TechStarter: Studenti přišli s inovacemi, firmy je využijí v praxi 

(Liberec, 25. března) Osm projektů, 27 studentů a půl roku práce na skutečných problémech z průmyslové praxe. Tak vypadal první ročník soutěžního programu TechStarteru, který uspořádala Agentura regionálního rozvoje (ARR) s cílem podpořit technické vzdělávání v kraji. A výsledek? Prohloubení spolupráce středních škol s firmami, nové prototypy i vylepšení zavedených výrobních postupů.

Pět firem z Libereckého kraje připravilo na podzim pro studenty konkrétní zadání, co je ve výrobě trápí a s čím potřebují pomoct. Jedenáct týmů ze šesti technických škol pak na řešeních půl roku pracovalo se svými mentory a pedagogy.

Sestrojení počítadla drobných odlitků nebo návrh upínacího elementu pomocí 3D tisku? Žádný problém. Studenti se na požadavky firem podívali bez pověstných klapek na očích a mnohdy přišli s originálními nápady, jak je vyřešit.

„Vytvářeli jsme zařízení, které měří průtok a tlak v licích formách. Navrhnout a sestavit ho od základu byla skvělá zkušenost. Na rozdíl od školní teorie jsme museli počítat s tím, že realita není ideální a problémy mohou přijít i v tu nejméně vhodnou chvíli,“ popisuje Pavel Košnar, student Střední průmyslové školy Česká Lípa, který řešil zadání firmy DGS Druckguss Systeme.

Soutěžní program hodnotili pozitivně i ve školách. „Navázali jsme kontakt se zajímavou firmou a studenti se dostali k reálné vývojové práci, kterou běžně ve výuce nenajdou. Vyzkoušeli si například nové modelovací programy. Do dalšího ročníku se určitě zapojíme,“ shrnuje Zdeněk Krabs, ředitel SŠ a MŠ Na Bojišti. Jeho studenti navrhovali přípravek pro výrobní testování desky plošných spojů pro firmu Solar Monitor.

Deset tisíc korun pro úspěšné řešitele  

V úterý 25. března proběhlo slavnostní zakončení. V prostorách ARR se sešli zástupci všech zúčastněných firem i škol, studenti jim představili své projekty a vysvětlili jejich přínos. Úspěšní řešitelé si na závěr odnesli finanční odměnu ve výši 10 000 Kč. Ve firmě ZF Automotive byla porota tak nadšená, že z pěti týmů ocenila všechny.

„My už některé věci děláme složitě, prostě tak, jak jsme zvyklí. A pak přijdou studenti, použijí upínky místo vrtání a mají hotovo za chvíli. Nemohli jsme dokonce ani vybrat nejlepší projekt, protože všech pět týmů odvedlo skvělou práci. Jeden z jejich návrhů už jsme dokonce zařadili do výrobní linky,“ říká s úsměvem Rudolf Šrámek ze ZF Automotive. 

Podporujeme technické obory

TechStarter vznikl z iniciativy ARR a Libereckého kraje s cílem přilákat více studentů k technickým oborům, ukázat jim, jak vypadá reálná praxe, a propojit je s budoucími zaměstnavateli. „V Libereckém kraji chybí technicky vzdělaní lidé. TechStarter proto nejen popularizuje technické obory, ale také prohlubuje spolupráci mezi školami a firmami. Hlubší propojení oceňují studenti, školy i samotné firmy. Je to win-win situace pro všechny,“ shrnuje Martina Pšeničková, projektová manažerka z ARR.

Agentura regionálního rozvoje 

Posláním Agentury regionálního rozvoje (ARR) je poskytovat firmám i jednotlivcům z Libereckého kraje expertní podporu. Mezi hlavní pilíře služeb ARR patří podpora podnikavosti (Liberecký podnikatelský inkubátor Lipo.ink), vědy, výzkumu a inovací (projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III), digitalizace MSP a veřejné správy (Evropský digitální inovační hub EDIH), tradičního sklářského řemesla (značka Crystal Valley), mikropodnikatelů a řemeslníků (projekt Liberecký kraj sobě) a obecně dotační a rozvojové problematiky regionu. Právní formou ARR je s. r. o. zřizovaná a stoprocentně vlastněná Libereckým krajem.

Společnost Acer Gadget představila na veletrhu Taipei Cycle 2025 chytré inovace v oblasti elektromobility

Expanze chytré mobility: Nová elektrokola a elektrokoloběžky řady ebii-M a Predator představují inovativní hardwarová
i softwarová řešení pro chytřejší zážitky z jízdy

  • Acer Gadget představuje nejnovější elektrokolo ebii-M, které je vybavené elektromotorem Bosch Performance Line SX, integrací funkce Apple Find My[[1]]
    a modulárním řešením přepravy nákladu pro cesty po městě.
  • Po úspěšném modelu Predator eNomad-R rozšiřuje Acer Gadget svou řadu elektrokol s tlustými pneumatikami (fat-tire) o nový model Predator eRanger, který je navržen tak, aby díky větší všestrannosti, režimům podpory výkonu
    a 7stupňovému převodovému systému posunul jízdu městem na další úroveň.
  • Nová řada e-koloběžek Predator nabízí outdoorovým dobrodruhům jízdu s velkým výkonem se zadním pohonem a vysokým točivým momentem 500 W, díky nimž je schopna překonávat až 23% stoupání.
  • Nejnovější elektrokola a elektrokoloběžky Acer Gadget poskytují lepší funkcionalitu díky plné integraci aplikace Acer eMobility App, která umožňuje monitoring v reálném čase, personalizované jízdní nastavení a vzdálenou správu pro bezpečnost a pohodlí.

