Internet se stal dominantním zdrojem pro sledování videoobsahu a televizního vysílání v českých domácnostech. Výrazně už tak vede nejen před kabelovým nebo satelitním příjmem, ale i před sledováním přes klasickou televizní anténu. Návyky mladší generace ukazují, že trend online televize bude sílit, vyplývá z aktuálního výzkumu společnosti NMS Market Research.
Celkem 70 procent českých domácností už využívá internet jako jeden ze zdrojů sledování videoobsahu a televizního vysílání. Anténu pro příjem signálu ke sledování televize a videoobsahu využívá 45 procent domácností. Přitom anténu pro pozemní DVB-T2 vysílání má k dispozici 58 procent domácností, ale ukazuje se, že je už v řadě případů nepoužívaná.
Kabelový nebo satelitní příjem videosignálu je součástí 40 procent domácností, vyplývá z čerstvého výzkumu společnosti NMS Market Research.
Návyky mladých ukazují trend do příštích let
Internet jako hlavní zdroj sledování převládá u mladší generace. Ve věkové skupině 25 až 34 let jej jako hlavní zdroj videoobsahu uvádí 57 procent mladých. To představuje více než dvojnásobek oproti věkové skupině 65+, kde internet jako zdroj videoobsahu preferuje 25 procent diváků.
„Jak bude postupně současná mladší generace stárnout a sledování videoobsahu přes internet se stane hlavním způsobem sledování, bude to znamenat dramaticky vyšší nároky na přenos dat přes mobilní a pevné datové sítě,” vysvětluje Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí.
Význam internetu narostl i meziročně. Na hlavní televizní obrazovce v domácnosti vzrostl podíl sledovaných pořadů přes internet ze 35 procent v roce 2023 na současných 41 procent. Za tímto nárůstem stojí především rostoucí popularita IPTV služeb, zatímco zájem o HbbTV (červené tlačítko) mírně poklesl.
Tři čtvrtiny domácností platí za obsah
Z výzkumu dále vyplývá, že tři čtvrtiny domácností (76 procent) platí za obsah. „Lidé platí jak za samotný příjem různých streamovacích televizních služeb a kanálů přes internet, kabel nebo satelit, tak i za možnost sledovat určité pořady bez reklam,” říká Kamil Kunc, Client Service Director ze společnosti NMS Market Research.
Internet jako zdroj videoobsahu se mění podle typu pořadu. Například pětina sledovaných pořadů na hlavní televizní obrazovce v domácnosti připadá na zpravodajství a v něm jako zdroj mírně převažuje DVB-T2 anténa nad internetem. Naopak u zahraničních seriálů internet jako zdroj videoobsahu na hlavní televizní obrazovce vítězí.
Televizor běží skoro pět a půl hodiny denně
Pokud je v domácnostech zapnuta hlavní televizní obrazovka, běží v průměru 5 hodin a 20 minut denně. Špička sledování nastává po večerním zpravodajství. V době špičky běží televize v 70 procentech domácností, které tento přístroj mají.
Metodologie
Společnost NMS Market Research provedla výzkum pro Asociaci provozovatelů mobilních sítí na reprezentativním vzorku 1 760 respondentů ve věku 15-79 let. Výzkumníci kombinovali online dotazování v Českém národním panelu s osobním dotazováním u populace nad 70 let. Sběr dat proběhl mezi 23. a 29. září 2024.
O agentuře
NMS Market Research je výzkumná agentura s více než 20letou historií. Mimo výzkumu trhu, který poskytuje stovkám klientů z celého světa, zkoumá i politická a společenská témata. Vedle České republiky působí i v dalších zemích v Evropě a také v Asii. NMS je členem mezinárodní organizace ESOMAR a národní organizace SIMAR.
Praha, 26. listopadu 2024 – Období plné radosti, pohody a obdarovávání je za dveřmi – Vánoce. Spolu s nimi přichází i každoroční výzva, najít ten správný dárek pro své nejbližší. HP i letos přináší inspiraci na dárky, které potěší pod každým stromečkem. Ve vánoční nabídce najdete nejen notebooky, ale i praktické tiskárny a vybavení pro hráče. Například HP Pavilion Aero 13 je ideální pro ty, kteří hledají lehký a výkonný notebook pro práci na cestách. Pro ty, kteří potřebují spolehlivou tiskárnu pro domácí použití, nabízíme HP ENVY 6020e, která je snadno nastavitelná a připojitelná ke cloudu. Pro malé i velké hráče jsou tu sluchátka – pro děti přizpůsobená pro jejich velikost a potřeby, pro ty větší bezdrátový headset, díky kterému se ocitnou uprostřed herního světa.
