Růst trhu průmyslových nemovitostí zpomalil, levnější zahraniční konkurence tlačí české ceny dolů

PRAHA, 27. LISTOPAD 2024 – I když byla poptávka po průmyslových prostorách ve třetím kvartálu letošního roku stále pod úrovní pětiletého průměru, začaly se objevovat první náznaky zotavení trhu a počet uzavřených smluv začal mírně růst. Celkový objem českého trhu s průmyslovými a skladovými prostory meziročně vzrostl o 6,4 % na 12,2 milionu m2, míra neobsazenosti stoupla mezikvartálně o 33 bazických bodů na 3,11 % a omezená nabídka nových prostor v kombinaci s levnější zahraniční konkurencí a zlevňujícími se staršími prostorami začala pomalu tlačit ceny dolů. Vyplývá to z pravidelného kvartálního trhu průmyslových nemovitostí, který zveřejnila společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Přestože se mnoho společností snaží hledat prostory i mimo Českou republiku či pozastavuje své plánované expanze, český trh průmyslových nemovitostí zaznamenává první signály oživení. „Rozdíly v nájmech a pobídkách nabízených na sousedních trzích odradily mnoho potenciálních klientů. Následkem toho jsme u pronajímatelů stále častěji svědky snižování nájmů a zvyšování pobídek ve snaze zvýšit konkurenceschopnost,“ vysvětluje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Růst trhu zpomalil

Navzdory lepší náladě na trhu byl ve třetím kvartále ještě cítit mírný útlum. Objem nových prostor dodaných na trh činil celkem 161 500 m2 a celkový objem trhu vzrostl o 6,4 % meziročně na 12,2 milionu m2. Ve srovnání s pětiletým průměrem prostor dodaných na trh během prvních devíti měsíců roku však jde o pokles o 29 %.

Mnoho projektů, které měly být původně dokončeny ještě v letošním roce, bude nakonec na trh uvedeno až v roce 2025 a celá řada dalších projektů byla zakonzervována ve stavu těsně před dokončením (shell & core). Momentálně je před dokončením téměř 400 000 m2, které čekají na nájemce. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je však množství prostor, které mají v nejbližší době přijít na trh, stále dost nízké.

„Přestože množství nových prostor uváděných na trh nedosahuje úrovně dlouhodobého průměru, množství nově plánovaných projektů paradoxně roste. V současné době je stále ve výstavbě zhruba 1,4 milionu m2 a dalších 2,5 milionu m2 plánovaných projektů disponuje platným stavebním povolením a čeká na zahájení stavby,“ říká Josef Stanko.

Neobsazenost mírně roste

Míra neobsazenosti vzrostla ve třetím čtvrtletí 2024 o 33 bazických bodů na 3,11 %. Jde o největší neobsazenost od konce roku 2020, ale stále nedosahuje před-covidové úrovně. Zatímco v minulosti stály za skokovým navýšením míry neobsazenosti nově dokončené projekty s nepronajatými prostory, současný nárůst je způsoben spíš uvolňováním stávajících prostor.

„V poslední době na trhu také roste množství prostor nabízených k podnájmu. Pokud vezmeme potaz tyto prostory, skutečná míra neobsazenosti se pohybuje kolem 5 %. Další 3 % pak tvoří zmiňované prostory, které v zakonzervovaném stavu těsně před dokončením čekají na nájemce. Skutečná míra neobsazenosti je tedy mnohem bližší hodnotám evidovaným v dalších zemích střední Evropy,“ vysvětluje Josef Stanko s tím, že oficiální míra neobsazenosti v Polsku a Maďarsku se pohybuje mezi 8,5 – 9 % a 5 % na Slovensku.

Poptávka pomalu ožívá

Hrubá realizovaná poptávka dosáhla ve třetím kvartálu 355 100 m2, s 61% podílem čisté poptávky (204 000 m2). Nadále dominují před-pronájmy volných prostor ve výstavbě.

Navzdory solidním výsledkům však očekáváme, že celkově bude letošní rok výrazně slabší. Hrubá realizovaná poptávka během prvních devíti měsíců dosáhla 957 100 m2, což je meziroční pokles o 16,2 %. Čistá realizovaná poptávka meziročně poklesla o 21,7 % dosáhla 613 700 m2 (což představuje 64,1% podíl na celkové poptávce). Zpomalení trhu v letošním roce pozorujeme napříč celým regionem EMEA.

Většina firem stojících za realizovanou poptávku byla z výrobního sektoru (61 %). Následovaly je logistické a přepravní firmy (23 %) a distributoři (14 %). V tomto ohledu nebyl třetí kvartál letošního roku žádnou výjimkou.

Nájemné pozvolna klesá

Podle údajů Industrial Research Fora nájemné v nejžádanějších oblastech českého průmyslového trhu zůstává v rozmezí 7,00 – 7,50 eur/m2/měsíc. „Podle nejnovějších informací z trhu se tyto hodnoty začínají pozvolna snižovat. To naznačuje, že omezená nabídka nových prostor v kombinaci s levnější zahraniční konkurencí a zlevňujících se starších prostor začíná pomalu tlačit ceny na českém trhu níž,“ dodává na závěr Josef Stanko. Posílená vyjednávací pozice poptávkové strany je dle něj také poznat také v čím dál příznivějšími nájemních pobídkách.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Výzvy v recyklaci elektroodpadu i legislativní změny: REMA Systém edukuje firmy na sérii seminářů

Společnost REMA Systém úspěšně zakončila letošní sérii regionálních seminářů pro své partnery z řad výrobců elektrozařízení, zákazníků i zpracovatelů elektroodpadu. Setkání se zaměřila na aktuální výzvy oběhového hospodářství. Účastníci debatovali o významu a způsobu recyklace a využití odpadních elektrozařízení, baterií i akumulátorů, ale také o nejnovějších legislativních změnách či vývoji trhu. Odborníci představili příklady dobré praxe i novinky v oblasti cirkulární ekonomiky.

