Platební revoluce: Jak digitální peněženky a nové technologie mění způsoby placení

Matěj Novák, CEO EasyChange

V posledních letech jsme svědky zásadního posunu v platebních metodách, které používáme každý den. V době, kdy digitální peněženky pronikají do všech koutů světa a bezkontaktní platby se stávají rutinou, je zřejmé, že trend směřuje k jednoduchosti a rychlosti. V kombinaci s daty, která firmy nyní mohou využívat k lepší personalizaci služeb, se platební sektor ocitá na prahu nové éry, kde pohodlí zákazníka jde ruku v ruce s technologickými inovacemi. Přesto ale platební instituce musí udržovat důvěru zákazníků a bezpečnost při digitálních transakcích – ta se, jak ukazují průzkumy, oproti předchozím rokům oslabila.

Rychlé platební systémy hrají stále významnější roli v moderním platebním prostředí a podle průzkumů má více než 40 % z nich v plánu během dvou let zahájit proces propojení s dalšími systémy. Tato interoperabilita by mohla výrazně usnadnit přeshraniční transakce, přinést uživatelům plynulejší zážitek a snižovat náklady na platby. Současně se v rámci tohoto přechodu zavádí standardizace finančních zpráv prostřednictvím migrace na ISO 20022, což je krok, který by měl přispět ke zlepšení datové kvality a zjednodušení compliance procesů.

Integrované platby jako prostředník personalizace

V roce 2022 dosáhla penetrace digitálních plateb zvýšení o 89 %, což potvrzuje rostoucí popularitu těchto metod. Přes 60 % světové populace by mělo do roku 2026 pravidelně používat digitální peněženky a výdaje realizované těmito peněženkami by měly již v roce 2025 překročit 10 bilionů dolarů. V Česku, kde jsou okamžité platby a bezkontaktní transakce již běžným standardem, se i nadále rozšiřují možnosti tzv. embedded payments, tedy plateb integrovaných přímo do prostředí obchodníků. Tyto embedded payments přinášejí pohodlí pro zákazníky a zároveň umožňují firmám získat lepší přehled o chování zákazníků.

Embedded payments přinášejí nejen praktické výhody v plynulosti plateb, ale také umožňují firmám shromažďovat data o zákaznickém chování, která mohou být využita pro lepší personalizaci služeb. Díky tomu mohou firmy cílit na zákazníky s relevantnějšími nabídkami a snižovat náklady spojené s marketingem a podporou prodeje. Data z embedded payments lze například využít k automatizaci věrnostních programů nebo k vytvoření personalizovaných nabídek přímo v místě prodeje. Tato „data-driven“ personalizace může přinést zásadní konkurenční výhodu zejména v odvětvích s vysokou konkurencí, jako jsou retail nebo služby.

Významná změna probíhá také ve vztahu zákazníků k digitálním finančním službám. Zatímco využívání smartbankingu v posledních letech raketově roste, důvěra zákazníků se snížila. Banky i nebankovní společnosti proto musí vyvíjet stále bezpečnější a transparentnější řešení, aby si zákazníky udržely. Tento prvek bezpečnosti je zvlášť důležitý s ohledem na citlivá data, která jsou v rámci digitálních transakcí zpracovávána.

Mobilní aplikace a digitální peněženky tak nyní hrají výraznou roli ve způsobu, jakým lidé spravují své finance. Oproti tradičním bankovním řešením nabízejí rychlejší a přístupnější prostředí, kde mohou uživatelé nejen platit, ale i sledovat výdaje, provádět převody a dokonce investovat. Růst digitálních peněženek je podporován nejen jejich pohodlím, ale i celkovou dostupností chytrých telefonů a mobilního připojení, což je patrné zvláště na rozvojových trzích. Penetrace digitálních peněženek se do roku 2026 očekává u více než 60 % populace, a proto se stává strategicky klíčovým pro podniky přizpůsobit své služby pro mobilní prostředí.

Kromě embedded payments a digitálních peněženek se do popředí dostávají i technologie, které umožňují bezkontaktní a bezpečné platby. Dle odhadů by objem transakcí v tomto segmentu mohl do roku 2027 dosáhnout 10 bilionů dolarů. Takové platební metody mají nejen praktickou výhodu, tedy že jsou rychlé a pohodlné, ale také umožňují obchodníkům poskytovat zákazníkům plynulejší zážitky při nákupu.

Rostoucí důraz na přeshraniční B2B platby

V oblasti B2B plateb dochází k významnému rozvoji zejména u přeshraničních transakcí. Zatímco SME (malé a střední podniky) preferují jednoduché a nákladově efektivní řešení, korporace často vyžadují komplexní produkty, jako jsou nástroje pro řízení rizik nebo zajištění likvidity. Tyto služby jim umožňují optimalizovat finanční operace a lépe řídit své mezinárodní aktivity. Předpokládá se, že do roku 2030 dosáhne nevelkoobchodní trh s přeshraničními platbami objemu 65 bilionů dolarů, přičemž až 86 % těchto transakcí bude tvořit B2B segment.

