Třetí čtvrtletí letošního roku ryze českých investic

PRAHA, 20. LISTOPAD 2024 – Ve třetím čtvrtletí roku 2024 bylo napříč hlavními realitními sektory investováno přibližně 188 milionů eur. Jde sice o jeden z nejnižších objemů v posledních letech, plných 100 % kupujících bylo ovšem z České republiky. Celkový objem investic za první tři čtvrtletí roku 2024 přesáhl hranici jedné miliardy eur. Celkem se jednalo o 34 transakcí. Přibližně polovina nemovitostí, se kterými se v roce 2024 dosud uskutečnily transakce, se nachází mimo Prahu. Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu, který zveřejnila společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Co se týče tříd aktiv, objem byl poměrně rovnoměrně rozdělen mezi maloobchodní nemovitosti (31 %), průmyslové nemovitosti (30 %) a rezidenční nemovitosti (27 %), menší část (12 %) směřovala do segmentu malých kancelářských budov. Asi nejvýznamnějších transakcí třetího čtvrtletí pak byl vstup fondu REICO do rezidenčního sektoru BTR (build-to-rent), kdy prostřednictvím forwardového nákupu získal budovu G1 v projektu Nový Opatov.

Z hlediska původu kapitálu jsou výsledky třetího čtvrtletí jednoznačné, 100 % kupujících bylo z České republiky. Pokračuje tak trend z předchozích čtvrtletí, kdy mezinárodní kapitál spíše vyčkává a investiční aktivita je řízena především domácími hráči,“ doplňuje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Maloobchod roste, kanceláře čekají na nové příležitosti

Celkový objem investic za první tři čtvrtletí roku 2024 přesáhl hranici jedné miliardy eur a činil 1,03 miliardy eur v rámci 34 transakcí. Přibližně polovina nemovitostí, se kterými se v roce 2024 dosud uskutečnily transakce, se nachází mimo Prahu. „Svědčí to mimo jiné o tom, že příležitosti jsou k nalezení napříč celou Českou republikou a že se tuzemští investoři čím dál více seznamují s lokalitami mimo hlavní město a jsou s nimi komfortnější,“ komentuje Josef Stanko.

Zatímco investice do rezidenčních BTR projektů přitahují stabilní příliv kapitálu a maloobchodní sektor zažívá v poslední době určitý vzestup, trh s kancelářskými nemovitostmi se stále snaží vzbudit zájem investorů, a to již od konce pandemie Covidu. Po třech čtvrtletích roku 2024, které jsou již za námi, bylo letos do kanceláří investováno pouze 235 milionů eur, což je zhruba polovina průměru za stejné období posledních tří let. Výhled kancelářského sektoru by se však mohl do konce roku zlepšit, jelikož v současné době probíhají intenzivní jednání o několika kancelářských nemovitostech.

Prime yield stabilní, transakce probíhají hlavně v oblastech „Core+“ a „Value-Add“

„Co se týče referenčních prime výnosů na české investiční scéně, domníváme se, že nedávné transakce nedávají důvod k dalšímu snižování výnosových měr. Nadále jsme zachovali stejný pohled na výnosy prime nemovitostí, jaký jsme uváděli v prvním a druhém čtvrtletí,“ uvádí Josef Stanko s tím, že výnosy nejlepších kancelářských nemovitostí jsou tedy 5,50 %, výnosy u prime průmyslových nemovitostí pak 5,25 %. V případě prime maloobchodních nemovitostí závisí na specifikách dílčího trhu. U high street nemovitostí jsou výnosy na úrovni 4,50 %, u nákupních center na úrovni 6,00 % a u nejlepších retailových parků na úrovni 6,25 %.

I když ceny na většině západoevropských a středoevropských trhů již podle všeho dosáhly svého dna, na českém trhu tomu tak zatím není. Rozdíl mezi nabídkou a prodejní cenou se nicméně zmenšuje, což by mělo napomoci transakční aktivitě v posledním čtvrtletí roku 2024. Dalším důležitým faktorem jsou budoucí náklady na dluhové financování. Nedávné snížení ECB na 3,25 % by mohlo některé transakce posunout do vyčkávacího režimu, protože kupující mohou spekulovat nad případným zlepšením podmínek svého úvěru.

Lepší časy se blíží

Ekonomické a geopolitické problémy v jisté míře přetrvávají a na nemovitosti a důvěru investorů má vliv mnoho událostí, v neposlední řadě i nedávné prezidentské volby v USA. „Český trh ovšem těží ze silné základny domácích investorů a trh se nadále pohybuje, zejména v případě transakcí s nižší nominální hodnotou. Předpokládáme, že celkový roční objem investic se bude pohybovat kolem 1,5 miliardy eur,“ říká Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Nákladní vozidla Isuzu v Austrálii jezdí s integrovanou navigací Sygic

Společnost Isuzu Australia Limited (IAL), lokální distributor nákladních vozidel Isuzu v Austrálii, teď navázala spolupráci s celosvětově uznávaným poskytovatelem navigačních řešení Sygic aby do infotainmentu nákladních vozidel Isuzu zavedli navigaci nové generace. Prostřednictvím integrace vyspělé navigační technologie společnosti Sygic přinese tato spolupráce jízdní zkušenost zaměřenou na inteligentní technologie, praktické funkce a spolehlivost.

Provozovatelům nákladních vozidel Isuzu v Austrálii poskytuje navigační řešení na míru šitou GPS a intuitivní rozhraní, které se hladce integruje do infotainmentu vozidla. Vše je navrženo speciálně pro velká vozidla, řidiči tak mají usnadněnou optimalizaci tras s ohledem na klíčové faktory (rozměry vozidla, rychlostní limity, emise a požadavky na náklady HAZMAT). Trasování je proto mnohem efektivnější a navigace přináší ještě lepší výsledky.

Vše je předkonfigurováno pro různé typy vozidel a dostupné jsou i předinstalované místní mapy pro Austrálii a Nový Zéland nejen s rychlostními omezeními specifickými pro danou zemi, ale i s dealerstvími a servisy Isuzu. Dále se systém automaticky přepíná mezi denním a nočním režimem podle osvětlení vozidla, což je v proměnlivých jízdních podmínkách praktické.

Další funkce, jako jsou aktualizace dopravních informací v reálném čase, upozornění na rychlostní radary a upozornění na rychlostní limity, zvyšují bezpečnost řidiče a dodržování předpisů. Díky funkci offline map se můžou řidiči nechat s jistotou navigovat i v oblastech s omezeným nebo žádným připojením.

Smyslem našeho partnerství se společností Isuzu je vytvoření navigace, která reaguje na potřeby reálného světa. Integrací naší technologie do těchto nákladních vozidel chceme zajistit, aby řidiči měli k dispozici nástroje pro bezpečnou a efektivní navigaci, ať už se pohybují na dálnicích, nebo projíždějí složité městské trasy,“ poznamenává Štefan Jančiga, Managing Director společnosti Sygic.

