GeForce NOW umožní zahrát si v cloudu přelomový simulátor života inZoi, první hru využívající NVIDIA ACE

GeForce NOW přináší do cloudu inZOI od společnosti KRAFTON. Jde o simulátor běžného života, kde si hráči mohou přizpůsobit „Smart Zoi“, tedy NPC s životními cíli, jejichž chování a interakce s ostatními má na starosti NVIDIA ACE využívající AI. Jde o vůbec první implementaci této technologie do PC hry.

Díky GeForce NOW mohou hráči streamovat inZOI přímo z výkonných serverů poháněných GeForce RTX, aniž by museli hru stahovat, aktualizovat nebo si pořizovat špičkový hardware.

Podívejte se na kompletní seznam 12 nových her v knihovně tohoto týdne :

Uber dále expanduje do regionů, spouští své služby v Hradci Králové a Pardubicích

  • Uber dnes vstoupil do Hradce Králové a Pardubic
  • Služby společnosti Uber jsou nyní dostupné již v sedmi městech v České republice: Praha, Brno, Plzeň, Ostrava, Olomouc, Hradec Králové a Pardubice
  • Cestující v Hradci Králové a Pardubicích mohou využít speciální nabídku – slevu až 225 Kč na první dvě jízdy se speciálním promokódem

Praha, 27. března 2025Uber je od dneška dostupný i v Hradci Králové a Pardubicích. Obyvatelé i návštěvníci obou východočeských metropolí tak mohou využívat jednoduchý a bezpečný způsob dopravy přímo prostřednictvím mobilní aplikace. K příležitosti spuštění služby připravil Uber pro všechny své uživatele v obou městech speciální nabídku – slevu 225 Kč na první dvě jízdy s promokódem AHOJHK! nebo AHOJPARDUBICE.

Uber tak nově poskytuje své služby již v sedmi městech v České republice, když se Hradec Králové a Pardubice zařadily po bok Prahy, Brna, Plzně, Ostravy a Olomouce. Spuštění Uberu ve východočeských metropolích je reakcí na rostoucí poptávku po flexibilním a moderním způsobu dopravy, který usnadňuje každodenní pohyb po městě. Cestující si v obou městech budou moci objednat cenově dostupné jízdy s tarifem UberX. Všichni partnerští řidiči, kteří jezdí s UberX, jsou licencovaní profesionálové s nejrůznějšími vozidly střední třídy.

„Spuštění Uberu v Hradci Králové a Pardubicích představuje další krok v našem úsilí přinášet moderní, bezpečnou a dostupnou dopravu do českých regionů. Díky naší technologii mohou obyvatelé i návštěvníci města objednat jízdu během pár kliknutí a vyrazit, ať už do práce, za kulturou nebo za rodinou. Naším cílem je usnadnit cestujícím bezpečný a spolehlivý pohyb po městě, snížit potřebu vlastnit automobil a podpořit udržitelnější městskou mobilitu,“ říká provozní manažer Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

Stejně jako v dalších městech spolupracuje Uber i v Hradci Králové a Pardubicích výhradně s profesionálními licencovanými řidiči, kteří splňují stejné podmínky jako řidiči tzv. klasických taxislužeb. Ti získají přístup k technologii, která jim umožní snadněji oslovit nové zákazníky, zkrátit čekací doby a také získat další zdroj příjmů. Aplikace Uber rovněž nabízí řadu funkcí zaměřených na bezpečnost cestujících i řidičů – od hodnocení řidiče přes GPS sledování a sdílení cesty s blízkými až po podporu v případě nouze. Každý cestující nalezne v aplikaci ještě před začátkem jízdy veškeré potřebné informace včetně jména řidiče, jeho fotografie a hodnocení, model vozu a SPZ.

Speciální nabídka pro Hradec Králové a Pardubice

Pro všechny uživatele v Hradci Králové je připravena sleva až 225 Kč na první dvě jízdy – stačí zadat v aplikaci promokód AHOJHK! Uživatelé v Pardubicích pak mohou využít speciální promokód AHOJPARDUBICE, který rovněž zajistí slevu až 225 Kč na první dvě jízdy. Promokódy jsou funkční jen na území daných měst od 27. do 30. března. Sleva na první dvě jízdy v obou městech činí maximálně 225 Kč. V případě vyšší ceny jízdy musí zákazník doplatit doplatek, v případě levnější jízdy nemůže požadovat rozdíl v ceně.

Proč vyzkoušet Uber?

  • Dostupnost kdykoliv: Jízdu je možné objednat pomocí několika kliknutí v aplikaci a řidič dorazí během několika minut.
  • Bezpečnost na prvním místě: Informace o řidiči, vozidle a sledování cesty jsou samozřejmostí.
  • Jednoduchá platba: S aplikací Uber uživatel předem vidí, kolik bude cesta stát. Cena se nezvyšuje, ani když se změní délka trasy nebo vznikne dopravní zácpa, takže cestujícího nečeká žádné nepříjemné překvapení. Platbu včetně případného spropitného vyřeší uživatel přímo v aplikaci platební kartou, službami Apple Pay nebo Google Pay, případně v hotovosti po ukončení jízdy.
  • Spolehlivá kdekoliv a kdykoliv: Aplikace Uber je dostupná v sedmi městech v ČR a ve více než 10 000 měst v 71 zemích po celém světě.

Jak funguje Uber

  • Stáhněte si Uber aplikaci na svůj mobilní telefon a vytvořte účet.
  • Aplikace startuje s jednoduchou otázkou „Kam to bude?“.
  • Jakmile zadáte destinaci, aplikace vám ukáže výběr tarifu a konečnou cenu za jízdu.
  • Po objednání jízdy se vám zobrazí veškeré informace o řidiči a jeho vozu a můžete sledovat jeho cestu na dohodnuté stanoviště.
  • Jakmile řidič dorazí, ověřte si, že jeho vizáž i vůz odpovídají informacím v aplikaci.
  • Svou cestu můžete sledovat a sdílet včetně odhadovaného času příjezdu se svými přáteli nebo rodinou.
  • Zaplatíte hotově nebo bezhotovostně přímo v aplikaci.
  • Ohodnotíte jízdu nebo zanecháte jakoukoliv další zpětnou vazbu.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Investiční pobídky ve střední a východní Evropě lákají firmy z oblasti výzkumu a podnikových služeb

PRAHA, 27. BŘEZEN 2025 – Nejnovější zpráva společnosti Colliers ukazuje, že investiční pobídky v regionu střední a východní Evropy směřují zejména do projektů v oblasti výzkumu a vývoje (R&D) a podnikových služeb. Podpora může dosahovat až 70 % kvalifikovaných nákladů, což činí tento region mimořádně atraktivním pro investory.

Mezi významné hráče v této oblasti patří i Česká republika, která nabízí nejen osvobození od daně z příjmů právnických osob, ale i dodatečné dotace na investice do výzkumu a vývoje. Díky stabilnímu podnikatelskému prostředí, bezpečnosti země a dostupnosti kvalifikovaných talentů zůstává atraktivní destinací pro zakládání center podnikových služeb či R&D center.

Dynamický růst tohoto sektoru potvrzují i aktuální údaje oborové asociace ABSL – v roce 2024 vzrostl segment podnikových služeb v Česku o 9 %, přičemž celkově v něm nyní pracuje již 175 000 lidí. V hledáčku investorů z toho sektoru je nejčastěji Praha a Brno, s rozvojem kancelářského trhu ve větších regionálních městech však na atraktivitě získává i Ostrava, Plzeň či Pardubice.

Většina zemí se zaměřuje na podporu průmyslových a výzkumných projektů. Kancelářské projekty však mohou využít finanční podpory prostřednictvím peněžních dotací a daňových pobídek ve většině regionálních center. Pobídky mohou být značné, některé dosahují až 30 000 EUR na nového zaměstnance, což je realita například v Chorvatsku. Pronajímatelé kanceláří mohou tyto pobídky využít ke zvýšení atraktivity pronájmu, protože nájemci upřednostňují lokality s finanční podporou,“ komentuje výsledky analýzy Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Pronajímatelé často existenci pobídek přehlížejí, přitom ale v některých lokalitách mohou přímo těžit z opatření, jako je osvobození od daně z nemovitosti. Ve většině zemí střední a východní Evropy nájemci při rozhodování o lokalitě přitom pobídky zohledňují. Rozdíly v pobídkách mohou být až pětinásobné,“ dodává Josef Stanko.

