Do pěti let počet chytrých domácností výrazně vzroste. Práci budou mít „hodinoví ajťáci“

PRAHA, 10. ÚNORA 2025 – Světla, která se sama rozsvítí a zhasnou, topení, které nastaví ideální teplotu, dveře, které se po odchodu zamknou, pračky, myčky a vysavače ovládané na dálku – technologické vychytávky, které mají usnadnit provoz domácností, se pomalu zabydlují v českých domovech.

Zhruba desetina českých domácností už má kromě počítače k internetu připojené i spotřebiče, bezpečnostní systémy či zařízení na ovládání energií. „Chytrá domácnost je koncept propojení elektronických zařízení a systémů, které lze vzdáleně ovládat nebo automatizovat pomocí internetu. Typicky zahrnuje funkce jako chytré osvětlení, termostaty, zabezpečovací systémy, audio-video technologie, chytré spotřebiče a další zařízení, která usnadňují každodenní život, šetří energii a zvyšují bezpečnost. Z dat Českého statistického úřadu vyplývá, že počet Čechů využívajících chytrá zařízení ve své domácnosti meziročně stoupá. Zatímco v roce 2020 využívalo alespoň jedno takové zařízení sedm procent domácností, o dva roky později to už bylo 12 procent a v loňském roce 18. Tato čísla naznačují, že podíl chytrých domácností v České republice je zatím relativně nízký, ale s rostoucím trendem,“ popsala Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

Velký podíl na zvyšování počtu chytrých domácností v Česku má i mít bude generace Z. Ta totiž dorůstá do věku, kdy si začíná pořizovat vlastní bydlení, a právě důraz na moderní technologie hraje při výběru nového domova velkou roli. Zástupci generace Z neznají svět bez internetu, proto jim jeho využívání k řízení domácnosti přijde samozřejmé. „Zájem o chytré domácnosti se každoročně zvyšuje. Mezi hlavní faktory patří pokles cen technologií, jejich jednodušší instalace a ovládání, ale také rostoucí důraz na energetickou úsporu a bezpečnost. Odhaduje se, že do roku 2030 bude chytré zařízení vlastnit většina domácností. Internet věcí (IoT), který zahrnuje všechna zařízení, která lze prostřednictvím internetu připojit k jiným zařízením a následně je tak ovládat, využívají zejména mladí lidé, nejrozšířenější je mezi věkovou skupinou 25 až 44 let,“ doplnila Denisa Janatová.

Nejvíce zatím Češi využívají chytré pomocníky k optimalizaci spotřeby nebo zabezpečení svých domovů. Využít je ale lze i pro úklid nebo správné skladování potravin. „Mezi nejoblíbenější chytré technologie patří chytré osvětlení – například žárovky, které lze ovládat přes telefon. Velmi populární jsou termostaty a klimatizace, které optimalizují spotřebu energie. Zejména v rodinných domech jsou čím dál častěji využívány chytré zabezpečovací systémy. A zejména u mladší generace jsou velmi oblíbené spotřebiče s umělou inteligencí, jako jsou chytré lednice, pračky nebo robotické vysavače,“ vyjmenovala Denisa Janatová.

Život v chytré domácnosti představuje několik výhod od snižování nákladů na energie přes vyšší bezpečnost až po úsporu času. Má ale i svá úskalí. „Řada odborníků varuje před zneužitím dat, kdy připojení k internetu může představovat riziko hackerských útoků. V současné době někteří lidé narážejí na problémy s kompatibilitou, ne všechna zařízení spolupracují hladce, což může uživatelům ztěžovat integraci do jednoho systému. Určitý problém představuje i technická náročnost, kdy někteří uživatelé mohou mít jednoduše problémy s instalací nebo používáním technologií. A v neposlední řadě je to cena. I když ceny postupně klesají, pořízení plně chytré domácnosti stále může znamenat vysoké vstupní náklady,“ řekla Kateřina Marešová, ředitelka obchodního oddělení a oddělení péče o zákazníky společnosti smitio.

I když většina zařízení chytrých domácností po instalaci funguje automaticky, zcela bezúdržbové nejsou. Rozvoj chytrých domácností představuje další pracovní příležitosti pro řadu IT odborníků. „Mezi nejžádanější profese patří vývojáři IoT, kteří se zaměřují na integraci zařízení a vytváření chytrých funkcí. Kyberbezpečnostní experti, kteří chrání data a zařízení před hackerskými útoky. Datoví analytici, kteří se věnují optimalizaci fungování chytrých systémů. UX/UI designéři, kteří usnadňují ovládání aplikací chytrých zařízení. Bohužel, stejně jako v jiných oblastech informačních technologií i zde se český trh potýká s nedostatkem kvalifikovaných odborníků. Zejména pozice spojené s IoT a kyberbezpečností jsou velmi žádané a vzhledem k rostoucímu zájmu o chytré domácnosti lze předpokládat, že se jejich nedostatek bude prohlubovat,“ predikuje Denisa Janatová.

V souvislosti s rostoucím trendem chytrých domácností se v Česku stále častěji hovoří o profesi „hodinový ajťák“. „Koncept „hodinového ajťáka“ má v Česku určitý vzestup, oblíbený je zejména u malých a středních firem, které nemají vlastní IT oddělení, ale potřebují občasnou odbornou pomoc. V několika málo nadcházejících letech lze ale očekávat, že se jejich činnost masivně přesune zejména do českých domácností, kde budou nastavovat, aktualizovat a optimalizovat chytré technologie,“ uzavřela Denisa Janatová.

SMITIO, smitio.com/cs

Na začátku bylo smitio kariérní platformou pro IT komunitu, která klade důraz na transparentnost a otevřenou komunikaci. V rychle se měnícím a dynamickém trhu se smitio neustále rozvíjelo a přizpůsobovalo se novým potřebám a trendům. Postupně rostlo a reagovalo na výzvy trhu, až dosáhlo své současné podoby jako komplexní služby pro nábor, včetně recruitmentu.

Smitio vychází ze zkušeností a potřeb IT komunity a spojuje je s projektovými týmy. Jeho vývoj je důkazem toho, jak se dokáže adaptovat a inovovat v souladu s potřebami a dynamikou trhu. Smitio je nejen prostředkem pro efektivní nábor IT specialistů, ale také platformou, která posiluje propojení a spolupráci mezi jednotlivci a týmy v oblasti IT.

 

Na hory bez starostí: Uber Ski vás doveze až na svah

  • Milovníci zimních sportů mohou nyní využít aplikaci Uber pro pohodlnou cestu do nejpopulárnějších lyžařských středisek v Evropě.
  • Služba Uber Ski je dostupná v Polsku, Rakousku, Německu, Francii, Španělsku, Švédsku a Švýcarsku
  • Každé vozidlo je vybaveno nosiči na lyže a snowboardy, což zajišťuje bezproblémovou cestu na svah.