Navigační řešení společnosti Sygic se těší důvěře více než 200 milionů uživatelů po celém světě, včetně více než 3 000 vozových parků a čtyř milionů profesionálních řidičů. Rozsáhlé zkušenosti s poskytováním řešení pro dálkovou dopravu, dodávky zboží a služby v terénu přetavila společnost Sygic v partnerství, které posiluje postavení profesionálních řidičů prostřednictvím každodenního využívání spolehlivé navigace.

O společnosti Isuzu Australia Limited

Společnost Isuzu Australia Limited (IAL) je již 35 let po sobě přední značkou nákladních automobilů v Austrálii a svou pozici lídra na trhu upevňuje velkým důrazem na kvalitu, spolehlivost a služby zákazníkům. S rozmanitou nabídkou nákladních vozidel a síti více než 70 dealerství Isuzu soustavně uspokojuje potřeby australských dopravců v různých odvětvích. Společnost Isuzu proslula svým závazkem vůči inovacím, důsledně dodává vozidla navržená s ohledem na jedinečné požadavky australských silnic, a tím zajišťuje dlouhodobý výkon a efektivitu.
Další informace naleznete na www.isuzu.com.au.

O společnosti Sygic

Společnost Sygic se zaměřuje na navigaci řidičů po celém světě a je průkopníkem navigačních řešení nové generace pro bezpečnější a efektivnější budoucnost. GPS navigace společnosti Sygic zaznamenala více než 200 milionů stažení. Její řešení pro profesionální řidiče využívá při navigaci více než 3 000 vozových parků a má na kontě 4 miliony stažení. Společnost vychází vstříc širokému spektru zákazníků, včetně individuálních řidičů, provozovatelů globálních vozových parků a automobilek, jež hledí dopředu. Růst a inovace společnosti Sygic jsou umocněny zakladatelskou podporou společnosti W. A. G. Payments Solutions (známé jako Eurowag), přední technologické společnosti a významného partnera evropského odvětví komerční silniční dopravy (CRT), jejímž cílem je zajistit, aby CRT byla čistá, spravedlivá a efektivní.

Další informace naleznete na www.sygic.com.

Rodiče vedou své děti k chytrému hospodaření s penězi, ukázal průzkum ČSOB

Finanční gramotnost se u dětí v České republice formuje už od útlého věku, a to zejména díky aktivnímu přístupu rodičů. Přestože mnozí dospělí (dle průzkumu až 60 %) vnímají současnou generaci dětí často jako nerozumnou nebo zhýčkanou, většina rodičů si klade za cíl vychovat finančně zodpovědné jedince, kteří rozumí hodnotě peněz a umí s nimi zacházet. To, jak jsou na tom děti a finance, zjišťovala ČSOB ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Z průzkumu vyplývá, že 56 % rodičů se zaměřuje na to, aby vedli své děti ke skromnosti. Zajímavé je, že pokud rodiče vnímají své dítě jako rozmazlené, dvakrát častěji z toho viní svého partnera spíše než sebe. Kapesné, které děti dostávají, se stává klíčovým nástrojem finanční výchovy. Svým dětem ho dává až 65 % rodičů a průměrná částka činí 600 Kč. Skokově pak kapesné narůstá na střední škole a v dospělosti, a to až v průměru na 1 130 Kč. Rodiče se také snaží dětem dávat kapesné pravidelně. Dvě třetiny respondentů dávají dětem kapesné každý měsíc. Pravidelnost roste s nástupem na střední školu, avšak po dosažení dospělosti se snižuje jeho frekvence.

Do prasátka i na účet

Spoření je mezi dětmi velmi rozšířené – 74 % dětí si pravidelně ukládá peníze, a to zejména na základní škole, kde tento návyk má až 80 % žáků. Zajímavé je, že 64 % dětí si šetří z vlastní vůle, což naznačuje jejich přirozenou motivaci k finanční odpovědnosti. Dalších 46 % dětí se k úsporám uchyluje na základě rady svých rodičů, což potvrzuje význam rodinného prostředí pro rozvoj finančních návyků. Pozoruhodným trendem je také rostoucí digitalizace finanční výchovy. Skoro pětina předškolních dětí (18 %) dostává kapesné přímo na bankovní účet, což odráží snahu rodičů jim zlehka poukazovat na digitální finanční hospodaření již od útlého věku.

„Se vzděláváním dětí o finanční gramotnosti by se mělo začít už ve chvíli, kdy děti začínají s rodiči chodit nakupovat. Při nákupech si začínají uvědomovat, že věci či služby stojí nějaké peníze. V tu chvíli také přichází poznání, že jim něco rodiče koupit nemohou a nechtějí, následovat by mělo vysvětlení proč, například, že to je moc drahé či že nákup té dané věci není nutný. Už od 1. stupně by děti měly dostávat kapesné a mluvit s rodiči o tom, na co peníze použijí,“ vysvětluje Helena Dušková, pedagožka a výchovná poradkyně 1. základní školy U Říčanského lesa. „Ve škole děti řeší v hodinách matematiky početní úlohy z reálného prostředí, zjišťují, jak fungují slevy či třeba last minute nabídky na dovolenou. Ve vyšších ročnících zkouší představovat podnikatelské záměry a s nimi spojené možné bankovní úvěry, půjčky a úroky. Na druhém stupni ZŠ také žáci diskutují v hodinách občanské výchovy o budoucím povolání. Obecně ale platí, že přístup k financím začíná v rodině a rodiče jsou pro děti tím nejbližším příkladem, jak se k penězům chovat,“ uzavírá Dušková.

Rodiče nad dětmi drží ochrannou (finanční) ruku

Rodiče se také velmi angažují v kontrole výdajů svých dětí. Až 59 % rodičů sleduje, za co jejich děti utrácejí peníze, přičemž nejčastěji jsou kontrolovány děti na základní škole (72 %). V rámci rodinného rozpočtu hrají děti stále větší roli – až 85 % rodičů s nimi o financích pravidelně diskutuje, a to i s dětmi v předškolním věku, kde takovou diskuzi vede 68 % rodičů.

Obecně lze říci, že se české rodiny snaží vychovávat finančně gramotné jedince. Pouze 7 % dotazovaných věří, že dnešní děti jsou finančně odpovědnější než předchozí generace. Tento pesimistický pohled může být ovlivněn jak nostalgií, tak změnami ve výchovných přístupech. Nicméně je zřejmé, že současná generace rodičů vnímá finanční vzdělání svých dětí jako zásadní prioritu, která jim pomůže zvládat budoucí finanční výzvy. A podobně na to nahlížejí i školy, které ve finanční gramotnosti dětí hrají stále větší úlohu.

