Dachser roste díky akvizicím

– Obrat skupiny se v roce 2024 zvýšil o 13 procent.
– Rekordní investice v celkové výši přibližně 490 milionů eur. Téměř 400 milionů eur v dalších investicích plánovaných na rok 2025
– Nárůst kontraktní logistiky o dalších téměř 720 000 paletových míst

Globální logistický provider Dachser zaznamenal v roce 2024 výrazný růst a překonal hranici 8 miliard eur (8,027 miliardy eur) s 13procentním nárůstem tržeb. Tato rodinná společnost zaznamenala výrazný meziroční růst i v dalších klíčových ukazatelích, jako je počet zaměstnanců (+3 300), poboček (+56) a paletových míst ve skladech (+720 000).

Tento růst je z velké části díky akvizicím společností DACHSER & FERCAM Italia, Frigoscandia a Brummer, které se v rozvaze v roce 2024 objevují poprvé. V čistě organickém vyjádření, tj. bez akvizic, vyrostla společnost Dachser oproti předchozímu roku o 4,7 %. Motorem růstu byla odolnost její evropské sítě sběrné služby a zvýšení sazeb v leteckých a námořních přepravách. Přepravené objemy vzrostly o 7,6 procenta na přibližně 83,2 milionu zásilek, zatímco tonáž se zvýšila o 10,2 procenta na přibližně 44,1 milionu.

Vývoj obchodu by byl ještě dynamičtější, ale na trhu chyběly růstové impulsy z Německa a Evropy: „Vysoké náklady, slabá průmyslová výroba a pokles osobní spotřeby měly dopad i na naše podnikání. Navíc mnohé krize, kterým dnes čelíme po celém světě, byly pro naše zákazníky, a tedy i pro nás, neustálou zatěžkávací zkouškou,“ říká Burkhard Eling, CEO skupiny Dachser.

Investice během krize posilují konkurenceschopnost

Společnost Dachser využila své finanční stability a síly k významným investicím. V roce 2024 tento logistický provider zdvojnásobil své meziroční výdaje na akvizice společností, na pobočky ve své síti, své zaměstnance, digitální inovace a opatření na ochranu klimatu, jako je například rozšíření e-mobility, a to na přibližně 490 milionů eur. Další investice ve výši téměř 400 milionů eur do sítě společnosti Dachser jsou plánovány na rok 2025. „Ti, kteří v době poklesu moudře a konsistentně investují, budou mít vítr v zádech, až přijde další oživení trhu,“ uvádí Burkhard Eling, a dodává, „v minulosti jsme díky této proticyklické obchodní politice vyšli z krizí silnější a konkurenceschopnější. To se stane i tentokrát.

Počet zaměstnanců skupiny Dachser se v roce 2024 zvýšil o více než 3 300 osob na celkových přibližně 37 300 lidí. Počet poboček se zvýšil o 56 na 433 po celém světě. To odráží i akvizice z předchozího roku v Itálii, severní Evropě, Německu a Rakousku. Poprvé bylo do výsledků zahrnuto také joint venture v Japonsku, založené v roce 2024.

Detailní pohled na vývoj v roce 2024

Obchodní oblast Road Logistics společnosti Dachser, která zahrnuje přepravy a skladování průmyslového a spotřebního zboží (European Logistics) a potravin (Food Logistics), zvýšila v roce 2024 svůj obrat o 10,9 % na 6,4 miliardy eur.

Obchodní divize European Logistics zvýšila své tržby o 8,1 % na přibližně 4,8 miliardy eur. Počet odbavených zásilek vzrostl o 6,5 procenta a tonáž o 2,8 procenta. Vývoj v evropských obchodních jednotkách společnosti Dachser byl ovlivněn vysokým tlakem na náklady v klíčových průmyslových odvětvích, rostoucí citlivostí zákazníků na ceny a vyšší konkurencí na trhu v důsledku slabé poptávky po přepravách a skladování. „Skutečnost, že jsme dokázali růst nejen prostřednictvím akvizic, ale i organicky na zmenšujícím se, stagnujícím trhu, ukazuje důvěru, kterou naši zákazníci vkládají do vysoké spolehlivosti a kvality naší sítě,“ komentuje Burkhard Eling.

Obchodní divize Food Logistics získala nový evropský rozměr díky integraci společnosti Müller v roce 2023 a společností Frigoscandia a Brummer v roce 2024. Obrat se zvýšil přesně o 20 % na přibližně 1,7 miliardy eur, počet realizovaných zásilek vzrostl o 14,3 % na přibližně 12,4 milionu a tonáž se zvýšila o 31,5 % na cca 13,9 milionu. Burkhard Eling k tomu říká: „Akvizicemi jsme získali společnosti, které úspěšně expandovaly do obchodních oblastí mimo logistiku čerstvých potravin, oslovují další zákaznické segmenty a trhy v Evropě a v neposlední řadě disponují rozsáhlými vlastními vozovými parky. To vše je součástí naší nové strategie pro tržní postavení obchodní divize Dachser Food Logistics.

Obrat v obchodní oblasti Air & Sea Logistics v roce 2024 vzrostl přesně o 22 procent na přibližně 1,6 miliardy eur. Zde společnost Dachser těžila především z krátkodobého mimořádného vývoje, který způsobil nárůst sazeb v letecké a námořní přepravě. Patří k nim krize s kapacitními úzkými hrdly v Rudém moři a oblast e-commerce mezi Čínou a Evropou.

Důležitou roli v růstové strategii společnosti Dachser v roce 2024 hrála také kontraktní logistika, neboli kombinace přeprav, skladování a služeb s přidanou hodnotou na míru zákazníkům. Investice do rozšíření spolu s kapacitou akvizicemi získaných společností zvýšily počet paletových míst společnosti o přibližně 720 000 na celkových 3,8 milionu. Zákazníci společnosti Dachser mohou nyní využívat skladové služby na 190 místech po celém světě.

Burkhard Eling očekává, že rok 2025 bude pro logistiku dalším velmi náročným rokem s pouze omezenými růstovými stimuly z Evropy, a říká: „Vidíme, že ekonomická výkonnost v Evropě do značné míry stagnuje a je doprovázena někdy bolestivými úpravami kapacit. To také znamená, že se musíme vypořádat s transformačními procesy v klíčových odvětvích, jako je automobilový průmysl a energeticky náročná odvětví, jako je chemický průmysl.“ Kromě toho se zvyšuje globální nejistota a nebezpečí hospodářského propadu v důsledku protekcionismu, hrozících cel a vyrovnávacích tarifů a také geopolitických konfliktů.

V této souvislosti je pro společnost Dachser důležité dosáhnout růstu mimo Evropu. „Stále více se budeme soustředit na posílení naší přítomnosti v Americe a Asii a na propojení těchto trhů s naší jedinečnou konkurenční výhodou: naší evropskou sítí sběrné služby. Protože čím širší je naše globální působnost, tím vyšší je naše odolnost,“ uvádí Burkhard Eling.

Obrat skupiny Dachser:

Netto obrat v milionech eur 2024

(prozatimní)

2023 Meziroční změna 2024 versus 2023
Road Logistics 6 440 5 806 +10,9 %
European Logistics 4 785 4 426 +8,1 %
Food Logistics 1 655 1 380 +20,0 %
Air & Sea Logistics 1 587 1 300 +22,0 %
Skupina Dachser 8 027 7 106 +13,0 %

Rok 2024 společnosti Dachser v České republice

V České republice realizovala v roce 2024 společnost Dachser 1 milion 269 tisíc zásilek o celkové tonáži 847 tisíc. „V souladu s naší dlouhodobou strategií jsme v roce 2024 docílili organického růstu, a to navzdory zpomalení ekonomiky a náročným podmínkám na evropských trzích, které ovlivnily celé odvětví logistiky,“ říká Ing. Jan Pihar, generální ředitel Dachser Czech Republic a. s., a dodává, „za stabilním růstem stojí dlouhodobé vztahy se zákazníky i nové akvizice jak v oblasti sběrné služby, tak i v kontraktní logistice.