Při přeshraničních transakcích je zásadní rozlišovat mezi potřebami SME a velkých korporací. Malé firmy často vyhledávají jednoduché a nákladově efektivní služby, které jim umožní snadno provádět platby i v rámci zahraničí. Naopak velké korporace požadují komplexnější řešení, která zahrnují řízení rizik, hedging a obchodní financování. Banky se proto zaměřují na větší korporátní klientelu, kde mohou nabízet služby s vyšší přidanou hodnotou, zatímco SME častěji hledají dostupnější alternativy, včetně nebankovních poskytovatelů.

Výhled: Pohodlné, rychlé a bezpečné transakce

Bezkontaktní platby byly ještě před pár lety vnímány jako inovace, dnes se však staly běžnou součástí platebního procesu. Rychlost a jednoduchost těchto plateb výrazně přispěly k jejich široké adopci a spotřebitelé je často upřednostňují před tradičními metodami. Nejen retail, ale i další sektory, jako doprava nebo zábava, dnes využívají bezkontaktní platby jako standard. S odhadovaným růstem trhu na 10 bilionů dolarů do roku 2027 budou bezkontaktní platby zásadní pro poskytovatele služeb, kteří chtějí nabídnout svým zákazníkům maximální pohodlí.

Například nedávný vstup technologie Tap to Pay do České republiky je významným milníkem pro malé i střední podniky, které mohou díky této funkci akceptovat platby jednoduše prostřednictvím iPhonu, a to bez potřeby nákladného terminálu. Tento přístup zpřístupňuje moderní platební možnosti podnikatelům na místech, kde by dříve instalace platebního terminálu nebyla praktická nebo ekonomicky výhodná, například na trzích, festivalech či mobilních provozovnách. Tap to Pay je nyní dostupný i v dalších evropských zemích, což svědčí o rostoucí poptávce po technologiích, které eliminují nutnost fyzického hardwaru a umožňují přijímat platby kdekoli a kdykoli.

Budoucnost platebního trhu je tedy jasná – technologie umožní nejen snadnější a rychlejší platby, ale také sofistikovanější metody pro optimalizaci financí, a to jak na úrovni zákaznické, tak firemní. Firmy budou i nadále investovat do embedded payments, digitálních peněženek a bezkontaktních technologií, aby držely krok s požadavky moderních zákazníků. Otázkou však zůstane zajištění bezpečnosti a transparentnost transakcí, což je základní kámen důvěry mezi poskytovateli finančních služeb a jejich uživateli.

O Matěji Novákovi:

Matěj Novák se v oblasti financí pohybuje od roku 2006. Své první pracovní zkušenosti sbíral v bance a následně u nebankovních platebních institucí. Když v roce 2010 přišla možnost získat licenci malého rozsahu a začít vlastní podnikání, tak neváhal. Na základě svých zkušeností hned viděl díru na trhu, a to v bezhotovostních zahraničních platbách. A tak se svým bývalým kolegou zakládá fintechovou společnost EasyChange. V současné době je nejen CEO mezinárodní finanční skupiny EasyChange, ale také členem představenstva Fintechové asociace a předsedou správní rady české crowdfundingové asociace.

HONOR zavádí operační systém MagicOS 9.0 s umělou inteligencí na evropský trh

HONOR Magic V3 je prvním zařízením s aktualizovaným operačním systémem s umělou inteligencí

[Praha, 29. listopadu 2024] – Globální technologická značka HONOR oznámila harmonogram aktualizace systému MagicOS 9.0. Oficiální verze[1] MagicOS 9.0 bude v Evropě poprvé dostupná od prosince, a to na zařízení HONOR Magic V3. Jako první personalizovaný operační systém s umělou inteligencí pro všechny scénáře přináší MagicOS 9.0 výrazné vylepšení uživatelského zážitku, včetně pokročilých funkcí AI, optimalizované interakce mezi uživatelem a zařízením a mnoho dalších možností personalizace s využitím umělé inteligence.

Vylepšené inteligentní funkce

MagicOS 9.0 přináší zdokonalení funkcí Magic Portal a Magic Capsule. Vylepšený Magic Portal nabídne jednodušší přístup ke službám na základě uživatelských záměrů – uživatelé například budou moci snadno zakroužkovat objekt a aktivovat tak rozpoznávání textu a obrázků, což jim v jednom kroku umožní rychlý přístup k preferovaným službám. Nově upgradovaný Magic Capsule navíc podpoří širší škálu běžných uživatelských scénářů a zjednoduší tak každodenní úkoly.

AI nástroje pro vyšší produktivitu

HONOR navíc integruje pokročilé AI funkce i do aplikací na úrovni systému, čím usnadňuje zpracování obrázků a textů, a to při kreativním i pracovním využití. Pro tvůrce je vylepšená AI Gallery vybavena funkci AI Eraser, která umožňuje snadno vymazat nežádoucí objekt z fotografie. Pro pracovní potřeby je nová verze aplikace HONOR AI Notes s funkcí AI Meetings, která automaticky zaznamenává zápisy z jednání a na jedno kliknutí vytváří profesionální shrnutí schůzek. A funkce AI Translate podporuje více metod interakce a nabízí překlady v reálném čase.

Více možností personalizace

MagicOS 9.0 přináší také inovativní řešení pro personalizaci – Magic Personalization. Uživatelé mohou svou jedinečnost vyjádřit díky atraktivním funkcím Versatile Desktop, Magic Lock Screen a AI Digital Style.