Během tří seminářů pořádaných během října a listopadu společností REMA Systém si účastníci z řad firem a partnerů mohli vyměnit své zkušenosti z oblasti oběhového hospodářství a udržitelnosti. Program nabídl široké spektrum témat – od recyklace a využití vysloužilých elektrozařízení a baterií až po technologické inovace a ESG standardy. Semináře poskytly prostor pro sdílení dobré praxe i diskusi o aktuálních výzvách v oboru. Tato setkání zároveň sloužila k posílení spolupráce mezi podniky zapojenými do projektu Zelená firma, zpracovateli elektrodpadu a dalšími partnery.

„Semináře se konají v různých regionech po celé České republice, což nám umožňuje být blíže našim partnerům a lépe pochopit jejich potřeby,“ zdůrazňuje Vítězslav Páral, manažer regionálních zastoupení společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice. „Osobní setkávání je pro nás klíčové, protože právě při přímé diskusi nad aktuálními problémy a výzvami můžeme najít společná řešení. Letošní semináře se opět ukázaly být skvělou platformou pro sdílení zkušeností a prohlubování spolupráce,“ dodává.

V sérii seminářů připomněl člen představenstva REMA Systém David Chytil devatenáctiletou historii společnosti a představil plány na jubilejní dvacátý rok fungování. Zároveň upozornil na rychle rostoucí celosvětovou produkci elektroodpadu a potřebu situaci řešit, a to s pomocí kvalitního systému zpětného odběru vysloužilých elektrozařízení. Téma dále rozvinul Tomáš Pešek, jednatel kolektivního systému REMA Battery, ve své prezentaci nazvané Zpětný odběr baterií a surovinová bezpečnost. V ní mimo jiné upozornil na nutnost vyšší míry recyklace lithia, které se s ohledem na rozvoj elektromobility stalo klíčovou surovinou, a zároveň účastníky informoval o povinnostech vyplývajících z evropské legislativy o bateriích.

Společnost PRAKTIK systém se ve svém příspěvku věnovala tématu cirkulární ekonomiky a technologických trendů v udržitelnosti. Účastníky zaujala detailním popisem procesu recyklace odpadních chladicích zařízení. „Živou diskusi mezi účastníky vyvolala právě praktická ukázka recyklace chladniček. Díky moderním technologiím lze totiž opětovně využít většinu použitého materiálu,“ uvádí Vítězslav Páral. „Zaujala i témata zpracování odpadních světelných zdrojů, novinky legislativy podnikové ekologie či pozice zaměstnavatele na chráněném trhu práce. Už nyní se těšíme na další ročník, v němž plánujeme nabídnout nové tematické okruhy,“ uzavírá Páral s tím, že semináře společnosti REMA Systém opět prokázaly, že osvěta a sdílení zkušeností jsou pro zlepšování přístupu k recyklaci a udržitelnému podnikání zásadní.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Seyfor představuje personalizovaný nástroj pro marketingové manažery. Pomůže lépe interpretovat data z GA4 a nabídne pokročilou analýzu s využitím AI

Praha, 27. listopadu 2024: Po zásadní změně v oblasti sledování webových dat, kterou způsobilo ukončení původních Google Analytics kvůli požadavkům GDPR, přichází Seyfor s unikátním řešením. Nový nástroj, zaměřený na střední a velké korporace s vysokými nároky na online marketing, pomáhá marketingovým manažerům lépe plánovat, vyhodnocovat a optimalizovat kampaně. Tento komplexní produkt, který do značné míry doplňuje mezeru vzniklou zúžením možností Google Analytics 4 (GA4), umožňuje nejen sledovat a analyzovat data z webových stránek, ale prostřednictvím integrovaného chatbota přináší také konkrétní doporučení pro zlepšení efektivity digitálních kampaní.

Po ukončení univerzálních Google Analytics, které využívalo více než 44 milionů webů po celém světě, se situace dramaticky změnila. GA4 se sice stala novým standardem, ale její odlišné metriky a omezené možnosti měření způsobily značné komplikace. Seyfor, jeden z největších evropských poskytovatelů firemních IT řešení, se rozhodl reagovat na potřeby trhu a vyvinul nástroj, který manažerům nejen rozšíří možnosti při sledování ukazatelů z GA4, ale také ušetří čas, který by jinak strávili velmi složitou manuální analýzou. Služba může ve firmách doslova nahradit zkušeného marketingového analytika, čímž šetří firmám nejen velké množství času, ale také nemalé náklady. Služba poskytuje jedinečný a mimořádně komplexní nástroj, který mluví s uživatelem česky.

Klíčovou výhodou nového řešení je jeho schopnost plně se přizpůsobit konkrétním potřebám klienta a zároveň poskytovat detailní přehledy o výkonu kampaní. Nástroj přináší marketingovým manažerům detailní informace o tom, odkud přichází návštěvníci na jejich stránky nebo e-shop (organické vyhledávání, placená reklama, sociální sítě jako LinkedIn nebo Facebook a další) a umožňuje přesně vyhodnocovat návratnost investic do jednotlivých kanálů.

Kompletní automatizace reportingu

Součástí řešení je integrovaný dashboard s podrobným reportingem, který umožňuje snadné zobrazení a porovnání klíčových metrik – od návštěvnosti přes počet konverzí až po vývoj organické návštěvnosti v čase. Výsledkem detailního nastavení dashboardu a implementace dle potřeb společnosti je plná automatizace reportingu, který také zabírá manažerům množství času.

Novinkou je také chatbot využívající umělou inteligenci. Manažerům nejen interpretuje výsledky, ale zároveň dává konkrétní návrhy, jak zlepšit výkon kampaní.