„Školy přistupují k výuce finanční gramotnosti různými způsoby, jsou v tomto poměrně flexibilní a mohou se samy rozhodovat. Většinou záleží na přístupu vedení školy, a také pak na přístupu jednotlivých učitelů. Může hrát roli třeba i to, jak je samotné tato problematika zajímá. My jsme velice rádi, že máme spoustu pozitivních příkladů z praxe. Za posledních cca šest let se vnímání finanční gramotnosti ve školách výrazně proměnilo a školy přistupují k tomuto důležitému tématu daleko odpovědněji. Daleko více se také o finanční gramotnosti mluví ve společnosti,“ říká Jitka Hajičová, která vede projekt Finančního digitálního a udržitelného vzdělávání ČSOB pro školy. Ten nabízí česká banka školám už od roku 2016 a je do něj je zapojeno přes 500 zaměstnanců. Ti už na více než 1100 školách provedli přes 100 000 školáků právě tématy jakými jsou třeba hospodaření s penězi v domácnosti, finanční produkty a jejich fungování, ale i moderními platebními metodami či riziky v digitálním světě.

„Běžnou součástí finančního vzdělávání se v poslední době stala i kyberbezpečnost. Z našich výukových workshopů se školáky máme totiž zkušenost, že například při každé výuce od 6. třídy výše se debata stočí i ke kryptoměnám. Pro děti jsou bitcoin a ostatní krypto věci velmi cool záležitostí. Málokdo s tím má praktické zkušenosti, ale všichni ´vědí, že na kryptu se dá zbohatnout´. Děti kromě kryptoměn řeší třeba i zdánlivě snadné investování s Youtubery nebo se stávají čím dál častěji terčem klamavých reklam, které je lákají například na iphone zdarma, přičemž po prokliknutí falešného odkazu se jim zaviruje počítač nebo mobil. I tohle jsou témata, která dnes do finančního vzdělávání musíme zařazovat, ať už doma, nebo ve škole,“ doplňuje Hajičová.

Jak děti naučit hospodařit s penězi? Tipy a triky (nejen) pro rodiče

  • Zaveďte kapesné jako pravidelný příjem
  • Jak na to: Stanovte pravidelné kapesné, například jednou týdně nebo měsíčně. Ujistěte se, že částka odpovídá věku dítěte.
  • Proč je to důležité: Děti si začnou uvědomovat hodnotu peněz a naučí se s nimi plánovat na kratší i delší období.
  • Rozdělte peníze do tří kategorií
  • Jak na to: Učte děti rozdělovat své peníze do tří obálek nebo skleniček: útrata, spoření, dlouhodobá přání/výdaje (např. vysněný telefon, ale také případné průšvihy).
  • Proč je to důležité: Tento systém je jednoduchý a dětem ukáže, jak rozdělovat finance na různé účely a prioritizovat je.
  • Vytvořte „cílové“ spoření
  • Jak na to: Pomozte dětem stanovit si finanční cíle, například našetřit na novou hračku nebo knihu. Ukazujte jim, jak sledovat své úspory a blížit se k cíli.
  • Proč je to důležité: Děti se naučí trpělivosti a vytrvalosti, zjistí, že odkládání peněz může přinést odměnu.
  • Zapojte děti do každodenních rodinných výdajů
  • Jak na to: Vysvětlete dětem, kolik stojí běžné položky, jako potraviny, energie nebo benzín. Můžete je vzít na nákup a nechat je sledovat, kolik co stojí.
  • Proč je to důležité: Děti si uvědomí, že peníze mají svou hodnotu a nejsou neomezeným zdrojem. Naučí se rozlišovat mezi potřebami a přáními.
  • Poučte děti o výhodách a úskalích půjčování peněz
  • Jak na to: Pokud dítě touží po něčem dražším, nabídněte mu možnost „půjčky“ s podmínkou, že peníze musí později splatit. Učte je, jak fungují půjčky, úroky a zodpovědné zadlužování.
  • Proč je to důležité: Děti pochopí, že půjčky mají důsledky a že je potřeba zvážit, zda stojí za to se zadlužit.
  • Využijte digitální nástroje pro správu financí
  • Jak na to: Otevřete dětem dětský bankovní účet, ať mohou sledovat své příjmy a výdaje.
  • Proč je to důležité: Děti si osvojí správu elektronických financí, což je důležitá dovednost v moderním světě.
  • Mluvte otevřeně o rodinném rozpočtu
  • Jak na to: Vysvětlujte dětem, jak rodina hospodaří s penězi, kolik se vydělává a kolik je třeba vydat na různé potřeby. Zapojujte je do jednoduchých rozhodnutí, například kolik peněz utratit na výlet.
  • Proč je to důležité: Děti pochopí, že peníze nejsou nekonečné, a naučí se, jak prioritizovat výdaje v rámci rodinných finančních plánů.

Skupina ČSOB

Náš přístup – Jdeme vám naproti

Věříme, že vycházet si vstříc opravdu stojí za to. Vždy jsme rádi, když se nám i drobným gestem podaří překvapit nejen naše klienty, ale i naše kolegyně a kolegy a širokou veřejnost.

Snažíme se dávat klientům volnost třeba při cestě k nám do banky – neomezujeme je jen
na digitální řešení nebo jen na osobní návštěvu pobočky. Mohou si vybrat, protože jdeme naproti jak technologickým inovacím, tak zlepšení klientského zážitku.

Věříme, že i drobnosti a “samozřejmosti” mohou zásadně zpříjemnit den každého z nás.
A samozřejmostí je pro nás závazek spoluvytvářet lepší budoucnost s ohledem na životní prostředí kolem nás. Usilujeme o zodpovědný přístup ve všech činnostech našeho podnikání a snažíme se jít naproti s tím nejlepším řešením vždy ve správný čas.

Čeští vývojáři Panasonic vyvinuli linku na velkokapacitní tepelná čerpadla. Z Plzně bude zásobovat celou Evropu

Plzeň, 19. listopadu 2024 – Společnost Panasonic v Plzni vyvinula a spustila linku primárně zaměřenou na produkci velkokapacitních tepelných čerpadel typu vzduch-voda. Investicí ve výši 66 milionů korun se japonská značka připravuje na zvýšený zájem o tento typ tepelných čerpadel, který predikuje v příštím roce. Vyrobenými velkokapacitními čerpadly z Plzně plánuje Panasonic zásobovat nejen český, ale celý evropský trh. Projektovaná návratnost investice do nové linky je pouhé dva roky, urychlí ji mimo jiné vysoká míra automatizace i zapojení AI.

