Praha, 3. dubna 2025 // Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci.
Nový vzhled & pocit
Díky novému vzhledu je interakce ještě atraktivnější a hladce se v ní snoubí styl s funkčností. Ať už zákazníci hledají inspiraci nebo konkrétní produkty, vylepšený vizuál asistenta zajišťuje lepší a příjemnější uživatelský zážitek. Barevnější a dynamičtější design aktualizovaného asistenta je v souladu s novou strategií positioningu značky Zalando.
Hlubší personalizace
Zalando Asistent je nově propojen s účty zákazníků, což mu umožňuje porozumět individuálním preferencím a historii nákupů. Tato hlubší úroveň personalizace umožňuje relevantnější a na míru šitá doporučení. Během pilotní fáze společnost zaznamenala 40% nárůst interakcí s vysokou hodnotou – např. lajk nebo přidání na kartu – což ukazuje, jak relevantní a personalizované návrhy zlepšují nákupní cestu a zvyšují spokojenost zákazníků.
Povědomí o kontextu
Dalším klíčovým pokrokem je povědomí o kontextu. Nástroj nyní dokáže rozpoznat, kde se zákazníci v rámci platformy Zalando nacházejí, a podle toho jim nabídnout přizpůsobené podněty ke konverzaci. Pokud si například zákazník prohlíží sekci s džínami a otevře Asistenta, ten to rozpozná pomocí výzev typu: „Vidím, že se zajímáte o Dámské džíny“ a nabídne relevantní dotazy, jako například: „Ukaž mi rozšířené džíny“. Tato úroveň kontextové inteligence usnadňuje zákazníkům najít přesně to, co potřebují.
O společnosti Zalando
Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B. V oblasti B2C Zalando nabízí svým více než 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, jednak na platformě, ale také mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.
Praha, 3. dubna 2024:Minimalismus, design a špičkový zvuk – nový Rotel DX-3 je zařízením, které potěší oči i uši. Sluchátkový zesilovač v kompaktním industriálním provedení nabízí vše, co si náročný posluchač přeje: čistý, detailní zvuk, přesnost bez kompromisů a intuitivní ovládání pomocí elegantního dálkového ovladače z hliníku.
I v době streamovacích služeb a bezdrátových sluchátek se osobní poslech stává rituálem. A Rotel DX-3 je dokonalým nástrojem. Hodí se do pracovny, k designové aparatuře, zkrátka kamkoli, kde se chcete naplno ponořit do poslechu hudby – v náležitém stylu.
Proč potřebujete sluchátkový zesilovač? Kvalitní sluchátka tvoří jen polovinu zážitku. Aby hudba zněla opravdu tak jak má – s dynamikou, hloubkou a emocemi – je třeba pustit do sluchátek odpovídající signál. Zesilovač Rotel DX-3 dá vyniknout každému tónu, ať už posloucháte po dlouhém dni jazz při sklence vína, ambientní elektronickou hudbu nebo Beethovena. A co víc – DX-3 lze kromě sluchátek připojit také k aktivním reproduktorům nebo využít jako předzesilovač do vašeho domácího audio systému.
Uvnitř precizně zpracovaného šasi najdete dokonalý soulad komponent, které se řadí do odpovídající kategorie: špičkový DAC čip ESS Sabre, symetrickou konstrukci snižující šum na minimum nebo vlastní toroidní transformátor. Výsledkem je zvuk s autentickým projevem a perfektní kontrolou.
Dostupnost a cena
Rotel DX-3 bude na našem trhu dostupný u autorizovaných prodejců na konci května za koncovou doporučenou cenu 37 500 Kč.
O společnosti Rotel: Rotel vyvíjí a vyrábí audio komponenty postavené na základě nejvyšších standardů kvality s mimořádným zvukem a výjimečnou hodnotou už více než šest desetiletí. Firma je vlastněna a řízena japonskou rodinou tradicí a odkazem šedesátileté inkocké značky podporující inovace. Dodává výrobky, které nesou hrdě logo Rotel a neustále rozšiřuje rodinu zákazníků, mezi které patří audiofilové, milovníci hudby, hudebníci, zvukoví mistři i věrní fanoušci. Více o značce a produktech: https://www.rotel.com/cs.
O společnosti BaSys: Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Rotel, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.
Praha, 3. dubna 2024:Společnost Rotel představuje nový sluchátkový zesilovač DX-3 pro náročné posluchače a audiofily, kteří požadují nejvyšší kvalitu reprodukce, čistotu signálu, velký dynamický rozsah a flexibilitu připojení. Přístroj kombinuje v kompaktním a elegantním provedení vysoce výkonný sluchátkový zesilovač, předzesilovač a špičkový DAC převodník. Nejvyšší kvalitu zvuku podporuje plně symetrická architektura zesilovače.
Proč je sluchátkový zesilovač klíčovým prvkem Hi-Fi poslechu
Mnoho uživatelů si neuvědomuje, že kvalitní sluchátka k vysoce kvalitnímu poslechu nestačí. Bez výkonného sluchátkového zesilovače je zvuk plošší, má menší dynamiku a nižší kontrolu basových tónů. Sluchátkový zesilovač Rotel DX-3 zajišťuje přesné podání všech detailů nahrávky, minimalizuje zkreslení a díky napájení stíněným toroidním transformátorem a pokročilým filtračním obvodům zaručuje maximální kvalitu reprodukce.
Prémiový zvuk s přesností referenčního DA převodníku
Klíčovým prvkem zesilovače DX-3 je 8kanálový DAC převodník ESS Sabre ES9028PRO, který je proslulý svou precizností v převodu digitálního signálu na analogový. Zesilovač pracuje v plně symetrickém režimu, čímž zajišťuje maximální čistotu zvuku a přirozenou reprodukci prostoru. Podporuje širokou škálu digitálních vstupů včetně PC-USB (32-bit/384 kHz, DSD 4X), koaxiálního a optického vstupu (24-bit/192 kHz), bezdrátového připojení přes aptX™ HD Bluetooth i analogového připojení přes RCA vstup.
