Pomozte starým mobilem: v rámci nové kampaně Vodafone rozdá slevy za odevzdané nefunkční telefony

U příležitosti Dne Země spustí Vodafone kampaň, která bude veřejnost vyzývat k recyklaci nefunkčních mobilů. Všichni, kteří odevzdají svůj starý přístroj, si kromě dobrého pocitu mohou odnést i slevu na nový mobil nebo chytrý lokátor Samsung Galaxy SmartTag2. Operátor navíc za každý vybraný kus přispěje Světovému fondu ochrany přírody (WWF) 27 korun.

Kampaň podporující sběr starých mobilů začne na Den Země 22. dubna a poběží až do 22. května. Během té doby může do prodejny Vodafonu kdokoli přinést starý telefon a vybrat si některou z nabízených slev. V šuplících českých domácností totiž dle odhadů společnosti REMA leží zhruba deset milionů nepoužívaných telefonů. Dnešní technologie přitom umožňují recyklovat až 95 % v mobilech obsažených materiálů. Hlavní složkou jsou plasty, které tvoří zhruba polovinu hmotnosti telefonu. Zastoupeny jsou ale i vzácné kovy, mimo jiné třeba zlato a stříbro. Odpovědnou recyklací nepoužívaných mobilů lze životnímu prostředí ulehčit.

„Odměny za odevzdání vysloužilých mobilů jsou jednou z cest, jak nejen informovat, ale i motivovat k recyklaci nefunkčních telefonů. Peníze z recyklace navíc pomáhají projektům podporovaným Nadací Vodafone, jako je například aplikace Záchranka nebo aplikace Bright Sky na pomoc obětem domácího násilí. Navíc už třetím rokem spolupracujeme se Světovým fondem na ochranu přírody a za každý předaný telefon k recyklaci nebo telefon prodaný přes naši službu RE-START přispíváme na aktivity Fondu částkou 27 korun,“ vysvětluje Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu.

Výhody kampaně nejsou omezené jen na stávající zákazníky, každý, kdo do Vodafonu přinese starý telefon, si může vybrat jednu ze slevových nabídek. Operátor nabízí:

  • Až 2 000 Kč na Samsung – Na vybrané modely Samsung lze získat slevu až 2 000 Kč. V případě uplatnění slevy s tarifem se slevy sečtou.
  • 500 Kč na nový mobil – Na všechny nové mobily v ceně od 8 000 Kč je možné uplatnit slevu 500 Kč. I v tomto případě lze slevu kombinovat se slevou k tarifu.
  • Samsung Galaxy SmartTag2 za korunu – Kdo po novém mobilu netouží, může si zvolit chytrý lokátor za korunu.

Pro ty, kteří mají doma ještě plně funkční chytré mobily, nebo dokonce tablety, nabízí Vodafone dlouhodobě možnost výkupu v rámci programu RE-START. Všechny kroky lze vyřídit online, zařízení stačí předat kurýrovi a peníze přijdou na účet během několika dnů. I v tomto případě operátor přispívá dlouhodobě Světovému fondu ochrany přírody (WWF) 27 korun za každý takto získaný telefon.

Na smysl recyklace a podporu WWF upozorní mediální kampaň, která poběží od 22. dubna do 22. května. Zahrnuje newsletter rozeslaný ještě před začátkem akce, příspěvky na sociálních sítích i animace ve všech prodejnách. Počítá se i s rozesílkou SMS v průběhu kampaně. Microsite se všemi potřebnými informacemi spustí operátor se začátkem kampaně 22. dubna na vodafone.cz/pomozte-starym-mobilem.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Každá investovaná koruna se vrátila třikrát. Veacom se chystá překročit miliardu obratu, s digitalizací pomohl BOOTIQ

Praha 11. dubna 2025 – Trojnásobný růst, jeden systém pro celou firmu a snížení manuální práce na minimum. To je výsledek kompletní digitalizace společnosti Veacom, která provozuje aukční portál zaměřený na prodej vozidel a speciální techniky. S tím pomohla technologická společnost BOOTIQ, která vyvinula kompletní interní systém. Ten se dnes zvládá postarat o veškeré obchodní případy, vystavování faktur, propojení s klíčovými systémy, automatizaci inzerce a mnoho dalšího. Firmě se podařilo během pěti let zvýšit obrat o 328 % na očekávaných 1,2 miliardy korun v roce 2025.

„Když jsme s BOOTIQ začínali spolupracovat, věděli jsme, že digitalizace je pro nás nutností. Ale netušili jsme, jak obrovský dopad bude mít na celý náš byznys. Vypíchl bych UX analýzu, která byla hlavním předpokladem pro loňskou akceleraci růstu firmy. Obrovským přínosem byl také externí audit našich procesů, který nám BOOTIQ zajistil. Díky tomu jsme získali pohled zvenčí, což nám pomohlo najít další oblasti, kde jsme mohli ještě zefektivnit svoji práci. Dnes můžu říct, že investice do technologie se nám nejen vrátila, ale přinesla nám i zcela novou úroveň řízení firmy,“ říká Jan Havel, CEO společnosti Veacom.

Všichni ve firmě pracují jen v tomto systému, což eliminuje chyby, zrychluje práci a šetří čas. Manuální procesy se tak podařilo snížit na minimum. Konkrétně přinesl tyto benefity:

  • Snížení administrativní zátěže v backoffice týmu o 50 %
  • O 20% vyšší efektivita obchodníků a techniků
  • Snížení potřeby lidských zdrojů o 50 % v administrativě a 20 % v dalších týmech
  • Výrazné zpřehlednění procesů a zlepšení zákaznické zkušenosti

Jeden dodavatel, komplexní řešení

„Spolupráce s Veacomem byla od začátku postavená na dlouhodobé vizi – nešlo jen o jednorázový projekt, ale o nepřetržitý vývoj a optimalizaci, která firmě umožňuje neustále růst. Digitalizace je úspěšná tehdy, když se technologie propojí s reálnými potřebami byznysu – a právě to se nám podařilo,“ vysvětluje Michal Hacker, CEO BOOTIQ, jenž je součástí skupiny BiQ Group.

Veacom dnes těží nejen z vyspělého systému, ale také ze synergie všech IT služeb pod jednou střechou – od vývoje přes design až po marketing a analytiku. „Velkou výhodou naší spolupráce je, že nemusíme složitě koordinovat více dodavatelů. BOOTIQ nám poskytuje kompletní zázemí, což nám šetří nejen čas, ale i náklady. Každá investovaná koruna do digitalizace se nám už nyní vrátila třikrát,“ doplňuje Jan Havel.

Celý systém Veacomu je postavený na tradiční a ověřené technologii PHP, což umožnilo jeho flexibilní vývoj, škálovatelnost a snadné napojení na další systémy. „Každý projekt je pro nás partnerství a tohle je ukázková spolupráce. Veacom se nebál změn a byl připraven se učit – a díky tomu dnes patří mezi technologicky nejpokročilejší společnosti ve svém oboru. Nesmírně si vážím možnosti rozvíjet spolupráci o další témata do takové šíře, jaké je portfolio služeb BOOTIQ,“ dodává Michal Hacker.

