Vodafone v dubnu: nový iPad 11, repasovaný iPhone 12 a k nákupu Samsungu další mobil za korunu

Pestrá a výhodná velikonoční nabídka Vodafonu zahrnuje třeba nový iPad 11 2025 nebo repasovaný iPhone 12 Pro 128 GB. Ještě v půlce března se nabídka rozrostla také o nejnovější modely řady Samsung Galaxy A. Starší telefon z této řady – Samsung Galaxy A16 5G 128 GB – lze nyní získat spolu s chytrými hodinkami za pouhé 2 Kč k nákupu vybraných telefonů Samsung Galaxy Z Flip6 nebo Samsung Galaxy Z Fold6.

Nejčerstvějším nováčkem v nabídce operátora je Apple iPad 11 2025. Má superrychlý čip A16, Liquid Retina displej, vyspělé fotoaparáty, rychlou Wi-Fi 6, podporu 5G, eSIM a USB-C konektor. V horním tlačítku je integrované Touch ID, které umožňuje otiskem prstu odemknout iPad a přihlásit se do aplikací.

V nabídce je nový iPad ve dvou barvách (modrá a stříbrná) a ve dvou paměťových variantách – 128 GB za 14 477 Kč a 256 GB za 17 477 Kč.

Těm, kteří dbají o životní prostředí a rádi si vychutnají kvalitu za nižší cenu, nabízí Vodafone repasovaný Apple iPhone 12 Pro 128 GB za pouhých 11 977 Kč. iPhone 12 Pro 128 GB od dodavatele Recommerce Group je repasovaný dle nejvyšších standardů RECQ a prošel 56 body přísné kontroly kvality. I když je repasovaný, operátor na něj dává záruční dobu v délce 24 měsíců. Ve výbavě populárního modelu Apple nechybí 6,1“ Super Retina XDR OLED displej, výkonný procesor Apple A14 Bionic (5 nm) a trojitý zadní fotoaparát s rozlišením 12+12+12 Mpix.

Ještě v polovině března stihl operátor do nabídky zahrnout i očekávané nové modely od Samsungu. Samsung Galaxy A26 5G upoutá pozornost designovým zpracováním. Oproti předchozím generacím má větší 6,7″ displej a tenčí 7,7mm rám. Přináší i rychlejší procesor Exynos 1380, pokročilý systém chlazení a 5000mAh baterii. Zadní fotoaparát disponuje třemi objektivy a rozlišením až 50 Mpix. Cenovka 6 977 Kč.

Samsung Galaxy A36 5G se pyšní chytrými funkcemi Awesome Intelligence, které pomáhají, ať už jde o zábavu nebo zjednodušení každodenních úkolů. Perfektně je doplňuje 6,7″ Super AMOLED displej s obnovovací frekvencí 120 Hz, 12MPix přední kamera s HDR videem pro selfies a videa bez šumu i trojitý systém zabezpečení a odolnost dle specifikace IP67. V nabídce jsou dvě paměťové varianty – 128 GB za 8 977 Kč a 256 GB za 9 977 Kč.

Nejpokročilejší z řady je model Samsung Galaxy A56 5G za 11 201 Kč v případě varianty se 128 GB paměti a 11 201 Kč v případě 256 GB. Samsung Galaxy A56 5G má ještě o chlup víc inteligentních funkcí než ostatní modely. Kromě už klasických záležitostí jako Circle to Search nebo AI mazání pozadí si tak můžete vyhrát třeba s funkcí Auto Trim a stříhat videa na pár kliků. Zároveň má mobil větší 6,7″ FHD+ displej s jasem až 1200 nitů a procesor Exynos 1580 s 8 GB operační paměti pro dostatečně silný výkon.

Pestrá velikonoční výslužka

K online nákupu telefonu Samsung Galaxy Z Flip6 (vybrané paměťové a barevné varianty) nebo Samsung Galaxy Z Fold6 (všechny paměťové a barevné varianty) nově získá zákazník nejen chytré hodinky Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm LTE v barvě Graphite, ale i další telefon Samsung Galaxy A16 5G 128 GB v barvě Light Gray za 2 Kč. Nabídka platí do 30. června nebo do vyprodání zásob.

Do vyprodání zásob nabízí operátor k online nákupu chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3 v bílé barvě nebo Huawei Watch GT 4 41mm Elegant Band ve zlaté barvě bezdrátová sluchátka Huawei Freebuds SE 2 za 1 korunu.

K nákupu vybraných nových zařízení a za odprodej starých kusů mohou zákazníci získat až 3 000 Kč v rámci programu Samsung Tradein. Výkupní bonus platí ve výši 3 000 Kč na Samsung Galaxy S24 (základní verze a všechny paměťové a barevné varianty) a ve výši 2 500 Kč na Samsung Galaxy S25, S25+ a S25 Ultra (všechny barvené a paměťové varianty).

Podmínkou je registrace na cashtec.eu/cz/vodafone nebo na novysamsung.cz nejpozději do konce dubna a dokončení registrace v aplikaci Samsung Members a procesu výkupu odprodáním starého zařízení (telefon, tablet nebo chytré hodinky) nejpozději do 14. května. Tento bonus je plně v režii Samsungu, více info na cashtec.eu/cz/vodafone nebo v aplikaci Samsung Members.

