Masivní investice do sítí, růst spotřeby dat, inovace, pomoc při povodních i důraz na udržitelnost – T-Mobile shrnuje rok 2024

T-Mobile v loňském přinesl řadu nejen technologických novinek. Operátor pokračoval v masivních investicích do síťové infrastruktury (4,9 mld Kč), otestoval v pilotu možnost integrace mobilní stanice do bezpilotního letounu, představil novou mikro mobilní stanici nebo otevřel nové křídlo datového centra DC7. Zákazníkům přinesl revoluční roamingové balíčky, nové tarify řady NEXT, jeho zákaznický program Magenta Moments překročil hranici 1,36 milionu uživatelů. Spotřeba dat vzrostla meziročně téměř o 26 %. Mírné ekonomické oživení trhu, výrazný pokles inflace, pokračující optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (13 %) i růst tržeb (1,3 %).

Operátor i v roce 2024 pokračoval ve výstavbě a zkvalitňování infrastruktury vysokorychlostního a optického připojení a 5G sítě a představil zákazníkům nové služby a produkty přesně podle jejich potřeb. Vysokorychlostní internet od T-Mobile může využívat v České republice už 1,1 milionu domácností, z toho přes 500 tisíc přípojek je optických. Operátor také ověřil možnost integrace mobilní základnové stanice do dronu, resp. bezpilotního letounu a představil novou kompaktní mikro mobilní stanici se sníženou finanční, časovou i prostorovou náročností. Pokračovala i spolupráce s předními českými univerzitami zaměřená na rozvoj privátních 5G kampusových sítí umožňujících testování nejmodernějších technologií, jako jsou UO v Brně, CIIRC při ČVUT nebo ČZÚ v Praze.

Loňský rok pro nás byl v mnoha ohledech jiný – spustili jsme nový rámec marketingové komunikace #MeziSvými, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších. Přinesli jsme revoluční nabídku roamingových balíčků pro B2C i B2B zákazníky za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava, v jehož rámci všichni mohli vyzkoušet naši spolehlivou vysokorychlostní 5G síť. Spokojenost našich zákazníků a samozřejmě i zaměstnanců, bez nichž bychom toto všechno nedokázali, je klíčová,“ uvedla Melinda Szabó, generální ředitelka společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodala: Pokrývání Česka a pokračující masivní investice do vysoce kvalitních sítí a dalších inovací zůstávají naší prioritou.“

Vloni operátor spustil nové portfolio mobilních tarifů Next i MAGENTA TV. U TV se také zaměřil na obsah video-on-demand (VOD) s inovovanou Videotékou nebo exkluzivním obsahem (např. film Vlny). Široká paleta nabídek v programu Magenta Moments přilákala přes 1,36 milionu registrovaných uživatelů. Zákazníci si vychutnali nejen nabídky operátora, ale i více než 200 partnerů – např. CineStar, Bageterie Boulevard, Samsung, Pizza Hut nebo RedBull.  T-Mobile také představil T Phone 2, spustil autorský podcast #MeziSvými a zapojil se do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship. Neustává ani podpora sportovních aktivit. Dlouhodobě operátor podporuje pohybové aktivity i u svých zaměstnanců a také se zaměřuje na prevenci a podporu jejich zdraví prostřednictvím Wellbeing programu „Zdravé Téčko“. Tento program zahrnuje aktivity zaměřené na posilování fyzické i psychické odolnosti a imunity. T-Mobile se také znovu stal TOP zaměstnavatelem v telekomunikacích.

Rozvoj divize T-Business   

V divizi T-Business určené firemním klientům pokračovalo posilování kompetencí v oblasti infrastrukturních služeb a ukládání dat.  V reakci na rostoucí poptávku po bezpečném uchování dat bylo otevřeno nové křídlo datového centra DC7, které splňuje přísné mezinárodní standardy. Zároveň zde byly splněny veškeré požadavky stanovené vyhláškou č. 316/2021 Sb. na cloudové služby bezpečnostní úrovně 2 pro dodávání cloudových služeb státní správě. Ve spolupráci s Hospodářskými novinami operátor uspořádal první ročník konference Future Secured, zaměřené na kybernetickou bezpečnost a digitální ochranu. Na akci vystoupili odborníci z oblasti legislativy, AI i kybernetické bezpečnosti. Operátor také vloni podnikl zásadní kroky k posílení ochrany svých zákazníků před podvodnými praktikami typu spoofing a spustil ochranný firewall 2.1. Dále spojil síly se Svazem průmyslu a dopravy ČR – společně se podíleli např. na kampani při příležitosti 20 let od vstupu do EU.

T-Mobile podniká udržitelně  

V rámci ESG agendy se T-Mobile zaměřoval zejména na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. V červnu uzavřel smlouvu o přeshraničním virtuálním nákupu elektrické energie z obnovitelných zdrojů (vPPA) se společností Rezolv Energy. S Remobilem pokračovala spolupráce na recyklaci vysloužilých zařízení a edukaci veřejnosti a v rámci boje proti nenávistnému obsahu pokračovala spolupráce s organizací In IUSTITIA. Podpoře tohoto tématu se věnovala i grantová výzva Česko bez předsudků, kde bylo rozděleno 1 500 000 korun mezi 8 neziskových subjektů. Pokračovaly aktivity zaměřené na digitální vzdělávání: Digitální Akademie pro neziskovky oslavila 10 let a projektu Digitální senior se zúčastnilo 2 500 seniorů. Společně s organizací Díky, že můžem se T-Mobile zapojil do oslav 35. výročí sametové revoluce a podílel se na kampani Svoboda nás spojuje.

T-Mobile vždy mimořádně rychle pomáhá i při krizových událostech a výjimkou nebyly ani ničivé povodně v září 2024. Jako okamžitou pomoc zavedl neomezená data a volání všem zákazníkům, do zasažených oblastí poskytl vysokokapacitní powerbanky a na obnovu po povodních daroval prostřednictvím Charity Česká republika 10 000 000 korun. Vypsal i zaměstnaneckou sbírku, ve které se vybralo dalších 3 228 796 korun (jednu třetinu darovali zaměstnanci, dvě třetiny firma).