Pro marketingové týmy je tento nástroj skutečným přínosem, protože zjednodušuje jednu z nejnáročnějších činností – datovou analytiku. Manažeři mohou rychle a efektivně pochopit chování zákazníků na webu, vyhodnocovat úspěšnost kampaní a lépe plánovat budoucí aktivity, aniž by museli složitě integrovat data z GA4 do jiných systémů. Díky kombinaci všech možností nové služby mohou uživatelé ušetřit každý měsíc desítky hodin času a najít efektivní způsoby, na které by pravděpodobně sami ani nepřišli,“ komentuje uvedení nové služby Daniel Šturm, ředitel marketingu společnosti Seyfor.

Tímto plně personalizovaným nástrojem zahrnujícím detailně nastavený dashboard podle individuálních potřeb společnosti umožňuje Seyfor firmám zcela změnit způsob, jakým přistupují k vyhodnocování digitálního marketingu. Novinka může díky přehlednému a modernímu rozhraní v některých případech konkurovat velkým komplexním CRM systémům nebo je efektivně doplnit.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

 

Flowpay expanduje na Západ. Po Slovensku se letos vydal také do Nizozemí

Praha 27. listopadu 2024 – Český startup Flowpay, který malým a středním firmám zjednodušuje přístup k provoznímu financování pomocí prediktivních AI modelů, automatizace & embedded finance, expanduje do Nizozemska. Po Slovensku, kam se vydal ve spolupráci se Shoptetem, se jedná o druhý trh, na který tento rychle rostoucí fintech letos rozšířil své působení. Do Nizozemska vstupuje společně s partnerem, díky němuž získá přístup k desítkám tisíců potenciálních zákazníků. Flowpay tak pokračuje ve své misi zpřístupnit díky moderním technologiím financování malým a středním podnikům (SME), které jinak mají složitější přístup ke kapitálu, a nemohou tak optimálně růst.

„Nizozemsko je jedním z největších trhů v Evropě. Expanze je tedy pro nás vstupní branou na Západ, a to stejně jako na Slovensku s pomocí partnera. Díky tomuto partnerství můžeme snadno a efektivně oslovit malé a střední firmy napříč sektory. Pomocí prediktivních AI modelů dokážeme vyhodnotit jejich potenciál a na základě toho poskytnout financování,“ říká William Jalloul, CEO a zakladatel Flowpay.

Propast mezi financováním velkých firem a SME brzdí celou Evropu

Jedním z faktorů pro volbu nizozemského trhu byla úspěšná účast Flowpay v prestižním akceleračním programu ABN AMRO + Techstars Future of Finance Accelerator. I proto má zde založenou entitu a od počátku své cesty upírá pozornost právě tímto směrem. Významnou roli v tom hraje jak velikost trhu, tak i velký prostor pro růst v oblasti financování malých a středních firem. Flowpay se zde může stát důležitým článkem na trhu provozního financování.

„Zatímco Evropa řeší konkurenceschopnost průmyslových korporací, malé a střední podniky zůstávají opomíjené – přestože jsou páteří ekonomiky a její budoucností. Ve Flowpay řešíme celoevropský, potažmo globální problém podfinancování těchto firem, který je brzdí v růstu. Poté, co jsme úspěšně validovali produkt v Česku a na Slovensku, míříme na Západ a dál do světa, což byl vždycky náš plán. Budujeme globální startup, který má jen ty nejvyšší ambice – stavíme na silné a škálovatelné technologii a daří se nám využívat podpory investorů i partnerů, mezi něž patří významné banky i kreditní společnosti,“ doplňuje William Jalloul.

Více o společnosti Flowpay

Flowpay je český technologický startup, který vyvinul inovativní způsob, jak vyhodnocovat nejen riziko, ale primárně potenciál malých a středních podniků, na základě čehož poskytuje jednoduché provozní financování pro jejich růst. Pomocí umělé inteligence automatizuje celý proces od žádosti o financování až po risk scoring a vyhodnocování. Využitím embedded finance klientům dále umožňuje tyto služby využívat online, skrze platformy, a ulehčí jim tak celý zdlouhavý proces. Na rozdíl od bank po klientech nepožaduje zbytečné papírování, ale pracuje s propojením platforem, jako jsou pokladní systémy či e-commerce platformy. Na základě takto získaných dat vyhodnocuje dostupnost financování a nabízí každému klientovi personalizovaný úvěr na míru. Zakladatel firmy je podnikatel, investor a odborník na finance William Jalloul, jenž firmu založil v roce 2021 s myšlenkou pomáhat malým a středním podnikům (small and medium-sized enterprises, SME*), které jsou srdce ekonomiky, ale bohužel nemají přístup ke kapitálu u tradičních poskytovatelů finančních služeb. V roce 2022 byl Flowpay vybrán do prestižního akceleračního programu Techstars.

* SME dle Annual Report on European SMEs 2022/2023 tvoří 99,8 % všech podniků v Evropě, 51,8 % přidané hodnoty v EU a zaměstnávají 64,4 % zaměstnanců.

Sygic představuje novinky v navigaci pro osobní automobily a sdílí trendy v oblasti navigací pro rok 2025

Sygic, jedna z nejoblíbenějších GPS navigačních aplikací na světě, představila zajímavé novinky na své platformě Sygic GPS Navigation a zároveň předpovídá klíčové navigační trendy pro rok 2025. Apka, která se může pochlubit průměrným počtem 1,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně, pokračuje v inovacích a zlepšování uživatelské zkušenosti.

Do balíčku Premium+ přibyly nové funkce. Například vylepšené informace o nehodách na trase, podrobný přehled trasy a automatické pobídky k natankování, které řidičům zajistí chytřejší a efektivnější navigaci.

Díky této unikátní nabídce základních funkcí, které přispívají k maximálně komfortní jízdě (včetně asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, rychlostních omezení v reálném čase, upozornění na rychlostní radary, offline map a možnosti vyhnout se dálnicím, zpoplatněným silnicím nebo trajektům v různých zemích), zůstává GPS navigace Sygic lídrem v poskytování bezproblémové a intuitivní navigační zkušenosti.