Dostupnost

HONOR vydá oficiální verzi[2] MagicOS 9.0 na evropském trhu v prosinci, a to na chytrém skládacím telefonu HONOR Magic V3. Modely HONOR Magic6 Pro, HONOR Magic6 RSR, HONOR Magic V2 a HONOR Magic V2 RSR již rovněž zahájily Beta Tester Recruitment Program. Aktualizace bude posléze postupně zaváděna na mezinárodních trzích[3].

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Oficiální verze bude vydávána postupně a bude dostupná pouze na vybraných trzích.
  2. Oficiální verze bude vydávána postupně a bude dostupná pouze na vybraných trzích.
  3. Harmonogram vydání závisí na modelu zařízení, regionu a operátorovi.

Kyberpodvodníci nově napodobují i menší značky, každá 33. stránka související s Černým pátkem je riziková nebo přímo nebezpečná

PRAHA – 29. listopadu 2024 — S Černým pátkem a blížícími se Vánoci se stupňuje nákupní horečka a situace se tradičně snaží zneužít i kyberzločinci. Je potřeba dávat si pozor na řadu osvědčených triků s napodobeninami známých obchodů, na podezřele vysoké slevy a také na různé podvody maskující se za zprávy od dopravních společností. Cílem jsou obvykle krádeže citlivých dat a finančních informací, případně přímé okradení obětí.

Společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, upozorňuje na nárůst nebezpečných webových stránek. V posledních týdnech celkově rostl počet nově registrovaných stránek souvisejících s Černým pátkem, v porovnání s rokem 2023 došlo k nárůstu o 89 %. Oproti roku 2022 se jedná dokonce o více než trojnásobek.

„Analýza odhaluje, že přibližně 3 % z nich jsou rizikové nebo přímo nebezpečné stránky. Navíc sledujeme znepokojivý trend, kdy mnoho webů napodobuje nejen známé globální značky, ale zaměřuje se i na menší, butikové, aby bylo podvody těžší identifikovat a zároveň byly kampaně cílenější. Také je zajímavé, že mnoho podvodů je podobných, se stejnými designovými prvky a formátováním, takže se pravděpodobně jedná o koordinované operace. Vytváření rizikových webů navíc výrazně usnadňují i různé AI služby, takže nárůst podobných triků není ničím překvapivým,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Níže jsou uvedeny příklady několika podvodných webových stránek, které parazitují na Černém pátku:

  • Stüssy (oblečení): stussycanadablackfriday[.]com
  • Longchamp (tašky a kabelky): longchampblackfriday[.]com
  • Wayfair (obchod s domácími potřebami): wayfareblackfriday[.]com
  • SOREL (obuv): soreloutletblackfriday[.]com
  • J.Crew (maloobchod): jcrewblackfriday[.]com
  • IUN (obuv): blackfriday-shoe[.]top

Opakující se bannery na falešných webových stránkách, včetně chyb v gramatice.

Na několika stránkách jsou podobné produkty a ceny: jcrewblackfriday[.]com, soreloutletblackfriday[.]com a longchampblackfriday[.]com

Na některých webech, jako je třeba wayfareblackfriday[.]com, podvodníci průběžně pracují a vylepšují je.

„Podvodníci se snaží oslovovat potenciální oběti zejména hromadnými e-maily s nabídkami exkluzivních slev. Jakmile uživatel v podobných zprávách klikne na odkaz, je přesměrován na falešnou webovou stránku. Útočníci navíc opakují téměř identické e-maily a webové stránky, pouze mění odesílatele e-mailů a odkazy na weby. Stačí jim tak dělat jen minimální změny, aby byli úspěšní. Celkový formát útoků zůstává velmi podobný,“ dodává Miloslav Lujka.

Značka Rolex
Rok 2023 2024
Předmět e-mailu [Black Friday Special Offer] Rolex Watches Start at $250 Today! Shop Online Now! [Black Friday] Top Luxury Watches Starting at $250 – Shop Today!
Odesílatel Rolex Watches
(hxdvd@a[.]mtcyfizfdu[.]ru)
Hot Rolex
(kfnvibimprocurement@ogmabeille[.]net)
Podvodná webová stránka www[.]hotwatch[.]su

www[.]lzrox[.]com

Značka Louis Vuitton
Rok 2023 2024
Předmět e-mailu [Black Friday] Louis Vuitton Bags Up To 90% Off! Top Quality Low Cost! Shop Online Now! [Black Friday]Louis Vuitton Bags Up To 90% Off! Top Quality Low Cost! Shop Online Now!
Odesílatel Louis Vuitton
(fzcypmsta@a[.]htaegewg[.]ru)
Louis Vuitton
(qtly@a[.]ebtjbfrmbqu[.]ru)
Podvodná webová stránka www[.]85off-lvbags[.]com

www[.]hottest-bag[.]com

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, pokud spěchají, nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  3. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu indicií, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. Nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  4. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  5. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  6. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  7. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo ji posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  8. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  9. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  10. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Bezpečná škola. Akce v České Lípě ukázala, jak čelit kybernetickým útokům a dezinformacím

(Česká Lípa, 28. listopadu 2024) – Jak odhalit falešné zprávy a manipulované fotografie? Jak zabezpečit školní sítě před hackery? A proč je kritické myšlení klíčem k bezpečnějšímu digitálnímu prostředí? Na tyto otázky odpověděli experti na kyberbezpečnost během akce Bezpečná škola v digitálním věku, která proběhla ve středu 27. 11. na Střední průmyslové škole v České Lípě. Pořádal ji tým EDIH Northeast Bohemia (EDIH NEB) Agentury regionálního rozvoje za účasti více než 40 učitelů a ředitelů z Českolipska.

