Telefony bez nabíječky? Češi si zatím na nový standard nezvykli

Praha, 10. listopadu – Balení telefonů bez nabíječky už není na trhu žádnou novinkou. Češi si však na tuto změnu stále zvykají. Přibližně dvě třetiny z nich uvádí, že jim absence nabíječky v balení vadí. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Instant Research pro českou společnost FIXED.zone. Zároveň je však udržitelnost pro české spotřebitele při výběru mobilního zařízení důležitým faktorem. Nicméně při rozhodování o nákupu hrají klíčovou roli především cena a kvalita, které jsou zásadní pro devět z deseti dotázaných.

Nové telefony bez nabíjecích adaptérů jsou již běžnou praxí, se kterou se spotřebitelé potkávají několik let. Přesto se 65,2 % dotázaných Čechů vyjádřilo, že jim to vadí. A to i přesto, že sami mají doma často dostatek různých typů nabíječek – od klasických síťových přes bezdrátové až po nabíječky do auta. Tento problém platí napříč všemi věkovými kategoriemi od 18 do 65 let. Větší problém s tím však mají ženy.

„Je překvapivé, že i když máme už přes rok na evropském trhu sjednocené nabíječky a většina výrobců navíc používá standard USB-C mnohem déle, tak je Češi v balení stále postrádají. Náš průzkum zároveň ukázal, že většina Čechů doma má nabíječky v hodnotě okolo 1000 korun, tedy několik kusů. Zákazníkům tak zřejmě nejde o to, že by neměli čím nabíjet, ale spíše touží po tom pocitu mít k novému telefonu i nabíječku zářící novotou,“ říká k této problematice Daniel Havner ze společnosti FIXED.

Kvalita a cena jako nejdůležitější aspekt

Přestože dnes nejsou nabíjecí adaptéry ani sluchátka součástí balení nových mobilních telefonů, je možné si je dokoupit samostatně. Při výběru příslušenství k mobilnímu zařízení dbá 96,3 % Čechů především na kvalitu. Ta je důležitá pro všechny bez ohledu na věk a pohlaví. Významnou roli při rozhodování ale hraje i cena. Ta je podstatná pro 94,4 % Čechů.

Zároveň je pro Čechy důležitější dostupnost příslušenství online než v kamenné prodejně, a to především kvůli širší nabídce. Téměř polovina spotřebitelů (49,3 %) však nadále oceňuje možnost nákupu v kamenné prodejně, a to zejména ženy (54,9 %).

Češi při výběru příslušenství zohledňují i design

Design hraje při výběru mobilního příslušenství stále důležitější roli. Na vzhled produktů se zaměřují především mladší uživatelé ve věku 18 až 26 let, avšak estetická stránka je důležitá i pro starší generace. Průzkum Instant Research pro českou společnost FIXED.zone ukazuje, že design je pro spotřebitele důležitější než samotná barva produktu. Zatímco vzhled řeší 69,8 % mužů, barva je podstatná pro 56,9 % z nich. Podobný trend se projevuje i u žen, kdy design zohledňuje 76,3 %, zatímco barvu 69,5 %.

S blížícími se Vánoci proto při výběru dárků nepodceňte jak kvalitu produktu, tak i jeho vzhled. Design už dávno není jen otázkou estetiky. Spotřebitelé jej vnímají jako součást kvality i identity značky.

Průzkum zároveň ukazuje, že více než polovina respondentů zohledňuje při výběru také známost značky. Ta se pro mnoho zákazníků stává zárukou kvality i jistotou dobré zkušenosti. Český původ značky pak řeší zejména lidé ve středním věku a vyšším věku, a to zhruba třetina dotázaných (33 %).

Udržitelnost – čím dál tím důležitější aspekt

Udržitelnost se stává stále častěji diskutovaným tématem napříč všemi odvětvími a výjimkou není ani oblast mobilního příslušenství. Zákazníci se při výběru produktů stále více zajímají o ekologické aspekty výroby, použité materiály i původ produktů. Jako faktor při výběru udržitelnost zmiňuje 54,8 % Čechů. Tento trend je patrný zejména u žen ve středním věku, které původ a udržitelnost zohledňují častěji než ostatní skupiny.

Společnost FIXED.zone tento posun vnímá a dlouhodobě se na něj zaměřuje. „Udržitelnost už není jen módní pojem, ale klíčový faktor, který ovlivňuje rozhodování zákazníků. Ve FIXED se proto snažíme nabízet příslušenství, které spojuje kvalitní zpracování, lokální výrobu a šetrnost k životnímu prostředí. Příkladem je naše řad ReStory nebo pouzdra a další doplňky ručně vyráběné v České republice z prémiové i veganské kůže s důrazem na ekologii a dlouhou životnost,“ doplňuje Daniel Havner ze společnosti FIXED.

Z výsledků průzkumu vyplývá, že Češi při výběru mobilního příslušenství kladou stále větší důraz na kvalitu, design, udržitelnost i původ výrobku. Tyto faktory se tak stávají klíčovými při nákupním rozhodování a formují podobu trhu s mobilním příslušenstvím.

Průzkum pro českou firmu FIXED.zone byl realizovaný na vzorku 1 048 respondentů ve věku 18–65 let, z čehož bylo 529 mužů a 519 žen. Průzkum na platformě Instant Research, který využívá panel výzkumné agentury Ipsos, se uskutečnil v červnu 2025.

Více o FIXED.zone

FIXED.zone a.s. je ryze českou společností s ambicí stát se evropským lídrem v oblasti všeho, co patří k mobilním telefonům, tabletům a nositelné elektronice. Svým zákazníkům pomáhá tato mobilní zařízení zdokonalit, ochránit, zjednodušit jejich používání a zpřístupnit jim nejnovější technologie. Společnost s příslušenstvím k mobilním telefonům založili v roce 2001 bratři Havnerovi se společníkem Radkem Doudou pod názvem RECALL s.r.o., od roku 2015 působí pod značkou FIXED. Společnost věří v dlouhodobé vztahy, proto si zakládá na otevřené komunikaci, zpětné vazbě, férovosti a autentičnosti. Na naplnění cílů se podílí více než 90 zaměstnanců ze sídla v Homolích u Českých Budějovic. Společnost zároveň vlastní výrobní dílnu v Prostějově, která zhotovuje luxusní kožená pouzdra.

FIXED.zone v roce 2021 úspěšně vstoupila na trh START pražské burzy, kde jsou její akcie obchodovány. Majoritní vlastnictví stále drží v rukou původní zakladatelé, kteří ve společnosti aktivně manažersky působí a podílejí se na jejím rozvoji. Výrobky vlastní značky FIXED se tradičně umisťují na předních příčkách hodnocení zákazníků a v roce 2019 společnost obdržela prestižní cenu EUROPEAN PRODUCT DESIGN AWARD. V roce 2025 získala společnost FIXED titul Firma roku Jihočeského kraje a nyní ji čeká celostátní finále.

