Více veřejného cloudu a miliardy do průmyslových aplikací: Využívání cloudu v České republice se do tří let výrazně promění

Praha, 17. února 2025 – Do roku 2028 čeká cloudové prostředí v České republice řada proměn. Změní se technologie i způsoby jejich každodenního použití. Podle analýzy společnosti Atos vzroste podíl aplikací a infrastruktury využívající veřejný cloud ze současné poloviny na téměř 70 %. Z pohledu uživatelů nejvíce poroste zájem o specializované průmyslové aplikace. Jejich trh se více než zdvojnásobí ze současných 2 miliard korun na 5,5 miliardy v roce 2028. Naopak klesající trend bude v oblasti kancelářských aplikací, tvorby obsahu a spolupráce na dálku.

„Cloud razantně mění IT prostředí. Využívání cloudu navíc s každým rokem zrychluje, aktuálně i díky nástupu AI, které běžně začínají využívat organizace napříč odvětvími,“ říká Michal Pechát, Service Delivery Manager pro cloudové služby ve společnosti Atos. Ta patří mezi světové lídry v oblasti cloudu. Na českém trhu se specializuje především na řešení Microsoft Azure a investuje do rozšíření kompetencí na Amazon Web Services, kde má celosvětově téměř 3 tisíce certifikací. Podle analýzy společnosti Atos čeká do roku 2028 cloudové prostředí v Česku řada změn.

Objem financí, které podniky investují do cloudových služeb, aplikací a infrastruktur se do roku 2028 téměř zdvojnásobí. Zatímco ke konci loňského roku se jednalo o trh v hodnotě 22,8 miliardy korun, za tři roky se bude pohybovat kolem 42,7 miliardy. „Růst je v podstatě stejnoměrný ve všech třech zmíněných oblastech. Zajímavá je proměna v prostředí aplikací,“ říká Michal Pechát. „Významně poroste podíl specializovaných průmyslových aplikací. Z 16 % stoupnou na 23 %. Naopak z 25 % na 19 % se zmenší množství aplikací pro kancelářské práce, vytváření obsahu a vzdálenou práci.“ Vyjádřeno penězi bude mít trh průmyslových aplikací hodnotu 5,5 miliardy Kč, „kanceláře“ pak o 0,9 miliardy méně.

„Doma“ jen to nezbytné, zbytek „na veřejnost“

Proměnou do roku 2028 projde také poměr využívání veřejného a privátního cloudu. Většinu získá ten první nejen z pohledu infrastruktury, ale také nasazení, resp. provozování aplikací. „Je to logický vývoj,“ poznamenává Michal Pechát. „Provozování vlastní IT infrastruktury nebo privátního cloudu je pro společnosti zavazující ekonomicky a technologicky. Ve svém si tak nechávají jen aplikace, které to vyžadují z technického hlediska, nebo jejich provoz v cloudu neumožňuje regulace. Všechno ostatní přesouvají do veřejného cloudu, který mohou škálovat směrem nahoru i dolů. Je však potřeba dobře uvážit, které aplikace a jakým způsobem do cloudu migrovat.“

Vyjádřeno procenty se u infrastruktury jedná o posun ze současných 49 % na 63 % v roce 2028. Pokud jde o aplikace, tam podíl veřejného cloudu vzroste z 52 % na 68 %.

O společnosti Atos

Atos je globálním lídrem v digitální transformaci se 107 000 zaměstnanci a s ročním obratem ve výši více než 11 miliard EUR. Skupina, která je evropskou jedničkou v oblasti kybernetické bezpečnosti, poskytování cloudových služeb a výpočetní techniky s vysokým výkonem, poskytuje end-to-end řešení na míru pro všechna průmyslová odvětví v 69 zemích. Společnost Atos, průkopník v oblasti dekarbonizačních služeb a produktů, se zavázala poskytovat svým zákazníkům bezpečná a dekarbonizovaná digitální řešení. Atos je SE (Societas Europaea), kótovaná na Euronext Paris.

Cílem společnosti Atos je napomáhat ve vytváření budoucnosti informačních technologií. Svými odbornými znalostmi a službami podporuje rozvoj vědomostí, vzdělávání a výzkumu multikulturním přístupem a přispívá k rozvoji vědeckotechnické excelence. Atos na celém světě umožňuje svým zákazníkům a zaměstnancům, jakož i členům společností, aby žili, pracovali a rozvíjeli se udržitelně v bezpečném informačním prostoru.

Pluxee již pátým rokem mění staré karty na stromy

Největší poskytovatel zaměstnaneckých benefitů v ČR, společnost Pluxee (dříve Sodexo Benefity), pokračuje v boji proti plastovému odpadu. Již popáté vyzývá držitele benefitních karet k jejich recyklaci – stačí je poslat zpět a Pluxee se postará o jejich ekologické zpracování. Navíc za každou vrácenou kartu přispěje na výsadbu stromů po celé republice. Díky této iniciativě už bylo vysázeno zelené dědictví v hodnotě téměř 320 tisíc korun.

Společně k zelenější budoucnosti
„Máme radost, že se v loňském roce podařilo nasbírat téměř dvojnásobek karet oproti předchozímu roku – v roce 2023 to bylo 6 254 karet a v roce 2024 jsme překonali rekord s 11 072 vrácenými kartami,“ říká Tereza Knířová, tisková mluvčí Pluxee. „Za čtyři roky existence projektu jsme společně zrecyklovali přes 30 tisíc plastových karet a podpořili výsadbu stromů částkou téměř 320 tisíc korun. Letos chceme tuto částku ještě navýšit a opět pomoci financovat komunitní výsadby stromů po celé České republice.“

Dejte starým kartám nový smysl
„Plastový odpad se rozkládá stovky let, a proto je jeho recyklace zásadní pro udržitelnou budoucnost. To, jak s ním dnes naložíme, ovlivní generace po nás. I proto jsme jako první u nás přišli s tímto nápadem,“ doplňuje Tereza Knířová.