Dárek s umělou inteligencí v útrobách: HP OmniBook X 14
Nejnovější notebook, který má umělou inteligenci zakódovanou už ve svém základu a kombinuje výkon, bezpečnost a styl do jednoho ultramobilního balíčku. Může být osazený procesorem Snapdragon X Elite s dedikovanou NPU, která poskytuje bleskurychlou odezvu při každodenních úkolech, ať už pracujete, studujete nebo tvoříte. NPU navíc zvládá až 45 bilionů operací za sekundu, čímž posouvá využití AI nástrojů přímo na zařízení na zcela novou úroveň. Díky dotykovému 14palcovému displeji s rozlišením 2,2K, technologii Eyesafe pro ochranu očí a rekordní výdrži baterie až 26 hodin tento notebook umožní pracovat i bavit se celý den bez kompromisů. A s váhou pouhých 1,35 kg je ideálním společníkem na cesty.
HP OmniBook X 14 (s procesorem Snapdragon X Plus) je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 29 990 Kč včetně DPH.
Pro kreativce v pohybu: lehoučký notebook HP Pavilion Aero 13
HP Pavilion Aero je díky váze ideální řešení pro ty, kteří s sebou notebook často nosí, a přitom nechtějí rezignovat na výkonnost. Procesor AMD Ryzen spolu technologií Fast Charge umožňují nerušenou práci kdekoliv a kdykoliv. Displej s vysokým rozlišením a svítivostí 400nits zajistí ostrý obraz i při práci venku na sluníčku. On-line hovory si budete užívat díky 5Mpx infračervené kameře a zvuku od Poly Studio. A jak je na tom zařízení z ekologického pohledu? Při výrobě jsou použity recyklované plasty a notebook se pyšní certifikací EPEAT® Gold s certifikací Climate
HP Pavilion Aero 13 je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 23 290 Kč včetně DPH.
Pro práci i zábavu: elegantní all-in-one HP OmniStudio X
Řada výkonných stolních počítačů s procesorem Intel Core Ultra a integrovanou AI si poradí i s těmi nejnáročnějšími úkoly. Ať už pracujete, nebo se bavíte, užijete si obraz v rozlišení až 4K na obrazovce se širokými pozorovacími úhly. Počítač lze pořídit s obrazovkou ve škále od 22 do 34 palců, některé z modelů nabízí také 5Mpx kameru, standardem je HDMI výstup pro druhý monitor. Zařízení se mohou pochlubit certifikátem ENERGY STAR za úsporné a efektivní využití energie.
U autorizovaných partnerů HP pořídíte počítače HP OmniStudio X za doporučenou cenu od 34 390 Kč včetně DPH.
Bezproblémový tisk do školy, práce i pro tvoření: tiskárna HP ENVY 6020e
Snadno nastavitelné all-in-one zařízení se spolehlivým samoopravným Wi-Fi připojením. Se službou HP+ je tiskárna připojena ke cloudu a připravená tisknout v podstatě odkudkoliv. Díky aplikaci HP Smart jde tisknout, skenovat a kopírovat dokumenty také z chytrého telefonu. Můžete využít i předplatné služby Instant Ink, takže vám nikdy nedojde inkoust. Tiskárna HP ENVY 6020e All-in-One je univerzál vhodný pro potřeby celé rodiny.
HP ENVY 6020e je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 1 599 Kč včetně DPH.
Pro domácí kancelář: tiskárna HP LaserJet MFP M140w
Nejmenší multifunkční laserová tiskárna HP poskytuje efektivní a cenově dostupný výkon s profesionální kvalitou tisku. Hodí se domů i do kanceláře, díky kompaktním rozměrům se vejde kamkoli. S aplikací HP Smart můžete z mobilního telefonu snadno skenovat a sdílet obsah přes Dropbox, Disk Google nebo cloud. Technologie HP Auto-On/Off šetří energii bez ztráty výkonu.
HP LaserJet MFP M140w je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 3 599 Kč včetně DPH.
Výkon stolního počítače v notebooku: herní HP Victus 15
Notebook HP Victus 15 je v nabídce v mnoha konfiguracích – od základních až po modely, které poskytují výkon na úrovni stolní sestavy. I ty nejnáročnější hry si užijete na konfiguraci s výkonným procesorem AMD, skvělou grafikou NVIDIA GeForce RTX 4060, 144Hz displejem FHD s antireflexní úpravou a minimálními okraji. Vylepšené chlazení pak zajistí, že můžete hrát od rána do večera. Model s působivým designem je navíc k dispozici v mnoha barevných variantách.
HP Victus 15 v uvedené konfiguraci je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 29 790 Kč včetně DPH.
