Ecomail raketově roste. Jednička na českém trhu hlásí 38% růst a úspěch v Polsku

Praha, 18. února 2025 – Česká e-mailingová platforma Ecomail má za sebou mimořádně úspěšný rok 2024. Obrat společnosti meziročně vzrostl o 38 % na 157 milionů korun a počet platících zákazníků v tuzemsku vzrostl o 34 %. V Polsku se jim díky úspěšné expanzi podařilo vyrůst o 716 %. Firma, která v loňském roce oslavila 10 let od svého založení, zároveň výrazně posílila svůj tým a na rok 2025 plánuje další inovace.

Ecomail se na českém e-commerce trhu pohybuje již 10 let a nyní má za sebou velmi úspěšný účetní rok 2024, během kterého dosáhl obratu 157 milionů korun. Oproti roku 2023, kdy vykázaný obrat činil 114 milionů, jde o meziroční nárůst přibližně 38 %. Platformu aktuálně využívá více než 9 000 klientů, kteří jsou s poskytovanými službami spokojeni. Jen za uplynulý rok se klientská základna rozrostla o významné společnosti, jako jsou GoOut, MAGU, 4camping, nebo OREA Hotels .

Ruku v ruce s byznysovým růstem jde v Ecomailu i růst počtu zaměstnanců. „Lidi jsou u nás klíčoví. Celkově jsme personální kapacity navýšili o čtvrtinu oproti předchozímu roku. Chceme pro klienty držet stejnou kvalitu služeb, tak posilujeme nejvíce v týmu zákaznické péče,“ podotýká Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO platformy Ecomail.

Hlavní výzvou roku 2024 byla úspěšná expanze do Polska, která patří mezi klíčové faktory růstu – platformě se v sousední zemi velmi daří a počet platících zákazníků se pohybuje v řádu stovek. V roce 2024 se meziročně zvýšil o 716 %. Expanzi zajišťuje nyní trojnásobně větší tým, který intenzivně pracuje na upevnění pozice značky na polském trhu. Společnosti se podařilo integrovat s populárními e-shopovými platformami Shoper a IdoSell a usiluje o užší spolupráci s významnými hráči polského e-commerce sektoru. Zástupci Ecomailu zároveň posilují svou přítomnost na oborových konferencích a veletrzích, včetně formátů EXPO.

„V Polsku se nám daří především díky extrémně lokalizovanému přístupu. O klienty se staráme s možná až přehnanou péčí – dostávají od nás víc, než očekávají, ať už jde o zákaznickou podporu nebo práci našich sales manažerů. Polská e-commerce roste neuvěřitelným tempem, a proto by bylo škoda nevyužít vznikajících příležitostí,“ vysvětluje Štěpán Erbs, Head od Growth v Ecomailu. Zdůrazňuje, že lokalizace je v Polsku naprostou nutností – tlak na komunikaci v polštině je velký a s angličtinou zde firmy neuspějí.

Jednou z komplikací, se kterou ale Ecomail při expanzi setkává, je aktuální vlna fúzí a akvizic v polském e-commerce segmentu, která vede ke vzniku větších celků sdružujících dříve samostatné společnosti. Příkladem je nedávné převzetí polského Freshmailu nadnárodní společností MailerLite.

Platforma v současnosti neplánuje expanzi na další trhy. Jakub Stupka očekává, že Polsko bude vyžadovat intenzivní pozornost minimálně následující dva roky. To však neznamená, že v roce 2025 nebudou žádné novinky. „Vývoj u nás běží neustále – dynamické e-commerce prostředí nás posouvá a my se zaměřujeme na to, aby naši klienti mohli zákaznická data, která zpracováváme v naší aplikaci, využít na maximum. Neustále vylepšujeme naše automatické kampaně, pracujeme na nových integracích nejen v oblasti e-commerce, ale i v dalších segmentech. Kromě SMS plánujeme zapojit i push notifikace, abychom rozšířili možnosti komunikace našich klientů,“ komentuje Jan Tlapák, CEO a spoluzakladatel Ecomailu.

V roce 2024 klienti prostřednictvím platformy odeslali několik miliard e-mailů. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že nejsilnějším měsícem byl prosinec, což je do jisté míry výjimka – v letech 2022 a 2023 byl nejúspěšnějším měsícem listopad. Potvrzuje se však trend, že nejvyšší objem rozesílek přichází v posledním čtvrtletí roku, kdy se koná Black Friday a začíná hlavní nákupní sezóna.

„Jen na Black Friday, tedy 29. listopadu, rozeslali naši klienti 23,2 milionu e-mailů, což byl nejúspěšnější den v celém roce. Například v segmentu módy odeslali o 60 % více e-mailů než za běžného provozu, a navíc dosáhli lepších výsledků – míra prokliků (CTR) z jejich kampaní byla v průměru o 50 % vyšší,“ uzavírá Stupka.

Trénujte na (půl)maraton chytře s Huawei Watch GT 5 Pro

Praha, 18. února 2025 – Příchod jara mimo jiné znamená pořádání půlmaratonů nebo maratonů po celé České republice. Pokud máte v úmyslu se závodu zúčastnit, měli byste začít trénovat zhruba 12 až 20 týdnů předem, a teď nastává ten správný čas. Dostatečná příprava vyžaduje pečlivý a systematický přístup nejen v oblasti kondice, a proto jsme si pro vás připravili souhrn klíčových aspektů, na které se zaměřit. S jejich zvládnutím vám navíc mohou pomoci chytré hodinky Huawei Watch GT 5 Pro.

Sestavte si plán a začněte aktivně trénovat

Někteří si možná mylně myslí, že pár výběhů týdně a rozehřátí na páse v posilovně stačí k tomu, aby se přihlásili a úspěšně dokončili květnový maraton. Opak je ale pravdou, jelikož vytrvalostní závod tohoto typu vyžaduje dostatečnou přípravu. S tou může pomoct chytrý parťák, jako jsou hodinky Huawei Watch GT 5 Pro, které disponují vylepšeným sportovním režimem pro zapálené běžce. Váš tréninkový plán by měl zahrnovat různé typy běhů, a to dlouhý vytrvalostní běh, tempové a intervalové tréninky. Když budete plán sestavovat, počítejte i se dny vyhrazenými pro odpočinek a regeneraci.

Až se vydáte na delší běh, hodinky Huawei Watch GT 5 Pro vám budou skvělým pomocníkem díky režimu Trail Run, který za vás pohlídá, že běžíte podle naplánované trasy. Mapy můžete snadno ovládat pomocí korunky a získáte veškerá potřebná fitness data v reálném čase i informace o trase přímo na vašem zápěstí. Huawei Watch GT 5 Pro disponují duálním navigačním systémem, který zajistí, že se na trase neztratíte, ani když se ocitnete mimo signál. Během tréninku si kromě tempa sledujte i tepovou frekvenci, která vám pomůže regulovat intenzitu běhu a předejít možnému přetížení.

