Mzdy v pietních profesích zůstávají pod celostátním průměrem. Nejvíce si vydělají kameníci, nejméně květinářky

Období listopadu, kdy lidé častěji navštěvují hřbitovy a pietní místa, přivádí pozornost i k profesím, které s touto oblastí úzce souvisejí – květinářkám, pracovníkům pohřebních služeb a kameníkům. Podle dat portálu Platy.cz se jejich mzdy výrazně liší: kameníci si vydělají zhruba o 60 % více než květinářky, přesto všechny tři profese zůstávají pod celostátním průměrem. Zatímco květinářky a pracovníci pohřebních služeb vydělávají výrazně méně, kameníci se celostátní mzdové úrovni alespoň přibližují.

Podle Českého statistického úřadu činila ve 2. čtvrtletí 2025 průměrná hrubá mzda 49 402 Kč. Průměrná mzda kameníků dosahuje 46 681 Kč, pracovníků pohřebních služeb 36 946 Kč a květinářek 29 541 Kč. Mzda kameníků se tedy pohybuje těsně pod celostátním průměrem (−5,5 %), pracovníci pohřebních služeb zaostávají o zhruba 25 % a květinářky o 40 %.

Rozdíl mezi průměrnou mzdou kameníků a květinářek tak přesahuje 17 tisíc korun měsíčně. Odráží tím i odlišnou povahu práce – zatímco kamenictví spadá do stavebnictví a zahrnuje fyzicky náročné profese, květinářství patří do oblasti maloobchodu, kde jsou mzdy obecně nižší.

Regionální rozdíly dosahují až třetiny mzdy

Z regionálních údajů portálu Platy.cz vyplývá, že Praha nabízí pracovníkům v těchto profesích tradičně nejvyšší ohodnocení, zatímco Karlovarský kraj patří dlouhodobě k nejhůře placeným.

Průměrná mzda květinářek činí v hlavním městě 32 114 Kč, zatímco na západě Čech jen 25 792 Kč. Pracovníci pohřebních služeb si v Praze přijdou v průměru na 40 164 Kč, zatímco v Plzeňském kraji pouze na 32 257 Kč. U kameníků je rozdíl ještě výraznější – pražští dosahují průměrně 54 109 Kč, zatímco v Karlovarském kraji necelých 39 870 Kč.

Kraj Květinářky

(Kč)

Pracovníci v pohřeb.

službách (Kč)

Kameníci

(Kč)

Hlavní město Praha 32 114 40 164 54 109
Středočeský kraj 27 771 34 733 45 799
Jihočeský kraj 30 046 37 578 45 239
Plzeňský kraj 25 792 32 257 39 870
Karlovarský kraj 27 505 34 400 45 239
Ústecký kraj 28 421 35 545 44 725
Liberecký kraj 27 771 34 733 42 905
Královéhradecký kraj 27 446 34 326 44 212
Pardubický kraj 27 623 34 548 45 005
Vysočina 28 983 36 248 48 880
Jihomoravský kraj 29 337 36 691 48 227
Olomoucký kraj 27 889 34 880 43 325
Moravskoslezský kraj 27 417 34 289 44 072
Zlínský kraj 27 860 34 843 44 585

Zdroj: Platy.cz, data za období 11/2024 – 11/2025. Uvedené hodnoty představují průměrné měsíční mzdy.

„Rozdíly odpovídají celkovému trendu na trhu práce. Ve velkých městech a regionech s častější stavební aktivitou jsou mzdy vyšší, zatímco menší regiony zůstávají dlouhodobě pod úrovní republikového průměru,“ komentuje Miroslav Dravecký z portálu Platy.cz.

Kamenictví zůstává převážně mužským řemeslem – podle dostupných statistik v něm pracuje více než 90 % mužů. Květinářství naopak patří mezi obory, kde výrazně převažují ženy, které tvoří přibližně devět z deseti pracovníků. Pohřební služby jsou smíšeným odvětvím, v němž se setkávají fyzicky náročné, převážně mužské profese i klientské a administrativní pozice, kde převažují ženy.

„Ačkoliv mzdy v těchto profesích nedosahují úrovně celostátního průměru, jde o obory, které zůstávají nepostradatelné. Vyžadují poctivou manuální práci, často spojenou s fyzickou i psychickou zátěží, ale také s velkou mírou osobního nasazení. Lidé v nich si přesto dokážou vydělat solidní peníze i bez vysoké kvalifikace – a mají jistotu práce i dlouhodobou poptávku po svých službách,“ uzavírá Miroslav Dravecký z portálu Platy.cz.

O ALMA CAREER

Alma Career je lídrem v oblasti náborových služeb a provozuje pracovní portály v regionu Adriatik, střední Evropě, Pobaltí a Finsku. Každý měsíc propojuje miliony kandidátů s pracovními příležitostmi – nabízí více než 1,3 milionu volných pozic, eviduje téměř 15 milionů pracovních žádostí a více než 5 milionů návštěvníků. Její služby využívají také 2 miliony uživatelů s aktivními pracovními upozorněními. Alma Career staví na technologických inovacích a práci s daty, čímž pomáhá firmám i kandidátům najít ideální spojení. S dosahem přibližně 70 milionů lidí v Evropě, ročním obratem 110 milionů eur a týmem 650 odborníků na nábor ve střední a východní Evropě (2024) patří mezi klíčové hráče na trhu.

Alma Career je globální společnost s lokálním srdcem – dokonale rozumí specifikům jednotlivých trhů, těží z dlouholetých zkušeností a přináší řešení šitá na míru.

Působí přímo v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Česku, Estonsku, Finsku, Lotyšsku, Litvě, Severní Makedonii a Slovensku. Dále spolupracuje s partnery v Albánii, Bulharsku, Černé Hoře a Rumunsku a má minoritní podíl v Srbsku. Alma Career je také členem The Network – globální aliance předních pracovních portálů, která pokrývá více než 140 zemí a provozuje přes 60 pracovních platforem.

Alma Career. Lepší svět práce pro každého

Alma Career je součástí skupiny Alma Media. Více informací: Alma Media

Alma Career působí na českém trhu pod vícero oblíbenými značkami jako je Jobs.cz, Práce.cz, Platy.cz, Atmoskop.cz, mobilní aplikace Práce za rohem a další. Více informací naleznete na Alma Career Czechia.

XPG získává ocenění „Best of Innovation“ pro paměti NOVAKEY RGB DDR5 na veletrhu CES 2026

Taipei, Taiwan, 12. 11. 2025 – Společnost XPG, značka společnosti ADATA a přední světový výrobce pamětí, počítačových komponent a periferií pro hráče a technologické nadšence, upozorňuje, že projekt Infinity, konkrétně paměti Novakey RGB DDR, získaly ocenění CES 2026 “Best of Innovation”. Toto nejvyšší ocenění bylo uděleno za novátorský design a technologickou dokonalost.

