Praha 3. prosince 2024 – Digitální transformace přináší výsledky. O tom se přesvědčila i společnost DPD SK, která letos úspěšně dokončila migraci do SAP S/4HANA a snížila tak OPEX náklady a manuální práci zhruba o 20 %. Systém v současnosti používá pro kompletní řízení financí, interní logistiky, nákupu a prodeje služeb a zboží, v jeho rozvoji však bude dále pokračovat i do dalších oddělení. Zároveň díky propojenosti jednotlivých nástrojů v cloudu těží z dostupnosti firemních dat. Ukazuje tak potenciál softwaru, který je dostupný nejen korporacím, ale také malým a středním firmám. Migraci provedla společnost Consulting Company Novasoft, která je součástí skupiny BiQ Group. Projekt rovněž získal ocenění SAP CEE Quality Awards v kategorii Rapid Time to Value.
„Cílem projektu byl přechod na jediné cloudové řešení, které pokryje potřeby finančního řízení. To se projevilo snížením provozních nákladů na IT infrastrukturu přibližně o pětinu, zvýšením flexibility a konsolidací dat. Výsledkem je škálovatelná enterprise architektura, která zajišťuje přenos informací skrze celou firmu. Vyzdvihnout musím rovněž spolupráci s experty z Consulting Company Novasoft, s nimiž jsme získali ocenění v soutěži SAP CEE Quality Awards. Těší mě, že nasazení nového systému proběhlo dle plánu a nyní z jeho využívání již můžeme profitovat,“ říká Peter Radačovský, IT & project director v DPD SK.
„Úspěch DPD SK v soutěži SAP CEE Quality Awards ukazuje, že české i slovenské společnosti začínají vnímat cloudovou standardizaci jako konkurenční výhodu. Nezáleží přitom na velikosti ani na segmentu, zásadní je chuť zefektivnit své fungování a využívat byznysových zkušeností, které se v SAP nashromáždily z celého světa. Takzvaný ‚fit to standard‘ urychluje proces migrace, snižuje cenu za vývoj i provoz a umožňuje firmám soustředit se na vlastní inovace. Zároveň cloud přináší benefity v podobě propojenosti nástrojů, konsolidace dat a tím pádem i lepšího rozhodování,“ uvádí Martin Ferenec, generální ředitel SAP Slovensko.
Standardizace znamená očištění od zbytečností
„Analýza a přípravná fáze tvoří v podobných projektech polovinu úspěchu. Lidé z DPD SK a Consulting Company Novasoft fungovali jako jeden tým, což se pozitivně podepsalo na výsledku. Potvrdilo se, že standardizace neznamená korporátnění, ale naopak očištění od zbytečných procesů. Ve finále byl projekt příkladem standardizace, během něhož vzniklo pouhých osm úprav na míru. Malý objem vývoje navíc znamená masivní úsporu času i financí,“ podotýká Radim Trávníček, SAP cloud solution architect v Consulting Company Novasoft.
DPD SK přešla z původního systému SAP Business One na SAP S/4HANA, aby dokázala standardizovat procesy uvnitř společnosti. Zredukovala tím množství nástrojů do jediné platformy. Klíčovým benefitem bylo vytvoření jednoho zdroje pravdy nejen pro finanční systém. Zároveň se počítá s tím, že se celý systém bude do budoucna rozvíjet a vylepšovat.
Projekt poukázal na nutnost kvalitní přípravy a důrazu na takzvaný change management. To mělo v pozdějších fázích zásadní vliv na očekávání, spolupráci týmů i kvalitu standardizace. „Potvrdilo se nám, že předimplementační analýza ve věcném rozsahu přibližně 50 % analýzy F2S přináší lepší výsledky. A to zejména díky lepšímu pochopení rozsahu projektu a tím i jeho důkladné přípravy, zejména s ohledem na řízení změn. Transformaci je třeba podpořit prezentací nového řešení a jeho procesů, jejich komunikací napříč různými kanály a především zahrnutím zaměstnanců. Klient díky tomu prokázal velmi vysokou míru adopce, což mu umožnilo dosáhnout kýžených výsledků rychleji a s nižšími náklady,“ dodává Radim Trávníček.
BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta, Tatra banka a více než stovku dalších klientů.
PRAHA, 3. PROSINCE 2024 – Necelé dva měsíce dělí desetitisíce žáků základních škol od rozhodnutí, kam jít dál studovat. Konkurence bude obrovská, k přijímačkám míří jeden z nejsilnějších ročníků. Přihlášky ke studiu musejí uchazeči odevzdat do 20. února.
V loňském roce proběhlo přijímací řízení na střední školy poprvé podle nových pravidel. I letos se budou deváťáci hlásit na střední školy primárně elektronicky. „V rámci prvního kola přijímacího řízení je nutné přihlášku odevzdat mezi 1. až 20. únorem. Podat přihlášku na tři střední školy je možné třemi způsoby. Tím prvním je elektronické podání s ověřenou elektronickou identitou, druhým podání výpisu vytištěného z online systému . takzvaná hybridní přihláška a třetím podání vyplněného tiskopisu s přílohami. Preferována je první varianta podávání pomocí elektronických přihlášek přes doménu www.dipsy.cz. Veškeré přijímací řízení pak bude probíhat přes tuto doménu,“ popsal Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).
Zásadní je, jakou školu uvede uchazeč na první místo. Dostane-li se na všechny tři vypsané školy, nemůže si už vybrat, kde bude nakonec studovat, přijat bude na první školu v seznamu. „Pořadí je důležité pro určení, na jakou školu nebo obor bude uchazeč přijat. Pokud bude ‚nad čarou‘ ve více oborech, automaticky bude přijat na školu, kterou uvedl na přihlášce nejvýše. Odpadá tak možnost odvolání, protože všechna místa budou díky prioritizaci zaplněna systémem při rozřazování úspěšných uchazečů,“ vysvětlil Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky (SSŠVT).