Tento projekt si získal silnou podporu nejen mezi zaměstnanci, ale i mezi firmami. Do loňského ročníku se zapojily například Komerční banka nebo Škoda Auto společně s Odbory KOVO. „Jsme rádi, že jsme našim zaměstnancům pomohli podpořit životní prostředí. Během pár měsíců se nám podařilo vybrat zpět 4 504 karet s propadlou platností. Díky našim kartám tak Pluxee darovalo na výsadbu stromů po celé republice 45 040 Kč,“ říká Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady.

Díky recyklaci starých karet nevzniká zbytečný odpad – naopak nacházejí nové využití. Z recyklovaných plastů už vznikly například lavičky, které dnes slouží veřejnosti v Technoparku v Liberci.

Každá karta se počítá!
Stejně jako v předchozích letech Pluxee za každou vrácenou kartu věnuje 10 korun Nadaci Partnerství v rámci iniciativy Sázíme budoucnost. Díky těmto příspěvkům dobrovolníci po celé republice vysazují nové aleje, remízky a větrolamy, které pomáhají krajině lépe hospodařit s vodou a bojovat proti erozi a extrémním teplotám.

Jak vrátit karty

Do projektu se mohou zapojit jednotlivci i firmy, stačí stravenkové nebo volnočasové karty, kterým skončila platnost, do konce května donést nebo poslat do sídla Pluxee na adresu:

O značce Pluxee

Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.

Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: www.pluxee.cz

Když prevence selže. ČMIS spouští ransomware pohotovost, která okamžitě pomůže napadeným firmám

Praha 17. února 2025 – Nedostatek zkušeného personálu, vysoké náklady i naléhavější potřeby byznysu. To je jen pár důvodů, proč kybernetická bezpečnost zůstává pro řadu firem výzvou, kterou je pro ně obtížné efektivně řešit. Z průzkumu společnosti ČMIS vyplývá, že až 80 % středně velkých firem, na něž se nevztahuje regulace, se touto oblastí zabývá jen okrajově nebo vůbec. Podle statistik za loňský rok NÚKIB eviduje rekordní počet úspěšných ransomware útoků (268), přičemž skutečný počet by mohl být až trojnásobný. V mnoha případech chybí připravený plán nebo odborný postup, co dělat dál. Firmy se rázem dostanou do situace, ze které nevidí cestu ven, provoz stojí a škody narůstají. ČMIS na tento problém reaguje spuštěním ransomware pohotovosti, která firmám pomůže nejen s prevencí, ale i poté, co se stanou obětí útoku.

„Každý ví, které číslo volat, když má vysokou horečku. Málokterý šéf vám ale okamžitě poví, co dělat, když jeho firmu napadne ransomware. Obvykle začne problém hasit až na poslední chvíli, protože se jinak primárně věnuje naléhavým potřebám byznysu. Rozumíme tomu, že chybí čas, personální kapacity nebo odborné znalosti, jak se před kybernetickými hrozbami nejen chránit, ale i jak v případě incidentů postupovat. Právě proto ČMIS přichází s řešením, které firmám přispěchá na pomoc: ransomware pohotovost. Když dojde k problémům, naše služba funguje jako záchranka – přijedeme, zajistíme základní životní funkce a postaráme se o to, aby se firma co nejrychleji vrátila do běžného provozu,“ vysvětluje Václav Svátek, generální ředitel a zakladatel ČMIS.

Ransomware útoky jsou dnes realitou, na kterou se každá firma musí připravit. Řešení kyberútoku bývá pro firmy velice frustrující – kromě času a peněz navíc hrozí ztráta reputace u zákazníků i partnerů. ČMIS proto nabízí služby, které jdou za hranice prevence. „Když nás firma kontaktuje, jednáme okamžitě. Naše služby jsou dostupné 24/7. Máme připravený krizový plán, který zahrnuje detekci útoku, izolaci postižených systémů a okamžitou obnovu dat. Následuje zavedení ochranných opatření, aby se situace neopakovala,“ dodává Svátek.

Krok za krokem. Jak ČMIS zvládá ransomware útoky:

Detekce a analýza útoku

  • Identifikace typu ransomwaru
  • Vyhodnocení závažnosti a rozsahu škod
  • Analýza šíření ransomwaru a zasažených oblastí

Izolace napadených systémů

  • Odpojení zasažených zařízení od sítě
  • Uzamčení přístupových bodů, aby se zastavilo šíření hrozby
  • Shromažďování dat pro pozdější analýzu

Krizové řízení a vyjednávání s útočníky

  • Přebírání krizového řízení, pokud je to nutné
  • Vyjednávání s útočníky na základě prověřených krizových plánů
  • Minimalizace škod a rychlá obnova

Obnova dat a systémů

  • Využití kapacity vlastního datového centra pro obnovu kritických dat a systémů
  • Odstranění škodlivého kódu a bezpečné zprovoznění aplikací

Implementace ochranných opatření

  • Zavedení nových bezpečnostních nástrojů
  • Nastavení procesů pro dlouhodobou ochranu dat a provozu

Podpora firem v krizových situacích

Ransomware útoky se stávají novou realitou podnikání. ČMIS pomáhá nejen zvládat důsledky, ale i nastavovat preventivní opatření. Zároveň zajistí důkladné zálohování, které je nezbytnou podmínkou pro obnovení provozu firmy. Klientům garantuje, že v případě napadení nepřijdou o více dat než za posledních 24 hodin, což nenabízejí ani velcí cloudoví hráči. ČMIS rovněž školí zaměstnance, aby byli lépe připraveni na možné hrozby, a zároveň kontroluje a vylepšuje zálohovací procesy, které jsou klíčové pro minimalizaci škod v případě útoku. Důležitou součástí prevence je také implementace moderních ochranných nástrojů a nastavení bezpečnostních politik, které zajistí nepřetržitou ochranu.

