POCO představuje řadu POCO F7: Extrémní výkon a maximálně plynulý zážitek

Singapur, 27. března 2025 – POCO, oblíbená značka mezi mladými technologickými nadšenci, dnes v Singapuru oficiálně představuje novou řadu POCO F7. Na slavnostní akci pro média debutují očekávané modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro. Tyto vlajkové lodě přinášejí špičkovou rychlost a efektivitu, a přitom zůstávají cenově dostupné, v souladu s posláním značky POCO nabízet výkonné technologie za mimořádně výhodné ceny.

„S řadou POCO F7 děláme špičkové technologie dostupnější než kdy dříve,“ říká Angus Ng, vedoucí produktového marketingu POCO Global. „Poprvé přicházíme s modelem Ultra, který posouvá výkon a možnosti telefonu POCO na zcela novou úroveň. Spojením vlajkových funkcí a výjimečné ceny představují modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro významný krok vpřed, který odráží náš závazek neustále vylepšovat uživatelskou zkušenost a pomáhat lidem naplno rozvíjet jejich potenciál – ať už při práci, hraní her nebo při tvorbě.“

Dvojnásobný výkon, dvojnásobná síla

Srdcem modelu POCO F7 Ultra je čipset Snapdragon® 8 Elite Mobile Platform, nejpokročilejší vlajková platforma od společnosti Qualcomm. Díky nejnovější 3nm výrobní technologii TSMC přináší výrazný skok ve výkonu – výpočetní výkon CPU narostl až o 45 % a výkon GPU o 44 %¹, a to při výrazně nižší spotřebě – až o 52 % méně u CPU a o 46 % méně u GPU¹. S působivým skóre 2 843 461 bodů v AnTuTu² nabízí POCO F7 Ultra bleskovou rychlost a výkon v každé situaci, ať už hrajete náročné hry, nebo přepínáte mezi více aplikacemi.

Ale tím to u POCO F7 Ultra zdaleka nekončí. Poprvé v historii POCO přichází s vlastním specializovaným grafickým čipem – VisionBoost D7, postaveným na pokročilém 12nm procesu. Ten posouvá vizuální zážitek na zcela novou úroveň. Hraní her je neuvěřitelně pohlcující díky technologiím jako Smart Frame Rate, která zajišťuje ultra plynulých 120 FPS³, 2K Super Resolution³ pro dokonale ostrý obraz a Game HDR³, který zvýrazní kontrast a barevnou hloubku. A ani při sledování videí nezůstává POCO pozadu – technologie Dual-core Visuals⁴ vylepšuje rozlišení, snímkovou frekvenci i kvalitu HDR obsahu na platformách jako YouTube nebo Netflix. Každá scéna tak ožívá v ohromujících detailech.

Tento hardwarový výkon skvěle doplňuje nejnovější Xiaomi HyperOS 2⁵, který zajišťuje chytrý a pohotový chod hned po vybalení z krabice. Tři klíčové inovace, Xiaomi HyperCore, Xiaomi HyperConnect⁶ a Xiaomi HyperAI⁶, se starají o plynulost systému, bezproblémové propojení napříč zařízeními a maximální efektivitu. Nechybí ani integrovaná podpora Google Gemini⁷, která přináší pokročilou asistenci poháněnou umělou inteligencí.

Další úroveň herního zážitku přináší technologie WildBoost Optimization 4.0, která na pozadí dokonale sladí výkon čipsetu Snapdragon 8 Elite Mobile Platform a grafického čipu VisionBoost D7. Výsledkem je mimořádně plynulé hraní se stabilní snímkovou frekvencí, přesnější odezvou na dotyk i pohyb a perfektně vyladěným herním zvukem. Ani náročné tituly jako Genshin Impact ve 2K rozlišení a při 120 FPS nejsou problém. POCO F7 Ultra udrží špičkový výkon i při hodině nepřetržitého hraní, a to dokonce s lepšími výsledky, než nabízí nativní nastavení hry, vyšší snímkovou frekvencí, kvalitnějším obrazem a zároveň nízkou teplotou zařízení⁸.

POCO F7 Pro sází na výkonný čipset Snapdragon® 8 Gen 3, který nabízí ideální rovnováhu mezi rychlostí a energetickou efektivitou. Díky systému Xiaomi HyperOS 2⁵, který běží hned od prvního spuštění, nabízí plynulý a svižný chod při běžném používání i hraní her. Herní výkon ještě vylepšuje technologie WildBoost Optimization 4.0, která zajišťuje maximálně plynulé a citlivé ovládání. Podporuje Smart Frame Rate až do 120 FPS⁹ a třeba u populárního titulu Genshin Impact si užijete stabilních 90 FPS pro opravdu pohlcující zážitek.

Výkonný telefon nemusí nutně znamenat přehřívání, a u řady POCO F7 to platí dvojnásob. Nová generace chlazení LiquidCool Technology 4.0 totiž udržuje teplotu pod kontrolou i při vysoké zátěži. Díky pokročilému systému 3D dvoukanálového IceLoop chlazení a extra velké 5400mm² tepelné trubici dokáže tato technologie snížit teplotu čipsetu (SoC) až o 3 °C¹º. Výsledkem je plynulý výkon i při delším hraní, úpravách videí nebo náročném multitaskingu, bez zpomalování a bez kompromisů.

Výdrž, na kterou se můžete spolehnout

V době, kdy je používání smartphonů na historickém maximu, je spolehlivá a efektivní baterie důležitější než kdy dřív. Řada POCO F7 proto nabízí energii, která s vámi udrží krok po celý den, a vy tak můžete být bez stresu z vybitého telefonu. POCO F7 Ultra je vybaveno baterií s kapacitou 5 300 mAh (typ) a podporou 120W nabíjení HyperCharge¹¹, které ji zvládne dobít na 100 % za pouhých 34 minut¹². Nechybí ani 50W bezdrátové nabíjení HyperCharge¹³ pro pohodlné doplnění energie bez kabelů. POCO F7 Pro sází na ještě větší baterii o kapacitě 6 000 mAh (typ), kterou doplňuje 90W HyperCharge¹¹ – ideální kombinace pro dlouhé hodiny nerušeného výkonu, i při opravdu náročném používání.

Oba modely nabízí také nejnovější technologie nabíjení, které zvyšují efektivitu a prodlužují životnost baterie. Díky spolupráci čipsetů POCO Surge P3 (pro řízení nabíjení) a POCO Surge G1 (pro správu baterie) se optimalizuje rychlost i účinnost nabíjení, zatímco samotná baterie zůstává ve skvělé kondici i po delší době.
Po 1 600 nabíjecích cyklech si totiž stále uchová více než 80 % původní kapacity¹º. Ať už jste uprostřed intenzivního herního maratonu nebo náročného pracovního dne, POCO F7 Ultra i F7 Pro zajistí rychlé, stabilní nabíjení, dokonce i v náročných podmínkách, jako je extrémní mráz.

Zachyťte i to, co zůstává očím skryté

POCO F7 Ultra přináší dosud nejpokročilejší zobrazovací systém značky. Jeho trojitý fotoaparát kombinuje nejvýkonnější hlavní HDR fotoaparát, první vlajkový teleobjektiv s plovoucím členem a ultraširokoúhlý snímač s nejvyšším rozlišením, jaký kdy POCO použilo. Společně pokrývají osm klasických ohniskových vzdáleností a nabízejí nebývalou flexibilitu. Každý snímek tak zachytíte s výjimečnou přesností a bohatými detaily.

Základem celého systému je 50Mpx hlavní fotoaparát s obrazovým snímačem Light Fusion 800, který pořizuje živé a detailní snímky i za zhoršených světelných podmínek. Nabízí čtyři ohniskové vzdálenosti, například 35 mm ideální pro každodenní momentky a 48 mm pro klasické portréty, takže se snadno přizpůsobí jakékoli scéně. Teleobjektiv s plovoucím členem rozšiřuje kreativní možnosti ještě dál. Umožňuje pořizovat detailní makrosnímky ze vzdálenosti pouhých 10 cm, využít 2,5× optický zoom (60 mm) pro působivé portréty s hloubkou nebo 5× in-sensor zoom (120 mm) pro ostré záběry vzdálených objektů. A díky 32Mpx ultraširokoúhlému fotoaparátu se zorným polem 120 stupňů snadno zachytíte rozsáhlé krajiny i skupinové fotografie v dokonalé ostrosti.