Meziroční souhrn (2024):

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně poklesl o 0,2 %, na 6,51 milionu
  • Počet tarifních zákazníků (bez M2M) vzrostl o 2 % na 4 miliony
  • Počet M2M: 763 000
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 7,8 % na 1,716 milionu
  • Počet registrovaných uživatelů zákaznického programu Magenta Moments: 1,365 milionu
  • Počet zákazníků T-Mobile TV vzrostl o 10,2 % na 293 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 25,9 %
  • Investice do síťové infrastruktury v ČR dosáhly 4,9 miliardy korun
  • Tržby meziročně – nárůst o 1,3 % na 31,093 miliardy korun
  • EBITDA (AL) (zisk před úroky a zdaněním) meziroční nárůst o 13 % na 12,728 miliardy korun

Rychlý růst čeká TCL i v roce 2025. Jaké inovace budou klíčové?

Praha, 26 února 2025 – Společnost TCL, jedna z předních světových společností v oblasti spotřební elektroniky, pokračuje v inovacích a růstu. Od televizorů a audioproduktů až po velké domácí spotřebiče a klimatizace, společnost TCL razí cestu budoucnosti chytrého bydlení díky inovacím a trvalému růstu v Evropě. Frédéric Langin, obchodní ředitel společnosti TCL Europe, představuje způsob, jak se společnost přizpůsobuje vyvíjejícímu se trhu a pokračuje v uspokojování poptávky po dostupných technologiích a chytrých řešeních.

Na veletrhu CES 2025 společnost TCL v lednu představila budoucnost chytrých domácností, kterou pohání revoluční technologie a inovace postavené na umělé inteligenci za podpory Mini LED obrazovek.

Rychlý růst v Evropě, trojka v České republice

Společnost TCL zaznamenala působivý růst v celé Evropě, zejména na trhu televizorů a audiotechniky. Jako jeden ze dvou největších světových výrobců televizorů a první značka 98palcových televizorů má společnost dobrou pozici pro uspokojení rostoucí poptávky po větších obrazovkách a připojených zařízeních. Se svým rozšiřujícím se portfoliem, které zahrnuje hlavní domácí spotřebiče a klimatizační systémy, TCL nadále poskytuje evropským spotřebitelům cenově dostupné, prémiové technologie. Silná partnerství s maloobchodními prodejci a závazek k inovacím pomohly k úspěchu na trzích po celé Evropě. Podle agentury GfK je TCL značkou číslo 2 ve Francii, Švédsku a Polsku a značkou číslo 3 ve Španělsku a České republice.

Frédéric Langin, obchodní ředitel TCL Europe, poznamenává: „V roce 2024 jsme zaznamenali například významný růst ve Španělsku, Itálii, Velké Británii a východní Evropě. Zásadní význam pro náš růst měla expanze do oblasti velkých domácích spotřebičů a klimatizací, které nyní představují stále větší část našeho celkového obratu.“

Hnací síla tržních trendů: Důležitost inovací

V Evropě stále roste poptávka spotřebitelů po větších úhlopříčkách televizorů, zejména těch s úhlopříčkou nad 55 palců. Společnost TCL se postavila do čela tohoto trendu nabídkou televizorů jumbo velikosti, včetně modelů s úhlopříčkou až 115 palců. S využitím vlastního výzkumu a vývoje a vertikální integrace je společnost TCL na špici v oblasti zobrazovacích technologií, zejména QLED a Mini LED, které spotřebitelům zajišťují přístup ke špičkové kvalitě obrazu za konkurenceschopné ceny.

Frédéric Langin k tomu říká: „Dnešní spotřebitelé jsou technicky zdatní a hledají nejlepší výkon za danou cenu. Ve společnosti TCL využíváme našich zkušeností v oblasti výzkumu a vývoje k tomu, abychom dodávali vysoce výkonné a krásné displeje, jako je řada TCL A300, která odráží rostoucí poptávku po výkonných a designově povedených televizorech.“

Budoucnost chytrých domácností a zařízení poháněných umělou inteligencí

Vzhledem k tomu, že chytré domácnosti se stávají stále důležitějším prvkem moderního života, společnost TCL se snaží zajistit, aby se její produkty do těchto prostředí bez problémů integrovaly. Díky personalizaci řízené umělou inteligencí a kompatibilitě s chytrými domácnostmi nabízejí produkty TCL konektivitu a inteligenci, kterou dnešní spotřebitelé od svých zařízení očekávají.

Frédéric Langin zdůrazňuje: „Naše zaměření na inovace, cenovou dostupnost a design nám umožnilo vyvinout produkty, které dokonale doplňují dnešní chytré domácnosti. Spotřebitelé dnes očekávají zařízení, která se bez problémů integrují do jejich stávajících technologických ekosystémů, a naše expanze do oblasti klimatizace a hlavních domácích spotřebičů tuto vizi jen posiluje.“

Výhled do budoucna: Udržení růstu a inovací

Pozoruhodný růst společnosti TCL podtrhují rekordní prodeje, zejména během Black Friday 2024. Vzhledem k tomu, že značka pokračuje v rozšiřování svých aktivit v Evropě, je TCL odhodlána udržet tento rychlý růst tím, že zachová silnou rovnováhu mezi cenovou dostupností a prémiovými funkcemi, čímž zajistí, že spotřebitelé vždy získají nejlepší technologie za svůj rozpočet.

Frédéric Langin dodává: „Máme všechny předpoklady k tomu, aby náš růst v Evropě pokračoval. Plánujeme využít poptávky po cenově dostupných prémiových technologiích. Naše produktové portfolio, které nyní zahrnuje špičkové televizory, herní monitory, domácí spotřebiče a klimatizační řešení, nám umožňuje uspokojovat rozmanité potřeby našich zákazníků – od technologických nadšenců až po rodiny, které hledají hodnotu a výkon.“

Inovace v centru růstu

Frédéric Langin uzavírá: „V centru všeho, co děláme, je především zákazník. Neustále sledujeme trendy na trhu a někdy je i předvídáme. Například jsme včas předpověděli rostoucí poptávku po televizorech větších rozměrů a dokázali jsme tuto potřebu uspokojit působivou řadou televizorů obří velikosti. Díky neustálým inovacím a rozšiřování našeho produktového portfolia jsme připraveni dosáhnout v roce 2025 ještě většího růstu.“

Společnost TCL se nezaměřuje pouze na růst, ale také na udržitelnost. S ohledem na budoucnost se společnost TCL zavázala k rovnováze mezi inovacemi a udržitelností a nabízí energeticky účinná řešení spolu se špičkovým výkonem. Neustálý úspěch společnosti dokazuje, že udržitelnost a výkon mohou jít ruku v ruce, a zůstává hlavní zásadou, protože TCL je lídrem evropského trhu.

Další informace o produktech a novinkách společnosti TCL najdete na: http://www.tcl.com/global/en.html.