V případě nákupu nového Xiaomi 15 nebo Xiaomi 15 Ultra nejpozději 14. dubna lze k odprodeji starého modelu ze série Xiaomi 15 získat až 4 500 Kč jako výkupní bonus. Podmínkou je dokončení registrace do konce dubna na vymenzaxiaomi.cz. Tento bonus je plně v režii Xiaomi, více info na vymenzaxiaomi.cz

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Aktualizace realme UI 6.0 dorazila na všechny telefony GT 6 a 12 Pro. Více než 85 % uživatelů již na novou verzi upgradovalo

Praha, 2. dubna 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, oficiálně oznámilo dokončení aktualizace uživatelského rozhraní realme UI 6.0 pro zařízení řad GT 6 a 12 Pro. Více než 85 % oprávněných uživatelů již na novou verzi přešlo a aktualizace je nyní dostupná pro všechna zařízení v těchto řadách. Zároveň se realme UI 6.0 postupně uvolňuje i pro další modely dostupné v Evropě, včetně zařízení řad 12, 11 a C. Plné pokrytí všech kompatibilních zařízení je plánováno během následujících měsíců.

realme UI 6.0 není jen běžná aktualizace – představuje významný krok vpřed ve spojení stylu, výkonu a inteligentních funkcí. Přináší nový design, vylepšené animace a přechody, které zajišťují plynulejší a přitažlivější uživatelské prostředí. Optimalizuje také systémové prostředky pro rychlejší spouštění aplikací, plynulejší multitasking a omezuje zasekávání. Kromě toho přináší vyšší stabilitu systému, méně pádů aplikací, nižší spotřebu baterie a udržuje konzistentní výkon i při náročnějším používání.

realme vyzývá všechny oprávněné uživatele, aby zkontrolovali dostupnost aktualizace v nastavení svého zařízení ještě dnes, a nepropásli tak nové funkce.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

 

Nejtenčí zakřivený smartphone světa je tu! Infinix Hot 50 Pro+ míří do obchodů

Na český a slovenský trh dorazila novinka, nejvyšší model řady HOT od Infinixu. K prodejcům míří stylový telefon, který zaujme designem a zároveň nezklame výkonem. Nový Infinix Hot 50 Pro+ se chlubí rychlým 33W nabíjením, vyladěným zvukem od JBL a hlavně nejtenčním tělem na světě, když jde o telefony se zaobleným displejem.

Ve střední třídě bývá konkurenčně nabito. Infinix je ale známý tím, že dokáže nabídnout v poměru cena/výkon velmi zajímavé produkty. To se týká i nejvyššího modelu řady HOT, konkrétně modelu HOT 50 Pro+. Telefon splňuje stupeň krytí IP54, což znamená, že je prachotěsný a odolný proti postříkání vodou. Jeho zakřivený displej SlimEdge je chráněn sklem Corning® Gorilla®. A hlavně, Infinix Hot 50 Pro+ je nejtenčím smartphonem na světě se zakřiveným displejem. Také váží jen 162 gramů, takže jde opravdu o model, který uživatel v kapse ani neucítí.

Plocha jeho vnitřních komponent byla zmenšena až o 24 %. Jeho tělo je odolné vůči nečistotám a stopám opotřebení a zároveň se vyznačuje elegantním leskem. Displej má úhlopříčku 6,78 palce a jeho poměr k tělu zařízení činí 90,6 %.

Výdrž, na kterou se můžeš spolehnout
I když je tenký, skrývá v sobě 5000mAh baterii, která tě podrží celý den. A když dojde šťáva? Za 26 minut nabito na 50 % díky rychlonabíjení 33 W. Uvnitř tepe nový procesor Helio G100, který zajistí plynulý chod nejen teď, ale i za pět let – potvrzeno certifikací TÜV SÜD. Navíc AMOLED displej s 120Hz obnovovací frekvencí nabídne bleskovou odezvu a krásné barvy.

Zvuk vyladěný experty z JBL
Jak jsou již zákazníci Infinixu zvyklí, smartphony této značky se mohou pochlubit skvělým zvukem. Ani v případě HOT 50 Pro+ nechybí prémiové ultratenké reproduktory s laděním zvuku od JBL – ideální na poslech hudby, filmů nebo her.

Uživatelé se mohou těšit také na umělou inteligenci. Díky Infinix AI je tvorba obsahu snadnější než kdykoliv předtím. S pomocí umělé inteligence můžete navrhovat grafiku, jednoduše upravovat fotografie i generovat dlouhé texty. To, co dříve vyžadovalo hodiny práce a pokročilé znalosti, nyní zvládnete sami na pár kliknutí.

Dostupnost a speciální akce

Smartphony HOT50 Pro+ jsou k dostání u všech partnerských prodejců Infinix za cenu 5 499 Kč ve variantě 8/256GB. Model je dostupný ve třech barvách: Dreamy Purple, Titanium Grey a Sleek Black.

Specifikace:

HOT50 Pro+
  • 5000mAh baterie s 33W nabíjením po kabelu
  • Je 6,8mm tenký
  • Zaoblený AMOLED dispej se 120Hz obnovovací frekvencí
  • Duální reproduktory se zvukem od JBL
  • Paměť 8/128 GB s možností rozšíření na 16 GB
  • 256GB úložiště
  • MediaTek Procesor Helio G100
  • 48 Mpx hlavní fotoaparát se čtyřnásobným bleskem
  • 8 Mpx přední fotoaparát s bleskem
  • OS Android 14 s XOS 14.5

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

O společnosti Infinix:

Společnost Infinix Mobility, založená v roce 2013, je rychle rostoucí technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení značky Infinix po celém světě. Jedná se o módní, efektivní a cenově dostupná inteligentní zařízení zaměřená na mládež, která poskytují uživatelům po celém světě přístup k nejnovějším technologiím ve své třídě. Více informací naleznete na: http://www.infinixmobility.com/cz

GeForce NOW odhaluje plány na duben

GeForce NOW rozšíří v dubnu knihovnu o 21 her, 8 z nich pak bude možné spustit hned v den jejich vydání. Půjde např. o The Talos Principle: Reawakened (10. dubna), Sunderfolk (23. dubna) nebo Clair Obscur: Expedition 33 (23. dubna). A chybět nebude ani chystaná akční adventura South of Midnight od Compulsion Games, kterou si bude možné vyzkoušet ještě před oficiálním vydáním prostřednictvím Advanced Access.