Paměti XPG Novakey jako vůbec první na světě využívají design nekonečného zrcadla (“Infinity Mirror”) pro podsvícení. Nabízí výjimečný výkon, ale jsou také ztělesněním cílů udržitelnosti (ESG), když kombinují špičkovou technologii a ekologický přístup k výrobě, čímž definují novou vizi ekologického hraní.

Podsvícení ve formátu nekonečného zrcadla

V reakci na poslední trend designu počítačových skříní připomínající skleněné vitríny se vývojářský tým XPG rozhodl aplikovat do chladiče paměti Novakey podsvícení ve formě nekonečného zrcadla, která herním, hardwarovým a nadšencům do estetiky umožní sledovat fascinující hru světelných odrazů, která vytváří tunelový vizuální efekt. Ten se dále odlišuje multidimenzionálním podsvícením, kdy každý úhel pohledu odhaluje jinou hloubku detailů a nabízí tak skutečně dynamický vizuální zážitek, který vynikne ve výrazně prosklených skříních ze všech stran.

Futuristický, ale přitom decentní design pamětí Novakey využívá charakteristické diagonální linie a minimalistické kontury. Matně černá kovová plocha plynule přechází ve světelnou lištu až k zadní části modulu, a spojuje tak energii při zachování elegance a osobitého charakteru i když je podsvícení vypnuté.

Navrženy pro hraní a umělou inteligenci, ekologicky

Paměti XPG Novakey kombinují extrémní výkon při přetaktování a moderní design. Svými vlastnostmi, rychlostí až 8 000 MT/s a kapacitou 32 GB, poskytují nekompromisní stabilitu jak pro náročné hry, tak pro kreativní úlohy založené na umělé inteligenci. Jsou plně kompatibilní s Intel XMP 3.0 a AMD Expo.

Mimo výkon se pyšní udržitelností při výrobě díky chladiči vyrobenému z 50 % recyklovaného hliníku, 85 % materiálů PCR (Post-Consumer Recycled) a balení s certifikací FCS.

Pro více informací navštivte https://www.xpg.com.

O značce XPG – Xtreme Performance Gear

Značka XPG (Xtreme Performance Gear) byla založena společností ADATA s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. XPG se snaží vyvíjet produkty, které nabízejí maximální výkon, a úzce spolupracuje s herními a eSport komunitami, aby získala detailní přehled o potřebách uživatelů. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených s podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu. Produkty XPG získaly také řadu renomovaných mezinárodních ocenění, jako jsou iF Design a Good Design za moderní design. XPG aktivně sponzoruje celosvětové eSport soutěže a týmy, aby umožnila dokonalé herní zážitky na nejvyšší úrovni. Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách www.xpg.com.

Největší provozovatel call center v Česku mění název. Conectart se rebranduje na Mplus Czechia

Původně česká společnost Conectart, kterou letos v dubnu akvírovala mezinárodní skupina Mplus Group, začne od nového roku působit na českém trhu pod názvem Mplus Czechia. Tímto krokem završuje svou integraci do mateřské skupiny. Během začátku roku 2026 stejný rebranding čeká i Conectart na slovenském a polském trhu, které přejdou na názvy Mplus Slovakia a Mplus Poland. Změna zahrnuje i sjednocení vizuální identity a digitální komunikace. Od ledna 2026 bude mít firma lokalizovaný web a přejde na sjednocené profily na sociálních sítích pod značkou Mplus.

Conectart je dlouhodobým lídrem v oblasti zákaznické péče a outsourcingu kontaktních center na českém trhu. Ročně odbaví přes 20 milionů kontaktů napříč komunikačními kanály a zaměstnává více než 1 300 operátorů v Česku, na Slovensku a v Polsku. Firma působí ve 19 lokalitách, kde zajišťuje komplexní služby v oblasti akvizice zákazníků, lead generation, back office procesů, technické podpory i moderní omnichannel komunikace v režimu 24/7. Mezi její hlavní klienty patří například společnosti Vodafone, E.ON, Samsung, KFC, Starbucks, ČSOB Pojišťovna, Slovenská Sporiteľňa nebo Citibank.

Vstup do skupiny Mplus pro nás znamená přístup k silnému mezinárodnímu zázemí, sdílenému know-how a moderním nástrojům, a konečně i více cizojazyčným operátorům. Rebranding vnímáme jako logický krok, který naši spolupráci s mateřskou skupinou ještě více prohloubí a stane se pro firmy na evropské úrovni čitelnější,“ říká Petr Studnička, generální ředitel Mplus Czechia.

Skupina Mplus Group, která Conectart akvírovala na jaře 2025, patří mezi nejvýznamnější nezávislé poskytovatele business process a technologického outsourcingu v jihovýchodní Evropě. Dnes působí v 57 zemích, má přes 13 000 zaměstnanců a spolupracuje s více než 300 klienty z oblastí telekomunikací, bankovnictví, energetiky, retailu nebo logistiky. Kromě kontaktních center se zaměřuje také na IT, HR a další outsourcingové služby. Akvizice českého Conectartu posílila její pozici v regionu CEE a otevřela cestu k dalšímu růstu v oblasti zákaznických řešení.

Conectart se již dříve zaměřil na nové obchodní vztahy a spolupráci. V roce 2020, po osmi letech pod vlastnictvím skupiny KKCG, přešel pod fond rozvojového kapitálu Genesis Capital. Po této transakci se firma soustředila na expanzi na zahraniční trhy.

„Vidíme, že pro nadnárodní společnosti je stále důležitější, aby měly k dispozici silného partnera, který jim pod jednou střechou zajistí podporu ve většině evropských jazyků. Síla značky Mplus nám v tomto ohledu výrazně pomůže,“ říká Petr Studnička, generální ředitel Mplus Czechia.

Začátkem příštího roku dojde ke změně vizuální identity společnosti, včetně webu, kariérních stránek, sociálních sítí a komunikačních materiálů.

O společnosti Mplus Czechia

Mplus Czechia je největší poskytovatel služeb kontaktních center a zákaznické péče v České republice. Nabízí komplexní outsourcing v oblasti zákaznické podpory, akvizice klientů, back office procesů a digitální omnichannel komunikace. V rámci několika poboček v Česku a dalších lokalit na Slovensku a v Polsku zaměstnává více než 1 300 operátorů.

Mezi její klienty patří přední značky jako Vodafone, Samsung, Slovenská sporitelňa, AmRest, Innogy. Od dubna 2025 je Mplus Czechia, původně česká společnost Conectart, součástí mezinárodní skupiny Mplus Group, lídra v oblasti business process a technologického outsourcingu v jihovýchodní Evropě. Mplus Group zaměstnává více než 13 000 lidí v 57 zemích a obsluhuje klienty ve 33 jazycích napříč Evropou i mimo ni.