Praha (26. března 2025) – Acer Gadget, dceřiná společnost Acer Inc., představuje na veletrhu Taipei Cycle 2025 svá nejnovější elektrokola a e-koloběžky, které integrují inteligentní technologii jízdy založenou na datech díky lepší součinnosti hardwaru
a softwaru a několika vylepšením systémů elektromobility. Nové produkty přinášejí jedinečné a intuitivní zážitky a rozšiřují působnost společnosti na trhu s elektrokoly
a elektrokoloběžkami.

Elektrokola řady ebii: Minimalistická evoluce s ebii-M

Acer Gadget rozšiřuje řadu elektrokol ebii o model ebii-M, který představuje svůj typický minimalistický design rámu s bílou povrchovou úpravou. Nové elektrokolo ebii-M se může pochlubit lehkým a účinným systémem Bosch Performance Line SX, čtyřmi jízdními režimy a maximálním dojezdem 86 km s výkonem až 250 W. Díky displeji Bosch Purion 200 OLED zobrazuje ebii-M důležité informace pro každodenní cesty do práce
i delší vyjížďky.

Váží pouhých 19 kg a je vybaveno modulárními předními a zadními nosiči, které nabízejí větší pohodlí a funkčnost pro jízdy v centru města. Kromě toho je ebii-M kompatibilní se sítí Apple Find My, která zvyšuje bezpečnost a umožňuje uživatelům lokalizovat jejich kola prostřednictvím aplikace Apple Find My.

V návaznosti na úspěchy původního modelu ebii, který získal ceny časopisu TIME za nejlepší vynález roku 2023, ceny iF Design Awards 2024 a ceny Good Design Award 2023, ebii-M dále vylepšuje zážitek z jízdy a praktičnost při zachování filozofie minimalistického designu.

Inovace Fat-Tyre elektrokol: Predator eRanger pro víceúčelové využití

Nové elektrokolo Predator eRanger vynikne všestrannou jízdou po městě, retro rámem ve stylu motocyklu v kombinaci se třemi režimy podpory výkonu a 7stupňovým převodovým systémem Shimano, který zvyšuje výkon i kontrolu a šetří námahu při šlapání. Model eRanger se může pochlubit také systémem dvojitého odpružení s vnějším nastavením komprese, který se dokáže přizpůsobit různým terénům pro větší pohodlí
a stabilitu i na nerovných cestách.

Vzhledem k tomu, že trh s víceúčelovými elektrokoly s fat-tyre pneumatikami neustále roste, získal Predator eNomad-R velké ohlasy na trhu díky svému hranatému rámu, dvojitému přednímu odpružení a rozšiřitelným nosičům nákladu.

Predator eNomad-R je v současné době k dispozici na americkém trhu za cenu
od 2 999 USD a Predator eRanger bude v regionu EMEA k dispozici v září za cenu
od 1 499 EUR.

Elektrokoloběžky Predator Outdoor: Výkon stvořený pro dobrodružství

Acer Gadget rozšiřuje svou řadu e-koloběžek o modely Predator Thunder a Predator Storm, které jsou navrženy pro jízdu s velkým výkonem a jsou plně kompatibilní s obslužnou aplikací Acer eMobility.

Elektrokoloběžka Predator Thunder je vybavena 10palcovými pneumatikami zajišťujícími vynikající trakci v každém terénu a dvojitým systémem odpružení, který účinně tlumí nárazy a zajišťuje plynulou jízdu i v náročnějších podmínkách. Je vybavena zadním náhonem s výkonem 500 W a silným točivým momentem 30 Nm, bez námahy tak překonává až 23% stoupání. Vlastní LED ambientní osvětlení navíc zvyšuje bezpečnost
a viditelnost během noční jízdy.

Lehká elektrokoloběžka Predator Storm vyniká ovladatelností a obratností, je vybavena předním vidlicovým systémem odpružení a 10palcovými bezdušovými pneumatikami, které jsou odolné proti propíchnutí a zajišťují tak plynulou a bezstarostnou jízdu. Má sice stejný 500W motor se zadním pohonem a 23% stoupavost jako koloběžka Predator Thunder, ale díky lehčímu rámu se lépe ovládá a je ideální pro dojíždění na krátké vzdálenosti při dojezdu na baterii až 60 km.

Predator Storm je nyní k dispozici za cenu od 629 EUR, zatímco Predator Thunder bude v regionu EMEA k dispozici v září za cenu od 799 EUR.

Aplikace Acer eMobility: Pro chytřejší a bezpečnější jízdu

Aplikace Acer eMobility přináší více možností díky větší kompatibilitě s elektrokoly i elektrokoloběžkami a vylepšením zaměřeným na pohodlí, která umožňují dojíždějícím sledovat jízdní data, upravovat jízdní preference a využívat funkce vzdálené správy pro zvýšení bezpečnosti a pohodlí. Aplikace využívá připojení Bluetooth a zobrazuje stav jízdy v reálném čase, úroveň nabití baterie a historii jízdy, přičemž umožňuje rychlé nastavení režimu napájení na základě jízdy, kterou má uživatel před sebou. V současné době podporují aplikaci Acer eMobility e-koloběžky Predator a další modely e-kol, které jezdcům přinášejí personalizovanější zážitek z mobility.