Dachser Czech Republic v minulém roce rozšířil svoje logistické kapacity – spustil provoz nového překládkového skladu na své největší české pobočce v Kladně. Díky investici do výstavby ve výši 300 milionů korun se pobočka rozrostla o 4.000 m2 překládkových ploch a přibylo i 1.360 m² nových kancelářských prostor v nejvyšším standardu. Společnost posilovala také v oblasti doručování bez lokálních emisí CO2. Na svoje trasy na první a poslední míli nasadila elektrická vozidla FUSO eCanter Next Generation a rozšířila tím svůj mix vozidel s alternativním pohonem na svých regionálních i dálkových trasách. I nadále zůstává důsledná konsolidace hlavním nástrojem pro efektivní přepravy a snížení uhlíkové stopy. Investice směřovaly i do vlastní fotovoltaické elektrárny a dobíjecí infrastruktury.

Společnost v loňském roce také uvolnila finanční prostředky pro neziskový sektor a podpořila projekt Světluška Nadace Českého rozhlasu, který se věnuje lidem se zrakovým hendikepem. Se Světluškou Dachser spolupracuje už desátým rokem a podporuje ji poskytováním svých logistických služeb.

Základní informace o společnosti Dachser Czech Republic a. s.

Dachser působí na trhu logistiky a zasilatelství již od roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb Dachser uzavřel s E.S.T. v roce 2006 smlouvu o joint venture, proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010. Společnost je dnes specialistou na mezinárodní sběrnou službu a charterové přepravy, poskytuje kontraktní logistiku a prostřednictvím své divize Dachser Air & Sea Logistics zabezpečuje i letecké a námořní přepravy a celní služby do celého světa. Dachser Czech Republic ve svých šesti pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové a v Praze) a čtyřech provozovnách (Břeclav, Letohrad, Frenštát pod Radhoštěm a Týniště nad Orlicí) v současné době zaměstnává více než 550 lidí. Společnost disponuje více než 80 tisíci paletovými místy pro skladování po celé České republice.

Základní informace o skupině Dachser

Rodinná společnost Dachser se sídlem v německém Kemptenu je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. Dachser poskytuje komplexní přepravní logistiku, skladování
a individuální zákaznické služby ve třech obchodních divizích: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics a Dachser Air & Sea Logistics. Nabídku doplňují další služby jako kontraktní logistika, konzultace a poradenství a specifická řešení přizpůsobená na míru jednotlivým odvětvím. Díky komplexní dopravní síti jak v Evropě, tak i v zámoří a informačním technologiím, které jsou plně integrovány do všech systémů, poskytuje Dachser inteligentní logistická řešení po celém světě. V současnosti zaměstnává přibližně 37 300 lidí ve 433 pobočkách a má vlastní zastoupení ve 43 zemích světa. Za rok 2024 zrealizoval přepravu 83,2 milionů zásilek o celkové tonáži 44,1 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2023 činil přibližně 7,1 miliard euro. Pro více informací navštivte www.dachser.cz

Padesátníci na trhu práce: jak se vyrovnat s předsudky a obstát v konkurenci mladších generací

Čeští padesátníci se na trhu práce setkávají s řadou překážek, a to i přes své bohaté zkušenosti a kvalifikaci. I když mnozí čelí předsudkům zaměstnavatelů, kteří je považují za pomalejší či nákladnější, odborníci se shodují, že starší pracovníci mají stále co nabídnout. Co mohou kandidáti 50+ udělat pro to, aby byli konkurenceschopní a jak jim mohou HR odborníci pomoci?

Stereotypy, které brání padesátníkům v kariérním vzestupu

Čeští padesátníci to na trhu práce nemají snadné. Navzdory zkušenostem a kvalifikaci často narážejí na předsudky zaměstnavatelů, kteří je považují za méně adaptabilní, pomalejší v osvojování nových technologií nebo příliš drahé. „Firmy přitom paradoxně volají po loajalitě, stabilitě a odbornosti – tedy po vlastnostech, které starší zaměstnanci přirozeně nabízejí,“ vysvětluje Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz. Přesto jsou pro pracovníky nad 50 let šance na uplatnění stále omezené. „Pro většinu firem je člověk kolem padesátky již starý a neperspektivní. Pro mě osobně je to naprosto nepochopitelné. Osobně vím, že jsem pracovně nikdy předtím nebyl v lepší kondici,“ uvádí Tomáš Vacek, zkušený podnikatel a partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz.

Mnoho firem stále preferuje mladší uchazeče s představou, že jsou flexibilnější, dynamičtější a lépe se přizpůsobí novým technologiím. „Myslím, že se brzy dostaneme do doby, kdy budou padesátníci braní jako třicátníci. A já se na to upřímně těším, rozhodně mají tito zaměstnanci co nabídnout,“ doplňuje Simona Zábržová, zakladatelka a CEO společnosti Soulmio, www.soulmio.com.

Co starší pracovníci skutečně přinášejí firmám

HR odborníci a recruiteři bohužel nejsou vždy v pozici, kdy by mohli starší kandidáty obhájit. Pokud firma odmítá padesátníky systémově, těžko to změní. Kvalitní HR odborníci si však uvědomují hodnotu zkušených pracovníků a snaží se spíše vyvracet předsudky ve firmách – například vyzdvihnout zkušenosti v řízení projektů, schopnost mentorovat mladší kolegy nebo fakt, že starší zaměstnanci méně často mění práci. Je však nutné si uvědomit, jak se společnost změnila. „Zatímco dříve se lidé v tomto věku pomalu chystali do důchodu, dnes jsou padesátníci v plné fyzické i duševní kondici, často na vrcholu kariéry. Mají před sebou ještě 15 let aktivního pracovního života, což je dostatek času na to, aby firmě přinesli stabilitu, zkušenosti a výsledky,“ upozorňuje Ondřej Tyleček.

Flexibilita a nové dovednosti jako cesta k úspěchu

Co tedy mohou kandidáti 50+ dělat, aby zůstali konkurenceschopní na trhu práce? Klíčová je flexibilita a nebát se učit novým věcem, zejména v oblasti rozvoje digitálních dovedností. Rekvalifikace může pomoci, ale často stačí ukázat, že mají otevřený přístup. Důležitý je také networking – mnoho lidí v tomto věku získává práci spíše přes kontakty než přes běžná výběrová řízení. „Dále je vhodné mít otevřený přístup k různým formám spolupráce. Například práci na částečný úvazek nebo projektové spolupráce,“ říká Simona Zábržová.

Výzvy pro ženy nad 50 let

Ženy to mají v tomto věku složitější než muži. Nižší mzdová očekávání u žen mohou paradoxně vést k tomu, že je zaměstnavatelé vnímají jako méně hodnotné kandidátky. Pokud si muž 50+ řekne o vysokou mzdu, může to budit dojem sebevědomí a odborné jistoty. Když si žena řekne o méně, může to naopak působit tak, že si svou hodnotou není jistá nebo že její zkušenosti nejsou tak cenné. Místo toho, aby byly ženy kvůli nižším požadavkům upřednostňovány, mohou být vnímány jako méně atraktivní pro klíčové nebo lépe placené pozice.

