Služba SledovaniTV nadělí všem svým uživatelům vánoční dárek – balíček FilmBox zdarma až do 6. ledna. Součástí dárku je přístup k prémiovým kanálům i videotéce FilmBox s více než 160 filmy, které si můžete okamžitě přehrát.
Brno, 19. prosince – Uživatelé SledovaniTV se i letos mohou těšit na tradiční vánoční nadílku. Od 19. prosince do 6. ledna jim bude bezplatně zpřístupněn balíček FilmBox, který přináší širokou nabídku zábavy pro celou rodinu.
Balíček zahrnuje 14 prémiových kanálů ze skupiny FilmBox a bohatou videotéku. Uživatelé se mohou těšit na:
Filmové kanály: FilmBox, FilmBox Extra, FilmBox Premium, FilmBox Family, FilmBox ArtHouse a FilmBox Stars
Sportovní kanály: FightBox a Fast & Fun Box
Dokumentární stanice: DocuBox a FunBox
Lifestylový kanál: FashionBox
Hudební kanál: 360 TuneBox
Stanice pro dospělé: Erox a Eroxxx
Videotéku FilmBox
Tato vánoční nabídka navíc doplňuje oblíbené čtveřici stanic Disney Channel, Disney Junior, National Geographic a National Geographic Wild, které mají uživatelé k dispozici zdarma po celý prosinec.
„Chceme našim uživatelům poděkovat za jejich celoroční přízeň a obdarovat je bohatou televizní nadílkou. Věříme, že jim tak zpříjemníme vánoční domácí pohodu s jejich nejbližšími,“ říká Lukáš Pazourek, marketingový ředitel SledovaniTV.
O SledovaniTV
SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.
Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.
Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.
SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.
PRAHA, 19. prosince 2024 – Technologie a inovace stále rychleji proměňují způsoby placení. Platby v reálném čase se stávají globálním standardem, jsou dostupné již ve více než stovce zemí a v příštích třech letech budou tvořit 27 procent všech světových elektronických plateb. Blíží se konec zadávání čísla karty při platbách online, pokračuje zjednodušování plateb v maloobchodu, mezi firmami i mezinárodně a generativní AI dramaticky zvyšuje bezpečnost plateb. Deset klíčových trendů a technologií pro rok 2025 a další období představuje technologická a platební společnost Mastercard.
„Očekáváme, že rok 2025 bude klíčový pro další rozvoj digitalizace a inovací, které usnadní každodenní život a zároveň zvýší kybernetickou odolnost. Očekávaný růst české ekonomiky představuje pro české firmy příležitost inovovat, růst a těžit z posilující kupní síly domácností. Český platební trh je na technologické špici Evropy, Češi jsou inovátoři, kteří rádi zkoušejí novinky a pokud jsou snadné na používání, rychlé a bezpečné, tak je i ochotně přijímají,” uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
10 trendů, které budou v roce 2025 a dále nejvíce ovlivňovat způsoby placení:
1. Bezpečnost posílená umělou inteligencí
Kyberzločin představuje stále větší hrozbu s odhadovanými globálními škodami ve výši 10 bilionů USD v roce 2025 (přibližně 239 bilionů Kč). Umělá inteligence ale není jen zbraní v rukou zločinců, ale i mocným nástrojem obrany. Společnost Mastercard využívá nástroj Decision Intelligence Pro, který analyzuje biliony dat a v méně než 50 milisekundách dokáže odhalit podvodné transakce. Tím se zvyšuje ochrana proti podvodům v průměru o pětinu, v některých případech až o 300 procent.
2. Malé firmy, velká řešení
Trendy v oblasti platebních technologií zásadně mění způsob, jakým malé firmy obchodují. Rostoucí využívání elektronických plateb a online obchodu vede k poptávce po komplexních a snadno použitelných řešeních. Centralizované platformy integrující platby, marketingové nástroje a analytické funkce dávají malým firmám možnost konkurovat velkým hráčům. Automatizace procesů a přístup k datům umožňují efektivnější řízení a vyšší zisky.
3. Ověřování identity na míru
Biometrické ověřování totožnosti bez hesel se rychle rozšiřuje. Digitální identita získává na významu ve všech oblastech, od zdravotnictví a vzdělávání až po veřejné služby. V Evropě tak společnost Mastercard například spouští službu, která obchodníkům umožňuje prostřednictvím použité platební karty ověřovat, že zákazník splňuje kritéria nákupu určeného zboží nebo služeb a není tak zapotřebí se prokazovat dalšími doklady.
4. Nová éra digitální inkluze
Digitální peněženky se zdokonalují v komplexní finanční platformy integrující platby, osobní údaje, věrnostní programy, ale třeba i zdravotní údaje. Díky snadnému a intuitivnímu rozhraní budou finanční služby dostupné pro každého, bez ohledu na geografickou polohu nebo bankovní účet. Už teď to umožňuje služba Mastercard Pay Local, která spojuje kreditní nebo debetní kartu s místní digitální peněženkou a umožňuje tak nakupovat od místních prodejců bez nutnosti zakládat si předplacený účet a posílat na něj peníze. Prosadí se ty peněženky, které dokáží vytvořit intuitivní a vzájemně propojené ekosystémy.
5. Platby u pokladny budou ještě jednodušší
Bezkontaktní platby už jsou standardem, v globální síti Mastercard už představují více než dvě třetiny všech nákupů. Jejich vývoj ale stále pokračuje. Řešení Tap on Phone umí proměnit libovolný smartphone v platební terminál a zjednoduší přijímání plateb pro všechny obchodníky. Technologie NFC se dále rozšiřuje a integruje do každodenního života a bude se využívat různými způsoby: od ověření platby přes přidání karty do mobilního telefonu po posílání peněz přátelům nebo členům rodiny.
