QD-Mini LED do každé domácnosti: TCL představuje nové řady televizí

Praha 25. března 2025: Společnost TCL představuje čtyři nové řady televizí s označením C. Všechny TCL televizory nových řad C budou vybaveny technologií QD-Mini LED, a přinesou tak prémiovou kvalitu obrazu do cenově dostupnějších modelů. Díky tomu si špičkový zážitek z Mini LED technologie bude moci dopřát více domácností, než tomu bylo v minulosti.

Televizory řad C6K, C7K, C8K a C9K se mohou pochlubit sedmou generací QD-Mini LED technologie, AiPQ procesory i vysokými zobrazovacími frekvencemi. Kromě toho se pyšní novými HVA panely s All Domain Halo Control systémem, který zajišťuje hlubší kontrast v každé scéně.

Nová generace kvality obrazu

Nové TCL televizory řad C přináší pokročilou technologii TCL QD-Mini LED širšímu publiku než kdy dřív. Tradiční LED televize často narážejí na problémy s kontrastem a jasem kvůli omezením jednodušších podsvícení. Technologie QD-Mini LED však umožňuje přesné řízení světla, nabízí jasnější světlé body a hlubší černou, takže zajišťuje realističtější obraz.

Díky technologiím Condensed Micro Lens a Powerful Light-emitting Chip dosahují řady C vyšší svítivosti při nižší spotřebě energie. Výsledkem je také rovnoměrnější podsvícení a ostřejší kontrast – a to vše při konkurenceschopné ceně. Mini LED technologie také minimalizuje běžné problémy jiných podsvícení, jako jsou halo efekty nebo nerovnoměrné osvětlení, takže každý záběr působí ostře a detailně. Ať už sledujete akční film nebo temný thriller, technologie přesného lokálního stmívání vytváří realistický obraz s vyváženou hloubkou a kontrastem.

Srdcem vysokého výkonu řad C jsou procesory TCL AiPQ, které v reálném čase vylepšují ostrost, jas a vyvážení barev. Chytré rozpoznávání scén dynamicky upravuje kontrast, zajišťuje jasnější světlé body a zároveň uchovává detaily v tmavších částech obrazu. Procesor také zlepšuje plynulost pohybu, což ocení zejména fanoušci sportu – i rychlé scény zůstanou ostré a plynulé.

Všechny televizory řad C pohání operační systém Google TV™, se kterým získáte snadný přístup ke streamovacím službám, aplikacím, hlasovému ovládání a velké míře možností přizpůsobení.

Nová sestava TCL řad C: prémiový obraz dostupnější pro více domácností

C6K: Cenově dostupnější QD-Mini LED televizory

TCL C6K přináší prémiové funkce širšímu spektru zákazníků a je ideální volbou pro rodiny, jež přecházejí ze starších LCD televizorů a hledají spolehlivý domácí systém s moderními funkcemi. K dostání bude ve velikostech od 50 do 98 palců.

TCL C6K přináší technologii Mini LED v dostupné cenové hladině, s až 512 zónami stmívání (98″ model) pro přesné řízení podsvícení, které spolu s novým HVA panelem dokáže vytvořit opravdu vysoký kontrast a hlubokou černou. Díky podpoře Dolby Vision IQ a HDR10+ TV dokáže automaticky přizpůsobovat jas a kontrast podle okolního osvětlení, takže obraz je vždy optimálně nastavený.

Vysoká nativní obnovovací frekvence a technologie 144Hz Motion Clarity Pro zajišťuje plynulý obraz bez rozmazání i u rychlých sportovních přenosů, filmů nebo při hraní her. Pro hráče je zde herní balíček Game Master s podporou FreeSync Premium Pro a dalšími funkcemi, které zaručují rychlou odezvu a plynulý výkon.

C7K: Lepší zvuk i obraz

O stupeň výš najdete řadu TCL C7K, která nabízí vyšší jas, lepší zvuk a přesnější řízení podsvícení. C7K bude k dispozici v rozměrech od 50 až do ohromujících 115 palců.

Množství stmívacích zón navýšené až na 2880 a technologie HDR Premium 3000 dává bohatší kontrast a vyšší maximální jas. Inovativní CrystGlow HVA panel (dostupný ve velikostech 55 až 115 palců) omezuje odlesky, takže obraz zůstává ostrý a živý i v jasně osvětlených místnostech.

Řada C7K nabízí i lepší zvuk – modely od 55 do 98 palců dostávají prémiové ozvučení od dánských mistrů Bang & Olufsen, které zajišťuje bohatý a prostorový zvuk pro autentický zážitek z filmů i her.

C8K: Brilantní QD-Mini LED domácí kino

Pro ty, kdo hledají ještě intenzivnější zážitek ze sledování, nabízí řada TCL C8K o další úroveň vylepšenou kvalitu obrazu i herní výkon. K dostání bude ve velikostech od 65 do 98 palců.

Počet zón stmívaní u C8K roste až na 3840 (98palcový model), takže nabízí ještě přesnější řízení podsvícení, vyšší kontrast i jas. Panel CrystGlow WHVA snižuje odlesky a rozšiřuje pozorovací úhly, takže si obraz zachovává vysokou kvalitu i při sledování ze strany. Nativní obnovovací frekvence 144 Hz je u C8K doplněná technologií 288Hz Game Accelerator, která díky extrémní rychlosti posouvá herní výkon na novou úroveň.

Zvuk je neméně působivý – i modely řady C8K jsou vybaveny zvukovým systémem Audio by Bang & Olufsen, který poskytuje bohatý a prostorový zvuk, ideální pro filmy i náročné herní scény.

C9K: Výkladní skříň QD-Mini LED inovací

Těsně pod vrcholem Mini LED soupisky od TCL, nedávno odhalenou řadou X11K, stojí řada C9K – ideální volba pro AV nadšence, která kombinuje špičkový jas, přesné řízení Mini LED podsvícení a pokročilé zpracování obrazu pomocí AI funkcí. K dispozici budou ve velikostech od 65 do 85 palců.

S až 5148 zónami stmívání a maximálním jasem až 6500 nitů nabízí C9K realistický kontrast a přesné osvětlení, které v této třídě nemá konkurenci.

Modely C9K jsou vybaveny procesorem TCL AiPQ Pro, který v reálném čase inteligentně upravuje kvalitu obrazu – optimalizuje jas, ostrost a hloubku pro maximálně realistický vizuální zážitek. Opět zde najdete panel CrystGlow WHVA, který minimalizuje odlesky a zároveň zajišťuje hluboký kontrast a široké pozorovací úhly.

Hráči a fanoušci sportu ocení nativní obnovovací frekvenci 144 Hz a balíček Game Master, včetně 288Hz Game Accelerator, zajišťuje plynulý pohyb a nízkou latenci pro rychlou odezvu a plynulé hraní.

Zvukový výkon odpovídá kvalitě obrazu – Audio by Bang & Olufsen systém poskytuje bohatý, věrný zvuk, který vtáhne diváky do děje. Díky dechberoucímu obrazu a zvuku je model C9K společně s modelem X11K vrcholem inovací TCL v oblasti QD-Mini LED.

TCL řady C nabízí skvělou domácí zábavu v každé cenové hladině

Špičková technologie panelů, inteligentní optimalizace obrazu a prémiový zvuk – od cenově přístupných Mini LED televizí až po vlajkový výkon pro AV nadšence, TCL řady C nabízí ideální televizor každému.

