Společnost Zoe.ai, zaměřující se na vývoj technologických nástrojů pro personalizaci na základě chování uživatelů v reálném čase s pomocí AI, přichází na trh s novou funkcionalitou Deep Search. Ke stávající technologii, která se zabývá personalizovaným doporučováním produktů na e-shopu, nově nabízí komplexní řešení problematiky personalizovaného vyhledávání.
Nové řešení Zoe.ai Deep Search umožňuje e-shopům výrazně zlepšit zákaznický zážitek díky vysoce přesnému vyhledávání přizpůsobenému individuálním preferencím zákazníků. Nástroj dokáže zvýšit konverzi a tržby z personalizovaného vyhledávání až o 50 %. Díky snadné implementaci plug & play lze navíc řešení rychle integrovat do stávajících systémů.
Rozšíření služeb Zoe.ai nově zahrnuje několik vyhledávacích nástrojů. Kromě klasického fulltextového vyhledávání s pokročilým našeptávačem, který okamžitě reaguje na dotazy a zlepšuje uživatelský zážitek, nabízí také sémantické vyhledávání, jež chápe význam vyhledávaných výrazů a nabízí vysoce relevantní výsledky. Dále zahrnuje vizuální vyhledávání na základě podobnosti obrázků, ideální pro segmenty jako módní průmysl nebo personalizované řazení výsledků vyhledávání podle preferencí jednotlivých zákazníků. Poslední, ovšem jistě neméně důležitou funkcí, je nákupní rádce. Jedná se o konverzační aplikaci, která poskytuje nejen personalizované doporučení z produktového katalogu, ale umí i sofistikovaně komunikovat v podstatě na jakékoliv téma.
„V dnešní rychle se měnící e-commerce sféře se personalizace stává téměř nepostradatelným prvkem. Rozšířením naší nabídky o funkcionality Deep Search chceme našim klientům poskytnout zásadní konkurenční výhodu, která jim pomůže lépe porozumět svým zákazníkům a efektivněji reagovat na jejich potřeby automatizovaně a v reálném čase, bez nutnosti jakýchkoli manuálních zásahů. Věříme, že tato inovace jim umožní získat nemalé výhody v dynamickém prostředí online obchodování,” říká Michal Krňák, produktový manažer Zoe.ai.
O Zoe.ai
Společnost Zoe.ai se specializuje na vývoj pokročilých technologických nástrojů pro personalizaci zákaznické zkušenosti. Technologie Zoe.ai dokáže v reálném čase sledovat a analyzovat chování uživatelů na webových i mobilních stránkách a využívá umělou inteligenci k optimalizaci obchodních procesů. Díky inovativním funkcím, jako je personalizované doporučování produktů a vyhledávání, pomáhá e-shopům zlepšit zákaznický zážitek, zvýšit konverze a optimalizovat prodeje podle individuálních potřeb každého zákazníka.
České firmy výrazně zaostávají v digitalizaci, která je přitom považována za výraznou konkurenční výhodu. Jak vyplývá z průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Software602, 33 % českých firem má velmi nízkou míru digitalizace. V rámci interních procesů tak řeší její pomocí naprosté minimum provozních agend. Pro více než polovinu firem (57 %) je hlavní překážkou digitalizace pocit, že ji firma nepotřebuje nebo, že náklady na ni budou příliš vysoké.
Nízkou míru digitalizace firemního prostředí v ČR zmiňuje i letošní zpráva programu Evropská digitální dekáda (EU Digital Decade 2030). Ta stanoví mechanismus pro sledování pokroku digitalizace ve státech EU do roku 2030. Jako slabou hodnotí tato zpráva především digitalizaci malých a středních podniků (SME)1 v ČR. Údajně pouze 49,3 % malých a středních podniků alespoň základní úroveň digitální intenzity, což je pod průměrem EU, který činí 57,7 %.
Třetina firem v ČR (téměř) nedigitalizuje
Podle průzkumu společnosti Software602* může být situace v oblasti digitalizace ještě méně optimistická. Kladené dotazy byly zaměřeny na digitalizaci 5 agend, se kterými společnosti rutinně pracují nebo by pracovat měly – elektronický podpis dokumentů, elektronické podepisování pracovních smluv se zaměstnanci, interní předávání a schvalování žádostí a dokumentů, napojení datové schránky a digitální archiv. Výsledky ale ukázaly, že 33 % firem má úroveň digitalizace skutečně velmi nízkou. V praxi to znamená, že nemá digitalizovány ani dvě z těchto pěti agend.
„Firmy mají největší zkušenosti s předáváním a schvalováním dokumentů. Obvykle začínají s digitalizací právě zde. Jde v podstatě o počáteční bod digitalizace celé firmy. Když zavádíte jakoukoliv novinku, je běžné, že se společnost rozdělí na nadšence, čekatele a odmítače. Ve srovnání s daty z Evropy můžeme vidět, že v ČR je skupina skeptiků větší, než je průměr v EU. Tím samozřejmě vzniká riziko, že české firmy přijdou o konkurenceschopnost, jelikož zahraniční firmy působící u nás mají ve většině případů digitalizaci procesů již zavedenou. Snad jedinou výjimkou je obsluha datové schránky, která je unikem českého trhu,“ shrnuje Pavel Žižka, marketingový ředitel Software602 a pokračuje:„Zároveň právě v oblasti obsluhy datových schránek registrujeme mnohem větší poptávku od firem se zahraničním vlastníkem. Je to dáno tím, že jsou zvyklé digitalizovat, nejsou z minulosti zatížené mandatorním zřizováním schránek ke komunikaci se státem a mnohem více si uvědomují jejich potenciál pro byznys.“
Překážky a motivace pro digitalizaci
Překvapením může být zjištění, že za malou mírou digitalizace v řadě firem není skutečnost, že by si neuvědomovaly její přínos. Významnou roli při jejich rozhodování hraje obava ze složité implementace nebo neochota ke změnám.
Prvotní digitalizaci firem iniciuje nejvyšší vedení, ale při jejím dalším rozvoji se do rozhodování zapojuje střední management, respektive specializovaná oddělení. V 76 % oslovených firem byla digitalizace obecně zahájena C-level managementem, ale například v případě elektronického podepisování smluv se zaměstnanci vyšel impulz od finančního nebo HR odděleni. V obou případech se podílely na zavedení procesů ze 24 %.
Pocit, že digitalizovat není potřeba, je bohužel nejčastější bariérou v rozvoji digitalizace. Ve třetině oslovených firem není digitalizace pro vedení prioritou. Pro 24 % firem jsou zase největším strašákem vysoké náklady na její implementaci. „Majitelé firem se v zavádění digitalizace často řídí pravidlem – Kdo nic nedělá nic nezkazí. To se ale zásadně mění s velikostí firmy. Čím je firma větší, tím vice kompetencí přechází z majitele na management a ochota ke změnám stoupá. Navíc se úměrně s velikostí firmy zvyšuje i strach ze ztráty konkurenceschopnosti, protože na jejím úspěchu je závislý větší počet lidí,“ hodnotí Pavel Žižka.
