Huawei Demo Truck opět v Praze: představí sítě budoucnosti a AI scénáře v praxi

Praha, 14. května 2025 – Od 14. do 16. května 2025 se v Praze opět zastaví technologický kamion Huawei Demo Truck v rámci každoroční evropské roadshow. Mobilní výstavní platforma se zastaví před hotelem Panorama na Pankráci, kde zákazníkům, partnerům i odborné veřejnosti přiblíží klíčové inovace z oblasti moderních sítí, cloudových řešení a umělé inteligence. Letošní ročník se zaměřuje na technologie prezentované na veletrhu MWC 2025.

Technologický kamion představí novinky Huawei z oblasti mobilních, pevných a privátních sítí, energetiky, datových center a cloudových úložišť. Návštěvníci se mohou těšit na řešení pro modernizaci sítí a efektivní správu datových center s využitím nejnovějších technologií, včetně pokročilých cloudových úložišť OceanStor Dorado, která umožňují rychlý a bezpečný přístup k datům i v náročných podmínkách. Prezentovány budou také scénáře digitální energetiky, které ukážou, jak technologie mohou optimalizovat správu energie, například propojením různých zdrojů energie do efektivní virtuální elektrárny (VPP).

V oblasti umělé inteligence bude k vidění technologie jako AI-Centric Network, které přinášejí inovativní přístup k řízení sítí, jež umožňuje flexibilnější správu komunikace a efektivnější rozdělování síťových zdrojů. Dále bude prezentované řešení optického připojení až do jednotlivých místností (FTTR – Fiber to the Room) v kombinaci s výkonným optickým připojením do domu o rychlosti až 10 Gbit/s (FTTH – Fiber to the Home 10GPON), které zajišťuje rychlejší a kvalitnější připojení k internetu, umožňují lepší zážitky z videa, včetně AI konverze videí z 2D na 3D, a poskytují nové možnosti pro zvýšení výnosů poskytovatelům služeb.

Část věnovaná inovacím v mobilních sítích se zaměřuje na sdílení globálních trendů transformace spotřebitelských a podnikatelských služeb s cílem zlepšit zákaznické zkušenosti a umožnit její monetizaci, a na řešení, která může Huawei nabídnout mobilním operátorům k podpoře vývoje v tomto směru.

Během tří dnů se vystřídají zástupci z klíčových telekomunikačních a technologických firem, partneři i vybraní zákazníci. Prezentace zajišťují zástupci jednotlivých produktových jednotek, kteří budou připraveni na technické dotazy i hlubší diskuse o konkrétních řešeních.

„Demo Truck je efektivní způsob, jak v kompaktní a interaktivní formě přiblížit zákazníkům naše nejnovější řešení. Zákazníci i partneři si mohou technologie prohlédnout, vyzkoušet a probrat s našimi odborníky jejich možné využití v konkrétních prostředích,“ říká Pavel Košek, ředitel korporátní komunikace společnosti Huawei.

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.youtube.com/Huawei

Podpůrná skupina Safe Space pomáhá LGBTQ+ lidem i jejich blízkým, T-Mobile organizaci podpořil v rámci grantové výzvy Česko bez předsudků

LGBTQ+ lidé jsou často terčem předsudečného násilí a je třeba, aby našli podporu v místě svého bydliště. Proto je důležité, aby podpůrné skupiny a organizace působily nejen v Praze, ale i přímo v regionech. T-Mobile v rámci grantové výzvy Česko bez předsudků, na které spolupracuje s Nadací VIA a organizací In IUSTITIA, podpořil osm neziskových projektů – mezi nimi i podpůrnou skupinu Safe Space, která v Ústeckém kraji pomáhá nejen mladým LGBTQ+ lidem, ale i jejich rodinám a pedagogům.

V roce 2024 T-Mobile vypsal a financoval grantovou výzvu Česko bez předsudků podporující skupiny ohrožené předsudečným násilím. V rámci výzvy bylo podpořeno osm organizací a projektů částkou v celkové výši 1 500 000 korun. V předvánoční sbírce Spolu proti předsudkům operátor vybral téměř půl milionu korun, částku zdvojnásobil na rovný 1 milion korun na podporu organizace In IUSTITIA, která pomáhá obětem předsudečného násilí. Podle její analýzy jsou jednou z nejohroženějších skupin LGBTQ+ lidé, a to právě kvůli své sexuální orientaci nebo genderové identitě – jejich ohrožení přitom roste. Podle loňských dat Queer Geography mělo zkušenosti s diskriminací nebo obtěžováním 42 % dotazovaných – v roce 2022 to bylo 35 %. Přitom nedostatek informovanosti, ale také podpory, může zapříčinit lokální nárůst předsudečného násilí vůči LGBTQ+ lidem. Proto T-Mobile podpořil organizaci Safe Space v Děčíně, která se zaměřuje na podporu a osvětu LGBTQ+ lidí i jejich blízkých.

„V Ústeckém kraji do září 2024 neexistovala žádná organizace, sociální služba, lékařská péče, nebo podpůrná skupina pro LGBTQ+ a jejich blízké. Nikdo s nimi cíleně nepracoval, ani se jich nezastal – proto jsou tyto osoby stále zranitelné a zažívají útoky předsudečného násilí. Jako matka dospívající transgender dcery vím, že právě sdílení informací a podpory je klíčové – zvláště v regionu, kde je předsudečné násilí bohužel hluboce zakořeněné. I rodiče a učitelé potřebují vědět, jak si počínat,“ říká Lucie Šancová, zakladatelka Safe Space, která má přes 12 let zkušeností se sociální a komunitní prací.

LGBTQ+ osoby v regionu často trpí osamělostí a přidávají se i psychické obtíže, pro rodiče je složité získat podporu jiných rodičů s podobnými dětmi. Díky projektu získají LGBTQ+ osoby v Děčíně možnost se každých 14 dní setkávat v bezpečném prostředí a získat podporu – například odbornou terapeutickou pomoc. Proběhnou i workshopy vedené In IUSTITIA, například 29. 5. v Městské knihovně Děčín na téma Jak se bránit předsudečnému násilí, nebo lekce sebeobrany.