Marek Lapáček, produktový manažer TCL, shrnuje: „Řady C nabízí špičkový výkon, který je nyní poprvé dostupný ve všech cenových hladinách. Díky špičkové technologii QD-Mini LED tak nastavujeme nový standard pro domácí zábavu, která uspokojí hráče i filmové fanoušky.“

O společnosti TCL Electronics

Společnost TCL Electronics (1070.HK) je přední značkou spotřební elektroniky a vedoucím podnikem v celosvětovém televizním průmyslu. Společnost TCL nyní působí na více než 160 trzích po celém světě. Společnost se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu produktů spotřební elektroniky od televizorů, audio zařízení, domácích spotřebičů a mobilních zařízení až po chytré brýle, komerční displeje a další výrobky. Navštivte webové stránky společnosti TCL na adrese https://www.tcl.com/eu/.

Společnost Sony představuje skutečně bezdrátová sluchátka s potlačením okolního hluku WF-C710N a doplňuje nabídku bezdrátových sluchátek WH-CH720N a WH-CH520 o nové barvy

Praha, 25. 3. 2025 – Společnost Sony představuje sluchátka skutečně bezdrátová sluchátka WF-C710N s technologií Sony pro potlačení okolního hluku, dlouhou výdrží baterie a vyšší kvalitou hovorů. Sluchátka Špuntová sluchátka WF-C710N disponují skvělou kvalitou zvuku a novými stylovými barvami i všestranným designem. Nabízejí řadu funkcí pro snadné použití, takže se do malého a cenově dostupného designu vešlo vše, co posluchači potřebují.

Společnost Sony navíc představila nové barevné varianty bezdrátových sluchátek s potlačením okolního hluku WH-CH720N a bezdrátových sluchátek WH-CH520. U modelů WH-CH720N a WH-CH520 přibude pastelově růžová barevná varianta a u modelu WH-CH520 také žlutá verze.

Nechte se pohltit zvukem díky funkci potlačení okolního hluku

Špuntová sluchátka WF-C710N s duálními mikrofony pro detekci okolního hluku mají oproti předchozímu modelu vylepšenou funkci potlačení okolního hluku. Technologie Dual Noise Sensor od společnosti Sony filtruje vnější zvuk pomocí dvou mikrofonů, takže si uživatelé mohou vychutnat hudbu bez rušení.

Model WF-C710N podporuje také režim Ambient Sound, který zachycuje okolní zvuk, takže si můžete vychutnat přirozený poslech a zároveň zůstat ve spojení s okolím. Aplikace Sony | Sound Connect navíc umožňuje uživatelům nastavit intenzitu okolního zvuku ve 20 úrovních nebo použít nastavení slyšitelnosti hlasu pro konverzaci, aniž by si museli sluchátka sundat.

Adaptive Sound Control je inteligentní funkce, která rozpozná, kde se uživatelé nacházejí a co dělají, a poté upraví nastavení okolního zvuku pro ideální poslech. Dokonce rozpozná místa, která uživatelé často navštěvují, jako je domov, práce nebo posilovna, a přepne na zvukové režimy, které dané situaci nejlépe vyhovují.

Delší poslech a čistší hovory

Sluchátka WF-C710N jsou navržena pro celodenní pohodlí a používání a mají delší výdrž baterie, která při plném nabití dosahuje až 30 hodin poslechu (při použití nabíjecího pouzdra) [1],[2]. A díky rychlému nabíjení se sluchátka nabijí na dalších 60 minut přehrávání za pouhých 5 minut. Uživatelé si také mohou vychutnat naprosto čisté hovory i v hlučném prostředí díky snímání hlasu, které bylo vyvinuto pomocí strojového učení AI s využitím více než 500 milionů hlasových vzorků, díky tomu potlačuje okolní hluk a zvýrazňuje hlas uživatele. Technologie přesného snímání hlasu optimálně řídí mikrofony na vnější i vnitřní straně sluchátka, takže jsou hovory mimořádně čisté i v hlučném prostředí.

Kvalita zvuku bez kompromisů

Jedinečný 5mm měnič od společnosti Sony, technologie Digital Sound Enhancement Engine (DSEE) a vyvážené ladění zajistí reprodukci silných basů a čistých vokálů, takže si maximálně vychutnáte všechny hudební žánry. Uživatelé si mohou přizpůsobit zvuk podle svých osobních preferencí pomocí funkce EQ Custom v aplikaci Sony│Sound Connect.

Stylové barevné varianty a jednoduchý, propracovaný design

Díky přirozeně elegantnímu, kompaktnímu designu a čtyřem nadčasovým barvám, mezi nimiž je i zcela nová křišťálově modrá varianta, růžová, bílá a černá, přináší barevné možnosti pro každý styl[3].

Sluchátka WF-C710N jsou kompaktní, snadno se přenášejí a příjemně se nosí. Pouzdro ve tvaru válce je malé a lehké, což usnadňuje jeho přenášení v malé kapse nebo tašce.

Funkce pro snadné používání

Dotykové ovládání umožňuje snadné přehrávání, zastavení, přeskakování skladeb a úpravu hlasitosti pouhým dotykem. Uživatelé mohou také přijímat hands-free hovory a v závislosti na nastavení mají přístup k běžným hudebním službám, aniž by museli aplikaci otevřít.

Kromě dotykového ovládání podporují sluchátka WF-C710N také funkce, jako je Instant Pause/Play, Quick Access, Continuous Volume Control, aplikace Sony Sound Connect a vícebodové připojení Bluetooth.

Sluchátka WF-C710N jsou navržena pro všestranné použití. Snadno se ovládají a jsou voděodolná se stupněm krytí IPX4, takže se skvěle hodí pro ty, kteří jsou neustále na cestách, ať už uvnitř nebo venku.

S ohledem na životní prostředí

Společnost Sony vytvořila sluchátka WF-C710N tak, aby byla stylová a zároveň šetrná k životnímu prostředí. Obal je vyroben zcela bez použití plastů, což podtrhuje snahu společnosti Sony minimalizovat dopad svých výrobků a postupů na životní prostředí.

Nové barevné varianty WH-CH720N a WH-CH520

Vzhledem k rostoucí oblibě jemných, tlumených tónů u generace Z jsou bezdrátová sluchátka s potlačením okolního hluku WH-CH720N a bezdrátová sluchátka WH-CH520 nově k dostání v dalších pastelových barevných variantách. Oba modely se nyní budou dodávat v jemné, tlumené pastelové růžové barvě. Model WH-CH520 bude navíc představen v jemné, tlumené žluté barvě, která posluchačům dává více možností, jak si vytvořit svůj osobitý styl.