Naopak mezi hlavní motivátory pro digitalizaci uvádějí firmy zrychlení procesů (28 %) a stejný podíl firem uvádí jako hlavní motivaci i zjednodušení práce. Pětina společností pak uvedla, že pro zavedení digitalizace v jejich očích hovoří fakt, že se jedná o oborový standard a požadavek moderního způsobu fungování společnosti.
Digitální archivace v plenkách
Z průzkumu rovněž vyplývá, že digitální archivace zdaleka není v ČR standardem. V šanonech má uloženy papírové dokumenty až 85 % firem! Vlastním datovým serverem či centrem disponuje 43 % dotázaných a stejné množství jich uvedlo, že využívá dokumentové úložiště jako MS Sharepoint, Google Disk nebo jiné cloudové služby. Digitální archiv má jen 21 % firem.
„Disproporce mezi čísly u elektronického podepisování a profesionálního archivačního řešení je dána nízkou informovaností trhu o tom, jak digitální nástroje fungují a jak jsou provázány. Uložením elektronicky podepsaného dokumentu na pouhý sdílený disk se firma vystavuje nemalému riziku. Elektronicky podepsaný dokument je totiž potřeba po 5 letech přerazítkovat, abyste udrželi jeho platnost například pro soudní dokazování v případě sporu. To není možné v případě velkého počtu dokumentů zajistit lidskou silou, a právě to za vás řeší sofistikované digitální archivy,“ říká Pavel Žižka.
Nejméně využívanou novinkou je ve firmách podepisování smluv se zaměstnanci. Pouze 4 % firem tuto možnost využívá plně, 5 % pak částečně. Obvykle jde o společnosti, které mají digitálně řešeny i další HR úkony, jako je možnost čerpání benefitů zaměstnanci apod. „Tato nízká číslo jsou dána především tím, že možnost digitálně podepisovat pracovněprávní dokumenty existuje teprve od října 2023. Mnoho firem tak tento proces teprve zavádí či se na něj připravuje,“ říká Pavel Žižka a doplňuje: „Obecně však platí, že HR dokumenty patří k těm, které podniky nejvíce zatěžují a je nutné je nejdéle uchovávat. U evidenčních listů důchodového pojištění je to dokonce 45 let. Z toho důvodu je digitalizace HR agendy pro firmy s velkým počtem či velkou fluktuací zaměstnanců, naprosto klíčová.“
Digitalizace jako hnací motor firmy
Konference „Digitalizace jako klíč k modernímu HR“ pořádaná Software602 shrnula klíčové výhody zavádění digitalizace ve firmách. Jak včas reagovat na legislativní změny? Kdy a jakým způsobem zavádět digitální procesy? To ukázali na svých řešeních a zkušenostech i zástupci společností Metrostav, Innogy, SCONTO nábytek, Digitální HR, JOBka nebo ManpowerGroup.
Ze závěrů a diskusí vykrystalizovala 4 klíčová doporučení při zavádění digitalizace ve firmách:
Digitalizovaný nepořádek
Před zavedením digitalizace je nezbytné mít pořádek v procesech a datech – pokud máte ve firmě nepořádek, budete ho mít dál. Jen digitalizovaný.
AI – důvěřuj, ale prověřuj
AI je výborný nástroj – např. pro urychlování výběru kandidátů na určitou pozici nebo kompilaci e-mailů uchazečům v úvodních kolech výběrového řízení. Je ale nutné s AI zacházet opatrně – především dbát na legislativní nároky vyplývající z AI Act, GDPR a je rovněž nezbytné dbát na kontrolu aktuálnosti dat, se kterými AI pracuje.
Postupně, hravě, pozitivně
Na zavádění AI jděte postupně a přidávejte postupně i procesy. Klidně při využívání například digitálních podpisů nebo potvrzování výkazů z pracovních cest se hodí uspořádat firemní soutěž, která nejpilnější / nerychlejší členy týmu odmění. Rovněž se nebojte zavádět prvky gamifikace a soutěživosti v digitálních školeních. Ptát se můžete např. na to, kde se nachází v kanceláři hasicí přístroje. A v neposlední řadě si získejte pro zavádění digitalizace ambasadory. Nadšence z řad zaměstnanců či kolegů, kteří pro digitalizaci a její výhody strhnou ostatní a pomohou překlenout období změn, které vždy provází komplikace.
Neslibujte (interně) nesplnitelné
Nikdy negarantujte, že digitalizace povede k rušení pracovních míst. Slibujte si od ní především zefektivnění pracovních procesů. Produktivita práce stoupne vašemu týmu především díky tomu, že zaměstnanci budou vykonávat strategičtější práci a odpadnou jim rutinní úkoly.
* Průzkum „Jak podpořit digitalizaci kancelářských procesů“ pro společnost Software602 realizovala agentura B-inside. Telefonického průzkumu ve dnech 24. 6. – 16. 7. 2024 se účastnilo 253 decision makerů z výrobních firem se 100+ zaměstnanci, obchodní firmy s 50+ zaměstnanci a firmy z oblasti služeb s 50+ zaměstnanci.
Software602, a.s. je česká akciová společnost založena v roce 1991 autory textového editoru Text602. Primárně se zabývá vývojem, prodejem licencí a implementací softwarových produktů a služeb pro digitalizaci procesů s elektronickým podpisem a archivací pro firmy i státní správu. Mezi klienty Software602 mimo jiné patří společnosti Metrostav, McDonald’s, Rohlik.cz i celá řada veřejných institucí. Klíčovými referenčními projekty Software602 určenými pro orgány státní správy jsou především ePortal, Datová schránka a Czech POINT. Více informací je k dispozici na www.602.cz.
Ve světě zločinu nečekejme slitování. Kyberzločin jde tvrdě za svým cílem, kterým je nejčastěji finanční zisk. Podle toho si hackeři ostatně vybírají své oběti, kde je největší pravděpodobnost úspěchu a kde se nachází nejhodnotnější data. Není proto překvapení, že třetím nejčastějším terčem kyberútoků je zdravotnictví.
Kyberbezpečnostní společnost Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP) upozorňuje, že letos čelí každá zdravotnická organizace v průměru 2 018 kyberútokům týdně, což je meziroční nárůst o 32 %. Nemocnice a další zdravotnická zařízení si nemohou dovolit výpadky nebo narušení služeb, protože by to mohlo přímo ohrozit životy pacientů. Citlivé údaje o pacientech jsou navíc při obchodování na darknetu velmi žádaným zbožím a mohou také sloužit jako páka při vydírání firem. Největší hrozbou současnosti, která již ochromila nespočet nemocnic po celém světě, je ransomware. Digitalizace zdravotnictví přináší řadu nesporných výhod, ale zároveň to klade větší nároky na kybernetické zabezpečení. A řada zdravotnických organizací bohužel nemá na zajištění odpovídající kybernetické ochrany dostatečné zdroje.
Světová zdravotnická organizace (WHO) proto vyhlásila na 17. září Světový den bezpečí pacientů, který má upozornit na možná rizika. Bezpečnost pacientů není pouze otázkou fyzické péče, ale zdraví a životy pacientů mohou být v ohrožení i v případě kybernetického útoku. Problém je o to větší, že mnoho kyberzločinců spolupracuje – někteří nabízejí přístup k organizacím, které již dříve napadli, jiní třeba nabízejí pronájem své infrastruktury za poplatek. Darknet je plný inzerátů nabízejících ransomware jako službu (RaaS), takže nemocnice a další zdravotnická zařízení mohou ohrozit i amatérští kyberzločinci, kteří by jinak neměli technické znalosti a zkušenosti pro podobně závažné útoky.