Více na: www.mplusgroup.eu

V Praze navrhoval design láhve Staropramenu a Ondrášovky, dnes vlastní jednu z nejuznávanějších značek sluchátek na světě

Praha, 12. listopadu 2025: V roce 2011 založil designér Antonio Meze rumunskou značku, která je dnes celosvětově známá jako výrobce designově výjimečných a luxusních sluchátek oceňovaných ze stran náročných posluchačů. Předtím ale pracoval v Praze jako průmyslový senior designér ve společnosti Flex-Cocoon. Zde byl mimo jiné v roce 2008 autorem návrhu designu láhví pro Staropramen a Ondrášovku, které ve výběrovém řízení neprošly.

Takhle mohly vypadat láhve oblíbených nápojů v regálech našich obchodů podle návrhů Antonia Meze. Všechny uvedené návrhy působí svěže a neotřele. Při návrhu 1litrové PET láhve piva Staropramen se Antonio Meze snažil maximálně zachovat podobu skleněné lahve. Z řady vybočují také moderní futuristické designy PET láhví na minerální vodu pro Ondrášovku.

Jen tři roky poté založil v Rumunsku vlastní značku Meze Audio, která si rychle získala respekt u milovníků hudby na celém světě. Jeho sluchátka, jako například ikonický model 99 Classics nebo nové Meze 105 SILVA, propojují moderní technologie s unikátním designem postaveným na využití přírodních materiálů, typicky dřeva. Díky tomu vynikají nejen zvukem hodným zájmu audiofilů, ale každý model je zároveň uměleckým objektem.

Zajímavostí je i koncept celoživotní opravitelnosti sluchátek, na kterém Meze své produkty staví: každý díl sluchátek lze vyměnit nebo opravit, takže si uživatelé mohou svá sluchátka udržovat v perfektní kondici po mnoho let.

Antonio Meze dokazuje, že dobrý design má univerzální jazyk. Ať jde o láhev minerálky nebo o špičková sluchátka, vždy v něm najdete kombinaci praktičnosti a krásy, která je jeho poznávacím znamením.

Kdo je Antonio Meze?

  • Rumunský průmyslový designér, který působil jako produktový designér v Praze
  • V roce 2011 založil značku Meze Audio, kde je zároveň hlavním designérem
  • Pod jeho vedením vznikly ikonické modely sluchátek 99 Classics, Empyrean, Elite, Liric, 109 Pro a nově 105 SILVA
  • Zastánce filozofie opravitelnosti – všechny modely Meze jsou konstruovány tak, aby vydržely desítky let a šly snadno opravit
  • Designér, který v Meze Audio spojil krásu a funkčnost: jeho návrhy využívají ušlechtilé materiály, zejména dřevo a kov

„Design není jen o vzhledu, ale o tom, jaký zážitek produkt přináší. U sluchátek Meze jde o spojení krásy, hudby a emocí.“

Antonio Meze

O společnosti Meze Audio
Společnost Meze Audio, kterou založil v roce 2011 průmyslový designér Antonio Meze v rumunském městě Baia Mare, se specializuje na výrobu prémiových sluchátek, která jsou oceňována pro svůj nadčasový design, vysoký komfort, vynikající zvuk a velmi precizní provedení. Filozofií designu Meze Audio je nadčasovost, originalita a smysluplnost. Každý model sluchátek odráží snahu o dlouhodobou hodnotu.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, beyerdynamic PRO, Meze Audio, Rotel, spl, Unitra, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Banky budoucnosti očima Čechů: Technologie vítáme, ale bez poboček to zatím nepůjde, říká 9 z 10 lidí

Praha, 12. listopadu 2025 – Pozitivní vztah k novým technologiím má 8 z 10 Čechů. Příznivě vnímají i technologické novinky v bankovnictví – nejvíce je láká nepřetržitá dostupnost služeb a úspora času. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Indexu prosperity a finančního zdraví, který byl realizován pro Českou spořitelnu a portál Evropa v datech skrze platformu Ipsos. Největší bariérou zůstávají obavy ze ztráty osobního kontaktu s bankéřem. I proto si téměř 90 % Čechů nepřeje zánik kamenných poboček, které považují za důvěryhodnější místo pro řešení složitějších požadavků. Většina by však zároveň uvítala modernizaci poboček, a to nejčastěji ve formě možnosti objednat se na konkrétní čas, samoobslužných terminálů nebo třeba AI asistentů.

Češi patří k technologicky nejzdatnějším národům v EU. Podle dat Eurostatu má 35 % obyvatel nadprůměrné digitální dovednosti, což Česko řadí na 8. místo v unijním srovnání. „Ze strany Čechů se jedná spíše o aktivní zájem a ochotu inovace zkoušet, a to i v rámci podnikatelského sektoru. České firmy patří v regionu střední a východní Evropy mezi lídry v zavádění inovací, včetně AI,“ vysvětluje analytička České spořitelny Tereza Hrtúsová. Potvrzují to i aktuální výsledky Indexu prosperity a finančního zdraví, který ve spolupráci s agenturou Ipsos mapuje vztah Čechů k technologiím i jejich využití v bankovnictví.

Muži jsou novým technologiím otevřenější

Celkem 8 z 10 Čechů má k novým technologiím pozitivní vztah. Vyplývá to ze zmiňovaného průzkumu České spořitelny a Evropy v datech. Technologie přijímají zejména muži (86 % oproti 73 % žen) a platí, že čím jsou respondenti mladší, tím jsou novým technologiím otevřenější. „Zatímco technologičtí nadšenci tvoří bezmála čtvrtinu populace, vyložených odpůrců jsou jen 2 %. I mezi lidmi ve věku 50–65 let odpor k technologiím nepřesahuje 3,5 %. Otevřenost roste s mírou vzdělání i osobním příjmem,“ vysvětluje Tomáš Odstrčil, šéfredaktor Evropy v datech.

Interaktivní infografiku k oblibě využívání nových technologií naleznete na tomto odkazu.

Technologie v bankách lákají vyšší dostupností služeb

Češi jsou otevření i novým technologiím v bankovnictví. Téměř dvě třetiny respondentů láká dostupnost služeb 24/7, zhruba polovina oceňuje rychlé odpovědi na jakoukoliv otázku. U mužů navíc rozhoduje i zvědavost – chtějí si nové inovace v bankách vyzkoušet.

Pozitivní vztah Čechů k technologickým novinkám v bankovnictví potvrzuje i Petr Ropický, šéf distribuce České spořitelny: „Češi patří mezi technologické nadšence, což vidíme mezi našimi klienty, kteří stále více a častěji využívají jednotlivé funkcionality digitálního bankovnictví George.“ Spořitelna proto z kraje listopadu otevřela experimentální pobočku Future Lab v Praze Na Perštýně, kde chce technologické novinky představovat veřejnosti a propojovat osobní a digitální finanční poradenství.