Praha, 10. února 2025 – Společnost Uber přináší novou službu, která usnadní fanouškům zimních sportů cestování do nejlepších evropských lyžařských destinací. Novinka Uber Ski nabízí pohodlné a cenově dostupné jízdy s pevnou cenou z hlavních dopravních uzlů přímo do nejznámějších zimních resortů.

Uber Ski je dostupný v Polsku, Rakousku, Německu, Francii, Španělsku, Švédsku a Švýcarsku a umožňuje přímou a cenově dostupnou přepravu z letišť a vlakových stanic do více než 90 populárních lyžařských středisek – od ikonického Val d’Isère ve francouzských Alpách až po malebné Zell am See v Rakousku. Stačí jediné kliknutí v aplikaci a uživatelé si mohou objednat vůz vybavený nosiči na lyže a snowboardy. Služba nabízí pevné ceny jízdného od 49 € pro skupiny až pěti cestujících a umožňuje rezervaci až 60 dní předem.

Uber Ski je reakcí na rostoucí poptávku po službách Uber v zimních turistických destinacích po celé Evropě. Data ze zimy 2024 ukazují, že zájem zahraničních zákazníků o Uber ve známých horských resortech, jako je Courchevel ve Francii a Gstaad ve Švýcarsku, se více než zdvojnásobil. Loni si aplikaci Uber v oblíbených evropských lyžařských střediscích otevřelo téměř půl milionu mezinárodních cestujících, přičemž mezi nejčastější uživatele patřili turisté z Velké Británie, USA a Německa.

„Máme radost, že můžeme lyžařům a snowboardistům nabídnout pohodlný a cenově dostupný způsob, jak se dostat na svahy nejoblíbenějších evropských horských středisek. Ať už vyrážíte na víkend do hor nebo potřebujete transfer z letiště, Uber Ski zajistí bezproblémovou cestu se vším vybavením, které potřebujete,“ říká Anabel Diaz, viceprezidentka a Head of EMEA Mobility Uberu.

Uber Ski je nejnovější inovací Uberu v oblasti cestování. První testování proběhlo ve střediscích Les Deux Alpes a l’Alpe D’Huez, nyní se služba rozšiřuje do 90 populárních lyžařských destinací po celém světě. Uber pokračuje v rozvoji služeb zaměřených na mezinárodní cestování. V roce 2024 představil na Ibize, v Benátkách, Aténách, Paříži, na Korfu a na Santorini službu Uber Yacht, která umožňuje přímo v aplikaci rezervaci soukromé jachty. Ve Velké Británii Uber spustil rezervaci letenek a navázal partnerství se společností Eurostar, díky kterému lze bez problémů cestovat po celé Evropě i mimo ni.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 49 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Wolt přináší nový způsob, jak poslat valentýnský dárek

Dávání dárků nikdy nebylo snazší! Wolt přichází s novou funkcí posílání dárků, která umožňuje posílat dárky rychle a bez starostí. Ať už chcete potěšit své blízké, překvapit kolegu nebo si dopřát něco pro sebe, nyní to zvládnete několika kliknutími přímo v aplikaci.

Valentýn je obdobím, kdy vyjadřujeme lásku a vděk těm, na kterých nám záleží. Nově mohou uživatelé Woltu posílat dárky snadno a rychle přímo z aplikace. Najdou zde široký výběr květin, čokolád, oblíbeného jídla nebo i jiných drobných radostí z místních obchodů.

Díky této novince lze k dárku snadno připojit digitální pohlednici s osobním vzkazem, což umocní jedinečnost překvapení. Ať už chcete poslat kytici se vzkazem „Jsi nejlepší“, relaxační balíček „Zasloužíš si to“ nebo romantickou večeři jako vzpomínku na společné chvíle, možnosti jsou nekonečné.

„Dávání dárků není jen o věcech, ale hlavně o emocích, které vyvolávají. Wolt Gifting propojuje pohodlí rychlého doručení s radostí z obdarování a umožňuje tak lidem vyjádřit lásku, vděk nebo prostě jen potěšit své blízké a to způsobem, který je osobní“ říká Bachir Bennani, produktový ředitel Woltu pro spotřební zboží.

Jak Wolt Gifting funguje? 

1. Vyberte adresu: Zadejte doručovací adresu příjemce.

2. Vyberte si dárek a personalizujte ho: Při platbě vyberte možnost „Odeslat jako dárek“ a přidejte osobní vzkaz, digitální kartu a kontaktní údaje příjemce.

3. Doručte radost: Po potvrzení objednávky příjemce obdrží SMS s možností sledovat doručení a zobrazit si váš vzkaz, a to i bez Wolt účtu.

Svátek lásky v Česku 

Objednávky během valentýnského týdne každoročně strmě rostou a pro Wolt je Valentýn vůbec nejsilnějším dnem prodeje retailových produktů. Zatímco na začátku týdne si květiny objedná jen pár desítek lidí – v loňském roce konkrétně dvě desítky – v polovině týdne se tento počet zdvojnásobil. Vrchol pak nastal přímo na Valentýna, kdy Wolt doručil neuvěřitelných sedm set kytic. Tento trend jasně ukazuje, že Češi často nechávají nákup valentýnských dárků na poslední chvíli, ale zároveň stále více oceňují pohodlí doručení romantických gest až ke dveřím.

Nejoblíbenější jsou tradičně červené růže, tulipány a smíšené kytice, přičemž květiny byly i nejdražší položkou zakoupenou na Valentýna – luxusní aranžmá 51 růžových ekvádorských růží o délce 70 cm z Květiny OnlyFlowers Národní vyšlo téměř na 6000 Kč. Zároveň ale Wolt zákazníci využívají i k doručení skromnějších gest, třeba jen jedné jediné růže. Sledovaná data také ukazují, že valentýnské tržby z retailu na Woltu každoročně rostou, což potvrzuje stále větší oblibu rychlého a pohodlného nákupu květin a dárků na poslední chvíli. Díky široké nabídce květin od více než dvou set květinářství si tak každý najde přesně to, co hledá.

Dárek pro každou příležitost

Ačkoliv Valentýn je skvělou příležitostí k obdarování, funkce Wolt Gifting může být využita kdykoliv. K narozeninám, výročím, gratulacím nebo jen tak pro radost. Stačí jen pár kliknutí a laskavé gesto je na cestě ke svému adresátovi.

