JA StartUp: studenti zvítězili s projektem na efektivní farmaření pomocí dronů

PRAHA, 24. BŘEZNA 2025 – Rozjet vlastní startup během jednoho studijního semestru? O tom, že je to možné, se letos přesvědčily desítky vysokoškoláků v soutěžním programu JA StartUp. Pod hlavičkou mezinárodní vzdělávací organizace Junior Achievement je v něm aktuálně zapojeno 14 českých univerzit.

Nejdřív to byl jen nutný zápočet, pak se ale rozjel velký byznys – i tak se dají popsat pocity účastníků programu JA StartUp, který vysoké školy zařazují do svých výukových předmětů či volitelných seminářů zaměřených na podnikání. „Pilotní program JA StartUp jsme na českých vysokých školách zahájili teprve na podzim 2022. A byla to skvělá premiéra – tehdejší vítězka bodovala s firmou Cartoon Yooself na kreslené portréty ve stylu animáků i na mezinárodní scéně. V programu studenti založí a vedou firmu se vším všudy, ale stále je možné to brát jen tak ‚na zkoušku‘. Od září do ledna zažijí opravdové reálie podnikání a po konci programu studentské společnosti zanikají. Vidíme ale, že nemalá část, zhruba 20 procent, v byznysu úspěšně pokračuje,“ uvedl ředitel české kanceláře Junior Achievement (JA Czech) Martin Smrž.

Nejlepší projekty letoška byly vyhlášeny koncem února. Zvítězil tým Cooltivate z Anglo-americké univerzity v Praze s nápadem na efektivnější a udržitelné zemědělství pomocí dronů. V červenci svoji začínající firmu představí na mezinárodní přehlídce GEN-E v Athénách. „Název firmy Cooltivate vznikl spojením dvou anglických výrazů – ‚cultivate‘ (kultivovat), které má v jádru růst, péči o půdu v zemědělství, a ‚cool‘, které zdůrazňuje inovace, modernost a udržitelné chování směrem k planetě. Naše drony poskytují v reálném čase zprávy o stavu plodin, kvalitě půdy a zavlažování, což umožňuje malým a středním farmářům efektivnější řízení zdrojů a maximalizaci zisku bez nadužívání vody či hnojiv. Díky dronům a aplikaci FarmLife 3.0 budou mít zemědělci všechna potřebná data rychle a snadno k dispozici,“ popsal člen týmu Cooltivate Radim Zavoral. Také oni plánují svůj projekt dál rozvíjet i po skončení programu JA StartUp.

Na českých vysokých školách letos proběhl 3. ročník programu a zájem rychle roste. S novým startupem mohou studenti soutěžit ve dvou na sobě nezávislých kategoriích – TopBrand, která odkazuje na nejlepší vizuální identitu firmy, a TopProject, která se zaměřuje na kvalitu podnikatelského plánu. Firma Cooltivate letos opanovala obě kategorie zároveň, s logem předčila dalších 36 týmů, s podnikatelským záměrem uspěla v konkurenci 43 soutěžících. „Koncept programových soutěží, které jsou postaveny širokospektrálně, rozvíjí posun ve všech potřebných vlastnostech nezbytných k úspěšnému podnikání. Věřím, že jsme účastníkům dodali impulz zdravého sebevědomí, které může vést k prosazení se doma i v zahraničí,“ dodal Martin Smrž.

Program JA StartUp probíhal kompletně v angličtině. Tu využije vítězná firma Cooltivate také při reprezentaci Česka na největší evropské přehlídce studentských firem GEN-E 2025 organizátora JA Europe v Řecku.

Vítězové programu JA StartUp 2024/2025:

Kategorie TopBrand:

1. Cooltivate – Anglo-American University in Prague (využití dronů v zemědělství – poskytování dat a informací o plodinách a půdě v reálném čase)

2. GemGlow – Slezská univerzita v Opavě (ruční výroba mýdel s krystaly)

3. VoskObal – Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (ekologické voskové ubrousky)

Kategorie TopProject:

1. Cooltivate; INNOVA (dva vítězové) – oba z Anglo-American University in Prague (využití dronů v zemědělství – poskytování dat a informací o plodinách a půdě v reálném čase; 3D protézy pro hendikepované)

2. Tree Escape Jeseníky – Slezská univerzita v Opavě – (alternativní ubytování v Jeseníkách)

3. Udržitelný šatník – Vysoká škola ekonomická v Praze (boj proti nadměrné konzumaci fast fashion)

Podporu programu a dárkové balíčky studentům poskytli partneři SAP, Friends of Bata a HPE. Vítězové obou kategorií získali také poukaz v hodnotě 10 tisíc Kč na ubytování v Peci pod Sněžkou.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Smíchov získá nové coworkingové centrum Scott.Weber Workspace

Poradenská společnost Prochazka & Partners zajistila pro předního českého poskytovatele privátních flexibilních kanceláří a coworkingu Scott.Weber Workspace nové moderní prostory v srdci pražského Smíchova, který se rychle stává významným centrem hlavního města.

V rámci moderní sedmipodlažní kancelářské budovy IDEA Office Building s prestižní adresou Klicperova 12 na Andělu si společnost Scott.Weber Workspace pronajala více než 4 000 m2, na kterých vybuduje nové smíchovské centrum privátních flexibilních kanceláří a coworkingu. Původní již několik let funguje v rámci kancelářské budovy Anděl Park a v závěru června letošního roku svůj provoz ukončí. „Jsem nesmírně rád, že právě Prochazka & Parteners může být součástí takových projektů jako je expanze coworkingových center Scott.Weber Workspace v rámci České republiky. Velice si cením této spolupráce a věřím, že i v letošním roce se postaráme o rozšiřování tohoto skvělého konceptu do dalších regionů,“ říká Radek Procházka, Managing Partner v Prochazka & Partners.

„Naším cílem je neustále posouvat standardy a nabízet našim klientům to nejlepší možné zázemí pro jejich práci a rozvoj. Po 12 letech provozu centra Anděl Park přicházíme s novým Scott.Weber centrem v budově IDEA Office Building, které reflektuje současné trendy v oblasti pracovního prostředí a přináší inovace odpovídající našim náročným požadavkům. Zvláštní důraz jsme kladli na komunitní a eventové prostory – celé přízemí centra bude věnováno eventovým prostorám, kde se budou naši členové moci setkávat, inspirovat a budovat důležité profesní i osobní vztahy. Nové centrum IDEA je důkazem našeho závazku vytvářet inspirativní pracovní prostředí, které podporuje spolupráci, inovace a work-life balance,“ uvádí Adam Zvada, zakladatel a CEO společnosti Scott.Weber Workspace.

„Budova IDEA Office Building prošla v minulých měsících částečnou rekonstrukcí tak, aby splňovala náročné požadavky nájemců. A mě velmi těší, že si ji pro svou druhou smíchovskou pobočku vybrala právě společnost Scott.Weber Workspace. Rád bych touto cestou poděkoval i společnosti Prochazka & Partners za zprostředkování tohoto obchodu a její profesionální služby,“ doplňuje Josef Eim, místopředseda představenstva nemovitostní investiční skupiny Českomoravská Nemovitostní.

O společnosti Prochazka & Partners

Prochazka & Partners založil Radek Procházka v roce 2013 a dnes představuje přední společnost výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí v České republice. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (předjednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost již devátým rokem vyhlašuje také úspěšnou odbornou soutěž Kanceláře roku.

Více o společnosti Prochazka & Partners naleznete na www.prochazkapartners.cz.

Sledujte nás na www.linkedin.com/company/prochazka-&-partners

Visa Bank Branch of the Year 4. čtvrtletí 2024 – historicky první kolo soutěže ocenilo nejlepší tuzemské bankovní pobočky

Praha, 24. března 2025 – Zákaznická zkušenost v bankovnictví se stává klíčovým faktorem úspěchu. V době, kdy klienti očekávají moderní a vstřícné prostředí, reaguje trh novou soutěží Visa Bank Branch of the Year. V historicky prvním kole hodnocení v České republice zvítězila Komerční banka se svou moderní pobočkou na pražském Smíchově. Na druhém místě se umístila ČSOB s pobočkou v Radlicích a třetí místo obsadila UniCredit Bank s pobočkou na náměstí Republiky v Praze.