Změna strategie při dlouhé nezaměstnanosti

Pokud někdo hledá práci už dva roky bez úspěchu, je čas na změnu strategie. Může pomoci individuální konzultace s kariérním poradcem, změna pracovního oboru nebo odklon od zaměstnaneckého poměru směrem k freelancingu či podnikání. „Důležité je nezůstávat v pasivitě – dlouhá nezaměstnanost jen zvyšuje bariéry návratu,“ uzavírá Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz.

Osobnější a chytřejší – Zalando Asistent s rozšířenými možnostmi, které zákazníky inspirují

Praha, 3. dubna 2025 // Společnost Zalando přichází s aktualizací svého nástroje Zalando Asistent založeného na umělé inteligenci, jehož možnosti rozšířila o nový vzhled, pokročilejší personalizaci a lepší porozumění kontextu. Nově tak nabízí ještě relevantnější a bezproblémovější módní doporučení. Nástroj s podporou AI je v provozu od října 2024 přihlášeným zákazníkům v Česku a na všech 25 trzích v lokálních jazycích. Doposud jej využily více než 2 miliony zákazníků, kteří se nechali inspirovat a našli zboží, které se jim líbí. Aktualizovaný nástroj je k dispozici na webu i v aplikaci.

Nový vzhled & pocit

Díky novému vzhledu je interakce ještě atraktivnější a hladce se v ní snoubí styl s funkčností. Ať už zákazníci hledají inspiraci nebo konkrétní produkty, vylepšený vizuál asistenta zajišťuje lepší a příjemnější uživatelský zážitek. Barevnější a dynamičtější design aktualizovaného asistenta je v souladu s novou strategií positioningu značky Zalando.

Hlubší personalizace

Zalando Asistent je nově propojen s účty zákazníků, což mu umožňuje porozumět individuálním preferencím a historii nákupů. Tato hlubší úroveň personalizace umožňuje relevantnější a na míru šitá doporučení. Během pilotní fáze společnost zaznamenala 40% nárůst interakcí s vysokou hodnotou – např. lajk nebo přidání na kartu – což ukazuje, jak relevantní a personalizované návrhy zlepšují nákupní cestu a zvyšují spokojenost zákazníků.

Povědomí o kontextu

Dalším klíčovým pokrokem je povědomí o kontextu. Nástroj nyní dokáže rozpoznat, kde se zákazníci v rámci platformy Zalando nacházejí, a podle toho jim nabídnout přizpůsobené podněty ke konverzaci. Pokud si například zákazník prohlíží sekci s džínami a otevře Asistenta, ten to rozpozná pomocí výzev typu: „Vidím, že se zajímáte o Dámské džíny“ a nabídne relevantní dotazy, jako například: „Ukaž mi rozšířené džíny“. Tato úroveň kontextové inteligence usnadňuje zákazníkům najít přesně to, co potřebují.

O společnosti Zalando

Zalando je přední evropská platforma pro módu a životní styl, která byla založena v roce 2008 v Berlíně. Buduje celoevropský ekosystém pro elektronické obchodování s módou a životním stylem ve dvou směrech růstu: B2C a B2B. V oblasti B2C Zalando nabízí svým více než 50 milionům zákazníků na 25 trzích inspirativní, vysoce kvalitní nákupní zážitek módních a lifestylových produktů a poskytuje přístup k mnoha značkám na jednom místě. V oblasti B2B zpřístupňuje svou logistickou infrastrukturu, software a služby značkám a maloobchodníkům. Tímto způsobem je Zalando podporuje při řízení a růstu jejich podnikání, jednak na platformě, ale také mimo ni. Realizací své ekosystémové vize chce Zalando přinést pozitivní změny do odvětví módy a lifestylových produktů.

Hi-Fi elegance pro náročné posluchače: Nový Rotel DX-3 je zosobněním osobního luxusu v poslechu hudby

Praha, 3. dubna 2024: Minimalismus, design a špičkový zvuk – nový Rotel DX-3 je zařízením, které potěší oči i uši. Sluchátkový zesilovač v kompaktním industriálním provedení nabízí vše, co si náročný posluchač přeje: čistý, detailní zvuk, přesnost bez kompromisů a intuitivní ovládání pomocí elegantního dálkového ovladače z hliníku.

I v době streamovacích služeb a bezdrátových sluchátek se osobní poslech stává rituálem. A Rotel DX-3 je dokonalým nástrojem. Hodí se do pracovny, k designové aparatuře, zkrátka kamkoli, kde se chcete naplno ponořit do poslechu hudby – v náležitém stylu.

Proč potřebujete sluchátkový zesilovač? Kvalitní sluchátka tvoří jen polovinu zážitku. Aby hudba zněla opravdu tak jak má – s dynamikou, hloubkou a emocemi – je třeba pustit do sluchátek odpovídající signál. Zesilovač Rotel DX-3 dá vyniknout každému tónu, ať už posloucháte po dlouhém dni jazz při sklence vína, ambientní elektronickou hudbu nebo Beethovena. A co víc – DX-3 lze kromě sluchátek připojit také k aktivním reproduktorům nebo využít jako předzesilovač do vašeho domácího audio systému.

 

Uvnitř precizně zpracovaného šasi najdete dokonalý soulad komponent, které se řadí do odpovídající kategorie: špičkový DAC čip ESS Sabre, symetrickou konstrukci snižující šum na minimum nebo vlastní toroidní transformátor. Výsledkem je zvuk s autentickým projevem a perfektní kontrolou.

Dostupnost a cena

Rotel DX-3 bude na našem trhu dostupný u autorizovaných prodejců na konci května za koncovou doporučenou cenu 37 500 Kč.

O společnosti Rotel:
Rotel vyvíjí a vyrábí audio komponenty postavené na základě nejvyšších standardů kvality s mimořádným zvukem a výjimečnou hodnotou už více než šest desetiletí. Firma je vlastněna a řízena japonskou rodinou tradicí a odkazem šedesátileté inkocké značky podporující inovace. Dodává výrobky, které nesou hrdě logo Rotel a neustále rozšiřuje rodinu zákazníků, mezi které patří audiofilové, milovníci hudby, hudebníci, zvukoví mistři i věrní fanoušci. Více o značce a produktech: https://www.rotel.com/cs.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Rotel, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Rotel DX-3: Sluchátkový zesilovač pro náročné posluchače

Praha, 3. dubna 2024: Společnost Rotel představuje nový sluchátkový zesilovač DX-3 pro náročné posluchače a audiofily, kteří požadují nejvyšší kvalitu reprodukce, čistotu signálu, velký dynamický rozsah a flexibilitu připojení. Přístroj kombinuje v kompaktním a elegantním provedení vysoce výkonný sluchátkový zesilovač, předzesilovač a špičkový DAC převodník. Nejvyšší kvalitu zvuku podporuje plně symetrická architektura zesilovače.

Proč je sluchátkový zesilovač klíčovým prvkem Hi-Fi poslechu

Mnoho uživatelů si neuvědomuje, že kvalitní sluchátka k vysoce kvalitnímu poslechu nestačí. Bez výkonného sluchátkového zesilovače je zvuk plošší, má menší dynamiku a nižší kontrolu basových tónů. Sluchátkový zesilovač Rotel DX-3 zajišťuje přesné podání všech detailů nahrávky, minimalizuje zkreslení a díky napájení stíněným toroidním transformátorem a pokročilým filtračním obvodům zaručuje maximální kvalitu reprodukce.

