Míň míst, míň jízd – bikesharing v Hradci Králové může fungovat a pomáhat místním, potřebuje k tomu ale spolupracovat s městem

Ondřej Široký

Platforma TO-MI ukončila svůj provoz v Hradci Králové. Mrzí nás to, protože provozovatelé bikesharingu mají společný cíl, a to zlepšit kvalitu života ve městech, kde působí. Platí, že kdo jede na kole nebo koloběžce, nejede zároveň autem. Přetíženou dopravu si neužívají ani zarytí motoristé. Ceníme odvahu lokálního provozovatele pustit se na trh, kde už jsme jednou byli a skončili. Takový výsledek jsme ale bohužel očekávali. Hradec má skvělou cyklistickou infrastrukturu, jenže aby bikesharing ve městě fungoval, potřebuje si rozumět s městem samotným. Jak to víme?

Když jsme byli v Hradci na vrcholu, blížilo se využití strojů tomu v Praze. V rovinatém hradeckém centru jen s Lime jezdily tisíce lidí, přičemž i další platformy byly hojně využívané – hned po Praze byl Hradec z hlediska počtu jízd na obyvatele nejaktivnějším městem. Díky dostupnému parkování a synergii mezi jednotlivými poskytovateli měli uživatelé vždy po ruce kolo nebo koloběžku, takže ji pro rychlý přesun po městě často využili namísto auta. Ze služby tak měli užitek i nejezdci, protože přispívala ke zklidnění automobilového provozu. A takhle by se mohla služba využívat i nadále – ne však za současných podmínek.

Zpoplatňování za zábor veřejného prostranství zcela v nepoměru k autům a hlavně asi jen stovka parkovacích míst bohužel nefunguje. Z velkých měst jako Paříž nebo Londýn máme zkušenost, že nízký počet parkovacích míst a strojů nepřispívá ke snížení problémů s parkováním a větší efektivitě bikesharingu – právě naopak. Na druhou stranu ve chvíli, kdy jsou vyhrazená parkovací místa méně než 100-150 metrů od sebe, razantně klesá i počet špatně zaparkovaných koloběžek – nikdo nechce parkovat špatně a platit pokutu, jen musí mít kde zaparkovat.

Efektivně regulovaný bikesharing přitom může posunout město o velký skok vpřed – soukromý poskytovatel zajistí službu, kterou město nenabízí, a benefitovat z toho budou místní. Třeba pařížská aglomerace v době olympiády takřka zdvojnásobila počet obyvatel – a bylo to právě 15 000 zelenobílých kol Lime, která výrazně pomohla posílit dopravu přímo v centru, tam, kde by zácpy a další přetížení automobilové dopravy způsobily velké problémy. Efekt odlehčení automobilové dopravy je přitom dlouhodobý – když dáte lidem dobrou cykloinfrastrukturu, rádi vymění volant za řídítka. A v Hradci už infrastruktura je.

Je škoda, že na přehnaně restriktivní pravidla fungování bikesharingu ve městě musela doplatit další služba. Nakonec to stejně odnesou Hradečáci – pro začátek třeba přes 6 000 studentů, kteří vlastní kolo nebo koloběžku často ani nechtějí – nemají ho kde skladovat, nebo se nechtějí starat o jeho údržbu. I kolům, která ve městě zůstala, pro skutečně efektivní provoz nemůže stovka parkovacích míst stačit.

Byli bychom rádi, aby Hradec přehodnotil svůj postoj k podmínkám, za kterých umožňuje poskytovatelům sdílené mikromobility jejich služby nabízet, a nechal se inspirovat třeba ve městech, kde mikromobilita dobře slouží občanům a umožňuje snižovat automobilovou dopravní zátěž. Pokud si Hradec opravdu přeje fungující mikromobilitu, je třeba to nejen deklarovat, ale zároveň nastavit podmínky tak, aby poskytovatelé dokázali službu ve městě udržet. Zastupitelé Hradce Králové – co to příští rok zkusit znovu a lépe?

Epson uvádí na trh nové inteligentní laserové miniprojektory pro domácí použití i na cesty.

Nové elegantní a sofistikované provedení s velkou projekční plochou zvyšuje atraktivitu projektorů coby alternativy k tradičním televizorům

Společnost Epson představila dva nové stylové laserové televizní miniprojektory (EF-21 a EF-22), které doplňují řadu EpiqVision. Tyto nové projektory přinášejí do domácností cenově dostupnou velkou projekční plochu, která nabízí až 10 let bezúdržbového a bezproblémového sledování a pohlcující zábavy[1] pro celou rodinu. Oba modely mají jednoduché nastavení, projekční plochu až 150 palců, vestavěnou službu Google TV TM[2] a dva 5W reproduktory, které lze přes Bluetooth použít i samostatně. Model EF-22 je k dispozici v grafitově černé nebo ocelové modré barvě a disponuje pevným polohovacím stojanem pro lepší pohodlí, zatímco model EF-21 je dodáván v přírodně bílé nebo pastelově zelené barvě jako stylový doplněk každého interiéru.

