na jednom místě centralizuje nastavení GPU, aktualizace ovladačů a nechybí ani AI nástroje:

  • Integrované nástroje pro tvorbu obsahu pomocí AI: NVIDIA Broadcast, Canvas a Freestyle RTX filtry umožňují přizpůsobení zvuku, videa a grafiky.
  • Zjednodušená správa GPU: Aktualizace ovladačů, konfigurace nastavení zobrazení a přístup k RTX Video pro streamování s podporou AI je možné z jedné aplikace.
  • Upozornění na NVIDIA Studio ovladače: Automatická upozornění na měsíční aktualizace ovladačů optimalizovaných pro kreativní aplikace.

Dnes se také důležitého update dočkal nástroj NVIDIA RTX Remix. Aplikace postavená na NVIDIA Omniverse umožňuje uživatelům vylepšit kvalitu grafických prvků ve starších hrách, vylepšovat je pomocí AI a vytvářet RTX remastery s plným ray tracingem. Díky aktualizaci se moddeři mohou těšit na tyto novinky:

  • Nový správce scény nabídne jednodušší práci a umožňuje v reálném čase upravovat meshe, textury, světla a další prvky.
  • Moddeři mohou také prostřednictvím NVIDIA App nástroj rychleji spustit a testovat experimentální funkce nebo těžit z nižšího využití procesoru.

Half Life 2 slaví 20 let: Nové video z chystaného Half Life 2 RTX a soutěž o stylovou GeForce RTX 4080 SUPER

16. listopadu 2004 vyšel Half-Life 2, který je považován za jednu z nejvlivnějších stříleček z pohledu první osoby všech dob a nesmazatelně se zapsal do povědomí celé generace hráčů. Vysloužil si více než 30 ocenění „Hra roku“ a získal celé zástupy věrných fanoušků.

Ke 20. výročí vydání hry připravila společnost NVIDIA nové video k očekávanému remasteru Half-Life 2 RTX z dílny Orbifold Studios. Můžete se v něm seznámit se vzpomínkami modderského týmu na původní hru a podívat se na nové záběry chystaných grafických vylepšení.

Nejen pro zaryté fanoušky herní klasiky je tu také soutěž, ve které lze vyhrát GeForce RTX 4080 SUPER se speciálním Half-Life 2 designem znázorňujícím hlavního hrdinu Gordona Freemana. Zájemci se brzy dozví podrobnosti na Facebooku a Instagramu, případně na globálních profilech na platformách TikTok a X. Úplné podmínky soutěže jsou dostupné zde.

U příležitosti výročí se také objevuje možnost přidat Half-Life 2 RTX na wishlist ve službě Steam.

Orbifold Studios remasterují všechny aspekty oblíbené původní verze a zachovávají její vzhled a atmosféru. Využívají k tomu komplexní platformu NVIDIA RTX Remix, která je open source a umožňuje modderům vytvářet další remastery jejich oblíbených herních klasik s plným ray tracingem, NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex, moderním fyzikálně založeným vykreslováním (PBR) a nástroji pro vylepšení textur pomocí generativní AI. Remix se skládá z aplikace creator pro samotné remasterování grafických prvků a runtime pro jejich zachycení v původní hře a opětovné vložení vylepšené verze zpět.

Další informace nabídne stránka Half-Life 2 RTX. Moddeři se zde také mohou do projektu přihlásit.

NETGEAR Business uvádí na trh Engage 2.0: Revoluční správu AV sítě pro lepší konektivitu a ovládání

San Jose, Kalifornie – 12. listopadu 2024 – Společnost NETGEAR (NASDAQ: NTGR) oznámila spuštění Engage 2.0, významného upgradu platformy určené k zefektivnění správy audiovizuálních (AV) sítí. NETGEAR Engage 2.0 je zdarma a je možné si jej stáhnout.

Přibližování AV a IT prostředí a rozšíření a způsob využívání nejrůznějších mobilních zařízení významně mění způsob používání AV systémů. AV over IP klade stále větší nároky na správu ethernetových přepínačů, routerů a přístupových bodů WiFi. Například detekce ethernetových přepínačů a přístupových bodů rozmístěných v síti vyžaduje velké množství manuálního úsilí. Aktualizace firmwaru na více zařízeních je časově náročná a nesprávná konfigurace AV sítí může znehodnotit obrazový nebo zvukový zážitek.

Nový software NETGEAR Engage 2.0, který lze stáhnout zdarma, poskytuje centralizovaný a uživatelsky přívětivý způsob správy AV sítí. Jeho prostřednictvím je možné z jednoho místa konfigurovat a spravovat jakékoli zařízení, které je součástí celkové instalace.

Engage 2.0 umožňuje snadné ovládání WiFi v pevných instalacích AV pomocí dotykových panelů a tabletů připojovaných k bezdrátovým sítím ad-hoc, což zlepšuje kontrolu koncových bodů AV napříč VLAN. Pro velké akce umožňuje platforma instalačním technikům vytvářet dočasné WiFi sítě, které poskytují robustní bezdrátové připojení pro mobilní studia nebo štáby a zajišťují, že zůstanou ve spojení. Engage 2.0 nabízí efektivnější nasazení a správu AV také pro domácí WiFi sítě.