Vylepšené zobrazení nehod na trase pro každodenní dojíždění

Společnost Sygic si uvědomuje potřeby lidí, kteří každý den dojíždějí, proto vylepšila zobrazení událostí na trase, které uživatelům poskytuje přehledné informace o zpožděních a nehodách v reálném čase. Před výběrem trasy teď uživatelé přehledně vidí potenciální překážky a na základě toho pak mohou činit informovaná rozhodnutí. „Naším cílem je zvýšit zapojení uživatelů tím, že naší komunitě poskytujeme přesnější údaje v reálném čase. Aplikace se vyvíjí organicky – reagujeme na to, co naši uživatelé skutečně potřebují,“ řekl Lukáš Dermek, vedoucí produktu Sygic Navigation.

Automatické pobídky k natankování: Zmírnění stresu z dojezdu

Nová funkce automatického tankování pomůže snížit obavy z dojezdu, protože řidičům umožňuje plánovat zastávky na tankování už v rámci plánování trasy. Uživatelé mohou zadat aktuální dojezd svého vozidla a stav paliva a na jejich základě pak obdrží na míru šité návrhy na doplnění paliva během cesty.

Funkce podtrhuje nový trend v navigačních aplikacích: rostoucí interakci mezi uživateli a jejich technologiemi. „Lidé se při každodenních úkolech stále více spoléhají na aplikace a přínos těchto aplikací přímo závisí na vstupu uživatelů. U navigace platí, že čím více údajů uživatelé poskytnou, tím chytřejší a efektivnější bude zážitek,“ vysvětlil Dermek.

Statistiky osobních jízd: Poznatky pro chytřejší cestování

Pro milovníky dat teď Sygic nabízí osobní statistiky jízdy v nové aplikaci Travelbook. Tato funkce umožňuje řidičům sledovat a analyzovat jejich jízdní návyky. Mimo jiné počet ujetých kilometrů, čas a průměrnou rychlost. Uvedené poznatky pak mohou uživatelům pomoct optimalizovat budoucí cesty, díky čemuž budou jejich příští jízdy nejen chytřejší, ale také personalizovanější. Soubor zjednodušených údajů, které Sygic poskytuje řidičům po každé jízdě.

Cesta před námi

Snahou společnosti Sygic je kontinuálně přinášet inovace, aby její aplikace GPS Navigation zůstala v oboru na špici. Pro rok 2025 Sygic předpovídá, že do budoucna budou hrát navigační aplikace ještě větší roli při zvyšování efektivity, udržitelnosti a pohodlí při řízení.

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto.

Navigační aplikácie od společnosti Sygic si celosvětově stáhlo více než 200 miliónů používatelů. Celosvětově je k navigaci využívají už více než čtyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Vyfotit, změřit, odhadnout: drony ve stavebnictví a znalectví

Drony se v posledních pár letech přesunuly z kategorie hraček pro úzkou skupinu nadšenců až do profesionálního nástroje, který při své práci úspěšně používají fotografové, policisté, vojáci, ale také stavební inženýři, developeři, realitní kanceláře nebo znalci.

Není to tak dávno, kdy „letadlo na vysílačku“ bylo toužebně vyhlíženým dárkem řady dětí. Bohužel nedosažitelným; něco takového se takřka nedalo sehnat v obchodech, a kdo chtěl létat, musel být také dostatečně zručný, aby si jednoduchý dron vyrobil. Tato doba je pryč, drony všech velikostí, druhů a výbavy dnes pořídíte na jedno kliknutí v každém větším e-shopu. A často stačí přidat jen fotoaparát, kameru nebo jiný doplněk, abyste měli v ruce kromě zábavné hračky také špičkového pomocníka.

Kdo chce prodat, musí fotit

Jako jedni z prvních objevili výhody dronů pracovníci realitních kanceláří. Mít v inzerátu detailní fotografie všech pokojů už přestalo dostačovat. Kdo se chce odlišit, musí použít dron a vyfotit prodávanou nemovitost takříkajíc z nadhledu. Video širšího okolí je samozřejmě vítáno, takže potenciální nový majitel může mít dopředu perfektní přehled, jak by vypadal jeho život v novém domě.

Fotoaparát či kamera zavěšený na dron ovšem nemusí sloužit jen k prodeji nemovitostí. Díky svým relativně malým rozměrům, dobrým manévrovacím schopnostem a možnosti létat jsou samozřejmě drony ideálním pomocníkem při prohlížení jinak těžko dostupných stavebních konstrukcí. Stavební inženýři tak drony s úspěchem využívají ke kontrolám stavu mostních konstrukcí, k rychlému přehlédnutí stavu střešní krytiny, nebo kontrole jiných míst.

Dron ovšem nemusí nést jen běžnou kameru. Jedním z nejčastějších vylepšení je doplnění o termokameru, což rázem umožní sledovat kvalitu tepelné izolace budov a odhalovat nechtěné úniky tepla. Pro speciální případy si samozřejmě můžete doplnit dron třeba o detektor úniku zemního plynu, detektor kouře nebo třeba detektor ionizujícího záření; v běžné praxi ale s klasickou a termo kamerou nejspíš vystačíte.

Pod bedlivým dohledem

Stavební profesionálové se při využívání dronů nemusí omezovat na kontrolu stávajících budov; mohou je s úspěchem využít i při stavbě nových. Asi nejjednodušší využití, které napadne každého, je sledování a dokumentace průběhu stavby. Dron může pozorovat, jak stavba postupuje, jak na sebe navazují jednotlivé technologické postupy a plnit tak do jisté míry funkci jakéhosi stavebního deníku. Pokud ho necháte vznášet v dostatečné výšce nad zemským povrchem, pohodlně zabere jedním snímkem celé staveniště i u rozsáhlejších projektů.