 

PPDS stanovuje nový štandard v oblasti palubnej zábavy s 110 televízormi Philips MediaSuite s podporou Google Cast a Netflix, ktoré sú inštalované v 6-hviezdičkových superjachtoch

Efektívnejšia plavba: S cieľom poskytnúť hotelovým hosťom na pevnine a teraz aj na mori lepší zážitok boli vo všetkých kajutách luxusných 110-stopových superjachiet „Grand Pioneers I“ a „Grand Pioneers II“ vo najobľúbenejšej turistickej destinácii Vietnamu nainštalované jediné profesionálne televízory v odvetví, ktoré sú kompatibilné s Google Cast a Netflix.

Amsterdam, 3. november 2025: Spoločnosť PPDS, exkluzívny globálny dodávateľ profesionálnych displejov Philips, s potešením oznamuje inštaláciu 110 televízorov Philips MediaSuite s podporou Google Cast a Netflix na najluxusnejších 6-hviezdičkových plávajúcich superjachtoch vo Vietname – spektakulárnych Grand Pioneers I a II.

Zátoka Halong (čo v preklade znamená „klesajúci drak“) na ostrove Tuan Chau je jednou z najmalebnejších a najrýchlejšie rastúcich turistických destinácií vo Vietname s bielymi pieskovými plážami, priezračným tyrkysovým oceánom a tisíckami ikonických vápencových ostrovčekov, ktoré vytvárajú rajské prostredie, aké nemá na svete obdoby.

Keďže konkurencia medzi hotelmi dosahuje historické maximum a hostia majú čoraz vyššie očakávania, potreba hotelierov – na pevnine aj na mori – odlíšiť sa a vytvoriť nezabudnuteľné zážitky ako doma nebola nikdy väčšia.

Stanovovanie nových štandardov

Viet Thuan Group, skupina č. 1 v oblasti hromadnej prepravy nákladu po vodných cestách vo Vietname, využila nové príležitosti a nedávno získala dve superjachty Grand Pioneers I a II s rozmermi 110 x 19 metrov, siedmimi palubami a nosnosťou 25 400 ton, ktoré sú prvými luxusnými jachtovými hotelmi v zátoke Halong. Ambíciou spoločnosti Grand Pioneers bolo stanoviť nový štandard luxusu na palube, s dôrazom na najmodernejší televízny systém, ktorý by do jej moderných a priestranných kajút priniesol bezkonkurenčnú kvalitu obrazu, výber zábavy a možnosti.

V spolupráci s popredným špecialistom na integráciu IT a AV, spoločnosťou LOGICO, bola obľúbená** séria televízorov Philips MediaSuite od PPDS rýchlo identifikovaná ako vynikajúca voľba a jediné špecializované riešenie pre hotelierstvo svojho druhu, ktoré je schopné splniť ambície spoločnosti v tomto prelomovom námornom projekte.

Toto riešenie, ktoré je už preferovaným riešením pre niektoré z najznámejších hotelových reťazcov na pevnine a čoraz viac aj na mori, bolo úspešne nainštalované v kabínach dvoch lodí pred ich prvou plavbou v celkovom počte 110 televízorov Philips MediaSuite s uhlopriečkou od 50 do 55 palcov.

Loď streamov – licencia na vzrušenie

Pripojením k miestnemu mediálnemu serveru na palube môžu hostia zažiť takmer plynulý prechod k spôsobu, akým sa rozhodnú pristupovať k svojej obľúbenej televíznej zábave a užívať si ju vo svojich moderných a priestranných kajutách.

Philips MediaSuite prekonáva zábavné možnosti a príležitosti, ktoré ponúkajú televízory na akýchkoľvek výletných lodiach, a umožňuje hosťom plne kontrolovať, ako, kedy a čo si pasažieri vyberú sledovať na veľkej obrazovke, s rozsiahlou ponukou pozemných kanálov, služieb na dohľadanie, ako aj knižnicou filmov, relácií, hudby, kanálov* a hier, ktoré vyhovujú všetkým záujmom a vekovým skupinám.

Navyše, vďaka Philips MediaSuite s integrovanou funkciou Google Cast priamo v televízii môžu hostia na palube pristupovať k svojmu obľúbenému obsahu z preferovaných streamovacích platforiem a vychutnávať si ho priamo na veľkej obrazovke pomocou svojho osobného zariadenia (smartfón, tablet, notebook).

Služba Google Cast je spustená behom niekoľkých sekúnd, hostia jednoducho naskenujú jedinečný QR kód zobrazený na obrazovke a môžu začať streamovať, pričom medzi podporované platformy patria Apple TV+, DAZN, Disney+, Prime a YouTube™. Bezpečnosť zákazníkov je prvoradá, preto sa všetky účty okamžite odpoja a všetky prihlasovacie údaje sa automaticky vymažú po odhlásení.

Udržateľnosť

V súlade so stratégiou PPDS boli dve superjachty Grand Pioneers navrhnuté s ohľadom na udržateľnosť a stali sa prvými výletnými loďami vo Vietname, ktoré spĺňajú medzinárodné normy na základe svojich ekologických referencií. Zamerenie Grand Pioneers na udržateľnosť sa rozšírilo aj na televízory, v čom vyniká Philips MediaSuite.

Julian Lim, viceprezident pre predaj APA v PPDS, komentoval: „Rovnako ako všetky naše riešenia, aj Philips MediaSuite bol navrhnutý tak, aby poskytoval maximálnu univerzálnosť a možnosť prispôsobiť sa akémukoľvek prostrediu, ktoré naši partneri a zákazníci požadujú. Ako dokazuje tento neuveriteľný projekt, teraz to zahŕňa aj hotely na mori.

„Ide o prelomovú inštaláciu televízorov Philips MediaSuite a sme nadšení, že hostia ubytovaní na palube Grand Pioneers I a II si môžu vychutnať televízny zážitok, ktorý nemá na žiadnej inej výletnej lodi obdobu.“

About PPDS

PPDS is a trading name of TP Vision Europe B.V. (“TP Vision”) and MMD-Monitors & Displays Nederland B.V. (“MMD”), registered in the Netherlands, with their head offices in Amsterdam. TP Vision and MMD are wholly owned subsidiaries of TPV Technology Limited (“TPV”), the world’s largest manufacturer of monitors and a leading provider of display solutions.

PPDS exclusively markets and sells Philips-branded professional displays, covering professional TVs, signage and direct view LED solutions, worldwide under trademark license by Koninklijke Philips N.V.

By combining the Philips brand promise with TPV’s manufacturing expertise in displays, PPDS employs a competitive and focused approach to bring innovative products to market – from its 10” touchscreen through to unlimited direct view LED displays. Designing solutions that make a positive impact, both for resellers and for end customers – at the right time and in the right places.

 

Jak se povedla reforma rámcových vzdělávacích programů a jak se dá kreativně učit za pomoci AI? To byla témata druhého ročníku konference pro ředitele škol Alive Forum

Jedním ze dvou hlavních témat konference Alive Forum 2025 pro ředitele škol byla uskutečněná revize rámcových vzdělávacích programů (RVP). Tu ministerstvo školství spustilo v roce 2019 a hlavním cílem těchto změn byl posun ke kompetenčnímu pojetí, tedy důraz na to, co žák umí a dokáže použít, ne kolik si toho zapamatuje. Změny na konferenci komentovali zástupci ministerstva školství, Národního pedagogického institutu, ředitelé škol i exministr školství. Druhým tématem konference byly konkrétní případové studie, jak efektivně a kreativně používat umělou inteligenci při výuce i řízení školy. Konferenci uspořádala společnost GTS Alive, která vydává a spravuje studentské a učitelské průkazy ISIC a ITIC.