Iniciativa Safe Space vznikla na základě poptávky ústeckých LGBTQ+, jejich rodin a pedagogů. V T-Mobile tuto lokální iniciativu velmi oceňujeme – věříme, že místní odborníci sami nejlépe vědí, jak mladým LGBTQ+ lidem a jejich blízkým pomoci nejen ke vzájemnému porozumění, a s kým se kvůli tomu spojit,“ říká Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti T-Mobile. Činnost skupiny podpoří další odborníci i organizace Trans*parent – ta zajistí část přednášek a pomůže mj. s rozšířením povědomí o projektu s důrazem na citlivost vůči LGBTQ+ osobám.

Generativní AI se setkává s EDM: Nový videoklip Dona Diabla pohánějí technologie RTX

Tento týden se RTX AI Garage zaměřuje na ikonu elektronické hudby Dona Diabla a jeho způsoby využití platformy NVIDIA RTX a generativní AI v cloudu k vytvoření nejnovějšího videoklipu BLACKOUT.

Video vzniklo pomocí hybridního kreativního workflow, které kombinovalo lokální generování obrazů pomocí GeForce RTX 5090 s filmovou animací v cloudu. Diablo a jeho tým tak získali potřebnou rychlost, kontrolu nad kreativním procesem i věrně vypadající výstupy odrážející jeho jedinečný styl. Týmu to umožnilo nastavit rychlý a flexibilní pracovní proces, díky kterému mohli vizuály upravovat v reálném čase.

Mezi hlavní prvky patří:

  • Stylizované vizuály generované umělou inteligencí pomocí ComfyUI a vlastního modelu obličeje Dona Diabla trénovaného pomocí LoRA.
  • Kompletní animace renderovaná pomocí Kling AI, cloudového nástroje určeného pro generativní video.

Don celý kreativní proces shrnuje: „Práce s těmito novými AI nástroji je doslova jako vstoupit do vlastní mysli… Dokázali jsme posunout kreativní laťku, tvarovat vizuály v reálném čase a zůstat soustředění na příběh.“
Videoklip BLACKOUT: https://youtu.be/cPMNIIZkNIs?si=LeNl_Q9oMctmFYVc

Celý blog s detailními informacemi: https://blogs.nvidia.com/blog/rtx-ai-garage-don-diablo-gen-ai-music-video

Nové inovativní analogové produkty v nabídce společnosti Focus Nordic

Estonská společnost Vintage Visuals si poprvé získala mezinárodní pozornost jako úspěšný crowdfundingový projekt v roce 2023, který rychle upoutal pozornost komunity analogové fotografie po celém světě. Jádrem jejich poslání je jejich stěžejní produkt, filmový procesor AGO – plně automatické, všestranné zařízení speciálně navržené pro zjednodušení a zkvalitnění procesu vyvolávání filmů.

Procesor AGO se vyznačuje výjimečnou všestranností a bez problémů zvládá více procesů vyvolávání filmů včetně černobílého (B&W), C-41, E-6 a ECN-2. Kromě toho je schopen vyvolávat fotografický papír procesem RA4, což dále rozšiřuje jeho atraktivitu. Díky své přizpůsobivosti je neocenitelným nástrojem jak pro nadšené domácí uživatele, tak pro profesionály a menší fotoobchody, které chtějí nabízet komplexní služby vyvolávání analogových filmů a papíru. Důležité je, že procesor AGO je plně kompatibilní se standardními nádržemi Paterson, což zajišťuje snadnou integraci do stávajících pracovních postupů.

Procesor AGO podporuje vyvolávání různých formátů filmů včetně 35mm, 120, 4×5, 5×7, 9×12 cm a dokonce i velkoformátového filmu 8×10. Dokáže efektivně zpracovat až osm svitků filmu za méně než hodinu. Jádrem atraktivity procesoru AGO je automatizace, která díky přesnému řízení teploty a přesnému načasování poskytuje trvale vynikající výsledky, a to vše bez neustálého manuálního dohledu. Vestavěná funkce WiFi navíc uživatelům poskytuje pohodlí při programování sekvencí zpracování, aktualizaci firmwaru a vzdáleném přizpůsobení procesoru novým technikám a typům filmů, což zajišťuje trvalou použitelnost a aktuálnost.

Procesor AGO získal prestižní ocenění TIPA za nejlepší analogový produkt v roce 2025.

Produkty Vintage Visuals budou dostupné v průběhu června 2025.

Kyberzločinci prodávají přístup do organizací už za 500 dolarů, nakupují je hlavně vyděračské a špionážní gangy

PRAHA – 14. května 2025 Společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, zveřejnila zprávu Initial Access Broker Report, která upozorňuje na jeden z kritických prvků kyberkriminality: Zprostředkovatele počátečního přístupu (Initial Access Brokers, IAB), což jsou kyberzločinci, kteří pronikají do sítí, systémů a organizací a přístup prodávají na hackerských fórech dalším útočníkům.

IAB neprovádí celý kybernetický útok, ale zaměřují se právě jen na počáteční prolomení systémů a přístup prodávají dále, ať už jednotlivě nebo ve výhodných balíčcích. Pomáhají zejména ransomwarovým gangům, národním hackerským skupinám a dalším kyberzločincům a zefektivňují sofistikované útoky. Zpráva vychází z více než dvouletého výzkumu dark webu, zejména hackerských fór Ramp, Breach, XSS a Exploit Forums, a ukazuje, že IAB jsou stále nebezpečnější.

„Většina nabídek se pohybuje v cenovém rozmezí 500 až 3 000 dolarů. Ale poměrně dost přístupů do organizací se prodává i za více než 10 000 dolarů, což ukazuje, že útočníci mají přístup i do řady významných společností,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

V roce 2024 došlo k většímu zaměření na menší organizace. 60,5 % nabídek se týkalo společností s příjmy 5–50 milionů dolarů. Důvodem pravděpodobně bylo, že kyberzločinci předpokládají, že menší organizace budou hůře zabezpečené.