Pravidelným vytvářením fotografií stejné scény ze stejného místa, čehož snadno dosáhnete díky vestavěnému přijímači GPS, jímž jsou drony vybaveny, můžete získat impresivní časosběrné video. To ve výsledku shrne celý průběh stavby v několika minutách a lze ho opět využít k marketingovým účelům.

Měření na centimetry

Další možnou výbavou dronů jsou moduly RTK (Real-Time Kinematic) umožňující přesné měření. Díky nim můžete z dronu získat detailní fotomapu stavebních ploch změřenou s centimetrovou přesností. A nemusí zůstat jen u měření staveniště. Obor zvaný fotogrammetrie se zabývá vytvářením přesných 3D modelů staveb z fotografií pořízených dronem.

Dron vám tak zajistí dokonalou dokumentaci, kterou můžete porovnat s původními či existujícími plány. Toho využívají nejen aktuální stavebníci, ale také katastrální úřady při kontrole existujících map. Od měření je už jen malý krok k výpočtům. Při využívání dronů lze získat přesný výpočet objemů přesunuté zeminy a kontrolovat tak práci stavebních strojů.

Všechny výše uvedené možnosti dronů mohou využít také znalci v oboru stavebnictví. Dron jim důkladně proměří celou stavbu i s příslušejícími pozemky, vytvoří 3D model a spoustu detailních fotografií. Umožní snadnou kontrolu jinak těžko dostupných prostor, jako jsou střechy, nebo třeba prohlídku porostu, který se objevuje na pozemku. Znalci a znalkyně tak mají k dispozici dostatek vysoce aktuálních podkladů pro správné ocenění příslušné nemovitosti.

Ing. Kateřina Vala

Real Estate Valuation Consultant

Znalecká kancelář Equity Solutions Appraisals s.r.o.

EqSA je přední česká znalecká kancelář s širokým rozsahem oprávnění pro výkon znalecké činnosti v oboru Ekonomika. Zabývá se oceňováním podniků, nemovitých věcí, cenných papírů, duševního vlastnictví, pohledávek, práv a služeb. Působí na trhu již více než 10 let. Vypracovala téměř 5 500 posudků, řadu z nich pro významné české a zahraniční holdingy a developery. EqSA spolupracovala na nejvýznamnějších insolvenčních případech nebo na oceňování portfolia pohledávek při likvidaci tří velkých bankovních institucí. Má bohaté zkušenosti s oceňováním nehmotných aktiv či vyčíslením škod. EqSA je členem České komory odhadců majetku. Pracovníci znalecké kanceláře EqSA také vyvíjí akademickou činnost v rámci Institutu oceňování majetku.

Aplikace Dolbite: Hravé lekce programování na míru vašemu dni

V Praze, 27. listopadu 2024Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, přichází na trh s novou vzdělávací aplikací Dolbite, která získala investici ve výši 1.6 milionu korun od Technologické inkubace agentury Czechinvest. Aplikace cílí na jednotlivce i firmy, které hledají efektivnější a zábavnější způsob vzdělávání v podobě bite-sized lekcí přístupných kdekoliv. Firmy v Evropě a Americe utrácejí ročně na zaměstnance průměrně 1 252 USD za školení, přesto 43 % účastníků hodnotí školení jako neúčinné. Dolbite se tak snaží řešit i problém nedostatku dovedností, který může ekonomiku do roku 2028 stát přes 11,5 bilionu USD.

Jana Večerková získala během 10 let organizování a vedení kurzů pro dospělé v oblasti IT mnoho ocenění (např. od MIT či Evropské komise). „Proto jsme se s týmem rozhodli náš způsob výuky otevřít široké veřejnosti tím, že ji plně zdigitalizujeme a základní verzi poskytneme zcela zdarma,“ uvádí Jana Večerková, zakladatelka Dolbite, dolbite.com/cz, a ředitelka kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz. Český start up nyní otevírá nové investiční kolo, které má umožnit urychlení rozvoje klíčových funkcí. Dlouhodobý plán zahrnuje vytvoření plně gamifikovaného ekosystému, který je podporován umělou inteligencí a zaměřuje se na zvýšení úspěšnosti a zapojení uživatelů.

Aplikace Dolbite vylepšuje učení se praxí

Nová aplikace Dolbite, na které společnost pracuje od začátku tohoto roku, nabízí způsob výuky „learning by doing”, neboli učení se praxí, které uživateli umožňuje se kontinuálně učit ze svých chyb a získávat zpětnou vazbu automaticky po každém kroku „Uživatelé, kteří dostávají okamžitou zpětnou vazbu, se učí výrazně efektivnější než ti, kteří dostávali opožděnou nebo žádnou zpětnou vazbu,“ zmiňuje Jana Večerková.

Skvělá volba pro školení zaměstnanců

„Cílovou skupinou Dolbite jsou jak B2C, tak B2B. Individuální uživatelé hledající způsoby, jak se efektivněji a zábavněji vzdělávat, a dále firmy a školitelé, kteří hledají vhodný SaaS pro tuto metodu výuky,“ říká Jana Večerková. Pouze 12 % zaměstnanců má pocit, že to, co se naučili v rámci firemních školení, je jakkoliv aplikovatelné v jejich práci. V Americe a Evropě společnosti utratí v průměru 1 252 USD na zaměstnance ročně za školení, přesto 43 % těch, kteří absolvovali školení ho považuje za neúčinné. „I proto mnoho našich prvních B2B klientů hledá způsoby, jak tuto situaci změnit a vytváří své první kurzy na Dolbite,“ dodává Jana Večerková.

Pojďte se učit hrou

Dolbite představuje takzvanou „bite-sized” formu výuky, která nabízí i krátké lekce v rozsahu 5 minut. Uživatel si tedy může udělat část svého školení kdykoli a kdekoli, protože je možné ho rozdělit do menších neboli „bite-sized” částí. Dle průzkumů až 89 % pracovníků požaduje plně interaktivní podobu školícího procesu.