Vítěz prestižního ocenění Visa Bank Branch of the Year za 4. čtvrtletí roku 2024 – pobočka Komerční banky na Smíchově v ulici Za Ženskými domovy – odborné hodnotitele zaujala především díky přátelskému a modernímu prostředí (má čisté linie, vzdušné prostory, zeleň, tlumené osvětlení a materiály v souladu s filozofií banky, kde je kladen důraz na udržitelnost) vytvářející příjemnou atmosféru. „S velkou radostí a ctí přebíráme ocenění Visa Bank Branch of the Year za naši pobočku. Děkujeme za toto uznání a věříme, že se nám podaří uspět i v dalších kolech,“ sděluje Václav Vlažný, obchodní ředitel pro retailové bankovnictví Komerční banky.

Pobočka byla otevřena teprve před dvěma lety a byla navržena zcela od základů v nových prostorách. „Naším cílem bylo vytvořit místo, které bude příjemné nejen pro klienty, ale i pro zaměstnance. Toto ocenění je důkazem, že se nám to podařilo, a mám z něj obrovskou radost,“ doplnila Lenka Havle, ředitelka oceněné pobočky Komerční banky.

Na druhém místě se umístila banka ČSOB s pobočkou v Radlicích, která je součástí jednoho z nejekologičtějších kancelářských komplexů v Evropě. Moderní koncept pobočky klade důraz na propojení digitálních technologií s osobním přístupem. Klienti zde mohou využít široké spektrum služeb celé skupiny ČSOB na jednom místě.

„Otevření této pobočky je dalším krokem, jak být našim klientům blíž a poskytovat jim služby odpovídající jejich aktuálním potřebám a očekáváním. Digitalizace je významným trendem, ale osobní přístup zůstává klíčový,“ říká Martin Jarolím, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Třetí místo získala UniCredit Bank za svou pobočku v Bankovním domě na náměstí Republiky v Praze. Kromě moderních bankovních služeb totiž přináší i neotřelou podporu české výtvarné scény.

„Ocenění je pro nás důkaz, že smysl má nejen náš důraz na detail, inovace a osobní přístup, ale i vykročení z běžných bankovních hranic. A protože špičkový servis pro naše klienty závisí na spolupráci celé pobočky, beru to jako cenu pro všechny členy týmu,“ říká Ilona Králíková, ředitelka pobočky UniCredit Bank na náměstí Republiky.

Odborní hodnotitelé na pobočce kromě špičkových služeb, moderního designu a technologických inovací ocenili především podporu českých umělců. Ti tu pravidelně dostávají prostor představit svá aktuální díla a inspirativní současné umění se tak díky UniCredit Bank dostane i k lidem, kteří by na něj třeba do galerie nezašli.

Visa Bank Branch of the Year: nový standard v bankovnictví

Soutěž Visa Bank Branch of the Year (www.mistoprodeje.cz/o-soutezi-visa-bank-branch-of-the-year) vznikla s cílem ocenit nejlepší bankovní pobočky a přispět k rozvoji zákaznické zkušenosti v českém bankovnictví. „Jsme hrdí, že můžeme být součástí této prestižní soutěže a přispívat ke kultivaci českého bankovního prostředí ku prospěchu našich zákazníků,“ říká Viktor Nábělek, obchodní ředitel Visa CZ.

Ocenění bylo udělováno na základě hodnocení odbornými hodnotiteli, která přihlížela k devíti kritériím, včetně estetiky exteriéru a interiéru, technologického vybavení a celkového klientského zážitku.

„První kolo soutěže ukázalo, že banky v České republice kladou stále větší důraz na moderní přístup, komfort a inovace. Druhé kolo soutěže za 1. čtvrtletí roku 2025 již probíhá a jeho vítěz bude znám v průběhu druhého čtvrtletí roku 2025,“ vyzdvihuje Jiří Beran, Managing Partner INSTORE CONSULTING EU, která je pořadatelem soutěže.

O soutěži Visa Bank Branch of the Year

Ocenění Visa Bank Branch of the Year je udělováno ve spolupráci se společností Visa kamenným bankovním pobočkám po celém Česku. Zaměřuje se na hodnocení zákaznického zážitku podle devíti stanovených kritérií vycházejících z nejlepších maloobchodních praktik a aktuálních trendů ve vývoji bankovních poboček. Cílem je ocenit nejen kvalitu zákaznického servisu, ale také práci personálu tuzemských bankovních poboček.

V první fázi jsou nominované pobočky hodnoceny odbornými hodnotiteli každý kvartál na základě devíti kritérií, a to při fyzických návštěvách, které zahrnují i rozhovor s bankovním poradcem a manažerem pobočky. Vítězové jednotlivých čtvrtletí postupují do finálového kola, kde je posuzuje porota složená z manažerů a odborníků v oblasti obchodu, financí a marketingu.

Organizátorem soutěže je společnost INSTORE CONSULTING EU.

Více informací naleznete na www.mistoprodeje.cz/o-soutezi-visa-bank-branch-of-the-year

Chytré hodinky, které ctí tradiční hodinářské řemeslo: Festina Connected D

Praha, 20. března 2025 Legendární hodinářská značka Festina přichází s revolučním modelem Festina Connected D, který propojuje tradiční hodnoty, precizní řemeslné zpracování a nejmodernější technologie. Nové hodinky jsou určeny pro uživatele, kteří se nechtějí vzdát klasického stylu založeného na hodinářském umění a současně chtějí využívat chytré funkce usnadňující každodenní život.

Tradiční hodinky renomovaných výrobců jsou symbolem prestiže, špičkového řemeslného zpracování a estetické hodnoty. Moderní technologie ale současné tlačí uživatelé k používání chytrých hodinek, které monitorují fyzickou aktivitu, zobrazují notifikace o příchozích zprávách či hovorech, umožňují ovládat přehrávání médií nebo některé funkce chytré domácnosti. Odpovědí na tyto trendy jsou hybridní hodinky Festina Connected D propojující oba světy. Tento model vyniká špičkovými materiály a precizním zpracováním hodným hodinářské legendy, jejíž kořeny sahají až do roku 1902.

Když se snoubí klasika a inovace

Hodinky Festina Connected D propojují eleganci s funkčností, ctí hodinářskou tradici a zároveň zprostředkovávají svým uživatelům široké spektrum prvků digitální doby. Bez kompromisů v oblasti tradičních hodnot nabízejí pokročilou konektivitu a všechny oblíbené funkce chytrých hodinek. Jejich základem je titanové pouzdro o průměru 45 mm zajišťující nízkou hmotnost a extrémní pevnost. Tradiční analogový číselník doplňuje ve spodní části výborně čitelný displej a vše chrání odolné safírové sklíčko. Na boku umístěná digitální korunka s logem výrobce umožňuje v kombinaci s dvojicí tlačítek snadné ovládání všech funkcí.

Kromě hodinového strojku ukrývá pouzdro přesný akcelerometr, monitor srdečního tepu i nezbytnou elektroniku potřebnou pro vyhodnocování naměřených údajů a komunikaci s telefonem i dalšími zařízeními, jako jsou například sluchátka, reproduktory, ale také kávovary, chytré osvětlení, garážová vrata nebo další prvky chytré domácnosti. Vývoj modelu Festina Connected D probíhá kompletně v Evropě, a to včetně software i aplikace pro mobilní zařízení. Komunikaci s telefonem zajišťuje aplikace dostupná jak pro iOS, tak i pro Android.

Díky energeticky úsporné technologii Bluetooth 5.0 (BLE) vydrží hodinky na jedno nabití až deset dní a pokud klesne kapacita jejich baterie pod deset procent, přepnou se automaticky do úsporného režimu, v němž deaktivují chytré funkce a zachovají zobrazování času po dobu dalších sedmi dnů. Dobíjení probíhá bezdrátově prostřednictvím elegantní nabíjecí stanice napájené tradičním rozhraním USB-C.