Linka pro výrobu velkokapacitních venkovních jednotek tepelných čerpadel se nachází ve výrobním komplexu Panasonic v Plzni. V tamní průmyslové zóně Borská pole japonská značka vyrábí tepelná čerpadla od roku 2018, ale nikdy zde neprobíhala produkce velkokapacitních jednotek. Spouští se teprve teď v listopadu. „Nová linka je koncipována jako multimodelová, takže zvládá vyrábět i tepelná čerpadla o nižším výkonu. Její hlavní devíza ale spočívá ve schopnosti produkovat velkokapacitní tepelná čerpadla o výkonu 20, 25 a 30 kW,“ říká Hiroshi Komatsubara, generální ředitel plzeňského závodu Panasonic Heating & Ventilation Air-Conditioning Czech, s. r. o.

Vývoj a spuštění výrobní linky je pro japonskou značku strategicky důležité. „Očekáváme, že zájem o velkokapacitní tepelná čerpadla bude od příštího roku stoupat, především v segmentu bytových a komerčních domů i průmyslových objektů. Přijde nejen z ČR, ale z celé Evropy, kterou chceme kompletně zásobovat velkokapacitními tepelnými čerpadly právě z Plzně,“ vysvětluje Petr Horký, obchodní ředitel Panasonic pro ČR.

Výhodou velkokapacitních jednotek tepelných čerpadel Aquarea M v provedení T-CAP, které nová linka bude produkovat, spočívá hlavně ve stálosti jejich výkonu i v mrazivých venkovních teplotách. „Udržují si jmenovitý výkon i v –20 °C, a navíc jsou šetrné k životnímu prostředí. Obsahují chladivo R290, jež má potenciál globálního oteplování na mimořádně nízké hodnotě 3,“ říká Petr Horký.

Špičkový český vývoj ve znamení automatizace

Výrobní linka je unikátní z celé řady důvodů. V první řadě vznikla mimořádně rychle. „Od schválení do zkušebního provozu uplynulo pouhých sedm měsíců, během kterých

se uskutečnily vývojové práce na lince samotné i na testovacím systému,“ říká Jan Frána, manažer oddělení inovačních projektů závodu Panasonic v Plzni.

Linka je také unikátní tím, že se od počátku počítalo s její budoucí automatizací. „Dva roboty jsou již nasazeny a aktuálně běží projekty na implementaci dalších šesti. V hlavách máme nápady na nasazení dalších zhruba sedmi robotů. Celkově by tedy na lince mohlo fungovat až patnáct robotů, ale bude záležet na vytíženosti linky i na modelech, které budeme nejčastěji vyrábět,“ prozrazuje Jan Frána.

Data klíčem k rychlé návratnosti

Nová výrobní linka je rovněž osazena technologiemi IoT a jsou z ní nepřetržitě sbírána, ukládána a analyzována data o vyráběných jednotkách i stavu výrobních zařízení. „Data používáme k mnoha různým účelům. Například pro včasné zachycení možných odchylek ve výrobě dřív, než se dostanou mimo stanovené limity. Dále jsme z dat o zařízení schopni vyhodnotit jeho stav a přistoupit k opravám předtím, než dojde k případnému selhání, a tím i k prostojům ve výrobě. To vše přispívá ke špičkové kvalitě výroby i výsledných produktů,“ říká Jan Frána a doplňuje: „Podstatné je i sledování plynulosti produkce a on-line měření operačních časů na jednotlivých pracovištích linky. To umožňuje optimalizovat rozložení operací a maximalizovat efektivitu. Zpracování takového množství údajů, jejich analýza a vizualizace je typický úkol pro umělou inteligenci.“

Využití špičkových technologií, AI i internetu věcí je důvodem pro optimismus v oblasti návratnosti investice. „Kombinace těchto faktorů spojená s výrobní všestranností linky i faktem, že jsme výzkum a vývoj prováděli výhradně v Plzni, nás vede k projektování návratnosti investice na pouhé dva roky,“ říká Hiroshi Komatsubara.

Nová výrobní hala Panasonic v srpnu 2025

Linka, která je dlouhá bezmála 100 metrů, široká deset metrů a v nejvyšším místě dosahuje pěti metrů, vyrostla na místě, kde Panasonic aktuálně investuje 7,6 miliardy korun do navýšení výrobních kapacit. „Výstavba nové třípatrové výrobní haly, kterou jsme započali v prosinci loňského roku, jde podle plánu. Očekáváme, že ji nejpozději v srpnu 2025 slavnostně otevřeme,“ uzavírá Hiroshi Komatsubara.

O skupině Panasonic

Historie Panasonic se začala psát v roce 1918 a dnes je tato značka světovým lídrem ve vývoji inovativních technologií a řešení pro široké spektrum aplikací v oblasti spotřební elektroniky, bydlení, auto moto, průmyslu, komunikací a energetiky. Skupina Panasonic je od 1. dubna 2022 holdingem a pod Panasonic Holdings Corporation spadá celkem osm firem. Za fiskální rok končící 31. březnem 2024 vykázala tato skupina konsolidované čisté tržby ve výši 54,12 miliardy eur. V České republice se vyrábějí tepelná čerpadla značky Panasonic od roku 2018 a portfolio vyráběných produktů se navyšuje. Skupina Panasonic plánuje ve svém plzeňském závodě navyšovat kapacity a do roku 2030 v ČR vyrábět až 1 000 000 tepelných čerpadel ročně. Více informací o skupině Panasonic naleznete na webu https://holdings.panasonic/global/.

 

Listopadová konference Eshopista opět propojí špičky domácí e-commerce, zaměří se na udržitelnost, ekologii i greenwashing českých e-shopů

Praha, 19. listopadu 2024 — Dá se technologií bojovat proti plýtvání jídlem? Jak mladé generace vnímají udržitelnost a ekologii? Co budou e-shopy muset změnit s novou legislativou o obalových materiálech či jak správně a efektivně komunikovat udržitelnost? Na tyto i mnohé jiné otázky odpoví další díl konference Eshopista: Udržitelnost a ekologie, a to ve čtvrtek 28. listopadu od 14:00 v pražském Kině Přítomnost. Na pódiu promluví Jakub Henni (Nesnězeno), Petra Stupková (Legitas), Martin Kůs (Vuch), greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné, Jakub Veselský (Freshlabels), Martin Němeček (Reknihy), Jana Bábiková (CIRAA), Kamil Demuth (Scuk.cz) a Petr Novotný (INCIEN). Pro e-shopy je vstup zdarma. Detailní program a vstupenky najdete na www.eshopista.cz.

Slova jako zelený, eko, udržitelný se na nás hrnou z každého rohu. Ne vždy ale jejich použití dává smysl. Na zelený marketing si už posvítila i Evropská komise a připravuje nová pravidla s přísnými sankcemi za jejich porušení. Na co si dávat pozor, abyste nesklouzli ke greenwashingu, i jak udržitelnost komunikovat správně a efektivně, prozradí Jana Bábiková, konzultantka komunikace v CIRA Advisory.