Například hacker s přezdívkou Cicada3301 zveřejnil inzerát na uzavřeném ruskojazyčném undergroundovém fóru, kde informoval o novém týmu nabízejícím ransomware jako službu (RaaS). Za úspěšné útoky požaduje pouze provizi ve výši 20 %. To je ukázka toho, jakým způsobem kyberzločinci rekrutují své partnery a jaké je standardní rozdělení příjmů. Zajímavé je, že některá fóra mají mechanismus rozhodčího řízení a řešení sporů v případech, kdy se obě strany neshodnou na platbě nebo dodaných službách. To je nezbytné, protože všechny komunikující strany jsou zločinci, kteří komunikují v anonymním prostředí.
Příklad inzerátu, který na darknetu hledá potenciální partnery pro ransomwarové útoky
Hacker Cicada3301 zároveň na speciálních vyděračských stránkách zveřejnil informace o několika obětech, mezi kterými byla i italská zdravotnická organizace ASST Rhodense, která musela v důsledku útoku pozastavit některé operace a rezervace operačních termínů. Bohužel to zdaleka není ojedinělý případ.
Příklad ukradených dat ze zdravotnické společnosti ASST Rhodense a jejich zveřejnění na vyděračské stránce, což má zvýšit tlak na zaplacení výkupného
Nemocnice a pacienti se často stávají terčem dobře koordinovaných ransomwarových útoků. Ransomwarové gangy poskytují zájemcům o spolupráci infrastrukturu a nástroje pro šifrování a pro zvýšení tlaku na oběti také možnost zveřejnit ukradená data na speciálních webových stránkách. Kvůli strachu z vysokých pokut za porušení předpisů o ochraně osobních údajů a také z obavy o bezpečnost pacientů nebo narušení provozu nemocnic raději řada obětí zaplatí i vysoké výkupné. Na undergroundových fórech je prodáván i přístup do zdravotnických systémů. Někteří hackeři totiž fungují jako zprostředkovatelé počátečního přístupu, nakupují přístupy do systémů a následně vyhodnocují jejich kvalitu, zneužívají získaná oprávnění, mapují sítě a později je prodávají zájemcům. Například rusky mluvící kyberzločinec, který je na fóru aktivní od ledna 2024, prodává přístupy do zdravotnických společností. Nabízí přístup například do brazilských nemocnic a klinik, které mají údajně příjmy 55 milionů dolarů. Přístup se prodává za 250 dolarů a umožňuje další vlnu útoků.
Celkově je cena kybernetických nástrojů, dat, přístupu a infrastruktury relativně nízká, přesto může úspěšný útok způsobit obrovské škody a ohrozit zdraví pacientů, přičemž výkupné se často pohybuje v milionech a někdy i desítkách milionů dolarů.
Někteří hackeři prodávají ukradená data a přístup k nim tomu, kdo nabídne nejvíc
„Ve většině případů kyberzločinci nediktují svým partnerům, na koho mají útočit. Tabu jsou většinou jen útoky na Společenství nezávislých států (země bývalého Sovětského svazu), ale jinak nebývají žádná další omezení. Můžeme jen spekulovat, že je to kvůli tomu, že hackeři nechtějí útočit na země, ve kterých působí. V počátcích některé RaaS skupiny prohlašovaly, že nebudou napadat subjekty související se zdravotnictvím. Později došlo k úpravě, že by útoky neměly zahrnovat šifrování dat, aby nedošlo k omezení provozu, ale krádeže dat a vydírání jsou v pořádku. V reálu se ale žádná z těchto pravidel stejně nedodržují,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Analýza obětí veřejně vydíraných na stránkách ransomwarových skupin ukázala, že za poslední rok je téměř 10 % obětí ze zdravotnictví.“
Rozdíly mezi jednotlivými skupinami jsou většinou nepatrné. Ale existují výjimky. ALPHV/BlackCat veřejně vybídla své partnery, aby se zaměřily právě na nemocnice a zdravotnictví. Mělo se jednat o odvetu za policejní zásah proti infrastruktuře této skupiny. V důsledku toho dosáhl poměr obětí ze zdravotnictví více než 15 % za posledních 12 měsíců.
Podíl obětí souvisejících se zdravotnictvím za posledních 12 měsících
RansomHub, v červenci a srpnu nejaktivnější ransomwarová skupina, zveřejnila na darknetovém fóru inzerát a slibuje, že 90 % příjmů z výkupného zůstane partnerům a skupině za zprostředkování infrastruktury odvedou jen 10 %, navíc až oběť zaplatí. Partneři získají od skupiny sofistikované nástroje pro správu útoků a spoustu dalších výhod. Inzerát vypadá velmi podobně, jako když nabízí své služby klasické firmy, včetně seznamu výhod oproti ‚konkurenci‘. Z toho opět vyplývá, že kyberzločin je byznys a řada hackerských organizací se svou strukturou neliší od jiných technologických společností.
Ransomwarová skupina RansomHub nabízí svou infrastrukturu dalším kyberzločincům
Význam kybernetické bezpečnosti ve zdravotnictví
„V některých případech dokonce sledujeme, že pokud dojde k jednomu útoku, může relativně brzy následovat další. Kyberzločinci spoléhají, že se nepovede napravit škody spáchané předchozím útokem a v organizaci bude panovat zmatek nebo že dojde k podcenění situace, protože nemocnice nebudou čekat, že by se mohly stát terčem podobného útoku opakovaně,“ dodává Pavel Krejčí. „Zdravotnické organizace zkrátka čelí obrovskému riziku a jako rukojmí jsou často drženi pacienti. Nejen tedy v souvislosti se Světovým dnem bezpečí pacientů bychom si měli připomínat, že prevence je zásadní i při ochraně před počítačovými viry, kybernetickými nákazami, hrozbami a útoky. Zajištění bezpečnosti pacientů v digitálním věku zkrátka vyžaduje nejen technologická řešení, ale i kulturu bezpečnosti a neustálé zvyšování povědomí o hrozbách.“
Bezpečnostní tipy pro zdravotnické organizace:
Pro zajištění kybernetické bezpečnosti ve zdravotnictví je nezbytné přijmout komplexní opatření zahrnující technologická řešení, školení personálu a zlepšení bezpečnostních politik. Mezi klíčové kroky patří:
Pozor na trojany – Ransomwarové útoky většinou nezačínají přímo ransomwarem, ale pro počáteční přístup využívají trojské koně. K infekci trojanem dochází dny nebo týdny před ransomwarovým útokem.
Zbystřete o víkendech a svátcích – Většina ransomwarových útoků probíhá o víkendech a svátcích. Hackeři se snaží zaměřovat na dobu, kdy bude pravděpodobnější, že IT a bezpečnostní týmy nebudou v plné pohotovosti a reakce na hrozbu bude pomalejší.