Konektivita pro sluchátka i aktivní reproduktory
Díky širokým možnostem připojení lze Rotel DX-3 využít nejen jako sluchátkový zesilovač, ale také jako samostatný DAC převodník nebo předzesilovač. Pro připojení sluchátek je k dispozici symetrický 4,4 mm a nesymetrický 6,35 mm jack, což umožňuje kompatibilitu s různými modely – od nízkoimpedančních až po vysoce impedanční referenční sluchátka. Uživatelé mohou volit mezi třemi úrovněmi zesílení – Low, Medium a High – což zajišťuje optimální výkon pro každý typ sluchátek.
Pro použití s externími audio systémy je DX-3 vybaven symetrickými XLR a RCA výstupy, což umožňuje přímé připojení k aktivním reproduktorům nebo externím zesilovačům. Tento flexibilní přístup dělá z DX-3 ideální zařízení nejen pro osobní poslech pomocí sluchátek, ale umožňuje využít jeho špičkových vlastností i v rámci komplexního audio systému.
Technická dokonalost a uživatelský komfort
DX-3 je konstruován s důrazem na minimalizaci šumu a přesné řízení hlasitosti. Díky plně diferenciálnímu analogovému regulátoru NJW1195A, který umožňuje hlasitost jemně krokovat po 0,5 dB, má uživatel plnou kontrolu nad reprodukcí. Díky barevnému displeji na předním panelu, který zobrazuje všechna klíčová nastavení a informace o přehrávaném signálu, je ovládání velmi intuitivní.
Přístroj je zpracován v elegantním industriálním designu odpovídajícímu nejvyšším standardům značky Rotel. Součástí balení je hliníkový dálkový ovladač, který poskytuje pohodlný přístup ke všem funkcím a nastavením bez nutnosti manuálního ovládání na přístroji.
Dostupnost a cena
Rotel DX-3 bude na našem dostupný trhu u autorizovaných prodejců na konci května za koncovou doporučenou cenu 37 500 Kč.
O společnosti Rotel: Rotel vyvíjí a vyrábí audio komponenty postavené na základě nejvyšších standardů kvality s mimořádným zvukem a výjimečnou hodnotou už více než šest desetiletí. Firma je vlastněna a řízena japonskou rodinou tradicí a odkazem šedesátileté inkocké značky podporující inovace. Dodává výrobky, které nesou hrdě logo Rotel a neustále rozšiřuje rodinu zákazníků, mezi které patří audiofilové, milovníci hudby, hudebníci, zvukoví mistři i věrní fanoušci. Více o značce a produktech: https://www.rotel.com/cs.
O společnosti BaSys: Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.
Přinášíme do vašich domovů záměr filmových tvůrců v podobě nádherného obrazu plného ohromujícího kontrastu a barev a podmanivého zvuku na televizorech s velkou i malou obrazovkou, které se dokonale hodí do každého diváckého prostředí
Společnost Sony Europe dnes představuje řadu televizorů BRAVIA pro rok 2025, která přináší ještě více možností, jak si doma vychutnat fascinující filmové světy a příběhy a ponořit se do úžasného obrazu a zvuku. Značka BRAVIA prošla v loňském roce proměnou a od té doby zastřešuje všechny produkty Sony pro domácí kino. Milovníci filmů tak nyní najdou vše, co potřebují, aby si mohli vychutnat svůj oblíbený obsah, na jednom místě. Nové modely BRAVIA 8 II, BRAVIA 5 a Bravia 3, které využívají technologie a funkce oceňované vlajkové lodi BRAVIA 9, přinášejí charakteristickou dokonalou filmovou kvalitu poháněnou nejmodernějším procesorem XR se AI systémem pro rozpoznávání scén[1]. Na výběr jsou obrazovky o velikosti až 98“ u nového modelu BRAVIA 5 po 43“ u modelu BRAVIA 3, které nadchnou jak ty nejnáročnější, tak i příležitostné diváky. Společnost Sony navíc představuje nové produkty pro systém domácího kina BRAVIA (sestava domácího kina, soundbar a volitelné reproduktory), které ukazují odhodlání Sony rozšířit řadu výrobků BRAVIA tak, aby pokrývala celé spektrum zařízení pro domácí zábavu.
Široké spektrum produktů společnosti Sony, jako jsou digitální filmové kamery, profesionální monitory a profesionální sluchátka, je hojně využíváno profesionály z oblasti filmové produkce. To společnosti přináší hluboké porozumění filmovému průmyslu, záměrům filmařů a tvůrců obsahu. Nová řada televizorů BRAVIA a soundbarů propojuje tvůrce s diváky a umožňuje, aby dokonalý filmový zážitek zazářil v pohodlí domova přesně tak, jak to filmaři zamýšleli.
BRAVIA 8 II
65palcový televizor BRAVIA 8 II: Elegantní QD-OLED design s naší dosud nejširší paletou barev
Koncept Slim One Slate modelu BRAVIA 8 II spojuje obrazovku a rámeček do jednolitého designu. Zadní část hliníkového stojanu není při pohledu ze strany vidět, takže se můžete soustředit na krásný a brilantní obraz. Kombinace proprietárního procesoru XR od společnosti Sony a nejnovější generace panelu QD-OLED společně umožňují reprodukovat vizi tvůrce s bezkonkurenční věrností. Technologie XR Triluminos Max™ zdokonaluje zobrazení přirozenějších barev při zachování živého jasu a zajišťuje, že se každá z miliard barev zobrazí přesně tak, jak má. Procesor XR navíc optimalizuje vysokou čistotu barev a široký barevný gamut panelu QD-OLED. Procesor XR je vybaven systémem rozpoznávání scén umělou inteligencí, který s bezchybnou přesností rozpoznává a analyzuje data a poté optimalizuje obraz pro maximální realističnost. Díky panelu s vysokou svítivostí a teplotnímu senzoru tento televizor s technologií XR Contrast Booster přesně řídí světlo pro precizní obraz plný hloubky a detailů. V oblasti ozvučení promění funkce Acoustic Surface Audio +™ každou část obrazovky ve výkonný reproduktor, který vyzařuje zvuk z toho správného místa, kde se scéna na obrazovce odehrává. Zvuk vás tak zcela obklopí a vytváří zážitek jako v kině. BRAVIA 8 II poskytuje dokonalou černou a vynikající kontrast díky technologii OLED pro ohromující obraz a autentický zážitek z domácího kina.
