Nanlite PavoTube II 6XR: RGBWW LED světlo v miniaturním provedení

Společnost Nanlite představila své první LED trubice PavoTube, modely 15C a 30C, v polovině roku 2019. Tyto první trubice se rychle staly předními produkty na trhu LED světel. Od té doby se řada PavoTube vyvíjela a v říjnu 2021 byla uvedena na trh druhá generace řady PavoTube II X.

Nyní tato řada pokračuje s novou PavoTube II 6XR, ultrakompaktní RGBWW LED trubicí navrženou tak, aby filmařům a tvůrcům obsahu umožnila všestranné a přesné osvětlení. Toto lehké světlo o délce pouhých 25 cm a hmotnosti pouhých 270 gramů se snadno integruje do jakékoliv produkce.

PavoTube II 6XR je vybaveno pokročilou technologií míchání barev RGBWW, která poskytuje široký rozsah barevné teploty od 2700K do 12000K s přesným nastavením ±150 zelené/magenty. Dosahuje vynikající přesnosti bílého světla s hodnotami CRI 96 a TLCI 97 a TM-30 Rf: průměr 93 a TM-30 Rg: průměr 100. Jedinečně zpracovaný difuzor poskytuje měkčí a přirozenější osvětlení, které je ideální pro detailní záběry nebo jako praktické osvětlení ve větších setech. Díky vestavěnému modulu CRMX je vhodný pro větší profesionální produkce, protože eliminuje potíže s kabely v sestavách s ovládáním více světel. Všestranné funkce a rozsáhlá nabídka příslušenství otevírají filmařům nekonečné možnosti tvorby.

Inovativní 8pixelové ovládání a vestavěné pixelové efekty umožňují uživatelům navrhovat dynamické plynulé světelné scény. Vestavěné magnety na obou koncích umožňují přímé připevnění na magnetické povrchy. Alternativně lze k připevnění na jiné povrchy použít přiložené železné destičky.

Mezi hlavní funkce patří:

  • 2700K-12000K RGBWW nastavitelný barevný rozsah
  • CRI: průměr 96, TLCI: průměr 97
  • 8 nezávisle ovládaných pixelů pro detailní efekty
  • Pět univerzálních režimů osvětlení (CCT, HSI, Gel, Effect, Pixel Effect)
  • Vestavěná dobíjecí baterie s kapacitou 3200 mAH a flexibilní kompatibilitou s USB-C a PD 3.0. Navíc jej lze používat s volitelným bateriovým gripem F550, který vyžaduje pouze jednu baterii NP-F550.
  • Port USB-C lze připojit ke konzoli DMX pomocí volitelného adaptérového kabelu USB-C na DMX, což umožňuje současné ovládání DMX/RDM a napájení.
  • Bezdrátové ovládání prostřednictvím aplikace Nanlink 2.0, DMX/RDM nebo vestavěného modulu LumenRadio CRMX zajišťuje bezproblémovou integraci do jakéhokoli produkčního prostředí.
  • Ultra přenosná konstrukce (270 g, standardní velikost T12) s magnetickou montáží.

PavoTube II 6XR je k dispozici samostatně i jako produkční sada s 8 světly, kompletním příslušenstvím a na míru navrženým nabíjecím pouzdrem, což zajišťuje maximální flexibilitu, ochranu a pohodlí při natáčení. Nový model je kompatibilní s veškerým předchozím příslušenstvím pro tuto řadu.

Ceny a dostupnost:
Nové LED trubice jsou již skladem k okamžité expedici.
Doporučená prodejní cena:

132320  Nanlite PavoTube II 6XR LED RGBWW světelná trubice – 4.590,- Kč / 184 €
132321  Nanlite PavoTube II 6XR LED RGBWW sada 8 světelných trubic – 45.190,- Kč / 1.834 €

DLSS 4 nově v Enotria: The Last Song, THE FINALS a Wild Assault

Tento týden se DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation podívá do dalších her. Podporu DLSS Frame Generation a Super Resolution přinese remasterovaná verze cenami ověnčené novodobé klasiky:

  • Wild Assault od studia Combat Cat je multiplayerová PvP střílečka z pohledu třetí osoby, poháněná Unreal Enginem 5. Vychází 11. dubna. Díky použití DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation ve spojení s DLSS Super Resolution se snímková frekvence na GPU GeForce RTX řady 50 při rozlišení 4K a maximálním nastavení násobí v průměru 5x, což umožňuje hrát při více než 230 FPS a dokonce dosáhnout 415 FPS na nejvýkonnějších sestavách. DLSS 4 v akci můžete vidět v tomto traileru zde.
  • THE FINALS: Free-to-play střílečka od Embark Studios se odehrává ve virtuálních arénách, kde je možné ničit prostředí. Na GeForce RTX v počítači můžete zapnout hardwarově akcelerovaný ray tracing realističtější efekty globálního osvětlení pomocí RTXGI. Dočkáte se věrných odrazů světla, jejich reakcí na destrukci prostředí a interakci s volumetrickou mlhou a kouřem. V nové aktualizaci pro 6. sezónu, která vychází 9. dubna, přibývá do hry DLSS Multi Frame Generation.
  • Enotria: The Last Song od Jyamma Games je soulslike hra odehrávající se ve světě inspirovaném italským folklórem, kde nejjasnější slunce vrhá nejtemnější stín. Titul vyšel původně loni a obsahoval podporu DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution. Nyní nová aktualizace přidala podporu DLSS Multi Frame Generation.
  • The Last of Us™ Part II Remastered: Vítěz více než 300 ocenění Hra roku nyní přichází s řadou technických vylepšení. Hráči s GeForce RTX se mohou těšit na DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution a DLAA, které vám umožní maximalizovat výkon i kvalitu obrazu. A pro ještě lepší kvalitu obrazu je možné povolit v NVIDIA App Override režim pro DLSS Super Resolution a přejít tak na nejnovější model transformer AI model.