Nájemci, zejména velké výrobní podniky a centra podnikových služeb, považují dostupnost veřejné podpory při výběru lokality za jeden z klíčových faktorů. Jsou-li dvě nemovitosti srovnatelné z hlediska nákladů, polohy a dostupnosti pracovní síly, ale jedna z nich se nachází v regionu, který nabízí vyšší úroveň podpory, pravděpodobnost jejího pronájmu se výrazně zvyšuje.

Mezi pobídky v jednotlivých zemích patří například:

  • Česká republika nabízí osvobození od daně z příjmů právnických osob a dodatečné dotace na investice do výzkumu a vývoje.
  • Bulharsko nabízí vysokou míru podpory, ale spoléhá především na všeobecné daňové úlevy.
  • Chorvatsko poskytuje rozsáhlé daňové a peněžní pobídky, včetně podpory na vytváření pracovních míst a investic do high-tech zařízení.
  • Estonsko má nižší míru podpory, ale dotuje projekty výzkumu a vývoje granty až do výše 2 milionů EUR.
  • Maďarsko agresivně vyjednává o peněžních grantech a úlevách na dani z příjmu právnických osob až do výše 80 % po dobu maximálně 13 let.
  • Polsko umožňuje získat maximální podporu povolenou EU a v poslední době zvýšilo granty pro průmyslová odvětví související s uhlíkově neutrální (net zero) ekonomikou a pro projekty spřažené s výzkumem a vývojem.
  • Rumunsko poskytuje vysokou míru podpory, ale zaměřuje se především na investice do zpracovatelského průmyslu.
  • Srbsko se přizpůsobuje strukturám podpory v EU a nabízí peněžní granty a daňové prázdniny.

Střední a východní Evropa zůstává pro investory vysoce konkurenceschopná. Objemy investic v roce 2024 potvrzují oživení regionu, přičemž Polsko zaznamenalo 138% nárůst. Děje se tak po slabém roce 2023, který byl v celém regionu poznamenán stagnací a recesí. Odhady společnosti Colliers naznačují, že z hlediska ekonomické aktivity došlo k zotavení a průměrné tempo růstu ekonomik střední a východní Evropy se ztrojnásobilo z 0,6 % v roce 2023 na 1,9 % v roce 2024; s 2,9% růstem HDP vede Polsko. Odhady pro rok 2025 naznačují další zrychlení, přičemž Polsko by mělo dosáhnout 3,5 %,“ vysvětluje Grzegorz Sielewicz, vedoucí oddělení Economic & Market Insights pro střední a východní Evropu ve společnosti Colliers,

Trh s kancelářskými prostory ve střední a východní Evropě se vyvíjí v souvislosti s geopolitickými změnami a trendy v oblasti hybridní práce. Přestože region zaostává za západní Evropou, zaznamenává silný růst.

Hybridní způsob práce podporuje poptávku po chytrých a flexibilních prostorách, zatímco starší budovy se naopak potýkají s dodržováním ESG. Zelená dohoda EU urychluje potřeby modernizace. Navzdory globálním problémům těží trhy střední a východní Evropy z nízké nabídky kancelářských prostor na obyvatele, nízké míry neobsazenosti a kvalifikované pracovní síly, což je hnací silou dalšího růstu.

Další informace o úrovni pobídek v zemích střední a východní Evropy naleznete ve zprávě s interaktivní mapou (plná verze studie, v angličtině, vyžaduje registraci).

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Edenred a iniciativa ShareTheMeal společně globálně podpoří přístup k potravinám

U příležitosti summitu „Výživa pro růst“, který se koná 27. a 28. března v Paříži, se společnost Edenred zapojila do dobročinné iniciativy ShareTheMeal. Dary získává prostřednictvím stejnojmenné aplikace, kterou provozuje Světový potravinový program OSN (WFP).

Iniciativa ShareTheMeal vznikla pod hlavičkou Světového potravinového programu za účelem boje proti hladu. Jejím cílem je zajistit, aby měl každý přístup k nutričně výživné a nezávadné stravě. Společnost Edenred podporuje tuto iniciativu prostřednictvím svého působení v rámci sítě čítající 60 milionů uživatelů ve 45 zemích světa.

Chceme zajistit přístup k dostatku potravin pro všechny

Edenred je celosvětovým lídrem v oblasti digitálních platebních řešení pro specifické účely, zejména v oblasti stravování. Společnost stojí za systémem Ticket Restaurant® a spravuje stravovací programy po celém světě, které umožňují desítkám milionů zaměstnanců hradit obědy během pracovního dne.

Světový potravinový program (WFP) je největší humanitární organizací na světě. Každoročně poskytuje potravinovou pomoc přibližně 100 milionům lidí. Ve spolupráci se společností Edenred se snaží zvýšit povědomí o tom, jak zásadní význam má přístup k výživným potravinám.

Edenred zapojuje své uživatele po celém světě

Prostřednictvím speciální komunikační kampaně, personalizovaných e-mailů, oznámení v aplikaci, bannerů i veřejných akcí oslovuje společnost Edenred své uživatele i veřejnost. Motivuje k zapojení do výzvy Edenred Challenge v aplikaci ShareTheMeal, jejímž cílem je financování stravování po celém světě.

V souladu se svým posláním, „Enrich connections. For good.“, Edenred propojuje síť 60 milionů uživatelů z řad zaměstnanců, 2 miliony partnerských obchodníků a 1 milion firemních klientů ve 45 zemích.

Výzvu Edenred najdete na webové stránce ShareTheMeal.

ShareTheMeal: jednoduchý a přímý způsob darování

Iniciativa ShareTheMeal, která byla spuštěna v roce 2015, umožňuje každému jednoduchou cestou přispět na boj proti hladu. Každý příspěvek ve výši pouhých 0,70 EUR zajistí jídlo někomu, kdo ho potřebuje.

V rámci této první kampaně si společnost Edenred klade za cíl vybrat prostředky na celkem 100 000 jídel. Podle Světové banky přitom přináší každé investované euro do výživy průměrnou návratnost 23 eur do místní ekonomiky.

„Digitální řešení společnosti Edenred každý den pomáhají více než 60 milionům uživatelů na světě zajistit jejich základní potravinové potřeby. Tím se roztáčí koloběh, který prospívá zdraví zaměstnanců i místním ekonomikám. Partnerství se Světovým potravinovým programem odráží tento náš závazek. Umožňuje těm, kteří mají to štěstí, že se mohou každý den najíst, přispět na jídlo lidem v nouzi. Tato spolupráce plně souzní s naším cílem: ‚Enrich connections. For good.‘ Díky naší síti ve 45 zemích můžeme propojovat lidi, vytvářet nové synergie a přispívat k lepší budoucnosti pro všechny. Společně měníme naši vizi v činy a pozitivním způsobem ovlivňujeme boj proti hladu,“ říká Bertrand Dumazy, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Edenred.

„Hlad je jednou z nejnaléhavějších světových výzev, kterou ale zároveň můžeme společně pomoci vyřešit. Prostřednictvím služby ShareTheMeal může každý majitel chytrého telefonu přispět malou částkou, která má ale velký dopad. Pouhých 0,70 EUR může poskytnout jídlo někomu, kdo ho potřebuje. Jsme vděční společnosti Edenred, že může toto poselství posílit a zapojit svou rozsáhlou síť do boje proti hladu,“ dodává Virginia Villar Arribasová, zástupkyně ředitele WFP pro partnerství se soukromým sektorem.

O společnosti Edenred CZ

Edenred je přední digitální platformou pro služby a platby a také každodenním společníkem zaměstnanců spojujícím přes 60 milionů uživatelů a více než 2 miliony partnerských provozoven ve 45 zemích prostřednictvím 1 milionu firemních klientů.

Edenred nabízí specifická platební řešení pro konkrétní použití zaměřená na stravování (příspěvek na stravování), engagement (dárkové karty, platformy pro zapojení zaměstnanců), mobilitu (multienergetická řešení, včetně nabíjení EV, údržba, mýtné či parkovné) a firemní platby (virtuální karty).

V souladu se záměrem skupiny „Enrich connections. For good“ umožňují tato řešení zlepšovat pohodu a kupní sílu uživatelů. Zlepšují i atraktivitu a efektivitu společností, oživují trh práce a místní ekonomiku. Rovněž podporují přístup ke zdravější stravě, produktům šetrnějším k životnímu prostředí a udržitelnější mobilitě.

12 000 zaměstnanců společnosti Edenred usiluje o to, aby se svět práce stal propojeným ekosystémem, který je každým dnem bezpečnější, efektivnější a zodpovědnější.

V roce 2024 skupina díky svým globálním technologickým aktivům spravovala obchodní objem téměř 45 miliard EUR, a to především prostřednictvím mobilních aplikací, online platforem a karet.