Učitelé se dozvěděli, jak zabezpečit nejen své osobní údaje, ale také školní sítě, žákovské databáze a další citlivé informace. „Učitelé a ředitelé si odnesli nejen tipy, jak chránit své heslo před nenechavými žáky, ale i jak zabezpečit školní databáze a sítě proti těm, kdo nejsou zrovna na seznamu absolventů. Kyberútoky na školy nejsou sci-fi, a my chceme, aby byly na tyto situace připravené lépe než na písemku z matiky,“ říká Edvard Kožušník, statutární náměstek hejtmana pro hospodářský a strategický rozvoj.

Ochrana dat jako klíčový úkol škol

Jak hackeři mohou zneužít váš mail, jméno či doménu, prakticky předvedl etický hacker Pavel Matějíček. Řešením je podle něho používání správce hesel, dvoufaktorové ověřování a bezpečné sdílení. Varoval mimo jiné před veřejnými odkazy na fotoalba, což bývá problémem hlavně u mateřských škol. „Vždy je potřeba přístup umožnit jen konkrétnímu člověku, který se přihlásí přes svůj mail a heslo. Veřejné odkazy se totiž vždy dají odhalovat a dohledávat,“ zdůraznil Matějíček.

Kromě osobní odpovědnosti uživatelů je zásadní i technické zajištění bezpečnosti. Školy a další instituce by měly věnovat pozornost modernizaci svých IT infrastruktur, například pomocí segmentace sítí nebo zavádění technologií umožňujících centralizovanou správu a ochranu dat.

Kritické myšlení: nástroj proti dezinformacím

Vedle technických řešení je podle středoškolského pedagoga a lektora Václava Maněny klíčové rozvíjet kritické myšlení. „Technologiím dnes neuniknete, ale můžete je používat s rozumem. Je naivní si myslet, že mě se hackerské útoky netýkají. Schopnost analyzovat texty, identifikovat manipulativní prvky nebo rozpoznat falešné zprávy by měla být součástí výuky ve všech předmětech, od češtiny přes občanskou výchovu až po matematiku,“ říká Maněna.

Učitelé se během jeho prezentace seznámili například s nástroji na ověřování fotografií a identit či s metodami, jak bezpečně přistupovat k e-mailům. „Hackeři často pracují s naší nepozorností a neznalostí. Jejich útoky jsou dobře zacílené, znají naše citlivá místa. Stačí kliknout na špatný odkaz nebo sdílet osobní údaje, a problém je na světě,“ dodává. Odborníci se shodují, že nejlepším antivirovým programem stále zůstává naše hlava.

Juniorní centrum excelence pro kyberbezpečnost

Právě na Střední průmyslové škole v České Lípě, kde se akce konala, vzniká i Juniorní centrum excelence pro kyberbezpečnost. Podobná centra by měla vyrůst ve všech krajích. Projekt na to českolipské, které by mělo být centrálním pro celý Liberecký kraj, je hotový, s výstavbou by se mělo začít v lednu. Centrum poskytne nové možnosti pro výuku IT i řešení kybernetických hrozeb. „Vznikne zcela nová infrastruktura s virtuální laboratoří, která bude přístupná i dalším školám a firmám v kraji. Chceme vytvořit prostředí, kde se budou moci studenti i učitelé vzdělávat a připravovat se na reálné situace kybernetických útoků,“ uvedl Petr Veselý, ředitel Střední průmyslové školy v České Lípě.

Další semináře i ocenění na evropské úrovni

Seminář Bezpečná škola v digitálním věku byl prvním ze tří plánovaných setkání, které organizuje tým EDIH NEB. Další akce proběhnou v Liberci a Turnově, přičemž všechny jsou zdarma a otevřené učitelům i ředitelům škol.

„Už na jaře jsme měli velmi pozitivní zpětnou vazbu od učitelů na sérii školení o AI, které jsme pořádali na několika místech v Libereckém kraji. Projevili zájem o více podobných akcí, což jen potvrzuje, jak aktuální toto téma je,“ říká Petr Dobrovský z Agentury regionálního rozvoje, která kromě vzdělávání pomáhá školám získat na digitalizaci i finanční prostředky. Za organizaci těchto vzdělávacích akcí získal tým EDIH NEB dokonce 1. místo v prestižní evropské soutěži All Digital Awards v kategorii Best Event.

EDIH NEB

Projekt Evropský digitální inovační hub Northeast Bohemia (EDIH NEB) poskytuje služby malým a středním firmám (do 499 zaměstnanců) a veřejným organizacím primárně z Libereckého a Královéhradeckého kraje. Najdete zde na jednom místě veškeré poradenství, možnost testování a implementace digitálních technologií, služby a vzdělávání na téma digitalizace či pomoc s dotačním managementem. Nabízí podporu a poradenství expertů na digitalizaci a dotační management od členů konsorcia EDIH NEB.