refurbed překonal hranici 2 miliard € v GMV a posiluje cirkulární ekonomiku

Praha, 08.04.2025 – Přední evropský marketplace pro repasovanou elektroniku překonal hranici 2 miliard € v GMV, čímž potvrzuje rostoucí poptávku po udržitelných technologických produktech. Od svého založení v roce 2017 se refurbed stal jedním z nejrychleji rostoucích evropských tržišť v segmentu repasované elektroniky.

Dynamický růst a rostoucí poptávka po repasované elektronice

Zatímco první miliardu € GMV společnost překonala teprve před dvěma lety, druhá následovala v rekordně krátkém čase. To ukazuje na sílící důvěru zákazníků v repasované produkty jako ekologickou a cenově výhodnou alternativu k novým zařízením. GMV1 představuje celkovou hodnotu všech produktů prodaných prostřednictvím platformy, což odráží nejen objem prodejů, ale i rostoucí důvěru zákazníků v repasované produkty.

V České republice, kde marketplace působí od roku 2024, se během necelého roku prodalo více než 10 000 repasovaných zařízení, přičemž nejoblíbenějšími produkty jsou chytré telefony a audio zařízení, dominují produkty značky Apple.

Repasované jako nový standard

„Dosažení hranice 2 miliard € GMV je důkazem toho, že spotřebitelé čím dál více hledají udržitelné alternativy a že cirkulární ekonomika je budoucností technologického sektoru,“ říká Peter Windischhofer, spoluzakladatel a CEO refurbed. „Naším cílem je nabídnout ekologickou variantu nejen u elektroniky, ale i v dalších produktových kategoriích, abychom ukázali, že repasované by se mělo stát novým standardem.“

Pozitivní dopad na životní prostředí

refurbed nejen rozšiřuje nabídku, ale také aktivně přispívá k ochraně životního prostředí. Repasovaná zařízení jsou až o 40 % levnější než nová a zároveň přinášejí výrazné ekologické úspory. Nezávislé studie ukazují, že nákup repasovaného produktu oproti novému:

• sníží emise CO₂ o 80 %,

• omezuje elektronický odpad o 73 %,

• šetří 90 % vody potřebné k výrobě nového zařízení.

Díky těmto úsporám pomáhá společnost snižovat elektronický odpad a chránit přírodní zdroje. Do budoucna plánuje další expanzi sortimentu a investice do inovací v oblasti cirkulární ekonomiky.

Více informací o udržitelných iniciativách refurbed naleznete zde.

1 GMV (gross merchandise value) je pojem používaný především v e-commerce. Označuje celkovou hodnotu zboží prodaného prostřednictvím určité platformy nebo obchodu, a to bez ohledu na to, zda byla objednávka nakonec dokončena, stornována nebo vrácena. Tento ukazatel slouží k měření obchodního výkonu a růstu online tržišť.

O refurbed:

refurbed je nejrychleji rostoucí online tržiště s repasovanými produkty ve střední Evropě. Společnost byla založena v roce 2017 ve Vídni Peterem Windischhoferem, Kilianem Kaminským a Jürgenem Riedlem a aktuálně zaměstnává přibližně 250 lidí. refurbed nabízí profesionálně repasované produkty s minimálně dvanáctiměsíční zárukou. Portfolio tržiště zahrnuje více než 18 000 produktů, včetně chytrých telefonů, notebooků, tabletů a dalších. V současné době refurbed působí v 12 zemích, včetně Německa, Rakouska, Švédska, Itálie, Irska, Nizozemska, Dánska, Belgie, Finska, Portugalska, České republiky a Švýcarska. Společnost klade důraz na udržitelnou a vědomou spotřebu a propaguje znovuvyužití produktů až do konce jejich životního cyklu v rámci principů cirkulární ekonomiky.

Více informací na: www.refurbed.cz

Největší česká bezpečnostní agentura SECURITAS ČR v roce 2024 zvýšila tržby, zisk i investice do technologií

Tržby lídra českého trhu komerční bezpečnosti dosáhly v roce 2024 výše 1,82 mld. Kč, což je o 10 % více než v roce předchozím. Provozní zisk společnosti vzrostl na 82,39 mil. Kč z necelých 68 mil. Kč. SECURITAS ČR dosáhla lepších výsledků především díky novým zakázkám, sázce na investice do moderních technologií a s nimi spojené nabídce služeb s vyšší přidanou hodnotou. Společnost díky tomu ještě výrazně zvýšila investice do komplexních technologických řešení.