Michal Černý, ředitel odboru předškolního a základního vzdělávání MŠMT, se na konferenci zastal občas kritizovaného důrazu na kompetence. Vyvrátil častý mýtus, že k osvojení kompetencí nejsou třeba znalosti, ty jsou naopak podle něj jednou z podmínek osvojení kompetencí. Podle Černého není pravdou, že by svět upouštěl od kompetenčního přístupu ve vzdělání, upouští se pouze od systémů, které snížily důraz na znalosti.

Česko se už od roku 2005 vydalo cestou dvou úrovní kurikula (státní RVP + školní ŠVP), to bylo potvrzeno i Strategií 2030+ a finálně realizováno v rámci nyní proběhlé revize RVP. Oproti tomu třeba Francie, Slovinsko nebo Finsko sice také razí kompetenční přístup jako Česko, ale v rámci jednotných celostátních osnov. Po tomto přístupu ostatně volají i někteří čeští učitelé. Dvě úrovně kurikula aplikované v Česku mají podle Michala Černého ovšem velkou výhodu v podpoře kreativity a možnosti profilace škol. Systém ale klade velké nároky na ředitele, přináší více práce pro samotné školy a vede k větším rozdílům mezi školami.

Na konferenci zaznívaly i možné kontroverze spojené s revizí RVP. Kromě občasné kritiky přílišného důrazu na kompetence to je například fakt, že nejsou stanoveny minimální počty hodin v rámcovém učebním plánu a že konkrétní učivo není ani doporučené (pouze v modelových ŠVP). Byla také ponechána povinnost dalšího cizího jazyka, byť 75 procent škol je podle sdělení MŠMT proti. A systém tvorby školních vzdělávacích programů na každé škole klade nadstandardní požadavky nejen na vedení školy, ale i na samotné učitele, což ne každý z nich nutně vítá.

Kritici také zmiňovali, že státní zadání v oblasti RVP je pro učitele často nesrozumitelné a nepřehledné a že stát de facto rezignoval na výsledky základního vzdělávání. Navíc systém přijímacích zkoušek na střední školy rámcové vzdělávací programy nerespektuje. Jak uvedl vzdělávací odborník a ředitel ZŠ Lošbates Václav Trojan, školní vzdělávací program se může stát skutečným příběhem dané školy, ovšem vyžaduje to jasné a srozumitelné zadání ze strany ředitele. Nevýhodou je, že nyní musí ředitelé často svůj tým učitelů o smysluplnosti RVP/ŠVP přesvědčovat.

Exministr školství Petr Gazdík ocenil, že k reformě RVP došlo, ovšem připustil, že nebyla veřejností úplně přijata. Pro další rozvoj školy není ideální pojmout tvorbu školního vzdělávacího plánu jako administrativní cvičení. ŠVP by měl odrážet hodnoty školy a prostředí v ní. A klíčové je přesvědčit o konkrétním nastavení tohoto programu rodiče, kteří jsou dnes mnohem více kritičtí než v minulosti.

Ve druhém panelu věnovaném konkrétnímu využití umělé inteligence ve školách padala řada konkrétních tipů ze strany učitelů i ředitelů. Například učitel dějepisu Pavel Žalský z Vrchlabí pomocí AI rozmluvil knížete Rostislava, který žákům vypráví o své době. S Karlem IV. děti probírají největší problémy jeho vlády. A při výuce o průmyslu 19. století se zase žáci mohli za využití umělé inteligence zapojit do práce hypotetické komise provádějící šetření ohledně dětské práce v továrnách. Obrovské možnosti AI ve výuce fyziky a přírodních věd zase na konferenci představil učitel a lektor Elixíru do škol Vít Boček.

Ředitelé základních i středních škol na panelu také zmiňovali konkrétní způsoby, jak jim umělá inteligence pomáhá při manažerské práci spojené s řízením školy. Například při revizi směrnic a dokumentů školy, oponentuře e-mailové komunikace v konfliktních situacích, při strukturování porad a zápisů z nich či při analýze dat z přijímacích zkoušek, maturit či dotazníků.

Na konferenci byla také zmiňována řada užitečných AI či digitálních nástrojů využitelných pedagogy při výuce. Například online hry Charles Games na téma listopadu 1989, protektorátu či holocaustu. Online nástroj Genially pro tvorbu interaktivních prezentací, kvízů a her. Digitální učebnice a 3D interaktivní modely Korint pro biologii, chemii, fyziku i zeměpis – například virtuální mikroskop, 3D atlas biologie nebo interaktivní modely těla. Nebo český projekt Vividbooks, který vytváří interaktivní digitální učebnice pro fyziku a matematiku.

Učitel, metodik a lektor Andrej Novik zmínil také některá rizika související s AI a nejmladší generací. Další prudký rozvoj umělé inteligence a aplikací s ní spojených může v nejbližších letech přispět k další ztrátě schopnosti udržet pozornost na delší texty či příběhy. Personalizovaný AI obsah bude optimalizován pro maximální neurochemickou odezvu, což může do budoucna u malých dětí vést k roztříštění jejich myšlení do krátkých, intenzivních informačních úseků. Třeba při čtení knihy pak tyto děti mohou zažívat úzkost.

Konference se zúčastnilo 125 ředitelů středních a základních škol z celé republiky.

Hlavním partnerem konference byla společnost Bootiq – česká technologická firma, která pomáhá firmám i institucím v soukromém i veřejném sektoru růst díky chytrým digitálním řešením. Dalšími partnery byli: Aktivní třída; Edookit; MY DVA holding; Etugate. Mediálním partnerem byly Učitelské noviny, čestným partnerem Smíchovská střední průmyslová škola a gymnázium.

Poznámky pro editory:

Společnost GTS Alive s.r.o.v České republice vydává a spravuje studentské průkazy ISIC a žákovské průkazy ISIC Scholar (dříve Školák), učitelské průkazy ITIC a okrajově i další průkazy. Už na 1 000 středních a 800 základních školách slouží průkazy jako čipová karta pro vstup do budovy, jídelny, knihovny a podobně – podle potřeb konkrétní školy.

Firma vznikla v srpnu 2000. Jejím předchůdcem byla v Česku společnost GTS International. GTS Alive s.r.o. je součástí mezinárodní skupiny GTS Alive Group, jejíž centrála sídlí v Praze a spadají pod ni pobočky ve dvaceti zemích na čtyřech kontinentech.

GTS Alive prostřednictvím čipového identifikačního systému ISIC Port také zajišťuje řadě základních a středních škol zabezpečení přístupů do jejich budov a systém elektronické docházky. Společnost mimo jiné zprostředkovává studentům i cestovní nebo úrazové pojištění ve spolupráci s UNIQA.