Tisíce uchazečů se musejí připravit na zklamání. Řada z nich se na vysněnou střední školu nedostane. Jistotou už není ani výběr střední odborné školy. „Celkem u nás každoročně studuje více než 1 500 žáků a více se jich k nám opravdu nevejde. V loňském roce jsme museli přibližně 350 uchazečů o studium na naší škole odmítnout a zcela jistě nebudeme moci všechny zájemce o studium přijmout ani příští rok. Zatímco v minulosti byly učební obory určitou jistotou pro neúspěšné uchazeče na střední školy, teď je situace jiná a ani na odbornou školu se nedostane každý. Přijímací řízení probíhá ve stejném termínu pro maturitní i učební obory. Učební obory na některých školách, a my jsme mezi nimi, se zpravidla zaplní už v prvním kole, potom se stává, že uchazeč, který si podá přihlášku na dva maturitní obory a ani na jeden se nedostane, má následně problém s přijetím i na učební obor. Doporučuji tedy rodičům a žákům, aby dobře zvažovali, zda není u některých taktičtější na prvním místě uvést učební obor,“ poukázal Miloslav Janeček.
Popularita roste i u oborů zaměřených na informační technologie. Zárukou přijetí nejsou ani soukromé školy. „Vliv silnějších populačních ročníků se projevuje na větší konkurenci při přijímacích zkouškách. Jako výběrová škola vidíme, že v posledních třech letech se hlásí absolutní většina uchazečů, která má na základní škole jedničky, dvojky, zatímco dříve v demograficky slabších letech byly častěji zastoupeny i přihlášky s horším prospěchem. Každý rok otevíráme tři třídy čtyřletého maturitního studia. Přijímáme tedy maximálně 98 žáků, loni však bylo přihlášených zájemců až pětkrát tolik. Na webových stránkách nabízíme kromě informací k přijímacím zkouškám i kalkulačku, která uchazečům o studium řekne, kolik mohou dosáhnout bodů v přijímacím řízení. Na tomto základě a z výsledků loňských přijímacích zkoušek se dá velmi přibližně odhadnout šance uchazeče na přijetí,“ poradil Martin Vodička.
Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami.
Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, pokrývač, podlahář, sklenář, prodavač, tesař, truhlář, zahradník, strojní mechanik, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.
SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA VÝPOČETNÍ TECHNIKY, www.sssvt.cz
Soukromá střední škola výpočetní techniky (SSŠVT) se od svého založení v roce 1994 věnuje tvorbě a výuce maturitních oborů z odvětví informačních technologií. V současné době škola nabízí tři studijní specializace: grafické systémy a tvorbu webových stránek, správu počítačových sítí, programování a databázové systémy. Důraz na praktickou výuku podtrhuje moderním vybavením a zapojením studentů i vyučujících – fundovaných profesionálů – do vedlejší hospodářské činnosti školy (od roku 2003). Každý rok pořádá soutěž pro žáky základních škol IT-SLOT. SSŠVT je členem Sdružení soukromých škol ČMS.
Praha, 02. 12. – Víte, že existuje v kalendáři speciální den, kdy slaví svátek televize? Slaví se 21. listopadu na počest J. L. Bairda, který jako první dokázal přenést obrázky po telegrafických drátech. Pro nás je to především důvod se zamyslet, jak neuvěřitelný pokrok za poslední desetiletí televize udělaly a kam míří.
A při té příležitosti jsme vyzpovídali Oliviera Semenouxe, který ve společnosti TCL Europe zastává pozici Head of Product Management a mimořádně tak vidí pod pokličku aktuálních trendů v oblasti televize – a položili mu sedm otázek na současný stav televizí; i to, co lze od celého segmentu očekávat v příštích měsících.
Jak technologie ovlivní způsob, jakým budou televizory integrovány do moderních domácností v letech 2024/2025?
Televizní technologie se rozvinula daleko za hranice svého původního účelu, kterým bylo pouhé zobrazování obsahu. V roce 2024/2025 umožňují inovace v oblasti zobrazovacích technologií, jako je podsvícení Mini LED nebo barvení kvantovými tečkami, aby byly televizory větší, jasnější, barevnější a energeticky úspornější, a přitom se bez problémů začlenily do moderního domácího prostředí.
V Evropě a na dalších světových trzích pozorujeme nárůst průměrné velikosti televizní obrazovky z přibližně 32 palců před deseti lety na současných téměř 50 palců. Lidé tedy chtějí od svých televizorů čím dál tím více pohlcující zážitky. Začlenit takto velké obrazovky do domácností je pak zajímavá designová výzva pro výrobce – televize by měla obývací pokoj doplňovat, ne mu dominovat.
Spotřebitelé také své TV stále častěji obměňují za nové. Zatímco dříve domácnosti obvykle vyměňovaly televizi každých 10 let, průměrný cyklus výměny se nyní snížil na 8 let – a v některých regionech, například ve Velké Británii, dokonce na 5,6 roku. Výrobci tedy potřebují lépe držet krok s estetickým i technologickým očekáváním trhu. Zároveň tak roste počet domácností s vícero televizory, protože stávající menší modely nejsou natolik zastaralé, aby se vyhodily – místo toho se přesouvají do ložnic nebo dětských pokojů.
Jaký technologický pokrok je hnací silou poptávky po televizorech, které „umí víc“?
Se změnou životního stylu spotřebitelů se poptávka po multifunkčních televizorech stala hlavním trendem v odvětví. Pokroky ve výpočetním výkonu, zobrazovací technologii a konektivitě umožňují televizorům bezproblémově zvládat různé činnosti, jako je streamování, hraní her, videohovory nebo ovládání chytré domácnosti.
Lidé očekávají, že jejich televizory budou odrážet možnosti jejich mobilních zařízení, kde jsou připojení, aplikace i streamování přístupné na pár ťuknutí do obrazovky. Pokroky v zobrazovacích technologiích, jako jsou Mini LED a QLED, zároveň umožňují, aby tyto funkce byly vizuálně poutavější, a splňují tak rostoucí poptávku po komplexním zážitku ze zábavy.
Ve společnosti TCL se zaměřujeme na technologické inovace, které tyto trendy podporují a umožňují televizorům přizpůsobit se novému chování spotřebitelů a zároveň přinášejí špičkové funkce, díky nimž se stávají ústředním prvkem domácího ekosystému.
Jak ovlivnila poptávka po pokročilých funkcích přístup společnosti TCL k technologickým inovacím?
