Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Na trase dlouhé 575 kilometrů, zahrnující regionální centra, Vodafone otestoval výkon i spolehlivost transportní DWDM technologie. Ta umožňuje přenos dat po optické síti extrémně vysokou rychlostí. Trasa začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Rychlost činila 400 gigabitů za sekundu a latence pouze 2,89 milisekundy mezi oběma koncovými body, což znamená z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty.

Technologie DWDM výrazně zvyšuje kapacitu optických sítí a umožní poskytovatelům služeb a datovým centrům efektivně zvládat rostoucí objem dat i požadavky na vysokorychlostní připojení. Tato technologie využívá pokročilé optické modulace a tzv. multiplexování, čímž zajišťuje vyšší výkon při nižší spotřebě energie na jeden přenesený GB dat.

„Představte si internet jako obrovskou síť silnic, po kterých jezdí auta plná informací – třeba videa, zprávy, hovory nebo fotky. Aby všechno jezdilo rychle a bez zácpy, potřebujeme široké a rychlé dálnice. A právě technologie DWDM umožnuje vytvářet superrychlé dálnice pro přenos dat,“ vysvětluje Martin Krautwurst, ředitel pro kvalitu sítě společnosti Vodafone Czech Republic.

To může mít smysl například pro páteřní připojení mezi městy nebo k propojení datových center, která uchovávají a zpracovávají data z celého světa. „Pokud už dnes dokážeme ne 100, ale 400 gigabitů za sekundu, znamená to, že síť Vodafonu je připravená na další dekádu růstu bez kompletní přestavby infrastruktury. Testování probíhalo za plného provozu, což potvrdilo, že naše optická síť nabízí vysoký výkon a spolehlivost i při různých datových zátěžích,“ dodává Martin Krautwurst.

Testovaná trasa byla dlouhá 575 kilometrů, začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Latence mezi oběma koncovými body byla pouze 2,89 milisekundy, což je v přepočtu z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty. Linková rychlost kanálu v DWDM multiplexu byla 600 Gb/s, kde pro měření byl vytvořen ethernetový okruh s rychlostí 400 Gb/s.

Úspěšný test otevírá cestu pro budoucí využití technologie s rychlostí 400 Gb/s namísto ethernetových okruhů s rychlostí 100 Gb/s, a to v páteřní infrastruktuře Vodafonu, ale i v provozních sítích zákazníků.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

RecykloMise 2025: Žáci dostávají slovo. Cílem je motivovat k recyklaci

Kreativita, osvěta a odpovědnost za životní prostředí. To jsou hlavní pilíře nové výzvy RecykloMise 2025: Natoč a inspiruj, kterou spouští společnost REMA Systém. Soutěž je určena školním kolektivům napříč Českou republikou – od mateřských po střední školy. Cílem nové výzvy je zapojit děti a studenty do osvěty v oblasti správného třídění elektroodpadu. Stačí natočit krátké video, které hravou a srozumitelnou formou přiblíží, proč má recyklace smysl a jak ji může každý z nás ovlivnit.

Nová soutěž RecykloMise 2025: Natoč a inspiruj rozvíjí týmovou spolupráci, kreativitu i digitální dovednosti žáků. Výzvu v rámci projektu Chytrá recyklace vyhlašuje společnost REMA Systém ve spolupráci s REMA Battery. Cílem soutěže je vést děti a studenty k odpovědnému nakládání s odpadními elektrozařízeními a přenosnými bateriemi – a to zábavnou formou. Zapojit se mohou školní kolektivy s minimálně pěti členy, a to od mateřských až po střední a vyšší odborné školy. Úkolem je vytvořit krátké originální video v délce od jedné do tří minut na jedno z vybraných ekologických témat. Může jít o správné nakládání s vysloužilými elektrozařízeními a bateriemi a práci se sběrnými nádobami REMA Systém nebo využití materiálů z edukativního programu Odpad není k zahození. Zájemci se mohou přihlašovat i odevzdávat videa od 7. dubna do 19. května 2025, informace k pravidlům soutěže získají na webu www.chytrarecyklace.cz.

„Krátká videa jsou dnes přirozenou součástí komunikace mladé generace – dokážou zaujmout, předat myšlenku a zároveň inspirovat ostatní. RecykloMise dává žákům možnost aktivně se zapojit do ekologické osvěty a přispět k většímu povědomí o odpovědném nakládání s elektroodpadem. Věříme, že právě osobní přístup a sdílení mezi vrstevníky mají největší dopad,“ vysvětluje Denisa Krumlová, marketingová manažerka společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

Vítěze soutěže RecykloMise 2025 nevybírá porota, ale veřejnost. Od 23. května do 13. června 2025 proběhne veřejné hlasování na facebookové stránce REMA Systém. Zvítězí video s nejvyšším počtem „lajků“ a nejúspěšnější tým získá atraktivní ceny. Vítěz totiž získá elektroniku od společnosti Vodafone Czech Republic a navíc zážitkový workshop k tématu recyklace elektroodpadu, který proběhne přímo ve vítězné škole. „Nejlepší způsob, jak děti motivovat k ekologickému chování, je názorně jim téma ukázat, aby si ho mohli reálně vyzkoušet. V našem workshopu si žáci sami zkusí třídit, poznají materiály, které se z elektroodpadu získávají, a pochopí, proč je recyklace tak důležitá,“ popisuje Jana Hloušková, obchodní manažerka PRAKTIK system.

Výzva RecykloMise 2025 představuje praktický způsob, jak propojit vzdělávání s aktuálními environmentálními tématy. Školní kolektivy si během přípravy soutěžního videa prohloubí znalosti o recyklaci, naučí se spolupracovat a zároveň si osvojí moderní formy komunikace. Soutěž navíc podporuje schopnost kriticky přemýšlet o spotřebě a elektroodpadu v každodenním životě – což jsou dovednosti, které jsou stále důležitější napříč všemi věkovými kategoriemi.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Everbot, inovační leader na poli českého AI, si na strategickou komunikaci vybral FYI Prague, společně se zaměří na evangelizaci AI oboru v českém prostředí

Praha 7. dubna 2025: Everbot, nová česká AI aplikace sdružující nejlepší dostupné nástroje umělé inteligence na jednom místě, zahajuje spolupráci s PR agenturou FYI Prague. Společně se zaměří na strategickou komunikaci s cílem etablovat Everbot jako lídra v oblasti AI v České republice a evangelizovat téma umělé inteligence mezi širokou i odbornou veřejností. Součástí spolupráce bude také osobnostní profilace zakladatele a CEO Romana Berglowiece a aktivní práce s B2B komunitou.