Edenred je zapsán na burze cenných papírů Euronext v Paříži a je součástí indexů CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good, DJSI Europe Index, DJSI World Index a MSCI Europe.

Značky a loga uvedená a použitá v této tiskové zprávě jsou ochrannými známkami registrovanými společností EDENRED S.E., jejími dceřinými společnostmi nebo třetími stranami. Bez písemného souhlasu svého vlastníka je nelze použít ke komerčním účelům.

Nové cenově dostupné výkonné AIO vodní chlazení XPG Levante II 360

Taipei, Taiwan, 27. 3. 2025 – Společnost XPG, značka společnosti ADATA a přední světový výrobce pamětí, počítačových komponent a periferií pro hráče a technologické nadšence, uvádí na trh Levante II 360. Nové AIO vodní chlazení nabízí vynikající účinnost a vizuálně působivý design.

Chladicí výkon a design nové úrovně

Srdcem modelu Levante II 360 je inovativní výkonné dvoukomorové čerpadlo, které poskytuje výjimečnou účinnost chlazení, zvládá až 320 W TDP, a je tak ideálním kandidátem pro nejnáročnější systémy.

Inovativní a uživatelsky přívětivé funkce

Chlazení zajišťují tři předinstalované ARGB ventilátory, které využívají bezšroubové připojení k radiátoru a poskytují také zjednodušenou správu kabelů. Jsou účinné a tiché, vykazují průměrnou hlučnost 29 dB.

Kvádrový tvar pumpy ozvláštňuje design nekonečného zrcadla. Celkový vzhled podtrhuje ARGB podsvícení.

Optimalizaci výkonu lze řídit přes PWM ovládání ventilátorů i pumpy, a tím zajistit maximální efektivitu, aniž by došlo ke snížení účinnosti.

Cenově dostupný a široce kompatibilní

Chladič se pyšní širokou kompatibilitou. Rozumí si s platformami Intel LGA 1851, LGA 1700 a AMD AM5 a je vhodný jak pro nové sestavy, tak pro upgrade starších systémů. Díky svému chladicímu výkonu jej lze integrovat do vysoce výkonných sestav. Hráči a všichni počítačoví nadšenci jistě ocení 40% snížení doporučené ceny oproti předchozí generaci, a to dokonce při dosažení ještě vyššího výkonu.

All-in-one vodní chlazení XPG Levante II 360 bude lokálně k dispozici ve druhém čtvrtletí letošního roku v černém a bílém provedení za očekávanou doporučenou koncovou cenu 2999 Kč s DPH v České republice a 119 euro s DPH na Slovensku.

Pro více informací navštivte https://www.xpg.com.

O značce XPG – Xtreme Performance Gear

Značka XPG (Xtreme Performance Gear) byla založena společností ADATA s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. XPG se snaží vyvíjet produkty, které nabízejí maximální výkon, a úzce spolupracuje s herními a eSport komunitami, aby získala detailní přehled o potřebách uživatelů. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených s podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu. Produkty XPG získaly také řadu renomovaných mezinárodních ocenění, jako jsou iF Design a Good Design za moderní design. XPG aktivně sponzoruje celosvětové eSport soutěže a týmy, aby umožnila dokonalé herní zážitky na nejvyšší úrovni. Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách www.xpg.com.

POCO představuje řadu POCO F7: Extrémní výkon a maximálně plynulý zážitek

Singapur, 27. března 2025 – POCO, oblíbená značka mezi mladými technologickými nadšenci, dnes v Singapuru oficiálně představuje novou řadu POCO F7. Na slavnostní akci pro média debutují očekávané modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro. Tyto vlajkové lodě přinášejí špičkovou rychlost a efektivitu, a přitom zůstávají cenově dostupné, v souladu s posláním značky POCO nabízet výkonné technologie za mimořádně výhodné ceny.

„S řadou POCO F7 děláme špičkové technologie dostupnější než kdy dříve,“ říká Angus Ng, vedoucí produktového marketingu POCO Global. „Poprvé přicházíme s modelem Ultra, který posouvá výkon a možnosti telefonu POCO na zcela novou úroveň. Spojením vlajkových funkcí a výjimečné ceny představují modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro významný krok vpřed, který odráží náš závazek neustále vylepšovat uživatelskou zkušenost a pomáhat lidem naplno rozvíjet jejich potenciál – ať už při práci, hraní her nebo při tvorbě.“

Dvojnásobný výkon, dvojnásobná síla

Srdcem modelu POCO F7 Ultra je čipset Snapdragon® 8 Elite Mobile Platform, nejpokročilejší vlajková platforma od společnosti Qualcomm. Díky nejnovější 3nm výrobní technologii TSMC přináší výrazný skok ve výkonu – výpočetní výkon CPU narostl až o 45 % a výkon GPU o 44 %¹, a to při výrazně nižší spotřebě – až o 52 % méně u CPU a o 46 % méně u GPU¹. S působivým skóre 2 843 461 bodů v AnTuTu² nabízí POCO F7 Ultra bleskovou rychlost a výkon v každé situaci, ať už hrajete náročné hry, nebo přepínáte mezi více aplikacemi.

Ale tím to u POCO F7 Ultra zdaleka nekončí. Poprvé v historii POCO přichází s vlastním specializovaným grafickým čipem – VisionBoost D7, postaveným na pokročilém 12nm procesu. Ten posouvá vizuální zážitek na zcela novou úroveň. Hraní her je neuvěřitelně pohlcující díky technologiím jako Smart Frame Rate, která zajišťuje ultra plynulých 120 FPS³, 2K Super Resolution³ pro dokonale ostrý obraz a Game HDR³, který zvýrazní kontrast a barevnou hloubku. A ani při sledování videí nezůstává POCO pozadu – technologie Dual-core Visuals⁴ vylepšuje rozlišení, snímkovou frekvenci i kvalitu HDR obsahu na platformách jako YouTube nebo Netflix. Každá scéna tak ožívá v ohromujících detailech.

Tento hardwarový výkon skvěle doplňuje nejnovější Xiaomi HyperOS 2⁵, který zajišťuje chytrý a pohotový chod hned po vybalení z krabice. Tři klíčové inovace, Xiaomi HyperCore, Xiaomi HyperConnect⁶ a Xiaomi HyperAI⁶, se starají o plynulost systému, bezproblémové propojení napříč zařízeními a maximální efektivitu. Nechybí ani integrovaná podpora Google Gemini⁷, která přináší pokročilou asistenci poháněnou umělou inteligencí.

Další úroveň herního zážitku přináší technologie WildBoost Optimization 4.0, která na pozadí dokonale sladí výkon čipsetu Snapdragon 8 Elite Mobile Platform a grafického čipu VisionBoost D7. Výsledkem je mimořádně plynulé hraní se stabilní snímkovou frekvencí, přesnější odezvou na dotyk i pohyb a perfektně vyladěným herním zvukem. Ani náročné tituly jako Genshin Impact ve 2K rozlišení a při 120 FPS nejsou problém. POCO F7 Ultra udrží špičkový výkon i při hodině nepřetržitého hraní, a to dokonce s lepšími výsledky, než nabízí nativní nastavení hry, vyšší snímkovou frekvencí, kvalitnějším obrazem a zároveň nízkou teplotou zařízení⁸.

POCO F7 Pro sází na výkonný čipset Snapdragon® 8 Gen 3, který nabízí ideální rovnováhu mezi rychlostí a energetickou efektivitou. Díky systému Xiaomi HyperOS 2⁵, který běží hned od prvního spuštění, nabízí plynulý a svižný chod při běžném používání i hraní her. Herní výkon ještě vylepšuje technologie WildBoost Optimization 4.0, která zajišťuje maximálně plynulé a citlivé ovládání. Podporuje Smart Frame Rate až do 120 FPS⁹ a třeba u populárního titulu Genshin Impact si užijete stabilních 90 FPS pro opravdu pohlcující zážitek.

Výkonný telefon nemusí nutně znamenat přehřívání, a u řady POCO F7 to platí dvojnásob. Nová generace chlazení LiquidCool Technology 4.0 totiž udržuje teplotu pod kontrolou i při vysoké zátěži. Díky pokročilému systému 3D dvoukanálového IceLoop chlazení a extra velké 5400mm² tepelné trubici dokáže tato technologie snížit teplotu čipsetu (SoC) až o 3 °C¹º. Výsledkem je plynulý výkon i při delším hraní, úpravách videí nebo náročném multitaskingu, bez zpomalování a bez kompromisů.