Chcete-li se dozvědět více o řešeních e-mobility Acer Gadget, navštivte hlavní prezentaci na stánku R0508 a prostor pro testovací jízdy na stánku S1103 ve výstavním centru Nangang, hala 2, 4F během veletrhu Taipei Cycle 2025.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Acer Gadget Inc., dynamická odnož společnosti Acer Inc. inovující produkty a služby, které podporují digitální transformaci a zlepšují životní styl v různých odvětvích. V oblasti hardwaru, softwaru, internetu věcí a cloudových řešení využíváme naši bohatou historii a odborné znalosti, abychom se přiblížili budoucnosti.

  1. (Právní prohlášení)

    -Chcete-li k vyhledání této položky použít aplikaci Apple Find My, doporučujeme nejnovější verzi iOS, iPadOS nebo macOS.

    -Apple, Apple Watch, iPad, iPadOS, iPhone, iPod touch, Mac a macOS jsou ochranné známky společnosti Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.

 

Bezpečnost AI nástrojů: trendy a legislativní výzvy

Umělá inteligence (AI) se stala nedílnou součástí mnoha odvětví a její vývoj nabírá na obrátkách. S rostoucím rozmachem těchto technologií však vyvstává zásadní otázka: Jak zajistit, aby byla AI nejen inovativní, ale také bezpečná?

Regulace a mezinárodní spolupráce

V posledních letech došlo k několika zásadním posunům v regulaci AI, a to nejen v rámci Evropské unie, ale také na globální úrovni. Příkladem může být situace v Itálii, kde byla společnost OpenAI dočasně zablokována kvůli obavám o ochranu osobních údajů. Tento krok vyvolal širší diskuzi na evropské úrovni, která vedla k vytvoření mezinárodní „akční skupiny“ sdružující regulátory z Německa, Francie, Kanady a Jižní Koreje.

Dalším zásadním momentem byla diskuse o ochraně duševního vlastnictví v souvislosti s AI modely. Umělá inteligence, která generuje obsah na základě existujících dat, vyvolává obavy v oblasti autorských práv. Vznikl například spor mezi mediálními domy a poskytovateli AI, kde se řešilo, zda systémy jako GPT mohou legálně využívat chráněné materiály k trénování modelů.

Evropská unie se přiklonila k detailnější regulaci a důraz klade na transparentnost a bezpečnost AI modelů. Nová legislativa, která vstupuje v platnost postupně od roku 2024, představuje přísné požadavky na dokumentaci a sledovatelnost algoritmů. To sice zajišťuje vyšší míru ochrany uživatelů, ale současně vyvolává kritiku ze strany softwarových inženýrů, kteří se obávají zpomalení inovací v oboru.

Bezpečnost na prvním místě

Dříve panovala tendence rychle uvádět AI modely na trh bez důkladného otestování jejich bezpečnosti. Příkladem může být zmiňované období v letech 2021 a 2022, kdy AI modely vznikaly bez větší regulace a zabezpečení. Dnes se však většina velkých technologických firem zaměřuje na maximalizaci ochrany dat a odpovědný vývoj AI. Společnosti jako OpenAI, Google či Microsoft aktivně spolupracují s regulátory a implementují opatření, která mají minimalizovat rizika zneužití.

„Vzít toto za své musí i koncový dodavatel, který má velké jazykové modely jako součást svého řešení,“ říká Vojtěch Černý, ředitel inovací firmy Algotech. „Je potřeba znát různé alternativy, abychom s AI dosáhli kýženého výsledku, aniž bychom snižovali bezpečnost nebo porušovali regulace. Mít vlastní cloud je v tomto pro nás velkou výhodou.“

Evropský a americký přístup

Přístupy k regulaci AI se v různých částech světa liší. Zatímco Evropa nastavuje přísná pravidla a klade důraz na odpovědnost, USA se dlouho orientovaly spíše na podporu inovací. To se však mění a americká administrativa připravuje vlastní legislativní opatření, aby udržela rovnováhu mezi technologickým pokrokem a ochranou společnosti. Budoucnost AI bude z velké části záviset právě na schopnosti technologických firem a regulátorů najít společnou cestu k odpovědnému vývoji.

Dohled a implementace v České republice

V České republice bude nad implementací nových pravidel dohlížet Úrad pro ochranu osobních údajů. Klíčovou výzvou bude zajistit, aby tito regulátoři měli dostatek odborných znalostí a technické expertízy pro efektivní dozor nad touto rychle se rozvíjející oblastí. Kritickým aspektem je také fakt, že současná údajová infrastruktura nemusí být dostatečně robustní pro dohled nad sofistikovanými AI systémy.

Live shopping: Globální fenomén, který brzy ovládne i český trh

Zatímco ve světě už live shopping přitahuje miliony diváků a generuje miliardové zisky, u nás je stále na začátku. Jak ale ukazuje světová praxe, spojení zábavy, autenticity a okamžité interakce mezi influencery a zákazníky má potenciál změnit pravidla hry. Je jen otázkou času, kdy tento trend ovládne i český trh a promění způsob, jakým nakupujeme.

Nová éra online nakupování?