O společnosti TCL Electronics

Společnost TCL Electronics (1070.HK) je rychle rostoucí společností v oblasti spotřební elektroniky a předním hráčem v celosvětovém televizním průmyslu. Byla založena v roce 1981 a nyní působí na více než 160 trzích po celém světě. TCL se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu produktů spotřební elektroniky od televizorů, audio zařízení až po chytré domácí spotřebiče. Navštivte webové stránky společnosti TCL na adrese https://www.tcl.com.

Zeiss uvádí na trh novou řadu objektivů – Otus ML

Společnost Zeiss představuje řadu Otus ML, novou generaci prvotřídních manuálních pevných objektivů, které jsou navrženy tak, aby nově definovaly optický výkon s výjimečnou ostrostí, přirozeným podáním barev a charakteristickým 3D popem, který vytváří hloubku a realismus jako nikdy předtím. Řada Otus ML debutuje dvěma ohniskovými vzdálenostmi. Zeiss Otus ML 1,4/50 je univerzální 50mm objektiv, který je ideální pro portrétní, pouliční a dokumentární fotografii a poskytuje realistické snímky s vynikající hloubkou. Zeiss Otus ML 1,4/85 je dokonalý portrétní objektiv s bezkonkurenční schopností vykreslit objekty v ohromující čistotě a rozměrech.

Objektivy jsou k dispozici pro bajonety Sony E, Canon RF a Nikon Z.

Základem objektivů Otus ML je legendární optické inženýrství společnosti Zeiss. Kombinace pokročilých asférických členů a apochromatické konstrukce minimalizuje chromatické aberace a zkreslení a zajišťuje prakticky bezchybnou kvalitu obrazu. Proslulá antireflexní vrstva Zeiss T* zajišťuje bezkonkurenční čistotu, redukuje odlesky a stíny a zajišťuje tak snímky s bohatým kontrastem a přesností barev. Optická konstrukce poskytuje ohromující oddělení objektů a vytváří pohlcující trojrozměrný efekt, který diváka vtáhne do obrazu. Od okraje k okraji snímku je každý detail vykreslen s pozoruhodnou přesností a zachovává textury a jemné detaily i při široce otevřených clonách.

Řada Otus ML je určena pro ty, kteří vyznávají umění manuálního ostření, a nabízí pečlivě propracovaný helikoidový zaostřovací systém s dlouhou zaostřovací vzdáleností, který zajišťuje absolutní přesnost při každém snímku. Celokovový zaostřovací kroužek je hladký a příjemný na dotek a umožňuje bezproblémové ovládání při fotografování i natáčení videí.

Objektivy Otus ML mají celokovovou konstrukci, která zajišťuje odolnost a spolehlivost i v těch nejnáročnějších podmínkách. Každý objektiv, vyrobený v Japonsku, ztělesňuje nejvyšší standardy mechanické přesnosti a estetické elegance. Modrý těsnicí kroužek a vnitřní těsnění proti povětrnostním vlivům chrání objektivy před prachem a vlhkostí. Stupňovitý clonový kroužek umožňuje plynulé a bezproblémové nastavení expozice, což je ideální pro filmaře.

Ceny a dostupnost

Nové objektivy budou dostupné koncem jara 2025.

Doporučená prodejní cena:

131308  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 SONY E – 64.490,- Kč / 2.596 €

131309  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 CANON RF – 64.490,- Kč / 2.596 €

131310  ZEISS OTUS ML 50MM F/1.4 NIKON Z – 64.490,- Kč / 2.596 €

131311  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 SONY E – 72.190,- Kč / 2.908 €

131312  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 CANON RF – 72.190,- Kč / 2.908 €

131313  ZEISS OTUS ML 85MM F/1.4 NIKON Z – 72.190,- Kč / 2.908 €

Klíčové specifikace

  • Bezkonkurenční ostrost a kontrast
  • Apochromatický design pro věrné podání barev
  • Povrchová úprava ZEISS T* minimalizuje nežádoucí odlesky a stíny
  • Podpisový 3D pop efekt zvyšuje hloubku
  • Přesné manuální ostření s dlouhou zaostřovací vzdáleností
  • Odolná celokovová konstrukce, vyrobeno v Japonsku
  • K dispozici pro Sony E, Canon RF a Nikon Z

Budoucnost výroby obalů je digitální. Jaké výhody přináší?

PRAHA, 25 února 2025 — Digitální tisk se v obalovém průmyslu stává klíčovou technologií a přináší nejen rychlost a flexibilitu, ale především otevírá nové možnosti v marketingové komunikaci. Vedle efektivní výroby menších sérií umožňuje i velkým značkám dynamicky pracovat s designem, personalizovat kampaně a integrovat moderní prvky, jako jsou QR kódy nebo interaktivní elementy. Jedním z průkopníků této technologie v Česku je společnost THIMM, která kvůli rostoucí poptávce po této technologii předpokládá, že do roku 2030 přirozeně přejde většina výroby potištěných obalů na tento inovativní způsob zpracování.

„Digitální tisk hraje v obalovém průmyslu stále významnější roli a to více na malém a fragmentovaném českém trhu.. Vidíme to na rostoucí poptávce, kdy naši zákazníci, včetně velkých značek, hledají způsoby, jak lépe reagovat na měnící se preference spotřebitelů. Technologie poskytuje větší kontrolu nad skladovými zásobami, nabízí kratší dodací lhůty a díky vysoké kvalitě tisku umožňuje realizovat i ty nejnáročnější marketingové koncepty,“ říká Martin Hejl, jednatel české společnosti THIMM.

Na rozdíl od tradičních metod nevyžaduje digitální tisk složité nastavování strojů, což výrazně zrychluje proces a zároveň minimalizuje odpad, protože se obal tiskne přesně na míru. Firmy, především z oblasti FMCG, díky tomu mohou vyrábět obaly v menších sériích bez vysokých nákladů, testovat nové designy nebo rychle reagovat na sezónní kampaně. Technologie digitálního tisku také umožňuje snadnou integraci variabilních prvků, jako jsou personalizované grafiky, QR kódy nebo interaktivní prvky propojující produkt s online prostředím.

„Digitální tisk představuje budoucnost obalových materiálů, proto na něj přecházíme postupně již nyní. Reagujeme tak na rostoucí zájem zákazníků a předpokládáme, že do roku 2030 se stane standardem pro výrobu většiny našich obalů, zatímco ostatní stroje budou zajišťovat pouze dokončovací procesy. Díky tomu bude celý proces výroby výrazně efektivnější,“ doplňuje Hejl.

