Připravuje se hra Pokémon Trading Card Game Classic

Skupina Pokémon Company dnes oznámila, že karetní hra Pokémon Trading Card Game Classic, představená během akce Pokémon Day 2023, bude u spolupracujících prodejců k dispozici od 17. listopadu 2023.

Nová hra Pokémon Trading Card Game Classic vznikla ve spolupráci The Pokémon Company, Creatures Inc. a návrhářské firmy nendo. Jde o prémiovou kolekci Pokémon TCG, která by se měla stát pevnou součástí sbírky každého pokémonového nadšence. Hra s přepracovaným designem obsahuje vše, co fanoušci potřebují ke hraní a sbírání karet Pokémon TCG, mimo jiné předpřipravené balíčky a herní doplňky. Jsou jedinečné, krásné a funkční zároveň, hráči se mohou těšit na dokonalý zážitek.

Základem kolekce Pokémon Trading Card Game Classic jsou tři předpřipravené balíčky s ikonickými kartami dobře známými z historie hry Pokémon TCG. Mezi ně patří Base Set Venusaur, Charizard a Blastoise v nových verzích. V každém balíčku je 60 fóliových karet a jeden ze tří původních partnerů Kanta — Bulbasaur, Charmander nebo Squirtle. Kromě klasických karet jsou tu ovšem i karty zbrusu nové, díky nimž hráči mohou zkoušet nové strategie. Mezi tyto nové karty patří Lugia ex, Ho-Oh ex, Suicune ex, Sun Seed, Scorching Charcoal, Drops in the Ocean a Mr. Mime, dosud známý jen v Japonsku. [1]

Do kolekce Pokémon Trading Card Game Classic patří i následující komponenty určené pro trenéry:

Kvalitní herní deska s vyznačenými oblastmi pro umístění karet. Má elegantní textilní povrch a oddělený prostor pro tři balíčky a sadu příslušenství.

Box na příslušenství, do něhož se vejde vše, co dva hráči k bitvě potřebují, mimo jiné skládací počítadla škod, 3D značky pro jed a popálení a kovové koule, používané místo mincí.

Intuitivní počitadla škod a značky pro speciální stav ve výrazných barvách a v jedinečném kónickém / kruhovém tvarovém provedení, díky němuž hráči mohou snadno spočítat celkové škody a zjistit případné speciální podmínky.

Elegantní pouzdra na karty i balíčky, které umožňují soustředit pozornost na grafiku a zároveň chrání balíčky před poškozením a umožňují snadno ukládat nepoužívané karty.

Další informace o kolekci Pokémon Trading Card Game Classic najdete zde:.

[1] Kromě karet Basic Energy nelze karty z kolekce Pokémon Trading Card Game Classic používat v turnajích.

JA Czech: finanční gramotnost a podnikavost na školách – zájem vzrostl o 40 procent

Učitelé stále víc hledají způsoby, jak kromě klasické výuky dětem přiblížit praxi. Vzdělávací programy na podnikavost a finanční gramotnost patří k nejžádanějším a poptávka po nich skokově roste. Nyní je v Česku využívá 11 procent základních a třetina středních škol. V hospodářsky významných státech je to ale i dvakrát tolik.

Dovednosti jako podnikatelské myšlení a praktické obchodní zkušenosti považují čtyři pětiny Čechů pro úspěch v dnešním světě za důležitější než vysokoškolský titul. „Na tom, jak mládež naučíme samostatně rozvíjet a uskutečňovat nové nápady, stojí rozvoj každé společnosti. Čeští studenti vnímají, jak důležité jsou pro jejich budoucí uplatnění takzvané měkké dovednosti, ale z mnoha ohlasů víme, že praktická výuka jim ve školách chybí. Odklon od tradičních osnov by uvítala především mladší generace – ve věkové kategorii 15 až 34 let se pro podnikavost na středních školách ve formě alespoň volitelného předmětu vyslovilo 83 procent Čechů. Nabídka takového předmětu se proto dostává do popředí zájmu nových uchazečů o studium a často bývá i rozhodujícím faktorem při výběru školy,“ uvedl Martin Smrž, ředitel české kanceláře Junior Achievement (JA Czech), která je součástí celosvětové sítě nejstarší vzdělávací organizace JA Worldwide. Ta vznikla v roce 1919 a ročně působí na rozvoj milionů mladých lidí.

České školy, od mateřských po vysoké, mají k dispozici její metodiky a akreditované programy přes 30 let. Ve školním roce 2022/2023 prošlo aktivitami JA Czech 51 515 dětí a studentů, což je meziroční nárůst o více než 40 procent. Oproti době „před covidem“ (při srovnání se školním rokem 2019/20) činí nárůst až 240 procent.

Na rozdíl od klasické výuky s učebnicemi mají podle Martina Smrže vzdělávací programy tu výhodu, že mohou pružně reflektovat aktuální témata a trendy na trhu práce. „Děti se učí odpovědnosti, zjišťují, jak reálný svět funguje a jak se v daných situacích lze chovat. Klíčem k modernímu školství je důraz na příklady ‚ze života‘. Už předškoláci mohou chápat, odkud ‚se berou peníze‘ a jakou mají hodnotu, zatímco středoškoláci pod vedením učitele dokáží skutečně podnikat a spravovat vlastní byznys,“ poukázal Martin Smrž.

Koncept vzdělávacích programů pro různé věkové kategorie je vždy postaven na třech hlavních pilířích – přípravě na profesní uplatnění, podnikavosti a finanční gramotnosti. „Účelem vzdělávání v podnikavosti není, aby všichni po ukončení školy založili firmu, ale předat každému znalosti a dovednosti, díky kterým bude schopen reagovat na změny pracovního trhu a být vždy platným členem týmu, ať už v soukromém, nebo veřejném sektoru. Je všeobecně známé, že formální vzdělávání se posouvá k digitalizaci a projektové výuce, která přirozeně propojuje vědomosti z více oblastí, v reálu ale vždy záleží na škole a učitelích, zda chtějí dětem nabídnout něco víc než jen teorii v lavicích,“ popsal Martin Smrž.