Everbot na českém trhu působí od roku 2024 a představuje komplexní AI aplikaci, která sdružuje nejlepší dostupné nástroje umělé inteligence na jednom místě. Uživatelům nabízí přístup k různým světoznámým jazykovým modelům (ChatGPT, DeepSeek, Mistral, Claude, Gemini) i nástrojům pro generování grafiky a videa (Stable Diffusion, Flux) a mnoho dalších nástrojů pod jedním přihlášením. Integruje tak nejpokročilejší AI modely světových technologických gigantů i vlastní technologie do jedné aplikace. Všechny AI nástroje, které Everbot v rámci své aplikace integruje, uživatel ovládá prostřednictvím pokročilého chatu. Ten pro uživatele funguje jako intuitivní asistent a rozcestník pro nejrůznější zadání.

Produkt je primárně zaměřen na marketingové profesionály, kreativce, odborníky v oblasti komunikace nebo obecně tvůrce ať už redakčního či marketingového a kreativního obsahu. Sekundárně je vhodný pro jednotlivce, kteří chtějí experimentovat s různými AI nástroji bez nutnosti platit licence mnoha různých účtů na různých platformách. Uživatelům tak na jednom místě umožňuje za pomoci AI snadno řešit rutinní úkoly, od tvorby textů, příspěvků pro sociální sítě, grafiky, videí, analýz, až po kompletní marketingové kampaně.

„V oblasti umělé inteligence jsme svědky revoluce, která zásadně mění způsob, jakým pracujeme a žijeme. Naším cílem je nejen vytvářet špičkový AI nástroj, ale také vzdělávat českou veřejnost a byznys komunitu o možnostech a přínosech tohoto fenoménu,“ říká Roman Berglowiec, zakladatel a CEO Everbotu. „Věřím, že v horizontu několika let bude Everbot vnímán odbornou i širokou veřejností coby jednička na českém trhu a synonymem pro AI jako takovou,” dodává Berglowiec.

Spolupráce s agenturou FYI Prague se zaměří na čtyři klíčové oblasti: korporátní komunikaci značky Everbot, produktovou komunikaci aplikace samotné, tržní a erudiční komunikaci v kontextu celého AI odvětví a osobnostní profilaci Romana Berglowiece jako vizionáře a odborníka na umělou inteligenci.

„Everbot nás zaujal svým inovativním přístupem k AI a jasnou vizí. Je to platforma, která dokáže zpřístupnit veškeré nejmodernější technologie široké veřejnosti a firmám do jedné velice intuitivní aplikace ještě k tomu v českém uživatelském rozhraní a českou zákaznickou podporou,“ komentuje Jan Řezáč z FYI Prague. „Roman a jeho tým mají nejen technologické know-how, ale především praktické zkušenosti s implementací AI v byznysu. Nejsou to teoretici, ale lidé, kteří AI skutečně používají a budují na ní úspěšné projekty. To je přesně ten typ autenticity, který chceme také promítnout do společné komunikace.“

Důležitou součástí spolupráce bude také aktivace B2B komunit. Everbot plánuje sérii vzdělávacích workshopů, konferencí a diskusních panelů, které pomohou firmám pochopit, jak mohou umělou inteligenci efektivně implementovat do svých procesů a zvýšit tak svou konkurenceschopnost. Stejně tak bude aktivně od komunity sbírat zpětnou vazbu, na základě které, bude produkt neustále inovovat.

Nové monitory BenQ řady PD přinášejí návrhářům přesné barvy od konceptu až po tvorbu

BenQ nastavuje nový standard s prvními monitory pro designéry s rozlišením 5K, resp. 4K při 144 Hz, které poskytují bezkonkurenční přesnost barev a detaily stínů

Eindhoven, Nizozemsko 7. 4. 2025 – Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, uvádí na trh PD2730S a PD3226G. Dva nové modely monitorů určené tvůrcům 3D grafiky, VFX animátorům, koncepčním návrhářům nebo herním designérům splní náročné požadavky na špičkovou přesnost barev a výjimečnou kvalitu tmavých odstínů. Nabízí pokročilé řešení pro správu barev umožňující zefektivnit pracovní postup při navrhování komplikovaných scén a vývoji konceptu postav nebo vytvářet fotorealistické návrhy s maximálními detaily.

Monitor BenQ PD2730S integruje 27palcový IPS panel s rozlišením 5K 5120 x 2880 pixelů, hustotou 218 PPI, svítivostí 400 nitů a vysokým kontrastním poměrem 2000:1, který zajišťuje maximálně čisté a propracované detaily jednotlivých odstínů.

BenQ PD3226G využívá služeb 32palcového IPS panelu se 4K rozlišením 3840 x 2160 pixelů, svítivostí 400 nitů, nízkou odezvou 1 ms a vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz, která společně s VRR (Variable Refresh Rate) přináší plynulost pohybu, aniž by byla ovlivněna věrnost barev. Tento monitor s vysoce přesným barevným podáním zásadně mění standardy pro herní vývojáře a studia, protože okamžitě zobrazuje každý tah na grafickém tabletu a umožňuje souvislý hladký pohyb po obrazovce, plynulé animace a dokonalou věrnost barev.