Mezinárodní soutěž Jamese Dysona vyhlásila vítěze.

Senzor kvality vody využívající AI a inteligentní klávesnice pro pacienty s Parkinsonovou chorobou

07.11.2025

James Dyson Award oznámila dva vítěze pro rok 2025. Každý obdrží 30 000 liber za své vynálezy, které přispívají k přesnému monitorování kvality vody a zlepšují život lidí s Parkinsonovou chorobou.

WaterSense je vítězem v kategorii udržitelnosti. WaterSense je autonomní zařízení pro monitorování kvality vody, které vynalezl Filip Budny z Polska, doktorand v oboru nanotechnologií na Varšavské technické univerzitě. Nahrazuje ruční, příležitostné odběry vzorků monitorováním v reálném čase pomocí umělé inteligence a včasnými varováními před znečištěním.

Projekt OnCue zvítězil v kategorii medicína. Autorkou OnCue je produktová designérka Alessandra Galli z Itálie, absolventka Delft University of Technology v Nizozemsku. Jde o chytrou klávesnici pro lidi s Parkinsonovou chorobou. Na rozdíl od stávajících asistenčních klávesnic jedinečným způsobem integruje do svého designu terapeutické podněty, které snižují počet chyb při psaní a pomáhají zvládat třes a ztuhnutí – běžné příznaky této nemoci.

Dvacátý ročník mezinárodní studentské soutěže podpořil více než 400 studentských vynálezů po celém světě cenami v celkové hodnotě 1,5 milionu liber. Letos se do soutěže přihlásilo více než 2 100 začínajících vynálezců z 28 zemí.

„Cena James Dyson Award podporuje mladé vynálezce, kteří myslí jinak a řeší problémy reálného světa přímo. Naši letošní vítězové, Filip a Alessandra, jsou důkazem tohoto ducha – řeší náročné zdravotní a environmentální problémy praktickými řešeními. Doufám, že získání této ceny bude odrazovým můstkem pro komercializaci jejich světových vynálezů“ řekl James Dyson, zakladatel společnosti Dyson.

Sám vynálezce James Dyson překvapil autory projektu, Filipa a Alessandru videohovorem, při kterém jim oznámil jejich vítězství. Podívejte se, jak to proběhlo na YouTube.

Cena James Dyson Award potvrzuje, že environmentální inovace mají globální význam. Motivuje mě to k dalšímu úsilí – k vývoji, testování a zavádění systémů, kdy bude čistá voda měřitelná, předvídatelná a dostupná pro všechny. Nyní se zaměřujeme na rozšiřování spolupráce s environmentálními agenturami a výzkumnými partnery po celé Evropě s cílem rozšířit WaterSense do celokontinentální sítě do roku 2026. Naší dlouhodobou vizí je monitorovat kvalitu vody v řekách po celém světě, včetně řek v České republice. Abychom tento plán mohli realizovat, shromažďujeme nyní první kolo investic, zvýšíme tak výrobu a urychlíme nasazení.“ řekl autor vítězného projektu, Filip Budny.

Filip Budny, doktorant v oboru nanotechnologií, zlepšuje způsob, jakým můžeme přesněji monitorovat kvalitu vody, díky svému vynálezu WaterSense. Zařízení autonomně měří kvalitu vody v řekách a jezerech v reálném čase, aby bylo možné včas odhalit znečištění vody. V současné době jsou prototypy WaterSense testovány na 20 místech po celém Polsku ve spolupráci s vodárenskými společnostmi a místními samosprávami. Po získání ceny James Dyson Award plánuje Filip pokračovat ve zdokonalování této technologie a uvést WaterSense na trh v dalších zemích.

„Stávající systémy monitorování kvality vody jsou pomalé, manuální a sporadické. Filip, náš vítěz v kategorii udržitelnosti, vynalezl WaterSense, který měří kvalitu vody v reálném čase a inteligentně předpovídá znečištění, než k němu dojde. Používá papírové senzory, které sledují více ukazatelů kvality vody v různých hloubkách a poskytují přesnější měření. Je to skutečně zasloužený vítěz a těším se, až uvidím WaterSense plavat ve všech řekách.“ říká James Dyson, zakladatel společnosti Dyson.

Parkinsonovou chorobou trpí více než 10 milionů lidí po celém světě. Mezi běžné příznaky patří třes, ztuhnutí a bradykineze – stav, který zpomaluje pohyby a zhoršuje jemnou motoriku. Tyto potíže ztěžují psaní na klávesnici a často vyvolávají frustraci. V současné době nabízejí asistenční klávesnice funkce, jako jsou větší klávesy, kontrastní barvy a rozdělené rozložení. Chybí jim však terapeutické prvky, cílené vibrace a vizuální zpětná vazba, které jsou přizpůsobeny specifickým motorickým příznakům Parkinsonovy choroby. Vítězný projekt OnCue zajišťuje při každém stisknutí klávesy vysílání jemných vibrací přes klávesnici a náramky, což uživatelům pomáhá udržet stálý rytmus psaní a lépe vnímat klávesy. Po získání ceny James Dyson Award plánuje vízězka Alessandra pokračovat ve spolupráci s lékařskými odborníky a lidmi s Parkinsonovou chorobou, aby shromáždila zpětnou vazbu a dále vylepšila OnCue. Doufá, že zařízení uvede na trh a rozšíří jeho použití na podporu lidí s jinými neurologickými onemocněními, včetně Alzheimerovy choroby a dystonie.

Vítězství v soutěži James Dyson Award je pro mě ctí a potvrzením, že rozhodnutí věnovat se tomuto projektu po absolvování studia bylo správné. Soutěž nabízí nejen uznání na úrovni, ale také praktickou příležitost posunout OnCue dál. Cena poskytuje významnou podporu pro dokončení funkčního prototypu, čímž se projekt o krok přiblíží k lidem s Parkinsonovou chorobou. Jsem přesvědčena, že tento úspěch mi také pomůže rozšířit síť kontaktů a otevřít nové příležitosti pro OnCue “prozradila Alessandra Galli.

Soutěž, kterou organizuje Nadace Jamese Dysona, podpořila od roku 2005 více než 400 vynálezů finančními prostředky a možností zviditelnění v globálních médiích. Nadace byla založena v roce 2002, je mezinárodní charitativní organizací zaměřenou na vzdělávání a jejím posláním je inspirovat budoucí generaci inženýrů. James a nadace také investují do lékařského výzkumu a dosud věnovali více než 155 milionů liber na charitativní a vzdělávací účely.

Motorola připravila pro české a slovenské uživatele modelu Edge 50 Pro aktualizaci na Android 16

  • Motorola již umožňuje všem zákazníkům v Česku a na Slovensku s telefonem Edge 50 Pro přechod na nejnovější operační systém Android 16
  • Mezi novinky patří rozšířené možnosti individuálního nastavení režimů, snadnější připojení k Wi-Fi a hotspotu, lepší podpora pro sluchátka a nízká spotřeba energie
  • Vylepšeno bylo také zabezpečení a ochrana, kompatibilita aplikací, optimalizace výkonu a stability

Motorola spustila pro české a slovenské uživatele chytrých telefonů Edge 50 Pro aktualizaci, která zahrnuje přechod na nejnovější operační systém Android 16. Zákazníci se mohou těšit mimo jiné na ještě vyšší úroveň zabezpečení, optimalizovaný výkon a širší možnosti individualizace uživatelských zážitků.