Dlouhodobě s organizací spolupracují stovky učitelů a rychle přibývají další, jen v loňském školním roce využilo vzdělávací programy 2 457 kantorů. Kromě návodných postupů k novým metodikám výuky v nich získají možnost zúčastnit se profesních školení nebo navázat spolupráci s lidmi z praxe, kteří mohou v daném předmětu učiteli „asistovat“. „Pomáháme učitelům předávat studentům strukturované informace a naplňovat vytyčené cíle. Nejznámější aktivitou je celoroční program JA Studentská firma pro střední školy, v loňském školním roce tak v Česku vzniklo rekordních 288 JA Studentských firem, ale stoupá i obliba jednodenních akcí, kde si studenti zlepšují kreativitu, práci v týmu a prezentační dovednosti. Pro vysokoškoláky jsme loni otevřeli podnikatelský program JA StartUp, který už nyní využívá 18 českých univerzit (32 procent). Řada učitelů je s námi mnoho let, a i když mění působiště, berou si tento způsob vzdělávání obvykle s sebou,“ řekl Martin Smrž.

Studie, které proběhly například ve Španělsku, Švédsku, Kanadě nebo ve Spojených státech, prokázaly pozitivní vliv vzdělávání studentů v podnikání na celkové podnikatelské klima země. Absolventi jsou připraveni na výzvy pracovního trhu, mají potřebné zkušenosti, zdravé sebevědomí a vysokou šanci na rozvinutí svého potenciálu.

Velkou měrou se na tom podílí úzké propojení škol a firem, ve kterém český region zatím zaostává. I tento ukazatel ale začal slibně růst. Ve školním roce 2022/23 se do programů JA Czech zapojilo celkem 799 dobrovolníků a mentorů, kteří dětem věnovali přes 6 200 hodin svého času. Ještě o rok dříve to bylo pouhých 312 osob a 1988 hodin. „Profesionálové z byznysu, kteří chtějí být mladým lidem nápomocní, jsou na školách v západních zemích standardem. Trend se pomalu rozmáhá i v Česku, ale stále jde spíš o doménu pracovníků velkých mezinárodních firem, kde mentoring studentů patří k ceněnému seberozvoji a kultuře firem,“ podotkl Martin Smrž. „Právě díky stovkám lidí z praxe, zapojených ve vzdělávacích programech, můžeme mladým lidem ukázat svět práce a podnikání ještě při studiu, kdy svůj směr teprve hledají. Vzory mentorů jsou pro mladé lidi zásadní,“ míní ředitel vzdělávací organizace.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Robotičtí psi a drony jako součást bezpečnostního kamerového systému? Axis a FEL ČVUT ukázaly pohled do budoucnosti

Společnost Axis Communications a dva týmy z katedry kybernetiky Fakulty elektrotechnické ČVUT na akci určené pro bezpečnostní experty představily integrace autonomních dronů Fly4future a robotického psa Spot od Boston Dynamics do IP kamerového systému. Unikátní spojení zavedeného bezpečnostního řešení a experimentálních robotických platforem ukazuje možný směr vývoje – ochráníme v blízké budoucnosti objekty s pomocí samostatně patrolujících dronů nebo smeček robotických psů? 

Setkání Axis Demoshow určené zhruba stovce bezpečnostních manažerů a expertů z významných českých firem a institucí se uskutečnilo 21. září 2023 v areálu Statku Všetice nedaleko Benešova u Prahy. Součástí programu byly i demonstrace experimentálních systémů, které sestavily týmy pod vedením profesora Tomáše Svobody a docenta Martina Sasky z katedry kybernetiky FEL ČVUT. Šlo o instalaci inteligentního bezpečnostního kamerového systému do dronů Fly4Future a robotického psa Spot od Boston Dynamics.

Nejen kamery na palubě – klíčová je integrace

„Že existují robotičtí psi a autonomní drony a že na ně lze instalovat kamery a sledovat v reálném čase obraz, dnes už samozřejmě není novinka. V našem světě bezpečnostních technologií ale platí, že co nelze integrovat do stávajícího bezpečnostního systému a funguje odděleně, má v praxi omezený význam,“ říká Dalibor Smažinka ze společnosti Axis Communications. „Ve spolupráci s odborníky z FEL ČVUT jsme ukázali, že integrace mainstreamového bezpečnostního systému Axis s futuristickými běhajícími a létajícími roboty dává smysl. Sice to ještě není balíčkové řešení připravené k prodeji a nasazení, ale možná už k tomu okamžiku nejsme daleko.“

Robotické drony mají k reálnému nasazení blíž

Prvním představeným řešením byla vestavba základní kamerové jednotky AXIS F9114 a optického senzoru AXIS F2015 do modulárních dronů Fly4Future, které vyrábí univerzitní spin-out vzniklý na katedře kybernetiky FEL ČVUT. Důležitým poznatkem zde bylo to, že opensource robotický operační systém ROS už obsahuje aplikační rozhraní pro kamery Axis, a na druhé straně jsou pak tyto kamery navržené k integraci do softwaru pro správu videa (VMS), ať už přímo od Axisu (Axis Camera Station) nebo třetích stran, například světových výrobců Genetec a Milestone. To je pro reálné nasazení dronu klíčové, protože obsluhovat bezpečnostní řešení s pomocí dvou nepropojených kamerových systémů představuje komplikaci. „Drony Fly4Future dnes dokážou fungovat zcela autonomně, a to samostatně nebo v rojích, můžou střežit perimetr podle předem nastaveného letového plánu nebo vyletět jen k prověření alarmu. V řešení s integrovanou kamerou Axis, které jsme dnes ukázali, běží přímo v kameře videoanalytický software, který standardním způsobem posílá metadata do běžného VMS systému. V dispečinku se pak dron zobrazuje jako jedna z dalších inteligentních bezpečnostních kamer,“ říká vedoucí skupiny Multirobotických systémů Martin Saska z FEL ČVUT, jehož tým s firmou Fly4Future úzce spolupracuje. Vzhledem k tomu, že drony Fly4Future jsou už na zakázku komerčně dostupné, podobná bezpečnostní instalace by dnes podle Sasky už nemusela být sci-fi. „V běžném provozu by se samozřejmě musely dořešit náležitosti, jako je přesná konfigurace úkolů, samostatné nabíjení dronu, školení operátora na místě a průběžný servis – to vše ale řešitelné je.“

Smečka robopsů jako součást kamerového systému?

