Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Zlín, 8. dubna 2025 – Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.

Více než slevy – nákupní zážitek, na který se těší tisíce lidí

Dny Marianne představují mnohem víc než běžnou slevovou akci. Jejich síla spočívá v mimořádně širokém záběru a schopnosti spojit různé segmenty trhu pod jednu nákupní událost. Do akce se každoročně zapojují tisíce obchodů napříč módou, elektronikou, kosmetikou i bytovými doplňky. Díky kombinaci tištěných i digitálních kuponů je celý proces nákupu pro zákazníky maximálně pohodlný a snadno dostupný. Fenomén Dnů Marianne si navíc získal tak silnou pozici, že inspiruje i řadu dalších obchodníků – mnozí nabízejí vlastní slevy i bez oficiální účasti v této speciální akci.

Češi milují slevy a umí si na ně počkat

V době rostoucích cen a proměnlivé ekonomické situace se spotřebitelé stále více zaměřují na výhodné nabídky. Vyhledávají strategické nákupní příležitosti, kdy jsou ochotni odložit větší investice do elektroniky či domácích spotřebičů právě na období výrazných slev. To potvrzuje i vývoj, který v průběhu Dnů Marianne sleduje DATART: „Během Dnů Marianne pravidelně pozorujeme zvýšený zájem o velké domácí spotřebiče, jako jsou pračky, televize nebo energeticky úsporné modely, které přinášejí dlouhodobé úspory. Roste ale i poptávka po menší elektronice – od rychlovarných konvic přes vysavače až po chytré telefony a jejich příslušenství,“ říká Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace DATART. Začátek formulářeKonec formuláře

Zákazníci jsou chytřejší a informovanější

Jedním z výrazných trendů posledních let je rostoucí informovanost spotřebitelů. Češi se více než kdy dříve zajímají o parametry produktů, vyhledávají odborné recenze a srovnávají nabídky. Slevy už pro ně nejsou jen momentálním impulsem, ale stávají se strategickou možností, jak získat kvalitní výrobky za nižší cenu. Lenka Mastešová k tomu dodává: „Dny Marianne každoročně patří mezi významné nákupní akce, která oslovuje různé skupiny spotřebitelů. Jsou zcela jistě velkým lákadlem i u nás v DATARTu. Zákazníci vědí, že mohou očekávat nejen širokou škálu slev, ale i kvalitní služby, poradenství a záruku výhodného nákupu. Během této akce tradičně zaznamenáváme zvýšenou návštěvnost jak kamenných prodejen, tak našeho e-shopu,“ upřesňuje.

www.datart.cz

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a má více než 150 prodejen na českém trhu, více než tisíc elektrospecialistů a síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2024 v kategorii elektro a pětinásobným držitelem titulu Nejdůvěryhodnější značka roku.

 

„Nejsem robot“: fiktivní CAPTCHA testy slouží k šíření malwaru, varuje HP

Hlavní body zprávy

  • Společnost HP představila novou zprávu HP Threat Insights Report, která upozorňuje na reálné hrozby odhalené týmem HP Wolf Security.
  • Zpráva upozorňuje na vzestup falešných CAPTCHA testů, jejichž účelem je přimět uživatele ke spuštění malwaru.
  • Mezi další hrozby patří zneužití Python skriptů k instalaci malwaru nebo malware umožňující vzdálený přístup k webkameře a mikrofonu uživatele.

Praha, 8. dubna 2025 – Společnost HP Inc. zveřejnila nový HP Threat Insights Report, který upozorňuje na rostoucí využívání falešných ověřovacích testů CAPTCHA, pomocí nichž útočníci přimějí uživatele k nechtěné infekci zařízení. Tyto kampaně staví na rostoucím zvyku uživatelů absolvovat složitější ověřovací procesy – trend, který HP označuje jako „klikací tolerance“.

Na základě analýzy reálných kybernetických útoků pomáhá zpráva HP Threat Insights Report organizacím sledovat nejnovější techniky, které kyberzločinci používají k obcházení detekce a průnikům do PC. Analýza dat z milionů koncových zařízení s HP Wolf Security odhalila tyto klíčové kampaně:

  • CAPTCHA Me If You Can: Vzhledem k tomu, že roboti čím dál častěji obejdou klasické CAPTCHA testy, stává se ověřování složitější – a uživatelé si zvykají překonávat různé překážky, aby dokázali, že nejsou roboti. Výzkumníci HP odhalili několik kampaní, ve kterých kyberzločinci nastražili falešné CAPTCHA testy. Návštěvníci byli přesměrováni na stránky ovládané útočníky a vyzváni k absolvování smyšlených ověřovacích kroků. Nakonec byli přivedeni ke spuštění škodlivého PowerShell skriptu, který nainstaloval trojský kůň Lumma Stealer (RAT), tedy malware umožňující vzdálený přístup k zařízení.
  • Úplný přístup k webkameře a mikrofonu obětí: V jiné kampani šířili útočníci open source trojský kůň XenoRAT, který umožňuje sledování pomocí kamery a mikrofonu. Pomocí sociálního inženýrství přiměli uživatele k povolení maker v dokumentech Word a Excel, což jim otevřelo možnost ovládat zařízení, krást data a zaznamenávat stisk kláves. Ukazuje se tak, že i soubory Office stále představují riziko z hlediska šíření malwaru.
  • Python skripty a SVG smuggling: Další zajímavá kampaň ukazuje, jak útočníci doručovali škodlivý JavaScript uvnitř SVG (Scalable Vector Graphic) souborů, aby obešli detekci. Tyto soubory se v prohlížeči automaticky otevírají a spustí vložený kód, který aktivuje sedm škodlivých komponent – včetně RATů a infostealerů – což útočníkům poskytuje více způsobů, jak útok finančně využít. Součástí řetězce infekce bylo i použití skrytých Python skriptů k instalaci malwaru. Popularita Pythonu, podpořená rostoucím zájmem o AI a datovou vědu, z něj dělá atraktivní jazyk pro tvorbu škodlivých kódů, protože jeho interpret je široce rozšířen.