Nová aktualizace je již k dispozici pro všechny zákazníky s telefonem Edge 50 Pro. Vylepšený operační systém Android 16 nabídne po úspěšné instalaci řadu nových funkcí, ale i optimalizovaný výkon dosavadních aplikací. Mezi hlavní novinky v novém operačním systému Android 16 patří dostupnost režimů na jednom místě (Nastavení > Režimy > Nerušit/Před spaním/Jízda.) Uživatel si kromě toho může vytvořit vlastní režimy pro různé situace, v nichž si vybere různé skupiny osob nebo aplikací, které jej mohou vyrušit. Tyto režimy lze zapínat a vypínat v rychlých nastaveních.

Dalším highlightem operačního systému Android 16 v chytrém telefonu motorola Edge 50 Pro je možnost připojení k Wi-Fi nebo hotspotu pouhým jedním klepnutím. Předpokladem je použití stejného účtu Google jak v mobilním telefonu, tak v zařízení, k němuž se chce uživatel připojit. V tomto případě již není nutné zadávat kvůli připojení heslo.

Uživatelé sluchátek ocení lepší podporu poskytovanou operačním systémem Android 16 a nízkou spotřebu energie. Aktualizovaný Edge 50 Pro nabízí nyní při hlasovém hovoru možnost používat integrované mikrofony sluchátek, nebo telefonu. Navíc lze upravit hlasitost zvuku z okolí zachycovaného mikrofony sluchátek. Tyto nové funkce zlepšují čistotu hovorů, a to především v hlučném prostředí nebo při téměř vybitém akumulátoru sluchátek.

Aktualizace operačního systému Android v telefonech motorola Edge 50 Pro přináší řadu dalších vylepšení. Velký důraz byl vývojáři kladen na ještě lepší zabezpečení a ochranu před kybernetickými hrozbami od šíření malwaru přes phishing až po zcizení dat. Přechod na Android 16 znamená pro uživatele také zaručenou kompatibilitu s novějšími aplikacemi, k jejichž správné funkčnosti je často vyžadována nejnovější verze systému Android. Vylepšení v oblasti výkonu zajišťují plynulejší chod telefonu, vyšší stabilitu a v některých případech i delší výdrž akumulátoru. Uživatelé telefonů Edge 50 Pro by s přechodem na nejnovější operační systém Android 16 neměli váhat i z toho důvodu, že tato aktualizace zahrnuje rovněž opravy známých problémů a chyb. Výsledkem je ještě vyšší úroveň celkové spolehlivosti a stability.

Motorola sociální sítě

Motorola – YouTube

motorola (@Moto) / X

Motorola LinkedIn

Motorola | Facebook

Motorola | Instagram

O Lenovo & Motorola
Společnost Lenovo je globální technologická velmoc s tržbami 57 miliard USD, která se umístila na 248. místě v žebříčku Fortune Global 500 a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti vyrábějící osobní počítače s kapesním až cloudovým portfoliem zařízení s podporou AI, připravených na AI a optimalizovaných pro AI (osobní počítače, pracovní stanice, chytré telefony, tablety), infrastruktury (servery, úložiště, edge, vysoce výkonné výpočty a softwarově definovaná infrastruktura), softwaru, řešení a služeb. Pokračující investice společnosti Lenovo do inovací, které mění svět, vytvářejí spravedlivější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Společnost Lenovo je kótována na hongkongské burze cenných papírů pod názvem Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Více informací naleznete na https://www.lenovo.com, a nejnovější zprávy si můžete přečíst prostřednictvím našeho StoryHub.

Společnost Motorola Mobility LLC byla v roce 2014 převzata společností Lenovo Group Holdings. Společnost Motorola Mobility je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky https://www.lenovo.com, a nejnovější zprávy si můžete přečíst prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blog.

Právní prohlášení o vyloučení odpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktu mohou být závislé na síti a podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. „LYTIA“ je registrovaná ochranná známka nebo ochranná známka společnosti Sony Group Corporation. Referenční barva Pantone a design čipu PANTONE jsou použity se souhlasem společnosti Pantone LLC. © Pantone LLC, 2025. Všechna práva vyhrazena. Jedná se o autorizovaný produkt s licencí Pantone vyráběný společností Motorola. Google a Android jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Dolby a Dolby Atmos jsou registrované ochranné známky společnosti Dolby Laboratories. Corning a Gorilla jsou registrované ochranné známky společnosti Corning Incorporated. Bose a Sound by Bose jsou ochranné známky společnosti Bose Corporation. Swarovski® je registrovaná ochranná známka společnosti Swarovski AG. USB Type-C® a USB-C® jsou registrované ochranné známky společnosti USB Implementers Forum. Slovní značka a loga Bluetooth® jsou registrované ochranné známky vlastněné společností Bluetooth SIG, Inc. a jakékoli použití těchto značek společností Motorola podléhá licenci. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2025 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

Nabíječky Satechi On the Go dobíjí stylově a bez drátů

Elegantní design, vysoký výkon Qi2 a nekompromisní mobilita jsou silné stránky nejnovějších cestovních nabíječek, které zároveň dobíjí telefon, sluchátka i hodinky.

Praha, 7. listopadu 2025 – Společnost Satechi uvedla na český trh kompaktní bezdrátové nabíječky OntheGo 3v1 a OntheGo 2v1. Novinky spojují rychlé bezdrátové nabíjení s technologií Qi2, mobilní konstrukci a funkční prémiový design, jehož výhody ocení uživatelé doma na cestách i v kanceláři.

Skládací, magnetický modul umožňuje nejen stabilní přichycení telefonu, ale také jeho použití jako stojánku. Ten přijde ke slovu nejen na nočním stolku, kde přepne smartphone do příslušného režimu, ale také v při sledování videí na cestách nebo videokonferenčních hovorech. Díky malým rozměrům se nabíječky snadno vejdou i menší kabelky, nebo dokonce do kapsy, a tak zůstávají k dispozici kdykoli během dne.

Použití jediného USB-C kabelu navíc postačí k nabíjení všech zařízení od chytrého telefonu přes sluchátka až po chytré hodinky. Tím odpadá nutnost přenášet více nabíječek, orientovat se ve změti kabelů a hledat další zásuvky.

Pro Apple i Android – s důrazem na Qi2 a magnetické uchycení

Standard Qi2 přináší vyšší účinnost bezdrátového přenosu energie a bezpečné zarovnání zařízení pomocí magnetů. Satechi OntheGo 2v1 a 3v1 proto bez komplikací doplňují energii iPhonům a nově také smartphonům Google Pixel 10, které jako první generace telefonů se systémem Android podporují magnetické Qi2 nabíjení. Sluchátka se přikládají na samostatnou plochu a OntheGo 3v1 navíc nabízí i modul pro nabíjení Apple Watch.