Kompaktní laserové miniprojektory lze promítat libovolným směrem – na stěnu, strop či podlahu. Vestavěný polohovací otočný stojan modelu EF-22 poskytuje ještě flexibilnější možnosti zobrazení.

Modely EF-21 a EF-22 vám doma i na cestách zprostředkují zážitek z velké projekční plochy. S technologií Epson 3LCD je obraz jasný a živý, a díky stejně vysokému bílému i barevnému světelnému výstupu působí projekce realisticky. Oba modely mají kontrastní poměr 5 000 000:1, takže stíny jsou jasně definované a černá je dostatečně sytá.

Služba Google TV TM, která je vestavěna v obou projektorech, sama nabízí přes 400 000 filmů a televizních epizod, které lze přehrát z aplikací na základě předplatných, zatímco Google Asistent zajišťuje rychlý přístup k zábavě a ovládání zařízení po celém domě.

Vestavěné zařízení Chromecast TM umožňuje přenášet obsah streamovacích aplikací ze zařízení Android TM a iOS, počítačů Mac a Windows nebo Chromebooku.

Modely EF-21 a EF-22 jsou jednoduše nastavitelné díky technologiím jako automatické zaostření, korekce lichoběžníkového zkreslení, vyhýbání se překážkám a přizpůsobení obrazu.

Marcel Divín, Branch Office Manager společnosti Epson Europe CZ & SK, říká: „Naším cílem je přimět co nejvíce lidí, aby doma běžně používali projektory a tyto dva modely nám s tím mohou opravdu pomoci. Díky elegantnímu a propracovanému provedení se budou vyjímat v každé domácnosti, ale kromě toho disponují hromadou funkcí a jsou neuvěřitelně jednoduché na nastavení a použití. Vzhledem k chytrým možnostem připojení a vysoce kvalitnímu laserovému zdroji světla s dlouhou životností je teď ta nejlepší doba na zvážení výměny televizoru.“

Projektory budou dostupné v průběhu října 2024.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. Laserový zdroj světla s dlouhou životností znamená až 10 let zábavy při každodenním sledování obsahu po dobu 5 hodin v úsporném režimu.
  2. Google TV je název softwarového prostředí tohoto zařízení a ochranná známka společnosti Google LLC. Android, Google Play, Netflix, YouTube a další značky jsou ochrannými známkami společnosti Google LLC.

SledovaniTV zpříjemňuje dětem začátek školního roku a nabízí všem uživatelům dvě dokumentární stanice zdarma

SledovaniTV zpříjemňuje dětem začátek školního roku speciální nabídkou: dětský balíček na první měsíc jen za 1 korunu. Všichni uživatelé navíc získají zdarma přístup k dokumentárním stanicím Discovery a Travel Channel.

V průběhu září a října mohou uživatelé objednat Dětský balíček za akční cenu 1 Kč na první měsíc. Po uplynutí bude balíček účtován běžnou cenou 69 Kč. Tento balíček zahrnuje 8 stanic pro děti všech věkových kategorií, z nichž některé vysílají v angličtině, což může pomoci s prvními krůčky ve studiu tohoto jazyka

Zářijové promokanály přinášejí divákům širokou škálu informací z různých oblastí. Discovery nabídne populárně naučné pořady, jako jsou Jak se to dělá, Schováno v kůlnách či Lovci odpadu. Na stanici Travel Channel se mohou diváci vydat i do nejzapadlejších koutů světa prostřednictvím pořadů jako Záhady hradů, Výprava do neznáma či Nejhrůznější místa Ameriky.

Podzim tradičně znamená konec dovolených a návrat k televizním obrazovkám. Proto jsme se rozhodli našim divákům nabídnout možnost pokračovat v objevování světa prostřednictvím cestopisných pořadů zdarma. Navíc zpříjemňujeme začátek školního roku dětskými pořady za výhodných podmínek,“ říká marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Ochrana uživatelů před podvody pomocí technologie

AI Deepfake Detection

V posledních letech je umělá inteligence hnací silou mnoha technologických pokroků. Ty přinášejí do našich životů řadu výhod, ale zároveň také vydláždily cestu ke vzniku „deepfakes“, tedy uměle vytvořených, ale hyperrealistických digitálních médií, která mohou napodobovat osoby prostřednictvím fotografií, hovorů, videí a dalších podvodných metod. To nejenže představuje bezpečnostní hrozbu, ale také u mnohých lidí vyvolává nedůvěru k technologiím umělé inteligence.

S možností přesvědčivě se vydávat za kohokoli mohou kyberzločinci s vysokou úspěšností organizovat podvody typu phishing nebo jiné podvodné aktivity. Podle studie společnosti Deloitte se očekává, že generativní umělá inteligence zvýší počet podvodů s využitím deepfakes. Při nedávném incidentu byla deepfake videa známých influencerů, jako je MrBeast, použita ke krádeži finančních informací od nic netušících fanoušků. V jiných případech došlo k tomu, že deepfake dokonce oklamal software pro rozpoznávání obličejů, což vedlo k případům krádeží identity.