Příprava se vám může po nějaké době zdát jako stereotypní – můžete mít pocit, že běháte stále dokola kolem stejného parku. Proto pro vás máme malý tip, jak si běžeckou rutinu s hodinkami Huawei Watch GT 5 Pro zpestřit. Díky aplikaci RouteDraw můžete objevovat různě tvarované trasy, které jste dosud pravděpodobně neproběhli.

Zařaďte posilování a zlepšete běžeckou techniku

Samotný venkovní běh je samozřejmě klíčový, ale neopomínejte ani na trénink v posilovně. Pokud se do ní vydáte, zaměřte se především na cvičení posilující střed těla. S hodinkami Huawei Watch GT 5 Pro objevíte více než 100 tréninkových režimů, ze kterých si v posilovně vyberete ten pravý. Pro úspěšné dokončení závodu a prevenci zranění byste měli při svých běžeckých trénincích dbát i na správnou techniku. S tím vám pomůže analýza běžecké formy, která sleduje, údaje jako je vyváženost doby kontaktu se zemí a vertikální oscilace, a následně vám poskytne tipy, díky nimž svou techniku ještě vyladíte.

Dbejte na vyváženou stravu

Správná forma na maraton se ale netvoří jen v posilovně nebo s běžeckými botami na nohou, ale také v kuchyni. Aby mělo vaše tělo dostatek energie na pravidelný trénink i samotný závod, je důležité pečlivě hlídat svůj jídelníček. Ohlídat si ho můžete s aplikací StayFit, která vypočítá váš kalorický deficit a usnadní zaznamenávání jednotlivých jídel pomocí rychlého záznamu a knihovně potravin. Váš jídelníček by měl obsahovat potraviny bohaté na komplexní sacharidy, bílkoviny a zdravé tuky, mezi které patří například avokádo nebo ořechy.

Nezapomínejte na spánek a regeneraci

Důležitou radou na závěr je dbát na dostatečný spánek, relaxaci a důkladný strečink, aby vaše tělo mohlo během náročné přípravy správně regenerovat. S Huawei Watch GT 5 Pro a jejich komplexním monitoringem spánku budete každou noc spát klidněji. Hodinky sledují veškeré důležité zdravotní ukazatele během vašeho spánku a dokážou odhalit i možné problémy, jako je abnormální dýchání. Pro mentální i fyzický odpočinek vám pomohou dechové cviky nebo vědomá meditace, a pokud nevíte jak na ně, v aplikaci Huawei Health +, kterou si s hodinkami snadno propojíte, najdete řadu instruktážních videí.

Hodinky Huawei Watch GT 5 Pro můžete koupit na oficiálním e-shopu Huawei nebo u prodejce Alza.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

 

Nová řada realme 14 Pro s 6000mAh baterií

  • Jedny z prvních smartphonů plně kompatibilních s novými předpisy EU.
  • realme 14 Pro splňuje energetickou třídu A: Špičková účinnost nabíjení a minimální spotřeba energie v pohotovostním režimu.
  • Řada realme 14 Pro je první ve své kategorii s velkokapacitní 6000mAh baterií a bude oficiálně uvedena 3. března na MWC 2025.
  • Značka realme se zavazuje, že počínaje řadou 14 Pro bude poskytovat pětileté aktualizace operačního systému pro všechny nadcházející smartphony, a to i po jejich uvedení na trh.
  • realme také přechází na plně recyklovatelné obaly bez plastů, přičemž právě řada 14 Pro je prvním produktem v rámci této iniciativy.

Šen-čen, Čína, 18. února 2025 — realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, představuje řadu mobilních telefonů realme 14 Pro jako jednu z prvních plně kompatibilních s novými předpisy EU v oblasti ekodesignu, energetického štítkování, přístupnosti (EAA) a kybernetické bezpečnosti.

Tato produktová řada kombinuje energetickou účinnost třídy A, což je nejvyšší možné hodnocení v EU, s 100% recyklovatelnými obaly bez plastů. realme tak potvrzuje svou vedoucí pozici v oblasti udržitelných technologií, bezpečnosti a inkluzivního designu, čímž přináší uživatelskou zkušenost připravenou na budoucnost.

Nové předpisy Evropské unie kladou důraz na odolnost, opravitelnost a energetickou účinnost. Řada realme 14 Pro všechny tyto standardy splňuje.

Transparentní spotřeba energie: Řada realme 14 Pro splňuje nejvyšší evropskou energetickou třídu A, přičemž prošla přísným testováním na nízkou spotřebu v pohotovostním režimu (<0,5 W) a vysokou účinnost nabíjení (85 % a více).

Dlouhá výdrž baterie Titan v tenkém těle: Řada realme 14 Pro splňuje požadavky EU na životnost baterie minimálně 1000 nabíjecích cyklů při zachování alespoň 80 % kapacity, což zajišťuje dlouholetý spolehlivý výkon.

Baterie Titan s kapacitou 6000mAh přináší mimořádně dlouhou výdrž. Díky technologii Flex Pack poskytuje model 14 Pro+ až o 15 % vyšší kapacitu a o 20 % delší výdrž baterie oproti předchozí generaci. Navzdory těmto vylepšením si telefon zachovává štíhlý design – realme 14 Pro má pouhých 7,55 mm, zatímco 14 Pro+ je tenčí než 8 mm.

Špičková odolnost: Řada realme 14 Pro je TÜV Rheinland certifikovaným odolným smartphonem, který splňuje nejvyšší standardy voděodolnosti a prachotěsnosti s certifikací IP66, IP68 a nejvyšší úrovní IP69.

Oba modely prošly testováním vojenské odolnosti proti nárazům, což zajišťuje vyšší odolnost proti běžnému opotřebení a prodlouženou životnost zařízení.

Ekologické balení bez plastů: realme se zavázalo, že počínaje řadou 14 Pro přejde na 100% bezplastové balení u všech budoucích modelů. Tato změna přispěje ke snížení uhlíkových emisí přibližně o 67 %.

Pět let softwarové podpory: Řada realme 14 Pro bude po dobu pěti let od ukončení prodeje dostávat aktualizace realme UI, včetně bezpečnostních záplat, oprav a vylepšení funkcí.

Vedle udržitelného designu splňuje řada realme 14 Pro také požadavky EU na přístupnost (EAA), což znamená větší uživatelskou přívětivost pro všechny.