O Woltu
Wolt je technologická společnost, která usnadňuje lidem objevovat a zkoušet nové restaurace a obchody v jejich okolí. Aby toho dosáhl, vyvíjí širokou škálu technologií, jako jsou aplikace pro lokální logistiku, software pro retail nebo řešení pro správu financí. Pod značkou Wolt Market provozuje také vlastní síť obchodů s potravinami a spotřebním zbožím. Od roku 2022 mohou díky produktu Wolt Drive logistickou platformu více než 7 tisíc kurýrů využívat i e-shopy pro distribuci vlastních objednávek. Wolt byl založen v roce 2014 a v roce 2022 se připojil ke společnosti DoorDash a společně se tak stali globálním hráčem působícím v 29 zemích světa. V Česku Wolt působí již ve 32 lokalitách. Více na www.wolt.cz.

Nová ransomwarová skupina Funksec útočí s pomocí umělé inteligence a spolupracuje s dalšími kyberzločinci

  • Ransomwarová skupina Funksec se objevila na konci roku 2024 a v prosinci zveřejnila seznam více než 85 obětí, čímž překonala všechny ostatní skupiny.
  • Funksec využívá k vývoji malwaru umělou inteligenci, což umožňuje i nezkušeným hackerům vytvářet pokročilé hrozby.
  • Aktivity skupiny se pohybují na hranici mezi hacktivismem a kybernetickou kriminalitou, což komplikuje snahu o pochopení jejich skutečných motivací.
  • Mnoho informací zveřejněných skupinou je recyklováno z předchozích hacktivistických kampaní, což vyvolává pochybnosti o pravosti a skutečném úspěchu jejich operací.

PRAHA – 10. února 2025 Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, varuje před novou ransomwarovou skupinou Funksec, která se poprvé objevila na konci roku 2024 a v prosinci zveřejnila seznam více než 85 obětí, což je více než kterákoli jiná ransomwarová skupina. Funksec se prezentuje jako RaaS (ransomware jako služba) skupina a využívá taktiku dvojitého vydírání, kdy kombinuje krádeže dat se šifrováním, aby oběti přiměla k zaplacení výkupného.

Stránky skupiny obsahují nejen informace o obětech a ukradená data, ale také nabídku DDoS nástroje nebo ransomware k pronajmutí. Zdá se, že Funksec nemá žádné známé vazby na dříve identifikované ransomwarové gangy a v současné době je k dispozici jen málo informací o jeho původu nebo proběhlých operacích.

Vyděračské stránky skupiny Funksec, kde jsou zveřejňovány ukradené informace. Tím se útočníci snaží zvýšit tlak na oběti a zaplacení výkupného.

„Naše analýza naznačuje, že vysoký počet zveřejněných obětí může být ve skutečnosti nižší. Většinu hlavních operací totiž provádějí pravděpodobně nezkušení hackeři s podporou umělé inteligence. Důkazy naznačují, že v některých případech byly použity recyklované informace z předchozích hacktivistických útoků, což vyvolává otázky ohledně jejich pravosti. Pozoruhodné je, že Funksec požadoval neobvykle nízké výkupné, někdy jen 10 000 dolarů, a ukradená data prodával třetím stranám za snížené ceny. Činnost skupiny je diskutována na fórech o kyberkriminalitě, což přispívá k její popularitě a hlavním cílem tedy momentálně bude zviditelnění,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Údajné oběti pochází z následujících zemí

Funksec začal také nabízet svůj vlastní ransomware. Ve verzi V1.5 se provozovatelé chlubili nízkou mírou detekce a sdíleli snímek obrazovky VirusTotal, podle kterého Funksec V1.5 v době zveřejnění detekovaly pouze tři antivirové enginy. Při analýze ransomwaru se ukázalo, že za vývojem stojí pravděpodobně nezkušený hacker. Většina verzí byla nahrána z Alžírska, pravděpodobně samotným autorem.

Kromě ransomwaru nabízí skupina Funksec další nástroje, z nichž většina je běžně spojována s hacktivistickou činností.

Operace skupiny Funksec ukazují na roli umělé inteligence při vývoji malwaru, na překrývání hacktivismu a kyberkriminality a na problémy při ověřování uniklých dat. Vyvolávají také otázky, jak posuzujeme hrozbu, kterou představují ransomwarové skupiny, protože často spoléháme právě na tvrzení těchto skupin.

Zároveň se ukazuje, že velkým problémem je stále častější spolupráce kyberzločinců. Například ransomwarová skupina Fsociety oznámila partnerství právě se skupinou Funksec.

Skupina Fsociety funguje trochu jinak, má vlastní ransomware Flocker a nezveřejňuje plná jména obětí, takže je obtížnější zmapovat, ze kterých zemí a odvětví zasažené organizace pochází. Z roku 2024 máme informace o 20 obětech ze Spojených států, Kanady a Tchaj-wanu z finančního, stavebního a vládního sektoru.

Spolupráce mezi ransomwarovými skupinami může výrazně zvýšit rozsah a dopad kybernetických útoků. Sdílením zdrojů, odborných znalostí a infrastruktury mohou skupiny vyvinout sofistikovanější metody útoků a kombinováním pokročilých skriptů a šifrovacích algoritmů vytvořit ničivé ransomwarové útoky, které bude obtížné odhalit.

Organizace proto musí používat proaktivní kyberbezpečnostní řešení, nejnovější informace o hrozbách a podpořit mezinárodní spolupráci, aby mohly účinně čelit stále organizovanějšímu a vynalézavějšímu kyberzločinu. Například řešení Check Point Harmony Endpoint poskytuje komplexní ochranu koncových bodů a chrání i před ransomwarem skupiny Funksec.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Slevy a reklamační práva: Jak správně reklamovat zboží objednané online

Nákupy přes internet jsou dnes samozřejmostí. Po lednových nákupech, kdy jsme si dopřáli výhodné povánoční slevy, přichází otázka, co dělat, když objednané zboží nesplní očekávání nebo vykazuje vady. Reklamace může být stresujícím procesem, ale pokud znáte svá práva a správný postup, může být celý proces mnohem jednodušší.

Základní práva při reklamaci online nákupů?

Základním pravidlem, které by měl každý zákazník znát, je dvouletá zákonná záruka, která se vztahuje na většinu zakoupeného zboží. Pokud zjistíte vadu na produktu, máte právo ji reklamovat, a to i u zboží zakoupeného online. „Navíc máte při nákupu přes internet možnost odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu – což se sice netýká reklamace jako takové, ale může to být vhodné řešení, pokud zboží jednoduše neodpovídá vašim potřebám,“ uvádí Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors.

Chyby při reklamaci a jak se jim vyhnout

Jednou z nejčastějších chyb zákazníků je, že se neobeznámí s reklamačními podmínkami konkrétního obchodu. Přestože právo je na vaší straně, některé obchody mají specifické procesy, které je třeba dodržet – například zaslání zboží na konkrétní adresu nebo vyplnění reklamačního formuláře. Důležité je také ověřit, jak obchod vrací peníze: zákon předepisuje refundaci v původní formě platby, avšak některé obchody mohou nabízet poukázky na další nákup. S tím nemusíte souhlasit.