Ceny a dostupnost

  • Doporučená maloobchodní cena špuntových sluchátek WF-C710N je 2 999 Kč a v současnosti si je již můžete předobjednat v barevných variantách skleněné modré, růžové, černé a bílé. Kompletní specifikace a informace naleznete ZDE
  • Doporučená maloobchodní cena modelu WH-CH720N je 2 599 Kč. Kompletní specifikace a informace naleznete ZDE.
  • Doporučená maloobchodní cena modelu WH-CH520 je 1 299 Kč. Kompletní specifikace a informace naleznete ZDE.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. Je nutné 1x nabití s nabíjecím pouzdrem. 8,5 hodiny (sluchátka) + 21,5 hodiny (nabíjecí pouzdro), celkem 30 hodin při použití potlačení šumu a připojení Bluetooth®. 12 hodin (sluchátka do uší) + 28 hodin (nabíjecí pouzdro), celkem 40 hodin při použití připojení Bluetooth s vypnutým potlačením okolního hluku.
  2. Doba používání se může lišit od popsané doby v závislosti na nastavení funkcí sluchátek a podmínkách používání.
  3. Dostupnost barev se může v jednotlivých regionech a zemích lišit.

Startup Lokni navázal spolupráci s Oresi: Domácí filtrace jako součást nové kuchyně

Praha 25. března 2025Startup Lokni, který vyvíjí filtrační systémy pro veřejnost i domácnosti, navázal spolupráci s Oresi, největším prodejcem kuchyní v České republice. Systém domácí filtrace Lokni tak budou moci zákazníci přidat do své nové kuchyně přímo v rámci plánování a zajistit si tak i doma snadný přístup k čerstvé a zdravé filtrované vodě.

Spolupráce startupu Lokni, který se zaměřuje na pokročilé filtrační systémy, a výrobce kuchyní Oresi je reakcí na poptávku zákazníků po kvalitní a zdravé vodě. Pokud má totiž domácnost problém s nekvalitní kohoutkovou vodou, musí sáhnout po kupovaných PET lahvích. Ty však představují nejen finanční, ale i ekologickou zátěž, což si uvědomují i sami zákazníci.

„Kvalita pitné vody se napříč Českou republikou různí. Pokud navíc na posledních metrech protéká nekvalitními rozvody a zastaralým potrubím, může to negativně ovlivnit její senzorické vlastnosti. Právě horší chuť, případně zápach chloru pak nutí lidi kupovat vodu v PET lahvích. Domácí filtrace tenhle problém jednoduše řeší a díky spolupráci s Oresi si ji teď mohou domácnosti zakomponovat jednoduše přímo do nové kuchyně a zajistit si tak přístup ke kvalitní vodě,“ doplňuje Martin Václavík, zakladatel a CEO Lokni.

Lokni nabízí pokročilý systém domácí filtrace ve třech variantách – Starter, Premium a Ultimate. Sada obsahuje filtr s mikroprachovým aktivním uhlím, antibakteriální membránu s aktivním stříbrem a baterii, která je k dispozici i s integrovanou UVC LED technologii pro eliminaci bakterií a virů. Domácnosti pak mohou využít také sadu s třícestnou baterií pro pohodlné filtrování.

„Kvalitu a senzorické vlastnosti kohoutkové vody v domácnosti řeší naši zákazníci poměrně často. Proto jsme hledali takovou domácí filtraci, která splní i ty nejnáročnější požadavky na kvalitu a zároveň zapadne do našich kuchyní. A právě Lokni tyto požadavky skvěle plní jak technologickou precizností, tak designem,“ dodává Zdeněk Řehák, produktový manažer Oresi.

Filtrace Lokni je ověřena Státním zdravotním ústavem a testovaná Farmaceutickou fakultou univerzity Karlovy. Odstraňuje z vody nečistoty, rezidua léčiv, hormonálně aktivní látky, pesticidy, mikroplasty, chlor i nežádoucí bakterie. Voda si přitom stále zachovává přirozený obsah minerálů a filtrace tak splňuje požadavky zákazníků na kvalitní a zdravou pitnou vodu.

O startupu Lokni:

Lokni je český startup zaměřený na udržitelné řešení pitného režimu pomocí filtračních stanic, které poskytují čerstvou filtrovanou vodu do vlastní lahve bez nutnosti balených plastů. S více než 125 tisíci uživateli a 93 filtračními stanicemi po celé ČR působí Lokni především na univerzitách, kde má své zařízení na 79 fakultách, a také ve veřejném prostoru, včetně 13 železničních nádraží a autobusového nádraží Florenc v Praze. Projekt díky svému řešení již ušetřil bezmála 16 milionů PET lahví a dál meziročně roste ve dvouciferných číslech. Kromě veřejných stanic startup nabízí také řešení filtrace pitné vody pro domácnosti Lokni ve variantách Starter, Premium a Ultimate nebo zařízení bez ovládání přes aplikaci vhodné pro firmy a jiné komerční objekty.

Společnost Fortinet rozšiřuje svou platformu pro zabezpečení provozních technologií, aby posílila ochranu kritické infrastruktury

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 25. března 2025 — Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila rozšíření své platformy OT Security Platform, aby dále podpořila ochranu kritické infrastruktury a průmyslových provozů před vyvíjejícími se kybernetickými hrozbami. Nová vylepšení jdou nad rámec tradičních řešení pro provozní technologie (OT). Zahrnují lepší viditelnost hrozeb specifických pro OT díky službě FortiGuard OT Security Service, rozšířené odolné řešení pro segmentaci a 5G v náročných podmínkách i modernizované portfolio OT SecOps pro automatizovanou reakci na hrozby a sledování souladu s předpisy.

„Společnost Fortinet již více než 20 let buduje špičkovou platformu pro zabezpečení OT a zůstává v čele inovací v oblasti bezpečnosti,“ říká Nirav Shah, senior viceprezident pro produkty a řešení ve společnosti Fortinet. „Kybernetické hrozby proti kritické infrastruktuře a napříč průmyslovými odvětvími, jako je energetika, doprava a výroba, stále rostou a společnost Fortinet je i nadále odhodlána dodávat komplexní bezpečnostní řešení přizpůsobená pro prostředí provozních technologií. Nejnovější vylepšení dávají organizacím nástroje ke zlepšení bezpečnosti v oblasti OT a k dodržování regulačních požadavků – to vše spravované prostřednictvím jediné, jednotné platformy.“

Klíčová vylepšení platformy Fortinet OT Security Platform

Nejnovější aktualizace platformy přinášejí nové výkonné funkce pro zvýšení bezpečnosti:

  • Nová zařízení FortiGate Rugged NGFW v kombinaci s novými vylepšeními služby FortiGuard OT Security Service poskytují bezkonkurenční vynucování bezpečnosti v OT prostředích a umožňují organizacím detekovat hrozby ve více než 3 300 pravidlech OT protokolů, téměř 750 pravidlech OT IPS a 1 500 pravidlech virtuálního záplatování. Tyto funkce chrání před známými zneužívanými zranitelnostmi (KEV) a dalšími kybernetickými riziky a zároveň poskytují pokročilou ochranu před hrozbami prostřednictvím virtuálního záplatování starších OT systémů. Mezi další nové funkce bezpečného síťového OT patří aktualizace systému FortiSRA, které vylepšují bezpečný vzdálený přístup díky zdokonalené správě utajení a hesel pro OT prostředí.
  • Pro zajištění bezpečné segmentace představila společnost Fortinet také switche FortiSwitch Rugged 108F a FortiSwitch Rugged 112F-POE, které rozšiřují portfolio průmyslových switchů menších rozměrů. Tyto odolné switche umožňují granulární vynucení zabezpečení na úrovni portů, čímž zabraňují neoprávněnému pohybu v sítích OT a zároveň zachovávají bezproblémovou integraci s širším bezpečnostním ekosystémem společnosti Fortinet. Tyto switche založené na jednotném operačním systému FortiOS zjednodušují správu sítě a zabezpečení.
  • Pro bezpečné a odolné připojení uvedla společnost Fortinet na trh také dvě odolná řešení 5G: FortiExtender Rugged 511G, bezdrátovou bránu WAN 5G s krytím IP67, která poskytuje vysokorychlostní a bezpečné připojení do vzdálených lokalit OT, a FortiExtender Vehicle 511G, router 5G s krytím IP64 určený pro vozový park. Obě řešení jsou vybavena vestavěnou Wi-Fi 6 a novými funkcemi eSIM, které odstraňují potřebu fyzických SIM karet a zjednodušují výběr operátora.
  • Společnost Fortinet také posiluje své schopnosti v oblasti bezpečnostních operací (SecOps) řízených umělou inteligencí pro OT. Vylepšení aplikací FortiAnalyzer 7.6 a FortiDeceptor 6.1 poskytují hlubší vhled do bezpečnostních hrozeb a zjednodušují reporting pro bezpečnostní týmy. Aktualizace FortiNDR Cloudu zahrnují novou podporu protokolů OT pro vyhledávání hrozeb, zatímco FortiNDR (on-premise) přidává několik nových funkcí, včetně zobrazení Purdue Model a nového inventáře zařízení, který zahrnuje OT a Mitre ATT&CK ICS Matrix.

Platforma Fortinet OT Security Platform poskytuje sjednocený přehled a bezpečnostní funkce pro správu zabezpečení OT a vzdálených lokalit, čímž zjednodušuje a posiluje schopnost zákazníků vyhodnocovat, zabezpečovat a vykazovat rizika, včetně komplexních požadavků na dodržování předpisů. Pouze společnost Fortinet nabízí možnosti bezproblémové segmentace a komplexní robustní portfolio bezpečnostních řešení OT, které je poháněno jediným operačním systémem FortiOS. Díky integraci s platformou Fortinet Security Fabric je Fortinet OT Security Platform nejkomplexnější v oboru a poskytuje nejefektivnější a nejucelenější možnost zabezpečení OT a dodržování předpisů, které přesahuje průmyslový standard.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Dachser spustil přepravy na biopalivo HVO100

Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic nasadil na vybrané přepravní trasy svého významného zákazníka vozidla s pohonem na biopalivo HVO100. V rámci integrovaného přístupu ke snižování emisí CO2 kombinuje Dachser několik přístupů k udržitelnější logistice – elektromobilitu, nízkoemisní paliva a důslednou konsolidaci zásilek.

HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil – hydrogenovaný rostlinný olej) je stoprocentní biopalivo vyrobené ze zbytků rostlinných olejů a tuků z gastroprůmyslu a z jiných obnovitelných surovin. Jeho technické parametry jsou podobné jako u fosilních naftových paliv – HVO100 se vyznačuje efektivním spalováním, vysokou odolností vůči zimnímu počasí (s teplotou až do –22°C) i skladovací stabilitou. Po schválení výrobcem ho mohou používat vozidla na konvenční pohon bez jakékoliv úpravy palivového systému či dalších investic.

Na základě dostupných informací od dodavatele biopaliva ušetří Dachser při použití HVO100 ušetří přibližně 89–90 % emisí CO2 ve srovnání s konvenční naftou s podílem 6,3 % biosložky.

Vlastnosti a kvalitu biopaliva HVO100 si Dachser otestoval na přepravách ve své největší pobočce v Kladně, která se nedávno rozšířila o další překládkový sklad a venkovní logistické plochy. Na toto biopalivo zde plně přešlo vozidlo Kamaq určené pro přepravy výměnných nástaveb v logistickém areálu. „S HVO jsme získali pozitivní zkušenosti v rámci přeprav v naší pobočce a tím jsme si otevřeli dveře pro přechod na toto palivo i u některých vysoce standardizovaných zákaznických řešení,“ popisuje Michal Křižan, General Manager pobočky Dachser Kladno.

Dachser Czech Republic nasadil HVO100 na dedikované přepravy pro svého významného zákazníka. Společnost realizuje přepravy mezi výrobou a skladem tohoto zákazníka s četnou denní frekvencí a vysokými objemy. Každý den se tak vydává na cestu několik desítek nákladních vozidel s minimálními emisemi. Od loňského roku jezdí na stejné trase také plně elektrický nákladní vůz eVolvo FH Electric s nulovými emisemi.

Ing. Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic a. s., k tomu uvádí: „Udržitelný rozvoj je součástí našeho podnikání. V oblasti pozemních přeprav se soustředíme na komplexní řešení s vyváženým ekologickým a ekonomickým aspektem. Použití biopaliva HVO tak bylo dalším logickým krokem. Je to v současné době jedna  z okamžitých alternativ pro snížení uhlíkové stopy a vypadá to, že by mohlo fungovat jako účinné přemostění na cestě k přepravám s nulovými emisemi.

Snížení emisí díky službám společnosti Dachser s udržitelným palivem

V rámci své strategie na ochranu klimatu nabízí společnost Dachser svým zákazníkům možnost již v krátkodobém horizontu snížit emise skleníkových plynů používáním pokročilých biopaliv v souladu s evropskou směrnicí o obnovitelných zdrojích energie (RED 2). Služby s udržitelnými palivy s takzvaným přístupem Book & Claim lze využít v leteckých a námořních přepravách, a v průběhu roku 2025 také v evropských pozemních přepravách.

Jako překlenovací technologie jsou biopaliva dostupná v omezeném množství užitečným doplňkem technologií s nulovými emisemi, jako jsou bateriová elektrická vozidla (BEV) a elektrická vozidla s palivovými články (FCEV) v pozemních přepravách a e-paliva v námořních a leteckých přepravách.

Základní informace o společnosti Dachser Czech Republic a. s.

Dachser působí na trhu logistiky a zasilatelství již od roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb Dachser uzavřel s E.S.T. v roce 2006 smlouvu o joint venture, proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010. Společnost je dnes specialistou na mezinárodní sběrnou službu a charterové přepravy, poskytuje kontraktní logistiku a prostřednictvím své divize Dachser Air & Sea Logistics zabezpečuje i letecké a námořní přepravy a celní služby do celého světa. Dachser Czech Republic ve svých šesti pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové a v Praze) a čtyřech provozovnách (Břeclav, Letohrad, Frenštát pod Radhoštěm a Týniště nad Orlicí) v současné době zaměstnává více než 550 lidí. Společnost disponuje více než 80 tisíci paletovými místy pro skladování po celé České republice.