Digitální tisk představuje moderní řešení, které transformuje možnosti obalového designu. Přináší příležitosti pro inovativní marketing – od limitovaných edicí přes regionální varianty až po personalizované kampaně, to vše při zachování vysoké kvality a efektivity výroby. Vysoká kvalita tisku v kombinaci s flexibilitou změn vytváří významnou konkurenční výhodu – umožňuje rychlejší reakce na tržní trendy a efektivnější oslovování různých skupin zákazníků. V době, kdy spotřebitelé očekávají stále personalizovanější přístup, představuje digitální tisk strategickou investici do budoucnosti.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost THIMM svým zákazníkům se odlišit a vytvořit si vlastní identitu na trhu. A právě tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti založené v roce 1949. Společnost THIMM proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. THIMM v současné době zaměstnává přibližně 2400 zaměstnanců ve dvanácti závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2023 dosáhl ročního obratu zhruba 560 milionů eur.

Analýza Fortinet: Kybernetická kriminalita je pro evropské banky stále největším rizikem, navíc čelí výzvám okamžitých plateb

Podle nejnovější analýzy společnosti Fortinet stojí evropské banky před zásadními změnami v oblasti platebních systémů a využití umělé inteligence (AI). Kybernetické útoky na finanční instituce totiž nadále rostou a tvoří asi pětinu všech kybernetických incidentů. S příchodem nových technologií se navíc objevují i nové bezpečnostní hrozby. Banky musí zajistit, aby jejich systémy byly nejen rychlé a efektivní, ale také kyberneticky odolné. To vyžaduje neustálé monitorování, aktualizace softwaru a implementaci nejlepších bezpečnostních praktik.

„Nové předpisy a rostoucí zavádění digitálních platebních metod nutí banky a poskytovatele finančních služeb v celé Evropě aktualizovat své obchodní systémy – a zejména IT infrastrukturu. Od ledna musí být banky schopny přijímat okamžité platby do 10 sekund a od října 2025 je budou muset i odesílat. Banky, které tak neučiní, riskují nejen sankce ze strany regulačních orgánů, ale i ztrátu klientů,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Banky musí zvládat rostoucí objem plateb a transakcí

Poptávka po okamžitých platbách vzrostla v posledních pěti letech díky rozvoji platebního styku a moderní globální infrastruktury. Mezi lety 2023 až 2028 vzroste podíl okamžitých plateb na celém světě z 16 % všech transakcí na 22 %. Napříč EU tento objem vzroste o 50 % ročně, z přibližně 3 miliard ročně na téměř 30 miliard. Banky tedy musí nasadit škálovatelná řešení umělé inteligence (AI), aby zvládly nápory bez ohrožení bezpečnosti. Banky také mají příležitost odlišit se od konkurence a poskytovat zákazníkům cílenější a přizpůsobenější platební řešení díky flexibilitě a rychlé inovaci.

„Ať už se banky rozhodnou postavit své platební systémy na jakémkoli typu infrastruktury, musí zajistit, aby tyto systémy byly nejen rychlé a efektivní, ale také kyberneticky odolné. Počet kybernetických útoků po celém světě totiž neustále roste a finanční instituce patří trvale mezi hlavní cíle, což představuje přibližně pětinu všech kybernetických incidentů. Útokům dominují útoky typu DoS a ransomware, které představují přibližně 74 % napadení. To znamená, že při budování IT infrastruktury musí být kybernetická bezpečnost na prvním místě. 82 % evropských ředitelů pro řízení rizik v bankách sdělilo, že je pro ně kybernetická kriminalita největším rizikem,“ pokračuje Ondřej Šťáhlavský.

Generativní umělá inteligence (GenAI) ovlivní bankovnictví více než kterékoli jiné odvětví

Většina úkolů v bankovnictví má vysoký potenciál těžit z automatizace – rozšiřující se nasazení AI v bankovním sektoru může posílit schopnost bojovat proti podvodům a dalším hrozbám pro platby. Zároveň však mohou útočníci využívat AI k rozsáhlejším druhům kybernetických útoků, jako je například kompromitace firemních e-mailů.

„Poskytovatelé platebních služeb musí neustále pracovat na zlepšování svých schopností detekce i prevence a v mnoha případech využívat k podpoře těchto úkolů právě umělou inteligenci. Řízení a omezování rizik vyžaduje, aby organizace poskytující finanční služby neustále monitorovaly své systémy, udržovaly software v aktuálním stavu, udržovaly silné firewally a používaly osvědčené postupy v oblasti zabezpečení,“ uzavírá Ondřej Šťáhlavský.

 

Zaměstnanci: Největší riziko pro firemní kyberbezpečnost

Kyberbezpečnost není jen o technologiích – největší slabinou firemních sítí jsou často samotní zaměstnanci. Ať už jde o špatné návyky, neznalost hrozeb nebo obyčejnou lidskou chybu, útočníci toho dokážou dokonale využít. Jaké jsou nejčastější chyby?

Mezi ty nejobvyklejší prohřešky i nadále patří používání jednoduchých hesel jako „123456“ nebo „admin“, případně opakování hesel mezi různými systémy a přístroji. Útočníci dokážou využít automatizované nástroje k prolomení slabých hesel během sekund.

Dalším rizikem jsou phishingové e-maily, které aktuálně patří nejčastější typy podvodů. Neustále se zdokonalují a dokáží napodobit legitimní komunikaci od bank, partnerů nebo kolegů. Stačí jedno neopatrné kliknutí a firma může čelit vážným problémům. „Zaměstnanci často otevírají přílohy z e-mailů, které na první pohled vypadají jako běžná firemní komunikace, nebo si stahují soubory z internetu bez ověření jejich bezpečnosti. Útočníci využívají různé techniky, jako jsou falešné faktury nebo dokumenty vydávající se za oficiální zprávy od dodavatelů či obchodních partnerů,“ popisuje Martin Votava, obchodní ředitel společnosti COMGUARD, která se specializuje na řešení v oblasti firemní IT bezpečnosti.

Stahování neověřených souborů
Jednou z oblíbených metod kyberzločinců je tzv. malspam (malware + spam) – nevyžádané e-maily obsahující škodlivé přílohy nebo odkazy vedoucí k infikovaným souborům. Po jejich otevření se do systému často stáhne ransomware, který zašifruje firemní data, nebo trojský kůň umožňující hackerům vzdálený přístup k firemní síti. „Vedle důsledně nastavené bezpečnostní politiky ve firmě a důsledného školení zaměstnanců je vhodné pořídit i další nástroje,“ vysvětluje Votava.