Výdrž, na kterou se můžete spolehnout

V době, kdy je používání smartphonů na historickém maximu, je spolehlivá a efektivní baterie důležitější než kdy dřív. Řada POCO F7 proto nabízí energii, která s vámi udrží krok po celý den, a vy tak můžete být bez stresu z vybitého telefonu. POCO F7 Ultra je vybaveno baterií s kapacitou 5 300 mAh (typ) a podporou 120W nabíjení HyperCharge¹¹, které ji zvládne dobít na 100 % za pouhých 34 minut¹². Nechybí ani 50W bezdrátové nabíjení HyperCharge¹³ pro pohodlné doplnění energie bez kabelů. POCO F7 Pro sází na ještě větší baterii o kapacitě 6 000 mAh (typ), kterou doplňuje 90W HyperCharge¹¹ – ideální kombinace pro dlouhé hodiny nerušeného výkonu, i při opravdu náročném používání.

Oba modely nabízí také nejnovější technologie nabíjení, které zvyšují efektivitu a prodlužují životnost baterie. Díky spolupráci čipsetů POCO Surge P3 (pro řízení nabíjení) a POCO Surge G1 (pro správu baterie) se optimalizuje rychlost i účinnost nabíjení, zatímco samotná baterie zůstává ve skvělé kondici i po delší době.
Po 1 600 nabíjecích cyklech si totiž stále uchová více než 80 % původní kapacity¹º. Ať už jste uprostřed intenzivního herního maratonu nebo náročného pracovního dne, POCO F7 Ultra i F7 Pro zajistí rychlé, stabilní nabíjení, dokonce i v náročných podmínkách, jako je extrémní mráz.

Zachyťte i to, co zůstává očím skryté

POCO F7 Ultra přináší dosud nejpokročilejší zobrazovací systém značky. Jeho trojitý fotoaparát kombinuje nejvýkonnější hlavní HDR fotoaparát, první vlajkový teleobjektiv s plovoucím členem a ultraširokoúhlý snímač s nejvyšším rozlišením, jaký kdy POCO použilo. Společně pokrývají osm klasických ohniskových vzdáleností a nabízejí nebývalou flexibilitu. Každý snímek tak zachytíte s výjimečnou přesností a bohatými detaily.

Základem celého systému je 50Mpx hlavní fotoaparát s obrazovým snímačem Light Fusion 800, který pořizuje živé a detailní snímky i za zhoršených světelných podmínek. Nabízí čtyři ohniskové vzdálenosti, například 35 mm ideální pro každodenní momentky a 48 mm pro klasické portréty, takže se snadno přizpůsobí jakékoli scéně. Teleobjektiv s plovoucím členem rozšiřuje kreativní možnosti ještě dál. Umožňuje pořizovat detailní makrosnímky ze vzdálenosti pouhých 10 cm, využít 2,5× optický zoom (60 mm) pro působivé portréty s hloubkou nebo 5× in-sensor zoom (120 mm) pro ostré záběry vzdálených objektů. A díky 32Mpx ultraširokoúhlému fotoaparátu se zorným polem 120 stupňů snadno zachytíte rozsáhlé krajiny i skupinové fotografie v dokonalé ostrosti.

To vše pohání nejmodernější algoritmy platformy POCO AISP – vůbec první výpočetní fotografické platformy POCO s využitím umělé inteligence. Tato technologie propojuje výpočetní výkon CPU, GPU, NPU a ISP prostřednictvím systému Xiaomi HyperOS, čímž dosahuje plynulé spolupráce mezi softwarem a hardwarem a výrazně zvyšuje efektivitu zpracování obrazu. V kombinaci s teleobjektivem s plovoucím členem přináší AISP působivé výsledky. Například funkce 20× UltraZoom Beta dokáže zaostřit i na ty nejjemnější detaily, zatímco UltraSnap umožňuje extrémně rychlé sekvenční snímání – zpracovává každou fotku v reálném čase pomocí kompletního algoritmu a zvládne až 150 snímků s konzistentní ostrostí a kvalitou.

POCO F7 Pro naopak přináší kombinaci výkonného hardwaru a chytrých funkcí poháněných umělou inteligencí, které posouvají mobilní fotografii ve své třídě o úroveň výš. Jeho 50Mpx hlavní fotoaparát se snímačem Light Fusion 800 pořizuje živé a mimořádně detailní snímky, zatímco 8Mpx ultraširokoúhlý objektiv umožňuje snadno zachytit rozlehlé krajiny nebo skupinové fotografie. Díky platformě POCO AISP podporuje i POCO F7 Pro funkci UltraSnap pro rychlé sekvenční snímání a nabízí také portrétní režim se dvěma ohniskovými vzdálenostmi, takže si můžete vybrat mezi širokým záběrem a klasickým přiblížením.

Pro ty, kteří chtějí své kreativní možnosti posunout ještě dál, nabízejí oba modely funkce jako Dynamic Shots, které vdechnou statickým snímkům život. Nechybí ani řada dalších AI nástrojů⁶, které otevírají prostor pro ještě větší kreativitu a pomáhají doladit fotografie i videa k dokonalosti – rychle, jednoduše a s profesionálním výsledkem.

Špičkový displej s chytrou ochranou zraku

Modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro byly navrženy tak, aby nabídly opravdu výjimečný vizuální zážitek. Displeje s ultratenkými rámečky a pokročilou technologií péče o oči kombinují ohromující obraz s maximálním pohodlím při sledování. Díky extrémně vysokému jasu až 3200 nitů a hodnotě 1800 nitů v režimu HBM zůstává obraz jasný, ostrý a barevně výrazný, a to i na přímém slunci. Skvěle si tak vychutnáte i obsah s vysokým dynamickým rozsahem (HDR).

Ale nejde jen o jas – oba modely kladou důraz i na ochranu očí. Díky technologii Circular Polarization převádí displej lineárně polarizované světlo na kruhově polarizované, čímž se blíží přirozenému světlu a zajišťuje příjemnější sledování bez zbytečného namáhání zraku. V kombinaci s 3840Hz vysokofrekvenčním PWM stmíváním a 16 000 úrovněmi automatického nastavení jasu se displej dokonale přizpůsobí okolním světelným podmínkám a nabídne maximální pohodlí při jakémkoli osvětlení. Oba modely navíc získaly trojici certifikací od TÜV Rheinland – Low Blue Light (Hardware Solution), Flicker Free a Circadian Friendly, což znamená, že účinně minimalizují únavu očí, i při dlouhodobém používání.

Zážitek z displeje nekončí jen u obrazu – díky AI vylepšením je zajištěna také výjimečná dotyková odezva, a to i při použití s mokrými prsty, mastnotou nebo v rukavicích¹⁴. Pro ještě větší pohodlí navíc POCO vůbec poprvé využívá ultrazvukovou čtečku otisků prstů, která zaručuje rychlé a bezpečné odemykání telefonu jediným dotykem.

Prémiový design, který odolá každodennímu používání

Řada POCO F7 přináší nejen špičkový výkon, ale také design, který dokonale vystihuje charakter vlajkové lodi. Spojením atraktivního vzhledu a odolného zpracování vznikly telefony, které nastavují nový standard v oblasti prémiového designu a kvality zpracování.

Modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro byly navrženy tak, aby zaujaly na první pohled. Skleněná zadní strana kombinuje lesklou a matnou úpravu, která vytváří elegantní vizuální kontrast – horní část telefonu se leskne, zatímco spodní působí matně. Výsledkem je výrazný a moderní vzhled. POCO F7 Ultra navíc posouvá design ještě dál díky čtyřstranně zakřivenému sklu, které nejen skvěle vypadá, ale i perfektně padne do ruky a zajišťuje pohodlný úchop.

Díky novému designu horní části, který se na telefonech POCO objevuje vůbec poprvé, přechází tělo telefonu plynule do matného kovového rámečku. Výsledkem je čistý a sofistikovaný vzhled, který posouvá design řady F7 na vyšší úroveň.

Celkový dojem pak podtrhuje kruhové dělení kolem fotoaparátu a ozdobný prstenec z vysoce odolné hliníkové slitiny používané v letectví, které zdůrazňují symetrii a zároveň dodávají telefonu pocit rychlosti a síly.

Řada POCO F7 je připravena čelit každodenním výzvám – díky certifikaci IP68 nabízí odolnost vůči prachu i vodě¹⁵ a spolehlivě obstojí i v náročnějších podmínkách.

POCO F7 Ultra jde v odolnosti ještě dál – je vybaveno vůbec nejodolnějším sklem v historii značky, POCO Shield Glass, které účinně chrání displej před pády a poškrábáním. POCO F7 Pro spoléhá na Corning® Gorilla® Glass 7i, které zvyšuje odolnost proti každodennímu opotřebení a zajišťuje dlouhou životnost zařízení.