6. Zjednodušení plateb v segmentu B2B
Platby mezi firmami se zefektivní a zrychlí díky virtuálním kartám. Tyto jednorázově generované karty, napojené na firemní účet, umožňují automatické schvalování plateb, čímž se minimalizují chyby a zlepšuje kontrola nad výdaji. Integrace platebních systémů do firemních nástrojů umožňuje platby v reálném čase, prevenci podvodů a efektivnější řízení nákladů. Malé firmy tak získají přístup k široké škále nástrojů, od věrnostních programů až po účetní software, a otevřou si tak cestu k novému růstu.
7. Platby v reálném čase strmě porostou
Platby v reálném čase se stávají globálním standardem a jsou dostupné již ve více než stovce zemí. Do roku 2028 se očekává 575 miliard takových transakcí, což představuje 27 % všech světových elektronických plateb. Kromě rychlosti nabízejí tyto systémy lepší propojení a sdílení dat, čímž se zjednodušují a zefektivňují zejména firemní platby. Propojení národních systémů dále usnadní i mezinárodní transakce. Kompatibilita s digitálními měnami centrálních bank navíc zajistí plynulé platby mezi tradičními a digitálními účty.
8. Fintechové společnosti určí směr
Budou to zejména fintechové společnosti, kdo bude sehrávat zásadní roli v dalším zjednodušování finančních služeb a kdo bude přicházet se vzájemně propojenými a snadno dostupnými nástroji, jež budou dále rozšiřovat přínosy digitální ekonomiky.
9. Sázka na blockchain
Blockchain technologie bude stále důležitější součástí globálního finančního systému. Kryptoměny, stablecoiny a tokenizovaná aktiva se již běžně používají, zejména v souvislosti s reálnými aktivy. Očekává se, že v roce 2025 blockchain ještě zlepší rychlost, zabezpečení a efektivitu plateb, především v oblasti obchodu mezi firmami (B2B). K dalšímu rozvoji této technologie jsou nezbytná partnerství mezi kryptofirmami a tradičními finančními institucemi, která povedou k inovativním a bezpečným platebním řešením.
10. Přínosy tokenizace
Tokenizace, která každoročně zabezpečuje desítky miliard platebních transakcí nahrazováním citlivých dat jedinečnými tokeny, je pro Mastercard klíčová. Do roku 2030 chce Mastercard díky ní skoncovat s ručním zadáváním čísel karet a ověřovacích kódů při online platbách. Šifrování dat zajišťuje jejich bezpečnost i při případném odcizení. Stejnou technologii Mastercard již využívá například pro placení za palivo, aniž by řidiči museli vystupovat z auta. Potenciál tokenizace však sahá mnohem dále – od chytrých hodinek a telefonů, přes platební náramky a prsteny, až po bezpečné sdílení nákupních preferencí pro personalizované nabídky. Kombinací s blockchainem pak tokenizace digitalizuje a zefektivňuje ekonomické procesy, od kapitálových trhů až po obchod s nemovitostmi.
O společnosti Mastercard
Mastercard pomáhá rozvíjet ekonomiky a zlepšovat životy lidí ve více než 200 zemích a regionech po celém světě. Společně se svými zákazníky budujeme udržitelnou ekonomiku, ve které může prosperovat každý. Podporujeme širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které umožňují lidem, firmám i institucím naplňovat jejich potenciál. www.mastercard.com
ASUS odhalí řadu technologických inovací, které umožní uživatelům využívat AI a zpřístupní ji všem
Inovace využívající AI: ASUS přináší AI všem díky snadno dostupným technologiím za dobrou cenu, které umožní uživatelům využití celé řady zařízení
Komplexní přehlídka: V rámci veletrhu CES 2025 v Las Vegas můžete online objevit celou řadu řešení využívajících AI, včetně notebooků, stolních počítačů, Mini PC a dalších produktů
Udržitelnost jako princip: ASUS podporuje udržitelnou budoucnost prostřednictvím zásad oběhového hospodářství, transparentních životních cyklů produktů a provedení, která berou ohled na životní prostředí
Praha, 12. prosince 2024 – Společnost ASUS zve na virtuální tiskovou konferenci s názvem Always Incredible, která se uskuteční v rámci veletrhu CES 2025. Na akci představí řadu inovací optimalizovaných pomocí AI. Online tisková konference se koná 7. ledna 2025 od 18:00 hodin našeho času na speciální stránce ASUS. Budou na ní představeny novinky z portfolia značky v rámci její vize Ubiquitous AI: Incredible Possibilities. ASUS rozšiřuje dostupnost AI a integruje pokročilé funkce napříč svými produktovými řadami, aby měli jednotlivci a organizace nástroje, které odpovídají moderním potřebám v oblasti výkonu, všestrannosti a udržitelnosti.
Společnost ASUS, která jako jedna z prvních uvedla na trh počítače Copilot+ PC a která se může pochlubit nejširším portfoliem AI PC, potvrdila uvedením nové řady svůj závazek stát se lídrem AI revoluce. Na akci představí rozšířené portfolio, jehož cílem je dát schopnosti AI do rukou úplně všem. Tato řada nabízí pro každého uživatele něco – od ultrapřenosných, cenově dostupných spotřebitelských a firemních notebooků využívajících AI přes kompaktní Mini PC až po špičkové stolní počítače určené pro firmy. Produktová řada ASUS klade důraz na snadnou integraci AI, což uživatelům umožňuje objevit intuitivnější, efektivnější a kreativnější aplikace, které do běžného života přinášejí inteligentnější a responzivnější technologie.
ASUS je nadále odhodlán vytvářet řešení, která nejen uživatelům usnadní život, ale zároveň přispějí k udržitelnější budoucnosti. Společnost dělá významné pokroky v segmentu prosazování transparentnosti svých produktů a přijímání principů oběhového hospodářství. Její inovace jsou navrhovány jak s ohledem na výkon, tak i odpovědnost vůči životnímu prostředí. ASUS upřednostňuje ekologické postupy, a tím umožňuje uživatelům, aby se při výběru technologie, která nejlépe vyhovuje jejich potřebám, rozhodovali na základě správných informací a udržitelným způsobem. Zároveň podporuje propojenější svět, šetrnější k životnímu prostředí.