To vše pohání nejmodernější algoritmy platformy POCO AISP – vůbec první výpočetní fotografické platformy POCO s využitím umělé inteligence. Tato technologie propojuje výpočetní výkon CPU, GPU, NPU a ISP prostřednictvím systému Xiaomi HyperOS, čímž dosahuje plynulé spolupráce mezi softwarem a hardwarem a výrazně zvyšuje efektivitu zpracování obrazu. V kombinaci s teleobjektivem s plovoucím členem přináší AISP působivé výsledky. Například funkce 20× UltraZoom Beta dokáže zaostřit i na ty nejjemnější detaily, zatímco UltraSnap umožňuje extrémně rychlé sekvenční snímání – zpracovává každou fotku v reálném čase pomocí kompletního algoritmu a zvládne až 150 snímků s konzistentní ostrostí a kvalitou.

POCO F7 Pro naopak přináší kombinaci výkonného hardwaru a chytrých funkcí poháněných umělou inteligencí, které posouvají mobilní fotografii ve své třídě o úroveň výš. Jeho 50Mpx hlavní fotoaparát se snímačem Light Fusion 800 pořizuje živé a mimořádně detailní snímky, zatímco 8Mpx ultraširokoúhlý objektiv umožňuje snadno zachytit rozlehlé krajiny nebo skupinové fotografie. Díky platformě POCO AISP podporuje i POCO F7 Pro funkci UltraSnap pro rychlé sekvenční snímání a nabízí také portrétní režim se dvěma ohniskovými vzdálenostmi, takže si můžete vybrat mezi širokým záběrem a klasickým přiblížením.

Pro ty, kteří chtějí své kreativní možnosti posunout ještě dál, nabízejí oba modely funkce jako Dynamic Shots, které vdechnou statickým snímkům život. Nechybí ani řada dalších AI nástrojů⁶, které otevírají prostor pro ještě větší kreativitu a pomáhají doladit fotografie i videa k dokonalosti – rychle, jednoduše a s profesionálním výsledkem.

Špičkový displej s chytrou ochranou zraku

Modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro byly navrženy tak, aby nabídly opravdu výjimečný vizuální zážitek. Displeje s ultratenkými rámečky a pokročilou technologií péče o oči kombinují ohromující obraz s maximálním pohodlím při sledování. Díky extrémně vysokému jasu až 3200 nitů a hodnotě 1800 nitů v režimu HBM zůstává obraz jasný, ostrý a barevně výrazný, a to i na přímém slunci. Skvěle si tak vychutnáte i obsah s vysokým dynamickým rozsahem (HDR).

Ale nejde jen o jas – oba modely kladou důraz i na ochranu očí. Díky technologii Circular Polarization převádí displej lineárně polarizované světlo na kruhově polarizované, čímž se blíží přirozenému světlu a zajišťuje příjemnější sledování bez zbytečného namáhání zraku. V kombinaci s 3840Hz vysokofrekvenčním PWM stmíváním a 16 000 úrovněmi automatického nastavení jasu se displej dokonale přizpůsobí okolním světelným podmínkám a nabídne maximální pohodlí při jakémkoli osvětlení. Oba modely navíc získaly trojici certifikací od TÜV Rheinland – Low Blue Light (Hardware Solution), Flicker Free a Circadian Friendly, což znamená, že účinně minimalizují únavu očí, i při dlouhodobém používání.

Zážitek z displeje nekončí jen u obrazu – díky AI vylepšením je zajištěna také výjimečná dotyková odezva, a to i při použití s mokrými prsty, mastnotou nebo v rukavicích¹⁴. Pro ještě větší pohodlí navíc POCO vůbec poprvé využívá ultrazvukovou čtečku otisků prstů, která zaručuje rychlé a bezpečné odemykání telefonu jediným dotykem.

Prémiový design, který odolá každodennímu používání

Řada POCO F7 přináší nejen špičkový výkon, ale také design, který dokonale vystihuje charakter vlajkové lodi. Spojením atraktivního vzhledu a odolného zpracování vznikly telefony, které nastavují nový standard v oblasti prémiového designu a kvality zpracování.

Modely POCO F7 Ultra a POCO F7 Pro byly navrženy tak, aby zaujaly na první pohled. Skleněná zadní strana kombinuje lesklou a matnou úpravu, která vytváří elegantní vizuální kontrast – horní část telefonu se leskne, zatímco spodní působí matně. Výsledkem je výrazný a moderní vzhled. POCO F7 Ultra navíc posouvá design ještě dál díky čtyřstranně zakřivenému sklu, které nejen skvěle vypadá, ale i perfektně padne do ruky a zajišťuje pohodlný úchop.

Díky novému designu horní části, který se na telefonech POCO objevuje vůbec poprvé, přechází tělo telefonu plynule do matného kovového rámečku. Výsledkem je čistý a sofistikovaný vzhled, který posouvá design řady F7 na vyšší úroveň.

Celkový dojem pak podtrhuje kruhové dělení kolem fotoaparátu a ozdobný prstenec z vysoce odolné hliníkové slitiny používané v letectví, které zdůrazňují symetrii a zároveň dodávají telefonu pocit rychlosti a síly.

Řada POCO F7 je připravena čelit každodenním výzvám – díky certifikaci IP68 nabízí odolnost vůči prachu i vodě¹⁵ a spolehlivě obstojí i v náročnějších podmínkách.

POCO F7 Ultra jde v odolnosti ještě dál – je vybaveno vůbec nejodolnějším sklem v historii značky, POCO Shield Glass, které účinně chrání displej před pády a poškrábáním. POCO F7 Pro spoléhá na Corning® Gorilla® Glass 7i, které zvyšuje odolnost proti každodennímu opotřebení a zajišťuje dlouhou životnost zařízení.

Lepší připojení, silnější zvuk – pro ještě lepší uživatelský zážitek

Špičkový výkon si zaslouží stejně špičkový uživatelský zážitek – a řada POCO F7 v tomto ohledu rozhodně nezklame. Oba modely jsou vybaveny čipsetem Surge T1S, specializovaným ladicím čipem pro posílení signálu, který výrazně zlepšuje konektivitu. POCO F7 Ultra i POCO F7 Pro díky němu zvyšují výkon mobilní sítě až o 37 % v pásmech středních a vyšších frekvencí¹⁶, zatímco výkon Wi-Fi a Bluetooth se zlepšuje až o 16 %¹⁶. O dokonalý zážitek z poslechu i sledování se pak starají duální stereo reproduktory s prostorovým zvukem a technologie AI Super Cinema¹⁷, která vylepšuje obraz i zvuk a proměňuje každou scénu v opravdový filmový zážitek.

Ceny a dostupnosti

Oba modely jsou v prodeji od 27. března 2025 na e-shopu společnosti Xiaomi www.mi.com/cz a prostřednictvím oficiálních prodejních kanálů.

POCO F7 Ultra je k dispozici ve dvou barevných variantách: Yellow a Black.
Nabízí dvě paměťové konfigurace: 12 GB + 256 GB a 16 GB + 512 GB.

12 GB + 256 GB: 18 999 Kč

16 GB + 512 GB: 20 999 Kč

POCO F7 Pro je dostupné ve dvou barvách: Black a Blue.
K dostání je ve verzích: 12 GB + 256 GB a 12 GB + 512 GB.

12 GB + 256 GB: 14 499 Kč

12 GB + 512 GB: 15 499 Kč

Speciální zaváděcí nabídka

Na celou řadu se vztahuje speciální zaváděcí nabídka, která běží od 27. března do 6. dubna 2025, či do vyprodání zásob. V tomto období si mohou zákazníci pořídit POCO F7 Pro o 2 000 Kč levněji – variantu 12 GB + 256 GB za 12 499 Kč a variantu 12 GB + 512 GB za 13 499 Kč. Stejně výhodně lze pořídit i POCO F7 Ultra ve variantě 16 GB + 512 GB, a to za 18 999 Kč.

U modelu POCO F7 Ultra je navíc možné až do 4. května 2025 využít i výkupní bonus až 2 500 Kč při odevzdání starého zařízení. Více informací o této možnosti je k dispozici na webu vymenazaxiaomi.cz.

*Dostupnost jednotlivých barevných variant, kapacit úložiště a velikostí RAM se může lišit – pro přesné informace se obraťte na místního prodejce.
*Dostupnost se může lišit podle země nebo regionu. Pro další možnosti nákupu doporučujeme nahlédnout na weby třetích stran.

*Skutečně dostupná kapacita úložiště a RAM je nižší než celková udávaná hodnota, protože část paměti zabírá operační systém a předinstalovaný software.
*Ceny a dostupnost se mohou lišit v závislosti na trhu a prodejních kanálech. Aktuální informace o produktech a dostupnosti naleznete na
mi.com.