„Nové modely z řady PD jsou navrženy tak, aby profesionálním tvůrcům usnadnily práci díky vždy přesným a konzistentním barvám,“ říká Peter Huang, prezident BenQ Corporation, a dodává: „Díky aktivnímu řešení konzistence, přesnosti přechodů a efektivity práce přináší nové monitory bezkonkurenční přesnost a výkon pro 3D vykreslování, animaci vizuálních efektů (VFX) a herní design.“

Nové monitory řady PD nabízí široké pokrytí barevných prostorů, konkrétně 100 % sRGB, 100 % Rec.709, 98 % (v případě PD2730S), resp. 95 % (v případě PD3226G) Display P3 a odchylku Delta E ≤ 2. Využívají technologii BenQ AQCOLOR zajišťující maximální přesnost barev z výroby a komplexní řešení správy barev přizpůsobené profesionálnímu použití. K dispozici je také zdarma dostupná aplikace BenQ Palette Master Ultimate pro snadnou kalibraci bez nutnosti pokročilých znalostí nebo Display ColorTalk. Samozřejmostí je pak podpora HDR10 a VESA DisplayHDR 400. Kvalitu obrazu dále podtrhují certifikace TÜV, Solidworks, Calman, Pantone Validated a Pantone SkinTone Validated.

Díky výjimečně kvalitní reprodukci tmavých odstínů poskytují monitory BenQ PD2730S a BenQ PD3226G mimořádně čistý a živý obraz s bohatými přesně odstupňovanými odstíny v jakékoli scéně včetně nebývalé hloubky a věrnosti herního prostředí.

Uživatelé mají také po ruce bezdrátové ovládání Hotkey Puck G3 umožňující snadné nastavení monitorů včetně změny barevných režimů, KVM DualView a dalších. Plynulé procházení menu, nastavení jasu a dalších vlastností usnadňuje velké rolovací kolečko na středu puku.

Monitory jsou vybaveny pokročilými funkcemi kompatibilními s Mac zařízeními. Jakožto dlouholetý dodavatel monitorů pro Mac uživatele zajišťuje BenQ bezproblémovou integraci a intuitivní ovládání prostřednictvím rozhraní Thunderbolt 4, které umožňuje přenos dat, obrázků a videí vysokou rychlostí 40 Gb/s a podporuje také připojení jednoho 8K nebo dvou 5K displejů. Kromě toho lze využít i sériového spojení více monitorů za sebou včetně KVM Switche pro pohodlné ovládání více systémů. Uživatelé mají také k dispozici software Display Pilot 2 pro přizpůsobení rozhraní pomocí inteligentních nástrojů, jako je ICCsync a Desktop Partition.

Bohatou konektivitu reprezentují HDMI (v2.1), DisplaPort (v1.4), ThunderBolt 4 (90 W), ThunderBolt 4 výstup (15 W), USB Type-C upstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s), USB Type-C downstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s, 4,5 W) a 3x USB Type-A downstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s, 4,5 W).

BenQ PD2730S a BenQ PD3226G budou lokálně k dispozici ve druhém kvartálu 2025 za shodnou doporučenou koncovou cenu 30 900 Kč s DPH v České republice a 1253 euro s DPH na Slovensku.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

 

Vedení české kanceláře BCG se ujímá Jaroslav Šnajdr. Jamie Brindley povede retailový tým v regionu EMESA

Praha, 7. dubna 2025 – Mezinárodní poradenská společnost Boston Consulting Group po pěti letech mění v Česku své vedení. Novým vedoucím pražské kanceláře se stává Jaroslav Šnajdr. Ve funkci střídá Jamie Brindleyho, který vedl pražskou kancelář od roku 2020. Jamie Brindley se posouvá na pozici vedoucího regionu EMESA (Evropa, Střední východ, Jižní Amerika a Afrika) pro oblast retailového poradenství. díky čemuž má pražská kancelář poprvé v historii ve struktuře BCG zastoupení v nadnárodní vedoucí roli.

Jde o dosud nejvyšší pozici, kterou v rámci BCG zastává člen pražské kanceláře. V rámci této role bude zodpovědný za vedení týmu více než 30 partnerů BCG ze čtyř kontinentů. Jamie Brindley hrál v uplynulých letech klíčovou roli v rámci EMESA Retail týmu a pracoval s klienty v severní, střední a východní Evropě, ve Velké Británii nebo na Blízkém východě.

Coby vedoucí pražské kanceláře se podílel na tom, že Praha se v rámci BCG stala centrem excelence v několika oblastech praxe, zejména v oblasti maloobchodu, energetiky a Principal Investors & Private Equity (PIPE), s týmy podporujícími jak místní klienty, tak významné mezinárodní zákazníky.

„Těším se na novou zkušenost a spolupráci s předními světovými klienty BCG i na to, že budu moci pomáhat firmě při dalším posilování její velmi silné pozice v maloobchodním odvětví. Zároveň pro mě Praha vždy zůstane „domovskou základnou“ a těším se na pokračování práce s klienty zde i v celém regionu střední a východní Evropy,“ říká Jamie Brindley.

Pražskou kancelář nově povede Jaroslav Šnajdr

Vedení pražské kanceláře se ujímá Jaroslav Šnajdr, který se v uplynulých letech výrazně podílel na růstu aktivit BCG v České republice a střední Evropě, zejména díky práci s klienty z oblasti PIPE. Zastával funkci ředitele náboru v Praze a byl součástí místních výborů pro kariérní rozvoj konzultantů a vedoucích projektů ve střední Evropě.

„Především bych chtěl Jamiemu pogratulovat k jeho nové roli, která je pro pražskou kancelář velkým úspěchem a ukazuje, jak výjimečným člověkem a konzultantem Jamie je. Pro pražskou BCG odvedl opravdu skvělou práci – provedl ji velmi složitým obdobím posledních 5 let, výrazně přispěl k prohloubení otevřené a přátelské firemní kultury a zároveň se velmi výrazně podílel na růstu našeho byznysu, ať už lokálně, tak i mezinárodně. Bude těžké ho v této roli nahradit, ale budu pokračovat v jeho práci a nadále budovat silnou lokální pobočku, která dokáže nabídnout špičkové služby pro naše klienty kdekoliv na světě,“ říká Jaroslav Šnajdr.

„Jsem nadšený, že tuto roli přebírá právě Jarda, protože s ním bude kancelář v těch nejlepších rukou. Je skvělé předat štafetu nejen vynikajícímu client service partnerovi, ale také silnému vzoru pro naše zaměstnance a zároveň dlouholetému osobnímu příteli a skvělému kolegovi,“ doplňuje Jamie Brindley.

