Výpadky ve výrobě stojí firmy 1,5 bilionu dolarů ročně. Automatizaci průmyslu brzdí důvěra v přežité technologie i chybějící know-how

Výpadky v provozech stojí světové výrobce celkem 1,5 bilionu dolarů ročně. Oproti roku 2020 stojí firmy každá hodina neplánovaného prostoje dvojnásobek. Přestože množství jednotlivých incidentů klesá, trvají déle a náklady i ztráty rostou. Ignorovat i drobné nedostatky ve výrobních procesech se tedy dramaticky nevyplatí. Lepší automatizaci ovšem brání nejen vysoké náklady, ale také nedostatek expertů.

„Věcí, které se mohou pokazit a zpomalit nebo zastavit celou výrobu, je spousta. Automatická výroba je řízená počítači, takže tu mluvíme například o chybách, jako jsou selhání komunikace mezi řídícími jednotkami, výpadky po aktualizacích serverů, ztráty dat nebo chybné hodnoty z různých čidel. I drobná odchylka na začátku výrobního procesu může vést ke kritickým problémům v pozdějších fázích. Chyby ale dělají i lidé, když třeba omylem smažou důležitá nastavení. To je těžko předvídatelné a k řešení takových chyb potřebujete expertní znalosti,“ vysvětluje Antonín Boháč, head of automation consulting v AIKIT digital.

V segmentu rychloobrátkového spotřebního zboží stojí firmu hodinový výpadek výroby asi 39 000 dolarů, tedy více než 900 tisíc korun. V automobilovém průmyslu, na který se česká společnost AIKIT digital mimo jiné specializuje, přijde hodinová odstávka linky na více než dva miliony dolarů (téměř 47 milionů korun), uvedla loni například společnost Siemens. A vypočítala také, že za rok 2023 přišly firmy z Fortune Global 500 na pauzách ve výrobě dohromady o bezmála 1,5 bilionu dolarů, přibližně 11 % svých ročních příjmů.

Problém pro firmy představuje ovšem nejen odstraňování chyb, nýbrž i automatizace jako taková. Podle průzkumu McKinsey z roku 2022 firmy očekávají, že do automatizace výroby investují během následujících pěti let až čtvrtinu svého kapitálu. Slibují si od ní zlepšení kvality výroby, její efektivity i rychlosti. Zároveň se ale tohoto úkolu obávají. Největší obavy panují z nákladů a také z nedostatku vlastní expertizy.

Podle McKinsey řada současných firem používá „mišmaš“ starších technologií a očekává, že když budou chtít zavést jednotné řešení automatizace, způsobí jim to problémy. 42 % respondentů z potravinářského, spotřebního, zdravotnického, farmaceutického, biovědního, logistického a automobilového průmyslu uvedlo, že mají problém najít dodavatele, kteří by poskytovali hotové řešení na celkovou automatizaci. Situaci proto řeší navazováním partnerství s odborníky na optimalizaci starších systémů, startupy specializovanými na robotiku a inovátory, kteří umějí i do stávajících provozů integrovat nejnovější technologie.

„Je to logický přístup. Kdyby na automatizaci výroby existovalo jednotné řešení, už by ho dávno každý používal. Jenže firmy potřebují řešení individuální. Pro mnoho společností je tak nejschůdnější, když optimalizují současné provozy. Praxe navíc ukazuje, že optimalizace často nevyžaduje odstávky produkce. Obavy z prodražení v tomto směru tak nejsou vždy namístě,“ doplňuje Boháč.

Vyřeší chyby z budoucnosti

Vyhnout se odstávkám výroby pomáhá i prediktivní údržba. Jde o systémy, které umějí aktivně kontrolovat výrobu a pomocí AI předpovídat, kde hrozí největší problémy. Firmy tak mohou poruchy řešit ještě dříve, než se projeví a budou mít vliv na výrobu. „Nástroje pro monitorování stavu zařízení a jejich následnou prediktivní údržbu budou hrát čím dál větší roli, zejména když náklady na neplánované výpadky tak drasticky narůstají. I v jejich případě ale potřebují firmy experty, kteří umějí dostupná řešení aplikovat na jejich infrastrukturu nebo vytvořit nástroje na míru,“ shrnuje Boháč.