„IAB se zaměřují na různá odvětví, přičemž nejčastějším cílem je sektor podnikových služeb, podobně jako v případě ransomwaru. Maloobchod byl v letech 2023 a 2024 v Top 3, do které se v roce 2024 dostal i výrobní sektor, na který se útočníci více zaměřili. Naopak došlo k poklesu nabídek s přístupy do finančních společností. V minulém roce jsme viděli také nový trend, kdy se kyberzločinci zaměřili na širší škálu organizací a více své útoky rozložili. Naopak geograficky se útočníci intenzivněji zaměřili zejména na Top 10 zemí, což může mít řadu důvodů, od zaměření na země s vyšším ekonomickým potenciálem až po cílení na organizace s cennějšími daty,“ dodává Peter Kovalčík.

Když si kyberzločinci od IAM koupí přístup do nějakého systému, neznamená to, že při svém útoku nebudou odhaleni. Aby se minimalizovala pravděpodobnost a útočníci mohli přizpůsobit svou strategii, prodejci někdy uvádí, jaký bezpečnostní software je nainstalován na napadeném zařízení. Pokud byl bezpečnostní software v nabídce uveden, v 53 % případů spoléhaly organizace na Windows Defender, což ukazuje na nedostatečné investice do vícevrstvé bezpečnosti.

„Zprostředkovatelé počátečního přístupu se zaměřují na proniknutí do organizací a přístup potom prodávají dále. Připravují tak půdu pro nebezpečnější útoky, včetně ransomwaru, krádeží dat a špionáží. Za sofistikovanými útoky pak mohou s pomocí IAB stát i méně technicky zdatní kyberzločinci,“ zmiňuje Peter Kovalčík. „Organizace musí přejít od reaktivního k proaktivnímu zabezpečení, používat vícefaktorové ověřování, agresivně záplatovat, segmentovat sítě a monitorovat také darkweb.“

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Carvago rozšiřuje svůj Blacklist a vyřazuje z nabídky další desítky notoricky problémových modelů

  • Carvago poprvé v roce 2025 aktualizuje svůj Blacklist, který obsahuje zvlášť problémové modely a modelové varianty
  • Po aktualizaci Blacklistu zmizelo z nabídky Carvago dalších 24 756 vozů od naftových Hyundai po luxusní elektrické Porsche
  • Carvago Blacklist vzniká na základě výsledků kontrol CarAudit, reklamací i znalostí odborného týmu Carvago
  • Díky Blacklistu se zákazníci Carvago vyhnou rizikovým nákupům a drahým opravám po uplynutí záruční doby

PRAHA, Česká republika, 14. května 2025 – Carvago aktualizuje seznam modelů, které považuje za natolik rizikové, že je nechce vůbec nabízet. V praxi to znamená, že největší online platforma pro nákup a prodej vozů v Evropě zcela vyřadila dalších 24 756 problémových vozů. Jsou mezi nimi modely masových značek poháněné spalovacími motory, několik hybridů a také elektromobily včetně Porsche Taycan.

„Carvago Blacklist je součást našeho závazku dodávat zákazníkům pouze prověřené vozy, které jim budou přinášet užitek a radost ještě dlouho po uplynutí naší záruky, kterou na ojetá auta poskytujeme,“ vysvětluje zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Přidání každého dalšího modelu na Blacklist samozřejmě pečlivě zvažujeme, protože tím zužujeme nabídku a omezujeme zákazníkům výběr. Jsme nicméně přesvědčeni, že v některých případech to stojí za to. Naše detailní kontrola CarAudit prověří stav vozu v okamžiku prodeje, ale problematický model s konstrukční vadou může zákazníkovi připravit drahé překvapení někdy v budoucnu.“

Aktuální rozšíření vychází z nejnovějších praktických zkušeností odborníků Carvago a navazuje na loňské zavedení Blacklistu, které vystavilo „stopku“ desetitisícům vozů s nespolehlivými motory či převodovkami. Zákazníci tak na platformě nenajdou například vozy koncernu VW s motory EA111, modely skupiny Stellantis s přeplňovanými zážehovými motory 1,2 a 1,6 l nebo BMW s jednotkami N47.

Tímto přístupem Carvago pomáhá zákazníkům vyhnout se i v delším horizontu extrémně drahým opravám, které mohou u spalovacích i elektrických pohonů vyjít na statisíce korun, popřípadě opakovaným návštěvám autorizovaného servisu kvůli svolávacím akcím. Každý moderní automobil je složitý technický celek vystavený dlouhodobému mechanickému, tepelnému i chemickému namáhání. Nějaká větší závada se proto v průběhu životnosti vyskytne u velké části z nich a při koupi ojetého vozu s vyšším nájezdem je na místě s tím počítat. V případech modelových variant zařazených na Blacklist však Carvago považuje riziko za neúměrně vysoké. Obchodníci přitom tyto vozy běžně nabízejí. Aktuální analýza nabídky na hlavních inzertních serverech ukazuje, že v Evropě je na prodej více než 445 tisíc problémových aut. I kdyby fatální závada s cenou opravy převyšující 5000 eur (přibližně 125 tis. Kč), postihla jen každé druhé z nich, znamená to úhrnné škody v řádu desítek miliard korun.

Carvago Blacklist vzniká na základě expertních znalostí odborníků z Carvago, praktických zkušeností z detailních technických prohlídek CarAudit, kterými musí každý vůz prodaný přes Carvago projít, a také z reklamací uplatněných v průběhu záruční doby. Jedná se o jeden ze stavebních kamenů iniciativy Carvago za bezpečný nákup, která dokazuje, že i pořízení ojetého vozu může být příjemnou a bezrizikovou zkušeností. Iniciativa zahrnuje detailní prohlídku CarAudit, vyřízení všech formalit, předprodejní přípravu, doručení vozu až před dům a šestiměsíční záruku včetně možnosti vůz do 14 dnů od převzetí vrátit.