„Bezpečnost není jednorázová záležitost, ale kontinuální proces. Firmy by měly mít plán, který ochrání jejich data i provoz. Když už dojde k útoku, je klíčové mít po ruce odborníky, kteří vědí, co dělat,“ uzavírá Svátek.

Zkušenosti ČMIS ukazují, že efektivní reakce na ransomware útoky vyžaduje kombinaci odborných znalostí, moderní infrastruktury a precizního plánování. Ransomware pohotovost ČMIS proto představuje nejen okamžitou pomoc v krizových situacích, ale také dlouhodobého partnera, který firmám pomáhá minimalizovat rizika a zajistit bezpečnost i do budoucna.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlik Group či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům MSSQL licence za nejvýhodnější cenu na českém trhu a také má nejvýhodnější cenové plány pro službu MS 365.

Zima s Infinixem je HOT. Top modely dorazí v březnu

Nejnovější řada zařízení Infinix ze série HOT 50 je již k dispozici v českých obchodech. Na pultech najdete tři modely: HOT 50 za cenu 3 899 Kč, HOT 50 5G za cenu 3 299 Kč a HOT 50i za cenu 2 899 Kč. Další novinkou je SMART 9HD za pouhých 2 199 Kč.

Společnost Infinix uvedla na český trh začátkem roku novinky ve svých základních řadách HOT a SMART. Řada HOT50 přináší nejen špičkovou výdrž baterie, ale i moderní funkce pro náročnější uživatele. Novinky se mohou pochlubit úspornými 5000mAh bateriemi s nabíjením 18W. Nejlevnější SMART 9HD pak při stejné kapacitě baterie nabíjí po kabelu rychlostí 10W.

Infinix HOT 50 5G: Špičková konektivita a dlouhá výdrž

nový smartphone HOT50 5G, který přináší výkonný procesor MediaTek Dimensity 6300, plynulý displej se 120Hz obnovovací frekvencí a podporu nejrychlejších mobilních sítí za dostupnou cenu. Novinka je navržena pro mladé uživatele a dynamický životní styl, kde hrají klíčovou roli rychlost a konektivita. Díky 5G připojení nabízí HOT50 5G bleskové stahování, plynulé streamování i okamžité reakce v online hrách. Velký displej s Full HD+ rozlišením a vysokou obnovovací frekvencí zajišťuje plynulý vizuální zážitek, zatímco výkonná baterie s dlouhou výdrží umožňuje celodenní používání bez obav z vybití.

Cena: 2 899 Kč

Infinix HOT 50i: Dostupný výkon

Model HOT 50i je k dispozici ve verzi s 4 GB RAM a 128GB úložištěm s možností rozšíření až na 8 GB RAM. O výkon se stará procesor Helio G81. Smartphone se chlubí 120Hz displejem, dvojicí hlasitých reproduktorů a silným bleskem s funkcí svítilny, který dosvítí až na vzdálenost 5 metrů.

Cena: 3 299 Kč

Infinix HOT 50: Elegantní design a spolehlivý výkon

Model HOT 50 pohání procesor Helio G100 s certifikací TÜV SÜD. V Česku a na Slovensku je dostupný v paměťové variantě 8/128 GB s možností rozšíření až na 16 GB RAM. Displej se 120Hz obnovovací frekvencí zajišťuje plynulý obraz a tělo telefonu je tenké pouhých 7,7 mm, což z něj dělá stylový a pohodlný smartphone.

Cena: 3 899 Kč

SMART9 HD: Spolehlivost za skvělou cenu

SMART9 HD sice může být základním smartphonem, ale stále kombinuje elegantní design, spolehlivý výkon a atraktivní cenu. Novinka je navržena pro uživatele, kteří hledají spolehlivý telefon na každodenní použití, ať už pro komunikaci, sociální sítě nebo multimediální zábavu. Velký 6,6” HD+ displej poskytuje jasný a plynulý obraz, zatímco výkonná baterie s kapacitou 5000 mAh zajišťuje dlouhou výdrž na jedno nabití. Díky optimalizovanému systému zvládá SMART9 HD plynulý chod aplikací a efektivní multitasking i při náročnějším používání.

Nový Infinix SMART9 HD je také vybaven inteligentním fotoaparátem, který dokáže zachytit živé a ostré snímky ve dne i v noci. Uživatelé ocení moderní minimalistický design a praktické funkce, které usnadňují každodenní život, jako je odemykání obličejem či optimalizovaný energetický režim. Infinix tímto modelem potvrzuje svou snahu přinášet dostupné technologie bez kompromisů, čímž SMART9 HD představuje ideální volbu pro každého, kdo hledá stylový, spolehlivý a cenově výhodný smartphone.

Cena: 2 199 Kč

Infinix HOT 50 Pro+: Špičková baterie a pokročilé nabíjení

Model HOT 50 Pro+ je vybaven robustní 5000mAh baterií, navrženou pro spolehlivé používání po dobu až čtyř let. Podporuje 33W pokročilé rychlonabíjení a nabízí tři režimy nabíjení s různou rychlostí: Hyper, Smart a Low-Temp. Mezi pokročilé funkce patří také Bypass Charging a ochrana proti přebíjení přes noc, což pomáhá prodloužit životnost baterie a zajistit, že telefon splní požadavky každého životního stylu. Telefon je vybaven 6,78″ AMOLED FHD+ displejem s obnovovací frekvencí 120 Hz a 50Mpx hlavním fotoaparátem se čtyřnásobným bleskem. Se svou ultratenkou konstrukcí o tloušťce 6,8 mm patří mezi nejštíhlejší smartphony na trhu. Tento model doplní v Česku a na Slovensku ještě HOT 50 Pro. Detaily o obou produktech a lokální ceny očekáváme v průběhu března.

Dostupnost a speciální akce

Nové modely Infinix jsou k dostání v autorizovaných prodejnách a všech partnerů. Smartphony HOT50 Pro+ a HOT 50 Pro budou dostupné v průběhu března.