V dalších týdnech můžete očekávat:

Podvodníci se přesouvají na „bezpečné“ šifrované aplikace jako WhatsApp a Telegram, uvádí Revolut

  • Nový report odhaluje, že platformy společnosti Meta zůstávají největším zdrojem podvodů (54 %), jak uvádí Revolut. Jedná se o třetí po sobě jdoucí období, kdy si Meta drží tuto pozici. V porovnání s platformami Google, na které připadá 0,09 % všech případů podvodů, to dokazuje, že velké technologické společnosti mohou úspěšně bojovat s podvody přímo u zdroje.
  • Nejoblíbenější platformou podvodníků zůstává Facebook, na který připadá 28 % nahlášených podvodů. Konkrétně v Česku objem dosahuje dokonce 40 %. Nejnovější zpráva však ukazuje posun směrem k platformám Whatsapp (21 %) a Telegram (18 %).
  • Revolut opět vyzývá sociální sítě, aby se odprostily od drobných změn a neúčinných pilotních programů a přijaly rozhodná opatření, proaktivně odstraňovaly podvodný obsah, ověřovaly inzerenty a zavázaly se podílet se na náhradách pro oběti podvodů, které mají původ na jejich platformách.

PRAHA, 3. dubna 2025 — Revolut, globální fintech s více než 50 miliony zákazníků, zveřejnil svůj třetí report o bezpečnosti spotřebitelů a finanční kriminalitě (Consumer Security and Financial Crime Report), který odhaluje rychle se vyvíjející taktiky podvodníků. Report zdůrazňuje, že zločinci se při zneužívání obětí stále častěji obracejí ke službám šifrovaných chatů, přičemž podíl podvodů pocházejících z aplikací WhatsApp a Telegram v druhé polovině roku 2024 prudce vzrostl. Navzdory tomuto posunu připadá na platformy společnosti Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) dohromady 54 % všech podvodů nahlášených společností Revolut po celém světě, což představuje třetí po sobě jdoucí sledované období, kdy si Meta tuto pozici udržela. V Česku procento podvodů pocházejících z těchto zdrojů dosahuje dokonce 67 %.

Revolut bere podvody a rizika, která představují organizovaní zločinci velmi vážně a jen v roce 2024 zabránil potenciálním podvodům na svých zákaznících v hodnotě více než 700 milionů eur. Společnost neustále vylepšuje bezpečnostní prvky, letos spustila volání v aplikaci, které pomáhá zákazníkům rychle odhalit podvody s vydáváním se za někoho jiného, a současně zavedla systémy detekce podvodů pomocí umělé inteligence, limity transakcí, požadavky na biometrické ověřování a odkazuje na vzdělávací zdroje, které pomáhají uživatelům dostat se k informacím o možných rizicích.

Finanční instituce však nemohou samy bojovat proti obrovskému množství podvodů, vznikajících na platformách sociálních sítí. Klíčová zjištění nejnovějšího reportu společnosti Revolut zdůrazňují:

  • Podvody pocházející z aplikací WhatsApp a Telegram nyní představují více než třetinu nahlášených podvodů (39 %), jelikož zločinci stále častěji využívají šifrované komunikační služby k podvádění svých obětí. Uživatelé jsou přesvědčeni, že tyto platformy jsou bezpečné, ale počet případů pocházejících z Telegramu vzrostl ve druhém pololetí o neuvěřitelných 121 %, zatímco počet případů na WhatsAppu vzrostl o podobně znepokojivých 67 %.
  • Meta zůstává největším zdrojem podvodů – Navzdory růstu v jiných oblastech představují platformy Meta více než polovinu (54 %) podvodů nahlášených společnosti Revolut v celosvětovém měřítku v 2. pololetí 2024.
  • Podvody s nákupy nadále dominují, přičemž podvody se vstupenkami se zaměřují na mladší generace – Navzdory neustále se měnící povaze podvodů zůstává převaha podvodů s nákupy konstantní. Ve druhé polovině roku 2024 byl zaznamenán znepokojivý trend v oblasti podvodů se vstupenkami, kdy se pachatelé zaměřili na mladší demografické skupiny, přičemž naprostou většinu nahlášených případů tvořili jedinci ve věku 17-24 let a 25-34 let (36 %, resp. 38 %).

Tato čísla nejsou jen statistikou, ale představují skutečné lidi, skutečné ztráty a významné narušení důvěry.