​​Společnost HONOR si uvědomuje závažnost těchto hrozeb, a proto investuje značné prostředky do špičkové technologie, která uživatelům pomáhá orientovat se ve složitém prostředí umělé inteligence. HONOR AI Deepfake Detection je přímo do zařízení implementované řešení umělé inteligence, které detekuje snahy o podvodné napodobení obličeje a okamžitě upozorňuje uživatele na potenciální rizika. Tato technologie, která je trénována na rozsáhlém datovém souboru videí a obrázků souvisejících se síťovými podvody, dokáže rychle odhalit a varovat uživatele před vygenerovanou nebo pozměněnou tváří, čímž je chrání před potenciálně podvodnými aktivitami.

AI Deepfake Detekce pro snížení rizika podvodů

Technologie umělé inteligence společnosti HONOR využívá komplexní přístup k detekci deepfakes podvodů. Analýzou prostorových prvků rozpoznává umělá inteligence syntetické nedokonalosti na úrovni pixelů, artefakty na hranicích kompozice, kontinuitu mezi snímky, konzistenci mezi obličejem a vlasy kolem uší a umístění syntetických stop. Zkoumáním těchto faktorů pro rozpoznávání objektů dokáže umělá inteligence zaznamenat i tu nejmenší anomálii a upozornit na ni uživatele.

Tento proces analýzy zajišťuje, že AI Deepfake Detection přesně identifikuje drobné změny v rysech obličeje, soudržnost mezi snímky a anomálie, jako je chvění a blikání obrazovky, což umožňuje odhalit pachatele a varovat uživatele před možným podvodem.

Zabezpečení a ochrana soukromí na úrovni systému ve věku umělé inteligence

HONOR je průkopníkem ve vytváření inovací technologií umělé inteligence ve svých zařízeních. Značka si uvědomuje důležitost ochrany uživatelů, a proto nastavila nové standardy ochrany proti podvodům začleněním několika úrovní ochrany AI do svých nejnovějších zařízení.

Vlastní technologie AI Deepfake Detection společnosti HONOR představuje významný pokrok v ochraně uživatelů před nástrahami spojovanými s umělou inteligencí, jako jsou malware nebo narušení zabezpečení. Odpovědí společnosti HONOR na tento problém je implementace ochrany na úrovni čipu přímo v zařízeních jako součást systému HONOR MagicOS. MagicGuard, komplexní bezpečnostní opatření v rámci systému MagicOS, se skládá ze tří forem ochrany zahrnující čipset, operační systém a aplikace. Prostřednictvím partnerství s předními technologickými společnostmi HONOR MagicOS nabízí šifrování na úrovni hardwaru, které chrání data uživatelů a poskytuje jim lepší soukromí a zabezpečení.

Shrnutí

Vzhledem k rostoucí nedůvěře v nové technologie umělé inteligence je HONOR odhodlán investovat do komplexních řešení, která chrání soukromí a bezpečnost uživatelů. Technologie AI Deepfake Detection společnosti HONOR je řešení umělé inteligence přímo v zařízení, které odborně detekuje podvody a vydává okamžitá upozornění uživatelům k minimalizaci rizik. Investice společnosti HONOR do mechanismů ochrany AI ukazují její závazek k inovacím zaměřeným na člověka a představují důležitý krok k ochraně uživatelů ve věku umělé inteligence.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Společnost Hisense představila na veletrhu IFA budoucnost chytrého bydlení i novou úroveň herních zážitků na velkých obrazovkách

Společnost Hisense, světový lídr v oblasti domácích spotřebičů a spotřební elektroniky, představila na prestižním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2024 svá inovativní řešení pro chytrou domácnost budoucnosti. Současně opět posunula hranice zobrazovacích technologií a herních zážitků: představila mj. své inovativní televizory s úhlopříčkou až 110 palců, laserové projektory či zvukové systémy a také oznámila oficiální podporu nového herního titulu Black Myth: Wukong i certifikaci svých produktů pro konzole Xbox.

Řešení pro chytrou domácnost

Na velkoryse pojaté ploše mohli návštěvníci vidět a zažít novinky, reflektující tři inteligentní scénáře budoucnosti inteligentního bydlení: chytrou kuchyň, chytré praní a chytré zdravější prostředí. Mohli se přesvědčit, že nejnovější smart domácí spotřebiče, které je možné přes platformu ConnectLife plně propojit, mění zaběhnutá pravidla a přinášejí intuitivnější a dostupnější budoucnost chytrého bydlení.