Specifikace:

HOT50 5G
  • 5000mAh baterie s 18W nabíjením po kabelu
  • 6.78“ IPS dispej se 120Hz obnovovací frekvencí
  • Paměť 8/128 GB s možností rozšíření na 16 GB
  • MediaTek Procesor MediaTek Dimensity 6300
  • 48 Mpx hlavní fotoaparát se čtyřnásobným bleskem
  • 8 Mpx přední fotoaparát s bleskem
  • USB-C
  • OS Android 14 s XOS 14.5
HOT50
  • 5000mAh baterie s 18W nabíjením po kabelu
  • 6.78“ FHD+ dispej se 120Hz obnovovací frekvencí
  • Paměť 8/128 GB s rozšiřitelnou RAM na 16 GB
  • MediaTek Procesor Helio G100
  • 50 Mpx hlavní fotoaparát se duálním bleskem
  • 8 Mpx přední fotoaparát s bleskem
  • NFC
  • USB-C
  • OS Android 14 s XOS 14.5
HOT50i
  • 5000mAh baterie s 18W nabíjením po kabelu
  • 6.7“ dispej se 120Hz obnovovací frekvencí
  • Paměť 4/128 GB s rozšiřitelnou RAM na 8 GB
  • MediaTek Procesor Helio G81
  • 48 Mpx hlavní fotoaparát se duálním bleskem a funkcí baterky s dosahem 5 metrů
  • 8 Mpx přední fotoaparát s bleskem
  • NFC
  • USB-C
  • OS Android 14 s XOS 14.5
SMART 9 HD
  • 5000mAh baterie s 10W nabíjením po kabelu
  • 6.7“ IPS dispej se 120Hz obnovovací frekvencí
  • Paměť 4/64 GB s rozšiřitelnou RAM na 8 GB
  • MediaTek Procesor Octa-core 8×2.2 GHz Cortex-A53
  • 13 Mpx hlavní fotoaparát s bleskem
  • 8 Mpx přední fotoaparát s bleskem
  • USB-C
  • OS Android 14 s XOS 14.5

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

O společnosti Infinix:

Společnost Infinix Mobility, založená v roce 2013, je rychle rostoucí technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení značky Infinix po celém světě. Jedná se o módní, efektivní a cenově dostupná inteligentní zařízení zaměřená na mládež, která poskytují uživatelům po celém světě přístup k nejnovějším technologiím ve své třídě. Více informací naleznete na: http://www.infinixmobility.com/cz

Nový malware útočí na počítače se systémem macOS, krade přihlašovací údaje, citlivá data a umí se vyhnout detekci

  • Společnost Check Point odhalila novou verzi malwaru Banshee Stealer, který se zaměřuje na systém macOS a krade přihlašovací údaje, kryptopeněženky a další citlivá data.
  • Nejnovější verze Banshee používá šifrování převzaté z XProtect společnosti Apple, takže antivirové systémy tento malware přehlédly.
  • Kyberzločinci šířili Banshee pomocí phishingových stránek a falešných repozitářů GitHub, přičemž hrozbu často maskovali za populární software, jako je Chrome a Telegram.

PRAHA – 14. února 2025 Systém macOS je stále populárnější a má více než 100 milionů uživatelů po celém světě. Proto se stává atraktivnějším cílem pro kyberzločince. Navzdory pověsti bezpečného operačního systému upozorňuje společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, na nárůst sofistikovaných hrozeb, jako je Banshee Stealer.

Mnoho uživatelů si myslí, že macOS kvůli unixové architektuře a historicky nižšímu podílu na trhu je před kyberzločinci v bezpečí. Systém sice obsahuje robustní bezpečnostní funkce, jako jsou Gatekeeper, XProtect a sandboxing, ale vzestup malwaru Banshee Stealer připomíná, že žádný operační systém není zcela imunní vůči kybernetickým hrozbám.

„Tento nenápadný malware se infiltruje do zařízení a nepozorovaně splyne s běžnými systémovými procesy. Přitom krade přihlašovací údaje, informace o softwaru i hardwaru, kryptopeněženky a citlivá data. Vše pak odesílá na řídicí servery v podobě zašifrovaných souborů. Využívá například i různá vyskakovací okna, která mají vypadat jako legitimní systémové výzvy, takže si uživatel nemusí všimnout podvodu a zadá přihlašovací údaje,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert, Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Banshee dělá mimořádně nebezpečnou hrozbou zejména jeho schopnost vyhnout se detekci. Dokonce i zkušení IT profesionálové mají problém odhalit jeho přítomnost. Banshee Stealer není jen dalším malwarem, je to důrazné varování pro uživatele, aby přehodnotili své bezpečnostní předpoklady a přijali proaktivní opatření k ochraně svých dat.“

Přihlašovací panel Banshee

Banshee Stealer se objevil v polovině minulého roku a byl nabízen za 3000 dolarů na undergroundových fórech, jako jsou XSS a Exploit, a také na Telegramu jako „stealer jako služba“. Koncem září identifikoval Check Point novou verzi. Její vývojáři ukradli a použili šifrovací algoritmus z antivirového enginu XProtect společnosti Apple. To pravděpodobně umožnilo, aby se Banshee více než dva měsíce vyhýbal detekci antivirovými enginy. Během této doby jej hackeři šířili prostřednictvím phishingových stránek, škodlivých repozitářů GitHub a maskovali jej za populární softwarové nástroje, jako jsou Chrome, Telegram a TradingView.

Kyberzločinci používali jako klíčový způsob distribuce repozitáře GitHub. Tyto kampaně se zaměřovaly na uživatele systému macOS a současně pomocí malwaru Lumma Stealer na uživatele systému Windows. Ve třech vlnách byly vytvořeny škodlivé repozitáře, které napodobovaly populární software a lákaly uživatele ke stažení. Repozitáře vypadaly legitimně, s dobrým hodnocením a recenzemi, aby získaly důvěru uživatelů před spuštěním škodlivých kampaní.