Pro náruživé hráče: bezdrátová klávesnice HyperX Alloy Rise 75 a myš HyperX Pulsefire Haste 2
Nová herní zařízení značky HyperX jsou určená především pro náruživé akční hráče, kteří ocení jejich unikátní vlastnosti. Jednou z hlavních předností klávesnice Alloy Rise 75 je impozantní výdrž baterie –na jedno nabití funguje až 1 500 hodin, se zapnutým podsvícením RGB až 80 hodin. Díky senzoru okolního světla se navíc podsvícení přizpůsobuje okolnímu prostředí. Klávesnici si můžete upravit zcela podle svých představ – horní desky, klávesy a spínače lze měnit i za provozu.
Ultralehká herní myš HyperX Pulsefire Haste 2 díky své hmotnosti pouhých 53 gramů a symetrickému designu poskytuje maximální pohodlí i při dlouhých herních seancích. Snímač s rozlišením až 26 000 DPI zajišťuje precizní a rychlé reakce, což ocení jak profesionální hráči, tak nadšení amatéři. Díky odolným spínačům s životností až 100 milionů kliknutí a flexibilnímu kabelu HyperFlex 2 je tato myš ideálním dárkem pro každého, kdo chce posunout své herní dovednosti na vyšší úroveň.
Klávesice HyperX Alloy Rise 75 v bezdrátové verzi je u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 5 799 Kč, myš pořídíte za 1 649 Kč (obě ceny jsou uvedené včetně DPH).
Speciálně navrženo pro dětská ouška: HyperX Cloud Mini
HyperX Cloud Mini jsou pohodlná sluchátka pro vycházející herní hvězdy. Díky nízké hmotnosti a velikosti jsou ideální pro mladší hráče ve věku od 8 do 12 let. Mají velikost hlavového mostu přizpůsobenou pro dětskou hlavu, takže oproti „dospělým“ sluchátkům netlačí a přesně sednou. Navíc chrání uši, protože potlačují zvuky nad úroveň 85 dB. Headset nabízí kvalitní mikrofon s možností ztlumení odklopením. Cloud Mini lze snadno propojit s libovolným zařízením s 3,5mm konektorem: ať už malý herní maniak používá mobil, Chromebook, Nintendo Switch, PlayStation, počítač, Steam Deck nebo jiné zařízení.
HyperX Cloud Mini jsou u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 749 Kč včetně DPH.
Nechte se pohltit herními světy: HyperX Cloud III Wireless
HyperX Cloud III Wireless jsou komfortní bezdrátová herní sluchátka s výdrží baterie až 120 hodin. Jak už bylo obvyklé u předcházejících modelů, díky speciální vyvážené konstrukci a kvalitním materiálům poskytují maximální pohodlí i při dlouhodobém hraní. Propracovaný design uzavřených náušníků eliminuje rušivé okolní zvuky a výkonné 53mm měniče zajistí do detailu vyladěný dynamický zvuk, který zcela vtáhne do herního světa. Rychlé a spolehlivé 2,4GHz připojení umožňuje zbavit se kabelů. Vylepšený mikrofon s potlačením šumu zajišťuje čistou komunikaci, ovládání hlasitosti a ztlumení mikrofonu je snadno dostupné na náušníku. Headset je kompatibilní s PC, PS5 i Nintendo Switch.
Sluchátka HyperX Cloud III Wireless jsou u autorizovaných partnerů HP ke koupi za doporučenou cenu 2 799 Kč včetně DPH.
Praktické a propracované: batohy a brašny na notebooky
Batoh HP 15,6″ Modular je lehký a odolný batoh na notebook o velikosti 15,6 palců, který nabízí flexibilitu tří produktů v jednom – můžete jej použít jako celý batoh, nebo oddělit pouzdro a obal, když cestujete nalehko. Je vyrobený z voděodolného polyesterového kepru a nabízí 3letou záruku. Objem 27 l a množství vnitřních a vnějších kapes poskytují přehledný prostor, před deštěm batoh ochrání speciální pláštěnka. Samozřejmostí je odnímatelný popruh. Batoh je vhodný pro každodenní pochůzky i náročnější cestování.
Modulární taška HP 15,6″ také kombinuje tři funkce – lze ji použít jako prostornou brašnu přes rameno, tenkou tašku na notebook nebo crossbody tašku. Prostě si ji snadno přizpůsobíte podle svých potřeb. Je vyrobená z voděodolného keprového polyesteru a využijete ji pro krátké i náročnější cesty. Nabízí objem 22 l a několik kapes, včetně průchodů pro kabely a samolepicí tkaniny, která drží věci na místě, bezpečnost obsahu zajistí uzamykatelné zipy.
U autorizovaných partnerů HP pořídíte batoh i brašnu za stejnou doporučenou cenu, 1 599 Kč včetně DPH.
Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.
Black Friday 2024 přináší mimořádné slevy na Microsoft Office a Windows prostřednictvím akčního výprodeje Godeal24. Tyto nabídky nejenže poskytují vynikající poměr ceny a kvality, ale také zajišťují přístup k nejnovějším funkcím a aktualizacím. Pojďme se podívat na nejlepší nabídky, které letos můžete využít!