„Všechny tyto kampaně mají společné využívání technik obfuskace a metod, které znesnadňují jejich analýzu a tím oddalují jejich odhalení. I jednoduché, ale účinné způsoby zakrývání škodlivého kódu mohou výrazně zpomalit reakci bezpečnostních týmů a ztížit zastavení útoku. Útočníci například používají přímé systémové volání, čímž komplikují detekci pomocí bezpečnostních nástrojů a získávají více času k nepozorovanému průniku.“

HP Wolf Security dokáže izolovat hrozby, které uniknou běžné detekci na PC, a přitom umožní malware bezpečně spustit v chráněném prostředí. Díky tomu má HP detailní přehled o nejnovějších technikách kyberzločinců. Zpráva, která vychází z dat za čtvrté čtvrtletí 2024 ukazuje, jak kyberzločinci rozšiřují škálu metod, jimiž obcházejí bezpečnostní nástroje založené na detekci:

  • Alespoň 11 % e-mailových hrozeb identifikovaných pomocí HP Sure Click obešlo jeden nebo více skenerů e-mailových bran.
  • Nejčastějším typem doručení malwaru byly spustitelné soubory (43 %), následované archivními soubory (32 %).

Dr. Ian Pratt, šéf bezpečnosti osobních systémů HP Inc., k tomu říká: „Vícestupňové ověřování se stalo normou, což zvyšuje naši ‚klikací toleranci‘. Výzkum ukazuje, že uživatelé jsou ochotni projít několika kroky infekčního řetězce, což odhaluje slabiny v osvětě o kyberbezpečnosti. Organizace vedou závod ve zbrojení s útočníky – a umělá inteligence ho jen zrychlí. Aby mohly čelit stále nepředvídatelnějším hrozbám, měly by se zaměřit na zmenšení plochy útoku tím, že izolují rizikové akce, jako je klikání na potenciálně škodlivý obsah. Tím pádem nemusí předvídat, jaký bude další útok – protože ochrana už bude fungovat.”

HP Wolf Security

HP Wolf Security je prvotřídní zabezpečení koncových bodů. Portfolio hardwarového zabezpečení a bezpečnostních služeb HP zaměřených na koncová zařízení je navrženo tak, aby pomohlo organizacím chránit počítače, tiskárny a lidi před kybernetickými predátory. HP Wolf Security (https://hp.com/wolf) poskytuje komplexní ochranu a odolnost koncových bodů, která začíná na úrovni hardwaru a rozšiřuje se na software a služby.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Fujifilm představil instantní fotoaparát instax mini 41

Praha, 8. dubna 2025Společnost FUJIFILM uvede na český trh nový instantní fotoaparát instax mini 41 („mini 41“). Oproti svému předchůdci, modelu instax mini 40, nabízí novinka nejen modernější design, ale i funkci korekce paralaxy a také vylepšené možnosti automatického blesku. Fotoaparát, který dokáže na místě produkovat fotky za několik málo sekund, se v Česku začne prodávat 17. dubna za 2799 Kč včetně DPH.

Novinka je určena pro tvůrce snímků, kteří si potrpí na vzhled i funkce. Fotoaparát mini 41 nabízí klasický elegantní design s černou a tmavě stříbrnou základní barvou a oranžovými akcenty, což působí módním dojmem. Spodní část fotoaparátu má texturovaný povrch, aby se vám dobře držel v ruce. Model mini 41 má vše, co měli uživatelé rádi na fotoaparátu mini 40, přináší ale vyšší výkon a modernější design.

Mezi hlavní funkce modelu mini 41 patří:

Funkce automatické expozice

Funkce automatické expozice automaticky detekuje úroveň okolního světla při stisknutí tlačítka spouště a optimalizuje rychlost závěrky a výkon blesku podle konkrétní scény. Umožňuje uživatelům tvořit vysoce kvalitní fotografie přímo na místě v různých interiérech nebo exteriérech.

Režim focení zblízka s korekcí paralaxy

Režim focení zblízka, který se aktivuje pootočením objektivu, je u modelu mini 41 vybaven funkcí korekce paralaxy. Ta pomáhá vycentrovat snímky pořízené zblízka (včetně selfie snímků) úpravou polohy značky „zaostření“ v levém dolním rohu hledáčku. Ke kontrole kompozice snímku při pořizování selfie slouží „Selfie zrcátko“ vedle objektivu.

Nový design

Texturované, na dotek příjemné tělo fotoaparátu mini 41 vychází z klasických designových prvků svého předchůdce. Neklouže v ruce a jeho tvar je ergonomický. Decentní povrch imitující kov a oranžové akcenty dodávají tělu fotoaparátu jedinečné designové prvky.