Rostoucí poptávka po všestrannějších a technologicky vyspělejších televizorech zásadně ovlivnila přístup k inovacím v celém odvětví, a to i u nás ve společnosti TCL. Jako přední světová značka televizorů se zaměřujeme na vyvážení těchto požadavků spotřebitelů s dlouhodobou technologickou vizí, abychom zůstali proaktivní, nikoliv reaktivní vůči trendům na trhu. Tento přístup sdílíme napříč celým odvětvím, společnosti zkoumají nové formy zobrazovacích a propojovacích technologií, aby vyhověly vyvíjejícím se potřebám spotřebitelů.
Jedinečným paradoxem, na který reagujeme, je poptávka po velkých, vysoce kvalitních televizorech, které jsou výrazné a zároveň hladce zapadají do domácího prostředí. To tlačí odvětví k inovacím v oblasti formy i funkce a vytváří televizory zaměřené na životní styl, které balancují výkon s estetikou. Model vertikální integrace výroby a výzkumu nám zde poskytuje výhodu, protože umožňuje kontrolu nad zobrazovacími technologiemi i komponenty, což nám dovoluje pružně inovovat.
Jak ovlivňují regionální rozdíly v Evropě poptávku po pokročilých televizních funkcích?
Na evropských trzích existují fascinující rozdíly, které jsou do značné míry ovlivněny místní vysílací infrastrukturou, regulačním prostředím a standardy připojení. V západní Evropě vyšší příjmy a dřívější přijetí technologií, jako je pozemní vysílání v rozlišení 4K, způsobily poptávku po větších obrazovkách s vysokým rozlišením. Tyto trhy obvykle upřednostňují televizory s úhlopříčkou nad 50 palců, přičemž spotřebitelé očekávají nejnovější funkce, jako jsou Mini LED a vylepšení obrazu poháněná umělou inteligencí.
Naopak ve východní Evropě, kde je rozšířenější vysílání v HD a Full HD rozlišení a nižší rychlost internetu, je vyšší poptávka po menších a cenově dostupnějších obrazovkách. Svou roli samozřejmě hrají i nižší příjmy. Tato kombinace místních standardů a infrastruktury znamená, že přístup jednotlivých trhů k televizorům může být v Evropě značně odlišný.
Jak umělá inteligence proměňuje televizní zážitek a jaký pokrok můžeme očekávat v příštích několika letech?
Umělá inteligence již nyní utváří náš divácký zážitek a bude se jen rozvíjet. V současné době jsou hlavními rolemi AI personalizace obsahu a zlepšování kvality obrazu a zvuku. Pokud se například dívá dítě, AI mu navrhne obsah vhodný pro jeho věk. Nebo při sledování scény, jako je Měsíc, AI využije obrovskou knihovnu obrázků, aby zajistila, že bude vypadat co nejrealističtěji. Nejde jen o sledování televize – jde o to, aby byl každý obraz ostřejší, každý zvuk jasnější a každý návrh relevantnější pro uživatele.
S rozšiřováním streamovacích služeb a vysílání bude umělá inteligence stále více ovlivňovat způsob, jakým je obsah divákům poskytován, a personalizace tak bude ještě plynulejší. Tento trend s sebou nese také zvýšený důraz na ochranu osobních údajů, zejména v regionech, jako je Evropa. V celém odvětví se společnosti jako TCL snaží tyto výhody vyvažovat ohledem na ochranu soukromí a udržet AI jako nenápadnou funkci, která zlepšuje uživatelský zážitek. Pro ty, kteří dávají přednost přímočařejšímu nastavení, lze funkce AI snadno vypnout, což lidem poskytuje flexibilitu a možnost volby, jak s technologií pracovat.
Koneckonců cílem umělé inteligence je usnadnit život a pomoci vám vychutnat si televizi bez obtížného hledání nebo upravování nastavení. V TCL vnímáme AI jako nástroj pro zlepšení vašeho zážitku, ale zachováváme ji decentní a uživatelsky přívětivou, takže vám dáváme možnost rozhodnout, jak moc nebo jak málo ji chcete používat.
TCL X11K
Jak pomáhají investice společnosti TCL do výzkumu a vývoje udržet se na špici v oblasti vývoje zobrazovacích technologií?
V celém odvětví jsou investice do výzkumu a vývoje klíčové pro prosazování pokroku v oblasti zobrazovacích technologií, přičemž hlavní důraz je kladen na to, aby obrazovky byly jasnější, energeticky úspornější a vizuálně poutavější. Závazek společnosti TCL v oblasti výzkumu můžete vidět v zařízeních, jako je laboratoř Pangu, kde usilujeme o zdokonalení technologie Mini LED, dosažení vyššího jasu i kontrastu při současném zlepšení energetické účinnosti.
Nezávislá struktura Pangu Lab nám umožňuje dohlížet na všechny fáze vývojového procesu, od zkoumání nových materiálů až po testování finálních produktů. Tento praktický přístup je klíčovým trendem v oboru, který umožňuje zrychlit inovační cykly a zvýšit kontrolu nad technologickými standardy. Nezlepšujeme pouze jas; nabízíme živé barvy, hlubší kontrasty a neuvěřitelně realistický zážitek ze sledování. Ve vysoce konkurenčním odvětví nám vertikálně integrovaný model společnosti TCL umožňuje efektivně inovovat. Tento přístup není ani tak o udržení konkurenceschopnosti, jako spíše o stanovení měřítek kvality, která utvářejí celý obor, zpřístupňují špičkové technologie a přizpůsobují je požadavkům moderních spotřebitelů.
Jaké klíčové technologické trendy formují příští generaci televizorů?
Technologický pokrok v televizním průmyslu je poháněn poptávkou po lepší funkčnosti, efektivitě a konektivitě. Zároveň se určujícím trendem stala energetická efektivita, protože spotřebitelé stále více vyhledávají udržitelné alternativy. Pokroky, jako je technologie Mini LED, umožňují selektivní zónové osvětlení, což snižuje spotřebu energie při zachování kvality zobrazení.
Pozorujeme také, že televizory hrají větší roli jako propojené centrum v domácnosti. Příští generace televizorů přesáhne rámec streamování a zábavy; budou se hlouběji integrovat do prostředí chytré domácnosti a umožní uživatelům ovládat vše od kamery zvonku až po GPS. Jde o vytvoření propojeného prostředí, kde se televizor stane ústředním kontaktním bodem.