Zároveň splňuje nejnovější evropské normy kybernetické bezpečnosti, které zahrnují lepší ochranu osobních údajů, pokročilé zabezpečení sítě a moderní systémy prevence podvodů.

Řada realme 14 Pro bude představena 3. března na MWC 2025 jako vlajková loď mezi smartphony střední třídy se špičkovým fotoaparátem. Přinese první telefon s technologií změny barvy podle chladu, 120× periskopický teleobjektiv a inovativní systém MagicGlow Triple Flash pro dokonalé noční fotografie.

Mezi další klíčové prvky patří výkonné čipsety Snapdragon® 7s Gen 3 a MediaTek Dimensity 7300, stejně jako 6000mAh baterie Titan pro maximální výdrž.

Díky certifikaci IP69 spojuje tato produktová řada špičkové inovace s vysokou odolností, což z ní činí ideální volbu pro moderní uživatele.

Značka realme potvrzuje svůj závazek dodržovat předpisy EU u všech budoucích produktů, aby zajistila, že technologický pokrok půjde ruku v ruce s odpovědností.

Každý nový smartphone bude splňovat přísné požadavky na dlouhou životnost, důslednou ochranu soukromí a ekologickou udržitelnost, čímž realme dokazuje, že špičková technologie může být inovativní a zároveň odpovědná k životnímu prostředí.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stala jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

 

Dosud nejvýkonnější dvoubarevné LED světlo Nanlux Evoke 5000B

Společnost Nanlux představuje první 5000W dvoubarevné LED světlo na světě s možností nastavení zelené a purpurové barvy: Evoke 5000B. Nastavuje nová měřítka v oblasti profesionální osvětlovací techniky a kombinuje špičkové funkce s robustní konstrukcí, aby splňoval požadavky špičkových produkčních prostředí.

Základem světelného zdroje Evoke 5000B je revoluční světelný motor Nebula B4, který poskytuje široký rozsah barevné teploty od 2700K do 6500K s nastavením G/M ±80, což zajišťuje bezkonkurenční věrnost barev s hodnotami CRI 97 a TLCI 98. Díky své jedinečné konstrukci má ohromující výkon, který se blíží výkonu 9kW HMI nebo 24kW wolframového světla. Ve srovnání s dvoubarevným osvětlením produkovaným plnobarevnými světelnými motory je Nebula B4 Light Engine překonává o 30 % v účinnosti vyzařování bílého světla při stejném příkonu. Ať už natáčíte pro film, vysokorychlostní produkci nebo studiové aplikace, Evoke 5000B nabízí kvalitu světla srovnatelnou s přirozeným slunečním světlem.

Díky svému provedení odolnému proti povětrnostním vlivům se stupněm krytí IP66 vyniká Evoke 5000B i v náročných podmínkách. Toto světlo o hmotnosti 43,1 kg je vyrobeno z lehké hořčíkové slitiny, takže je odolné a zároveň se s ním snadno manipuluje. Konstrukce „vše v jednom“ integruje hlavu světla, řídicí jednotku a adaptér, což zjednodušuje nastavení a zvyšuje efektivitu na pracovišti.

Evoke 5000B podporuje řadu pokročilých možností ovládání, včetně nastavení přímo na hlavě světla, pomocí aplikace NANLINK, DMX/RDM, LumenRadio CRMX, Art-Net/sACN a kabelového ovladače. Funkce přesného stmívání umožňuje plynulé nastavení v rozsahu od 0,0 % do 100,0 % s jemným doladěním v krocích po 0,1 % a nabízí tak profesionálům v oboru osvětlení bezkonkurenční tvůrčí svobodu. Nový vysokorychlostní režim umožňuje modelu Evoke 5000B přecházet z režimu PWM do režimu DC, což zajišťuje stabilní a konzistentní jas při snímání s vysokou snímkovou frekvencí. I při rychlostech přesahujících 10 000 snímků za sekundu poskytuje plynulý výkon bez blikání.

Všestranný držák Nanlux NL zajišťuje kompatibilitu se širokou škálou příslušenství, včetně příslušenství řady Evoke 2400B a exkluzivního příslušenství 5000B, jako jsou motorizované Fresnelovy čočky, softboxy a projekční nástavce. Držák NL obsahuje pokročilý systém PosiTight, který poskytuje dvouvrstvé zabezpečení pro pevnější a spolehlivější spojení mezi světlem a jeho příslušenstvím. Kromě toho je světlo vybaveno ochrannou ližinou, která minimalizuje opotřebení tím, že vyvýší jednotku, zlepšuje efektivitu přepravy díky stohovatelné konstrukci a zvyšuje odolnost proti nárazům díky integrovaným pružinám, které tlumí nárazy při pádu nebo přepravě.

Ceny a dostupnost

Nové LED světlo bude dostupné v průběhu dubna 2025.

Doporučená prodejní cena:
131125  NANLUX EVOKE 5000B SPOT LIGHT IN FLIGHT CASE WITH 45° REFLECTOR – 469.790,- Kč / 18.931 €

Klíčové specifikace:

  • Motor Nebula B4: rozsah barevné teploty 2700K-6500K s nastavením G/M ±80
  • Kvalita přirozeného světla: vysoké hodnoty CRI (97) a TLCI (98)
  • Stupeň krytí IP66
  • Konstrukce „vše v jednom“ s integrovanou hlavou světla, řídicí jednotkou a adaptérem
  • Přesné stmívání: 0,0 % až 100,0 % s jemným doladěním v krocích po 0,1 %
  • Pokročilé možnosti ovládání: dálkové ovládání, aplikace Nanlink, DMX/RDM, LumenRadio CRMX, Art-Net/sACN, kabelový ovladač
  • Režimy ventilátoru: Inteligentní, Plná rychlost, Nízká rychlost, Pauza, Vypnuto
  • Kolejnice pro nastavení vyvážení na obou stranách pro flexibilní polohování hlavy
  • Jedinečný úhel osvětlení 95°
  • Dodává se s držákem NL: kompatibilní s příslušenstvím Evoke 2400B

Jedno školení a konec. Umělou inteligenci využívá jen 11 procent firem, zaměstnanci se jí vyhýbají

Česko je pod evropským průměrem ve využití umělé inteligence, v roce 2024 s ní pravidelně pracovala jen zhruba desetina firem. První pokusy končí ve většině případů už úvodním školením, pak se zaměstnanci těmto nástrojům cíleně vyhýbají. Podle odborníků přitom v průměrné firmě existuje třicet až padesát příležitostí, jak generativní AI efektivně využít. Proč se české podniky bojí pracovat s AI nástroji? A k čemu je nejčastěji využívají? Na tyto otázky odpovídá následující článek.