¹ Údaje o výkonu CPU, GPU a AI byly testovány interními laboratořemi POCO a porovnány s platformou Snapdragon® 8 Gen 3 Mobile Platform. Skutečné výsledky se mohou lišit. Výkon CPU byl měřen pomocí testu Geekbench 6, spotřeba energie pomocí SPECint2K6. Výkon a spotřeba GPU byly měřeny v GFXbench 5 1080P AztecRuins Vulkan. Výkon AI byl testován modelem MLPerf Super Resolution.
² Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO v aplikaci AnTuTu v10.4.4. Skutečné výsledky se mohou lišit.
³ Funkce jako 2K Super rozlišení, Smart Frame Rate 120 FPS a Game HDR jsou dostupné ve hrách včetně, ale nikoliv výlučně, těch, které spadají do herní kategorie v GetApps/Mi App Mall. Skutečná snímková frekvence závisí na výkonnostním panelu v aplikaci Game Turbo. Dostupnost funkcí se může lišit podle verze softwaru – rozhodující je reálný uživatelský zážitek.

⁴ Funkce Dual-core Visuals je dostupná pouze v aplikacích YouTube a Netflix a funguje pouze ve vybraných scénářích. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
⁵ Dostupnost funkcí, aplikací a služeb systému Xiaomi HyperOS 2 se může lišit podle regionu, verze softwaru a modelu telefonu.
⁶ Funkce Xiaomi HyperConnect a AI budou dostupné formou OTA aktualizace od 27. března 2025. Dostupnost se může lišit podle regionu. Pro více informací navštivte oficiální stránky ve vaší zemi. Vyžaduje připojení k internetu. Ověřujte si přesnost odpovědí.
⁷ Výsledky jsou ilustrativní a mohou se lišit. Vyžaduje připojení k internetu a kompatibilní operační systém. Dostupnost se může lišit podle zařízení, země a jazyka. Google a Gemini jsou ochranné známky společnosti Google LLC.
⁸ Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO. Skutečné výsledky se mohou lišit v závislosti na testovacích podmínkách, verzi softwaru a dalších faktorech. Testováno při jedné hodině hraní, okolní teplota 25 °C, nejvyšší nastavení rozlišení a FPS ve hře, zapnuté režimy Super Resolution a Smart Frame Rate.
⁹ Smart Frame Rate u modelu POCO F7 Pro je dostupný pouze ve vybraných aplikacích a skutečná snímková frekvence závisí na výkonnostním panelu Game Turbo. Výsledky se mohou lišit v závislosti na nastavení ve hře.
¹º Údaje byly testovány interními laboratořemi POCO. Skutečné výsledky se mohou lišit.
¹¹ Pro dostupnost napájecího adaptéru v balení se obraťte na místního prodejce.
¹² Nabíjení na 100 % za 34 minut bylo dosaženo s použitím 120W nabíječky dodávané v balení, při ručně zapnutém režimu „Top speed“ a vypnutém displeji. Údaje pochází z interních testů POCO při pokojové teplotě cca 25 °C. Skutečné výsledky se mohou lišit.
¹³ Bezdrátová nabíječka se prodává samostatně. Dostupnost se může lišit podle země/regionu. Pro další možnosti nákupu doporučujeme navštívit oficiální e-shop nebo weby třetích stran.
¹⁴ Funkce AI glove touch může být ovlivněna prostředím, materiálem nebo tloušťkou rukavic. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
¹⁵ Zařízení je certifikováno jako odolné vůči vodě a prachu pouze v rámci specifických laboratorních podmínek, které neodpovídají běžnému používání. Záruka se nevztahuje na poškození kapalinou mimo tyto podmínky. Odolnost může být ovlivněna opotřebením, fyzickým poškozením nebo nutnou demontáží při opravě. Více informací najdete na oficiálních stránkách.
¹⁶ Údaje testovány interními laboratořemi POCO ve srovnání s modely POCO F7 Ultra a F7 Pro bez čipsetu Surge T1S Tuner. Výsledky se mohou lišit v závislosti na síťových podmínkách, prostředí a dalších faktorech. Rozhodující je reálný uživatelský zážitek.
¹⁷ Funkce AI Super Cinema je dostupná pouze v aplikacích YouTube, Netflix, Amazon Video a MIUI Video Player. Není dostupná pro šifrovaná videa ani HDR obsah.

O značce POCO

POCO je mladá nezávislá značka, která se zrodila ze společnosti Xiaomi Corporation. V současné době vstoupila na 98 světových trhů. Filozofie POCO „Vše, co potřebujete, nic, co nepotřebujete“ vede značku k tomu, aby své úsilí v oblasti výzkumu a vývoje zaměřila výhradně na požadavky a zpětnou vazbu svých fanoušků. Tato neúnavná snaha o hledání technologií, které její fanoušci skutečně potřebují, demokratizuje rozhodování, které urychluje vývoj společnosti a osvěžuje odvětví chytrých telefonů.

Oslavte s Huawei Store 5. výročí a pořiďte si chytré parťáky za zajímavé ceny

Praha, 26. března 2025 – Oficiální e-shop Huawei tento měsíc slaví 5. narozeniny a vy je můžete oslavit také. K této příležitosti si totiž společnost Huawei připravila zajímavou nabídku produktů. Pokud přemýšlíte o novém chytrém pomocníkovi od Huawei, teď přišel ten správný čas na jeho pořízení. Akce potrvá pouze do 30. března 2025, proto neváhejte a pořiďte si nová chytrá zařízení už dnes.

Pokud pracujete v kreativním odvětví a ocenili byste nový výkonný tablet, nebo je sport a pohyb součástí vašeho každodenního života a přišly by vám tak vhod chytré hodinky, Huawei myslí i na vás. V akční nabídce na počest oslav 5. výročí Huawei Store objevíte chytré hodinky nebo MatePad, který je skvělým parťákem pro všechny tvořivé duše.

Mimo jiné zde najdete populární řadu hodinek Watch GT 5 i osobního trenéra na zápěstí Huawei Watch Fit 3, kterého ocení zejména nadšenci do zdravého životního stylu. V Huawei nabídce se však skrývá ještě mnohem víc, stačí ji jen prozkoumat.

Produkt Původní cena v Kč Akční cena v Kč Sleva v Kč Dárky
Huawei Watch GT 5 41 mm 6 499 5 999 500 Huawei EasyFit 3 řemínek + Huawei FreeBuds SE 3
Huawei Watch GT 4 6 499 4 299 2 200
Huawei Watch FIT 3  4 999 3 299 1 700 Další řemínek zdarma
Huawei MatePad 11.5S (8+256 GB) 12 499 10 099 2 400 Klávesnice + stylus (pencil)

Pokud však toužíte po nových sluchátkách, sáhněte po Huawei FreeArc, které jsou ideální volbou pro všechny sportovce.

Objevte Huawei FreeArch: dopřejte si čisté hovory a pohodlný poslech

Pokud si potrpíte na kvalitní zvuk za jakýchkoli podmínek, vaší pozornosti by rozhodně neměla uniknout nová sluchátka Huawei FreeArch. Budou skvělým parťákem pro ty, kteří pracují i na cestách a při účasti na online schůzkách či během vyřizování hovorů potřebují spolehlivého parťáka. Tato nová sluchátka vám zajistí stabilní připojení i na velkou vzdálenost, takže ani v kanceláři o rozloze 100 metrů čtverečních nebudete mít s připojením žádný problém. Kromě toho dokážou eliminovat okolní šum, a to včetně silného větru – postarají se tak o ničím nerušené a čisté hovory.

Sluchátka FreeArc jsou ideální volbou zejména pro sportovce, a to díky konstrukci se třemi podpůrnými body. Díky nim se nemusíte obávat, že by vám při běhu sluchátko z ucha vypadlo. Každý ví, že poslech dobré hudby nebo vybraného podcastu při sportování umí dělat divy. Motivace k lepšímu výkonu vám během kvalitního poslechu tedy rozhodně chybět nebude. A jestliže sportujete venku za každého počasí, s Huawei FreeArch se nemusíte ničeho obávat – mohou se totiž pochlubit certifikací voděodolnosti IP57, což znamená, že hravě zvládnou jakoukoli venkovní aktivitu i za deště.

Objevte kouzlo čistých hovorů, důrazných basů a prémiového poslechu s bezdrátovými sluchátky Huawei FreeArch. Na oficiálním e-shopu Huawei je seženete hned v několika barevných provedení – a to jak ve standartní šedé a černé, tak i ve stylové zelené. Pokud se rozhodnete právě pro zelenou variantu, můžete využít exkluzivní slevový kupón s kódem „Apponly10“, díky kterému vás sluchátka vyjdou na příjemných 2 249 Kč. Této akce můžete využít dokonce až do 3. dubna 2025.