Více o BOOTIQ

BOOTIQ je technologická společnost poskytující komplexní digitální služby napříč širokým spektrem odvětví. Silná je zejména v oblasti konzultací, analýz, vývoje a přebírání firemních systémů, webů, e-shopů i aplikací. Týmy BOOTIQ pomáhají klientům nejen s technologickým rozvojem, ale i s celkovou vizí a strategií pro udržitelný růst a byznysovou kontinuitu. Experti BOOTIQ umějí efektivně navázat na existující systémy, zhodnotit rizika a dodat jim nový impuls – bez nutnosti začínat od nuly.

Společnost působí napříč trhem a mezi její klienty patří například GTS Alive Group, Česká pošta, Veolia, DPD, Škoda Auto, ORLEN, UP, Allianz pojišťovna, Balíkovna, OREA, Schneider Electric, Veacom, Nestlé a další.

BOOTIQ je dceřinou společností a základním kamenem technologické skupiny BiQ Group, kde zastřešuje digitální služby napříč obory i technologiemi.

DNA BOOTIQ tvoří čtyři klíčové hodnoty: zodpovědnost, důvěryhodnost, houževnatost a předvídavost. Právě ty z něj dělají partnera, na kterého se firmy mohou spolehnout.

Revolut zaznamenal v Česku 48% nárůst obchodní aktivity po Trumpově pozastavení celních tarifů

Přesun aktiv v EU

Chování drobných investorů v Evropském hospodářském prostoru (EHP) se mění. Z údajů platformy Revolut vyplývá, že investoři začínají více diverzifikovat svá portfolia a obracet se k evropským kótovaným akciím namísto dosavadní silné orientace na americký trh. Zatímco ještě nedávno tvořily evropské akcie pouze 10 % všech nákupů zákazníků Revolutu, v posledních měsících jejich podíl vzrostl na 22 %. Na některých trzích, jako je Německo a Francie, překročil dokonce 30 %, v České republice to bylo 19 %.

Zvýšený zájem o dluhopisy

Zákazníci Revolutu napříč EHP stále častěji vyhledávají alternativní investice, přičemž výrazně roste zájem o státní dluhopisy. V období od 3. do 8. dubna vzrostly investice do irských státních duhopisů o 26 %, portugalských o 13 % a belgických o 7 %.

Nejobchodovanější aktiva zůstávají stabilní

Nejčastěji obchodovaná finanční aktiva na platformě Revolut zůstala v posledních několika měsících stabilní. Ve většině zemí, včetně Česka, zůstávají nejoblíbenějšími akciemi Apple, Nvidia a Tesla.

Zachování klidu i přes propad trhu

I přes více než 10% propad trhu a pokles hodnoty portfolií zůstala většina investorů klidná – se ztrátou prodalo jen 2,4 % uživatelů s otevřenými pozicemi v EHP a 2,5 % v Česku. Většina se rozhodla své investice dál držet. U mileniálů byla pravděpodobnost, že budou své pozice držet, 1,2krát vyšší než u mladší a starší generace. Ženy měly 1,6krát menší pravděpodobnost, že budou prodávat se ztrátou, než muži, což svědčí o větší emocionální odolnosti na volatilním trhu.

Investoři využili propadu – přikupovali akcie

Pro mnoho zákazníků Revolutu byl propad trhu příležitostí pro přidání nových akcií do svého portfolia. V pátek 4. dubna zaznamenal Revolut nárůst nákupních příkazů v celém EHP o 14,8 % a v pondělí o 7,3 % ve srovnání s průměrnou denní obchodní aktivitou. I v těchto obchodech vedli mileniálové, kteří uskutečnili o 10 % více transakcí.

TOP 5 nejčastěji nakupovaných akcií (4.-8. dubna):

  • Nvidia
  • Apple
  • Tesla
  • Amazon
  • Alphabet (třída A)

Pozastavení cel podpořilo obchodní aktivitu

Po oznámení Spojených států o 90denní odkladu zavádění cel zaznamenal Revolut ve středu 10. dubna výrazný 32% nárůst obchodní aktivity v celé Evropě ve srovnání s průměrným objemem obchodů v tomto roce. V České republice se denní obchodní aktivita zvýšila o 48 %.

Rolandas Juteika, vedoucí oddělení Wealth and Trading EEA společnosti Revolut:

„Chování drobných investorů bylo v době nedávné nejistoty na trhu smíšené. Zatímco někteří zůstávají optimističtí a aktivně se snaží vydělat na prémiových akciích se slevou, jiní hledají příležitosti mimo USA, přičemž roste zájem o evropské akcie a dluhopisy. Zaznamenali jsme také prudký nárůst využívání derivátů, jako jsou CFD, což svědčí o touze pružněji reagovat na volatilitu trhu.

I přes současnou nestabilitu trhů je pro investory zásadní držet se svých strategií a vyhnout se emotivním rozhodnutím, která jsou poháněna krátkodobými výkyvy. Diverzifikace napříč různými regiony a třídami aktiv zůstává klíčovým aspektem pro zvládnutí této nejisté doby, zmírňuje zbytečný stres a podporuje dlouhodobě udržitelnější investiční výsledky.”

Upozornění: Tyto informace mají pouze informativní charakter a nepředstavují investiční poradenství.

REVOLUT

Revolut je globální fintech, který pomáhá lidem využít jejich peníze na maximum. V roce 2015 Revolut zahájil svou činnost ve Velké Británii, kde nabízel převody a směnu měn. Dnes více než 50 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů společnosti Revolut a měsíčně provede více než 800 milionů transakcí.

V rámci osobních a firemních účtů poskytuje zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojuje lidi po celém světě.

South of Midnight a Commandos: Origins dostupné v Geforce NOW

GeForce NOW nabízí svým členům další tituly z Xbox Game Passu ode dne jejich uvedení na trh. Tento týden jde o South of Midnight a Commandos: Origins. 

Ale to není všechno – FortniteHonkai Star Rail Marvel Rivals přicházejí s novými sezónami a tedy i novým obsahem. S Geforce NOW můžete být první, kdo si jej užije bez čekání na stažení a instalaci aktualizací.