O společnosti Boston Consulting Group

Společnost Boston Consulting Group spolupracuje s vedoucími představiteli byznysu a veřejné sféry na řešení jejich nejpalčivějších problémů a pomáhá jim maximálně využít příležitostí, které se jim naskýtají. Společnost BCG je průkopníkem v oblasti strategického poradenství s tradicí sahající do roku 1963. Dnes pomáhá klientům zavádět transformační přístupy, které přinášejí prospěch všem zainteresovaným stranám.

Naše různorodé týmy rozprostřené po celém světě mají bohaté zkušenosti v jednotlivých oborech a funkčních oblastech podnikání a přinášejí šíři inspirativních pohledů, které zpochybňují současný stav věcí a uvádějí do pohybu změny. BCG nabízí moderní poradenské služby a řešení v mnoha oblastech včetně technologií, designu a investic do digitálních projektů. Naše poradenství je založeno na jedinečném modelu spolupráce napříč firmou a přes všechny úrovně klientovy organizace s cílem pomoci klientům uspět a zlepšit svět, ve kterém žijeme.

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

Praha | 7. dubna 2025 – Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

České firmy implementují AI do svých procesů různými způsoby – některé využívají nástroje od globálních poskytovatelů, jiné se stále častěji obracejí na domácí technologické firmy. Rostoucí roli hrají lokální infrastruktury, které umožňují provoz umělé inteligence přímo v Česku, s důrazem na bezpečnost, výkon a soulad s evropskými regulacemi. Mezi přední poskytovatele těchto služeb patří společnost vshosting, která nabízí vyhrazené GPU servery optimalizované pro AI výpočty.

Místní infrastruktura versus globální giganti

AI aplikace lze provozovat v infrastruktuře velkých globálních poskytovatelů jako Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure nebo Google Cloud, kteří nabízejí širokou škálu nástrojů pro vývoj a provoz AI modelů. Tato řešení však mohou mít pro české firmy i určité limity – například vyšší latenci, náročnější správu dat z pohledu regulací, nebo méně prostoru pro přímou zákaznickou podporu. Často přinášejí i vyšší a hůře předvídatelné náklady.

Alternativou jsou lokální poskytovatelé infrastruktury, kteří umožňují provoz AI aplikací v rámci českého prostředí. Mezi hlavní výhody patří lepší kontrola nad daty s ohledem na evropskou legislativu (např. GDPR či NIS2), možnost komunikace v češtině a větší flexibilita v nastavení služeb. Pro menší a střední firmy může být navíc výhodné, že tyto služby lze využívat bez dlouhodobých smluvních závazků a s individuálním přístupem k technickému řešení.

Pro firmy je zásadní chránit jejich data a ukládat je v Česku

Lokální infrastruktura může být rovněž nákladově efektivnější než globální cloudové služby, zejména pro firmy, které potřebují stálý a předvídatelný výkon. Třeba u vshostingu je zpravidla předem jasná cena – bez skrytých poplatků a s neomezeným počtem promptů v ceně u GPU, což přináší výraznou úsporu zejména při intenzivním využívání generativní AI. A Marián Holý, komerční ředitel vshosting, dodává důležitý fakt oproti globálním poskytovatelům: „Naše služby nabízejí především flexibilitu a bezpečnost. Firmy mají data plně pod kontrolou a v Česku, takže splňují GDPR, a nemusí řešit riziko, že jejich citlivé informace skončí v rukou někoho jiného.“

Z tohoto důvodu roste v Česku zájem o lokální poskytovatele AI infrastruktury, kteří navíc dokážou nabídnout vysokou úroveň bezpečnosti, lepší dostupnost dat a výhodnější cenové podmínky. Firma vshosting poskytuje službu GPU-as-a-service s nejnovějšími GPU procesory NVIDIA L40S, H100 a H200, tedy vyhrazený výpočetní výkon pro AI aplikace, a provozuje vlastní moderní datové centrum v Česku. Tato řešení umožňuje firmám provozovat AI přímo v ČR, bez nutnosti přenášet citlivá data do zahraničí.

Koupit, pronajmout nebo kombinovat?

Firmy, které chtějí AI provozovat lokálně, dnes mají několik možností:

  • Vlastní GPU hardware – určen velkým společnostem, jako např. automobilkám, které si budují vlastní AI clustery pro analýzu dat a vývoj nových AI řešení.
  • Pronájem infrastruktury od lokálního poskytovatele – vhodné pro firmy, které potřebují vysoký výkon, ale nechtějí investovat do vlastních GPU serverů. Tuto možnost využívá hlavně e-commerce, nebo IT firmy. Jedná se o cenově nejpříznivější řešení.
  • Hybridní model – kombinace vlastních serverů a cloudu, nebo lokálních a globálních poskytovatelů. Přičemž jejich citlivá data zůstávají v ČR u lokálního poskytovatele, nebo na jejich vlastním serveru, zatímco ostatní běží v globálním cloudu. Tento model využívají například banky a pojišťovny, které pracují s citlivými daty a musí splňovat přísné regulatorní požadavky.

K čemu se v Česku využívá AI

AI se dnes neomezuje jen na technologické giganty. V Česku ji využívají různé segmenty, jako například e-commerce (pro automatizované generování produktových popisů, provoz chatbotů, podpory atd.), IT firmy (pro urychlené programování a testování kódu), či právní sektor (pro analýzu smluv a generování právních dokumentů).

„Pro e-commerce vidíme obrovský potenciál v automatizaci a personalizaci zákaznické zkušenosti. AI umožňuje e-shopům generovat relevantní obsah, personalizovat nabídky a zlepšit zákaznickou podporu. E-shopy to ale zdaleka nekončí, každá firma, která funguje on-line, AI řeší a zapojuje ji do svých procesů,“ dodává Marián Holý.

Tuzemský AI ekosystém nabízí nové možnosti

Rostoucí český AI ekosystém tedy stojí nejen na vývoji softwarových aplikací, ale především na fyzické infrastruktuře, která je pro provoz AI nezbytná. Klíčem k úspěchu je její správná volba, stejně jako partnera, který ji provozuje, rozumí potřebám lokálního trhu a odpovídá specifickým požadavkům daného podniku a zajišťuje dlouhodobou udržitelnost a bezpečnost dat.