Významný obrat přišel v listopadu 2024, kdy zdrojový kód malwaru Banshee unikl na undergroundovém fóru XSS a malware byl stažen z prodeje. Únik vedl k lepší detekci antivirovými enginy, ale zároveň vyvolal obavy z vývoje nových variant dalšími hackerskými skupinami.

Organizace si musí uvědomit rizika, která moderní malware představuje. Hrozí nákladné úniky, které mohou mít likvidační dopad na pověst organizace, cílené útoky na kryptopeněženky a narušení provozu maskovaným malwarem.

 

V listopadu 2024 sice došlo k úniku zdrojového kódu Banshee a operace byly oficiálně ukončeny, ale Check Point identifikoval několik nových kampaní, které tento malware šíří prostřednictvím phishingových stránek. Kdo za útoky stojí, ale není zatím jasné.

Jedna z nejnovějších verzí odstranila kontrolu ruštiny. Předchozí verze ukončovaly činnost, pokud zjistily ruštinu, pravděpodobně proto, aby se vyhnuly cílení na konkrétní regiony. Odstranění této funkce naznačuje rozšíření potenciálních cílů.

Organizace musí používat proaktivní bezpečnostní řešení, pokročilé nástroje a vzdělávat zaměstnance, aby se dokázaly před podobně sofistikovanými hrozbami ochránit.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Společnost BDO získala ocenění Největší poradenská firma roku 2024 a slaví i další úspěchy

Praha, 14. února 2025 – Poradenská společnost BDO získala ocenění Největší poradenská firma roku 2024 v rámci soutěže „SLUTO DAŇOVÁ & ÚČETNÍ firma roku 2024“. Soutěž uděluje titul Největší poradenské firmy roku jak na základě tržeb na českém trhu, tak dle celkového počtu zaměstnanců, přičemž BDO se umístilo na první příčce v obou těchto kategoriích. Zároveň v další kategorii zaznamenal úspěch Jiří Pospíšil, metodik účetnictví a IFRS expert z BDO, který byl vyhlášen Účetní osobností roku 2024.

„Obrovské poděkování za tento úspěch a za to, že jako BDO rosteme a jsme úspěšní, patří především našim lidem, jejich odborným znalostem a snaze se stále vzdělávat, ochotě sdílet znalosti a zkušenosti mezi sebou, poctivé práci a vysokému nasazení v klientské práci,“ komentuje Petr Slavíček, vedoucí partner auditních služeb a předseda představenstva společnosti BDO Czech Republic. „Kouzlo této soutěže vidím také v tom, že pomáhá zviditelnit ty nejlepší odborníky, kteří posouvají celý obor dál, podílejí se na zvyšování kvality poradenských služeb a jdou příkladem mladým talentům, kteří na konkrétních příkladech vidí, že tato profese má budoucnost,“ dodává.

V další kategorii, Účetní osobnost roku 2024, zvítězil Jiří Pospíšil, který se v roli manažera specializuje na metodiku účetnictví a IFRS. Zároveň vyučuje na Fakultě financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze a věnuje se lektorské a výzkumné činnosti zaměřené na účetnictví podnikových kombinací a oceňování podniků. Na třetím místě v této kategorii se pak umístila Lucie Formanová, která působí na Mendelově univerzitě v Brně, na jejíž půdě organizuje soutěž Zaúčtuj To! ve spolupráci s BDO a dalšími partnery.

„Za odbornou podporu děkuji svým kolegům z BDO, účetním, daňařům i auditorům, se kterými spolupracuji již osm let. Velkou oporou mi jsou i kolegové, studenti a absolventi Fakulty financí a účetnictví VŠE v Praze, kteří mě stále udržují v přesvědčení, že se tento náš obor ubírá tím správným směrem a má před sebou skvělou budoucnost,“ prohlašuje Jiří Pospíšil.

Dále v kategorii Daňová naděje roku 2024 se pak do první čtveřice oceněných dostali daňoví poradci Josef Klíma z brněnské kanceláře BDO a Lukáš Voráček z pražského daňového týmu BDO. Zároveň společnost BDO dosáhla stříbrné pozice v kategorii Nejžádanější zaměstnavatel v daních a Daňová firma roku 2024.

„Úspěch BDO je odrazem růstu naší společnosti, která v České republice zaznamenala 13% meziroční růst tržeb. Lokálně přitom roste rychleji než globální síť BDO, která v meziročním srovnání zaznamenala růst tržeb o více než 7 %,“ informuje Petr Slavíček.

O titul největší poradenské společnosti se mohou ucházet společnosti působící v ČR, které poskytují služby v oblasti daní, účetnictví, auditu práva a dalších oblastí podnikového poradenství a zveřejňují tuzemské finanční výsledky.

V České republice je BDO je ryze českou skupinou bez zahraničního kapitálu a aktuálně zaměstnává více než 600 odborníků, kteří se starají o klienty ze sedmi měst po celé České republice. Obsluhuje jak segment malých a středně velkých českých firem, tak velké koncerny a dceřiné společnosti mezinárodních korporací. Poskytuje auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby, přičemž na českém trhu působí již přes 30 let.

Kompletní výsledky soutěže jsou dostupné zde: https://soutez.dauc.cz/vysledky/vysledky-2024

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní, znalecké a poradenské služby. Na českém trhu působí již přes 30 let. S více než 600 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde také opakovaně vyhrála titul Největší poradenská firma roku. Kanceláře má v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář, BDO Valuation, s.r.o., BDO Fund Administration a.s. a BDO Euro-Trend s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 119 tisíc odborníků a působí ve 166 zemích, v nichž provozuje více než 1 800 kanceláří.