Nové nabíječky pochopitelně nemají potíž ani se zařízeními, která podporují pouze starší standard Qi. I bez magnetického uchycení a zvýšené rychlosti tak lze dobít i starší mobilní zařízení přátel a také široké portfolio plně bezdrátových sluchátek.

Výkon a technické parametry

Bezdrátové nabíječky Satechi On the Go využívájí inteligentní řízení teploty a výkonu, díky kterému dosahují skvělé rychlosti, a hlavně nekompromisních standardů bezpečnosti. Hlavní nabíjecí plocha dosahuje výkonu až 15 W a je optimalizována pro současná zařízení Apple i Android. Druhá plocha s výkonem 5 W slouží pro bezdrátová sluchátka a u varianty 3v1 potěší uživatele ještě 3W pozice pro Apple Watch. Nabíječky jsou vybavené systémy ochrany proti přepětí, přehřátí a dokáží si poradit i s interferencí cizích předmětů, které se do jejich pole dostanou omylem.

Cena a dostupnost

Nové modely Satechi OntheGo 2v1 a Satechi OntheGo 3v1 jsou dostupné v elektronickém obchodě Smarty, iWant, Datart a u dalších vybraných partnerů za 2 199 Kč a 2 699 Kč.

O společnosti Satechi

Společnost Satechi, založená v roce 2005 v San Diegu, se řadí mezi průkopníky v oblasti moderní spotřební elektroniky a chytrých doplňků. Ve svém portfoliu nabízí širokou škálu prémiového příslušenství – od USB-C hubů a bezdrátových nabíječek až po designově čisté klávesnice, stojany a produkty pro chytrou domácnost. Produkty Satechi jsou známé svou kompatibilitou s ekosystémem Apple, elegantním hliníkovým zpracováním a důrazem na funkční minimalismus. Značka je zastoupena ve více než 30 zemích světa a pravidelně získává ocenění za design i inovace

DACHSER získal ocenění Eco Performance Award 2025

Mezinárodní logistický provider Dachser získal ocenění Eco Performance Award 2025 v kategorii „Velké společnosti“. Společnost obdržela cenu za svůj závazek a strategický přístup k zavádění elektromobility do své logistické sítě. Ocenění Eco Performance Awards 2025 podporují průmyslové asociace z Německa a Švýcarska, včetně Astag, BGL, BWVL, DSLV a SpedlogSwiss. Slavnostní předání cen za udržitelnost se konalo 28. října v rámci konference DEKRA Commercial Vehicle Outlook Conference 2025 v Berlíně.

Porota ocenila komplexní transformaci směrem k logistice s nulovými emisemi, kterou Dachser prosazuje již deset let. Se svými pobočkami v německých městech Freiburg, Malsch nedaleko Karlsruhe a Hamburk, které se podílejí na výzkumu elektromobility, a v současné době již dvaceti bezemisními doručovacími zónami v centrech evropských metropolí, společnost systematicky kombinuje praktický výzkum, důslednou dekarbonizaci a škálovatelnost do dlouhodobého, holistického transformačního programu pro klimaticky neutrální logistiku.

Společnost Dachser se považuje za tvůrce impulsů pro udržitelnější logistiku, a proto se spoléhá na integrovaný, dlouhodobý a praktický přístup. Klíčovou roli v tom hraje přechod na alternativní pohony s odpovídající energetickou a dobíjecí infrastrukturou. „V oblasti klimatických opatření zastáváme technologicky neutrální přístup založený na faktech. Naše strategie se zaměřuje na účinná opatření, která lze uskutečnit za realistických finančních a technologických podmínek. Dachser odmítá symbolické sliby bez spolehlivé perspektivy realizace,“ říká Burkhard Eling, CEO společnosti Dachser, a dodává, „skutečnost, že náš přístup byl nyní oceněn cenou Eco Performance Award 2025, je nejen cenným uznáním, ale také nás povzbuzuje k tomu, abychom důsledně pokračovali na cestě, kterou jsme si zvolili.

Zaměření na elektromobilitu a klimatická opatření

Před deseti lety začala společnost Dachser podnikat konkrétní kroky k integraci elektromobility a klimatických opatření do svých každodenních logistických operací. Následovalo strukturované spuštění pilotních projektů pro bezemisní distribuci do center měst. V roce 2019 bylo toto úsilí rozšířeno o globální opatření v oblasti ochrany klimatu, snižování emisí skleníkových plynů, zvyšování efektivity přepravy a energetické účinnosti a výzkumné projekty zaměřené na alternativní pohony.

Společnost Dachser se při dekarbonizaci svých přepravních procesů spoléhá především na bateriové elektromobily (BEV). V posledních letech zřídila bezemisní doručovací zóny ve 20 městech v Evropě a do konce roku 2025 se jejich počet zvýší na 25. V současné době má Dachser v Evropě v provozu více než 160 elektrických nákladních vozidel o hmotnosti přes 3,5 tuny, a to jak pro regionální přepravy, tak i pro delší vzdálenosti. Kromě toho bylo v přibližně 90 pobočkách v 16 zemích nainstalováno více než 800 dobíjecích stanic, které jsou napájeny výhradně z vlastní výroby elektřiny nebo z nakoupené obnovitelné elektřiny.

Ve specializovaných centrech pro elektromobilitu v Dachser pobočkách ve Freiburgu, Hamburku a Malschi u Karlsruhe testuje Dachser v reálných podmínkách, jak lze provozovat flotilu bateriových elektrických vozidel, zejména v dálkových přepravách, a to od dobíjecí infrastruktury a inteligentního řízení nakládky až po údržbu vozidel. Tyto zkušenosti jsou součástí koncepce pro postupné a systematické zavádění elektromobility v celé síti společnosti Dachser.

Dekarbonizace jako společná odpovědnost

„Jsme hrdí na to, čeho jsme již dosáhli, ale v oblasti dekarbonizace logistiky nás stále čeká mnoho výzev,“ zdůrazňuje Stefan Hohm, CDO společnosti Dachser, a dodává, „investice do vozidel a infrastruktury jsou značné, proto je důležité pečlivě sledovat trh a technologie, úzce spolupracovat s výrobci, zákazníky a výzkumnými institucemi, a tak vždy postupovat správným tempem. Zároveň vidíme, že oblast veřejné infrastruktury, která je nezbytným předpokladem pro další zavádění elektromobility do každodenní logistiky, má stále ještě hodně co dohánět.

Eco Performance Award od roku 2008 oceňuje společnosti, které se výrazně zasazují o udržitelnost v oblasti komerční silniční nákladní dopravy. Hodnocení zohledňuje jak inovativní opatření – například nové technologie či organizační řešení – tak i ucelené, prakticky zaměřené koncepce. Zvláštní důraz je kladen na propojení ekologických, ekonomických a sociálních aspektů. O udělení ceny rozhoduje nezávislá porota složená ze zkušených odborníků z průmyslu i akademické sféry.

Základní informace o společnosti Dachser Czech Republic a. s.