V Česku je live shopping stále v plenkách, ale ve světě už generuje miliardy a je pouze otázkou času, než se objeví ve větší míře i u nás. V tomto směru je několik trendů, které se z Asie do Evropy rozšířily. V Číně dominuje Taobao Live od Alibaby, kde influenceři jako Viya nebo Li Jiaqi dokáží na stream přilákat 40 milionů diváků a prodat zboží za stovky milionů dolarů. V Evropě a USA nabízí živé nákupy Amazon Live, TikTok Shop nebo Instagram Live Shopping. „V Evropě se do live shoppingu pustilo Zalando, které testuje livestreamy v Německu, nebo Sephora, která propojuje živé vysílání s influencery,“ popisuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Český trh začíná testovat nové možnosti

V Česku experimentuje Notino, ale masové rozšíření zatím chybí. Největší úspěch mají móda, kosmetika a elektronika, kde zákazníci chtějí vidět produkty v akci. „Obecně nákupy z videí jsou celkem běžnou praxí u Youtuberů, sice nejsou vždy ze streamu, ale je vlastně jedno, jestli je to stream anebo z videa postnutého dříve, záleží na publiku,“ uvádí Jan Skovajsa, zakladatel a CEO společnosti myTimi, www.mytimi.cz.

Autenticita a interakce jako tajemství úspěchu

Pro značky je live shopping skvělý nástroj na budování komunity i prodej. Klíčem k úspěchu je autenticita – pokud to vypadá jako teleshopping z 90. let, zákazníci odejdou. Pomáhá také FOMO efekt ve formě exkluzivní nabídky jen během streamu. Zejména mladá generace si na tento způsob nakupování rychle zvyká, takže live shopping je nástroj, který by obchodníci měli brát vážně.

Výzvy a nástrahy live shoppingu

Nevýhodou pro obchodníka může být závislost na influencerech. Spolupráce s nesprávným tvůrcem může poškodit reputaci značky. Pokud influencer selže, negativně to ovlivní i firmu. Důležitá je také produkční stránka. „Kvalitní live shopping vyžaduje technické zajištění, moderátory a tým na odpovídání dotazů v reálném čase. Pokud je produkce amatérská, zákazníci ztratí důvěru,“ upozorňuje Ondřej Tyleček.

Mladí zákazníci a jejich touha po okamžitém zážitku

Rizikem pro zákazníky jsou impulzivní nákupy a unáhlená rozhodnutí, kterých mohou později litovat. Agresivní způsob prodeje může také být zástěrkou pro nekvalitní zboží. „Dále může být problém, jako u všech reklam od influencerů, podvádění lidí a prodávání zcela zbytečných produktů, kde využívají důvěry, kterou v ně lidé vkládají,“ uzavírá Jan Skovajsa, zakladatel a CEO společnosti myTimi, www.mytimi.cz.

SsangYong jako první automobilka nabídne technologii českého Xmartonu jako součást příplatkové výbavy

Praha 26. března 2025 – Technologická společnost Xmarton, která vyvíjí HW a SW řešení pro chytrou mobilitu, uzavřela historicky první přímou spolupráci se zástupcem automobilky. SsangYong Česká a Slovenská republika zařazuje do své nabídky inovativní technologii Xmarton, která zákazníkům nabízí pokročilý systém digitální správy vozidel jako součást rozšířené výbavy. Funkce Xmarton umožňuje uživatelům sledovat, ovládat a zabezpečit své vozy přímo z mobilní aplikace.

Korejská společnost SsangYong, od dubna 2025 pod novým názvem KGM, tímto krokem potvrzuje svůj závazek k inovacím a moderním technologiím. Díky integraci systému Xmarton budou mít majitelé vozů SsangYong (KGM) v rámci příplatkové výbavy přístup k pokročilým funkcím, jako je online sledování polohy, elektronická kniha jízd, inteligentní notifikace o stavu vozidla a možnost vzdáleného ovládání pomocí digitálního klíče pro sdílení automobilu. Součástí je také pokročilý zabezpečovací systém s funkcí imobilizace vozidla v případě krádeže.

“Tato spolupráce je pro nás klíčovým milníkem. SsangYong je první automobilkou, která oficiálně začleňuje Xmarton do své katalogové nabídky. Díky tomu se naše technologie dostává opět k širšímu spektru zákazníků, kteří hledají moderní řešení pro chytrou mobilitu, a ocení vyšší bezpečnost, pohodlí a maximální kontrolu nad svým vozidlem. Věříme, že tato spolupráce je jen začátkem širšího využití našich technologií,” říká ředitel společnosti Xmarton, Jan Pešek.

Značka SsangYong (KGM), která je dlouhodobě známá jako specialista na SUV vozy se skvělým poměrem cena/výkon, se neustále snaží přinášet svým zákazníkům moderní a dostupná technologická řešení.

Podle obchodního ředitele SsangYong (KGM) pro ČR & SK Martina Murína se jedná o další podstatný krok směrem k digitalizaci a modernizaci vozidel. „Chceme našim zákazníkům nabídnout nejen spolehlivé vozy, ale také moderní technologická řešení, která jim usnadní každodenní používání auta. Xmarton je přesně tím typem inovace, který odpovídá rostoucím požadavkům na chytrou mobilitu,“ dodává Murín.

Další informace naleznete na www.xmarton.com a www.ssangyong.cz.

O společnosti Xmarton:

Česká technologická společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět ovládání vozu (odemykání, zamykání startování a mnoho dalších funkcí) pouze pomocí mobilního telefonu . Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér. Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 7 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.