Dark Messiah of Might and Magic RTX Remix má nový trailer. DLSS4 nově ve Star Wars a Indiana Jonesovi

Tento týden se dočkáváme několika velkých aktualizací oblíbených her na DLSS 4:

  • Dark Messiah of Might and Magic RTX Remix: Malý tým modderů pod hlavičkou wiltOS Technologies pracuje na jedné z klasik od Ubisoftu a Arkane Studios z roku 2006. Aby hráčům poskytli plnou flexibilitu, chystají tři různé mody, které lze používat jak samostatně, tak i společně. Jeden aktualizuje samotnou hru, opravuje chyby a zavádí různá vylepšení. Druhý přidává plnohodnotnou online kooperativní kampaň a další nový obsah. A třetí je mod vzniklý prostřednictvím NVIDIA RTX Remix, který do Dark Messiah of Might and Magic přináší úplně novou grafiku i s plným ray tracingem a DLSS. Nejnovější trailer je k dispozici zde: https://www.youtube.com/watch?v=kN347m66sgc
  • Avowed od Obsidian Entertainment a Xbox Game Studios dnes spouští Advanced Access pro majitele Premium Edition. Všem se pak hra otevře 18. 2. RPG ze světa Pillars of Eternity nabízí DLSS Super Resolution, DLSS Frame Generation a NVIDIA Reflex, kvalitu osvětlení pak lze vylepšit zapnutím hardwarově akcelerovaných ray tracingových odrazů. NVIDIA App nabízí majitelům GeForce RTX řady 50 a 40 DLSS 4 override.
  • Star Wars™ Outlaws: Vydáním nové aktualizace dostává hra z populárního univerza DLSS 4 s Multi Frame Generation a vylepšením modelu DLSS Frame Generation pro vyšší výkon a nižší spotřebu VRAM i novému transformátorové AI modely DLSS pro DLSS Super Resolution, DLSS Ray Reconstruction a DLAA. Na GPU GeForce RTX řady 50 technologie DLSS Multi Frame Generation s dalšími technologiemi DLSS zvyšuje FPS v průměru 9,3násobně. Majitelům GeForce RTX 5090 to umožní hrát s více než 220 snímky za sekundu v rozlišení 4K a s ray tracingem i nastavením Ultra. Majitelům GeForce RTX 5080 pak technologie přinese až 150 snímků za sekundu.
  • Indiana Jones and the Great Circle™: Dostává příští týden update na DLSS 4, který přinese Multi Frame Generation i DLSS Ray Reconstruction a aktualizuje DLSS Super Resolution společně s DLAA na nový model.Také přidává ray tracingové stíny ze všech světelných zdrojů. Při aktivaci DLSS Multi Frame Generation spolu s DLSS Super Resolution a DLSS Ray Reconstruction se výkon na GeForce RTX řady 50 s plným ray tracingem znásobí v průměru 4× ve 4K. GeForce RTX 5090 se tak dostává přes 260 snímků za sekundu. V rozlišení 2560 × 1440 díky 3,7násobnému zrychlení překračují také GeForce RTX 5080 hranici 235 snímků za sekundu.
  • Legacy: Steel & Sorcery od veteránů MMO včera vstoupilo do předběžného přístupu na platformě Steam a hráči s GeForce RTX mohou využít DLSS Super Resolution a DLSS Frame Generation.
  • Wuthering Waves: Nová aktualizace hry zavádí podporu DLSS Frame Generation, NVIDIA Reflex a ray tracingových odrazů.

Blog s grafy a dalšími informacemi: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/star-wars-outlaws-dlss-4-multi-frame-generation-out-now

GeForce NOW s novými hrami

I tento týden se rozšiřuje knihovna podporovaných titulů ve službě GeForce NOW. Nechybí novinka Sid Meier’s Civilization VII a dostalo se i na již klasické hry o Batmanovi.

SAP představuje řešení Business Data Cloud ve spolupráci s Databricks a vlastní AI agenty

Praha, 14. února 2025 – Společnost SAP představuje řešení Business Data Cloud, které sjednocuje data ze systémů SAP i dalších zdrojů a poskytuje podnikům spolehlivý základ pro lepší rozhodování a efektivní využití AI. Nové řešení zahrnuje technologie od společnosti Databricks, které se zaměřují na datovou analytiku, AI a strojové učení. Mezi novinkami uvedl SAP i své vlastní AI agenty, kteří budou řešit zadání prostřednictvím vzájemné spolupráce.

SAP Business Data Cloud umožní plně využít potenciál podnikových dat pro AI,“ říká generální ředitel společnosti SAP Christian Klein. „Spojuje naše zkušenosti s klíčovými podnikovými procesy a odborné znalosti Databricks v oblasti datového inženýrství, aby mohly podniky vytěžit data více než kdy dřív.“

Nové řešení od největší technologické firmy v Evropě nabídne podnikům možnost pracovat s daty napříč jednotlivými odděleními od financí, dodavatelských řetězců až po řízení lidských zdrojů. Uživatelé získají přístup k datům bez složitého převádění z jednoho systému do druhého, čímž se zachová i původní kontext daných informací.

Pro obchodní ředitele to znamená, že při hodnocení vlivu rostoucí inflace na ziskovost získají komplexní finanční přehled na základě propojení relevantních externích dat, jako je index spotřebitelských cen, s hlavní účetní knihou, nákladovými centry a dalšími interními informacemi.

„Každá firma usiluje o maximální využití svých dat a vyšší návratnost investic do AI,“ říká Ali Ghodsi, spoluzakladatel a generální ředitel Databricks. „Naším cílem se SAP je sjednotit data bez ohledu na formát či umístění, což usnadní jejich správu, analýzu nebo tvorbu specifických AI aplikací.“

Součástí Business Data Cloud jsou i tzv. insight apps – aplikace, které prostřednictvím datových produktů a AI modelů umožňují práci s daty v reálném čase a nabízejí pokročilé analytické funkce a plánování. „Datové produkty SAP společně s nástroji Databricks nám pomohou vytvářet přesnější scénáře budoucího vývoje, efektivněji využívat AI a celkově vylepšit naše stávající systémy,“ uvádí Markus Hartmann, regionální technologický ředitel společnosti Henkel.