Interaktivní infografiku k oblibě využívání nových technologií v bankovnictví naleznete na tomto odkazu.

Ženy technologie v bankovnictví přijímají opatrněji, více jim záleží na osobním kontaktu

Také k technologiím v bankovnictví se staví ženy zdrženlivěji než muži. Jejich hlavní obavou je ztráta kontaktu s reálnými lidmi. Jako problém to vnímá 63 % žen (oproti 49 % mužů). Z jedenácti nástrojů v průzkumu, mezi které jsme zařadili běžné záležitosti od bezkontaktních plateb až po komunikaci s AI asistenty, předstihly ženy v pravidelném používání digitálních nástrojů muže jen v případě mobilního bankovnictví, a to jen o 1,5 procentního bodu.

„Ženy často přistupují k technologiím zodpovědněji a reflexivněji – chtějí porozumět principům, ne jen ‚klikat‘. Statistiky ale ukazují, že se v Česku v posledních čtyřech týdnech vzdělávalo jen 7 % žen, zatímco evropský průměr je téměř dvojnásobný. I to ovlivňuje jejich sebevědomí ve vztahu k technologiím,“ vysvětluje Jan Schönbauer z organizace Czechitas a dodává: „S tímto přístupem ale lze aktivně pracovat – klíčem je bezpečné vzdělávací prostředí, kde nikdo není hodnocen podle výkonu, ale podle ochoty zkoušet nové věci.“

K ostražitému přístupu k technologiím a speciálně AI mají však ženy podle studie zaměřené na bariéry nových technologií v softwarovém inženýrství dobrý důvod. Ze studie totiž vyplývá, že jsou ženy za používání umělé inteligence penalizovány častěji než muži, a jsou pak vnímané jako méně kompetentní. Není proto divu, že se jim vyhýbají.

Interaktivní infografiku k nadšení a obavám naleznete na tomto odkazu.

Češi rádi testují nové technologie, prim hraje mobilní bankovnictví

Nejčastěji využívanou technologií v Česku je mobilní bankovnictví – pravidelně ho používá téměř 79 % lidí, dalších 10 % si ho alespoň jednou vyzkoušelo. Obdobně rozšířené jsou i platby kartou na internetu a platby pomocí QR kódů, které pravidelně využívá více než 60 % respondentů.

Češi mají zkušenosti i s novějšími technologiemi, jako jsou AI avataři nebo virtuální asistenti, ale zatím je využívají spíše výjimečně. Komunikaci s AI avatary si alespoň jednou vyzkoušelo 42 % lidí, s chatboty a virtuálními asistenty pak každý druhý respondent.

Infografiku k používání bankovních technologií naleznete na tomto odkazu.

90 % Čechů nechce rušit kamenné pobočky, ale vadí jim v nich čekat

Přes nadšení z nových technologií si ale 9 z 10 Čechů nepřeje zánik kamenných poboček. Ačkoliv se 40 % Čechů snaží vyřešit co nejvíce záležitostí online nebo telefonicky, pro 10 % zůstává pobočka nejpříjemnějším způsobem správy financí. Třetina lidí pak jednoduché úkony řeší online, ale při složitějších požadavcích upřednostňuje osobní kontakt s bankéřem.

Kamenné pobočky zákazníkům často pomáhají lépe popsat jejich potřeby. Mezi nejčastěji zmiňované výhody patří osobní kontakt, větší důvěra při podepisování důležitých smluv a celkově silnější pocit jistoty a bezpečí. I proto je zajímavé, že za největší nevýhodu bankovních poboček lidé nepovažují bezpečnostní rizika online světa, ale především časové komplikace. Nejčastěji si stěžují na omezenou otevírací dobu (56 % respondentů), čekání ve frontách a obecně časovou náročnost návštěvy banky.

Interaktivní infografiku k výhodám a nevýhodám bankovních poboček naleznete na tomto odkazu.

Virtuálním AI bankéřům jsou Češi nakloněni především při řešení jednoduchých úkonů

S tím se pojí i nástroje, které by čas strávený na pobočkách zkrátily. „Osm z deseti respondentů by v bance uvítalo možnost objednání se na konkrétní čas a 57 % Čechům v bankách chybí samoobslužné terminály, přes které by mohli některé z úkonů vyřešit rychleji. Až třetina by pak uvítala virtuální AI bankéře či avatary, kteří by je buď přivítali v bance a vyřešili s nimi formality, nebo s nimi některé záležitosti řešili napřímo,“ vysvětluje Tomáš Odstrčil z Evropy v datech.

Zatímco při sjednání nového produktu, zrušení zadané platby nebo nahlášení podezření na podvod by většina Čechů preferovala osobní kontakt s živým bankéřem, u jednodušších úkonů, jako je obnovení hesla, zjištění zůstatku nebo provedení běžné transakce, dává řada lidí přednost AI asistentům. „V nové pobočce Future Lab se klientům hned u vstupu představí náš první AI avatar, který je nejen přivítá, ale pomůže jim s jednoduchými požadavky a v případě potřeby je propojí s bankéřem,“ doplňuje Petr Ropický.

Více o Indexu prosperity a finančního zdraví na Indexprosperity.cz.

Spořitelna otevírá první nonstop pobočku, klientům v ní bude radit AI avatar. Future Lab, laboratoř bankovní budoucnosti, otevírá banka v Praze na Národní třídě

Česká spořitelna pokračuje v propojování lidského a digitálního finančního poradenství. Nová pobočka Future Lab je první ze tří set dvaceti stávajících poboček Spořitelny, kde společně s bankéři bude klientům radit AI avatar. Ten jim bude schopen pomoci nejen se servisními operacemi, ale i s péčí o finanční zdraví – a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.  Součástí týmu pobočky budou vedle bankovních poradců také tzv. Future Lab experti, kteří se specializují na využití umělé inteligence a pro svou práci propojují digitální a AI systémy banky, aby klientům zprostředkovali jedinečný zážitek z návštěvy pobočky a pomáhali jim při správě osobních financí.

V roce 2016 jsme představili nový koncept naší pobočkové sítě, zaměřený na personalizované poradenství, ať už přímo na pobočce nebo skrze videohovor. Dnes v tomto konceptu funguje již většina našich poboček. Pobočka přestala být místem, kam si lidé chodí pro peníze, ale stala se místem, kam naprostá většina klientů přichází kvůli poradenství. Future Lab náš poradenský koncept posouvá na novou úroveň a posiluje kvalitu poradenství díky využití AI a zároveň vůbec poprvé umožňuje klientům využívat osobní poradenství na pobočce nonstop,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny zodpovědná za retailové bankovnictví a pokračuje: „Naším cílem je poskytovat maximálně personalizované finanční poradenství všem klientům bez rozdílu. Experimentální charakter Future Labu, který se opírá o tým expertů na využití AI v poradenství, nám zároveň umožňuje společně s klienty testovat nové technologie a vyhodnocovat jejich reálný přínos.” 