Ať už si vyberete jakoukoli barvu, k nákupu sluchátek Huawei FreeArch obdržíte navíc i službu Loss Care na dobu 12 měsíců. Pokud byste tedy nedopatřením jedno sluchátko ztratili nebo bylo poškozené, máte možnost zakoupit si nové náhradní díly se slevou 50 %.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Ultraširoký, ultra-světelný: Canon představuje nový hybridní objektiv pro odvážnější vyprávění příběhů ve videu i fotografii

Praha, Česká republika, 26. března 2025 – Společnost Canon Europe dnes představuje RF 20mm F1.4L VCM, ultraširokoúhlý přírůstek do své inovativní řady hybridních pevných objektivů RF¹, navržený tak, aby vyhovoval měnícím se potřebám profesionálů pracujících s videem i fotografií. Plnoformátový objektiv s ohniskem 20 mm a vynikajícím výkonem při slabém osvětlení, který zajišťuje světelnost f/1.4, umožňují tvůrcům posunout hranice kreativního vyprávění příběhů.

Díky zornému úhlu 94° (měřeno diagonálně) a minimální zaostřovací vzdálenosti pouhých 0,2 metru umožňuje RF 20mm F1.4L VCM komponovat scény dynamickým a originálním způsobem. Výjimečná kvalita obrazu je zajištěna pokročilou optickou konstrukcí, která zahrnuje asférické prvky, prvky Super UD (ultra-nízké disperze) a BR (Blue Spectrum Refractive pro potlačení chromatické aberace). Kromě toho je objektiv vybaven 11lamelovou clonou, která vytváří kinematografický bokeh a světelnou kresbu.

Ideální společník pro zachycení širokých záběrů a panoramat – od krajiny přes architekturu až po interiéry – objektiv RF 20mm F1.4L VCM poskytuje precizní kvalitu řady L za všech podmínek. Jeho všestranná a kompaktní konstrukce umožňuje plynulé přepínání mezi fotografováním a natáčením videa. Díky clonovému kroužku² lze hladce a hladce a plynule upravovat clonu v 1/32 krocích mezi expozičními hodnotami během natáčení. Výkonný VCM motor³ pak zajišťuje tiché automatické ostření s minimálním focus breathingem, což je klíčové pro profesionální filmovou tvorbu.

Navzdory kratší ohniskové vzdálenosti si RF 20mm F1.4L VCM zachovává konzistentní design s ostatními hybridními pevnými objektivy Canon RF F1.4L. Stejná velikost, clona, průměr filtru a barevné vyvážení umožňují snadnou záměnu tohoto ultraširokoúhlého objektivu s ostatními modely v řadě, což zajišťuje plynulejší průběh natáčení i usnadňuje postprodukci.

Klíčové vlastnosti RF 20mm F1.4L VCM:

  • Ultraširokoúhlá ohnisková vzdálenost 20 mm se světelností f/1.4
  • Špičková ostrost a obrazová kvalita díky dvěma asférickým členům, jedné Super UD čočce, dvěma UD členům a jedné BR čočce, plus povrchovým úpravám ASC, SWC a Super Spectra
  • Clonový kroužek², ovládací kroužek a tlačítko Lens Control pro intuitivní manuální ovládání
  • 11lamelová kruhová clona pro filmový bokeh a podání světla.
  • Voice Coil Motor³ (VCM) pro rychlé, přesné a tiché automatické ostření
  • Odolná konstrukce řady L se zvýšenou odolností vůči povětrnostním vlivům⁴
  • 67mm filtr a zadní držák gelových filtrů
  • Kompaktní a lehký – váží 519 g, rozměry 76,5 mm (Š) × 99,3 mm (D)

Doporučená maloobchodní cena: 51 690 Kč.

Pro více informací o novém RF 20mm F1.4L VCM a celé řadě hybridních objektivů Canon navštivte: www.canon.cz/lenses/hybrid-lenses-camera

KONEC

Poznámky:

  1. Canon RF 20mm F1.4L VCM rozšiřuje pokrytí a všestrannost řady, která již zahrnuje RF 24mm F1.4L VCM, RF 35mm F1.4L VCM, RF 50mm F1.4L VCM a také zoomové objektivy RF 70-200mm F2.8L IS USM Z a RF 24-105mm F2.8L IS USM Z.
  2. Clonový kroužek není aktivní pro ovládání clony při fotografování, pokud je objektiv použit s fotoaparáty EOS R představenými před květnem 2024.
  3. Důležité: Voice Coil Motor (VCM) v objektivu RF 20mm F1.4L VCM vyzařuje nízkoúrovňové magnetické pole. Obecně je bezpečný k použití, ale pokud máte kardiostimulátor nebo jiné lékařské zařízení, doporučujeme konzultaci s lékařem. Při vypnutí fotoaparátu nebo odpojení objektivu může dojít k mírnému internímu hluku, což je normální jev a neznamená poruchu. Drobný pohyb komponent během přepravy neovlivňuje výkon objektivu.
  4. Objektivy s prachovou a vlhkostní odolností jsou opatřeny gumovým kroužkem na bajonetu, který může způsobit lehký otěr na bajonetu fotoaparátu. Toto nemá žádný vliv na výkon objektivu ani fotoaparátu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickým zastoupením Canon Inc. pro oblast EMEA. Canon Inc. je globální poskytovatel technologií a služeb pro zpracování obrazu. Společnost Canon Europe působí ve zhruba 120 zemích, zaměstnává přibližně 12 850 zaměstnanců a každoročně se podílí přibližně čtvrtinou na celosvětových příjmech společnosti Canon.

Společnost Canon byla založena v roce 1937 a díky touze neustále inovovat si udržela během své více než 80leté historie vedoucí postavení v oblasti zpracování obrazu. Zavázala se investovat do správných oblastí a zachytit příležitosti růstu, od fotoaparátů přes komerční tiskárny a průmyslové vybavení až po zdravotnické technologie.

Firemní filozofie společnosti Canon je Kyosei – „žít a pracovat společně pro obecné blaho“. V regionu EMEA společnost Canon Europe usiluje o udržitelný obchodní růst se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí a na podporu zákazníků při snižování jejich dopadu při používání produktů, řešení a služeb Canon.

Canon neustále redefinuje svět zpracování obrazu k lepšímu. Prostřednictvím své technologie a ducha inovací posouvá hranice možného – pomáhá vidět náš svět tak, jak jsme ho nikdy předtím neměli.

Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na adrese: www.canon-europe.com

Canon představuje tři výkonné novinky, které nastavují nový standard pro video tvůrce

Praha, Česká republika, 26. března 2025 – Společnost Canon dnes představuje tři novinky, které byly navrženy speciálně pro tvůrce videoobsahu s cílem posunout jejich natáčení na novou úroveň. PowerShot V1 je kapesní kamera s vestavěným ultra širokoúhlým objektivem – ideální pro vlogery a tvůrce, kteří potřebují špičkový výkon v kompaktním provedení. EOS R50 V je bezzrcadlovka s výměnnými objektivy, která přináší pokročilé filmařské funkce a odemyká nové kreativní možnosti. Tuto trojici doplňuje univerzální RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ, první objektiv Canon RF s interním motorickým zoomem, který zajišťuje plynulé a profesionálně vypadající záběry. Každý z těchto produktů byl vytvořen s ohledem na potřeby moderních tvůrců obsahu – od vlogerů a livestreamerů po dokumentaristy a influencery – přičemž kombinuje vysokou kvalitu obrazu s kompaktním a funkčním designem.

Seznamte se s PowerShot V1: Kompaktní kamera pro tvůrce na cestách

Výkonný, a přitom kapesní PowerShot V1 je kompaktní 4K kamera vybavená intuitivními funkcemi pro snadnou tvorbu videí. Ideální pro tvůrce, kteří potřebují maximální mobilitu, nabízí vestavěný ultraširokoúhlý objektiv, velký snímač pro přirozeně malou hloubku ostrosti a kvalitní mikrofony pro křišťálově čistý zvuk. Inteligentní automatické ostření a pokročilá stabilizace obrazu zajistí plynulé záběry bez otřesů – ideální pro vlogování na cestách. Díky výklopnému dotykovému displeji umožňuje snadné ovládání a je tak dokonalým společníkem pro tvůrce, kteří hledají rovnováhu mezi výkonem a jednoduchostí.

Špičková kvalita obrazu

PowerShot V1 umožňuje dlouhé 4K nahrávání díky aktivnímu chlazení, což ocení zejména vlogeři a livestreameři při delších natáčecích scénách. Kamera podporuje 4K 60p¹ pro detailní a prokreslené video a Full HD 120p pro efektní zpomalené záběry. Canon vybavil PowerShot V1 pokročilým automatickým zaostřováním Dual Pixel CMOS AF II, který umožňuje spolehlivé sledování obličeje i pohybujících se objektů s maximální přesností – i v náročném prostředí. Velký 1,4” snímač podává skvělý výkon i při slabém osvětlení, vestavěný objektiv 16-50mm f/2.8-4.5 zase poskytuje všestranný rozsah zoomu od širokoúhlých selfie záběrů po detailní přiblížení.