O něco dále k realizaci má bezpečnostní nasazení robotických psů. Katedra kybernetiky FEL ČVUT používá při výuce i výzkumu kromě mnoha dalších robotů i experimentální roboty Spot od Boston Dynamics.  Na Axis Demo Show byla k vidění vestavba modulární IP kamery, opět AXIS F9114 tentokrát se 4 kamerovými senzory, konkrétně jedním standardním senzorem AXIS F2105, dvěma varifokálními senzory AXIS F2115 a jedním širokoúhlým senzorem AXIS F2135, umístěnými na hřbetě robopsa. Vzhledem k tomu, že kamera disponovala softwarem Axis Object Analytics využívajícím umělou inteligenci, dokázal kráčející robot rozlišovat objekty a osoby v záběru, a pokud identifikoval člověka, přehrál s pomocí reproduktoru AXIS C1410 varovnou hlášku. „Propojení s běžně používanými kamerovými systémy je zajímavé,“ hodnotí Tomáš Svoboda, vedoucí týmu z FEL ČVUT. „Ale reálné využití autonomního robota pro bezpečnostní úkoly by vyžadovalo ještě další experimenty a vývoj v režii schopného integračního partnera. Dokážu si představit instalaci, kdy se na místo přiveze robotický tým, který dostane za úkol prohledat neznámý nebo členitý terén, zkontrolovat měřáky, nebo kdyby roboti náhodnými obchůzkami vykonávali ostrahu na místě, kde nemá význam instalovat trvalý kamerový systém. Nasazení robotického týmu v předem neznámém či dynamickém prostředí, navíc plnícího velkou škálu úkonů, včetně možné interakce s lidmi, je otevřený a zajímavý výzkumný problém, kterému se na fakultě věnujeme,“ uzavírá Tomáš Svoboda. 

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30% výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz.

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. Podle Metodiky 2017+ je nejlepší českou technikou ve skupině hodnocených technických vysokých škol. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií). Studuje na něm přes 17 800 studentů. Pro akademický rok 2021/22 nabízí ČVUT svým studentům 227 akreditovaných studijních programů a z toho 94 v cizím jazyce. ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. Podle výsledků Metodiky 2017+ bylo ČVUT hodnoceno ve skupině pěti technických vysokých škol a obdrželo nejvyšší hodnocení stupněm A. ČVUT v Praze je v současné době na následujících pozicích podle žebříčku QS World University Rankings, který hodnotil 1673 univerzit po celém světě. V celosvětovém žebříčku QS World University Rankings je ČVUT na 403. místě a na 12. pozici v regionálním hodnocení „Emerging Europe and Central Asia“. V rámci hodnocení pro „Engineering – Civil and Structural“ je ČVUT mezi 151. – 200. místem, v oblasti „Engineering – Mechanical“ na 201. – 250. místě, u „Engineering – Electrical“ na 201. až 250. pozici. V oblasti „Physics and Astronomy“ na 201. až 250. místě, „Natural Sciences“ jsou na 254. příčce. V oblasti „Computer Science and Information Systems“ je na 201. – 250. místě, v oblasti „Material Sciences“ na 301. až 350. místě, v oblasti „Mathematics“ na 351. až 400. místě a v oblasti „Engineering and Technology“ je ČVUT na 221. místě. Více na www.cvut.cz

Nad boxy stále jasně vede doručení domů. Pro 75 % zákazníků je důležitá rychlost, udržitelnost zatím tolik netáhne

Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů samotného zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. To a mnohem více vyplývá z průzkumu, který pro technologicko-logistickou společnost DODO na základě reprezentativního vzorku 1 200 respondentů vypracovala výzkumná agentura Behavio.

Ačkoli se důležitost rychlého doručení diskutuje čím dál častěji a pro obchodníky je expresní doprava častým marketingovým tahákem, realita je stále daleko za očekáváním zákazníků. Zatímco 29 % dotázaných odpovědělo, že vyžaduje objednané zboží doručit ještě v ten samý den, nebo dokonce expresně do 90 minut, jen 15 % zákazníků se vyjádřilo, že takovou možnost má. Touha po rychlosti je přitom ještě vyšší u nastupující generace Z, která bude pro obchodníky čím dál důležitější – mezi mladými ve věku 18-26 let vyjádřilo potřebu „same-day“ doručení 35 % dotázaných.

„Rostoucí zájem o rychlé doručení je patrný napříč všemi segmenty. V oblasti potravin si bleskové doručení přeje 82 % respondentů, přičemž 30 % z nich očekává nákup do 90 minut od objednání. Více než polovina oslovených si přeje doručení ve stejný den také u léků. Z našich zkušeností navíc vyplývá, že očekávání zákazníků jsou často formována aktuálním standardem doručení v daném segmentu. Pokud je nízký, zákazníci rychlejší dopravu ani neočekávají. Je ale důležité si uvědomit, že zvýšení standardu doručení vždy přináší výraznou konkurenční výhodu a zvyšuje pravděpodobnost k přelivu zákazníků v rámci segmentu, ve kterém obchodník působí,” popisuje komerční ředitel DODO Peter Menky.

Rychle a co nejlevněji

Ačkoli 29 % Čechů deklarovalo, že v konkrétním e-shopu již znovu nenakoupili, pokud jim jejich objednávka byla doručena příliš pomalu, ochota českých zákazníků si za rychlé doručení připlatit je stále poměrně nízká. Většina zákazníků je za same-day doručení ochotná zaplatit maximálně 100 Kč, pětina by zaplatila částku od 110 do 150 Kč a pouhých 17 % z dotázaných vyjádřilo ochotu zaplatit 160 korun a více.

