Vlajková loď ve střední třídě fotomobilů, řada realme 14 Pro

  • Řada realme 14 Pro, s prvním telefonem na světě měnícím barvu podle chladu, bude oficiálně představena 3. března 2025 na MWC s cenou od 9 999 Kč.
  • S prvním trojitým bleskem na světě je řada realme 14 Pro navržena pro ohromující noční portréty.
  • Řada realme 14 Pro je první ve svém segmentu s velkokapacitní 6000mAh baterií.

Šen-čen, Čína, 11. února 2025 – realme, nejrychleji rostoucí značka smartphonů na světě, představí na nadcházejícím veletrhu Mobile World Congress (MWC) 2025 v Barceloně řadu realme 14 Pro, která zahrnuje modely realme 14 Pro+ a realme 14 Pro. Tato produktová řada je vůbec prvním smartphonem na světě měnícím barvu podle citlivosti na chlad.

Řada realme 14 Pro má za cíl zpřístupnit exkluzivní prémiové funkce i v segmentu střední třídy, čímž uživatelům nabízí zcela nové zážitky za vysoce konkurenceschopnou cenu.

Tak jedinečný: První telefon na světě měnící barvu podle chladu

Ve spolupráci s renomovaným severským průmyslovým designovým studiem Valeur Designers přichází realme s exkluzivním provedením “Unique Pearl Design” pro variantu Pearl White řady 14 Pro. Inspirací pro něj se stala mořská fantazie a vyniká propracovanou texturou podobnou mořským mušlím, to vše v ultratenkém těle: 14 Pro je tenké pouze 7,55 mm, zatímco 14 Pro+ je tenčí než 8 mm.

Díky průlomové technologii citlivé na chlad, první svého druhu v odvětví smartphonů, využívá řada 14 Pro pokročilé termochromní pigmenty reagující na změny teploty. Tato inovativní funkce umožňuje zadnímu krytu telefonu přecházet z oslnivé perleťově bílé do sytě modré při poklesu teploty pod 16 °C, a při zahřátí se vrací zpět. Každý zadní kryt v provedení Pearl White je unikátní, čímž vychází vstříc mladé generaci a jejímu důrazu na osobní vyjádření a individualitu.

Varianta Suede Grey řady 14 Pro je vyrobena z veganské semišové kůže, která je známá svou elegancí a vynikající haptickou kvalitou. Toto provedení nejen vylepšuje uživatelský zážitek, ale je také vyrobeno z bio materiálů a nabízí protiskluzovou povrchovou úpravu a prvotřídní pocit při držení v ruce.

Tak čistý obraz: Ultimátní party telefon s prvním trojitým bleskem na světě

Kvalita obrazu, základní kámen špičkových fotoaparátů, stojí v srdci řady 14 Pro. Navržen jako dokonalý společník pro noční život, model 14 Pro+ posouvá noční fotografii na novou úroveň díky prvnímu trojitému systému MagicGlow na světě.

Jakmile zhasnou světla a začne párty, trojitý blesk MagicGlow se promění v osobní osvětlovací tým. Tento revoluční systém poskytuje trojsměrné osvětlení – přední, boční a ambientní, čímž dokáže simulovat studiové podmínky i ve slabém světle. Uživatelé si mohou také přizpůsobit nastavení světla a teploty barev, aby odpovídalo jejich různým stylům.

Model 14 Pro+ se rovněž pyšní jediným periskopickým teleobjektivem v segmentu střední třídy, což je běžně výsadou vlajkových lodí. Profesionální periskopický objektiv je vybaven 1/2” senzorem Sony IMX882 a jako první ve své třídě nabízí 120× SuperZoom. Doplňuje ho 50Mpx hlavní fotoaparát Sony IMX896 s OIS, který využívá 1/1,56” senzor a dosahuje kvality na úrovni DSLR v různých světelných podmínkách.

realme přináší díky NEXT AI také novou generaci AI Ultra Clarity 2.0, která poprvé v segmentu zavádí funkci AI Super-resolution. Oproti předchozí generaci podporuje širší spektrum zdrojů obrázků, od lokálně pořízených snímků až po online fotografie, a dokáže okamžitě převést rozmazané snímky na ostré. Funkce AI Snap Mode umožňuje zachytit rychle se pohybující objekty s maximální ostrostí – ideální pro focení domácích mazlíčků, sportovních akcí nebo jiných dynamických scén.

První 6000mAh baterie Titan ve své třídě pro ultra dlouhou výdrž

Řada realme 14 Pro představuje výrazný skok ve výkonu, který zvyšuje zážitek při práci, hraní her i multimediální zábavě. Oba modely jsou vybaveny výkonnou 6000mAh baterií pojmenovanou Titan. Díky technologii Flex Pack nabízí 14 Pro+ o 15 % vyšší kapacitu a až o 20 % delší výdrž než jeho předchůdce, přesto si zachovává tenký profil. Uživatelé si tak mohou vychutnat až 10 hodin hraní her nebo 17 hodin přehrávání videa na jedno nabití.

Tak výkonný: Vlajkový displej bez rámečků, robustní čipset a voděodolnost IP69

Model 14 Pro+ se může pochlubit vlajkovou čtyřstranně zakřivenou obrazovkou – první ve své třídě. S ultratenkými 1,6mm symetrickými rámečky dosahuje nejvyššího poměru displeje k tělu (93,8 %) v segmentu. Rozlišení 1,5K přináší křišťálově čistý obraz, zatímco 3840Hz PWM ultra vysokofrekvenční stmívání chrání oči při dlouhodobém používání.

Srdcem modelu 14 Pro+ je výkonný procesor Qualcomm Snapdragon 7s Gen 3 5G, zatímco verzi 14 Pro pohání čip MediaTek Dimensity 7300 Energy 5G. Oba modely nabízejí velkorysé úložiště až 512 GB a rozšířenou operační paměť 12 GB + 14 GB, což zajišťuje plynulý chod i při náročném multitaskingu. Řada 14 Pro je vybavena pokročilým 3D chladicím systémem s odpařovací komorou o ploše 6000 mm², která je největší v této kategorii. Díky tomu poskytuje špičkový výkon při hraní her a náročném využití.

Řada 14 Pro byla navržena tak, aby vydržela i v extrémních podmínkách. Pyšní se certifikací TÜV Rheinland pro odolné smartphony a nabízí špičkovou ochranu proti prachu a vodě s hodnocením IP66, IP68 a nejvyšší úrovní IP69. Telefon bez problémů zvládne ponoření do vody do hloubky 2 metrů na 48 hodin a stále funguje perfektně. Navíc podporuje natáčení pod vodou až po dobu jedné hodiny. Oba modely mají také vojenskou certifikaci odolnosti proti nárazům, což znamená, že si hravě poradí s nástrahami každodenního používání. Ať už uživatelé prochází náročným pracovním dnem nebo objevují přírodu při outdoorových dobrodružstvích, řada 14 Pro spojuje robustní odolnost s nejmodernějšími technologiemi, aby dokonale odpovídala aktivnímu životnímu stylu.

Konkurenceschopná cena

Model realme 14 Pro+ přináší bezkonkurenční kombinaci funkcí na úrovni vlajkových lodí za vysoce konkurenceschopnou cenu, což z něj činí výjimečnou volbu na trhu se smartphony. Cena mobilních telefonů z řady realme 14 Pro bude začínat na 9 999 Kč.

O značce realme

realme je globální technologická společnost, která narušila trh smartphonů zpřístupněním nejmodernějších technologií. Nabízí široké portfolio smartphonů a zařízení pro moderní životní styl, pyšnící se špičkovými specifikacemi, kvalitou a trendy designem, především určeným mladým spotřebitelům.