Nejúžasnější nabídky na Microsoft Office
Jednou z nejchytřejších investic tohoto Black Friday je nákup doživotní licence Office 2021 Pro za pouhých 889 Kč. Office 2021 Pro se pyšní klíčovými funkcemi, jako je reálná spolupráce při úpravách dokumentů napříč aplikacemi. Díky bezproblémové integraci Microsoft Teams, která chybí v Office 2019 a Office 2024, je tato verze ideální pro efektivní týmovou práci.
Pro ty, kteří hledají nejlevnější Office balíček, je tu Office 2016 Pro za výhodných 387 Kč. Tento balíček je ideální pro uživatele starších verzí Windows, například Windows 7. Všechny zmíněné produktové balíčky jsou bez nutnosti předplatného, což znamená, že jednorázově zaplatíte a můžete Office používat neomezeně dlouho.
Výhodný upgrade na Windows 11 Pro
Před tím, než přestane Windows 10 Pro dostávat bezpečnostní aktualizace dne 14. října 2025, je Black Friday ideální čas na upgrade na nejnovější verzi – Windows 11 Pro. Během akce můžete získat klíč pro Windows 11 Pro za pouhých 335 Kč, což je nejnižší cena v roce. Pokud preferujete stále používat Windows 10 Pro, můžete si jej zakoupit za 209 Kč.
Tato nabídka je nejvýhodnější právě nyní, protože zajišťuje, že budete mít přístup k nejnovějším bezpečnostním funkcím a vylepšením, které Microsoft pravidelně přináší.
Kdy a kde nakupovat
Akční nabídky Black Friday od Godeal24 jsou platné od 25. listopadu do 1. prosince 2024. Během této doby budete mít možnost využít slevy na širokou škálu produktů, včetně Microsoft Office a Windows. Nepropásněte tuto jedinečnou příležitost, jak si pořídit špičkový software za zlomek původní ceny.
Nepřeplácejte – získejte levné klíče balíku Office ještě dnes!
Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.
Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!
SHIELD TV a SHIELD TV Pro je možné po omezenou dobu zakoupit za akční cenu a získat k němu také předplatné GeForce NOW.
Od dnešního dne, tedy pondělí 25. listopadu, do příštího pondělí 2. prosince je možné při nákupu SHIELD TV nebo SHIELD TV Pro ušetřit až 850 Kč a k tomu zdarma získat měsíční členství GeForce NOW Ultimate v hodnotě dalších 599 Kč! Ke 4K HDR obsahu z populárních streamovacích služeb, pokročilému AI upscalingu a podpoře bezztrátového zvuku zákazníci získají také možnost hrát v cloudu s výkonem GeForce RTX 4080, což s blížícími se vánočními svátky jistě ocení. Díky tomu si naplno mohou vyzkoušet ray tracing i DLSS ve 4K při 120 FPS. Služba podporuje již více než 2000 her, které je možné spustit ihned bez nutnosti čekat na jejich stažení nebo instalaci. Úroveň Ultimate také nabízí přednostní přístup do služby.
PRAHA, 25. listopadu 2024 – Přestože je internet domovem miliard různých webů, databází, sociálních sítí, cloudů a dalších platforem, pouze šest největších společností produkuje více internetového provozu než všechny ostatní dohromady. Americká šestice firem MAMAAN, neboli Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix zodpovídá za více než polovinu veškerého internetového provozu. Do TOP 8 se však zapojují další dvě velká jména: TikTok a Disney+. Vyplývá to z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.
„Pokud bychom sečetli šestici společností MAMAAN, Disney+ a TikTok, došli bychom k závěru, že těchto osm společností tvoří více než dvě třetiny veškerého provozu na internetu. Zejména TikTok nám pak ukazuje, že žádná pozice není neotřesitelná. Můžeme u něj totiž pozorovat opravdu raketový růst využití dat v meziročním srovnání. Podle analýzy Sandvine z minulého roku nebyl TikTok zařazen ani mezi prvních šest míst a dnes je jeho celkový provoz vyšší než u Apple nebo Microsoftu. Pokud se zaměříme na čísla u mobilního provozu, tam se TikTok katapultoval na třetí místo hned za Metu a Alphabet. Naopak stagnaci provozu vidíme u společností MAMAAN, u nichž se čísla mobilního provozu oproti loňskému roku téměř nezměnily,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.