PRAHA 8. dubna 2025 – Růst tržeb společnosti byl nejdynamičtější za poslední roky. „Vedle desetinového růstu tržeb jsme o 21 % zlepšili provozní výsledek hospodaření, čímž potvrzujeme naši schopnost efektivně zlepšovat ziskovost jednotlivých zakázek, optimalizovat interní procesy a také měnit naše produktové portfolio ke službám s vyšší přidanou hodnotou,“ komentuje výsledek Pavel Adamovský, generální ředitel SECURITAS ČR. Mezi tyto služby patří komplexní bezpečnostní řešení, která kombinují práci ostrahy s moderními technologiemi – investice do těchto řešení v roce 2025 vzrostly o 60 % a jedná se tak podle Adamovského o prioritu z hlediska dalšího rozvoje a inovací.

Boom automatických prodejen a první „bezpečnostní e-shop“

V roce 2024 se ze SECURITAS ČR stal významný leader moderního trendu bezobslužných prodejen, kde společně s partnery rozvíjí v desítkách těchto prodejen v Česku službu vzdáleného dohledu s pomocí umělé inteligence. Společnost v roce 2024 investovala nejen do rozvoje samotných bezpečnostních služeb, ale také do moderních přístupů jejich distribuce – například spustila unikátní e-commerce platformu Securitas Store, která jako první na trhu nabízí bezpečnostní služby malým a středním podnikům ve formě přehledného e-shopu.

Pokrok ve společenské a ekologické zodpovědnosti

Společnost se 1362 zaměstnanci rovněž hlásí pokroky, kterých dosáhla v oblasti udržitelnosti a společenské zodpovědnosti. Navzdory tradičním poměrům v bezpečnostním sektoru zaměstnávala v prosinci 2024 společnost 36 % žen. Péče o osobní rozvoj a bezpečí zaměstnanců se rovněž zlepšila – firma hlásí třicetiprocentní pokles úrazů na pracovišti v porovnání s rokem 2023, povinné vzdělávací kurzy v roce 2024 dokončilo 95 % zaměstnanců.

Přístup k udržitelnosti a sociální odpovědnosti pravidelně vyhodnocují KPI definované mateřskou společností Securitas AB, která je v souladu se standardy Global Reporting Initiative a Science Based Target Initiative. Česká SECURITAS ČR navíc loni opět prošla tvrdým nezávislým auditem udržitelnosti a může se chlubit Stříbrnou medailí EcoVadis.

Skupina Kuehne+Nagel v roce 2024 stabilizovala ziskovost na vysoké úrovni a má ambiciózní plány na další období

  • Poslední čtvrtletí roku 2024 přineslo návrat k výraznému meziročnímu zisku.
  • Druhé pololetí roku 2024 přineslo zlepšení ziskovosti v oblasti námořní a letecké přepravy.
  • Plánovaný růst na úrovni 1,5násobku růstu světového HDP hodlá skupina podpořit kombinací organického růstu a cílených akvizic.
Skupina Kuehne+Nagel

mil. CHF

FY 2024 FY 2023 Δ Q4 2024 Q4 2023 Δ
Čistý obrat 24 802 23 849 4 % 6 761 5 690 19 %
Hrubý zisk 8 670 8 787 -1 % 2 210 2 059 7 %
EBITDA 2 478 2 678 -7 % 632 520 22 %
EBIT 1 654 1 903 -13 % 421 322 31 %
Výnosy 1 230 1 464 -16 % 315 283 11 %

Skupina Kuehne+Nagel dosáhla v roce 2024 čistého obratu ve výši 24,8 miliardy CHF, což představuje meziroční nárůst o 4 %. EBIT dosáhl 1,7 miliardy CHF a zisk 1,2 miliardy CHF. Konverzní poměr, který popisuje poměr EBIT k hrubému zisku skupiny, činil 19 %.

Stefan Paul, generální ředitel Kuehne+Nagel International AG, řekl: „Zjednodušení organizační a obchodní struktury v dubnu 2024 přineslo viditelné úspěchy ve druhé polovině roku. Zároveň jsme si připravili nové růstové příležitosti prostřednictvím akvizic v Severní Americe a Asii. Zjednodušeně řečeno jsme vytvořili efektivnější organizaci s širší nabídkou, abychom dosáhli našich budoucích ambicí.“

U příležitosti „Capital Markets Day“ 25. března 2024 skupina Kuehne+Nagel zároveň informovala o tom, jak postupuje realizace strategického plánu Roadmap 2026, představila svou aktualizovanou strategii a oznámila růstové ambice na úrovni 1,5násobku globálního růstu HDP do roku 2030. Těch chce Kuehne+Nagel dosáhnout kombinací organického růstu a cílených akvizic. Cílem pro další období zůstává také udržení konverzní míry v námořní a letecké přepravě na úrovni okolo 35 %.