Souhrn novinek v knihovně:

  • South of Midnight (Novinka, Steam Xbox, k dispozici na PC Game Pass, 8. dubna)
  • Commandos: Origins (Novinka, Steam Xbox, k dispozici na PC Game Pass, 9. dubna)
  • The Talos Principle: Reawakened (Novinka na Steam10. dubna)
  • Backrooms: Escape Together (Steam)
  • Diablo III (Xbox, k dispozici na PC Game Pass)
  • Sultan’s Game (Steam)

Ani vapování už nepůjde utajit. Axis uvádí své první environmentální senzory určené k měření a řízení kvality vzduchu v interiéru

Společnost Axis Communications představila své první environmentální senzory AXIS D6210 a AXIS D6310 přímo vyvinuté v laboratořích Axis tak, aby se snadno integrovaly se stávajícími řešeními. Díky monitorování různých parametrů o složení ovzduší v interiéru lze účinně a vhodně reagovat na změny související s kvalitou vzduchu a proaktivně řídit a optimalizovat jeho kvalitu v téměř jakémkoli vnitřním prostředí. Senzory v místě instalace odhalí také vaping nebo kouření.

AXIS D6210 a AXIS D6310 kromě měření relativní vlhkosti a teploty monitorují celkovou kvalitu vzduchu uvnitř budov s detekcí vapingu a kouření a také látek znečišťujících ovzduší, jako jsou pevné částice, těkavé organické sloučeniny, oxidy dusíku a nebo také oxid uhličitý.

Senzor AXIS D6210 lze snadno integrovat s některými IP zařízeními Axis, včetně celé řady kamer nebo třeba stroboskopické sirény a IP reproduktorů Axis, takže zákazníci získávají cenově efektivní monitoroing kvality vzduchu včetně možnosti hlasové odezvy. AXIS D6310, který bude k dispozici do konce roku 2025, je samostatné síťové zařízení, které lze přidat nezávisle na stávajícím řešení.

AXIS D6210 a D6310 jsou první environmentální senzory Axis, ale rozhodně nebudou poslední. Potenciál získaných dat z několika senzorů v oblasti zdraví, bezpečnosti, provozní efektivity a business intelligence je zřejmý – snímače v kombinaci s inovativními aplikacemi partnerů přinesou uživatelům novou přidanou hodnotu.

V důsledku znečištení vzduchu v interiérech umírají každý rok téměř 4 miliony lidí

„Špatná kvalita vzduchu v interéru je významným problémem veřejného zdraví,“ říká Robert Woyar, globální produktový manažer společnosti Axis Communications. „Světová zdravotnická organizace odhaduje, že na celém světě každý rok způsobí znečištění vnitřního ovzduší téměř 4 miliony úmrtí. Epidemické úrovně dosáhl také vaping u studentů ve školách, který je třeba účinně detekovat a omezovat. Některá specifická zařízení, například datová centra a kontrolovaná výrobní prostředí, vyžadují precízní kontrolu parametrů kvality ovzduší, jako je relativní vlhkost, teplota a úroveň pevných částic. Náš nový senzor pokrývá v interiéru všechny tyto parametry a detekuje i další.“

Pomocí jedinečné technologie Axis portcast lze AXIS D6210 snadno připojit ke kompatibilním IP zařízením Axis bez potřeby dalších IP adres, portů nebo napájení. Pro větší flexibilitu může být AXIS D6210 umístěn až 100 m od IP zařízení nebo zdroje napájení. Parametry kvality vzduchu lze pak zobrazit také jako další vrstvu ve videostreamech z kamery. Použití stejné IP adresy znamená, že senzor a připojené zařízení se také snadněji spravují v systému.

Model AXIS D6310 má stejné možnosti snímání kvality vzduchu jako AXIS D6210, ale je to samostatné síťové zařízení s dalšími funkcemi jako např. multi-LED stroboskop sloužící k vizualizaci stavu senzoru a světelné výstrahy, integrovaný reproduktor s mikrofonem pro obousměrnou komunikaci, Power-over-Ethernet (PoE) výstup, pasivní infračervený (PIR) senzor a také analytika AXIS Audio Analytics.

Zdraví, bezpečnost, provozní efektivita a business intelligence

V závislosti na místě instalace a využití pomáhají AXIS D6210 a AXIS D6310 vytvářet zdravé a bezpečné prostředí pro zaměstnance i návštěvníky, zlepšit provozní efektivitu a spotřebu energií a generují užitečná data, která jsou využitelná pro dlouhodobé provozní plánování budov (facility management) a také pro informační model budov (BIM) v průběhu celého životního cyklu budovy.

Monitorování kvality vzduchu v interiéru v reálném čase umožňuje okamžitou reakci na problémy s kvalitou ovzduší, které mohou představovat zdravotní problém. Výstrahy ze senzorů spolu s okamžitým video přenosemvnebo doprovázené živým či přednahranými zprávami z IP reproduktorů mohou pomoci řešit problémy v konkrétních zónach, až dokud nebudou přijata řádná opatření na zlepšení kvality vzduchu.

Rychlý náhled parametrů pomáha přesněji ovládat řídící systémy vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC) pro efektivnější energetickou účinnost. Metadata ze snímačů, v kombinaci s dalšími údaji, jako je úroveň obsazenosti apod., lze také využít pro dlouhodobé plánování a optimalizaci „inteligentních budov“.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis umožňuje rozvoj inteligentního a bezpečného světa s pomocí řešení, která zvyšují úroveň bezpečnosti a zlepšují efektivitu procesů v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitnímu vzdělávání v oboru. V současnosti má Axis přibližně 5 000 specializovaných zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Prague Crawl: první český event o web scrapingu a AI agentech míří do Lucerny

Praha 10. dubna 2025 – Na české i evropské technologické scéně chybějí web scrapingové eventy – právě to nyní chtějí změnit společnosti Apify a Massive. Ve středu 23. dubna se proto otevře pražská Lucerna premiérovému ročníku akce Prague Crawl, zaměřené na web scraping, automatizaci a roli umělé inteligence v těchto oblastech. Akce je určena vývojářům, datovým inženýrům, vedoucím technických týmů, datovým vědcům i všem nadšencům do automatizace. Účastníky čeká série přednášek, workshopů a diskusí s lídry oboru, kteří představí dostupné nástroje pro sběr dat z webu a řešení výzev, jež jsou s tím spojené. Event se zaměří také na to, jak AI mění přístup k web scrapingu v různých odvětvích, kde nachází široké uplatnění, a jak ovlivňuje poptávku po těchto technologiích.

„Web scraping je klíčová technologie pro získávání a zpracování dat, která firmám pomáhá získávat data pro AI, automatizovat procesy i strategické rozhodování. Přesto se o něm v Česku ani v EU stále moc nemluví. Prague Crawl jsme vytvořili, abychom to změnili – chceme propojit komunitu, sdílet know-how a ukázat, jak lze scraping efektivně využít prostřednictvím přednášek a workshopů,“ říká Jan Čurn, spoluzakladatel a CEO Apify.

„Nápad uspořádat Prague Crawl vznikl na společném obědě s Janem Čurnem na Václavském náměstí, kde jsme si povídali o tom, jak propojit nejchytřejší a nejambicióznější lidi z oblasti web scrapingu napříč Evropou. Máme radost, že tuto akci můžeme spolupořádat společně s Apify, Make.com a dalšími lídry v oboru – a to na pozadí jedinečné atmosféry historické Prahy. V Massive dlouhodobě podporujeme inovace a spolupráci v oblasti scrapingu, extrakce a automatizace dat a tato akce je způsob, jak tyto hodnoty přenést do praxe – potkat se, inspirovat se a posouvat hranice datové inteligence,“ říká Jason Grad, spoluzakladatel a CEO společnosti Massive.