Jako středobod chytré kuchyně se představily chytré chladničky Hisense Refrigerator PureFlat Smart Series s dotykovou TFT obrazovkou s úhlopříčkou 21 palců a bohatou nabídkou inteligentních funkcí. Za zmínku stojí funkce receptů na bázi umělé inteligence (AI Recipe), která monitoruje zásoby potravin v chladničce a na základě dostupných surovin a data minimální trvanlivosti doporučuje personalizované recepty. Chladnička navíc slouží jako ConnectLife Hub, tedy ovládací centrum pro chytré domácí spotřebiče s ovládáním na dálku prostřednictvím aplikace ConnectLife. Funkce AI Eco pak umožňuje aktivovat režim úspory energie.

Trouby z řady Hisense Hi8 s uživatelsky příjemným rozhraním a displejem VisionPlus Screen nabízejí široký výběr kulinárních funkcí, včetně horkovzdušného fritování (air-fry), rychlého předehřívání a pizza režimu. Prémiové trouby Hisense Hi 9 se navíc pyšní pokročilými funkcemi, jako je technologie InCamera s podporou AI pro chytré pečení či automatické otevírání a zamykání dvířek. Velká TFT obrazovka navíc umožňuje pohodlné prohlížení více než 140 přednastavených receptů či režimů a integrace s ConnectLife zaručuje pohodlnou a inspirativní přípravu pokrmů.

Chytré praní reprezentovaly pračky z řady Hisense 7i. Inteligentní displej poskytuje uživatelsky přívětivé rozhraní, zatímco tříkanálový systém trysek iJet™ se postará o důkladné praní. Lepší prací výkon zajišťují funkce na bázi umělé inteligence, jako je např. funkce AI Super Wash, která upravuje parametry praní podle hmotnosti náplně, materiálu oděvů či hladiny a tvrdosti vody. Sušička z řady 7i pak zaručuje dokonale suché prádlo pomocí programu AI Super Dry s přesným prostorovým senzorem vlhkosti.

Chytré řešení pro ideální teplotu a čisté vnitřní prostředí představily klimatizace Hisense Energy Pro X s řadou pokročilých a energeticky úsporných funkcí. Funkce AI Smart Airflow upravuje směr proudění vzduchu pro dokonalý pocitový komfort, technologie HI-NANO zlepšuje kvalitu ovzduší uvolňováním vysokých koncentrací iontů, schopných zlikvidovat během dvou hodin 92,6 % virů H1N1, 88,54 % bakterií E. coli a 60,07 % částic polétavého prachu frakce PM2,5. Nechyběla ani tepelná čerpadla typu vzduch-voda Hisense Hi-Therma ATW, proslulá svým vynikajícím výkonem, ekologickými parametry a možností flexibilní kontroly až 7 samostatných místností.

Pohlcující herní zážitky

Na veletrhu si přišli na své také fanoušci her a akce ve velkém stylu. Nepřehlédnutelným tématem bylo globální partnerství Hisense s nedávno uvedenou RPG hrou Black Myth: Wukong. Ve speciální herní zóně se hráči mohli na 100palcových televizorech U7 a E7 PRO ponořit do světa, kde se prolíná mýtický příběh s úžasným vizuálním zpracováním a strhujícími rychlými akcemi.

Výrazným prvkem spolupráce je exkluzivní obrazový režim Black Myth: Wukong. Využívá špičkovou technologii Hisense a vylepšuje vizuální kvalitu hry pomocí HDR, přesné kalibrace barev a zvýraznění tmavých částí obrazu – v herním režimu jsou proto barvy živější a detaily ještě propracovanější. Ve spolupráci se společností Dolby nabízí tento režim také pohlcující audiovizuální zážitek, který odpovídá zvukovému záměru hry. Díky pokročilému hernímu režimu 144Hz Game Mode PRO a vysoké obnovovací frekvenci až 240 Hz je hraní plynulé i ve skutečně rychlých scénách. Další funkce, jako je Game Bar a  podpora AMD FreeSync Premium PRO už jen dotvářejí ideální herní prostředí.

Ohromující herní zážitky s laserovými projektory s certifikací „Designed for Xbox“

Počátkem letošního roku navázala společnost Hisense spolupráci s konzolemi Xbox. Hisense Laser Cinema PX3-PRO je prvním projektorem s ultrakrátkou projekční vzdáleností s certifikací „Designed for Xbox“. Nabízí zcela novou úroveň pohlcujících herních zážitků s rozlišením 4K a je schopen projekce obrazu s úhlopříčkou v rozsahu od 80 do 150 palců (200-381 cm). Je certifikovaný pro technologie Dolby Vision a IMAX Enhanced a poskytuje skutečně výjimečnou kvalitu obrazu. Vysoká obnovovací frekvence na úrovni až 240 Hz je ideální pro rychlé akční tituly; herní zážitky posouvají na novou úroveň i pokročilá technologie MEMC pro plynulost obrazu a automatický režim nízké latence pro plynulý výkon bez zpoždění.