Produkty ASUS představené během virtuální akce – i mnoho dalších novinek a zajímavých inovací – budou k vidění v showroomu pro média ASUS & ROG CES 2025 na The Venetian Expo v zasedací místnosti č. 3102. Účastníci veletrhu v Las Vegas se mohou seznámit se všemi novinkami již 6. ledna od 10:00 do 17:30 hodin, nebo ve dnech 7. až 9. ledna vždy od 9:00 do 17:30 hodin místního času (PST). Mohou si zde prohlédnout celé produktové portfolio společnosti ASUS, od počítačů a monitorů až po periferie a síťová zařízení.
Připojte se online na https://www.asus.com/event/ces/ a sledujte virtuální prezentaci Always Incredible. Buďte mezi prvními, kteří zjistí, jakým způsobem ASUS přináší transformativní sílu AI všem a všude.
Společnost ASUS je globální technologický lídr, který nabízí nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, a poskytuje skvělé zážitky, které zlepšují život lidí na celém světě. Díky týmu 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je společnost světově proslulá tím, že neustále inovuje současné technologie. Společnost ASUS, která se trvale umisťuje v žebříčku Fortune nejobdivovanějších společností světa, se rovněž zavázala zachovat úžasnou budoucnost. Cílem je vytvořit uhlíkově neutrální firmu, která urychlí posun k oběhovému hospodářství a jejíž zodpovědný dodavatelský řetězec vytvoří sdílenou hodnotu pro každého z nás.
FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence
Porovnání obchodních a marketingových strategií dvou aktuálně největších e-commerce platforem, Temu a Trendyol, nabízí fascinující pohled na vývoj a inovace v oblasti online nakupování. Obě společnosti se rychle přizpůsobují dynamickým potřebám globálních trhů, čímž nejen ovlivňují konkurenci, ale také nastavují nové trendy pro zákazníky po celém světě. Tento článek se zaměří na klíčové aspekty jejich strategií a odhalí, na co se spotřebitelé mohou těšit v blízké budoucnosti. Zároveň nabídneme pohled marketingových expertů, kteří zhodnotí, která z těchto strategií je efektivnější a jaký dopad to bude mít na budoucnost e-commerce.
Trendyol: Investice, expanze a cíle
Abychom však dokázali porovnat strategie jednotlivých platforem, nejprve musíme pochopit, na čem každá z těchto společností staví. Trendyol, založený v roce 2010 v Turecku, se stal velmi brzy největší e-commerce platformou v zemi a významným hráčem na mezinárodní scéně. Ke konci roku 2023 byla hodnota Trendyolu oceněna na 16,5 miliardy dolarů. Obchodní strategii Trendyolu by bylo možné popsat poměrně jednoduše jako „totální expanzi“ do východní Evropy, počínaje Rumunskem, Řeckem, Maďarskem, Českou republikou, a následně do Polska, Slovenska a Bulharska. „Jejich cílem pro rok 2024 je dosáhnout v těchto regionech na 2 miliony aktivních zákazníků a překročit 4 miliony objednávek. Klíčem k dosažení této mety by pro Trendyol měla být jednak masivní investice do technologií a infrastruktury, v rámci které se snaží vytvořit ekosystém služeb obsahující např. vlastní dopravu Trendyol Express, digitální peněženku Trendyol Pay anebo „secondhand“ platformu Dolap, v kombinaci s propracovanou marketingovou komunikací zahrnující slevové akce či jiné speciální nabídky a cenové promoce motivující zákazníky k nákupu. Pokud se tyto plány pro rok 2024 podaří uskutečnit, stane se z Trendyolu skutečně velmi zajímavý marketplace, na kterém si každý spotřebitel najde to své,“ komentuje výkonný ředitel a jednatel kreativní agentury Fairy Tailors Honza Vašík.
Nízké ceny a influencer marketing pohánějí růst Temu
Na druhé straně Temu, jakožto e-commerce platforma založená čínskou společností PDD Holdings, byla spuštěná v USA v roce 2022, o rok později pak i v Evropě. Hrubá hodnota společnosti dosáhla v roce 2023 lehce nad 15 miliard dolarů a očekává se, že v roce 2024 přesáhne 37 miliard dolarů. Obchodní strategie Temu je primárně založena na nízkých cenách zboží vyrobeného v Číně, efektivní logistice a gamifikaci nákupního procesu, včetně skupinového nakupování. K tomu se přidává agresivní marketingová kampaň a efektivní využívání sociálních médií, kde Temu výrazně investuje do spolupráce s influencery a micro-influencery na platformách jako TikTok a Instagram. Není tedy překvapením, jak rychle Temu dokáže rozšiřovat svou uživatelskou základnu, zejména mezi mladšími zákazníky.
Nízkým cenám těžko odolávají i ti nejzatvrzelejší
Přestože udržitelnost a ochrana klimatu jsou témata, která s mladou generací často spojujeme, dost možná jsou to nakonec témata minoritní, která jsou důležitá pro menší, ovšem v médiích nad proporčně zastoupenou skupinu mladých. Tichá většina Generace Z nakonec nejspíš bude nakupovat stejně jako její rodiče: pokud je cena zboží dostatečně nízká, rádi za ní zaplatí vyššími emisemi a svými osobními daty. “Haul video s rozbalováním nákupu z Temu a dalších e-shopů je oblíbený formát mezi mnoha influencery na TikToku. Levné nekvalitní zboží, které napodobuje drahé tradiční značky, je pak pro mnoho mladých lidí, kteří typicky nemají v této životní fázi moc peněz, jedinou cestou ke splnění konzumního snu,” říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.