Společnost založil Sky Li v roce 2018 a během pouhých tří let se realme stala jedním z pěti největších výrobců smartphonů na 30 trzích po celém světě. Firma rozšířila své působení do mnoha regionů, včetně Číny, jihovýchodní Asie, jižní Asie, Evropy, Blízkého východu, Latinské Ameriky a Afriky, a získala globální uživatelskou základnu čítající přes 200 milionů uživatelů. Rok 2024 znamenal pro realme důležitou fázi rebrandingu s novým sloganem „Make it real“. Pod touto novou filozofií se realme ještě více zaměřuje na mladé uživatele a snaží se přinést skutečné, jasné a hmatatelné benefity do jejich života. Pro více informací navštivte www.realme.com.

Den bezpečného internetu: Canon radí, jak účinně chránit data v digitálním světě

Praha, Česká republika, 11. února 2025 V dnešní digitální době je ochrana dat klíčovou prioritou pro každou firmu. 11. února, na Den bezpečného internetu, stojí za to zamyslet se nad tím, jak můžeme lépe chránit firemní digitální prostředí. S rostoucím trendem hybridní práce a cloudových technologií je nutné nejen investovat do moderních systémů, ale také vzdělávat zaměstnance a zlepšovat přístup ke kybernetické bezpečnosti.

Digitální hrozby rostou rychleji než povědomí uživatelů

Kybernetické útoky jsou stále častější a jejich dopady vážnější. Podle Světového ekonomického fóra mohou globální škody způsobené kyberútoky do roku 2025 dosáhnout až 10,5 bilionu dolarů ročně[1]. Jedná se o obrovskou hrozbu, která nutí společnosti změnit přístup k ochraně dat.

Průzkum společnosti Canon[2] z roku 2023, do kterého se zapojilo 1700 IT lídrů ze sedmi zemí regionu EMEA, ukázal, že 50 % respondentů považuje kybernetickou bezpečnost za jeden ze tří nejnáročnějších aspektů své práce. Téma ochrany dat přitom není nové – od roku 2019 patří mezi klíčové priority firem. Co se ale změnilo? Především způsob, jakým pracujeme, a rostoucí počet potenciálních vstupních bodů, kterými se mohou útočníci dostat k citlivým informacím.

Hybridní práce a bezpečnost dat

Mnoho firem považuje hybridní pracovní model za ideální řešení – přináší flexibilitu, vyhovuje potřebám zaměstnanců a zároveň snižuje náklady na provoz kanceláří. Co však pro organizace představuje výhodu, může být z pohledu kyberzločinců příležitostí k útoku. Domácí sítě totiž zdaleka nejsou tak dobře zabezpečené jako firemní IT infrastruktura a rostoucí počet zařízení připojených k firemním systémům výrazně zvyšuje riziko narušení bezpečnosti.

„Mnoho firem stále nemá dostatečně propracované systémy správy identit a řízení přístupů v cloudovém prostředí. To je obrovská výzva, zejména při práci na dálku. Roste počet přístupových bodů a používaných zařízení. Investice do technologií, jako je model zero trust[3] nebo komplexní správa identit, jsou klíčové k tomu, aby bylo možné přesně kontrolovat, kdo a jak přistupuje k firemním datům,“ říká Eva Kučmášová, ředitelka korporátní a marketingové komunikace.

„Model zero trust network je jedním z řešení, které pomáhá lépe chránit citlivé informace. Vychází z principu, že žádná část sítě nesmí být automaticky považována za bezpečnou.“ dodává Kučmášová.

Práce na dálku tedy sama o sobě nepředstavuje bezpečnostní hrozbu – pokud je správně nastavena. Domácí kancelář by měla být rozšířením firemního pracovního prostředí, a to jak z technologického, tak i z procesního hlediska.

Základy kybernetické bezpečnosti

Ani ty nejmodernější technologie neposkytnou dostatečnou ochranu, pokud nebudou podpořeny jasnou firemní strategií a vyšší úrovní povědomí zaměstnanců. Mnoho kybernetických útoků v posledních letech nebylo způsobeno sofistikovanými hackerskými technikami, ale lidskými chybami – například zanedbáním aktualizací softwaru, používáním slabých hesel nebo kliknutím na podvržené odkazy.

Klíčové prvky efektivní ochrany dat:

Vícefaktorové ověřování (MFA) – minimalizuje riziko neoprávněného přístupu.
Pravidelné aktualizace softwaru – pomáhají eliminovat bezpečnostní zranitelnosti.
Správa přístupových práv – zajišťuje, že ke kritickým datům mají přístup jen oprávněné osoby.
Školení zaměstnanců – první obranná linie proti phishingu a sociálním manipulacím.

Národní úřad pro kybernetickou bezpečnost (NÚKIB) evidoval v roce 2024 celkem 268 kybernetických bezpečnostních incidentů. To je dosud nejvyšší evidovaná hodnota.[4]

„Tato čísla ukazují, že je nezbytné neustále rozvíjet vzdělávání v oblasti kybernetické bezpečnosti. Firmy by měly investovat do školení zaměstnanců, aby zvýšily jejich povědomí o kybernetických hrozbách, jako jsou hackerské útoky. Vytvoření správné bezpečnostní kultury je zásadním prvkem ochrany citlivých firemních dat,“ doplňuje Eva Kučmášová.

Moderní technologie v boji proti kybernetickým hrozbám

Firmy, které dbají na bezpečnost, stále častěji spojují pevně nastavené bezpečnostní politiky s pokročilými technologiemi. Rostoucí popularita cloudových služeb umožňuje organizacím využívat flexibilní a škálovatelné systémy, které zároveň poskytují vysokou úroveň ochrany dat.

Podle průzkumu společnosti Canon již 56 % velkých firem využívá cloudové služby, zatímco mezi středními podniky je to 40 %. „Firmy stále častěji volí cloudová řešení, která umožňují víceúrovňové ověřování uživatelů, šifrování dat a automatické monitorování hrozeb,“ říká Eva Kučmášová.

Společnost Canon podporuje firmy při budování digitálně bezpečného pracovního prostředí a nabízí široké portfolio multifunkčních zařízení, včetně řady Canon imageRUNNER ADVANCE DX, která se snadno integrují s cloudovými systémy a zajišťují bezpečnost dokumentů po celý jejich životní cyklus. Díky funkcím, jako je šifrování souborů, řízení přístupu a bezpečný tisk, mohou organizace efektivně spravovat svou dokumentaci v souladu s právními předpisy.

Bezpečnost jako strategie

Den bezpečného internetu je skvělou příležitostí pro firmy, aby přehodnotily svůj přístup k ochraně dat. Skutečně účinná strategie kybernetické bezpečnosti nespočívá pouze v reakci na hrozby, ale především v jejich předvídání a prevenci.

„Investice do moderních technologií a vzdělávání zaměstnanců jsou nejlepším způsobem, jak minimalizovat rizika. Digitální bezpečnost není jednorázový projekt – je to dlouhodobý proces, který by měl být nedílnou součástí strategie každé společnosti,“ shrnuje Kučmášová.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13.200 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

www.canon-europe.com

WEF_Global_Risks_Report_2023.

  1. Canon IT barometer – Canon Europe
  2. Zero Trust je moderní přístup k kybernetické bezpečnosti, který vychází z principu „nedůvěřuj, ale ověřuj“. Tradiční bezpečnostní modely často předpokládaly, že pokud se uživatel nebo zařízení nachází uvnitř firemní sítě, může být považován za důvěryhodný. Model Zero Trust tuto logiku obrací – nikdo a nic nemá automaticky důvěru, ať už je připojený odkudkoli.
  3. https://nukib.gov.cz/cs/infoservis/aktuality/2215-nukib-v-roce-2024-zaznamenal-vice-kybernetickych-incidentu-nez-v-predchozich-letech/

 

MoroSystems uzavřelo rok 2024 s rekordním obratem 350 milionů korun, nadále sází na projekty pro BFSI sektor

Praha 11. února 2025 – MoroSystems jde proti proudu. Přestože na trhu panuje nejistota, firmy mají potíže či stagnují, zakončila tato brněnská firma loňský rok s rekordním obratem 350 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o necelých 15 %. Za výsledky stojí kombinace dlouhodobé vize a jasně nastavené strategie, díky níž tato technologicko-konzultační společnost úspěšně působí již 18 let na českém a slovenském trhu. Stává se významným hráčem v oblasti konzultací a dodávek IT řešení v segmentu BFSI, na které se poslední tři roky zaměřuje. Potvrzují to lídři v daných oborech: UNIQA, CYRRUS, Česká spořitelna Leasing či Benefit Plus. Pod značkou MoroSystems Orchestra pomáhá České spořitelně, Czechoslovak Group či Angry Beards fundamentálně zlepšit týmovou spolupráci a provoz.