Firmy, které potřebují nadstandardní přehled o aktuálních rizicích tak mohou využívat například databázi hrozeb ThreatGuard od společnosti COMGUARD. Ta navíc poskytuje i kritickou podporu, jak hrozbě předcházet a řešit ji. ThreatGuard kombinuje pokročilé technologie umělé inteligence s analýzou aktuálních hrozeb. Na jednom místě tak shromažďuje aktuální hrozby a upozorní IT pracovníky i týmy ještě před tím, než útok způsobí škody.

Jednou z nedávných hrozeb, na kterou ThreatGuard upozornil, se týkala odhalených zranitelností v cloudových službách, které mohly vést k získání citlivých informací nebo ke vzdálenému spuštění škodlivého kódu a neoprávněnému přístupu. Uživatelé tomu však jdou svým neopatrným chováním naproti. „Stále více společností umožňuje svým zaměstnancům pracovat v remote režimu. To ovšem klade vyšší nároky na zabezpečení. Tím hůř, pokud se zaměstnanci připojují přes veřejné wi-fi v kavárnách nebo v hotelech,“ nastiňuje Votava.

Pomůže prevence, vzdělávání i vhodné nástroje

Lidský faktor je v kyberbezpečnosti jedním z největších rizik, ale správná prevence, efektivní nástroje a vzdělávání zaměstnanců mohou výrazně snížit pravděpodobnost úspěšného útoku.

Zaměstnance je nutné pravidelně školit. Velmi efektivní je praktické testování od IT týmů, tzv. PhishTest, které zaměstnancům rozesílají maily tvářící se jako nejčastější phishingové zprávy. Pokud zaměstnanec na link klikne, je to zpráva o tom, že je třeba jej proškolit,“ uzavírá Martin Votava.

T-Mobile s 11,6 Gbit/s zaznamenal rekord v přenosu dat vzduchem. Test proběhl na 5G síti s využitím mmWave pásma 26 GHz

T-Mobile Czech Republic dosáhl významného technologického milníku v oblasti mobilních komunikací. Za využití technologie tzv. mmWave v pásmu 26 GHz, zapůjčeném od Českého telekomunikačního úřadu pro experimentální účely, úspěšně otestoval maximální přenosové rychlosti 5G sítě a s 11,598 Gbit/s v downlinku a 4,074 Gbit/s v uplinku stanovil nový rekord v přenosu dat vzduchem. T-Mobile tak potvrzuje svou roli technologického lídra a inovátora v oblasti 5G a dokazuje, že bezdrátová řešení mohou být plnohodnotnou alternativou k optickým sítím. Testovaná technologie otevírá nové možnosti např. pro průmysl, logistiku, zdravotnictví, mediální sektor a infrastrukturu mobilních sítí budoucnosti.

T-Mobile v testu využil spektrum v pásmu 26 GHz (mmWave – tedy pásmo milimetrových až centimetrových vln) v kombinaci s pásmem 3,5 GHz (C-band), díky čemuž dosáhl historicky nejvyšší přenosové kapacity na české 5G síti. Za účelem testování poskytl Český telekomunikační Úřad (ČTÚ) T-Mobilu experimentální přístup k širokému frekvenčnímu spektru, což výrazně přispělo k dosažení rekordních hodnot.

Naměřené hodnoty:
– Downlink
– sektorová propustnost: 11 598 Mbit/s
– Uplink – sektorová propustnost: 4 074 Mbit/s

Test potvrdil výjimečný potenciál vysokofrekvenčního spektra pro vysoce kapacitní bezdrátový přenos dat, který se v budoucnu může uplatnit ve městech, ve venkovských i odlehlých oblastech nebo na velkých akcích, kde je potřeba vysoká kapacita pro přenos dat.

„Tento test ukazuje, že mmWave pásmo 26 GHz může být důležitým prvkem pro budoucnost vysokorychlostních sítí, a to nejen pro segment mobilních sítí, ale i v podnikových a průmyslových aplikacích, a může přinést revoluci v ultrarychlém bezdrátovém připojení,“ říká Vladan Peković, ředitel technologií a IT společností T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává „Pro běžného uživatele je technologie mmWave zatím dostupná omezeně, ale již dnes jsou na globálním trhu smartphony, které ji podporují. V USA ji například Apple, ale i další výrobci implementují do svých nejvyšších modelů. Využití najdou například na velkých kulturních či sportovních akcích s vysokou koncentrací lidí.“

Potenciál pro B2B segment i atraktivní alternativa optické sítě

Technologie mmWave přináší nové možnosti pro komerční využití vysokorychlostního připojení zejména v oblastech, kde je klíčová z dnešního pohledu extrémní přenosová kapacita. Uplatnění nachází především v průmyslové automatizaci, připojení kritických systémů či v odvětvích, jako je automobilový průmysl, zdravotnictví nebo průmyslové areály využívající privátní 5G (kampusové) sítě.

„Naši firemní zákazníci s vysokými nároky na upload, jako jsou třeba televizní stanice nebo průmyslové a logistické firmy, mohou z této technologie do budoucna rovněž těžit. Například v jednom z testů jsme naměřili uplink rychlost 4,7 Gbit/s, což je naprosto revoluční hodnota, která může změnit způsob, jakým firmy pracují s velkým objemem dat,“ dodal Peković.

mmWave slouží také jako velmi efektivní alternativa optických sítí pro poskytování vysokorychlostního internetu v městských i příměstských hustě zastavěných oblastech, kde je instalace optiky nákladná nebo nepraktická. Díky široké šířce pásma a nízké latenci technologie umožňuje stabilní a spolehlivé připojení srovnatelné právě s optickými sítěmi. Technologie je ideální nejen pro domácnosti a firmy, ale také pro posílení kapacity mobilního připojení například na velkých kulturních či sportovních akcích.T-Mobile úspěšným testem potvrdil svou pozici lídra v oblasti mobilní konektivity, na niž se zaměřuje dlouhodobě. V testování vysokorychlostní konektivity bude nadále pokračovat a připravuje se na další rozvoj 5G technologií a inovací v České republice i v rámci skupiny Deutsche Telekom.