Vždy přesný čas a mnohem víc

Pokud jsou hodinky propojené s telefonem, čas se automaticky synchronizuje s telefonem, a to včetně změn letního a zimního času nebo přizpůsobení časového pásma během cestování. Stisknutí digitální korunky rozsvítí displej, který standardně zobrazí datum, základní plnění stanovaných fyzických cílů, venkovní teplotu v aktuální lokaci a čas v digitální podobě. Čitelnost všech zobrazených informací zlepšuje významný detail – v okamžiku rozsvícení displeje se ručky hodinek přesunou dočasně do vodorovné polohy. Pomocí otáčení korunky a spodního tlačítka lze listovat všemi chytrými funkcemi a vestavěnými aplikacemi a ovládat je.

Chytré funkce, detailní filtrování notifikací, uvaření kávy nebo otevření garáže

Škála chytrých funkcí, které zprostředkovávají hodinky Festina Connected D svým uživatelům, je velmi široká. Samozřejmostí je zobrazování notifikací z nepřeberného množství aplikací, včetně komunikačních programů, sociálních sítí, sportovních aplikací či bankovních služeb. Notifikace lze velmi detailně filtrovat a snadno vybrat jen ty, které mají upozornění do hodinek zasílat. U komunikačních služeb mohou uživatelé zvolit jen vybrané osoby, jejichž zprávy nebo příchozí hovory se mají na hodinkách zobrazovat. Na každou notifikaci upozorní hodinky lehkým zavibrováním.

Mezi další praktické funkce patří možnost definování a sledování denních zdravotních a tréninkových cílů a kontrola srdečního tepu. Na pozadí displeje je zobrazen zjednodušený přehled plnění tří klíčových parametrů – počtu kroků, fyzické aktivity rozložené do jednotlivých hodin během dne a cvičení, do kterého hodinky zahrnují i delší chůzi. Detailní pohled do aplikace v telefonu ukáže díky propojení s GPS čipem v telefonu i trasu a převýšení chůze, běhu či jízdy na kole, čas strávený pohybem, tepovou frekvenci během aktivity, spálené kalorie a řadu dalších informací.

S pohybem souvisí také důležitý parametr „VO2 max“. Definuje maximální množství kyslíku, které dokáže tělo během jedné minuty fyzické aktivity efektivně využít a je vhodným ukazatelem fyzické kondice uživatele. Hodinky ho ve spolupráci s aplikací vypočítají po několikanásobném fyzickém zatížení.

Díky integrovaným aplikacím lze hodinky jednoduše využít také například jako časovač nebo stopky, budík, ovladač přehrávání hudby, samospoušť fotoaparátu, označit pomocí nich místo, na které se budete chtít v budoucnu vrátit, nebo v případě nouze umožňují sdílení aktuální polohy s předem definovanou osobou. Velmi zajímavou možnost nabízí kompatibilita se standardem IFTTT, která umožňuje ovládat pomocí hodinek zařízení chytré domácnosti Home Connect. Tato funkce otevírá uživateli stovky možností, od uvaření kávy až třeba po otevření garážových vrat.

Dostupnost a cena

Hybridní hodinky Festina Connected D jsou dodávány s odolným silikonovým řemínkem, který reflektuje jejich sportovní design. Základní kolekci tvoří čtyři barevná provedení – černé, světle modré, tmavě modré a zelené – a současnou nabídku doplňuje čtveřice dalších výrazných módních barev. Hodinky Festina Connected D jsou v prodeji u vybraných autorizovaných prodejců za koncovou doporučenou cenu 12 990 Kč.

O značce Festina
Hodinářská značka Festina byla založena v roce 1902 ve švýcarském La Chaux-de-Fonds a od té doby je synonymem pro precizní zpracování, inovace a nadčasový design. Dnes je Festina jedním z lídrů na trhu a neustále posouvá hranice spojení tradičního hodinářského řemesla s moderními technologiemi.

Yello díky akvizici SolidSun Energie vstupuje na spotový trh

Praha 21. března 2025 – Alternativní dodavatel energií Yello oznamuje významný milník ve své historii. Poprvé vstupuje na spotový trh s elektřinou, a to prostřednictvím akvizice firmy SolidSun Energie, kterou v loňském roce provedla skupina PRE, pod níž značka Yello spadá. Díky tomuto kroku Yello v březnu rozšířilo své produktové portfolio a přináší novou flexibilní možnost odběru elektřiny pro své zákazníky. Tím jim poskytne ještě více služeb na míru.

„Akvizice SolidSun Energie je pro nás strategickým krokem, kterým posilujeme naši pozici na trhu a rozšiřujeme nabídku služeb. Spotový produkt je ideální volbou pro zákazníky, kteří chtějí využívat dynamicky se měnící ceny elektřiny ve svůj prospěch,“ uvedl Michal Kulig, ředitel společnosti Yello v České republice. Skupina PRE, pod níž spadá i Yello, loni v říjnu finančně vstoupila do značky SolidSun, jejíž součástí byla právě i firma SolidSun Energie. Ta byla nyní integrována do Yello, do které v rámci skupiny PRE strategicky zapadá.

Spotový produkt Yello: co přinese nového

Spotový produkt Yello nabízí zákazníkům možnost platit za elektřinu podle aktuálních cen na trhu. „V době, kdy jsou ceny nízké – typicky při slunečném počasí nebo silné výrobě z obnovitelných zdrojů –, mohou odběratelé elektřiny výrazně ušetřit. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že když na trhu nastane nedostatek elektřiny (nejčastěji vlivem zatažené oblohy a bezvětří), může spotová cena elektřiny okamžitě růst. Tento produkt je tedy vhodný pro poučené zákazníky, kteří chtějí aktivně sledovat trh a optimalizovat své náklady,“ vysvětluje Michal Kulig.

Spotový produkt je dostupný pro domácnosti i firmy od 1. března 2025 a Yello ho nabízí na dobu neurčitou s měsíční výpovědní lhůtou. Další podmínky zůstanou shodné s dosavadní nabídkou SolidSun Energie a brzy budou zveřejněné na stránkách společnosti Yello.

Co přinese Yello nový produkt

Hlavním cílem zavedení spotového produktu je rozšířit portfolio Yello a nabídnout alternativní možnost odběru elektřiny zákazníkům, kteří se o tento segment zajímají. „Poptávka po odběru elektřiny za spotové ceny má své příznivce. Dokládají to i statistiky našeho prodejního oddělení. Proto našim stávajícím i potenciálním zákazníkům chceme dát více možností a flexibilitu. Spotový produkt je ideální pro ty, kteří chtějí být aktivnější v řízení svých nákladů na energie,“ zmiňuje Michal Kulig.

Výhodnost spotu ocení především odběratelé, kteří mají fotovoltaickou elektrárnu a bateriové uložiště. Ti totiž mohou svoji spotřebu řídit a tak využívat nízké ceny na spotu. A to včetně překlenutí případných období vysokých cen. SolidSun Energie toto navíc automatizuje díky svému chytrému řešení SunBerry, které je rovněž součástí nabídky spotu od Yello.

Co bude změna představovat pro zákazníky SolidSun Energie

Všichni zákazníci SolidSun Energie byli k 1. březnu 2025 automaticky převedeni pod Yello. Pro ně samotné zůstává vše jako dřív – jejich smlouvy jsou platné, fakturační podmínky se nemění a platby budou směřovat na stejný účet jako dosud. Veškerou administrativu vyřeší Yello, takže zákazníci se nemusí o nic starat.

Společnost SolidSun Energie jako samostatná značka zanikne a její aktivity budou následně dostupné už pouze přes Yello. „Na spotový produkt jsme se těšili, protože je to přesně ten typ služby, který odpovídá filozofii Yello – jednoduchost, férovost a inovace. Nechceme zákazníkům jen nabízet elektřinu, chceme jim dát do rukou chytrý nástroj, se kterým mohou využít trh ve svůj prospěch. Naši zákazníci jsou chytří a aktivní a právě pro ně jsme spotový produkt zprostředkovali,“ uzavírá Michal Kulig.