BRAVIA 5
98palcový televizor BRAVIA 5: Kontrast každé scény jako v kině.
BRAVIA 5 přináší mnohé z nejmodernějších technologií a funkcí špičkových modelů loňského roku do cenově dostupnějšího, ale přesto působivého audiovizuálního vybavení. LED diody jsou chytře řízeny systémem XR Backlight Master Drive, který sdílí svou základní technologii s profesionálními monitory Sony s přesným lokálním stmíváním pro ohromující kontrast a precizně zachycují světlo a stíny s detailní gradací, od jemného stínování obličeje až po výrazné světlé zóny. BRAVIA 5 bude v nabídce v pěti různých velikostech obrazovky od 98“ do 55“ a může se pyšnit několika prémiovými funkcemi, které otevírají dveře úžasnému obrazu a zvuku naplňujícímu místnost, díky nimž bude každý filmový večer nezapomenutelný.
BRAVIA 3
65palcový televizor BRAVIA 3: Obsah jako živý. Ve 4K.
BRAVIA 3 je skvělým výchozím bodem pro každého, kdo touží po výjimečných zážitcích ze sledování. Tento televizor je vybaven několika základními funkcemi, které z něj činí skvělého společníka pro vzrušující filmové večery – i staré oblíbené filmy v HD rozlišení převede díky procesoru 4K X1 a Triluminos Pro™ do nádherného 4K rozlišení v úžasných barvách. Kompatibilita s Dolby Atmos® a DTS:X® zase zajistí pohlcující zvuk. Základem je Google TV, která je vždy plná obsahu a snadno se používá. Televizor BRAVIA 3 je kompatibilní s funkcí PS Remote Play, takže je ideální do ložnice nebo dětského pokoje – po připojení k vysokorychlostnímu internetu vám umožní užívat si hry na PS5® a PS4™, zatímco ostatní používají hlavní televizor v obývacím pokoji ke sledování filmu.
Vaše oblíbené filmy a pořady podle původního záměru tvůrců
Ze studia na vaši obrazovku.
BRAVIA je vybavena režimem Studio Calibrated i, který reprodukuje kvalitu obrazu podle původních záměrů tvůrců filmového obsahu u vás doma. Režim Netflix Adaptive Calibrated Mode, režim SONY PICTURES CORE Calibrated Mode a režim Prime Video Calibrated Mode zajišťují, že jsou filmy a pořady reprodukovány tak, aby odpovídaly představám tvůrců, a poskytují zamýšlenou kvalitu obrazu dle každého studia.
Televizory BRAVIA i produkty domácího audia BRAVIA Theatre jsou kompatibilní s technologií IMAX® Enhanced[2], která je výsledkem spolupráce společností IMAX® a DTS. Tyto produkty prošly přísným certifikačním procesem, aby splňovaly standardy požadované pro poskytování bezkonkurenčního zážitku se SONY PICTURES CORE[3] a vybraných filmů na Disney+. Fanoušci si mohou vychutnat špičkovou kvalitu obrazu a zvuku na televizorech BRAVIA a domácích audio produktech BRAVIA Theatre s režimem IMAX Enhancedi, včetně zvuku IMAX Enhanced s DTS:X® dostupného na Disney+.
BRAVIA podporuje Dolby Vision®[4] i Dolby Atmos® pro neuvěřitelný jas, ostřejší kontrast, sytější barvy a pohlcující zvuk při oblíbené zábavě na Netflix, Disney+ a dalších streamovacích službách.
Bezproblémová integrace s produkty domácího audia BRAVIA Theatre
Televizory BRAVIA a produkty domácího audia BRAVIA Theatre fungují nejlépe společně.
Kombinací televizoru BRAVIA s domácím audio produktem BRAVIA Theatre si můžete vychutnat dokonalý zážitek a soustředit se na to nejdůležitější – úžasné filmy a pořady. Pro maximálně snadné používání můžete televizory BRAVIA a BRAVIA Theatre ovládat ze svého chytrého telefonu. Pomocí aplikace BRAVIA Connect můžete upravovat hlasitost a nastavení, a dokonce ovládat celou řadu nastavení vašeho systému bez nutnosti použití dálkového ovladače nebo menu na obrazovce. Případně je možné ovládat funkce, jako je zvukové pole a hlasitost, pouze pomocí dálkového ovladače televizoru. Díky integrovanému uživatelskému rozhraní se nastavení zvuku soundbaru automaticky zobrazí v nabídce rychlého nastavení BRAVIA Quick Settings.
BRAVIA a životní prostředí
Nižší spotřeba energie:
BRAVIA 5 využívá patentované zpracování signálu společnosti Sony, které maximalizuje vlastnosti panelu, automaticky optimalizuje jas pro každou scénu a zároveň dosahuje vysokého jasu a nízké spotřeby energie.
Eco Dashboard 2 umožňuje snadno měnit nastavení spotřeby energie, a to jednotlivě nebo najednou. V nástroji Eco Dashboard 2 máte vše pohodlně na jednom místě a můžete dokonce sledovat spotřebu energie pro dosažení optimální účinnosti.
Použití recyklovaných materiálů:
Na výrobu různých součástí, jako je například ozvučnice nebo rámečky, jsou použity recyklované materiály včetně oceli, hliníku a originálního materiálu SORPLASTM od společnosti Sony[5].
Funkce Talkback screen reader umožňuje ověřit seznam programů a nastavit televizor, aniž byste se museli dívat na obrazovku. Hlasitost a rychlost hlasu funkce Talkback lze přizpůsobit. Kromě toho můžete z aplikace BRAVIA Connect, která čtečku obrazovky rovněž podporuje, ovládat nejen televizor, ale také soundbar nebo systém BRAVIA Theatre. Navíc hmatové body na terminálech HDMI a S-Centeri televizoru BRAVIA odpovídají těm, které se nacházejí na produktech BRAVIA Theatre, aby se zjednodušil proces vyhledávání a připojování portů pro hladké nastavení.
Hlasové příkazy lze použít k ovládání televizoru BRAVIA, například k zapnutí/vypnutí a nastavení hlasitosti. Televizory BRAVIA jsou také vybaveny zkrácenými příkazy, které umožňují rychlé a snadné zapnutí/vypnutí přístupných funkcí. To umožňuje bez stresu používat stejný televizor jak těm, kteří je využívají, tak těm, kteří je nevyužívají.
Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/
K dispozici u modelů televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025. ↑
K dispozici u modelů televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025. Informace o kompatibilitě konkrétních modelů naleznete na webových stránkách společnosti Sony. ↑
Plasty celkem včetně SORPLAS: cca 17 % (55“ BRAVIA 8Ⅱ), ocel: cca 5 % (55“ BRAVIA 5), hliník: cca 11 % (55“ BRAVIA 5). ↑
Vyžaduje kameru BRAVIA Cam, která se prodává samostatně. ↑
Filmy a pořady znějí přesně podle představ tvůrců díky novému soundbaru, systému domácího kina s prostorovým zvukem, zadním reproduktorům a subwooferu
Společnost Sony dnes představila modelovou řadu domácích audio produktů BRAVIA Theatre pro rok 2025, které byly pečlivě navrženy tak, aby přinesly co nejlepší zážitek z filmu díky pohlcujícímu prostorovému zvuku. Ten je dokonale přizpůsoben sestavě domácího kina. Nová řada BRAVIA Theatre reaguje na rozdíly mezi prostředím kina a domácího sledování. Kina využívají množství reproduktorů umístěných na stropě a stěnách, které vytvářejí pohlcující prostorové zvukové pole. S BRAVIA Theatre si můžete zvukový zážitek srovnatelný s kinem vychutnat i u sebe doma. Nová řada zahrnuje BRAVIA Theatre Bar 6(3.1.2kanálový soundbar s bezdrátovým subwooferem) a BRAVIA Theatre System 6(5.1kanálový systém domácího kina), které poskytují samostatný pohlcující filmový zvuk. BRAVIA Theatre Rear 8(zadní reproduktory) a BRAVIA Theatre Sub 7(subwoofer) navíc poskytují po připojení ke kompatibilnímu soundbaru[1], jako je BRAVIA Theatre Bar 9, širokou škálu možností, které zajistí ještě dokonalejší filmový zážitek v prostředí domova. Tyto čtyři nové produkty BRAVIA Theatre realizují záměry tvůrců filmového průmyslu a přinášejí do obývacích pokojů autentické ozvučení jako v kině. Kromě toho představuje společnost Sony také nové televizory BRAVIA. Nadále tím naplňuje svou vizi a rozšiřuje portfolio produktů BRAVIA tak, aby pokrývalo celé spektrum zařízení pro domácí zábavu.
Široká škála produktů společnosti Sony, jako jsou digitální filmové kamery a profesionální monitory, je hojně využívána profesionály z oblasti filmové produkce. To společnosti přináší hluboké porozumění filmovému průmyslu a záměrům filmařů a tvůrců obsahu. Nová řada televizorů a soundbarů BRAVIA propojuje tvůrce s diváky a umožňuje, aby dokonalý filmový zážitek zazářil v pohodlí domova tak, jak to filmaři zamýšleli.
BRAVIA Theatre Bar 6
BRAVIA Theatre Bar 6: Prostorový cinematický zvuk Dolby Atmos® s výkonným subwooferem.
BRAVIA Theatre Bar 6 je 3.1.2kanálový soundbar, který nabízí pohlcující prostorový zvuk a čisté dialogy. Nechybí ani bezdrátový subwoofer, který zajišťuje vyvážený zvuk basů. Dolby Atmos® / DTS:X® přináší výkonný, filmový prostorový zvuk. Kromě toho propůjčují technologie Vertical Surround Engine a S-Force PRO Front Surround od společnosti Sony realističtější, vícerozměrný zvuk také dalším formátům. Díky jedinečné upmixer technologii společnosti Sony si můžete vychutnat trojrozměrný prostorový zvuk nejen při sledování obsahu v prostorovém formátu, ale také u stereofonního obsahu. O čisté dialogy a přesný zvukový obraz se stará speciální středový reproduktor, který zajišťuje křišťálově čistou reprodukci hlasu každé scény. Pokud propojíte zařízení BRAVIA Theatre Bar 6 s kompatibilním televizorem BRAVIA[2], technologie Sony Voice Zoom 3™, která využívá strojové učení založené na umělé inteligenci, rozpozná lidské hlasy a zesílí nebo sníží jejich hlasitost, takže i tiché dialogy zní hlasitě a čistě.
BRAVIA Theatre System 6
BRAVIA Theatre System 6: 1000W prostorový zvuk Dolby Atmos®, který otřese místností.
BRAVIA Theatre System 6 je 5.1kanálový 1000W výkonný zvukový systém se subwooferem, který poskytuje hlubší, bohatší a vyvážený zvuk a dodává zvuku hloubku, čistotu a mohutnost. Podpora Dolby Atmos a DTS:X zase zajistí pohlcující vícesměrový zvukový prostor. Model je vybaven technologiemi Vertical Surround Engine a S-Force PRO Front Surround, které vdechnou filmům život přesně podle původních záměrů jejich tvůrců. Technologie dokážou propůjčit realističtější, vícesměrový zvuk také dalším formátům. Stejně jako BRAVIA Theatre Bar 6 se i tento systém domácího kina může pochlubit funkcí Voice Zoom 3™[3], která využívá algoritmy řízené umělou inteligencí a zajišťuje, aby byl hlasitý a čistý i zvuk řeči. Funkce Multi Stereo umožňuje replikovat stereofonní zvuk z levé/pravé strany a posílat ho dopředu/dozadu pro posílení zvuku ve více směrech. Zvuk vás obklopí ještě lepším způsobem.
BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 jsou volitelné reproduktory, které mohou vylepšit vaši současnou sestavu domácího kina. Zvuk kina můžete obohatit připojením bezdrátového reproduktoru BRAVIA Theatre Rear 8 ke kompatibilnímu soundbaru a vytvořit tak vylepšený 360stupňový prostorový zvuk, který je optimalizován pro konkrétní domácí prostředí pomocí jedinečné technologie 360 Spatial Sound Mapping od společnosti Sony. BRAVIA Theatre Sub 7 doplní extra nízké tóny, abyste nejen slyšeli, ale také cítili akční dění na obrazovce. Tenký a kompaktní design BRAVIA Theatre Sub 7 umožňuje instalaciiv ve dvou různých polohách. Volitelné reproduktory se mohou pochlubit vysoce kvalitním designem, který vizuálně ladí s různými interiéry.