Cena a dostupnost

Fotoaparát instax mini 41 patří do základní řady instantních fotoaparátů instax. V Česku se začne prodávat od 17. dubna 2025 za 2799 Kč včetně DPH.

Další informace o produktu najdete na https://instax.cz/instax-fotacky/mini-41/

O značce instax™

Značka instax™ byla uvedena na trh v roce 1998 a v roce 2023 oslaví 25. výročí svého založení. instax™ vznikl v Japonsku a expandoval v globální značku, která působí ve více než 100 zemích světa, včetně Evropy, Ameriky, Číny a jihovýchodní Asie. Nejenže si můžete vytisknout důležité okamžiky rovnou na místě, ale můžete využít instax™ i jako nový komunikační nástroj pro vyjádření svých pocitů kreativním způsobem. Kromě analogových instantních fotoaparátů jsme rozšířili naši nabídku o hybridní instantní fotoaparáty, které vám umožňují fotografovat a zároveň sledovat displej na zadní straně fotoaparátu, na kterém můžete vybírat a tisknout snímky, které se vám líbí. Instax nabízí také tiskárny pro smartphony, které umožňují snadný tisk snímků z telefonu přímo na místě. Kromě toho aktivně podporujeme spolupráci v celé řadě oblastí po celém světě, například v oblasti módy, hudby, sportu a her. V oblasti sportu se podílíme na sponzorování mezinárodní soutěže v breakdance s názvem FUJIFILM instax™ Undisputed Masters a široce propagujeme hodnotu značky instax™.

O společnosti Fujifilm v Evropě

Společnost Fujifilm provozuje v Evropě více než 50 společností a poboček a zaměstnává více než 6 000 lidí, kteří se zabývají výzkumem a vývojem, výrobou, prodejem a servisem. Strategickou centrálou pro tento region je společnost FUJIFILM Europe GmbH se sídlem v německém Ratingenu. Společnosti Fujifilm působí v celé Evropě v řadě odvětví včetně lékařské techniky, biofarmacie, elektronických materiálů, průmyslových výrobků, chemikálií, grafických systémů, optických zařízení, ukládání dat a všech aspektů fotografie. V posledních 20 letech se společnost intenzivněji zaměřuje na zdravotní péči – od diagnostiky po prevenci a léčbu. Společnost Fujifilm dnes v Evropě poskytuje celé spektrum péče o pacienty, kromě výzkumu, vývoje a výroby v oblasti pokročilých terapií, genových terapií a vakcín poskytuje také média pro buněčné kultury a řešení pro regenerativní medicínu.

Více informací najdete na adrese fujifilm.com

FUJIFILM, instax mini 41, instax mini a instax jsou registrované ochranné známky nebo ochranné známky společnosti FUJIFILM Corporation.

© 2025 FUJIFILM Europe a její pobočky. Všechna práva vyhrazena.

Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Na trase dlouhé 575 kilometrů, zahrnující regionální centra, Vodafone otestoval výkon i spolehlivost transportní DWDM technologie. Ta umožňuje přenos dat po optické síti extrémně vysokou rychlostí. Trasa začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Rychlost činila 400 gigabitů za sekundu a latence pouze 2,89 milisekundy mezi oběma koncovými body, což znamená z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty.

Technologie DWDM výrazně zvyšuje kapacitu optických sítí a umožní poskytovatelům služeb a datovým centrům efektivně zvládat rostoucí objem dat i požadavky na vysokorychlostní připojení. Tato technologie využívá pokročilé optické modulace a tzv. multiplexování, čímž zajišťuje vyšší výkon při nižší spotřebě energie na jeden přenesený GB dat.

„Představte si internet jako obrovskou síť silnic, po kterých jezdí auta plná informací – třeba videa, zprávy, hovory nebo fotky. Aby všechno jezdilo rychle a bez zácpy, potřebujeme široké a rychlé dálnice. A právě technologie DWDM umožnuje vytvářet superrychlé dálnice pro přenos dat,“ vysvětluje Martin Krautwurst, ředitel pro kvalitu sítě společnosti Vodafone Czech Republic.

To může mít smysl například pro páteřní připojení mezi městy nebo k propojení datových center, která uchovávají a zpracovávají data z celého světa. „Pokud už dnes dokážeme ne 100, ale 400 gigabitů za sekundu, znamená to, že síť Vodafonu je připravená na další dekádu růstu bez kompletní přestavby infrastruktury. Testování probíhalo za plného provozu, což potvrdilo, že naše optická síť nabízí vysoký výkon a spolehlivost i při různých datových zátěžích,“ dodává Martin Krautwurst.

Testovaná trasa byla dlouhá 575 kilometrů, začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Latence mezi oběma koncovými body byla pouze 2,89 milisekundy, což je v přepočtu z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty. Linková rychlost kanálu v DWDM multiplexu byla 600 Gb/s, kde pro měření byl vytvořen ethernetový okruh s rychlostí 400 Gb/s.