Dbejte na ochranu osobních údajů

Při reklamaci je zásadní chránit své osobní údaje. Ujistěte se, že poskytujete pouze nezbytné informace – například adresu pro zpětné zaslání, kontaktní údaje a doklad o nákupu. Dejte si pozor na podvodné pokusy o získání dalších údajů, zejména během online komunikace. „Pokud obchod vyžaduje sken občanského průkazu, máte právo to odmítnout, protože takový požadavek bývá zpravidla neoprávněný,“ upozorňuje Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Závěrem lze říci, že nejlepším nástrojem pro úspěšnou reklamaci je informovanost. Zkontrolujte podmínky ještě před nákupem, uložte si doklad o koupi a pamatujte na svá práva. V případě potíží se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která provozuje poradenskou linku pro spotřebitele a pomůže vám najít řešení. Ať už nakupujete pro sebe, nebo pro své blízké, znalost pravidel vás může ochránit před zbytečným stresem a komplikacemi.

 

Hackerské skupiny z Afriky šíří investiční podvody, z obětí mohly vylákat i stovky tisíc dolarů

PRAHA – 9. února 2025 — Společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, rozkrývá pozadí rozsáhlých podvodů s kryptoměnami. „Pig butchering“ je celosvětový fenomén, kdy jsou oběti přesvědčovány, že mají výhodně investovat do kryptoměn. Název vychází z taktiky, kdy si podvodníci hýčkají a „vykrmí“ své oběti, získají jejich důvěru a následně je okradou.

„Zločinci navazují kontakt s oběťmi prostřednictvím sociálních sítí, komunikačních aplikací a seznamek, někdy i po dobu několika měsíců, aby si vybudovali pocit důvěry. Snaží se oběti přesvědčit, aby investovali do zdánlivě legitimních věcí, ale ve skutečnosti je podvod připraví o peníze. Na podobné triky se obvykle specializují skupiny z jihovýchodní Asie,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Check Point ale upozorňuje na novou masivní kampaň, za kterou pravděpodobně poprvé stojí hackerské skupiny z Afriky. Odhaleno bylo více než 1 000 podvodných domén a některé stránky byly špatně zabezpečené, takže z nich bylo možné získat informace o útočnících. Zároveň špatné zabezpečení znamenalo riziko úniku citlivých dat obětí, což mohlo vést k vydírání nebo krádeži identity.

Podvodné webové stránky obvykle obsahují profesionálně vypadající domovskou stránku slibující vysoké výnosy, vymyšlenou sekci „O nás“, která má prokázat důvěryhodnost, a stránku „Investice“ propagující rychlé zisky. Další sekce, jako jsou statistiky, registrace, přihlášení a ceny kryptoměn, posilují iluzi legitimity. Klíčovým prvkem napříč stránkami je chatbot, který slouží k přesměrování obětí na komunikační platformy, jako je WhatsApp nebo Telegram, pro osobnější interakci s podvodníky.

Ukázka typického vzhledu webových stránek používaných při „pig butchering“ podvodech

Interakce s podvodníky prostřednictvím chatbota na webu ukazuje, že oběti přesměrovávají na Telegram

Kombinace snadno replikovatelných šablon, využití sociálního inženýrství a chatbotů a příslib vysokých výnosů dělají tento podvod velmi účinný.

Poprvé byly tyto šablony použity v březnu 2022 a celkem bylo identifikováno více než 1 000 podobných domén. Nejstarší instruktážní video na YouTube, které Check Point objevil, bylo nahráno v září 2022 na kanálu s názvem „blex ony“. Video, jehož průvodcem je osoba z Nigérie, poskytuje návod k vytvoření podvodné webové stránky. V popisu videa je uvedeno telefonní číslo +2348088522446 pro zájemce o zakoupení této šablony. Zdá se, že kanál obsahuje další šablony podvodných webových stránek na prodej, což by mohlo naznačovat zapojení větší skupiny kyberzločinců.

První identifikované instruktážní video na YouTube, které představuje tyto šablony webových stránek, pochází ze září 2022

Identifikováno bylo také další video na YouTube nabízející skript zdarma, které zveřejnil kanál s názvem „Codexoo“.

Dopady podvodu

Šest podvodných platforem bylo špatně zabezpečeno, což umožnilo přístup k interním datům a citlivým souborům.

Oběti musely při registraci předložit osobní doklady, jako jsou občanské průkazy, řidičské průkazy nebo pasy, které lze později použít také k vydírání nebo je lze prodat na darknetu.

Příklady dokladů, které oběti nahrály na platformy

Objeveny byly také snímky s potvrzením transakcí, když se oběti pokoušely převést finanční prostředky do těchto podvodných systémů. Jen na těchto šesti doménách se povedlo vylákat z obětí tisíce dolarů. A jelikož bylo identifikováno více než 1 000 domén využívajících tuto konkrétní podvodnou šablonu, ztráty obětí se pravděpodobně pohybují v desítkách nebo dokonce stovkách tisíc dolarů.

Příklady platebních dokladů nahraných rusky mluvícími oběťmi na platformy

Dopad těchto 6 podvodných webových stránek je celosvětový a zasahuje širokou škálu 27 zemí. Oběti pocházejí z různých prostředí, přičemž se nejedná o žádný konkrétní typ pohlaví, věk nebo nějakou specifickou demografickou skupinu. Útočníci cílí na oběti plošně.

Šíření podvodu

„Analýza ukázala, že podvody jsou propagovány především prostřednictvím sociálních sítí, přičemž klíčovou platformou je Facebook. Podvodníci se často vydávají za atraktivní a úspěšné muže a ženy, aby nalákali potenciální oběti k investování do podvodných forexových programů. Tuto taktiku poprvé použili čínští kyberzločinci, když v roce 2016 začali s pig butchering podvody, přičemž primární metodou pro nalákání obětí byly milostné podvody. Podvodníci budovali falešné vztahy, aby si získali důvěru a až následně stočili debatu na podvodné investice. Taktika se tedy příliš nezměnila, proto vidíme na sociálních sítích falešné účty atraktivních a úspěšných osob,“ dodává Peter Kovalčík.

Podvodníci zveřejňují příspěvky o finančním úspěchu a snadnosti investování, často sdílejí vymyšlené příběhy a poskytují návod krok za krokem. Pojďme se podívat na několik modelových příkladů:

Vymyšlené příběhy o úspěchu

Aby si oběti myslely, že obchodování je snadné a ziskové, gratulují jednotlivcům k velkým ziskům z podvodných platforem.

Motivační příspěvky

Inspirativní citáty spojené s odkazy na podvodné stránky, které spoléhají na touhu uživatelů po finančním úspěchu.