Tady je zásilka, obal si vezmu! Přes nEKOnečné boxy už Vodafone doručil tisíce balíčků a snižuje tak jejich uhlíkovou stopu

Mobilní telefony nebo třeba chytré hodinky Vodafone posílá lidem už i ve vratných obalech, takzvaném nEKOnečném boxu. Použít ho lze s jistotou alespoň padesátkrát a už po šestém použití je jeho uhlíková stopa neutrální v porovnání s jednorázovým obalem. Vedle toho se místo bublinkové fólie v zásilkách od Vodafonu používají rozložitelné obaly vytvořené s pomocí houbového mycelia – podhoubí.

Ve spolupráci se společností PJ EXPEDIS doručil Vodafone svým zákazníkům od září 2024 do dneška zhruba 20 tisíc zásilek ve vratných obalech. Nesou název nEKOnečný BOX a jsou vyrobeny z materiálu Akylux. Životnost takových obalů je několik let.

Jak to funguje v praxi? „Zásilka je zabalena a opatřena speciální páskou, která zaručuje neporušenost zásilky. Při předání si zákazník ověří, jestli je zásilka kompletní a v pořádku. Zboží si pak přebírá v originálním balení. Kurýr vrací box zpátky do skladu, kde je obal dezinfikován, očištěn a připraven k opětovnému použití,“ popisuje Tomáš Ryšavý, ředitel strategie a obchodního rozvoje společnosti PJ EXPEDIS.

Uvnitř BOXu je speciální fixace, není tak potřeba přidávat další výplň a tím se eliminuje zbytečný odpad. Po skončení životního cyklu se krabice plně recyklují a z materiálu se vyrobí nové. Zásilky jsou doručovány v obalech třech velikostí – střední na mobily a drobná zařízení (M), větší třeba na tablety (L) a malé (S) obálky na SIM karty a dokumenty.

„V pilotním projektu se nám nEKOnečný BOX velmi osvědčil, navíc je možné ho použít nejméně padesátkrát, takže s ohledem na průměrné trasy je už po šestém použití jeho uhlíková stopa neutrální v porovnání s jednorázovým obalem,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu.

Bublinkové fólie nahradilo houbové mycelium

Vodafone zavedl i několik dalších ekologických inovací ve svých zásilkách. Jde například o odstranění bublinkové folie, která se často používá pro ochranu produktů během přepravy, ale je problematická z hlediska recyklace. Vodafone ji nahradil buď řezaným kartonem z vlastních zdrojů, který tak má místo likvidace další využití, nebo ekologickou výplní z materiálů vytvořených s pomocí houbového mycelia – podhoubí. Díky tomu nejsou potřeba ani bublinkové obálky v případě, že zboží není v kartonové krabičce.

„Do pilin nebo třeba starého papíru se přidají malé části houby, tedy mycelium. To začne růst a spojuje odpadové materiály dohromady, a tak vytváří pevnou hmotu, která je jako lehký, ale pevný obalový materiál. Tento materiál je podobný pěnovému obalovému materiálu, ale je mnohem šetrnější k životnímu prostředí, protože v kompostu nebo v přírodě se samovolně rozloží,“ vysvětluje Zuzana Holá.

Ve své logistice Vodafone navíc využívá i další ekologické materiály, například strečovou folii – tam, kde je opravdu nutně potřeba – pouze z recyklátu. A po Praze jde třeba o služby kurýrů s elektroauty. Ostatně i SIM karty Vodafonu jsou od roku 2022 z recyklovaného plastu a stále více zákazníků používá digitální eSIM, která se pouze nahraje do telefonu a je vůbec nejekologičtější variantou SIM karty.

Ekologicky šetrné telefony pomáhá najít Eco Rating

Vodafonu na životním prostředí záleží, proto hodnotí telefony už roky takzvaným Eco Ratingem. Jde o jednotný bodovací systém (výsledky pro jednotlivé telefony jsou tady), který sleduje vliv mobilních telefonů na životní prostředí. Hodnotí jejich dopady a udržitelnost už od získávání materiálů přes výrobu, přepravu, používání až po likvidaci a recyklaci. Od 20. června 2025 bude štítek Eco Rating nahrazen EU Energetickými štítkem, který bude viditelný na všech telefonech a tabletech, prodávaných na prodejních místech Vodafonu.

Vodafone také dává druhý život telefonům iPhone. To znamená, že použitá certifikovaná zařízení vrací do oběhu s dvouletou zárukou a tím šetří planetu i peněženky zákazníků a zákaznic.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Epico představuje novou generaci bezdrátových nabíjecích stanic s certifikací Qi2 pro dvojnásobně rychlejší nabíjení Apple zařízení

Praha, 26. března 2025: Česká značka prémiového příslušenství Epico rozšiřuje své portfolio o novou kolekci bezdrátových nabíjecích stanic, které využívají nejnovější technologii Qi2. Tento inovativní standard umožňuje ve srovnání s předchozími technologiemi dvojnásobně rychlejší nabíjení telefonů iPhone a přináší maximální efektivitu, bezpečnost a pohodlí. Nová řada bezdrátových nabíjecích stanic Qi2 zahrnuje stolní i skládací cestovní stojánky, bezdrátové nabíječky do auta i jednoduché dobíjecí podložky. Kombinuje prvotřídní materiály, precizní zpracování a moderní technologie. Skládací cestovní modely nabíjecích stojánků staví na hliníkovém provedení, díky čemuž jsou lehké a zároveň velmi odolné.