Implementace AI může být pro část firem velkou změnou a také technologickou komplikací. Do pravidelného kontaktu s AI přichází podle průzkumu společnosti Up Česká republika pouze 16 procent zaměstnanců tuzemských firem. „V tuhle chvíli umělou inteligenci implementují hlavně firmy, které od ní očekávají řešení akutního problému. Ostatní udržují status quo, byznys jim funguje a jejich ochota k výrazné změně je malá,“ popisuje Vojtěch Komenda, CEO společnosti AI Excellence.

Pokud se vedení společnosti přece jenom rozhodne zapracovat umělou inteligenci do firemní kultury, často u zaměstnanců narazí. Podle průzkumu se totiž většina z nich umělé inteligenci cíleně vyhýbá. „Školení je první krok, většina zaměstnanců ale skončí jen na něm. Potřebují vidět, jak umělou inteligenci aktivně používá jejich okolí. Jakmile budou tyto nástroje používat dva nebo tři lidi v pracovním kolektivu, inspiruje to i ostatní,“ tvrdí Komenda.

Účinným způsobem, jak zaměstnance motivovat k pravidelnému využívání umělé inteligence, je najít ve firmě ambasadora. „Ideální je identifikovat lidi, kteří jsou do problematiky zapálení. V každé firmě jsou zpravidla minimálně dva. Ti mají za úkol jedinou věc – ukazovat, jak nástroje fungují. Dát kolegům zpětnou vazbu a vysvětlit jim, kde udělali chybu nebo proč se daná situace pro tohle konkrétní řešení nehodí,“ radí Komenda. V opačném případě se nováčci mohou dostat do slepé uličky a začít řešit situace podle původního vzorce.

Nízká ochota experimentovat i strach o bezpečnost

České firmy používají umělou inteligenci nejčastěji pro automatizaci rutinních pracovních procesů. Proto podle Komendy bývá dobrým krokem vytipovat nejvhodnější příležitosti, kde by mohla umělá inteligence fungovat. „Znamená to udělat si audit a projít všechny procesy v rámci firmy, udělat souhrn všech lidských činností a identifikovat nejkritičtější body. Jen v oblasti automatizace je v každé firmě odhadem třicet až padesát příležitostí, kde je užití generativní AI efektivní,“ vysvětluje Komenda.

Spousta českých firem zdůvodňuje svou pasivitu strachem o bezpečnost sdílených informací.
Přestože organizace, které umělou inteligenci vyvíjí, garantují zabezpečené a citlivé zacházení se svěřenými daty, pro některé firmy tato skutečnost znamená výraznou překážku. „O data je potřeba se starat, o tom není pochyb. Ale pokud firmy mají správné nastavení a správnou licenci, mohou i veřejné modely jako Chat GPT používat bez obav. Pro větší společnosti se nabízí možnost lokálních modelů, díky nim mohou AI provozovat a kontrolovat uvnitř vlastní infrastruktury,“ vysvětluje odborník.

Firmy řeší pomocí AI jen akutní problémy

V následujících letech analytici očekávají překotný vývoj na trhu s umělou inteligencí. Podíl domácích firem, které tyto technologie využívají, se aktuálně podle Českého statistického úřadu pohybuje kolem jedenácti procent. Celoevropský průměr je přitom o dvě procenta vyšší. „Jsme v podobné situaci jako v roce 2000, kdy začalo reálné používání internetu. Některým firmám se teď může jevit adopce umělé inteligence jako něco velmi zbytečného. Stejně tak na přelomu tisíciletí připadalo některým firmám zbytečné investovat do vlastních webových stránek,“ uzavírá Komenda.

Faktorů, proč se tak děje, se nabízí hned několik – nízká ochota experimentovat, strach o bezpečnost sdílených dat nebo technologické překážky. „V tuhle chvíli umělou inteligenci implementují hlavně firmy, které od ní očekávají řešení akutního problému,“ tvrdí Komenda. Pokud české firmy zaspí nástup umělé inteligence, budou podle odborníka pouze dohánět manko a připraví se o potenciální zisk.

Mikulov je ve 3D. Nový model pomůže s územním rozvojem i ochranou historického dědictví

Jihomoravský Mikulov má nově k dispozici detailní 3D model svého území. Město jej využije hlavně při územním plánování, podpoře turismu nebo v rámci přípravy fotovoltaických projektů. Jeho zpracování zajistila brněnská společnost TopGis, která se specializuje na letecké snímkování. Trojrozměrná vizualizace je volně dostupná i široké veřejnosti.

S efektivnějším plánováním budoucího rozvoje pomáhá nově jihomoravskému Mikulovu trojrozměrný model jeho území. Díky 3D vizualizaci je možné zejména komplexně hodnotit vliv nově zvažovaných projektů na současnou podobu městské zástavby. Na rozdíl od statických zobrazení totiž nástroj umožňuje otáčení a detailní pohledy z různých úhlů. „Obvyklé prezentační vizualizace nové výstavby mohou často skutečný stav zkreslovat, 3D model včas odhalí možná úskalí a pomůže nalézt ideální řešení v kontextu města s tak bohatou architektonickou historií,“ popisuje Petr Štefek, městský architekt Mikulova.

Právě ochrana památkově cenných staveb a zachování jedinečných panoramat, která město oblíbené turisty nabízí, byla jednou z hlavních motivací pro pořízení modelu. Vedení Mikulova s ním však plánuje aktivně pracovat i v dopravě, při evidenci stavu veřejné zeleně a v mnoha dalších oblastech. „Možností využití je celá řada. Z těch důležitějších je to například využitelnost střech pro instalaci fotovoltaiky, již předpokládá energetická koncepce města. A v neposlední řadě jsme s 3D modelem získali kvalitní ortofotomapu,“ doplňuje Ivo Hrdlička, místostarosta města Mikulov.

Zhotovením projektu byla pověřena brněnská společnost TopGis, která se specializuje na letecké snímkování a mapové služby pro města a obce. „Trojrozměrný model byl vytvořen pomocí unikátní kamery s kolmým a současně šikmým snímkováním v kombinaci s leteckým skenerem. Uživatelům nabízí vysokou přesnost 5 centimetrů čtverečních na pixel. Velmi zajímavé bude, až do vizualizace začleníme územní plán, protože plánování ve 3D je dnes naprostou nezbytností,“ uvádí Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Ačkoli byly detailní trojrozměrné modely dříve doménou především velkých krajských měst, v posledních letech podle Drahomíry Zedníčkové roste poptávka po 3D datech právě i u menších sídel. „Územní plánování se stává čím dál komplexnějším procesem. Využití 3D modelů umožňuje zástupcům měst činit odpovědná rozhodnutí pro další rozvoj a efektivně nakládat s městskými prostředky,“ uzavírá zástupkyně společnosti TopGis.