Ochota si za rychlé doručení připlatit je v Česku vůbec nejnižší ze všech čtyř zemí, kde šetření mezi zákazníky probíhalo. Němci, ale také Slováci a Maďaři v rychlém doručení vidí výrazně větší hodnotu. Nejvíce jsou za same-day doručení ochotni zaplatit naši němečtí sousedé – 37 % z dotázaných vyjádřilo ochotu zaplatit 7 a více eur, tedy cca 165 korun a více.

Důležité je vyhovující časové okno pro doručení i značka dopravce

Kromě rychlosti je při výběru e-shopu a rozhodování o nákupu pro zákazníky důležitá také dostupnost preferované metody doručení (78 %) či možnost nechat si zboží doručit od své oblíbené kurýrní společnosti (45 %). Zákazníci čím dál častěji vyžadují také možnost výběru konkrétního časového slotu doručení. Zatímco dříve byla nabídka časových oken spíše výjimečným nadstandardem, dnes se jedná o službu, která je v rámci doručení důležitá pro více než polovinu Čechů (52 %). Naopak udržitelnost doručení je zatím stále důležitá jen pro necelou třetinu lidí (27 %).

„Obchodníci dnes stojí před velmi těžkým úkolem. Aby se prosadili v ohromné konkurenci 50 tisíc českých e-shopů, musí nabízet perfektní služby. To v případě logistiky znamená, že musí nabídnout doručení, které je rychlé, cenově dostupné, šetrné k životnímu prostředí, a ještě zákaznicky přívětivé. Aby něčeho takového dosáhli, musejí si vybrat takové partnery, kteří jsou technologicky vyspělí, mají vyladěné procesy, špičkové kurýry a zároveň dostatečné kapacity, aby dokázali pružně reagovat na výkyvy v poptávce a garantovat kvalitní službu i v mimořádných situacích,“ popisuje Peter Menky z DODO.

44 % zákazníků chce zboží doručit k rukám. Boxy oslovují jen pětinu nakupujících

Přes často diskutovaný nárůst popularity doručovacích boxů se na špici preferencí stále drží doručení na domovskou adresu či do práce. Takové doručení preferuje 44 % nakupujících, přičemž pokud si nechávají doručovat potraviny, je domácí doručení preferovaná metoda dokonce u 81 % nakupujících. Výdejní místa (tzv. pick-up pointy) nejraději využívá 28 % dotázaných. Výdejní boxy jsou i přes rychlý nárůst popularity stále až na třetím místě – preferovanou volbou jsou pro 21 % nakupujících. Jen 7 % dotázaných si zboží nejraději vyzvedává přímo v obchodě.   

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max, Electro World nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.

Cenu Sociální startup roku 2023 si odnáší tvůrci bionické protézy. Na přihlášku do 11. ročníku Laboratoře Nadace Vodafone mají zájemci čas do 15. října

Akcelerační program Laboratoř Nadace Vodafone pomůže již po jedenácté v růstu nadějným technologickým projektům se sociálním přesahem. Přihlášky do nového ročníku se uzavírají již 15. října. Postupujícím finalistům poskytne Laboratoř Nadace Vodafone podporu v akceleraci a růstu zahrnující finanční injekci ve výši 100 tisíc korun, půlroční mentoring a seznámení s potenciálními partnery a investory. Své pokroky následně představí v rámci červnového Demo Day. Vítězem uplynulého ročníku se stal projekt Z-Arm, vyvíjející plnohodnotnou a funkční protézu. Na společném vyhlášení výsledků s partnerskou soutěží Nápad roku ovládl kategorii Sociální startup roku 2023.

„Když se ohlédnu za uplynulými deseti lety Laboratoře, vidím obrovské množství projektů, z nichž vyrostly fungující firmy, které pomáhají zlepšovat kvalitu života svým cílovým skupinám. Každý z deseti ročníků byl pro mě překvapením a já se těším, že v letošním jedenáctém znovu přivítáme mnoho originálních a zajímavých projektů. Rád bych proto vyzval všechny potenciální zájemce, aby s přihláškou do programu neváhali,“ říká Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone.

Laboratoř Nadace Vodafone směřuje svou podporu projektům, které se vyznačují nejen byznysovým potenciálem, ale i společenským přesahem. V uplynulém desetiletí prošly akceleračním programem například projekty, které usilují o zlepšování finanční či digitální gramotnosti veřejnosti, nebo vyvíjejí terapeutické nástroje či technologie pomáhající hendikepovaným osobám.

Bionická paže na míru

V jubilejním desátém ročníku, jehož výsledky byly vyhlášeny v rámci společného večera s partnerskou soutěží Vodafone Nápad roku, zvítězil projekt Z-Arm. Ten vyvinul unikátní funkční protézu. Ta je konstruována na základě skenu protézy pacienta a důkladné datové analýzy tak, aby paže uživateli co nejlépe seděla. Paže je počítačově modelována a jednotlivé komponenty tištěny na 3D tiskárně. Bionickou paži vyvíjejí autoři projektu Z-Arm v úzké spolupráci s odborníky a především s těmi, kteří ji sami každý den používají.

„Vítězství v kategorii Sociální startup roku 2023 nás velmi těší, stejně tak pokrok, kterého jsme za uplynulých šest měsíců dosáhli. Program nám pomohl zdokonalit vlastní produkt, ale díky konzultacím s odbornými mentory také načerpat nové zkušenosti v marketingu a dalších odvětvích. Všem, kteří se nám po dobu programu věnovali, bychom rádi poděkovali,“ říká František Zerzáň, jeden z hlavních autorů projektu Z-Arm.

Poslední dny na přihlášku

Přihlášky do jedenáctého ročníku programu spustila Laboratoř Nadace Vodafone začátkem září. Zájemci mají možnost své projekty přihlásit do 15. října. Soutěžící následně čeká dvoudenní listopadový bootcamp, během kterého budou moci týmy konzultovat s mentory své projekty a jejich byznysovou udržitelnost. Následně je představí odborné porotě, která do samotného programu vybere 3 až 5 inovativních projektů.

Projekty od letošního prosince do května 2024 čeká individuální práce s mentory, kteří projektům pomohou s jejich specifickými potřebami. V červnu v rámci Demo Day představí svůj pokrok porotě a investorům. Všem postupujícím projektům poskytne program také finanční injekci ve výši 100 tisíc korun a představení potenciálním partnerům a investorům.