Woody Malouf, vedoucí oddělení finanční kriminality v Revolutu, k tomu uvedl: „Podvodníci rychle přizpůsobují své taktiky a stále častěji využívají údajně bezpečné aplikace pro šifrované zprávy, jako jsou WhatsApp a Telegram. Navzdory opakovaným výzvám společnosti Revolut a dalších finančních institucí však platformy sociálních sítí neřeší podvody, které sužují jejich uživatele, a jejich nečinnost není jen nedbalá, ale přímo napomáhá finanční kriminalitě. Potřebujeme okamžitá a rozhodná opatření, nikoliv plané sliby.“

Revolut požaduje více než reaktivní opatření; prosazuje proaktivní zásah, včetně přísnějších ověřovacích procesů pro inzerenty a tvůrce obsahu, důkladného monitorování řízené umělou inteligencí a bezproblémové spolupráce s finančními institucemi a orgány činnými v trestním řízení. Kromě toho Revolut nadále prosazuje závazky společností působících v oblasti sociálních sítí, aby se podílely na náhradách pro oběti podvodů, které vznikly na jejich platformách. Současný stav zůstává nepřijatelný.

Celý report společnosti Revolut o bezpečnosti spotřebitelů a finanční kriminalitě je k dispozici zde [odkaz na report].

REVOLUT

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 Revolut zahájil svou činnost ve Velké Británii, kde nabízel převody a směnu měn. Dnes více než 50 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů společnosti Revolut a měsíčně provede více než 800 milionů transakcí.

V rámci osobních a firemních účtů poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojuje lidi po celém světě.

Analýza FortiGuardLabs: Je nutné se bránit proti vyvíjejícímu se phishingu, nejen na Facebooku

Phishing zůstává jednou z nejrozšířenějších kybernetických bezpečnostních hrozeb na celém světě, která představuje rizika, jako jsou finanční ztráty, krádeže dat a nasazení malwaru. Experti Fortinet z laboratoří FortiGuard Labs nyní zveřejnili analýzu o povaze phishingových kampaní. Vyplývá z ní, že stálým cílem je Facebook, roste phishing v populární hře Roblox a na dalších platformách.

S tím, jak se taktiky stávají sofistikovanějšími, rozšiřují útočníci své cíle napříč různými platformami a službami. Využití umělé inteligence (AI) tyto techniky dále zdokonalilo, takže pokusy o phishing jsou klamavější a hůře odhalitelné. Útočníci stále častěji používají personalizované zprávy a přesvědčivé falešné webové stránky, aby se vyhnuli tradičním bezpečnostním opatřením, což bezpečnostním týmům ztěžuje odhalení.

„Organizace musí posílit svou obranu, aby udržely krok s rychle se vyvíjejícími hrozbami. Tradiční bezpečnostní prostředky, jako jsou e-mailové filtry a blacklisty, mohou blokovat známé hrozby, jsou ale méně účinné proti nově vznikajícím phishingovým útokům a útokům řízeným AI. Tento problém pomáhají řešit Real-time anti-phishing (RTAP) řešení, která využívají AI a strojové učení k identifikaci a zmírnění rozsáhlých phishingových kampaní i cílených spear phishingových útoků v okamžiku jejich vzniku,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Nejnovější trendy v oblasti phishingu

Podle zprávy Verizon DBIR 2024 je medián doby, za kterou se uživatel stane obětí phishingového e-mailu, kratší než 60 sekund. Data o hrozbách shromážděná laboratořemi FortiGuard Labs za posledních několik týdnů odhalují zásadní poznatky o povaze phishingových kampaní a jejich hlavních cílech. Ty poskytují přehled o tom, jak kyberzločinci vyvíjejí své taktiky, aby oslovili nic netušící uživatele.

  1. Facebook je stálým cílem: „Nedávné sledování útoků ukázalo, že Facebook je hlavním cílem phishingových e-mailů. Jeho rozšířené používání a množství osobních údajů spojených s účty jej činí atraktivním pro kyberzločince, kteří se snaží ukrást přihlašovací údaje nebo zneužít data uživatelů. Mnoho phishingových webových stránek se snaží oklamat uživatele tvrzením, že jejich účet byl zablokován nebo že vyžaduje ověření,“ pokračuje Ondřej Šťáhlavský.
  2. Roblox: „V polovině února došlo k nárůstu pokusů o phishing zaměřených na Roblox, oblíbenou herní platformu mezi mladistvými. Phishingové e-maily se objevovaly maskované jako upozornění z účtu nebo oznámení o výhrách a vyzývaly oběti ke kliknutí na škodlivé odkazy nebo k poskytnutí citlivých či osobních údajů,“ dodává Ondřej Šťáhlavský.
  3. Široké zaměření: Cílem phishingových pokusů se také stala široká škála platforem. Patřily mezi ně např:
  • Telegram: hojně používaná a šifrovaná aplikace pro zasílání zpráv.
  • Ionos: německý poskytovatel e-mailových, hostingových a cloudových služeb.
  • Coinbase: oblíbená burza kryptoměn.
  • PayPal: celosvětově používaný online platební systém.
  • Lazada: platforma pro elektronické obchodování působící především v jihovýchodní Asii.
  • iTrust: platforma pro kryptoměny.
  • Vkontakte: ruská platforma sociálních médií.

Informovanost zaměstnanců: Strategický nástroj proti phishingu

S rostoucí sofistikovaností phishingových útoků jsou pro účinnou obranu klíčová adaptivní řešení kybernetické bezpečnosti v reálném čase. Pokročilé funkce FortiGuard proti phishingu založené na AI a strojovém učení poskytují nepřetržitou ochranu tím, že detekují a neutralizují nové techniky phishingu, jakmile se objeví. Díky reakci na hrozby v reálném čase RTAP pomáhá FortiGuard firmám i jednotlivcům chránit jejich digitální prostředí, aby snížili rizika a měli náskok před kyberzločinci.