O Yello

Společnost Yello (www.yello.cz) je alternativní dodavatel energií v České republice. Založena byla v roce 2012 a od počátku na tuzemském trhu napomáhá desítkám tisíc klientů k férovým cenám. Jedná se o adaptaci úspěšného německého konceptu Yello Strom, který sází na jednoduchost a přímočarost. Německé Yello je dceřinou společností třetího největšího dodavatele energií EnBW, česká verze Yello je součástí Skupiny PRE. Po startu v roce 2012, ve kterém začala s prodejem silové elektřiny, přidala hned v roce 2013 prodej zemního plynu. V roce 2019 spustila jedinečnou službu Férová baterie, která ukládá nespotřebovanou elektřinu k pozdějšímu využití.

 

Assassin’s Creed Shadows na GeForce NOW

Assassin’s Creed Shadows od Ubisoftu je možné hrát už od vydání na GeForce NOW. Příběh z feudálního Japonska plný intrik je tak možné si užít aniž by k tomu byl potřeba špičkový počítač nebo konzole. GeForce NOW můžete rozeběhnout na PC, Macu, Steam Decku, Chromebooku, chytrých telefonech a TV v čele s modely od Samsungu a LG SmartTV. Členové Performance a Ultimate získají výkon GeForce RTX v cloudu, přičemž členové Ultimate si užijí grafické efekty naplno ve 4K.

A k některým příběhům se vyplatí vrátit. Fable Anniversary je remasterovaná verze klasického RPG Fable: The Lost Chapters přináší možnost znovu si projít legendární cestu hrdiny ve světě Albionu.

Tento týden přibývá do knihovny celkem 11 titulů:

BMW a Motorola představují digitální klíč k vozům BMW; nyní k dispozici na chytrých telefonech motorola edge 50 ultra a motorola razr 50 ultra

Společnosti BMW a Motorola oznámily, že funkce digitálního klíče od vozu BMW je nyní k dispozici ve dvou nejmodernějších zařízeních společnosti Motorola: Motorola edge 50 ultra a Motorola razr 50 ultra. Uživatelé těchto zařízení mohou aktivovat funkci BMW Digital Key, která jim díky technologii NFC (Near Field Communication) umožní odemknout a nastartovat vozidlo pouhým klepnutím.

Díky této funkci mohou uživatelé jednoduše přiložit svůj telefon k zámku dveří, aby odemkli své BMW. Stačí umístit mobil do nabíjecí přihrádky vozidla a nastartujete vůz. Digitální klíč od vozu navíc umožňuje uživatelům sdílet přístup s přáteli a rodinou – včetně uživatelů iPhonů – a umožňuje jim odemykat a zapnout vůz s bezproblémovou funkčností napříč zařízeními.

Díky nedávné aktualizaci systému na novější verzi Android 15 mají nyní uživatelé telefonu motorola edge 50 ultra na většině trhů1 přístup k ještě pokročilejším funkcím s BMW Digital Key Plus. Tato funkce využívá technologii UWB pro skutečně pohodlné handsfree. S BMW Digital Key Plus umožňuje detekce přiblížení telefonu UWB automatické odemknutí vozu, jakmile se přiblížíte. Uživatelé si mohou zvolit další bezpečnostní opatření, jako je vypnutí pasivního vstupu nebo požadavek na odemknutí telefonu před použitím klíčů.2

Díky této integraci se motorola edge 50 ultra a motorola razr 50 ultra stávají tím nejlepším klíčem k odemknutí chytřejšího a pohodlnějšího zážitku z jízdy.

Pro detailní informace navštivte stránky BMW zde.

Právní prohlášení o vyloučení odpovědnosti

Některé funkce, vlastnosti a specifikace produktu mohou být závislé na síti a podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Android je ochranná známka společnosti Google LLC. BMW je ochranná známka společnosti Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft. iPhone je ochranná známka společnosti Apple, Inc. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

1 Není k dispozici v Indii.

2 Všechna data, která digitální klíč od auta shromažďuje, jsou šifrována pomocí služby Google Wallet, takže informace, které sdílí mezi společnostmi BMW a Motorola, jsou chráněny.

O společnostech Lenovo & Motorola

Společnost Lenovo je globální technologická velmoc s tržbami 57 miliard USD, která se umístila na 248. místě v žebříčku Fortune Global 500 a každý den obsluhuje miliony zákazníků na 180 trzích. Společnost Lenovo, která se zaměřuje na odvážnou vizi poskytovat chytřejší technologie pro všechny, navázala na svůj úspěch největší světové společnosti vyrábějící osobní počítače s kapesním až cloudovým portfoliem zařízení s podporou AI, připravených na AI a optimalizovaných pro AI (osobní počítače, pracovní stanice, chytré telefony, tablety), infrastruktury (servery, úložiště, edge, vysoce výkonné výpočty a softwarově definovaná infrastruktura), softwaru, řešení a služeb. Pokračující investice společnosti Lenovo do inovací, které mění svět, vytvářejí spravedlivější, důvěryhodnější a chytřejší budoucnost pro všechny a všude. Společnost Lenovo je kótována na hongkongské burze cenných papírů pod názvem Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY).

Společnost Motorola Mobility LLC byla převzata společností Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je dceřinou společností ve stoprocentním vlastnictví společnosti Lenovo a je zodpovědná za návrh a výrobu všech mobilních telefonů a řešení značky Moto a Motorola.

Chcete-li se dozvědět více, navštivte https://www.lenovo.com a přečtěte si o nejnovějších zprávách prostřednictvím našeho StoryHub a Motorola Global Blogu.

Jak hudba pomáhá při běhání a jaká sluchátka vybrat pro maximální výkon

Běhání je jednou z nejpřirozenějších forem pohybu – nepotřebujete žádné speciální vybavení, stačí obout tenisky a vyrazit. Přesto většina běžců potvrzuje, že motivace někdy pokulhává a udržet koncentraci a výdrž při pravidelném sportu není snadné. A právě zde vstupuje do hry hudba, která dokáže běhání posunout na jinou úroveň. Správně zvolený playlist dokáže naladit mozek na vyšší výkon, zpříjemnit dlouhé kilometry a pomoci s udržením tempa. Jak ale vybrat ideální sluchátka, která vám dodají tu správnou motivaci a zároveň zajistí skvělý hudební doprovod?

Hudba jako legální doping pro váš výkon

Vliv hudby na sportovní výkon potvrzuje celá řada studií. Rytmická hudba pomáhá udržet pravidelný krok, zvyšuje soustředění a snižuje vnímání únavy. Některé skladby dokonce přispívají k lepší koordinaci a synchronizaci pohybů, což může vést k efektivnějšímu běžeckému stylu. Hudba také aktivuje oblasti mozku spojené s odměnou, což znamená, že běhání s hudbou je příjemnější a snadněji se k němu vracíme.

Ať už běháte v parku, po městě nebo v přírodě, na celkový zážitek bude mít vliv správná volba sluchátek. Při výběru sluchátek vhodných pro běh patří ke klíčovým faktorům kvalitní zvuk, pevné uchycení v uších a to, jak moc izolují okolní zvuky. Otázkou je, jestli zvolit otevřená nebo špuntová sluchátka.

Špuntová sluchátka – maximální soustředění
Pokud běháte ve fitcentru na páse nebo na klidnějších místech, kde není provoz a nehrozí nebezpečí střetu s autem, oceníte pravděpodobně lepší izolaci od okolí a hlubší ponoření do hudby. V takovém případě jsou ideální malá sluchátka do uší, která nabízejí vysoce kvalitní aktivní potlačení okolního hluku (ANC), jako jsou Bose QuietComfort Earbuds. Díky vestavěným technologiím eliminují rušivé zvuky z okolí, což vede k lepšímu soustředění a vnímání rytmu hudby. Jejich transparentní režim umožňuje jedním dotykem pustit do uší okolní zvuky – ideální, pokud potřebujete rychle reagovat na situaci kolem vás.

Otevřená sluchátka – bezpečnější volba do města
Pokud běháte na rušných místech nebo dokonce na silnici, potřebujete sluchátka, která vám umožní slyšet dobře provoz a okolní zvuky. Skvělou volbou jsou otevřená sluchátka, která neblokují zvukovod. Díky tomu při běhu už z dálky slyšíte, co se děje kolem vás – projíždějící auta, cyklisty i další běžce. Příkladem jsou Bose Ultra Open Earbuds, která se uchycují na ušní boltec. Zároveň poskytují skvělý zvukový zážitek, takže si můžete užít hudbu a současně eliminovat riziko, že přehlédnete důležité signály z okolí.