Mezi další funkce Engage 2.0 WiFi patří:

  • Svoboda pro AV a osvětlovače: Umožňuje technikům připojit se bezdrátově k AV síti, podporuje integraci dalšího softwaru pro ovládání AV a osvětlení.
  • Sjednocená kabelová a bezdrátová správa: Bezproblémově integruje kabelovou a bezdrátovou infrastrukturu a umožňuje konfigurovat AV přepínače NETGEAR, profesionální router a přístupové body WiFi společně s profily Engage. Mezi klíčové funkce patří Auto-Trunk, Fast Roaming a reflektor/brána mDNS napříč profily.
  • LAN a WLAN pod kontrolou: Zavádí pokročilou správu WiFi pro instalace NETGEAR AV, která podporuje přiřazení WiFi k profilům/VLAN, Auto-Trunk a Instant Mesh pro zjednodušené nastavení.
  • Možnosti automatického zjišťování a onboardingu: Automaticky detekuje všechny přepínače řady NETGEAR AV M4250, M4300, M4350 a M4500 a podporuje router PR460X Pro a až 10 přístupových bodů WBE758/WBE718 WiFi 7.
  • Nastavení nulové konfigurace: Automatické slučování na přepínačích, kde jsou připojeny přístupové body, zajišťuje bezproblémovou integraci a snadné použití.
  • Podpora rychlého roamingu a Auto-Mesh: Využívá protokoly jako OKC, 802.11r, 802.11k a 802.11v pro optimální výkon a konektivitu.

O společnosti NETGEAR, Inc.

Společnost NETGEAR (NASDAQ: NTGR), založená v roce 1996 a se sídlem v USA, je světovým lídrem v oblasti inovativních síťových technologií pro podniky, domácnosti a poskytovatele služeb. Nabízí širokou škálu oceňovaných inteligentních řešení navržených tak, aby uvolnily plný potenciál konektivity a poskytly mimořádné zážitky.

Další informace jsou k dispozici v tiskovém středisku společnosti NETGEAR. Dalšími zdroji informací mohou být Twitter, Facebook, Instagram a blog společnosti NETGEAR.

©2024 NETGEAR, Inc., NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky a/nebo registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a/nebo jejích dceřiných společností v USA a/nebo dalších zemích.

Přes 50 procent IT zakázek ve státním sektoru bez konkurence: riziko vendor lock-in za 8,5 miliardy korun ročně

Představte si situaci: řešíte třeba nový web s agenturou. Spolupráce funguje perfektně, plní svůj účel a dodavatel vám se vším pomáhá. Ale co když po čase zjistíte, že změna dodavatele nebo úpravy webu jsou prakticky nemožné? Přesně to je vendor lock-in – stav, kdy jste technicky „uzamčeni“ u jednoho dodavatele, a každá změna vás stojí čas, nervy a peníze. Tento problém často vychází z technických závislostí, jako je kód, specifické platformy nebo omezená přenosnost projektu k jiným partnerům.

Vendor lock-in představuje problém nejen pro komerční sektor, ale ještě více pro státní instituce. Podle údajů společnosti Datlab z roku 2021 připadá přibližně 53 procent IT zakázek ve státním sektoru na zakázky bez reálné soutěže. To zvyšuje riziko uzamčení u jediného dodavatele, což znamená roční náklady až 8,5 miliardy Kč. Jakákoliv změna poskytovatele služeb je v těchto případech náročná, nákladná a často prakticky nemožná. „Ve chvíli, kdy není možnost vybrat jiného dodavatele, stává se vendor lock-in pastí, ze které je jen těžká cesta ven,“ upozorňuje Tomáš Kocifaj, ředitel digitální agentury Brilo.

Co je to vendor lock-in?

Vendor lock-in, nebo také „uzamčení u dodavatele“, označuje situaci, kdy je organizace závislá na jednom poskytovateli IT služeb či technologie. Tato závislost může být způsobena technickými specifiky systému, smluvními podmínkami nebo omezeným přístupem k datům. Výsledkem je, že přechod na jiného dodavatele je obtížný a nákladný.

Vendor lock-in však neomezuje jen flexibilitu organizací. Dodavatel, vědom si obtížnosti přechodu na jinou platformu, často ztrácí motivaci ke zlepšování systému, udržování kvalitní podpory nebo otevřenosti vůči zadavateli. „V jiné oblasti, například u autoservisu, by zákazník jednoduše zvolil jiného poskytovatele, který nabídne lepší služby a cenu. U vendor lock-in to ale možné není,“ upozorňuje Kocifaj.

„U státního sektoru vendor lock-in omezuje flexibilitu organizací a nutí je držet se zastaralých systémů bez možnosti rychlé modernizace. To pak přímo ovlivňuje kvalitu veřejných služeb,“ dodává Kocifaj.

Jak vzniká vendor lock-in v IT zakázkách?

Existuje několik způsobů, jak vendor lock-in může vzniknout, a ty se často kombinují. Jaké to jsou?

Proprietární systémy a software: Dodavatelé IT řešení často používají své vlastní platformy nebo systémy, které nejsou otevřené ani kompatibilní s jinými. Pokud například ministerstvo nebo úřad začne využívat specifický systém pro správu dat nebo komunikaci, může se stát, že jiný dodavatel tento systém nemůže jednoduše spravovat či rozvíjet.

Technická složitost a nedostatečná dokumentace: IT systémy často obsahují prvky, které jsou velmi složité a vyžadují speciální znalosti. Pokud není k dispozici podrobná dokumentace, může jiný poskytovatel mít velké problémy s převzetím projektu nebo údržbou systému.

Dlouhodobé smluvní závazky: Některé smlouvy s IT dodavateli obsahují klauzule, které státní instituce zavazují k dlouhodobé spolupráci. Tyto smlouvy se často obtížně vypovídají, což vede k dlouhodobé závislosti na jediném poskytovateli.