Bezproblémová integrace s televizory BRAVIA
Televizory BRAVIA a produkty domácího audia BRAVIA Theatre nejlépe fungují společně.
Díky kombinaci televizoru BRAVIA s produktem domácího audia BRAVIA Theatre si můžete vychutnat dokonalý zážitek a soustředit se na to nejdůležitější – úžasné filmy a pořady. Pro maximálně snadné používání můžete televizory BRAVIA a BRAVIA Theatre ovládat ze svého chytrého telefonu. Pomocí aplikace BRAVIA Connect můžete upravovat hlasitost a nastavení, a to i bez použití dálkového ovladače nebo nabídky na obrazovce. Televizory BRAVIA a audio systémy BRAVIA Theatre můžete ovládat najednou, aniž byste museli měnit dálkové ovladače. Také funkce, jako je zvukové pole a hlasitost, je možné ovládat pomocí dálkového ovladače televizoru. Díky integrovanému uživatelskému rozhraní se nastavení zvuku soundbaru automaticky zobrazí v nabídce rychlého nastavení BRAVIA.
Produkty domácího audia BRAVIA Theatre a životní prostředí
Snížení spotřeby primárních plastů:
Společnost Sony si vytyčila plán ochrany životního prostředí nazvaný Road to Zero, jehož cílem je do roku 2050 dosáhnout nulového dopadu na životní prostředí prostřednictvím obchodních činností a životních cyklů výrobků. K naplnění této vize přispívají produkty domácího audia BRAVIA Theatre, které omezují množství užitých plastových obalů[4]. Tkanina[5] použitá v produktech BRAVIA Theatre home audio je vyrobena z recyklovaných PET lahví[6]. Materiál byl pečlivě vybrán s ohledem na optimální kvalitu zvuku, design, strukturu a barvu.
Domácí audio produkty BRAVIA Theatre a jejich přístupnost
Zrakově postiženým pomáhá s nastavením domácích audio produktů BRAVIA Theatre. Jedná se o vyvýšený čtvercový rámeček na obalu, který označuje QR kód[7] pro aplikaci BRAVIA Connect[8] nabízející podporu funkcí pro čtení obrazovky. Hmatové tečky na jednotkách BRAVIA Theatre Bar 6 a BRAVIA Theatre System 6 označují terminál eARC HDMI pro připojení k televizoru.
Nově představené produkty BRAVIA Theatre pro domácí audio – klíčové specifikace
Soundbar/systém domácího kina
BRAVIA Theatre Bar 6
BRAVIA Theatre System 6
Typ
Soundbar, Subwoofer
Systém domácího kina
Sestava reproduktorů
3.1.2ch
Reproduktory: Sloupový reproduktor (LR/Centre/Up-firing) a subwoofer.
5.1ch
Reproduktory: Sloupové reproduktory (LR/Centre/Tweeters), zadní reproduktory (s výškovými reproduktory) a subwoofer,
Výstupní výkon (celkem)
350 W
1000 W
Klíčové vlastnosti
Dolby Atmos®, DTS:X®, Up-firing Speaker, Vertical Surround Engine/ S-Force PRO Front Surround, unikátní upmixer Sony, Voice Zoom 3™iii
Dolby Atmos®, DTS:X®, Vertical Surround Engine) / S-Force PRO Front Surround, unikátní upmixer Sony, Multi Stereo, Voice Zoom 3™iii
Aplikace
BRAVIA Connect
BRAVIA Connect
Dostupnost
Od začátku dubna 2025
Od 8. dubna 2025
Doporučená maloobchodní cena
11 999 Kč
13 999 Kč
Volitelné reproduktory
BRAVIA Theatre Rear 8
BRAVIA Theatre Sub 7
Typ
Zadní reproduktory
Subwoofer
Sestava reproduktorů
2ch (L+R)
1ch
Výstupní výkon (celkem)
100 W
100 W
Klíčové vlastnosti
360 Spatial Sound Mapping[9], nízkofrekvenční i výškový reproduktor, bezdrátové připojení
Separated notch edge, dvě různé možnosti umístění, bezdrátová konektivita
Dostupnost
Od začátku června 2025
Od konce května 2025
Doporučená maloobchodní cena
8 999 Kč
7 999 Kč
O Sony Corporation
Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/
BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 nejsou kompatibilní s BRAVIA Theatre Bar 6 ani BRAVIA Theatre System 6. Informace o kompatibilitě volitelných reproduktorů naleznete na adrese https://www.sony.net/comp-home/. ↑
QR Code je registrovaná ochranná známka společnosti DENSO WAVE INCORPORATED v Japonsku a v dalších zemích/oblastech. ↑
Je nutná aktualizace mobilní aplikace na nejnovější verzi. Mohou se vyskytnout případy, kdy voiceover nepřečte obsah správně kvůli určitým funkcím nebo prvkům na obrazovce. U modelů BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 přesměruje QR kód na nápovědu. ↑
Podpora DLSS se rozšiřuje i tento týden do nových her:
Steel Seed od společnosti ESDigital Games je stealthová akce odehrávající se v temném sci-fi světě, kde lidstvo stojí na pokraji vyhynutí. Vychází 22. dubna a hráči s GeForce RTX řady 50 si užijí nejnovější funkci DLSS Multi Frame Generation. Majitelé GeForce RTX řady 40 mohou znásobit výkon pomocí DLSS Frame Generation a na všech generacích GeForce RTX lze aktivovat DLSS Super Resolution. Poslední zmíněnou funkci najdeme i v demu na Steamu, které je dostupné zde.
STORROR Parkour Pro: Nový multiplayerový parkourový počin od herního studia Hole in the Sleeve včera vstoupil do režimu předběžného přístupu. Hráči s kartami GeForce RTX mohou aktivovat řadu RTX technologií, včetně DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution využívající nejnovější transformer AI model. A pokud je výkon GPU dostatečný, mohou si hráči vylepšit kvalitu zobrazení prostřednictvím hardwarově akcelerovaného ray tracingového osvětlení Lumen a NVIDIA DLAA.