Qi2: Nový standard bezdrátového nabíjení

Nejnovější technologie bezdrátového nabíjení Qi2 přináší zásadní vylepšení v oblasti rychlosti a efektivity. Díky Magnetic Power Profile (MPP) nabízí dobíjení Qi2 precizní a efektivnější přenos energie. Výsledkem je rychlejší nabíjení, minimální energetické ztráty a lepší ochrana baterie. Ve srovnání s dosud používanou technologií Qi, která umožňuje dobíjet Apple zařízení výkonem pouze 7,5 wattu, dokáže Qi2 zásobovat baterii telefonu až 15 watty a přináší tak až dvojnásobnou rychlost nabíjení. Díky lepší regulaci teploty a širší kompatibilitě napříč ekosystémy Apple i Android nabízí zároveň bezpečnější nabíjení. V letošním roce se očekává širší rozšíření Qi2 do světa Android zařízení, Epico aplikuje tuto technologii do širokého portfolia produktů již nyní.

Prémiová skládací nabíjecí stanice Epico UltraBase UltraBase Qi2 3in1 Fold umožňuje současné nabíjení iPhonu, Apple Watch i sluchátek AirPods, dostupná je v titanovém a stříbrno-bílém barevném provedení. Po rozložení slouží stanice zároveň jako stojánek pro telefon, který lze bezpečně přichytit díky silnému magnetu jak na výšku, tak i na šířku. Baterii telefonu dokáže UltraBase zásobovat výkonem až 15 W. Díky kompaktnímu designu a elegantnímu přenosnému pouzdru je ideálním příslušenstvím nejen na doma, ale i na cesty. Samozřejmostí je flexibilní, a přitom bezpečné polohování jednotlivých částí, samotný telefon lze dobíjet i ve složeném stavu. Součástí balení je 30W nabíjecí adaptér a USB-C kabel.

Velmi praktickým doplňkem na cesty je bezdrátová nabíjecí stanice do auta Epico Qi2 Mag+ Ultrathin Car Charger. Kombinuje velmi tenké hliníkové provedení (tloušťka pouhých 7 mm) se silným magnetem a unikátním systémem pro velmi bezpečné uchycení do větrací mřížky automobilu, což zajišťuje vynikající stabilitu telefonu i při jízdě na nerovném povrchu a nabíječka zkrátka nevypadne. Qi2 technologie umožňuje nabíjet nový iPhone 16 a další kompatibilní zařízení bezdrátové výkonem až 15 wattů. Stanice je dodávána v bílé a bílo černé variantě.

Dvojice stolních bezdrátových nabíjecích stanic Epico UltraBase Qi2 2in1 a Epico UltraBase Qi2 3in1 je ukázkou moderního minimalistického designu, vynikajícího dílenského zpracování a praktického provedení. Obě stanice jsou vybaveny silnými magnety a technologií Qi2 pro rychlé dobíjení. První z nich je určena pro nabíjení iPhonu a AirPods, druhá je kompletním řešením pro uživatele Apple ekosystému a nabízí navíc možnost dobití hodinek Apple Watch. Obě varianty jsou v nabídce v černém a bílém provedení.

Posledním zástupcem nové řady bezdrátových nabíjecích stanic s podporou rychlého dobíjení je Epico UltraBase Qi2. Jedná se o jednoduché a snadno přenosné základní řešení pro bezdrátové dobíjení iPhonu, které kombinuje minimalistický design s vysokou efektivitou nabíjení.

Dostupnost, ceny a prodej

Všechny nové bezdrátové nabíjecí stanice Epico s podporou aktuálně nejvýkonnějšího dobíjení pomocí technologie Qi2 jsou nyní dostupné u autorizovaných prodejců, včetně renomovaných obchodů, e-shopů a prodejen Apple Premium Resellerů.

Doporučené koncové ceny jednotlivých produktů jsou následující:

  • Epico UltraBase Qi2 3in1 Fold EF55 je v nabídce za 2 499 Kč.
  • Epico Qi2 Mag+ Ultrathin Car Charger lze pořídit za 1 499Kč.
  • Epico UltraBase Qi2 3in1 EX60 je možné zakoupit za 2 999Kč.
  • Epico UltraBase Qi2 2in1 EX40 je dostupný za 1 999Kč.
  • Epico UltraBase Qi2 Charging Pad přijde zájemce na 1 499Kč.

Pro více informací a kompletní nabídku příslušenství navštivte webovou stránku www.myepico.com.

O společnosti Epico

Původní česká společnost Epico vznikla v roce 2014. Nyní prodává prémiové příslušenství pro mobilní zařízení, působí ve více než 30 zemích světa a v aktuálně spolupracuje s více než 700 maloobchodními prodejnami. Další informace: www.myepico.com

 

Revoluční aplikace od Daktely: směny plánuje pomocí AI s 95% přesností a bez zásahu člověka

Plánování směn už není jen manuální činnost, a to bez ohledu na obor či velikost týmu. Daktela na lednovém Workforce Management Breakfast představila svým zákazníkům a partnerům AI-driven nástroj, který automatizuje rozpisy a zvyšuje efektivitu nejen v menších kolektivech, ale i ve velkých korporacích s více než 1000 zaměstnanci. Účastníci eventu se seznámili s jeho přínosy i nejnovějšími vylepšeními.

Řešení Workforce Management využívá umělou inteligenci k optimalizaci plánování a řízení směn v kontaktních centrech i mimo ně. Díky prediktivním modelům a AI řízeným algoritmům dokáže nejen předpovědět potřeby provozu s přesností 90-95 %, ale také automatizovat tvorbu plánů směn. Tím se minimalizuje potřeba zásahu člověka a šetří se čas manažerů.