Příklady modelů nově zařazených na Carvago Blacklist

Audi e-tron 

Elektrické SUV od Audi zaujalo při svém vstupu na trh prémiovým interiérem a přesvědčivou dynamikou. Trakční baterie byla předmětem několika svolávacích akcí, v praxi se nicméně Carvago s jejich závadami nesetkává. Audi e-tron se ocitlo na Carvago Blacklistu zejména kvůli opakovaným a obtížně opravitelným poruchám elektromotorů.

Roky výroby: Do 2021 včetně

Důvody: Časté závady elektromotorů

BMW 330e F30

Plug-in hybridní varianta předchozí generace BMW řady 3 sklízela ve své době chválu za jízdní vlastnosti i sladění elektrického motoru s benzinovým. To se ale časem ukázalo jako kámen úrazu. Ložiska elektromotoru totiž mají omezenou životnost a jako náhradní díl lze oficiálně objednat pouze celou převodovku, do níž je elektromotor integrován. V jiných modelech BMW s podobným řešením pohonu Carvago tento problém zatím ve větší míře nezaznamenává.

Roky výroby: Bez omezení

Důvody: Neopravitelná selhání ložisek elektromotoru integrovaného do převodovky

Další dotčené modely se stejným motorem: BMW 530e G30

Ford Focus III 1.5 EcoBoost

Zážehové motory Ford EcoBoost, kombinující přímé vstřikování s přeplňováním, bohužel nechvalně prosluly širokým spektrem vážných závad. K některým přispívá nesprávná údržba, ale to nic nemění na tom, že Carvago považuje riziko pro své zákazníky za příliš velké. Pozor, řeč je o čtyřválci z konstrukční řady Sigma. Novější tříválec stejného obchodního označení, montovaný do modelů Focus 4. generace nebo Kuga 3. generace, se zatím jeví jako uspokojivě spolehlivý.

Roky výroby: Bez omezení

Důvody: Přehřívání, pronikání chladicí kapaliny do válců, degradace řemene v oleji atd.

Další dotčené modely se stejným motorem: Ford C-Max, Ford Kuga, Ford Mondeo, Landwind X7

Hyundai Tucson 1.6 CRDi mHEV

Vznětovým motorům Hyundai/Kia z konstrukční řady U bohužel nejsou neznámé typické závady dieselových motorů v čele s nejrůznějšími poruchami emisního příslušenství. To ještě mechanici Carvago dokážou včas odhalit v rámci předkupních kontrol CarAudit, ale mild-hybridní varianta přidává také specifický problém v podobě špatně vyřešeného napínacího mechanismu hybridní části hnacího řetězce. Selhání kladky pak znamená mechanické zničení motoru.

Roky výroby: Bez omezení

Důvody: Riziko destrukce motoru v důsledku selhání napínací kladky startér/generátoru, poddimenzovaná mechanika, rychlé zanášení filtru pevných částic

Další dotčené modely se stejným motorem: Hyundai i30, Hyundai Kona, Kia Ceed, Kia Proceed, Kia Sportage, Kia xCeed

Jaguar i-Pace

První elektrický Jaguar hezky jezdí a dnes se dá pořídit za velmi zajímavé ceny. To má ovšem svůj důvod. Chemie baterií LG totiž hrozí mnoha riziky včetně toho nejzávažnějšího – náhlého vzplanutí vozu stojícího klidně několik hodin v garáži. Automobilka se neúspěšně snažila problém řešit svolávacími akcemi, nakonec však v některých zemích musela přistoupit až ke zpětnému odkupu aut od zákazníků. Problém se podle dostupných informací týká zejména některých výrobních sérií, Carvago jako online platforma nicméně považuje za bezpečnější vyloučit vozy z potenciálně problematického období preventivně.

Roky výroby: Do 2020 včetně

Důvody: Vleklé problémy s trakční baterií vč. rizika požáru

Opel Ampera 1. generace

Evropský sourozenec Chevroletu Volt byl na svou dobu nesmírně inovativní. Šlo o nabíjecí (plug-in) hybrid, v němž spalovací motor fungoval nikoliv jako přímý pohon kol, ale jako generátor elektřiny k průběžnému dobíjení baterie. Až později se pro toto řešení vžilo označení „range extender“ a dnes se ve velkém vrací do módy. Důvody zařazení na Carvago Blacklist jsou v podstatě banální – po letech selhávají ložiska v elektromotorech a baterie mají jen zlomek původní kapacity.

Roky výroby: Bez omezení

Důvody: Degradace baterie, závady elektromotorů

Porsche Taycan

Nejrychlejší nabíjení, ohromující jízdní vlastnosti a prestiž značky Porsche bohužel nezaručily modelu Taycan imunitu proti největšímu strašákovi elektroaut – riziku zkratu v baterii, který by mohl vést až k požáru. Primární příčina je podle dostupných informací stejná jako v případě Jaguaru i-Pace, tj. chemie „sáčkových“ článků LG. Porsche proto omezuje majitele Taycanů v nabíjení a v některých případech dokonce vyžaduje pravidelné několikahodinové kontroly baterie diagnostikou v autorizovaném servisu. Definitivní nápravu přinesl snad až modernizovaný model, vyráběný od března 2024.

Roky výroby: Do 2024 včetně

Důvody: Vleklé problémy s trakční baterií vč. rizika požáru

Další dotčené modely se stejným motorem: Audi e-tron GT

Range Rover Evoque TD4

Zážehové a vznětové dvoulitrové čtyřválce Ingenium měly „dvouznačce“ Jaguar Land Rover nahradit jednotky od Fordu, pod jehož křídla dříve spadala. Sebevědomý název („ingenious“ znamená důmyslný nebo dokonce geniální) nicméně s odstupem vyznívá poněkud hořce, protože motory trpí na předčasné opotřebení plastových vodítek rozvodového řetězu, závady turbodmychadel a ředění oleje naftou, které, pokud není rozpoznáno včas, odstartuje kaskádu vážných mechanických problémů. Postupné konstrukční úpravy spolehlivost zlepšily, nejproblematičtější tak jsou hlavně starší ročníky.