Námořní přeprava

mil. CHF FY 2024 FY 2023 Δ Q4 2024 Q4 2023 Δ
Čistý obrat 9 282 8 601 8 % 2 582 1 797 44 %
Hrubý zisk 2 073 2 320 -11 % 508 473 7 %
EBIT 851 1 015 -16 % 198 140 41 %

Obrat divize námořní přepravy vzrostl v roce 2024 na 9,3 miliardy CHF a EBIT dosáhl 851 milionů CHF. Objem kontejnerů ke konci prosince 2024 činil 4,3 miliony TEU. Konverzní poměr zůstal na vysoké úrovni 41 %.

Odborníci očekávají, že sektor námořní přepravy poroste mezi lety 2025 a 2030 globálně o zhruba 3-3,5 %. Poptávku po službách zvyšuje jak rostoucí komplexnost dodavatelských řetězců, tak i jejich fragmentace. Přepravní kapacity stále rostou, přetrvávají však disruptivní události i celkové přetížení.

Letecká přeprava

mil. CHF FY 2024 FY 2023 Δ Q4 2024 Q4 2023 Δ
Čistý obrat 7 308 6 937 5 % 2 104 1 909 10 %
Hrubý zisk 1 751 1 774 -1 % 495 426 16 %
EBIT 478 555 -14 % 148 126 18 %

Čistý obrat této divize v roce 2024 vzrostl na 7,3 miliardy CHF a EBIT dosáhl 478 milionů CHF. Divize letecké přepravy v roce 2024 odbavila celkem 2,1 milionu tun nákladu, což představuje meziroční nárůst o 6 %. Konverzní poměr činil 27 %.

Divize v loňském roce opět prokázala svou odolnost vůči náročným tržním podmínkám, a to především díky svému širokému zaměření – zejména v segmentech zboží podléhajícího zkáze, farmacie, polovodičů a leteckého a kosmického průmyslu. Na tyto rostoucí klíčové segmenty se skupina plánuje zaměřit i v následujícím období, například investicemi do vývoje nových řešení. Globální poptávka po nákladní letecké dopravě by měla růst i v následujícím období, přičemž v řadě regionů na některých trasách překročí nabídku. Celkově se však očekává pouze minimální čistý přírůstek nové kapacity.

Silniční přeprava

mil. CHF FY 2024 FY 2023 Δ Q4 2024 Q4 2023 Δ
Čistý obrat 3 481 3 541 -2 % 852 834 2 %
Hrubý zisk 1 295 1 288 1 % 307 301 2 %
EBIT 98 133 -26 % 10 14 -29 %

Čistý obrat divize silniční přepravy dosáhl v loňském roce 3,5 miliardy CHF a EBIT 98 milionů CHF. Objem zásilek činil téměř 24 milionů, ale slabý hospodářský vývoj v Evropě se negativně podepsal na segmentu kusových zásilek. Roli sehrála také klesající kapacita evropské silniční dopravy a silný tlak na náklady v důsledku inflace a regulatorních opatření.

Kontraktní logistika

mil. CHF FY 2024 FY 2023 Δ Q4 2024 Q4 2023 Δ
Čistý obrat 4 731 4 770 -1 % 1 223 1 150 6 %
Hrubý zisk 3 551 3 405 4 % 900 859 5 %
EBIT* 227 200 14 % 65 42 55 %

Čistý obrat divize kontraktní logistiky činil 4,7 miliardy CHF a EBIT dosáhl rekordní výše 227 milionů CHF.

V září 2024 společnost Kuehne+Nagel otevřela vysoce automatizované distribuční centrum pro společnost Adidas v italské Mantově. Zařízení o rozloze 130 000 m2 obsluhuje trhy jižní a východní Evropy a jeho kapacita dosahuje až 500 000 zásilek denně – od individuálních e-commerce zásilek až po velkoobjemové objednávky pro klíčové retailové partnery.

Dr. Joerg Wolle, předseda představenstva společnosti Kuehne+Nagel International AG, řekl: „Finanční rok 2024 hodnotíme jako úspěšný. Pozitivních výsledků jsme dosáhli navzdory značnému tlaku na globální ekonomiku i geopolitickým událostem. V těchto náročných časech Kuehne+Nagel znovu prokázal, že je spolehlivým strategickým partnerem, který svým zákazníkům poskytuje sofistikovaná logistická řešení. Chceme, aby se naši akcionáři podíleli na úspěchu společnosti, a proto navrhujeme výplatu řádné dividendy ve výši 8,25 CHF na akcii za finanční rok 2024, což odpovídá dividendovému výnosu 4,0 %. Do nového finančního roku vstupujeme úspěšně a jsme přesvědčeni, že pozitivní vývoj bude pokračovat i v roce 2025.“

Výroční zpráva 2024

Další informace o finančních výsledcích a výroční zpráva za rok 2024 jsou k dispozici na webových stránkách Kuehne+Nagel na adrese https://newsroom.kuehne-nagel.com/

O Kuehne+Nagel

S více než 80 000 zaměstnanci a téměř 1 300 pobočkami v téměř 100 zemích světa se skupina Kuehne+Nagel Group řadí mezi přední světové logistické společnosti. Sídlí ve Švýcarsku a je kótována na tamním burzovním indexu SMI, jenž ukazuje vývoj 30 nejvýznamnějších společností (tzv. „blue chip akcií“). Skupina je globálním lídrem v oblastech námořní a letecké přepravy, silnou pozici má i na poli silniční přepravy a kontraktní logistiky. Skupina Kuehne+Nagel je logistickým partnerem 400 000 zákazníků po celém světě. Disponuje globální sítí, odbornými znalostmi a poznatky v oblasti logistiky založenými na datech, což jí umožňuje poskytovat komplexní řešení v dodavatelském řetězci pro nadnárodní firmy i celá průmyslová odvětví. Společnost je členem iniciativy SBTi (Science Based Target Initiative), čímž se zavázala snižovat svou ekologickou stopu a poskytovat zákazníkům nízkouhlíková přepravní řešení.