Mezi největší problémy současných firem podle něj patří i pomalá implementace nových technologií, které pomáhají předejít výpadkům ve výrobě. „Díky technologii prediktivní údržby víte, že se zařízení rozbije, s předstihem dní až týdnů. Kvůli nízkým budgetům na inovace má management tendenci zůstávat u zastaralé reaktivní údržby,” popisuje Antonín Boháč. Firmy, které v této fázi nezaspí, budou mít oproti konkurenci výhodu ve snižování nákladů za jinak drahé prostoje výroby.

Pozitivní zpráva je, že v loňském roce výrobci zaznamenali v průměru o 23 % méně neplánovaných výpadků výroby než o dva roky dříve (pokles z 26 incidentů na 20, uvedl Siemens). Je to mimo jiné právě díky nástrojům prediktivní údržby.

O AIKIT

AIKIT je česká vývojářská společnost působící v České republice, Portugalsku a USA. Zaměřuje se na průmyslovou automatizaci, AI a robotizaci, tedy oblasti s vysokými nároky na dodávané know-how a kvalitu (při dodržení SLA nad 99,95 % pro zajištění podpory výrobních informačních systémů MES). Rovněž se zabývá vývojem aplikací, webů, výrobních systémů a PLC a robotikou, v neposlední řadě se soustředí na web3 a blockchain. Mezi její klienty patří ŠKODA Auto, Siemens, E.ON, GEN Digital, Česká spořitelna nebo Komerční banka a je strategickým partnerem Škoda Auto Vysoké školy.

Sony sluchátka řady 1000X jsou nově k dostání ve fialovorůžové barvě

Společnost Sony představila novou barevnou variantu svých oceňovaných sluchátek s funkcí potlačením okolního hluku řady 1000X. Náhlavní sluchátka WH-1000XM5 a skutečně bezdrátová sluchátka WF-1000XM5 jsou nově k dostání ve fialovorůžové barvě. Objevte s touto barvou nové způsoby, jak podtrhnout svůj styl díky růžovému odstínu a elegantním akcentům, které ze sluchátek dělají skvělý hudebně-módní doplněk!

Náhlavní sluchátka WH-1000XM5 i špuntová sluchátka WF-1000XM5 se vyznačují špičkovým potlačením okolního hluku a vysokou kvalitou zvuku, která byla dovedena k dokonalosti. Sluchátka WF-1000XM5 se v současné době dodávají v černé a platinově stříbrné barvě, zatímco sluchátka WH-1000XM5 jsou k dostání v černé, platinově stříbrné a půlnočně modré barvě.

Nová fialovorůžová barva je jemná a sofistikovaná, s pudrově matnou texturou, která podtrhne váš styl.

Další informace naleznete na adrese:

https://www.sony.cz/electronics/sluchatka-s-paskem/wh-1000xm5

https://www.sony.cz/headphones/products/wf-1000xm5

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

 

Glorious představuje největší portfolio klávesnic v historii

Glorious GMMK 3 — 1 miliarda klávesnic v jedné — Dny generických černých obdélníků jsou pryč. Klávesnice GMMK 3, navržená pro hráče, poskytuje uživatelům bezkonkurenční úroveň kontroly nad jejich klávesnicemi, od estetiky, přes zážitek z psaní, až po výkon.

Společnost Glorious Gaming, světový lídr v oblasti herního hardwaru pro PC, dnes představuje největší portfolio klávesnic, které bylo kdy současně uvedeno na trh — GMMK 3 s více než 1 miliardou různých hardwarových konfigurací.

Společnost Glorious věří, že hráči jsou hrdiny svých vlastních příběhů a měli by mít větší kontrolu nad svými periferiemi. Namísto diktování toho, co by měli hráči mít k dispozici, GMMK 3 dává uživatelům možnost přizpůsobit každý aspekt jejich klávesnice, od estetiky, přes zážitek z psaní, až po výkon, aby odpovídaly jejich herní cestě a potřebám.

V nedávné studii, kterou provedla společnost Glorious, bylo zjištěno, že více než 85 % hráčů tvrdí, že přizpůsobení klávesnice je důležité, a více než 50 % hráčů mění své klávesové kryty. Společnost Glorious si klade za cíl umožnit uživatelům přizpůsobit si každý aspekt klávesnice, nejen její kryty, snadněji než kdykoli předtím.

Váš vzhled, vaše klávesnice, váš styl
GMMK 3 nabízí sedm různých estetických bodů přizpůsobení, což hráčům poskytuje úplnou kontrolu nad vzhledem jejich klávesnice, ať už se snaží sladit své herní nastavení, domácí kancelář nebo osobnost. Vyměnitelný horní rám, spodní rám, otočný knoflík, značka, USB kabel, klávesové kryty a deska spínačů lze všechny nezávisle měnit a snadno upravovat, což uživatelům umožňuje vytvořit si svou ideální klávesnici a skutečně se vyjádřit.