Roky výroby: Do 2020 včetně

Důvody: Selhání rozvodového řetězu, ucpávání filtru pevných částic, předčasné opotřebení válců

Další dotčené modely se stejným motorem: Jaguar E-Pace, Jaguar F-Pace, Jaguar XE, Jaguar XF, Land Rover Discovery, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Sport, Range Rover Velar

Volvo V60 T4

Většina lidí včetně mnoha fanoušků značky netuší, že motor Ford 1.6 EcoBoost (ještě problematičtější předchůdce výše zmíněné patnáctistovky) se montoval také do mnoha modelů Volvo přibližně z let 2010-2016. Výsledkem snahy o maximální snížení vnitřního tření bohužel byla nedostatečně dimenzovaná mechanika i chlazení spolu s dalšími přešlapy. Díky jinému sání a softwaru sice motor ve vozech Volvo fungoval o něco spolehlivěji než ve Fordech, hlavní konstrukční slabiny mu však zůstaly.

Roky výroby: Do 2014 včetně

Důvody: Praskání hlav, nadměrné zanášení karbonovými úsadami, přehřívání, pronikání chladicí kapaliny do válců atd.

Další dotčené modely se stejným motorem: Ford C-Max, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Galaxy, Ford Kuga, Ford Mondeo, Volvo S60, Volvo S80, Volvo V40, Volvo V60, Volvo V70

O společnosti Carvago

Carvago je největší online platforma pro nákup a výkup ojetých automobilů v Evropě. Klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a nabídnout zákazníkům cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

Poznámka pro redakce: Vedle vlastních prodejních statistik disponuje Carvago rovněž zajímavými daty o trhu ojetých vozidel ze všech zemí, v nichž působí. V případě zájmu pro vás rádi vyhledáme data nebo zpracujeme analýzu podle vašich konkrétních potřeb.

Dovolenou si letos Češi chtějí užít. Stále více si jich ale vše zařizuje po vlastní ose

Dovolená v Česku, nebo v zahraničí? Síly jsou poměrně vyrovnané, část lidí dokonce zvládne obojí. Většina si přitom cestu plánuje sama. Hradí ji z pravidelného příjmu a úspor, stále více s ní ale pomáhají i zaměstnanecké benefity. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Pluxee zpracovala agentura Ipsos.

Statistiky a průzkumy hovoří jasně. Dovolená je pro Čechy „svatý grál“, tu si zkrátka neodpustí. Průzkum Pluxee, který zpracovala výzkumná agentura Ipsos, to jen dokládá. Ukázal, že letos na dovolenou vyrazí zhruba 80 procent Čechů. Menší část (6,6 %) už na ní byla, 72 procent se na ni teprve chystá. Mezi generacemi přitom v tomto směru není žádný rozdíl, na dovolenou chtějí jet lidé v každém věku. Přesto zde ale zůstává pořád pětina lidí, která žádnou dovolenou neplánuje (11,2 %) nebo zatím vůbec neví, zda na nějakou vyrazí (10,1 %).

Všechnu dovolenou si moc lidí nevybere

Více než polovina respondentů průzkumu přitom uvedla, že plánuje v průběhu roku dvě až čtyři kratší dovolené, maximálně v délce jednoho týdne. „Zajímavé ale je, že celá čtvrtina lidí se chystá na jednu delší dovolenou, a to minimálně na dva týdny v kuse. Naproti tomu je tu ale více než 18 procent těch, kteří si dovolenou čerpají průběžně, nejčastěji jen v podobě prodloužených víkendů nebo jednotlivých dní. A to není úplně optimální. Je známo, že důkladný odpočinek je nutný jak pro zdraví člověka, tak i pro jeho pracovní výkon,“ říká Tereza Knířová ze společnosti Pluxee.

O to víc alarmující je další skutečnost, na kterou průzkum poukázal – jen polovina respondentů totiž na dotaz, zda si vždy vyberou všechnu dovolenou, na kterou mají v zaměstnání nárok, odpověděla kladně. Pro zbytek je to už problematické, pětina z nich si dokonce převádí část dovolené do dalšího roku. „To je zajímavý poznatek vzhledem k tomu, jak se dnes často zaměstnavatelé předhání s nabídkou benefitů ve formě dovolené navíc,“ konstatuje Tereza Knířová. Může to ale být dáno i tím, na co často upozorňují odborníci z oblasti personalistiky – zástupnost jednotlivých zaměstnanců je často složitá, zvláště v menších firmách někdy v podstatě nemožná. V praxi si tak nejeden zaměstnanec musí svou dovolenou v podstatě dopředu z velké části napracovat, udělat vše, co jde, dopředu. A po návratu musí počítat s tím, že bude muset ke standardní práci dotáhnout zbytek, co neudělal před dovolenou. To může dost často od dovolené prostě odradit.

Dovolená: tuzemsko versus zahraničí

Ti, kteří dovolenou plánují, ale v nejednom případě museli oproti minulým rokům své plány pozměnit. Kratší dovolenou než obvykle bude muset zvolit 12 procent respondentů. Zhruba 21 procent Čechů za ni pak bude moct vydat méně než v minulých letech. Naopak bezmála 12 procent počítá s tím, že za dovolenou vydají více než dříve. Najít vhodný kompromis ale nemusí být někdy až tak náročné. Pobyty se totiž dají sehnat i levně, a to nejen v tuzemsku, ale také v zahraničí. „Týdenní dovolená u moře totiž může vyjít i levněji než v Česku. Pro představu, týdenní pobyt u moře s all inclusive se dá pořídit za méně než osm tisíc korun na osobu,“ uvedla Lenka Pátek, obchodní ředitelka CK Blue Style.