Úspěšný test otevírá cestu pro budoucí využití technologie s rychlostí 400 Gb/s namísto ethernetových okruhů s rychlostí 100 Gb/s, a to v páteřní infrastruktuře Vodafonu, ale i v provozních sítích zákazníků.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších téměř 50 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone měl v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů ve všech evropských zemích i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

RecykloMise 2025: Žáci dostávají slovo. Cílem je motivovat k recyklaci

Kreativita, osvěta a odpovědnost za životní prostředí. To jsou hlavní pilíře nové výzvy RecykloMise 2025: Natoč a inspiruj, kterou spouští společnost REMA Systém. Soutěž je určena školním kolektivům napříč Českou republikou – od mateřských po střední školy. Cílem nové výzvy je zapojit děti a studenty do osvěty v oblasti správného třídění elektroodpadu. Stačí natočit krátké video, které hravou a srozumitelnou formou přiblíží, proč má recyklace smysl a jak ji může každý z nás ovlivnit.

Nová soutěž RecykloMise 2025: Natoč a inspiruj rozvíjí týmovou spolupráci, kreativitu i digitální dovednosti žáků. Výzvu v rámci projektu Chytrá recyklace vyhlašuje společnost REMA Systém ve spolupráci s REMA Battery. Cílem soutěže je vést děti a studenty k odpovědnému nakládání s odpadními elektrozařízeními a přenosnými bateriemi – a to zábavnou formou. Zapojit se mohou školní kolektivy s minimálně pěti členy, a to od mateřských až po střední a vyšší odborné školy. Úkolem je vytvořit krátké originální video v délce od jedné do tří minut na jedno z vybraných ekologických témat. Může jít o správné nakládání s vysloužilými elektrozařízeními a bateriemi a práci se sběrnými nádobami REMA Systém nebo využití materiálů z edukativního programu Odpad není k zahození. Zájemci se mohou přihlašovat i odevzdávat videa od 7. dubna do 19. května 2025, informace k pravidlům soutěže získají na webu www.chytrarecyklace.cz.

„Krátká videa jsou dnes přirozenou součástí komunikace mladé generace – dokážou zaujmout, předat myšlenku a zároveň inspirovat ostatní. RecykloMise dává žákům možnost aktivně se zapojit do ekologické osvěty a přispět k většímu povědomí o odpovědném nakládání s elektroodpadem. Věříme, že právě osobní přístup a sdílení mezi vrstevníky mají největší dopad,“ vysvětluje Denisa Krumlová, marketingová manažerka společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice.

Vítěze soutěže RecykloMise 2025 nevybírá porota, ale veřejnost. Od 23. května do 13. června 2025 proběhne veřejné hlasování na facebookové stránce REMA Systém. Zvítězí video s nejvyšším počtem „lajků“ a nejúspěšnější tým získá atraktivní ceny. Vítěz totiž získá elektroniku od společnosti Vodafone Czech Republic a navíc zážitkový workshop k tématu recyklace elektroodpadu, který proběhne přímo ve vítězné škole. „Nejlepší způsob, jak děti motivovat k ekologickému chování, je názorně jim téma ukázat, aby si ho mohli reálně vyzkoušet. V našem workshopu si žáci sami zkusí třídit, poznají materiály, které se z elektroodpadu získávají, a pochopí, proč je recyklace tak důležitá,“ popisuje Jana Hloušková, obchodní manažerka PRAKTIK system.

Výzva RecykloMise 2025 představuje praktický způsob, jak propojit vzdělávání s aktuálními environmentálními tématy. Školní kolektivy si během přípravy soutěžního videa prohloubí znalosti o recyklaci, naučí se spolupracovat a zároveň si osvojí moderní formy komunikace. Soutěž navíc podporuje schopnost kriticky přemýšlet o spotřebě a elektroodpadu v každodenním životě – což jsou dovednosti, které jsou stále důležitější napříč všemi věkovými kategoriemi.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Everbot, inovační leader na poli českého AI, si na strategickou komunikaci vybral FYI Prague, společně se zaměří na evangelizaci AI oboru v českém prostředí

Praha 7. dubna 2025: Everbot, nová česká AI aplikace sdružující nejlepší dostupné nástroje umělé inteligence na jednom místě, zahajuje spolupráci s PR agenturou FYI Prague. Společně se zaměří na strategickou komunikaci s cílem etablovat Everbot jako lídra v oblasti AI v České republice a evangelizovat téma umělé inteligence mezi širokou i odbornou veřejností. Součástí spolupráce bude také osobnostní profilace zakladatele a CEO Romana Berglowiece a aktivní práce s B2B komunitou.

Everbot na českém trhu působí od roku 2024 a představuje komplexní AI aplikaci, která sdružuje nejlepší dostupné nástroje umělé inteligence na jednom místě. Uživatelům nabízí přístup k různým světoznámým jazykovým modelům (ChatGPT, DeepSeek, Mistral, Claude, Gemini) i nástrojům pro generování grafiky a videa (Stable Diffusion, Flux) a mnoho dalších nástrojů pod jedním přihlášením. Integruje tak nejpokročilejší AI modely světových technologických gigantů i vlastní technologie do jedné aplikace. Všechny AI nástroje, které Everbot v rámci své aplikace integruje, uživatel ovládá prostřednictvím pokročilého chatu. Ten pro uživatele funguje jako intuitivní asistent a rozcestník pro nejrůznější zadání.