Na novou legislativu o obalech a obalových odpadech si posvítí Petra Stupková, zakladatelka advokátní kanceláře Legitas. Chystané změny budou pro e-shopy prakticky znamenat postupné snižování množství některých obalů, předpokládá se masivní zásah do celé logistiky. Limity však nepůjde splnit jen tak, že si řeknete, že budete používat méně plastů. Petra nabídne pohled do budoucnosti, kde plastovým obálkám odzvonilo a kde i vaše krabice musejí být „chytré“. Osvětlí novou obalovou legislativu a praktické změny, které každého e-shopaře čekají, od recyklovatelných krabic až po povinné nálepky typu „jsem ekologická“. Dozvíte se, jak se vyhnout obalové apokalypse, nezruinovat svůj byznys a možná najít i konkurenční výhody. K tématu promluví také Petr Novotný, head of consulting v Institutu Cirkulární Ekonomiky (INCIEN).

Na Eshopistovi se zaměříme také na cirkulární ekonomiku. Jakub Henni, zakladatel platformy Nesnězeno, se v přednášce rozpovídá o šestileté transformaci původně studentského projektu, který začínal jako jednoduchá facebooková stránka na sdílení neprodaných jídel a postupně vyrostl v populární mobilní aplikaci. Od svého vzniku v roce 2018 se Nesnězeno rozšířilo na čtyři trhy a díky spolupráci s více než 4 000 partnery, včetně řetězců jako PENNY a Starbucks, už zachránilo přes 3 miliony balíčků jídla, které by jinak přišly nazmar.

O zkušenostech z praxe, jak české e-shopy odpovědně přistupují ke svým zákazníkům i životnímu prostředí, péči o zaměstnance či výběru a kontrole dodavatelského řetězce, se podělí Martin Kůs, spoluzakladatel módní značky Vuch vyrábějící kabelky, peněženky a módní doplňky, dále pak zakladatel a CEO online farmářského tržiště Scuk.cz Kamil Demuth, Jakub Veselský, spoluzakladatel Freshlabels, online obchodu s originálními módními značkami, a CEO online platformy pro sdílení knih Reknihy Martin Němeček.

Nezapomeneme ani na data a analýzy zákaznických preferencí, které představí Vladimír Kožíšek, head of continuous research ve výzkumné agentuře MEDIAN, a greenfluencerka Tereza Koubková alias Holka z Letné.

Celý program i vstupenky naleznete na adrese www.eshopista.cz, pro e-shopy je připravené omezené množství vstupů zdarma. Sponzorem konference je e-commerce ekosystém Emorfiq, akce probíhá za podpory Asociace pro elektronickou komunikaci APEK. Mediálními partnery jsou EXEC magazín, médium pro e-shopy a marketéry Ecommerce Bridge, týdeník Marketing & Media a informační portál Společně udržitelně.

O společnosti Acomware
Acomware je přední česká full-servisová agentura pro oblast e-commerce a digitální marketing. Na trhu působí 20 let a pomáhá firmám, aby v jeho prostředí dosahovaly co nejlepších výsledků. Zvyšuje prodeje, buduje nové značky nebo zlepšuje péči o zákazníky. Připravuje personalizované kampaně zákazníkům přímo na míru, vytváří obsah, který zaujme, natáčí videospoty, stará se klientům o sociální sítě a zajišťuje nákup mediálního prostoru. Služby společnosti využívají obchodní řetězce, e-shopy i výrobní firmy. Česká e-commerce scéna je pro Acomware domovem, který se snaží aktivně rozvíjet a kultivovat. Podílí se na vývoji a implementaci nových nástrojů a technologií, školí odborníky i nadšence. Je pořadatelem cyklu diskuzí Eshopista. Více na www.acomware.cz.

DLSS 3 přichází do Protonu pro Linux i nových her. Ve S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl zvýší výkon až 2,4x

Seznam 600 her a aplikací s technologiemi RTX tento týden rozšiřují nové tituly Industry Giant 4.0, Microsoft Flight Simulator 2024 a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, LEGO® Horizon Adventures™. Vychází také nový experimentální build protonu, který přináší podporu DLSS Frame Generation v operačních systémech založených na Linuxu.

  • S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl: Slavná série od společnosti GSC Game World se vrací už 20. listopadu. Postaví hráče do role osamělého stalkera a ve fotorealistickém otevřeném světě radioaktivní zóny o rozloze 64 km². Příběh je provede různými prostředími s tou pravou postapokalyptickou atmosférou. Hráči s GeForce RTX řady 40 mohou od vydání aktivovat DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, a aktivovat NVIDIA Reflex. Při maximálním nastavení v rozlišení 4K zvyšuje DLSS 3 snímkovou frekvenci v průměru 2,4násobně a Reflex snižuje latenci až o 45 %. Data k dalším rozlišením a notebookovým GPU naleznete zde. Nejnovější GeForce Game Ready ovladače navíc nabídnou podporu hry již od prvního dne.
  • Microsoft Flight Simulator 2024: Nový díl je nejambicióznějším leteckým simulátorem pro běžné hráče, jaký kdy byl vytvořen. Vychází 19. listopadu. Využívá nejnovější technologie v nejen z oblasti simulací, ale i cloudu, strojového učení nebo grafiky. Přesahuje tak rámec pouhého ovládání letadla. Ani zde nechybí navýšení snímkové frekvence i svižné reakce na ovládání díky NVIDIA DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution, respektive NVIDIA Reflex. I zde se dočkáme podpory hry nejnovějšími GeForce Game Ready ovladači již od vydání.
  • LEGO® Horizon Adventures™: Dobrodužství lovkyně strojů Aloy vychází dnes a nabídne DLSS 3 s funkcemi Frame Generation a Super Resolution i DLAA, které lze použít společně s Frame Generation. Majitelé GeForce RTX si kromě toho užijí i ray tracingové osvětlení a odrazy na plných i průhledných materiálech.
  • Industry Giant 4.0 dává hráčům možnost stát se průmyslovými magnáty. Zatím se tato ambiciózní strategie nachází v režimu Early Access, ale to jí nebrání nabídnout podporu DLAA i DLSS 3 a tedy opět funkce Super Resolution a Frame Generation.

Vychází také nový experimentální build Protonu, který obsahuje úpravy od společnosti NVIDIA a umožňuje majitelům GeForce RTX řady 40 znásobit výkon ve hrách podporujících DLSS Frame Generation. Proton společnosti Valve je vrstva zajišťující kompatibilitu her pro Windows na operačních systémech založených na Linuxu. Pokud si raději počkáte na neexperimentální sestavení, sledujte seznam změn a stránku Protonu. Zde se dozvíte, kdy změny dorazí do hlavní větve.