Typické využití technologie mmWave v B2B sektoru:

Průmysl 4.0 a chytré továrny Bezdrátová automatizace výrobních procesů, IoT senzory a prediktivní údržba. mmWave připojení umožňuje ultra-nízkou latenci a vysokou propustnost potřebnou pro autonomní stroje.
Logistika a sklady Vysokorychlostní bezdrátové připojení pro řízení autonomních vozidel (AGV) a dronů v distribučních centrech. IoT senzory sledují zásoby a pohyb zboží v reálném čase.
Automobilový sektor a autonomní doprava mmWave umožňuje komunikaci mezi autonomními vozidly a chytrými dopravními systémy (V2X). Radarové systémy na bázi mmWave se využívají pro detekci překážek a navigaci.
Zdravotnictví a telemedicína Rychlý přenos medicínských dat a podpora robotických operací v reálném čase. Nemocnice mohou využívat privátní 5G mmWave sítě pro vzdálené operace a přesnou diagnostiku.
Obranný a bezpečnostní sektor mmWave radary se používají pro bezpečnostní skenování na letištích a v kritické infrastruktuře. Bezdrátová komunikace umožňuje efektivní přenos dat při vojenských operacích nebo záchranných misích.
Média a zábavní průmysl Bezdrátový přenos videa ve 4K/8K kvalitě, streamování sportovních událostí a e-sportů. Podpora pro rozšířenou realitu (AR) a virtuální realitu (VR) vyžadující extrémně rychlé přenosy a nízkou latenci.
Telekomunikační operátoři a poskytovatelé internetu mmWave se využívá pro bezdrátové propojení 5G základnových stanic (backhaul/fronthaul) tam, kde není ekonomicky výhodné pokládat optická vlákna.

 

Z Voyo a O2 TV se stává Oneplay: Nejlepší televize a streaming na jednom místě neomezeně pro všechny

Praha, 25. února – Oblíbené pořady, filmy i jedinečný sportovní obsah, a to vše v češtině a na jednom místě. Z Voyo a O2 TV se stává Oneplay, nová unikátní služba, která vstoupí do českých domácností už 10. března. Předplatitelé se mohou těšit i na zajímavé statistiky u sportovních zápasů, možnost zpětného přehrání nebo oceňovanou originální tvorbu. Služba poskytne i úplně novou pokročilou zákaznickou zkušenost.

Češi čelí v oblasti televizní zábavy nejčastěji těmto problémům: přepínají mezi různými platformami, zdlouhavě hledají obsah a platí za služby, které plně nevyužívají. Oneplay přichází s řešením, které staví na bohatých zkušenostech Skupiny Nova a O2 – přináší totiž to nejlepší z televize a streamingu na jednom místě.

„Chceme dál stavět na velkém úspěchu Voyo a O2TV a poskytnout českým rodinám to nejlepší z obou služeb, a ještě mnohem více. Na jednom místě nabídnout nejbohatší lokální obsah, exkluzivní originální tvorbu i sportovní přenosy a moderní funkce plně odpovídající současným očekáváním. Neomezeně pro všechny čili bez ohledu na to, od koho máte internet,“ vysvětluje Daniel Grunt, generální ředitel TV Nova.

Technologicky pokročilá služba Oneplay nabídne nejsledovanější TV stanice, nejširší knihovnu českého obsahu, exkluzivní originální tvorbu, mezinárodní filmové hity i nejlepší sportovní přenosy na jednom místě, a to vše v češtině. Stanice O2 TV Sport a O2 TV Fotbal se změní na čtyři kanály Oneplay Sport (1, 2, 3, 4).

„S Oneplay už diváci nemusí hledat, kde sledovat oblíbený pořad, ani přepínat mezi několika aplikacemi. Vše, co potřebují – od českých i zahraničních seriálů, filmů a kanálů po největší sportovní události, které jinde nenajdou – je nově dostupné v jediné službě. Zákazníci O2 získají navíc Oneplay v rámci O2 Spolu za zvýhodněnou cenu,“ doplňuje Jindřich Fremuth, generální ředitel O2.

Jaké funkce nabídne Oneplay svým uživatelům?

Nejsledovanější TV stanice: Možnost přetáčet a sledovat pořady až 7 dní po odvysílání.

Obsah TV Nova: Možnost sledovat s předstihem před vysíláním v TV.

Bez reklam: Obsah z produkce TV Nova, Voyo Originály, Oneplay Originály a archiv.

Flexibilita sledování: Možnost sledovat obsah offline a na více zařízeních současně.

Exkluzivní obsah: Pokračování oblíbených originálních seriálů jako Král Šumavy a nové tituly exkluzivně vytvořené pro Oneplay. V knihovně zůstávají i veškeré Voyo Originály.

Sportovní svět na dosah: Přímé přenosy nejlepších sportovních lig, včetně Ligy mistrů UEFA, Tipsport extraligy, Chance ligy, F1, MotoGP, MMA a dalších.

Multidimenze: Funkce umožňující sledovat více sportovních utkání současně.

AI sport recap: Krátké sestřihy zápasů generované umělou inteligencí po jejich skončení.

Týmové informace: Soupisky, postavení v tabulce, později i detailní statistiky.

Unikátní pohledy: Speciální technologie jako drony a Oneplay Helmet Cam přinášejí jedinečný zážitek.

Dostupnost bez omezení: Služba Oneplay není vázána na žádného poskytovatele připojení a mohou si ji pořídit bez omezení všichni (na území České republiky).

Z čeho si může předplatitel vybrat?

Komfort (199 Kč měsíčně) – Nejdostupnější programová nabídka s vybranými prémiovými kanály (55 programů), knihovnou s více než 2 000 filmy a televizními pořady a TV kanály s možností zpětného sledování až 7 dní a výhradním přístupem k původním Voyo Originálům i novým Oneplay Originálům.

Extra Zábava (399 Kč měsíčně) – Obsahuje navíc rozšířenou programovou nabídku o kanály z různých žánrů a vybrané sportovní stanice (100 programů). Součástí jsou i knihovny pořadů National Geographic.

Extra Sport (599 Kč měsíčně) – Programová nabídka (90 programů), rozšířená o všechny dostupné sportovní kanály a soutěže z Oneplay. Ideální pro sportovní nadšence, s 80 % obsahu zaměřeným na živé sportovní přenosy včetně, Tipsport extraligy a Chance Ligy, které jsou dostupné pouze na Oneplay, dále Ligy mistrů UEFA ATP Tour, F1 a dalších lig a soutěží.

Maximum (799 Kč měsíčně) – Kombinuje veškerý dostupný obsah ze všech ostatních balíčků včetně kompletního přístupu ke sportu a zábavě (více než 140 programů) s možností sledování až na třech zařízeních současně.

Stávajícím předplatitelům Voyo bude jejich uživatelský profil automaticky převeden do Oneplay, migrace postupně proběhne od desátého března, z jejich strany tak nebude nic třeba dělat. Do nové služby se přihlásí se stejnými údaji jako do té předchozí.