O společnosti TCL Electronics
Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.
[Praha – 2. prosince 2024] – Prémiové modely chytrých telefonů, řady střední třídy i tablety HONOR jsou k dostání za speciální předvánoční ceny. Akce běží od 2. 12. u prodejců Alza.cz, Datart, Mobil Pohotovost, iSpace i Planeo a platí do 26. 12. Navíc stále platí, že k nákupu smartphonů HONOR 200 Pro a HONOR 200 dostanete do 8. 12. jako dárek druhý chytrý telefon zdarma.
Vlajková loď nejen pro milovníky fotografie
Elegantní fotomobil HONOR Magic6 Pro
HONOR Magic6 Pro je kombinací výkonu a elegance, která potěší každého nadšence techniky a fotografování. Díky 5600mAh baterii vydrží na jedno nabití až tři a půl dne používání, 6,8″ OLED displej s obnovovací frekvencí 120 Hz zajišťuje úžasný obraz při sledování videí a špičkový 50Mpx fotoaparát dokonale zachytí každý důležitý okamžik.
Nyní za speciální předvánoční cenu 20 712 Kč
Původní cena: 25 890 Kč
Prémiové funkce za cenu střední třídy
Mistr portrétů HONOR 200 Pro
HONOR 200 Pro je ideálním parťákem pro každého, kdo miluje fotografování a zároveň hledá špičkovou kvalitu. Tento smartphone má 50Mpx portrétní fotoaparát s AI technologií, který věrně zachytí každý detail i v náročných podmínkách. Na vývoji portrétního režimu spolupracoval HONOR se slavným Studiem Harcourt, ve kterém vznikly portréty mnoha legend – od Rogera Federera až po jordánskou královnu Raniju. Výkonná 5200mAh baterie zajišťuje až 61 hodin nepřetržitého přehrávání hudby a díky rychlému 100W nabíjení je telefon zcela nabit za 41 minut. Vše doplňuje pohlcující 1,5K displej s HDR a jemným rozlišením, který zajišťuje dokonalý vizuální zážitek při sledování filmů nebo hraní her.
Nyní za speciální předvánoční cenu 13 677 Kč. Do 8. 12. navíc k nákupu zdarma chytrý telefon HONOR 200 Lite 8 GB / 256 GB.
Původní cena: 16 090 Kč
Nadčasově elegantní HONOR 200 (8 GB / 256 GB)
HONOR 200 zaujme elegantním designem i vynikajícím výkonem. Je vybaven skvělým trojitým 50MPx fotoaparátem s umělou inteligencí, kterým zachytíte portrétní fotografie v kvalitě srovnatelné s profesionálními zrcadlovkami. 5200mAh baterie vás udrží v provozu po celý den, 100W nabíjení zajistí bleskové dobití, a velký 6,8″ displej s jemným rozlišením a jasem 4000 nitů vám poskytne skvělý vizuální zážitek, ať už brouzdáte po internetu nebo sledujete videa.
Nyní za speciální předvánoční cenu 9 852 Kč. Do 8. 12. navíc k nákupu zdarma chytrý telefon HONOR 200 Smart 4 GB / 256 GB.
Původní cena: 11 590 Kč
Kvalita pro každý rozpočet
Všestranný HONOR 200 Lite
HONOR 200 Lite má šik vzhled a funkce, které ocení každý. 108MPx hlavní fotoaparát s režimem HIGH-RES zachytí každý detail, zatímco 5MPx širokoúhlý a 2MPx makro objektiv zajistí skvělé záběry z jakékoli perspektivy. Selfie fanoušci ocení 50MPx přední kameru. HONOR 200 Lite se může pochlubit také působivým 6,7palcovým AMOLED displejem s vynikajícím HDR jasem 2000 nitů a bezrizikovým stmíváním pro maximální pohodlí vašich očí.
Nyní za speciální předvánoční cenu 5 571 Kč
Původní cena: 6 190 Kč
Odolný HONOR 200 Smart
Odolný, stylový a spolehlivý – to je HONOR 200 Smart, který s 5* hodnocením odolnosti hravě zvládne i náhlé pády a jiné nehody. 6,8″ displej nabízí pohlcující zážitek ze sledování videí, zatímco 5200mAh baterie zaručuje až 19 hodin streamování a 55 hodin poslechu hudby bez nabíjení. Pozadu nezůstává ani 50Mpx fotoaparát, který zachytí všechny okamžiky s výjimečnou čistotou a detaily.
Nyní za speciální předvánoční cenu 4 401 Kč
Původní cena: 4 890 Kč
Praktický i stylový HONOR Magic6 Lite
HONOR Magic6 Lite spojuje styl s praktičností – má vše, co od telefonu v běžném životě čekáte. Odolný displej si poradí s poškrábáním i pády, výkonná 5300mAh baterie vydrží celý den provozu a 108Mpx fotoaparát zajistí, že všechny vaše fotky budou ostré a plné detailů. Určitě potěší také 6,78″ displej s jemným 1,5K rozlišením a ochranou očí, který zajišťuje pohodlí při každodenním používání, ať už pracujete, nebo se bavíte.
Nyní za speciální předvánoční cenu 5 572 Kč
Původní cena: 6 790 Kč
Tablety
HONOR MagicPad 2 pro náročné uživatele
HONOR MagicPad 2 s ultratenkým 5,8mm tělem a hmotností pouhých 555 g je ideální společník nejen na cesty. Jeho 12,3palcový displej s frekvencí 144 Hz a dvojí certifikací TÜV šetří vaše oči a nabízí vizuální zážitek bez kompromisů. Tablet je vybaven funkcí HONOR Spatial Audio a má certifikaci IMAX-Enhanced, což zajišťuje působivý audiovizuální zážitek při sledování filmů. Obrovská baterie s kapacitou 10 050 mAh vydrží celý den a 66W rychlonabíjení vás nikdy nenechá na holičkách. A díky systému MagicOS 8.0 a funkcím umělé inteligence zvládne HONOR MagicPad 2 i náročné multitaskingové úkoly, od kancelářské práce až po hraní her.