SmartEmailing si z WebTop100 veze dvě ocenění. Bodovala vánoční kytarová kampaň i firemní podcast

Z vyhlášení WebTop100, které proběhlo 14. listopadu 2024, si SmartEmailing veze dvě ocenění. V kategorii Retenční marketing se stala vítězem kampaň Kytarový Ježíšek a ve Firemní komunikaci bodoval podcast Digitální kaleidoskop.

SmartEmailing, český nástroj pro e-mail marketing, proměnil v oborové soutěži WebTop100 obě své nominace.

1. místo v kategorii Retenční marketing získala vánoční kampaň Kytarový Ježíšek, kterou SmartEmailing realizoval s klientem Kytary.cz.

2. místo v kategorii Firemní komunikace získal podcast Digitální kaleidoskop, který SmartEmailing vytváří v barvách Czech On-line Expo.

Vánoční kampaň Kytarový Ježíšek

Pro kampaň Kytary.cz se tvořil e-mailový mini seriál s Ježíškovou poradnou proti vánočnímu šílenství. Vánoční kabát a poselství dostala i jejich shopping intention kampaň Ježíšek tě vidí. Kombinace těchto dvou přístupů přinesla nečekaně vysoké množství konverzí a naplnila cíle. Porotu přesvědčila jednoduchostí a nápadem, klientovi přinesla víc muziky, než doprava zdarma nebo osvědčené slevové kupony, a to navzdory tomu, že se nejednalo o hard-sellovou kampaň.

„Vánoční období nemusí být jen o kampaních, které míří tvrdě na prodej. Můžou vznikat i kampaně, které věnují zvýšenou péči zákazníkům. I takové kampaně prodají a navíc podpoří brand a retenci.“

Denisa Vávrová, E-mail specialistka ze SmartEmailingu, spoluautorka kampaně

Přečtěte si case study celé kampaně na našem webu.

Firemní podcast Digitální kaleidoskop

Jak tvořit podcast s týmem, který funguje remote a velkou část roku jezdí po všech oborových akcích? Jak získávat hosty, jejichž diář se plný na měsíce dopředu? Jak nahrávat uprostřed davu? Řešením je Digitální kaleidoskop – podcast, který se nahrává v obytném autě na akcích jako je Reshoper, E-commerce day nebo Czech On-line Expo. Formát myslí na tvůrce i posluchače – 20minutové rozhovory jsou šité na míru pauze na kávu. Má snad dneska někdo více času?

„Největší bolestí všech projektů firemní komunikace bývá nedostatek času všech zúčastněných. Klienta odsunout nemůžete, ale interní projekt? Snadno. Museli jsme najít formát, který bude odpovídat našemu workflow. Pojízdné studio tohle do velké míry vyřešilo.“

Ondřej Ratajský, Marketingový manažer SmartEmailingu a hlavní organizátor Czech On-line Expo.

Podcast o digitálním marketingu, který tvoří SmartEmailing v barvách Czech On-line Expo se rozjel teprve v únoru 2024. Spouštět v roce 2024 podcast? Za pokus to stálo a vyplatilo se. Už v létě podcast ve své kategorii bodoval v anketě Podcast roku. Nyní si svým netradičním řešením získal odbornou porotu WebTop100.

K podcastu vzniká i video verze. Podívejte se na YouTube.

SmartEmailing

Česká firma, která vyvíjí intuitivní nástroj pro e-mail marketing a e-mailingovou automatizaci. Jediný český nástroj, který má vlastní odesílací modul, rozesílá bez využití třetích stran a má tudíž kontrolu nad celým procesem rozesílky.

www.smartemailing.cz

Czech On-line Expo

Největší veletrh a konference v e-commerce a online byznysu v ČR. SmartEmailing akci organizuje od ročníku 2024 a v následujícím roce se chystá na termín 26.–27. 2. 2025 v Praze Letňanech.

www.czechonlineexpo.cz

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy. Mastercard radí, jak se chránit

PRAHA, 19. listopadu 2024 – Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků. Podle nedávného průzkumu společnosti Mastercard přitom kybernetickému útoku v loňském roce čelilo 95 % českých a slovenských firem.

„Úspěšný kybernetický útok dokáže firmám napáchat obrovské finanční i reputační škody. Nejčastějším důvodem úspěšného útoku bývá lidské selhání nebo nepozornost, vedle edukace je ale k účinné ochraně nezbytné i správné kybernetické zabezpečení firmy. Zkušenosti ukazují, zmírnit dopady pokusů o kybernetické útoky může dobře připravený krizový plán,“ upozorňuje produktová ředitelka ve společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Barbora Tyllová.

Podle nedávné zprávy o stavu IT v malých a středních podnicích se škody způsobené kyberútokem celosvětově nejčastěji pohybují v rozmezí mezi 110 000 a 1,14 milionu eur na případ1. Malé a střední podniky jsou přitom velmi častým cílem kybernetických útočníků – jen v roce 2023 mířilo na malé podniky téměř 43 % veškerých kyberútoků.

Z letošního průzkumu společnosti Mastercard mezi dvěma stovkami českých a slovenských firem vyplývá, že jen 29 % malých a středních společností zaměstnává pracovníka, jehož výhradním úkolem je kybernetická bezpečnost. Důvodem často bývají napjaté firemní rozpočty. Malé firmy jsou přitom základním stavebním kamenem ekonomik, když tvoří zhruba 90 % všech podniků, poskytují mezi 60 % a 70 % pracovních míst a tvoří zhruba polovinu celosvětového HDP.

Pětina firem, které se do průzkumu zapojily, také nemá vypracovaný žádný formální plán nebo pokyny pro případ kybernetického incidentu. Podle tohoto průzkumu se 86 % firem, které měly vytvořený plán pro takový případ, úspěšně ubránilo útoku, zatímco u firem bez plánu to bylo jen 76 %.

„I když si stále více malých podniků velmi dobře uvědomuje hrozby, kterým čelí, mnoho z nich se stále cítí v ohrožení. Hledají proto přímočaré a účinné a jednoduché řešení, které by jim přineslo silnou ochranu. Především ale hledají důvěryhodného partnera. Takového, který jim umožní chránit soustředit se na to, co je pro ně důležité: rozvíjet podnikání a starat se o své zákazníky,“ vysvětluje Michele Centemero, výkonná viceprezidentka, Services Europe, Mastercard.