Produkt je primárně zaměřen na marketingové profesionály, kreativce, odborníky v oblasti komunikace nebo obecně tvůrce ať už redakčního či marketingového a kreativního obsahu. Sekundárně je vhodný pro jednotlivce, kteří chtějí experimentovat s různými AI nástroji bez nutnosti platit licence mnoha různých účtů na různých platformách. Uživatelům tak na jednom místě umožňuje za pomoci AI snadno řešit rutinní úkoly, od tvorby textů, příspěvků pro sociální sítě, grafiky, videí, analýz, až po kompletní marketingové kampaně.

„V oblasti umělé inteligence jsme svědky revoluce, která zásadně mění způsob, jakým pracujeme a žijeme. Naším cílem je nejen vytvářet špičkový AI nástroj, ale také vzdělávat českou veřejnost a byznys komunitu o možnostech a přínosech tohoto fenoménu,“ říká Roman Berglowiec, zakladatel a CEO Everbotu. „Věřím, že v horizontu několika let bude Everbot vnímán odbornou i širokou veřejností coby jednička na českém trhu a synonymem pro AI jako takovou,” dodává Berglowiec.

Spolupráce s agenturou FYI Prague se zaměří na čtyři klíčové oblasti: korporátní komunikaci značky Everbot, produktovou komunikaci aplikace samotné, tržní a erudiční komunikaci v kontextu celého AI odvětví a osobnostní profilaci Romana Berglowiece jako vizionáře a odborníka na umělou inteligenci.

„Everbot nás zaujal svým inovativním přístupem k AI a jasnou vizí. Je to platforma, která dokáže zpřístupnit veškeré nejmodernější technologie široké veřejnosti a firmám do jedné velice intuitivní aplikace ještě k tomu v českém uživatelském rozhraní a českou zákaznickou podporou,“ komentuje Jan Řezáč z FYI Prague. „Roman a jeho tým mají nejen technologické know-how, ale především praktické zkušenosti s implementací AI v byznysu. Nejsou to teoretici, ale lidé, kteří AI skutečně používají a budují na ní úspěšné projekty. To je přesně ten typ autenticity, který chceme také promítnout do společné komunikace.“

Důležitou součástí spolupráce bude také aktivace B2B komunit. Everbot plánuje sérii vzdělávacích workshopů, konferencí a diskusních panelů, které pomohou firmám pochopit, jak mohou umělou inteligenci efektivně implementovat do svých procesů a zvýšit tak svou konkurenceschopnost. Stejně tak bude aktivně od komunity sbírat zpětnou vazbu, na základě které, bude produkt neustále inovovat.

Nové monitory BenQ řady PD přinášejí návrhářům přesné barvy od konceptu až po tvorbu

BenQ nastavuje nový standard s prvními monitory pro designéry s rozlišením 5K, resp. 4K při 144 Hz, které poskytují bezkonkurenční přesnost barev a detaily stínů

Eindhoven, Nizozemsko 7. 4. 2025 – Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, uvádí na trh PD2730S a PD3226G. Dva nové modely monitorů určené tvůrcům 3D grafiky, VFX animátorům, koncepčním návrhářům nebo herním designérům splní náročné požadavky na špičkovou přesnost barev a výjimečnou kvalitu tmavých odstínů. Nabízí pokročilé řešení pro správu barev umožňující zefektivnit pracovní postup při navrhování komplikovaných scén a vývoji konceptu postav nebo vytvářet fotorealistické návrhy s maximálními detaily.

Monitor BenQ PD2730S integruje 27palcový IPS panel s rozlišením 5K 5120 x 2880 pixelů, hustotou 218 PPI, svítivostí 400 nitů a vysokým kontrastním poměrem 2000:1, který zajišťuje maximálně čisté a propracované detaily jednotlivých odstínů.

BenQ PD3226G využívá služeb 32palcového IPS panelu se 4K rozlišením 3840 x 2160 pixelů, svítivostí 400 nitů, nízkou odezvou 1 ms a vysokou obnovovací frekvencí 144 Hz, která společně s VRR (Variable Refresh Rate) přináší plynulost pohybu, aniž by byla ovlivněna věrnost barev. Tento monitor s vysoce přesným barevným podáním zásadně mění standardy pro herní vývojáře a studia, protože okamžitě zobrazuje každý tah na grafickém tabletu a umožňuje souvislý hladký pohyb po obrazovce, plynulé animace a dokonalou věrnost barev.

„Nové modely z řady PD jsou navrženy tak, aby profesionálním tvůrcům usnadnily práci díky vždy přesným a konzistentním barvám,“ říká Peter Huang, prezident BenQ Corporation, a dodává: „Díky aktivnímu řešení konzistence, přesnosti přechodů a efektivity práce přináší nové monitory bezkonkurenční přesnost a výkon pro 3D vykreslování, animaci vizuálních efektů (VFX) a herní design.“

Nové monitory řady PD nabízí široké pokrytí barevných prostorů, konkrétně 100 % sRGB, 100 % Rec.709, 98 % (v případě PD2730S), resp. 95 % (v případě PD3226G) Display P3 a odchylku Delta E ≤ 2. Využívají technologii BenQ AQCOLOR zajišťující maximální přesnost barev z výroby a komplexní řešení správy barev přizpůsobené profesionálnímu použití. K dispozici je také zdarma dostupná aplikace BenQ Palette Master Ultimate pro snadnou kalibraci bez nutnosti pokročilých znalostí nebo Display ColorTalk. Samozřejmostí je pak podpora HDR10 a VESA DisplayHDR 400. Kvalitu obrazu dále podtrhují certifikace TÜV, Solidworks, Calman, Pantone Validated a Pantone SkinTone Validated.