Nerovný boj českých e-shopů
Podle českých e-shopů nesplňují tato tržiště povinnosti, které mu stanovují zákony, klame zákazníky a znevýhodňuje tak působení ostatních obchodníků na místním trhu. Česká obchodní inspekce tak v poslední době eviduje nemalý počet podnětů tuzemských firem. Na dotaz ohledně toho, jak je možné, že tržiště nabízí dopravu z Číny do ČR zdarma nebo za neobvyklé nízké ceny, odborníci odpovídají stejně – Temu je dotováno čínskou vládou. Tento faktor výrazně snižuje konkurenceschopnost a významně poškozuje českou ekonomiku.
Kdo nakonec ovládne e-commerce trh v roce 2025?
Z marketingového hlediska je skutečně náročné předpovědět, která z uvedených strategií nakonec dosáhne největšího úspěchu a zda tím zároveň odsune druhou platformu do pozadí. „Na jedné straně fandím pokusu o vytvoření vlastního ekosystému služeb, který v rámci e-commerce platformy Trendyol propojí malé a střední podniky napříč kontinentem. Na druhé straně mě jako marketéra bude zajímat, jak daleko se Temu se svým propracovaným a intenzivním marketingem dostane. Ať tak či onak, rok 2025 budou pro obě platformy skutečně klíčové,“ říká na závěr Honza Vašík, výkonný ředitel a jednatel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.
OLOMOUC, 19. prosince 2024: Do čela developerské a investiční skupiny Redstone se vrátil její zakladatel Richard Morávek. Od začátku letošního roku společnost vedla Romana Benešová, která měla za úkol skupinu připravit na naplnění strategické vize rozvoje. Misi završila úspěšným splněním klíčových kroků, zaměřených především na posílení vnitřních procesů řízení a rozvoj nemovitostního fondu MAX Realitní.
„Během působení Romany Benešové se podařilo realizovat stanovené cíle, mezi které patřila hlavně příprava skupiny na růst, rozšíření působnosti do dalších regionů a rozvoj nového projektu realitního fondu, a s tím spojenou nutnost posílení klíčových manažerských procesů. Paní Benešová přinesla odborné zkušenosti z prestižních českých i mezinárodních společností, což představuje zásadní přínos pro náš další rozvoj,” uvedl Richard Morávek, zakladatel skupiny Redstone, který se nyní vrací k výkonnému řízení. Jako hlavní vizionář skupiny bude dále naplňovat svoji strategii zaměřenou na dynamický růst společnosti a inovativní přístupy v developmentu a investicích. Romana Benešová se bude v budoucnu věnovat vlastním projektům, a vedle toho bude zakladateli skupiny Redstone poskytovat strategické poradenství.
Reorganizace personálních struktur představuje další krok v plnění dlouhodobé strategie společnosti, která se zaměřuje na rozvoj inovativních a kvalitních developerských projektů zejména v českých regionech a krajských městech, nové akvizice však chystá i v Praze.
O společnosti Redstone:
Investiční a developerskou skupinu REDSTONE založil v roce 2016 olomoucký podnikatel Richard Morávek. Skupina se zaměřuje na výstavbu a akvizice výnosových nemovitostí, včetně administrativních a rezidenčních objektů, retailových center a logistických hal. REDSTONE působí především v Olomouci, Praze, Pardubicích, Ostravě a Ústí nad Labem, kde přináší projekty s mezinárodně srovnatelnou kvalitou. Mezi klíčové projekty patří Galerie Šantovka, kancelářská budova Envelopa Office Center, rezidenční projekt Šantovka Living a připravované čtvrti Nová Velkomoravská a Nové Vítkovice. Redstone také rozvíjí výstavbu logistických center, například East Park Olomouc a Redstone Park Velká Bystřice. Své portfolio diverzifikují mezi vlastní developerské projekty a komerční nemovitosti generující stabilní příjem. Skupina REDSTONE se věnuje také řízení aktiv a realizaci dluhopisových programů. Od roku 2023 budují prémiový nemovitostní fond MAX REALITNÍ Fond SICAV pro kvalifikované investory, mezi jehož první akvizice patří projekty – Palác Pardubice, Galerie Šantovka a Envelopa Office Center. Více informací o skupině Redstone: https://www.rsre.cz/
PRAHA, 19. prosince 2024 – Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy se v listopadu udržely na podobně nízké úrovni, jako tomu bylo o měsíc dříve. Potvrzuje se tak nastavený trend, že útočníkům již většinou nejde o plošné zahlcení celé infrastruktury, ale soustředí se na specifické útoky. Zaměřují se tak cíleně například na subjekty kritické infrastruktury státu, soustředí se i přímo na aplikační služby a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech. Novinkou jsou i útoky, které „pouze“ zjišťují možné zranitelnosti a jsou přípravou na další, ještě lépe zacílené napadení. Nejvíce útoků míří již více než rok bez přestávky z Ruska, které se v listopadu vrátilo na první příčku i z pohledu intenzity útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.
„Poslední měsíce potvrzují dlouhodobě nastavený trend, že již v případě DDoS útoků dávno nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve obvyklé. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí ze serverů v datových centrech, ve kterých se jim evidentně daří pronajímat prostory. Zvyšují tak efektivitu svých útoků a servery provozující služby mohou jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Využívají také další typy útoků a soustředí se na kritickou infrastrukturu. Předpokládáme, že tento trend vydrží i v prosinci, protože ten zpravidla bývá z pohledu DDoS útoků klidnějším měsícem – útočníci se ve spojení se silným nákupním obdobím spíše soustředí na ransomware a další podvodné techniky,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.
„Novinkou jsou specifické útoky, které plošně skenují všechny IP adresy, které konkrétní firma využívá. Ačkoliv se takový útok tváří úplně obyčejně – že jeho cílem je zahlcení infrastruktury – není tomu tak. Primárním cílem je zjistit, na co je která IP adresa používána a jaké jsou v infrastruktuře firmy zranitelnosti. Díky tomu tak může poté přijít ještě lépe zacílený útok s mnohem zásadnějším dopadem na fungování podniku,“ doplňuje Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.
Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v listopadu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Evropy, která si prohodila prvenství s Asií. Stejný kontinent kraloval i z pohledu intenzity útoků. Co se týče zemí, tak již tradičně byl největší počet útoků z Ruska (bez přestávky od července loňského roku). Stejná země se po měsíční přestávce vrátila i na první příčku intenzity útoků. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu zůstal v listopadu na podobné úrovni, jako byl o měsíc dříve.
O FlowGuard
Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.
O společnosti ComSource
Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.
Více peněz a menší pracovní vytížení, aby měl člověk více volného času. Ten by lidé věnovali rodině, ale také sobě, aby na sobě mohli zapracovat, především na své postavě a fyzičce. Tak by se daly zjednodušeně shrnout výsledky velkého průzkumu zaměřeného na novoroční předsevzetí a životní styl, který pro společnost Pluxee zpracovala agentura Ipsos.
Předsevzetí jsou tradicí nejen u nás, ale i v mnoha dalších evropských zemích. Češi však patří mezi národy, kde jsou rozšířená opravdu silně. Dává si je kolem 80 procent lidí, nejčastěji s příchodem nového roku, ukázal aktuální průzkum společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), který pro ni zpracovala agentura Ipsos.
Předsevzetí rychle vyprchají, ale zaměstnavatelé mohou pomoci
Více než polovina (56 %) lidí vůbec předsevzetí nedodrží, anebo vezmou velmi rychlý konec. A někteří si je pro jistotu nedávají vůbec. Celých 41 procent Čechů uvedlo, že překážkou v dodržení cílů je pro ně nedostatek času, 40,5 procenta, že jim na to již nezbývá energie, 28 procent viní přílišné pracovní vytížení a 20,7 procenta přiznalo také nedostatek financí. „Shrnuto krátce, lidem chybí čas kvůli vysokému pracovnímu vytížení. A často také finance,“ konstatuje Tereza Knířová, šéfka komunikace v Pluxee.
Od svých zaměstnavatelů by si tak respondenti v drtivé většině (71,9 %) přáli zvýšení mzdy, navýšení stravenek a benefitů pro volný čas. Velká část by si přála i více dovolené a od zaměstnavatele navýšení příspěvku na ni.
Zdraví na prvním místě
Nejčastěji předsevzetí do roku 2025 směřují do oblasti fyzického zdraví. Skoro třetina respondentů by chtěla zhubnout, více než pětina se chystá pravidelně sportovat, téměř 19 procent lidí si chce zpevnit postavu. S tím úzce souvisí změna stravování, na což se chce v novém roce zaměřit 23 procent respondentů, a také na kvalitní spánek (21,4 %).
„Zajímavé je, že hubnutí v předsevzetích vede ve všech věkových kategoriích. Podíl se ale zvyšuje s vyšším věkem. Ve věkové kategorii 55-65 let by tak chtělo zhubnout 35,7 procenta lidí,“ komentuje výsledky průzkumu Tereza Knířová. Pokud jde o pohled ženy versus muži, po štíhlejší postavě touží více ženy (33,2 %) než muži (25,6 %).
To vyrýsované svaly jsou pro změnu doménou mladých. Ve věkové kategorii 25-34 let si toto předsevzetí dalo 28,5 procenta respondentů, zatímco ve věkové kategorii
35-54 let je to 18 procent a nad 55 let už jen 12 procent.
Na opačný konec spektra se dostalo přání zaměřit se na meditování/mindfulness (6,2 %) a předsevzetí chodit na terapii či koučink (2,2 %). Více relaxace a wellness by si chtělo dopřát necelých 15 procent respondentů. „Přitom v současné náročné době, kdy lidé čelí mnohdy v podstatě permanentnímu stresu a stále více také vyhoření v práci, by si duševní zdraví a celková psychická pohoda zasloužily zcela jistě větší pozornost. Pořád to ale není samozřejmost a je tu pro firmy velký prostor, jak svým lidem pomoci,“ konstatuje Tereza Knířová.
Lepší fyzička a hezčí postava
Důvod, proč předsevzetím kralují zrovna ta zaměřená na fyzické zdraví, je prostý. Primárním cílem pro téměř 42 procent respondentů je totiž zlepšení fyzické kondice. Následuje přání cítit se lépe ve svém těle (37,5 %), eliminovat zdravotní rizika do budoucna (35,1 %) a získat více energie (33,3 %). Třetina respondentů by pak chtěla zlepšit svoji psychickou pohodu.
Značné rozdíly lze u těchto cílů, kterých chtějí lidé dosáhnout, sledovat mezi pohlavími. Zatímco u lepší fyzičky je poměr vyrovnaný, cítit se lépe ve svém těle a mít víc energie chtějí v mnohem větší míře ženy. Například více energie by chtělo mít více než 37 procent žen, ale jen 28,7 procenta mužů. Také po větší psychické pohodě více touží ženy (34,8 %) než muži (26,8 %). Naproti tomu snížit zdravotní rizika do budoucna je cílem pro 40,4 procenta mužů, u žen je to 30 procent.
Ve zdravém životním stylu máme co dohánět
Z hlediska zdravého životního stylu na tom nejsme příliš dobře. Světová zdravotnická organizace doporučuje pohyb minimálně 30 minut střední intenzity 5x týdně. To podle průzkumu splňuje pouze 26 % dotázaných. Navíc 23 % Čechů uvedlo, že se se takové aktivitě věnuje méně než jednou za týden, což již zvyšuje zdravotní rizika. Frekvence pohybové aktivity se liší podle věku, kdy nejvíce času si na pohyb umí vyhradit lidé ve věkové kategorii 25-34 let, druhá příčka patří věkové kategorii 45-54 let. Méně často si zasportovat vyrazí ti z věkové kategorie 35-44 let. „Dá se předpokládat, že to souvisí i s životními etapami. V době, kdy jsou v rodině malé děti, nezbývá rodičům, tolik času pro sebe. Naopak v době, kdy je člověk ještě bez závazků, nebo kdy už má naopak děti odrostlé, se může svým aktivitám věnovat bez větších omezení,“ myslí si Tereza Knířová.