S tím, jak drobné podniky po celém světě digitalizují, narůstají i hrozby, jež je ohrožují. Mastercard nabízí šest strategií, které malým a středním podnikům pomohou zůstat v bezpečí v čase předvánočním i po v novém roce:

1. Udržujte svá zařízení aktualizovaná

Podniky mohou posílit svou digitální imunitu vůči hrozbám, jako jsou viry nebo spyware, důslednou aktualizací systémů na svých zařízeních. Softwarové aktualizace běžně obsahují bezpečností záplaty, které poskytují ochranu proti novým hrozbám. Proto je potřeba nastavit zařízení tak, aby se aktualizovala průběžně automaticky.

2. Používejte silná hesla

Namísto jednoduchých hesel se doporučuje používat fráze, které si dokážete pamatovat jen vy. K zabezpečení svých účtů proti hackerům používejte vícefaktorové uvěřování totožnosti s využitím přístupových kódů, biometrického ověření a dalších možností.

3. Zamezte phishingovým a malwarovým útokům

Před napadením pomáhají chránit i antivirové programy a blokátory reklam. Použití VPN pak přidává další vrstvu ochrany šifrováním dat, což znesnadňuje průnik do systémů firmy.

4. Pravidelně zálohujte svá data

Aktuální zálohy jsou při obnově po napadení naprostou nezbytností. Zálohování je ostatně dobrou praxí za jakýchkoliv okolností. Zálohy ukládejte nejlépe v jiné lokalitě, nebo alespoň na zařízení, které není trvale připojené k zálohovanému počítači.

5. Chraňte svůj e-mail a své dobré jméno

Své e-mailové adresy a internetové domény chraňte před podvodníky použitím protokolu DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Tento ověřovací protokol přispívá k ochraně domén před útoky, jako jsou například podvržené e-maily.

6. Posuzujte rizika svých partnerů

K ochraně svých dat a systémů přispějete i tím, že budete znát úrovně zabezpečení svých dodavatelů a dalších partnerů. Ověřujte vystavení kybernetickým hrozbám u externích systémů propojených s vašimi a na zjištění adekvátně reagujte.

O společnosti Mastercard

Mastercard pomáhá rozvíjet ekonomiky a zlepšovat životy lidí ve více než 200 zemích a regionech po celém světě. Společně se svými zákazníky budujeme udržitelnou ekonomiku, ve které může prosperovat každý. Podporujeme širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které umožňují lidem, firmám i institucím naplňovat jejich potenciál. www.mastercard.com

EPC projekty mění české nemocnice: Úspory energií otevírají dveře k modernizaci zdravotnictví

Praha, 19. listopadu 2024

Nemocnice v Česku investují do renovací svých budov s cílem snížit náklady za energie. Nově jim v tom pomáhá metodika v oblasti energetických úspor, kterou připravila Meziresortní skupina pod vedením Ministerstva zdravotnictví. Ta doporučuje nemocniční komplexy renovovat metodou EPC, která garantuje po provedení všech oprav roční úsporu v řádech miliard korun. Uspořené finance nemocnice použijí, dle ministra zdravotnictví Vlastimila Válka, na zefektivnění léčby vzácných onemocnění, nákup nových technologií a větší komfort pro pacienty i zdravotníky. S přípravou samotného EPC projektu pomáhá NRB a její program Nová ELENA. Banka ho nemocnicím představí koncem listopadu na online webináři.

„Metoda EPC je v prostředí nemocnic velmi efektivním způsobem, jak dosáhnout provozních úspor. Uspořené finanční prostředky pak mohou nemocnice použít ve prospěch efektivnější léčby nemocí, modernizace vybavení či budov a v neposlední řadě i na odměňování personálu. Některé nemocnice již tento nástroj využily, ostatním nemocnicím však dosud chyběla určitá jistota a podrobnější informace k tomu, aby o EPC metodě uvažovaly. Proto jsme vytvořili komplexní metodiku, která jim dá potřebný návod, jak na EPC projekt, a ukáže jim, jak s ním pracovat. Zefektivnit provoz nemocnic a směřovat uspořené prostředky zpátky do zdraví je pro nás prioritou,” říká Jan Michálek, ředitel odboru přímo řízených organizací Ministerstva zdravotnictví.

Od roku 2012 EPC projekty ušetřily nemocnicím jednu miliardu korun, potenciál je však mnohonásobně větší, a to až v řádech miliard korun ročně. Metoda EPC kromě úspor energií a CO2 přinese nemocnicím také modernizaci budov, což povede ke zlepšení komfortu pro pacienty i lékaře.

„Evropská investiční banka si opět vybrala Národní rozvojovou banku pro implementaci programu European Local ENergy Assistance (ELENA) v České republice. Pro zájemce o zvyšování energetické účinnosti budov nebo investic do obnovitelných energií je NRB připravena díky tomuto programu poskytnout nejen potřebné poradenství při přípravě projektu, ale také uhradit až 90 % nákladů spojených s projektovou dokumentací. Jednotná metodika připravená meziresortní pracovní skupinou pod vedením Ministerstva zdravotnictví nepochybně pomůže nemocnicím zrychlit realizaci úspor nákladů za energie, které lze investovat do kvality zdravotní péče,“ říká Tomáš Nidetzký, předseda představenstva Národní rozvojové banky.

Nemocnice Královské Vinohrady investuje do EPC projektu 593 milionů korun

Mezi nemocnice, které se ve spolupráci s NRB chystají metodu EPC využít, patří například Fakultní nemocnice Královské Vinohrady. Ta již do programu Nová ELENA podala žádost a do úsporných opatření plánuje investovat 593 milionů korun. „NRB má v oblasti EPC projektů bohaté zkušenosti, které my postrádáme, proto jsme se rozhodli využít jejich pomoc. Předpokládáme, že v rámci renovací dojde k výměně energeticky náročných systémů TZB, případně zavedení nových systémů – solárních panelů a tepelných čerpadel, které by měly významně snížit provozní náklady nemocnice. Uspořené finance plánujeme využít na modernizaci zdravotnického vybavení,“ říká Bořek Votava, náměstek Fakultní nemocnice Královské Vinohrady.

Národní rozvojová banka je v kontaktu i s dalšími nemocnicemi, které mají zájem o poradenství k jejich EPC projektům. Aktuálně jednáme s Všeobecnou fakultní nemocnicí v Praze a s pěti nemocnicemi Pardubického kraje. Zájem projevily i nemocnice z jiných krajů. Potenciální investice se tedy pohybují ve stovkách milionů korun,“ říká Čestmír Hrdinka, koordinátor programu ELENA Národní rozvojové banky.

K přípravě EPC projektů zaměřených na zdravotnická zařízení chystá NRB online webinář, na kterém vysvětlí, jak metodiku EPC aplikovat v praxi. Webinář se uskuteční 28. listopadu v 10 hodin na online platformě. Zájemci se mohou registrovat na emailu martin.hofman@nrb.cz.