Pro mladé je work-life balance důležitější než plat. Trendem je půlroční tvůrčí volno

PRAHA, 8. DUBNA 2025 – S nástupem generace Z na pracovní trh nabývá work-life balance – rovnováha mezi osobním a pracovním životem – na důležitosti. Při výběru zaměstnavatele je prioritou pro 35 procent zástupců mladé generace. Výše platu je rozhodující jen pro 20 procent z nich.

Work-life balance není novým pojmem, ale více se o ní hovořit začíná až v poslední době. Vliv na to má mladá generace, která se dostává do produktivního věku a rovnováha mezi prací, rodinou a koníčky je pro ni zásadní. „Pojem work-life balance vznikl v 70. a 80. letech 20. století, kdy se začalo intenzivně diskutovat o dopadu pracovního vytížení na osobní život. Souvisel s nástupem žen na pracovní trh a hledáním způsobu, jak skloubit profesní a rodinný život. Pojem work-life balance tedy známe už 50 let, mnohonásobně víc se ale začal skloňovat až během pandemie před čtyřmi lety. Ta rozšířila zájem zaměstnanců o možnost práce z domova. Dojíždění do kanceláří zůstalo velkým tématem dodnes a možnost alespoň částečně pracovat z domova hraje podstatnou roli při výběru nového zaměstnavatele,“ popsala Lucie Paulíčková, Deputy CEO společnosti Tesena.

To, že pandemie koronaviru proměnila způsob práce zhruba pěti milionům pracujících Čechů, dokládají i statistiky. Podle nich před covidem-19 pracoval z domova každý dvacátý zaměstnanec, v roce 2023 to byl už každý desátý. V oboru informačních technologií je to dokonce výrazně vyšší procento. Práce z domova však může přinášet i psychické problémy. „V praxi vidíme, že lidé, kteří pracují výhradně z domova, ztrácí velkou část sociálních kontaktů. Absence osobního kontaktu může způsobit psychické problémy, úzkosti a jiné potíže. Důležité proto je vytvářet zaměstnancům prostor pro potkávání a sdílení. Řada firem už takové skupinové aktivity organizuje, ideálně pod vedením zkušených externích facilitátorů,“ doporučila Lucie Paulíčková.

Firmy, které svým zaměstnancům nabízejí lepší vyváženost mezi prací a osobním životem, mají největší obavy z toho, že zaměstnanec časem sklouzne k prokrastinaci. Podle odborníků jsou ale jejich obavy zbytečné. „Zástupci generace Z jsou velmi zodpovědní, umějí si efektivně plánovat čas a díky každodennímu využívání moderních technologií umějí zadané úkoly zpravidla splnit rychleji než jejich starší kolegové. Work-life balance by neměla být záminkou pro snižování pracovního nasazení. Pokud zaměstnanec plní své povinnosti, je flexibilita opodstatněná a výhodná pro obě strany. Průzkumy ukazují, že zaměstnanci s lepší rovnováhou jsou produktivnější a méně často trpí syndromem vyhoření. Work-life balance není jen módní vlna, která se za čas vytratí, naopak bude sílit. Firmy dnes hledají zaměstnance, kteří nejen že dokážou podat kvalitní výkon, ale zároveň si umí udržet energii, zdraví a motivaci,“ uvedla Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Přesto, že možnosti, jak sladit osobní a pracovní život, rostou, podle průzkumu Evropské nadace pro zlepšení životních a pracovních podmínek má více než 20 procent Evropanů stále problémy s rovnováhou mezi prací a osobním životem. „Důležité je umět prokázat zájem o práci a ochotu učit se, ale zároveň se nebát otevřeně komunikovat o svých potřebách. Mezi klíčové patří stanovení si jasných hranic mezi prací a osobním životem a schopnost říkat ‚ne‘ nadměrnému pracovnímu vytížení. S tím mají čeští zaměstnanci stále trochu problém, v důsledku odmítnutí některého z úkolů se obávají například snížení finančního ohodnocení nebo toho, že si za ně firma najde náhradu,“ řekla Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

V souvislosti s work-life balance, duševním zdravím i prevencí syndromu vyhoření je v Česku stále větším tématem sabatikl – tvůrčí volno, které trvá obvykle déle než šest měsíců. „Jedná se o volno, které si lidé vybírají uprostřed své kariéry. V ideálním případě je sabatikl podporován přímo zaměstnavateli, lidé tak nejsou nuceni využívat ho jen v období změny práce, ale vrací se na své původní místo. Sabatikl si ale do povědomí českých zaměstnanců i českého pracovního práva prozatím cestu hledá. Ačkoli ještě není v České republice běžným standardem, postupné zavádění tohoto benefitu některými zaměstnavateli naznačuje, že zájem mezi českými zaměstnanci bude v budoucnu narůstat. Lze očekávat, že se stane benefitem budoucnosti​,“ uzavřela Lucie Paulíčková.