Lepší připojení, silnější zvuk – pro ještě lepší uživatelský zážitek

Špičkový výkon si zaslouží stejně špičkový uživatelský zážitek – a řada POCO F7 v tomto ohledu rozhodně nezklame. Oba modely jsou vybaveny čipsetem Surge T1S, specializovaným ladicím čipem pro posílení signálu, který výrazně zlepšuje konektivitu. POCO F7 Ultra i POCO F7 Pro díky němu zvyšují výkon mobilní sítě až o 37 % v pásmech středních a vyšších frekvencí¹⁶, zatímco výkon Wi-Fi a Bluetooth se zlepšuje až o 16 %¹⁶. O dokonalý zážitek z poslechu i sledování se pak starají duální stereo reproduktory s prostorovým zvukem a technologie AI Super Cinema¹⁷, která vylepšuje obraz i zvuk a proměňuje každou scénu v opravdový filmový zážitek.

Ceny a dostupnosti

Oba modely jsou v prodeji od 27. března 2025 na e-shopu společnosti Xiaomi www.mi.com/cz a prostřednictvím oficiálních prodejních kanálů.

POCO F7 Ultra je k dispozici ve dvou barevných variantách: Yellow a Black.
Nabízí dvě paměťové konfigurace: 12 GB + 256 GB a 16 GB + 512 GB.

12 GB + 256 GB: 18 999 Kč

16 GB + 512 GB: 20 999 Kč

POCO F7 Pro je dostupné ve dvou barvách: Black a Blue.
K dostání je ve verzích: 12 GB + 256 GB a 12 GB + 512 GB.

12 GB + 256 GB: 14 499 Kč

12 GB + 512 GB: 15 499 Kč

Speciální zaváděcí nabídka

Na celou řadu se vztahuje speciální zaváděcí nabídka, která běží od 27. března do 6. dubna 2025, či do vyprodání zásob. V tomto období si mohou zákazníci pořídit POCO F7 Pro o 2 000 Kč levněji – variantu 12 GB + 256 GB za 12 499 Kč a variantu 12 GB + 512 GB za 13 499 Kč. Stejně výhodně lze pořídit i POCO F7 Ultra ve variantě 16 GB + 512 GB, a to za 18 999 Kč.

U modelu POCO F7 Ultra je navíc možné až do 4. května 2025 využít i výkupní bonus až 2 500 Kč při odevzdání starého zařízení. Více informací o této možnosti je k dispozici na webu vymenazaxiaomi.cz.

*Dostupnost jednotlivých barevných variant, kapacit úložiště a velikostí RAM se může lišit – pro přesné informace se obraťte na místního prodejce.
*Dostupnost se může lišit podle země nebo regionu. Pro další možnosti nákupu doporučujeme nahlédnout na weby třetích stran.

*Skutečně dostupná kapacita úložiště a RAM je nižší než celková udávaná hodnota, protože část paměti zabírá operační systém a předinstalovaný software.
*Ceny a dostupnost se mohou lišit v závislosti na trhu a prodejních kanálech. Aktuální informace o produktech a dostupnosti naleznete na
mi.com.

¹ Údaje o výkonu CPU, GPU a AI byly testovány interními laboratořemi POCO a porovnány s platformou Snapdragon® 8 Gen 3 Mobile Platform. Skutečné výsledky se mohou lišit. Výkon CPU byl měřen pomocí testu Geekbench 6, spotřeba energie pomocí SPECint2K6. Výkon a spotřeba GPU byly měřeny v GFXbench 5 1080P AztecRuins Vulkan. Výkon AI byl testován modelem MLPerf Super Resolution.
² Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO v aplikaci AnTuTu v10.4.4. Skutečné výsledky se mohou lišit.
³ Funkce jako 2K Super rozlišení, Smart Frame Rate 120 FPS a Game HDR jsou dostupné ve hrách včetně, ale nikoliv výlučně, těch, které spadají do herní kategorie v GetApps/Mi App Mall. Skutečná snímková frekvence závisí na výkonnostním panelu v aplikaci Game Turbo. Dostupnost funkcí se může lišit podle verze softwaru – rozhodující je reálný uživatelský zážitek.

⁴ Funkce Dual-core Visuals je dostupná pouze v aplikacích YouTube a Netflix a funguje pouze ve vybraných scénářích. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
⁵ Dostupnost funkcí, aplikací a služeb systému Xiaomi HyperOS 2 se může lišit podle regionu, verze softwaru a modelu telefonu.
⁶ Funkce Xiaomi HyperConnect a AI budou dostupné formou OTA aktualizace od 27. března 2025. Dostupnost se může lišit podle regionu. Pro více informací navštivte oficiální stránky ve vaší zemi. Vyžaduje připojení k internetu. Ověřujte si přesnost odpovědí.
⁷ Výsledky jsou ilustrativní a mohou se lišit. Vyžaduje připojení k internetu a kompatibilní operační systém. Dostupnost se může lišit podle zařízení, země a jazyka. Google a Gemini jsou ochranné známky společnosti Google LLC.
⁸ Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na testovacích podmínkách, verzi softwaru a dalších faktorech. Testováno při jedné hodině hraní, okolní teplota 25 °C, nejvyšší nastavení rozlišení a FPS ve hře, zapnuté režimy Super Resolution a Smart Frame Rate.
⁹ Smart Frame Rate u modelu POCO F7 Pro je dostupný pouze ve vybraných aplikacích a skutečná snímková frekvence závisí na výkonnostním panelu Game Turbo. Výsledky se mohou lišit v závislosti na nastavení ve hře.
¹º Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO. Skutečné výsledky se mohou lišit.
¹¹ Pro dostupnost napájecího adaptéru v balení se obraťte na místního prodejce.
¹² Nabíjení na 100 % za 34 minut bylo dosaženo s použitím 120W nabíječky dodávané v balení, při ručně zapnutém režimu „Top speed“ a vypnutém displeji. Údaje pochází z interních testů POCO při pokojové teplotě cca 25 °C. Skutečné výsledky se mohou lišit.
¹³ Bezdrátová nabíječka se prodává samostatně. Dostupnost se může lišit podle země/regionu. Pro další možnosti nákupu doporučujeme navštívit oficiální e-shop nebo weby třetích stran.
¹⁴ Funkce AI glove touch může být ovlivněna prostředím, materiálem nebo tloušťkou rukavic. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
¹⁵ Zařízení je certifikováno jako odolné vůči vodě a prachu pouze v rámci specifických laboratorních podmínek, které neodpovídají běžnému používání. Záruka se nevztahuje na poškození kapalinou mimo tyto podmínky. Odolnost může být ovlivněna opotřebením, fyzickým poškozením nebo nutnou demontáží při opravě. Více informací najdete na oficiálních stránkách.
¹⁶ Údaje testovány interními laboratořemi POCO ve srovnání s modely POCO F7 Ultra a F7 Pro bez čipsetu Surge T1S Tuner. Výsledky se mohou lišit v závislosti na síťových podmínkách, prostředí a dalších faktorech. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
¹⁷ Funkce AI Super Cinema je dostupná pouze v aplikacích YouTube, Netflix, Amazon Video a MIUI Video Player. Není dostupná pro šifrovaná videa ani HDR obsah.

O značce POCO

POCO je mladá nezávislá značka, která se zrodila ze společnosti Xiaomi Corporation. V současné době vstoupila na 98 světových trhů. Filozofie POCO „Vše, co potřebujete, nic, co nepotřebujete“ vede značku k tomu, aby své úsilí v oblasti výzkumu a vývoje zaměřila výhradně na požadavky a zpětnou vazbu svých fanoušků. Tato neúnavná snaha o hledání technologií, které její fanoušci skutečně potřebují, demokratizuje rozhodování, které urychluje vývoj společnosti a osvěžuje odvětví chytrých telefonů.

Oslavte s Huawei Store 5. výročí a pořiďte si chytré parťáky za zajímavé ceny

Praha, 26. března 2025 – Oficiální e-shop Huawei tento měsíc slaví 5. narozeniny a vy je můžete oslavit také. K této příležitosti si totiž společnost Huawei připravila zajímavou nabídku produktů. Pokud přemýšlíte o novém chytrém pomocníkovi od Huawei, teď přišel ten správný čas na jeho pořízení. Akce potrvá pouze do 30. března 2025, proto neváhejte a pořiďte si nová chytrá zařízení už dnes.

Pokud pracujete v kreativním odvětví a ocenili byste nový výkonný tablet, nebo je sport a pohyb součástí vašeho každodenního života a přišly by vám tak vhod chytré hodinky, Huawei myslí i na vás. V akční nabídce na počest oslav 5. výročí Huawei Store objevíte chytré hodinky nebo MatePad, který je skvělým parťákem pro všechny tvořivé duše.