Používejte anti-ransomware – Ransomwarové útoky jsou sofistikované, ale anti‑ransomwarové řešení napraví případné škody a vrátí vše do normálu během několika málo minut. Ochrana proti ransomwaru hlídá, jestli nedochází k neobvyklým aktivitám, jako je otevírání a šifrování velkého počtu souborů. Pokud anti-ransomware zachytí jakékoli podezřelé chování, může okamžitě reagovat a zabránit masivním škodám.
Zálohujte data – Cílem ransomwaru je donutit oběť zaplatit výkupné, aby získala zpět přístup k zašifrovaným datům. To je však účinné pouze v případě, že cíl skutečně přístup ke svým datům ztratí. Pokud se něco pokazí, vaše data by mělo být možné snadno a rychle obnovit. Je proto nutné důsledně zálohovat, včetně automatického zálohování i na zařízeních zaměstnanců.
Segmentujte a omezte přístup jen na nutné informace – Chcete-li minimalizovat dopad případného úspěšného útoku, pak je důležité zajistit, aby uživatelé měli přístup pouze k informacím a zdrojům, které nutně potřebují pro svou práci. Segmentace sítě minimalizuje riziko, že se hrozba bude nekontrolovatelně šířit napříč celou organizací. Řešit následky útoku na jednom systému může být složité, ale napravovat škody po útoku na celou síť je podstatně náročnější.
Vzdělávání je nezbytnou součástí ochrany – Zaměstnanci by měli umět poznat potenciální hrozby. Mnoho kybernetických útoků totiž začíná cíleným phishingem, který sice neobsahuje malware, ale s pomocí sociálního inženýrství se snaží uživatele nalákat ke kliknutí na škodlivý odkaz nebo k poskytnutí citlivých informací. Vzdělávání uživatelů je proto jednou z nejdůležitějších součástí ochrany.
Používejte silná a nestandardní hesla – Defaultní hesla jsou snadným cílem, takže je důležité používat složité a těžko odhadnutelné kombinace a také vícefaktorové ověřování. Jedná se o další vrstvu ochrany, která výrazně sníží riziko neoprávněného přístupu.
Pravidelně instalujte aktualizace a záplaty – WannaCry v květnu 2017 zasáhl tvrdě organizace po celém světě a během tří dnů infikoval přes 200 000 počítačů. Přitom už měsíc před útokem byla k dispozici záplata pro zneužívanou zranitelnost EternalBlue. Aktualizace a záplaty instalujte okamžitě a automaticky. Záplatujte a aktualizujte staré verze softwaru a systémů. V nemocnicích to ale v mnoha případech z různých důvodů nelze. Proto doporučujeme používat systém prevence narušení (IPS – Intrusion Prevention System) s možností virtuálních oprav, aby se zabránilo pokusům o zneužití slabých míst ve zranitelných systémech nebo aplikacích. Aktualizovaný IPS pomáhá organizacím zůstat v bezpečí.
Právní a regulační rámec – Dodržování národních a mezinárodních standardů a předpisů v oblasti ochrany osobních údajů je základem pro zajištění bezpečnosti pacientů.
Vše zabezpečte a spokojte se jen s tím nejlepším – Nic nepodceňte, počítače, servery, mobilní zařízení, ale i chytré žárovky nebo libovolné jiné IoT či IoMT zařízení mohou být pro hackery vstupním bodem a branou do vaší organizace. Používejte proto vždy to nejlepší bezpečnostní řešení a využijte případně služeb externích týmů specializovaných na odhalování a lov hrozeb.
Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:
Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.
O společnosti Check Point Software Technologies
Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.
Simulovaná vesmírná mise PROMISE, která proběhla ve vědeckém tréninkovém centru Little Moon City Prague (LMCP) na ČVUT v Praze, byla úspěšně zakončena 8. září 2024. Mise se zúčastnil major Aleš Svoboda, záložní astronaut Evropské kosmické agentury (ESA), spolu s konstruktérem Hydronauta Matyášem Šandou a odborníkem na hyperbarickou medicínu Dr. Miroslavem Rozložníkem. Tato událost, pořádaná ve spolupráci s Akademií věd České republiky, přinesla mnoho cenných poznatků a ukázala sílu české vědy, výzkumu, vzdělávání, vývoje a inovací v oblasti kosmického průmyslu.
Trénink a vědecké poznatky
Mise PROMISE byla rozdělena do dvou částí – vědecké a popularizační.
Vědecká část, během které posádka strávila 48 hodin v izolaci v habitatu Hydronaut H03 DeepLab, simulovala let na Měsíc a zahrnovala virtuální výstupy na „měsíční povrch“ pro sběr geologických vzorků. Mise se zaměřila na testování nových technologií, procesů a vědeckých experimentů. „Testování v tréninkových misích je nezbytnou součástí vývoje a je pro nás nejcennějším ‚rodinným stříbrem‘, které nás vždy posune dál“ uvedl Jiří Schneider, jeden z vedoucích projektu.
Popularizační část mise zajišťovalo Vědecké studio LMCP ve spolupráci se společností MediaRealms a firmou Viewsonic, kde byly živě vysílány prezentace vědeckých projektů a firem zapojených do kosmického výzkumu. Mediální podpora byla značná, zejména díky přenosům na sociálních sítích a živému vysílání na České televizi a Prima TV. „Zájem a podpora veřejnosti na sítích byla až dojemná, stejně jako sledovanost našich online streamů,“ shrnula Iva Poláčková Šolcová z Psychologického ústavu Akademie věd ČR, jedna z organizátorek akce.
Přínos pro budoucí mise
Simulovaná mise PROMISE byla zároveň klíčovým krokem v rámci národního projektu „Česká cesta do vesmíru“, na kterém Ministerstvo dopravy České republiky spolupracuje s ESA a dalšími partnery. Tento projekt má za cíl zvýšit český podíl na globálních vesmírných aktivitách a podpořit domácí kosmický průmysl. Zástupci ministerstva, včetně ministra dopravy Martina Kupky, ocenili svojí přítomností přínos mise PROMISE pro český kosmický průmysl i výzkum. Mise PROMISE je důležitým krokem na naší cestě k tomu, aby Česká republika posílila svoji roli v mezinárodním kosmickém programu.
Jiří Schneider také zdůraznil význam této mise pro budoucnost: „Zkušenosti a odbornost posádky byly klíčovým faktorem úspěchu mise. Tým tvořil jeden astronaut, konstruktér a vědec, přičemž každý člen přinesl bohaté zkušenosti z mezinárodních expedic a práce v extrémních podmínkách. Major Aleš Svoboda, Matyáš Šanda a Dr. Miroslav Rozložník se ukázali jako jedineční profesionálové, kteří nastavili vysokou laťku pro budoucí týmy. Videa z tohoto projektu budeme postupně uvolňovat, data zpracovávat a vyhodnocovat, aby jednotlivé týmy mohly získat cennou zpětnou vazbu z našich poznatků,“ doplnil Jiří Schneider. Projekt Little Moon City Prague díky této misi získal mnoho nových kontaktů a nápadů, které pomohou dál rozvíjet jeho ambiciózní cíle. Vědecké projekty a zpětná vazba z mise budou také zveřejňovány na platformách LMCP.