Přihlášky je možné podávat online na webových stránkách www.laboratornadacevodafone.cz.

Laboratoř Nadace Vodafone je unikátní akcelerační program pro projekty, které rozvíjejí společenské inovace s využitím informačních a komunikačních technologií. Laboratoř se zaměřuje jak na existující startupy, tak na neziskové organizace, sociální podniky či univerzitní projekty. Cílem Laboratoře je nastartovat projekty a dostat je k desítkám tisíc uživatelů, kteří z nich budou mít přímý užitek a reálně lepší život. Takto pomohla už více než 100 projektům, kterým rozdělila přes 37 milionů korun. Mezi podpořenými projekty byly například telefony pro nevidomé Blindshell, aplikace Včelka, aplikace CF Hero či mobilní hra pro nevidomé herního studia Kikiriki Games. Partnerem projektu je platforma Vodafone Nápad roku.

Vítězové Vodafone Nápad roku 2023 pomáhají bojovat s rakovinou, požáry i hlukem

Celkem 129 mladých inovativních firem představilo své technologie a produkty v 16. ročníku startupové soutěže Vodafone Nápad roku. Vítězem se stal Lukáš Loun se společností MAIA, jejíž zařízení s pomocí umělé inteligence urychluje endoskopická vyšetření a zvyšuje jejich přesnost. Pomáhá tak včas odhalovat zejména nádory tlustého střeva.

Unikátní zařízení od MAIA, kompatibilní se všemi endoskopy na trhu, již využívá řada velkých českých nemocnic. Jeho AI spolu s lékařem v reálném čase kontroluje záběry z endoskopu, upozorňuje na rizikové nálezy a nakonec během okamžiku vytvoří podrobnou zprávu. Tým Lukáše Louna díky prvnímu místu získal finanční odměnu 300 tisíc korun a právní, technologické i obchodní služby od partnerů soutěže. Celkem byly letos rozděleny ceny za téměř 10 milionů korun. Všechny finálové projekty bez ohledu na pořadí se zároveň mohou ucházet o investici až 30 milionů korun.

Přelomové nápady přicházejí z Česka

Druhým místem byl oceněn Přemysl Kokeš s novátorským hasicím přístrojem Amplla. Ten funguje i jako štít poskytující ochranu před žárem, má bohatou výbavu a díky modernímu designu ozdobí každý interiér. Navíc získal i ocenění Kooperativa Bezpečnost má zelenou spojené s odměnou 100 tisíc korun. „Amplla povyšuje nezajímavý bezpečnostní prvek na promyšlenou a elegantní dekoraci, po které člověk touží. Rádi podporujeme chytré inovace, které chrání životy a zdraví,“ uvedl Jindřich Skrip, ředitel úseku marketingu a komunikace v pojišťovně Kooperativa.

Celkové třetí místo a cenu týdeníku Ekonom v podobě právního poradenství si ze slavnostního večera odnesla Zuzana Ambrožová se střešním systémem Nebesys. Zvenku je k nerozeznání od tradiční krytiny, ale propouští světlo, takže dokáže spojit soukromí s prosvětleným interiérem i nádhernými výhledy. Navíc účinně stíní, pohlcuje hluk i prach a může například ohřívat vodu.

„Začínající čeští podnikatelé se pouští do stále náročnějších oblastí jako je genetika, medicína nebo výroba sofistikovaného hardware. Přesto dokáží rychle dosáhnout působivých výsledků. Vidíme týmy, které už po roce nebo dvou generují milionové příjmy, obsazují zahraniční trhy a získávají prestižní ocenění nebo vysoké investice,“ popisuje Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku.

Globální ambice a vyspělé technologie

Zvláštní cenou Huawei Startup roku byl odměněn celkově pátý Floxgen Pavla Wimmera. Služba usnadňuje výzkumníkům, laboratořím a lékařům zpracování velkého množství dat a následně umožňuje například vizuálně zkoumat svá genetická data nebo je interpretovat pomocí AI. Celý tým čeká týdenní technologická expedice do čínského Shenzenu.

Před ním se na čtvrtém místě umístila Posedla, první výrobce 3D tištěných cyklistických sedel na míru, která si již objednali jezdci z 26 zemí. Ocenění Profinit Technologický projekt roku pak získal William Jalloul s projektem Flowpay, který – opět s pomocí AI – zajišťuje bleskové provozní úvěry firmám z e-commerce či gastronomie.

„Mladé české firmy mají nejen dobré nápady, ale i vyspělé technologie. Třeba umělou inteligenci využívalo 22 ze 30 semifinálových projektů letošního ročníku soutěže. Každý rok v ní nacházíme špičkové produkty a služby, které můžeme hrdě nabízet našim zákazníkům a partnerům po celém světě,“ uvedla Viktoria Korabelnikova, ředitelka internetu věcí ve Vodafone Česká republika.

Nejstarší startupová soutěž v ČR

Během 16 ročníků prošlo soutěží Vodafone Nápad roku již 2382 českých a slovenských projektů, které získaly investice za bezmála 400 milionů korun. Kromě již zmíněných benefitů dostávají finálové týmy také pozvánku na speciální Mentoring day. Během něj mohou zakladatelé využít konzultace zdarma od více než 20 odborníků, kteří jim poskytují zpětnou vazbu, pomáhají s nastavením strategie růstu a radí s výzvami ve vývoji produktu, škálování nebo obchodu.

Porota složená ze zkušených podnikatelů, investorů a expertů z různých oborů při hodnocení zohledňuje řadu kritérií: osobnost a podnikatelské dovednosti zakladatelů, schopnost týmu efektivně spolupracovat, dosavadní růst projektu a jeho úspěchy, jedinečnost produktu, potenciální velikost trhu a v neposlední řadě i ambice a zahraniční potenciál.

Soutěže se může zúčastnit jakákoliv firma mladší dvou let a jejím cílem je nejen objevovat další revoluční projekty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, podporovat v jejich rozvoji a těm nejlepším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic, mentoringu, hledání obchodních partnerů či medializace.