Dachser působí na trhu logistiky a zasilatelství již od roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb Dachser uzavřel s E.S.T. v roce 2006 smlouvu o joint venture, proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010. Společnost je dnes specialistou na mezinárodní sběrnou službu a charterové přepravy, poskytuje kontraktní logistiku a prostřednictvím své divize Dachser Air & Sea Logistics zabezpečuje i letecké a námořní přepravy a celní služby do celého světa. Dachser Czech Republic ve svých šesti pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové a v Praze) a čtyřech provozovnách (Břeclav, Letohrad, Frenštát pod Radhoštěm a Týniště nad Orlicí) v současné době zaměstnává více než 550 lidí. Společnost disponuje více než 80 tisíci paletovými místy pro skladování po celé České republice.

Základní informace o skupině Dachser

Rodinná společnost Dachser se sídlem v německém Kemptenu je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. Dachser poskytuje komplexní přepravní logistiku, skladování
a individuální zákaznické služby ve třech obchodních divizích: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics a Dachser Air & Sea Logistics. Nabídku doplňují další služby jako kontraktní logistika, konzultace a poradenství a specifická řešení přizpůsobená na míru jednotlivým odvětvím. Díky komplexní dopravní síti jak v Evropě, tak i v zámoří a informačním technologiím, které jsou plně integrovány do všech systémů, poskytuje Dachser inteligentní logistická řešení po celém světě. V současnosti zaměstnává přibližně 37 300 lidí ve 433 pobočkách a má vlastní zastoupení ve 43 zemích světa. Za rok 2024 zrealizoval přepravu 83,2 milionů zásilek o celkové tonáži 44,1 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2024 činil více než 8 miliard euro. Pro více informací navštivte www.dachser.cz

Cleevio jde naplno do AI, do vedení firmy se proto vrací zakladatelé

Cleevio sází vše na AI, zároveň se mění na holding skupinu. Do čela nově vzniklé Cleevio Group se vrací původní zakladatelé Lukáš Stibor a Jan Částek. Cleevio Group kromě IT firmy Cleevio sdružuje také web3 vývojáře CleevioX, Cleevio Labs zaměřené na služby AI agentů a nově spuštěnou platformu Surprizz.ai. Klientům nabízí různé formy pomoci s jejich AI transformací.

AI je největší byznysová příležitost za posledních 23 let, vracíme se, abychom ji využili na maximum. Našim cílem je využít naše know-how v digitalizaci velkých firem a hands-on zkušenosti z budování startupů k úspěšné AI transformaci Cleevia i byznysů našich klientů,“ říká Lukáš Stibor, CEO Cleevio Group.

Nově založená skupina Cleevio Group nyní zahrnuje několik firem, z nichž každá se zaměřuje na klíčovou oblast digitálních inovací a implementace AI:

  • Cleevio – konzultace v oblasti umělé inteligence, digitalizace procesů, vývoj AI agentů a IT řešení na míru
  • CleevioX – vývoj, marketing a budování komunit web3/blockchain projektů
  • Cleevio Labs – komplexní řešení na základě vlastních AI agentů poskytovaná formou SaaS pod vedením Davida Zadražila
  • Surprizz.ai – nově spuštěná platforma, která pomáhá firmám šetřit peníze díky personalizovaných AI videí. Projekt vede Marek Knobloch.

Právě implementace AI má být spojujícím prvkem všech projektů, firmy budou sdílet kromě zdrojů a podpůrných funkcí typu finance zejména technologické know-how a prověřené postupy AI implementace.

Svět se mění rychleji než kdy dřív, což nám vyhovuje, protože schopnost reagovat na změny byla vždy v DNA Cleevia. Zároveň jsme byli vždy hands-on, naše rady vycházely z našich vlastních zkušeností. I v případě AI jdeme klientům příkladem, AI je již přirozenou součástí našich procesů, zrychluje nám vývoj, automatizuje HR, reporting a finanční řízení,” doplňuje Jan Částek.

Stibor založili Cleevio v roce 2007 s Miroslavem Chmelkou a během následující dekády z něj vytvořili globální IT agenturu. V roce 2017 se pak mezi společníky přidal Jan Částek. Mezi značkami, se kterými Cleevio spolupracovalo, jsou mimo jiné Coca-Cola, Volkswagen, Deloitte, O2, Prima nebo třeba McDonald’s. Poslední roky se trojice zakladatelů věnovala zejména spin-off projektům, které svým potenciálem vývojářskou agenturu přerostly, jako je trojice startupů Spendee, Angee a Gamee.

 

Kuehne+Nagel převezme společnost Eastway, předního poskytovatele logistických služeb v leteckém průmyslu

Praha, 6. listopadu 2025 – Společnost Kuehne+Nagel oznámila záměr převzít společnost Eastway Global Forwarding Ltd., předního poskytovatele logistických služeb v oblasti letectví. Akvizice posílí postavení Kuehne+Nagel v globální letecké logistice a podpoří její růstové ambice v dynamicky se rozvíjejícím leteckém průmyslu.

Společnost Eastway, rodinný podnik se sídlem v irském Limericku, působí ve více než 130 zemích po celém světě a je uznávaným partnerem v oblasti letecké logistiky. Nabízí mimo jiné časově kritické služby při odstavení letadel (Aircraft-on-Ground), logistiku leteckých motorů, skladování a kompletní letecké logistické a celní služby. Eastway rovněž poskytuje komplexní služby pro sektor leteckého leasingu – letečtí pronajímatelé v současnosti vlastní více než 50 % světové letecké flotily a hodnota tohoto odvětví má podle odhadů vzrůst z 187,1 miliardy USD v roce 2024 na 565,1 miliardy USD do roku 2034 (CAGR 11,8 %, zdroj: CAPA, Global Market Insights).

„Eastway je pro Kuehne+Nagel ideálním partnerem. Má za sebou prokazatelné úspěchy a vybudovanou silnou zákaznickou základnu,“ uvedl Yngve Ruud, člen představenstva společnosti Kuehne+Nagel zodpovědný za leteckou logistiku. „Tato akvizice je plně v souladu s naší strategií – posílí naši nabídku v oblasti letecké logistiky po celém světě a urychlí růstové ambice společnosti v rychle se rozvíjejícím sektoru leteckého průmyslu.“

„Spojením s přední světovou logistickou společností vstupuje náš rodinný podnik do nové, vzrušující etapy,“ řekl Frank McNamara Jr., výkonný ředitel společnosti Eastway. „Propojení našich hlubokých odborných znalostí letecké logistiky s globálním dosahem a schopnostmi Kuehne+Nagel nám umožní rozšířit působnost a poskytovat špičková řešení dodavatelských řetězců klientům napříč celým leteckým průmyslem. Propojení nám tak otevírá nové příležitosti nejen pro rozvoj služeb, ale i pro profesní růst našeho výjimečného týmu, který je hnací silou úspěchu společnosti Eastway.“

Dokončení akvizice podléhá schválení regulačních orgánů a splnění obvyklých podmínek uzavření transakce. Finalizace transakce se očekává do konce roku 2025. Poté se Eastway stane stoprocentní dceřinou společností Kuehne+Nagel.