Vyšetřování podvodů ukázalo také na několik dalších aspektů.

Napodobování známých osobností

Podvodníci zneužili identitu Larryho Collina, známé osobnosti v kryptoprůmyslu, na Telegramu, což mělo dodat triku větší důvěryhodnost.

Nekonzistentní příběh

Při další komunikaci se podvodníci vydávali za Ramona S. Monzona, prezidenta a generálního ředitele Filipínské burzy cenných papírů, a nikoli za Larryho.

Tvrdili, že jsou z Filipín, ale na otázku, zda mluví tagalogem, oblíbeným filipínským jazykem, odpověděli, že mu rozumí, ale raději komunikují anglicky, což snižovalo pravděpodobnost, že jsou skutečně z Filipín.

Slib mimořádných zisků

Podvodníci nabízí obětem velmi nerealistickou desetinásobnou návratnost jejich investice.

Sociální inženýrství

Podvodníci sdílí také falešné snímky obrazovek spokojených zákazníků, aby budovali důvěru. A také ukazují falešný certifikát o založení společnosti, aby dále legitimizovali svou činnost.

Falešné snímky obrazovky údajných spokojených zákazníků

Podvodné certifikáty, aby operace vypadala jako legitimní

Podvody typu „pig butchering“ se staly celosvětovou hrozbou a za některými operacemi nyní podle všeho stojí skupiny z Afriky. Podvodníci se prostřednictvím sociálních sítí, zejména Facebooku, vydávají za úspěšné osoby a lákají oběti do falešných investičních programů. S rozvojem umělé inteligence je vytváření přesvědčivých a funkčních podvodných platforem ještě snadnější, takže je potřeba věnovat podobným trikům mimořádnou pozornost.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

T-Mobile má nejlepší síť v ČR, potvrdil Opensignal

Operátor T-Mobile získal ocenění za nejlepší mobilní síť. Nejlepší kvalitu, nejlepší pokrytí i nejvyšší rychlost stahování operátora ocenila nezávislá testovací společnost Opensignal ve své studii, která analyzuje poznatky o sítích a uživatelích, včetně globální zkušenosti s mobilními sítěmi. T-Mobile zvítězil ve 12 z celkových 14 kategorií, a potvrdil tak špičkovou kvalitu své mobilní infrastruktury.

„T-Mobile má nejlepší síť – v naší analýze jednoznačně zvítězil v následujících klíčových kategoriích: konzistentně nejlepší kvalita sítě, zkušenost s pokrytím a s rychlostí stahování,“ komentuje výsledky Sam Fenwick, hlavní analytik společnosti Opensignal, a dodává „Žádný český operátor nenabízí lepší zkušenost s 5G než T-Mobile, který si navíc udržel obě ocenění Opensignalu za rychlost 5G (rychlost stahování a rychlost odesílání) z předchozího reportu.“ V aktuálním Mobile Network Experience Reportu z února 2025 se tak operátor díky celkovému zisku 12 ze 14 ocenění stal nejoceňovanějším operátorem v této analýze.

„Mobilní síť neustále zdokonalujeme, během posledních dvou let jsme do jejího rozvoje investovali okolo 5 miliard korun a realizovali více než 4 100 projektů za účelem její modernizace pro podporu 5G technologie. Kvalitu, úroveň služeb a spolehlivost připojení nyní potvrdila i nezávislá studie od Opensignal, kde se nám navíc podařilo obhájit i minulé vítězství v rychlosti naší sítě,“ říká Vladan Pekovič, ředitel technologií a IT společností T-Mobile a Slovak Telekom, a dodává: „Analýza Opensignal v  reportu 5G Global Award 2024 rovněž ukázala, že T-Mobile Česká republika dosáhl nejvyššího hodnocení za zkušenost s 5G při volání přes hlasové aplikace, a zároveň jsme získali ocenění Global Leader za zkušenost při hraní her v mobilní 5G síti.“

Miliardy automatizovaných měření denně

Analytická společnost Opensignal sbírá každý den data díky miliardám měření různých účastníků výzkumu, různých demografických skupin, zařízení i síťových podmínek. Proces sběru dat je automatizovaný, což zajišťuje neustálé testování v reálných podmínkách. Jde o běžný provoz mobilních zařízení „na pozadí“. Přesnost měření zajišťují běžné internetové servery jako Google, Akamai či Amazon CDN, což poskytuje skutečně reprezentativní pohled na síťové zkušenosti, bez možnosti jakkoliv ovlivnit výsledky nezávislého měření.

Nezávislý test Opensignal se zaměřil na zkušenosti s mobilními sítěmi tří hlavních českých mobilních operátorů za období 90 dní od 1. října 2024 do 29. prosince 2024.

O Opensignal

Opensignal je přední světová nezávislá analytická společnost specializující se na kvantifikaci zkušeností spotřebitelů s připojením a výběrem mobilního operátora. Své studie publikují v 86 regionech světa.

Doplňující informace k tiskové zprávě (disclaimers):

Opensignal Awards – Česká republika: Zpráva o zkušenostech s mobilní sítí, únor 2025, na základě nezávislé analýzy měření mobilní sítě provedených v období od 1. října do 29. prosince 2024 © 2025 Opensignal Limited.

Opensignal Awards – 5G Global Mobile Network Experience Report, říjen 2024, na základě nezávislé analýzy měření mobilní sítě provedených v období od 1. ledna do 29. června 2024 © 2025 Opensignal Limited.

Acer uvádí na trh nové herní notebooky Predator Helios Neo AI s procesory a grafickými kartami nové generace

Nové 16 a 18palcové notebooky Predator Helios Neo AI pohání nové procesory Intel Core Ultra 200HX Series
a grafickými kartami NVIDIA GeForce RTX 50 Series Laptop

KATOVICE (7. února 2025) Společnost Acer dnes oznámila rozšíření svého portfolia herních zařízení o zcela nové modely Predator Helios Neo 16 AI a Predator Helios Neo 18 AI. Tyto špičkové herní notebooky v sobě ukrývají procesory až Intel® Core™ Ultra 9 275HX a grafické karty až NVIDIA® GeForce RTX™ 5070 Ti Laptop, které poskytují hráčům převratné možnosti umělé inteligence a v dostupném a výkonném řešení vstupují do nové éry hraní.

Grafické karty NVIDIA GeForce RTX™ 50 Series Laptop poháněné technologií NVIDIA Blackwell přinášejí hráčům a herním vývojářům nové převratné funkce. Řada RTX 50, disponuje obrovským výkonem umělé inteligence a umožňuje nové zážitky a grafickou věrnost na nové úrovni. Znásobte výkon s NVIDIA DLSS 4, generujte obrázky nevídanou rychlostí a rozvíjejte svou kreativitu s NVIDIA Studio. Kromě toho uživatelé získají přístup k NVIDIA NIM mircoservices – nejmodernějším modelům AI, které umožňují nadšencům a vývojářům vytvářet AI asistenty, agenty a pracovní postupy se špičkovým výkonem na systémech připravených pro NIM.