„Alphabet produkuje 18 % provozu na fixních sítích (domácí wi-fi) a 20 % na mobilních sítích (mobilní data), tedy téměř shodně. Podíl Mety na mobilních platformách činí 22 %, zatímco na fixních je to pouze 11 %. TikTok, podobně jako Meta, má s 12 % mnohem větší podíl na mobilních sítích, zatímco u fixních sítí se pohybuje jenom na 6 %. Další v pořadí je pak streamovací služba Netflix, která má naopak 9% podíl na fixních sítích, zatímco na mobilních ztrácí a zaujímá 5 %. Podobně vypadají také čísla další streamovací služby Disney+, u které čísla ukazují 4 % u fixních a 2 % u mobilních sítí,“ dodává Michal Štusák.
Tato data ukazují, že zatímco služby Google lidé využívají v podobné míře doma i venku, sociální sítě, především Facebook, Instagram a TikTok, jsou sledované převážně venku. Filmy nebo seriály na Neflixu nebo Disney+ si uživatelé pouští spíše doma.
O Sandvine
Sandvine se specializuje na optimalizaci kvality uživatelských zkušeností aplikací (App QoE), což je klíčový ukazatel spokojenosti zákazníků telekomunikačních služeb. Díky kombinaci správy dat a síťové inteligence dokáže Sandvine přesně analyzovat a klasifikovat internetový provoz. Pomocí strojového učení pomáhá poskytovatelům služeb efektivně řešit problémy s kvalitou aplikací a zlepšovat provozní efektivitu.
O společnosti ComSource
Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.
Milestone Systems, přední světový poskytovatel softwaru správy videa (VMS) založeného na otevřené platformě, vydává aktualizaci R2 2024 své platformy XProtect. Nová verze softwaru přináší cloudovou službu XProtect Remote Manager, která zvyšuje hodnotu předplatného Care Plus. Aktualizace také obsahuje vylepšení uživatelského prostředí a rozšířenou jazykovou podporu.
Zvýšení hodnoty Care Plus
V reakci na to, že organizace hledají stále flexibilnější a efektivnější způsoby správy svých bezpečnostních kamerových systémů, rozšiřuje Milestone hodnotu svého předplatného Care Plus. Společnost v nové verzi svého VMS představuje XProtect Remote Manager, službu propojenou s cloudem, která umožňuje správcům sledovat s pomocí prohlížeče stav všech distribuovaných instalací v rámci platformy XProtect v jednom přehledu, a to odkudkoli.
XProtect Remote Manager umožňuje správcům:
zobrazovat v reálném čase kondici a stav zařízení a serverů na více místech,
spravovat základní nastavení kamer na dálku,
přidělit, nebo naopak odebrat přístup ke stanovišti zákazníka prodejci platformy.
I když je služba XProtect Remote Manager stále v rané fázi, představuje významný krok v cloudové strategii Milestone a pokládá základy budoucího vylepšení a schopnosti. Nejnovější verze platformy XProtect také obsahuje aktualizace zaměřené na zlepšení uživatelského rozhraní a rozšíření globální dostupnosti:
nové rozvržení videomřížky v mobilních klientech pro tablety optimalizuje využití prostoru a zlepšuje viditelnost,
rozšířená jazyková podpora,
přepracovaný plugin XProtect 360 Split View, zlepšená rychlost načítání videa, snížená spotřebu paměti a zlepšení celkové stability platformy pro uživatele pracující s 360stupňovými kamerami.
Výše uvedené aktualizace odrážejí pokračující snahu společnosti Milestone inovovat a její schopnost reagovat na potřeby zákazníků. Neustálým zdokonalováním platformy a zkoumáním nových technologií se Milestone snaží poskytovat řešení správy videa, která nejen splňují současné požadavky, ale jsou zároveň „future-proof“, tedy přizpůsobitelná budoucím výzvám v bezpečnostním průmyslu.
O platformě XProtect
Software pro správu videa Milestone XProtect založený na otevřené platformě aktuálně podporuje více než 14 700 různých bezpečnostních zařízení více než od 700 předních výrobců v oboru. Mezi technologické partnery patří výrobci síťových kamer, NVR, cloudových technologií, přístupových systémů, poplašných a detekčních systémů, videoanalytik, technologie GPS, laserových skenerů, schránek tísňového volání a mnoha dalších.
O společnosti Milestone Systems
Milestone Systems je předním poskytovatelem softwaru pro videotechnologie řízené daty, a to v oblasti zabezpečení i mimo něj. „Pomáháme světu vidět“, jak zajistit bezpečnost, chránit majetek a zvýšit efektivitu podnikání. Milestone vytváří komunitu založenou na otevřené platformě a podporuje spolupráci a inovace ve vývoji a používání technologie síťového videa díky spolehlivým a škálovatelným řešením, která jsou ověřena na více než 500 000 zákaznických stanovištích po celém světě. Společnost Milestone vznikla v roce 1998 a dnes je samostatnou společností ve skupině Canon. Pro více informací navštivte stránku
Online tržiště refurbed vstupuje na český trh s novou kategorií produktů – repasovanou elektronikou, která je jako nová.