Prémiový zvuk s přesností referenčního DA převodníku

Klíčovým prvkem zesilovače DX-3 je 8kanálový DAC převodník ESS Sabre ES9028PRO, který je proslulý svou precizností v převodu digitálního signálu na analogový. Zesilovač pracuje v plně symetrickém režimu, čímž zajišťuje maximální čistotu zvuku a přirozenou reprodukci prostoru. Podporuje širokou škálu digitálních vstupů včetně PC-USB (32-bit/384 kHz, DSD 4X), koaxiálního a optického vstupu (24-bit/192 kHz), bezdrátového připojení přes aptX™ HD Bluetooth i analogového připojení přes RCA vstup.

Konektivita pro sluchátka i aktivní reproduktory

Díky širokým možnostem připojení lze Rotel DX-3 využít nejen jako sluchátkový zesilovač, ale také jako samostatný DAC převodník nebo předzesilovač. Pro připojení sluchátek je k dispozici symetrický 4,4 mm a nesymetrický 6,35 mm jack, což umožňuje kompatibilitu s různými modely – od nízkoimpedančních až po vysoce impedanční referenční sluchátka. Uživatelé mohou volit mezi třemi úrovněmi zesílení – Low, Medium a High – což zajišťuje optimální výkon pro každý typ sluchátek.

Pro použití s externími audio systémy je DX-3 vybaven symetrickými XLR a RCA výstupy, což umožňuje přímé připojení k aktivním reproduktorům nebo externím zesilovačům. Tento flexibilní přístup dělá z DX-3 ideální zařízení nejen pro osobní poslech pomocí sluchátek, ale umožňuje využít jeho špičkových vlastností i v rámci komplexního audio systému.

Technická dokonalost a uživatelský komfort

DX-3 je konstruován s důrazem na minimalizaci šumu a přesné řízení hlasitosti. Díky plně diferenciálnímu analogovému regulátoru NJW1195A, který umožňuje hlasitost jemně krokovat po 0,5 dB, má uživatel plnou kontrolu nad reprodukcí. Díky barevnému displeji na předním panelu, který zobrazuje všechna klíčová nastavení a informace o přehrávaném signálu, je ovládání velmi intuitivní.

Přístroj je zpracován v elegantním industriálním designu odpovídajícímu nejvyšším standardům značky Rotel. Součástí balení je hliníkový dálkový ovladač, který poskytuje pohodlný přístup ke všem funkcím a nastavením bez nutnosti manuálního ovládání na přístroji.

Dostupnost a cena

Rotel DX-3 bude na našem dostupný trhu u autorizovaných prodejců na konci května za koncovou doporučenou cenu 37 500 Kč.

O společnosti Rotel:
Rotel vyvíjí a vyrábí audio komponenty postavené na základě nejvyšších standardů kvality s mimořádným zvukem a výjimečnou hodnotou už více než šest desetiletí. Firma je vlastněna a řízena japonskou rodinou tradicí a odkazem šedesátileté inkocké značky podporující inovace. Dodává výrobky, které nesou hrdě logo Rotel a neustále rozšiřuje rodinu zákazníků, mezi které patří audiofilové, milovníci hudby, hudebníci, zvukoví mistři i věrní fanoušci. Více o značce a produktech: https://www.rotel.com/cs.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Kino přichází domů: Společnost Sony rozšiřuje nabídku televizorů BRAVIA, abyste si doma mohli vychutnat ten nejautentičtější filmový zážitek

Přinášíme do vašich domovů záměr filmových tvůrců v podobě nádherného obrazu plného ohromujícího kontrastu a barev a podmanivého zvuku na televizorech s velkou i malou obrazovkou, které se dokonale hodí do každého diváckého prostředí

Společnost Sony Europe dnes představuje řadu televizorů BRAVIA pro rok 2025, která přináší ještě více možností, jak si doma vychutnat fascinující filmové světy a příběhy a ponořit se do úžasného obrazu a zvuku. Značka BRAVIA prošla v loňském roce proměnou a od té doby zastřešuje všechny produkty Sony pro domácí kino. Milovníci filmů tak nyní najdou vše, co potřebují, aby si mohli vychutnat svůj oblíbený obsah, na jednom místě. Nové modely BRAVIA 8 II, BRAVIA 5 a Bravia 3, které využívají technologie a funkce oceňované vlajkové lodi BRAVIA 9, přinášejí charakteristickou dokonalou filmovou kvalitu poháněnou nejmodernějším procesorem XR se AI systémem pro rozpoznávání scén[1]. Na výběr jsou obrazovky o velikosti až 98“ u nového modelu BRAVIA 5 po 43“ u modelu BRAVIA 3, které nadchnou jak ty nejnáročnější, tak i příležitostné diváky. Společnost Sony navíc představuje nové produkty pro systém domácího kina BRAVIA (sestava domácího kina, soundbar a volitelné reproduktory), které ukazují odhodlání Sony rozšířit řadu výrobků BRAVIA tak, aby pokrývala celé spektrum zařízení pro domácí zábavu.

Široké spektrum produktů společnosti Sony, jako jsou digitální filmové kamery, profesionální monitory a profesionální sluchátka, je hojně využíváno profesionály z oblasti filmové produkce. To společnosti přináší hluboké porozumění filmovému průmyslu, záměrům filmařů a tvůrců obsahu. Nová řada televizorů BRAVIA a soundbarů propojuje tvůrce s diváky a umožňuje, aby dokonalý filmový zážitek zazářil v pohodlí domova přesně tak, jak to filmaři zamýšleli.

BRAVIA 8 II

65palcový televizor BRAVIA 8 II: Elegantní QD-OLED design s naší dosud nejširší paletou barev

Koncept Slim One Slate modelu BRAVIA 8 II spojuje obrazovku a rámeček do jednolitého designu. Zadní část hliníkového stojanu není při pohledu ze strany vidět, takže se můžete soustředit na krásný a brilantní obraz. Kombinace proprietárního procesoru XR od společnosti Sony a nejnovější generace panelu QD-OLED společně umožňují reprodukovat vizi tvůrce s bezkonkurenční věrností. Technologie XR Triluminos Max™ zdokonaluje zobrazení přirozenějších barev při zachování živého jasu a zajišťuje, že se každá z miliard barev zobrazí přesně tak, jak má. Procesor XR navíc optimalizuje vysokou čistotu barev a široký barevný gamut panelu QD-OLED. Procesor XR je vybaven systémem rozpoznávání scén umělou inteligencí, který s bezchybnou přesností rozpoznává a analyzuje data a poté optimalizuje obraz pro maximální realističnost. Díky panelu s vysokou svítivostí a teplotnímu senzoru tento televizor s technologií XR Contrast Booster přesně řídí světlo pro precizní obraz plný hloubky a detailů. V oblasti ozvučení promění funkce Acoustic Surface Audio +™ každou část obrazovky ve výkonný reproduktor, který vyzařuje zvuk z toho správného místa, kde se scéna na obrazovce odehrává. Zvuk vás tak zcela obklopí a vytváří zážitek jako v kině. BRAVIA 8 II poskytuje dokonalou černou a vynikající kontrast díky technologii OLED pro ohromující obraz a autentický zážitek z domácího kina.

BRAVIA 5

98palcový televizor BRAVIA 5: Kontrast každé scény jako v kině.