České firmy se snaží zvyšovat svou konkurenceschopnost prostřednictvím digitalizace a automatizace, kde AI hraje obrovskou roli. „Budoucnost AI se jeví jako průřezová technologie, podobně důležitá, jako byla průmyslová revoluce. Naším cílem je poskytnout firmám kvalitní a dostupnou infrastrukturu pro jejich AI projekty,“ zakončuje Marián Holý.

O společnosti vshosting: vshosting je přední poskytovatel cloudových a serverových řešení, specializující se pokročilé technologie Kubernetes, AWS, nebo GPU infrastrukturu pro AI aplikace. Společnost se zaměřuje na poskytování škálovatelných, bezpečných a environmentálně odpovědných IT řešení s vysokou dostupností pro firmy všech velikostí.

 

Více než polovina Čechů platí mobilem. Na vzestupu jsou i prsteny a náramky

Praha, 7. dubna 2025 – Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu[1] společnosti Mastercard.

V České republice vlastní chytrý telefon 95 procent dospělých a většina lidí ho u sebe nosí častěji než peněženku. Proto se mobil stal nejpřirozenějším platebním nástrojem. Tento trend potvrzují i aktuální data – placení mobilem už vyzkoušelo 54 procent Čechů, což je meziroční nárůst o 10 procentních bodů.

„Český trh je dlouhodobě velmi otevřený technologickým inovacím, což se odráží i v oblasti plateb. Češi rádi zkoušejí nové způsoby placení, které jim přinášejí větší pohodlí a bezpečnost. Na datech jasně vidíme, že plastová karta ustupuje do pozadí a hlavním platebním nástrojem se stávají mobilní telefony, chytré hodinky a nově také prsteny a náramky. Trend je jasný – platíme tím, co máme nejblíže po ruce. A díky technologii tokenizace jsou tyto platby nejen pohodlnější, ale i bezpečnější,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Kromě mobilních telefonů jsou stále populárnější i platby chytrými hodinkami, které v současnosti využívá pětina Čechů – meziročně o 5 procentních bodů více. Lidé je volí především v situacích, kdy nemají po ruce telefon, nebo když chtějí platit rychle a bezstarostně, například při sportu nebo neplánovaných nákupech.

V podobných situacích Češi začínají využívat i úplné novinky na poli platebních inovací: náramky nebo prsteny. Jejich uživatelé na nich oceňují především design, ale také jejich funkčnost, protože se nemusí nabíjet. Aktuálně platbu prstenem vyzkoušelo 9 procent zákazníků, platebním náramkem pak dokonce 10 procent a jejich počet se postupně zvyšuje.

Rostoucí popularitu nositelné elektroniky potvrzuje i nárůst aktivovaných platebních karet v těchto zařízeních. V České republice se jejich počet od roku 2022 téměř zdvojnásobil. Nejvíce se přitom platby těmito chytrými zařízeními využívají v letních měsících, kdy jejich podíl roste až o 16 procent.

Klíčovou roli v těchto trendech hraje technologie tokenizace. Zatímco v roce 2021 tvořily podle dat Sdružení pro bankovní karty tokenizované platby jen 19 procent všech transakcí, v roce 2024 už dosáhly podílu 43 procent, tedy 1,3 miliardy transakcí.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

  1. Průzkum Mastercard iResearch zrealizovala výzkumná agentura G82 v prosinci 2024 na reprezentativním vzorku 1 204 českých respondentů.

 

Průzkum Cisco: Třetina agentů kontaktních center nemá dost informací, aby mohla zákazníkovi pomoci. Situaci pomůže změnit umělá inteligence

Praha, 7. dubna 2025 – Rostoucí nespokojenost zákazníků, nedostatečná podpora zaměstnanců kontaktních center a zastaralé technologie. To jsou tři hlavní aspekty, které podle globálního průzkumu Cisco negativně ovlivňují fungování zákaznické podpory. Tři čtvrtiny podniků mají zákaznická data rozdrobena až do deseti různých systémů, což výrazně ztěžuje schopnost agentů adekvátně reagovat na požadavky zákazníků. Cisco věří, že inovativní nástroje s umělou inteligencí usnadní agentům kontaktních center komunikaci se zákazníky a odlehčí jim od rutinních požadavků. V Česku také vzniká nový klub expertů na kontaktní centra, který povede Cisco Gold partner Soitron.

Ke konkurenci utíkají zákazníci i zaměstnanci

Podle globálního průzkumu Cisco, který mapoval tři klíčové oblasti péče o zákazníky (dopady na zákazníky, agenty a podniky jako takové), je pouze jeden ze čtyř zákazníků velmi spokojen s řešením svého poslední požadavku na zákaznické podpoře. Špatná zkušenost se zákaznickým servisem je pro 94 % respondentů důvodem k ukončení komunikace, což může vést i ke ztrátě zákazníka ve prospěch konkurence.

Odchod jinam volí i frustrovaní agenti kontaktních center. Více než polovina z nich se potýká s neúměrně rostoucí pracovní zátěží. Jedním z hlavních důvodů je absence moderních technologií. V kontaktních centrech, které nedokážou svým agentům zajistit adekvátní nástroje k řešení požadavků zákazníků, dochází k vyšší fluktuaci zaměstnanců až o 38 %.

Kontaktní centra plně nevyužívají potenciál moderních technologií

Ukazuje se, že nasazení moderních technologií v kontaktních centrech má pozitivní dopad na spokojenost zákazníků, fluktuaci agentů a v konečném důsledku i celkové obchodní výsledky. Podniky, které používají řešení CPaaS[1], cloudové technologie a umožňují zákazníkům řešit požadavky v rámci AI samoobsluhy, mají o bezmála 40 % lepší hodnocení spokojenosti zákazníků i nižší fluktuaci zaměstnanců. Dvě třetiny kontaktních center díky úspěšné implementaci umělé inteligence zaznamenaly výrazný růst tržeb.