V roce 2024 jsme intenzivně konzultovali témata spojená s vydáváním platebních karet, procesováním platebních transakcí i moderními technologiemi, jako jsou NFT a tokenizace fyzických aktivit. Vidíme obrovský tlak firem, jak se na trhu odlišit novými službami a produkty, na hledání nových cest k zákazníkům a tržbám. A my jim s tím umíme pomoci,“ říká Tomáš Páral, CEO a spoluzakladatel MoroSystems, a doplňuje: „V roce 2025 očekáváme další výrazný nárůst dodávek svých služeb. Portfolio zákazníků jsme připraveni rozšířit o dvě až tři firmy, lídry na trhu, s velkými ambicemi, kterým prostřednictvím digitalizace pomůžeme na současném trhu uspět.“

„S řadou společností v poslední době řešíme modernizaci zastaralých systémů. Stále více klientů nahrazuje překonané systémy řešeními, která odpovídají moderním potřebám – od zlepšení zákaznické zkušenosti až po využití technologií, jež otevírají nové možnosti růstu a inovací. Současně musí investice do modernizace systémů přinášet jasnou a měřitelnou návratnost v horizontu několika málo let,“ dodává CTO společnosti Radek Teichmann.

Pomáhá s vyladěním spolupráce, procesů i nástrojovou podporou

MoroSystems Orchestra se stala unikátním místem na českém trhu poskytujícím jedinečnou kombinaci služeb – dokáže pomoci s řešením problémů na úrovni firemní kultury, mezilidské spolupráce a komunikace, na úrovni navržení funkčních a efektivních procesů, se zavedením digitálních nástrojů i se specializací na řízení portfolia projektů a ITSM procesů. Znovu potvrdila roli nejvýznamnějšího partnera společnosti Atlassian v regionu. S tříměsíčním předstihem obhájila roli platinového partnera s unikátní kombinací certifikovaných specializací Atlassian Cloud Specialized a Atlassian ITSM Specialized. Atlassian ji zařadil mezi šest preferovaných partnerů v CEE. Svou vysokou expertizu a kompetenci prokázala velikostí, rozsahem a komplexností unikátní migrace Atlassian nástrojů do cloudu pro Českou spořitelnu. Do portfolia jejich zákazníků dále patří například Y Soft, Eli Eric, Czechoslovak group nebo Angry Beards.

„Ukazuje se, že digitalizace procesů sama o sobě nepřináší požadované výsledky. Problémy vězí často hlouběji – až na úrovni firemní kultury, mezilidské komunikace a spolupráce. Uvědomují si to i naši zákazníci. Roste jejich ochota s námi tyto problémy sdílet a řešit,“ uzavírá Radek Petr, innovation architect v MoroSystems Orchestra.

Více o MoroSystems

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat složité procesy a zavádět technologické inovace. Pro své zákazníky konzultuje, navrhuje a vyvíjí digitální produkty, platební řešení, věrnostní programy, nebo bankovní, finanční či monitorovací aplikace. K dosažení maximálního přínosu si firma zakládá na vývoji na míru s přidanou hodnotou, jehož principy popisuje ve vlastní iniciativě No Paskvil Agile. Tou chce změnit způsob, jakým na trhu softwarového vývoje funguje spolupráce mezi dodavateli a klienty. Pod značkou MoroSystems Orchestra provází firmy změnou přístupu a způsobů práce a implementací nástrojů Atlassian. Disponuje nejvyšším počtem certifikovaných Atlassian expertů v Česku a na Slovensku a více než 11 let drží certifikaci Platinum Atlassian partner. Mezi klienty MoroSystems patří fintechová platforma AEVI, globální internetové tržiště eBay, dále UNIQA, Benefit Plus, CYRRUS, AstraZeneca a další.

Revolut rozšiřuje své služby pro ukrajinské rezidenty a nabízí speciální kartu Clear Sky

  • Ukrajinští rezidenti nyní mohou posílat a přijímat peníze od přátel a rodiny v zahraničí, aniž by se museli obávat vysokých poplatků za převod.
  • Pro zákazníky Revolutu ve Spojeném království, v EHP a na Ukrajině je k dispozici nová debetní karta Clear Sky ve speciální edici.
  • Zákazníci ze Spojeného království / EHP budou muset pro aktivaci karty darovat minimálně 5 €/£, zatímco ukrajinští zákazníci si budou moci kartu objednat bez nutnosti poskytnutí daru. Revolut zdvojnásobí dary od zákazníků až do výše 200 000 £.
  • 100 % darovaných prostředků poputuje charitativnímu partnerovi Revolutu, organizaci UK for UNHCR, která poskytuje rozsáhlou podporu ukrajinským uprchlíkům jak na území Ukrajiny, tak v zahraničí.

PRAHA, 11. února 2025 – Revolut, globální finanční aplikace s více než 50 miliony zákazníků po celém světě, dnes oznámil rozšíření svých služeb pro Ukrajince spolu s novou mezinárodní dárcovskou kampaní, jejíž součástí je speciální edice karty Clear Sky.

Od dnešního dne budou mít ukrajinští rezidenti možnost si bezproblémově otevřít evropský účet u Revolutu a využívat řadu inovativních produktů, jako jsou okamžité P2P převody bez poplatků. Účet Revolut nabídne ukrajinským zákazníkům možnosti směny cizích měn a plateb ve více než 30 měnách, včetně konkurenceschopných směnných kurzů při platbách kartou nebo zasílání peněz do zahraničí a přeshraničních převodů peněz po celém světě, které jsou mezi zákazníky Revolutu zdarma. To znamená, že ukrajinští rezidenti nyní mohou posílat a přijímat peníze od přátel a rodiny v zahraničí, aniž by se museli obávat vysokých poplatků za přeovd. Ukrajinští zákazníci si budou moci objednat také virtuální a fyzické debetní karty.

Pro zajištění bezpečného procesu registrace ukrajinských uživatelů, navázal Revolut partnerství s platformou Diia, oceňovanou ukrajinskou platformou e-governmentu. Prostřednictvím Diia mohou uživatelé bezpečně ověřit a sdílet své digitální doklady s Revolutem, což zjednodušuje proces registrace účtu.

Služby Revolutu již využívá více než 700 000 Ukrajinců žijících ve Spojeném království a EHP. Od roku 2022 bylo prostřednictvím Revolutu převedena na Ukrajinu více než 1 miliarda €, přičemž většina prostředků byla převedena z Německa, Spojeného království, Irska, Polska a Nizozemska.

Nová debetní karta VISA Clear Sky ve speciální edici, inspirativní výtvor talentovaného ukrajinského designérského týmu Revolutu, zrcadlí ukrajinskou vlajku průhlednou modrou barvou a symbolizuje naději v čistém a bezpečném nebi nad Ukrajinou. Speciální edice karty je k dispozici k objednání pro zákazníky Revolutu ve Spojeném království, v celém EHP a na Ukrajině. Zákazníci ze Spojeného království / EHP budou muset pro aktivaci karty darovat minimálně 5 €/£, zatímco ukrajinští zákazníci si budou moci kartu objednat bez nutnosti poskytnutí daru. Revolut zdvojnásobí dary od zákazníků až do výše 200 000 £.