Mimo jiné zde najdete populární řadu hodinek Watch GT 5 i osobního trenéra na zápěstí Huawei Watch Fit 3, kterého ocení zejména nadšenci do zdravého životního stylu. V Huawei nabídce se však skrývá ještě mnohem víc, stačí ji jen prozkoumat.

Produkt Původní cena v Kč Akční cena v Kč Sleva v Kč Dárky
Huawei Watch GT 5 41 mm 6 499 5 999 500 Huawei EasyFit 3 řemínek + Huawei FreeBuds SE 3
Huawei Watch GT 4 6 499 4 299 2 200
Huawei Watch FIT 3  4 999 3 299 1 700 Další řemínek zdarma
Huawei MatePad 11.5S (8+256 GB) 12 499 10 099 2 400 Klávesnice + stylus (pencil)

Pokud však toužíte po nových sluchátkách, sáhněte po Huawei FreeArc, které jsou ideální volbou pro všechny sportovce.

Objevte Huawei FreeArch: dopřejte si čisté hovory a pohodlný poslech

Pokud si potrpíte na kvalitní zvuk za jakýchkoli podmínek, vaší pozornosti by rozhodně neměla uniknout nová sluchátka Huawei FreeArch. Budou skvělým parťákem pro ty, kteří pracují i na cestách a při účasti na online schůzkách či během vyřizování hovorů potřebují spolehlivého parťáka. Tato nová sluchátka vám zajistí stabilní připojení i na velkou vzdálenost, takže ani v kanceláři o rozloze 100 metrů čtverečních nebudete mít s připojením žádný problém. Kromě toho dokážou eliminovat okolní šum, a to včetně silného větru – postarají se tak o ničím nerušené a čisté hovory.

Sluchátka FreeArc jsou ideální volbou zejména pro sportovce, a to díky konstrukci se třemi podpůrnými body. Díky nim se nemusíte obávat, že by vám při běhu sluchátko z ucha vypadlo. Každý ví, že poslech dobré hudby nebo vybraného podcastu při sportování umí dělat divy. Motivace k lepšímu výkonu vám během kvalitního poslechu tedy rozhodně chybět nebude. A jestliže sportujete venku za každého počasí, s Huawei FreeArch se nemusíte ničeho obávat – mohou se totiž pochlubit certifikací voděodolnosti IP57, což znamená, že hravě zvládnou jakoukoli venkovní aktivitu i za deště.

Objevte kouzlo čistých hovorů, důrazných basů a prémiového poslechu s bezdrátovými sluchátky Huawei FreeArch. Na oficiálním e-shopu Huawei je seženete hned v několika barevných provedení – a to jak ve standartní šedé a černé, tak i ve stylové zelené. Pokud se rozhodnete právě pro zelenou variantu, můžete využít exkluzivní slevový kupón s kódem „Apponly10“, díky kterému vás sluchátka vyjdou na příjemných 2 249 Kč. Této akce můžete využít dokonce až do 3. dubna 2025.

Ať už si vyberete jakoukoli barvu, k nákupu sluchátek Huawei FreeArch obdržíte navíc i službu Loss Care na dobu 12 měsíců. Pokud byste tedy nedopatřením jedno sluchátko ztratili nebo bylo poškozené, máte možnost zakoupit si nové náhradní díly se slevou 50 %.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Ultraširoký, ultra-světelný: Canon představuje nový hybridní objektiv pro odvážnější vyprávění příběhů ve videu i fotografii

Praha, Česká republika, 26. března 2025 – Společnost Canon Europe dnes představuje RF 20mm F1.4L VCM, ultraširokoúhlý přírůstek do své inovativní řady hybridních pevných objektivů RF¹, navržený tak, aby vyhovoval měnícím se potřebám profesionálů pracujících s videem i fotografií. Plnoformátový objektiv s ohniskem 20 mm a vynikajícím výkonem při slabém osvětlení, který zajišťuje světelnost f/1.4, umožňují tvůrcům posunout hranice kreativního vyprávění příběhů.

Díky zornému úhlu 94° (měřeno diagonálně) a minimální zaostřovací vzdálenosti pouhých 0,2 metru umožňuje RF 20mm F1.4L VCM komponovat scény dynamickým a originálním způsobem. Výjimečná kvalita obrazu je zajištěna pokročilou optickou konstrukcí, která zahrnuje asférické prvky, prvky Super UD (ultra-nízké disperze) a BR (Blue Spectrum Refractive pro potlačení chromatické aberace). Kromě toho je objektiv vybaven 11lamelovou clonou, která vytváří kinematografický bokeh a světelnou kresbu.

Ideální společník pro zachycení širokých záběrů a panoramat – od krajiny přes architekturu až po interiéry – objektiv RF 20mm F1.4L VCM poskytuje precizní kvalitu řady L za všech podmínek. Jeho všestranná a kompaktní konstrukce umožňuje plynulé přepínání mezi fotografováním a natáčením videa. Díky clonovému kroužku² lze hladce a hladce a plynule upravovat clonu v 1/32 krocích mezi expozičními hodnotami během natáčení. Výkonný VCM motor³ pak zajišťuje tiché automatické ostření s minimálním focus breathingem, což je klíčové pro profesionální filmovou tvorbu.

Navzdory kratší ohniskové vzdálenosti si RF 20mm F1.4L VCM zachovává konzistentní design s ostatními hybridními pevnými objektivy Canon RF F1.4L. Stejná velikost, clona, průměr filtru a barevné vyvážení umožňují snadnou záměnu tohoto ultraširokoúhlého objektivu s ostatními modely v řadě, což zajišťuje plynulejší průběh natáčení i usnadňuje postprodukci.

Klíčové vlastnosti RF 20mm F1.4L VCM:

  • Ultraširokoúhlá ohnisková vzdálenost 20 mm se světelností f/1.4
  • Špičková ostrost a obrazová kvalita díky dvěma asférickým členům, jedné Super UD čočce, dvěma UD členům a jedné BR čočce, plus povrchovým úpravám ASC, SWC a Super Spectra
  • Clonový kroužek², ovládací kroužek a tlačítko Lens Control pro intuitivní manuální ovládání
  • 11lamelová kruhová clona pro filmový bokeh a podání světla.
  • Voice Coil Motor³ (VCM) pro rychlé, přesné a tiché automatické ostření
  • Odolná konstrukce řady L se zvýšenou odolností vůči povětrnostním vlivům⁴
  • 67mm filtr a zadní držák gelových filtrů
  • Kompaktní a lehký – váží 519 g, rozměry 76,5 mm (Š) × 99,3 mm (D)

Doporučená maloobchodní cena: 51 690 Kč.

Pro více informací o novém RF 20mm F1.4L VCM a celé řadě hybridních objektivů Canon navštivte: www.canon.cz/lenses/hybrid-lenses-camera

KONEC

Poznámky:

  1. Canon RF 20mm F1.4L VCM rozšiřuje pokrytí a všestrannost řady, která již zahrnuje RF 24mm F1.4L VCM, RF 35mm F1.4L VCM, RF 50mm F1.4L VCM a také zoomové objektivy RF 70-200mm F2.8L IS USM Z a RF 24-105mm F2.8L IS USM Z.
  2. Clonový kroužek není aktivní pro ovládání clony při fotografování, pokud je objektiv použit s fotoaparáty EOS R představenými před květnem 2024.
  3. Důležité: Voice Coil Motor (VCM) v objektivu RF 20mm F1.4L VCM vyzařuje nízkoúrovňové magnetické pole. Obecně je bezpečný k použití, ale pokud máte kardiostimulátor nebo jiné lékařské zařízení, doporučujeme konzultaci s lékařem. Při vypnutí fotoaparátu nebo odpojení objektivu může dojít k mírnému internímu hluku, což je normální jev a neznamená poruchu. Drobný pohyb komponent během přepravy neovlivňuje výkon objektivu.
  4. Objektivy s prachovou a vlhkostní odolností jsou opatřeny gumovým kroužkem na bajonetu, který může způsobit lehký otěr na bajonetu fotoaparátu. Toto nemá žádný vliv na výkon objektivu ani fotoaparátu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickým zastoupením Canon Inc. pro oblast EMEA. Canon Inc. je globální poskytovatel technologií a služeb pro zpracování obrazu. Společnost Canon Europe působí ve zhruba 120 zemích, zaměstnává přibližně 12 850 zaměstnanců a každoročně se podílí přibližně čtvrtinou na celosvětových příjmech společnosti Canon.