BRAVIA 5 přináší mnohé z nejmodernějších technologií a funkcí špičkových modelů loňského roku do cenově dostupnějšího, ale přesto působivého audiovizuálního vybavení. LED diody jsou chytře řízeny systémem XR Backlight Master Drive, který sdílí svou základní technologii s profesionálními monitory Sony s přesným lokálním stmíváním pro ohromující kontrast a precizně zachycují světlo a stíny s detailní gradací, od jemného stínování obličeje až po výrazné světlé zóny. BRAVIA 5 bude v nabídce v pěti různých velikostech obrazovky od 98“ do 55“ a může se pyšnit několika prémiovými funkcemi, které otevírají dveře úžasnému obrazu a zvuku naplňujícímu místnost, díky nimž bude každý filmový večer nezapomenutelný.

BRAVIA 3

65palcový televizor BRAVIA 3: Obsah jako živý. Ve 4K.

BRAVIA 3 je skvělým výchozím bodem pro každého, kdo touží po výjimečných zážitcích ze sledování. Tento televizor je vybaven několika základními funkcemi, které z něj činí skvělého společníka pro vzrušující filmové večery – i staré oblíbené filmy v HD rozlišení převede díky procesoru 4K X1 a Triluminos Pro™ do nádherného 4K rozlišení v úžasných barvách. Kompatibilita s Dolby Atmos® a DTS:X® zase zajistí pohlcující zvuk. Základem je Google TV, která je vždy plná obsahu a snadno se používá. Televizor BRAVIA 3 je kompatibilní s funkcí PS Remote Play, takže je ideální do ložnice nebo dětského pokoje – po připojení k vysokorychlostnímu internetu vám umožní užívat si hry na PS5® a PS4™, zatímco ostatní používají hlavní televizor v obývacím pokoji ke sledování filmu.

Vaše oblíbené filmy a pořady podle původního záměru tvůrců

Ze studia na vaši obrazovku.

 

BRAVIA je vybavena režimem Studio Calibrated i, který reprodukuje kvalitu obrazu podle původních záměrů tvůrců filmového obsahu u vás doma. Režim Netflix Adaptive Calibrated Mode, režim SONY PICTURES CORE Calibrated Mode a režim Prime Video Calibrated Mode zajišťují, že jsou filmy a pořady reprodukovány tak, aby odpovídaly představám tvůrců, a poskytují zamýšlenou kvalitu obrazu dle každého studia.

Televizory BRAVIA i produkty domácího audia BRAVIA Theatre jsou kompatibilní s technologií IMAX® Enhanced[2], která je výsledkem spolupráce společností IMAX® a DTS. Tyto produkty prošly přísným certifikačním procesem, aby splňovaly standardy požadované pro poskytování bezkonkurenčního zážitku se SONY PICTURES CORE[3] a vybraných filmů na Disney+. Fanoušci si mohou vychutnat špičkovou kvalitu obrazu a zvuku na televizorech BRAVIA a domácích audio produktech BRAVIA Theatre s režimem IMAX Enhancedi, včetně zvuku IMAX Enhanced s DTS:X® dostupného na Disney+.

BRAVIA podporuje Dolby Vision®[4] i Dolby Atmos® pro neuvěřitelný jas, ostřejší kontrast, sytější barvy a pohlcující zvuk při oblíbené zábavě na Netflix, Disney+ a dalších streamovacích službách.

Bezproblémová integrace s produkty domácího audia BRAVIA Theatre

Televizory BRAVIA a produkty domácího audia BRAVIA Theatre fungují nejlépe společně.

Kombinací televizoru BRAVIA s domácím audio produktem BRAVIA Theatre si můžete vychutnat dokonalý zážitek a soustředit se na to nejdůležitější – úžasné filmy a pořady. Pro maximálně snadné používání můžete televizory BRAVIA a BRAVIA Theatre ovládat ze svého chytrého telefonu. Pomocí aplikace BRAVIA Connect můžete upravovat hlasitost a nastavení, a dokonce ovládat celou řadu nastavení vašeho systému bez nutnosti použití dálkového ovladače nebo menu na obrazovce. Případně je možné ovládat funkce, jako je zvukové pole a hlasitost, pouze pomocí dálkového ovladače televizoru. Díky integrovanému uživatelskému rozhraní se nastavení zvuku soundbaru automaticky zobrazí v nabídce rychlého nastavení BRAVIA Quick Settings.

BRAVIA a životní prostředí

Nižší spotřeba energie:

  • BRAVIA 5 využívá patentované zpracování signálu společnosti Sony, které maximalizuje vlastnosti panelu, automaticky optimalizuje jas pro každou scénu a zároveň dosahuje vysokého jasu a nízké spotřeby energie.
  • Eco Dashboard 2 umožňuje snadno měnit nastavení spotřeby energie, a to jednotlivě nebo najednou. V nástroji Eco Dashboard 2 máte vše pohodlně na jednom místě a můžete dokonce sledovat spotřebu energie pro dosažení optimální účinnosti.

Použití recyklovaných materiálů:

Na výrobu různých součástí, jako je například ozvučnice nebo rámečky, jsou použity recyklované materiály včetně oceli, hliníku a originálního materiálu SORPLASTM od společnosti Sony[5].

Klikněte zde pro více informací o společnosti BRAVIA a udržitelnosti

BRAVIA a přístupnost

Možnosti asistence:

Funkce Talkback screen reader umožňuje ověřit seznam programů a nastavit televizor, aniž byste se museli dívat na obrazovku. Hlasitost a rychlost hlasu funkce Talkback lze přizpůsobit. Kromě toho můžete z aplikace BRAVIA Connect, která čtečku obrazovky rovněž podporuje, ovládat nejen televizor, ale také soundbar nebo systém BRAVIA Theatre. Navíc hmatové body na terminálech HDMI a S-Centeri televizoru BRAVIA odpovídají těm, které se nacházejí na produktech BRAVIA Theatre, aby se zjednodušil proces vyhledávání a připojování portů pro hladké nastavení.

Hlasové příkazy lze použít k ovládání televizoru BRAVIA, například k zapnutí/vypnutí a nastavení hlasitosti. Televizory BRAVIA jsou také vybaveny zkrácenými příkazy, které umožňují rychlé a snadné zapnutí/vypnutí přístupných funkcí. To umožňuje bez stresu používat stejný televizor jak těm, kteří je využívají, tak těm, kteří je nevyužívají.

Klikněte zde pro více informací o společnosti BRAVIA a dostupnosti

Novinky v televizorech BRAVIA – klíčové specifikace

BRAVIA 8 II BRAVIA 5 BRAVIA 3
Obrazovka QD-OLED Mini LED LED
Velikost obrazovky (palce) 65, 55 98, 85, 75, 65, 55 85, 75, 65, 55, 50, 43
Klíčové vlastnosti Obraz: XR Processor, XR Triluminos Max™, XR Contrast Booster 25, XR Clear Image, XR OLED Motion, 4K 120

Zvuk: Voice Zoom 3™, Acoustic Surface Audio+™

Uživatelská zkušenost: Google TV, Ambient Optimization Pro[6], Game Menu 2[7], PS Remote Play, Eco Dashboard 2

Obraz: XR Processor, XR Backlight Master Drive, XR Contrast Booster 10, XR Clear Image, XR Triluminos Pro™, XR Motion Clarity, 4K 120

Zvuk: Voice Zoom 3™, Acoustic Multi-Audio

Uživatelská zkušenost: Google TV, Ambient Optimization Provi, Game Menu 2vii, PS Remote Play, Eco Dashboard 2