Nová videa z Cyberpunk 2077 a FragPunk: DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation a nejnovější DLSS modely jsou k dispozici ve hrách Cyberpunk 2077 aFragPunk. Na GeForce RTX řady 50 lze s využitím celého spektra funkcí DLSS4 znásobit snímkovou frekvenci až 9x. Možnosti DLSS ukazují nová videa zde a zde.
Notebooky s GeForce RTX řady 50 a novinky pro tvůrce obsahu
Tento týden vychází také nový blog „In the NVIDIA Studio“, který se tentokrát věnuje zajímavým aktualizacím aplikací Adobe Premiere Pro (beta) a Adobe Media Encoder včetně podpory formátu barev 4:2:2.
Kromě toho se na trh dostávají notebooky s NVIDIA GeForce RTX 5090 a 5080, které dokáží právě tento formát akcelerovat. Vedle toho samozřejmě umožňují také akcelerovat pokročilé AI funkce usnadňující tvorbu obsahu nebo nabízející využití generativní AI během tvůrčího procesu.
V dubnu si na své přijdou malí i velcí diváci. SledovaniTV totiž v rámci pravidelných promokanálů zpřístupní populární dětskou stanici Cartoon Network a filmový kanál Film+ pro všechny uživatele.
Brno, 1. dubna – Po celý duben budou mít uživatelé SledovaniTV přístup ke dvěma atraktivním promokanálům. Cartoon Network potěší především děti a dospívající se zálibou v akčních animácích, zatímco Film+ nabídne filmovým fanouškům široký výběr titulů od osvědčených klasik až po moderní filmové hity.
Cartoon Network přináší oblíbené pořady jako Gumballův úžasný svět, Totální Dramarama nebo Mladí Titáni do toho!, plné humoru a dobrodružných příběhů.
Naopak Film+ potěší dospělé i náročnější publikum. Tento kanál je zaměřen na evropskou i světovou kinematografii a nabízí žánrově pestrý výběr – od dramat přes thrillery až po komedie. Dubnové vysílání nabídne například oceňovaná díla jako Pojedeme k moři, Revenant Zmrtvýchvstání nebo akční jízdu Vyměřený čas.
„Duben bude u nás ve znamení animáků a filmových večerů. Cartoon Network zaručeně rozesměje děti i teenagery, zatímco Film+ nabídne kvalitní snímky pro večerní pohodu. Jsme rádi, že mohou naši uživatelé tyto atraktivní kanály poznat v rámci svého běžného předplatného,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.
O SledovaniTV
SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 190 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.
Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.
Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.
SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.
Na lokálním trhu je omezená nabídka zajímavých a kvalitních vozů
Mnohonásobně širší sortiment mají prodejci napojení na celoevropskou nabídku
Například elektromobilů Carvago nabízí dokonce 30x víc než celý český trh
PRAHA, Česká republika, 2. dubna 2025 – Při koupi nového vozu si zákazník snadno nakonfiguruje výbavu přesně podle svých představ. Výběr ojetého vozu s požadovanými parametry však limituje omezená nabídka lokálních prodejců, ať už se jedná o motorizace, nájezd nebo specifické prvky výbavy. Ze srovnání aktuální nabídky ojetých automobilů vyplývá, že výrazně širší výběr najdou zájemci v zahraničí. Potvrzují to data společnosti Carvago, největší online platformy pro nákup a výkup ojetých vozů.
Propastný rozdíl v možnostech výběru ojetého automobilu je zřejmý z rozdílu počtu vozů v lokální nabídce v České republice oproti nabídce na Carvago. Pokud hledá zákazník například BMW řady 5, v českých bazarech najde 825 vozů, zatímco na Carvago může vybírat celkem ze 7143 automobilů této modelové řady. V případě konkrétnější představy a hledání přesného typu karoserie a motorizace má pak zákazník na lokálním trhu možnosti ještě výrazně menší. Například BMW 540d Touring xDrive je zde dispozici v 38 kusech, kdežto Carvago jich nabízí k prodeji 290. Pokud by chtěl zájemce tento vůz navíc v oblíbené černé barvě a s výbavou obsahující ventilovaná sedadla a tažné zařízení, nenajde v místní nabídce ani jeden kus, ale na Carvago může stále vybírat ze 47 možností.*
Podobná situace se týká dokonce i některých modelů nejrozšířenější značky Škoda. Největší inzertní server aktuálně nabízí například 79 vozů Škoda Kodiaq s motorem 1.5 TSI, na Carvago jich je k dispozici 976. Při požadavku na automatickou převodovku DSG se pak tento poměr mění na 61 ku 848 ve prospěch Carvago.*
„Naším cílem je, aby zákazníci nemuseli ze svých představ slevovat,“ říká zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Proto jim nabízíme nejširší možný výběr ojetých vozů napříč celou Evropou. Na Carvago si každý může vybrat vůz přesně podle svých přání a požadavků.“
Zvlášť markantní je rozdíl u elektromobilů, Carvago se svými více než 90 000 vozy překonává lokální nabídku (3019 vozů) třicetkrát.* I díky tomu Carvago v loňském roce zaznamenalo 100% meziroční nárůst prodejů elektromobilů, které již tvoří 10 % celkových prodejů. S rostoucí domácí i veřejnou dobíjecí infrastrukturou společnost očekává další posilování tohoto trendu.
Česko versus Carvago: Srovnání nabídky*
Typ/kategorie vozu
Ks ČR
Ks Carvago
Násobek
Elektromobily
3 019
90 463
30×
Vozy s odpočtem DPH
48 346
753 130
15,6×
Vozy s pohonem všech kol
23 009
211 675
9,2×
SUV
24 750
386 664
15,6×
SUV s pohonem všech kol
12 302
126 992
10,3×
Audi celkově
3 505
73 934
21,1×
BMW celkově
5 180
71 169
13,7×
Mercedes-Benz celkově
4 098
71 799
17,5×
Vozy do 5 let a 50 000 km
35 775
738 023
20,6×
Každý vůz prodávaný přes Carvago prochází detailní technickou kontrolou CarAudit, která zahrnuje až 270 kontrolních bodů. Důsledné prověřování odhalí skryté závady zhruba u čtvrtiny prověřovaných aut. CarAudit je jedním ze stavebních kamenů iniciativy Carvago za bezpečný nákup, která dokazuje, že i pořízení ojetého vozu může být příjemnou a bezrizikovou zkušeností. Iniciativa dále zahrnuje vyřízení všech formalit, předprodejní přípravu, doručení vozu až před dům a šestiměsíční záruku včetně možnosti vůz do 14 dnů od převzetí vrátit.