AI-driven plánování směn s aplikací Workforce Management

„Dříve manažeři a plánovači směn trávili desítky hodin složitým vytvářením rozpisů, které se i tak musely neustále měnit kvůli nenadálým absencím nebo požadavkům na změny. Na konci měsíce jim často nezbýval čas na další úkoly, a tak rozpis dokončovali doslova na poslední chvíli. Díky našemu systému je dnes plánování rychlejší, flexibilnější a spolehlivější,“ dodává Zdeněk Čech, který má projekt na starost.

Manuální plánování směn

Klíčové výhody nástroje

  • Optimalizace řízená AI: Předpovídá budoucí provozní potřeby s vysokou přesností a optimalizuje plánování směn.
  • Flexibilita: Přizpůsobuje se právním požadavkům, preferencím operátorů i specifickým potřebám zákazníků.
  • Přístupnost: Operátoři i manažeři mohou prostřednictvím mobilní aplikace snadno přistupovat k rozvrhům a provádět úpravy.

Mezi další výhody patří například snadná implementace. Řešení je navrženo tak, aby ho kontaktní centra mohla začít využívat už během několika hodin od zavedení, bez nutnosti rozsáhlého školení. Nástroj také nabízí rozhraní API pro integraci se systémy třetích stran nebo umožňuje export zdrojových dat mezd agentů.

„Díky tomuto řešení mají manažeři i zaměstnanci jasnější přehled o směnách a mohou se lépe soustředit na důležitější úkoly. Centralizace dat a automatizace přináší větší jistotu a klid, protože vše funguje hladce a bez zbytečných komplikací. Pro společnosti, které pracují na směny, je to významný krok k lepší organizaci a větší přehlednosti,“ dodává Zdeněk Čech.

Conectart jako první uživatel Workforce Managementu

Prvním uživatelem řešení se stala společnost Conectart. Ta nástroj nasadila ve svém call centru pro podporu zákazníků společnosti Samsung. K letošnímu roku hlásí Conectart už 40% zlepšení provozní efektivity po implementaci řešení.

„Plánování směn bylo dříve hlavně na bedrech team leaderů. Museli tomu věnovat spoustu úsilí a energie. AI nám dnes pomáhá tím, že v reálném čase reaguje na potřeby provozu a naplánuje směny tak, aby vše plynulo co nejlépe a bez zbytečné administrativy. Nejde ale o to nahradit lidský faktor, manažeři se teď naopak mohou víc věnovat důležitějším věcem, jako je podpora týmu a rozvoj jednotlivých zaměstnanců,“ uvedl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.

O společnosti Daktela:

Daktela patří mezi největší SaaS společnosti v ČR, v současnosti působí na sedmi trzích a několika dalších prostřednictvím partnerů. Hlavní činností Daktely je vývoj, dodávka a kompletní provozní zajištění aplikace pro sjednocení zákaznické komunikace a řízení zákaznické zkušenosti. Software od Daktely využívá více než 1200 firem různých velikostí po celém světě. Největším přínosem je, že v rámci jedné platformy odbavují firmy komunikaci po telefonu, e-mailu, web chatu i přes sociální sítě. V Česku přišla Daktela do povědomí jako spoluautor Chytré karantény v rámci iniciativy COVID19CZ a informační linky 1221.

Aktuálně má firma přes 170 zaměstnanců v Česku, na Slovensku, v Polsku, Velké Británii, Maďarsku, Srbsku a Rumunsku. Daktelu založili v roce 2005 tehdy 28letí softwaroví odborníci David Hájek a Richard Baar jako telekomunikační start-up. V roce 2021 pak do Daktely investičně vstoupil private equity fond Sandberg Capital, který patří mezi nejvýznamnější investory do technologických firem v regionu. Fond je dnes v Daktele majoritním vlastníkem, minoritní podíl je rozdělen mezi její zakladatele. Více informací najdete na https://daktela.com a na https://sandbergcapital.com.

Sennheiser HD 550 přinesou detaily vyšších tříd za zlomek ceny

Nejnovější sluchátka německé legendy nabídnou audiofilské rozlišení i přesnou orientaci ve stereofonním prostoru pro hráče. První kusy budou k vidění na pražské Audio Video Show.

Praha, 25. března 2025 – Společnost Sennheiser dnes informovala o příchodu sluchátek Sennheiser HD 550 na český a slovenský trh. Novinka nabídne i hráčům přednosti detailního neutrálního projevu audiofilských sluchátek, která se mohou chlubit perfektní prezentací prostoru. Právě ta totiž usnadní orientaci v herních světech. Lokalizaci hudebních nástrojů i jejich realistické proporce ale ocení samozřejmě i nároční milovníci hudby.

Novinka okouzlí začínající audiofily a hráče kromě úctyhodného frekvenčního rozsahu 6 Hz – 39 500 Hz i pohodlím. S velurovými náušníky, sníženým přítlakem a hmotností nebudou problém ani dlouhé herní seance a večery věnované oblíbeným hudebním albům.

Výrobce pamatuje i na důležitost komunikace, a tak zákazníkům nabídne jako volitelné příslušenství také kabel s integrovaným mikrofonem. Pokročilé fanoušky špičkového zvuku pak jistě potěší dostupnost symetrického kabelu s 4,4mm konektorem Pentacon.