Nový 3D model Mikulova si můžete prohlédnout prostřednictvím tohoto odkazu.

Zastoupení žen v IT: Česko je na evropském dně. Ženy převážně živí testování softwaru

PRAHA, 18. ÚNORA 2025 – Informační technologie už dávno nejsou doménou výhradně mužů. Oproti evropským zemím Česko v zastoupení žen v ICT profesích sice stále hodně zaostává, pomalu jich ale přibývá. Specifická je oblast testingu, kde je poměr žen a mužů vyrovnanější než v jiných odvětvích informačních technologií.

I když počty „ajťaček“ v Česku meziročně rostou, podle průzkumů pracuje v sektoru informačních technologií, který v tuzemsku živí kolem tří set tisíc lidí, pouhých 12 procent žen. To řadí Česko mezi státy Evropské unie s nejmenším zastoupením žen ve světě jedniček a nul. Evropský průměr je zhruba 20 procent, celosvětově počet mužů pracujících v IT stále výrazně převažuje. Přitom právě ženy stály u zrodu samotného oboru. „První základy programování počítačů položila londýnská matematička Ada Lovelace a první kompilátor programovacího jazyka sestavila matematička, informatička a důstojnice námořnictva Spojených států Grace Hopper. S rychlým rozvojem informačních technologií do oboru začalo vstupovat čím dál víc mužů. Aktuálně IT stále ovládá genderový stereotyp, kdy je počítačový svět vnímán jako výlučně mužský. To se ale v posledních letech mění. Podle zprávy LinkedIn z roku 2023 se počet žen v IT globálně zvýšil o 24 procent za posledních pět let,“ sdělila Lucie Paulíčková, Deputy CEO společnosti Tesena.

Rozšířený mýtus o „mužském“ povolání posilují další stereotypní představy o ryze mužských dovednostech – analytické myšlení, flexibilita nebo matematické schopnosti. „Práce IT specialistů ale vyžaduje také trpělivost, týmovou spolupráci, komunikativnost a empatii – tedy vlastnosti obvykle připisované ženám. Ještě do roku 2005 byl podíl žen v ICT profesích v Česku vyšší, ale později se propadl. Důvodem bylo, že ženy v začátcích rozvoje informačních technologií zastávaly více nekvalifikovaných pozic, které s dalším rozmachem technologií zanikly a tím kleslo i procento žen v ICT. Ve skutečnosti je nízké zastoupení žen dlouhodobý stav a drží se téměř neměnně kolem 10 až 12 procent. Nyní však nastupují studenti, kteří to mění, a dívek pozvolna přibývá,“ všímá si Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT) na pražském Proseku.

Specifickou oblastí informačních technologií je testování softwaru, kde ženy početně muže dohánějí. „Pozice software testera jsou ženami obsazovány výrazně častěji než třeba programátorská pracovní místa, v českém testingu je žen více než čtvrtina. Právě oblast testingu je pro ženy často vstupní branou do světa IT. Pro pozici testera totiž není nutné učit se základy fungování hardwaru, komunikačních sítí, teorii vývoje softwaru, programování v konkrétních jazycích a další spoustu informací. Získat základní znalosti potřebné k testování je díky různým kurzům mnohem snazší a rychlejší,“ řekla Lucie Lavičková, test inženýrka společnosti Tesena, kde na pozici testera pracuje 37 procent žen. Pozice spojené s testováním softwaru jsou u žen, které chtějí vstoupit do světa IT, v posledních letech velmi populární. Nabízejí totiž flexibilitu, vysoké finanční ohodnocení a dynamiku práce. Ženy navíc do oblasti testingu přinášejí řadu pozitiv, proto jsou firmami v posledních letech stále víc vyhledávané. „Testing má obecně pro ženy přívětivější image, neboť zde mohou využít svůj potenciál i z pohledu běžného uživatele – ženy totiž dokážou vnímat jiné aspekty testovaného produktu než muži a přináší tak často zcela nový pohled na vyvíjený produkt či službu. Výhodou je cit pro detail, pečlivost a také schopnost vnímat širší souvislosti, což mužům často chybí. Začlenění žen do vývoje produktu je také často klíčové pro zajištění toho, aby produkty či služby odpovídaly potřebám všech uživatelů,“ vyjmenovala Lucie Paulíčková.

Rychle se měnící prostředí informačních technologií zvyšuje nároky i na vzdělávání „ajťáků“. Ženy se ale často bojí učit nové věci. „Obecně mají ženy v informačních technologiích největší zastoupení na pozicích projektový management, analýza dat, UX/UI Design a právě testování. V souvislosti s automatizací a robotizací na testing ale firmy kladou stále vyšší požadavky a z testerů se stávají inženýři kvality s větším množstvím povinností. Zatímco v zahraničí už začíná být automatizace běžnou součástí testingu, v Česku se ženy často do této oblasti obávají proniknout, zbytečně se tak připravují o zajímavé pracovní nabídky,“ poukázala Lucie Paulíčková.

Rozdíly panují nejen v zastoupení žen na konkrétních pozicích, výrazně se liší i finanční ohodnocení. „Finanční ohodnocení žen v IT je konkurenceschopné, ale stále existuje mzdová propast mezi muži a ženami. Podle našeho průzkumu může být rozdíl v průměrném platu, který je v informačních technologiích aktuálně kolem 75 tisíc korun měsíčně, až 20 procent ve prospěch mužů,“ uvedla Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio. Podle Lucie Lavičkové si ale mohou v mnohých případech za nižší odměny samotné ženy, oproti mužům se totiž velmi často podhodnocují. „Rozdíly v platovém ohodnocení se v IT projevují stejně jako v jiných odvětvích. Jedním z největších důvodů platových rozdílů mezi ženami a muži je nízké sebevědomí žen, které se často bojí říct si o odpovídající částku, ta se v testingu pohybuje mezi 60 a sto tisíci korunami měsíčně,“ uvedla.

Složitější je pro ženy také udržet krok s novými technologiemi. „Největší podíl na výši platu má zejména rozsah znalostí a zkušeností uchazeče, což bývá u žen v produktivním věku obtížnější naplnit vzhledem k potřebě rovnováhy mezi pracovním a rodinným životem. Sama se nyní po pěti letech strávených na mateřské a rodičovské dovolené vracím do pracovního procesu, a ačkoli jsem se v průběhu let snažila vzdělávat, posun, který odvětví za tu dobu učinilo, je opravdu velký a udržet krok s rychlým vývojem není jednoduché,“ uzavřela Lucie Lavičková.