Kromě kombinace výkonných procesorů a grafických karet se nové herní notebooky Predator Helios Neo AI mohou pochlubit působivými displeji. Šestnáctipalcový model nabízí možnost až OLED panelu, zatímco osmnáctipalcová verze je vybavena mini LED displejem. Obě zařízení jsou vyzbrojena 3D ventilátory AeroBlade™ 5. generace, které zajišťují plynulý výkon a pokročilé chlazení i při těch nejnáročnějších výzvách.

Všechny herní notebooky Predator s operačním systémem Windows 11 jsou dodávány
s tříměsíčním předplatným PC Game Pass, který je určen pro PC hráče a poskytuje přístup k nejnovějším hrám, jako jsou Call of Duty: Black Ops 6, Indiana Jones and the Great Circle, Ara: History Untold nebo tituly z EA Play.

Predator Helios Neo 16 AI a Helios Neo 18 AI

Acer se svojí řadou herních notebooků Predator Helios Neo AI klade důraz na cenovou dostupnost a zaměřuje se na vybrané klíčové komponenty. Model Helios Neo 16 AI (PHN16-73) AI je ideální pro hráče a profesionály na cestách, zatímco model Helios Neo 18 AI (PHN18-72) slouží jako skvělá možnost náhrady stolního počítače. Oba herní notebooky jsou vybaveny nejnovějšími technologiemi na trhu a vyznačují se střídmým minimalistickým designem s RGB logem na víku
a dynamicky podsvícenou čtyřzónovou RGB klávesnicí.

Notebooky Predator Helios Neo jsou mimořádně výkonné díky procesoru až Intel® Core™ Ultra 9 275HX, který zajišťuje vysoce plynulý a svižný výkon při hraní. Díky průběžným aktualizacím aplikace Intel Application Optimization[[1]] se uživatelé dočkají vyladěného herního výkonu
a systému s nižší latencí a automatických vylepšení u klasických herních titulů. Tyto notebooky jsou navíc vybaveny až grafickými kartami NVIDIA® GeForce RTX™ 5070 Ti Laptop s nejnovějším NVIDIA DLSS 4, revoluční sadou neuronových vykreslovacích technologií, která využívá umělou inteligenci ke zvýšení FPS, snížení latence a zlepšení kvality obrazu. Grafické karty NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti Laptop také obohacují notebooky o ray tracing pro vizuální efekty
v kinematografické kvalitě s nebývalou rychlostí, kterou umožňují jádra RT 4. generace
a průlomové technologie neuronového vykreslování akcelerované jádry Tensor 5. generace.

Oba modely podporují až 64 GB paměti, 2 TB úložiště a jsou vybaveny technologiemi Intel Killer Ethernet E3100G a Wi-Fi 6E, které zajišťují rychlé a stabilní hraní her a připojení k internetu.

Kromě pokročilých specifikací CPU a GPU nabízejí herní notebooky také špičkové displeje; Helios Neo 16 AI je vybaven displejem OLED WQXGA (2560 × 1600) s obnovovací frekvencí 240 Hz, jasem 400 nitů a dobou odezvy 1 ms. Helios Neo 18 AI využívá panel Mini LED WQXGA (2560×1600) s rychlou obnovovací frekvencí 250 Hz a dobou odezvy 3 ms. Oba modely také podporují technologii NVIDIA G-SYNC, NVIDIA Advanced Optimus a MUX Switch.

Herní večery navíc budou příjemně chladné díky technologii Acer AeroBlade 5. generace, chladící kapalině z tekutého kovu a tepelné trubici Vector Heat Pipe. Obsahují také nejnovější obslužnou aplikaci PredatorSense 5.0, zónu AI Experience Zone a jsou vybaveny komunikačními funkcemi s umělou inteligencí, jako je například soustava tří mikrofonů Acer PurifiedVoice 2.0
a technologie redukce šumu s umělou inteligencí, která filtruje nežádoucí zvuky z okolí. Také webkamera s funkcí Acer PurifiedView™ 2.0 a umělou inteligencí zajišťuje čisté video
a obrazové výstupy.

Ceny a dostupnost

Predator Helios Neo 16 AI (PHN16-73) bude v regionu EMEA k dispozici v květnu za cenu od 1 699 EUR.

Predator Helios Neo 18 AI (PHN18-72) bude v regionu EMEA k dispozici v červnu za cenu od 1 799 EUR.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se liší podle regionu. Chcete-li se dozvědět více
o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, obraťte se na nejbližší pobočku společnosti Acer prostřednictvím webových stránek www.acer.com.

Specifikace

Name Predator Helios Neo 16 AI
Model PHN16-73
Operating System Windows 11 Home
Screen 16-inch OLED + WQXGA (2560×1600), 240 Hz, 400 nits, DCI-P3 100%, 1 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

16-inch WQXGA (2560×1600), 240 Hz, 500 nits, DCI-P3 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

16-inch WQXGA (2560×1600), 180 Hz, 400 nits, sRGB 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

16-inch WQXGA (1920×1200), 180 Hz, 400 nits, sRGB 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

Processor Intel® Core Ultra 9 processor 275HX

Intel® Core Ultra 7 processor 255HX

Graphics NVIDIA® GeForce RTX 5070 Ti Laptop GPU

NVIDIA® GeForce RTX 5070 Laptop GPU

Memory Up to 64 GB DDR5 system memory, 6400 Hz
Storage Up to 2 TB, PCIe Gen 4 SSD, SSD slots: 2
Cooling 5th Gen AeroBlade 3D Fans, liquid metal thermal grease, vector heat pipes
Dimensions 356.78 x 275.5 x 13.47/26.75 mm
Weight 2.7 kg
Battery 90 Whr
Wi-Fi and Connectivity Wi-Fi 6E 1675i, Bluetooth 5.4 or above, Intel Killer Ethernet E3100G, Thunderbolt 4 Type-C, USB 3.2 Gen 2 Type-C, dual USB 3.2 Gen 2 Type-A, USB 3.2 Gen 1 Type-A, HDMI 2.1, microSD Card reader, 3.5 mm combo audio jack
Features Predator Sense 5.0/ Experience Zone 2.0, Acer PurifiedView2.0, Acer PurifiedVoice 2.0, Acer ProCam, Copilot, PC Game Pass (3 months)
Audio DTS® X:Ultra, 2 speakers
Camera FHD (1920×1080) IR camera
Name Predator Helios Neo 18 AI
Model PHN18-72
Operating System Windows 11 Home
Screen 18-inch Mini LED + WQXGA (2560×1600), 250 Hz, DCI-P3 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