Nejčastěji dávají lidé přednost aktivitám, které jsou zdarma, například jdou na procházku či výlet, zaběhají si, vyrazí na kolo nebo si zacvičí doma jógu. Necelá čtvrtina pak cílí i na aktivity, kde musí zaplatit vstupné, členství nebo permanentku. Chodí tak plavat, cvičit do fitness centra, hrát tenis, v zimě jezdí lyžovat. Přiznávají ale, že je to i díky příspěvkům na sport od zaměstnavatele. „V tomto případě je vidět, jak jsou důležité cílené příspěvky na mimopracovní aktivity od zaměstnavatele. Protože bez nich by si někteří lidé na sport finance nevyčlenili,“ dodává Knířová.
Přiměřená porce spánku
Špatně na tom nejsou Češi ani co se týče spánku, který je jedním z nejdůležitějších pilířů zdravého životního stylu. Odborníci doporučují pro dospělé ideálně 7 až 9 hodin spánku. A toto rozpětí potvrdilo 67,4 procenta dotázaných v průzkumu.
Zdravě nejíme, alkohol nepijeme
Pro zdravý životní styl je důležitá také správná životospráva. Tady je také ještě co dohánět. Nemalá část lidí se totiž dost potýká s pitným režimem, který je nezbytný pro správné fungování těla. Podle průzkumu se ukázalo, že 13,6 procenta respondentů vypije méně než půl litru vody denně, anebo také žádnou. Nejčastěji lidé uváděli, že vypijí mezi 1,1 až 1,5 litru vody denně (26,9 %). „Doporučení odborníků se přitom pohybuje kolem 2 až 2,5 litru denně, což splňuje jen 10,5 procenta dotázaných. Pro mnoho lidí tedy může být právě nový rok ideální příležitostí se v této disciplíně zlepšit,“ říká Tereza Knířová.
Podobné je to se zdravým stravováním. Téměř pětina respondentů (19,2 %) přiznala, že se většinou zdravě nestravují, přes 6 procent dokonce, že se nestravují zdravě vůbec. Častěji tento prohřešek přiznávají muži než ženy. Skoro 40 procent dotázaných uvedlo, že se na kvalitu stravování příliš nesoustředí. A zhruba třetina (34,9 %) odpověděla, že si na zdravé stravě dávají opravdu záležet, přičemž se výrazně častěji jedná o ženy.
Alkoholu lidé příliš neholdují, nebo to alespoň uvedli v průzkumu. Vůbec ho nepije 27,9 procenta dotázaných, jednou až dvakrát za týden si víno či pivo dá zhruba třetina respondentů. Vysoký podíl těch, kteří alkohol nepijí vůbec nebo jen minimálně je přitom i mezi mladými lidmi.
Osobní a pracovní cíle nejsou tolik v kurzu
Fyzické zdraví a životní styl ovšem nejsou jedinými oblastmi, na které se lidé ve svých (nejen) novoročních předsevzetích zaměřují, i když o poznání méně často. Například osobní cíle nebo předsevzetí si pro nový rok neplánuje dát více než třetina dotázaných v průzkumu Pluxee, v pracovní oblasti je to dokonce 37,5 procenta.
„Pokud už si ale nějaké osobní předsevzetí lidé plánují dát, týká se nejčastěji rodiny a volného času. To opět poukazuje na důležitost work-life balance,“ upozorňuje Tereza Knířová. „A tento trend se jednoznačně promítá také do předsevzetí, která souvisí s prací. Celých 24 procent respondentů by totiž rádo snížilo svůj pracovní stres, 13,8 procenta by chtělo snížit také své pracovní vytížení, aby měli více času pro sebe a rodinu.“ Vyšší mzdu by chtělo více než 13 procent dotázaných.
Zdroj dat: Ipsos, zadavatel Pluxee
O značce Pluxee
Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.
Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.
Zájem o sdílení elektřiny z fotovoltaických elektráren (FVE) vzrostl meziročně zhruba dvojnásobně. Největší zájem je o sdílení elektřiny v rámci bytových domů. U rodinných domů je využití služby nižší asi o 60 procent než u bytových, vyplývá z dat společnosti SOMI. Osekání státní podpory má ale tento trend zásadně narušit.
„Sdílení nabírá na síle zejména díky rozvoji komunitní energetiky a novým technologickým možnostem,“ uvedla Yveta Sammon, výkonná ředitelka SOMI.
Po enormním zájmu Čechů o instalaci fotovoltaických elektráren na rodinné domy se poptávka letos přesunula do firemního sektoru a k majitelům bytových domů. Meziročně šlo podle SOMI asi o padesátiprocentní nárůst zakázek v tomto sektoru.
Těžká rána pro FVE v Česku
Změny v programu Nová zelená úsporám pro rodinné domy, které budou platit od 1. února 2025, však fotovoltaice v Česku zasadí těžkou ránu. Osekání podpory FVE velmi negativně ovlivní nejen občany, ale také firmy, které fotovoltaiku instalují. Rodinným domům s fotovoltaikou se sníží podpora na maximální výši 30 procent a podpora FVE bude zastropovaná na 5 kWp.
„V posledních dnech, po zprávách o změnách v podmínkách čerpání dotací, jsme zaznamenali zvýšený zájem až o 50 procent. Poptávka po projektování fotovoltaiky v následujících týdnech ale závratně klesne a zájem bude primárně o projektování firemních řešení fotovoltaiky a SVJ,“ popisuje Yveta Sammon.
Snížení dotací na FVE bude mít zásadní vliv na občany, kteří nestihnou využít čerpání dotací z obnovitelných zdrojů a jejich využití tak výrazně klesne. Další zásadní vliv bude mít rozhodnutí na fotovoltaické firmy.
Průměrná dotace byla doposud okolo 185 000 Kč
Letos směřuje nabídka více na bytové domy a sdružení vlastníků jednotek. Rozvoji chytrých fotovoltaik v bytových domech nahrává nová legislativa, která umožňuje sdílení energie. Průměrná částka za FVE je okolo 400 000 Kč. Průměrná výše dotace byla doposud okolo 185 000 Kč.