Praktická cvičení pod vedením odborníků

Kromě samotné konference účastníky čekají přednášky a praktické workshopy, během nichž budou řešit reálné výzvy společně s odborníky z Massive, Apify a dalších firem. V rámci programu vystoupí Brian Kennish, spoluzakladatel a CTO Massive, Sebastian Mertens, head of applied AI ve společnosti Make, Pierluigi Vinciguerra, spoluzakladatel a CTO DataBoutique.com, Sarah McKenna, CEO společnosti Sequentum, a Jiří Moravčík, backend vývojář v Apify. Ranní workshop na aktuální téma Model Context Protocol (MCP) povede Jiří Spilka, seniorní AI vývojář, a Dušan Vystrčil, produktový manažer pro AI.

„V Silicon Valley se každý měsíc pořádají stovky eventů na témata okolo AI, dat a vývoje softwaru. Právě na takových setkáních se rodí inovace a nové spolupráce. Chceme podobnou energii přenést i do Prahy, a proto jsme se rozhodli uspořádat Prague Crawl a mnoho dalších eventů tento rok,“ popisuje vizi Čurn.

Akce se bude konat od 10 hodin v prostorech Galerie Lucerna, následně proběhne afterparty v kancelářích Apify v nejvyšším patře. Účast je možná pouze fyzicky na místě, připojení online nebude k dispozici, vybrané části programu však budou nahrávány a zpřístupněny po skončení události.

V případě dotazů je možné kontaktovat organizátory na e-mailu hello@praguecrawl.com. Více informací a registrace jsou k dispozici na webu www.praguecrawl.com.

Více o Apify

Web scrapingová platforma Apify umožňuje firmám těžit data z webů a získat data pro AI. Zároveň dokáže automatizovat jakékoli workflow, které člověk dělá manuálně ve webovém prohlížeči, a následně jej spustit ve větším měřítku v cloudu. Jednou z klíčových služeb společnosti je také otevřené tržiště s takzvanými Aktory – cloudovými programy, které lze snadno spouštět, sdílet, integrovat a stavět na nich. Těch Apify nabízí přes 3 000. Apify v roce 2015 založili Jan Čurn a Jakub Balada, kteří se poznali během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek určitá data, a vytvořili proto platformu, která k tomu nabízí nástroje. Mezi jejich klienty patří aktuálně například Siemens, Intercom, Microsoft, T-Mobile nebo Accenture.

Od Dublinu až po Středozemní moře. Česká rodinná firma Decoled září na evropském trhu dekorativního osvětlení

Z malé rodinné firmy založené v garáži se během téměř tří dekád stal lídr na českém, ale i evropském trhu slavnostního osvětlení. Poslední Vánoce společnost zdobila města a obchodní centra již ve 13 zemích a o těch letošních by skóre mělo být zase o něco vyšší. Za jejím úspěchem a expanzí stojí poctivé řemeslo, jasný rukopis a špičková kvalita.

Rodinný podnik založil v garáži před téměř třiceti lety Vítězslav Poláček. Postupně se k němu připojila manželka Eva, která je duší celého příběhu, a také syn Vítězslav, jenž má na starosti především zahraniční trhy a inovace. Z malého zázemí společně vybudovali tuzemského lídra v oblasti svátečního a dekorativního osvětlení, který dnes dominuje nejen českému trhu, ale stále výrazněji se prosazuje i v zahraničí. O loňských Vánocích tak byla díla značky Decoled k vidění ve 13 evropských zemích. Tým z Dobrovíze měl loni napilno – pod jeho rukama vzniklo přes 700 zakázek, z nichž tři stovky patřily k velkým projektům. A obrat společnosti za sezonu 2024/2025 dosáhl částky kolem 290 milionů korun.

Oživení a kultivace veřejného prostoru

Na tento trend výrazně navazuje i projekt světelných parků Světla vyprávějí…, který potvrzuje jedinečnost značky Decoled, postavené na tradici, kreativitě a precizní práci jejích zaměstnanců. „Základem těchto expozic jsou ručně vyráběné světelné sochy, objekty a dekorace, které podtrhují jedinečný charakter každého místa. Instalace nejsou jen estetickým zážitkem – jsou zároveň navržené s ohledem na udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí,“ říká majitelka Eva Poláčková. Projekt odstartoval v roce 2022 v areálu pražských Žlutých lázní a od té doby se rychle rozrostl. Jen v loňském roce Decoled realizoval světelné parky s různou tematikou na patnácti místech napříč Evropou.

Eva Poláčková, majitelka Decoled, foto: Decoled

Nový trh: Maďarsko

V roce 2024 Decoled vyprávěl světelné příběhy v sedmi českých městech, třech slovenských, německém Chemnitzu, dále například ve Francii a Irsku. Novinkou se pak stala světelná expozice v královském paláci Gödöllő v Maďarsku. Právě Maďarsko se stalo novým trhem, kam se v roce 2024 česká společnost etablovala.
A zdejší instalace v rámci projektu Světla vyprávějí se zařadila mezi ty nejdůležitější
a nejzajímavější, které firma dělala.

Výzdoba v Gödöllő, foto: Decoled

A čím je palác Gödöllő, ležící asi 20 kilometrů od Budapešti, tak výjimečný? Patří k nejnavštěvovanějším místům v Maďarsku a proslavil se jako letní sídlo Habsburků a oblíbené útočiště císařovny Sisi. Právě její příběh se stal ústředním motivem celé instalace.

„Unikátní světelnou výstavu v zahradách paláce Gödöllő jsme navrhli a vytvořili na téma života císařovny Sisi. Dominantou expozice se stala pětimetrová světelná socha císařovny pokrytá 80 tisíci LED světly,“ popisuje Eva Poláčková. „Celý projekt byl o to náročnější, že expozice musela splňovat přísná kritéria respektující jednu z historicky nejvýznamnějších staveb v Maďarsku.“

Během čtyř měsíců výstava přilákala neuvěřitelných 113 tisíc návštěvníků. Světelný park ovšem nebyl jedinou zakázkou v Maďarsku. Uskutečněny byly realizace ještě v několika městech.

Určitou obdobou světelných parků jsou světelné expozice na stezkách v korunách stromů. Těch bylo instalováno v uplynulé zimní sezoně celkem devět. Kromě českých Krkonoš a Lipna na Šumavě si tuto atrakci mohli užít také návštěvníci na Slovensku, v Německu, Slovinsku a rovněž v Irsku.