TESENA, tesena.com

Společnost Tesena | Smart Testing byla založena v roce 2013 s mírně ambiciózním, ale velmi vážně zamýšleným cílem změnit svět testování softwaru. Zaměřuje se na testování a quality engineering pro firmy, které si nemohou dovolit chyby. Čím dřív je odhalí, tím víc firmy ušetří. Pokud zapojíte Tesenu už od začátku projektu, náklady vzniklé kvůli chybám snížíte až 30x, o úspoře času nemluvě. Expertní vzdělávání v testingu a quality engineeringu nabízí společnost formou školení na míru ve firmách, na kurzech i specializovaných meet-upech a na unikátní české testingové konferenci. Tesena nabízí profesionální testování softwaru, Quality Engineering služby a testingové kurzy, včetně certifikovaných kurzů ISTQB pro zlepšení dovedností testerů.

 

ROMEA pomáhá romským studentům na cestě ke kvalitnímu vzdělání. T-Mobile organizaci podpořil v rámci grantové výzvy Česko bez předsudků

Romští studenti se na cestě za vzděláním potýkají nejen s ekonomickými bariérami, ale také s předsudky. Přitom právě vzdělání jim může otevřít cestu k co nejlepší kvalifikaci a ideálnímu startu do „dospělého života“. T-Mobile v rámci grantové výzvy Česko bez předsudků, na které spolupracuje s Nadací VIA a organizací In IUSTITIA, podpořil osm neziskových projektů – mezi nimi i organizaci ROMEA. Ta prostřednictvím mediální činnosti a podpory romských žáků přispívá k budování lepšího společenského obrazu Romů.

V roce 2024 T-Mobile vypsal a financoval grantovou výzvu Česko bez předsudků, do níž se zapojily organizace podporující skupiny ohrožené předsudečným násilím. Celkem bylo v rámci výzvy podpořeno osm organizací a projektů částkou 1 500 000 korun. V předvánoční sbírce Spolu proti předsudkům operátor vybral téměř půl milionu korun, částku zdvojnásobil na rovný 1 milion korun na podporu organizace In IUSTITIA, která pomáhá obětem předsudečného násilí.

Podle dat organizace In IUSTITIA patří mezi nejčastější oběti předsudečného násilí lidé kvůli své etnicitě nebo národnosti. Romové se s negativními předsudky potýkají doslova po staletí. Již více než dvacet let se organizace ROMEA zaměřuje na podporu lepšího soužití Romů a většinové společnosti i na posilování aktivního občanství Romů. T-Mobile organizaci podpořil v rámci výzvy Česko bez předsudků. Podpořený projekt se soustředí především na pomoc romským studentům.

„Podporujeme nadějné romské studenty v rozvoji a budování silné romské střední vrstvy. Mladí Romové na své cestě za vzděláním a co nejlepší kvalifikací nečelí jen studijním nárokům, ale často i předsudkům,“ říká Zdeněk Ryšavý, ředitel organizace ROMEA. „Prostřednictvím osvěty a školení chceme naše pracovníky a stipendisty vybavit dovednostmi potřebnými k tomu, aby na předsudečné násilí uměli adekvátně reagovat a věděli, kam se obrátit pro pomoc, podporu a poradenství.“

ROMEA pro žáky základních škol pořádá motivační besedy, pro studenty středních a vysokých škol realizuje mj. pravidelná celorepubliková setkání s názvem Baruvas (romsky „rosteme“), kde se studenti účastní workshopů, navazují cenné kontakty, ale také se dozvídají více o možnostech studia v Česku i v zahraničí. Organizace provozuje také zpravodajský server Romea.cz, internetovou televizi ROMEA TV a vydává měsíčník Romano Voďi. V rámci projektu Paměť Romů ROMEA také zpřístupňuje novodobou romskou historii prostřednictvím příběhů těch, kteří ji zažili.

„S rostoucí digitalizací mají lidé úžasný nový prostor ke sdílení informací, ale zároveň se bohužel zjednodušuje šíření nenávisti online. Usilujeme o to, aby této nenávisti bylo ve veřejném prostoru co nejméně – a to nejen na internetu. Velmi si vážíme dlouhodobé činnosti organizace ROMEA, která v mediálním prostoru posiluje hlas Romů, a pozitivně působí jak uvnitř komunity, tak i směrem navenek,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile, s tím, že T-Mobile považuje za samozřejmé, aby všechny děti měly stejné podmínky ve vzdělání.

realme odhaluje své letošní plány pro IoT produkty: Plánuje rozšíření nabídky bezdrátových sluchátek a chytrých hodinek

8. dubna 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, odhaluje své plány na letošní rozvoj IoT produktů. Zaměří se na rozšíření portfolia bezdrátových sluchátek a chytrých hodinek, aby lépe reagovala na rozmanité potřeby zákazníků, a ještě více propojila tyto produkty s ekosystémem svých smartphonů.