„Ve Future Labu budeme experimentovat – zkoušet zcela nové způsoby obsluhy klientů. Naši experti nebudou sedět za přepážkou, ale budou se volně pohybovat mezi návštěvníky pobočky a společně s nimi testovat technologické novinky. Pokud se některá z nich osvědčí, zavedeme je do praxe. A to nejen v naší pobočce Future Lab, která se nachází v budově Albatros na rohu ulic Národní a Na Perštýně, ale postupně i v dalších pobočkách po celé České republice a v zemích, kde Skupina Erste působí,” doplňuje Petr Ropický, šéf distribuce v České spořitelně.

Ve Future Labu budou kromě bankovních poradců pracovat i tzv. Future Lab experti. Jedná se o odborníky, kteří se specializují na využití umělé inteligence a pro svou práci propojují digitální a AI systémy banky, aby klientům zprostředkovali jedinečný zážitek z návštěvy pobočky a pomáhali jim při správě osobních financí.

Řada našich zaměstnanců i klientů už zcela běžně experimentují s ChatGPT nebo s Copilotem při správě svých osobních financí. Future Lab se stane přirozeným místem setkávání AI nadšenců z řad našich poradců i klientů. Věříme, že z jejich interakce může vzejít řada zajímavých inovací a nápadů, které využijeme v našem poradenství,” pokračuje Petr Ropický s tím, že poradenství ve Future Labu budou poskytovat bankéři s využitím AI technologií. „Způsob jejich vzájemné interakce zde chceme testovat, a proto říkáme, že tato pobočka je pro nás laboratoř. Stále věříme, že největší síla je v kombinaci lidského a digitálního poradenství, což nám potvrzuje i nedávný průzkum, který jsme si nechali zpracovat mezi klienty jednotlivých bank,“ poznamenává Petr Ropický.

Interiér Future Labu odráží jeho experimentální charakter – od rostlin na stropě až po zelený sloup z živých rostlin umístěný u vstupu. V prostoru byl také využit černý barisol, který mění barvu podle obsazenosti jednotlivých místností nebo sklo, které po vstupu do místnosti změní barvu, aby měl klient dostatek soukromí pro schůzku nebo videohovor s bankéřem.

Průzkum: Češi preferují nové technologie. Jednodušší potřeby chtějí řešit digitálně, složitější osobně

Právě z průzkumu agentury Ipsos pro Českou spořitelnu a Evropu v datech mezi více než tisíci respondenty vyplynulo, že 80 % Čechů má pozitivní postoj k novým technologiím. Nejvíce Čechy na používání nových technologií láká jejich snadná dostupnost, zvědavost, co umí a šíře jejich znalostí. Na druhou stranu více než polovina (56 %) dotázaných zmiňuje, že stále preferují osobní kontakt a technologie jako AI avataři nebo asistenti umožňují řešit pouze jednoduché potřeby. „Češi nicméně očekávají, že se nové technologie pro zlepšení služeb klientům nejvíce uplatní v telekomunikacích či v bankovnictví. Například AI bankéř by podle průzkumu mohl být vhodnější než živý bankéř pro provádění jednoduchých úkonů nebo transakcí, naopak pro sjednávání produktů nebo rušení zadaných plateb či hlášení podvodů jednoznačně preferují komunikaci s živým člověkem,“ dodává Petr Ropický.

Future Lab má své zóny finančního zdraví

Future Lab není jen místem, kde klienti mohou komplexně řešit své finanční potřeby, ale zároveň zde mohou i zážitkovou formou v jednotlivých zónách otestovat své finanční zdraví v podobě interaktivních miniher. Návštěvníci moderní pobočky si zde mohou například nastavit své vysněné cíle, zjistit, jak pracují se svým finančním rozpočtem, co obnáší bydlení v nájmu a ve vlastním, na co nezapomínat při pořizování bydlení, stejně tak si zde mohou projít, na jaké životní situace je dobré se pojistit. U každé zóny finančního zdraví si návštěvník může domluvit schůzku s bankéřem nebo se ho rovnou ujme Future Lab expert, aby s ním prošel, jak lze “vysněné” budoucnosti dosáhnout.  V prostoru pobočky je i místo pro pořádání přednášek, diskusí a komunitních aktivit s pravidelnou frekvencí.

Součástí pobočky je i velká imerzivní LED obrazovka, na které návštěvníci uvidí zajímavé informace založené na datech České spořitelny a Českého statistického úřadu. Ať už jde o části jednotlivých zón, které návštěvníky nejvíce zajímají, jak se vyvíjí ceny nemovitostí v posledních letech, jaká je návštěvnost digitálního bankovnictví George nebo jak se zvyšuje počet investorů banky. Nebude chybět ani program akcí na nejbližší období a možnost se na ně snadno zaregistrovat přes QR kód.

Služby „za hranicí bankovnictví“

Návštěvníci Future Labu si na pobočce mohou vyzkoušet i služby, které jsou „za hranicí bankovnictví“. Nachází se zde Zóna fyzického zdraví, kterou Spořitelna zajistila návštěvníkům Future Labu u smluvního partnera. Ten dokáže s využitím moderních AI technologií například změřit klientům tep, tlak, tělesnou teplotu či okysličení krve a poté pomocí AI avatara zprostředkuje výsledky měření a popíše potenciální zdravotní komplikace, na které je dobré se preventivně zaměřit. Také zde bude virtuální instruktorka cvičení, která návštěvníky naučí, jak se správně protáhnout, pokud mají sedavé zaměstnání, aby se cítili fit. „Vycházíme z předpokladu, že pokud je člověk dlouhodobě nemocný, má horší kontrolu nad svým finančním rozpočtem,“ dodává Petr Ropický s tím, že vůbec poprvé si banka ve Future Labu vyzkouší i prodej vlastního merche.

Více o Future Labu na:  https://www.csas.cz/futurelab

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:

Profil České spořitelny

Jsme nejstarší českou bankou. Od roku 1825 je naší misí podporovat finanční zdraví a prosperitu klientů, komunit a celé společnosti. Jsme největší bankou v České republice s více než 4,5 miliony klientů a zároveň bankou nejdostupnější – disponujeme největší sítí poboček a bankomatů a naše digitální bankovnictví George je nejvyužívanější bankovní aplikací na českém trhu. Máme relevantní nabídku pro všechny typy zákazníků, ať jde o individuální klientelu, drobné podnikatele, malé a střední firmy nebo velké korporace a klienty z veřejného sektoru. Od roku 2000 jsme součástí evropské bankovní skupiny Erste. Naše postavení nám dovoluje udávat trend v technologických a digitálních inovacích a zavádění nových služeb a produktů.