Společnost Canon byla založena v roce 1937 a díky touze neustále inovovat si udržela během své více než 80leté historie vedoucí postavení v oblasti zpracování obrazu. Zavázala se investovat do správných oblastí a zachytit příležitosti růstu, od fotoaparátů přes komerční tiskárny a průmyslové vybavení až po zdravotnické technologie.

Firemní filozofie společnosti Canon je Kyosei – „žít a pracovat společně pro obecné blaho“. V regionu EMEA společnost Canon Europe usiluje o udržitelný obchodní růst se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí a na podporu zákazníků při snižování jejich dopadu při používání produktů, řešení a služeb Canon.

Canon neustále redefinuje svět zpracování obrazu k lepšímu. Prostřednictvím své technologie a ducha inovací posouvá hranice možného – pomáhá vidět náš svět tak, jak jsme ho nikdy předtím neměli.

Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na adrese: www.canon-europe.com

Canon představuje tři výkonné novinky, které nastavují nový standard pro video tvůrce

Praha, Česká republika, 26. března 2025 – Společnost Canon dnes představuje tři novinky, které byly navrženy speciálně pro tvůrce videoobsahu s cílem posunout jejich natáčení na novou úroveň. PowerShot V1 je kapesní kamera s vestavěným ultra širokoúhlým objektivem – ideální pro vlogery a tvůrce, kteří potřebují špičkový výkon v kompaktním provedení. EOS R50 V je bezzrcadlovka s výměnnými objektivy, která přináší pokročilé filmařské funkce a odemyká nové kreativní možnosti. Tuto trojici doplňuje univerzální RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ, první objektiv Canon RF s interním motorickým zoomem, který zajišťuje plynulé a profesionálně vypadající záběry. Každý z těchto produktů byl vytvořen s ohledem na potřeby moderních tvůrců obsahu – od vlogerů a livestreamerů po dokumentaristy a influencery – přičemž kombinuje vysokou kvalitu obrazu s kompaktním a funkčním designem.

Seznamte se s PowerShot V1: Kompaktní kamera pro tvůrce na cestách

Výkonný, a přitom kapesní PowerShot V1 je kompaktní 4K kamera vybavená intuitivními funkcemi pro snadnou tvorbu videí. Ideální pro tvůrce, kteří potřebují maximální mobilitu, nabízí vestavěný ultraširokoúhlý objektiv, velký snímač pro přirozeně malou hloubku ostrosti a kvalitní mikrofony pro křišťálově čistý zvuk. Inteligentní automatické ostření a pokročilá stabilizace obrazu zajistí plynulé záběry bez otřesů – ideální pro vlogování na cestách. Díky výklopnému dotykovému displeji umožňuje snadné ovládání a je tak dokonalým společníkem pro tvůrce, kteří hledají rovnováhu mezi výkonem a jednoduchostí.

Špičková kvalita obrazu

PowerShot V1 umožňuje dlouhé 4K nahrávání díky aktivnímu chlazení, což ocení zejména vlogeři a livestreameři při delších natáčecích scénách. Kamera podporuje 4K 60p¹ pro detailní a prokreslené video a Full HD 120p pro efektní zpomalené záběry. Canon vybavil PowerShot V1 pokročilým automatickým zaostřováním Dual Pixel CMOS AF II, který umožňuje spolehlivé sledování obličeje i pohybujících se objektů s maximální přesností – i v náročném prostředí. Velký 1,4” snímač podává skvělý výkon i při slabém osvětlení, vestavěný objektiv 16-50mm f/2.8-4.5 zase poskytuje všestranný rozsah zoomu od širokoúhlých selfie záběrů po detailní přiblížení.

Kompaktní a jednoduchý

PowerShot V1 váží pouhých 374 g a snadno se vejde do kapsy – ideální pro natáčení na cestách. Díky optické stabilizaci obrazu² umožňuje stabilní záběry z ruky, což odpovídá rostoucí poptávce po vysoce kvalitním cestovatelském a vlogovacím obsahu. Kamera je vybavena vestavěným mikrofonem s potlačením šumu, který zajistí čistý zvuk i v rušném prostředí. Pro ještě vyšší kvalitu lze připojit externí mikrofon a monitorovat zvuk v reálném čase pomocí sluchátkového výstupu. PowerShot V1 byl navržen pro co nejjednodušší proces tvorby obsahu – výklopný displej umožňuje snadné komponování záběrů a díky podpoře Wi-Fi a USB je zajištěn rychlý přenos souborů.

Hlavní vlastnosti PowerShot V1:

  • Kapesní a lehká konstrukce (374 g)
  • Vestavěný objektiv 16-50mm f/2.8-4.5
  • Velký 1,4” snímač
  • 4K 60p video¹
  • Full HD 120p
  • Dual Pixel CMOS AF II
  • Optická stabilizace obrazu až 5 EV²
  • Digitální stabilizace obrazu (IS)
  • Canon Log 3

Doporučená maloobchodní cena od 25 990 Kč.

EOS R50 V: Bezzrcadlovka s výměnnými objektivy pro kreativní natáčení

Pro tvůrce, kteří chtějí posunout svůj obsah na vyšší úroveň, přináší EOS R50 V svobodu výměnných objektivů a pokročilé filmařské funkce, jako je Canon Log 3, vlastní barevné profily a inteligentní automatické ostření. Díky vylepšenému 4K videu a profesionálním funkcím pro ovládání zvuku je tento model ideální pro ambiciózní tvůrce, kteří chtějí rozšířit své možnosti a posílit svou značku. Od livestreamingu a vlogování po filmové projekty a obsah na sociální sítě – EOS R50 V je všestranný nástroj pro každou situaci.

Stvořen pro kreativitu

EOS R50 V umožňuje tvůrcům najít objektiv, který odpovídá jejich vizi – ať už jde o filmování krajiny pro cestovní vlogy nebo detailní záběry pro ukázky či tutoriály. Tvůrci si mohou přizpůsobit svůj vzhled pomocí obrazových stylů, barevných filtrů a režimů zpomaleného a zrychleného záběru pro větší filmový efekt. EOS R50 V poskytuje vysoce kvalitní obraz díky pokročilému 24MP senzoru a inteligentnímu automatickému ostření Canon Dual Pixel CMOS AF II. Nahrává 4K 60p a 4K 30p s 6K oversamplingem pro větší detaily. Pro ještě větší kreativní kontrolu umožňuje natáčet do Canon Log 3 pro přesné barevné úpravy v postprodukci. Čtyřkanálový zvuk umožňuje tvůrcům zachytit více zvukových zdrojů pro rozhovory, podcasty nebo využít více mikrofonů.

Snadné natáčení bez asistence

Natáčení o samotě může být složité, ale s EOS R50 V je to hračka. Dotykovou obrazovku lze natočit do téměř libovolného úhlu a nechybí komfortní přední tlačítko pro záznam, které umožňuje rychlý start natáčení. Je plně kompatibilní s objektivem RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ (níže), který je vybaven interním motorovým zoomem, který se ovládá prostřednictvím zoomovací páčky fotoaparátu pro plynulé změny ohniskové vzdálenosti. EOS R50 V také nabízí rychlý přenos obsahu do smartphonů a počítačů prostřednictvím Wi-Fi, Bluetooth nebo USB k úpravám nebo rychlému sdílení. Pro větší pohodlí poskytuje tlačítko LIVE rychlý přístup k možnostem živého vysílání. EOS R50 V je kompatibilní s mobilní aplikací Canon Live Switcher Mobile, která umožňuje snadné streamování z více kamer s přizpůsobenými rozvrženími a přímé vysílání na YouTube nebo Facebook – vše z mobilního zařízení.

Hlavní funkce EOS R50 V:

  • Výměnné objektivy RF
  • 24MP APS-C senzor
  • 4K 60p1
  • 4K 30p s 6K oversamplingem
  • Full HD 120p
  • Canon Log 3
  • Dual Pixel CMOS automatické zaostřování

Doporučená maloobchodní cena od 19 690 Kč.

RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ: Ultraširokoúhlý kompaktní objektiv s interním motorovým zoomem

Ať už vlogujete, streamujete nebo tvoříte filmová videa, RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je navržen tak, aby pozvedl váš obsah na vyšší úroveň. Disponuje interním motorovým zoomem pro plynulé změny ohniskové vzdálenosti a pokročilou stabilizací, která zajistí stabilní záběry z ruky bez otřesů.

V kombinaci s tichým automatickým ostřením je tento ultraširokoúhlý objektiv s konstrukcí bez vysouvání ideální volbou pro tvůrce hledající kompaktní a flexibilní objektiv zaměřený na video. Při použití s EOS R50 V lze motorový zoom ovládat zoomovací páčkou fotoaparátu, ale objektiv je zároveň kompatibilní se všemi fotoaparáty systému EOS R.