Black Friday na GeForce NOW: 50% sleva po dobu 3 měsíců

GeForce NOW přichází s Black Friday nabídkou: 50% sleva pro nové členy a pro ty, kteří se rozhodli členství upgradovat. Poloviční ceny si mohou užít po dobu 3 měsíců. Obě členství samozřejmě nabízejí:

  • Podporu více než 2 000 PC her z oblíbených digitálních obchodů
  • Ray tracing v reálném čase u podporovaných her
  • Hraní téměř na všech zařízeních bez nutnosti upgradu hardwaru

Úroveň Performance nyní nabízí streamování v rozlišení až 1440p při 60 snímcích za sekundu, zatímco úroveň Ultimate přináší zážitek srovnatelný s GeForce RTX 4080 a podporovaná rozlišení až do 4K při 120 snímcích za sekundu nebo 1080p při 240 snímcích za sekundu.

Členství v GeForce NOW přináší i další výhody. Tentokrát jde o exkluzivní slevu 30 % na ovladače Stratus+ nebo Nimbus+ od SteelSeries. Pro využití této nabídky je potřeba být přihlášen k odměnám. A využít lze také slevy nabízeneé v rámci podzimního výprodeje na Steamu, kde je k dispozici spousta her podporovaných v GeForce NOW. Jsou mezi nimi i oblíbené tituly od Inflexion Games, Arc Games, Devolver, Tripwire, tinyBuild, Torn Banner Studios, Frost Giant Studios, Metric Empire a dalších.

Stále také běží akční nabídka SHIELD TV za akční cenu a s bonusem v podobě předplatného GeForce NOW Ultimate na měsíc zdarma.

Tento týden se také knihovna rozšiřuje o 6 titulů:

  • New Arc Line (novinka, Steam, 26. 11.)
  • MEGA MAN X DiVE Offline Demo (Steam)
  • PANICORE (Steam)
  • Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour Demo (Steam)
  • Slime Rancher (Steam)
  • Sumerian Six (Steam)

Black Friday dnes musí nabídnout téměř každý obchodník. Špatně nastavené slevy však mohou ohrozit jeho reputaci i zisky

Praha, 28.11. 2024 – Black Friday, který letos připadl na 29.11., už nepředstavuje jen jednodenní záležitost – konkurenční boj obchodníků jej rozšířil na celý týden a u některých e-shopů dokonce na celý měsíc. Pro zákazníky je to výhodné, a mnozí nákupy elektroniky či oblečení už delší dobu odkládali právě na toto období ke konci listopadu.

„Organizovat v praxi nějaký výprodej nebo slevovou akci je pro e-shopy v tomto čase prakticky nutnost. Lidé si kolem svátku Black Friday nabídku e-shopů častěji porovnávají s konkurencí, a platí, že pokud výprodeje neorganizujete, zákazník možná raději nakoupí jinde,“ vysvětluje Peter Strcula, CEO BLUVARD a expert na prodej.

Slevy za každou cenu? Raději nabídněte víc

Slevy z běžných cen však znamenají i nižší marže, obchodníci by tedy neměli do snahy nabídnout slevu skočit za každou cenu. Důkladná příprava a práce se správnými daty je proto pro e-shopy v rámci Black Friday naprosto nezbytná. Někteří prodejci zlevňují zboží, které se jim až tak dobře neprodává. Typicky může jít o oblečení z právě končící kolekce, které se jim vyplatí prodat se slevou a nižší marží, čímž si například uvolní skladové prostory potřebné do nového roku. „Avšak lepší strategií je na Black Friday vyhradit zboží, díky kterému nové zákazníky získáte a udržíte si je. Alternativou k obyčejným slevám mohou být i výhodné kombinované nabídky – samostatný produkt například ponechat za běžnou cenu a slevu dát raději na balení tří nebo více kusů zboží,“ radí Strcula.

Pozor na falešné slevy

V minulosti se objevily i případy, kdy e-shopy nabízely vymyšlené 40% nebo vyšší slevy z cen, které zboží skutečně nikdy předtím nemělo – jen proto, aby na webu mohli lákat na akční cenovky a zapojit se tak do výprodejů. Avšak dnes již díky cenovým srovnávačům nebo prostému zadání stejného produktu do vyhledávače dokážeme zjistit, co je skutečná sleva a kolik zboží stojí jinde. „Pokud nechcete riskovat špatnou reputaci a naštvat si věrné zákazníky, raději k vyšší ceně poskytněte prodlouženou záruku, dárkové balení nebo jinou pozornost, která skoro nic nestojí a zákazníkům nabídne přidanou hodnotu,“ dodává Strcula.

Více o Peter Strcula
Peter Strcula se z obchodního zástupce vypracoval na profesionála, který vzdělává a motivuje obchodníky, podnikatele, manažery a velké korporace ve více než 15 zemích světa k dosažení výrazně vyšších prodejů s mnohem menším úsilím. Studoval na prestižní Oxfordské i Harvardově univerzitě a jako lektor vedl prodejní bootcampy a rétorické semináře na největší evropské motivačně-školicí Akademii Jürgena Höllera. Více než 30 000 lidí, kteří prošli Peterovým školením, vydělalo díky získaným znalostem svým firmám přes 200 000 000 eur. Podle Data on Steroids je druhým nejvlivnějším tvůrcem na LinkedInu na Slovensku.