Zařízení jsou odborně repasována, obnovena a důkladně testována. Jsou až o 40 % levnější než nová.
Ve srovnání s nákupem nového zařízení vyprodukují repasované produkty v průměru o 73 % méně elektronického odpadu, o 80 % méně CO₂ a o 90 % méně vody.
Podle průzkumu provedeného ve spolupráci s Fraunhofer Austria
refurbed, evropský lídr v oblasti repasované technologie, oznamuje svůj vstup na český trh.
Jedno z nejrychleji rostoucích online tržišť s repasovanými produkty v Evropě pokračuje v expanzi a vstupuje na nové trhy, čímž dále naplňuje svou strategii stát se předním „one-stop shopem“ pro repasované produkty ve všech oblastech života, bydlení a práce v Evropě – a tím přispět k udržitelnějšímu spotřebitelskému chování.
Repasované produkty refurbed tvoří tzv. ‚třetí kategorii‘ spotřebního zboží. Tato kategorie představuje kompromis mezi novými a použitými produkty, přičemž kombinuje nižší cenu s výhodami udržitelnosti a vysoké kvality.
Kilian Kaminski, spoluzakladatel tohoto online tržiště zaměřeného na repasované produkty, uvádí: „refurbed chce revolučním způsobem změnit vnímání technologií a spotřeby. Věříme, že Česká republika má všechny předpoklady k přijetí uvědomělé spotřeby. Vnímáme, že spotřebitelé mají silný zájem o ekologii, důvěřují obchodníkům s elektronikou a mají rostoucí návyky v online nakupování.“
Zpočátku nabídka produktů na nových trzích zahrne segment repasované spotřební elektroniky: zejména smartphony, notebooky a tablety, které jsou nejsilnějším zdrojem poptávky po profesionálně repasovaných produktech. Postupně bude portfolio rozšířeno o další elektronická zařízení pro domácnost, životní styl a kancelář, včetně sportovních potřeb a dalších kategorií.
Závazek k podpoře cirkulární ekonomiky v celé Evropě
„Silná poptávka po našich repasovaných produktech a vynikající zákaznický servis v regionech Beneluxu a severní i jižní Evropě nás přesvědčily, abychom na základě důkladných datových analýz rozšířili naše trhy. Zvláště mě těší, že vstupem do České republiky poprvé pronikáme na trh ve východní Evropě, který podle našich analýz nabízí obrovský potenciál,“ řekl k expanzi Kaminski.
„Při rozhodování nad nákupem elektroniky se spotřebitelé stále více přiklání k udržitelnosti. Tento trend pozorujeme na všech evropských trzích, na kterých působíme. Proto je pro nás logickým krokem postupně vstupovat na další evropské trhy a tím podporovat globální rozvoj cirkulární ekonomiky,“ dodává.
refurbed je nejrychleji rostoucí online tržiště s repasovanými produkty ve střední Evropě. Společnost byla založena v roce 2017 ve Vídni Peterem Windischhoferem, Kilianem Kaminským a Jürgenem Riedlem a aktuálně zaměstnává přibližně 300 lidí. refurbed nabízí profesionálně repasované produkty s minimálně dvanáctiměsíční zárukou. Portfolio tržiště zahrnuje více než 18 000 produktů, včetně chytrých telefonů, notebooků, tabletů a dalších. V současné době refurbed působí v 12 zemích, včetně Německa, Rakouska, Švédska, Itálie, Irska, Nizozemska, Dánska, Belgie, Finska, Portugalska, České republiky a Švýcarska. Společnost klade důraz na udržitelnou a vědomou spotřebu a propaguje znovuvyužití produktů až do konce jejich životního cyklu v rámci principů cirkulární ekonomiky.
Pozitivní dopad společnosti refurbed na životní prostředí od jejího založení v roce 2017 (s ohledem na konverzi zákazníků, kteří se rozhodli pro repasované výrobky namísto nových):
Snížení emisí CO₂ o 270 000 tun – což odpovídá ročním emisím 58 000 automobilů.
Předcházení vzniku 885 tun elektronického odpadu – což odpovídá hmotnosti 6 modrých velryb nebo téměř 500 automobilů.
Úspora 94 miliard litrů vody – což odpovídá roční spotřebě vody 2 milionů domácností.
Zastropování nefinančních volnočasových benefitů částkou ve výši poloviny průměrné mzdy udělalo mnoha firmám letos čáru přes rozpočet. Nejedna by totiž byla ráda štědřejší, ale nový limit je omezil. Od ledna 2025 se to ale nejspíše změní. Poslanecká sněmovna totiž schválila vyšší limit cílený na zdraví zaměstnanců.