O společnosti Carvago
Carvago je největší online platforma pro nákup a výkup ojetých automobilů v Evropě. Klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a nabídnout zákazníkům cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.
*Data platná v době přípravy tiskové zprávy v březnu 2025. Nabídka na lokálním trhu i na Carvago se neustále mění.
Poznámka pro redakce: Vedle vlastních prodejních statistik disponuje Carvago rovněž zajímavými daty o trhu ojetých vozidel ze všech zemí, v nichž působí. V případě zájmu pro vás rádi vyhledáme data nebo zpracujeme analýzu podle vašich konkrétních potřeb.
Společnost REMA Systém 1. dubna zahajuje nový ročník sběrové soutěže v rámci projektu Zelená firma. Cílem akce je podpora českých podniků v oblasti ekologického nakládání s elektroodpadem. Soutěž motivuje zaměstnance zapojených firem k odevzdávání vysloužilých elektrospotřebičů a přispívá tak k šíření principů udržitelnosti na pracovištích. Loni české firmy v rámci soutěže vysbíraly rekordních 773 tun odpadních elektrozařízení.
V roce 2025 probíhá sběrová soutěž v termínu od 1. dubna do 15. října. Zapojit se mohou všechny organizace registrované v projektu Zelená firma, který podporuje ESG aktivity podniků. Každá zapojená firma ve spolupráci se zaměstnanci během soutěže sbírá vysloužilá elektrozařízení. Sebraný elektroodpad následně bezplatně odveze kolektivní systém REMA Systém. Ten zajišťuje ekologicky šetrnou likvidaci a odbornou recyklaci, včetně maximálního využití důležitých druhotných surovin.
Rok 2024 přinesl rekordní účast i výsledky. Do sběrové soutěže se zapojilo více než 150 firem z celé České republiky a společně odevzdaly celkem 773 528 kilogramů elektroodpadu. „Dlouhodobě sledujeme rostoucí zájem firem o odpovědné nakládání s elektrozařízeními. Projekt Zelená firma a právě odstartovaná sběrová soutěž nabízejí českým podnikům efektivní způsob, jak recyklaci integrovat do každodenního provozu a motivovat zaměstnance k ekologicky odpovědnému chování. Rekordní výsledek z loňského roku ukazuje, že firmy mají zájem o udržitelný přístup a určitě také rády soutěží,“ říká Denisa Krumlová, marketingová manažerka společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.
Aby se mohly do soutěže zapojit firmy všech velikostí, jsou účastníci hodnoceni ve čtyřech kategoriích dle počtu zaměstnanců. Soutěží se v kategorii do 50 zaměstnanců, do 250 zaměstnanců, do 1 000 zaměstnanců a v kategorii nad 1 000 zaměstnanců. Tento systém zajišťuje větší konkurenceschopnost mezi firmami a poskytuje reálnou motivaci i pro malé a střední podniky. Vítěz v každé kategorii získá věcné ceny v hodnotě 30 000 Kč.
Celkovým vítězem loňského ročníku se stala společnost Alza.cz, která k recyklaci odevzdala více než 500 tun vysloužilých elektrospotřebičů. Úspěch v soutěži společnost povzbudil k zapojení se i do letošní sběrové akce. „Z prvního místa jsme nadšení a těšíme se na další ročníky. Soutěž pro Zelené firmy nám poskytla skvělou příležitost
navázat na naše ekologické cíle a aktivně přispět ke sběru a recyklaci odpadních elektrozařízení. Navíc věříme, že tímto způsobem můžeme inspirovat naše partnery i naše zákazníky k odpovědnému přístupu k udržitelnosti,“ zdůrazňuje Eliška Čeřovská, PR manažerka internetového prodejce Alza.cz.
Silné výsledky zaznamenaly i menší firmy. V kategorii do 50 zaměstnanců zvítězila společnost VDC kancelářská technika, která odevzdala téměř 20 tun elektroodpadu. „Jsme pyšní na to, že jsme se díky zapojení našich zaměstnanců a zákazníků stali tento rok vítězi kategorie do 50 zaměstnanců a odevzdali téměř 20 tun vysloužilých elektrozařízení. Úspěšně jsme tak navázali na druhé místo z roku 2023. Dlouhodobě bereme odpovědné nakládání s elektroodpadem vážně. Spolupráce s REMA Systém nám nejen usnadňuje efektivní recyklaci, ale také pomáhá šířit myšlenku udržitelnosti mezi naše zaměstnance i zákazníky,“ uvádí Martin Škoda, zástupce společnosti VDC kancelářská technika.
Soutěž ve sběru odpadních elektrozařízení v rámci projektu Zelená firma představuje konkrétní nástroj, jak podporovat firemní udržitelnost a odpovědné chování v oblasti nakládání s odpadem. Výsledky soutěže vyhodnotí společnost REMA Systém po ukončení sběru v říjnu a vítězové jednotlivých kategorií budou odměněni v závěru roku 2025.
O společnosti REMA Systém
Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.
Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.
PRAHA, 1. DUBNA 2025 – Umělá inteligence (AI) stále intenzivněji zasahuje do pracovního života Čechů. Některé pozice kvůli ní v budoucnu z pracovního trhu úplně zmizí. Zejména kreativní pozice se ale o uplatnění bát nemusejí. Mezi nimi jsou i personalisté. Vlivem AI se ovšem náplň jejich práce výrazně změní.