„Jedním z hlavních důvodů úspěchu phishingových útoků zůstává lidské pochybení, proto je pro obranu zásadní informovanost a vzdělávání zaměstnanců. Školení zaměstnanců v rozpoznávání a hlášení pokusů o phishing může výrazně snížit riziko organizace. Dobře informovaní zaměstnanci slouží jako první linie obrany proti dnešním stále sofistikovanějším taktikám phishingu. Podle zprávy Verizonu, 68 % všech narušení bezpečnosti zahrnuje nezáměrný lidský faktor – buď prostřednictvím sociálního inženýrství, nebo neúmyslných chyb,“ uzavírá Ondřej Šťáhlavský.

XPG pokořilo světový rekord v přetaktování DDR5 pamětí

Taipei, Taiwan, 3. 4. 2025 – Společnost XPG, značka společnosti ADATA a přední světový výrobce pamětí, počítačových komponent a periferií pro hráče a technologické nadšence, upozorňuje na velice úspěšnou spolupráci se společností Gigabyte. Paměti XPG Lancer RGB DDR5, chlazené tekutým dusíkem, dosáhly ohromující rychlosti 12 762 MT/s, a tím překonaly dosavadní světový rekord v přetaktování pamětí DDR5. Tento úspěch byl ověřen mezinárodní renomovanou platformou HWBOT, což umocňuje vedoucí postavení společnosti XPG v oblasti extrémního přetaktování pamětí.

Historický rekord v přetaktování zařídili dva titáni v oboru

Za překonáním rekordu stojí známý overclocker společnosti Gigabyte, HiCookie. Bází sestavy byla základní deska speciálně předurčená pro přetaktování Z890 Aorus Tachyon Ice s procesorem Intel Core Ultra 9 285K a středobodem pak paměti XPG Lancer RGB DDR5.

Optimalizovaný design PCB, možnost ladění a technologie integrovaných obvodů zajišťující stabilní provoz i v extrémním prostředí chlazeném tekutým dusíkem byly klíčovým předpokladem pro překonání světového rekordu.

Základní deska Z890 Aorus Taychon Ice nabízí řadu funkcí zaměřených na přetaktování, včetně tlačítka OverClocking (OC) a režim LN2_SW pro chlazení tekutým dusíkem a významně usnadnila schopnosti procesoru dosáhnout maximálního výkonu v extrémních podmínkách.

Benchmarky řízené za pomoci AI určené pro přetaktování

Jedním z dalších klíčových faktorů pokoření tohoto rekordu v overclockingu byla integrace technologie umělé inteligence. Společnost Gigabyte implementovala strojové učení a umělou inteligenci během vývoje základní desky. To umožnilo precizní identifikaci stěžejních parametrů ovlivňujících výkon i následnou aplikaci optimalizovaného nastavení. Výsledkem je mimo jiné výrazné zlepšení stability a efektivity přetaktování a jasný příklad inovativního využití AI v oblasti extrémního přetaktování a nastavení nového měřítka pro budoucí technologický pokrok.

Paměti XPG Lancer RGB DDR5 jsou zrozeny pro hráče a overclockery

Paměti jsou vybaveny vysoce kvalitními čipy PMIC (Power Management Integrated Circuit) a technologií ECC (Error Correction Code). Nabízí kapacity 16 GB, 32 GB nebo 48 GB a rychlosti od 6000 MT/s do 8000 MT/s. Podporují profily Intel XMP 3.0 a AMD Expo pro uživatelsky snadné přetaktování. Jsou také vybaveny RGB podsvícením, které lze přizpůsobit prostřednictvím softwaru XPG Prime Lighting Control. Paměti XPG Lancer RGB DDR5 tak představují optimální volbu pro všechny herní nadšence nebo milovníky extrémního přetaktování, kteří kladou důraz na výkon a stabilitu.

Rekordní záznam 6381,2 MHz v přetaktování je k dispozici na platformě HWBOT https://hwbot.org/benchmarks/memory_frequency/submissions/5814012?recalculate=true

Pro více informací navštivte https://www.xpg.com.

O značce XPG – Xtreme Performance Gear

Značka XPG (Xtreme Performance Gear) byla založena společností ADATA s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. XPG se snaží vyvíjet produkty, které nabízejí maximální výkon, a úzce spolupracuje s herními a eSport komunitami, aby získala detailní přehled o potřebách uživatelů. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených s podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu. Produkty XPG získaly také řadu renomovaných mezinárodních ocenění, jako jsou iF Design a Good Design za moderní design. XPG aktivně sponzoruje celosvětové eSport soutěže a týmy, aby umožnila dokonalé herní zážitky na nejvyšší úrovni. Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách www.xpg.com.

Dachser roste díky akvizicím

– Obrat skupiny se v roce 2024 zvýšil o 13 procent.
– Rekordní investice v celkové výši přibližně 490 milionů eur. Téměř 400 milionů eur v dalších investicích plánovaných na rok 2025
– Nárůst kontraktní logistiky o dalších téměř 720 000 paletových míst

Globální logistický provider Dachser zaznamenal v roce 2024 výrazný růst a překonal hranici 8 miliard eur (8,027 miliardy eur) s 13procentním nárůstem tržeb. Tato rodinná společnost zaznamenala výrazný meziroční růst i v dalších klíčových ukazatelích, jako je počet zaměstnanců (+3 300), poboček (+56) a paletových míst ve skladech (+720 000).