Není proto zřejmě překvapující, že na dovolenou do zahraničí se letos chystá 61,4 procenta respondentů, přičemž 28,6 procent z nich plánuje ještě další dovolenou v tuzemsku. Výhradně v ČR pak stráví dovolenou 38,6 Čechů. Stejně jako v minulých letech zůstávají nejčastěji v České republice lidé ve věkové kategorii 34-42 let (44,3 %). „Dá se předpokládat, že jde především o rodiny s menšími dětmi, kteří nechtějí cestovat nikam daleko,“ říká Tereza Knířová. Mladší i starší ročníky častěji směřují do zahraničí.

Nejvíce lidí míří na dovolené v době letních prázdnin, a to 63 procent. V tomto období nejvíce cestují rodiny. Stále oblíbenější je ale rovněž začátek a konec letní sezony. V září si tak volno užívá přes 33 procent Čechů. Nejvíce zastoupená je zde přitom věková kategorie 25-33 let (46,2 %). V červnu se na dovolenou chystá 28 procent lidí. V kurzu je i květen, kdy se na dovolenou vydává 16,3 procenta Čechů. Tento ještě jarní čas je oblíbený zejména mezi těmi, kteří nemají moc rádi příliš horké počasí a u moře pláže, kde je „hlava na hlavě“.

To potvrzují i data cestovních kanceláří. „Během letních prázdnin jednoznačně dominují rodiny s dětmi školního věku. Naopak mimo sezonu a mimo prázdniny jezdí na dovolenou více dvojic – ať už mladších párů nebo takzvaných empty nesters, tedy rodičů odrostlejších dětí, kteří jedou sami,“ přibližuje statistiky Lenka Pátek z Blue Style.

Vede moře a pobyt v přírodě

Relax u moře si letos chystá dopřát 41,8 procent Čechů. Přitom ještě před dvěma roky to bylo 46,5 procent. Vysvětlení průzkum ukazuje poměrně jasně. Lidé chtějí stále častěji trávit dovolenou aktivně. Více než 60 procent si ve dnech volna plánuje výlety a pobyt v přírodě, dalších 18 procent se chystá na wellness pobyt a 14,2 procenta se připravuje na sportovní dovolenou. Stále „in“ jsou rovněž návštěvy historických památek. Na některou z nich se podle průzkumu chystá letos v létě 39 % respondentů. To se od předchozích let příliš neliší. Nutno ale dodat, že někteří v rámci dovolené spojí více aktivit.

Kolik dovolená bude stát

Nejčastěji se Češi podle průzkumu Pluxee chystají za dovolenou vydat 5 až 20 tisíc korun na osobu. Početná je ale i skupina těch, kteří za ni chtějí utratit 20 a více tisíc na osobu. Vzhledem k rostoucím cenám to není až tak překvapující.

S úhradou rostoucích nákladů na cestování mohou významně pomoct volnočasové benefity (například Pluxee Flexi nebo kredity z Cafeterie). „V současné době je lze využít třeba i na nákup zájezdu od cestovní kanceláře nebo ubytování kdekoliv na světě, například přes Booking.com. V tuzemsku pak třeba na ubytování v hotelu, penzionu, apartmánu, chalupě nebo v lázních,“ popisuje Tereza Knířová. „Uhradit lze ale z benefitů i různé aktivity na dovolené, třeba pronájem sportovního vybavení nebo vstup na sportoviště, do bazénu a podobně.“

Přes cestovní kancelář, nebo po vlastní ose?

Využít benefity tak mohou všichni zaměstnanci, ať už si dovolenou zařídí „po vlastní ose“ nebo koupí přes cestovní kancelář. Těch prvních je více, přes 63 procent. Zhruba třetina si pak koupí hotový zájezd, aby se o nic nemuseli starat. „Prodejům letních dovolených i letos dominují řecké ostrovy, Turecko, Bulharsko, Tunisko a Egypt,“ říká Lenka Pátek z Blue Style. „Hodně si slibujeme i od Albánie, která je skrytým klenotem Jadranu. Navíc jde o cenově dostupnou lokalitu s výborným poměrem ceny a kvality. A příjemná je také krátká doba letu.“

Po vlastní ose nejvíce cestuje nejmladší věková kategorie 25-33 let. S přibývajícím věkem těchto cestovatelů sice ubývá, ale jen nepatrně. „Vypadá to, že moderní technologie a nutnost znalosti cizích jazyků už není až tak velkou překážkou ani u starších,“ konstatuje Tereza Knířová.

Komfort je žádaný

Jednoznačně přitom dominují týdenní dovolené. To potvrzují jak zkušenosti cestovních kanceláří, tak i průzkum společnosti Pluxee. Nejčastěji jsou tráveny komfortně – pokud jde o ubytování, vedou hotely. „Přičemž roste podíl hotelů nejvyšší kategorie s all inclusive,“ doplňuje Lenka Pátek z Blue Style. „Každým rokem také roste podíl takzvaných multigeneračních dovolených, kdy na dovolenou míří spolu s dětmi a jejich rodiči také alespoň jeden z prarodičů.“

Silně zastoupené ale zůstává ubytování v pronajatých chatách a apartmánech. Ti, kteří preferují nezávislost, pak vyráží do kempů či s karavany a obytnými vozy (17,1 %).

Češi a cestovní pojištění: Čtvrtina stále riskuje

Přestože si většina Čechů cestovní pojištění na dovolenou do zahraničí sjednává, stále se najde nezanedbatelných 23,7 % těch, kteří se bez něj vydávají za hranice. Podle odborníků ale tento podíl v čase postupně klesá. „Ačkoli se stále najde poměrně velké množství Čechů, kteří se na své zahraniční cesty nepojišťují, je zde naštěstí dlouhodobý trend, kdy jejich podíl postupně ubývá. Kategorie, které se naopak pojišťují nejpoctivěji, jsou lidé 60+, nastávající maminky a logicky rodiče, kteří chtějí mít ochráněny své děti. Protože jsme z České republiky zvyklí na v podstatě bezplatné zdravotnictví, které má navíc vysokou úroveň, podléhají někteří z nás mylnému dojmu, že to stejně funguje i v ostatních zemích. Realita je však velmi odlišná a často bychom se hodně divili, na kolik peněz v zahraničí vyjdou i poměrně jednoduché lékařské zákroky,“ říká Vlastimil Divoký z ERV Evropské pojišťovny.