Na virtuální asistentky či chytré voiceboty si lidé už začínají zvykat. Když potřebují vysvětlit fakturaci, opravit připojení k internetu, prodloužit smlouvu nebo zlevnit pojistku, bývá nejjednodušší zavolat na zákaznickou linku. “Umělá inteligence se rychle naučí vyřešit většinu dotazů, s nimiž lidé volají na zákaznické linky a pamatuje si také jejich zákaznickou historii. Díky tomu nemusí na lince dlouze čekat a ať už mluví s voicebotem nebo živým operátorem, není potřeba dokola opakovat důležité údaje. Věřím, že v příštích několika letech bude velkou většinu jednoduchých či rutinních požadavků vyřizovat AI agent. Automatizovaná obsluha klientů 24/7 uvolní ruce živým agentům a umožní jim věnovat se složitějším situacím,“ říká Jaroslav Martan, Cisco Collaboration Specialist.

Většina podniků (75 %) však stále využívá mnoho různých systémů na evidenci zákaznických dat, které nejsou vzájemně propojené. Výsledkem je přílišná fragmentace informací, a tedy neschopnost dostatečně rychle a kvalitně řešit požadavky zákazníků. Třetina agentů uvedla, že nemá dostatečné informace o zákaznické historii a kontextu řešené situace, aby mohla poskytnout adekvátní servis.

V Česku vzniká klub expertů na kontaktní centra

“Víme, že komunikační návyky a způsoby, jak zaujmout zákazníky se neustále mění a kladou před nás nové výzvy. Proto jsme se rozhodli založit Customer eXperience Expert Club, kde se můžeme vzájemně inspirovat, sdílet osvědčené postupy a diskutovat o tom, jak nejen technologie pomáhají k pozitivní zákaznické zkušenosti. Je určen pro ty, kteří chtějí být v čele inovací v této oblasti, pravidelně se seznamovat s novinkami, získávat praktické know-how a potkávat se s odborníky, kteří řeší podobné výzvy. Na prvním setkání se chceme zaměřit na nejnovější trendy v AI a automatizaci zákaznické péče, nabídneme praktické tipy a budeme diskutovat o nasazení AI ve společnosti,“ říká Marcel Vejmelka, Business Consultant ze společnosti Soitron.

První setkání CX Expert Clubu se uskuteční 29. dubna od 14:00 hod. Programem budou provázet experti Jaroslav Martan ze společnosti Cisco a Marcel Vejmelka ze společnosti Soitron.

Cisco přináší kontaktním centrům inovativní AI nástroje

Cisco přichází se sadou inovativních AI nástrojů a aplikací, které využívají pokročilou konverzační inteligenci a automatizaci ke zlepšení interakce se zákazníky. Nový Webex AI Agent je nástroj pro okamžitou a efektivní samoobsluhu zákaznických požadavků pomocí přirozeného dialogu, čímž eliminuje čekací doby a poskytuje rychlejší řešení. A to i v případech, které obvykle vyžadují zapojení živého agenta (např. výměna ztracené kreditní karty).

Webex AI Agent obsahuje také designový nástroj AI Agent Studio, který umožňuje kontaktním centrům během několika minut namodelovat a nasadit hlasového nebo digitálního AI agenta pro konkrétní dotazy a situace. Díky tomu se sníží počet hovorů v kontaktním centru, aby se agenti mohli soustředit na případy, které vyžadují osobní pozornost.

S pomocí Cisco AI asistenta pro aplikaci Webex mohou agenti kontaktních center využívat průběžná doporučení navrhovaných odpovědí podle vývoje komunikace se zákazníkem. AI asistent také agentům nabídne návrh řešení na základě již úspěšně vyřešených podobných požadavků volajících. Kontextové souhrny, shrnutí přerušených hovorů, pokročilé analýzy dat a automatické vyhodnocení spokojenosti zákazníků jsou další možnosti AI asistenta, které pomáhají zlepšit a zrychlit zákaznický servis.

V prvním čtvrtletí roku 2025 bude také k dispozici automatizovaný plánovač Agent Wellness. Ten pomocí umělé inteligence proaktivně plánuje například automatické přestávky agentů nebo změny v jejich rozvrhu, aby se zvýšila nebo snížila kapacita podle potřeby. Jde o nástroj, který prostřednictvím podpůrných opatření pomáhá vytvářet dobré pracovní podmínky pro agenty a slouží k prevenci jejich únavy, vyhoření a fluktuace zaměstnanců.

O Cisco Systems

Cisco (NASDAQ: CSCO) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií, které zajišťují fungování internetu. Cisco inspiruje a otevírá nové možnosti tím, že mění váš pohled na aplikace, zabezpečuje vaše data, transformuje vaši infrastrukturu a pomáhá vašim týmům k úspěchu v globální a inkluzivní budoucnosti. Další informace naleznete na newsroom.cisco.com nebo nás sledujte na Twitteru na @Cisco.

Cisco a logo Cisco jsou registrované ochranné známky společnosti Cisco Systems, Inc. ve Spojených státech amerických a dalších zemích. Všechny další registrované ochranné známky uvedené v tomto dokumentu jsou majetkem příslušných vlastníků.

  1. CPaaS (Communications Platform-as-a-Service) je moderní řešení pro komunikaci společností se zákazníky prostřednictvím jediné vyhrazené platformy, která organizuje komunikační proces pomocí textových, grafických, hlasových a video zpráv, jako jsou SMS, e-mail, push nebo OTT. Díky integraci všech služeb na jednom místě je komunikace se zákazníkem konzistentní, více automatizovaná, a proto tedy relativně levnější, pokud jde o obsluhu. To vše zase umožňuje větší efektivitu činností prováděných z hlediska doručování zpráv příjemcům.

 

Xiaomi představuje 22 influencerů, kteří se zúčastní závodu Red Bull Ibiza Royale

Praha, Česká republika, 7. dubna 2025 – Společnost Xiaomi s nadšením oznamuje jména 22 influencerů a tvůrců obsahu, kteří se zúčastní akce Red Bull Ibiza Royale, jež se uskuteční 9. dubna 2025 na Ibize. Osmnáct z těchto influencerů, působících v oblasti fitness, životního stylu a na sociálních sítích napříč různými zeměmi, prověří své fyzické i psychické dovednosti v nejnáročnějším závodě s překážkami – s cílem dobýt Ibiza Castle.