Omezený přístup k datům a kódu: Bez plného přístupu ke svým datům nebo ke zdrojovému kódu systému nemá organizace kontrolu nad svým řešením. V praxi to znamená, že jakýkoli přechod nebo změna jsou náročné až nemožné. „Ve chvíli, kdy klient nemá přístup ke klíčovým datům a kódu, ztrácí kontrolu nad celým projektem a jakékoli změny jsou komplikované a drahé,“ vysvětluje odborník.

Důsledky vendor lock-in pro státní sektor

Vendor lock-in má pak ve státním sektoru několik zásadních dopadů. Jedním z nich jsou finanční náklady. Roční výdaje spojené s vendor lock-in dosahují až 8,5 miliardy Kč. Při absenci konkurence se ceny zvyšují a instituce jsou nuceny vynakládat vyšší náklady na provoz. Zároveň dodavatel, který nemá konkurenci, nemá důvod inovovat nebo modernizovat. Výsledkem je, že systémy často zastarávají, což má dopad na efektivitu institucí a kvalitu poskytovaných služeb.

Instituce se nemohou přizpůsobit novým požadavkům a rychle reagovat na změny. Vendor lock-in jim v tom jednoduše brání. „Vendor lock-in nejenže zvyšuje náklady, ale také brzdí inovace a blokuje rozvoj technologií. Státní organizace pak mohou mít problém vyhovět moderním požadavkům a efektivně poskytovat služby veřejnosti,“ varuje Kocifaj.

Jak vendor lock-in minimalizovat?

Pro minimalizaci vendor lock-in je klíčové dodržovat osvědčené postupy a přemýšlet dopředu. Zde je několik zásad, které mohou pomoci:

Preferujte otevřené systémy a standardy: Pokud státní instituce zadá vývoj systému založeného na otevřeném software, snižuje tím riziko vendor lock-in. Otevřené systémy umožňují snadnou správu i přechod k jinému dodavateli.

Požadujte důkladnou dokumentaci: Kód a technické řešení by měly být dobře zdokumentované a snadno pochopitelné pro další dodavatele. Dokumentace zajišťuje, že jiný vývojář může kdykoli převzít projekt a pokračovat v jeho správě.

Flexibilní smluvní podmínky: Smluvní podmínky by měly umožnit snadný přechod k jinému dodavateli. To zahrnuje právo na přístup ke kódu, datům a možnost vypovězení smlouvy bez náročných finančních sankcí.

Vlastnictví a přístup k datům: Instituce by měla mít plný přístup ke svým datům a zdrojovému kódu. Bez tohoto přístupu ztrácí kontrolu nad svým řešením a ocitá se ve zranitelném postavení. Aby se předešlo problémům, je vhodné do projektu zapojit konzultanta třetí strany. Ten může pomoci správně nastavit vlastnická práva a technické podmínky již v počáteční fázi spolupráce. Zároveň dohlédne na to, zda dodavatel plní všechny dohodnuté závazky – od transparentnosti v dokumentaci až po otevřenost softwaru.

„Transparentnost a otevřené standardy jsou klíčem k tomu, aby organizace zůstaly flexibilní a nebyly závislé na jednom dodavateli. Je to investice do dlouhodobé udržitelnosti a efektivity. Ve finále tak šetříme nejen peníze, ale také poskytujeme lepší služby veřejnosti, což je hlavním cílem každé moderní instituce,“ dodává Tomáš Kocifaj z agentury Brilo.

Vendor lock-in představuje vážný problém pro český státní sektor a je příčinou významných finančních ztrát i ztráty flexibility. Organizace a instituce, které plánují nové IT projekty, by měly myslet dopředu, zohlednit dlouhodobou udržitelnost a přizpůsobivost systému. Zajištěním otevřených standardů, flexibilních smluv a plného přístupu k datům mohou státní instituce zlepšit kvalitu svých služeb a efektivněji nakládat s veřejnými prostředky.

O Brilo.team

Brilo je zkušený průvodce digitálním světem, který téměř deset let pro značky nachází řešení přinášející zvýšení tržeb. Agenturu založenou v Českých Budějovicích dnes tvoří tým poskládaný z více než 60 odborníků. Utvářejí webové stránky a e-shopy, dělají online marketing a branding. Mezi jejich klienty patří například Orsay, Zoot, Bibloo, Lesy ČR, Grada či skupina CS Apparel Group a.s., pod kterou spadají značky jako GAP, Celio nebo Under Armour. V Českých Budějovicích navíc provozují coworkingové prostory Dev Hub. Více na https://www.brilo.team/.

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

V Praze, 14. listopadu – I ve třetím čtvrtletí roku 2024 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a znovu ujistil mírně rostoucí bázi (+ 0,2 %) svých 6,5 milionů zákazníků, že je stabilním partnerem. Vývoj ve Q3 potvrdil trend stále stoupající spotřeby dat (meziročně + 28 %) a pokračujících investic do výstavby a modernizace sítě (pro rok 2024 4,9 mld), operátor investoval i do nového křídla datového centra DC7. Počet zákazníků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000, počet uživatelů předplacených karet klesl o 7 %. Pokračuje mírný pokles tržeb – meziročně o 1,8 %, udržitelný přístup zajistil stabilní ziskovost s růstem 10 %.