Přímé sdílení elektřiny v rámci komunitní energetiky je legislativně možné od července tohoto roku. Prakticky možné je už také sdílení v rámci dvou odběrných míst, stejně jako v rámci bytových domů.
Alternativně je možné využít službu virtuální baterie, kterou nabízejí někteří poskytovatelé. Přebytečná energie se v takovém případě uloží „virtuálně“ a vlastník ji může později čerpat zpět.
Česká technologická společnost SOMI již nainstalovala a spustila téměř 800 chytrých fotovoltaických elektráren (FVE). Letos dvakrát více než za celý loňský rok, kdy dodala asi 400 systémů s chytrým řízením na bázi umělé inteligence.
Denně aktualizovaný a odborný obsah, videoškolení či online podpora nejlepších českých odborníků v oblastech daní, mezd, účetnictví a personalistiky. Renomovaný projekt Poradce podnikatele po úspěších v privátní oblasti nyní nabízí pomocnou ruku krajům, obcím, celé řadě spolků nebo školám – od mateřských až po ty vysoké. A to prostřednictvím nově spuštěného odborného portálu Poradce pro veřejnou správu (PPVS).
Poradce pro veřejnou správu představuje spolehlivou zkratku k legislativě veřejné správy u pohledu daní, účetnictví, rozpočetnictví, personalistiky a mezd. Nabízí možnost předplatného pro širokou paletu partnerů působících ve veřejné správě – ať už se jedná o účetní, daňové poradce, ekonomické pracovníky, vedoucí účtáren a mzdových oddělení, auditory, či rozpočtáře, nebo ředitele, starosty, radní, tajemníky a hospodáře.
Uživatelé mají k dispozici aktuality z veřejné správy, novinky v legislativě a odborné články. Mezi řadou dalších benefitů nechybí ani nepřetržitá online podpora předních českých odborníků, kteří s PPVS spolupracují.
„Naším úkolem je pro nás, lidi, připravit v rámci portálu hodnotné, potřebné a využitelné informace pro více než půl milionů osob pracujících ve veřejném sektoru i pro lidi, kteří chtějí této rozsáhlé a složité oblasti, která ovlivňuje každého z nás, porozumět,“ říká doc. Ing. Hana Březinová, CSc., odborná garantka portálu.
„Jsem nadšená, že mohu jako garantka portálu napomoci k vytvoření rozumného rozcestníku, stromu informací, na kterém si každý z uživatelů může najít a utrhnout svoje jablko poznání,“ dodává doc. Březinová.
PPVS mohou využívat jak zástupci ministerstev, měst, obcí, krajů, územních správních úřadů, spolků, nadací, obecně prospěšných společností, ústavů nebo církevních a náboženských společností.
Speciální benefit nabízí platforma pro školy. Pokud si škola zakoupí PPVS, pedagogové i studenti obdrží bezplatný přístup do systémů Daně pro lidi a Mzdy pro lidi na celý školní rok. Známé informační portály jsou založené na stejném principu jako PPVS, nabízejí odbornou pomoc v oblasti legislativy v komerční sféře (účetnictví, ekonomika, mzdové účetnictví, personalistika atd.).
V případě PPVS se jedná o program podpory praktického vzdělávání na středních školách s ekonomickým zaměřením, obchodních a hotelových akademiích, který již více než 5 let českých i slovenských škol přináší společnost Poradce podnikatele.
Poradce pro veřejnou správu je zatím posledním projektem v portfoliu společnosti Poradce pro podnikatele, který v českém prostředí úspěšně funguje již více než třicet let. „Naším posláním je, abychom byli odborní, bez chyby, abychom pomáhali a byli srozumitelní. Proto tvoříme nejlepší řešení, vzděláváme, dáváme ‚štěstí‘ i oporu. Naši zákazníci neselžou, neudělají chybu,“ tvrdí Juraj Málik, majitel Poradce pro podnikatele.
Do konce letošního roku existuje možnost vyzkoušet si prémiový přístup do PPVS zdarma. Stačí se jednoduše zaregistrovat na https://www.ppvs.cz/uzivatel/registrace a získat bezplatný sedmidenní přístup.
Nejoblíbenější je letiště, frčí burgery a hranolky, překvapí cesty do porodnic a české firmy jezdí nejvíc na světě
V Praze, 19. prosince 2024 – Rok 2024 přinesl rekordy i kuriozity: nejdelší jízda z koncertu Eda Sheerana, přes 60 tisíc kilometrů najetých jediným řidičem nebo tisícovka porcí hranolek objednaných denně. Češi se zamilovali do cheeseburgerů, mazlíčci do cestování Boltem a rodiče dokonce čtyřikrát využili sdílené auto pro cestu do porodnice. A když k tomu přidáme fanouška koloběžek, který najezdil 948 jízd, je jasné, že Bolt letos doslova ovládl české silnice, jídelní stoly i cyklostezky.
Letiště vládne, rekordman najezdil přes 60 tisíc jízd
Právě končící rok znamenal z pohledu partnerských jízd velkou expanzi. Boltu se jako jediné platformě podařilo pokrýt všechna krajská města. Nově přibyly Pardubice, Jihlava, Zlín a Ústí nad Labem. Zároveň byla v Brně spuštěna první dedikovaná EV kategorie v republice. Bez překvapení se nejoblíbenějšími destinacemi roku 2024 pro cestující v Čechách stalo Hlavní nádraží v Praze a terminál 2 letiště Václava Havla, odkud následně pokračovali ke svým letům do zemí Evropské unie.
Nejvíce se činil na platformě cestující, který najezdil celkem 1936 jízd. I jeho obdivuhodný výkon bledne ve srovnání s Jihoafričanem, který zvládl za rok 2024 dokonce přes 3000 cest s Boltem.