Aplikace obsahuje funkce pro zpětnou vazbu a gamifikaci. Dále personalizovaný plán, který je automaticky tvořený na základě sledování pokroku uživatele a analýzy jeho dat, která uvádí, jak daleko zaměstnanci pokročili ve školení a jakých dosáhli výsledků.

Nedostatek dovedností jako hrozba v podnikání?

I přes různé online či offline možnosti výuky na trhu se většina dospělých nijak systematicky nevzdělává a jejich dovednosti pokulhávají za očekáváními na trhu práce, což může podle studie Korn Ferry stát globální ekonomiku do roku 2028 více než 11,5 bilionu USD. Mimoto, podle studie PwC79 % generálních ředitelů po celém světě považuje nedostatek dovedností za hlavní hrozbu pro růst jejich podnikání.

„Na Dolbite v současnosti můžete najít první kurzy, např. v oblasti programování, ale vzdělávací instituce a firmy Dolbite využívají pro tvorbu širokého spektra školení pro firmy i širokou veřejnost – přírodovědných i humanitních oborů. Další zajímavé use cases, na kterých naši zákazníci pracují zahrnují také kurzy, které slouží coby onboarding ve firmách, výuka práva, učení teorie do autoškoly, nebo zdravotních a bezpečnostních školení,“ vysvětluje Jana Večerková.

Důležitá aplikace do budoucna

Světové ekonomické fórum odhaduje, že do roku 2030 bude více než 54 % všech zaměstnanců potřebovat výrazné přeškolení nebo rozvoj dovedností, aby splnili technologické požadavky nových obchodních modelů. Dlouhodobým plánem pro Dolbite je umožňovat organizacím, aby efektivně školily své zaměstnance a účastnili se rekvalifikace pracovní síly, která bude velmi nutná.

Více na dolbite.com/cz

Kdo je Jana Večerková?

Jana Večerková působí více než 12 let v oblasti startupů a vývoje inovativních produktů po celé Evropě. Před Dolbite založila také Coding Bootcamp Praha, který byl jako jediný evropský coding bootcamp oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění na trhu práce. Coding Bootcamp Praha se specializuje na jak intenzivní 12týdenní fulltime kurzy, tak i na večerní kurzy pro úplné začátečníky. Hlavní misí firmy je zpřístupnit svět IT všem, kteří tu možnost prozatím neměli a poskytnout jim kvalitní studijní možnosti od odborníků z praxe. V minulosti Jana pracovala pro organizaci pomáhající startupům v Bruselu, kde dohlížela na vývoj a realizaci celoevropských projektů s veřejnými i soukromými subjekty. Jana absolvovala bakalářské studium na Bayes Business School a magisterské studium na London School of Economics, kde, jak sama říká, zažila to nejlepší z toho, jak se má učit.

Novela zákoníku práce: podpora rodičů, rychlejší výpověď i delší zkušební doba

PRAHA, 26. LISTOPADU 2024 – Ministerstvo práce a sociálních věcí už v létě představilo flexibilní novelu zákoníku práce. Návrh zatím nebyl finálně schválen, novinky by ale měly začít platit od ledna 2025. Novela by měla do pracovního prostředí přinést větší flexibilitu, podpořit sladění pracovního a rodinného života nebo zefektivnit pracovní proces.

Zákoník práce prochází v poslední době výraznými změnami. Od ledna by měly začít platit další. Personalisté novinky vítají, od novely si slibují rozhýbání zkostnatělého pracovního trhu. „Pracovní trh v České republice se dlouhodobě potýká s nedostatkem dynamiky. Zaměstnavatelé hledají cesty, jak získat a udržet kvalitní zaměstnance, zatímco zaměstnanci volají po větší flexibilitě a rovnováze mezi prací a osobním životem. Flexibilní novela zákoníku práce, kterou Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo, přináší řešení, jak „zamrzlý“ trh rozhýbat. Jejím cílem je modernizovat pravidla, zjednodušit pracovní vztahy a vytvořit podmínky, které budou lépe odpovídat potřebám dnešní doby. Novela by měla být impulzem, který oživí pracovní prostředí a přispěje k větší flexibilitě, předvídatelnosti i rovnováze na trhu práce,“ uvedla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Výpovědní lhůta

Od ledna 2025 by výpovědní lhůta měla začít běžet už dnem doručení výpovědi. „Nově začne výpovědní doba běžet okamžitě od doručení výpovědi druhé straně, to významně zefektivní proces rozvázání pracovního poměru. Dosud začínala dvouměsíční výpovědní doba prvním dnem následujícího kalendářního měsíce po doručení výpovědi. V současné době to funguje tak, že pokud zaměstnanec podá výpověď například k 15. září, výpovědní lhůta začne běžet až od 1. října a skončí k 30. listopadu. Nově zaměstnanec, který podá výpověď například 15. 9., skončí pracovní poměr k 15. 11. V určitých případech dojde i ke zkrácení výpovědní lhůty na jeden měsíc, zejména v případech významných pochybení zaměstnanců,“ popsala Olga Hyklová.