Certifikaci „Designed for Xbox“ získal také inteligentní laserový miniprojektor C2 Ultra s rozlišením 4K, technologií Hisense TriChroma se třemi laserovými paprsky a se schopností promítat neuvěřitelně široké spektrum barev, pokrývající 110 % nejvyššího standardu BT.2020. Certifikace IMAX Enhanced a Dolby Vision jsou zárukou filmových zážitků na úrovni kina s výjimečnou úrovní jasu a se skutečně intenzivním podáním černé. Projektor C2 Ultra disponuje také automatickým herním režimem a technologií MEMC pro intenzivní herní zážitky; obnovovací frekvence až 240 snímků za sekundu se postará o plynulý a ostrý obraz během hraní. Projekce s úhlopříčkou až 300 palců (762 cm) podporuje možnost hraní na rozdělené obrazovce, což je ideální alternativa pro kooperační hru více hráčů.

Na veletrhu nechyběly ani prémiové televizory z nejvyšší řady Hisense UX. A také Hisense Canvas TV, které mohou vedle klasické funkce televizoru fungovat i pro věrné zobrazení uměleckých děl a fotografií.

Více informací: cz.hisense.com

O Hisense:

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Hisense je druhým největším dodavatelem televizorů na světě, patří k TOP třem značkám TV na klíčových trzích a je také globální jedničkou v televizorech s úhlopříčkou 100 palců.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má po celé Evropě 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si buduje nejen v segmentu pokročilých televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 110″ včetně laserových, QLED TV, Mini-LED TV s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se rychle v ČR a SR rozšiřuje.

Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Na mezinárodní úrovni je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan. V České republice je partnerem prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha a generálním partnerem Planeo Cup Hisense – Poháru mládeže Fotbalové asociace ČR. Nově spolupracuje s legendárním fotbalistou Janem Kollerem, který je tváří právě odstartované kampaně a zapojuje se i do mnoha aktivit pro fotbalovou veřejnost i mládež. Hisense je oficiálním partnerem ME ve fotbale UEFA EURO 2024; ME přitom sponzoruje již potřetí za sebou. Byl i oficiálním partnerem mistrovství světa ve fotbale v letech 2018 a 2022 a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (UEFA Women’s EURO 2022).

Fujifilm začíná v Česku prodávat tiskárnu instax mini Link 3 pro rychlý tisk fotek ze smartphonu

Společnost Fujifilm uvedla na český trh kapesní tiskárnu instax mini Link 3, která dokáže za několik sekund vytisknout jakoukoli fotografii uloženou ve vašem smartphonu. Třetí generace tiskárny mini Link je již v prodeji za 3299 Kč včetně DPH. Na výběr je ze tří různých barevných variant, které odpovídají aktuálním barevným trendům – Rose Pink, Clay White a Sage Green. Tiskárna instax mini Link 3 nabízí vedle okamžitého tisku fotek i dvě zcela nové funkce – instax AiR Studio a Click to Collage. instax AiR Studio umožňuje uživatelům vylepšit fotky trojrozměrnými efekty rozšířené reality – např. balonky nebo girlandami. Funkce Click to Collage pomáhá uživatelům tvořit koláže složené z až šesti různých fotek. Novinka je kompatibilní se smartphony s operačními systémy Android a iOS (Apple).

Zábavné LED diody

Tělo tiskárny nově zdobí logo instax na svislých liniích, které jsou charakterictické pro řadu tiskáren „mini Link“. Po zapnutí tiskárny se pod logem barevně rozsvítí tři barevné LED diody, které ztělesňují zábavu při používání tiskárny Link 3.

Nově přidané funkce tiskárny instax mini Link 3:

  1. Snadný tisk fotek z již natočeného videa

Ve speciální mobilní aplikaci instax mini link můžete jednoduše upravit fotku uloženou ve vašem telefonu – zvětšit, zmenšit nebo ji otočit, použít filtr či upravit jas, abyste dosáhli požadovaného výsledku. Kromě toho vám aplikace umožňuje importovat a upravovat videa uložená v telefonu. Díky tomu si můžete prohlížet jednotlivé snímky videa a vybrat si nejlepší okamžik, který chcete vytisknout.

  1. instax AiR Studio pro ozdobení snímku pomocí 3D efektů rozšířené reality

Tato zábavná funkce vám umožňuje libovolně kombinovat 3D efekty rozšířené reality a vyzdobit prostor na fotce za pomoci speciální aplikace.

K dispozici jsou tři typy efektů rozšířené reality: „Back“ pro vytvoření pozadí objektu, „Decor“ pro ozdobení okolí objektu a „Effect“ pro vytvoření toho nejlepšího záběru s pohyblivým efektem rozšířené reality. Efekty rozšířené reality je možné použít samostatně nebo jich zkombinovat více a vyzdobit tak prostor na snímku.

Aplikace také nabízí funkci „Remote Live View“, která umožňuje sdílet s vašimi přáteli náhled scény snímku ještě před jeho pořízením. Zobrazí se QR kód a po jeho naskenování si vy nebo kdokoli jiný může prohlédnout, jak bude výsledný snímek vypadat.