Pikantní pak byla téměř 151 kilometrů dlouhá jízda z koncertu Eda Sheerana v Hradci Králové. Jeho fanoušek nechtěl spoléhat na vlak, a tak se vypravil z Hradce do Prahy Boltem. Nejdelší ale nebyla. Nejdále cestoval “rider” který si vyrazil z Prahy až do dalekého německého Mannheimu. Přestože se s 505 ujetými kilometry jednalo o jednu z nejdelších jízd po celém světě, ve srovnání s tou rekordní z Kypru měřící 817 kilometrů výrazně bledne.
V České republice roste i zájem o jízdy se zvířecími mazlíčky. Jejich počet za rok vzrostl téměř dvojnásobně na 157 tisíc jízd. Celosvětově jsou ale nejoblíbenější jízdy překvapivě na Ukrajině, kde se uskutečnilo více než milion takových jízd.
Bolt Food doručil statisíce hranolek i „kilometry“ kebabů
Jedno jídlo vládne všem… a je to nepřekonatelný „číz“. Oblíbený cheeseburger je jistota, kterou si lidé objednávají dennodenně, v každou hodinu. Kromě burgerů ale Češi milují také pizzu a kebab. A třeba konkrétně durum kebabů si objednali tolik, že by to vystačilo na cestu dlouhou 12,4 kilometrů. Porcí hranolek – klasice mezi přílohami k burgerům – si zase objednali 363 tisíc. To dělá tisícovku objednávek denně.
Loni se nejaktivnější uživatel blížil pěti stům objednávek. Letos je rekordmanem labužník, který si během jediného roku nechal přivézt celkem 903 jídel. Největší objednávku si pak připsal Pražan, který si mohl následně s kamarády pochutnat na celkem 81 různých položkách jídla či pití.
To je ale nic ve srovnání s Litevcem, který si nechal dovézt rovnou 452 jídel v rámci jedné objednávky. Anebo Portugalcem, který za jeden „order“ zaplatil neskutečných 1 800 eur, tedy 45 000 korun.
Maratonec na koloběžce, 4 cesty do porodnice s Bolt Drive
Elektrokoloběžky se stávají stálým prvkem městské mobility. Nejaktivnější uživatel v Česku absolvoval 948 jízd na zelené koloběžce. Jeden z uživatelů v Praze se zase rozhodl využít elektrokoloběžky nejen jako způsob dopravy „poslední míle“ a dokázal na ní najet 41 kilometrů. Všechna čísla však blednou před výkonem cestujícího z Německa, který si ze zelených koloběžek udělal osobní dopravu. Za rok 2024 totiž zvládl přes 4 000 cest, což dělá v průměru téměř 11 jízd na den. Pro nejmenovaného Ira v městečku Kilkenny zase elektrokoloběžka nepředstavuje způsob, jak se dopravit na krátkou vzdálenost. Zvládl totiž na koloběžce odjet neskutečných 52 kilometrů.
Rok 2024 znamenal také start novinky Bolt Drive, tedy sdílených aut v České republice. A někteří uživatelé si službu hned oblíbili. Nejaktivnější uživatel najezdil celkem 691 jízd. Rekordmanem je zase řidič, který automobilem se zeleným logem na boku ujel 6 695 kilometrů. To je třeba vzdálenost vzdušnou čarou až do USA. V portfoliu má Bolt Drive hned několik modelů, ale nejoblíbenějším bylo Audi A3. Sdílená mobilita také přispěla k populačnímu růstu v České republice. Hned čtyřikrát využili cestující některý vůz pro cestu do porodnice.
České firmy najezdily celosvětově nejvíc kilometrů
Bolt funguje i jako řešení pro firmy, v rámci sekce Bolt Business. A právě firmy dotáhly Česko na vrchol v celosvětových žebříčcích jízd. Konkrétně nejmenovaná společnost, která zvládla celkem 10 714 jízd a celkem 143 863 kilometrů v rámci firemního účtu. Díky platformě nemusela řešit složité papírování a „cesťáky“.
„Rok 2024 ukázal, jak moc se služby Bolt staly součástí každodenního života v České republice. Ať už šlo o rekordní jízdy na letiště, tisíce porcí cheeseburgerů, nebo dokonce cesty do porodnice, sdílená mobilita a doručování mění způsob, jakým Češi přemýšlejí o dopravě a pohodlí. S více než 200 miliony uživateli po celém světě se dál přibližujeme naší vizi měst pro lidi, ne pro auta. V příštím roce chceme pokračovat v inovacích, díky kterým bude život ve městě ještě příjemnější a udržitelnější,“ říká Josef Ruckl, generální manažer společnosti Bolt pro Českou republiku a Slovensko.
A zkontrolovat své roční statistiky mohou i uživatelé platformy. Na svém profilu mají možnost se podívat na Bolt Rewind, tedy rok 2024 v kostce. Kolik kilometrů najezdili na čtyřech i dvou kolech nebo kolik času strávili s Boltem za uplynulý rok.
100 milionů eur na bezpečnost
Společnost Bolt investuje v příštích třech letech 100 milionů eur do bezpečnosti, aby jízdy s její platformou byly ještě jistější a příjemnější. V týmu pro bezpečnost, který má přes 500 expertů po celém světě, se rodí technologické inovace, nonstop podpora, chytré preventivní funkce a intenzivní vzdělávací kampaně. Nové nástroje jako ověřování jízd, jedinečné kódy pro kontrolu pasažéra a řidiče nebo funkce Ride Check se postarají, aby se každý mohl cítit na cestách v klidu a pohodě.
Zároveň Bolt vylepšuje stávající prvky, například před rokem spuštěný audio záznam pro vyšetřování incidentů v případě, že se cestující necítí bezpečně nebo důvěryhodné kontakty, ke kterým se můžete obrátit, pokud něco nejde podle plánu. Tímto komplexním přístupem a úzkou spoluprací s organizacemi jako ProFem Bolt nejen reaguje na možné problémy, ale hlavně se jim i snaží předcházet.
O Boltu
Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží více než 200 milionům zákazníků ve 50 zemích a 600 městech po celém světě. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.