Fotky ze 16. ročníku Vodafone Nápad roku 2023:

https://drive.google.com/drive/folders/1__aEeDlzyrHw-PiDYtVBYQfGq1D16-A0?usp=sharing

Videomedailonky TOP 12 finalistů 16. ročníku Vodafone Nápad roku 2023:

https://drive.google.com/drive/folders/1eFpnoqnwH1FvCwQb8P5gCH3sMaYKFPPD?usp=sharing

Zachyťte krásu podzimu se smartphonem

vivo X90 Pro

S přelomem ročních období, teplými barvami přírody a jedinečným zlatavým světlem večerů se vše zdá být mnohem kouzelnější. Není divu, že tolik z nás na podzim rádo utíká do přírody, aby načerpalo novou energii. A není divu, že toto období tolik milují i fotografové krajiny. Se smatphonem vivo X90 Pro nemusíte mít pokročilé znalosti profesionálních fotografů, abyste zachytili kouzlo podzimu v plné kráse.

Na jeho působivém obrazovém systému se při vývoji  podílel expert na optiku ZEISS, a smartphone tak může přinést novou úroveň kvality obrazu a barevné realističnosti, díky níž každý zachytí bohaté detaily, barvy a emoce přírody. Společnost vivo se spojila s fotografem ZEISS Gabrielem Santosem, aby Vám pomocí svých rad pomohl posunout Vaše podzimní fotografie na ještě vyšší úroveň.

„Rada číslo jedna zní, abyste si věřili a začali fotit. Vždycky jsem hledal nějaký důvod, abych mohl vyrazit do přírody. Fotografování se stalo ideální záminkou, a následně mou životní vášní,“ vysvětluje Gabriel Santos. „Mám to štěstí, že mohu fotografovat s profesionální výbavou ZEISS, ale s chytrými telefony, jako je X90 Pro, vyvinutými společně se společností ZEISS, dosáhnete také opravdu úžasných výsledků. Skvělé světlo a nejmodernější technologie dokáže udělat divy. Během nedávné cesty na Faerské ostrovy se mi s X90 Pro podařilo pořídit několik nádherných snímků.

Na podzim, kdy je slunce níže na obloze, jsou krásná ranní a večerní světla. Mít slunce v záběru však může být problematické a někdy je lepší pořídit snímek bez něj, a místo toho si pohrát se světlem, které vrhá. Fotoaparát telefonu X90 Pro je vybaven profesionální povrchovou úpravou ZEISS T* Coating na všech zadních čočkách fotoaparátu, která pomáhá redukovat výskyt „duchů“ a odlesků od jasných zdrojů a zachovává tak nádherné barvy, čistotu a kontrast i při fotografování za šera. Na tomto ukázkovém snímku byl použit režim SRAW fotoaparátu X90 Pro, který poskytuje větší dynamický rozsah pro zpracování snímků pořízených za velmi silného světla.

Pro podzim charakteristická kombinace více různých typů počasí může být pro vaše fotografie ideální. Když máte slunečné dny plné mraků, zkuste je využít k nalezení okamžiků, kdy je světlo měkčí. Vše záleží na fotografovaném objektu – někdy může být skvělé přímé sluneční světlo, ale pro jiné objekty může být atraktivnější měkké a jemné světlo, když nad vaším objektem plují mraky.

Bez ohledu na okolní podmínky může být kompozice snímku rozhodující. Naše oči „čtou“ obraz z vrcholu – neboli z místa, kde se spojují vedoucí linie obrazu. Vždy je velmi zábavné hrát si s prvky obrazu tak, abyste diváka nasměrovali k vrcholu fotografie. Snímek vlevo dole je toho příkladem a zároveň odhaluje krásnou krajinu Faerských ostrovů a její jedinečné barvy, které fotoaparát X90 Pro bez problémů zachycuje díky profesionálnímu režimu zpracování ZEISS Natural Color 2.0.

Pro změnu kompozice a při fotografování města v krajině je vždy důležité hledat vyšší perspektivu. Pokud fotografujete v hodinách, kdy je slunce nejvýše, je často lepší fotografovat se sluncem za zády. Z toho vyplývá, že ať už používáte celou brašnu plnou profesionální výbavy, nebo pouze telefon jako X90 Pro, jsou jedním z vašich nejdůležitějších nástrojů při tvorbě fotografie nohy. Z pravého snímku je patrné, že se výstup s X90 Pro rozhodně vyplatí!

Když si užíváte podzimní večery a světla začíná ubývat, kvalita vašeho zobrazovacího systému je rozhodující pro zajištění ostrých a kvalitních snímků. vivo X90 Pro nabízí režim SRAW, který zachovává veškerou kvalitu obrazu za slabého osvětlení. Vede si opravdu dobře za jakéhokoli světla take díky velkému 1palcovému snímači hlavního fotoaparátu ZEISS, který celkově pomáhá zachytit mnohem více světla.

O Gabrielovi Santosovi

Gabriel Santos, fotograf společnosti ZEISS, žije ve španělském Lenu a svou vášeň pro přírodu proměnil v kariéru. Kromě profesionálního fotografování krajin vede po celém světě fotografické workshopy, kde poskytuje odborné poradenství v oblasti fotografování přírody.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Sedm z deseti Pražanů považuje auta za problém, nejvíce jim vadí zácpy. Zároveň každý druhý motorista jezdí na kole

Podle průzkumu provedeného platformou Bolt v rámci její kampaně Cities for People považuje rovných 70 procent Pražanů „nadměrnou závislost na automobilech“ za významný problém svého města. Nepřekvapivě vadí lidem hlavně zácpy (78 procent) a těžkosti s parkováním (64 procent), ale také zplodinami znečištěné ovzduší (71 procent). Zajímavé přitom je, že 58 procent Pražanů si stěžuje na nedostatek fyzické aktivity v důsledku ježdění po městě autem.

Pouze čtvrtina respondentů (27 procent) si přitom myslí, že se člověk bez auta v hlavním městě neobejde. Přesto osobní automobil vlastní bezmála dvě třetiny dotázaných (63 procent), což koresponduje s loňským zjištěním Českého statistického úřadu, podle kterého se klíčky od zapalování povalují ve zhruba 67 procentech pražských domácností. Zároveň ale pouhá pětina dotázaných považuje vlastnictví automobilu za finančně výhodné.