Bezdrátová sluchátka: Prémiový zvuk za dostupnou cenu

realme letos uvede několik modelů bezdrátových sluchátek, které budou přizpůsobené různým cenovým hladinám i uživatelským preferencím. Naváže tak na úspěch modelu realme Buds Air7, představeného spolu s řadou 14 Pro. Už v květnu realme představí první model nové řady T200. Řada T200 bude klást důraz na skvělý poměr ceny a výkonu a nabídne základní funkce, jako je čistý zvuk a dlouhá výdrž baterie, aby kvalitní bezdrátová sluchátka byla dostupná ještě širšímu okruhu uživatelů.

Ve druhé polovině roku 2025 plánuje realme rozšířit nabídku o pokročilé modely řady Air, které nabídnou vylepšené aktivní potlačení hluku (ANC), prostorový zvuk a prémiový design zaměřený na mladé uživatele. Zároveň realme představí novou konstrukci OWS (Open Wearable Stereo), která cílí na všechny, kdo hledají maximální pohodlí při nošení a špičkový hudební zážitek. Novinky budou uvedeny ve stejném období jako nové mobilní telefony realme.

Chytré hodinky: Navržené pro každý den

V kategorii chytrých hodinek uvede realme v druhé polovině roku 2025 nové zařízení zaměřené na každodenní sledování zdraví a kondice. Nové chytré hodinky budou klást důraz na dlouhou výdrž baterie, intuitivní propojení se smartphonem a spolehlivé nástroje pro sledování zdravotních ukazatelů. Cílí na uživatele, kteří hledají praktickou a zároveň pokročilou nositelnou technologii.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stalo jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Zlín, 8. dubna 2025 – Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.

Více než slevy – nákupní zážitek, na který se těší tisíce lidí

Dny Marianne představují mnohem víc než běžnou slevovou akci. Jejich síla spočívá v mimořádně širokém záběru a schopnosti spojit různé segmenty trhu pod jednu nákupní událost. Do akce se každoročně zapojují tisíce obchodů napříč módou, elektronikou, kosmetikou i bytovými doplňky. Díky kombinaci tištěných i digitálních kuponů je celý proces nákupu pro zákazníky maximálně pohodlný a snadno dostupný. Fenomén Dnů Marianne si navíc získal tak silnou pozici, že inspiruje i řadu dalších obchodníků – mnozí nabízejí vlastní slevy i bez oficiální účasti v této speciální akci.

Češi milují slevy a umí si na ně počkat

V době rostoucích cen a proměnlivé ekonomické situace se spotřebitelé stále více zaměřují na výhodné nabídky. Vyhledávají strategické nákupní příležitosti, kdy jsou ochotni odložit větší investice do elektroniky či domácích spotřebičů právě na období výrazných slev. To potvrzuje i vývoj, který v průběhu Dnů Marianne sleduje DATART: „Během Dnů Marianne pravidelně pozorujeme zvýšený zájem o velké domácí spotřebiče, jako jsou pračky, televize nebo energeticky úsporné modely, které přinášejí dlouhodobé úspory. Roste ale i poptávka po menší elektronice – od rychlovarných konvic přes vysavače až po chytré telefony a jejich příslušenství,“ říká Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace DATART. Začátek formulářeKonec formuláře

Zákazníci jsou chytřejší a informovanější

Jedním z výrazných trendů posledních let je rostoucí informovanost spotřebitelů. Češi se více než kdy dříve zajímají o parametry produktů, vyhledávají odborné recenze a srovnávají nabídky. Slevy už pro ně nejsou jen momentálním impulsem, ale stávají se strategickou možností, jak získat kvalitní výrobky za nižší cenu. Lenka Mastešová k tomu dodává: „Dny Marianne každoročně patří mezi významné nákupní akce, která oslovuje různé skupiny spotřebitelů. Jsou zcela jistě velkým lákadlem i u nás v DATARTu. Zákazníci vědí, že mohou očekávat nejen širokou škálu slev, ale i kvalitní služby, poradenství a záruku výhodného nákupu. Během této akce tradičně zaznamenáváme zvýšenou návštěvnost jak kamenných prodejen, tak našeho e-shopu,“ upřesňuje.

www.datart.cz

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a má více než 150 prodejen na českém trhu, více než tisíc elektrospecialistů a síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2024 v kategorii elektro a pětinásobným držitelem titulu Nejdůvěryhodnější značka roku.

 

„Nejsem robot“: fiktivní CAPTCHA testy slouží k šíření malwaru, varuje HP

Hlavní body zprávy

  • Společnost HP představila novou zprávu HP Threat Insights Report, která upozorňuje na reálné hrozby odhalené týmem HP Wolf Security.
  • Zpráva upozorňuje na vzestup falešných CAPTCHA testů, jejichž účelem je přimět uživatele ke spuštění malwaru.
  • Mezi další hrozby patří zneužití Python skriptů k instalaci malwaru nebo malware umožňující vzdálený přístup k webkameře a mikrofonu uživatele.