Tento růst je z velké části díky akvizicím společností DACHSER & FERCAM Italia, Frigoscandia a Brummer, které se v rozvaze v roce 2024 objevují poprvé. V čistě organickém vyjádření, tj. bez akvizic, vyrostla společnost Dachser oproti předchozímu roku o 4,7 %. Motorem růstu byla odolnost její evropské sítě sběrné služby a zvýšení sazeb v leteckých a námořních přepravách. Přepravené objemy vzrostly o 7,6 procenta na přibližně 83,2 milionu zásilek, zatímco tonáž se zvýšila o 10,2 procenta na přibližně 44,1 milionu.

Vývoj obchodu by byl ještě dynamičtější, ale na trhu chyběly růstové impulsy z Německa a Evropy: „Vysoké náklady, slabá průmyslová výroba a pokles osobní spotřeby měly dopad i na naše podnikání. Navíc mnohé krize, kterým dnes čelíme po celém světě, byly pro naše zákazníky, a tedy i pro nás, neustálou zatěžkávací zkouškou,“ říká Burkhard Eling, CEO skupiny Dachser.

Investice během krize posilují konkurenceschopnost

Společnost Dachser využila své finanční stability a síly k významným investicím. V roce 2024 tento logistický provider zdvojnásobil své meziroční výdaje na akvizice společností, na pobočky ve své síti, své zaměstnance, digitální inovace a opatření na ochranu klimatu, jako je například rozšíření e-mobility, a to na přibližně 490 milionů eur. Další investice ve výši téměř 400 milionů eur do sítě společnosti Dachser jsou plánovány na rok 2025. „Ti, kteří v době poklesu moudře a konsistentně investují, budou mít vítr v zádech, až přijde další oživení trhu,“ uvádí Burkhard Eling, a dodává, „v minulosti jsme díky této proticyklické obchodní politice vyšli z krizí silnější a konkurenceschopnější. To se stane i tentokrát.

Počet zaměstnanců skupiny Dachser se v roce 2024 zvýšil o více než 3 300 osob na celkových přibližně 37 300 lidí. Počet poboček se zvýšil o 56 na 433 po celém světě. To odráží i akvizice z předchozího roku v Itálii, severní Evropě, Německu a Rakousku. Poprvé bylo do výsledků zahrnuto také joint venture v Japonsku, založené v roce 2024.

Detailní pohled na vývoj v roce 2024

Obchodní oblast Road Logistics společnosti Dachser, která zahrnuje přepravy a skladování průmyslového a spotřebního zboží (European Logistics) a potravin (Food Logistics), zvýšila v roce 2024 svůj obrat o 10,9 % na 6,4 miliardy eur.

Obchodní divize European Logistics zvýšila své tržby o 8,1 % na přibližně 4,8 miliardy eur. Počet odbavených zásilek vzrostl o 6,5 procenta a tonáž o 2,8 procenta. Vývoj v evropských obchodních jednotkách společnosti Dachser byl ovlivněn vysokým tlakem na náklady v klíčových průmyslových odvětvích, rostoucí citlivostí zákazníků na ceny a vyšší konkurencí na trhu v důsledku slabé poptávky po přepravách a skladování. „Skutečnost, že jsme dokázali růst nejen prostřednictvím akvizic, ale i organicky na zmenšujícím se, stagnujícím trhu, ukazuje důvěru, kterou naši zákazníci vkládají do vysoké spolehlivosti a kvality naší sítě,“ komentuje Burkhard Eling.

Obchodní divize Food Logistics získala nový evropský rozměr díky integraci společnosti Müller v roce 2023 a společností Frigoscandia a Brummer v roce 2024. Obrat se zvýšil přesně o 20 % na přibližně 1,7 miliardy eur, počet realizovaných zásilek vzrostl o 14,3 % na přibližně 12,4 milionu a tonáž se zvýšila o 31,5 % na cca 13,9 milionu. Burkhard Eling k tomu říká: „Akvizicemi jsme získali společnosti, které úspěšně expandovaly do obchodních oblastí mimo logistiku čerstvých potravin, oslovují další zákaznické segmenty a trhy v Evropě a v neposlední řadě disponují rozsáhlými vlastními vozovými parky. To vše je součástí naší nové strategie pro tržní postavení obchodní divize Dachser Food Logistics.

Obrat v obchodní oblasti Air & Sea Logistics v roce 2024 vzrostl přesně o 22 procent na přibližně 1,6 miliardy eur. Zde společnost Dachser těžila především z krátkodobého mimořádného vývoje, který způsobil nárůst sazeb v letecké a námořní přepravě. Patří k nim krize s kapacitními úzkými hrdly v Rudém moři a oblast e-commerce mezi Čínou a Evropou.

Důležitou roli v růstové strategii společnosti Dachser v roce 2024 hrála také kontraktní logistika, neboli kombinace přeprav, skladování a služeb s přidanou hodnotou na míru zákazníkům. Investice do rozšíření spolu s kapacitou akvizicemi získaných společností zvýšily počet paletových míst společnosti o přibližně 720 000 na celkových 3,8 milionu. Zákazníci společnosti Dachser mohou nyní využívat skladové služby na 190 místech po celém světě.

Burkhard Eling očekává, že rok 2025 bude pro logistiku dalším velmi náročným rokem s pouze omezenými růstovými stimuly z Evropy, a říká: „Vidíme, že ekonomická výkonnost v Evropě do značné míry stagnuje a je doprovázena někdy bolestivými úpravami kapacit. To také znamená, že se musíme vypořádat s transformačními procesy v klíčových odvětvích, jako je automobilový průmysl a energeticky náročná odvětví, jako je chemický průmysl.“ Kromě toho se zvyšuje globální nejistota a nebezpečí hospodářského propadu v důsledku protekcionismu, hrozících cel a vyrovnávacích tarifů a také geopolitických konfliktů.