  • Jsme první bankou, která se stará o finanční zdraví klientů. Veřejně jsme se zavázali:
    • Pomáhat všem našim klientům vytvářet finanční rezervu na nenadálé výdaje
    • Zpřístupnit kvalitní finanční vzdělávání všem dětem v České republice
    • Pomoci všem našim klientům vytvářet dlouhodobou finanční rezervu
    • Financovat transformaci českých firem směrem k jejich větší konkurenceschopnosti na globálních trzích
  • Zaujímáme vedoucí tržní pozici v oblasti retailových i firemních úvěrů, hypoték i v celkových vkladech. Našich služeb využívá každá druhá municipalita v České republice.
  • Naše internetové a mobilní bankovnictví George má takřka 3 miliony uživatelů a je nejvyužívanější bankovní digitální službou na trhu.
  • Nadace České spořitelny je největší bankovní nadací v ČR. Zaměřuje se především na podporu systémových změn ve vzdělávání a rozvoj finanční gramotnosti u dětí a mladých lidí. Nadace do podpory vzdělávacích projektů investuje každý rok desítky milionů korun.

 

PANASONIC DIGITALIZUJE SMT VÝROBU VE SPOLEČNOSTI DELTEC PRO RYCHLEJŠÍ A EFEKTIVNÍ VÝROBU

Společnosti DELTEC Group a Panasonic zvyšují efektivitu a sledovatelnost výroby SMT pomocí jednotného digitálního ekosystému – od příjmu zboží až po konečnou montáž.

Mnichov, DE. 11. listopadu 2025 Skupina DELTEC, přední poskytovatel EMS specializující se na vysoce kvalitní elektronické sestavy, uzavřela partnerství se společností Panasonic a jejími partnery Inovaxe a B4Creation, aby digitalizovala výrobu technologie povrchové montáže (SMT). Tento krok představuje významný posun v logistice materiálu, sledovatelnosti a efektivitě výroby v bavorském závodě skupiny DELTEC Group o rozloze 4 000 m² ve Furth im Wald.

Řešení problému transparentnosti a efektivity materiálů

Kvůli roztříštěným systémům, neorganizovanému skladování materiálu, ručnímu sběru dat a omezené sledovatelnosti od začátku do konce potřebovala společnost DELTEC Group zefektivnit své operace, zlepšit manipulaci s materiálem a výrazně zkrátit dobu vyhledávání komponent. Cílem bylo získat přehled o klíčových ukazatelích výkonnosti a celkové efektivitě zařízení (OEE) v reálném čase a zároveň minimalizovat neplánované odstávky a dlouhé prostoje při změnách výroby.

Skupina DELTEC zavedla plně integrovaný systém řízení výroby a materiálu Just in Time (JIT) a Just in Sequence (JIS). Řešení je poháněno softwarem pro provádění výroby Panasonic PanaCIM, inteligentními skladovými řešeními Inovaxe a platformou pro sledovatelnost B4Creation. Pokrývá skladovou logistiku, výrobu SMT a technologii průchozích otvorů (THT), ruční montáž i konfiguraci finálního produktu.

Inteligentní logistika materiálu pro maximální efektivitu

Mezi klíčové inovace digitální transformace skupiny DELTEC patří:

  • Navádění pick-by-light a strukturované skladování pro rychlejší kompletaci a snížení doby vyhledávání.
  • Chytré ověření role a sledování polohy pro eliminaci chyb při načítání.
  • Sledování zásob v reálném čase a automatizovaná cyklická inventura pro optimalizované stavy zásob.
  • Vertikální karuselový skladovací systém Kardex Pater Noster, který optimalizuje dostupnost materiálu v dílně a šetří místo.

Materiály jsou sledovány od příjmu až po stroje pomocí systému Reel ID společnosti PanaCIM. To umožňuje prediktivní plánování, automatické doplňování a plný přehled o umístění komponent a jejich množství.

Špičková linka SMT pro škálovatelnou výrobu

Výroba SMT společnosti DELTEC Group nyní zahrnuje tiskárnu pájecí pasty SPG2 pro vysoce přesný tisk, modulární osazovací stroje NPM-W2, NPM-WX a NPM-DX společnosti Panasonic a automatizovaný software pro monitorování výroby a chytrou údržbu. Všechna data jsou digitálně spravována prostřednictvím výrobního informačního systému PanaCIM.

Pokročilá sledovatelnost a automatizace KPI

Kromě logistiky materiálů představily společnosti Panasonic a B4Creation novou linku THT se softwarem pro dohledatelnost podle návrhu (TBD). Ta automatizuje konfiguraci výrobků, detekci vad a správu materiálu a zároveň generuje KPI v reálném čase, včetně výtěžnosti prvního průchodu (FPY) a OEE.

„Řešení PanaCIM mění pravidla hry pro naše zaměstnance. Můžete přesně vidět, kde se materiál nachází, a efektivně jej připravit. V důsledku toho se výrazně zkrátila doba vychystávání a vyhledávání. Automatizované generování KPI nám poskytuje plnou transparentnost našeho výrobního výkonu, a to za všech okolností, a okamžitě upozorňuje na to, kde je třeba podniknout kroky k dalšímu zlepšení kvality a efektivity,“ řekl Thomas Fischer, vedoucí technologie a údržby ve společnosti DELTEC Group.

Chcete-li si přečíst celou případovou studii skupiny DELTEC, klikněte zde: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/case-studies/digital-transformation-smt-production-efficient-material-machine

O skupině Panasonic

Skupina Panasonic, která byla založena v roce 1918 a dnes je světovým lídrem ve vývoji inovativních technologií a řešení pro širokou škálu aplikací v oblasti spotřební elektroniky, bydlení, zařízení, B2B řešení a energetiky po celém světě, přešla 1. dubna 2022 na systém provozních společností, přičemž společnost Panasonic Holdings Corporation sloužila jako holdingová společnost. Skupina vykázala za rok končící 31. března 2025 konsolidované čisté tržby ve výši 51,6 miliardy eur (8 458,2 miliardy jenů). Chcete-li se dozvědět více o skupině Panasonic, navštivte: https://holdings.panasonic/global/

O společnosti Panasonic Connect Europe

Společnost Panasonic Connect Europe zahájila činnost 1. října 2021 a vytvořila novou agilní organizaci zaměřenou na B2B.S více než 400 zaměstnanci a v čele s generálním ředitelem Shusuke Aokim si společnost klade za cíl přispívat k úspěchu svých zákazníků inovativními produkty a integrovanými systémy a službami – to vše je navrženo tak, aby naplnilo jeho vizi Change Work, Advance Society a Connect to Tomorrow.