Tvůrci budou dokumentovat každou fázi této dobrodružné výzvy a svým sledujícím nabídnou poutavý a autentický zážitek. Xiaomi je bude během celé akce doprovázet s novou řadou Redmi Note 14, která zajistí, že každý okamžik závodu bude zachycen a sdílen v reálném čase.

„Red Bull Ibiza Royale je ideální příležitostí nejen k otestování fyzických schopností, ale také potenciálu našich technologických zařízení. Máme velkou radost, že můžeme tyto talentované tvůrce podpořit řadou Redmi Note 14 a umožnit jim sdílet každý okamžik tohoto jedinečného zážitku s celosvětovým publikem,“ uvádí Jia Wei, ředitel marketingu společnosti Xiaomi pro západní Evropu.

Zde jsou influenceři, kteří se soutěže zúčastní v rámci speciálních týmů:

  • Španělsko: tým Gravity Breakers
  • Ana Furia a Jhonder Gómez – breakdance tanečníci ze španělského olympijského týmu
  • Francie: tým Toupou & Boulou
  • Hugo Trablesi – lifestyle influencer
  • Oriane Greco – fotbalistka a influencerka
  • Itálie: tým Jumami
  • Julian Maliwat a Maria Vittoria Vassanelli – lifestyle influenceři
  • Polsko: tým The Speed Titans
  • Mateusz Baszczyński – lifestyle influencer
  • Kinga Dabrowska – tvůrkyně videí a lifestyle influencerka
  • Česká republika: tým Survivorovi
  • Sebastian Navrátil – zpěvák a influencer
  • Andrea Bezděková – modelka a influencerka
  • Rumunsko: tým Tropical Turbo
  • Carmina Teiceanu – tanečnice, tvůrkyně obsahu a sportovní nadšenkyně
  • Louis Florea – tanečník a choreograf
  • Brazílie: tým Biscoitinho
  • Beatriz Boeke & Daniel Aragão – fitness a sport
  • Chile: tým Aguante Pro Plus
  • Nicolas Gonzales – tvůrce obsahu, kalistenika
  • Paulina Fischer – komediální a sportovní fitness influencerka
  • Turecko: tým Iconic Red Storm
  • Süleyman Atlı & Melissa Özkan – influenceři a tvůrci obsahu

Akce se zúčastní také Andreas Cyrill Dürnerberger, fitness a lifestyle influencer, a Maurice Pehle, lídr Berlin Running Clubu, Xiaomi Creator a fotograf z Německa. Z Velké Británie je doplní fitness influenceři Ed Scott a Travis Verky, kteří budou během soutěže tvořit kreativní obsah.

Tito influenceři a tvůrci obsahu, kteří působí v různých oblastech, jako je fitness, tanec, sport a životní styl, sehrají klíčovou roli v přiblížení akce Red Bull Ibiza Royale globálnímu publiku. Díky jejich silnému vlivu na sociálních sítích se podaří ještě více umocnit atmosféru závodu a ukázat divákům divoké překážky, se kterými se týmy budou muset vypořádat.

Společnost Xiaomi je oficiálním technologickým partnerem akce a podporuje účastníky prostřednictvím řady Redmi Note 14, která zajistí, že každý okamžik bude zachycen ve vysokém rozlišení a nabídne tak výjimečný vizuální zážitek.

Sledujte toto dobrodružství

Nenechte si ujít příležitost sledovat jejich přípravy, výzvy a emoce na cestě za vítězstvím v Red Bull Ibiza Royale!

Sledujte cestu tvůrců obsahu na oficiálních sociálních sítích společnosti Xiaomi a navštivte oficiální webovou stránku Red Bull Ibiza Royale, kde si můžete prohlédnout trať, překážky, designéry a jednotlivé týmy: www.redbullibizaroyale.com.

O společnosti Xiaomi
Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 vstoupila na hlavní trh hongkongské burzy cenných papírů (1810.HK). Xiaomi je technologická společnost zaměřená na spotřební elektroniku a chytrou výrobu, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou internetu věcí (IoT).

V souladu se svou vizí „Spřátelit se s uživateli a být nejvíc cool značkou v jejich srdcích“ se Xiaomi neustále zaměřuje na inovace, kvalitní uživatelskou zkušenost a efektivní provoz. Cílem společnosti je vyrábět špičkové produkty za poctivé ceny, aby si lidé po celém světě mohli díky moderním technologiím užívat lepší život.

Xiaomi patří mezi přední světové výrobce chytrých telefonů. V prosinci 2024 dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) přibližně 702,3 milionu zařízení (včetně chytrých telefonů a tabletů). Xiaomi zároveň provozuje jednu z největších platforem AIoT (Artificial Intelligence + Internet of Things) na světě – ke dni 31. prosince 2024 bylo na její ekosystém připojeno přibližně 904,6 milionu chytrých zařízení (mimo chytré telefony, notebooky a tablety).

V říjnu 2023 společnost představila novou strategii „Human × Car × Home“, která propojuje osobní zařízení, chytrou domácnost a automobily do jednoho integrovaného ekosystému. Xiaomi vždy staví člověka do centra pozornosti a usiluje o poskytování komplexního, plynule propojeného uživatelského zážitku. Produkty značky Xiaomi jsou dostupné ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2024 se Xiaomi již pošesté v řadě umístilo v prestižním žebříčku Fortune Global 500.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

 

BYD do Česka přiváží elektromobilitu nové éry

  • Česká republika je nejnovějším trhem v rámci evropské expanze
  • Efektivní hybridní model DM-i tvoří základ úvodní nabídky
  • Do konce roku 2025 plánuje BYD otevřít v Česku až 30 prodejen

Přední světový výrobce vozidel na nové energie, společnost BYD, vstupuje na český trh. Na jeden z deseti největších evropských automobilových trhů přináší špičkové technologie a účinné čistě elektrické i plug-in hybridní modely DM-i.

BYD SEALION 7

Čeští zákazníci mají od začátku možnost vybírat z různých variant karoserie a pohonu – jak u SUV modelů, tak i u sedanů. Vlajkovým modelem nabídky je SEALION 7 – výkonné, plně elektrické SUV, které zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 sekundy a díky technologii Blade Battery nabídne dojezd až 502 km.