Přizpůsobený a vyladěný zážitek z psaní
Kromě estetických možností GMMK 3 existují tři způsoby, jak přizpůsobit zážitek z psaní. Uživatelé si mohou vybrat z řady různých spínačů, spínacích desek a těsnění, aby našli svůj ideální zvuk a pocit, ať už chtějí měkký a tlumený, hlasitý a cvakavý nebo hluboký a dunivý zážitek. Spolu s GMMK 3 se na trh dostává 14 možností spínačů, z nichž si můžete vybrat mezi lineárními, hmatovými, klikacími a tichými variacemi, přičemž všechny jsou k dispozici jak v provedení HE (Hallův jev), tak v mechanickém provedení. Vyměnitelné desky spínačů a systém těsnících modulů v GMMK 3 umožňují uživatelům jemně doladit zážitek z psaní jak po zvukové, tak po pocitové stránce, a to díky řadě materiálů desek spínačů (plexi, FR4, hliník, mosaz) a materiály modulů (tvrdý silikon, měkký silikon/Poron). GMMK 3 se může stát přesně tím, co uživatelé potřebují, ať už jsou to hráči nebo písaři.

Představení magnetických spínačů s Hallovým efektem
Hráči nebudou muset obětovat styl a estetiku ve prospěch výkonu s deskou GMMK 3. Poprvé v klávesnici Glorious GMMK se technologie Hallova efektu dostává do popředí, aby podpořila hráče, kteří potřebují jen ten nejlepší výkon. Desky GMMK 3 HE spárované s magnetickými spínači Hall Effect nabízejí podporu pro rychlou aktivaci (Rapid Trigger), nastavitelné body aktivace a dynamické údery kláves 4:1. Všechny desky GMMK 3 HE jsou plně kompatibilní s mechanickými spínači se 3 a 5 piny a s kompletní sadou spínačů HE, které budou uvedeny na trh společně s GMMK 3, včetně našich legendárních taktilních Panda, lineárních Fox a klikacích Raptor spínačů, poprvé dostupných ve verzích HE. GMMK 3 zajišťuje, že hráči nejsou omezeni pouze na svět magnetických spínačů a mohou si vyzkoušet vše, co svět klávesnic nabízí.

Kompletní ekosystém příslušenství
Rodina GMMK 3 je podpořena celou řadou příslušenství, aby plně využila modularitu GMMK 3. Díky široké škále barevných možností od růžové po modrou, zelenou po červenou a černou a bílou budou uživatelé GMMK 3 schopni najít dokonalou kombinaci.

Více než 1 miliarda klávesnic v jedné — která je ta vaše?
Spolu s GMMK 3 přichází na trh nový způsob, jak navrhnout a koupit vysněnou klávesnici, Boardsmith. Umožňuje hráčům plně přizpůsobit jejich vysněnou klávesnici ještě před jejím doručením. Uživatelé Boardsmith jsou přivítáni průvodcem krok za krokem, který jim pomůže při vytváření jejich vysněné klávesnice, od výběru z řady barevných rámečků a limitovaných edic kláves až po výběr ideálních spínačů a spínacích desek.

Uživatelé jsou provázeni procesem v každé fázi pomocí užitečných tipů, zvukových ukázek a obrázků, aby to bylo snazší jak pro začátečníky, tak pro veterány, kteří potřebují obnovit své znalosti a přesně vědět, co dostávají před doručením. Všechny klávesnice Boardsmith jsou ručně sestaveny společností Glorious v Dallasu, Texas, a odesílány přímo ke dveřím zákazníků.

GMMK 3 je dostupná v různých velikostech a možnostech připojení:

  • GMMK 3 & GMMK 3 HE — 65% | 75% | 100% — Drátové připojení (8 000Hz Polling u modelů HE)
  • GMMK 3 Pro a GMMK 3 Pro HE — 65% | 75% | 100% — Drátové připojení (8 000Hz Polling u modelů HE) a duální bezdrátové připojení 2.4Ghz/Bluetooth 5.2

Řada GMMK 3 je nyní dostupná k zakoupení na Gloriousgaming.com a u vybraných prodejců po celém světě:

  • GMMK 3 od: 119,99 USD | Evropa: 139,99 EUR | APAC: 139,99 USD
  • GMMK 3 HE od: 174,99 USD | Evropa: 209,99 EUR | APAC: 209,99 USD
  • GMMK 3 Pro od: 239,99 USD | Evropa: 259,99 EUR | APAC: 259,99 USD
  • GMMK 3 Pro HE od: 299,99 USD | Evropa: 329,99 EUR | APAC: 329,99 USD

Digitální materiály jsou k dispozici zde: Glorious GMMK 3
Navštivte webovou stránku Glorious, abyste měli přehled o všech novinkách, které jsou již zde a brzy přijdou.
Pro více informací o nových klávesnicích Glorious GMMK 3 a všech našich nejnovějších nabídkách sledujte Glorious Gaming na X, Instagramu, TikToku a YouTube pro další aktualizace.

O společnosti Glorious Gaming
Glorious Gaming, se sídlem v Dallasu, Texas, je od svého založení v roce 2014 v popředí herního průmyslu pro PC. Díky zaměření na výkon, kvalitu a estetiku Glorious dodává herní hardware a příslušenství, které překonávají očekávání komunity, které slouží. Další informace naleznete na gloriousgaming.com.

Kontakty pro média
Diana Akchurina
Info@easyco.agency

 

PanzerGlass® představuje příslušenství pro řadu telefonů iPhone 16 v hlavní roli s revolučními keramickými skly a novou značkou krytů PanzerGlass® CARE

Se zítřejším startem prodeje nové řady telefonů iPhone 16 představuje dánský výrobce PanzerGlass svou nejširší nabídku tvrzených skel i zcela novou značku krytů. Nejvíce zaujmou revoluční keramická skla PanzerGlass Ceramic, která jsou pětkrát odolnější než dosud nejodolnější sklo PanzerGlass. PanzerGlass Aluminum vyniká odolností na svých okrajích díky hliníkovému rámečku a PanzerGlass Gaming zaujme všechny, kteří ocení matnou povrchovou úpravu a tím i lepší čitelnost na přímém sluníčku. Souběžně s těmito novinkami PanzerGlass uvádí na trh svou novou značku krytů – PanzerGlass CARE, která dává záruku na jeden rok proti žloutnutí a nabízí spousty zajímavých variant.

PanzerGlass Ceramic je revoluce mezi ochrannými skly
PanzerGlass Ceramic jsou nová tvrzená skla, která jsou 5x odolnější oproti dosud nejlepším PanzerGlass sklům a dokážou odolat pádu ocelové koule o hmotnosti 320 gramů (dříve 64 gramů) z výšky 2,5 metru, aniž by došlo k jejich poškození. Skla jsou vyrobená z certifikované japonské sklo-keramiky z materiálu NANOCERAM™, která je jedním z nejodolnějších materiálů proti rozbití na světě. Díky zapuštěným krystalům, neviditelným pouhým okem, brání šíření mikroprasklin a nabízí tak úroveň pevnosti, kterou jiné běžné sklo na trhu nemůže dosáhnout. Nanokrystalizační technologie navíc zajišťuje i bezkonkurenční průhlednost skla.

Skla taktéž mají speciální povrchovou úpravu, která zamezuje vzniku otisků prstů i stop po mastnotě a nechybí ani antireflexní vrstva sloužící pro zvýšení čitelnosti displeje v ostrém světle a zabraňující odrazům okolí při práci s telefonem.

Hliníkový rámeček, matná úprava, tlumení modrého světla nebo úplné soukromí
PanzerGlass taktéž jako každý rok představil i spousty dalších variant tvrzených skel. Působivou novinkou je tvrzené sklo PanzerGlass Aluminum. To má po okrajích hliníkový rámeček a díky němu nabídne opravdu vysokou odolnost i při pádu na své hrany. PanzerGlass Gaming je zase dělané nejen pro hráče, ale oblíbí si ho skrze jeho matnou povrchovou úpravu všichni, kteří nemají rádi odlesky na obrazovkách. Tradičně oblíbenou variantou je PanzerGlass Privacy, kdy obsah obrazovky je viditelný pouze při čelním pohledu a je tak toto sklo ideální jak do MHD, tak pro firemní použití. PanzerGlass EyeCare zase ideálně kombinuje antireflexní vlastnost, kdy je sklo skvěle čitelní i na přímém sluníčku a zároveň potlačuje modré světlo z displeje telefonu. Nabídku uzavírá stále nejvíce prodávané křišťálově čisté Ultra-Wide-Fit sklo, které má nově antireflexní úpravu.