Díky výjimečně kvalitní reprodukci tmavých odstínů poskytují monitory BenQ PD2730S a BenQ PD3226G mimořádně čistý a živý obraz s bohatými přesně odstupňovanými odstíny v jakékoli scéně včetně nebývalé hloubky a věrnosti herního prostředí.

Uživatelé mají také po ruce bezdrátové ovládání Hotkey Puck G3 umožňující snadné nastavení monitorů včetně změny barevných režimů, KVM DualView a dalších. Plynulé procházení menu, nastavení jasu a dalších vlastností usnadňuje velké rolovací kolečko na středu puku.

Monitory jsou vybaveny pokročilými funkcemi kompatibilními s Mac zařízeními. Jakožto dlouholetý dodavatel monitorů pro Mac uživatele zajišťuje BenQ bezproblémovou integraci a intuitivní ovládání prostřednictvím rozhraní Thunderbolt 4, které umožňuje přenos dat, obrázků a videí vysokou rychlostí 40 Gb/s a podporuje také připojení jednoho 8K nebo dvou 5K displejů. Kromě toho lze využít i sériového spojení více monitorů za sebou včetně KVM Switche pro pohodlné ovládání více systémů. Uživatelé mají také k dispozici software Display Pilot 2 pro přizpůsobení rozhraní pomocí inteligentních nástrojů, jako je ICCsync a Desktop Partition.

Bohatou konektivitu reprezentují HDMI (v2.1), DisplaPort (v1.4), ThunderBolt 4 (90 W), ThunderBolt 4 výstup (15 W), USB Type-C upstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s), USB Type-C downstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s, 4,5 W) a 3x USB Type-A downstream (USB 3.2 Gen 2, 10 Gb/s, 4,5 W).

BenQ PD2730S a BenQ PD3226G budou lokálně k dispozici ve druhém kvartálu 2025 za shodnou doporučenou koncovou cenu 30 900 Kč s DPH v České republice a 1253 euro s DPH na Slovensku.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

 

Vedení české kanceláře BCG se ujímá Jaroslav Šnajdr. Jamie Brindley povede retailový tým v regionu EMESA

Praha, 7. dubna 2025 – Mezinárodní poradenská společnost Boston Consulting Group po pěti letech mění v Česku své vedení. Novým vedoucím pražské kanceláře se stává Jaroslav Šnajdr. Ve funkci střídá Jamie Brindleyho, který vedl pražskou kancelář od roku 2020. Jamie Brindley se posouvá na pozici vedoucího regionu EMESA (Evropa, Střední východ, Jižní Amerika a Afrika) pro oblast retailového poradenství. díky čemuž má pražská kancelář poprvé v historii ve struktuře BCG zastoupení v nadnárodní vedoucí roli.

Jde o dosud nejvyšší pozici, kterou v rámci BCG zastává člen pražské kanceláře. V rámci této role bude zodpovědný za vedení týmu více než 30 partnerů BCG ze čtyř kontinentů. Jamie Brindley hrál v uplynulých letech klíčovou roli v rámci EMESA Retail týmu a pracoval s klienty v severní, střední a východní Evropě, ve Velké Británii nebo na Blízkém východě.

Coby vedoucí pražské kanceláře se podílel na tom, že Praha se v rámci BCG stala centrem excelence v několika oblastech praxe, zejména v oblasti maloobchodu, energetiky a Principal Investors & Private Equity (PIPE), s týmy podporujícími jak místní klienty, tak významné mezinárodní zákazníky.

„Těším se na novou zkušenost a spolupráci s předními světovými klienty BCG i na to, že budu moci pomáhat firmě při dalším posilování její velmi silné pozice v maloobchodním odvětví. Zároveň pro mě Praha vždy zůstane „domovskou základnou“ a těším se na pokračování práce s klienty zde i v celém regionu střední a východní Evropy,“ říká Jamie Brindley.

Pražskou kancelář nově povede Jaroslav Šnajdr

Vedení pražské kanceláře se ujímá Jaroslav Šnajdr, který se v uplynulých letech výrazně podílel na růstu aktivit BCG v České republice a střední Evropě, zejména díky práci s klienty z oblasti PIPE. Zastával funkci ředitele náboru v Praze a byl součástí místních výborů pro kariérní rozvoj konzultantů a vedoucích projektů ve střední Evropě.

„Především bych chtěl Jamiemu pogratulovat k jeho nové roli, která je pro pražskou kancelář velkým úspěchem a ukazuje, jak výjimečným člověkem a konzultantem Jamie je. Pro pražskou BCG odvedl opravdu skvělou práci – provedl ji velmi složitým obdobím posledních 5 let, výrazně přispěl k prohloubení otevřené a přátelské firemní kultury a zároveň se velmi výrazně podílel na růstu našeho byznysu, ať už lokálně, tak i mezinárodně. Bude těžké ho v této roli nahradit, ale budu pokračovat v jeho práci a nadále budovat silnou lokální pobočku, která dokáže nabídnout špičkové služby pro naše klienty kdekoliv na světě,“ říká Jaroslav Šnajdr.

„Jsem nadšený, že tuto roli přebírá právě Jarda, protože s ním bude kancelář v těch nejlepších rukou. Je skvělé předat štafetu nejen vynikajícímu client service partnerovi, ale také silnému vzoru pro naše zaměstnance a zároveň dlouholetému osobnímu příteli a skvělému kolegovi,“ doplňuje Jamie Brindley.