Změny pro rodiče

Od ledna 2025 se chystají změny pro rodiče vracející se po rodičovské dovolené. Novela by rodičům měla zajistit návrat na stejnou pozici. „Aktuálně zákoník práce neřeší, kdy přesně se zaměstnanec po rodičovské do práce vrací. Zaměstnavatel má jen obecnou povinnost, pokud je splněna podmínka návratu do tří let věku dítěte, přidělit pracovní místo odpovídající sjednanému druhu práce v pracovní smlouvě. To by se mělo úderem 1. ledna změnit. Pokud se zaměstnanec vrátí do práce z rodičovské dovolené do dvou let věku dítěte, zaměstnavatel mu musí držet jeho původní pozici. Vrátí-li se do tří let věku dítěte, na stejné pracovní místo se už vrátit nemusí, zaměstnavatel mu přidělí pozici, která je stejně druhově vymezena podle původní pracovní smlouvy,“ uvedla Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Návrat z rodičovské dovolené ale není jediným bodem týkajícím se rodičů, který novela řeší. Přinést by měla i lepší podmínky práce na dohody během rodičovské dovolené. „Aktuálně není možné, aby zaměstnanci čerpající rodičovskou dovolenou vykonávali u stejného zaměstnavatele na dohodu stejný druh práce jako ten, na kterém pracují na hlavní poměr. V praxi tak často dochází k umělému vytváření pozic tak, aby nebyly shodné s pracovní smlouvou, přičemž zaměstnanec reálně stejnou práci jako před nástupem na rodičovskou dovolenou stejně vykonává. Nově budou mít zaměstnanci na rodičovské dovolené výjimku a na základě dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení mohou vykonávat stejný druh práce jako před nástupem na rodičovskou dovolenou,“ řekla Gabriela Hansliková, obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Delší zkušební doba

Novela přinese i delší zkušební dobu, k jejímu prodloužení dospělo Ministerstvo práce a sociálních věcí z důvodu, že zejména u specifických odborných pozic byla aktuální délka zkušební doby nedostatečná. „V rámci změn dojde k navýšení maximální délky zkušební doby. Novela zároveň umožní po vzájemné dohodě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem její prodloužení. U řadových zaměstnanců bude moci trvat až čtyři měsíce, u vedoucích zaměstnanců až osm měsíců. Delší zkušební doba umožní lépe ověřit schopnosti zaměstnanců a snížit tak náklady na případné přeobsazování pozic,“ popsala Marcela Vyskoková.

Výplata v cizí měně

Aktuálně se mzda vyplácí primárně v korunách. Výjimky jsou možné, platí ale pouze pro zaměstnance s místem výkonu práce v zahraničí. „V případě, že je zaměstnancem cizinec, může se nově domluvit na výplatě v cizí měně nehledě na místo výkonu zaměstnání. Výplata v cizí měně se ale nebude týkat českých zaměstnanců, těm bude mzda nadále vyplácena v korunách,“ sdělila Olga Hyklová.

Brigáda už od 14 let

Novela zákoníku práce myslí i na teenagery, kteří by si chtěli během letních prázdnin přivydělat. „Mezi další novinky se řadí možnost mladistvých ve věku od 14 let vykonávat určité práce v době hlavních letních prázdnin, a to i bez ukončené povinné školní docházky. Není ale možné dělat jakoukoli práci, ta musí být přiměřená psychické a fyzické vyspělosti a schopnostem a způsobilosti dětí. Změna poskytne mladým více příležitostí k získání pracovních zkušeností, což jim může následně pomoci v hledání uplatnění,“ řekla Gabriela Hansliková.

Výpověď kvůli zdravotní nezpůsobilosti

Zrušit pracovní poměr ze zdravotních důvodů však může zaměstnanec okamžitě. Došlo-li ke ztrátě zdravotní způsobilosti následkem výkonu práce, dostane odstupné. Nově od pojišťovny zaměstnavatele. „Od ledna 2025 by měla zaměstnanci při skončení pracovního poměru z důvodu ztráty zdravotní způsobilosti například vlivem pracovního úrazu nebo nemoci z povolání vyplácet odstupné pojišťovna. Respektive zaměstnanec náhradu obdrží od svého zaměstnavatele, ale tomu ji v plné výši uhradí pojišťovna, u které je ze zákona pojištěný. Výše odstupného zůstane stejná a činí dvanáctinásobek průměrného měsíčního výdělku. Dosud odstupné vyplácel zaměstnavatel, což mohlo být zejména pro menší podniky likvidační,“ vysvětlila Olga Hyklová.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

 

 

Přichází hlavní sezóna pro kyberzločince – na co si dát v souvislosti s Black Friday a předvánočními online nákupy pozor?

S nadcházející sezónou předvánočních nákupů i tradiční slevové akce Black Friday se výrazně zvyšuje riziko kyberpodvodů. Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představuje taktiky kyberzločinců, na které by si měli spotřebitelé dát během hlavní nákupní sezóny roku pozor.

Rozmach doručování přináší nové taktiky podvodníků

Black Friday se svými dramatickými slevovými akcemi tradičně startuje předvánoční nákupní horečku. Zatímco pro většinu zákazníků byla vždy rozhodujícím faktorem cena a sezónní nabídky, u mladších spotřebitelů hraje významnou roli rychlost doručení. Příslušníci generace Z – narození mezi lety 1996 a 2010 – jsou dokonce ochotni zaplatit vyšší částku za doručení tentýž den.

„Kyberzločinci přizpůsobují své taktiky preferenci rychlého doručení zboží. Nejčastěji se jedná o formu phishingu prostřednictvím textových zpráv. Typickým příkladem jsou SMS informující o zpožděné zásilce nebo blížícím se doručení, které vyzývají příjemce, aby klikl na odkaz pro potvrzení jména, adresy a dalších osobních údajů. Odesílatel se přitom často vydává za některou ze známých společností, například Českou poštu. Po otevření odkazu mohou útočníci získat nejen přístup k citlivým datům, ale i odhalit uživatelská jména a hesla,“ říká Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu.