Cenově dostupná varianta pro rekreační běžce
Ne každý může investovat do špičkových modelů, které poskytnou ten nejlepší zážitek z hudby. Méně nároční uživatelé mohou sáhnout po dostupnějších alternativách. Vhodné pro běh i další sporty jsou například sluchátka Energy Sistem Freestyle – In-ear sports earphones, která nabízejí pevné uchycení, odolnost vůči potu a stabilní bezdrátové připojení. Jsou skvělou volbou pro ty, kteří hledají solidní zvuk za zlomek ceny prémiových modelů.

Další důležité faktory při výběru běžeckých sluchátek

  • Výdrž baterie – Pokud běháte delší trasy nebo nechcete myslet neustále na nabíjení, ověřte si při výběru výdrž baterie. Například Bose Ultra Open Earbuds hrají na jedno nabití 7,5 hodiny a z pouzdra jdou nabít na dalších 19 hodin poslechu.
  • Odolnost proti potu a vodě – Běžecká sluchátka musí něco vydržet! Dešti i potu odolají bezpečně modely s certifikací IPX4 a vyšší.
  • Pohodlí a uchycení v uších – Ideální je vyzkoušet, zda sluchátka při běhu nepadají a netlačí. Výše zmíněné špunty Bose QC Earbuds mají například systém dvou samostatných silikonových částí, díky kterému pevně drží, ale zároveň jsou pohodlná i při dlouhém nošení.
  • Bezdrátové připojení a stabilita signálu – Spolehlivý přenos hudby bez výpadků signálu zajišťuje technologie Bluetooth 5.0 a vyšší.

Běhejte s hudbou, posune vás dál

Ať už běháte pro radost, hubnutí nebo zlepšení kondice, správná hudba a vhodná sluchátka vám mohou pomoct udržet si motivaci, užívat si každý metr a dosáhnout vyššího výkonu. Pokud běháte v rušném prostředí, sáhněte raději po otevřených sluchátkách. Umožňují-li to podmínky, jsou pro maximální soustředění naopak ideální volbou špunty s kvalitním aktivním potlačením okolních zvuků. Vyberte si správný model a běhejte s hudbou, která vás požene kupředu!

– – – – –

Produktové tipy sluchátek vhodných na sport:

Bose Ultra Open Earbuds – Běhejte bezpečně s perfektním zvukem
Běháte po městě nebo v rušnějším prostředí? Otevřená konstrukce Bose Ultra Open Earbuds vám umožní vnímat zvuky z okolí a přitom vás kupředu požene bohatý zvuk s dostatečně výraznými basy. Sluchátka neucpávají uši, drží na uchu pomocí lehkého klipu a jsou tak pohodlná, že o nich po chvíli ani nevíte. Ideální pro bezpečný běh i sport. A po zbytek dne vám budou sloužit jako krásný hrající módní doplněk. Na trhu jsou aktuálně v šesti atraktivních barvách, včetně limitovaných edicí. Jejich baterie vydrží až 7,5 hodiny, s nabíjecím pouzdrem až 19 hodin.
Doporučená cena: 7 990 Kč

Bose QuietComfort Earbuds – Absolutní soustředění na každý krok
Pokud se při běhu chcete naplno ponořit do hudby a eliminovat rušivé zvuky, jsou výbornou volbou Bose QC Earbuds. Výkonné aktivní potlačení hluku (ANC) vytváří dokonalé podmínky pro soustředění i v hlučném prostředí a špičková zvuková kvalita motivuje k lepším výkonům. V případě potřeby je možné aktivovat jedním dotykem transparentní režim, který vpustí do uší okolní zvuky. Výdrž až 8,5 hodiny, s pouzdrem až 30 hodin.
Doporučená cena: 4 590 Kč

Energy Sistem Freestyle – In-ear sports earphones – Sportovní sluchátka za skvělou cenu
Hledáte cenově dostupná a spolehlivá sportovní sluchátka? Model Energy Sistem Freestyle – In-ear sports earphones drží díky systému uchycení bezpečně v uších i při otřesech, odolá potu a nabízí stabilní bezdrátové připojení. Lehké provedení a dlouhá výdrž baterie jsou ideální pro každodenní běh nebo návštěvy posilovny. Výdrž až 5 hodin, v pouzdru je energie na dalších 15 hodin a nabízí stupeň odolnosti IPX5. Skvělý poměr cena/výkon.
Doporučená cena: 1 290 Kč

Xiaomi zaznamenalo rekordní roční výsledky: tržby v roce 2024 dosáhly 365,9 miliardy RMB (1 165,76 miliardy Kč*)

Ve 4. čtvrtletí poprvé překročily tržby hranici 100 miliard RMB (318,6 miliardy Kč*)

Díky silné synergii chytrého ekosystému „Člověk x Auto x Domov“ Xiaomi expanduje v oblasti ultra-prémiových smartphonů, elektromobilů a chytrých velkých domácích spotřebičů

Peking, Hongkong, 20. března 2025— Společnost Xiaomi, přední výrobce spotřební elektroniky a chytrých zařízení propojených prostřednictvím platformy internetu věcí („IoT“), oznamuje své auditované konsolidované výsledky za rok končící 31. prosince 2024 („období“). Ve 4. čtvrtletí 2024 Xiaomi poprvé v historii překonalo hranici 100 miliard RMB (318,6 miliardy Kč*) v kvartálních tržbách. Celkové roční i čtvrtletní výsledky překonaly očekávání trhu. Tržby za celý rok vzrostly meziročně o 35 % na 365,9 miliardy RMB (1 165,76 miliardy Kč*), zatímco upravený čistý zisk se zvýšil o 41,3 % na 27,2 miliardy RMB (276,1 miliardy Kč*). Ve 4. čtvrtletí dosáhly tržby Xiaomi 109 miliard RMB (347,27 miliardy Kč*), což znamená meziroční nárůst o 48,8 %. Upravený čistý zisk vzrostl o 69,4 % na 8,3 miliardy RMB (26,44 miliardy Kč*), čímž výrazně překonal tržní očekávání.

V roce 2024 zaznamenaly všechny obchodní segmenty Xiaomi výrazný růst díky silné propojenosti chytrého ekosystému „Člověk x Auto x Domov“. To vedlo k výraznému rozvoji v oblasti smartphonů, elektromobilů a chytrých velkých domácích spotřebičů. Tržby ze smartphonů vzrostly o 21,8 % na 191,8 miliardy RMB (611,07 miliardy Kč*), zatímco příjmy z chytrých elektromobilů a dalších nových projektů dosáhly 32,8 miliardy RMB (104,5 miliardy Kč*), čímž překonaly očekávané cíle. Také segment IoT a produktů pro domácnost zaznamenal růst – tržby vzrostly meziročně o 30 % na 104,1 miliardy RMB (331,66 miliardy Kč*) a dodávky klimatizací, chladniček a praček dosáhly rekordních hodnot.

V roce 2025 Xiaomi výrazně rozšiřuje svou nabídku v segmentu ultra-prémiových produktů a uvádí na trh Xiaomi 15 Ultra, Xiaomi SU7 Ultra a Mijia Central Air Conditioner Pro. Hned první den prodeje v pevninské Číně (3. března) se Xiaomi 15 Ultra prodávalo o více než 50 % lépe než jeho předchůdce ve stejném období. Předobjednávky Xiaomi SU7 Ultra už přesáhly 10 000 kusů, takže společnost splnila svůj celoroční cíl dříve, než očekávala. Oba produkty mají skvělé prodejní výsledky a ukazují silný růstový potenciál.

Xiaomi vede růst trhu smartphonů s meziročním nárůstem dodávek o 15,7 %

V roce 2024 dosáhly tržby Xiaomi ze smartphonů 191,8 miliardy RMB (611,07 miliardy Kč*), což představuje meziroční nárůst o 21,8 %. Celosvětové dodávky smartphonů Xiaomi vzrostly o 15,7 % na 168,5 milionu kusů, což z něj činí největšího přispěvatele k růstu celého odvětví. Podle analytické společnosti Canalys se Xiaomi udrželo mezi třemi největšími výrobci smartphonů na světě po 18 po sobě jdoucích čtvrtletí s tržním podílem 13,8 %.