Srdce českých Vánoc na světlech z Dobrovíze

Na domácí půdě pak nejzásadnější projekty najdete v hlavním městě. Výkladní skříní společnosti je každoročně vánoční strom na Staroměstském náměstí. „Při jeho výzdobě jsme loni čerpali inspiraci z tradičních barev Prahy – červené, zlaté a stříbrné, doplněných motivy zimních vloček. Strom zdobilo více než dvanáct kilometrů teple bílého LED osvětlení s celkem 110 890 světýlky,“ uvádí Eva Poláčková.

Strom navíc každý den ožíval působivou animací na melodii Vltavy Bedřicha Smetany – k poctě 200. výročí narození skladatele. Praha ale nezáří jen na Staroměstském náměstí. Decoled vánočně „obléká“ také Václavské náměstí, zdobí i vozy technických služeb, vánoční tramvaje, autobusy, trolejbus. Jedinečnou a nezaměnitelnou vánoční atmosféru však dekorativním osvětlením dodává i mnoha dalším českým městům. A stejně tak šedesáti obchodním centrům po celé České republice.

Vánoční výzdoba v Praze, foto: Radoslav Vnenčák

Další zásadní projekty

Decoled však není jen symbolem českých Vánoc. Své umění uplatňuje, jak již bylo uvedeno, i v zahraničí. Zdobí města jako Paříž, Marseille či Bordeaux. Vánoční kouzlo české výroby můžete zažít také v Belgii, Irsku, Německu nebo Slovinsku.

Mezi největší a nejvýznamnější projekty v zahraničí patří ty francouzské. Jedním z nich je výzdoba pasáže Du Havre v Paříži, důležitého komerční centra v centru města. „Pojali jsme ji do tradiční červené barvy, symbolu Vánoc. Unikátním pilířem této vánoční světelné dekorace se staly světelné větve symbolizující vánoční strom, které byly zavěšeny v prostoru,“ popisuje Eva Poláčková a hned vysvětluje: „Abychom mohli tento prvek vytvořit, použili jsme nejmodernější technologii 3D tisku. Konstrukce tak byly na rozdíl od běžného hliníku lehčí a vznikla možnost více se soustředit na netradiční tvary.“ Výsledkem byla unikátní a současně minimalistická výzdoba, která podtrhovala a zároveň respektovala výjimečný prostor pasáže.

foto: Decoled

Ojedinělá byla také výzdoba obchodního centra San Quentin na předměstí Paříže. Pro tento prostor firma navrhla unikátního, osm metrů vysokého, světelného sněhuláka s obvodem spodní koule více než 10 metrů. „Tento kolos byl vyroben, poté zase rozebrán a převezen na místo, kde byl znovu sestavený a nainstalovaný na vodní plochu,“ poukazuje na zásadní detail tohoto projektu Eva Poláčková.

Specifickou a náročnou byla rovněž světelná instalace v historické komerční budově Docx Village v centru Marseille.

Kvůli historické hodnotě budovy bylo pro instalaci nutné použít jen velmi šetrné prostředky. „Ale stálo to za to úsilí. Budova se totiž pyšní třemi atrii o výšce 30 metrů, která nejsou zastřešená. Naším cílem bylo zde zavěsit 20 metrů dlouhé světelné dekorace. Tým montérů specializovaných pro práce ve výškách tak na tomto místě musel obstát v těžkém úkolu. Nepoškodit památkově chráněnou budovu a současně zajistit instalace tak, aby odolávaly povětrnostním podmínkám,“ přibližuje Eva Poláčková jednu z výzev, kterým museli čelit. Dodejme, že dominantou se stal osm metrů vysoký světelný strom zavěšený v prostoru.

foto: Decoled

Co projekt, to srdeční záležitost

Jedno ale mají všechny projekty společné. „Každý, který tvoříme, je pro nás srdeční záležitostí. Zakládáme si na pečlivé řemeslné práci a na tom, aby každá instalace byla jedinečná a dokonale zapadala do svého prostředí. Máme pod kontrolou celý proces – od prvního návrhu až po poslední světýlko. Ve všem, co děláme, je cítit úcta k veřejnému prostoru, snaha přinášet radost a vytvářet kouzelnou atmosféru. Naše práce není jen řemeslo, ale vášeň, která nás provází už více než 25 let,“ shrnuje Eva Poláčková a dodává: „Měřítkem úspěchu je pro nás míra prospěchu světu kolem nás. Těší mě proto, že naše světla nejsou jen obyčejnou dekorací, ale pokaždé také příběhem, kterým proměňujeme veřejný prostor. Chceme dělat svět vlídnější a tematicky propojovat nejen návštěvníky, ale i země a kontinenty. A to i do budoucna.“

Plány (nejen) pro letošní Vánoce

Další plány českého výrobce svátečního osvětlení zůstávají i nadále smělé. „Pořád ale stojíme, jak se říká, nohama na zemi,“ zdůrazňuje Eva Poláčková. V roce 2025 se Decoled v rámci expanze zaměří především na maďarský trh, k němuž přibydou také Chorvatsko, Slovinsko a Švýcarsko.

Společnost plánuje dále rozvíjet i projekt světelných parků. V předvánočním období roku 2025 jich chce ve vlastní produkci instalovat až dvacet. Nově by mělo přibýt šest expozic v Maďarsku, dvě v Chorvatsku a další ve Švýcarsku. S expanzí se počítá také v Irsku.

Decoled se navíc nadále technologicky posouvá a klade důraz na rozvoj interaktivních prvků svých instalací. „Kromě smart systému LED PRO Twinkly, který umožňuje nejen barevné variace, ale i programování pohyblivých obrazců, plánujeme investovat do nejmodernějších technologií, jako jsou lasery nebo videomapping,“ uzavírá Eva Poláčková.

Tradice, květiny a udržitelnost na Staroměstském náměstí

Decoled se však nevěnuje pouze světelným dekoracím, ale i vkusnému a udržitelnému aranžmá bez ohledu na roční období. Aktuálně se podílí na výzdobě největších Velikonočních trhů v České republice, které právě probíhají na Staroměstském náměstí v Praze. Letos se nesou v duchu propojení velikonočních tradic s moderními ekologickými přístupy a nově nabídnou například květinové instalace či interaktivní tabule pro návštěvníky. Výzdobu doplňuje i unikátní velikonoční brána, která symbolicky vítá příchozí z ulice Železné. „Brána symbolicky otevírá pohled na Staroměstské náměstí a výtvarně ohraničuje prostor trhů. Chybět nebudou ani velikonoční foto koutky,“ doplňuje Eva Poláčková.

Společnost Decoled vznikla již v roce 1997. Dodnes je řízena a plně vlastněna rodinou Poláčkových. Její pobočky najdete také na Slovensku, v Německu, Francii a Maďarsku. Decoled je největší českou firmou v oboru vánočního a svátečního osvětlování měst, obcí, obchodních center a světelných parků, s působností ve 13 zemích Evropy.  V roce 2022 firma získala 2. místo v soutěži Rodinná firma roku a dosáhla obratu 120 milionů korun. V roce 2023 již obrat přesáhl 160 milionů korun a loni dosáhl 290 milionů korun. Decoled má padesát kmenových zaměstnanců a v sezóně instalací se počet zaměstnanců spolu s externisty vyšplhá až na dvě stě.