Třetí kvartál roku 2024 prokázal, že T-Mobile je stabilním a spolehlivým partnerem nejen v čase letních hudebních a cestovatelských zážitků či sportovních aktivit, ale i v těžkých a krizových chvílích, jako byly letošní povodně. Zároveň se aktivněji zapojujeme do dění v zemi a nebojíme se otevírat ožehavá témata např. v oblasti hatespeech,“ shrnula třetí čtvrtletí Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a doplnila: „Z pohledu investic a výstavby nám třetí kvartál znovu výrazně připomenul potřebu digitalizace, a to i ve státním sektoru, například v souvislosti se stavebním řízením.“

Užít si léto naplno a #MeziSvými třeba v rytmu hudby či v rámci sportovních aktivit mohli všichni zákazníci operátora. Nezapomenutelnou zábavu přinesl návštěvníkům červencový multižánrový festival Colours of Ostrava s kvalitním 5G pokrytím od T-Mobile, který se stal jeho generálním partnerem. Tamní T-Mobile Fest Zóna se nesla v duchu recyklace starých telefonů a edukace kolem tohoto tématu. Aktivní sport si v srpnu užili fanoušci v Olympijské vesnici v Mostě a oddychnout si či fandit pak mohli u pařížských Olympijských her s MAGENTA TV. Oznámení o zapojení T-Mobile CZ do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship zase potěšilo všechny fanoušky esportu. Amatérští i profi hráči her League of Legends, Counter-Strike 2, EA Sports FC 24 a Brawl Stars prošli kvalifikačními zápasy. Finále se uskuteční 16.- 17. listopadu v Budapešti v rámci progamingového veletrhu Play IT. Výherci si mezi sebou rozdělí celkovou výhru 100 000 eur a další ceny.

Pro perfektní pokrytí domácnosti spustil operátor v létě Magenta Wi-Fi s gigabitovou rychlostí. Služba přináší stabilnější signál Wi-Fi a rozšiřuje jeho pokrytí do všech koutů domácnosti díky tzv. inteligentní mesh síti.

V divizi T-Business zaměřené na firemní zákazníky spustil operátor, jako největší poskytovatel datových center v Česku (měřeno rozlohou a počtem datových center), provoz nového křídla datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Nové křídlo splňuje přísné mezinárodní standardy a umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech. Nové křídlo DC7 vzniklo v reakci na vysokou poptávku a poskytuje zabezpečené a vysoce dostupné prostředí pro provoz IT a kritické infrastruktury zákazníkům, mezi které v současnosti patří, vedle firem nebo bank, také státní správa.

V září bylo také představeno nové Plus tarifní portfolio MAGENTA TV i zjednodušená nabídka DSL, došlo ke spuštění služby Watch Connection pro chytré hodinky Samsung Galaxy Watch LTE a benefitní program Magenta Moments oslavil 1 rok od spuštění a překročil významný milník – hranici 1 milion registrovaných zákazníků. Celé září se tak neslo v duchu speciálních narozeninových nabídek, kde nechyběly zážitky, další porce domácí i zahraniční hudby, gastronomie, kino a mnohé další.

Závěr léta však poznamenaly rozsáhlé povodně. I v takto těžké chvíli stál operátor spolehlivě po boku svým zákazníkům a daroval jim volání a datování zdarma a také odeslal 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní. Zaměstnanci nezůstali pozadu a v rámci jejich sbírky, kterou operátor ztrojnásobil, se odeslaly další více než 3 miliony korun.

Bez péče o zaměstnance nemůže žádná firma fungovat dobře – ve Q3 se tak T-Mobile zaměřil na aktualizaci zaměstnaneckých tarifů, pokračoval ve vzdělávání a v rámci Dnů kariéry proběhla řada workshopů, seminářů a zajímavých aktivit a začátkem podzimu nechyběla pravidelná vitamínová bomba.

Vzdělávání zůstává pro magentového operátora významnou aktivitou, proto pokračoval v podpoře bezplatného digitálního vzdělávání pro neziskové organizace i v rámci jubilejního 10. ročníku Digitální akademie. Operátor se také dlouhodobě zapojuje do boje proti nenávistnému obsahu na internetu a do těchto aktivit se přirozeně zapojují i jeho zaměstnanci. Mnozí z nich se stali tváří nové employer brandové kampaně pod titulem #JsmeSamiSebou zaměřené na autenticitu, rozmanitost i lidskost. Hlavním sdělením kampaně bylo, že bez ohledu na to, odkud zaměstnanci pocházejí, jakými jazyky mluví, jaké mají koníčky nebo jak dlouho ve firmě pracují, se nemusí přetvařovat a zůstat sami sebou.

Meziroční souhrn za Q3/2024:

  • Celkový počet zákazníků meziročně velmi mírně stoupl o 0,2 %, na 6,512 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 7,1 % na 1,744 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla meziročně o 28,4 %
  • Meziročně tržby mírně klesly (YTD) o 1,8 % na 22,98 miliard korun
  • EBITDA (AL) rostla o 10,4 % na 9,3 miliardy korun

Hodně práce a málo času. Optimalizace skladových prostorů společnosti Vafo

Praha, 14. listopadu 2024 — Společnost Vafo, výrobce krmiv pro domácí mazlíčky, čelila rostoucímu objemu výroby a distribuce. Ve spolupráci se společností Stow proto optimalizovala skladování ve Zdicích. Podmínkou byla nadstandardně rychlá realizace ve 4 týdnech. Nový sklad funguje od září, splňuje vysoké kapacitní nároky a odpovídá přísným bezpečnostním požadavkům.