  1. Funkce „Click to Collage“ pro tvorbu koláží ze série pořízených fotek

Funkce „Click to Collage“ pomáhá tvořit koláže pomocí mobilní aplikace. Aplikace umožňuje pořídit až šest snímků po odpočtu „3. 2. 1“ zobrazeného na displeji telefonu. Díky tomu můžete vytvářet zábavné koláže, na kterých bude zachyceno více póz a výrazů obličeje.

Když vytvořené koláže vytisknete pomocí tiskárny mini Link 3, funkce instax Animation spojí fotky do flipbookového videa. Video si můžete prohlédnout, když naskenujte QR kód vytištěný na instax snímku. Flipbookové video pak stačí poslat svým přátelům a rodině nebo ho sdílet na sociálních sítích.

Lehká a rychlá

Kompaktní a lehká tiskárna instax mini Link 3 se díky malým rozměrům velmi snadno přenáší. Vytištění jedné fotky trvá přibližně 15 sekund, a na jedno nabití dokáže zařízení vytisknout přibližně 100 fotek ve formátu filmu instax mini. S vaším telefonem tiskárnu bez problémů spárujete bezdrátově pomocí Bluetooth.

Další informace o tiskárně instax mini Link 3 najdete na adrese https://instax.cz/tiskarny/mini-link-3/

O značce instax™

Od svého uvedení na trh v roce 1998 udávala řada instantních fotoaparátů instax™ trendy a vyvíjející se technologie a rozšířila svou řadu nejen o analogové instantní fotoaparáty, ale také o hybridní instantní fotoaparáty využívající digitální technologii, tiskárny pro smartphony a digitální fotoaparát do dlaně. instax™ stále nabízí různé způsoby, jak si užít fotografování, a rozšiřuje tak uživatelskou základnu ve více než 100 zemích. Další informace najdete na: www.instax.cz

T-Mobile daruje 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní, vyhlásil zaměstnaneckou sbírku a prodloužil nabídku volání a datování zdarma pro všechny do středy

Společnost T-Mobile se rozhodla darovat 10 milionů korun na obnovu po ničivých povodních, které zasáhly Českou republiku. Zároveň s tím vypsala také sbírku pro zaměstnance a vybranou částku ztrojnásobí. Během 24 hodin se na ní sešly po ztrojnásobení více než 2 miliony korun! Finanční prostředky zamíří do Charity Česká republika. Kromě peněžité pomoci poskytl operátor také materiální pomoc a od nedělních 18:00 hod. zavedl neomezené volaní a data pro všechny zákazníky, aby mohli zůstat ve spojení se svými blízkými. Tato nabídka je prodloužena do středy.

V těžkých situacích jako tato je rychlá pomoc zásadní. Chtěla bych poděkovat všem kolegům v T-Mobile, kteří s touto situací pomáhali – od frontových linií, bezpečnosti, komunikace, dohledu, technology a zejména těm, kteří jsou už několik dnů v terénu a zajišťují opravy a napájení našich základnových stanic, aby byl dopad na naše zákazníky co nejmenší. Velice si jejich nasazení vážíme. Zároveň jsme se rozhodli darovat 10 milionů korun regionům zasažených povodní, vypsali jsme zaměstnaneckou sbírku a výtěžek ztrojnásobíme. Jsem hrdá na to, jakou solidaritu zaměstnanci projevili a s jakým odhodláním se plánují zapojit do dobrovolnických prací v terénu,“ doplňuje Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic.

Veškerou finanční pomoc poskytne operátor přes svého dlouholetého partnera Charita Česká republika, který má s mimořádnými událostmi tohoto druhu bohaté zkušenosti. Peníze budou použity na okamžitou i následnou materiální i psychosociální pomoc a krizovou intervenci. „Spolupráce s T-Mobile si velmi vážíme. V dnešní době je důležité mít partnera, na kterého se můžete v krizi spolehnout a o tom jsme se už několikrát přesvědčili. Situace v zaplavených regionech je vážná a po prvotním odklizení vody, bahna a sčítání škod přijde na řadu konkrétní pomoc lidem a obcím,“ dodává Lukáš Curylo, ředitel Charity Česká republika.

Na okamžitou pomoc zavedl T-Mobile od nedělních 18:00 hod. neomezené volání a data všem zákazníkům, v tuto chvíli s platností do středy. Ve spolupráci s organizací ADRA poskytl 1 000 velkokapacitních powerbank přímo do regionů zasažených výpadky proudu. Výpadky elektřiny na mnoha místech způsobily výpadky mobilního signálu. Technici T-Mobile už od poloviny minulého týdne posílili směny, aby zajistili ohroženým základnovým stanicím náhradní napájení diesel agregáty. Jsou také v úzkém kontaktu se všemi jednotkami IZS.

Advokátní kancelář Dentons poskytla syndikátu významných bank právní poradenství při financování akvizice společnosti Avenga skupinou KKCG

Advokátní kancelář Dentons, která je největší právní firmou světa, poskytla své poradenství syndikátu bank vedenému Českou spořitelnou, jehož členy jsou Komerční banka, ČSOB a UniCredit Bank, při financování transakce pro investiční skupinu KKCG.