V této souvislosti je pro společnost Dachser důležité dosáhnout růstu mimo Evropu. „Stále více se budeme soustředit na posílení naší přítomnosti v Americe a Asii a na propojení těchto trhů s naší jedinečnou konkurenční výhodou: naší evropskou sítí sběrné služby. Protože čím širší je naše globální působnost, tím vyšší je naše odolnost,“ uvádí Burkhard Eling.

Obrat skupiny Dachser:

Netto obrat v milionech eur 2024

(prozatimní)

2023 Meziroční změna 2024 versus 2023
Road Logistics 6 440 5 806 +10,9 %
European Logistics 4 785 4 426 +8,1 %
Food Logistics 1 655 1 380 +20,0 %
Air & Sea Logistics 1 587 1 300 +22,0 %
Skupina Dachser 8 027 7 106 +13,0 %

Rok 2024 společnosti Dachser v České republice

V České republice realizovala v roce 2024 společnost Dachser 1 milion 269 tisíc zásilek o celkové tonáži 847 tisíc. „V souladu s naší dlouhodobou strategií jsme v roce 2024 docílili organického růstu, a to navzdory zpomalení ekonomiky a náročným podmínkám na evropských trzích, které ovlivnily celé odvětví logistiky,“ říká Ing. Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic a. s., a dodává, „za stabilním růstem stojí dlouhodobé vztahy se zákazníky i nové akvizice jak v oblasti sběrné služby, tak i v kontraktní logistice.

Dachser Czech Republic v minulém roce rozšířil svoje logistické kapacity – spustil provoz nového překládkového skladu na své největší české pobočce v Kladně. Díky investici do výstavby ve výši 300 milionů korun se pobočka rozrostla o 4.000 m2 překládkových ploch a přibylo i 1.360 m² nových kancelářských prostor v nejvyšším standardu. Společnost posilovala také v oblasti doručování bez lokálních emisí CO2. Na svoje trasy na první a poslední míli nasadila elektrická vozidla FUSO eCanter Next Generation a rozšířila tím svůj mix vozidel s alternativním pohonem na svých regionálních i dálkových trasách. I nadále zůstává důsledná konsolidace hlavním nástrojem pro efektivní přepravy a snížení uhlíkové stopy. Investice směřovaly i do vlastní fotovoltaické elektrárny a dobíjecí infrastruktury.

Společnost v loňském roce také uvolnila finanční prostředky pro neziskový sektor a podpořila projekt Světluška Nadace Českého rozhlasu, který se věnuje lidem se zrakovým hendikepem. Se Světluškou Dachser spolupracuje už desátým rokem a podporuje ji poskytováním svých logistických služeb.

Základní informace o společnosti Dachser Czech Republic a. s.

Dachser působí na trhu logistiky a zasilatelství již od roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb Dachser uzavřel s E.S.T. v roce 2006 smlouvu o joint venture, proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010. Společnost je dnes specialistou na mezinárodní sběrnou službu a charterové přepravy, poskytuje kontraktní logistiku a prostřednictvím své divize Dachser Air & Sea Logistics zabezpečuje i letecké a námořní přepravy a celní služby do celého světa. Dachser Czech Republic ve svých šesti pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové a v Praze) a čtyřech provozovnách (Břeclav, Letohrad, Frenštát pod Radhoštěm a Týniště nad Orlicí) v současné době zaměstnává více než 550 lidí. Společnost disponuje více než 80 tisíci paletovými místy pro skladování po celé České republice.

Základní informace o skupině Dachser

Rodinná společnost Dachser se sídlem v německém Kemptenu je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. Dachser poskytuje komplexní přepravní logistiku, skladování
a individuální zákaznické služby ve třech obchodních divizích: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics a Dachser Air & Sea Logistics. Nabídku doplňují další služby jako kontraktní logistika, konzultace a poradenství a specifická řešení přizpůsobená na míru jednotlivým odvětvím. Díky komplexní dopravní síti jak v Evropě, tak i v zámoří a informačním technologiím, které jsou plně integrovány do všech systémů, poskytuje Dachser inteligentní logistická řešení po celém světě. V současnosti zaměstnává přibližně 37 300 lidí ve 433 pobočkách a má vlastní zastoupení ve 43 zemích světa. Za rok 2024 zrealizoval přepravu 83,2 milionů zásilek o celkové tonáži 44,1 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2023 činil přibližně 7,1 miliard euro. Pro více informací navštivte www.dachser.cz

Padesátníci na trhu práce: jak se vyrovnat s předsudky a obstát v konkurenci mladších generací

Čeští padesátníci se na trhu práce setkávají s řadou překážek, a to i přes své bohaté zkušenosti a kvalifikaci. I když mnozí čelí předsudkům zaměstnavatelů, kteří je považují za pomalejší či nákladnější, odborníci se shodují, že starší pracovníci mají stále co nabídnout. Co mohou kandidáti 50+ udělat pro to, aby byli konkurenceschopní a jak jim mohou HR odborníci pomoci?