Možná proto v posledních 30 dnech využili dva ze tří vlastníků automobilu alespoň pětkrát MHD, třetina z nich klasický nebo alternativní taxík, a téměř každý druhý pražský motorista si do města vyjel na vlastním či sdíleném kole, případně koloběžce – celkem 48 procent.

„V praxi tedy lidé využívají různé druhy dopravy, a to i ty, vůči kterým mnozí Pražané trpí předsudky, ať se jedná o sdílenou mikromobilitu nebo ježdění na kole obecně. Přestože stěžování si na cyklisty patří ke koloritu hlavního města, Pražané na kole či koloběžce jezdí rádi. Očividně si uvědomují, že méně aut v ulicích dělá město lepším místem k životu,“ shrnuje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku a Slovensko.

Průzkum na vzorku 400 Pražanů ve věku 18-50 let proběhl při příležitosti spuštění projektu Cities for People, jehož prostřednictvím chce platforma Bolt upozornit mimo jiného na to, kolik místa osobní auta zabírají ve veřejném prostoru, a ukázat alternativy k vlastnění auta ve městech.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 150 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Připraveno pro iPhone 15 – Nejodolnější ochrana displeje a bezdrátové nabíjení

Společnost Belkin si zakládá na inovacích již od svého prvotního produktu, kterým byl vůbec první kabel pro připojení počítače Apple IIc k paralelní tiskárně v 80. letech. Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v našem odkazu a navrhovat nezbytná příslušenství, která lidem pomáhají maximálně využít nyní i jejich iPhone 15.

Bezdrátová nabíječka

BoostCharge Pro 3 v 1 Official MagSafe 15 W

Nabíjejte svá zařízení Apple rychleji s výkonným, chytře navrženým nabíjecím stojanem, který je vybaven nejnovějším magnetickým modulem pro rychlé nabíjení iPhonu 15, Apple Watch Series 8 a oficiálním nabíjením MagSafe. Až 15 W pro váš iPhone.

  • Nabíjejte rychleji. Napájejte svá zařízení Apple rychleji díky nejnovější technologii rychlého nabíjení.
  • Více energie. Získejte až 15W bezdrátové nabíjení.
  • Všestranná. Použijte pro iPhone 15 a další modely kompatibilní s MagSafe a pro Apple Watch i AirPods.

Bezdrátová nabíjecí podložka

BoostCharge Pro 3 v 1 MagSafe 15 W

Nabíjejte iPhone, AirPods a Apple Watch rychleji s výkonnou, chytře navrženou bezdrátovou nabíjecí podložkou BoostCharge Pro 3 v 1 s technologií MagSafe, která je vybavena nejnovějším magnetickým modulem rychlého nabíjení pro Apple Watch Series 8 a oficiálním nabíjením MagSafe. Až 15 W pro iPhone. Elegantní plochý design vypadá skvěle na každém nočním stolku nebo pracovním stole.

  • Kompaktní. Minimalistický plochý design vypadá skvěle a garantuje přenosnost na cestách.
  • Více energie. Získejte až 15W bezdrátové nabíjení.
  • Všestranná. Použijte pro iPhone 15 a další modely kompatibilní s MagSafe a pro Apple Watch a AirPods.

Magnetická bezdrátová nabíječka do auta

BoostCharge 10 W

Připevněte svůj iPhone na ventilační otvor pomocí této magnetické bezdrátové nabíječky do auta a zažijte pohodlí při každém umístění jen jednou rukou při dokonalém magnetickém přichycení.

  • Pohodlná. Bezdrátová nabíječka s montáží na ventilační otvor je určena pro iPhone 15 a další magneticky kompatibilní zařízení.
  • Bezdrátová. Získejte až 10W bezdrátové nabíjení pro svůj iPhone.
  • Všestranné zobrazení. Překlápění z režimu na výšku do režimu na šířku pro nabíjení, telefonování a navigaci.

Rychlá bezdrátová nabíječka

BoostCharge Pro pro Apple Watch + Power Bank 10K

Dodejte si energii na cestách pomocí bezdrátové nabíječky s funkcí powerbanky pro Apple Watch, AirPods Pro (2. generace) a iPhone. Naše rychlá bezdrátová nabíječka a powerbanka s kapacitou 10K pro Apple Watch zajišťuje rychlé bezdrátové 7,5W nabíjení kompatibilních hodinek Apple Watch současně s připojením iPhonu pro až 20W rychlé nabíjení.

  • Bezdrátové nabíjení. Získejte až 7,5W bezdrátové nabíjení kompatibilního zařízení.
  • Všestranná. Nabíjejte Apple Watch, AirPods Pro (2. generace) a další zařízení bezdrátově nebo z portu USB-C při 20 W.
  • Vhodné na cesty. Kompaktní a přenosný design. Nabíječku můžete vzít kamkoli.

Ochranná fólie s povrchovou úpravou

ScreenForce UltraGlass 2

Tenká jen 0,29 mm ale nyní až 2,7× pevnější než tvrzené sklo. Ochranná fólie na displej UltraGlass 2 je naše dosud nejpevnější a nejodolnější** fólie. Je navržena tak, aby obraz ve výsledku vypadal a působil stejně jako displej iPhonu a chránila jej před nárazy, škrábanci, prasklinami, šmouhami, otisky prstů a dalšími vlivy.  Povrchová vrstva obsahuje antimikrobiální úpravu a chrání fólii před změnou barvy a degradací.