Základní informace o skupině Dachser

Rodinná společnost Dachser se sídlem v německém Kemptenu je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. Dachser poskytuje komplexní přepravní logistiku, skladování
a individuální zákaznické služby ve třech obchodních divizích: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics a Dachser Air & Sea Logistics. Nabídku doplňují další služby jako kontraktní logistika, konzultace a poradenství a specifická řešení přizpůsobená na míru jednotlivým odvětvím. Díky komplexní dopravní síti jak v Evropě, tak i v zámoří a informačním technologiím, které jsou plně integrovány do všech systémů, poskytuje Dachser inteligentní logistická řešení po celém světě. V současnosti zaměstnává přibližně 34 000 lidí ve 382 pobočkách a má vlastní zastoupení ve 43 zemích světa. Za rok 2023 zrealizoval přepravu 77,4 milionů zásilek o celkové tonáži 40 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2023 činil přibližně 7,1 miliard euro. Pro více informací navštivte www.dachser.cz

Kybernetické útoky jsou stále sofistikovanější – nové Security Operations Center Seyforu přináší strategickou ochranu

Praha, 25. března 2024 – Kybernetické hrozby se neustále vyvíjejí a firmy i veřejné instituce již nemohou spoléhat pouze na základní antivirová řešení. V zemích EU zaznamenalo jen v loňském roce alespoň jeden bezpečnostní incident 24 % firem. Společnost Seyfor, přední evropský poskytovatel IT řešení, proto představuje nové Security Operations Center (SOC), které společnostem i veřejné správě nabízí komplexní strategii ochrany před moderními hrozbami v režimu 24/7. Díky nepřetržitému monitoringu, rychlé analýze incidentů a okamžité reakci dokáže SOC zajistit spolehlivou obranu proti kybernetickým útokům.

Kybernetickým incidentům cíleným na citlivá data se v loňském roce v České republice nevyhnuly společnosti podnikající například v automobilovém, finančním či leteckém průmyslu a vysoké riziko zneužití dat se týká i veřejných institucí. V některých případech dokážou hackeři během několika minut zastavit výrobu, vyřadit webové služby nebo zneužít citlivé údaje, což může mít rozsáhlé finanční i reputační dopady. Každá organizace operující v digitálním prostředí by proto měla přistupovat ke kybernetické bezpečnosti jako k zásadní prioritě,“ vysvětluje Pavel Hrabec, architekt kybernetické bezpečnosti ve společnosti Seyfor.

Nové regulační požadavky rozšiřují povinnosti firem

Společnost Seyfor spustila v rámci svého portfolia Security Operations Center, které umožňuje firmám i veřejným institucím chránit jejich data skutečně efektivně. Díky nepřetržitému dohledu a okamžitým reakcím na bezpečnostní incidenty poskytuje SOC spolehlivou ochranu před kybernetickými hrozbami.

„Povinnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti se od začátku roku výrazně rozšířily. Nejde už jen o kritickou infrastrukturu – nové předpisy platí i pro firmy s minimálně 50 zaměstnanci a ročním obratem alespoň 10 milionů eur. Tyto podniky musí zavést opatření na ochranu kybernetické bezpečnosti, pravidelně provádět audity a posuzování rizik, chránit citlivá data a hlásit incidenty Národnímu bezpečnostnímu úřadu,“ dodává Pavel Hrabec. „Naše zkušenosti ukazují, že povědomí o nutnosti profesionálního zabezpečení je ve firemním sektoru stále nedostatečné.“

Kybernetické útoky rostou i v Česku a na Slovensku

Podle aktuálních údajů Eurostatu zaznamenalo v loňském roce bezpečnostní incident 23 % českých firem, na Slovensku to bylo 21 %. Průměr za celou EU dosahuje 24 %. Tyto incidenty zahrnují široké spektrum útoků, od phishingu až po sofistikované ransomwarové kampaně. Problém se tak stále více dotýká i menších trhů střední Evropy. V České republice hlásí negativní dopady kybernetických útoků 26,6 % podniků, na Slovensku 17 %, přičemž evropský průměr činí 21,5 %.

„Tato čísla jasně ukazují, že hrozba kybernetických útoků je velmi aktuální a faktem je, že některé firmy ji stále podceňují. Trend je jednoznačný – útoků přibývá a jejich důsledky jsou s nástupem umělé inteligence čím dál závažnější,“ komentuje situaci Hrabec.

Security Operations Center: Nepřetržitý monitoring a okamžitá reakce

Podle odborníků Seyforu je klíčem k účinné obraně nepřetržitý monitoring, který umožní včas odhalit pokusy o průnik a zabránit masivním finančním i reputačním škodám. Vytvoření a provoz vlastního dohledového centra je však pro většinu organizací finančně i personálně velmi náročný, proto je výhodnější tuto oblast svěřit externím specialistům.

„Spolupráce s profesionálním partnerem umožňuje firmám nejen udržet náklady pod kontrolou, ale zároveň získat přístup ke špičkovému know-how. Naši odborníci čerpají zkušenosti z dlouhodobé praxe v renomovaných firmách i ve veřejné správě. Díky tomu dokážeme rychle rozpoznat opakující se vzorce útoků a odhalit nové hrozby dříve, než napáchají škody,“ vysvětluje Hrabec.

Security Operations Center Seyforu funguje jako centrální bod kybernetické bezpečnosti, kde tým specialistů sleduje neustále varovné signály, vyhodnocuje rizika a pokrývá širokou škálu hrozeb – od phishingových kampaní až po pokročilé AI útoky. „Jsme připraveni reagovat v řádu minut. Naším cílem je odhalit útočníka dříve, než dokáže způsobit škodu,“ dodává Hrabec. SOC zároveň nabízí firmám strategický přístup k bezpečnosti – od návrhu architektury až po průběžné inovace. „Společnosti dnes potřebují komplexní štít, který je ochrání nejen před ransomwarovými útoky, ale i před zneužitím firemních účtů,“ uzavírá Hrabec.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 900 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

Udržitelnost, nebo hospodářský růst? Evropská unie představila strategii pro průmysl a energetiku

Evropská komise na konci února představila Akční plán pro dostupné energie, který je součástí ambiciózní strategie Clean Industrial Deal. Podpora ze strany politiků i odborné veřejnosti ale zůstává nejistá, kritici totiž varují před oslabením konkurenceschopnosti evropského průmyslu. Evropa si tak podle expertů bude muset vybrat – buď bude preferovat ziskovost a konkurenceschopnost svého průmyslu, nebo se zaměří na klimatické cíle. Budoucí podobu legislativy navíc mohou ovlivnit podzimní parlamentní volby.

Snížení účtů za energie, vyšší konkurenceschopnost Evropy i schopnost reagovat na energetické krize. To všechno by měly upravit nové iniciativy Clean Industrial Deal (CID) a Akční plán pro dostupné energie, které představila Evropská komise na začátku letošního roku. Jejich implementace podle Evropské komise sníží administrativní i regulační zátěž pro firmy a taky postupně odstraní překážky v cestě za jednotným unijním trhem. Cílem plánu je ušetřit Evropanům v letošním roce 45 miliard eur, do roku 2040 by to pak mělo být 260 miliard ročně.

Rozhodující faktor? Balanc mezi udržitelností a hospodářským růstem

Navzdory ambiciózním cílům mají tyto evropské plány několik zásadních mezer. Jednou z nich je podle odborníků napětí mezi klimatickými ambicemi a konkurenceschopností. Dekarbonizace průmyslu totiž přináší vyšší náklady, což může vést k přesunu výroby mimo Evropskou unii a dalšímu oslabení průmyslu na území starého kontinentu. „Plán také nepočítá s tím, že evropské státy budou muset v následujících letech významně navýšit své rozpočty na obranu, což může omezit veřejné financování dekarbonizačních opatření,“ popisuje Radek Mikulášek, vedoucí oddělení energetických projektů společnosti Enbra.