Odezva médií a veřejnosti
Celá akce se těšila mimořádné pozornosti médií. Díky úspěchu mise PROMISE plánuje LMCP a jeho partneři další podobné mise, které posunou český vesmírný výzkum o krok dál a budou pokračovat v rozvoji výzkumných a vzdělávacích projektů v oblasti kosmonautiky.
Partneři mise PROMISE:
Mise PROMISE byla realizována díky úzké spolupráci s klíčovými partnery z akademické, veřejné i soukromé sféry, kteří poskytli odbornou podporu, technologické inovace a nezbytné zázemí pro její úspěch. Hlavním partnerem a zadavatelem byla Akademie věd ČR. Dalšími partnery byli Ministerstvo dopravy ČR, ČVUT Fakulta strojní, Pražský inovační institut, Planetum, ESA Esero, Nadační fond IOCB Tech, Strategie AV 21 Vesmír pro lidstvo, Psychologický ústav AV ČR, Advacam s.r.o., Spacemanic s.r.o., ViewSonic ČR, ITS akciová společnost, MediaRealms s.r.o., Czech Space Alliance a další. Jejich podpora a účast umožnily úspěšné uskutečnění mise a přispěly k dalšímu rozvoji českých aktivit v oblasti kosmického výzkumu. Děkujeme všem partnerům za jejich neocenitelný přínos k úspěchu této mise.
Akce Mise PROMISE je spolufinancována z projektu Prague Smart Akcelerátor+, registrační číslo CZ.02.01.02/00/22_009/0008344, spolufinancovaného z prostředků Evropské unie v rámci OP JAK.
O Little Moon City Prague (LMCP):
LMCP je komplexní tréninkové centrum v Technické ulici na ČVUT v Praze Dejvicích, které vzniklo v roce 2023 přemístěním habitatu Hydronaut H03 DeepLab z jeho původní lokace pod hladinou zatopeného lomu do současného umístění v suchém doku v kampusu ČVUT. LMCP poskytuje prostředí pro simulovaný výzkum v extrémních podmínkách a je pravidelně využíváno pro vědecké mise a tréninky astronautů.
Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
Zákazníci, kteří si do aplikace přidají platební kartu, ocení jednoduchost a rychlost při nákupech u klasických i samoobslužných pokladen. Přidání karty do aplikace je jednoduché. V aplikaci stačí přidat platební metodu a zadat údaje o kartě. Pro platby mohou zákazníci využít karty Mastercard a VISA. Všechny údaje jsou bezpečně uloženy a společnost k nim nemá přístup, podobně jako u běžných e-shopů.
Před samotným placením stačí jednoduše kliknout na svou věrnostní kartu a provést platbu přes Lidl Pay/Kaufland Pay. U pokladny následně naskenujete svou věrnostní kartu a mobil můžete schovat. Už není třeba přikládat kartu k terminálu. Vaše slevy se automaticky uplatní a nákup se ihned zaplatí.
„V Lidlu neustále pracujeme na tom, aby byly nákupní procesy co nejjednodušší a přizpůsobené potřebám zákazníka. Tento systém byl navržen s důrazem na jednoduchost, bezpečnost a rychlost platebních transakcí, a jeho cílem je zefektivnit způsob, jakým naši zákazníci mohou za naše produkty platit. Zavedením tohoto systému posilujeme naši pozici na trhu a přinášíme další inovace pro komfort a bezpečnost našich uživatelů,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.
„Kaufland mobilní aplikaci neustále rozšiřujeme o nové služby tak, aby nákup pro naše zákazníky byl co nejjednodušší a nejpohodlnější. Naši zákazníci mohou využívat v aplikaci službu mobilní platby Kaufland Pay, ale i vlastní skenování nákupu K-Scan. Vše pro svůj nákup od odbavení po zaplacení tak mohou zákazníci pohodlně zařídit v rámci naší mobilní aplikace“, doplňuje tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl.
Bezpečnost a ochrana zákaznických údajů jsou pro Lidl i Kaufland naprostou prioritou. Platby jsou chráněny pomocí bezpečnostních ověřovacích metod, které zajišťují, že veškeré transakce probíhají spolehlivě a bezpečně. Tímto způsobem mohou zákazníci provádět nákupy s klidem a vědomím, že jejich osobní i platební údaje jsou chráněny. Díky pokročilým bezpečnostním prvkům, jako jsou PIN, touch-ID, nebo face-ID nemůže dojít k náhodné úhradě. Dynamický QR kód se pravidelně obměňuje a jeho platnost je omezena, aby se předešlo případnému zneužití, například při použití screenshotů.
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 319 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 144 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává přibližně 27 000 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 450 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí. Více informací najdete na prodejny.kaufland.cz.
Řidičky a řidiči budou moci platit na čerpacích stanicích rychleji a pohodlněji přímo ze sedadla svého vozu. Platební a technologická společnost Mastercard spolu s automobilkou Škoda Auto zavádí do Česka službu Pay to Fuel, která umožňuje platit za natankované palivo debetními a kreditními kartami uloženými přímo v infotainmentu auta. Novinka zatím funguje na všech čerpacích stanicích OMV a uživatelé budou moci získat za její využití od společnost Mastercard vstupní bonus.
„Češi si už dávno zvykli platit kartou uloženou v mobilním telefonu nebo chytrých hodinkách. Technologii tokenizace platebních karet ale spolu s našimi partnery posouváme stále dál a bezpečné uložení karty přímo v autě je dalším krokem. Cílem této inovace je zrychlit a zjednodušit odbavení na čerpacích stanicích, a to při zachování maximální bezpečnosti transakce. V Česku jde o první podobnou spolupráci, službu Pay to Fuel ale už nabízíme v několika evropských zemích s plánem ji dále rozšiřovat,“ uvádí generální ředitelkaspolečnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Jana Lvová.
Služba Pay to Fuel zatím funguje na všech čerpacích stanicích OMV. Řidič prostřednictvím infotainmentu zvolí čerpací stanici, kde se nachází, a natankuje. Po dokončení potvrdí objem paliva a platbu provede systém sám přes uloženou debetní nebo kreditní kartu. Potvrzení transakce se zobrazí na displeji. Majitelé platebních karet Mastercard navíc získají aktivační bonus – okamžitou slevu 250 korun na první dvě tankování. Akce platí od 1. 10. 2024.
Služba Pay to Fuel už funguje například v Belgii, Dánsku, Lucembursku, Německu, Rakousku nebo Švýcarsku. Vůz Škoda musí mít aktuální infotainment Amundsen nebo Columbus, který je dodáván s dotykovou obrazovkou o velikosti 9,2 palce nebo větší. Služba vyžaduje aktivní účet Škoda Connect s aktivovanou funkcí Vzdálený přístup prostřednictvím aplikace MyŠkoda v chytrém telefonu. Vedle Mastercard jsou dalšími partnery služby firma Parkopedia a fintech společnost s názvem ryd.
O společnosti Mastercard (NYSE: MA)
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com
V úterý10. září 2024 se v Šen-čenu konal slavnostní galavečer značky Huawei ULTIMATE DESIGN, během kterého představili unikátní model Mate XT. Ten představuje významný průlom v technologii skládacích chytrých telefonů. Jde totiž o první „tri-fold“ telefon na světě, což z něj aktuálně dělá lídra na poli skládacích zařízení. Prostřednictvím tohoto modelu navíc společnost Huawei vyjadřuje své odhodlání neustále dosahovat nových úrovní v oblasti technologických inovací.