Vánoční klasiky mezi kyberpodvody

I v letošní sezóně lze očekávat, že kyberzločinci vytáhnou prověřené taktiky z minulých let. Jako návnadu používají bezkonkurenční ceny a exkluzivní nabídky, na které nakupující v tomto období obzvlášť slyší. Mezi tři nejčastější praktiky patří:

  • Falešné internetové stránky: Podvodné weby se během předvánočního období objevují každoročně a jejich účelem je zlákat kupující nízkými cenami a neodolatelnou nabídkou k nákupu neexistujícího zboží. Kyberzločinci také využívají tzv. překlepové domény (typosquatting), tedy URL tvářící se jako adresa zavedené organizace, ale s drobnou odchylkou v zápisu. Před online nákupem, především úplně prvním u daného prodejce, by si měl kupující vždy ověřit, že jde o legitimní firmu.
  • Webový malware: Kyberútočníci hojně umísťují na důvěryhodné stránky falešné reklamy i jiné odkazy, často lákající na zlevněné zboží, s cílem odvést návštěvníka ze zabezpečené stránky. Není překvapením, že v předvánočním období se výskyt malware na webových stránkách obecně zvyšuje. Útočníci také nasazují “sniffery“ k získávání údajů o zákaznících a pomocí vzdáleného spuštění kódu (RCE) získávají administrátorský přístup k nákupním platformám.
  • Podvody na sociálních sítích: Výše zmíněné podvodné praktiky se často vyskytují i v rámci sociálních sítí. Najdeme zde reklamy propagující neexistující zboží nebo vouchery, ale i odkazy na dárky a soutěže vedoucí uživatele na stránku se škodlivým malwarem.
  • Lákadla využívající generativní umělou inteligenci. Metody poháněné umělou inteligencí (např. ChatGPT) umožňují útočníkům vytvářet přesvědčivé e-maily a repliky legitimních webových stránek s cílem ukrást data nebo oklamat uživatele, aby prozradili citlivé informace. Tím se zvyšuje účinnost podvodů, zejména v období nákupních špiček.
  • Kyberkriminalitu podporuje množství lukrativních služeb darknetu. Tým FortiGuard Labs zaznamenal prudký nárůst prodeje ukradených dárkových karet, údajů o kreditních kartách a kompromitovaných databází stránek online obchodů. Phishingové sady umožňující útočníkům nastavit pokročilé operace včetně služeb se prodávají za 100 až 1 000 dolarů v závislosti na složitosti a úpravách.
  • Rostoucí rizika pro podniky. Stejně zranitelné jsou i podniky, které čelí významným rizikům od phishingových podvodů až po krádeže finančních informací prostřednictvím falešných webových stránek. Kompromitované panely správce, nezáplatovaný software a slabé přihlašovací údaje mohou vést k únikům dat, podvodným transakcím a poškození pověsti.

„I když na nás během předvánoční sezóny číhají kyberpodvody doslova na každém kroku, existují jednoduché taktiky, jak se jim vyhnout. V první řadě bychom měli dbát na pravidelné aktualizace zařízení, softwaru, prohlížečů a aplikací. Před nákupem v některém z e-shopů je dobré věnovat pozornost designu stránky – příliš mnoho vyskakovacích oken s reklamou, nefunkčních odkazů a gramatických chyb je jasným varovným signálem. Samozřejmostí by měly být unikátní přihlašovací údaje pro každý využívaný účet, udržet si o nich přehled pomůže nástroj pro správu hesel,“ popisuje Ondřej Šťáhlavský, regionální ředitel společnosti Fortinet pro střední a východní Evropu, základní kroky, jak se nejen během vánočních online nákupů chránit před kyberkriminalitou.

 

War Thunder nově s ray tracingem akcelerovaným pomocí RTX a DLAA. Spuštěn také průvodce vánočními akcemi

Tento týden dostává War Thunder dostává hardwarově akcelerované ray tracingové efekty, které plně využívají Ray Tracing Cores na GeForce RTX a Void Crew opouští early access i s podporou DLSS Super Resolution. Přehled novinek naleznete níže.

War Thunder: Poprvé vyšel v roce 2013 a vrací se stovkami věrně vykreslených tanků a dalších vozidel, letadel, válečných lodí a dalších prvků. O skvělý obraz i výkon se starají nové technologie a vylepšení, včetně DLSS Super Resolution a NVIDIA Reflex. V nejnovější aktualizaci hry War Thunder společnost Gaijin Entertainment představila podporu sady nových hardwarově akcelerovaných ray tracingových efektů: ambientní okluzi, odrazy na neprůhledných i neprůhledných plochách, vodu a stíny. Každý z nich nabídne nastavení kvality, aby bylo možné hru přizpůsobit pro hladký běh na široké škále konfigurací. Majitelé nejsilnějších sestav ocení i možnost zapnutí DLAA pro chytré vyhlazování hran pomocí AI zajišťující maximální kvalitu obrazu.

Void Crew: Kooperativní roguelite pro 1-4 hráče od Hutlihut Games a Focus Entertainment opouští early access. Majitelé GeForce RTX mohou zrychlit výkon pomocí DLSS Super Resolution.

Towers of Aghasba: Multiplayerový počin od Dreamlit Inc. potěší milovníky sandboxů. V otevřeném fantasy světě umožňuje hráčům trávit čas s přáteli na svém fantasy ostrově při budování nové civilizace a balancování jejího vztahu s přírodou. Majitelé GeForce RTX mohou zrychlit snímkovou frekvenci pomocí technologie DLSS Super Resolution.

Předvánoční nadílka výhodnějších cen

S blížícími se Vánocemi také přibývá možností, jak si pořídit novou GPU GeForce RTX řady 40, případně notebook nebo PC s nimi za výhodnější ceny a v řadě případů i s bonusem v podobě Indiana Jones and the Great Circle™ Digital Premium Edition. Hráči si pak budou moci všechny výše popsané funkce užít naplno. Na výběr je více než 600 her nebo aplikací s podporou RTX. Pro snadnou orientaci připravila společnost NVIDIA nákupního rádce, jež kromě shrnutí klíčových vlastností současné generace GPU GeForce RTX nabízí také přehledný rozcestník akční nabídky partnerských prodejců. Hráči se zde mohou těšit každý týden na nové.

Exit mobile version