100 % darovaných prostředků poputuje charitativnímu partnerovi Revolutu, organizaci UK for UNHCR, která poskytuje rozsáhlou podporu ukrajinským uprchlíkům jak na území Ukrajiny, tak v zahraničí. Podle nejnovějších údajů UNHCR je v současnosti 3,7 milionu lidí vnitřně vysídleno v rámci Ukrajiny a 6,7 milionu Ukrajinců zůstává v zahraničí jako uprchlíci a žadatelé o azyl, kteří potřebují humanitární pomoc. Úřad vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) poskytuje ukrajinským uprchlíkům ochranu a základní pomoc, například ve formě mimořádné finanční pomoci a oprav přístřeší.

Vlad Yatsenko, spoluzakladatel a CTO Revolutu, uvedl: „Jsem nesmírně hrdý na to, že Revolut nepřetržitě podporuje Ukrajinu. Počet Ukrajinců, který se zapsal na naši čekací listinu, aby byli mezi prvními, kdo si otevře účet u Revolutu, byl rekordní. Zájem o Revolut a služby digitálního bankovnictví v regionu střední a východní Evropy prudce roste. Od dnešního dne si Ukrajinci mohou otevřít účet u Revolutu a získat přístup k našim nejpopulárnějším produktům, přičemž brzy přibudou další.“

Dmytro Strelchuk, vedoucí oddělení pro vstup na nové trhy v Revolutu, uvedl: „Jsme potěšeni, že naše technologie umožní Ukrajincům otevřít si evropské bankovní účty. Usnadní to bezplatné a okamžité převody peněz v rámci naší globální komunity 50 milionů zákazníků Revolutu a pomůže zvýšit tok finančních prostředků na Ukrajinu pro lidi, kteří chtějí v této náročné době podpořit své rodiny a příbuzné.“

Od začátku invaze na Ukrajinu pomohl Revolut vybrat více než 10 milionů £ na výzvu Červeného kříže pro Ukrajinu, včetně daru společnosti ve výši 1,5 milionu £. Revolut také navázal partnerství s různými charitativními organizacemi ve Spojeném království a EHP, aby pomohl se zmírňováním dopadů krize.

Služby Revolutu pro ukrajinské rezidenty poskytuje Revolut Bank UAB se sídlem v Litvě pod dohledem Evropské centrální banky a Litevské centrální banky.

O REVOLUTU

Revolut je licencovaná evropská banka, která pomáhá lidem získat více z jejich peněz. V roce 2015 zahájil Revolut ve Spojeném království činnost nabídkou převodů a směny peněz. Dnes více než 50 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů Revolutu k uskutečnění více než 800 milionů transakcí měsíčně.

Prostřednictvím našich osobních a podnikatelských účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a bezproblémově propojujeme lidi po celém světě.

VLAD YATSENKO

Vlad Yatsenko je spoluzakladatelem a CTO Revolutu. Vyrůstal v Južném v Oděské oblasti. V roce 2006 získal magisterský titul v oboru informatika na pobočce Národní univerzity Kyjevsko-mohyljanská akademie v Mykolajivu (nyní Černomořská národní univerzita Petra Mohyly). Pracoval v globálních bankách jako UBS, Deutsche Bank a Credit Suisse, než se spojil s Nikem Storonským a v roce 2015 založili Revolut. Dnes Revolut zaměstnává více než 10 000 lidí, poskytuje služby více než 50 milionům zákazníků a je oceněn na 45 miliard dolarů, přičemž roste v Evropě, Americe a v Asii a Tichomoří.

DMYTRO STRELCHUK

Dmytro Strelchuk je vedoucím oddělení pro vstup na nové trhy v Revolutu. Vyrůstal v Poltavské oblasti. V roce 2010 získal bakalářský titul v oboru informatika na Národní technické univerzitě – Charkovském polytechnickém institutu. Svou kariéru zahájil v poradenském oddělení globální společnosti poskytující profesionální služby EY v Kyjevě, později se přestěhoval do Londýna. Dmytro se připojil k Revolutu v roce 2018, kde nyní vede zavádění služeb Revolutu na nových trzích. Vedl také iniciativy Revolutu, jako je spuštění uprchlických účtů pro Ukrajince, otevření výzkumného a vývojového centra v Kyjevě a řadu dárcovských kampaní.

Společnost Fortinet oznámila hospodářské výsledky za 4. čtvrtletí a celý rok 2024

Nejdůležitější údaje za 4. čtvrtletí 2024

  • Celkové tržby dosáhly 1,66 miliardy dolarů, a meziročně tak vzrostly o 17 %
  • Produktové tržby 574 milionů dolarů, meziročně o 18 % více
  • Fakturace vzrostly meziročně o 7 % na 2 miliardy dolarů
  • Rekordní provozní marže podle metodiky GAAP ve výši 35 %
  • Rekordní provozní marže bez přihlédnutí k metodice GAAP 39 %
  • 7. místo v žebříčku nejdůvěryhodnějších společností v USA pro rok 2025 časopisu Forbes – jediná společnost v první padesátce působící v oblasti kybernetické bezpečnosti

Nejdůležitější údaje za celý rok 2024

  • Celkové tržby ve výši 5,96 miliardy dolarů, meziročně o 12 % více
  • Tržby ze služeb ve výši 4,05 miliardy dolarů, meziročně o 20 % více
  • Rekordní provozní marže podle metodiky GAAP ve výši 30 %
  • Rekordní provozní marže bez přihlédnutí k metodice GAAP 35 %
  • Peněžní tok z provozní činnosti ve výši 2,26 miliardy USD
  • Volný peněžní tok ve výši 1,88 miliardy dolarů

PRAHA, ČR / SUNNYVALE, Kalifornie, 11. února 2024 – Společnost Fortinet® (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, oznámila finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý rok 2024.

„Ve čtvrtém čtvrtletí jsme úspěšně vyvážili růst a ziskovost, jelikož naše provozní marže mimo GAAP vzrostla meziročně o 720 bazických bodů na rekordních 39 %, zatímco tržby vzrostly o 17 %,“ řekl Ken Xie, zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fortinet. „Pokračujeme v naší strategii investování do rychle rostoucích oblastí sjednocené SASE a Security Operations, a zároveň posilujeme naši pozici v oblasti Secure Networking. Naši zákazníci si stále více uvědomují výhody přístupu k SASE od jednoho dodavatele a my očekáváme, že se staneme lídrem v této oblasti, protože jsme jedinou společností, která nativně vyvíjí všechny funkce SASE v rámci jednotného operačního systému FortiOS, který hladce integruje síťové a bezpečnostní funkce.“

Více informací získáte v kompletní zprávě Fourth Quarter and Full Year 2024 Financial Results v anglickém jazyce.

O společnosti Fortinet

Fortinet je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. Spolupráce s respektovanými organizacemi z veřejného i soukromého sektoru, včetně CERT, vládních subjektů a akademické obce, je základním aspektem závazku společnosti Fortinet zvyšovat kybernetickou odolnost v celosvětovém měřítku. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Česká republika nadále mezi méně bezpečnými evropskými zeměmi, rekordní nárůst kybernetických rizik na Slovensku

PRAHA – 11. února 2025 — Výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), průkopníka a globálního lídra v oblasti kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil Celosvětový index dopadu hrozeb. Zpráva upozorňuje na rostoucí sofistikovanost a agresivitu kyberzločinců.

Nejrozšířenějším malwarem byl v prosinci FakeUpdates, který zasáhl 5 % organizací po celém světě, těsně následovaly malwary AgentTesla a Androxgh0st. FakeUpdates je všestranným downloaderem, zatímco AgentTesla se zaměřuje na krádeže přihlašovacích údaje a citlivých dat.

Vydán byl i žebříček zemí, které jsou nejčastěji terčem kyberútoků. Česká republika obsadila i v prosinci méně bezpečnou 43. pozici a nadále patří mezi země, které v Evropě čelí největšímu množství kyberútoků. Slovensko po mnoha měsících, kdy patřilo mezi bezpečnější země, zažilo v prosinci šok a vůbec největší nárůst kybernetických rizik ze všech zemí, což vyústilo v posun z 81. na 51. příčku. První, tedy nejnebezpečnější, pozici obsadila znovu Etiopie.