Stereotypy, které brání padesátníkům v kariérním vzestupu

Čeští padesátníci to na trhu práce nemají snadné. Navzdory zkušenostem a kvalifikaci často narážejí na předsudky zaměstnavatelů, kteří je považují za méně adaptabilní, pomalejší v osvojování nových technologií nebo příliš drahé. „Firmy přitom paradoxně volají po loajalitě, stabilitě a odbornosti – tedy po vlastnostech, které starší zaměstnanci přirozeně nabízejí,“ vysvětluje Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz. Přesto jsou pro pracovníky nad 50 let šance na uplatnění stále omezené. „Pro většinu firem je člověk kolem padesátky již starý a neperspektivní. Pro mě osobně je to naprosto nepochopitelné. Osobně vím, že jsem pracovně nikdy předtím nebyl v lepší kondici,“ uvádí Tomáš Vacek, zkušený podnikatel a partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Mnoho firem stále preferuje mladší uchazeče s představou, že jsou flexibilnější, dynamičtější a lépe se přizpůsobí novým technologiím. „Myslím, že se brzy dostaneme do doby, kdy budou padesátníci braní jako třicátníci. A já se na to upřímně těším, rozhodně mají tito zaměstnanci co nabídnout,“ doplňuje Simona Zábržová, zakladatelka a CEO společnosti Soulmio, www.soulmio.com.

Co starší pracovníci skutečně přinášejí firmám

HR odborníci a recruiteři bohužel nejsou vždy v pozici, kdy by mohli starší kandidáty obhájit. Pokud firma odmítá padesátníky systémově, těžko to změní. Kvalitní HR odborníci si však uvědomují hodnotu zkušených pracovníků a snaží se spíše vyvracet předsudky ve firmách – například vyzdvihnout zkušenosti v řízení projektů, schopnost mentorovat mladší kolegy nebo fakt, že starší zaměstnanci méně často mění práci. Je však nutné si uvědomit, jak se společnost změnila. „Zatímco dříve se lidé v tomto věku pomalu chystali do důchodu, dnes jsou padesátníci v plné fyzické i duševní kondici, často na vrcholu kariéry. Mají před sebou ještě 15 let aktivního pracovního života, což je dostatek času na to, aby firmě přinesli stabilitu, zkušenosti a výsledky,“ upozorňuje Ondřej Tyleček.

Flexibilita a nové dovednosti jako cesta k úspěchu

Co tedy mohou kandidáti 50+ dělat, aby zůstali konkurenceschopní na trhu práce? Klíčová je flexibilita a nebát se učit novým věcem, zejména v oblasti rozvoje digitálních dovedností. Rekvalifikace může pomoci, ale často stačí ukázat, že mají otevřený přístup. Důležitý je také networking – mnoho lidí v tomto věku získává práci spíše přes kontakty než přes běžná výběrová řízení. „Dále je vhodné mít otevřený přístup k různým formám spolupráce. Například práci na částečný úvazek nebo projektové spolupráce,“ říká Simona Zábržová.

Výzvy pro ženy nad 50 let

Ženy to mají v tomto věku složitější než muži. Nižší mzdová očekávání u žen mohou paradoxně vést k tomu, že je zaměstnavatelé vnímají jako méně hodnotné kandidátky. Pokud si muž 50+ řekne o vysokou mzdu, může to budit dojem sebevědomí a odborné jistoty. Když si žena řekne o méně, může to naopak působit tak, že si svou hodnotou není jistá nebo že její zkušenosti nejsou tak cenné. Místo toho, aby byly ženy kvůli nižším požadavkům upřednostňovány, mohou být vnímány jako méně atraktivní pro klíčové nebo lépe placené pozice.

Změna strategie při dlouhé nezaměstnanosti

Pokud někdo hledá práci už dva roky bez úspěchu, je čas na změnu strategie. Může pomoci individuální konzultace s kariérním poradcem, změna pracovního oboru nebo odklon od zaměstnaneckého poměru směrem k freelancingu či podnikání. „Důležité je nezůstávat v pasivitě – dlouhá nezaměstnanost jen zvyšuje bariéry návratu,“ uzavírá Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz.

Osobnější a chytřejší – Zalando Asistent s rozšířenými možnostmi, které zákazníky inspirují

Praha, 3. dubna 2025 // Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci.

Nový vzhled & pocit

Díky novému vzhledu je interakce ještě atraktivnější a hladce se v ní snoubí styl s funkčností. Ať už zákazníci hledají inspiraci nebo konkrétní produkty, vylepšený vizuál asistenta zajišťuje lepší a příjemnější uživatelský zážitek. Barevnější a dynamičtější design aktualizovaného asistenta je v souladu s novou strategií positioningu značky Zalando.

Hlubší personalizace

Zalando Asistent je nově propojen s účty zákazníků, což mu umožňuje porozumět individuálním preferencím a historii nákupů. Tato hlubší úroveň personalizace umožňuje relevantnější a na míru šitá doporučení. Během pilotní fáze společnost zaznamenala 40% nárůst interakcí s vysokou hodnotou – např. lajk nebo přidání na kartu – což ukazuje, jak relevantní a personalizované návrhy zlepšují nákupní cestu a zvyšují spokojenost zákazníků.

Povědomí o kontextu

Dalším klíčovým pokrokem je povědomí o kontextu. Nástroj nyní dokáže rozpoznat, kde se zákazníci v rámci platformy Zalando nacházejí, a podle toho jim nabídnout přizpůsobené podněty ke konverzaci. Pokud si například zákazník prohlíží sekci s džínami a otevře Asistenta, ten to rozpozná pomocí výzev typu: „Vidím, že se zajímáte o Dámské džíny“ a nabídne relevantní dotazy, jako například: „Ukaž mi rozšířené džíny“. Tato úroveň kontextové inteligence usnadňuje zákazníkům najít přesně to, co potřebují.

O společnosti Zalando

Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B. V oblasti B2C Zalando nabízí svým více než 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, jednak na platformě, ale také mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.

Exit mobile version