TESENA, tesena.com

Společnost Tesena | Smart Testing byla založena v roce 2013 s mírně ambiciózním, ale velmi vážně zamýšleným cílem změnit svět testování softwaru. Zaměřuje se na testování a quality engineering pro firmy, které si nemohou dovolit chyby. Čím dřív je odhalí, tím víc firmy ušetří. Pokud zapojíte Tesenu už od začátku projektu, náklady vzniklé kvůli chybám snížíte až 30x, o úspoře času nemluvě. Expertní vzdělávání v testingu a quality engineeringu nabízí společnost formou školení na míru ve firmách, na kurzech i specializovaných meet-upech a na unikátní české testingové konferenci. Tesena nabízí profesionální testování softwaru, Quality Engineering služby a testingové kurzy, včetně certifikovaných kurzů ISTQB pro zlepšení dovedností testerů.

 

Vodafone Business přináší AI parťáka pro firmy: Microsoft 365 Copilot pomůže s každodenní rutinou

Vodafone Business nabízí firmám AI parťáka Microsoft 365 Copilot, nástroj, který usnadňuje práci, zrychluje rozhodování a pomáhá s denní agendou. Firmy si mohou Microsoft 365 Copilot pořídit jako doplněk k vybraným licencím Microsoft 365 za 699 Kč měsíčně. Kromě toho Vodafone Business nabízí komplexní služby na míru pro nástroje Microsoft 365 a pomáhá firmám s jejich správným nasazením a efektivním využíváním. Například společnost Copy General Onsite Services využila managované služby od Vodafone Business k výběru nejvhodnější licence Microsoft 365, nasazení bezpečnostního řešení Microsoft Intune a zajištění odborné podpory.  

Umělá inteligence (AI) zásadně proměňuje pracovní prostředí a Vodafone Business je partnerem, který firmám pomůže využít její potenciál naplno. Chce ukázat, že AI není složitá a vzdálená technologie, ale užitečný nástroj, který usnadňuje práci. Proto spouští novou kampaň Spolu s AI dáme váš byznys do pohybu, kterou chce odbourat nejistotu z používání AI a ukázat, jak může být Microsoft 365 Copilot každodenním parťákem v podnikání.

Jak Microsoft 365 Copilota získat

Microsoft 365 Copilot je součástí kancelářského nástroje a cloudové platformy Microsoft 365, která umožňuje efektivní práci a komunikaci odkudkoli. Platforma Microsoft 365 zahrnuje známé aplikace jako Word, Excel, PowerPoint, Outlook a další, které jsou klíčovými pomocníky v každodenním byznysu.  Microsoft 365 Copilot se do tohoto ekosystému přirozeně začleňuje jako chytrý AI parťák, který pomáhá s tvorbou dokumentů, analýzou dat, organizací práce i automatizací rutinních úkolů. Jeho využívání je možné s licencí Microsoft 365 Business Basic, Standard nebo Premium, Office 365 E3/E5 nebo Microsoft 365 E3/E5. Licence Copilot pro Microsoft 365 je k dispozici jako doplněk k těmto plánům. Firmy si mohou svou stávající licenci převést odjinud nebo ji pořídit přímo u Vodafonu. Cena za využívání Microsoft 365 Copilota je 699 Kč měsíčně.

Jaké jsou hlavní výhody Microsoft 365 Copilota

Microsoft 365 Copilot zvyšuje produktivitu, podporuje kreativitu a pomáhá efektivněji zvládat pracovní úkoly. Podle průzkumu Microsoftu 71 % uživatelů uvedlo, že jim Microsoft 365 Copilot šetří čas na rutinních úkolech, 64 % tráví méně času zpracováním e-mailů a 68 % potvrdilo, že zlepšil kvalitu jejich práce. Díky němu dokážou uživatelé dohnat zmeškané schůzky téměř 4x rychleji a 77 % z nich si už práci bez něj nedokáže představit. Microsoft 365 Copilot pomáhá s rychlejší tvorbou dokumentů, prezentací, psaním e-mailů i s organizací poznámek, navíc usnadňuje shrnutí dat. Kromě toho generuje návrhy grafů i obrázků.

Managované služby od Vodafone Business

Firmy, které chtějí začít využívat Microsoft 365, se často setkávají s otázkou, jakou licenci zvolit a jak ji správně nastavit. Vodafone Business jim pomáhá zorientovat se v široké nabídce licencí, aby platily jen za nástroje, které skutečně potřebují, a zároveň zajišťuje jejich technickou implementaci. Díky bohatým zkušenostem a odbornému know-how poskytuje Vodafone Business nejen IT podporu, ale i školení a následnou zákaznickou péči. Navíc sleduje nejnovější technologické trendy a pomáhá firmám adaptovat se na nové funkce a nástroje, které jim mohou v praxi usnadnit práci. Poradenské služby v této oblasti jsou placené, ale zajišťují, že firmy získají maximální hodnotu z investice do Microsoft 365.

 Mnoho firem dnes hledá cesty, jak efektivněji řídit svůj provoz a pracovat s daty. Pomáháme jim nejen s výběrem licencí a technickou integrací, ale také se školením, aby mohly umělou inteligenci i další digitální nástroje využít naplno a skutečně z nich těžit,“ říká Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky.

Jedním z příkladů úspěšného nasazení Microsoft 365 s podporou managovaných služeb Vodafone Business je Copy General Onsite Services (CGOS). Firma působí na českém trhu už 25 let a pomáhá velkým společnostem, jako jsou banky a pojišťovny, automatizovat online i offline komunikaci se zákazníky. Měsíčně například zpracuje a odešle přes 700 000 personalizovaných e-mailů. Správa takto velkého objemu dat však vyžaduje nejen spolehlivé zabezpečení, ale také plynulou interní a externí spolupráci a efektivní nástroje.

Díky managovaným službám Vodafone Business vybrala společnost CGOS licence Microsoft 365 tak, aby obsahovaly všechny potřebné nástroje, odpovídaly způsobu jejich využívání a zároveň byly cenově nejvýhodnější. Součástí implementace bylo také nasazení bezpečnostního nástroje Microsoft Intune a zajištění dlouhodobé odborné podpory.

Tímto krokem firma zefektivnila práci svých zaměstnanců napříč odděleními, usnadnila interakci s klienty a získala vyšší ochranu proti kybernetickým hrozbám. Cloudové řešení jí navíc umožňuje pracovat s firemními soubory i aplikacemi odkudkoli. Managované služby Vodafone Business zajišťují dlouhodobou podporu a umožňují firmě rozšiřovat své digitální nástroje podle aktuálních potřeb.