Výzkumný tým zároveň upozorňuje, že největšímu množství kyberútoků čelí nadále vzdělávací a výzkumné instituce. Následují komunikační společnosti a vládní a vojenské subjekty.

Top 3 – malware:

Škodlivým kódům nejčastěji použitým k útokům na podnikové sítě vládl v prosinci nebezpečný downloader FakeUpdates, který měl dopad na 5 % společností po celém světě. Na druhém místě je zlodějský a špionážní malware AgentTesla a na třetím v ředhoczích měsících dominantní Androxgh0st.

  1. ↑ FakeUpdates – FakeUpdates (nebo také SocGholish) je downloader napsaný v jazyce JavaScript. FakeUpdates šíří další malware, včetně GootLoader, Dridex, NetSupport, DoppelPaymer a AZORult.
  2. ↑ AgentTesla – Pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. Může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, krást informace ze systémové schránky, dělat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje z různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook)
  3. ↓ Androxgh0st – Androxgh0st je botnet zaměřený na platformy Windows, Mac a Linux. Pro infikování zařízení využívá několik zranitelností a zaměřuje se hlavně na PHPUnit, Laravel Framework a Apache Web Server. Krade citlivé informace, jako jsou informace o účtu Twilio, SMTP přihlašovací údaje, AWS klíče a podobně. Ke sbírání požadovaných informací používá soubory Laravel. Navíc má několik variant, zaměřených na vyhledávání a krádež různých informací.

Top 3 – mobilní malware:

Bankovní trojan Anubis byl v prosinci nejčastěji použitým malwarem k útokům na mobilní zařízení, následovaly mobilní malwary Necro a Hydra.

  1. ↑ Anubis – Bankovní trojan určený pro mobilní telefony se systémem Android. Postupně je vylepšován, včetně funkcí pro vzdálený přístup, sledování stisknutých kláves, nahrávání zvuku a ransomwarových funkcí. Byl odhalen už ve stovkách různých aplikací, dostupných v obchodě Google.
  2. ↑ Necro – Necro je trojan dropper pro Android, který dokáže stahovat další malware, zobrazovat nevyžádanou reklamu a krást peníze přihlašováním k placeným službám.
  3. ↑ Hydra – Bankovní trojan určený ke krádeži bankovních přihlašovacích údajů, který po obětech požaduje povolení nebezpečných oprávnění a přístupů při každém vstupu do jakékoli bankovní aplikace.

Top 3 – ransomwarové skupiny:

Check Point analyzoval ransomwarové „stránky hanby“, které provozují ransomwarové skupiny využívající techniku dvojitého vydírání. Kyberzločinci je používají k zesílení tlaku na oběti, které okamžitě nezaplatí výkupné. Data sice mohou poskytovat trochu zkreslený pohled, přesto se jedná o velmi cenné informace o ransomwarovém ekosystému, který je pro organizace po celém světě aktuálně hrozbou číslo jedna.

Nejrozšířenější ransomwarovou skupinou byl v prosinci Funksec, který byl zodpovědný za 14 % zveřejněných útoků.

  1. Funksec – Skupina využívající umělou inteligenci a taktiku dvojího vydírání. V prosinci trochu kontroverzně ohlásila 85 obětí.
  2. RansomHub – RansomHub je ransomware jako služba (RaaS), který vznikl jako rebrandovaná verze dříve známého ransomwaru Knight. RansomHub se objevil začátkem roku 2024 na undergroundových fórech a rychle se proslavil svými agresivními kampaněmi zaměřenými na různé systémy, včetně Windows, macOS, Linuxu a zejména prostředí VMware ESXi. Známý je také kvůli použití sofistikovaných šifrovacích metod.
  3. LeakeData – Nová skupina, která kombinuje ransomware a šifrování s komplexními vyděračskými taktikami.

„Analyzovali jsme i malware útočící na podnikové sítě v České republice. V uplynulých měsících dominantní Androxgh0st tentokrát ztratil na síle, čehož využil k dalšímu růstu zlodějský malware FormBook, který se tak stal nejrozšířenějším malwarem v Česku. Na druhé příčce je celosvětová jednička, downloader FakeUpdates. Přitom v listopadu byl až na konci českého Top 10. Podobný trend zaznamenal i zlodějský a špionážní malware AgentTesla. Nově mezi nejvýraznější škodlivé kódy pronikl trojan Flawedgrace, který se používá při cílených útocích a krade systémové informace,“ říká Tomáš Růžička, SE Team Leader z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Top malwarové rodiny v České republice – prosinec 2024
Malwarová rodina Popis Dopad v ČR Dopad ve světě
FormBook FormBook je škodlivý kód, který krade informace a zaměřuje se na operační systém Windows. Poprvé byl detekován v roce 2016 a je prodáván na nelegálních hackerských fórech. I když je jeho cena relativně nízká, má velmi dobré maskovací schopnosti. FormBook shromažďuje přihlašovací údaje z různých webových prohlížečů, vytváří snímky obrazovky, monitoruje a zaznamenává stisknuté klávesy a může stahovat a spouštět soubory na základě pokynů z C&C serveru. 6,27 % 0,96 %
FakeUpdates FakeUpdates (nebo také SocGholish) je downloader napsaný v jazyce JavaScript. FakeUpdates šíří další malware, včetně GootLoader, Dridex, NetSupport, DoppelPaymer a AZORult. 5,29 % 5,02 %
AgentTesla AgentTesla je pokročilý RAT, který krade hesla a funguje jako keylogger. Známý je od roku 2014. AgentTesla může monitorovat a zaznamenávat stisknuté klávesy na počítači oběti, systémovou schránku, pořizovat snímky obrazovky nebo krást přihlašovací údaje od různých programů (včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a e-mailového klienta Microsoft Outlook). AgentTesla se prodává jako legitimní RAT a zákazníci platí 15–69 dolarů za uživatelskou licenci. 4,31 % 2,96 %
Androxgh0st Androxgh0st je botnet zaměřený na platformy Windows, Mac a Linux. Pro infikování zařízení využívá několik zranitelností a zaměřuje se hlavně na PHPUnit, Laravel Framework a Apache Web Server. Krade citlivé informace, jako jsou informace o účtu Twilio, SMTP přihlašovací údaje, AWS klíče a podobně. Ke sbírání požadovaných informací používá soubory Laravel. Navíc má různé varianty zaměřené na vyhledávání a krádež různých informací. 3,73 % 2,64 %
CrimsonRAT CrimsonRAT (nástroj pro vzdálený přístup) používá programovací jazyk Java a ukrývá se v legitimních souborech. Šíří se prostřednictvím spamových kampaní, které obsahují škodlivé dokumenty Microsoft Office. Útočníkům umožňuje ovládat infikované počítače a provádět škodlivé aktivity. 2,75 % 0,45 %
TechJourney TechnoJourney je adware, který se zaměřuje na systémy Mac. Je součástí adwarové rodiny AdLoad a zobrazuje vtíravé reklamy, které mohou vést na škodlivé webové stránky nebo spouštět stahování nechtěných souborů. Může také sledovat uživatelská data a aktivity uživatelů na internetu. Obvykle je distribuován prostřednictvím podvodných webových stránek nebo je připojen k jinému softwaru. 2,16 % 0,17 %
Remcos Remcos je RAT (Remote Access Trojan) poprvé detekovaný v roce 2016. Šíří se sám prostřednictvím škodlivých dokumentů Microsoft Office, které jsou připojeny k e-mailovému spamu. Kromě toho dokáže obejít UAC zabezpečení systému Microsoft Windows a spouštět malware s pokročilými právy. 1,57 % 1,94 %
Flawedgrace Flawedgrace je trojan, který se zaměřuje na platformu Windows. Často se používá při cílených útocích a krade systémové informace. Navíc může přijímat příkazy k nahrávání/stahování/spouštění souborů, restartování infikovaného systému a podobně. Může také vytvořit službu, která se spustí po restartu systému. 1,37 % 0,57 %
Authedmine Authedmine je varianta nechvalně známého kryptomineru CoinHive. Používá se zejména k online těžbě kryptoměny Monero, nicméně před spuštěním těžebního skriptu vyžaduje výslovný souhlas uživatele. 1,37 % 0,06 %
AsyncRat AsyncRat je trojan, který se zaměřuje na platformu Windows. Odesílá systémové informace o cílovém systému na vzdálený server. Ze serveru také přijímá příkazy ke stahování a spouštění pluginů, ukončení procesů, odinstalování/aktualizaci a pořizování snímků obrazovky infikovaného systému. 1,37 % 1,91 %

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Tajný život baterií: Co se děje potom, co doslouží?