Novinku na slavnostním galavečeru představil Richard Yu, výkonný ředitel, předseda představenstva Consumer Business Group a předseda představenstva Intelligent Automotive Solution BU společnosti Huawei. „Nikdy jsme nepřestali inovovat a vždycky jsme věřili, že to dokážeme. Díky našemu přesvědčení a nasazení se nám podařilo vyvinout první trojitý skládací telefon na světě, Huawei Mate XT ULTIMATE DESIGN.“
Špičkové technologie: Průkopníci inovací a výzkumu
Společnost Huawei vždy usiluje o technologické inovace a díky neustálým investicím a výzkumu přináší svým spotřebitelům nejmodernější technologie a produkty. Ani u modelu Huawei Mate XT ULTIMATE DESIGN tomu není jinak. Ten se vyznačuje svým pokročilým systémem přesných pantů, který zahrnuje dvě dráhy pracující v tandemu, aby podporovaly sklápění dovnitř i ven. Tyto ultralehké, zefektivněné panty jsou kalibrovány s optimální přesností, aby zajistily plynulé skládání. Obrazovka je vyrobena z pružných materiálů, které se plynule ohýbají v obou směrech a jsou schopny odolat stlačení při skládání dovnitř i tahu při skládání ven.
Moderní design: atraktivní vzhled
Společnost Huawei je dlouhodobě lídrem v oblasti produktového designu a neustále usiluje o poskytování jedinečných vizuálních zážitků pro své spotřebitele. Nová skládačka Huawei Mate XT má design hvězdného diamantu a na sobě 80 vrstev jemné oceli, které zajišťují odolnost těla telefonu. Zabalen je do materiálu z pravé hladké kůže, která je na dotek velmi příjemná.
Komplexní zážitek: všechen výkon v jednom produktu
HUAWEI Mate XT redefinuje možnosti chytrého telefonu tím, že podporuje plynulé přepínání mezi režimy jedné, dvou a tří obrazovek. V režimu trojité obrazovky poskytuje telefon uživateli snadnější a pohodlnější procházení informací. Po překlopení do režimu dvou obrazovek je telefon ideální pro čtení článků nebo kontrolu e-mailů. Je samozřejmě možné ho libovolně sklopit i do režimu jedné obrazovky, což je ideální při činnostech, jakými jsou volání nebo fotografování. Displej disponuje ultra vysokým rozlišením 3K a integruje v sobě výpočetní kvalitu obrazu s umělou inteligencí.
Společnost Huawei je špička na trhu v oblasti inovací mobilní fotografie. HUAWEI Mate XT v sobě skrývá výkonné obrazové funkce HUAWEI XMAGE. Na zadní straně se nachází trojitý fotoaparát, který se skládá z 50megapixelového hlavního fotoaparátu, 12megapixelového ultrawide fotoaparátu a 12megapixelového periskopového fotoaparátu. Selfie kamera na přední straně má 8 megapixelů a nachází se na nejlevějším displeji, když je zařízení zcela rozložené. Fotoaparát je vybaven nastavitelnou fyzickou clonou s 10 velikostmi, díky čemuž se přizpůsobuje různým fotografickým scénářům. Od vzdálených hor až po drobný hmyz nebo květiny, uživatelé mohou zachytit každý detail s dokonalou ostrostí. K dispozici je také funkce Speed Snapshot, která zachytí objekt fotografování v rychlém pohybu a tento okamžik zvládne uchovat v jasné a ostré kvalitě.
HUAWEI Mate XT posouvá hranice možností skládacího telefonu, jako první trojitý skládací telefon vůbec. Díky němu je práce a volný čas na cestách dostupnější a poutavější a představuje tak nové paradigma pro mobilní zařízení. Společnost Huawei nezpomaluje tempo a stále přichází s inovacemi a spotřebitelům poskytuje nejmodernější technologie, atraktivní design a jedinečné uživatelské zážitky.
Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.
TCL mění koncept domácí zábavy a na veletrhu IFA 2024 uvádí svou vůbec první televizi NXTFRAME. A není to pouhá televize – je to budoucnost digitálního umění a domácí zábavy. Umění, design a špičkové technologie se spojují do jediného elegantního spotřebiče. Televize NXTFRAME není jen něco, co sledujete; je to něco, s čím žijete. Její přítomnost vám umožňuje vytvářet vlastní atmosféru a dokonale se prolíná s vaším domácím interiérem, jako mistrovské dílo, které odráží váš vkus a styl.
Verze NXTFRAME Pro nabízí zvuk od Bang & Olufsen – jde o první produkt v rámci partnerství mezi TCL a Bang & Olufsen. Zvuková technologie Bang & Olufsen zaručuje zvuk soundbaru a subwooferu vyladěný a testovaný inženýry této světově proslulé, ikonické značky.
Televize TCL NXTFRAME budou na evropském trhu k dispozici ještě v roce 2024 ve velikostech 55, 65 a 75 palců.
Ozdobte svůj domov živým uměním
Představte si, že vstoupíte do obývacího pokoje a pocítíte klid a inspiraci, jako byste se ocitli ve vaší vlastní galerii.
Televize TCL NXTFRAME je více než obrazovka – je to příležitost, jak projevit svou kreativitu. Díky vyměnitelným magnetickým rámečkům v různých elegantních barvách můžete snadno sladit svou televizi s estetikou místnosti. Magnetické rámečky můžete jednoduše nacvaknout a snadno tak změnit styl, aby váš prostor vždy odrážel váš vkus.
NXTFRAME využívá matný antireflexní displej TCL a nabízí několik různých textur matu, takže jej můžete přizpůsobit tak, aby vypadal přesně podle vašich představ.
Výběr umění nikdy nebyl jednodušší. TCL NXTFRAME TV obsahuje knihovnu vybraného umění, navíc máte přístup k širší nabídce kolekcí online. Můžete také rozšiřovat svou vlastní sbírku nahráváním vlastním obrázků z mobilních zařízení pomocí aplikace TCL Home nebo přes USB. Díky partnerství s londýnskou Národní galerií promění Art Library váš obývací pokoj v osobní ateliér s měnícím se uměním, ať už to budou malby, fotografie, kresby nebo street art.
Pohlcující zvuk umocněný designem
Televize TCL NXTFRAME Pro je celý systém, který zahrnuje bezdrátový 3.1.2 soundbar a bezdrátový subwoofer, navržené v rámci spolupráce akustických týmů TCL a Bang & Olufsen. Tento jedinečný systém vytváří pohlcující audio-vizuální zážitek.
Týmy Bang & Olufsen úzce spolupracovaly se zvukovými návrháři TCL po celou dobu vývoje, aby zajistily, že každý tón bude co nejčistší, přesně tak, jak ho původně umělec zamýšlel. Ať už jde o filmy, hraní her nebo hudbu, očekávejte pohlcující zážitek, při kterém nepřijdete o jediné slovo dialogu, ráz akce nebo detail relaxační zvukové scény.