Obraz: 4K Processor X1, Triluminos Pro™ 4K X-Reality PRO

Uživatelská zkušenost: Game Menu, PS Remote Play, Eco Dashboard 2, Google TV, Ambient Optimization

Cinematické funkce Studio Calibrated, SONY PICTURES CORE, Dolby Vision® / Atmos ®, IMAX® Enhanced, DTS:X® Studio Calibrated, SONY PICTURES CORE, Dolby Vision® / Atmos ®, IMAX® Enhanced, DTS:X® SONY PICTURES CORE, Dolby Atmos®, DTS:X®,
Design Štíhlý design One Slate s hladkým okrajem One Slate design[8] Zapuštěný povrch
Dostupnost Od června 2025 Od června 2025 Od května 2025
doporučená maloobchodní cena výrobce 65”: 73 999 Kč

55”: 56 999 Kč

98”: 129 999 Kč

85”: 66 999 Kč

75”: 49 999 Kč

65”: 41 999 Kč

55”: 35 999 Kč

85”: 54 999 Kč

75”: 36 999 Kč

65”: 29 999 Kč

55”: 21 999 Kč

50”: 18 999 Kč

43”: 16 999 Kč

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

 

  1. K dispozici u modelů televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025.
  2. Kompatibilita se liší podle modelu.
  3. Podmínky společnosti SONY PICTURES CORE naleznete zde: https://www.sony.cz/electronics/sony-pictures-core.
  4. K dispozici u modelů televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025. Informace o kompatibilitě konkrétních modelů naleznete na webových stránkách společnosti Sony.
  5. Plasty celkem včetně SORPLAS: cca 17 % (55“ BRAVIA 8Ⅱ), ocel: cca 5 % (55“ BRAVIA 5), hliník: cca 11 % (55“ BRAVIA 5).
  6. Vyžaduje kameru BRAVIA Cam, která se prodává samostatně.
  7. Záleží na regionu.
  8. Není k dispozici 98“u modelu.

 

Kino přichází domů: Společnost Sony představuje nové produkty BRAVIA Theatre pro domácí audio pro dokonalejší zážitek z domácího kina

Filmy a pořady znějí přesně podle představ tvůrců díky novému soundbaru, systému domácího kina s prostorovým zvukem, zadním reproduktorům a subwooferu

Společnost Sony dnes představila modelovou řadu domácích audio produktů BRAVIA Theatre pro rok 2025, které byly pečlivě navrženy tak, aby přinesly co nejlepší zážitek z filmu díky pohlcujícímu prostorovému zvuku. Ten je dokonale přizpůsoben sestavě domácího kina. Nová řada BRAVIA Theatre reaguje na rozdíly mezi prostředím kina a domácího sledování. Kina využívají množství reproduktorů umístěných na stropě a stěnách, které vytvářejí pohlcující prostorové zvukové pole. S BRAVIA Theatre si můžete zvukový zážitek srovnatelný s kinem vychutnat i u sebe doma. Nová řada zahrnuje BRAVIA Theatre Bar 6 (3.1.2kanálový soundbar s bezdrátovým subwooferem) a BRAVIA Theatre System 6 (5.1kanálový systém domácího kina), které poskytují samostatný pohlcující filmový zvuk. BRAVIA Theatre Rear 8 (zadní reproduktory) a BRAVIA Theatre Sub 7 (subwoofer) navíc poskytují po připojení ke kompatibilnímu soundbaru[1], jako je BRAVIA Theatre Bar 9, širokou škálu možností, které zajistí ještě dokonalejší filmový zážitek v prostředí domova. Tyto čtyři nové produkty BRAVIA Theatre realizují záměry tvůrců filmového průmyslu a přinášejí do obývacích pokojů autentické ozvučení jako v kině. Kromě toho představuje společnost Sony také nové televizory BRAVIA. Nadále tím naplňuje svou vizi a rozšiřuje portfolio produktů BRAVIA tak, aby pokrývalo celé spektrum zařízení pro domácí zábavu.

Široká škála produktů společnosti Sony, jako jsou digitální filmové kamery a profesionální monitory, je hojně využívána profesionály z oblasti filmové produkce. To společnosti přináší hluboké porozumění filmovému průmyslu a záměrům filmařů a tvůrců obsahu. Nová řada televizorů a soundbarů BRAVIA propojuje tvůrce s diváky a umožňuje, aby dokonalý filmový zážitek zazářil v pohodlí domova tak, jak to filmaři zamýšleli.

BRAVIA Theatre Bar 6

BRAVIA Theatre Bar 6: Prostorový cinematický zvuk Dolby Atmos® s výkonným subwooferem.

BRAVIA Theatre Bar 6 je 3.1.2kanálový soundbar, který nabízí pohlcující prostorový zvuk a čisté dialogy. Nechybí ani bezdrátový subwoofer, který zajišťuje vyvážený zvuk basů. Dolby Atmos® / DTS:X® přináší výkonný, filmový prostorový zvuk. Kromě toho propůjčují technologie Vertical Surround Engine a S-Force PRO Front Surround od společnosti Sony realističtější, vícerozměrný zvuk také dalším formátům. Díky jedinečné upmixer technologii společnosti Sony si můžete vychutnat trojrozměrný prostorový zvuk nejen při sledování obsahu v prostorovém formátu, ale také u stereofonního obsahu. O čisté dialogy a přesný zvukový obraz se stará speciální středový reproduktor, který zajišťuje křišťálově čistou reprodukci hlasu každé scény. Pokud propojíte zařízení BRAVIA Theatre Bar 6 s kompatibilním televizorem BRAVIA[2], technologie Sony Voice Zoom 3™, která využívá strojové učení založené na umělé inteligenci, rozpozná lidské hlasy a zesílí nebo sníží jejich hlasitost, takže i tiché dialogy zní hlasitě a čistě.

BRAVIA Theatre System 6

BRAVIA Theatre System 6: 1000W prostorový zvuk Dolby Atmos®, který otřese místností.

BRAVIA Theatre System 6 je 5.1kanálový 1000W výkonný zvukový systém se subwooferem, který poskytuje hlubší, bohatší a vyvážený zvuk a dodává zvuku hloubku, čistotu a mohutnost. Podpora Dolby Atmos a DTS:X zase zajistí pohlcující vícesměrový zvukový prostor. Model je vybaven technologiemi Vertical Surround Engine a S-Force PRO Front Surround, které vdechnou filmům život přesně podle původních záměrů jejich tvůrců. Technologie dokážou propůjčit realističtější, vícesměrový zvuk také dalším formátům. Stejně jako BRAVIA Theatre Bar 6 se i tento systém domácího kina může pochlubit funkcí Voice Zoom 3™[3], která využívá algoritmy řízené umělou inteligencí a zajišťuje, aby byl hlasitý a čistý i zvuk řeči. Funkce Multi Stereo umožňuje replikovat stereofonní zvuk z levé/pravé strany a posílat ho dopředu/dozadu pro posílení zvuku ve více směrech. Zvuk vás obklopí ještě lepším způsobem.

BRAVIA Theatre Rear 8 and BRAVIA Theatre Sub 7

BRAVIA Theatre Sub 7: Zdokonaluje hluboké basy.

BRAVIA Theatre Rear 8: Vylepšení prostorového zvuku.

BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 jsou volitelné reproduktory, které mohou vylepšit vaši současnou sestavu domácího kina. Zvuk kina můžete obohatit připojením bezdrátového reproduktoru BRAVIA Theatre Rear 8 ke kompatibilnímu soundbaru a vytvořit tak vylepšený 360stupňový prostorový zvuk, který je optimalizován pro konkrétní domácí prostředí pomocí jedinečné technologie 360 Spatial Sound Mapping od společnosti Sony. BRAVIA Theatre Sub 7 doplní extra nízké tóny, abyste nejen slyšeli, ale také cítili akční dění na obrazovce. Tenký a kompaktní design BRAVIA Theatre Sub 7 umožňuje instalaciiv ve dvou různých polohách. Volitelné reproduktory se mohou pochlubit vysoce kvalitním designem, který vizuálně ladí s různými interiéry.

Bezproblémová integrace s televizory BRAVIA

Televizory BRAVIA a produkty domácího audia BRAVIA Theatre nejlépe fungují společně.

Díky kombinaci televizoru BRAVIA s produktem domácího audia BRAVIA Theatre si můžete vychutnat dokonalý zážitek a soustředit se na to nejdůležitější – úžasné filmy a pořady. Pro maximálně snadné používání můžete televizory BRAVIA a BRAVIA Theatre ovládat ze svého chytrého telefonu. Pomocí aplikace BRAVIA Connect můžete upravovat hlasitost a nastavení, a to i bez použití dálkového ovladače nebo nabídky na obrazovce. Televizory BRAVIA a audio systémy BRAVIA Theatre můžete ovládat najednou, aniž byste museli měnit dálkové ovladače. Také funkce, jako je zvukové pole a hlasitost, je možné ovládat pomocí dálkového ovladače televizoru. Díky integrovanému uživatelskému rozhraní se nastavení zvuku soundbaru automaticky zobrazí v nabídce rychlého nastavení BRAVIA.

Produkty domácího audia BRAVIA Theatre a životní prostředí

Snížení spotřeby primárních plastů:

Společnost Sony si vytyčila plán ochrany životního prostředí nazvaný Road to Zero, jehož cílem je do roku 2050 dosáhnout nulového dopadu na životní prostředí prostřednictvím obchodních činností a životních cyklů výrobků. K naplnění této vize přispívají produkty domácího audia BRAVIA Theatre, které omezují množství užitých plastových obalů[4]. Tkanina[5] použitá v produktech BRAVIA Theatre home audio je vyrobena z recyklovaných PET lahví[6]. Materiál byl pečlivě vybrán s ohledem na optimální kvalitu zvuku, design, strukturu a barvu.

Domácí audio produkty BRAVIA Theatre a jejich přístupnost

Zrakově postiženým pomáhá s nastavením domácích audio produktů BRAVIA Theatre. Jedná se o vyvýšený čtvercový rámeček na obalu, který označuje QR kód[7] pro aplikaci BRAVIA Connect[8] nabízející podporu funkcí pro čtení obrazovky. Hmatové tečky na jednotkách BRAVIA Theatre Bar 6 a BRAVIA Theatre System 6 označují terminál eARC HDMI pro připojení k televizoru.

Nově představené produkty BRAVIA Theatre pro domácí audio – klíčové specifikace

Soundbar/systém domácího kina

BRAVIA Theatre Bar 6 BRAVIA Theatre System 6
Typ Soundbar, Subwoofer Systém domácího kina
Sestava reproduktorů 3.1.2ch

Reproduktory: Sloupový reproduktor (LR/Centre/Up-firing) a subwoofer.

5.1ch

Reproduktory: Sloupové reproduktory (LR/Centre/Tweeters), zadní reproduktory (s výškovými reproduktory) a subwoofer,

Výstupní výkon (celkem) 350 W 1000 W
Klíčové vlastnosti Dolby Atmos®, DTS:X®, Up-firing Speaker, Vertical Surround Engine/ S-Force PRO Front Surround, unikátní upmixer Sony, Voice Zoom 3™iii Dolby Atmos®, DTS:X®, Vertical Surround Engine) / S-Force PRO Front Surround, unikátní upmixer Sony, Multi Stereo, Voice Zoom 3™iii
Aplikace BRAVIA Connect BRAVIA Connect
Dostupnost Od začátku dubna 2025 Od 8. dubna 2025
Doporučená maloobchodní cena 11 999 Kč 13 999 Kč

Volitelné reproduktory

BRAVIA Theatre Rear 8 BRAVIA Theatre Sub 7
Typ Zadní reproduktory Subwoofer
Sestava reproduktorů 2ch (L+R) 1ch
Výstupní výkon (celkem) 100 W 100 W
Klíčové vlastnosti 360 Spatial Sound Mapping[9], nízkofrekvenční i výškový reproduktor, bezdrátové připojení Separated notch edge, dvě různé možnosti umístění, bezdrátová konektivita
Dostupnost Od začátku června 2025 Od konce května 2025
Doporučená maloobchodní cena 8 999 Kč 7 999 Kč

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 nejsou kompatibilní s BRAVIA Theatre Bar 6 ani BRAVIA Theatre System 6. Informace o kompatibilitě volitelných reproduktorů naleznete na adrese https://www.sony.net/comp-home/.
  2. Modely televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025.
  3. K dispozici s modely televizorů BRAVIA 8 II a BRAVIA 5 2025.
  4. Použití recyklovaného papíru pro balení:BRAVIA Theatre Bar 6 / System 6 / Rear 8 / Sub 7: přibližně 75 % a více
  5. Poměr využití recyklované tkaniny: BRAVIA Theatre Rear 8 / Sub 7: přibližně 95 %.
  6. Polyethylentereftalát.
  7. QR Code je registrovaná ochranná známka společnosti DENSO WAVE INCORPORATED v Japonsku a v dalších zemích/oblastech.
  8. Je nutná aktualizace mobilní aplikace na nejnovější verzi. Mohou se vyskytnout případy, kdy voiceover nepřečte obsah správně kvůli určitým funkcím nebo prvkům na obrazovce. U modelů BRAVIA Theatre Rear 8 a BRAVIA Theatre Sub 7 přesměruje QR kód na nápovědu.
  9. Tato funkce vyžaduje kompatibilní soundbar.

Steel Seed vyjde s DLSS 4, možnosti technologie ukazují nová videa z populárních her Cyberpunk 2077 a FragPunk

Podpora DLSS se rozšiřuje i tento týden do nových her:

  • Steel Seed od společnosti ESDigital Games je stealthová akce odehrávající se v temném sci-fi světě, kde lidstvo stojí na pokraji vyhynutí. Vychází 22. dubna a hráči s GeForce RTX řady 50 si užijí nejnovější funkci DLSS Multi Frame Generation. Majitelé GeForce RTX řady 40 mohou znásobit výkon pomocí DLSS Frame Generation a na všech generacích GeForce RTX lze aktivovat DLSS Super Resolution. Poslední zmíněnou funkci najdeme i v demu na Steamu, které je dostupné zde.
  • STORROR Parkour Pro: Nový multiplayerový parkourový počin od herního studia Hole in the Sleeve včera vstoupil do režimu předběžného přístupu. Hráči s kartami GeForce RTX mohou aktivovat řadu RTX technologií, včetně DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution využívající nejnovější transformer AI model. A pokud je výkon GPU dostatečný, mohou si hráči vylepšit kvalitu zobrazení prostřednictvím hardwarově akcelerovaného ray tracingového osvětlení Lumen a NVIDIA DLAA.
  • Nová videa z Cyberpunk 2077 a FragPunk: DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation a nejnovější DLSS modely jsou k dispozici ve hrách Cyberpunk 2077 a FragPunk. Na GeForce RTX řady 50 lze s využitím celého spektra funkcí DLSS4 znásobit snímkovou frekvenci až 9x. Možnosti DLSS ukazují nová videa zde a zde.