Nyní za speciální předvánoční cenu 11 961 Kč
Původní cena: 13 290 Kč
Parťák pro práci i zábavu HONOR Pad X8a
HONOR Pad X8a s 10,1″ FullView displejem nabízí úžasný vizuální zážitek a je ideální pro práci, sledování videí i čtení. Díky tenkému a lehkému designu je snadno přenosný a jeho výkonná baterie vydrží celý den na jedno nabití. Osmijádrový procesor a 4GB RAM zajišťují plynulý multitasking, zatímco 128GB úložiště poskytuje dostatek místa pro aplikace, fotografie i soubory. Navíc je díky režimu ochrany očí vhodný i pro dlouhé každodenní používání.
Nyní za speciální předvánoční cenu 3 562 Kč
Původní cena: 4 190 Kč
Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.
O značce HONOR
Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.
Novým ředitelem značky a marketingové komunikace operátora T-Mobile se od 2. prosince stává Michal Šlechta. Přichází po několikaletém působení ve společnosti Mattoni 1873, kde měl na starost marketingovou komunikaci v několika zemích. V T-Mobilu střídá prozatímní šéfku marketingu Ivu Menclovou, která v týmu nadále zůstává. Šlechta bude ve své pozici zodpovědný obchodnímu řediteli pro rezidentní zákazníky, Maximilianu Bellassaiovi.
Michal Šlechta působil šest let na různých pozicích ve společnosti Mattoni1873, kde mimo jiné působil v roli marketingového ředitele v ČR a na Slovensku pro lokální i mezinárodní značky a v Rakousku i Maďarsku pro mezinárodní značky. Předtím sbíral v pozici brand manažera zkušenosti v PepsiCo, Sazce či Pivovarech Staropramen. Svou marketingovou kariéru odstartoval ve společnosti Redbull.
V nové pozici naváže na úspěšné vedení marketingového týmu prozatímní ředitelkou Ivou Menclovou a bude pokračovat v realizaci nastavené komunikační strategie.
Obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky a člen management boardu společnosti T-Mobile Maximilian Bellassai nástup komentuje: „Telekomunikace jsou velice náročné a dynamicky se vyvíjející odvětví. V centru našeho zájmu je zákazník. Michal přináší cenné mnohaleté zkušenosti z oboru FMCG a věříme, že jeho nový pohled pomůže naši marketingovou komunikaci posunout zase o kus kupředu.“
„Moc se mi líbí prozákaznický přístup T-Mobile i jeho marketingová komunikace. Těším se nejen na tuto výzvu, ale i na spolupráci s Ivou Menclovou. Iva stojí za startem úspěšné platformy #MeziSvými i dalších navazujících kampaní. Věřím, že se celému našemu týmu společně podaří tento komunikační koncept dále úspěšně rozvíjet,” doplňuje Michal Šlechta.
Michal Šlechta vystudoval MBA na London International Graduate School v Praze. Ve volném čase rád cestuje, lyžuje, sleduje digitální media a sci-fi filmy.
Pokrok v technologiích a vyšší energetická efektivita spotřebičů si vyžádaly změny v systému jejich označování. V roce 2025 proto začnou platit nové energetické štítky pro sušičky v souladu s aktuálním nařízením Evropské komise. Předchozí vlna přeštítkování proběhla v roce 2021 a týkala se bílé elektroniky, například ledniček, praček nebo myček. Další aktualizace, tentokrát u kotlů a ohřívačů vody, se plánuje na rok 2030. Následovat budou také trouby a malé domácí spotřebiče. Podle průzkumu Eurobarometr z roku 2019 v České republice energetické štítky zná 93 % spotřebitelů, přičemž 79 % rozumí jejich významu. Znamená to ale také, že každý pátý Čech neví, co štítky skutečně představují.
Důvod pro obměnu energetických štítků je jednoduchý
Technologie se neustále vyvíjejí a spotřebiče jsou stále úspornější. Postupně se stalo, že třída A již neodrážela skutečné parametry energetické účinnosti. Proto se k této třídě postupně začala přidávat znaménka plus. Zákazníci často věřili tomu, že nákupem přístroje označeného jako A získávají nejúspornější produkt na trhu, ale mezitím už existovaly i spotřebiče ve třídách A++ nebo A+++. Když zákazník koupil „áčkový” výrobek, často už nešlo o nejúspornější produkt, což je matoucí.
Po změně se zařízení, která dosud spadala do vysokých energetických tříd, přesunou do nižších kategorií. „Současné nejúspornější modely s označením A+++ se ve většině případů přesunou do třídy C. Spotřebiče, které budou spadat do tříd A a B na trhu momentálně neexistují. Očekáváme, že v první polovině roku 2025 budou na trhu nové spotřebiče v energetické třídě B a následně i v třídě A,, říká Jan Krejčíř, ředitel marketingu značky Beko.
Zjednodušený systém s třídami od A do G má spotřebitelům usnadnit orientaci, aby snadno rozpoznali nejúčinnější elektrospotřebič. „Rozdíly ve spotřebě mezi třídou A a například D se dnes díky moderním technologiím pohybují v desítkách korun měsíčně. Energetická třída však může výrazně ovlivnit pořizovací cenu v některých kategoriích spotřebičů, a to až o nižší desítky tisíc korun. Pokud tedy zákazníci hledají tzv. rozumný nákup, určitě se nemusí obávat nižších energetických tříd,” dodává Krejčíř za značku Beko.
První úpravy už máme za sebou
V první vlně, které jsme se dočkali před pár lety, došlo ke změně štítků u šesti skupin[1]:
myčky nádobí
pračky a pračkosušičky
lednice, mrazničky a vinotéky
světelné zdroje (svítidla, žárovky)
komerční chladící zařízení s přímou prodejní funkcí (prodejní automaty)
Třetí vlna přijde v roce 2030, kdy se nových štítků dočkají ohřívače vody a zařízení na vytápění, jako jsou kotle. Změna štítků je plánovaná také u trub a malých domácích spotřebičů.
Referenční program
Vyhodnocení energetických tříd u praček, myček a sušiček přitom nevychází z celkové spotřeby energie napříč všemi programy, jak si mnozí spotřebitelé myslí. Určuje ale se podle tzv. referenčního programu. „U bílé elektroniky za referenční označujeme program eco, tedy ten nejúspornější. Ostatní programy, které spotřebiče nabízí, jako jsou například bavlna, džíny nebo sport u pračky, mohou spadat třeba pod štítek D. V letošním roce jsme ale na trh uvedli zařízení s unikátní technologií EnergySpin, která pere prádlo v energetické třídě A ve většině programů. Zákazníci je poznají jednoduše podle modrých symbolů na pračkách s touto technologií,“ vysvětluje Krejčíř z Beko.