„Sklad ve Zdicích je klíčový pro naší expanzi. Cílem bylo sjednotit skladovací prostory pro obalový materiál a suroviny, Podmínkou pro získání zakázky bylo slíbení a dodržení rychlé instalace během 4 týdnů,“ říká Milan Brože, ředitel logistiky společnosti Vafo.

Regálový systém navržený společností Stow má kapacitu téměř 28 tisíc paletových míst. Nový sklad zahrnuje tři sekce, přičemž každá z nich tvoří samostatný požární úsek. Dvě z nich jsou určeny pro skladování obalových materiálů, zatímco třetí sekce je určena pro skladování surovin. Navíc je speciálně vybavena pro bezpečné skladování olejů, jak živočišného, tak rostlinného původu. Pro tyto účely byly instalovány záchytné vany a implementován pěnový hasicí systém společně s oplechováním prostorů. Ten v případě požáru separuje ze sprinklerového systému vodu od olejů, aby nedocházelo k rozptýlení oleje do prostoru.

Instalace probíhala za dynamické koordinace mezi čtyřmi partnery — Vafo, Stow, Jungheinrich a Panattoni. Instalace musela proběhnout během 4 týdnů, přičemž měla společnost Stow pouze dva týdny na instalaci rámů. Zbývající dva týdny byly věnovány instalaci požárního vybavení, druhé vrstvy EPS. „Takto rychlý časový rámec byl výzvou, kterou jsme rádi přijali. Abychom dodrželi nabytý časový plán, montáž byla realizována ve dvou směnách,přibližuje Tomáš Horák, obchodní ředitel Stow. Díky efektivní spolupráci všech partnerů byla první fáze projektu úspěšně dokončena v plánovaném termínu.

Spolupráce s firmou Stow proběhla přesně podle domluvy, což jsme za daných podmínek velmi ocenili. Jejich tým byl profesionální a flexibilní. Nyní již přecházíme do další fáze stěhování a tím je přemístění vstupních surovin od současného poskytovatele logistických služeb do skladu ve Zdicích. Počítáme, že vše bude finálně dokončeno začátkem roku 2025.“ uzavírá Milan Brože z Vafo.

O společnosti Stow ČR, s.r.o.

Společnost Stow ČR, s.r.o. patří do skupiny stow Group, která se specializuje na poskytování průmyslových skladových řešení s rozsáhlým portfoliem vysoce kvalitních regálových systémů navržených tak, aby splňovaly všechny nároky na skladování kdekoliv na světě. S podporou devíti výrobních závodů v Evropě je Stow ČR schopna efektivně a rychle uspokojovat nejrůznější skladovací potřeby svých zákazníků jak na českém trhu, tak i napříč střední Evropou. Stow Group se pyšní spolehlivostí, inovativními návrhy a nejvyšší úrovní zákaznické podpory, což z ní činí dlouhodobého partnera pro úspěch jejích klientů, mezi které v České republice patří například HOPI, Stavebniny DEK, Notino, Alza, Rohlík, nebo dm drogerie. Stow ČR navíc ve svém sídle v Modleticích u Prahy disponuje rozsáhlým skladem náhradních dílů, což zajišťuje rychlou a efektivní podporu menších dodávek, nebo zajištění oprav regálových systémů.

O společnosti Vafo

Vafo Praha, s.r.o. je česká rodinná firma, která byla založena v roce 1994 v Chrášťanech u Prahy. Hlavním předmětem podnikání je od počátku výroba a distribuce krmiv pro domácí mazlíčky. Během 30 let podnikání se stala přední značkou v oblasti pet food, produkty vyváží do 87 zemí. V současné době je společnost Vafo evropským inovativním leaderem v oblasti výroby prémiových krmiv pro mazlíčky.

Bolt dosáhl na globální roční příjmy dvou miliard eur

Zakladatel Villig předpovídá: Autonomní auta to bez nás v budoucnosti nezvládnou

Tallinn, 14. listopadu 2024 – Zakladatel a generální ředitel společnosti Bolt Markus Villig oznámil, že globální platforma pro sdílenou mobilitu Bolt dosáhla milníku 2 miliardy eur v ročním příjmu. V technologickém podcastu 20VC, který moderuje podnikatel Harry Stebbings, Villig hovořil o růstu společnosti, kterou založil v roce 2013 jako teenager v Estonsku s půjčkou 5000 eur od svých rodičů.

Během této rané fáze se Villig zaměřil na organický růst firmy s malým týmem, který dokázal rozšířit působnost Boltu z domovského Estonska do více než 50 zemí po celém světě.

Budoucí směřování: autonomní vozidla a udržitelná mobilita

Společnosti poskytující přepravní služby budou nejlepší cestou, jak uvést autonomní auta na trh. Někteří lidé si myslí, že tyto společnosti si vytvoří vlastní platformy a že společnosti jako ta naše budou vytlačeny z trhu,” vysvětloval Markus Villig v tech-podcastu. Myslím, že tito lidé vůbec netuší, jak složité to celé je a jak náročné je budovat síť přepravních služeb v takovém měřítku. Pracujeme na tom už 11 let s lidskými řidiči a už to je těžké. Přidáte-li k tomu složitost řízení autonomního provozu, čištění aut, jejich nabíjení a podobně, myslím, že to bude ještě náročnější.“

Nicméně Villig také upozornil na to, že je třeba být opatrný, pokud jde o načasování uvedení technologie autonomních vozidel na trh, a uvedl, že společnosti v tomto odvětví jsou „stále několik let vzdálené od služby, která bude komerčně životaschopná, levnější než lidský řidič a splňující regulatorní požadavky.“

Markus Villig zdůraznil, že Bolt vidí velký potenciál právě v zavádění autonomních vozidel. Právě platformy jako Bolt budou podle něj klíčové pro masové nasazení této technologie.