Kompaktní a jednoduchý

PowerShot V1 váží pouhých 374 g a snadno se vejde do kapsy – ideální pro natáčení na cestách. Díky optické stabilizaci obrazu² umožňuje stabilní záběry z ruky, což odpovídá rostoucí poptávce po vysoce kvalitním cestovatelském a vlogovacím obsahu. Kamera je vybavena vestavěným mikrofonem s potlačením šumu, který zajistí čistý zvuk i v rušném prostředí. Pro ještě vyšší kvalitu lze připojit externí mikrofon a monitorovat zvuk v reálném čase pomocí sluchátkového výstupu. PowerShot V1 byl navržen pro co nejjednodušší proces tvorby obsahu – výklopný displej umožňuje snadné komponování záběrů a díky podpoře Wi-Fi a USB je zajištěn rychlý přenos souborů.

Hlavní vlastnosti PowerShot V1:

  • Kapesní a lehká konstrukce (374 g)
  • Vestavěný objektiv 16-50mm f/2.8-4.5
  • Velký 1,4” snímač
  • 4K 60p video¹
  • Full HD 120p
  • Dual Pixel CMOS AF II
  • Optická stabilizace obrazu až 5 EV²
  • Digitální stabilizace obrazu (IS)
  • Canon Log 3

Doporučená maloobchodní cena od 25 990 Kč.

EOS R50 V: Bezzrcadlovka s výměnnými objektivy pro kreativní natáčení

Pro tvůrce, kteří chtějí posunout svůj obsah na vyšší úroveň, přináší EOS R50 V svobodu výměnných objektivů a pokročilé filmařské funkce, jako je Canon Log 3, vlastní barevné profily a inteligentní automatické ostření. Díky vylepšenému 4K videu a profesionálním funkcím pro ovládání zvuku je tento model ideální pro ambiciózní tvůrce, kteří chtějí rozšířit své možnosti a posílit svou značku. Od livestreamingu a vlogování po filmové projekty a obsah na sociální sítě – EOS R50 V je všestranný nástroj pro každou situaci.

Stvořen pro kreativitu

EOS R50 V umožňuje tvůrcům najít objektiv, který odpovídá jejich vizi – ať už jde o filmování krajiny pro cestovní vlogy nebo detailní záběry pro ukázky či tutoriály. Tvůrci si mohou přizpůsobit svůj vzhled pomocí obrazových stylů, barevných filtrů a režimů zpomaleného a zrychleného záběru pro větší filmový efekt. EOS R50 V poskytuje vysoce kvalitní obraz díky pokročilému 24MP senzoru a inteligentnímu automatickému ostření Canon Dual Pixel CMOS AF II. Nahrává 4K 60p a 4K 30p s 6K oversamplingem pro větší detaily. Pro ještě větší kreativní kontrolu umožňuje natáčet do Canon Log 3 pro přesné barevné úpravy v postprodukci. Čtyřkanálový zvuk umožňuje tvůrcům zachytit více zvukových zdrojů pro rozhovory, podcasty nebo využít více mikrofonů.

Snadné natáčení bez asistence

Natáčení o samotě může být složité, ale s EOS R50 V je to hračka. Dotykovou obrazovku lze natočit do téměř libovolného úhlu a nechybí komfortní přední tlačítko pro záznam, které umožňuje rychlý start natáčení. Je plně kompatibilní s objektivem RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ (níže), který je vybaven interním motorovým zoomem, který se ovládá prostřednictvím zoomovací páčky fotoaparátu pro plynulé změny ohniskové vzdálenosti. EOS R50 V také nabízí rychlý přenos obsahu do smartphonů a počítačů prostřednictvím Wi-Fi, Bluetooth nebo USB k úpravám nebo rychlému sdílení. Pro větší pohodlí poskytuje tlačítko LIVE rychlý přístup k možnostem živého vysílání. EOS R50 V je kompatibilní s mobilní aplikací Canon Live Switcher Mobile, která umožňuje snadné streamování z více kamer s přizpůsobenými rozvrženími a přímé vysílání na YouTube nebo Facebook – vše z mobilního zařízení.

Hlavní funkce EOS R50 V:

  • Výměnné objektivy RF
  • 24MP APS-C senzor
  • 4K 60p1
  • 4K 30p s 6K oversamplingem
  • Full HD 120p
  • Canon Log 3
  • Dual Pixel CMOS automatické zaostřování

Doporučená maloobchodní cena od 19 690 Kč.

RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ: Ultraširokoúhlý kompaktní objektiv s interním motorovým zoomem

Ať už vlogujete, streamujete nebo tvoříte filmová videa, RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je navržen tak, aby pozvedl váš obsah na vyšší úroveň. Disponuje interním motorovým zoomem pro plynulé změny ohniskové vzdálenosti a pokročilou stabilizací, která zajistí stabilní záběry z ruky bez otřesů.

V kombinaci s tichým automatickým ostřením je tento ultraširokoúhlý objektiv s konstrukcí bez vysouvání ideální volbou pro tvůrce hledající kompaktní a flexibilní objektiv zaměřený na video. Při použití s EOS R50 V lze motorový zoom ovládat zoomovací páčkou fotoaparátu, ale objektiv je zároveň kompatibilní se všemi fotoaparáty systému EOS R.

Plynulý, stabilní a ultra širokoúhlý

RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je první objektiv Canon RF s interním motorovým zoomem, který umožňuje přesné změny ohniskové vzdálenosti dvěma rychlostmi a 15 nastavitelnými úrovněmi. Optická stabilizace obrazu zajišťuje stabilní záběry bez otřesů i při chůzi. UD a asférické čočky spolu se Super Spectra povrchovou úpravou garantují výjimečnou ostrost. Tvůrci mohou snadno volit mezi ultra širokými a detailními záběry díky univerzálnímu rozsahu zoomu 14-30 mm. Minimální zaostřovací vzdálenost 15 cm umožňuje snadné zachycení jemných detailů – ať už jde o natáčení sběratelských předmětů nebo produktových detailů. To vše v elegantním a jednoduchém designu, s kombinovaným ovládacím a zaostřovacím kroužkem pro rychlé nastavení. Na tubusu objektivu nejsou žádné přepínače, aby se předešlo nechtěné změně ostření nebo přepnutí stabilizace obrazu.

Tichý a kompaktní

Tiché automatické ostření STM zajišťuje plynulé ostření s minimálním hlukem – ideální pro vlogování. RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ je také lehký a kompaktní, váží pouhých 181 g a má pevnou konstrukci bez vysouvání. Díky tomu zůstává stabilní na stativech a gimbalech i při zoomování, což je perfektní pro živé vysílání. Navíc lze zoom ovládat na dálku pomocí smartphonu nebo Bluetooth dálkového ovladače. Objektiv je vybaven závitem pro 58mm filtry pro kontrolu nad osvětlením či odlesky.

Hlavní funkce RF-S 14-30mm F4-6.3 IS STM PZ:

  • Rozsah zoomu 14-30 mm (ekvivalent 22-48 mm u full-frame)
  • Interní motorový zoom s možností dálkového ovládání
  • Optická stabilizace obrazu až 5 EV
  • Kombinovaný ovládací a ostřící kroužek
  • Kompaktní konstrukce bez vnějšího vysouvání
  • Tichý STM motor pro ostření
  • 4 UD prvky

Doporučená maloobchodní cena od 10 390 Kč.

Navrženo pro tvůrce. Stvořeno pro kreativitu.

Tyto nové produkty představují významné rozšíření řady Canon zaměřené na kameramany, od vlogerů po pokročilé filmaře. Vedle stávajícího PowerShot V10 – kapesní 4K kamery pro začínající vlogery – tato rozšířená nabídka dává tvůrcům svobodu vybrat si nástroj, který nejlépe odpovídá jejich vizi a potřebám.

Canon přetváří hranice možností pro vlogery, filmaře i livestreamery, pomáhá jim proměnit nápady ve skutečnost – a to vše s prvotřídními technickými specifikacemi.

KONEC

Poznámky pod čarou:

  1. Režim natáčení 4K 60p je cropnutý na 64 % plochy.
  2. Testováno podle standardů CIPA / CIPA-2024 (ve směrech yaw/pitch při maximální ohniskové vzdálenosti s konkrétním fotoaparátem).

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickým zastoupením Canon Inc. pro oblast EMEA. Canon Inc. je globální poskytovatel technologií a služeb pro zpracování obrazu. Společnost Canon Europe působí ve zhruba 120 zemích, zaměstnává přibližně 12 850 zaměstnanců a každoročně se podílí přibližně čtvrtinou na celosvětových příjmech společnosti Canon.

Společnost Canon byla založena v roce 1937 a díky touze neustále inovovat si udržela během své více než 80leté historie vedoucí postavení v oblasti zpracování obrazu. Zavázala se investovat do správných oblastí a zachytit příležitosti růstu, od fotoaparátů přes komerční tiskárny a průmyslové vybavení až po zdravotnické technologie.