 

Společnost NiSi rozšiřuje svou nabídku o nové objektivy Aureus T1.4

Společnost NiSi, která je již dlouho známá svými špičkovými filtry, vstoupila v roce 2023 do světa kinofilmových objektivů s řadou Athena, což je řada plnoformátových kinofilmových objektivů určených pro profesionály s jednotnou mechanikou a minimálním dýcháním při zaostřování. Objektivy zaznamenaly veliký úspěch a kombinovaly filmový vzhled s atraktivní cenou.

Nyní společnost NiSi rozšiřuje tuto řadu o nové objektivy Aureus, čímž pokračuje ve své snaze o vytvoření seriózní filmové optiky.

Objektivy jsou nabízeny v pěti ohniskových vzdálenostech – 18 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm a 85 mm -, světelnost T1,4, obrazový kruh o průměru 46 mm a kompaktní, jednotné tělo pro efektivní práci. Další ohniskové vzdálenosti – 29 mm, 65 mm a 105 mm – jsou ve vývoji.

Nová řada objektivů doplňuje dříve vydané objektivy Athena, které mají podobný optický charakter a tonální reprodukci. Objektivy jsou určeny pro fullframe a velkoformátové snímače a nabízejí silný výkon při slabém osvětlení a hladký, zaoblený bokeh. Světelnost T1.4 poskytuje přesnou kontrolu nad hloubkou záběru, zatímco 11lamelová clona zajišťuje přirozené rozostření pozadí a pomáhá oddělit fotografovaný objekt od pozadí. Ostrost a kontrast zůstávají konzistentní od světelnosti T1.4 až po T22. Objektivy mají optickou konstrukci s prvky s velmi nízkým rozptylem, které minimalizují chromatickou aberaci, zkreslení a barevné lemy. Pokročilé povrchové úpravy snižují nežádoucí odlesky a stíny a zároveň zachovávají kontrast a neutrální barevné podání pro čistší snímky.

Každý objektiv má společný přední průměr 90 mm, závit na filtr 86 mm a průměrnou hmotnost 1300 g, což zjednodušuje jejich výměnu bez nutnosti převažování. Stejné polohy zaostřovacího a clonového kroužku zvyšují kompatibilitu souprav. Objektivy se vyznačují prakticky nulovým dýcháním při zaostřování a 300° otáčením zaostřovacích čoček, které zajišťuje plynulé a přesné zaostřování, což zajišťuje výjimečnou kontrolu pro kameramany, kteří vyžadují přesnost při kritických úpravách zaostření. Vestavěný zadní držák filtrů podporuje ND, difuzní a další kreativní filtry, takže objektiv je ideální pro drony, gimbaly nebo ruční sestavy, kde je důležitá hmotnost a vyvážení. Na boční straně je označení svítící ve tmě, které zlepšuje použitelnost při slabém osvětlení.

Objektivy AUREUS mají také vyměnitelnou stupnici zaostření (stopy nebo metry), aby se přizpůsobily různým preferencím jejich uživatelů. Stupnice je uživatelsky vyměnitelná pomocí jednoduchého nástroje a nevyžaduje servis.

Tato řada je k dispozici s bajonetem PL a vzdáleností přírub od 16,1 mm do 19,8 mm, což zajišťuje kompatibilitu se všemi fotoaparáty a adaptéry s bajonetem PL.

Ceny a dostupnost
Nové objektivy budou dostupné v průběhu května 2025.
Doporučená prodejní cena je:

132833  NiSi Cine Lens AUREUS Prime 18mm T1.4 PL-Mount – 74.190,- Kč / 3.013 €
132834  NiSi Cine Lens AUREUS Prime 24mm T1.4 PL-Mount – 65.390,- Kč / 2.656 €
132835  NiSi Cine Lens AUREUS Prime 35mm T1.4 PL-Mount – 65.390,- Kč / 2.656 €
132836  NiSi Cine Lens AUREUS Prime 50mm T1.4 PL-Mount – 65.390,- Kč / 2.656 €
132837  NiSi Cine Lens AUREUS Prime 85mm T1.4 PL-Mount – 65.390,- Kč / 2.656 €
132838  NiSi Cine Lens Set Aureus Prime PL-Mount – 284.590,- Kč / 11.561 €

Klíčové specifikace:

  • Vysoká světelnost T1.4 a jednotný design
  • Ohniskové vzdálenosti 18 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm a 85 mm (další se připravují)
  • Všechny objektivy Aureus se vyznačují obrazovým kruhem o průměru 46 mm, minimálním dýcháním při zaostřování a plynulým otáčením zaostření o 300°.
  • Prvky s velmi nízkým rozptylem, pokročilé povrchové úpravy a 11lamelová clona
  • Každý objektiv má přední průměr 90mm, 86mm závit na filtr, výměnnou stupnici zaostření a vestavěný zadní držák filtru

Společnost Sony představuje tři nové reproduktory řady ULT POWER SOUND, na jejichž vzniku spolupracovala světová superstar Post Malone

Spolupráce s Post Malonem začíná představením těchto reproduktorů v rámci kampaně audio značky „For The Music“.

  • Série “ULT POWER SOUND[1]” se rozrůstá o modely ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC, které nabízejí mohutné basy a silnější zvuk.
  • Vychutnejte si silné basy při poslechu hudby na cestách s modelem ULT FIELD 5.
  • Model ULT FIELD 3 přináší silné basy, a přitom se vám vejde do dlaně.
  • Bezdrátové mikrofony ULTMIC1 nově zařazené do řady ULT POWER SOUND nabízejí křišťálově čisté vokály.
  • Společnost Sony spolupracuje se světovou superstar Post Malonem a ukazuje tím, že se nová řada ULT POWER SOUND řídí mottem „For The Music“.

Společnost Sony dnes oznámila rozšíření své řady reproduktorů ULT POWER SOUND, která je navržena tak, abyste měli pocit, že máte lístek do první řady. Pod heslem „Hluboké basy. Dokonalá atmosféra.“ byly modely ULT TOWER 9, ULT TOWER 9AC, ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3 stvořeny pro milovníky hudby a přinášejí zvuk s mohutnými basy a dynamickým zvukem, při kterém se vám rozbuší srdce, a to vše pouhým stisknutím tlačítka ULT. Řadu doplňuje také ULTMIC1 – dvojice bezdrátových mikrofonů kompatibilních s řadou ULT POWER SOUND.