O Kuehne+Nagel

S více než 82 000 zaměstnanci a téměř 1 300 pobočkami v téměř 100 zemích světa se skupina Kuehne+Nagel Group řadí mezi přední světové logistické společnosti. Sídlí ve Švýcarsku a je kótována na tamním burzovním indexu SMI, jenž ukazuje vývoj 30 nejvýznamnějších společností (tzv. „blue chip akcií“). Skupina je globálním lídrem v oblastech námořní a letecké přepravy, silnou pozici má i na poli silniční přepravy a kontraktní logistiky. Skupina Kuehne+Nagel je logistickým partnerem 400 000 zákazníků po celém světě. Disponuje globální sítí, odbornými znalostmi a poznatky v oblasti logistiky založenými na datech, což jí umožňuje poskytovat komplexní řešení v dodavatelském řetězci pro nadnárodní firmy i celá průmyslová odvětví. Společnost je členem iniciativy SBTi (Science Based Target Initiative), čímž se zavázala snižovat svou ekologickou stopu a poskytovat zákazníkům nízkouhlíková přepravní řešení.

 

Revolut odhaluje nebezpečný rozdíl mezi sebedůvěrou a realitou: Češi přicházejí o tisíce kvůli neověřeným finančním radám online

  • Revolut zjistil, že 49 % Čechů se někdy řídilo finančními radami z internetu, aniž by si ověřili jejich důvěryhodnost
  • Mladí lidé ve věku 18 – 24 let (68 %) a 25 – 34 let (62 %) jsou nejvíce ohroženi – nejčastěji jednají bez ověření
  • Muži vykazují vysokou sebedůvěru (56 % uvádí, že poznají důvěryhodné rady), zhruba každý osmý muž (12 %) však přiznal ztrátu vyšší než 25 tisíc Kč.
  • Pouze 19 % Čechů konzultuje své investiční rozhodnutí s finančním poradcem a 12 % využívá vzdělávací nástroje

Praha, 6. listopadu 2025 – Nová data společnosti Revolut, globální fintechové platformy s více než 65 miliony zákazníků po celém světě, odhalují, že téměř polovina Čechů (49 %) se alespoň jednou řídila neověřenými finančními radami získanými na internetu. Tento trend často vede k významným ztrátám – téměř čtvrtina (23 %) dotázaných uvedla, že kvůli takovým radám přišla o peníze. Data zároveň ukazují na výrazný rozdíl mezi sebedůvěrou a realitou, zejména u mužů, kteří jsou přesvědčeni, že poznají spolehlivé informace, ale patří mezi ty, kteří nejčastěji chybují.

Výzkum prováděný ve spolupráci s agenturou Dynata potvrzuje, že nejvíce ohrožené jsou mladší věkové skupiny. Ve věku 18–24 let uvedlo 41 % dotázaných, že se řídili radou z neověřeného zdroje, aniž by si ji dále prověřili, a mezi 25–34letými to bylo 38 %. Finanční dopad je přitom citelný – 13 % z těch, kteří se řídili neověřenými radami, přišlo o částku do 25 000 Kč, 5 % o 25–125 tisíc Kč a 5 % o více než 125 tisíc Kč.

Zřetelně se projevuje i genderová mezera v sebedůvěře. Zatímco 56 % mužů věří, že dokáže poznat důvěryhodnou finanční radu, u žen je to pouze 39 %. Muži jsou také ochotnější riskovat, 27 % z nich se alespoň jednou řídilo neověřenými radami, oproti 22 % žen. Zároveň patří k těm, kdo hlásí nejvyšší ztráty. Ženy naproti tomu působí opatrněji, častěji uvádějí, že neověřeným radám nevěří, ale také méně často investují.

Výzkum ukázal, že Češi jsou si vědomi rizik spojených s finančními radami online. Nejčastěji je znepokojují potenciální podvody (45 %), následované scamy a pyramidovými schématy (25 %) a zavádějícími či přehnanými tvrzeními (25 %). Navzdory těmto obavám jen menšina využívá profesionální poradenství – pouze 19 % dotázaných se před investičním rozhodnutím poradilo s odborníkem a 12 % využilo vzdělávací nástroje dostupné na investičních platformách.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EEA), komentoval: „V době, kdy se stále více lidí obrací na sociální sítě nebo neověřené online zdroje pro investiční rady, je důležité mít na paměti, že ne všechny informace jsou spolehlivé. Chceme lidi povzbudit, aby si vždy ověřovali, odkud informace pocházejí, a využívali jen důvěryhodné a ověřené platformy. Věříme, že vzdělávání, transparentnost a kritické myšlení jsou základem bezpečného a dlouhodobě úspěšného investování.“

Rostoucí množství investičních rad na sociálních sítích může být pro běžné uživatele matoucí. Revolut proto apeluje na to, aby lidé k podobným informacím přistupovali s rozvahou a při investování se opírali o ověřené zdroje a spolehlivé finanční nástroje.

Revolut nabízí rozmanitou škálu investičních možností přímo v aplikaci, včetně amerických a evropských akcií, ETF fondů, fondů peněžního trhu, dluhopisů, Robo-Advisoru a CFD. Platforma je navržena pro všechny typy zákazníků – od začátečníků, kteří si mohou nastavit automatické, bezprovizní investiční plány do ETF nebo využít Robo-Advisor k vytvoření a správě vhodného portfolia, až po aktivní obchodníky, kteří mohou využívat pokročilé funkce díky předplatnému Trading Pro. Webová obchodní platforma je také k dispozici všem zákazníkům na adrese https://invest.revolut.com/.

Při investování je váš kapitál vystaven riziku, vaše investice mohou vést k ziskům nebo ke ztrátám. Tato tisková zpráva je určena pouze pro informační účely a nepředstavuje investiční poradenství, nabídku ani osobní doporučení. +18. Platí podmínky. Mohou být účtovány poplatky.

Investiční služby v Evropském hospodářském prostoru poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB (identifikační kód: 305799582), což je litevská investiční společnost oprávněná a regulovaná Bankou Litvy. Registrovaná adresa: Konstitucijos ave. 21B, Vilnius, Litevská republika, LT-08130.

Další informace naleznete na revolut.com/cz-CZ

O Revolutu

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem získat ze svých peněz více. V roce 2015 Revolut odstartoval ve Spojeném království s nabídkou převodů peněz a směny měn. Dnes více než 65 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu k provádění více než miliardy transakcí měsíčně.

Napříč našimi osobními a firemními účty dáváme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a propojujeme lidi bez problémů po celém světě.

O Revolut Trading Ltd

Revolut Trading Ltd poskytuje službu přijímání a předávání pokynů k obchodům s akciemi bez poskytování investičního poradenství nebo osobních doporučení. Zákazníci jako individuální investoři činí vlastní rozhodnutí a v případě pochybností by měli vyhledat nezávislé odborné poradenství o vhodnosti dané investice.

Revolut Trading Ltd (č. 11567840) je společnost autorizovaná a regulovaná britským úřadem Financial Conduct Authority (FRN: 933846) se sídlem na adrese 30 South Colonnade, Canary Wharf, E14 5HX, Londýn.

Exit mobile version