Dne 18. února si připomínáme Světový den baterií. Právě v tento den se totiž přesně před 280 lety narodil jejich vynálezce Alessandro Volta. Při této příležitosti se hodí připomenout význam správného nakládání s bateriemi. Po vybití totiž často končí na nesprávných místech, což může mít negativní dopad na životní prostředí. Recyklace elektrických článků navíc umožní získat cenné materiály a zabránit jejich škodlivému vlivu.

Přestože jsou baterie užitečnými pomocníky, kteří nám slouží každý den, pojí se s nimi i významné riziko. Obsahují totiž látky nebezpečné pro přírodu i lidské zdraví. Při nesprávném nakládání s odpadními bateriemi mohou do půdy a vody pronikat kovy jako rtuť, olovo nebo kadmium. Pokud se baterie likvidují neodborně, může dojít k jejich rozkladu a uvolnění toxických látek. Proto poté, co doslouží, rozhodně nepatří do běžného koše. Místo toho je čeká cesta směrem k recyklaci a dalšímu využití.

Jak s těmi vysloužilými správně naložit?

Staré elektrické články, které už nelze použít, by neměly mířit do komunálního odpadu, ale ke zpětnému odběru. Není nutné běhat s každou použitou baterií do sběrné nádoby hned po jejím vybití. Doma je lze nějaký čas bezpečně skladovat a poté jich odevzdat více najednou. Při skladování je důležité dodržovat několik zásad. Baterie by měly být uchovávány na suchém a chladném místě, mimo dosah dětí a zvířat. V případě těch lithium-iontových je doporučeno přelepit kontakty lepicí páskou, aby se předešlo nechtěnému zkratu. Zároveň je důležité je uchovávat mimo zdroje tepla, jako jsou radiátory či krby, protože při vysokých teplotách hrozí takzvaný tepelný únik.

„Jakmile se v domácnosti nashromáždí použité baterie, je možné je odevzdat na jednom z mnoha sběrných míst. Ty jsou umístěny například v obchodech, ve školách nebo na obecních úřadech. Nádoby jsou pravidelně vyváženy a sebrané baterie ekologicky recyklovány,“ říká Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie působících v České republice.

Co se děje s bateriemi při recyklaci?

Staré elektrické články míří do recyklačních závodů, kde jsou ekologicky zpracovány. Nejdříve jsou na třídicích linkách rozděleny podle velikosti a složení. Oddělují se například ty běžné lithiové či niklové od knoflíkových, které obsahují stříbro a rtuť. Recyklace umožňuje rozložení starých baterií na cenné suroviny, které lze znovu využít. Získává se z nich lithium, nikl, zinek, mangan nebo právě stříbro. Všechny tyto materiály pak nacházejí další uplatnění v různých průmyslových odvětvích. Především jsou však během recyklace šetrně likvidovány nebezpečné látky, jako je olovo a kadmium, aby neohrozily životní prostředí.

Jaké mýty o recyklaci baterií panují?

Ve veřejném povědomí stále přetrvává několik mylných představ o recyklaci baterií. Například se často předpokládá, že sběrné nádoby nikdo nevyváží a jejich obsah tak nakonec stejně skončí na skládkách. Vzhledem k nebezpečnému charakteru baterií je však jejich sběr evidován, a to přímo ministerstvem životního prostředí. „Dalším z mýtů je, že ze starých baterií se dá opětovně použít jen malé množství materiálů. Moderní technologie však umožňují zpracování až 95 procent materiálů z použitých elektrických článků, což snižuje potřebu těžby nových surovin a přispívá k ochraně přírody,“ upozorňuje Tomáš Pešek. Lidé se také obvykle domnívají, že jedna baterie vyhozená do koše přece nemůže mít kdovíjak velký dopad na životní prostředí. Opak je však pravdou, protože i drobné knoflíkové baterie mohou obsahovat rtuť, která je vysoce toxická. Například baterie s obsahem kadmia z jediného mobilního telefonu je schopná znečistit asi 600 tisíc litrů vody.

Jaká je jejich udržitelná budoucnost?

Technologie výroby baterií se neustále vyvíjejí a budoucnost přináší nové inovace. Výzkum v oblasti pevných elektrolytů a ekomodulace bateriových článků může vést k výraznému snížení škodlivých dopadů na životní prostředí. Klíčem k udržitelné budoucnosti se ukazuje vývoj recyklovatelných baterií s delší životností a lepší energetickou účinností. Experti po celém světě rovněž pracují na vývoji alternativních materiálů, které by mohly nahradit vzácné a problematické suroviny, jako je kobalt a lithium. Investice do těchto inovací nejen pomohou chránit planetu, ale také zajistí energetickou soběstačnost a sníží závislost na těžbě surovin.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA Battery nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými přenosnými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Battery působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese www.remabattery.cz.

Rok 2024 zlomem pro AI: Průzkum ukázal, že 80,5 % zaměstnanců, kteří se zajímají o umělou inteligenci, ji používá pravidelně, 40 % využívá placené nástroje

Praha, 11. února 2025: Po dlouhou dobu bylo praktické využití umělé inteligence v českých firmách tabu a ze strany zaměstnanců převažovaly velké obavy pramenící jak z obtížnosti adopce AI, tak i ze strachu o práci. Loňský rok znamenal pro mnoho firem a zaměstnanců zásadní změnu. Mnoho lidí se začalo o využití nástrojů AI intenzivněji zajímat a více než 80 % z nich je již pravidelně používá nebo platí za plné verze nástrojů. Mezi nimi převládají zaměstnanci z vedení firem, IT oddělení, marketingu, vzdělávání a ze sektoru obchodu a prodeje. Ukázal to průzkum AImpact 2024 realizovaný společností Aibility, která se dlouhodobě zaměřuje na osvětu využívání AI ve firemním prostředí a je součástí významné evropské skupiny Seyfor.

Průzkum AImpact 2024 byl realizován mezi 568 respondenty pracujícími především ve výše uvedených odděleních, kteří sledují aktivity Aibility a o možnosti využívání umělé inteligence se zajímají. Většinu respondentů tvořilo 37 % pracovníků z malých a středních firem, 33 % zaměstnanců velkých firem a korporací a 15 % živnostníků.

Plné verze nástrojů umělé inteligence si platilo a na denní bázi využívalo v loňském roce již 37,5 % dotázaných a dalších 43 % respondentů využívalo pravidelně běžně dostupné bezplatné varianty. 17 % uvedlo, že průběžně zkouší různé možnosti a nástroje AI, bez jakékoli zkušenosti zůstává již jen 2,5 procenta účastníků průzkumu. Uvedená data ukazují rychlý rozvoj a adaptaci AI technologií v oblasti businessu, což znamená, že firmy stále častěji zefektivňují pomocí umělé inteligence interní procesy, zlepšují zákaznické zkušenosti a využívají ji i pro tvorbu inovativních produktů a služeb.

Dotázaní, kteří AI ve firemních procesech využívají, ji vnímají nejčastěji jako osobní asistentku či pomocnici, kterou mají k dispozici v režimu 24/7, nebo také jako nástroj pro úsporu času a automatizaci rutinních činností. V individuálních odpovědích na to, co by doporučili začátečníkům, uvádějí zkušení uživatelé AI nejčastěji tři body: Nebát se začít, investovat čas do učení práce s AI a přistupovat k AI jako k nástroji, ne náhradě člověka.