Precizní měniče a nová průzvučná tkanina

Ačkoli nová sluchátka Sennheiser HD 550 míří do cenově dostupnější kategorie, neslevují z vysokých nároků značky. Staví proto na firemních měničích, které se rodí přímo v irském Tullamore. Jejich laminovaná membrána Duofoil poháněná lehoučkou cívkou zajišťuje precizní podání jemných detailů i hutný bas bez zkreslení.

Díky impedanci 150 Ω sluchátka bez potíží zahrají s širokou řadou zařízení – od Hi-Fi sestav, přes herní notebooky až po dedikované sluchátkové zesilovače, které odhalí jejich plný potenciál. Ten společnost posunula i změnami v akustické konstrukci sluchátek.

Výrobce osadil prostor za sluchátky akusticky pohlcujícím pěnovým pukem, který zajišťuje lepší integraci vysokých tónů, a navíc zlepšuje kontrolu v basovém rejstříku. Změny se dotkly i mřížky chránící citlivý měnič před vnějšími vlivy a také vnitřní průzvučné tkaniny. Ta je nyní ještě transparentnější, čímž umožňuje ničím nerušený přenos zvuku přímo k bubínku posluchače.

Tak pohodlné, že na ně posluchač zapomene

Nová tkanina i ochranná mřížka posouvají na novou úroveň také komfort. Spolu s náušníky ze syntetického veluru totiž zajišťují skvělou prodyšnost sluchátek. Posluchači si tak budou vychutnávat ničím nerušený poslech i v horkých letních dnech.

Pohodlí napomůže i velmi nízká hmotnost pouhých 237 g, která jde ruku v ruce se sníženým přítlakem. Samozřejmě nechybí ani bohaté polstrování hlavového mostu, které zpříjemní i ty nejdelší herní noci a večery strávené objevováním bezbřehých hudebních knihoven oblíbených streamingových služeb.

Cena a dostupnost

Sennheiser HD 550 budou dostupná v elektronickém obchodě Pantershop.cz a u vybraných partnerů za cenu 7 490 Kč nebo 299 € již v 2. dubna 2025.

První kusy ale budou připraveny k poslechu již na výstavě Audio Video Show, která proběhne 28. a 29. března. Expozici Sennheiser naleznou fanoušci v pokoji číslo 741.

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 75 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v jak v oblasti profesionálního audia, tak Hi-Fi. Kromě importu a prodeje navíc díky bohatým zkušenostem s audiovizuální technikou nabízí i lokální certifikovaný servis dovážených produktů.

Pilotem dronů? Odborné kurzy za zlomek ceny díky dotaci

S tím, jak se napříč obory stále více prosazují do životů firem a lidí drony, roste i poptávka po kvalifikovaných pilotech. Díky 82% dotaci Úřadu práce ČR lze nově od března letošní roku absolvovat vzdělávací kurzy pro budoucí piloty dronů za zlomek původní ceny. Kurzy poskytuje specializovaná zlínská společnosti Dronetech, která už také vypsala první termíny. Přestože jde o projekt Úřadu práce (ÚP), je otevřený všem zájemcům a není podmíněn registrací na ÚP. Jednoduše řečeno, nemusíte být bez práce, abyste se mohli s dotací vzdělávat.

Aktuálně jsou v nabídce 3 dvoudenní rekvalifikační kurzy.

Na rekvalifikační kurzy jsou už vypsány termíny. Trvají 2 dny a probíhají ve Zlíně.

Ceny kurzů po odečtení dotace se pohybují od 3240 Kč do 4500 Kč.

„Drony zásadně mění způsob, jakým přistupujeme k monitoringu a analýze dat. Schopnost je efektivně řídit a interpretovat získaná data je dnes vysoce ceněná kvalifikace a nabízí perspektivu dalšího růstu. Firmy čím dál více využívají drony nejen pro vizuální kontrolu infrastruktury, ale také pro detailní sběr dat, 3D mapování nebo inspekce s využitím termokamer. Absolvování odborného kurzu je tak skvělou příležitostí, jak získat dovednosti žádané napříč různými sektory od energetiky až po krizové řízení,“ vysvětluje Ing. Ondřej Staněk ze společnosti DroneTech a dodává: „Drony jsou zkrátka budoucnost a nás jedině těší, že si potřebu konkurenceschopnosti našich firem i v této oblasti Úřad práce ČR uvědomuje a rozhodl se navýšení počtu tolik žádaných pilotů dronů v České republice takto významně podpořit.“

V dnešní technologicky vyspělé době drony nacházejí uplatnění a šetří čas a náklady napříč různými obory. Setkáme se s nimi při inspekci fotovoltaických elektráren, kdy je inspekce pomocí dronů více efektivní než manuálně inspektorem. Drony se využívají také ve stavebnictví (např. průzkum a mapování stavenišť, monitorování průběhu stavby aj.), v energetice (např. inspekce infrastruktury, plánování údržby, nouzová reakce aj.) i v situacích, kdy jsou potřeba záchranné složky (snímání nehod, které umožní jejich detailní prošetření v budoucnu a urychlí odstranění nehody z komunikace, monitorování požárů, identifikace horkých míst, bezpečnost osob, přírodní katastrofy, lokalizace nezvěstných osob aj.).

Drony se uplatňují třeba i v  zemědělství a myslivosti (např. mapování oblastí zasažených suchem nebo naopak vysokou vodou, kondice lesních porostů, monitoring zvěře – přemnožená černá zvěř, ochrana mláďat při senoseči aj.).

Více informací o podpořených kurzech: www.dronetech.cz

Exit mobile version