Průzkum realizovala agentura Ipsos v dubnu 2025 na vzorku 1040 respondentů.

Foto: Unsplash

O značce Pluxee

Pluxee je globálním lídrem v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, působícím ve 29 zemích světa. Firmám pomáhá přitahovat, motivovat a udržet talentované zaměstnance prostřednictvím široké škály řešení zaměřených na stravování, zdraví a pohodu, životní styl, odměny i veřejné benefity.

V České republice je Pluxee dlouhodobým partnerem více než 12 000 firem, které jeho služby využívají k posílení firemní kultury a zlepšení pracovního prostředí. Nabízí inovativní řešení šitá na míru místním potřebám a přispívá ke spokojenosti zaměstnanců napříč obory.

Díky špičkovým technologiím a týmu více než 5 400 zaměstnanců je Pluxee důvěryhodným hráčem v propojeném B2B2C ekosystému, který zahrnuje přes 500 000 klientů, více než 37 milionů uživatelů a přes 1,7 milionu partnerů (akceptačních míst) po celém světě.

S více než 45 lety zkušeností se Pluxee zavazuje vytvářet pozitivní dopad na místní komunity, podporovat pracovní pohodu zaměstnanců a přispívat k ochraně planety.

Více informací zde: www.pluxee.cz

DOOM: The Dark Ages startuje early access s DLSS 4 a odměnou v NVIDIA App

Tento týden DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation zamířil do DOOM: The Dark Ages a Empyreala dalších. Kromě toho je ve hře Deedlee Doo! Carkour! nyní k dispozici s DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution. Více informací najdete v tomto článku:

  • DOOM: The Dark Ages: Hra se dnes přichází v předběžném přístupu a celosvětově vychází 15. května. Běží na zcela novém enginu idTech8 s nativním ray tracingem a při hraní na grafické kartě GeForce RTX řady 50 nebo notebooku s ní dokáže pomocí NVIDIA DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation počet snímků za sekundu znásobit. Samozřejmostí je také integrace NVIDIA Reflex.
  • Empyreal od Silent Games a Secret Mode je komplexní, náročná a na funkce bohatá akční RPG hra. Od vydání podporuje DLSS 4 s Multi Frame Generation.
  • Deedlee Doo! Carkour!: Tato nová hra pochází od Natea Purkeypilea, jednadvacetiletého veterána herního průmyslu, který pracoval na několika nejprodávanějších a nejlépe hodnocených hrách všech dob. Nyní pracuje samostatně pod hlavičkou Just Purkey Games, Deedlee Doo! Carkour! je hra, ve které parkujete s autem pomocí výbuchů. Deedlee Doo! Carkour! včera vstoupila do předběžného přístupu a již z výroby podporuje DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution .

Epico uvádí celohliníkové Qi2 powerbanky designované pro iPhone 16 a rychlé bezdrátové nabíjení

Praha, 13. května 2025: Česká značka Epico, zaměřující se především na prémiové příslušenství pro produkty Apple, rozšiřuje své portfolio o novou generaci powerbank Epico UltraPack Qi2. Nové modely využívají technologií Qi2, díky níž umožňují rychlejší, efektivnější a bezpečnější bezdrátové nabíjení. Jejich celohliníkové provedení zajišťuje nejen exkluzivní design, ale také lepší odvod tepla, nižší hmotnost a vysokou odolnost. Prvními zástupci nové řady jsou dva modely s kapacitami 5 000 a 10 000 mAh.

Po nedávném představení dobíjecích stanic Qi2 a ImpactCeramic Glass, podle dostupných informací o certifikovaných testech nejodolnějšího ochranného skla na trhu (vydrží pád půlkilogramové ocelové koule z výšky dvou metrů), přichází Epico s dalšími prémiovými novinkami z oblasti dobíjení. Technologie Qi2 umožňuje oproti předchozímu standardu Qi až dvojnásobně rychlejší nabíjení, což potvrzují interní testy Epico. Ty ukázaly, že při použití nových Qi2 powerbank se baterie telefonu iPhone 16 dobije během 30 minut na 26 %, zatímco předchozí generace s technologií Qi dobije přístroj za stejný čas pouze na 13 %.

Qi2: Rychlost, efektivita a inovace

Nové powerbanky Epico Qi2 využívají Magnetic Power Profile (MPP) pro přesné a pevné magnetické uchycení k zařízení, což je zásadním předpokladem pro stabilní přenos energie s minimálními ztrátami a zároveň to umožňuje snadné používání telefonu v průběhu dobíjení. Hliníkové tělo powerbank přispívá k rychlejšímu odvodu tepla, což zajišťuje stabilnější výkon, vyšší účinnost nabíjení a delší životnost baterie. Obě nové powerbanky jsou svými rozměry designovány pro použití s iPhonem 16 tak, aby při uchycení k telefonu pomocí magnetu přesně lícovaly s jeho obrysem. Současně jsou kompatibilní s celým ekosystémem Apple i Android zařízení.

Samozřejmostí je možnost dobíjet jakákoli zařízení i s využitím kabelu a konektoru USB-C, který slouží zároveň pro doplnění energie do powerbank. Při dobíjení zařízení prostřednictvím kabelu poskytují oba nové modely výkon až 20 W a umožňují ještě rychlejší nabíjení.

Dvě varianty pro různé potřeby

Nové powerbanky Epico UltraPack Qi2 přicházejí na trh ve dvou variantách, které reflektují různé potřeby uživatelů. Epico UltraPack Qi2 Slim 5 000 mAh je ideálním doplňkem pro ty, kteří hledají kompaktní a lehké řešení. Snadno se vejde do kapsy a její profil tenký pouhých 8,6 mm v kombinaci s hmotností jen 118 gramů umožňuje pohodlné používání telefonu i během nabíjení. Tento model umožňuje jedno plné dobití iPhonu 16. Powerbanka je dostupná ve dvou barvách – titanium a desert titanium. Její větší sestra, powerbanka Epico UltraPack Qi2 10 000 mAh nabízí dvojnásobnou kapacitu, a tím i větší flexibilitu a na cestách a možnost nabíjet více zařízení najednou. Aktuálně se jedná o jedinou 10 000 mAh powerbanku na našem trhu s celohliníkovým tělem a možností dobíjet bezdrátově iPhone výkonem až 15 wattů. K dispozici je v černém a titanovém barevném provedení.