Model plně využívá rozsáhlého výzkumu a vývoje společnosti BYD, do nějž je zapojeno více než 110 000 inženýrů po celém světě. Je postaven na konstrukci Cell-to-Body, která zajišťuje mimořádnou odolnost a bezpečnost. Zároveň je vybaven nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě, který dosahuje až 23 000 otáček za minutu.

Čeští zákazníci si mohou zvolit také elegantní sedan SEAL, který je postaven na stejné vyspělé konstrukci jako SEALION 7. Díky nižšímu profilu a již zmíněné baterii Blade Battery tento model nabízí dojezd až 570 km dle metodiky WLTP.

BYD SEAL U DM-i

Pro zákazníky, kteří hledají ještě větší flexibilitu při častém cestování na delší vzdálenosti, přináší BYD v rámci první fáze nabídky pro český trh také rodinné SUV SEAL U DM-i. Tento model je vybaven sofistikovaným hybridním systémem Super DM, který spojuje plynulý a citlivý jízdní projev elektromobilu s vynikajícím dojezdem v reálném provozu. SEAL U DM-i zvládne po plném nabití a natankování ujet více než 1 000 km.

Další vozy BYD – včetně kompaktního plně elektrického SUV ATTO 2 – budou na český trh uvedeny v následující etapě rozšiřování nabídky.

BYD zahajuje prodej v Praze 9, jedné z nejdynamičtěji se rozvíjejících částí hlavního města. Do konce roku 2025 plánuje otevřít až 30 prodejen po celé České republice.

Společnost BYD zároveň pokračuje ve své strategii partnerství s předními dealerskými skupinami napříč Evropou a dále rozšiřuje svou přítomnost v regionu. V České republice naváže své první oficiální partnerství se společností Auto Louda.

Stella Li, výkonná viceprezidentka BYD, uvedla: „S velkou hrdostí a potěšením otevíráme naši síť v České republice. Posláním společnosti BYD je zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků, proto je pro nás každý nový trh v Evropě nesmírně důležitý. Máme také radost, že zde uvádíme jak naše vysoce výkonné SUV SEALION 7, tak model SEAL U DM-i, které společně pokrývají potřeby zákazníků preferujících čistě elektrický pohon i dlouhý dojezd a flexibilitu našeho hybridního systému Super DM. Věříme, že naše působení v České republice bude v roce 2025 dále růst a pokračovat i v následujících letech.

Společnost BYD (Build Your Dreams) byla založena v roce 1995 a jako jediný výrobce vozidel na nové energie (NEV) vyvinula vlastní hnací soustavu, akumulátory, automobilové polovodiče, motory i řídicí systémy motorů. V listopadu 2024 dosáhla historického milníku. Jako první automobilka na světě překročila hranici 10 milionů vyrobených vozidel NEV, čímž potvrdila své odhodlání stát v čele udržitelné mobility. Technologicky orientovaná společnost BYD zaměstnává více než 110 000 inženýrů a techniků, přičemž každý pracovní den podává přihlášky k více než 40 novým patentům.

Společnost BYD představila v roce 2020 převratnou baterii Blade Battery. Její plochá, obdélníková konstrukce zajišťuje efektivnější chlazení a předehřívání, což přispívá k vyšší provozní stabilitě. Chemické složení na bázi lithium-železo-fosfátu (LFP) je zcela bez obsahu kobaltu a baterie úspěšně prošla náročným testem průrazu, který simuluje vnitřní zkrat způsobený proniknutím ostrého předmětu během vážné dopravní nehody. Při testu se teplota baterie pohybovala mezi 30–60 °C, bez jakéhokoliv kouře či plamenů.

Blade Battery zároveň vydrží více než 5 000 nabíjecích a vybíjecích cyklů, což z ní činí jednu z nejodolnějších baterií ve své třídě.

O BYD

BYD je mezinárodní high-tech společnost zaměřená na využívání technologických inovací pro lepší život. Založena byla v roce 1994 jako výrobce dobíjecích baterií a dnes má široké portfolio zahrnující automobilový průmysl, železniční dopravu, nové zdroje energie a elektroniku. Provozuje více než 30 průmyslových parků v Číně, Spojených státech, Kanadě, Japonsku, Brazílii, Maďarsku a Indii. BYD se dlouhodobě věnuje vývoji energetických řešení s nulovými emisemi, která snižují globální závislost na fosilních palivech, od výroby a ukládání energie až po její praktické využití. V oblasti nových energetických vozidel pokrývá její působnost již 6 kontinentů, více než 100 zemí a regionů a přes 400 měst. Společnost je kótována na burzách v Hongkongu i Šen-čenu a patří mezi podniky zařazené do žebříčku Fortune Global 500 jako lídr v oblasti inovací směřujících k ekologičtější budoucnosti.

Více informací naleznete na www.bydglobal.com.

O BYD Auto

BYD Auto byla založena v roce 2003 jako dceřiná společnost BYD, mezinárodní high-tech společnosti zaměřené na využívání technologických inovací pro lepší život. BYD Auto se specializuje na vývoj čistě elektrických a plug-in hybridních vozidel a usiluje o urychlení ekologické transformace globální dopravy. Společnost má plně pod kontrolou kompletní proces vývoje a výroby v oblasti vozidel na novou energii – od baterií přes elektromotory a elektronické řídicí jednotky až po polovodiče certifikované pro automobilový průmysl. V posledních letech zaznamenala významný technologický pokrok, a to například v podobě Blade Battery, hybridních technologií DM-i a DM-p, e-Platformy 3.0, technologií CTB a iTAC, inteligentního systému řízení karoserie DiSus System a architektury XUANJI a Super e-Platform. BYD je první automobilkou na světě, která při přechodu na elektromobilitu zcela ukončila výrobu vozidel se spalovacími motory. Na čínském trhu si navíc již 12 let po sobě udržuje vedoucí postavení v prodeji osobních vozidel na novou energii.

O BYD Europe

BYD Europe, se sídlem v Nizozemsku, je první zahraniční pobočkou skupiny BYD Group. Jejím cílem je poskytování bezpečných, efektivních a udržitelných řešení v oblasti vozidel na novou energii, a to prostřednictvím špičkových technologických inovací.

Více informací naleznete na www.byd.com.

Exit mobile version