Novinka se dotkne i asistenta SAP Joule s generativní AI. Přístup k jednotnému zdroji klíčových dat zlepší práci s procesy a zefektivní využití AI agentů pro komplexní úlohy, jejichž řešení vyžaduje data z různých zdrojů.

Softwarová společnost představuje i své vlastní AI agenty, kteří budou řešit zadání prostřednictvím vzájemné spolupráce. V oblasti financí se očekává zrychlení zpracování pohledávek a zlepšení peněžních toků, zatímco oddělení prodeje využije nové AI agenty k efektivnějšímu řešení reklamací a zákaznických dotazů. SAP rovněž mezi novinkami uvedl novou platformu, která umožňuje zákazníkům vytvářet a nasazovat vlastní AI agenty vedle již dostupných řešení.

O společnosti SAP

Globální lídr na trhu s podnikovými aplikacemi a umělou inteligencí SAP (NYSE: SAP) stojí na pomezí podnikání a technologií. Již více než 50 let organizace důvěřují SAP, který propojuje klíčové podnikové procesy v oblasti financí, nákupu, lidských zdrojů, dodavatelského řetězce a zákaznické zkušenosti. Více informací naleznete na www.sap.com.

 

Woltair prodlužuje záruční dobu na tepelná čerpadla z dvou na pět let

Woltair spustil od poloviny února revoluční novinku. Odkloňuje se od zákonem dané záruční doby na prodaná zařízení a sebevědomě ji prodlužuje ze dvou na 5 let. Jako jediná instalační firma na trhu poskytuje pětiletou záruční dobu nejen na tepelné čerpadlo, ale i na jeho instalaci. Woltair tím potvrzuje spolehlivost nejen prodávaných zařízení renomovaných značek, ale také kvalitu vlastní práce.

Jde o garanci naší odbornosti a spolehlivosti. Spolupracujeme s 200 prověřenými a proškolenými techniky – Woltair partnery, těm předáváme know-how od našeho technického ředitele a spoluzakladatele Woltair, Karla Náprstka. Ten se tepelným čerpadlům věnuje přes dvacet let. Víme, že polovina úspěchu je vedle samotného správného výběru tepelného čerpadla i jeho odborná instalace. Díky kvalitě našich služeb proto můžeme pro naše zákazníky sebevědomě prodloužit délku záruky ze dvou na pět let,“ říká generální ředitelka Woltair, Karina Přibylová.

Navýšení záruky není jediný krok, kterým se Woltair odlišuje od ostatních firem na trhu. Díky propracovaným digitálním nástrojům Woltair stáhl administrativní kroky od on-line poptávky na tepelné čerpadlo po elektronické podepsání smlouvy na pouhých 20 dní.

Budoucnost je ve službách

Woltair kromě navýšení záruky na 5 let posiluje i další služby, které jsou s pořízením tepelného čerpadla či střešní solární elektrárny spojené. Zákazníkům vychází vstříc a z instalační firmy, která je postavená na digitalizaci, se stává tzv. One-Stop-Shop. Woltair tak otevírá cestu všem, kdo mají zájem si pořídit obnovitelný zdroj energie pro svůj domov v podobě tepelného čerpadla nebo střešní fotovoltaiky a nabízí vše potřebné na jednom místě. „Naše on-line kalkulačka, na které stojí byznysmodel Woltair, zájemcům nabízí ze široké nabídky stovek zařízení přesně to pravé, dle typu nemovitosti a životního stylu jejích obyvatel. Pod jednou střechou Woltair kromě pětileté záruky a přesné nabídky poskytuje také dotační poradenství i vyřízení žádosti o dotaci na tepelné čerpadlo či na fotovoltaiku, pojištění a pravidelný servis zařízení,“ doplňuje Karina Přibylová.

Woltair Group

Posláním Woltair je urychlit zavádění obnovitelných zdrojů energie v segmentu domácností. Firma působí jako marketplace a nabízí zdaleka největší výběr zařízení a řešení pro tepelná čerpadla a fotovoltaiku v rámci Evropy. Zároveň pomocí nezávislé platformy Superfix zvyšuje zásadním způsobem produktivitu techniků. Od svého založení obsloužil Woltair více než 4 000 zákazníků a podle odhadů ušetřil z ovzduší téměř 20 tun emisí CO2.

Společnost založili v roce 2018 pod názvem Topíte.cz Daniel Helcl, Karel Náprstek a Jiří Švéda. V roce 2021 se firma přejmenovala na Woltair a dnes působí kromě Česka také v Polsku, Německu a Itálii. Mezi její investory se řadí prestižní fondy z Česka, Evropy, USA i Kanady. Woltair je opakovaně zařazován do prestižního programu Deloitte Technology Fast 50, Sifted 250 Leaderboard a dalších žebříčků či přehledů nejrychleji rostoucích firem a startupů. Patří například mezi Digital Heroes podle Forbes nebo nejoblíbenější start-upy v ČR podle CzechCrunch. V roce 2023 byl za svou platformu Superfix oceněn v soutěži IDC Future Enterprise Awards. V roce 2023 byl dle Deloitte Fast50 na 6. místě nejrychleji rostoucích firem v CEE regionu. Woltair je od března 2024 zařazen do prestižního žebříčku Financial Times FT1000 mezi nejrychleji rostoucí firmy Evropy, kde obsadil 41. místo. Podle serveru Sifted je Woltair zařazen mezi top 30 nejlepších středoevropských startupů v roce 2024. V roce 2024 získal ocenění Digital Leader v žebříčku IDC Digital Future Awards. V Česku je Woltair jednou z největších firem se specializací na prodej, instalace a servis zdrojů tepla a elektrické energie. Kromě návrhu a instalace tepelných čerpadel a fotovoltaických zařízení zajišťuje také profesionální pomoc s bezproblémovým načerpáním státních dotací a financování pro danou technologii.

Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku

Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel či kategorie Státní správa a neziskový sektor.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku začala již v roce 2003, letos tak proběhne její 23. ročník. Za tu dobu se stala jednou z nejprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Od svého založení má soutěž Zaměstnavatel roku nastavenou jasnou metodiku hodnocení přihlášených firem, podle níž zajišťuje vyhodnocení nezávislý odborný partner, společnost PwC. Nejedná se tak o soutěž, kde by vítěze vybírala porota, ale jsou zde stanovená jasná kvantifikovatelná kritéria,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel společnosti Pluxee, která je partnerem soutěže.

Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee (dříve Sodexo Benefity), foto: Pluxee

Metodika pamatuje i na to, aby se nesrovnávalo nesrovnatelné. Protože srovnávat například v absolutních číslech mzdy v mlékárně a IT nedává smysl. „Jedním z jejích důležitých faktorů je proto vzájemné porovnávání firem nejprve v rámci jednotlivých oborů, například z oblasti financí, IT a telekomunikací nebo strojírenství. Teprve výsledné „oborové“ skóre je potom použito pro celkové pořadí v jednotlivých kategoriích dle počtu zaměstnanců,“ vysvětluje Pavel Hulák, ředitel Klubu Zaměstnavatelů, který soutěž pořádá. Tato vlastnost metodiky je velmi důležitá, protože zajišťuje spravedlivé určení pořadí napříč sektory.

Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, foto: Klub zaměstnavatelů

Jak to funguje v praxi, lze uvést na příkladu zmíněné mlékárny (patří do sektoru firem s rychloobrátkovým zbožím) a IT. Pokud budou mzdy v dané mlékárně o 20 procent lepší než v ostatních a daná IT společnost o 10 procent lepší než ostatní firmy v jejím oboru, vyhraje mlékárna.

„Jestliže tedy jedna firma soutěží v rámci několika ročníků, může vidět, jestli se posouvá správným směrem, protože může porovnat své výsledky,“ zdůrazňuje Daniel Čapek. „Kromě toho může firmám soutěž přinést prestiž, publicitu a lepší postavení na pracovním trhu, protože uchazeči, ale i současní zaměstnanci si takových věcí čím dál tím víc všímají.“ Pro účastníky je tak skvělou příležitostí, jak zlepšit reputaci firmy jako dobrého zaměstnavatele.

Co na to zaměstnavatelé

„Každý může tvrdit, že je dobrý zaměstnavatel, ale my na to máme díky metodice PwC Saratoga ,razítko‘. Metodika komplexně zkoumá několik oblastí – od finančního zdraví společností, přes nastavení HR procesů, až po společenskou odpovědnost. Sleduje mimo jiné objem času věnovaný školení a rozvoji zaměstnanců, investice do CSR aktivit pro zaměstnance, míru interního povyšování nebo statistiky dobrovolné fluktuace,“ říká Miroslav Weiser, Manažer HR Front Office ve společnosti ČEZ, která je loňským vítězem v kategorii firem s více než 5 000 zaměstnanci.

To vše se podle něj pak skládá do výsledku, který dobře ilustruje, jak daná společnost o své zaměstnance pečuje a jak výkonné má personální procesy. Poskytuje srovnání s dalšími firmami na českém trhu a také možnost pozorovat vývoj hodnocené oblasti ve firmách v čase. Dodává, že výstupy z tohoto hodnocení jsou pro firmu velmi cenné i pro další rozvoj aktivit, které směřují k větší spokojenosti zaměstnanců.

Podobně to vnímají také ve vítězné firmě v kategorii do 5 000 zaměstnanců. „Je pro nás přínosné zjistit, jak si v konkurenčním prostředí daříme v oblastech jako je počet hodin školení na pracovníka, v míře interního povyšování nebo třeba v akceptačním poměru i v dalších tématech. Vždy díky tomu spolehlivě zjistíme, v jaké oblasti se můžeme do dalšího ročníku zlepšit a díky pravidelné účasti sledujeme vývoj v dlouhodobém časovém horizontu,“ uvedla Hana Suchá, Employer Branding manažer ve společnosti SAZKA.

A význam má soutěž rovněž pro menší firmy do 500 zaměstnanců. „Každoroční certifikace mezinárodní metodikou PwC Saratoga je důležitá pro naše zaměstnance, ale vnímají ji pozorně také obchodní partneři a zákazníci ve zdravotnictví,“ potvrzuje Alžběta Nejedlá, Talent & Quality Lead ve společnosti Aspironix, která je loňským vítězem této kategorie. „A to není vše. Publicita výsledků a zájem, který Zaměstnavatel roku každoročně přitahuje, nám také pomáhá zviditelnit značku Aspironix a naše firemní hodnoty při náboru odborných profesí.“

Loňští ocenění v celostátním kole, foto: Klub zaměstnavatelů

V jakých kategoriích se bude letos soutěžit

Mnozí stálí účastníci tak již mají závaznou přihlášku podanou. Další zájemci se mohou hlásit až do 11. dubna, a to výhradně přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz.

I v letošním 23. ročníku soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku se budou udělovat tituly v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců, a to na celostátní úrovni i v jednotlivých krajích. Chybět nebudou ani další již tradiční vedlejší ceny, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví.

Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Loni u něj ale došlo ke změně a vyhlašovalo se ne v jedné, ale hned třech kategoriích, aby bylo hodnocení objektivnější. I letos se tak bude vyhlašovat v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců.

Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí. „Rostoucí zájem o účast z tohoto segmentu nás velmi těší. Hlásí se nám nemocnice, státní podniky a další organizace veřejné sféry,“ říká Pavel Hulák.

A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak skvěle se o své zaměstnance starají prostřednictvím kvalitního stravování na pracovišti,“ poukazuje na trend posledních let Daniel Čapek a dodává: „Je vidět, že nároky neustále rostou s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců, ke kterému pravidelné a zdravé stravování samozřejmě důležitou měrou přispívá.“

O značce Pluxee

Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.

Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: www.pluxee.cz

 

Exit mobile version