Podle aktuálních dat čelí evropský průmysl v současnosti až trojnásobně vyšším nákladům na energie než jeho konkurence v USA nebo Číně. Evropské plány i proto slibují zrychlenou elektrifikaci průmyslu, posílení dlouhodobých smluv na nákup elektřiny nebo snížení daní pro podniky, které se zavážou k investicím do dekarbonizace svého podnikání. To ale vzbuzuje řadu otázek. „Ačkoliv Clean Industrial Deal počítá s finančními prostředky v hodnotě 100 miliard eur na ekologicky šetrnou výrobu, stále není jasné, odkud budou tyto prostředky pocházet nebo jak budou alokovány mezi jednotlivé členské státy,“ vysvětluje Mikulášek. Jeho realizace tak bude záviset na budoucím přijetí konkrétních opatření, což může vytvořit nejistotu pro průmyslové podniky.

Kritici v souvislosti s oběma dokumenty vyčítají Evropské komisi zejména absenci jakýchkoliv praktických opatření a také pokračování snahy o naplnění nereálných ekologických cílů. Tato kritika je podle Mikuláška do značné míry oprávněná. Zejména CID totiž v současné podobě představuje spíše strategický rámec a soubor proklamací. „Na druhou stranu dokumenty obsahují i některá konkrétní opatření, například finanční podporu pro ekologickou výrobu, zjednodušení pravidel pro státní pomoc a podporu evropských dodavatelských řetězců. Klíčové tak bude najít rovnováhu mezi udržitelností a hospodářským růstem,“ tvrdí Mikulášek.

O reálném dopadu evropské iniciativy rozhodnou podzimní volby

Už první reakce na domácí scéně ukázaly, že politická podpora akčního plánu nebude hladká. Ohlasy na novou evropskou iniciativu se různí, do hry navíc vstoupí podzimní parlamentní volby. I ze strany současné vlády jsou slyšet spíše negativa – premiér Petr Fiala upozornil na rozpor mezi podporou průmyslu a klimatickými ambicemi. „Česká republika se bude snažit vytvořit alianci států, které budou chtít zmírnit klimatické cíle EU ve prospěch konkurenceschopnosti. Český průmysl volá po moderní politice, která by reflektovala evropská specifika a chránila domácí průmysl před konkurencí z USA a Číny,“ předpovídá Mikulášek. Podpora nové environmentální iniciativy tak bude záviset především na tom, v jakém rozsahu bude její podoba omezovat český průmysl.

Clean Industrial Deal byl Evropskou komisí představen v únoru 2025, legislativní návrhy a doporučení pro členské státy budou vypracovány teprve na jeho základu. „První dopady těchto opatření se mohou projevit v horizontu dvou až tří let. Vše samozřejmě bude závislé na aktuální politické reprezentaci, po podzimních volbách se může mnoho změnit,“ tvrdí Mikulášek. Pokud by měl Akční plán silnou politickou podporu, mohla by se Česká republika dočkat plné implementace nejdříve v roce 2030.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Odstartoval již 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku

Začátkem února byla spuštěna registrace do prestižní soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku. Vyplnit přihlašovací dotazník mohou soutěžící až do 11. dubna přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz. Soutěžit se bude nejenom o titul v tradiční kategorii o nejlepšího zaměstnavatele. Své pevné místo už v soutěži má i ocenění Kantýna roku, Férový zaměstnavatel či kategorie Státní správa a neziskový sektor.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku začala již v roce 2003, letos tak proběhne její 23. ročník. Za tu dobu se stala jednou z nejprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Od svého založení má soutěž Zaměstnavatel roku nastavenou jasnou metodiku hodnocení přihlášených firem, podle níž zajišťuje vyhodnocení nezávislý odborný partner, společnost PwC. Nejedná se tak o soutěž, kde by vítěze vybírala porota, ale jsou zde stanovená jasná kvantifikovatelná kritéria,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel společnosti Pluxee, která je partnerem soutěže.

Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee (dříve Sodexo Benefity), foto: Pluxee

Metodika pamatuje i na to, aby se nesrovnávalo nesrovnatelné. Protože srovnávat například v absolutních číslech mzdy v mlékárně a IT nedává smysl. „Jedním z jejích důležitých faktorů je proto vzájemné porovnávání firem nejprve v rámci jednotlivých oborů, například z oblasti financí, IT a telekomunikací nebo strojírenství. Teprve výsledné „oborové“ skóre je potom použito pro celkové pořadí v jednotlivých kategoriích dle počtu zaměstnanců,“ vysvětluje Pavel Hulák, ředitel Klubu Zaměstnavatelů, který soutěž pořádá. Tato vlastnost metodiky je velmi důležitá, protože zajišťuje spravedlivé určení pořadí napříč sektory.

Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů, foto: Klub zaměstnavatelů

Jak to funguje v praxi, lze uvést na příkladu zmíněné mlékárny (patří do sektoru firem s rychloobrátkovým zbožím) a IT. Pokud budou mzdy v dané mlékárně o 20 procent lepší než v ostatních a daná IT společnost o 10 procent lepší než ostatní firmy v jejím oboru, vyhraje mlékárna.

„Jestliže tedy jedna firma soutěží v rámci několika ročníků, může vidět, jestli se posouvá správným směrem, protože může porovnat své výsledky,“ zdůrazňuje Daniel Čapek. „Kromě toho může firmám soutěž přinést prestiž, publicitu a lepší postavení na pracovním trhu, protože uchazeči, ale i současní zaměstnanci si takových věcí čím dál tím víc všímají.“ Pro účastníky je tak skvělou příležitostí, jak zlepšit reputaci firmy jako dobrého zaměstnavatele.

Co na to zaměstnavatelé

„Každý může tvrdit, že je dobrý zaměstnavatel, ale my na to máme díky metodice PwC Saratoga ,razítko‘. Metodika komplexně zkoumá několik oblastí – od finančního zdraví společností, přes nastavení HR procesů, až po společenskou odpovědnost. Sleduje mimo jiné objem času věnovaný školení a rozvoji zaměstnanců, investice do CSR aktivit pro zaměstnance, míru interního povyšování nebo statistiky dobrovolné fluktuace,“ říká Miroslav Weiser, Manažer HR Front Office ve společnosti ČEZ, která je loňským vítězem v kategorii firem s více než 5 000 zaměstnanci.

To vše se podle něj pak skládá do výsledku, který dobře ilustruje, jak daná společnost o své zaměstnance pečuje a jak výkonné má personální procesy. Poskytuje srovnání s dalšími firmami na českém trhu a také možnost pozorovat vývoj hodnocené oblasti ve firmách v čase. Dodává, že výstupy z tohoto hodnocení jsou pro firmu velmi cenné i pro další rozvoj aktivit, které směřují k větší spokojenosti zaměstnanců.

Podobně to vnímají také ve vítězné firmě v kategorii do 5 000 zaměstnanců. „Je pro nás přínosné zjistit, jak si v konkurenčním prostředí daříme v oblastech jako je počet hodin školení na pracovníka, v míře interního povyšování nebo třeba v akceptačním poměru i v dalších tématech. Vždy díky tomu spolehlivě zjistíme, v jaké oblasti se můžeme do dalšího ročníku zlepšit a díky pravidelné účasti sledujeme vývoj v dlouhodobém časovém horizontu,“ uvedla Hana Suchá, Employer Branding manažer ve společnosti SAZKA.