Panasonic Connect Europe sídlí ve Wiesbadenu a skládá se z následujících obchodních jednotek:

  • Obchodní divize mobilních řešení (TOUGHBOOK) poskytuje pracovníkům v první linii bezpečná a spolehlivá technologická řešení pro mobilní práci, včetně odolných notebooků a tabletů.
  • Obchodní divize Media Entertainment zahrnující řešení vizuálních systémů, která nabízejí řadu vysoce jasných a spolehlivých projektorů, stejně jako vysoce kvalitní displeje; a Broadcast & ProAV nabízející řešení Smart Live Production z komplexního portfolia sestávajícího z PTZ a systémových kamer, videokamer, platformy Kairos IT/IP, přepínačů a robotických řešení, která jsou široce používána pro snímání živých událostí, sportovní produkci, televizi a studia xR.
  • Výzkum a vývoj se zaměřuje na softwarově řízená řešení dodavatelského řetězce v reálném průmyslovém prostředí a využívá desetiletí odborných znalostí v oblasti elektroniky, umělé inteligence a robotiky. Posláním je přeměnit společnost Panasonic Connect na předního poskytovatele řešení pro celý dodavatelský řetězec – od výroby až po maloobchod.
  • Panasonic Factory Solutions Europe prodává širokou škálu inteligentních továrních řešení, včetně řešení pro výrobu elektroniky, robotických a svařovacích systémů a inženýrských softwarových řešení.

Pro více informací navštivte: https://eu.connect.panasonic.com

Navštivte stránku Panasonic Connect Europe na LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/

 

Redefinice designu vlajkových smartphonů: realme GT 8 Pro představuje vůbec první vyměnitelný modul fotoaparátu

Nový průlom v estetice vlajkových modelů přináší do světa smartphonů éru osobitosti a hravé kreativity

Šen-čen, Čína – 12. listopadu 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, oznamuje průlomovou designovou inovaci svého nadcházejícího vlajkového modelu GT 8 Pro: vůbec první vyměnitelný modul fotoaparátu v historii smartphonů. realme GT 8 Pro dává uživatelům možnost přizpůsobit si vzhled telefonu způsobem, který dosud nebyl možný, a otevírá tak novou éru individuality ve světě vlajkových zařízení.

V době, kdy se design smartphonů potýká s rostoucí uniformitou a stagnací, se realme odvažuje prolomit zažité standardy na trhu zaplaveném vizuálně totožnými vlajkovými modely. GT 8 Pro přináší vůbec první Switchable Smartphone Camera Bump – vyměnitelný modul fotoaparátu, který se vymyká dlouholetému konceptu pevného „ostrova“ čoček a přináší zcela nový přístup k estetice zařízení.

„Mladí uživatelé chtějí zařízení, která odrážejí jejich osobnost, ale trh s vlajkovými modely je nutí volit mezi téměř totožnými designy,“ uvedl Chase Xu, CMO a viceprezident realme. „Vyměnitelný modul fotoaparátu představuje zcela nový směr. Přináší radost z přizpůsobení a svobodu kombinací, podobně jako stavebnice. Nejde o pouhou funkci, ale je to náš plán, jak znovu definovat design vlajkových modelů: rozmanitý, osobitý a věrný uživateli.“

Tato hardwarová inovace umožňuje uživatelům měnit vzhled telefonu pomocí jednoduchého a příjemného postupu. Stačí odšroubovat původní modul, vybrat nový styl a upevnit jej přesným uzamykacím mechanismem s hmatovým „click“ efektem.

Nový přístup odmítá myšlenku univerzálního designu. Modul fotoaparátu lze snadno vyměnit za jiný styl, například kulatý, hranatý nebo s robotickým motivem, a proměnit tak smartphone z běžného zařízení v osobní módní doplněk. Koncept Color-Mix posouvá možnosti personalizace ještě dál. U každé barevné varianty má modul s robotickým motivem jemně kontrastní odstín vůči tělu telefonu, což podtrhuje individuální styl každého uživatele.

Díky těmto inovacím chce realme stanovit nový standard pro design vlajkových telefonů a proměnit každodenní technologii v hravý, osobitý a prémiový zážitek, který osloví mladé uživatele hledající individualitu i radost z používání.

Nové realme GT 8 Pro kombinuje vizuální atraktivitu s každodenní praktičností. Bude k dispozici ve dvou elegantních odstínech, Diary White a Urban Blue. Jeho ladné křivky jsou tvarovány podle zlatého řezu, zatímco dvojitě zaoblené 2.5D hrany zajišťují pohodlné a jisté držení v ruce. Matný kovový rám a rovný kruhový displej zaručují komfort i při delším používání a vyvažují štíhlý design s ergonomií.

Udržitelnost je jedním z klíčových pilířů GT 8 Pro, které přichází s variantou zadního panelu Paper-like Leather (v barvě Urban Blue). Tento materiál, vyrobený z recyklovaných plastů a textilií, nabízí jedinečnou strukturu, přirozený 3D povrch a zároveň vyniká nízkou hmotností, tenkostí i odolností.

K výrobě se používají přírodní barviva a organický silikonový povlak aplikovaný nástřikem, které eliminují vznik škodlivých vedlejších produktů. Průkopnická technologie Photonic Nano-Carving, použitá vůbec poprvé v oboru, umožňuje gravírování s přesností až 0,02 mm. Celý výrobní proces je certifikován standardem Global Recycled Standard (GRS), což dokazuje, že udržitelnost a prémiová kvalita mohou jít ruku v ruce, a společně představují budoucnost designu vlajkových telefonů.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Opomíjený zdroj úspor pro bytové domy. Nejvíce tepla z nich odchází s odpadní vodou

S teplem z odpadní vody se při energetických úsporách v bytových domech aktuálně pracuje jen výjimečně. Pomocí moderních rekuperačních výměníků lze přitom až 55 procent tohoto tepla opětovně využít pro předehřátí vody studené. Investice do dané technologie se majiteli vrátí v horizontu 5 až 7 let. Instalace zároveň nevyžaduje žádné složité stavební zásahy.

V Česku se nachází necelých 208 000 bytových domů. Drtivá většina z nich byla postavena před rokem 1991, zejména pak v 70. letech, a jejich průměrné stáří přesahuje podle dat Českého statistického úřadu 50 let. I kvůli tomu je celá řada těchto budov energeticky nehospodárných, což nutí SVJ, bytová družstva, obce a další vlastníky investovat do úsporných řešení.

Nevyužitý potenciál odpadní vody

Vedle obvyklých variant v podobě zateplení obálky, výměny oken nebo modernizace kotelen se však často přehlíží možnosti využití tepla, jež z objektu odchází s odpadní vodou. „Na ohřev teplé vody připadá až 60 procent energie, kterou domácnost spotřebuje. Tato teplá voda ze sprch, praček nebo myček pak v praxi jednoduše odchází do kanalizace, a s ní bohužel i potenciál pro možné úspory,“ popisuje Vladimír Brandt, jednatel společnosti Akire.