S reproduktory ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC zažijete masivní basy a silnější zvuk

ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC přinášejí masivní basy a bezkonkurenčně silný akustický tlak v kategorii party reproduktorů. S bezdrátovým modelem ULT TOWER 9 můžete mít hudbu všude s sebou a model ULT TOWER 9AC napájený střídavým proudem přináší ještě výkonnější zvuk. Stisknutím tlačítka ULT máte k dispozici dva fascinující basové režimy – ULT1 pro hlubší basy s nižšími frekvencemi a ULT2 pro silné a zároveň úderné basy. Navíc s funkcí 360°Party Sound se zvuk dostane do všech koutů místnosti. ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC jsou vybaveny čtyřmi výškovými reproduktory, které šíří čistý zvuk do přední i zadní části reproduktoru, a dvěma středovými reproduktory, které zajišťují čistotu vokálů. Součástí reproduktorů je také reproduktorová jednotka X-Balanced od společnosti Sony, která je zárukou čistého a silného zvuku. Dohromady tento reproduktor šíří zvuk tak, že zažijete plnou sílu hudby, ať už jste kdekoliv v místnosti.

Večírek nikdy nemusí skončit díky 25hodinové výdrži baterie[2] modelu ULT TOWER 9. Model ULT TOWER 9AC je k dispozici také s připojením k síti bez vestavěné baterie a poskytuje silnější akustický tlak. Díky rukojeti pro snadný transport lze reproduktory ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC snadno přenášet nebo zvedat. Stabilní kolečka zase umožňují reproduktory snadno odvézt, takže si své oblíbené melodie můžete vzít s sebou, ať jste kdekoli.

Modely ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC umí víc než jen přehrávat hudbu – naplní prostor dokonalou atmosférou večírku. Světelné efekty 360°Party Lights vytvářejí synchronizovanou světelnou show[3], která umožňuje propojit až 100 kompatibilních reproduktorů a plynule synchronizovat hudbu i osvětlení – a naplnit tak jakýkoli prostor dokonalou party atmosférou.

Modely ULT TOWER 9 a ULT TOWER 9AC jsou také vybaveny zábavnými a praktickými funkcemi, jako jsou vstupy pro karaoke a kytaru, a jedinečnou funkcí TV Sound Booster, která vám umožní vychutnat si lepší audiovizuální zážitek při sledování všeho od živých vystoupení až po filmy.

S modely ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3 si můžete vzít hudbu kamkoli s sebou

Vychutnejte si rytmus kdekoli s ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3, které jsou vybaveny popruhem přes rameno, abyste si hudbu mohli vzít snadno s sebou.

Model ULT FIELD 5 nabízí vynikající hudební zážitek s mohutnými zesílenými basy, zatímco model ULT FIELD 3 nabízí silné basy v kompaktním těle.

Zažijte pohlcující zvuk ULT POWER SOUND s ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3, který je navržen tak, aby přinesl vylepšené basy, jež vás stisknutím tlačítka ULT vtáhnou hlouběji do každé skladby. ULT FIELD 5 nabízí dva typy výkonného basového zvuku. ULT1 pro hlubší nízkofrekvenční basy a ULT2 pro silné průrazné basy. U modelu ULT FIELD 3 můžete stisknutím tlačítka ULT zapnout funkci ULT POWER SOUND pro intenzivnější basy.

Technologie v ULT FIELD 5 harmonicky spolupracují a zajišťují tak lepší kvalitu zvuku. Reproduktorová jednotka X-Balanced vydává čistý a silný zvuk díky výškovému reproduktoru, který poskytuje jasný a prostorový zvuk o vyšších frekvencích. Pasivní zářiče jsou optimalizovány tak, aby vylepšily zvuk basů. Když to vše spojíte dohromady, získáte skvělý zvuk, který stojí za to sdílet ho s přáteli.

Model ULT FIELD 3 disponuje výkonem, který neubírá nic na čistotě zvuku. Reproduktor poskytuje silný zvuk a křišťálově čisté vokály díky dvoupásmovému aktivnímu měniči, jehož součástí je speciální woofer a tweeter. Rozložení postranních pasivních zářičů navíc prošlo optimalizací, která vylepšuje zvuk basů.

Odnímatelný ramenní popruh je ideální pro život v pohybu. Ramenní popruhy nabízejí více možností nošení: nechte si jej pověšený vedle sebe nebo jej můžete dokonale umístit tak, aby šířil zvuk všude tam, kde ho potřebujete. Díky tomu je ideální pro dobrodružství na kole, skateboardu nebo při chůzi[4]. U modelů ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3 si můžete vybrat barvu, která odpovídá vašemu stylu – vybírat můžete z černé a smetanové barvy, u modelu ULT FIELD 3 je navíc v nabídce lesní šedá.

Energie vám vydrží po celou noc díky působivé 25hodinové výdrži baterie[5] ULT FIELD 5. Model ULT FIELD 3 nabídne až 24 hodin[6] nepřetržitého provozu.

Díky stupni krytí IP66 a IP67 proti prachu a vodě jsou modely[7] ULT FIELD 5 a ULT FIELD 3 připraveny na poslech u bazénu, v parku nebo kdekoli jinde, bez ohledu na to, jak moc se povrch zapráší – a bez problémů je můžete i umýt[8]. Reproduktory jsou také odolné vůči slané vodě, takže si můžete užívat hudbu i na pláži.

Model ULT FIELD 5 je také doplněn o osvětlení 360° Party Lights, které oživí vaší party. Oba reproduktory jsou vybaveny i dalšími praktickými funkcemi, jako je Party Connect, Multipoint Connection, Bluetooth® Fast Pair a USB portem pro nabíjení.

Zazpívejte si z plných plic s ULTMIC1

Model ULTMIC1 je další novinkou řady ULT POWER SOUND. Ať už se chystáte na sólové vystoupení nebo duet s kamarádem, s ULTMIC1 budete středem pozornosti a pokaždé budete znít úchvatně. Zpívejte s křišťálově čistým zvukem a naplno si užijte radost z karaoke. Tyto bezdrátové mikrofony jsou navrženy pro bezproblémové spárování s našimi reproduktory řady ULT POWER SOUND a po vložení hardwarových klíčů do mikrofonního portu okamžitě propojí dva skvěle znějící bezdrátové mikrofony a zajistí výjimečnou čistotu hlasu.

Partnerství se světovou superstar Post Malonem

Společnost Sony spolupracuje se světovou superhvězdou Post Malonem na uvedení nové řady ULT POWER SOUND na trh v rámci kampaně audio značky Sony „For The Music“. Jako jeden z nejvlivnějších a žánrově nejrozporuplnějších umělců své generace ztělesňuje Post Malone ducha autenticity, kreativity a vzájemného propojování – hodnoty, které jsou základem přístupu společnosti Sony k inovacím v oblasti zvuku. „Vždy jsem chtěl, aby hudba působila osobně, a toto partnerství se společností Sony je příležitostí vytvořit něco, co lidem hudbu skutečně přiblíží,“ uvedl Post Malone. „Tahle řada ULT POWER SOUND je neuvěřitelná, tohle by měl zažít opravdu každý.“ Spolupráce začíná tento měsíc uvedením nové řady ULT POWER SOUND společnosti Sony. Další podrobnosti o partnerství budou oznámeny v příštích několika měsících.