Analýza: Počet DDoS útoků na české firmy poklesl, u kritické infrastruktury naopak roste. Útočníci se soustředí zejména na aplikace

PRAHA, 28. listopadu 2024 – Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy klesly v říjnu po několikaměsíční stagnaci na jednu z nejnižších úrovní za poslední roky. Potvrzuje se tak nastavený trend, že útočníkům již většinou nejde o plošné zahlcení celé infrastruktury, ale soustředí se na specifické útoky. Více tak cílí například na subjekty kritické infrastruktury státu, kde naopak počet DDoS útoků na rozdíl od běžných firem rekordně vzrostl. Útočníci přitom pronikají raději přímo k jednotlivým aplikačním službám a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech. Zvyšují tak efektivitu svých útoků a servery provozující služby mohou jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Poslední data potvrzují dlouhodobě nastavený trend, kdy již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve obvyklé. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí ze serverů v evropských a amerických datových centrech, ve kterých se jim evidentně daří pronajímat prostory. Takové útoky jsou efektivnější a na první pohled i hůře odhalitelné. Je také zřetelný nárůst jiných typů útoků na úkor DDoS, například ransomware, i skutečnost, že útočníci se v poslední době mnohem více zaměřili na kritickou infrastrukturu. Je otázkou, jak se budou kybernetické útoky vyvíjet v dalších měsících, a zda nyní nastavený nízký objem DDoS útoků cílených na běžné firmy bude novým normálem, nebo se naopak jedná o klid před bouří,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v říjnu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Asie, která si prohodila prvenství s Evropou. Ta naopak kralovala z pohledu intenzity útoků. Co se týče zemí, tak již tradičně byl největší počet útoků z Ruska (bez přestávky od července loňského roku). Na první příčce intenzity útoků jej ale vystřídalo Norsko, a to právě kvůli přesunu útoků do datových center. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu v říjnu oproti předchozímu měsíci poklesl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

 

Z první kryptobrány v Evropě jedním z předních poskytovatelů placení kryptoměnami. Confirmo slaví desáté narozeniny

Praha 28. listopadu 2024 – Umožnit lidem platit rychle a bez tradičních prostředníků – s tímto cílem vstoupila kryptoplatební brána Confirmo před deseti lety na trh. Za tuto dekádu se jí podařilo vybudovat pozici jednoho z předních hráčů na světě, na kterého spoléhá více než pět tisíc klientů ve stovce zemí světa. Jen letos od počátku roku vzrostl počet zpracovaných plateb o 140 %. Tím v červenci překonala hranici sta tisíc plateb během jednoho měsíce, ve kterém přitom zpracovala přes 840 milionů korun. Mezi tuzemskými zákazníky Confirma najdeme například Alzu, obchodovací platformu FTMO, gastro aplikaci Qerko nebo i Pražskou plynárenskou.

„Když jsem se poprvé setkal s bitcoinem, pochopil jsem, že se bez nadsázky jedná o přelomový vynález, který od základů změní celý finanční systém. Tehdy mě napadlo, že by mohla existovat platební metoda postavená na technologii blockchainu, se kterou by šlo platit okamžitě kdekoli na světě, a to s minimálními poplatky. Uplynulo pouhých deset let a kryptoměny používají lidé po celém světě,“ říká Daniel Houška, spoluzakladatel společnosti Confirmo.

Platit bez bank každý den
Skrze kryptoplatební bránu Confirmo zaplatili lidé poprvé v listopadu roku 2014. Od první stovky registrovaných klientů v prvním roce se jejich počet vyšplhal až na současných více než pět tisíc. Od roku 2016 na ni spoléhá tuzemská Alza, od roku 2018 Pražská plynárenská. O tři roky později umožnila svým zákazníkům platby kryptoměnami společnost Prusa Research, v roce 2022 obchodovací platforma FTMO. Aplikace Qerko, se kterou lze platit v restauracích, platbu bitcoinem integrovala vloni.

„Ačkoli téma kryptoměn nejvíce rezonuje vlivem pádů burz jako Mt. Gox či FTX, díky vidině zhodnocení zájem o ně nepřetržitě roste. Dnes již představují plnohodnotný finanční systém, který funguje souběžně s klasickými měnami a platebními metodami. Rok co rok proniká hlouběji do každodenních životů – dnes už s kryptoměnami zaplatíte drogerii, léky, oběd i dovolenou. Věřím, že nebude trvat dlouho, než si je osvojí skutečně každý,“ dodává Anna Štrébl, CEO Confirmo.

Ihned do světa
Přestože Confirmo vzniklo v České republice, od počátku společnost mířila na globální trhy. Jednoduchá integrace pomocí veřejné API jí otevřela brány na více než sto trhů po celém světě. Letos v červenci zprocesovala přes sto tisíc plateb, což je téměř 2,5krát více než na počátku roku. Ještě loni přitom činil měsíční průměr uskutečněných plateb 36 tisíc, dvojnásobek oproti roku 2022. Za šest let tak počet měsíčních plateb vystřelil dvacetinásobně. I proto Confirmo v závěru letošního roku očekává překonání 300 milionů eur objemu zpracovaných transakcí.

Spolu s nárůstem klientů v průběhu dekády přibývaly i podporované kryptoměny a sítě, vždy s cílem nabízet ty nejefektivnější kryptoplatební metody. Po bitcoinu umožnila společnost v roce 2018 platit litecoinem. Na začátku roku 2022 pak Confirmo rozšířilo portfolio sítí o lightning.