18-inch LED, WQXGA (2560×1600), 240 Hz, 500 nits, DCI-P3 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

18-inch LED, WQXGA (2560×1600), 165 Hz, 300 nits, DCI-P3 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

18-inch LED, WUXGA (1920×1200), 165 Hz, 300 nits, sRGB 100%, 3 ms response time, NVIDIA Advanced Optimus

Processor Intel® Core Ultra 9 processor 275HX

Intel® Core Ultra 7 processor 255HX

Graphics NVIDIA® GeForce RTX 5070 Ti Laptop GPU

NVIDIA® GeForce RTX 5070 Laptop GPU

Memory Up to 64 GB DDR5 system memory, 6400 Hz
Storage Up to 2 TB, PCIe Gen 4 SSD, SSD slots: 2
Cooling 5th Gen AeroBlade 3D Fans, liquid metal thermal grease, vector heat pipes
Dimensions 400.96 x 307.9 x 14.9/28 mm
Weight 3.3 kg
Battery 90 Whr
Wi-Fi and Connectivity Wi-Fi 6E 1675i, Intel Killer E3100, Bluetooth 5.3 or above, Intel Killer Ethernet E3100G, Thunderbolt 4 Type-C, USB 3.2 Gen 2 Type-C, dual USB 3.2 Gen 2 Type-A, dual USB 3.2 Gen 1 Type-A, HDMI 2.1, microSD Card reader, 3.5 mm combo audio jack
Features Predator Sense 5.0/ Experience Zone 2.0, Acer PurifiedView2.0, Acer PurifiedVoice 2.0,Acer ProCam, Copilot, PC Game Pass (3 months)
Audio DTS® X:Ultra, 2 speakers
Camera FHD (1920×1080) IR camera

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

Kontakty pro média

© 2024 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

  1. [] Intel® Application Optimization je zásada v rámci technologie Intel® Dynamic Tuning Technology, která optimalizuje výkon ve vybraných hrách s požadovanými konfiguracemi na vybraných procesorech Intel® Core 14. generace. Další informace o technologii Intel® Application Optimization naleznete na adrese www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000095419/processors.html.

 

SPOLEČNOST LG PŘEDSTAVUJE NA VELETRHU ISE 2025 B2B INOVACE V ZOBRAZOVACÍCH TECHNOLOGIÍCH

Praha, 5.2.2025 — Společnost LG Electronics (LG) představuje na veletrhu Integrated Systems Europe (ISE) 2025, konajícím se od 4. do 7. února ve španělské Barceloně, své nejnovější inovace v oblasti digitálního zobrazování obsahu. Téma letošního stánku LG nese název „Přizpůsobená řešení, optimalizovaný růst“ a jeho expozice je rozdělena do tematických sekcí podle odvětví, jako jsou maloobchod, firmy, vzdělávání, doprava a pohostinství. Vystavená řešení displejů na míru využívají nejmodernější technologie a ukazují ambiciózní cíl značky pokrýt veškeré rozmanité potřeby B2B klientů.

Lepší vizuálně-prostorový zážitek s kinetickým LED systémem a umělou inteligencí

LG zaujme návštěvníky veletrhu ISE svým obřím Kinetic LED displejem hned u vstupu do svého stánku. Tato impozantní obrazovka se skládá z 88 propojených LED panelů o rozměrech 7 180 x 4 090 milimetrů. Krychlové moduly se díky kombinaci LED diod a zrcadel horizontálně otáčejí o 360°, a utvářejí tak fascinující zážitek. Autentičnost dotahuje k dokonalosti umělá inteligence, která je u velké většiny produktů LG již dnes samozřejmostí.

Umělá inteligence s technologií Kinetic LED kromě toho dokáže proměňovat obraz v reálném čase a nabízí návštěvníkům jedinečný interaktivní zážitek. Přímo na stánku mohou pomocí naskenování QR kódu mobilním zařízením nahrát své fotografie a transformovat je za pomocí umělé inteligence do stylu pop-art; výsledné obrázky uvidí zobrazené na Kinetic LED displeji. Tato funkce, vyvinutá společností LG ve spolupráci s partnery Kinetic a Easywith, slouží jako poutavé interaktivní reklamní řešení, které aktivně zapojuje diváky.

Kromě působivé technologie Kinetic LED představuje LG také širokou škálu inovativních technologií vyvinutých ve spolupráci s jihokorejskými a globálními partnery. Mezi ty klíčové patří společnost Triplet, zabývající se analýzou chování zákazníků na základě AI, firma Kokomo 24/7, specialista na řízení přístupu do škol a řešení pro reakci na mimořádné události, a společnosti Megapixel VR, Mo-Sys Engineering a Brompton Technology – lídři v oblasti vysílacích zařízení a virtuální produkce. Společnost LG navíc v oblasti zobrazovacích zařízení spolupracuje s poskytovateli řešení pro firemní videokonference, společnostmi Logitech, Cisco a Crestron, a s dodavatelem řešení pro správu specifického obsahu pro digitální značení, společností BrightSign.

Nová generace LG MAGNIT Micro LED reaguje na rostoucí poptávku B2B po extrémně vysokém rozlišení

Oceňovaným displejům LG MAGNIT micro LED se dostalo dalšího vylepšení pro zjednodušení instalace, zlepšení kompatibility obsahu a energetickou úsporu. Díky novému designu mohou nyní technici nastavovat mezery mezi LED moduly přímo ze zadní strany displeje; dříve to bylo možné pouze zepředu. Nový model navíc přináší vylepšenou kompatibilitu s řadiči obsahu tak, aby byly zajištěny optimální barvy a kvalita obrazu, zatímco se spotřeba energie v pohotovostním režimu snížila až o 98 %. Nejnovější inovace společnosti LG v oblasti technologie micro LED, včetně nejnovějších řešení MAGNIT, se objeví ve vyhrazené zóně LED Tech Zone.

LG High-Brightness Outdoor Signage s vysokým jasem a technologií Anti-Discoloration™

Společnost LG na veletrhu ISE 2025 také prezentuje nové řešení venkovních displejů s vysokým jasem a vlastní technologií Anti-Discoloration™. Tato vyspělá technologie, která je veřejnosti představena poprvé, pomáhá chránit vysoce jasné nápisy pro venkovní užití před žloutnutím obrazovky – běžným problémem způsobeným dlouhodobým vystavením přímému slunci. Patentovaná technologie Anti-Discoloration™ získala v roce 2024 jako první řešení svého druhu certifikaci Underwriters Laboratories (UL), celosvětově uznávané organizace pro normy a testování.