První kroky v tomto směru podniká Bolt i v České republice. Stejně jako na dalších trzích zde podporuje rozvoj elektromobility, což dokazuje i nedávné spuštění flotily elektrických vozidel v Brně a nižší desítky EV aut v hlavním městě České republiky. V Praze ostatně zároveň Bolt Drive již teď nabízí hybridní Toyoty.

Silicon Valley máme i v Evropě

Markus Villig rovněž vyjádřil zpochybnil názor, že evropská technologická scéna zaostává za Silicon Valley a vyzdvihl evropský talent jako klíčový faktor úspěchu Boltu během let.

„Z naší zkušenosti se nám mnohem lépe osvědčilo najímat talentované a pracovité lidi z Evropy, kteří dosud neměli příležitost konkurovat na globální úrovni. Právě tito lidé vybudovali společnost a rostli s ní – je to úplně jiná mentalita než v Silicon Valley, kde lidé po dvou letech odcházejí za dalším projektem,“ dodal Villig.

Bolt dnes konkrétně v České republice poskytuje pět klíčových služeb: přepravu díky síti partnerských řidičů, sdílené elektrokoloběžky a e-kola, doručování jídla a potravin a nově od letošního léta také carsharing Bolt Drive, který obyvatelům Prahy nabízí flexibilní a cenově dostupnou alternativu k vlastnictví vozidel.

Celý rozhovor, ve kterém Villig hovoří o rozmachu firmy, soutěžení s Uberem a budoucnosti mikromobility, je možné si poslechnout na YouTube nebo Spotify.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží více než 200 milionům zákazníků ve 50 zemích a 600 městech po celém světě. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Legislativa regulující umělou inteligenci se ve světě zásadně liší

České firmy po implementaci AI Actu hledají cesty, jak i nadále inovovat

Od 1. srpna letošního roku začal v Evropské unii platit AI Act, legislativa zaměřená na regulaci umělé inteligence. Evropské regulace přinesou zásadní změny, které ovlivní podnikání firem po celém kontinentu, včetně České republiky. Mezi zasažené společnosti patří také Conectart, který patří k průkopníkům v implementaci umělé inteligence do provozu kontaktních center. Na rozdíl od Evropy, Spojené státy a Čína uplatňují mírnější regulační rámce, což jim dává větší volnost při rozvoji a využívání AI technologií.

Jedním ze základních prvků AI Actu je jeho působnost, která přesahuje hranice Evropské unie. To znamená, že jeho pravidla budou muset dodržovat i společnosti sídlící mimo EU, pokud mají jejich nástroje přesah na evropský trh. Další povinností je určení zástupce, který bude za dodržování pravidel zodpovědný, i když v rámci EU nesídlí, ale pouze působí. Týká se to tak například amerických nebo čínských technologických společností.

Za porušení pravidel AI Actu mohou firmy čelit pokutám až 35 milionů eur nebo 7 % jejich celosvětového ročního obratu, což je podobné úrovni sankcí za porušení GDPR. V případě méně závažných porušení jsou pokuty omezeny na 15 milionů eur nebo 3 % z obratu.

Nekritičtí čeští zákazníci

V Česku se umělá inteligence pomalu a jistě stává součástí rutinních činností široké veřejnosti a ta si přitom mnohdy neuvědomuje, že jsou s ní v kontaktu. Co se týká ověřování dat, které uživatelům umělá inteligence poskytne, si je podle agentury STEM/MARK neověřuje celých 16 % Čechů. Občas nebo zcela výjimečně si pak informace ověří 62,1 % české populace a 19,3 % tak činí pravidelně.[1]

Využívání AI s rozumem

Conectart je jednou z prvních firem v Evropě, která implementovala AI technologie do oblasti zákaznické péče. „Implementace AI přináší našim klientům významné úspory a zvyšuje efektivitu. Jazykové modely nám dnes pomáhají s rutinními dotazy, což uvolňuje kapacitu živých operátorů pro složitější úkoly. Evropská regulace může přinést stabilitu, ale je důležité, aby zároveň nebrzdila inovace, které už nyní v oblasti zákaznické podpory díky AI vidíme. V tomto směru má Evropa stále co dohánět,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart​​.

AI ve Spojených státech

Evropský přístup k regulaci je oproti USA výrazně přísnější. Spojené státy se řídí přístupem samoregulace. Na federální úrovni nejsou nastavena jednotná pravidla pro používání AI. Jednotlivé státy, jako například Kalifornie, postupně zavádějí specifické regulace, jež se zaměřují na ochranu spotřebitelů před AI v pracovním prostředí nebo při finančních transakcích​​. Americký regulační úřad například zakázal využití AI v telemarketingu, protože se stále častěji objevovaly hovory s hlasem napodobujícím různé mediálně exponované osoby nebo rodinné příslušníky volaných. Zákaz tak má zamezit „telešmejdům“ vydávat se za jinou osobu.

Ambiciózní Čína a státní kontrola

Čína zaujímá přístup, který kombinuje státní kontrolu a ekonomický růst prostřednictvím investic do AI. Nová čínská legislativa přijatá v roce 2023 se zaměřuje na kontrolu deepfakeů a obsahu generovaného umělou inteligencí a jeho sladění se obecnými hodnotami státního zřízení. Obsah vytvořený umělou inteligencí tak dnes musí nést označení, aby jej bylo snadné rozpoznat. Cílem těchto opatření je předejít možným podvodům, ať už se jedná o falešná videa s politiky nebo články s nepravdivými informacemi a fotografiemi.