  • Super silné. Naše dvojitě zesílená fólie je testována a je prokázáno, že při použití zajistí lepší ochranu proti pádu než tvrzené sklo.
  • Odolnost proti poškrábání. Přísné testování prokázalo, že snese stupeň tvrdosti 9H.
  • Ultra tenké. S tloušťkou pouhých 0,29 mm jde o jeden z nejlepších poměrů tloušťky a pevnosti na trhu.
  • Naše dosud nejpevnější a nejodolnější ochrana obrazovky*.
  • Nyní až 2,7× pevnější než tvrzené sklo.
  • O 24 % lepší†† odolnost při pádu než u předchozích ochranných fólií Belkin UltraGlass.
  • 0,29 mm tenká.
  • Hodnocení tvrdosti 9H Pencil Hardness.
  • Účinná ochrana proti poškrábání, prasklinám, šmouhám a otiskům prstů.
  • Nativní zážitek a pocit z dotykové obrazovky.
  • Antimikrobiální povlak, který zabraňuje změně barvy.
  • Dodává se se zásobníkem Easy Align pro snadné, přesné a bezbublinkové nanášení.
  • Omezená doživotní záruka.
  • Obal ze 100% recyklovaného plastu*.

Produkty Belkin jsou mimo jiné dostupné prostřednictvím internetových obchodů Smarty.cz a iStores.cz.

*Součásti z recyklovaného plastu zahrnují pouze zásobník Easy Align, podpůrný zásobník a závěsné poutko. 

**Na základě interních testů, které ukazují celkové zlepšení pevnosti a odolnosti ve srovnání s předchozími foliemi Belkin UltraGlass.

†Na základě interních testů pádu s použitím hrubého smirkového papíru. Test přežilo 80 % ochran obrazovky při pádu z výšky až 1,07 m ve srovnání s 0,86 m u předchozí folie Belkin UltraGlass.

††Na základě interních testů pádu s použitím hrubého smirkového papíru. Test přežilo 80 % ochran obrazovky při pádu z výšky až 1,07 m ve srovnání s 0,4 m u běžného jednotvrzeného hlinitokřemičitého skla.

‡Ohodnocení 9H proti nízkouhlíkové oceli při 5H podle normy ASTM D3363 Film Hardness Pencil Test Hardness.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je lídrem na trhu s příslušenstvím, která již 40 let dodává řešení pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu, audio, zabezpečení a pro domácí automatizaci u široké škály spotřební elektroniky a pro firemní prostředí. Design produktů Belkin je navrhován v jižní Kalifornii a produkty se prodávají ve více než 100 zemích světa. Belkin vytváří produkty, které lidem umožňují využívat každý den více ze života, ať už doma, v práci nebo na nových dobrodružných cestách. V roce 2018 se společnost Belkin International spojila se společností Foxconn Interconnect Technology, aby posílila svůj globální vliv a zároveň si zachovala pokračující zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání a udržitelnost. Společnost Belkin zůstává navždy inspirována lidmi a planetou, na které žijeme.

Jděte s dobou a mějte svou vlastní

Elektrické koloběžky jsou stále na vzestupu a zájem o ně neustále roste. Těm sdíleným však na nějakých částech Prahy nejspíš zvoní hrana, stejně jako ve Francii. Pokud tedy patříte mezi pravidelné uživatele sdílených koloběžek, je na čase se kouknout po své vlastní. Například koloběžky Sencor spojuje funkčnost, design a dostupná cena. Po jízdě je jednoduše složíte a odnesete s sebou.

Radnice Prahy 1 se chystá zakázat parkovaní elektrokoloběžek na svém území. Pokud jste tedy odkládali nákup koloběžek z důvodu snadného vypůjčení, nyní je čas do nich zainvestovat. Ať už pro sebe, anebo pro dítě, určitě si vyberete z těchto 5 koloběžek od Sencoru.

SCOOTER ONE S20

Nejoblíbenější produkt roku 2022 dle portálu heureka.cz patří mezi první elektrokoloběžky od Sencoru. Integrovaný tempomat vám zajistí stabilní jízdu s maximálním dojezdem až 25 km. O zvoleném režimu, rychlosti i stavu baterie informuje LED displej. Přední i zadní kola mají 8,5“ perforovanou pneumatiku a duální brždění.

Koupíte za 7 499 Kč na sencor.cz

SCOOTER ONE S30

Větší model nabízí dojezd až 30 km, a navíc odpružení předního kola, které jistě oceníte při jízdě mimo silnice. 8,5palcové přední i zadní perforované pneumatiky se systémem duálního brždění i zabudovaný tempomat vám pak zajistí ještě pohodlnější jízdu. Nechybí ani přehledný LCD displej.

Koupíte za 8 999 Kč na sencor.cz

SCOOTER TWO S60

Novější model menší verze nabízí dojezd až 45 km. Ani zde nechybí integrovaný LCD displej, který vás informuje o tom podstatném. Ještě příjemnější jízdu zajistí Díky 10“ perforované pneumatiky, zadní odpružení i duální systém brždění.

Koupíte za 10 499 Kč na sencor.cz

SCOOTER S70

Větší a novější model nabízí dojezd až 50 km a přední i zadní odpružení 10“ perforovaných pneumatik. Nechybí ani duální systém brždění, tempomat či LCD displej, která vás informuje o tom podstatném i při zhoršených podmínkách.

Koupíte za 12 999 Kč na sencor.cz

SCOOTER K5 BK

Dětská elektrokoloběžka se pyšní nejen barevným LED osvětlením ale také ocelovou konstrukcí a protiskluzovými prvky. Výška řídítek se dá nastavit od 83-69 cm. V rámci bezpečnosti má koloběžka maximální rychlost 8 km/h, gumová protiskluzová madla a dobře osvětlenou nášlapnou plochu. Další světla se nachází na přední 5“ a zadní 3,5“ gumové pneumatice. Dojezd je 8 km a na výběr máte ze dvou barevných variant – modré a černé.

Koupíte za 3 499 Kč na sencor.cz

Elektrokoloběžky se dají propojit i s aplikací Sencor Scooter, která je dostupná na všechny typy telefonu. Ať už si chcete koloběžku zamknout proti krádeži, zjistit ujeté kilometry anebo stav baterie.

Bohaté příslušenství pak zajišťuje ještě komfortnější jízdu. Ať už jde o brašnu na řídítka, anebo držák na telefon. Najdete zde také užitečný držák na batoh anebo popruh, pro ještě snadnější přenášení koloběžky. Všechno potřebné naleznete na stránkách výrobce. Neměli byste samozřejmě zapomínat na bezpečnost a při jízdě mít vždy nasazenou helmu.

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Exit mobile version