Přestože čeští personalisté využívají umělou inteligenci spíš okrajově, jejich počty rostou. Podle průzkumu společnosti Eurostat využívalo v roce 2021 nástroje umělé inteligence k náboru nových zaměstnanců v Česku pouze procento podniků. Aktuálně je využívá kolem 23 procent personalistů. Přes 30 procent HR pracovníků umělou inteligenci během obsazování volných pozic stále používat neplánuje. „Ačkoli nyní ještě existuje značná část personalistů, kteří jsou vůči nástrojům umělé inteligence skeptičtí, je využití AI v personalistice na vzestupu a už nyní zásadně mění způsob, jakým firmy hledají a získávají nové zaměstnance. Díky pokročilým algoritmům lze nejen zrychlit náborový proces, ale také zpřesnit výběr kandidátů a zvýšit efektivitu HR týmů. Tento trend momentálně nejvíce využívají velké podniky, kde AI pomáhá zejména při tvorbě náborových inzerátů, přípravě materiálů pro zaměstnance a zodpovídání častých dotazů nováčků,“ popsala Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.
Personalisté využívají umělou inteligenci nejčastěji k textaci náborových inzerátů. V budoucnu se ale její využití rozšíří. „Očekává se, že AI bude hrát stále větší roli v náboru nových zaměstnanců. Bude více zapojována do automatizace úkolů, jako je třídění životopisů, odpovídání na časté dotazy uchazečů, plánování pohovorů nebo hodnocení pracovního výkonu. Díky tomu budou mít personalisté více času pro strategická rozhodnutí a práci s lidmi. Podle dat LinkedIn Talent Solutions Report 2023 dokáží generátory pro tvorbu pracovních inzerátů snížit délku času na jejich přípravu o 60 procent,“ doplnila Denisa Janatová.
V budoucnu se personální kompetence umělé inteligence rozšíří. Je pravděpodobné, že prvních kol pohovorů se personalisté nebudou vůbec účastnit. „Už dnes je umělá inteligence využívána při třídění vhodných kandidátů. Ve velmi krátkém čase dokáže analyzovat tisíce životopisů na základě předem nastavených kritérií. Virtuální asistenti a chatboti se budou stále více podílet na vedení prvních kol pohovorů. AI bude schopna analyzovat nejen odpovědi kandidátů, ale i jejich tón hlasu, mimiku nebo způsob vyjadřování, což pomůže lépe odhadnout jejich vhodnost pro danou pozici,“ vyjmenovala Denisa Janatová.
Umělá inteligence zasáhne i do oblasti benefitů. „AI pomůže personalistům přizpůsobit benefity, školení a kariérní rozvoj každému zaměstnanci na míru. Bude schopna analyzovat jejich výkony, zájmy a ambice a doporučovat jim vhodné kurzy, školení nebo pracovní role,“ řekla Kateřina Marešová, ředitelka obchodního oddělení a oddělení péče o zákazníky společnosti smitio.
Jedním z největších problémů v personalistice je nevědomá zaujatost při hodnocení uchazečů. Tento problém se správným využitím umělé inteligence zcela zmizí. „Firmy budou moci lépe sledovat, zda výběr nových zaměstnanců není ovlivněn diskriminací nebo jinými faktory nesouvisejícími s pracovními schopnostmi. Na druhou stranu se AI může nechtěně dopustit diskriminace, pokud její algoritmy nejsou správně nastaveny. Personalista pak musí zajistit, že rozhodování je spravedlivé, v souladu s právními předpisy a etickými normami. S rostoucím využitím AI v personalistice se objeví i otázky ohledně soukromí, ochrany dat a etiky rozhodování. Firmy budou muset zajistit, aby AI systémy byly transparentní, spravedlivé a neporušovaly práva zaměstnanců. Lze očekávat, že velmi brzy vzniknou nové zákonné regulace, které budou určovat, jak mohou společnosti AI využívat,“ uvedla Denisa Janatová.
Úkolem personalistů není jen nábor nových zaměstnanců, ale i podílení se na tvorbě firemní kultury, řešení konfliktů na pracovišti nebo individuální přístup k zaměstnancům – takové dovednosti umělá inteligence nikdy mít nebude. „AI může pomoci s analýzou a doporučeními, ale samotná kultura firmy je založena na lidských hodnotách a interakcích, které technologie nemůže plně nahradit. AI může nabízet doporučení na základě dat, ale chybí jí kreativita a schopnost strategického myšlení. Náborové strategie, programy pro rozvoj zaměstnanců nebo inovativní přístupy k motivaci týmu vyžadují lidský přístup a zkušenosti. Je třeba pracovat i s tím, že každý zaměstnanec je jiný a některé životní situace nebo pracovní rozhodnutí nelze řešit pouze na základě dat. AI dokáže poskytnout analýzu nebo doporučení, ale konečné rozhodnutí často vyžaduje lidský úsudek,“ upozornila Kateřina Marešová.
AI změní personalistiku způsobem, který umožní firmám pracovat efektivněji, lépe chápat potřeby zaměstnanců a zlepšit proces náboru i řízení lidí. Klíčovým faktorem ale zůstane lidský dohled. „Nejpravděpodobnější scénář je, že AI personalisty nikdy nenahradí, ale změní jejich roli. AI může analyzovat data a předpovídat chování, ale nedokáže plně pochopit emoce, motivaci a mezilidské vztahy. Personalisté musí často řešit složité situace, jako jsou konflikty na pracovišti, osobní problémy zaměstnanců nebo citlivé rozhovory při propouštění – toho všeho není a pravděpodobně nikdy nebude umělá inteligence schopna. Personalisté se budou více soustředit na strategické, kreativní a mezilidské aspekty HR, zatímco AI bude zpracovávat data, automatizovat opakující se úkoly a poskytovat cenné informace pro výběr nejlepšího kandidáta,“ uzavřela Denisa Janatová.
Na začátku bylo smitio kariérní platformou pro IT komunitu, která klade důraz na transparentnost a otevřenou komunikaci. V rychle se měnícím a dynamickém trhu se smitio neustále rozvíjelo a přizpůsobovalo se novým potřebám a trendům. Postupně rostlo a reagovalo na výzvy trhu, až dosáhlo své současné podoby jako komplexní služby pro nábor, včetně recruitmentu.
Smitio vychází ze zkušeností a potřeb IT komunity a spojuje je s projektovými týmy. Jeho vývoj je důkazem toho, jak se dokáže adaptovat a inovovat v souladu s potřebami a dynamikou trhu. Smitio je nejen prostředkem pro efektivní nábor IT specialistů, ale také platformou, která posiluje propojení a spolupráci mezi jednotlivci a týmy v oblasti IT.