Kontrola umělé inteligence není na úkor vývoje nových technologií, protože Čína si klade za cíl dosáhnout dominance v tomto sektoru do roku 2030.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

  1. Češi a umělá inteligence: Alespoň nějakou zkušenost s nástroji AI má už takřka polovina z nich, každý šestý si však výsledky. Online. Euro.cz. 2024. Dostupné z: neověřujehttps://www.euro.cz/clanky/cesi-a-umela-inteligence-alespon-nejakou-zkusenost-s-nastroji-ai-ma-uz-takrka-polovina-z-nich-kazdy-sesty-si-vsak-vysledky-neoveruje/

 

TheFork a Mastercard přinášejí držitelům platebních karet výjimečné kulinářské zážitky

Program a benefity budou ve vybraných zemích k dispozici od druhé poloviny roku 2025

PRAHA, 13. listopadu 2024 – Společnosti TheFork a Mastercard uzavřely víceleté partnerství, díky němuž se držitelé platebních karet Mastercard mohou v restauracích těšit na novou úroveň kulinářských zážitků. Globální dosah společnosti Mastercard a zkušenosti v oblasti pohostinství firmy TheFork zajistí držitelům platebních karet Mastercard po celém světě přístup k jedinečným výhodám. Evropští držitelé karet a návštěvníci starého kontinentu z jiných koutů světa získají prostřednictvím stránek priceless.com a platformy společnosti TheFork speciální nepřetržitý přístup k rezervacím a k pečlivě vybraným, exkluzivním kulinářským zážitkům k nezaplacení.

„Evropa je tradičně přední kulinářskou destinací. Sjíždějí se sem lidé z celého světa, aby si užívali neuvěřitelný výběr kuchyní – od italských těstovin po francouzskou haute cuisine. Díky partnerství se společností TheFork dokážeme držitelům našich platebních karet ještě lépe zprostředkovávat jejich záliby, tentokrát ty kulinářské. Zážitková ekonomika nyní roste rychleji než kdy dříve, proto jsme nadšeni novou možností držitelům našich karet na evropském kontinentu smysluplně obohacovat jejich kulinářské zážitky,“ uvedl Raja Rajamannar, ředitel společnosti Mastercard pro marketing a komunikaci.

Základním kamenem této spolupráce je společný záměr zpřístupňovat výjimečné kulinářské zážitky ve vyhlášených lokacích, poskytovat prostor nastupujícím šéfkuchařským hvězdám a umožňovat zákazníkům co nejsnazší placení. Přínosy partnerství mezi společnostmi TheFork a Mastercard budou spotřebitelům dostupné v roce 2025, v zemích, kde TheFork působí: v Itálii, Francii, Španělsku, Velké Británii, Nizozemsku, Německu, Portugalsku, Švýcarsku, Belgii, Rakousku a Švédsku.

Mastercard se navíc stane titulárním sponzorem cen TheFork Awards a preferovaným partnerem mobilního platebního řešení TheFork PAY. Oba partneři tím potvrzují svůj zájem zjednodušovat proces placení pro restaurace i jejich návštěvníky a technologickými inovacemi obohacovat zážitek z návštěvy restaurace.

„Z partnerství se společností Mastercard jsme nadšení. Upevňujeme tím své postavení předního partnera pro sektor pohostinství v Evropě. Rozhodně hodláme na všech našich trzích dál posilovat svou schopnost přinášet výjimečné zážitky. A je skvělé, že je budeme moci zprostředkovávat držitelům platebních karet Mastercard,” řekl Jose Noguer, marketingový ředitel společnosti TheFork.

Společnost Mastercard se na zprostředkovávání neobvyklých kulinářských zážitků po celém světě soustřeďuje dlouhodobě. Společnost průběžně rozšiřuje své portfolio vybraných nabídek, které zahrnují Priceless Experiences a Priceless Tables, ambasadory z řad předních šéfkuchařů či světově vyhlášené restaurace, jako jsou Luma v Hongkongu, Peak with Priceless v New Yorku, Notie by Priceless v Brazílii, Priceless with Estoril v Mexiku či Bistro by Mastercard v Římě.

„Je skvělé, že spolu se společností TheFork můžeme držitelům našich karet nabízet exkluzivní zážitky v těch nejlepších evropských restauracích,“ řekl Jorn Lambert, produktový ředitel společnosti Mastercard, a dodal: „Držitelé našich platebních karet si tak budou moci dopřát zcela výjimečné zážitky, od snadné rezervace stolu v nejvyhledávanějších restauracích až po speciálně sestavená menu od vyhlášených šéfkuchařů. Toto partnerství tak podtrhuje snahu společnosti Mastercard poskytovat držitelům svých platebních karet nadstandardní výhody.“

O společnosti TheFork

Společnost TheFork, člen skupiny Tripadvisor®, provozuje přední platformu pro online rezervace míst v evropských restauracích. Jako významný podporovatel kultury stravování v restauracích využívá TheFork moderní technologie k vytváření skutečných vazeb mezi restauracemi a jejich návštěvníky, čímž přispívá k úspěšnosti podniků. Se sítí více než 55 000 partnerských restaurací v 11 zemích, téměř 40 miliony stažení mobilní aplikace a více než 20 miliony ověřených recenzí je TheFork vyhledávanou platformou pro všechny milovníky dobrého jídla, kteří touží po nezapomenutelných zážitcích z návštěvy restaurace. Prostřednictvím platformy TheFork mohou uživatelé snadno vyhledávat restaurace podle svých preferencí, kdykoliv si zamluvit stůl, využívat speciálních nabídek a prostřednictvím aplikace také přímo platit. Majitelům restaurací zase technologie společnosti TheFork usnadňují cestu k úspěchu: softwarové řešení TheFork Manager umožňuje optimalizovat správu rezervací a obsazenost restaurace, zvyšovat počty rezervací i viditelnost restaurace, předcházet nevyužitým rezervacím, spravovat platby a zefektivňovat činnosti, a přitom udržovat kontakty s co možná nejširší komunitou věrných zákazníků.