Aby zajistili opravdu nádherný zvuk, audio testovali, doladili a schválili přesně ti stejní zvukaři, které proslavila tvorba světově proslulých produktů Bang & Olufsen. Tento audio systém zahrnuje také režim pro vylepšení dialogů a technologii BeoSonic, která umožňuje uživatelům měnit zvukové profily podle typu obsahu.
Toto partnerství představuje první krok v dlouhodobé spolupráci zaměřené na transformaci zvukových zážitků napříč portfoliem TCL.
Flexibilní nastavení, dokonalé umístění
TCL NXTFRAME TV nainstalujete jako běžnou televizi, jenom nebudete potřebovat dokoupit vlastní držák. V krabici totiž najdete elegantní držák, který umožňuje připevnit televizi ke zdi tak natěsno, jako by byla obraz.
TCL NXTFRAME je totiž s tloušťkou pouhých 27,9 mm nejtenčí ve své třídě, kdy vše nabízí integrované. Všechny porty jsou umístěny přímo v těle TV a uspořádány tak, aby zajistily elegantní a čistý design.
K dispozici máte také pohyblivý stojan TCL Movable Floor Stand, určený výhradně pro sérii NXTFRAME. Elegantní design ve stylu stojanu na malířské plátno můžete osadit odnímatelnými kolečky, což umožňuje snadné přemístění televize v domácnosti. Tento stojan je vybaven praktickou úložnou přihrádkou, úchytkami kabelů a zadním dekoračním krytem, aby byla televize estetická i zezadu.
Elegantní design ale také vysoký výkon
Televize TCL NXTFRAME vyvažuje své zaměření na estetiku pořádným výkonem. Ať už jste hráč, fanoušek sportu nebo příznivec akčních trháků, 120 a 144 Hz VRR panel s MEMC technologiemi pro zlepšení pohybu dává prvotřídní ostrost a čistotu obrazu.
240 Hz Game Accelerator v kombinaci s AMD FreeSync Premium pak vytvářejí bleskurychlý a responzivní herní zážitek, vhodný i pro seriózní hráče, kteří chtějí kralovat soutěžnímu hraní.
TCL NXTFRAME v Pro variantě přichází s 3.2.1 bezdrátovým soundbarem a subwooferem, které dokážou vyprodukovat až 230 W zvukového výkonu.
TCL NXTFRAME A300W přichází bez soundbaru i bez subwooferu a je kompatibilní s Dolby Atmos 2.0 a DTS.
O společnosti TCL
Společnost TCL Electronics se specializuje na výzkum, vývoj a výrobu spotřební elektroniky, včetně televizorů, mobilních telefonů, audio zařízení, chytrých domácích produktů a spotřebičů. Díky kombinaci promyšleného designu a inovativních technologií, které inspirují ke skvělým výsledkům, přináší naše řada produktů funkce, které musíte mít, a smysluplné zážitky. Jako jedna z největších světových značek spotřební elektroniky, náš vertikálně integrovaný dodavatelský řetězec a nejmodernější továrna na výrobu zobrazovacích panelů pomáhají společnosti TCL poskytovat inovace pro všechny. Další informace naleznete na adrese: https://www.tcl.com/eu/.
TCL je registrovaná ochranná známka společnosti TCL Corporation. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků.
O společnosti Bang & Olufsen
Bang & Olufsen je luxusní audio značka, která byla založena v roce 1925 ve Strueru v Dánsku Peterem Bangem a Svendem Olufsenem. Jejich oddanost a vize zůstávají základem společnosti dodnes. Téměř století už Bang & Olufsen posouvá hranice audio technologií, a i dnes se řadí mezi přední inovátory v oblasti akustiky.
Každý výrobek Bang & Olufsen je charakteristický unikátní kombinací krásného zvuku, nadčasového designu a bezkonkurenčního řemeslného zpracování. Inovativní a progresivní produkty společnosti jsou prodávány po celém světě v prodejnách Bang & Olufsen, na bang-olufsen.com a u vybraných prodejců. Společnost zaměstnává přibližně 1100 lidí a působí ve více než 70 zemích. Akcie Bang & Olufsen jsou kótovány na burze NASDAQ Copenhagen A/S.
Axis Communications uvádí novou verzi bezplatného softwaru AXIS Optimizer 5.3 pro jednu ze světově nejrozšířenějších VMS platforem Milestone XProtect. Nově umožňuje vytvořit dashboard, který vizualizuje metadata ze zařízení Axis v podobě přehledných a využitelných grafů, nový ovládací panel zase umožňuje všechna metadata jednoduše spravovat a forenzně v nich vyhledávat.
Nová funkcionalita v rámci AXIS Optimizer promění získaná data v přehledné grafy, které reprezentují statistiky, trendy a anomálie. Je dostupný v aplikaci Smart Client a operátorům nebo správcům systému poskytuje cenné informace na základě metadat, která pocházejí například z OS Axis, z podporovaných analytických aplikací nebo z nativních událostí a alarmů Milestone XProtect. Operátoři tak získají vizualizovaný agregovaný přehled ze zařízení ve své Smart Client aplikaci, což usnadní analýzu dat, analýzu poplachů nebo spouštěných událostí.
Dashboard AXIS Optimizer promění data získaná ze zařízení Axis v přehledné grafy.Operátoři dostanou vizualizovaný přehled statistik, anomálií a trendů, což usnadní analýzu dat, poplachů nebo událostí.
Výsledkem pak jsou data, která pomůžou zlepšit procesy nebo zefektivní provoz objektu nebo prodejny například v těchto oblastech:
detekce počtu lidí a vozidel ve snímané scéně za hodinu, den, týden apod.,
sledování alarmů a událostí aktivovaných během určitého časového období,
získávání přehledů z různých zdrojů dat, například z OS AXIS (třídy objektů, atributy, směr jízdy apod.), z podporovaných analytických aplikací a nativních alarmů VMS.
Správci získají celosystémový přehled o stavu všech svých zařízení v režimu online a offline, jakož i přehled o všech aktivních systémových alarmech a událostech. Pomáhá to vylepšit monitorování stavu systému a povědomí o chování v monitorovaných oblastech.
Ovládací panel pro metadata a vyhledávání
AXIS Optimizer ve verzi 5.3 obsahuje ovládací panel pro metadata a vyhledávání. Je plně přizpůsobitelný a poskytuje kontrolu nad daty o událostech, analytickými daty a funkcemi, konsolidovanými metadaty, jakož i filtry forenzního vyhledávání pro každé zařízení v systému. Umožňuje zapnout nebo vypnout nastavení u všech metadat a forenzních vyhledávání. Zobrazuje také všechny funkce videoanalýzy, které momentálně každé zařízení podporuje, například typ objektu (lidé, auta) a atributy objektu (barva, rychlost nebo SPZ*). Kromě toho je možné, aby přidělená administrátorská práva ovlivňovala to, které filtry forenzního vyhledávání budou dostupné jen pro určité operátory.