Proč je výhodné koupit licenci Microsoft 365 u Vodafonu

Vodafone Business firmám nabízí flexibilní rámcovou smlouvu, díky které mohou své licence snadno přizpůsobovat aktuálním potřebám. Správa a administrace licencí je jednoduchá a přehledná, což firmám umožňuje mít vše pod kontrolou bez zbytečné administrativy. Součástí služby je také zákaznická podpora v českém jazyce, která je k dispozici každý den a pomůže s jakýmikoli dotazy.

Jak pomáhá AI ve Vodafonu

Umělá inteligence už není jen vizí budoucnosti, ale běžnou součástí práce. Dokazuje to i fakt, že naprostá většina zaměstnanců Vodafonu ji už při práci používá.

Díky umělé inteligenci a nástrojům pro vyhledávání informací se nám daří zvyšovat produktivitu našich operátorů až desetinásobně, nyní dokážou relevantní informace najít výrazně rychleji. AI využíváme také pro naše chatboty a hlasového asistenta TOBi, kteří zákazníkům poskytují odpovědi rychle a efektivně, aniž by museli čekat na spojení s agentem,“ dodává Pavel Škarda, viceprezident Vodafonu pro péči o zákazníky.

Společnosti Vodafone a Microsoft uzavřely na globální úrovni desetileté strategické partnerství zaměřené na rozvoj generativní AI a digitálních služeb pro firmy i koncové zákazníky. Součástí této spolupráce je investice Vodafonu ve výši 1,5 miliardy dolarů do AI zaměřené na zákaznickou péči a modernizace datových center s využitím cloudových služeb Azure. Díky tomu budou firmy moci efektivněji zavádět AI nástroje, jako je Microsoft 365 Copilot, a získat tak konkurenční výhodu.

AI mění způsob práce napříč obory

Vodafone Business chce ukázat, že umělá inteligence není jen pro velké korporace a technologické nadšence, ale že může být užitečným nástrojem pro firmy napříč obory. Proto připravuje i další kampaň postavenou na spolupráci s influencery, která představí skutečné příklady využití AI v podnikání. Truhlář díky Microsoft 365 Copilotu efektivněji komunikuje se zákazníky, připravuje faktury, dělá rešerše a plánuje projekty. Společnost, která mění zdravé stravování na jednoduchý a chutný zážitek, zase s pomocí Microsoft 365 Copilota lépe řídí marketing a organizuje práci. Díky tomu se může víc soustředit na kvalitu produktů, rozvoj značky a inspiraci pro zdravý životní styl. Microsoft 365 Copilot je tu zkrátka pro každého, kdo chce pracovat chytřeji a efektivněji.

„Chceme, aby firmy vnímaly umělou inteligenci jako svého parťáka, který jim usnadní práci a otevře nové možnosti růstu,“ doplňuje Veronika Brázdilová viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky.

Video „Dejte s AI byznys do pohybu jen za 699 Kč měsíčně“

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Rok 2025: Demokratizace kyberkriminality, sociální sítě kybernetickým bojištěm a kvantové počítače otřesou světem tajných informací

PRAHA – 17. února 2025 Společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, zveřejnila předpověď na rok 2025. Organizace se musí připravit na útoky využívající umělou inteligenci, kvantové hrozby i zranitelnosti v cloudových prostředích.

V roce 2025 můžeme očekávat:

  • Vzestup útoků využívajících umělou inteligencí: Umělá inteligence se v roce 2025 stane hlavním nástrojem kybernetické kriminality. Kyberzločinci budou využívat AI k vytváření personalizovaných phishingových útoků a adaptivního malwaru, který se dokáže učit z dat v reálném čase, aby se vyhnul odhalení. Menší hackerské skupiny budou využívat AI nástroje k rozsáhlým operacím, aniž by měly pokročilé znalosti, což povede k demokratizaci kybernetické kriminality. Pomocí AI bude například možné provést současně tisíce cílených phishingových útoků a každý z nich přizpůsobit pro maximální efektivitu.
  • Ransomware tvrdě zasáhne dodavatelské řetězce: Ransomware bude ještě rychlejší, cílenější a automatizovanější. Velkou hrozbou budou zejména globální útoky na kritické dodavatelské řetězce, které zasáhnou celá průmyslová odvětví. Většina vyděračských útoků začne phishingem, který bude kvůli využití AI technologií přesvědčivější a věrohodnější a bude využívat i deepfake techniky. V reakci na to můžeme očekávat, že podniky budou více využívat kybernetické pojištění, aby zmírnily finanční dopady takových útoků, zatímco vlády budou prosazovat přísnější normy.
  • Nárůst úniků dat kvůli neopatrnému používání AI technologií: Jedním z největších rizik v roce 2025 budou úniky dat způsobené neúmyslným sdílením citlivých informací v AI platformách, jako jsou ChatGPT, DeepSeek, Qwen nebo Google Gemini. Zaměstnanci mohou například zadat citlivé finanční údaje do AI nástroje, aby vygenerovali report nebo analýzu, aniž by si uvědomili, že se tyto údaje mohou dostat do nepovolaných rukou. Organizace budu muset zavést přísnější kontroly, jak jsou AI nástroje používány, a vyvážit možné výhody s nutnou ochranou dat.
  • Kvantová výpočetní technika představuje hrozbu pro šifrovaná data: Kvantová výpočetní technika brzy zpochybní stávající metody šifrování. „Přestože rozsáhlé kvantové útoky jsou ještě roky vzdálené, odvětví, jako je finančnictví a zdravotnictví, musí začít zavádět kvantově bezpečné šifrování. Stejně tak musí reagovat vlády, agentury a organizace, pracující s velmi citlivými informacemi, které by mohly ohrozit národní bezpečnost. V roce 2025 uvidíme první hmatatelné dopady kvantové výpočetní techniky na kybernetickou bezpečnost. Organizace musí aktivně přecházet na kvantově bezpečné šifrovací metody, aby ochránily svá citlivá data dříve, než bude pozdě,“ varuje Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.
  • Sociální sítě budou kybernetickým bojištěm a deepfake masovou hrozbou: Kyberzločinci se budou stále častěji zaměřovat na sociální sítě a využívat osobní údaje k cíleným podvodům. Deepfake vytvořené s pomocí AI budou stále přesvědčivější a budou představovat mimořádnou hrozbu. Odhalování sofistikovaných útoků bude vyžadovat obranu pomocí umělé inteligence. „Deepfake podvody budou napodobovat například prezidenty nebo premiéry a kromě ovlivňování voleb se více zaměří i na podnikatelské prostředí. Při videohovorech si bude potřeba ověřit, jestli skutečně mluvíte s kolegou či nadřízeným, nebo jestli se nejedná o AI podvrh. AI boti umožní kybernetickým zločincům komunikovat s více oběťmi najednou, takže uvidíme propracované kampaně s obrovským dosahem. Očekáváme také prudký nárůst kyberzločinců využívajících sociální sítě. Hackeři nebudou krást jen data nebo přístupové údaje, ale budou zkoušet krást přímo finance, ovlivňovat firemní rozhodnutí a vydírat firmy ohrožováním jejich pověsti. Zásadní proto bude kultura nulové důvěry a podezřívání všeho,“ říká Daniel Šafář.
  • AI kopiloti přinesou bezpečnostní revoluci: Bezpečnostní operační centra (SOC) budou využívat kopiloty s umělou inteligencí ke zpracování velkých objemů dat a určování priorit při ochraně proti hrozbám. Detekce hrozeb bude automatizovanější a sníží se počet planých výstrah, čímž se zvýší efektivita bezpečnostních týmů.
  • Role CIO a CISO se budou sbližovat: Organizace stále častěji využívají AI a hybridní cloudová prostředí, takže se role CIO a CISO budou sbližovat a posouvat směrem k integrovanému řízení rizik. CIO budou stále více dohlížet na kyberbezpečnostní operace, což podpoří těsnější spojení mezi IT a zabezpečením.
  • Cloudové a IoT výzvy: V roce 2025 bude více než 90 % podniků využívat multicloudová prostředí a předpokládá se, že počet zařízení internetu věcí celosvětově přesáhne 32 miliard. Přestože poskytovatelé cloudových služeb nabízejí robustní bezpečnostní funkce, složitost zabezpečení multicloudových platforem přináší mnoho rizik, která souvisejí zejména se špatnou konfigurací a nedostatečným monitoringem. Velký problém bude představovat i bezpečnost internetu věcí, protože mnoho zařízení, od inteligentních domácích systémů až po průmyslové senzory, postrádá odpovídající bezpečnostní opatření, takže jsou atraktivním cílem kyberútoků. Vzestup internetu věcí nevyhnutelně vyvolá potřebu škálovatelných a bezpečných cloudových úložišť, která umožní efektivní správu obrovského množství dat a jejich zpracování v reálném čase.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Pipedrive představil CRM nové generace. Software vybavený AI agenty funguje jako digitální kolega