Po zájmu trhu Confirmo poté přidalo podporu stablecoinů USDT a USDC a kryptosítí a aktiv na ethereu, tronu a solaně. Letos firma implementovala moderní škálovací sítě, které zvyšují transakční kapacity svých blockchainů a nabízejí tak okamžité mezinárodní platby s nižšími poplatky. Stablecoiny pak poskytují méně volatilní alternativu k bitcoinu, čímž zajišťují stabilnější možnost platby.

„Aby se kryptoměny staly každodenním platidlem, musejí mít uživatelé možnost platit svou preferovanou metodou. Jelikož však stále vznikají další a další měny, musíme pro svoji bránu volit ty nejúspěšnější. Ze zpětné vazby klientů a kryptokomunity víme, že tento seznam již významně rozšiřovat nemusíme. Zaměřujeme se proto nyní spíše na další sítě pro odesílání stablecoinů než na nové assety,“ uzavírá Štrébl.

Více o Confirmu

Confirmo je první kryptoměnová platební brána v regionu, která klientům z řad firem a e-shopů umožňuje přijímat platby deseti nejběžnějšími kryptoměnami. Společnost pod názvem bitcoinpay.com založili v roce 2014 Daniel Houška a Roman Valihrach jako komplementární službu ke své kryptoburze Coinmate. Dnes obě společnosti fungují nezávisle a původního zakladatele Confirma ve vedoucí pozici nahradila Anna Štrébl. Platební brána Confirma každý měsíc zprostředkuje transakce v hodnotě přes 700 milionů korun ve více než sto zemích napříč různými segmenty. Se svými platbami mu důvěřuje přes pět tisíc klientů. Mezi významné české klienty patří například Alza, Pilulka, Qerko, Trezor, Prusa Research, Pražská plynárenská, obchodovací platforma FTMO nebo zahraniční Funding Pips, The 5ers nebo My Funded FX.

Minulé tiskové zprávy

Firmy stále více upřednostňují netradiční benefity

Od 1. ledna letošního roku je většina nepeněžních benefitů osvobozena od daně pouze do výše poloviny měsíční průměrné mzdy. V případě překročení této hranice nově benefity podléhají dani z příjmu a také odvodům pojistného. Zejména pro menší a střední firmy je už tak zdanění práce vysoké a neustále změny v zákonech je pro ne časově i administrativně náročné.

„Zdanění práce je v České republice brutální a změť neustále se měnících zákonů nepřehledná. Prosperující ekonomika se rodí skrze nekompromisní podporu vzdělání, inovací a podnikání. Vyššími daněmi, regulacemi a administrativní zátěží firem k prosperitě nedojdeme. Ve Fairy Tailors pro nás každé nové zařízení znamená hodiny studia a konzultací s právníky, daňovými poradci a účetními. Pro naši firmu i celou českou společnost by bylo prospěšnější, kdybychom tento čas i finanční prostředky mohli raději věnovat rozvoji svého podnikání,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Netradiční benefity nabízejí větší možnosti pro obě strany

Kvůli novele zákona jsou tak firmy, zejména ty menší jsou nuceny benefity svým zaměstnancům výrazně omezit. Aby zaměstnavatelé udrželi své lidi sahají tak více k netradičním benefitům. Jako jen například čtyř denní pracovní týden. Flexibilita a určité možnosti individuálního nastavení pracovní doby (tam, kde to jde) jsou podle Marka Nieslanika, kreativního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz cestou do budoucnosti. „Obecně si myslím, že by firmy měly svým lidem v rámci možností poskytovat co nejvíce svobody, proto se čtyřdenním pracovním týdnem fungujeme už několik let. Zároveň ale pracujeme v tak silně konkurenčním prostředí, že si nemůžeme dovolit nedoručovat služby a servis v době, kdy je klient vyžaduje. Proto máme určitý hybridní model, kdy lidé, kteří vše stihnou v rámci 4 dnů mají volno s určitou mírou dostupnosti (aby v případě nenadálého požadavku klienta mohli zvednout telefon, nebo poslat e-mail, prostě vyřizovat drobné věci), ale zároveň, pokud si chtějí práci více rozložit, mohou pátek využít např. k nerušené deep work, nebo sebevzdělávání. Je to prostě takový jejich den, který využívají dle libosti,“ sděluje své zkušenosti Marek Nieslanik.