Ve 4. čtvrtletí 2024 vzrostl podíl Xiaomi na trhu smartphonů v pevninské Číně meziročně o 3 procentní body na 15,8 %, což znamená čtvrté čtvrtletí v řadě, kdy si značka upevnila svou pozici.

Xiaomi zároveň dosáhlo výrazného úspěchu v segmentu prémiových smartphonů, kde zaznamenalo rekordní tržní podíl. Podle analytických dat se podíl Xiaomi v cenové kategorii 3 000 RMB (9 558 Kč*) zvýšil na 23,3 %. V segmentu 4 000–5 000 RMB (12 744-15 930 Kč*) vzrostl na 24,3 %, což z Xiaomi udělalo jedničku na trhu, a v kategorii 5 000–6 000 RMB (15 930-19 116 Kč*) podíl dosáhl 9,7 %, což je meziročně o 1,3 procentního bodu více.

Chytrý ekosystém „Člověk x Auto x Domov“ se rozvíjí naplno a elektromobily Xiaomi pomáhají značce posouvat se do prémiového segmentu napříč všemi produktovými kategoriemi.

První chytrý elektromobil společnosti Xiaomi, řada Xiaomi SU7, měl v roce 2024 úspěšný debut – během devíti měsíců od uvedení na trh bylo dodáno 136 854 vozidel. Tržby z chytrých elektromobilů a dalších nových iniciativ vzrostly na 32,8 miliardy RMB (104,5 miliardy Kč*), přičemž ve 4. čtvrtletí dosáhly 16,7 miliardy RMB (53,2 miliardy Kč*).

Dodávky modelu Xiaomi SU7 ve čtvrtém čtvrtletí výrazně zrychlily a dosáhly 69 697 vozů, čímž předčasně překonaly celkový plánovaný cíl dodávek.

Řada Xiaomi SU7 si získává velkou oblibu, zejména mezi ženami a uživateli produktů Apple, což mění zákaznickou základnu Xiaomi a posiluje její image prémiové značky.

V roce 2025 Xiaomi výrazně rozšiřuje svou nabídku v segmentu ultra-prémiových elektromobilů a 27. února představilo model Xiaomi SU7 Ultra. Tento vůz nastavuje nové standardy v prémiové třídě a hned od začátku o něj byl obrovský zájem – během prvních tří dnů přesáhly předobjednávky 19 000 kusů a potvrzené objednávky překročily 10 000 kusů, čímž Xiaomi splnilo svůj celoroční cíl s předstihem. Společnost plánuje v roce 2025 dodat 350 000 elektromobilů.

K 31. prosinci 2024 Xiaomi otevřelo 200 prodejen chytrých elektromobilů ve 58 městech po celé Číně.

Kromě elektromobilů Xiaomi také vstupuje na trh prémiových domácích spotřebičů. V roce 2025 uvedlo na trh Mijia Central Air Conditioner Pro, špičkovou klimatizaci, která nastavuje nové standardy v oboru a potvrzuje strategii Xiaomi zaměřenou na prémiové produkty v segmentu domácích spotřebičů.

Xiaomi poprvé překročilo hranici 100 miliard RMB (318,6 miliardy Kč*) v IoT segmentu, prodeje klimatizací, chladniček a praček dosáhly rekordních hodnot

V roce 2024 Xiaomi dosáhlo významného milníku – tržby z chytrých domácích zařízení a produktů pro životní styl poprvé překročily 100 miliard RMB (318,6 miliardy Kč*). Meziročně vzrostly o 30 % na 104,1 miliardy RMB (331,66 miliardy Kč*), přičemž hrubá marže dosáhla 20,3 %, což znamená historicky nejvyšší úroveň jak v příjmech, tak v ziskovosti.

Velké chytré domácí spotřebiče zažily dynamický růst. Tržby v roce 2024 vzrostly meziročně o 56,4 %, zatímco dodávky klíčových produktů dosáhly rekordních čísel. Počet prodaných klimatizací vzrostl o více než 50 % na 6,8 milionu kusů, chladniček se prodalo o 30 % více než v předchozím roce, tedy přes 2,7 milionu kusů, a prodeje praček vzrostly o 45 % na 1,9 milionu kusů.

Růst si udržel i segment tabletů. Podle analytické společnosti Canalys vzrostly globální dodávky tabletů Xiaomi meziročně o 73,1 %, což Xiaomi zajistilo 5. místo ve světě a 3. místo v Číně. Kromě toho se chytré náramky Xiaomi staly druhými nejprodávanějšími na světě i v Číně, zatímco bezdrátová sluchátka (TWS) obsadila první místo na čínském trhu.

Silný růst internetových služeb, hrubá marže zůstává vysoká, počet uživatelů překročil 700 milionů

Segment internetových služeb Xiaomi pokračoval v rychlém růstu – tržby vzrostly meziročně o 13,3 % na 34,1 miliardy RMB (108,64 miliardy Kč*), což je dosud nejvyšší hodnota. Hrubá marže dosáhla 76,6 %, což je o 2,5 procentního bodu více než v předchozím roce.

Počet uživatelů Xiaomi dál roste a dosáhl nového rekordu. V prosinci 2024 poprvé překročil 700 milionů měsíčně aktivních uživatelů (MAU) po celém světě, což je meziročně o 9,5 % více. V pevninské Číně dosáhl počet uživatelů 172,9 milionu, tedy o 11,1 % více než v předchozím roce.

Umělá inteligence posiluje chytrý ekosystém Xiaomi, investice do výzkumu a vývoje dál rostou

Pokrok Xiaomi v oblasti prémiových produktů je podpořen silnými výzkumnými a vývojovými (R&D) kapacitami. V roce 2024 zvýšila společnost své výdaje na výzkum a vývoj o 25,9 % na 24,1 miliardy RMB (76,78 miliardy Kč*), přičemž počet výzkumných pracovníků vzrostl na 21 190. Ke konci roku 2024 získalo Xiaomi více než 42 000 patentů po celém světě, z toho přes 1 000 patentů v oblasti technologií pro elektromobily.

Umělá inteligence je jednou z klíčových oblastí, do nichž Xiaomi dlouhodobě a systematicky investuje. V říjnu 2024 společnost představila Xiaomi HyperOS 2, který zahrnuje tři hlavní technologie: HyperCore, HyperConnect a HyperAI. Tento systém přináší pokročilé možnosti propojení mezi zařízeními a nové AI funkce.

Xiaomi nyní integruje umělou inteligenci do HyperOS 2, čímž ji propojuje se svými chytrými elektromobily, smartphony a chytrými domácími spotřebiči. Tato strategie podporuje rozvoj konceptu „Člověk × Auto × Domov“ a urychluje růst ve třech klíčových segmentech – smartphony, chytré elektromobily a chytré velké domácí spotřebiče.

* Přibližný přepočet dle aktuálního kurzu České národní banky (1 RMB = 3,186 Kč) k 20. 3. 2025. ​​

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní trh Hongkongské burzy cenných papírů (1810.HK). Xiaomi je společnost zaměřená na spotřební elektroniku a inteligentní výrobu, přičemž jádrem jejího ekosystému jsou chytré telefony a chytrá zařízení propojená platformou IoT.

S vizí „Navazovat přátelství s uživateli a být nejzajímavější společností v jejich srdcích“ Xiaomi neustále usiluje o inovace, vysokou kvalitu uživatelského zážitku a efektivní provoz. Společnost vytváří špičkové produkty za férové ceny, aby každý na světě mohl díky inovativním technologiím žít lepší život.

Xiaomi patří mezi přední světové výrobce smartphonů. V září 2024 dosáhl počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) přibližně 685,8 milionu po celém světě. Společnost také vybudovala největší globální platformu pro spotřebitelský AIoT (AI + IoT), na níž bylo k 30. září 2024 připojeno přibližně 861,4 milionu chytrých zařízení (s výjimkou smartphonů, notebooků a tabletů).