Firemní filozofie společnosti Canon je Kyosei – „žít a pracovat společně pro obecné blaho“. V regionu EMEA společnost Canon Europe usiluje o udržitelný obchodní růst se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí a na podporu zákazníků při snižování jejich dopadu při používání produktů, řešení a služeb Canon.

Canon neustále redefinuje svět zpracování obrazu k lepšímu. Prostřednictvím své technologie a ducha inovací posouvá hranice možného – pomáhá vidět náš svět tak, jak jsme ho nikdy předtím neměli.

Další informace o společnosti Canon Europe jsou k dispozici na adrese: www.canon-europe.com

vivo oznamuje otevření robotické laboratoře a představuje první brýle pro smíšenou realitu na konferenci Boao Forum 2025

ŠEN-ČEN, Čína, 26. března 2025 – Včera byla v městě Bo’ao na ostrově Hainan zahájena výroční konference Boao Forum for Asia 2025. Jako strategický partner této akce a nový člen správní rady Boao Forum for Asia představila společnost vivo své špičkové inovace, včetně sestavy technologií Blue Technology (BlueImage, BlueLM, BlueOS, BlueChip, BlueVolt), vivo Vision (brýlí pro smíšenou realitu), pokroků v oblasti 6G a další. Chystaná vlajková loď společnosti vivo, smartphone vivo X200 Ultra, byl poctěna titulem oficiálního smartphonu konference.

Během zasedání „vivo Release Moment”, které se konalo 25. března odpoledne v rámci Boao Forum, přednesl Chu Paj-šan, výkonný viceprezident, provozní ředitel společnosti vivo a prezident Ústředního výzkumného ústavu vivo, projev s názvem „Lidskost v budoucnosti technologie vivo“. Chu ve svém projevu uvedl, že odvětví mobilních telefonů je klíčovou oblastí technologických inovací v Číně a vývoj společnosti vivo je odrazem pokroku tohoto odvětví. Chu podrobněji popsal základní obchodní filozofii společnosti uplatňovanou v posledních třech desetiletích a zdůraznil tři různé dimenze: dlouhodobost, humanitní myšlení a zaměření na spolupráci a společné úspěchy. K dnešnímu dni je společnost vivo již čtyři roky po sobě jedničkou mezi domácími značkami mobilních telefonů na čínském trhu z hlediska podílu na trhu, a slouží více než 500 milionům uživatelů ve více než 60 zemích a regionech světa.

Chu Paj-šan uvedl, že v posledních několika desetiletích sloužil průmysl mobilních telefonů jako „inkubátor“ pro nová odvětví, která změnila způsob, jakým žijeme a pracujeme. V současné době pokroky v oblasti umělé inteligence a robotiky představují vrchol technologických úspěchů v digitálním, ale i fyzickém světě. Přesto jsou oba světy stále relativně nezávislé a dosud nebyly dokonale propojeny. Mobilní průmysl se svou masivní spotřebitelskou základnou, nejprogresivnějším technologickým ekosystémem a rozmanitými způsoby využití by mohl pomoci tyto dva světy propojit. Robotika by mohla představovat budoucnost odvětví mobilních telefonů, protože spojuje digitální konektivitu s hmatatelnými možnostmi. Důležité je, že tato budoucnost bude i nadále klást důraz na hodnoty orientované na člověka a zaměří se na potřeby uživatelů s cílem vytvářet dokonalé zážitky.

Ve svém projevu také Chu oficiálně oznámil, že společnost vivo založila laboratoř vivo Robotics Lab. Využitím desetiletých zkušeností společnosti vivo v oblastech jako jsou velké modely strojového učení AI a zobrazování, spolu s reálnými schopnostmi prostorového výpočtu, které byly nasbírány prostřednictvím vivo Vision, se společnost vivo zaměří na rozvoj dvou klíčových oblastí, a to „mozků“ a „očí“ robotů.

Současně se společnost vivo zaměří na spotřebitelský trh a bude vyvíjet robotické produkty pro osobní a domácí použití. Cílem společnosti vivo je přenést technologii z laboratoře do každodenního života. Tímto způsobem se zaměří na postupné průlomové objevy a neustálé inovace, které budou reagovat na potřeby skutečných lidí a řešit palčivé problémy uživatelů. Brýle vivo Vision, které byly poprvé představeny na Boao Forum, jsou významným milníkem ve výzkumu technologie smíšené reality společnosti vivo. V návaznosti na tuto iniciativu bude připravovaný model vivo X200 Ultra (který příští měsíc dorazí na čínský trh) rovněž integrovat nejnovější inovace společnosti vivo v oblasti zobrazování. Do budoucna společnost vivo přináší vizi světa, kde robotika zlepší každodenní život, a je odhodlána spolupracovat s průmyslovými partnery, aby roboti zjednodušili život v domácnostech po celém světě.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

TechStarter: Studenti přišli s inovacemi, firmy je využijí v praxi 

(Liberec, 25. března) Osm projektů, 27 studentů a půl roku práce na skutečných problémech z průmyslové praxe. Tak vypadal první ročník soutěžního programu TechStarteru, který uspořádala Agentura regionálního rozvoje (ARR) s cílem podpořit technické vzdělávání v kraji. A výsledek? Prohloubení spolupráce středních škol s firmami, nové prototypy i vylepšení zavedených výrobních postupů.

Pět firem z Libereckého kraje připravilo na podzim pro studenty konkrétní zadání, co je ve výrobě trápí a s čím potřebují pomoct. Jedenáct týmů ze šesti technických škol pak na řešeních půl roku pracovalo se svými mentory a pedagogy.

Sestrojení počítadla drobných odlitků nebo návrh upínacího elementu pomocí 3D tisku? Žádný problém. Studenti se na požadavky firem podívali bez pověstných klapek na očích a mnohdy přišli s originálními nápady, jak je vyřešit.

„Vytvářeli jsme zařízení, které měří průtok a tlak v licích formách. Navrhnout a sestavit ho od základu byla skvělá zkušenost. Na rozdíl od školní teorie jsme museli počítat s tím, že realita není ideální a problémy mohou přijít i v tu nejméně vhodnou chvíli,“ popisuje Pavel Košnar, student Střední průmyslové školy Česká Lípa, který řešil zadání firmy DGS Druckguss Systeme.

Soutěžní program hodnotili pozitivně i ve školách. „Navázali jsme kontakt se zajímavou firmou a studenti se dostali k reálné vývojové práci, kterou běžně ve výuce nenajdou. Vyzkoušeli si například nové modelovací programy. Do dalšího ročníku se určitě zapojíme,“ shrnuje Zdeněk Krabs, ředitel SŠ a MŠ Na Bojišti. Jeho studenti navrhovali přípravek pro výrobní testování desky plošných spojů pro firmu Solar Monitor.

Deset tisíc korun pro úspěšné řešitele  

V úterý 25. března proběhlo slavnostní zakončení. V prostorách ARR se sešli zástupci všech zúčastněných firem i škol, studenti jim představili své projekty a vysvětlili jejich přínos. Úspěšní řešitelé si na závěr odnesli finanční odměnu ve výši 10 000 Kč. Ve firmě ZF Automotive byla porota tak nadšená, že z pěti týmů ocenila všechny.

„My už některé věci děláme složitě, prostě tak, jak jsme zvyklí. A pak přijdou studenti, použijí upínky místo vrtání a mají hotovo za chvíli. Nemohli jsme dokonce ani vybrat nejlepší projekt, protože všech pět týmů odvedlo skvělou práci. Jeden z jejich návrhů už jsme dokonce zařadili do výrobní linky,“ říká s úsměvem Rudolf Šrámek ze ZF Automotive. 

Podporujeme technické obory

TechStarter vznikl z iniciativy ARR a Libereckého kraje s cílem přilákat více studentů k technickým oborům, ukázat jim, jak vypadá reálná praxe, a propojit je s budoucími zaměstnavateli. „V Libereckém kraji chybí technicky vzdělaní lidé. TechStarter proto nejen popularizuje technické obory, ale také prohlubuje spolupráci mezi školami a firmami. Hlubší propojení oceňují studenti, školy i samotné firmy. Je to win-win situace pro všechny,“ shrnuje Martina Pšeničková, projektová manažerka z ARR.

Agentura regionálního rozvoje 

Posláním Agentury regionálního rozvoje (ARR) je poskytovat firmám i jednotlivcům z Libereckého kraje expertní podporu. Mezi hlavní pilíře služeb ARR patří podpora podnikavosti (Liberecký podnikatelský inkubátor Lipo.ink), vědy, výzkumu a inovací (projekt Smart Akcelerátor Libereckého kraje III), digitalizace MSP a veřejné správy (Evropský digitální inovační hub EDIH), tradičního sklářského řemesla (značka Crystal Valley), mikropodnikatelů a řemeslníků (projekt Liberecký kraj sobě) a obecně dotační a rozvojové problematiky regionu. Právní formou ARR je s. r. o. zřizovaná a stoprocentně vlastněná Libereckým krajem.