Průzkum také ukázal, že více než 12 % uživatelů AI si uvědomuje, že výsledky generované umělou inteligencí nejsou vždy bezchybné. S tím souvisí mimo jiné další tři doporučení respondentů průzkumu: Učit se s AI správně pracovat, pamatovat, že kvalita výstupu závisí na kvalitě zadání, a také kontrolovat a ověřovat výstupy.

Nejčastěji využívané AI nástroje v roce 2024

V oblastech aktuálního využití možností umělé inteligence vede jednoznačně práce s textem, ať už jde o vytváření, úpravu nebo překlady –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ tyto možnosti používá 87 % dotázaných. Pomyslné druhé místo s 61 % obsadila analýza a práce s daty a třetí pozice s 51 % patří pomoci s kreativními nápady. V těsném závěsu pak následují další činnosti, na které uživatelé AI využívají, jako je tvorba multimediálního obsahu, porady s chatboty a virtuálními asistenty nebo pomoc při vytváření nových projektů, produktů a služeb.

Největší část uživatelů (88,6 %) využívá podle průzkumu AImpact 2024 nejčastěji jednu nebo dvě oblíbené AI aplikace, přičemž prvních pět míst zaujímá ChatGPT, Microsoft Copilot, Claude, DeepL a Midjourney. 46,5 % dotázaných pracuje s více aplikacemi bez jejich vzájemného propojení a 11 % respondentů používá některé z možností automatizace, které propojují aplikace mezi sebou. Zajímavá je také informace, že pouze 14 % účastníků pracuje ve firemním prostředí se speciálními, často individuálně vytvořenými AI nástroji.

Průzkum AImpact jsme realizovali již druhým rokem a přinesl tak zajímavé srovnání. Výsledky ukazují, že zaměstnanci postupně odbourávají obavy z toho, že jim umělá inteligence vezme práci, a učí se využívat jejích možností. Bohužel největší bariérou ve využívání AI je nadále především neznalost. I proto zůstává naším cílem otevřít dveře do světa AI milionu Čechů a pomoci jim poznat možnosti AI, a to od výběru správných nástrojů až po jejich hladké začlenění do firemních procesů,“ komentuje výsledky průzkumu Filip Dřímalka, zakladatel společnosti Aibility.

Prvky umělé inteligence pronikají do všech oblastí firemních procesů. Využití AI se již zdaleka netýká pouze individuálních činností jednotlivých zaměstnanců, ale rozšiřuje možnosti téměř všech firemních nástrojů, které v Seyforu vyvíjíme – od komplexních ERP, CRM nebo HR systémů pro velké firmy až po účetní a fakturační nástroje pro živnostníky. Do všech zmíněných nástrojů proto ve spolupráci s Aibility i našimi dalšími vysoce profesionálními týmy prvky AI postupně implementujeme,“ uzavírá Daniel Šturm, ředitel marketingu společnosti Seyfor.

Rok 2024 potvrdil, že AI představuje pro moderní české firmy klíčovou technologii, která může přinést nejen zjednodušení práce a pomoc s rutinními úkony, ale také významně přispívá ke zlepšení inovací a k růstu společností na domácích i zahraničních trzích.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

O společnosti Aibility

Aibility (dříve Digitask) je česká startupová společnost specializující se na digitální transformaci firem s využitím prvků umělé inteligence (AI), automatizace a low-code platforem. Firmu založil v roce 2022 Filip Dřímalka, známý propagátor digitálních inovací, který stojí za řadou projektů na podporu digitálních dovedností a je autorem několika knih z oblasti digitální transformace. V roce 2024 koupil třetinový podíl Seyfor, jeden z největších evropských poskytovatelů IT řešení a následně proběhl rebranding, během kterého se změnil Digitask svůj název na Aibility. Cílem Aibility je uvést firmy a jejich zaměstnance do “světa nepráce“, kde rutinní úkoly zastávají technologie a lidé se mohou věnovat kreativnější a smysluplnější práci. Aibility pomáhá firmám s výběrem a zaváděním nástrojů umělé inteligence, organizuje AI hackathony a další akce na podporu hledání nejefektivnějších cest využití AI ve firmách. V roce 2024 společnost uvedla Aimee, první AI konzultatntku, která pomáhá pracovníkům, kteří chtějí využít AI pro zjednodušení, zlepšení či škálování své práce. Mezi klienty Aibility patří desítky významných českých organizací, bank, advokátních kanceláří i technologických firem.

Vodafone podpořil rozšíření Kyberpohádek pro děti a nabízí výukový modul zaměřený na ochranu seniorů před podvody

Při příležitosti Dne bezpečnějšího internetu, který letos připadá na 11. února a připomíná důležitost odpovědného pohybu v online prostředí, Vodafone posouvá dál dva nové vzdělávací projekty zaměřené na digitální bezpečnost. Podpořil doplnění dalších příběhů do knihy Kyberpohádek, která zábavnou formou učí předškoláky, jak se chovat na internetu. Nové příběhy doprovázejí ilustrace vytvořené umělou inteligencí.  Nadace Vodafone zároveň v rámci projektu Digitální odysea přináší nový vzdělávací modul zaměřený na ochranu seniorů před podvody.

Čtyři nové příběhy Kyberpohádek představují další krok ve vzdělávání malých uživatelů internetu. Na základě pozitivní zpětné vazby od dětí, učitelů i bezpečnostní komunity se Centrum kybernetické bezpečnosti rozhodlo rozšířit původní edici, která vyšla před dvěma roky, o další klíčové kybernetické pojmy a praktické situace, se kterými se mohou děti setkat.

Jak uvádí Daniel Kočí, předseda správní rady Centra kybernetické bezpečnosti (Kybercentrum) a jeden z autorů Kyberpohádek: „Už při prvním vydání jsme si stanovili cíl seznámit děti s přibližně třiceti základními kybernetickými pojmy, a to se nám podařilo naplnit novými příběhy.“

Umělá inteligence jako autor ilustrací

Nové příběhy doprovázejí ilustrace vytvořené umělou inteligencí. „Vycházíme z potřeb moderní společnosti, která je stále více závislá na informačních a komunikačních technologiích, a proto rozhodnutí využít umělou inteligenci k tvorbě ilustrací bylo pro nás naprosto přirozené. AI nám umožňuje pracovat rychle a flexibilně a jasně dokazuje svůj potenciál,“ vysvětluje Daniel Kočí.

„Dnešní generativní AI nástroje jsou schopné vytvářet krásné obrázky, malby i fotografie, přesto mají k úplné dokonalosti ještě daleko. Potýkají se s chybami, například když jedno ze tří prasátek má na obrázku lidské ucho. Chceme tu nedokonalost přiznat a ukázat, že umělá inteligence má i své limity a je třeba s ní zacházet obezřetně,“ dodává.

Mezi největší výzvy patřilo správné promptování, tedy přesné formulování požadavků pro umělou inteligenci, a zároveň zajištění, aby jednotlivé ilustrace logicky navazovaly a tvořily konzistentní příběh. Na tvorbě ilustrací se podílel David Vlček, profesionální grafik a typograf, jehož odborné znalosti významně přispěly k výslednému vizuálnímu dojmu.

Na začátku byly k tvorbě ilustrací využity platformy Midjourney a DALL-E, avšak tyto nástroje nedokázaly zajistit jednotný styl a konzistenci postav, což vedlo k přechodu na lokální nástroje, jako jsou ComfyUI, Fooocus a Forge. Nejprve byly použity modely SD, následně se přešlo na modely SDXL, které umožnily generovat vyšší detaily. Nakonec byly obrázky upraveny v programu Photoshop, kterým byla dodána hrubá litografická textura a finální dobarvení.

Elektronická edice a podcast

Kyberpohádky II zatím vycházejí jen v elektronické podobě a jsou ke stažení zdarma, aby byly dostupné široké veřejnosti. Tvůrci však už nyní avizují, že pracují na dalším rozšíření a připravují knižní vydání Kyberpohádek III. Všechny pohádky jsou rovněž k poslechu na podcastových platformách, jako jsou Spotify nebo Apple Podcasts, a namluvil je opět český herec Petr Stach.