S ohledem na životní prostředí

Řada ULT POWER SOUND je navržena nejen pro výkonný zvuk, ale také s ohledem na životní prostředí. Na obalový materiál[9] pro ULT FIELD 5, ULT FIELD 3 a ULTMIC1 nebyly použity žádné plasty. To odráží závazek společnosti Sony snižovat dopad svých výrobků a výrobních postupů na životní prostředí.

Cena a dostupnost

  • ULT TOWER 9 je v prodeji od dubna 2025 za doporučenou maloobchodní cenu 24 999 CZK. Doporučená maloobchodní cena ULT TOWER 9AC je 18 999 CZK.
  • ULT FIELD 5 je v prodeji od dubna 2025 s doporučenou maloobchodní cenou 7 499 CZK.
  • ULT FIELD 3 je v prodeji od dubna 2025 s doporučenou maloobchodní cenou 4 999 CZK.
  • ULTMIC1 je v prodeji od dubna 2025 s doporučenou maloobchodní cenou 3699 CZK.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. ULT POWER SOUND je ochranná známka společnosti Sony Corporation.
  2. Když je ULT1/2 zapnutý a úroveň hlasitosti je nastavena na 18, osvětlení je vypnuté. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  3. Kompatibilní pouze s modely SRS-XB43, XB33, XB23, XP700, XP500, XG500, XG300, XE300, XE200, LSPX-S3, XV800, XV900, XV500, ULT30, ULT50, ULT70, ULT900, ULT900AC, ULT1000. Funkce bezdrátového řetězce Party Chain nelze pro připojení použít. U současných modelů je nutná aktualizace firmwaru.
  4. Nepoužívejte jiný než dodaný ramenní popruh. Při použití ramenního popruhu dbejte na to, abyste se o něj nezachytili, nebo reproduktor neupustili.
  5. Když je ULT1/2 zapnutý a úroveň hlasitosti je nastavena na 18, osvětlení je vypnuté. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  6. Při zapnutém ULT a hlasitosti 22. Skutečný výkon se může od uvedeného času lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  7. Jednotka s pevně připevněným krytem má specifikaci vodotěsnosti IPX7*1 podle normy „Stupeň ochrany proti ponoření do vody“ IEC60529 „Stupeň ochrany proti vniknutí (kód IP)“ a prachotěsnosti IP6X*2 podle specifikace „Stupně ochrany proti vniknutí pevných cizích předmětů“.

    Ekvivalent IPX6: Reproduktor si zachovává svůj výkon, i když je vystaven proudům vody ze všech směrů. To znamená, že po tříminutovém testu proudem vody o průtoku 100 l/min a tlaku 100 kpa ze vzdálenosti 3 m se v reproduktoru neobjeví ani stopa vody. Ekvivalent IPX7: Reproduktor byl testován a zachovává si svou funkčnost, když je opatrně ponořen do vody do hloubky 1 m a ponechán pod vodou po dobu 30 minut.

    Ekvivalent IP6X: Reproduktor byl testován a po 8 hodinách v testovacím zařízení, které obsahuje prachové částice o průměru až 75 μm, je stále prachotěsný.

  8. Pokud se povrch zašpiní, nepoužívejte k čištění čisticí prostředky, ředidla, benzin, alkohol apod. a systém nečistěte kartáčem. To, zda ho můžete dokonale umýt, závisí na znečištění nebo typu špíny.
  9. S výjimkou nátěrových a lepicích materiálů. Liší se v závislosti na regionu.

Divizi Business Apps ve společnosti Seyfor nově řídí David Pecivál

Praha, 9. dubna – Rozvoj firemních aplikací a produktového portfolia pro společnosti podnikající v oboru finančních služeb, automotive a energetiky vede v Seyforu nově David Pecivál. Jako Business Line Director přebírá vedení divize Business Apps, která dlouhodobě zajišťuje vývoj a provoz systémů a aplikací incadea, OneCore, D3Soft a také software v prosinci získané společnosti NCC, která je dlouhodobým slovenským lídrem v oblasti softwaru pro poskytovatele leasingových služeb.

Na své nové pozici využije David Pecivál více než 20leté zkušenosti v oboru, které získal působením v širokém spektru odborných i manažerských rolí. Z konzultanta, analytika a projektového manažera ve společnosti AXIOM Provis se vypracoval až na pozici COO, kterou zastával po dobu delší než 12 let. Zde patřil mezi klíčové osobnosti, které se podílely na růstu původní společnosti a rozšiřování zákaznické základny až do akvizice Seyforem, k níž došlo před pěti lety. Od té doby působil v Seyforu jako Business Unit Manager pro systémy incadea a OneCore.

Pod jeho taktovkou získal Seyfor pro řešení OneCore nebo OneCore Apps 15 významných zákazníků z celého světa, kteří je dnes využívají. Se systémem incadea se jeho týmu současně podařilo úspěšně expandovat na několik evropských trhů včetně Slovenska, Slovinska, Maďarska, Polska, Slovinska, Ázerbájdžánu a Gruzie.

Ve své nové funkci bude David Pecivál přímo zodpovědný za rozvoj široké škály vysoce sofistikovaných produktů, mezi něž patří komplexní řešení OneCore pro leasingové společnosti, systém incadea určený pro řízení agendy prodejců vozidel a specializované řešení D3Energy pro společnosti podnikající v oboru energetiky. Další významnou součástí jeho odpovědností bude integrace nového týmu a produktu LeasIt v portfoliu Seyforu, který získal v rámci akvizice slovenské společnosti NCC v prosinci minulého roku.

Za poslední roky jsme dokázali něco výjimečného – díky práci našich lidí jsme vytvořili silné produkty, získali důvěru zákazníků a posunuli se i za hranice domácího trhu. V nové roli chci být oporou týmu a partnerem našim klientům. Věřím, že kombinace skvělých lidí, kvalitního produktu a silného leadershipu nám umožní být pro zákazníky napříč Evropou tou nejlepší volbou. Vážím si důvěry a těším se na společnou cestu,“ říká David Pecivál.

„V osobě Davida Pecivála vidím silný pilíř dvou divizí, které nyní i díky nedávné akvizici NCC významně podporujeme. Jeho letité zkušenosti v oblastech vedení projektů i posilování obchodních partnerství jsou pro Seyfor nesmírně cenné. Jeho znalosti hlubokých souvislostí ve specifických oborech, které nyní vede, nás mohou posunout na absolutní evropskou špičku,“ komentuje jmenování Pecivála Martin Cígler, generální ředitel Seyforu.

Pod vedením Davida Pecivála bude Seyfor nadále rozšiřovat své kompetence v uvedených oblastech a posilovat svoji pozici jednoho z nejvýznamnějších lídrů evropského trhu.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 900 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

Exit mobile version