A význam má soutěž rovněž pro menší firmy do 500 zaměstnanců. „Každoroční certifikace mezinárodní metodikou PwC Saratoga je důležitá pro naše zaměstnance, ale vnímají ji pozorně také obchodní partneři a zákazníci ve zdravotnictví,“ potvrzuje Alžběta Nejedlá, Talent & Quality Lead ve společnosti Aspironix, která je loňským vítězem této kategorie. „A to není vše. Publicita výsledků a zájem, který Zaměstnavatel roku každoročně přitahuje, nám také pomáhá zviditelnit značku Aspironix a naše firemní hodnoty při náboru odborných profesí.“

Loňští ocenění v celostátním kole, foto: Klub zaměstnavatelů

V jakých kategoriích se bude letos soutěžit

Mnozí stálí účastníci tak již mají závaznou přihlášku podanou. Další zájemci se mohou hlásit až do 11. dubna, a to výhradně přes webový formulář www.zamestnavatelroku.cz.

I v letošním 23. ročníku soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku se budou udělovat tituly v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců, a to na celostátní úrovni i v jednotlivých krajích. Chybět nebudou ani další již tradiční vedlejší ceny, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví.

Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Loni u něj ale došlo ke změně a vyhlašovalo se ne v jedné, ale hned třech kategoriích, aby bylo hodnocení objektivnější. I letos se tak bude vyhlašovat v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců.

Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí. „Rostoucí zájem o účast z tohoto segmentu nás velmi těší. Hlásí se nám nemocnice, státní podniky a další organizace veřejné sféry,“ říká Pavel Hulák.

A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak skvěle se o své zaměstnance starají prostřednictvím kvalitního stravování na pracovišti,“ poukazuje na trend posledních let Daniel Čapek a dodává: „Je vidět, že nároky neustále rostou s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců, ke kterému pravidelné a zdravé stravování samozřejmě důležitou měrou přispívá.“

O značce Pluxee

Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.

Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: www.pluxee.cz

Trh práce 2025: 5 klíčových trendů, které mohou rozhodnout o úspěchu firem

Rok 2025 přinese zásadní změny na trhu práce, které budou mít značný dopad na způsob, jakým firmy přistupují k náboru, práci a péči o své zaměstnance. Rychlý technologický pokrok, flexibilita pracovních podmínek a důraz na duševní zdraví zaměstnanců se stanou klíčovými faktory, které ovlivní konkurenceschopnost firem. Tento článek se zaměřuje na pět trendů, které budou v roce 2025 určující pro úspěch na trhu práce a pomohou firmám připravit se na výzvy, které budoucnost přinese.

Psychické zdraví jako klíčový faktor

Důraz na duševní zdraví a pohodu zaměstnanců se stane v roce 2025 ještě významnějším. S rostoucí mírou stresu a vyhoření je pro firmy nezbytné, aby se zaměřily na podporu psychického zdraví svých pracovníků. „To zahrnuje zavedení flexibilních pracovních podmínek, programů na podporu rovnováhy mezi pracovním a osobním životem, ale i vytvoření pracovního prostředí, které podporuje otevřenou komunikaci a sdílení problémů,“ uvádí Zuzana Paulová, uznávaná odbornice v oblasti HR a CEO společnosti myHeRoes, www.myheroes.cz.

Flexibilita je novým standardem

Pandemie COVID-19 zásadně změnila způsob, jakým lidé vnímají práci a kancelářské prostředí. Hybridní pracovní modely, které kombinují práci z kanceláře i na dálku, budou v roce 2025 stále populárnější. Důraz na flexibilitu pracovního času a místa je nezbytný pro nábor i udržení talentovaných zaměstnanců. Například generace Z a mileniálové, kteří vstupují na trh práce, si více cení flexibility a vyváženého pracovního a osobního života. Společnosti, které nebudou schopné nabídnout takové možnosti, se mohou ocitnout v nevýhodě.

Rozvoj zaměstnanců jako investice do budoucnosti firmy

S rychlým technologickým pokrokem a změnami na trhu práce je nezbytné, aby firmy podporovaly celoživotní vzdělávání svých zaměstnanců. V roce 2025 budou organizace čelit větší konkurenci o talentované pracovníky, a proto je důležité, aby nabízely možnosti profesního rozvoje. Programy školení a rekvalifikace budou klíčové pro udržení zaměstnanců, kteří se budou neustále přizpůsobovat novým trendům a technologiím. „Pokud firmy investují do rozvoje svých zaměstnanců, ukazují tím, že si váží jejich růstu a nabízejí jim prostor pro zlepšení. Takové prostředí přitahuje nové talenty, které hledají možnost se rozvíjet, a pomáhá firmám udržet si silnou pozici na trhu práce. Tento přístup nejen motivuje stávající pracovníky, ale také přináší nové nápady a zajišťuje, že firma zůstane konkurenceschopná,“ sděluje Zuzana Paulová.

Automatizace a AI mění pracovní prostředí

Technologie, zejména automatizace a AI se stále více dostávají do každodenního pracovního života a mění způsob, jakým firmy fungují. Opakující se úkoly, které byly dříve vykonávány lidmi, jsou nyní nahrazovány chytrými algoritmy a roboty, které zvyšují efektivitu a přesnost. V roce 2025 budou společnosti čelit nutnosti přizpůsobit se těmto technologiím, které nejen sníží náklady, ale také umožní zaměstnancům soustředit se na kreativnější a strategičtější činnosti. „Firmy, které se rozhodnou neinvestovat do moderních technologií a nezajišťují svým zaměstnancům pravidelné školení v oblasti umělé inteligence, se vystavují riziku, že zůstanou pozadu za konkurencí. V dnešním rychle se vyvíjejícím technologickém prostředí je klíčové nejen implementovat nové nástroje, ale také zajistit, aby zaměstnanci měli dovednosti potřebné k jejich efektivnímu využívání,“ uzavírá Zuzana Paulová, uznávaná odbornice v oblasti HR a CEO společnosti myHeRoes, www.myheroes.cz.

Diverzita a rovnost jako základ konkurenceschopnosti

V roce 2025 bude diverzita a inkluze klíčovými faktory pro úspěch firem na trhu práce. Společnosti, které budou aktivně podporovat rozmanitost na všech úrovních, od genderové rovnosti po etnickou rozmanitost, budou mít větší přístup k talentovaným pracovníkům. Tato změna není pouze otázkou etiky, ale i výkonnosti. Firmy, které nebudou schopny vytvořit prostředí, kde se každý může cítit vítán a hodnotný, mohou ztratit nejen zaměstnance, ale i konkurenceschopnost.

O společnosti myHeRoes

MyHeRoes je náborová společnost zaměřená na obsazování těžko dostupných pozic seniorních specialistů a manažerů. Od svého vzniku staví na přesných, systematických postupech a důsledném přístupu k výběru kandidátů. Za svůj hlavní cíl si klade přinášet firmám řešení tam, kde chybí interní kapacity nebo potřebné know-how, a zaměřuje se na efektivitu a transparentnost celého procesu.