Nová produktová vize společnosti přináší nonstop digitální asistenty, kteří pomáhají obchodním týmům dosahovat lepších výsledků.

Praha 17. února 2025 – Pipedrive, který stojí za uživatelsky přívětivou a efektivní CRM platformou pro malé podniky, představil nové AI pojetí svého produktu. Zahrnuje síť AI agentů – digitálních kolegů, kteří jsou kdykoli k dispozici a zefektivňují celý obchodní proces, aniž ho obchodníci přestanou mít pod kontrolou. Agenti, které lze ovládat textem i hlasem, se přizpůsobí kontextu jednotlivých uživatelů a mohou za obchodníky odbavovat rutinní úkoly, pomoct jim s lehkostí komunikovat nebo jim v reálném čase poskytovat informace pro ještě lepší byznysové výsledky.

„Nacházíme se v klíčovém bodě technologického vývoje – v době, kdy už umělá inteligence není jen abstraktní koncept, ale dostupná superschopnost integrovaná do běžných nástrojů,“ říká Dominic Allon, CEO Pipedrive. „Naše nové pojetí, postavené na AI agentech, otevírá novou éru inovací a přináší intuitivnější způsob interakce s technologiemi. AI agenti a obchodní týmy budou fungovat jako kolegové, což obchodníkům umožní zaměřit se na budování vztahů, uzavírat zakázky a dosahovat těch nejambicióznějších cílů.“

Ekosystém AI agentů od Pipedrive zahrnuje obecné a specializované digitální asistenty, kteří v reálném čase poskytují informace, učí se z uživatelské zpětné vazby a provádějí potřebné úkoly, zatímco obchodníci si stále udržují kontrolu nad procesem. Tito agenti pracují s hlasovými i textovými příkazy a fungují jako skuteční obchodní specialisté, kteří poskytují hlubší vhled a zajišťují plynulou spolupráci.

„Naše pojetí posouvá hranice toho, co je možné, když se spojí AI s lidskou odborností,“ uvádí Viktoria Ruubel, CPO v Pipedrive. „Představte si CRM, které obchodníkům šetří čas, neboť eliminuje zdlouhavé úkoly a propojuje data z celého obchodního procesu. Díky síti inteligentních AI agentů naše platforma nejen podporuje obchodní management, ale aktivně pomáhá týmům – automatizuje úkoly, propojuje klíčová data a odhaluje zásadní příležitosti, které by jinak mohly zůstat bez povšimnutí.“

Pipedrive představil pilotní verzi svého řešení s AI agenty. Navržené je tak, aby zvyšovalo efektivitu obchodních procesů a zlepšovalo uživatelský zážitek. Nový AI agent dokáže samostatně vytvářet personalizovaný e-mailový obsah, který posouvá obchodní jednání, shrnovat předchozí komunikaci, vysvětlovat doporučené formulace a zvýrazňovat nejdůležitější e-maily, aby žádná klíčová příležitost neunikla pozornosti.

Během roku 2025 plánuje Pipedrive do svého ekosystému AI agentů implementovat další vylepšení, která obchodním týmům umožní efektivněji řídit průběh práce, získávat přesnější obchodní vhled a zjednodušovat každodenní úkoly.

Ekosystém AI agentů vychází z úspěchu Pipedrive AI – komplexní sady nástrojů využívajících OpenAI a vlastní softwarové technologie – a Pipedrive Pulse, což je na AI postavené řešení zaměřené na efektivnější oslovování potenciálních zákazníků a identifikaci nejperspektivnějších obchodních příležitostí. Pipedrive Pulse je nyní jako beta verze k dispozici pro omezený počet zákazníků. Vylepšená verze Pulse bude pro všechny zákazníky dostupná na jaře 2025 a přinese další rozšíření funkcionalit na podporu obchodních týmů.

Pipedrive klade důraz na bezpečný a odpovědný vývoj AI technologií v souladu s nejvyššími oborovými standardy ochrany soukromí a bezpečnosti. Společnost Pipedrive nedovoluje třetím stranám využívat klientská data k trénování AI modelů a sama je nevyužívá k tomuto účelu bez výslovného souhlasu uživatelů.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

Exit mobile version