V říjnu 2023 Xiaomi představilo novou strategii „Human × Car × Home“, která propojuje osobní zařízení, chytrou domácnost a automobily do jednotného ekosystému. Xiaomi vždy klade důraz na uživatele a je odhodláno poskytovat plynule propojené, komplexní a vylepšené uživatelské zážitky.

Produkty Xiaomi jsou dostupné ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2024 byla společnost již pošesté za sebou zařazena na prestižní seznam Fortune Global 500.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

Acer rozšiřuje nabídku Chromebooků o 7 nových výkonných a úsporných modelů

  • Notebooky Acer Chromebook Plus nabízejí funkce využívající umělou inteligenci, vyšší výkon a lepší videohovory.
  • Nízká váha, mobilita, výkon a dlouhá výdrž na baterii za přijatelnou cenu z nich činí vynikající volbu pro milovníky techniky, studenty, učitele a mladé profesionály, kteří očekávají bezproblémovou celodenní práci s počítačem.
  • Představujeme stylový a ultrapřenosný tablet Acer Chromebook Tab 311.

Praha (20. března 2025) – Společnost Acer rozšiřuje řadu Chromebooků a představuje šest nových výkonných notebooků Chromebook Plus a jeden odnímatelný Chromebook. Notebooky Chromebook Plus dávají na výběr z výkonných procesorů a jsou vybaveny funkcemi a aplikacemi využívajícími umělou inteligenci.

Zařízení Acer Chromebook Plus a Acer Chromebook Plus Enterprise jsou všestranná a zároveň šetrná k peněžence a jsou ideální volbou pro milovníky techniky, mladé profesionály, studenty a učitele.

Každý model je vybaven integrovanou umělou inteligencí Google a ve srovnání s předchozími modely disponuje dvojnásobnou rychlostí, pamětí a úložištěm1. Mezi výkonné funkce Google AI patří Help me read (Pomoz mi číst), Live Translate (Živý překlad), Google Photos‘ Magic Eraser (Kouzelná guma), Editor a Help me write (Pomoz mi psát), které vám pomohou upravovat fotografie, shrnovat obsah, vytvářet návrhy a dělat další činnosti během okamžiku.

Displeje WUXGA s poměrem stran 16:10, jasem 300 nitů a antireflexní vrstvou zajišťují zřetelný obraz i při jasném osvětlení, zatímco volitelné dotykové displeje přidávají pohodlnou a snadnou navigaci, která vám zpříjemní práci. Notebooky Acer Chromebook Plus vybízejí k produktivitě a nabízejí klávesu Quick Insert, volitelný dotykový displej, volitelnou podsvícenou klávesnici, 4G LTE, vestavěný snímač otisků prstů, dva porty USB 3.2 Gen 2 Type-C, dva porty USB 3.2 Gen 1 Type-A a port HDMI. Každý model může být vybaven až
16 GB paměti LPDDR5X a úložištěm až 512GB NVMe SSD.

Nové notebooky Acer Chromebook Plus s podporou Wi-Fi 7 se mohou pochlubit vyšší rychlostí až 5,8 Gb/s, velmi nízkou latencí pod 2 ms a funkcí multi-link pro spolehlivější
a bezproblémové bezdrátové připojení. Každý model splňuje vojenskou normu odolnosti
MIL-STD-810H, která zajišťuje spolehlivost a odolnost, zároveň všechny modely nabízejí dostupnost funkce rychlého nabíjení.

Každý model je vybaven soustavou tří mikrofonů s pokročilou technologií tvarování paprsku, která přesně zachytí váš hlas a zároveň redukuje šum na pozadí, čímž překonává nastavení se dvěma mikrofony a zajišťuje křišťálově čistou komunikaci při hovorech. To je dále doplněno technologií DTS Audio a řešením Acer TNR, které zajišťuje úžasnou kvalitu obrazu i při slabém osvětlení díky inteligentní detekci a diagnostice rušivých pixelů, což vede k ostřejšímu a jasnějšímu obrazu. Navíc vestavěné nástroje pro videohovory poháněné umělou inteligencí Google automaticky zlepšují čistotu a osvětlení, potlačují šum a rozmazávají pozadí a pro větší soukromí a pohodlí můžete jedním kliknutím ztlumit mikrofon a vypnout kameru.

Modelová řada Acer Chromebook Plus

  • Acer Chromebook Plus 514 s nejnovějším procesorem Intel Core 3 N355,
    14“ displejem WUXGA a webkamerou s rozlišením FHD umožňuje plynulý multitasking a snadné řešení náročných projektů pro rychlejší a soustředěnější práci.
  • Acer Chromebook Plus 516 poháněný až procesorem Intel Core 7 s 16“ displejem WUXGA, integrovanou umělou inteligencí Google a FHD webkamerou.
  • Acer Chromebook Plus 514 poháněný procesorem až Intel Core 7 s 14“ WUXGA displejem, QHD webkamerou a s výdrží baterie až 17 hodin.

Součástí nákupu všech spotřebitelských notebooků Acer Chromebook Plus je zpřístupnění 12 měsíců služby Gemini Advanced, 2 TB cloudového úložiště a Gemini v Gmailu, Dokumentech a dalších službách s tarifem Google One AI Premium2.

Modely Chromebook Plus jsou k dispozici také se správou zařízení pro firmy (Device Management for Businesses)

Acer Chromebook Plus Enterprise 514 kombinuje procesor Intel Core 3 N355 a 14“ WUXGA displej pro rychlejší pracovní workflow. Je vybaven webkamerou s rozlišením FHD, integrovanou umělou inteligencí Google, váží pouhých 1,4 kg a je tenký méně než 18 mm.

  • Acer Chromebook Plus Enterprise 516 je poháněn až procesorem Intel Core 7, má 16“ WUXGA displej a webkameru s rozlišením QHD. Odolný a vždy připojený, je připraven na vše.
  • Acer Chromebook Plus Enterprise 514 je poháněn až procesorem Intel Core 7, má 14“ displej WUXGA a QHD webkameru. Je navržen tak, aby zvyšoval produktivitu,
    a je stvořený pro snadné připojení na cestách.
  • Všechny modely Enterprise mají certifikaci TCO 10.0 a nabízejí certifikaci EPEAT Gold.

Acer Chromebook Tab 311: Stylový, všestranný a ultrapřenosný odnímatelný notebook

Elegantní a přenosný Acer Chromebook Tab 311 je odnímatelný a nabízí jednoduchý, cenově dostupný a zabezpečený počítač, který uživatelům poskytuje energii na celý den díky baterii s dlouhou výdrží a výkon, na který je spoleh.

Acer Chromebook Tab 311 je poháněn procesorem MediaTek Kompanio 520, který zajišťuje plynulý a efektivní výkon. Díky až 128 GB úložišti a až 8 GB paměti LPDDR4X spolu se slotem pro karty MicroSD s kapacitou až 2 TB je odnímatelný tablet připraven snadno zvládat náročné pracovní úlohy. 10,95palcový IPS displej s rozlišením WUXGA (1920×1200)
a dotykovým panelem přináší živý obraz s obnovovací frekvencí až 60 Hz. Multimediální zážitek umocňují dva reproduktory, díky nimž je notebook flexibilní volbou pro práci, studium i zábavu.

Je navržen tak, aby byl odolný a přenosný, má tloušťku pouhých 9,05 mm a váží
1 kg (610 g tablet + 415 g KB/pouzdro), přičemž splňuje vojenský standard odolnosti
MIL-STD 810H, který zajišťuje ochranu zařízení při každodenním používání. Tablet Acer Chromebook Tab 311 je také vybaven vytrvalou baterií s kapacitou 8 000 mAh, která dokáže zajistit více než 10hodinový provoz, která uživtelům zaručuje produktivitu po celý den.

Odnímatelný notebook Acer Chromebook Tab 311 se dodává s dokovacím stylusem USI 2.0, klávesnicí a pouzdrem s nastavitelným stojánkem pro snadné přepínání mezi režimy psaní, kreslení a prohlížení. Je také vybaven přední kamerou s rozlišením 2 MP a zadní kamerou
s rozlišením 5 MP a automatickým ostřením, takže je skvělým nástrojem pro zachycení důležitých okamžiků a informací. Z hlediska konektivity je vybaven Wi-Fi 6 a Bluetooth 5.3 a volitelným připojením zařízení 4G LTE pro přístup k internetu na cestách.