Na co se v novém roce připravit?
Nařízení o nových energetických štítcích vydala Evropská komise v roce 2019. Aby však nedošlo k hromadnému přeštítkování všech spotřebičů najednou, rozdělila tento proces do několika vln, podobně jako v minulosti. První změna vstoupila v platnost již v roce 2021 a další je plánována na začátek roku 2025. Tentokrát se přeštítkování bude týkat bubnových sušiček prádla.
Tato změna začne platit 1. července 2025, zatímco dvojité označení spotřebičů bude povinné uvádět už od 1. března. To bude podle původního i nového systému štítkování.[2]
Beko
Společnost Beko (dříve Arçelik) je největším výrobcem elektrospotřebičů v Evropě. Spadá pod ní celkem 22 značek, které zastupuje přímo nebo s omezenou licencí. Jde například o značky Beko, Whirlpool, Grundig, Hotpoint, Arctic, Ariston, Leisure, Indesit, Blomberg, Defy, Hitachi, Singer, Altus, Ignis, Polar a další. V 11 evropských výrobních závodech produkuje 24 milionů produktů ročně. Z pozice největšího evropského producenta elektrospotřebičů si značka uvědomuje své zásadní postavení. Proto si stanovila mezi své hlavní cíle inspirovat ke zdravějšímu životnímu stylu, šetrnosti vůči planetě a podporovat úspory napříč celou domácností.
Značka Beko si na českém trhu zakládá na kvalitě a dodatečných službách. Jedním z největších benefitů je vlastní hustá síť servisních techniků a dále lokální zákaznické call centrum provozované sedm dní v týdnu. Zákazníci se na něj mohou obracet s dotazy na uvedení spotřebičů do provozu, proškolení nebo při případných závadách. K dispozici jsou vyškolení experti, kteří vždy najdou nejvhodnější řešení.
Největší české call centrum Conectart za poslední měsíc zaznamenalo významné úspěchy hned ve dvou prestižních soutěžích Czech Contact Center Awards a European Contact Centre & Customer Service Awards (ECCCSA). Společnost byla oceněna za inovativní projekty spojené s umělou inteligencí, které zkvalitňují a zefektivňují zákaznickou péči i interní procesy. Projekty, jako je voicebot pro SAZKAmobil nebo AI nástroje pro interní HR, získaly uznání jak na domácí půdě, tak na celoevropské soutěži v Anglii.
Úspěchy na Czech Contact Center Awards
Na soutěži Czech Contact Center Awards, jejíž vyhlášení proběhlo 22. října, získal Conectart dvě významná ocenění. Zvláštní cenu pořadatele obdržel za voicebota pro SAZKAmobil, který výrazně zvýšil efektivitu zákaznické péče. Třetí místo v kategorii „Klienti“ pak získala voicebotka Jitka, vyvinutá ve spolupráci s Pillow pojišťovnou, jež zákazníkům nabízí rychlá a efektivní řešení v pojišťovacích službách. Oba projekty potvrzují technologickou vyspělost Conectartu a jeho schopnost inovovat.Bronz v ECCCSA za projekt AI v HR
Na prestižní soutěži European Contact Centre & Customer Service Awards (ECCCSA) získal Conectart bronzové ocenění v kategorii Best Supporting Team za projekt využívající umělou inteligenci v oblasti lidských zdrojů (AI v HR). Inovace zahrnují chatboty a hlasové asistenty, kteří simulují reálné situace a umožňují kandidátům poznat pracovní prostředí ještě před nástupem.
Pre-scoring nástroje ušetří HR specialistům až 30 % času, zatímco automatizované hovory dokážou obsloužit stovky uchazečů najednou. Díky tomu se podařilo snížit odchodovost během prvních týdnů zaměstnání o 60 % a potvrdit, že AI může být přínosná nejen pro zákaznickou péči, ale i interní procesy.
AI technologie podporují také vzdělávání zaměstnanců – personalizované plány urychlují rozvoj dovedností o 30 %, simulační tréninky zlepšují přípravu na složité situace a mobilní aplikace sleduje zpětnou vazbu i náladu agentů. Tyto inovace přinesly nárůst úspěšnosti certifikací o 5 % a zvýšení konverzního poměru v prodeji o 3,6 %.
„Úspěchy na Czech Contact Center Awards i ECCCSA jsou pro nás obrovskou motivací. Potvrzují, že naše zaměření na inovace a technologický rozvoj přináší výsledky,“ říká Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, a dodává: „Oborová setkání tohoto typu jsou nejen uznáním naší práce, ale i příležitostí sdílet zkušenosti a porovnávat přístupy s konkurencí. Inspirace z projektů ostatních nás motivovala k přemýšlení o nových způsobech, jak naše systémy dále rozvíjet a implementovat inovace.”
Conectart
Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz
Brno, 21. února 2024 – Na palubě mise Evropské kosmické agentury Proba-3 bude do vesmíru vypuštěna technologie vyvinutá v Brně. Mise, jejíž start je naplánován na rok 2024, bude studovat sluneční korónu – dokumentovat a analyzovat okraj Slunce z mnohem bližší vzdálenosti než kdykoli předtím. Jako součást satelitu v rámci mise Proba-3 Evropské kosmické agentury (ESA) poletí do vesmíru tříosý MEMS gyroskop od společnosti Honeywell. Pokrok ve vesmírných technologiích podporuje soulad společnosti Honeywell se silným megatrendem budoucnosti letectví.
Aby mise přinesla výsledky, poprvé v historii musí dva satelity letět v přesné formaci. První satelit bude vrhat stín a druhý bude moci studovat sluneční korónu, nejkrajnější část sluneční atmosféry. Tříosý MEMS gyroskop od společnosti Honeywell umožní určit natočení satelitu i v případě, že by nebyla k dispozici standardní metoda využívající polohu vůči hvězdám. K tomu může dojít například v případě, že se satelit rychle roztočí a jeho kamera není schopna hvězdy přesně zachytit. Inženýři z brněnského centra Honeywell proto vyvinuli technologii založenou na mikroelektromechanických systémech (MEMS), která zajistí bezpečnost a funkčnost satelitu ve složitých situacích v náročném vesmírném prostředí.