Finanční prostředky budou použity v technologickém pilíři skupiny KKCG na refinancování stávajících úvěrů použitých na nedávnou akvizici společnosti Avenga a na navýšení dluhových nástrojů s cílem poskytnout další finanční prostředky na provoz a další růst skupiny.

Technologický pilíř společnosti KKCG tvoří tři hlavní značky: Aricoma, Avenga a Qinshift. Nedávná akvizice společnosti Avenga, platformy pro komplexní softwarové inženýrství a poradenství, dále upevnila její pozici na globálním trhu a posílila její působnost v oblasti digitální transformace, vývoje softwaru a IT poradenství.

Dentons působila jako hlavní právní poradce věřitelů při transakci, která se týkala osmi evropských jurisdikcí. Partner Daniel Hurych, který je jedním z vedoucích praxe bankovnictví a financí v pražské pobočce advokátní kanceláře Dentons, vedl tým, který pracoval napříč jurisdikcemi a jehož členy byli seniorní právník Martin Fiala a právník Jan Kořistka v Praze, partner Axel Schlieter a právnička Julia Heitmann v Düsseldorfu, partner Bartosz Nojek, seniorní právník Mateusz Ciechomski, juniorní právnička Weronika Lakoma ve Varšavě, partner Stephane Hadet a právník Christian Azoulay v Lucemburku.

Právní servis podle maltského, švédského a bulharského práva byl poskytován ve spolupráci s advokátními kancelářemi Ganado advocates, TM & Partners a Boyanov & Co.

Partner Daniel Hurych k tomu uvedl: „Již v minulosti jsme poskytovali poradenství věřitelům při několika akvizicích společnosti KKCG v rámci jejího technologického pilíře. Jsme rádi, že jsme mohli přispět k další úspěšné finanční transakci mezi našimi dlouholetými klienty Českou spořitelnou, ČSOB, Komerční bankou, UniCredit bankou a KKCG.“

O společnosti Dentons

Advokátní kancelář Dentons zastoupená ve více než 80 zemích světa pomáhá rozvíjet, chránit,

provozovat a financovat vaši organizaci poskytováním jedinečných globálních i úzce lokálních právních řešení. Polycentrický přístup, orientace na smysluplné cíle a aktivní uplatňování principů inkluze, rozmanitosti, rovnosti a trvalé udržitelnosti nám umožňují soustředit se na to, co je pro vás nejdůležitější. www.dentons.com

Panter Akademie nabízí nové kurzy zvuku a zvukové techniky

Přední odborníci provedou účastníky produkcí, masteringem i základy hudební kompozice. Kurzy tak ocení začínající hudebníci, zvukoví inženýři i milovníci audia.

Společnost Panter dnes přestavila svůj historicky první vzdělávací program jménem Panter Akademie. Ten nabídne veřejnosti sérii kurzů zaměřených na zvuk, nahrávací techniku a hudební produkci. Kurzy jsou určeny pro začínající hudebníky, i nadšence do zvuku a studiové práce. Dostupné informace ale ocení i podcasteři. Všichni účastníci jejich prostřednictvím poznají produkční proces od A do Z i to, že s moderní technikou se může do tvorby pustit prakticky kdokoli.

Účastníci se naučí nejen teorii a základy práce se zvukem, ale také pokročilé techniky produkce hudby i základy hudební kompozice. Dozví se také, co všechno pro zahájení produkce potřebují a jak si mohou vybavit soukromé studio. Nečekají je přitom pouze teoretické přednášky. Obsahem kurzů bude i možnost získat praktické dovednosti a vyzkoušet si nejmodernější audio techniku v praxi.

Mezi lektory potkají návštěvníci kapacity jako je Martin Klusák z Hudební Akademie Múzických Umění, Ing Šimon Skvaril, který přednáší na VUT v Brně, nebo producent a zvukový inženýr Milan Havrda, známý jako Boris Carloff. O své zkušenosti, nejen z angažmá ve Státní opeře, se podělí i Jan Křišťál ze studia Audiogarden.

Tématu zvukového designu a syntézy se ujme odborník na slovo vzatý David Herzig, který je členem skupiny Bert&friends a vystupuje také pod pseudonymem Lotus Wash. Chybět nebude ani hudební producent a majitel Dolby Atmos studia RePrague Martin Ledvina. A právě ve studiu RePrague účastníci svůj kurz uzavřou.

Profesionální informace s přátelskou cenou

Jedinečnou příležitost získat informace od skutečných profesionálů nabízí společnost v rámci vstupného ve výši 250 Kč. Zájemci tak nemusí hradit jednorázově celý kurz, ale mohou si vybrat téma, které je zajímá nejvíce.

Účastníci si vyzkouší i Dolby Atmos studio

Jednotlivé lekce budou startovat vždy v 16:00 přímo v sídle společnosti Panter na adrese Bohuslava Martinů 944/7, Praha 4. Výjimkou budou závěrečné lekce Martina Ledviny, který účastníky pozve do svého Dolby Atmos studia RePrague na adrese Zličínská 24, Prague 6.