Plynulý, stabilní a ultra širokoúhlý

RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je první objektiv Canon RF s interním motorovým zoomem, který umožňuje přesné změny ohniskové vzdálenosti dvěma rychlostmi a 15 nastavitelnými úrovněmi. Optická stabilizace obrazu zajišťuje stabilní záběry bez otřesů i při chůzi. UD a asférické čočky spolu se Super Spectra povrchovou úpravou garantují výjimečnou ostrost. Tvůrci mohou snadno volit mezi ultra širokými a detailními záběry díky univerzálnímu rozsahu zoomu 14-30 mm. Minimální zaostřovací vzdálenost 15 cm umožňuje snadné zachycení jemných detailů – ať už jde o natáčení sběratelských předmětů nebo produktových detailů. To vše v elegantním a jednoduchém designu, s kombinovaným ovládacím a zaostřovacím kroužkem pro rychlé nastavení. Na tubusu objektivu nejsou žádné přepínače, aby se předešlo nechtěné změně ostření nebo přepnutí stabilizace obrazu.

Tichý a kompaktní

Tiché automatické ostření STM zajišťuje plynulé ostření s minimálním hlukem – ideální pro vlogování. RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je také lehký a kompaktní, váží pouhých 181 g a má pevnou konstrukci bez vysouvání. Díky tomu zůstává stabilní na stativech a gimbalech i při zoomování, což je perfektní pro živé vysílání. Navíc lze zoom ovládat na dálku pomocí smartphonu nebo Bluetooth dálkového ovladače. Objektiv je vybaven závitem pro 58mm filtry pro kontrolu nad osvětlením či odlesky.

Hlavní funkce RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ:

  • Rozsah zoomu 14-30 mm (ekvivalent 22-48 mm u full-frame)
  • Interní motorový zoom s možností dálkového ovládání
  • Optická stabilizace obrazu až 5 EV
  • Kombinovaný ovládací a ostřící kroužek
  • Kompaktní konstrukce bez vnějšího vysouvání
  • Tichý STM motor pro ostření
  • 4 UD prvky

Doporučená maloobchodní cena od 10 390 Kč.

Navrženo pro tvůrce. Stvořeno pro kreativitu.

Tyto nové produkty představují významné rozšíření řady Canon zaměřené na kameramany, od vlogerů po pokročilé filmaře. Vedle stávajícího PowerShot V10 – kapesní 4K kamery pro začínající vlogery – tato rozšířená nabídka dává tvůrcům svobodu vybrat si nástroj, který nejlépe odpovídá jejich vizi a potřebám.

Canon přetváří hranice možností pro vlogery, filmaře i livestreamery, pomáhá jim proměnit nápady ve skutečnost – a to vše s prvotřídními technickými specifikacemi.

KONEC

Poznámky pod čarou:

  1. Režim natáčení 4K 60p je cropnutý na 64 % plochy.
  2. Testováno podle standardů CIPA / CIPA-2024 (ve směrech yaw/pitch při maximální ohniskové vzdálenosti s konkrétním fotoaparátem).

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickým zastoupením Canon Inc. pro oblast EMEA. Canon Inc. je globální poskytovatel technologií a služeb pro zpracování obrazu. Společnost Canon Europe působí ve zhruba 120 zemích, zaměstnává přibližně 12 850 zaměstnanců a každoročně se podílí přibližně čtvrtinou na celosvětových příjmech společnosti Canon.

Společnost Canon byla založena v roce 1937 a díky touze neustále inovovat si udržela během své více než 80leté historie vedoucí postavení v oblasti zpracování obrazu. Zavázala se investovat do správných oblastí a zachytit příležitosti růstu, od fotoaparátů přes komerční tiskárny a průmyslové vybavení až po zdravotnické technologie.

Firemní filozofie společnosti Canon je Kyosei – „žít a pracovat společně pro obecné blaho“. V regionu EMEA společnost Canon Europe usiluje o udržitelný obchodní růst se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí a na podporu zákazníků při snižování jejich dopadu při používání produktů, řešení a služeb Canon.

Canon neustále redefinuje svět zpracování obrazu k lepšímu. Prostřednictvím své technologie a ducha inovací posouvá hranice možného – pomáhá vidět náš svět tak, jak jsme ho nikdy předtím neměli.

Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na adrese: www.canon-europe.com

vivo oznamuje otevření robotické laboratoře a představuje první brýle pro smíšenou realitu na konferenci Boao Forum 2025

ŠEN-ČEN, Čína, 26. března 2025 – Včera byla v městě Bo’ao na ostrově Hainan zahájena výroční konference Boao Forum for Asia 2025. Jako strategický partner této akce a nový člen správní rady Boao Forum for Asia představila společnost vivo své špičkové inovace, včetně sestavy technologií Blue Technology (BlueImage, BlueLM, BlueOS, BlueChip, BlueVolt), vivo Vision (brýlí pro smíšenou realitu), pokroků v oblasti 6G a další. Chystaná vlajková loď společnosti vivo, smartphone vivo X200 Ultra, byl poctěna titulem oficiálního smartphonu konference.

Během zasedání „vivo Release Moment”, které se konalo 25. března odpoledne v rámci Boao Forum, přednesl Chu Paj-šan, výkonný viceprezident, provozní ředitel společnosti vivo a prezident Ústředního výzkumného ústavu vivo, projev s názvem „Lidskost v budoucnosti technologie vivo“. Chu ve svém projevu uvedl, že odvětví mobilních telefonů je klíčovou oblastí technologických inovací v Číně a vývoj společnosti vivo je odrazem pokroku tohoto odvětví. Chu podrobněji popsal základní obchodní filozofii společnosti uplatňovanou v posledních třech desetiletích a zdůraznil tři různé dimenze: dlouhodobost, humanitní myšlení a zaměření na spolupráci a společné úspěchy. K dnešnímu dni je společnost vivo již čtyři roky po sobě jedničkou mezi domácími značkami mobilních telefonů na čínském trhu z hlediska podílu na trhu, a slouží více než 500 milionům uživatelů ve více než 60 zemích a regionech světa.

Chu Paj-šan uvedl, že v posledních několika desetiletích sloužil průmysl mobilních telefonů jako „inkubátor“ pro nová odvětví, která změnila způsob, jakým žijeme a pracujeme. V současné době pokroky v oblasti umělé inteligence a robotiky představují vrchol technologických úspěchů v digitálním, ale i fyzickém světě. Přesto jsou oba světy stále relativně nezávislé a dosud nebyly dokonale propojeny. Mobilní průmysl se svou masivní spotřebitelskou základnou, nejprogresivnějším technologickým ekosystémem a rozmanitými způsoby využití by mohl pomoci tyto dva světy propojit. Robotika by mohla představovat budoucnost odvětví mobilních telefonů, protože spojuje digitální konektivitu s hmatatelnými možnostmi. Důležité je, že tato budoucnost bude i nadále klást důraz na hodnoty orientované na člověka a zaměří se na potřeby uživatelů s cílem vytvářet dokonalé zážitky.

Ve svém projevu také Chu oficiálně oznámil, že společnost vivo založila laboratoř vivo Robotics Lab. Využitím desetiletých zkušeností společnosti vivo v oblastech jako jsou velké modely strojového učení AI a zobrazování, spolu s reálnými schopnostmi prostorového výpočtu, které byly nasbírány prostřednictvím vivo Vision, se společnost vivo zaměří na rozvoj dvou klíčových oblastí, a to „mozků“ a „očí“ robotů.

Současně se společnost vivo zaměří na spotřebitelský trh a bude vyvíjet robotické produkty pro osobní a domácí použití. Cílem společnosti vivo je přenést technologii z laboratoře do každodenního života. Tímto způsobem se zaměří na postupné průlomové objevy a neustálé inovace, které budou reagovat na potřeby skutečných lidí a řešit palčivé problémy uživatelů. Brýle vivo Vision, které byly poprvé představeny na Boao Forum, jsou významným milníkem ve výzkumu technologie smíšené reality společnosti vivo. V návaznosti na tuto iniciativu bude připravovaný model vivo X200 Ultra (který příští měsíc dorazí na čínský trh) rovněž integrovat nejnovější inovace společnosti vivo v oblasti zobrazování. Do budoucna společnost vivo přináší vizi světa, kde robotika zlepší každodenní život, a je odhodlána spolupracovat s průmyslovými partnery, aby roboti zjednodušili život v domácnostech po celém světě.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Exit mobile version