Energeticky úspornější alternativu nabízí v daném směru technologie zpětného získávání tepla z odpadní vody. Při jejím využití projde veškerá odpadní voda z bytového domu nejprve přes centrální rekuperační výměník, který z ní odebere teplo a předá ho studené vodě přiváděné zpět do systému. „Díky tomu tepelná čerpadla, kotle nebo výměníkové stanice ohřívají již vodu předehřátou, což znamená velkou úsporu nákladů,“ vysvětluje zástupce společnosti Akire, která má tuto technologii v Česku patentovanou.

Instalace bez stavebních úprav

Celý systém funguje zcela automaticky, bez potřeby čerpadel nebo elektrického pohonu, a je navíc prakticky bezúdržbový. „Nejnovější varianta rekuperačního výměníku zároveň nevyžaduje oddělení šedé a splaškové vody. Díky tomu je ideální právě i do stávajících bytových domů a instalace se obejde bez výrazných stavebních úprav,“ doplňuje Vladimír Brandt. Jedinou nutnou podmínkou je, že objekt musí mít centrální ohřev teplé vody, která se následně rozvádí po objektu do míst spotřeby.

Samotný rekuperační výměník má podobu kompaktní válcové nádoby napojené na hlavní odpadní potrubí. Nejčastěji se instaluje do sklepních místností bytových domů, případně vně objektu.

Investice zpět do 5 až 7 let

Rekuperační výměník určený pro stávající bytové domy dokáže z odcházející odpadní vody odebrat až 55 procent jejího tepla. Životnost zařízení dosahuje 20 až 25 let, přičemž návratnost investice se pohybuje v horizontu 5 až 7 let. Na projekt lze zároveň čerpat i dotační podporu z programu Nová zelená úsporám. „Ta dosahuje výše 15 tisíc korun na bytovou jednotku. Pokud se objekt nachází v majetku města či obce, jde dokonce o 25 tisíc na jednotku,“ uzavírá Vladimír Brandt.

O společnosti Akire a technologii Akiretherm

Společnost Akire je český výrobce a inovátor v oblasti rekuperace tepla z odpadních vod. Vyvíjí a vyrábí zařízení Akiretherm, které umožňuje zpětné získávání až 80 % tepla z odtékající šedé nebo splaškové vody. Tím významně snižuje energetickou náročnost rodinných i bytových domů, hotelů či průmyslových provozů. Technologie Akiretherm je plně automatická a nepotřebuje elektřinu ani obsluhu, funguje čistě na fyzikálních principech proudění vody. Díky dlouhé životnosti, minimální údržbě a rychlé návratnosti investice představuje ekologické, tiché a spolehlivé řešení, které šetří peníze i životní prostředí.

Podvodníci zneužívají IČO společnosti Venture Club Invest s.r.o. k lákání rychlého výdělku

Společnost se od aktivit důrazně distancuje a varuje veřejnost před zakládáním účtů na cizí pokyn

Praha, 11. listopadu 2025 – Společnost Venture Club Invest s.r.o. (IČO 06503829) upozorňuje, že její identifikační číslo je zneužíváno třetími osobami v nabídkách rychlého výdělku, které se šíří zejména prostřednictvím sociálních sítí a komunikačních platforem (např. Facebook, WhatsApp), včetně využití placené reklamy. V těchto nabídkách jsou lidé za finanční odměnu nabádáni, aby si zakládali bankovní účty na své jméno podle pokynů neznámé osoby.

Tyto aktivity nemají se společností Venture Club Invest s.r.o. ani s investičním klubem Venture Club žádnou souvislost. Jde o zcela cizí a neautorizované jednání, které může naplňovat znaky trestné činnosti.

„Zdůrazňujeme, že Venture Club nikdy nikoho nežádá, aby si zakládal bankovní účty podle instrukcí přes chat, WhatsApp nebo sociální sítě, a už vůbec ne za jednorázovou hotovostní odměnu. Tyto nabídky jsou podvodné a naše IČO je v nich zneužito jen k vyvolání dojmu důvěryhodnosti,“ upozorňuje Petr Šedivy, CEO Venture Club Invest s.r.o. a předseda výboru Venture Club z.s.

Jak falešná nabídka vypadá?

Podle získaných podkladů probíhá komunikace například pod názvem BankLink. Zájemci je nabízena proplacená cesta do Prahy, kde jim má být předán telefon se SIM kartou. Následně jsou instruováni, aby v několika bankách (např. ČSOB, Raiffeisenbank, UniCredit Bank) založili účty na své jméno právě na tento telefon. Za každý založený účet je slíbena hotovostní odměna vyplacená na místě a další částka po týdnu.

Takto zřízené účty však mohou být následně zneužity k převodům peněz z jiné trestné činnosti. Osoba, která účet založí, přitom nese právní odpovědnost. V krajním případě může být posuzována jako tzv. bílý kůň.

Doporučení veřejnosti

Venture Club Invest s.r.o. doporučuje veřejnosti:

  • nereagovat na jakékoliv nabídky rychlého výdělku výměnou za založení bankovního účtu,
  • nikdy nezakládat účet na pokyn cizí osoby a nevyužívat cizí telefon či SIM kartu,
  • nic nepodepisovat a neposkytovat občanský průkaz ani další osobní údaje lidem, které osobně neznáte,
  • podezřelé nabídky nahlásit Policii ČR a veškerou komunikaci v aplikacích typu WhatsApp nahlásit jako podvod a odesílatele zablokovat.

Společnost zvažuje využití všech dostupných právních prostředků k ochraně svého jména a bude součinná s orgány činnými v trestním řízení.

O Venture Club

Venture Club z.s. je investiční a společenský klub investorů a zájemců o investice, který sdružuje na 290 členů v investiční on-line platformě, provozované servisní organizací klubu, společností Venture Club Invest s.r.o., osoba rizikového kapitálu. Skupina se zaměřuje na vyhledávání, organizování, spoluřízení investic, společenskou a vzdělávací činnost, zprostředkovává svým členům networking. Od roku 2016 přes něj prošly investice o objemu přes 831 milionů Kč, z toho v roce 2024 to bylo přes 160 milionů Kč. Mezi zainvestované projekty patří z již prodaných například všeobecné zdravotní pojištění psů a koček PetExpert a developerský projekt výstavby 108 bytů Klíčanka, z běžících investic projekt pro influencery a značky, největší influencerská agentura v Čechách LaFluence Agency s technologickou částí Trendin, automobilka ZEBRA Group nově s elektrickými užitkovými vozidly, dodavatel úložišť a FVE Greenbuddies Charging, výrobce baterií HE3DA Magna Energy Storage, deep-tech společnost SANEZOO, zabývající se náročnými kontrolami kvality povrchů a strojovým viděním, či poslední investovaná Vím o všem, dodavatel elektronického stavebního deníku Stavar.io. Portfolio členů doplńují pozice ve fondech Rockaway Blockchain Fund, Sigil.fund a Tensor Ventures Fund.

Exit mobile version