„Určování polohy a stabilizace satelitů je dlouhodobá specializace výzkumného a vývojového centra Honeywell v Brně. Vyvíjíme zde řadu dalších zařízení, která umožňují optickou komunikaci mezi satelity, řízení polohy agilních satelitů, nebo efektivní radiofrekvenční komunikaci,“ říká Tomáš Neužil, Technical Manager, Honeywell Aerospace Technologies. „Stále rostoucí počet satelitů na oběžné dráze také zvyšuje potřebu co nejspolehlivěji sledovat jejich polohu a okamžitě reagovat na překážky. Lehká a cenově efektivní technologie založená na MEMS může poskytovat přesná data o poloze, díky nimž se satelit může sám přemístit,“ vysvětluje Tomáš Neužil.
O společnosti Honeywell
Produkty a řešení od Honeywell Aerospace se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví i v kosmické oblasti. Obchodní jednotka Aerospace vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a mnoho dalších řešení. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, využívat přímější a přesnější lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte www.honeywell.com nebo nás sledujte na @Honeywell_Aero.
Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a integrovanou softwarovou platformou Honeywell Connected Enterprise. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na honeywell.com/newsroom.
AgriBoom Ventures se stává prvním agritechnologickým fondem ve střední Evropě. Nový fond s kapitálem 1,5 miliardy korun cílí na inovativní firmy v oblasti zemědělství a zahradnictví. Kromě finanční podpory poskytne startupům také jedinečné podmínky v zemědělských podnicích AGRO CS, které jim umožní ověřit své technologie v reálném prostředí a navázat přímé kontakty s potenciálními zákazníky. Sídlo fondu je netradičně v České Skalici.
AgriBoom Ventures se chce stát důležitým hráčem v oblasti investic do agritechnologií ve střední Evropě. Nově vzniklý fond bude hledat inovativní startupy a firmy z celého světa, především ale z Evropy, Izraele, USA a Kanady, které přinášejí revoluční řešení a zároveň hledají zkušeného strategického partnera. Startupům AgriBoom Ventures nabídne nejen finanční podporu, ale i jedinečné zázemí zemědělských podniků rodinné firmy AGRO CS, kde si inovativní firmy mohou přímo v reálných podmínkách ověřit efektivitu a uplatnění svých technologií.
Hlavním manažerem fondu se stal Ondřej Zbytek, zkušený startupový founder, který se v sektoru zemědělství a venture kapitálu pohybuje řadu let. “AgriBoom Ventures přináší do startupového a private equity světa naprostý unikát. Kromě finanční podpory v celkové výši 1,5 miliardy korun umožníme startupům otestovat své technologie přímo v našich zemědělských provozech a díky spolupráci s AGRO CS zajistíme firmám okamžitý přístup k rozsáhlé síti zákazníků a distribučních kanálů. Díky této kombinaci výrazně zkrátíme cestu inovací od nápadu k úspěšnému produktu ” uvádí Zbytek.
Fond se kromě investic do klasického zemědělství a zahradnictví zaměří také na inovace ve strojírenství a přidružených oblastech biotechnologií a zpracování bioodpadu. Cílit naopak nebude na problematiku klimatické změny či snížení uhlíkové stopy, čímž se výrazně odlišuje od ostatních subjektů na trhu, jako jsou například Soulmates Ventures či Tilia Impact Ventures.
„Hledáme skutečně praktická lokální řešení, která pomohou zemědělcům přímo na polích, zahradách, ve sklenících nebo chmelnicích. Jde nám o inovace odspodu – zvýšení sklizně na poli, efektivní používání hnojiv, snižování chemických pesticidů, zlepšení podmínek půdy nebo ochranu životního prostředí. O investování do startupů řešící problematiku globální změny klimatu nemáme zájem, protože jí zkrátka nerozumíme,“ vysvětluje Jan Harant, ředitel AGRO CS a dodává: „Evropské zemědělství prochází zásadní transformací. Tlak na udržitelnost a extrémní volatilita vstupů vytvářejí bezprecedentní příležitost pro inovativní řešení. Současné technologické pokroky a turbulentní geopolitická situace přinášejí unikátní podmínky pro inovativní firmy. AgriBoom Ventures se zaměřuje na společnosti, které dokáží tuto příležitost využít a přispět k efektivnějšímu zemědělství.”
Fond AgriBoom Ventures plánuje úzkou spolupráci s univerzitami a akademickými institucemi s cílem vytvořit most mezi výzkumem a praxí. Mentoring a podpora mladých vědců, studentů a akademiků má usnadnit uplatnění technologií přímo v praxi. Kromě investic do již rozvinutých firem fond nabídne i programy financování pro mladé české inovátory a studenty, kteří mohou získat podporu už od výše 250 tisíc korun na realizaci svých prvních projektů, které se zatím nacházejí ve fázi nápadu.
Firmy i jednotlivci, kteří mají zájem o investici do svých zemědělských a agritech projektů, mohou již nyní začít nahrávat své investiční prezentace, tzv. pitch decky, na webu AgriBoom Ventures. Fond hledá inovativní nápady a řešení, která mohou přispět k rozvoji a efektivitě zemědělství v praxi. Zájemci mohou své projekty přihlásit na adrese agriboom.com a ucházet se o odbornou i finanční podporu.
O AgriBoom Ventures:
AgriBoom Ventures je první agritechnologický fond ve střední Evropě, založený rodinnou firmou AGRO CS, jednou z největších rodinných firem v Česku. S kapitálem 1,5 mld. korun cílí na podporu inovativních startupů a firem v oblasti zemědělství a zahradnictví, přičemž startupům umožňuje testovat technologie přímo v zemědělských podnicích AGRO CS. AgriBoom Ventures investuje do širokého spektra nových technologií a služeb, jako např. efektivního využití hnojiv, snižování pesticidů a ochrany půdy. Fond je veden Ing. Ondřejem Zbytkem a sídlí v České Skalici na Náchodsku, symbolizující zaměření na lokální zemědělské inovace s potenciálem následného rozšíření mezi zemědělce do celého světa.