Společnost si zakládá na úzké spolupráci s klienty, od definice požadavků na pracovní pozici až po výběr nejvhodnějšího kandidáta. Konzultanti myHeRoes pracují vždy jen na několika projektech současně, což jim umožňuje věnovat každé zakázce maximální pozornost. Mezi konkurenty vyniká tím, že nábor chápe jako nedílnou součást firemních procesů, stejně důležitou jako obchod nebo marketing. Díky tomu poskytuje nejen obsazení pracovních pozic, ale také optimalizaci náborových strategií tak, aby firmám přinášely trvalý přínos a podporovaly jejich růst.

Více na www.myheroes.cz

Kdo je Zuzana Paulová?

Zuzana Paulová je CEO společnosti myHeRoes, www.myheroes.cz, a uznávaná odbornice v oblasti HR, ve kterém působí od roku 2008, kdy své znalosti z oboru Andragogiky a personálního řízení na Karlově Univerzitě proměnila v úspěšnou kariéru. Velkým milníkem pro ni byla spolupráce na náboru TOP manažerských pozic s Alza.cz v době, kdy firma zažívala velký rozmach a budovala manažerskou strukturu. Následoval projekt RPO pro Unicredit Bank, kde měla několik let hlavní slovo. Její schopnost propojit strategické řízení s detailní znalostí trhu práce vychází z letité praxe v náboru. Vedla tým o 30 lidech, nastavovala efektivní náborové procesy a školila specialisty v dovednostech potřebných pro úspěšný výběr kandidátů. S více než 15 lety zkušeností ve své práci spojuje výhody executive search a klasického náboru, aby firmám pomohla najít ty správné lidi. V posledních letech se primárně soustředí na vyhledávání talentů pro klíčové manažerské pozice v předních českých firmách.

Benefity napříč generacemi: mladí chtějí služební auto, starší sázejí na vzdělávání

Až 63 % zaměstnanců se při výběru práce řídí nabídkou benefitů. Průzkum společnosti Edenred však odhalil zásadní rozdíly v postoji k zaměstnaneckým benefitům napříč generacemi. Zatímco starší zaměstnanci vnímají benefity za vítaný bonus nad rámec mzdy, mladší generace je považují za standardní součást firemní kultury a preferují pestrý výběr podle individuálních preferencí. Mezi top 5 nejžádanějších benefitů se řadí příspěvky na stravování a volný čas, dovolená navíc, sick days a penzijní či životní pojištění. Nejvýraznější rozdíly v preferencích se odrážejí v poptávce po služebním voze, péči o duševní zdraví či benefitech zaměřených na vzdělání a osobní rozvoj.

Ve výběru nejatraktivnějších benefitů mají zaměstnanci jasno. Dlouhodobě nejžádanějším z nich se v březnovém průzkumu[1] společnosti Edenred ukázal příspěvek na stravování, který označilo za důležitý 86 % zaměstnanců generace Z (18-29 let), 90 % příslušníků střední generace (30-49 let) a 90,2 % zaměstnanců starších 50 let (50-65 let). Do pětice nejoblíbenějších benefitů (z nabídky celkem dvaceti možností) se dále podle výsledků šetření řadí příspěvek na penzijní a životní pojištění, příspěvek na kulturu, sport a rekreaci, sick days a dovolená nad rámec zákona. Tyto kategorie označilo za důležité v průměru 80 % zaměstnanců.

Ačkoliv na první pětici nejoblíbenějších se zaměstnanci napříč generacemi shodují, v případě řady dalších benefitů panují výrazné rozdíly. Například u zaměstnanců starších padesáti let je zájem o benefity mimo první pětici nejoblíbenějších výrazně nižší. „Z výsledků šetření je patrné, že starší generace preferují ověřené jistoty v podobě ‚klasických‘ benefitů, jako je dovolená nebo příspěvek na stravování. Naopak u mladších generací registrujeme příklon k alternativním druhům benefitů a chuť experimentovat. U generace Z tak zaměstnavatelé uspějí třeba s nabídkou pružné pracovní doby nebo příspěvkem na terapie,“ vysvětluje Klára Krumphanslová, HR manažerka ze společnosti Edenred.

A co další polarizující benefity? Třeba kurzy osobního rozvoje ocení jen 27 % zaměstnanců v nejstarší zkoumané generaci, zatímco ve dvou zbývajících dosahují oblíbenosti mezi 40 až 50 procenty. Podobně jsou na tom také příspěvky na vzdělávání. Relativně silnější popularitě se zase u střední generace (30-49 let) těší jazykové kurzy (56 %) nebo závodní stravování (41 %).

Generace Z má zájem o vzdělávání i flexibilitu

Příslušníci generace Z (nar. po roce 1996) tvoří 18 % populace – a jejich preference ovlivňují nejen nejnovější trendy, ale také kontext jejich životní situace. Až 57 % z nich má například podle průzkumu zájem o služební vozidlo, 48,6 % pak o odborné vzdělávání. V souvislosti s požadavky nejmladších zaměstnanců jsou jedním z nejčastěji diskutovaných témat také flexibilita a možnost práce na dálku. Zatímco vlastní místo v kanceláři je zajímavým benefitem pro až 27 % pracujících v rámci generace 50+, v případě nejmladších zaměstnanců o něj projevilo zájem jen 21 % dotazovaných.

Práci z domova vítá i střední generace. Koncept home office, tedy alespoň občasné práce z domova, je ovšem populární i u Čechů ve věku 30-49 let, kde jej považuje za důležitý benefit téměř 59 % pracujících. Zájem generace Z je o něco nižší (56,4 %) a u generace 50+ má nejmenší prioritu (44,4 %). Podobný trend lze sledovat i u pružné pracovní doby – preferuje ji 55 % mladší a střední generace, ale jen 44 % zaměstnanců ve věkové skupině 50+.

Klíčová je pestrá nabídka benefitů

Závěry průzkumu potvrzují, preferenci mladších generací vůči benefitům podporujícím jejich profesní růst, zatímco starší zaměstnanci oceňují spíše benefity, které jim pomáhají lépe sladit práci a osobní život. „Mladší zaměstnanci se snaží zvyšovat svou hodnotu na trhu práce, proto kladou důraz na vzdělávání a osobní rozvoj. Střední generace vnímá vzdělávací benefity jako nástroj ke kariérnímu posunu nebo rekvalifikaci, zatímco starší zaměstnanci se soustředí spíše na stabilitu a dlouhodobé jistoty,“ vysvětluje Aneta Martišková.

Zároveň připomíná, že ideální skladba benefitů by vždy měla odrážet charakter odvětví, lokalitu a věkovou strukturu zaměstnanců dané firmy. „Rostoucí rozdíly napříč generačními preferencemi potvrzují, že pro zaměstnavatele je klíčové hlubší porozumění individuálním preferencím pracujících. Ačkoliv firmy mohou vždy vsadit na univerzálně oblíbenou skladbu benefitů, neméně důležitá je i širší možnost výběru na míru. Díky ní stoupá nejen spokojenost zaměstnanců, ale i atraktivita daného zaměstnavatele mezi konkurencí na trhu práce,“ uzavírá Martišková s tím, že benefity považuje za důležitý faktor při rozhodování o přijetí pracovního místa až 63 % zaměstnanců.

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

  1. Průzkum Preference různých generací při výběru zaměstnaneckých benefitů probíhal od 17. února do 10. března 2025 na vzorku 2051 respondentů z řad držitelů karet Edenred.

 

Exit mobile version