Na jednotlivé lekce se mohou zájemci hlásit prostřednictvím emailu na adrese panter@pantercz.cz.

O jednotlivých termínech bude společnost Panter informovat na svých Facebookových stránkách.

Seznam lekcí:

  1. Základní přehled o zvuku, studiové technice a nahrávání
    • 26. září 2024
    • Definice zvuku, veličiny, lidské ucho, akustika, elektrická a mechanická soustava, vlnění, kmity, studiová technika.
      Lektor: Ing. Šimon Skvaril (lektor Audio Inženýrství na VUT v Brně)
  2. Základy práce s nahrávacím softwarem (D.A.W.)
    • 3. října 2024
    • Přehled o obsahu D.A.W., práce se stopami, mixážní konzole, efekty a nahrávání.
      Lektor: Ing. Šimon Skvaril (lektor Audio Inženýrství na VUT v Brně)
  3. Virtuální nástroje a MIDI
    • 10. října 2024
    • Protokol MIDI, parametry práce s nástroji, syntezátory, samplery.
      Lektor: Ing. Šimon Skvaril (lektor Audio Inženýrství na VUT v Brně)
  4. Úvod do hudební teorie a kompozice
    • 17. října 2024
    • Noty, tóniny, intervaly, akordy, tempo, takty, kompozice.
      Lektor: MgA et MgA. Martin Klusák (HAMU)
  5. Sound design a zvuková syntéza
    • 24. října 2024
    • Typy syntézy, části syntezátoru, efekty používané v sound designu.
      Lektor: David Herzig (člen kapely Bert and Friends, Lotus Wash)
  6. Mixing
    • 31. října 2024
    • Hlasitosti a zesílení, dynamika, panorama, maskování, efekty pro mix.
      Lektor: Jan Křištál (zakladatel studia Audiogarden a zvukař Státní opery)
  7. Mikrofony a mikrofonní techniky
    • 7. listopadu 2024
    • Nahrávání nástrojů a hlasu, druhy mikrofonů, mikrofonní charakteristiky, mikrofonní soustavy.
      Lektor: Milan Havrda známý jako Boris Carloff (zpěvák, producent, skladatel a textař)
  8. Mastering
    • 14. listopadu 2024
    • Postupy při masteringu, hlasitostní standardy, rozdíly mezi masteringem pro různé platformy.
      Lektor: Jan Křištál (zakladatel studia Audiogarden a zvukař Státní opery)
  9. Nahrávací workshop
    • 21. listopadu 2024
    • Produkce vlastní skladby pod supervizí zkušených producentů.
      Lektor: Martin Ledvina (hudební producent a majitel Dolby Atmos studia RePrague)
  10. Dolby Atmos
    • 28. listopadu 2024
    • Představení technologie Dolby Atmos ve studiu Martina Ledviny.
      Lektor: Martin Ledvina (hudební producent a majitel Dolby Atmos studia RePrague)

O společnosti Panter spol. s.r.o.

Společnost Panter s.r.o. je rodinná firma, která importuje a výhradně zastupuje zvukovou techniku Sennheiser a Neumann již od roku 1992. V průběhu let převzala zastoupení mnoha dalších významných značek v tomto oboru. Bohaté zkušenosti s audiovizuální technikou společnost využívá i při návrzích zvukových instalací AV systémů a zajišťuje také vlastní servis dovážených produktů.

Co dělat při zatopení řídícího systému pro fotovoltaiky a tepelného čerpadla

Respondent Woltair

Woltair, Lukáš Papež, expert na fotovoltaiku:

Hrozí-li zatopení technologie FVE vodou (baterie, střídač), postupujte dle následujících kroků:

  1. Dle návodu k FVE vypněte celou elektrárnu.
  2. Udělejte fotky instalace
  3. Očíslujte baterie, aby bylo později možné zapojit je ve stejném pořadí.
  4. Odpojte kabely z BMS (řídící systém baterie – vrchní díl sloupce, v případě baterie Solax se jedná o tzv. Master baterii, která má v sobě BMS intergrovanou), smotejte je a zajistěte proti poškození konektorů
  5. Baterie rozpojte a po částech odneste na bezpečné suché místo.
  6. Pošlete informaci o demontáži úložiště a požádejte o zpětnou montáž.

Zpětnou montáž bateriového úložiště nikdy neprovádějte sami, mohlo by dojít k nevratnému poškození baterií.

Když výše uvedené vlastník fotovoltaického systému neprovede a technologie se zatopí, velmi pravděpodobně dojde k jeho poškození a bude se muset instalovat nová technologie.

Woltair, Karel Náprstek, technický ředitel a expert na tepelná čerpadla:

Důležité je mít zařízení pojištěno. Protože jde o technologii, která, když dojde k vytopení, tak současně dojde k porušení elektroniky v něm. Následovat pak bude muset, bohužel, výměna celého stroje.

 

Exit mobile version