Společnost Acer Gadget představila na veletrhu Taipei Cycle 2025 chytré inovace v oblasti elektromobility

Expanze chytré mobility: Nová elektrokola a elektrokoloběžky řady ebii-M a Predator představují inovativní hardwarová
i softwarová řešení pro chytřejší zážitky z jízdy

  • Acer Gadget představuje nejnovější elektrokolo ebii-M, které je vybavené elektromotorem Bosch Performance Line SX, integrací funkce Apple Find My[[1]]
    a modulárním řešením přepravy nákladu pro cesty po městě.
  • Po úspěšném modelu Predator eNomad-R rozšiřuje Acer Gadget svou řadu elektrokol s tlustými pneumatikami (fat-tire) o nový model Predator eRanger, který je navržen tak, aby díky větší všestrannosti, režimům podpory výkonu
    a 7stupňovému převodovému systému posunul jízdu městem na další úroveň.
  • Nová řada e-koloběžek Predator nabízí outdoorovým dobrodruhům jízdu s velkým výkonem se zadním pohonem a vysokým točivým momentem 500 W, díky nimž je schopna překonávat až 23% stoupání.
  • Nejnovější elektrokola a elektrokoloběžky Acer Gadget poskytují lepší funkcionalitu díky plné integraci aplikace Acer eMobility App, která umožňuje monitoring v reálném čase, personalizované jízdní nastavení a vzdálenou správu pro bezpečnost a pohodlí.

Praha (26. března 2025) – Acer Gadget, dceřiná společnost Acer Inc., představuje na veletrhu Taipei Cycle 2025 svá nejnovější elektrokola a e-koloběžky, které integrují inteligentní technologii jízdy založenou na datech díky lepší součinnosti hardwaru
a softwaru a několika vylepšením systémů elektromobility. Nové produkty přinášejí jedinečné a intuitivní zážitky a rozšiřují působnost společnosti na trhu s elektrokoly
a elektrokoloběžkami.

Elektrokola řady ebii: Minimalistická evoluce s ebii-M

Acer Gadget rozšiřuje řadu elektrokol ebii o model ebii-M, který představuje svůj typický minimalistický design rámu s bílou povrchovou úpravou. Nové elektrokolo ebii-M se může pochlubit lehkým a účinným systémem Bosch Performance Line SX, čtyřmi jízdními režimy a maximálním dojezdem 86 km s výkonem až 250 W. Díky displeji Bosch Purion 200 OLED zobrazuje ebii-M důležité informace pro každodenní cesty do práce
i delší vyjížďky.

Váží pouhých 19 kg a je vybaveno modulárními předními a zadními nosiči, které nabízejí větší pohodlí a funkčnost pro jízdy v centru města. Kromě toho je ebii-M kompatibilní se sítí Apple Find My, která zvyšuje bezpečnost a umožňuje uživatelům lokalizovat jejich kola prostřednictvím aplikace Apple Find My.

V návaznosti na úspěchy původního modelu ebii, který získal ceny časopisu TIME za nejlepší vynález roku 2023, ceny iF Design Awards 2024 a ceny Good Design Award 2023, ebii-M dále vylepšuje zážitek z jízdy a praktičnost při zachování filozofie minimalistického designu.

Inovace Fat-Tyre elektrokol: Predator eRanger pro víceúčelové využití

Nové elektrokolo Predator eRanger vynikne všestrannou jízdou po městě, retro rámem ve stylu motocyklu v kombinaci se třemi režimy podpory výkonu a 7stupňovým převodovým systémem Shimano, který zvyšuje výkon i kontrolu a šetří námahu při šlapání. Model eRanger se může pochlubit také systémem dvojitého odpružení s vnějším nastavením komprese, který se dokáže přizpůsobit různým terénům pro větší pohodlí
a stabilitu i na nerovných cestách.

Vzhledem k tomu, že trh s víceúčelovými elektrokoly s fat-tyre pneumatikami neustále roste, získal Predator eNomad-R velké ohlasy na trhu díky svému hranatému rámu, dvojitému přednímu odpružení a rozšiřitelným nosičům nákladu.

Predator eNomad-R je v současné době k dispozici na americkém trhu za cenu
od 2 999 USD a Predator eRanger bude v regionu EMEA k dispozici v září za cenu
od 1 499 EUR.

Elektrokoloběžky Predator Outdoor: Výkon stvořený pro dobrodružství

Acer Gadget rozšiřuje svou řadu e-koloběžek o modely Predator Thunder a Predator Storm, které jsou navrženy pro jízdu s velkým výkonem a jsou plně kompatibilní s obslužnou aplikací Acer eMobility.

Elektrokoloběžka Predator Thunder je vybavena 10palcovými pneumatikami zajišťujícími vynikající trakci v každém terénu a dvojitým systémem odpružení, který účinně tlumí nárazy a zajišťuje plynulou jízdu i v náročnějších podmínkách. Je vybavena zadním náhonem s výkonem 500 W a silným točivým momentem 30 Nm, bez námahy tak překonává až 23% stoupání. Vlastní LED ambientní osvětlení navíc zvyšuje bezpečnost
a viditelnost během noční jízdy.

Lehká elektrokoloběžka Predator Storm vyniká ovladatelností a obratností, je vybavena předním vidlicovým systémem odpružení a 10palcovými bezdušovými pneumatikami, které jsou odolné proti propíchnutí a zajišťují tak plynulou a bezstarostnou jízdu. Má sice stejný 500W motor se zadním pohonem a 23% stoupavost jako koloběžka Predator Thunder, ale díky lehčímu rámu se lépe ovládá a je ideální pro dojíždění na krátké vzdálenosti při dojezdu na baterii až 60 km.

Predator Storm je nyní k dispozici za cenu od 629 EUR, zatímco Predator Thunder bude v regionu EMEA k dispozici v září za cenu od 799 EUR.

Aplikace Acer eMobility: Pro chytřejší a bezpečnější jízdu

Aplikace Acer eMobility přináší více možností díky větší kompatibilitě s elektrokoly i elektrokoloběžkami a vylepšením zaměřeným na pohodlí, která umožňují dojíždějícím sledovat jízdní data, upravovat jízdní preference a využívat funkce vzdálené správy pro zvýšení bezpečnosti a pohodlí. Aplikace využívá připojení Bluetooth a zobrazuje stav jízdy v reálném čase, úroveň nabití baterie a historii jízdy, přičemž umožňuje rychlé nastavení režimu napájení na základě jízdy, kterou má uživatel před sebou. V současné době podporují aplikaci Acer eMobility e-koloběžky Predator a další modely e-kol, které jezdcům přinášejí personalizovanější zážitek z mobility.

Chcete-li se dozvědět více o řešeních e-mobility Acer Gadget, navštivte hlavní prezentaci na stánku R0508 a prostor pro testovací jízdy na stánku S1103 ve výstavním centru Nangang, hala 2, 4F během veletrhu Taipei Cycle 2025.

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Acer Gadget Inc., dynamická odnož společnosti Acer Inc. inovující produkty a služby, které podporují digitální transformaci a zlepšují životní styl v různých odvětvích. V oblasti hardwaru, softwaru, internetu věcí a cloudových řešení využíváme naši bohatou historii a odborné znalosti, abychom se přiblížili budoucnosti.

  1. (Právní prohlášení)

    -Chcete-li k vyhledání této položky použít aplikaci Apple Find My, doporučujeme nejnovější verzi iOS, iPadOS nebo macOS.

    -Apple, Apple Watch, iPad, iPadOS, iPhone, iPod touch, Mac a macOS jsou ochranné známky společnosti Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.

 

Bezpečnost AI nástrojů: trendy a legislativní výzvy

Umělá inteligence (AI) se stala nedílnou součástí mnoha odvětví a její vývoj nabírá na obrátkách. S rostoucím rozmachem těchto technologií však vyvstává zásadní otázka: Jak zajistit, aby byla AI nejen inovativní, ale také bezpečná?

Regulace a mezinárodní spolupráce

V posledních letech došlo k několika zásadním posunům v regulaci AI, a to nejen v rámci Evropské unie, ale také na globální úrovni. Příkladem může být situace v Itálii, kde byla společnost OpenAI dočasně zablokována kvůli obavám o ochranu osobních údajů. Tento krok vyvolal širší diskuzi na evropské úrovni, která vedla k vytvoření mezinárodní „akční skupiny“ sdružující regulátory z Německa, Francie, Kanady a Jižní Koreje.