O AGRO CS:
AGRO CS je rodinná firma zaměřující se na široké spektrum oblastí, zahrnujících zejména pěstitelství, zahradnictví a krajinotvorbu. Díky svému rozsáhlému portfoliu produktů a služeb se řadí mezi přední evropské společnosti v oboru, a to především v oblasti výroby substrátů, hnojiv, travních směsí a travních koberců. AGRO CS podniká v pěti klíčových oblastech: zahradní divize, strojírenská divize, agroslužby, bioenergie a petfood. Tato diverzifikace poskytuje produkty a služby jak zahrádkářům a chovatelům domácích mazlíčků, tak i profesionálním pěstitelům, lesním školkám, farmářům, sportovním areálům a obcím. Mezi klíčové oblasti působení AGRO CS patří i dodávky průmyslových hnojiv pro farmáře a výroba energie z obnovitelných zdrojů. S tržbami 3,4 mld. korun a 710 zaměstnanci se řadí firma rodin Harantů a Zítků mezi největší rodinné podniky v České republice.
PRAHA, 29. listopadu 2024 – Ve čtvrtek proběhlo vyhlášení prestižní soutěže o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace – POPAI AWARDS. Společnosti THIMM se letos opět povedlo zabodovat. Z předávání si odnáší hned čtyři ceny. Dvě z nich získala za Jogurtový bar pro zákazníka Yoggies v kategorii Prostředky pro služby podpory prodeje a také Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru. V doprovodné soutěži Hvězda 3D reklamy obsadila druhé a třetí místo s jejími produkty Royal truck pro Royal Jerky a obalem na hru PSINA pro Spokojený Pes.
„Úspěchy, které jsme letos zaznamenali na retailové akci POPAI DAY, jsou pro nás obrovskou motivací k tomu, abychom neustále zvyšovali laťku své práce. Soutěž POPAI AWARDS představuje výjimečnou příležitost ukázat, jak inovativní a kreativní dokážeme být v oblasti retailových řešení. Naši vývojáři a výrobní tým odvedli letos opravdu fantastickou práci a právem se díky nim řadíme mezi špičku v oboru,” říká Martin Hejl, jednatel české společnosti THIMM.
THIMM zabodoval v kategorii Prostředky pro služby podpory prodeje s Jogurtovým barem pro Yoggies. Tento projekt spojuje kreativní design s praktičností a ekologickou odpovědností. Konstrukce z udržitelné vlnité lepenky zahrnuje funkční prvky jako pultíky s úložnými prostory, 3D sochy psů, stěnu s logem a stojan na televizi ve tvaru stromu. Díky snadné přemístitelnosti a možnosti opakovaného využití představuje praktické a udržitelné řešení. Projekt navíc obdržel také prestižní cenu Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru. Do této kategorie se nelze předem přihlásit a vítěze volí porota ze všech přihlášených exponátů. Společnost ji získala už podruhé. Naposledy tomu bylo v roce 2022.
Kromě Jogurtového baru zaujal THIMM i dalšími projekty, které uspěly v soutěži Hvězda 3D reklamy, kde získal 2. místo s Royal trucky pro Royal Jerky a 3. místo za obal na hru PSINA pro Spokojený Pes. „Tato ocenění dokazují, že dokážeme vytvářet nejen funkční, ale i vizuálně poutavé a inovativní obaly, které podporují prodej produktů. Jsme hrdí na to, že můžeme tímto způsobem reprezentovat kreativní a flexibilní přístup THIMMu. Získané ceny jsou pro nás známkou toho, že jsme konkurenceschopní a rosteme správným směrem,“ dodává Hejl.
THIMM k výrobě foodtrucků a kamionů v různých designech přizpůsobených různým příležitostem využil technologii digitálního tisku. Konstrukce i tvar byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům značky Royal Jerky, která tímto obalem chtěla vytvořit dojem, že si zákazník kupuje produkt přímo z foodtrucku,. Tento originální přístup nejen upoutá pozornost, ale také posiluje zapamatovatelnost obalu a přispívá ke zvýšení povědomí o značce.
Desková hra PSINA spojuje udržitelný design, kreativitu a praktické využití. Obal, vyrobený z vlnité lepenky a zdokonalený laserovým výsekem, nabízí dokonale uspořádaný prostor pro všechny herní prvky, jako jsou figurky, karty a hrací deska, přičemž zcela eliminuje potřebu plastových vložek, což zdůrazňuje ekologickou odpovědnost. Design obalu zaujme nejen precizním zpracováním, ale i originálními detaily, jako je motiv psí tlapky, který fixuje herní komponenty, a pohyblivýma očima na víku. Tyto prvky nejen přitahují pozornost, ale také posilují zážitek ze hry a podtrhují zábavnou tématiku. Obal tak není jen funkčním řešením, ale i důkazem inovativního přístupu THIMMu k udržitelnému designu a kreativním obalovým řešením.
Společnost se v této soutěži umisťuje pravidelně již několik let. Své obaly vyrábí z udržitelné vlnité lepenky a její heslem je “Z vlnité lepenky cokoliv”. Tím se také řídí a kromě obalů a stánků zvládne například vytvořit i kostým.
Soutěž POPAI AWARDS, která se zaměřuje na nejlepší komunikační projekty v retailu, letos již po patnácté ocenila nejzajímavější realizace uplynulého roku. Díky soutěži mohou jednotliví výrobci a poskytovatelé POP materiálů své firmy zviditelnit, kreativně se realizovat a zároveň přispět do oboru novými nápady a inovacemi.
O společnosti THIMM
Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost Thimm svým zákazníkům se na trhu odlišit a vytvářet individuální značku. Tento rodinný podnik přitom na své strategické cestě „Thimm 2030“ předvídá ekonomické, ekologické a sociální výzvy budoucnosti a řeší je. Cílem společnosti Thimm je nabízet zákazníkům vždy nejjednodušší a nejlepší řešení. Tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti. Společnost Thimm proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. Rodinný podnik založený v roce 1949 v současné době zaměstnává přibližně 2 500 zaměstnanců v 13 závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2022 dosáhl ročního obratu přes 723 milionů eur.