Tuto působivou řadu displejů odolných proti žloutnutí mohou návštěvníci blíže poznat díky simulovaným venkovním prostředím, jako je autobusová zastávka, sportovní stadion a drive-thru restaurace, které pro tyto účely společnost na svém stánku zřídila.

Komplexní řešení displejů pro maloobchod: Od přizpůsobitelných kiosků po digitální značení s ohnivzdorným pláštěm

V maloobchodní zóně stánku LG si návštěvníci mohou prohlédnout komplexní nabídku řešení přizpůsobených pro maloobchodní prostředí. Expozice zahrnuje všestranné a snadno instalovatelné modulární kiosky LG druhé generace a tři modely digitálních značení (US5P, UV5N a UP5Q), které mají vnější kryty certifikované podle přísných mezinárodních norem požární bezpečnosti (BS476 ve Velké Británii a EN13501-1 v EU).

Na stánku společnosti LG je také k dispozici kompletní řada interaktivního řešení LG CreateBoard pro vzdělávací i firemní účely. Díky chytrým funkcím a možnostem připojení usnadňují produkty řady LG CreateBoard spolupráci během přednášek, přípravy týmových projektů nebo při větších diskuzích. Řada se skládá ze tří modelů: LG CreateBoard Pro, LG CreateBoard a LG CreateBoard Core, každý navržený tak, aby vyhovoval různým požadavkům uživatelů. LG CreateBoard Pro vyniká jako prémiový model, nabízející pokročilé funkce pro vyšší výkon, zatímco LG CreateBoard Core poskytuje základní funkce v cenově výhodném balení.

Společnost LG navíc klade důraz na LG Business Cloud, online platformu, která usnadňuje správu a provoz komerčních displejů. Novinky představené na veletrhu potvrzují závazek LG přinášet špičkové technologie a inovativní řešení, která podnikům usnadní provoz a zlepší uživatelský komfort.

„Společnost LG se zavázala poskytovat komerční zobrazovací řešení přizpůsobená specifickým potřebám různých byznysových prostředí,“ řekl Park Hyoung-sei, prezident společnosti LG Media Entertainment Solution Company. „Naším cílem jako lídra na trhu B2B je dodávat inovativní řešení, která zvyšují hodnotu komerčních, veřejných a vzdělávacích prostor a zároveň umožňují transformovat zážitky zákazníků a podporují růst a úspěch našich klientů.“

* Testováno na šíření plamene a odolnost proti ohni organizacemi SGS a TÜV Rheinland. Certifikace se vztahuje na celkem 22 modelů digitálních značení LG.

O LG Electronics Media Entertainment Solution Company

Společnost LG Media Entertainment Solution Company (MS) je uznávaným inovátorem v oblasti televizorů, audia, displejů a platformy Smart TV. Společnost MS vylepšuje zážitek z mediální zábavy svými televizory OLED, které jsou proslulé dokonalou černou a perfektními barvami, a prémiovými televizory LCD QNED, které jsou poháněny personalizovanou platformou chytrých televizorů webOS. Společnost MS Company dále nabízí herní monitory, firemní monitory, notebooky, projektory, cloudová zařízení a lékařské displeje, které jsou navrženy tak, aby maximalizovaly efektivitu práce zákazníků a poskytovaly vysokou hodnotu. Další zprávy o společnosti LG naleznete na adrese www.lgnewsroom.com/

Studentská firma z Kojetína ovládla národní soutěž o nejlepší logo

PRAHA, 7. ÚNORA 2025 – Ještě nemají ani maturitu, přesto už vymýšlí vlastní projekty a jak se prosadit na pracovním trhu. Gymnazisté z Kojetína ve své studentské firmě AquaPoint vyvíjí aplikaci, která mapuje veřejné zdroje pitné vody. S logem a promo videem nyní zvítězili v soutěži JA Top Logo. Porazili 208 studentských firem z celého Česka.

Studenti měli za úkol graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je součástí celoročního programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Má za cíl mladé lidi motivovat v začátcích podnikání, ale také ukázat, jak důležitá je pro úspěch firmy její vizuální identita a prezentace veřejnosti. Logo společnosti a reklama na její produkt utváří podobu jakékoliv firmy, proto jsme chtěli dát studentům příležitost pochopit jejich náležitosti a naučit se s nimi pracovat,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, která vzdělávací projekty a studentské soutěže realizuje.

Na svém podnikání studenti pracují od září. Za tu dobu na českých středních školách vzniklo 378 JA Studentských firem. Do soutěže JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu se přihlásilo 209 z nich.

Během ledna proběhla ve všech krajích regionální první kola, národní finále soutěže se uskutečnilo 6. února v prostorách pražské agentury McCANN Prague, jejíž pracovníci tvořili také odbornou porotu. „Práce studujících jsme hodnotili na základě celkového zpracování, kdy za logo bylo možné získat až 40 bodů a za video 60 bodů, kreativního přístupu k zadání, praktičnosti designu a případných dalších extra vkladů. Vítězné logo je funkční, jednoduché, ale zároveň efektivně vyjadřuje podstatu služby. Kvalitně zpracované video týmu AquaPoint by obstálo i mezi komerčními projekty,“ vyzdvihl Jan Binar, ředitel kreativní agentury McCANN Prague.

Jak hlásá reklamní video vítězného týmu AquaPoint: „Zůstaňte hydratovaní kdekoli a kdykoli.“ Studenti z Gymnázia Kojetín se ve své firmě zaměřili na vývoj digitálních map pro lokalizaci vodních zdrojů a za 30 sekund ve videu názorně předvedli, jak jejich aplikace funguje a „hasí žízeň“. Za své logo získali od odborné poroty plný počet bodů. „Nabízíme službu, díky které bude přístup k pramenům pitné vody jednodušší. Název AquaPoint v překladu znamená bod vody, což přesně vyjadřuje náš produkt. Obrázek v logu je barevně rozdělen do červené a modré. Červená polovina vypadá jako ukazatele na mapě a navazující modrá kapka je pramen pitné vody, na který ukážeme,“ popsal v soutěži Aleš Krchňák, jeden ze zakladatelů vítězné studentské firmy AquaPoint.

V rolích porotců prvních kol i finále soutěže JA Top Logo se představilo 101 dobrovolných mentorů a profesionálů z krajských firem, kteří studentům poskytli cennou zpětnou vazbu.

Oceněné studentské firmy:

1. AquaPoint, Gymnázium, Kojetín (vývoj aplikace pro lokalizaci vodních zdrojů)

2. Jerk of Meat, Biskupské gymnázium, Základní škola a Mateřská škola Bohosudov, Krupka (výroba a prodej sušeného masa)

3. Bellanté, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Písek (výroba sušenek, jablečných chipsů, křížal a pletených náramků)

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2024 byla již potřetí za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Exit mobile version