Benefity jsou důležitým střípkem do celé mozaiky spokojenosti zaměstnanců. Mnoho firem proto účelně využívá možnosti přispět například na zdraví, sport nebo dovolenou. Konsolidační balíček ale od ledna 2024 nepeněžní volnočasové benefity zastropoval. „Limit je pro rok 2024 stanovený na polovinu průměrné mzdy. Je zde ale nastavený valorizační mechanismus,“ říká Daniel Čapek, generální ředitel společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity). Pro letošní rok je tak limit na nepeněžní benefity 21 983 korun, od ledna 2025 se zvedne na 23 278 korun (průměrná mzda pro příští rok totiž podle parametrů vyhlášených v nařízení vlády (282/2024 Sb.) činí 46 557 korun). „Osvobození od daně se v tomto případě uplatní například na Cafeterii, benefitní karty, předplatné do divadla, permanentky na sport, či do zoo, ale rovněž na příspěvky na rekreaci zaměstnanců i jejich rodinných příslušníků a na příspěvky na nadstandardní zdravotní péči,“ popisuje Čapek.
Pro zdravotní benefity vyšší limit
Praxe ovšem během necelého roku ukázala, že takové zastropování je pro zaměstnavatele příliš limitující. V reakci na to projednává Poslanecká sněmovna společně s novelou zákona o zaměstnanosti a dalšími změnami zákonů i ten o dani z příjmů fyzických osob. Zde padl pozměňovací návrh, který zavádí vyšší limit pro zdravotní benefity, a to až do výše průměrné mzdy. Poslanci tuto novinku schválili v pátek 22. 11. 2024, účinnost novely by měla být od 1. 1. 2025. Ještě ale musí projít Senátem a být podepsána prezidentem.
„Tento limit je nadstavbou toho stávajícího na volnočasové benefity. Pro rok 2025 se jedná o částku 46 557 korun,“ zdůrazňuje Čapek. „Pro ostatní volnočasové benefity zůstane i nadále limit ve výši poloviny průměrné mzdy, tedy pro příští rok 23 278 korun. A jelikož by se příspěvky zaměřené na zdraví přesunuly do nového limitu, mohli by zaměstnavatelé ten volnočasový směřovat na další oblasti.“
Zdravotní benefity totiž podle poslanci schváleného návrhu bude možné využít na pořízení zboží nebo služeb zdravotního, léčebného, hygienického a obdobného charakteru od zdravotnických zařízení nebo na pořízení zdravotnických prostředků na lékařský předpis. „Například vitamíny na podporu imunity, očkování, rehabilitace či psychologické poradenství by tak od příštího roku mohly být hrazené z nového limitu,“ doplňuje Čapek.
Hlídat dva limity bude složitější
Pro zaměstnavatele tak nastává nutnost hlídat dva různé limity. Do limitů, tedy do částky 46 557 korun u zdravotních benefitů a do částky 23 278 korun u ostatních volnočasových benefitů, totiž plnění nepodléhá na straně zaměstnance zdanění. „Daně a odvody se platí jen tehdy, když zaměstnanci dostanou od svého zaměstnavatele nadlimitní plnění,“ vysvětluje Čapek. Jinými slovy, nadlimitní částka se chová jako mzda. S tím souvisí i povinná administrativa, zaměstnavatel musí u každého zaměstnance pečlivě vést evidenci čerpání benefitů. Od nového roku už ve dvou kategoriích. „S touto zvýšenou administrativou si ale naši klienti nemusí lámat hlavu, jsme připraveni jim pomoci, případně překročení limitu vůbec neumožnit,“ zdůrazňuje Daniel Čapek.
O značce Pluxee
Pluxee (dříve Sodexo Benefity) je přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti. Pomáhá firmám se změnami na pracovním trhu a také naplňovat očekávání zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění.
Pluxee umožňuje svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabízí inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.
Agdata, český lídr v oblasti řešení pro precizní zemědělství, nově nabídne přehled aktuálních i historických burzovních cen důležitých komodit. Data jsou dostupná přímo v systému Agdata a zahrnují nejen Česko, ale i okolní země. Informace zemědělcům pomůžou k zásadně lepší orientaci v cenách a změnách na trhu, vyjednávání s dodavateli a také optimalizaci procesů na farmě.
Lepší přehled o cenách komodit znamená lepší výkupní ceny
Klienti Agdata spravují dohromady 2,2 milionu ha půdy, což je více jak polovina celkového zemědělského půdního fondu v České republice. Společnost, která je lídrem na trhu precizního zemědělství, pomáhá zemědělcům zpracovat data pocházející ze samotné farmy, z pole, ale i satelitů a optimalizovat tak výrobu a procesy na farmě. Nyní přidává zásadní funkci zaměřenou na obchod se zemědělskými komoditami a svým uživatelům umožní sledovat historické i aktuální burzovní ceny komodit.
