- 53 % obchodníků považuje identifikaci vzorců úspěchu za svůj největší problém.
- Malé firmy často nemají dostatek odborných znalostí a času na analýzu prodejních dat, což vede k promarněným příležitostem a neefektivním procesům.
- Pipedrive Sales Assistant je jedním z nejpoužívanějších nástrojů mezi uživateli. Nyní díky prediktivní AI pomáhá zákazníkům s využitím poznatků o prodejích a doporučuje jim obchodní příležitosti, u kterých mají největší šanci na úspěch.
Praha 18. dubna 2024 – Automatizace manuální práce, zjednodušení komunikace a snadnější uzavírání obchodů díky generativní umělé inteligenci. K tomu přispívá nová sada nástrojů Pipedrive AI od estonského scaleupu Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem. Sada funkcí, která je založena na OpenAI a interně vyvinutých AI modelech, automaticky analyzuje data a pracovní postupy obchodníků, předpovídá chování jejich zákazníků, formuluje a personalizuje vzájemné interakce. V neposlední řadě zefektivňuje plnění úkolů, obchodníkům nabízí poznatky založené na zákaznických datech, pomáhá jim identifikovat obchody s vysokou pravděpodobností úspěchu a tím jim usnadňuje každodenní rozhodování.
„Cílem Pipedrive bylo vždy nabízet snadné a efektivní řešení, které má pomoci malým firmám v řešení obchodních výzev, vylepšování procesů a zvyšování příjmů. Nově s implementovanou umělou inteligencí mají obchodní týmy možnost využívat svůj čas efektivněji, klást větší důraz na každou interakci se zákazníky a zvyšovat tak svou výkonnost. Vždy jsme se soustředili na přinášení nových inovací a hbité reagování na potřeby našich klientů. Pipedrive AI tak v sobě zahrnuje nejdůležitější výhody pro naše zákazníky, které se budou dále rozvíjet. Náš tým již testuje další sadu mnoha nových funkcí, které máme v plánu spustit ještě letos,“ říká Shaun Shirazian, CPO společnosti Pipedrive.
„Pipedrive jsme si vybrali pro jeho výjimečnou přizpůsobitelnost, která zefektivnila náš prodejní proces zadávání dat a zlepšila naše možnosti reportování. Díky novým AI funkcím jako ‚Napište mi e-mail‘ a ‚Shrnutí e-mailů s umělou inteligencí‘ jsme zaznamenali nové přínosy pro naši společnost. Ve své práci obchoduji s velkými podniky, což znamená, že prodeje mohou trvat dlouho a e-mailová vlákna se hromadí. Tyto nástroje nám umožňují nejen vytvářet zprávy nebo nabízet rychlé náhledy do dlouhých e-mailových vláken, ale také navrhovat další kroky, které se dají podniknout a pomáhají vyhodnocovat sentiment naší komunikace, což výrazně šetří čas a zlepšuje náš rozhodovací proces,“ uvádí Oliver Elm, mezinárodní obchodní konzultant společnosti Mazepay, intuitivní globální platformy pro zjednodušení firemních dlouhých nákupních procesů a plateb.
Nová integrace umělé inteligence prošla fází beta testování u více než 70 000 zákazníků a nyní je k dispozici všem uživatelům. Společnost Pipedrive zároveň nepovoluje třetím stranám používat data klientů ke zlepšování nebo trénování modelů AI ani nepoužívá data klientů ke zlepšování nebo trénování modelů AI bez povolení. Společnost se tím zavazuje vytvářet a poskytovat řešení využívající umělou inteligenci bezpečně a zodpovědně s ohledem na všechny průmyslové standardy týkající se ochrany osobních údajů a zabezpečení.
AI pomůže napsat e-mail či vybrat další osvědčené aplikace
Prodejní asistent s umělou inteligencí pomáhá prodejcům identifikovat vzorce prodeje a rozhodovat o obchodech s vysokou pravděpodobností úspěchu. Díky asistentovi, který identifikuje prodejní vzorce a doporučí obchody s vysokým potenciálem úspěchu, čímž přispěje k výrazné úspoře času a zvýšení výkonnosti práce. Zároveň zefektivňuje procesy pomocí inteligentní automatizace, přičemž se zaměřuje na prioritní činnosti, jako je doporučení k odeslání e-mailů, nastavení schůzek, plánování hovorů a dalších akcí.
Psaní e-mailů pomocí umělé inteligence. Na základě beta testování společnosti Pipedrive trvá odeslání e-mailu vygenerovaného umělou inteligencí v průměru 44 sekund, zatímco bez pomoci AI trvá odeslání e-mailu v průměru 9 minut. Nová integrace tak umožní uživateli vytvořit přesvědčivé prodejní e-maily, u kterých si lze zvolit tón (profesionální, přátelský, standardní) či rozsah (krátký, standardní, dlouhý). Funkce tak pomůže překonat „spisovatelský blok“ a personalizovat e-maily ve velkém rozsahu.
Funkce shrnutí e-mailů umožňuje uživateli shrnout e-mailové konverzace jedním kliknutím, pochopit obecný sentiment e-mailových vláken a připravenost zákazníka uzavřít obchod. Díky tomu si lze efektivně procházet řetězce e-mailů, na základě toho vytvořit relevantní obsah a snadno si udržet spojení se zákazníky s minimálním úsilím. Tím šetří čas, zvyšuje přehlednost a pomáhá uživateli soustředit se po celý pracovní den.
Chytrá doporučení aplikací pomáhají zvolit ty nejrelevantnější a nejlepší aplikace ve své kategorii s cílem přispět k dalšímu navyšování produktivity. Doporučení se vygeneruje na základě již používaných aplikací či aplikací používaných podobnými společnostmi.
Vyhledávání na platformě Marketplace za pomoci přirozeného jazyka. Uživatelé mohou díky němu rychleji najít relevantní integrace, které řeší jejich obchodní potřeby nebo problémy. Nemusejí tedy znát konkrétní služby, jejich vlastnosti ani klíčová slova. Umělá inteligence pomáhá na základě dodaného kontextu snížit počet prázdných výsledků vyhledávání díky snížení prahové hodnoty pro klíčová slova.
Více o Pipedrive AI najdete ZDE.
Více o Pipedrive
Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.