Součástí nákupu Acer Chromebook Tab 311 je zpřístupnění 3 měsíců služby Gemini Advanced, 2TB cloudového úložiště a Gemini v Gmailu, Dokumentech a dalších službách
s tarifem Google One AI Premium3.

Odnímatelný tablet Acer Chromebook Tab 311 je k dispozici také s možností správy zařízení pro firmy nebo školy a je vybaven připojením LTE prostřednictvím karty Sim/eSim.

Ceny a dostupnost

  • Odnímatelný tablet Acer Chromebook Tab 311 bude v regionu EMEA k dispozici v červenci za cenu od 329 EUR.
  • Model Acer Chromebook Plus 514 Intel Core 3 N355 bude v regionu EMEA k dispozici v červnu za cenu od 479 EUR.
  • Model Acer Chromebook Plus 516 bude v regionu EMEA k dispozici v květnu za cenu od 499 EUR.
  • Model Acer Chromebook Plus 514 až s procesorem Intel Core 7 s webovou kamerou QHD, Wi-Fi 7 a podsvícenou klávesnicí bude v regionu EMEA k dispozici v červnu za cenu od 579 €.
  • Model Acer Chromebook Plus Enterprise 514 up to Intel Core 7 s webovou kamerou s rozlišením QHD a čtečkou otisků prstů bude v regionu EMEA k dispozici v červnu za cenu od 729 EUR.
  • Model Acer Chromebook Plus Enterprise 514 Intel Core 3 N355 s podsvícenou klávesnicí bude v EMEA k dispozici v červnu za cenu od 679 €.
  • Model Acer Chromebook Plus Enterprise 516 bude v regionu EMEA k dispozici v květnu za cenu od 699 EUR.

Specifikace

Name Acer Chromebook Plus 514
Model CB514-6H/CB514-6HT
Operating System ChromeOS

ChromeOS with Chrome Education Upgrade

ChromeOS with Chrome Enterprise Upgrade

Screen 14.0″ Display with IPS Technology, Optional touch display with anti-glare coating, WUXGA (1920 x 1200), 16:10 Aspect Ratio, 300 nit brightness,
Processors Intel® Core 3 processor N355
Graphics Intel® Iris® Xe Graphics
Memory Up to 16 GB dual-channel LPDDR5X SDRAM
Storage Up to 512GB SSD, PCIe Gen 4, 16 Gb/s up to 4 lanes, NVMe, 128 GB eMMC
Camera FHD webcam, 1920 x 1080 Resolution with Temporal Noise Reduction and Privacy Shutter; Triple-mic support, DTS® Audio, Acer Purified Voice technology
Ports USB Type-C port x 2, USB 3.2 Gen 1 (up to 5 Gbps, DisplayPort, Power delivery), 2 x USB 3.2 Gen 1, HDMI® 1.4 port with HDCP support, 3.5 mm headphone/speaker jack, reinforced IO ports
Battery, Battery life 53Wh 3-cell Li-ion, fast charging, up to 17 hours web browsing, 13 hours video playback
Wireless and Networking Up to Wi-Fi 7, Bluetooth® 5.3
Features Quick Insert Key, Moisture Resistant Touchpad
Dimensions 315 (W) x 227.6 (D) x 17.95/18.5 (H) mm, 12.4 x 8.96 x 0.71/0.73 inches, 1.4 kg, 3.09 lbs
System Compliance Energy Star, EPEAT Gold
Name Acer Chromebook Plus 514
Model CB514-5H/ CB514-5HT
Operating System ChromeOS

ChromeOS with Chrome Education Upgrade

ChromeOS with Chrome Enterprise Upgrade

Screen 14.0″ Display with IPS Technology, Optional touch display with anti-glare coating, WUXGA (1920 x 1200), 16:10 Aspect Ratio, 300 nit brightness
Processors Up to Intel® Core 7 processor
Graphics Intel® Iris® Xe Graphics
Memory Up to 16 GB dual-channel LPDDR5X SDRAM
Storage Up to 512GB SSD, PCIe Gen 4, 16 Gb/s up to 4 lanes, NVMe, 128 GB eMMC
Camera Choice of QHD Camera, 2560 x 1440 Resolution or FHD webcam, 1920 x 1080 Resolution with Temporal Noise Reduction and Privacy Shutter; Triple-mic support, DTS® Audio, Acer Purified Voice technology
Ports USB Type-C port x 2, USB 3.2 Gen 1 (up to 5 Gbps, DisplayPort, Power delivery), 2 x USB 3.2 Gen 1, HDMI® 1.4 port with HDCP support, 3.5 mm headphone/speaker jack, reinforced IO ports
Battery, Battery life 53Wh 3-cell Li-ion, fast charging, up to 17 hours web browsing, 13 hours video playback
Wireless and Networking Up to Wi-Fi 7, Bluetooth® 5.3 (with Wi-Fi 7 SKU) Bluetooth® 5.3 (with Wi-Fi 6E SKU), Optional LTE
Features Quick Insert Key, Moisture Resistant Touchpad
Dimensions 316.4 (W) x 226.5 (D) x 18.35 (H) mm, 12.46 x 8.92 x 0.72 inches, 1.55 kg, 3.42 lbs
System Compliance Energy Star, EPEAT Gold
Name Acer Chromebook Plus 516
Model CB516-1H / CB516-1HT
Operating System ChromeOS

ChromeOS with Chrome Education Upgrade

ChromeOS with Chrome Enterprise Upgrade

Screen 16.0″ WUXGA 1920 x 1200 resolution, with IPS Technology, Optional touch display, 16:10 Aspect Ratio, 350 nit brightness,
Processors Up to Intel® Core 7 processor
Graphics Intel® Iris® Xe Graphics
Memory Up to 16 GB dual-channel LPDDR5X SDRAM; memory frequency up to 5200 MT/s
Storage Up to 512GB SSD, PCIe Gen 4, 16 Gb/s NVMe
Camera Full HD camera (1920 x 1080) with 1080p video at 60 FPS; with Temporal Noise Reduction
Ports Two USB Type-C 3.2 Gen 2 (supporting DisplayPort, and USB charging), two USB Type-A 3.2 Gen 1, HDMI 1.4 with HDCP, , 3.5mm headphone/speaker jack
Battery 53Wh 3-cell Li-ion, fast charging, up to 15.5 hours web browsing, 12.5 hours video playback
Wireless and Networking Up to Wi-Fi 7, Bluetooth® 5.3 or above
Features OceanGlass Moisture Resistant Touchpad, Quick Insert Key
Dimensions 358.9 (W) x 253.1 (D) x 18.9/19.25 (H) mm, 14.13 x 9.96 x 0.74/0.76 inches, 1.7 kg, 3.75 lbs.
System Compliance Energy Star, EPEAT Gold


1
V porovnání s nejprodávanějšími Chromebooky v roce 2023.

2 V hodnotě 263,88 €, uplatnění do 31. ledna 2026 do 23:59 hodin našeho času. 21,99 €/měsíc na konci nabídky. Zrušit lze kdykoli. Platí omezení způsobilosti, viz podmínky. Viz g.co/chromebook/ai-premiumoffer. Hodnota se liší podle země. Tato nabídka se nevztahuje na školy a podniky, včetně případů, kdy jsou zařízení zakoupena mimo komerční kanály, viz podrobnosti na goo.gle/Gemini-Education.

3 V hodnotě 65,97 €, uplatnění do 31. ledna 2026 do 23:59 hodin SEČ. 21,99 €/měsíc po skončení nabídky. Zrušit lze kdykoli. Platí omezení způsobilosti, viz podmínky. Viz g.co/chromebook/ai-premiumoffer. Hodnota se liší podle země. Tato nabídka se nevztahuje na školy a podniky, včetně případů, kdy jsou zařízení zakoupena mimo komerční kanály, viz podrobnosti na goo.gle/Gemini-Education.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se liší podle regionu. Chcete-li se dozvědět více
o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, obraťte se na nejbližší pobočku společnosti Acer prostřednictvím webových stránek www.acer.com.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Exit mobile version