Součástí Kyberpohádek jsou i elektronické metodické listy, určené především učitelkám a učitelům mateřských a základních škol. Slouží jako podklad pro diskusi s dětmi nad jednotlivými příběhy a rozvíjejí důležité aspekty kybernetické bezpečnosti.

Nový online kurz digitální bezpečnosti pro seniory

Zatímco Kyberpohádky pomáhají dětem pochopit zásady bezpečného chování v online světě, Digitální odysea cílí na starší generaci. Bezplatný online kurz Nadace Vodafone rozšiřuje nabídku o nový vzdělávací modul s názvem Podvody a digitální bezpečnost. V této lekci se senioři dozvědí, jaké existují typy podvodů, co dělat, když se podvodník vydává za finanční úřad nebo důvěryhodný online obchod, anebo jak reagovat, pokud se někdo snaží získat přístup k našemu bankovnímu účtu nebo údajům o platební kartě. Kurz nabízí praktické rady, jak rozpoznat rizikové situace a chránit své osobní údaje.

Více užitečných tipů a návodů k bezpečnému pohybu v digitálním světě přináší i další lekce Digitální odysey.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 44 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje téměř 80 milionů zákazníků v sedmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR, a to podle měření nezávislé německé společnosti umlaut.

Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Prodej úrody i nákup hlavních vstupů na jednom místě. Agdata spouští první marketplace pro české zemědělce

Přibyslav, 11. 2. 2025: Agdata, největší poskytovatel služeb precizního zemědělství v Česku, spouští nezávislý marketplace pro zemědělce. Na své nové platformě AgDeals umožní zemědělcům prodat jejich úrodu a zároveň si na jednom místě nakoupit vše potřebné přímo od obchodníků. Celá platforma, která bude pro obchodníky i zemědělce zdarma, je díky možnostem, které nabízí, unikátní nejen v českém, ale i evropském měřítku a představuje další významný krok v nezbytné digitalizaci zemědělství.

Nová platforma AgDeals je určena jak pro zemědělce, kteří zde jednoduše nabídnou k prodeji svoji úrodu, tak pro obchodníky se základními vstupy pro podnikání v oblasti zemědělství: osivy, hnojivy, přípravky na ochranu rostlin, pohonnými hmotami a dalšími. Kromě snadného nákupu i prodeje se zároveň obě strany dostanou k násobně většímu množství nabídek než dříve, což otevře cestu i k lepším cenám či objemům uskutečněných obchodů. Pro české zemědělce se jedná o zásadní posun a výrazné zjednodušení dosavadního prodejního procesu, který ustrnul u tužky a papíru.

„Prodej vypěstované úrody i nákup osiv a dalších vstupů probíhá v Česku od 90. let prakticky stejně. Zemědělec má roky v telefonu pár kontaktů, které obvolá a porovná nabídky. My oproti tomu nabídneme několikanásobně více příležitostí, jak úrodu výhodně prodat, což zemědělcům může přinést uspoření nákladů až o 7 %. V závislosti na velikosti podniku může jít o statisícové až milionové částky. A na druhé straně platforma otevírá přístup k daleko většímu množství zakázek i pro obchodníky, takže na tom vydělají obě strany. Navíc registrace jsou aktuálně zdarma,“ přibližuje Jiří Musil, CEO a zakladatel Agdata.

Nabídka i poptávka od stovek subjektů na jednom místě

Platforma funguje nezávisle na principu propojování nabídky a poptávky. Znamená to, že zemědělec zadá nabídku na množství komodity, kterou prodává, dobu, od kdy je k dispozici, a základní kvalitativní parametry. Tyto informace se odešlou obchodníkům na druhé straně a na jejich základě obdrží zemědělec nabídky, z nichž může vybírat, se kterým z obchodníků začne intenzivnější jednání. Samozřejmostí je i jednoduché uzavírání budoucích kontraktů, které jsou v zemědělství běžné.

„Chtěli jsme zachovat to, na co jsou obě strany při vyjednávání zvyklé, tedy licitaci o podmínkách. AgDeals proto nejsou obyčejnou inzertní stránkou, ale digitálním tržištěm s funkcemi objednávkového systému. Celá platforma funguje nezávisle a veškerá komunikace mezi obchodníky a zemědělci probíhá v soukromém chatu, kde si můžou dohodnout konkrétní podmínky. Platforma samozřejmě umožní dohodnout a uzavřít obchody také mezi samotnými zemědělci, což se hodí například pro splnění podmínek i v případě špatné úrody při uzavření budoucích kontraktů,“ vysvětluje Jiří Musil z Agdata.

V první fázi mohou na platformě AgDeals zemědělci kromě prodeje plodin, jako jsou obiloviny v krmné i potravinářské kvalitě, řepka, vejce, nosnice, ale i masný, mléčný nebo zástavový skot a spousty dalších, nakupovat nejdůležitější vstupy pro své podnikání, jako jsou osiva, hnojiva, přípravky na ochranu rostlin, pesticidy, steliva, krmiva nebo pohonné hmoty. Agdata plánují postupem času tuto nabídku rozšiřovat o další kategorie. Zemědělci v AgDeals zároveň najdou přehledná aktuální i historická data z burzy komodit, která jim pomohou v lepší orientaci v aktuálních cenách.

Kompletní řízení farmy od zasetí po prodej, registrace pro zemědělce i obchodníky zdarma

Podle Agdata, kteří se zabývají komplexní digitalizací farmy a jejích procesů od toho co se děje na poli přes dění na samotné farmě až po kancelář, je AgDeals jen dalším logickým krokem ve vývoji precizního zemědělství. „Digitalizace zemědělství farmářům zjednodušuje jejich práci, šetří finance a zároveň zvyšuje výnosy. Stojí přitom na sběru dat a jejich kvalitním vyhodnocení. AgDeals jsou dalším dílem této skládačky a jejich propojením se systémem Agdata tak uzavíráme pomyslný kruh. Jako jediní poskytujeme opravdu kompletní řízení celého podniku v jednom systému. Do budoucna navíc plánujeme ještě užší propojení obou platforem, jako je prediktivní doporučení nákupů podle stavu skladových zásob, automatické naskladnění uzavřených kontraktů, ocenění skladových zásob na základě aktuálních i budoucích cen, automatické objednávky a spoustu dalšího,“ uzavírá Jiří Musil z Agdata.

AgDeals plánuje do pěti let zprostředkovat obchody v objemu jednoho milionu tun komodit a do budoucna by se měla stát platformou určenou pro několik evropských trhů, na kterých dává společné obchodování smysl – ať už kvůli jejich obchodnímu propojení, geografické blízkosti nebo dalším výhodám, které toto spojení nabídne – například dostupnost velkých obchodních přístavů. I z toho důvodu jsou už v tuto chvíli součástí obchodníci z Německa, díky kterým mohou čeští zemědělci už teď prodávat do zahraničí.

Do zemědělského marketplace AgDeals se může zaregistrovat každý zemědělec nebo obchodník na webu agdeals.ag. Po registraci uživatele dojde ještě k ověření, jestli se jedná opravdu o zemědělce nebo obchodníka. Veškeré funkce i samotná platforma jsou pro obě strany aktuálně zdarma.

O Agdata

Agdata založili bratři Musilové spolu s Jiřím Jiráskem v roce 2016 a během čtyř let se jejich platforma stala nejrozšířenějším ekosystémem pro chytrou správu zemědělských podniků a farem. Agdata se specializují na precizní zemědělství, variabilní aplikace a zavádění automatizace v rámci zemědělství 4.0. Jejich platforma je určená pro subjekty všech velikostí, od malých rodinných podniků po velké zemědělské koncerny. Ekosystém Agdata zahrnuje cloudovou softwarovou platformu a celou řadu telematických čidel a senzorů komunikujících pomocí GPS nebo LoRa sítě. Pod značkou Agdata SMART pak dodává senzory napojené na analytický systém také do měst a obcí.

Exit mobile version