Ve forenzním vyhledávání přibyly rychlost a evidenční číslo vozidel
Nejnovější verze AXIS Optimizer umožňuje snadno vyhledávat přestupky jako překročení rychlosti vozidlem zjištěnou v zorném poli kamery, a to bez potřeby nákladných analytických serverů. Uživatelé můžou při vyhledávání forenzních důkazů filtrovat hledání podle různých parametrů a následně rychle exportovat nebo sdílet videodůkazy. Například je možné vyhledávat maximální nebo minimální rychlost stejně jako evidenční číslo vozidla v průběhu jakéhokoli zadaného časového intervalu*.
Hovory přes interkom bez ozvěny
Nejnovější verze nabízí také vylepšenou funkci interkomu s funkcí push-to-talk, která eliminuje ozvěnu během hovorů přes interkom. Operátoři jednoduše podrží tlačítko hovoru, když komunikují přes interkom ve vyskakovacím okně aplikace Milestone XProtect Smart Client.
Mezi klíčové funkce nové verze patří:
dashboard vizualizace a přehledů získaných dat,
přizpůsobitelná metadata a ovládací panel vyhledávání,
snadné vyhledání rychle jedoucích vozidel,
funkce interkomu s prevencí ozvěny push-to-talk.
AXIS Optimizer, který optimalizuje výkon zařízení Axis v Milestonu, je k dispozici zdarma jako jednorázová instalace.
* Metadata o rychlosti a evidenčním čísle vozidla jsou podporována pouze pro kameru kombinující radar a video AXIS Q1686-DLE. Po zapnutí měření rychlosti a rozpoznávání SPZ v ovládacím panelu použijte forenzní vyhledávání objektů AXIS Optimizer s pomocí funkce „Centralizované vyhledávání“ v aplikaci XProtect Smart Client pro filtrování na základě těchto parametrů.
O společnosti Axis Communications
Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.
Mezinárodní logistický provider Dachser získal po intenzivní přípravě certifikaci TISAX® Level 2. Tento mezinárodně uznávaný standard pro bezpečnost informací a ochranu dat v automobilovém průmyslu nabývá stále většího významu při ochraně dodavatelských řetězců automobilového průmyslu před kybernetickými útoky. TISAX je zkratka pro Trusted Information Security Assessment Exchange (Standard pro posuzování zabezpečení výměny důvěrných informací).
Společnost Dachser je již více než deset let držitelem certifikátu ISO 27001 a opakovaně prokázala shodu s § 8a německého zákona o Spolkovém úřadu pro bezpečnost informační techniky (BSIG) týkajícím se kritické infrastruktury, jak je definována v nařízení BSI-KritisV. „Úspěšné hodnocení TISAX je dalším potvrzením toho, že společnost Dachser poskytuje vysokou úroveň zabezpečení informací,“ vysvětluje Stefan Hohm, Chief Development Officer skupiny Dachser, který je přímo zodpovědný za bezpečnost IT, a dodává, „naši zákazníci mají náročné požadavky na bezpečnost, spolehlivost a kvalitu. Bezpečnost informací je proto nezbytnou součástí námi poskytovaných služeb.“
Hodnocení zahrnovalo certifikaci korporátního IT oddělení společnosti Dachser, které z centrály v německém Kemptenu spravuje IT služby pro všechny pobočky a organizace v jednotlivých zemích po celém světě. Pozornost byla zaměřena na bezpečnost firemních datových center, která jsou ústředním bodem IT skupiny Dachser. Posouzení proběhlo bez jakýchkoli stížností či námitek ze strany příslušného auditora.
Christian von Rützen, Department Head IT Security skupiny Dachser, k tomu říká: „Společnost Dachser považuje zabezpečení zákaznických dat za klíčový znak kvality, proto je pro nás jednou z hlavních priorit. Abychom zajistili splnění náročných kritérií potřebných k získání certifikace TISAX, úzce jsme spolupracovali s našimi zákazníky z automobilového průmyslu.“
Průmyslové řešení pro automobilový průmysl
Pomocí oborového řešení DACHSER Automotive Logistics nabízí tento logistický poskytovatel dodavatelům do automobilového průmyslu (úrovně 1 až 3) vlastní konsolidační řešení pro odběratele, které zjednodušuje a optimalizuje globální řízení dodavatelského řetězce. Zásilky automobilových dílů od různých dodavatelů v rámci Evropy jsou přepravovány do centrálního sběrného místa, kde jsou zkonsolidovány a naloženy do přepravních kontejnerů a poté doručeny do výrobních závodů v zámoří. Společnost Dachser řídí celý proces prostřednictvím své koordinační věže pro automobilový průmysl v Hamburku. Výsledkem je transparentní, integrované řešení, které snižuje složitost dodavatelských řetězců v automobilovém průmyslu.
„Úspěšné hodnocení TISAX je důkazem, že výměna informací mezi zákazníky a IT systémy společnosti Dachser splňuje přísné bezpečnostní požadavky automobilového průmyslu,“ říká Stefan Dahnken, Department Head řešení DACHSER Automotive Logistics, a uzavírá, „je to důležitý krok v další digitalizaci toku informací v dodavatelských řetězcích našich zákazníků.“
Základní informace o společnosti Dachser Czech Republic a. s.
Dachser působí na trhu logistiky a zasilatelství již od roku 1992, kdy byla založena společnost E.S.T. a.s. poskytující služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové spedice, skladování a celních služeb. Mezinárodní poskytovatel logistických služeb Dachser uzavřel s E.S.T. v roce 2006 smlouvu o joint venture, proces integrace byl završen rozhodnutím o přejmenování společnosti na Dachser Czech Republic a.s. s účinností od 1. 1. 2010. Společnost je dnes specialistou na mezinárodní sběrnou službu a charterové přepravy, poskytuje kontraktní logistiku a prostřednictvím své divize Dachser Air & Sea Logistics zabezpečuje i letecké a námořní přepravy a celní služby do celého světa. Dachser Czech Republic ve svých šesti pobočkách (v Kladně, Ostravě, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové a v Praze) a čtyřech provozovnách (Břeclav, Letohrad, Frenštát pod Radhoštěm a Týniště nad Orlicí) v současné době zaměstnává více než 550 lidí. Společnost disponuje více než 80 tisíci paletovými místy pro skladování po celé České republice.
Základní informace o skupině Dachser
Rodinná společnost Dachser se sídlem v německém Kemptenu je předním poskytovatelem logistických služeb v Evropě. Dachser poskytuje komplexní přepravní logistiku, skladování
a individuální zákaznické služby ve třech obchodních divizích: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics a Dachser Air & Sea Logistics. Nabídku doplňují další služby jako kontraktní logistika, konzultace a poradenství a specifická řešení přizpůsobená na míru jednotlivým odvětvím. Díky komplexní dopravní síti jak v Evropě, tak i v zámoří a informačním technologiím, které jsou plně integrovány do všech systémů, poskytuje Dachser inteligentní logistická řešení po celém světě. V současnosti zaměstnává přibližně 34 000 lidí ve 382 pobočkách a má vlastní zastoupení ve 43 zemích světa. Za rok 2023 zrealizoval přepravu 77,4 milionů zásilek o celkové tonáži 40 milionů tun. Celkový konsolidovaný čistý obrat koncernu Dachser v roce 2023 činil přibližně 7,1 miliard euro. Pro více informací navštivte www.dachser.cz