„Každý zemědělec, který Agdata využívá, má nyní v jednom systému nejen kompletní správu procesů celé farmy a skladových zásob, ale i přehled, jakým způsobem je může zhodnotit. Najít informace o aktuálních cenách konkrétních plodin totiž není vůbec jednoduché a většina zemědělců je nesleduje pravidelně, čehož využívají jejich odběratelé při uzavírání dohod,“ vysvětluje Lukáš Musil, obchodní ředitel Agdata.
Aktuální data každých 15 minut a ceny i z okolních zemí
Ceny komodit jsou dostupné nejen za Česko, ale i další okolní země, ze kterých nejčastěji pocházejí obchodní partneři českých zemědělců, tedy Německo, Rakousko, Slovensko, Polsko a Maďarsko, a je možné si je zobrazit v českých korunách nebo eurech. Aktuální ceny uvádí Agdata podle burzy Euronext, která sídlí v Paříži a má několik poboček ve významných obchodních centrech Evropy. Tato data se aktualizují každých 15 minut a zemědělci mohou díky nim sledovat i tzv. futures, tedy budoucí kontrakty na určitou komoditu. Historická data jsou agregovaná od komise EU a jsou aktualizována jednou týdně.
Systém upozorní na výkyvy cen
Zemědělci v systému najdou 24 nejčastěji obchodovaných komodit, ke kterým v budoucnu přibydou další. Patří k nim krmné i potravinářské obiloviny, luskoviny, dobytek podle stáří i účelu, drůbež nebo vejce podle typu chovu. V systému může každý také sledovat pouze vybrané komodity i s upozorněním na výkyvy cen.
Čeští zemědělci tak mají mnohem lepší šanci dosáhnout výhodnějšího prodeje. „České zemědělce trápí zvyšující se náklady spojené se stagnací výkupních cen. Například pšenice je v současnosti na úrovni cen v roce 2021, přitom některé náklady narostly až o 100 %. Chceme nabídnout lepší, a především aktuální informace o cenách na trhu, aby zemědělci mohli lépe reagovat na vývoj cen. I proto je součástí systému upozornění na uživatelem nastavené hraniční ceny pomocí SMS nebo e-mailu. Pokud komodita výrazně zdraží, nebo naopak zlevní, každý může prakticky okamžitě změnit svou obchodní strategii, aby neuzavřel nevýhodnou smlouvu,“ vysvětluje Lukáš Musil z Agdata.
Uživatelé Agdata se mohou ke službě cen komodit registrovat přímo v systému nebo o přístup požádat podporu na e-mailu nebo telefonu.
O Agdata
Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016. Během čtyř let se platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Určená je pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata SMART pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.
Deset evropských zemí, deset hlavních měst a jejich ikonických památek a přes 100 miliard aktivit v mobilních sítích v jedné melodii. Deutsche Telekom realizoval unikátní projekt, v němž za pomoci umělé inteligence převedl anonymizovaná data ze své sítě do hudební kompozice. Vstupními daty přispěl i český T-Mobile. Výsledkem je audiovizuální skladba Melody of Europe, která symbolicky propojuje Evropu podobně jako mobilní síť.
Kreativní propojení AI s hudbou
Sběr dat proběhl v deseti evropských zemích, kde skupina Deutsche Telekom působí, během června 2024. Datoví experti zaznamenávali aktivity v mobilní síti, jako jsou hovory, textové zprávy nebo využití mobilního internetu. Data byla anonymizována a agregována v souladu s GDPR a následně sloučena do jednoho datového souboru, který celkem obsahoval 109 miliard mobilních aktivit.
Kreativní proces pak zahrnul transformaci dat do podoby zvuku. Zachyceny byly změny provozu v čase a každá aktivita byla převedena na hudební tón – vyšší intenzita odpovídala vyššímu tónu a naopak. Pomocí AI pak experti z Deutsche Telekom zpracovali zvuk na výslednou hudební kompozici. Po finálních úpravách se pak zrodila „Melody of Europe“.
Celý projekt zaujme i po vizuální stránce. Melodii totiž doprovází generativní audiovizuální animace od Hayka Zakoyana, který použil 3D modely ikonických památek ze zapojených hlavních měst. Českou republiku tak v kompozici zastupuje pražský Chrám sv. Víta, který se prolíná s hudebním motivem.
První živé představení Melody of Europe proběhne 27. listopadu v Berlíně na speciální tiskové konferenci Network Day. Skladbu interpretují MISS vio-LINE a DJ Carter ze Soundlabor.
Český T-Mobile již s daty zpracovanými AI pro umělecké účely zkušenosti má – vloni připravil unikátní technologický projekt, který propojoval sport, technologie a právě umění. Šlo o vizualizaci závodu a běžců Jizerské 50, kde hlavním záměrem bylo demonstrovat využití moderních technologií a 5G sítě s přesahem do dalších oblastí.