Praha, 8. dubna 2025 – Společnost HP Inc. zveřejnila nový HP Threat Insights Report, který upozorňuje na rostoucí využívání falešných ověřovacích testů CAPTCHA, pomocí nichž útočníci přimějí uživatele k nechtěné infekci zařízení. Tyto kampaně staví na rostoucím zvyku uživatelů absolvovat složitější ověřovací procesy – trend, který HP označuje jako „klikací tolerance“.

Na základě analýzy reálných kybernetických útoků pomáhá zpráva HP Threat Insights Report organizacím sledovat nejnovější techniky, které kyberzločinci používají k obcházení detekce a průnikům do PC. Analýza dat z milionů koncových zařízení s HP Wolf Security odhalila tyto klíčové kampaně:

  • CAPTCHA Me If You Can: Vzhledem k tomu, že roboti čím dál častěji obejdou klasické CAPTCHA testy, stává se ověřování složitější – a uživatelé si zvykají překonávat různé překážky, aby dokázali, že nejsou roboti. Výzkumníci HP odhalili několik kampaní, ve kterých kyberzločinci nastražili falešné CAPTCHA testy. Návštěvníci byli přesměrováni na stránky ovládané útočníky a vyzváni k absolvování smyšlených ověřovacích kroků. Nakonec byli přivedeni ke spuštění škodlivého PowerShell skriptu, který nainstaloval trojský kůň Lumma Stealer (RAT), tedy malware umožňující vzdálený přístup k zařízení.
  • Úplný přístup k webkameře a mikrofonu obětí: V jiné kampani šířili útočníci open source trojský kůň XenoRAT, který umožňuje sledování pomocí kamery a mikrofonu. Pomocí sociálního inženýrství přiměli uživatele k povolení maker v dokumentech Word a Excel, což jim otevřelo možnost ovládat zařízení, krást data a zaznamenávat stisk kláves. Ukazuje se tak, že i soubory Office stále představují riziko z hlediska šíření malwaru.
  • Python skripty a SVG smuggling: Další zajímavá kampaň ukazuje, jak útočníci doručovali škodlivý JavaScript uvnitř SVG (Scalable Vector Graphic) souborů, aby obešli detekci. Tyto soubory se v prohlížeči automaticky otevírají a spustí vložený kód, který aktivuje sedm škodlivých komponent – včetně RATů a infostealerů – což útočníkům poskytuje více způsobů, jak útok finančně využít. Součástí řetězce infekce bylo i použití skrytých Python skriptů k instalaci malwaru. Popularita Pythonu, podpořená rostoucím zájmem o AI a datovou vědu, z něj dělá atraktivní jazyk pro tvorbu škodlivých kódů, protože jeho interpret je široce rozšířen.

„Všechny tyto kampaně mají společné využívání technik obfuskace a metod, které znesnadňují jejich analýzu a tím oddalují jejich odhalení. I jednoduché, ale účinné způsoby zakrývání škodlivého kódu mohou výrazně zpomalit reakci bezpečnostních týmů a ztížit zastavení útoku. Útočníci například používají přímé systémové volání, čímž komplikují detekci pomocí bezpečnostních nástrojů a získávají více času k nepozorovanému průniku.“

HP Wolf Security dokáže izolovat hrozby, které uniknou běžné detekci na PC, a přitom umožní malware bezpečně spustit v chráněném prostředí. Díky tomu má HP detailní přehled o nejnovějších technikách kyberzločinců. Zpráva, která vychází z dat za čtvrté čtvrtletí 2024 ukazuje, jak kyberzločinci rozšiřují škálu metod, jimiž obcházejí bezpečnostní nástroje založené na detekci:

  • Alespoň 11 % e-mailových hrozeb identifikovaných pomocí HP Sure Click obešlo jeden nebo více skenerů e-mailových bran.
  • Nejčastějším typem doručení malwaru byly spustitelné soubory (43 %), následované archivními soubory (32 %).

Dr. Ian Pratt, šéf bezpečnosti osobních systémů HP Inc., k tomu říká: „Vícestupňové ověřování se stalo normou, což zvyšuje naši ‚klikací toleranci‘. Výzkum ukazuje, že uživatelé jsou ochotni projít několika kroky infekčního řetězce, což odhaluje slabiny v osvětě o kyberbezpečnosti. Organizace vedou závod ve zbrojení s útočníky – a umělá inteligence ho jen zrychlí. Aby mohly čelit stále nepředvídatelnějším hrozbám, měly by se zaměřit na zmenšení plochy útoku tím, že izolují rizikové akce, jako je klikání na potenciálně škodlivý obsah. Tím pádem nemusí předvídat, jaký bude další útok – protože ochrana už bude fungovat.”

HP Wolf Security

HP Wolf Security je prvotřídní zabezpečení koncových bodů. Portfolio hardwarového zabezpečení a bezpečnostních služeb HP zaměřených na koncová zařízení je navrženo tak, aby pomohlo organizacím chránit počítače, tiskárny a lidi před kybernetickými predátory. HP Wolf Security (https://hp.com/wolf) poskytuje komplexní ochranu a odolnost koncových bodů, která začíná na úrovni hardwaru a rozšiřuje se na software a služby.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Exit mobile version