Zákazníci, kteří mají přístup do O2 TV, budou převedeni postupně. Už od 10. března ale všichni získají do nové služby Oneplay přístup a budou se tak moci sami rozhodnout, kde chtějí svůj oblíbený obsah do samotného termínu migrace sledovat. I zákazníci O2 TV se pohodlně do Oneplay přihlásí původními přihlašovacími údaji. A základní přístup do Oneplay a s ním i tu nejlepší televizní zábavu mají stejně jako doteď i všichni zákazníci s O2 Internetem. Více informací k přechodu na Oneplay zákazníci O2 TV najdou na webu www.o2.cz/oneplay-prichazi.

„Pro zákazníky O2 TV se přechodem do Oneplay otevře ještě širší svět zábavy a sportu. Rozšíří se i seznam zařízení, na kterých bude možné službu sledovat. K zařízením iOS, Android a chytrým televizím nově přibude Apple TV či Google Chromecast. Vyzkoušet si vše, co přináší, mohou lidé navíc v kterékoli z prodejen O2 po celé České republice,“ dodává Jindřich Fremuth.

„Stávající zákazníci Voyo se nemusí bát, že přijdou o své oblíbené pořady – vše, co měli dosud k dispozici, budou mít i nadále. Navíc k nim získají stovky dalších nových titulů. Uživatelé Voyo si mohou službu vyzkoušet za cenových podmínek, na které byli zvyklí. První platba, která jim odejde z účtu po zavedení služby čili po desátém březnu, bude totiž stále ve výši 159 Kč. To samozřejmě platí pouze v případě, že si sami v mezidobí nezmění balíček. Nastavení, oblíbené pořady a preference budou automaticky přeneseny,“ uzavírá Daniel Grunt.

Pokud se chce do služby registrovat nový zákazník, který neměl dosud Voyo nebo O2 TV, může od 10. března využít webové stránky www.oneplay.cz. Pokud již zákazníkem O2 je nebo se jím chce stát, pak prostřednictvím www.o2.cz/oneplay nebo v jakékoliv prodejním kanálu O2, kde získají Oneplay v rámci O2 Spolu za zvýhodněnou cenu.

Digitální armády k pronájmu už za pár dolarů: Obchod s kybernetickými zombie vojsky děsí organizace po celém světě

PRAHA – 25. února 2025 Kyberzločin jako služba se stává běžnou součástí digitálního světa. Tento model, inspirovaný legitimními cloudovými službami, umožňuje prakticky komukoli stát se kyberzločincem, aniž by to vyžadovalo hluboké technické znalosti. Jedním z nejčastěji obchodovaných nástrojů jsou botnety, které si lze jednoduše pronajmout pro nejrůznější nelegální aktivity, upozorňuje kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies.

Co jsou to botnety?

Botnety jsou sítě přístrojů infikovaných malwarem, často je nazýváme „zombie“ zařízení a jedná se například o počítače, chytré telefony, routery nebo IoT zařízení. Jsou vzdáleně ovládané útočníky a reagují na zasílané pokyny. Mohou obsahovat stovky, tisíce nebo dokonce miliony zařízení, která jsou zneužívána k DDoS útokům a výpadkům služeb, což je oblíbená taktika zejména hacktivistických skupin, spamování, krádežím dat nebo šíření malwaru. Aniž by o tom museli skuteční majitelé vědět. Botnety jsou hrozbou pro velké společnosti, vlády a významné osobnosti, ale znamenají riziko i pro soukromí uživatelů. Pokud je nějaké zařízení využíváno k hackerským útokům, může to pro jeho majitele mít i nepříjemné právní následky. V České republice sledujeme dlouhodobě masivní DDoS útoky například proruské skupiny NoName057(16).

Pronájem botnetů

Obchod s botnety zaměřenými na DDoS útoky probíhá velmi aktivně na fórech a darkwebových tržištích, ale také na Telegramu. Například Elite Botnet je inzerován na kyberzločineckých fórech, kde je podrobně popsána velikost, síla a útočné schopnosti jeho sítě. Elite Botnet je DDoS botnet, který dokáže odstavit nejrůznější webové stránky, od herních serverů až po vládní platformy. Stál například za pádem irských vládních stránek, amerického vládního webu, a dokonce i za výpadky populárních platforem, jako je Pinterest.

Botnet Elite využívá mnoho pokročilých technik a zaměřuje se na slabiny ve službách, například VoIP, nebo v herních serverech. Tím se mu daří obcházet mnoho tradičních bezpečnostních opatření a představuje vážné riziko pro všechny webové stránky nebo služby, na které se zaměří.

Nabídka na pronájem botnetu Elite na hackerském fóru.

„Na černém trhu vidíme širokou nabídku botnetů. Cena se liší v závislosti na velikosti, výkonu sítě a také účelu. Například botnety zaměřené na DDoS útoky mohou mít různou cenu podle množství generovaného provozu a specifikace cíle. Typicky se ceny za pronájem DDoS botnetu pohybují v jednotkách až desítkách dolarů za den nebo v nižších stovkách dolarů za týden či vyšších stovkách dolarů měsíčně. V případě dobře optimalizovaných botnetů může cena dosáhnout i několika tisíc dolarů za měsíc, zejména pokud jsou cílem útoku dobře zabezpečené stránky,“ říká Petr Kadrmas, Security Engineer, Email Security z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Webové stránky Elite Network nabízí pronájem botnetu Elite za 5-15 EUR denně v závislosti na technických specifikacích. Týdenní varianty jsou pak za 20 až 150 EUR. Kyberzločinci propagovali své služby i údajně úspěšným útokem na servery populární hry Fortnite, aby demonstrovali sílu a kvalitu své kybernetické armády.

Ceník botnetu Elite.

Kyberzločinci se na Telegramu chlubili útokem na herní server Fortnite a používali to jako reklamu na botnet Elite.

Na Telegramu je nabízen pronájem botnetu Mantis, který byl označen za „dosud nejvýkonnější botnet“ a jeho cena je aktuálně v nejlepší variantě 250 dolarů za týden nebo 500 dolarů za měsíc. Původně ale byly ceny výrazně vyšší.

Na Telegramu byl nabízen i botnet Mantis, včetně zdrojového kódu.

Původní ceník botnetu Mantis.