Oba modely podporují bezdrátové nabíjení Qi2, magnetické uchycení a jsou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními prvky pro ochranu zařízení před přepětím, přebitím, přetížením i nadměrným vybitím, což zajišťuje nejen bezpečné používání, ale také vysokou životnost vlastní baterie powerbanky.

Dostupnost, ceny a prodej

Nové Qi2 powerbanky Epico jsou dostupné u autorizovaných prodejců, včetně renomovaných obchodů, e-shopů a prodejen Apple Premium Resellerů.

Doporučené koncové ceny jednotlivých produktů jsou následující:

  • Epico UltraPack Qi2 5 000 mAh EM51 je v nabídce za 1 399Kč.
  • Epico UltraPack Qi2 10 000 mAh EM71 lze pořídit za 1 799Kč.

Pro více informací a kompletní nabídku příslušenství navštivte webovou stránku www.myepico.com.

O společnosti Epico

Původní česká společnost Epico vznikla v roce 2014. Nyní prodává prémiové příslušenství pro mobilní zařízení, působí ve více než 30 zemích světa a v aktuálně spolupracuje s více než 700 maloobchodními prodejnami. Další informace: www.myepico.com

 

Nothing a KEF oznamují strategické partnerství v oblasti audia

Spolupráce rozšiřuje audio portfolio Nothing o špičkové akustické zkušenosti

Praha, 13. 5. 2025 — Technologická společnost Nothing se sídlem v Londýně a britský průkopník v oblasti audia KEF dnes oznamují strategické partnerství zaměřené na zvukovou inovaci a přinášení prémiového poslechového zážitku širšímu publiku. Spojením společných vášní pro řemeslnou dokonalost a odvážný design propojuje tato spolupráce dvě z nejvíce ikonických britských značek. KEF s již šedesáti lety zkušeností v oblasti Hifi audia podpoří Nothing v rozšíření do nových audio kategorií. Cílem je spojit akustickou preciznost a produkty s unikátním designem Nothing.

„KEF je jedním z nejuznávanějších jmen v audio průmyslu a jsme hrdí, že s nimi můžeme spolupracovat při dalším kroku v rozšiřování Nothing audio nabídky,“ říká Andrew Freshwater, Head of Smart Products Marketing ve společnosti Nothing. „Kombinací desítek let zkušeností KEF s naším jedinečným přístupem k technologiím založeným na designu pokládáme základy pro nový standard každodenního poslechu. Produkty, které uvedeme na trh později v tomto roce, otevírají vzrušující kapitolu naší spolupráce a budoucnosti Nothing Audio.“

„V KEF jsme vždy věřili v sílu skvělého zvuku, který dokáže inspirovat a spojovat lidi,“ dodala Grace Lo, President a Head of Global Marketing ve společnosti KEF. „Toto partnerství nám umožňuje přenést naše akustické dědictví do nového kontextu – spolupracuje se značkou, která sdílí naší oddanost inovacím, kvalitě a designu. Společně si klademe za cíl nově definovat, jak může vypadat a působit prémiový zvuk pro novou generaci.“

Tato spolupráce představuje významný milník pro obě značky. Nothing diverzifikuje své audio portfolio a vstupuje do nových produktových kategorií, zatímco KEF otevírá nové cesty, jak sdílet své zkušenosti se širším publikem prostřednictvím neotřelého designu a technologie. Již nyní je ve vývoji několik společně navržených produktů, což potvrzuje dlouhodobý závazek obou firem k přinášení zvukových zážitků skrze precizně navržený hardware.

Další podrobnosti budou zveřejněny v nadcházejících měsících.

O společnosti Nothing
Společnost Nothing byla založena v roce 2020 s cílem učinit technologie znovu zábavnými. Její debutový smartphone Phone (1) získal prestižní ocenění časopisu Time v kategorii Best Inventions za inovativní design smartphonu. Díky špičkovému provedení a inovacím v uživatelském rozhraní vytváří londýnská společnost alternativní ekosystém technologických produktů pro mladé a kreativní lidi. Nothing dosud prodala více než 9 milionů kusů po celém světě napříč svými produktovými řadami – uvedla na trh osm audio produktů, osm smartphonů a dvě chytrá nositelná zařízení pod svými značkami Nothing a CMF by Nothing. Společnost dosáhla kumulativního obratu 1 miliardy USD. Všechny produkty jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s komunitou Nothing, která čítá více než 8 000 soukromých investorů, kdy udržitelnost je vždy na prvním místě.

O společnosti KEF
Od roku 1961 se KEF zaměřuje na sílu vysoce přesného zvuku. V roli předního inovátora v oblastech technických inovací a designu vytváří KEF revoluční reprosoustavy, subwoofery a bezdrátové systémy, které posluchačům přinášejí transformativní poslechové zážitky, co dokážou vystihnout význam, kouzlo i momenty v dílech jejich tvůrců.

KEF založil inženýr BBC Raymond Cooke, který firmu pojmenoval podle jejího původního sídla Kent Engineering and Foundry. Společnost i nadále věnuje značné prostředky výzkumu a vývoji a svých špičkových reprosoustav, které vyrábí v Maidstone v hrabství Kent ve Velké Británii.

KEF Music Galleries lze nalézt v mnoha klíčových městech po celém světě, včetně hlavní pobočky v Londýně, kde nabízejí jedinečné a vstřícné prostory určené jak zkušeným audio nadšencům, tak nováčkům a slouží jako komunitní centra pro spolupráci s partnery a tvůrci.

 

Exit mobile version