Blog s detaily: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/steel-seed-dlss-4-multi-frame-gen

Notebooky s GeForce RTX řady 50 a novinky pro tvůrce obsahu

Tento týden vychází také nový blog „In the NVIDIA Studio“, který se tentokrát věnuje zajímavým aktualizacím aplikací Adobe Premiere Pro (beta) a Adobe Media Encoder včetně podpory formátu barev 4:2:2.

Kromě toho se na trh dostávají notebooky s NVIDIA GeForce RTX 5090 a 5080, které dokáží právě tento formát akcelerovat. Vedle toho samozřejmě umožňují také akcelerovat pokročilé AI funkce usnadňující tvorbu obsahu nebo nabízející využití generativní AI během tvůrčího procesu.

SledovaniTV potěší v dubnu děti i filmové nadšence promokanály Cartoon Network a Film+

V dubnu si na své přijdou malí i velcí diváci. SledovaniTV totiž v rámci pravidelných promokanálů zpřístupní populární dětskou stanici Cartoon Network a filmový kanál Film+ pro všechny uživatele.

Brno, 1. dubna – Po celý duben budou mít uživatelé SledovaniTV přístup ke dvěma atraktivním promokanálům. Cartoon Network potěší především děti a dospívající se zálibou v akčních animácích, zatímco Film+ nabídne filmovým fanouškům široký výběr titulů od osvědčených klasik až po moderní filmové hity.

Cartoon Network přináší oblíbené pořady jako Gumballův úžasný svět, Totální Dramarama nebo Mladí Titáni do toho!, plné humoru a dobrodružných příběhů.

Naopak Film+ potěší dospělé i náročnější publikum. Tento kanál je zaměřen na evropskou i světovou kinematografii a nabízí žánrově pestrý výběr – od dramat přes thrillery až po komedie. Dubnové vysílání nabídne například oceňovaná díla jako Pojedeme k moři, Revenant Zmrtvýchvstání nebo akční jízdu Vyměřený čas.

Duben bude u nás ve znamení animáků a filmových večerů. Cartoon Network zaručeně rozesměje děti i teenagery, zatímco Film+ nabídne kvalitní snímky pro večerní pohodu. Jsme rádi, že mohou naši uživatelé tyto atraktivní kanály poznat v rámci svého běžného předplatného,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 190 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.

 

​​Čím konkrétnější představa o autě, tím menší šance najít jej v Česku. Zákaznici proto stále častěji objednávají přes internet vozy ze zahraničí

  • Na lokálním trhu je omezená nabídka zajímavých a kvalitních vozů
  • Mnohonásobně širší sortiment mají prodejci napojení na celoevropskou nabídku
  • Například elektromobilů Carvago nabízí dokonce 30x víc než celý český trh

PRAHA, Česká republika, 2. dubna 2025 – Při koupi nového vozu si zákazník snadno nakonfiguruje výbavu přesně podle svých představ. Výběr ojetého vozu s požadovanými parametry však limituje omezená nabídka lokálních prodejců, ať už se jedná o motorizace, nájezd nebo specifické prvky výbavy. Ze srovnání aktuální nabídky ojetých automobilů vyplývá, že výrazně širší výběr najdou zájemci v zahraničí. Potvrzují to data společnosti Carvago, největší online platformy pro nákup a výkup ojetých vozů.

Propastný rozdíl v možnostech výběru ojetého automobilu je zřejmý z rozdílu počtu vozů v lokální nabídce v České republice oproti nabídce na Carvago. Pokud hledá zákazník například BMW řady 5, v českých bazarech najde 825 vozů, zatímco na Carvago může vybírat celkem ze 7143 automobilů této modelové řady. V případě konkrétnější představy a hledání přesného typu karoserie a motorizace má pak zákazník na lokálním trhu možnosti ještě výrazně menší. Například BMW 540d Touring xDrive je zde dispozici v 38 kusech, kdežto Carvago jich nabízí k prodeji 290. Pokud by chtěl zájemce tento vůz navíc v oblíbené černé barvě a s výbavou obsahující ventilovaná sedadla a tažné zařízení, nenajde v místní nabídce ani jeden kus, ale na Carvago může stále vybírat ze 47 možností.*

Podobná situace se týká dokonce i některých modelů nejrozšířenější značky Škoda. Největší inzertní server aktuálně nabízí například 79 vozů Škoda Kodiaq s motorem 1.5 TSI, na Carvago jich je k dispozici 976. Při požadavku na automatickou převodovku DSG se pak tento poměr mění na 61 ku 848 ve prospěch Carvago.*

„Naším cílem je, aby zákazníci nemuseli ze svých představ slevovat,“ říká zakladatel Carvago Jakub Šulta. „Proto jim nabízíme nejširší možný výběr ojetých vozů napříč celou Evropou. Na Carvago si každý může vybrat vůz přesně podle svých přání a požadavků.“

Zvlášť markantní je rozdíl u elektromobilů, Carvago se svými více než 90 000 vozy překonává lokální nabídku (3019 vozů) třicetkrát.* I díky tomu Carvago v loňském roce zaznamenalo 100% meziroční nárůst prodejů elektromobilů, které již tvoří 10 % celkových prodejů. S rostoucí domácí i veřejnou dobíjecí infrastrukturou společnost očekává další posilování tohoto trendu.

Česko versus Carvago: Srovnání nabídky*

Typ/kategorie vozu Ks ČR Ks Carvago Násobek
Elektromobily 3 019 90 463 30×
Vozy s odpočtem DPH 48 346 753 130 15,6×
Vozy s pohonem všech kol 23 009 211 675 9,2×
SUV 24 750 386 664 15,6×
SUV s pohonem všech kol 12 302 126 992 10,3×
Audi celkově 3 505 73 934 21,1×
BMW celkově 5 180 71 169 13,7×
Mercedes-Benz celkově 4 098 71 799 17,5×
Vozy do 5 let a 50 000 km 35 775 738 023 20,6×

Každý vůz prodávaný přes Carvago prochází detailní technickou kontrolou CarAudit, která zahrnuje až 270 kontrolních bodů. Důsledné prověřování odhalí skryté závady zhruba u čtvrtiny prověřovaných aut. CarAudit je jedním ze stavebních kamenů iniciativy Carvago za bezpečný nákup, která dokazuje, že i pořízení ojetého vozu může být příjemnou a bezrizikovou zkušeností. Iniciativa dále zahrnuje vyřízení všech formalit, předprodejní přípravu, doručení vozu až před dům a šestiměsíční záruku včetně možnosti vůz do 14 dnů od převzetí vrátit.

O společnosti Carvago

Carvago je největší online platforma pro nákup a výkup ojetých automobilů v Evropě. Klade za cíl digitalizovat trh s ojetými vozy a nabídnout zákazníkům cenově dostupnou, transparentní a snadno použitelnou službu. Je součástí mezinárodní investiční skupiny EAG s centrálou v České republice.

*Data platná v době přípravy tiskové zprávy v březnu 2025. Nabídka na lokálním trhu i na Carvago se neustále mění.

Poznámka pro redakce: Vedle vlastních prodejních statistik disponuje Carvago rovněž zajímavými daty o trhu ojetých vozidel ze všech zemí, v nichž působí. V případě zájmu pro vás rádi vyhledáme data nebo zpracujeme analýzu podle vašich konkrétních potřeb.

 

Exit mobile version