O společnosti Boston Consulting Group

Společnost Boston Consulting Group spolupracuje s vedoucími představiteli byznysu a veřejné sféry na řešení jejich nejpalčivějších problémů a pomáhá jim maximálně využít příležitostí, které se jim naskýtají. Společnost BCG je průkopníkem v oblasti strategického poradenství s tradicí sahající do roku 1963. Dnes pomáhá klientům zavádět transformační přístupy, které přinášejí prospěch všem zainteresovaným stranám.

Naše různorodé týmy rozprostřené po celém světě mají bohaté zkušenosti v jednotlivých oborech a funkčních oblastech podnikání a přinášejí šíři inspirativních pohledů, které zpochybňují současný stav věcí a uvádějí do pohybu změny. BCG nabízí moderní poradenské služby a řešení v mnoha oblastech včetně technologií, designu a investic do digitálních projektů. Naše poradenství je založeno na jedinečném modelu spolupráce napříč firmou a přes všechny úrovně klientovy organizace s cílem pomoci klientům uspět a zlepšit svět, ve kterém žijeme.

Budoucnost AI v ČR: lokální servery, vyšší bezpečnost, lepší výkon

Praha | 7. dubna 2025 – Od automatizace v e-commerce přes zrychlené programování až po analýzu právních dokumentů – umělá inteligence (AI) dnes mění český byznys. Ale kde se tyto výpočty reálně odehrávají? Na jaké infrastruktuře běží, kdo ji poskytuje a jaké jsou rozdíly mezi globálním a lokálním řešením?

České firmy implementují AI do svých procesů různými způsoby – některé využívají nástroje od globálních poskytovatelů, jiné se stále častěji obracejí na domácí technologické firmy. Rostoucí roli hrají lokální infrastruktury, které umožňují provoz umělé inteligence přímo v Česku, s důrazem na bezpečnost, výkon a soulad s evropskými regulacemi. Mezi přední poskytovatele těchto služeb patří společnost vshosting, která nabízí vyhrazené GPU servery optimalizované pro AI výpočty.

Místní infrastruktura versus globální giganti

AI aplikace lze provozovat v infrastruktuře velkých globálních poskytovatelů jako Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure nebo Google Cloud, kteří nabízejí širokou škálu nástrojů pro vývoj a provoz AI modelů. Tato řešení však mohou mít pro české firmy i určité limity – například vyšší latenci, náročnější správu dat z pohledu regulací, nebo méně prostoru pro přímou zákaznickou podporu. Často přinášejí i vyšší a hůře předvídatelné náklady.

Alternativou jsou lokální poskytovatelé infrastruktury, kteří umožňují provoz AI aplikací v rámci českého prostředí. Mezi hlavní výhody patří lepší kontrola nad daty s ohledem na evropskou legislativu (např. GDPR či NIS2), možnost komunikace v češtině a větší flexibilita v nastavení služeb. Pro menší a střední firmy může být navíc výhodné, že tyto služby lze využívat bez dlouhodobých smluvních závazků a s individuálním přístupem k technickému řešení.

Pro firmy je zásadní chránit jejich data a ukládat je v Česku

Lokální infrastruktura může být rovněž nákladově efektivnější než globální cloudové služby, zejména pro firmy, které potřebují stálý a předvídatelný výkon. Třeba u vshostingu je zpravidla předem jasná cena – bez skrytých poplatků a s neomezeným počtem promptů v ceně u GPU, což přináší výraznou úsporu zejména při intenzivním využívání generativní AI. A Marián Holý, komerční ředitel vshosting, dodává důležitý fakt oproti globálním poskytovatelům: „Naše služby nabízejí především flexibilitu a bezpečnost. Firmy mají data plně pod kontrolou a v Česku, takže splňují GDPR, a nemusí řešit riziko, že jejich citlivé informace skončí v rukou někoho jiného.“

Z tohoto důvodu roste v Česku zájem o lokální poskytovatele AI infrastruktury, kteří navíc dokážou nabídnout vysokou úroveň bezpečnosti, lepší dostupnost dat a výhodnější cenové podmínky. Firma vshosting poskytuje službu GPU-as-a-service s nejnovějšími GPU procesory NVIDIA L40S, H100 a H200, tedy vyhrazený výpočetní výkon pro AI aplikace, a provozuje vlastní moderní datové centrum v Česku. Tato řešení umožňuje firmám provozovat AI přímo v ČR, bez nutnosti přenášet citlivá data do zahraničí.

Koupit, pronajmout nebo kombinovat?

Firmy, které chtějí AI provozovat lokálně, dnes mají několik možností:

  • Vlastní GPU hardware – určen velkým společnostem, jako např. automobilkám, které si budují vlastní AI clustery pro analýzu dat a vývoj nových AI řešení.
  • Pronájem infrastruktury od lokálního poskytovatele – vhodné pro firmy, které potřebují vysoký výkon, ale nechtějí investovat do vlastních GPU serverů. Tuto možnost využívá hlavně e-commerce, nebo IT firmy. Jedná se o cenově nejpříznivější řešení.
  • Hybridní model – kombinace vlastních serverů a cloudu, nebo lokálních a globálních poskytovatelů. Přičemž jejich citlivá data zůstávají v ČR u lokálního poskytovatele, nebo na jejich vlastním serveru, zatímco ostatní běží v globálním cloudu. Tento model využívají například banky a pojišťovny, které pracují s citlivými daty a musí splňovat přísné regulatorní požadavky.