O společnosti Mastercard

Mastercard pomáhá rozvíjet ekonomiky a zlepšovat životy lidí ve více než 200 zemích a regionech po celém světě. Společně se svými zákazníky budujeme udržitelnou ekonomiku, ve které může prosperovat každý. Podporujeme širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které umožňují lidem, firmám i institucím naplňovat jejich potenciál. www.mastercard.com

 

NVIDIA App oficiálně vychází. Spuštěn také nový bundle s Indiana Jones and the Great Circle

NVIDIA App v ostré verzi

Po vydání několika letošních beta verzích dnes oficiálně vychází NVIDIA App. Integruje v sobě řadu funkcí známých z GeForce Experience a RTX Experience, nabízí jednotné ovládací centrum pro GPU, aktualizuje Game Ready i NVIDIA Studio ovladače a umožní pohodlně a rychle nainstalovat aplikace pro GeForce NOW a Broadcast.

Hráči si také snadno mohou doladit nastavení her a ovladačů na jednom místě. Přepracování se dočkal mimo jiné i interface overlay menu s nástroji pro záznam, sledování výkonu nebo volbu grafických filtrů. Mezi nimi majitelé GeForce RTX najdou vedle standardních i ty, které využívají AI.

Ve srovnání s GeForce Experience nainstalujete NVIDIA App za poloviční dobu a modernizované uživatelské rozhraní je rovněž o 50 % svižnější. Pokud si chcete novinku vyzkoušet a podělit se o zkušenosti se svými čtenáři, najdete ji zde.

Nový bundle s GeForce RTX řady 40

Ode dnešního dne až do 29. prosince je možné získat Indiana Jones and the Great Circle™ Digital Premium Edition (v hodnotě 99,99 USD) při nákupu GeForce RTX 4090, 4080 SUPER, 4080, 4070 Ti SUPER, 4070 Ti, 4070 SUPER a 4070, případně PC sestavy s nimi. Akce se týká také notebooků s GeForce RTX 4090 Laptop, RTX 4080 Laptop, RTX 4070 Laptop. Prémiová edice navíc umožňuje si hru zahrát už 6. prosince, tedy tři dny před oficiálním datem vydáním.

Novinky s RTX technologiemi a nové GeForce Game Ready ovladače

Her s podporou NVIDIA DLSS, NVIDIA Reflex nebo ray tracingu je nyní již přes 600 a stále přibývají nové.

  • S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl: Slavná série od společnosti GSC Game World se vrací už 20. listopadu. Postaví hráče do role osamělého stalkera a ve fotorealistickém otevřeném světě radioaktivní zóny o rozloze 64 km². Příběh je provede různými prostředími s tou pravou postapokalyptickou atmosférou. Hráči s GeForce RTX 40 Series mohou od vydání aktivovat DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, a aktivovat NVIDIA Reflex. Nejnovější GeForce Game Ready ovladače navíc nabízí podporu hry již od prvního dne.
  • Microsoft Flight Simulator 2024: Nový díl je nejambicióznějším leteckým simulátorem pro běžné hráče, jaký kdy byl vytvořen. Vychází 19. listopadu. Využívá nejnovější technologie v nejen z oblasti simulací, ale i cloudu, strojového učení nebo grafiky. Přesahuje tak rámec pouhého ovládání letadla. Ani zde nechybí navýšení snímkové frekvence i svižné reakce na ovládání díky NVIDIA DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, respektive NVIDIA Reflex. I zde se dočkáme podpory hry nejnovějšími GeForce Game Ready ovladači již od vydání.
  • Farming Simulator 25: I další populární série, tentokrát od Giants Software, přichází s novým dílem. Hráči s GeForce RTX v něm mohou zrychlit výkon pomocí funkce DLSS Super Resolution nebo maximalizovat kvalitu obrazu díky DLAA.
  • Mortal Rite: Minulý týden se rychlá akce zaměřená na boj zblízka od Rund Toast Studios dočkala režimu předběžného přístupu s podporou DLSS Super Resolution, která umožňuje všem hráčům s kartami GeForce RTX zrychlit snímkovou frekvenci.

Nejnovější GeForce Game Ready ovladače kromě zmíněné okamžité podpory pro S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl a Microsoft Flight Simulator 2024 nabízejí další novinky. Optimální nastavení jedním kliknutím v aplikaci GeForce Experience a v aplikaci NVIDIA ti umožní okamžitě nakonfigurovat herní možnosti pro hardware tvého systému, takže budeš hrát plynule a optimalizovaně. Podporováno je více než 1300 titulů a od posledního vydání ovladačů přibývá podpora pro další pětici: Call of Duty: Black Ops 6, Delta Force, Dragon Age: The Veilguard, Horizon Zero Dawn Remastered a Red Dead Redemption. Ovladače jsou dostupné na stránkách GeForce.com a samozřejmě v nově vydané NVIDIA App.

Exit mobile version