Dalším zásadním momentem byla diskuse o ochraně duševního vlastnictví v souvislosti s AI modely. Umělá inteligence, která generuje obsah na základě existujících dat, vyvolává obavy v oblasti autorských práv. Vznikl například spor mezi mediálními domy a poskytovateli AI, kde se řešilo, zda systémy jako GPT mohou legálně využívat chráněné materiály k trénování modelů.

Evropská unie se přiklonila k detailnější regulaci a důraz klade na transparentnost a bezpečnost AI modelů. Nová legislativa, která vstupuje v platnost postupně od roku 2024, představuje přísné požadavky na dokumentaci a sledovatelnost algoritmů. To sice zajišťuje vyšší míru ochrany uživatelů, ale současně vyvolává kritiku ze strany softwarových inženýrů, kteří se obávají zpomalení inovací v oboru.

Bezpečnost na prvním místě

Dříve panovala tendence rychle uvádět AI modely na trh bez důkladného otestování jejich bezpečnosti. Příkladem může být zmiňované období v letech 2021 a 2022, kdy AI modely vznikaly bez větší regulace a zabezpečení. Dnes se však většina velkých technologických firem zaměřuje na maximalizaci ochrany dat a odpovědný vývoj AI. Společnosti jako OpenAI, Google či Microsoft aktivně spolupracují s regulátory a implementují opatření, která mají minimalizovat rizika zneužití.

„Vzít toto za své musí i koncový dodavatel, který má velké jazykové modely jako součást svého řešení,“ říká Vojtěch Černý, ředitel inovací firmy Algotech. „Je potřeba znát různé alternativy, abychom s AI dosáhli kýženého výsledku, aniž bychom snižovali bezpečnost nebo porušovali regulace. Mít vlastní cloud je v tomto pro nás velkou výhodou.“

Evropský a americký přístup

Přístupy k regulaci AI se v různých částech světa liší. Zatímco Evropa nastavuje přísná pravidla a klade důraz na odpovědnost, USA se dlouho orientovaly spíše na podporu inovací. To se však mění a americká administrativa připravuje vlastní legislativní opatření, aby udržela rovnováhu mezi technologickým pokrokem a ochranou společnosti. Budoucnost AI bude z velké části záviset právě na schopnosti technologických firem a regulátorů najít společnou cestu k odpovědnému vývoji.

Dohled a implementace v České republice

V České republice bude nad implementací nových pravidel dohlížet Úrad pro ochranu osobních údajů. Klíčovou výzvou bude zajistit, aby tito regulátoři měli dostatek odborných znalostí a technické expertízy pro efektivní dozor nad touto rychle se rozvíjející oblastí. Kritickým aspektem je také fakt, že současná údajová infrastruktura nemusí být dostatečně robustní pro dohled nad sofistikovanými AI systémy.

Live shopping: Globální fenomén, který brzy ovládne i český trh

Zatímco ve světě už live shopping přitahuje miliony diváků a generuje miliardové zisky, u nás je stále na začátku. Jak ale ukazuje světová praxe, spojení zábavy, autenticity a okamžité interakce mezi influencery a zákazníky má potenciál změnit pravidla hry. Je jen otázkou času, kdy tento trend ovládne i český trh a promění způsob, jakým nakupujeme.

Nová éra online nakupování?

V Česku je live shopping stále v plenkách, ale ve světě už generuje miliardy a je pouze otázkou času, než se objeví ve větší míře i u nás. V tomto směru je několik trendů, které se z Asie do Evropy rozšířily. V Číně dominuje Taobao Live od Alibaby, kde influenceři jako Viya nebo Li Jiaqi dokáží na stream přilákat 40 milionů diváků a prodat zboží za stovky milionů dolarů. V Evropě a USA nabízí živé nákupy Amazon Live, TikTok Shop nebo Instagram Live Shopping. „V Evropě se do live shoppingu pustilo Zalando, které testuje livestreamy v Německu, nebo Sephora, která propojuje živé vysílání s influencery,“ popisuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Český trh začíná testovat nové možnosti

V Česku experimentuje Notino, ale masové rozšíření zatím chybí. Největší úspěch mají móda, kosmetika a elektronika, kde zákazníci chtějí vidět produkty v akci. „Obecně nákupy z videí jsou celkem běžnou praxí u Youtuberů, sice nejsou vždy ze streamu, ale je vlastně jedno, jestli je to stream anebo z videa postnutého dříve, záleží na publiku,“ uvádí Jan Skovajsa, zakladatel a CEO společnosti myTimi, www.mytimi.cz.

Autenticita a interakce jako tajemství úspěchu

Pro značky je live shopping skvělý nástroj na budování komunity i prodej. Klíčem k úspěchu je autenticita – pokud to vypadá jako teleshopping z 90. let, zákazníci odejdou. Pomáhá také FOMO efekt ve formě exkluzivní nabídky jen během streamu. Zejména mladá generace si na tento způsob nakupování rychle zvyká, takže live shopping je nástroj, který by obchodníci měli brát vážně.

Výzvy a nástrahy live shoppingu

Nevýhodou pro obchodníka může být závislost na influencerech. Spolupráce s nesprávným tvůrcem může poškodit reputaci značky. Pokud influencer selže, negativně to ovlivní i firmu. Důležitá je také produkční stránka. „Kvalitní live shopping vyžaduje technické zajištění, moderátory a tým na odpovídání dotazů v reálném čase. Pokud je produkce amatérská, zákazníci ztratí důvěru,“ upozorňuje Ondřej Tyleček.

Mladí zákazníci a jejich touha po okamžitém zážitku

Rizikem pro zákazníky jsou impulzivní nákupy a unáhlená rozhodnutí, kterých mohou později litovat. Agresivní způsob prodeje může také být zástěrkou pro nekvalitní zboží. „Dále může být problém, jako u všech reklam od influencerů, podvádění lidí a prodávání zcela zbytečných produktů, kde využívají důvěry, kterou v ně lidé vkládají,“ uzavírá Jan Skovajsa, zakladatel a CEO společnosti myTimi, www.mytimi.cz.

SsangYong jako první automobilka nabídne technologii českého Xmartonu jako součást příplatkové výbavy

Praha 26. března 2025 – Technologická společnost Xmarton, která vyvíjí HW a SW řešení pro chytrou mobilitu, uzavřela historicky první přímou spolupráci se zástupcem automobilky. SsangYong Česká a Slovenská republika zařazuje do své nabídky inovativní technologii Xmarton, která zákazníkům nabízí pokročilý systém digitální správy vozidel jako součást rozšířené výbavy. Funkce Xmarton umožňuje uživatelům sledovat, ovládat a zabezpečit své vozy přímo z mobilní aplikace.

Korejská společnost SsangYong, od dubna 2025 pod novým názvem KGM, tímto krokem potvrzuje svůj závazek k inovacím a moderním technologiím. Díky integraci systému Xmarton budou mít majitelé vozů SsangYong (KGM) v rámci příplatkové výbavy přístup k pokročilým funkcím, jako je online sledování polohy, elektronická kniha jízd, inteligentní notifikace o stavu vozidla a možnost vzdáleného ovládání pomocí digitálního klíče pro sdílení automobilu. Součástí je také pokročilý zabezpečovací systém s funkcí imobilizace vozidla v případě krádeže.

“Tato spolupráce je pro nás klíčovým milníkem. SsangYong je první automobilkou, která oficiálně začleňuje Xmarton do své katalogové nabídky. Díky tomu se naše technologie dostává opět k širšímu spektru zákazníků, kteří hledají moderní řešení pro chytrou mobilitu, a ocení vyšší bezpečnost, pohodlí a maximální kontrolu nad svým vozidlem. Věříme, že tato spolupráce je jen začátkem širšího využití našich technologií,” říká ředitel společnosti Xmarton, Jan Pešek.

Značka SsangYong (KGM), která je dlouhodobě známá jako specialista na SUV vozy se skvělým poměrem cena/výkon, se neustále snaží přinášet svým zákazníkům moderní a dostupná technologická řešení.

Podle obchodního ředitele SsangYong (KGM) pro ČR & SK Martina Murína se jedná o další podstatný krok směrem k digitalizaci a modernizaci vozidel. „Chceme našim zákazníkům nabídnout nejen spolehlivé vozy, ale také moderní technologická řešení, která jim usnadní každodenní používání auta. Xmarton je přesně tím typem inovace, který odpovídá rostoucím požadavkům na chytrou mobilitu,“ dodává Murín.

Další informace naleznete na www.xmarton.com a www.ssangyong.cz.

O společnosti Xmarton:

Česká technologická společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět ovládání vozu (odemykání, zamykání startování a mnoho dalších funkcí) pouze pomocí mobilního telefonu . Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér. Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 7 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.

Exit mobile version