Psychologové říkají, že to, že si doma na zeď věšíme fotky, není jen otázka výzdoby, ale ve skutečnosti nám to pomáhá uchovávat vzpomínky.

  • Nový výzkum společnosti Epson ukazuje, že téměř desetina (8 %) přiznává, že skrytě odsuzují ostatní, když mají doma přežité umění nebo zastaralé fotografie.
  • Zpráva uvádí, že pouze 2 % fotografií se dostanou z našich mobilních telefonů do rámečků na zdi.
  • Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zaměřuje na zkoumání paměti, hovoří o výhodách vytištění fotografií s našimi zážitky.
  • Překážky pro tisk fotografií odstranila řada tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, které se dodávají s inkoustem až na 3 roky.

Nový výzkum společnosti Epson ukázal, že vytištěné fotografie a umělecká díla, které si vybíráme k výzdobě domova, odrážejí naši osobnost a rodinný život. Tato zpráva, která zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku, byla vypracována na podporu uvedení řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet. Ukázalo se, že téměř desetina (8 %) přiznává, že ostatní tajně posuzuje podle toho, co mají pověšené na stěnách. Průzkum navíc ukazuje, že i když je důležité uchovávat fotografie z minulosti, výzdobu na stěnách bychom měli obměňovat častěji. Až 17 % lidí neaktualizovalo fotografie na svých zdech více než pět let a mnozí z nich mají doma vystavené obrázky, které jsou staré více než dvacet let.

Přesto 54 % lidí souhlasí s tím, že aktuální fotografie přátel a rodiny zlepšují celkovou atmosféru jejich domovů. Zjistilo se také, že mají pozitivní emocionální vliv na majitele domu. Až 77 % lidí říká, že když letmo zahlédnou obrázek rodiny a přátel, cítí se šťastní a 26 % to okamžitě zvedne náladu.

Linda Henkel Ph.D., kognitivní psycholožka, která se zabývá výzkumem paměti na Fairfield University v Connecticutu, říká, že prázdné stěny mohou způsobit vytrácení vzpomínek a že fotografie jsou důležité pro vytváření pocitu pohody domova: „Mít doma stále na očích připomínky našich minulých a nedávných zážitků nám umožní využívat výhody fotografií jako pomůcek pro vybavování vzpomínek. Výzkum ukázal, že prohlížení fotografií lidem pomáhá vybavovat si zážitky živěji a s většími detaily. Prohlížení osobních fotografií je něco jako „mentální cestování časem“, protože přitom lidé mohou znovu prožívat své zážitky.“

„Pokaždé, když si znovu vybavíme vzpomínku na nějaký zážitek, posílíme naši schopnost vzpomenout si na něj v budoucnu. Další výhodou je, že prohlížení fotografií důležitých lidí v našem životě nám připomíná naše hodnoty, prohlubuje pocit sociální sounáležitosti a aktivuje oblasti mozku spojené s pocity bezpečí. Díky tomu se doma cítíme příjemně a uvolněně,“ dodává doktorka Henkel.

Výzkum ukázal, že 21 % lidí se pustí do výměny obrázků pouze při nějaké významné životní události, jako je svatba, narození dítěte nebo úmrtí, a 17 % tak činí pouze při vymalování bytu. 13 % respondentů uvedlo, že čeká, až dostane nové rámečky.

Téměř třetina (28 %) si přeje, aby kolem sebe měli více aktuálních obrázků, a více než 33 % přiznalo, že výzdobu na stěnách zcela zanedbává.

Studie také zjistila, že v průměru máme ve svých telefonech uloženo 1200 fotek, ale vytiskneme jen 2 % z nich, abychom si je doma vystavili.

Doktorka Henkel dále říká: „Pokud jen hromadíme fotky v telefonu, naše vzpomínky se mohou snadno ztratit nebo zapadnout a riskujeme, že k nim nebudeme mít přístup, což by mohlo ovlivnit naši schopnost vybavovat si je později. Už jen tím, že si uděláte čas na vytištění nových fotografií, hned jak je pořídíte, a přidáte je ke starším, které máte doma vystavené, hodně pomůžete tomu, že vám některé z těchto vzpomínek zůstanou i v budoucnu.“

Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SKze společnosti Epson říká: „Tento výzkum ukazuje, že 22 % respondentů každý rok doma obměňuje obrázky, což je skvělé pro uchování vzpomínek.

Pro některé lidi však byly náklady a potíže s výměnou inkoustových kazet natolik frustrující, že je to odrazovalo od pravidelnějšího tisku fotografií. Tiskárny EcoTank tyto překážky odstraňují. Nemají žádné inkoustové kazety a dodávají se s dostatečným množstvím inkoustu na tisk po dobu až tří let, což vám ušetří až 90 % nákladů na inkoust. A co víc, fotografie lze tisknout přímo z telefonu, takže můžete své rámečky a výzdobu na stěnách obnovovat, jak často chcete! Z jedné sady náhradních lahviček s inkoustem vytisknete až 2 300 fotografií, takže můžete odemknout více vzpomínek za méně peněz.“

* Zdroj: Studie společnosti Prospectus Global provedená v červnu 2023 s 11 000 respondenty z jedenácti evropských zemí včetně České republiky (1067 respondentů)

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Napsat komentář