K čemu se v Česku využívá AI

AI se dnes neomezuje jen na technologické giganty. V Česku ji využívají různé segmenty, jako například e-commerce (pro automatizované generování produktových popisů, provoz chatbotů, podpory atd.), IT firmy (pro urychlené programování a testování kódu), či právní sektor (pro analýzu smluv a generování právních dokumentů).

„Pro e-commerce vidíme obrovský potenciál v automatizaci a personalizaci zákaznické zkušenosti. AI umožňuje e-shopům generovat relevantní obsah, personalizovat nabídky a zlepšit zákaznickou podporu. E-shopy to ale zdaleka nekončí, každá firma, která funguje on-line, AI řeší a zapojuje ji do svých procesů,“ dodává Marián Holý.

Tuzemský AI ekosystém nabízí nové možnosti

Rostoucí český AI ekosystém tedy stojí nejen na vývoji softwarových aplikací, ale především na fyzické infrastruktuře, která je pro provoz AI nezbytná. Klíčem k úspěchu je její správná volba, stejně jako partnera, který ji provozuje, rozumí potřebám lokálního trhu a odpovídá specifickým požadavkům daného podniku a zajišťuje dlouhodobou udržitelnost a bezpečnost dat.

České firmy se snaží zvyšovat svou konkurenceschopnost prostřednictvím digitalizace a automatizace, kde AI hraje obrovskou roli. „Budoucnost AI se jeví jako průřezová technologie, podobně důležitá, jako byla průmyslová revoluce. Naším cílem je poskytnout firmám kvalitní a dostupnou infrastrukturu pro jejich AI projekty,“ zakončuje Marián Holý.

O společnosti vshosting: vshosting je přední poskytovatel cloudových a serverových řešení, specializující se pokročilé technologie Kubernetes, AWS, nebo GPU infrastrukturu pro AI aplikace. Společnost se zaměřuje na poskytování škálovatelných, bezpečných a environmentálně odpovědných IT řešení s vysokou dostupností pro firmy všech velikostí.

 

Více než polovina Čechů platí mobilem. Na vzestupu jsou i prsteny a náramky

Praha, 7. dubna 2025 – Více než polovina Čechů už dnes při placení sahá po mobilním telefonu. Stále častěji ale zkoušejí i další platební inovace – například chytré prsteny a náramky, které už vyzkoušel každý desátý Čech. S rozšiřující se nabídkou nových platebních možností klesá i potřeba nosit fyzickou platební kartu. Dnes ji za nezbytnou považuje už jen 53 procent Čechů. Vyplývá to z nového průzkumu[1] společnosti Mastercard.

V České republice vlastní chytrý telefon 95 procent dospělých a většina lidí ho u sebe nosí častěji než peněženku. Proto se mobil stal nejpřirozenějším platebním nástrojem. Tento trend potvrzují i aktuální data – placení mobilem už vyzkoušelo 54 procent Čechů, což je meziroční nárůst o 10 procentních bodů.

„Český trh je dlouhodobě velmi otevřený technologickým inovacím, což se odráží i v oblasti plateb. Češi rádi zkoušejí nové způsoby placení, které jim přinášejí větší pohodlí a bezpečnost. Na datech jasně vidíme, že plastová karta ustupuje do pozadí a hlavním platebním nástrojem se stávají mobilní telefony, chytré hodinky a nově také prsteny a náramky. Trend je jasný – platíme tím, co máme nejblíže po ruce. A díky technologii tokenizace jsou tyto platby nejen pohodlnější, ale i bezpečnější,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Kromě mobilních telefonů jsou stále populárnější i platby chytrými hodinkami, které v současnosti využívá pětina Čechů – meziročně o 5 procentních bodů více. Lidé je volí především v situacích, kdy nemají po ruce telefon, nebo když chtějí platit rychle a bezstarostně, například při sportu nebo neplánovaných nákupech.

V podobných situacích Češi začínají využívat i úplné novinky na poli platebních inovací: náramky nebo prsteny. Jejich uživatelé na nich oceňují především design, ale také jejich funkčnost, protože se nemusí nabíjet. Aktuálně platbu prstenem vyzkoušelo 9 procent zákazníků, platebním náramkem pak dokonce 10 procent a jejich počet se postupně zvyšuje.

Rostoucí popularitu nositelné elektroniky potvrzuje i nárůst aktivovaných platebních karet v těchto zařízeních. V České republice se jejich počet od roku 2022 téměř zdvojnásobil. Nejvíce se přitom platby těmito chytrými zařízeními využívají v letních měsících, kdy jejich podíl roste až o 16 procent.

Klíčovou roli v těchto trendech hraje technologie tokenizace. Zatímco v roce 2021 tvořily podle dat Sdružení pro bankovní karty tokenizované platby jen 19 procent všech transakcí, v roce 2024 už dosáhly podílu 43 procent, tedy 1,3 miliardy transakcí.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

  1. Průzkum Mastercard iResearch zrealizovala výzkumná agentura G82 v prosinci 2024 na reprezentativním vzorku 1 204 českých respondentů.

 

Exit mobile version