Klíč k udržení rodinné pohody

Ačkoli čtyřdenní pracovní týden není jediným řešením a jeho zavedení se liší napříč odvětvími, může to mít přínos do rodinného bohatství. „V dnešní době, kdy se mnoho lidí snaží vyvážit pracovní a osobní život, poskytuje zkrácený pracovní týden unikátní příležitost pro růst a rozvoj nejen jednotlivců a rodin, ale také celé společnosti,“ sdílí svůj názor Josef Podlipný, vedoucí obchodu společnosti Fichtner Wealth Managers, www.fichtner.cz. Volné dny umožňují více generacím trávit společný čas a předávat si hodnoty a moudrost. Diskuze o rodinné historii, etických a morálních hodnotách i významu odpovědnosti při správě bohatství se stávají nedílnou součástí rodinného života. Tento odkaz je klíčem pro udržení rodinného bohatství, které přesahuje pouhé materiální hodnoty. Čtyřdenní pracovní týden poskytuje také více času na osobní a profesní rozvoj, což zvyšuje individuální schopnosti a znalosti. To přispívá k celkovému bohatství nejen rodin, ale i společnosti jako celku. Tento růst vede k větší osobní spokojenosti a připravenosti na budoucí výzvy. “Efektivně využitý volný čas může výrazně přispět ke zlepšení duševního i fyzického zdraví. Všímám si toho, že lidé, kteří mají více času na odpočinek a regeneraci, jsou méně náchylní k vyhoření a stresu. Zdravější jedinci pak lépe přispívají k pozitivní atmosféře v rodině i v práci. Zkrácený pracovní týden nabízí možnost zapojit se do filantropických aktivit, které mohou rodinu nebo firmu sblížit. Společné cíle a hodnoty, které tyto aktivity přinášejí, přispívají k budování mezigeneračního odkazu. Rodiny, které se věnují charitativním činnostem, předávají svým potomkům důležité hodnoty jako jsou štědrost, odpovědnost a péče o komunitu,“ říká Josef Podlipný.

Psychologická pomoc či budování firemní kultury

Dalším netradičním benefitem je i poskytování psychologické pomoci, případně aktivní budování zdravého pracovního prostředí a firemní kultury, která nespotřebovává lidi. „Věříme, že když kolegům umožníme jít si uprostřed pracovního dne zaběhat nebo pracovat dva měsíce z Bali, má to na jejich psychické zdraví pozitivní vliv. Se zvyšujícími se nároky na kvalitu a čas je to určitě relevantní bonus, který může mnoha lidem pomoct. Ruku v ruce to ale zákonitě musí jít i s managementem, který nebude jen slepě tlačit na výkon,“ Marek Nieslanik, kreativní ředitel reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Mastercard SpendingPulse: Češi si chtějí předvánoční čas užít cestováním a v restauracích

PRAHA, 28. listopadu 2024 – Češi plánují na konci letošního roku utrácet více než loni. Objem předvánočních maloobchodních tržeb by se měl v Česku meziročně zvýšit o 4,5 procenta. Vyplývá to z aktuální predikce služby Mastrecard SpendingPulse, která sleduje tržby v kamenných obchodech a online maloobchodní tržby.

„České domácnosti letos chtějí konec roku a adventní čas strávit zejména cestováním za zážitky a sportem nebo s dobrým jídlem a pitím, o čemž svědčí orientace jejich výdajů na ubytování, restaurace a pohonné hmoty. Zlepšenou spotřebitelskou náladu podporuje zejména růst reálných mezd díky meziročnímu propadu inflace. Trh práce navíc zůstává odolný, podporovaný tvorbou pracovních míst a historicky nízkou mírou nezaměstnanosti,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Kategorie maloobchodu Očekávaný meziroční růst tržeb v ČR
(listopad–prosinec 2024)
Ubytování + 10,1 %
Restaurace + 6,9 %
Čerpací stanice + 5,0 %
Potřeby pro kutily + 4,0 %
Oblečení a šperky + 3,5 %
Celý maloobchod v ČR + 4,5 %

Celková inflace v Česku klesla blíže k dlouhodobému cíli centrální banky na říjnových 2,8 procenta, zatímco mzdy stouply o meziročně 6,2 procenta. Tento klín mezi růstem mezd a inflací vedl k růstu reálných disponibilních příjmů a ve srovnání s minulým rokem posílil kupní sílu spotřebitelů.

Trend upřednostňování výdajů za zážitky, jako jsou cestování, gastronomie a zábava, je v Evropě patrný od otevření ekonomik po pandemii. Chuť utrácet ale v řadě zemí včetně Česka tlumila nezvykle silná inflace, jejíž průměrná míra činila podle oficiálních statistik loni 10,7 procenta a předloni dokonce 15,1 procenta.

Celou zprávu Mastercard SpendingPulse včetně dat z dalších evropských zemí najdete zde.

O Mastercard Economics Institute

Institut ekonomických studií společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce 2020 a poskytuje detailní ekonomické měření, které poskytuje lídrům firem a státním orgánům informace potřebné k důležitým rozhodnutím vedoucím k efektivnějším výsledkům.

O službě Mastercard SpendingPulse

Služba Mastercard SpendingPulse poskytuje měření retailových tržeb na národní úrovni. Měření vycházejí z agregovaných anonymizovaných údajů společnosti Mastercard o všech typech platebních transakcí uskutečněných na vybraných trzích po celém světě. Pro své potřeby definuje Mastercard SpendingPulse „maloobchodní tržby“ jako tržby v maloobchodu a tržby prodejců potravin. Do celkové velikosti maloobchodních tržeb se nezapočítávají tržby v sektoru služeb (např. v cestovním ruchu, jako jsou aerolinky nebo ubytování). Výstupy služby SpendingPulse nejsou ukazatelem hospodářské výkonnosti společnosti Mastercard. Obsah výstupů a předpovědi se mohou měnit.

O společnosti Mastercard

Mastercard pomáhá rozvíjet ekonomiky a zlepšovat životy lidí ve více než 200 zemích a regionech po celém světě. Společně se svými zákazníky budujeme udržitelnou ekonomiku, ve které může prosperovat každý. Podporujeme širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které umožňují lidem, firmám i institucím naplňovat jejich potenciál. www.mastercard.com

Exit mobile version