Hacktivistická skupina Anonymous Sudan, která ještě na začátku minulého roku patřila k nejaktivnějším a nejnebezpečnějším, se sice po zatčení klíčových členů postupně vytratila, ale předtím nabízela na telegramovém kanálu, který sledovalo téměř 90 000 uživatelů, pronájem jednoho z největších světových botnetů InfraShutdown pro útoky na zabezpečené webové stránky za 900 dolarů na měsíc. Skupina se chlubila, že zákazníkům se s jeho pomocí podařilo znepříjemnit život například několika telekomunikačním společnostem. Anonymous Sudan zároveň sdílela i nabídku jiné skupiny a možnost pronajmout si botnet Godzilla za 500 dolarů na týden nebo 2 500 dolarů na měsíc. V ceníku bylo dokonce pamatováno i na částku za otestování síly botnetu.

Hacktivistická skupina Anonymous Sudan sdílela nabídku na pronájem botnetu Godzilla.

Botnety v rukou hackerů a hacktivistických skupin

Hackerské a hacktivistické skupiny využívají botnety k různým účelům. Hackerské skupiny obvykle sledují finanční zisky a pokud využívají botnety k DDoS útoků, dostanou za ně dobře zaplaceno. Často tedy šíří hlavně zlodějské a vyděračské hrozby, které umožňují zpeněžit cenné informace nebo vydírat zasažené organizace. Hacktivistické skupiny, jako je nechvalně známý NoName057(16), používají botnety k útokům na organizace nebo vlády z politických nebo ideologických důvodů.

Osamělí hackeři nebo menší skupiny si často pronajímají botnety jako levnou a efektivní metodu k provedení útoku. Obvykle nemají dostatečné zdroje nebo technické znalosti k vytvoření vlastního botnetu, a proto si raději zaplatí za využití nějaké známé sítě infikovaných zařízení.

Pronájem botnetů a kyberzločin jako služba jsou jedním z nejnebezpečnějších trendů, s rostoucím počtem připojených zařízení a nárůstem IoT se budou dále rozšiřovat i možnosti botnetových útoků. Organizace i koncoví uživatelé proto musí používat proaktivní bezpečnostní řešení a zaměřit se na prevenci, pokud chtějí čelit národním hackerským skupinám i jednotlivcům, kteří mají za pár dolarů na dosah profesionální nástroje.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Czech On-line Expo bude i letos největší událostí roku. Ročník 2025 je zase o kus větší a přináší nová témata

Czech On-line Expo je každoročně největším veletrhem a konferencí pro digitál a online byznys v Česku a na Slovensku. Bude to tak i letos. Akce proběhne 26.–27. 2. 2025 v PVA v Praze Letňanech a bude ještě větší než předchozí ročník. Láká na setkání komunity, největší sdílení know-how, inovace, trendy i jedinečný networking. A pozor – letos dojde i na péči o sebe, nebo na Baťu! Co by na akci mohlo zaujmout i vás?

„Expo 2025 bude zase o kousek větší a lepší. Přidali jsme sedm úplně nových summitů, protože ta témata a oblasti, o kterých je třeba mluvit, v digitálu stále přibývají. Nově tak můžete navštívit třeba Sales summit, CX summit nebo AI summit,“ popisuje Ondra Ratajský, hlavní organizátor Czech On-line Expo. Ročník 2025 organizuje SmartEmailing. SmartEmailing vyvíjí vlastní nástroj pro e-mail marketing a patří mezi přední hráče v oblasti e-mailingové automatizace. Důraz, který kladou na vzdělávání a sdílení know-how, je přivedl až k organizaci největší akce v oboru. Letošní ročník Czech On-line Expo bude pod jejich taktovkou už druhý. SmartEmailing je i tentokrát hlavním partnerem, letos se společnostmi Shoptet a Base.

Ještě jste na Czech On-line Expo nebyli? Celé dva dny můžete využít k průzkumu veletrhu, kde najdete stovku vystavovatelů z řad firem, které mají co ukázat světu, jako jsou Shopsys, Retino, Advisio, nebo Freelo. Nebudou chybět ani velcí hráči jako Kaufland, Seznam nebo PPF banka. Během dvou dnů také můžete využít služby 15 profesionálních konzultantů, se kterými se můžete ohledně čehokoli poradit. Máte byznys? Máte e-shop? Řešíte v práci něco, na co jste sami? Tady je příležitost probrat to s profíkem a zadarmo. Co dál nabízí Czech On-line Expo? Největší nálož know-how a inspirace!

23 odborných tematických summitů. Na 150 odbornic a odborníků z oboru, kteří se s vámi na stagi podělí o své know-how. Konkrétní tipy, příběhy z praxe, poznatky, co zkusit a co raději ne. Trendy a novinky v oboru. Osvědčené postupy, které stále fungují. To vše ve více než stovce přednášek během dvou dnů. Jde stihnout všechny? Nejde, protože program běží na několika sálech současně. Díky aplikaci Eventee si ale můžete program pěkně sestavit, aby vám neuniklo to, co je pro vás nejzajímavější. Pokud byste chtěli vidět opravdu všechno, nezoufejte, po konferenci je k dostání nákup záznamů.

Na Czech On-line Expo míří každoročně přes 5 000 návštěvníků. Kdo to je? Většina návštěvníků je z digitálního marketingu a ze C level pozic, tedy CEO, COO, CTO,CMO a další. Je to tedy unikátní příležitost pro relevantní networking.

Ani letos nebude chybět Afterparty! První večer konference proběhne Afterparty. Živá hudba, živá zábava, speciální Fuckup night, jídlo i pití v ceně. Vstupenek na Afterparty je omezený počet. Pokud je networking to, proč na akce chodíte, neměli byste ji vynechat.

Na Czech On-line Expo můžete hravě strávit celý den a v práci vám to jako vzdělávání jistě uznají. Food zóna bude i letos pestrá a vyberou si i vegani. Nebude chybět ani dětský koutek pro děti od 3 let, zázemí pro přebalení nejmenších, nebo prostor pro klidné nakojení. Všechny informace můžete v klidu zpracovat v chillout zóně a pro držitele VIP vstupenek bude i letos VIP lounge. Pohodlně tu v blízkosti metra můžete strávit dva dny inspirací a networkingem a odnést si poznatky na celý rok. Zajímavá je akce určitě i pro ty, kdo hledají novou pracovní výzvu – můžete tu osobně potkat lidi z velkého množství firem.

Nenechte si letos Czech On-line Expo ujít. Jedná se o akci, kde budou prostě všichni, komu srdce bije pro digitál, a vy byste tam neměli chybět! Vyberte si vstupenku dle svých preferencí, dokud je z čeho vybírat. Uvidíme se v únoru!

Exit mobile version