Program Nová ELENA (European Local Energy Assistance) je financován z programu Evropské unie InvestEU Advisory hub spravovaného Evropskou investiční bankou. Nabízí poradenství při přípravě energeticky úsporného projektu. Cílem programu je usnadnit realizaci energeticky úsporných opatření. Je zaměřen na renovace stávajících nemovitostí a cílené investice do stavebních a technologických opatření spojených s budovou. Nově pak podporuje i projekty úspor energie u technologických procesů. Program ELENA nabízí úhradu 90 % způsobilých výdajů na vybrané činnosti spojené s přípravou projektu. Je vhodný nejen pro podnikatele, ale i pro, města, kraje a další subjekty veřejné správy.

Program Nové úspory energie je financován z ESI fondů v rámci Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021–2027 Ministerstva průmyslu a obchodu. Program je určený pro firmy, které uvažují o projektech vedoucích k úspoře energie. V rámci programu mohou požádat o zvýhodněný úvěr, který je dostupný pro podnikatele všech velikostí, z celé České republiky, kromě hlavního města Prahy. Pro podnikatele z hlavního města je k dispozici obdobně zaměřený program ENERG.

Národní rozvojová banka, a.s., působí na trhu od roku 1992, toho času jako Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. Jejím cílem je přispět a podílet se na podpoře dlouhodobě udržitelného hospodářského a sociálního rozvoje prostřednictvím poskytování finančních produktů, zejména v oblasti malého a středního podnikání, rozvoje infrastruktury a dalších sektorech ekonomiky. Jejím jediným akcionářem je Česká republika zastoupená Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem financí a Ministerstvem pro místní rozvoj. S využitím prostředků státního rozpočtu, rozpočtů krajů a evropských fondů banka poskytuje podporu formou záruk a zvýhodněných úvěrů a doplňuje tak nabídku bankovních a investičních produktů na trhu.

5 tipů, jak prodloužit životnost vašeho telefonu

Koupě smartphonu, ať už jde o iPhone nebo jinou značku, představuje pro většinu lidí velkou investici. Nové modely přicházejí na trh každou chvíli, ale často se od těch předchozích liší jen minimálně, zatímco jejich cena bývá mnohem vyšší. Většina lidí proto nepodlehá reklamám a nekupuje nový model hned, jakmile se objeví. Průzkumy ukazují, že asi třetina Čechů mění telefon za novější model už po třech letech používání, přičemž nejčastějšími důvody jsou slábnoucí baterie a zpomalující se výkon. Přinášíme vám proto 5 tipů od Swappie, jak udržet váš iPhone výkonný co nejdéle. Finský e-shop Swappie.cz, který se specializuje na výkup a prodej repasovaných iPhonů, spočítal, že prodloužením životnosti smartphonu o 2 roky lze ušetřit až 2 tuny emisí. Díky těmto jednoduchým tipům můžete ušetřit peníze, které byste jinak utratili za předčasný nákup nového telefonu.

Správné nabíjení baterie

Baterie je jednou z nejdůležitějších součástek iPhonu. Aby vydržela co nejdéle, snažte se udržovat její nabití mezi 20 % a 80 %. Přílišné vybíjení nebo nabíjení na 100 % může mít na kapacitu negativní vliv. U novějších iPhonů vám toto pravidlo nemusí dělat starosti, protože jsou vybavené funkcí chytrého nabíjení, které pomáhá chránit kapacitu baterie.

Také je vhodné vyhýbat se používání telefonu během nabíjení, což může způsobit přehřátí. Pokud se rozhodnete svůj iPhone vyměnit, zvažte nákup z druhé ruky přes online platformu, jako je Swappie.cz, která nabízí kvalitně repasovaná zařízení s novými nebo stále výkonnými bateriemi. Tento krok vám nejen ušetří peníze, ale také přispěje k udržitelnosti.

Chraňte telefon nejen před pády, ale i před chladem, teplem, nečistotami a chemikáliemi

Kvalitní pouzdro a ochranné sklo jsou jedním z nejlepších způsobů, jak ochránit iPhone před poškozením. Pro většinu uživatelů je dnes samozřejmostí chránit telefon proti pádům, ale stejně důležité je dbát na ochranu před extrémními teplotami. Chladné prostředí baterii neprospívá, ale ještě škodlivější je přehřátí. Proto telefon nenechávejte na slunci, neberte ho na pláž a vyhněte se tomu, aby zůstal v rozpáleném autě. Studie ukazují, že na telefonu je více bakterií než na toaletě, proto je dobré ho pravidelně čistit. Vyhněte se ale kontaktu s vodou a agresivními chemikáliemi, například čisticími prostředky, které mohou poškodit povrch telefonu.

Udržujte svůj iPhone aktualizovaný

Zpomalení telefonu je jedním z častých důvodů, proč lidé mění starší modely za novější. K optimálnímu výkonu zařízení přispívají pravidelné aktualizace softwaru. Apple vydává aktualizace, které zlepšují výkon, zabezpečení a přidávají nové funkce. Překontrolujte nastavení, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi iOS. Aktualizace také opravují systémové chyby a vylepšují zabezpečení, což je důležité pro spolehlivé a bezproblémové používání iPhonu po co nejdelší dobu. Novější verze systému navíc často lépe využívají energii, což se pozitivně projeví na výdrži baterie.

Minimalizujte používání náročných aplikací

Náročné aplikace mohou zatěžovat procesor i baterii vašeho iPhonu. Snažte se omezit multitasking a zavírejte aplikace, které nepoužíváte. Pravidelně také kontrolujte nastavení aplikací a vypněte automatické aktualizace a stahování na pozadí u těch, které nepoužíváte často. Tyto jednoduché kroky nejen šetří výkon a baterii, ale také zvyšují rychlost a stabilitu systému, což vám zajistí plynulejší a pohodlnější práci s telefonem.

Zálohujte a resetujte

Pravidelným zálohováním dat předejdete ztrátě důležitých informací. K zálohování můžete využít iCloud nebo iTunes. Pokud se vám zdá, že váš iPhone zpomaluje, může pomoci obnovení do továrního nastavení. Tímto krokem odstraníte nepotřebné soubory a aplikace, což zlepší výkon.mPo resetování si zařízení můžete nastavit podle svých potřeb tak, aby se vám s ním lépe pracovalo.

Pokud se rozhodnete pro novější model iPhonu, nebo chcete kvalitní repasované zařízení, Swappie je skvělou volbou. Na e-shopu najdete iPhony od modelu 8 až po ty nejnovější. Swappie také nabízí roční záruku na všechny telefony a k tomu 14denní ochrannou lhůtu, během které lze telefon bezplatně vrátit. Zákazníci tak získají jistotu kvality a zároveň přispějí k ochraně životního prostředí.

Exit mobile version