Všechna PanzerGlass skla pro řadu telefonů iPhone 16 jsou třikrát tvrzená, mají třikrát větší odolnost oproti minulému roku vůči poškrábání a nechybí jim v balení rámeček ze 100 % recyklátu pro snadné nalepení.

PanzerGlass® CARE jsou stylové i maximálně odolné kryty
PanzerGlass při příležitosti odhalení letošních Apple novinek představil i zcela novou značku svých krytů PanzerGlass CARE. Stále zde nalezneme, jak velmi odolné kryty, tak nově i spousty dalších variant včetně líbivých fashion a praktických provedení.

CARE Urban Combat s MagSafe (k dispozici i provedení bez MagSafe) jsou testované pro pády až ze 4,8 metru, přičemž jsou i přesto příjemně tenké. Kryt je vyroben z průhledného recyklovaného plastu, ale lze vybírat z pěti barevných provedení MagSafe cívky. K dispozici je i varianta s černým rámečkem a černou MagSafe cívkou.

Zejména slečny a dámy ocení kryt CARE Star Lit. Ten v sobě kloubí módní trendy a opět vysokou odolnost. Oproti předchozímu krytu se liší primárně tím, že má v sobě drobné třpytky, které dodávají krytu eleganci a nevšednost. Ani zde nechybí plná podpora MagSafe. Opakem pro pánskou část je tmavý a kouřový kryt CARE Smokey.

Milovníkům barevných krytů se budou líbit kryty CARE Fearlessly. Ty jsou ve čtyřech celobarevných provedení a jsou zároveň nejtenčí z nabídky. I tak ochranní telefon při pádu až z 2,4 metru a jsou ve variantě s MagSafe.

Nejen krytem, ale i praktickým doplňkem je kryt CARE KikStand. Opět ochrání telefon i při pádu z 4,8 metru, a navíc přidává praktický 360stupňový otočný stojánek z recyklovaného hliníku. Stojánek se perfektně hodí pro postavení telefonu pro videohovory, pracovní schůzky nebo filmy.

Kategorii krytů uzavírá CARE MagSafe Wallet 2v1. Kryt je tvořen z kůže a TPU, přičemž pouhým nacvaknutím přes MagSafe máte z krytu i pouzdro na kreditní karty.

PanzerGlass CARE je aktuálně jediná značka krytů, u které zákazník dostane rok záruku proti žloutnutí.

Ještě odolnější ochrana na čočky fotoaparátů
Stejně jako pro loňské modely, tak i pro řadu iPhone 16 PanzerGlass nabízí kroužky na čočky fotoaparátů – PanzerGlass HOOPS. Ty se velmi snadno nalepí díky přítomnému aplikátoru a nemusíte se tak obávat, že si pokročilou techniku nechtěně poškrábete. HOOPS jsou nově taktéž v transparentním provedení, a i ve variantě se sklo-keramikou.

PanzerGlass® SAFE jsou cenově dostupnější, ale stále zajímavé produkty
PanzerGlass má již pár let taktéž svou podznačku PanzerGlass SAFE, ve které najdeme cenově dostupnější, ale stále odolné a zajímavé produkty. Pro řadu iPhone 16 zde nalezneme například tvrzené sklo Ultra-Wide-Fit, které stále velmi dobře ochrání obrazovku telefonu nebo kroužky na čočky fotoaparátů HOOPS ve třpytivém provedení.

S respektem k přírodě
Důraz je kladen i na ekologii a balení všech PanzerGlass produktů je tak certifikováno FSC. To znamená, že za každý použitý strom pro výrobu prodejních balení je vysazen strom nový. Prodejním balením to ale nekončí. PanzerGlass dále finančně podporuje z každého svého prodaného produktu organizaci The Perfect World Foundation, která zvyšuje povědomí o problémech planety a podporuje snahy předcházet celosvětové krizi. Organizace se například zabývá stále větším problémem, a to čištěním oceánů od plastového odpadu.

Cena a dostupnost
Nové PanzerGlass příslušenství pro řadu iPhone 16 je již v prodeji na MP.cz, Alza.cz, iWant.cz, Smarty.cz, Datart.cz, iSetos.cz, AppleGang.cz, Noco.cz, Mall.cz a prodejnách T-Mobile, iSpace a u dalších autorizovaných prodejců.

Doporučené prodejní ceny zmíněných produktů v závislosti na jejich provedení:

Ochranná skla PanzerGlass

  • od 1399 CZK – Ceramic – sklo-keramika
  • od 1099 CZK – Aluminum – sklo s hliníkovým rámečkem
  • od 999 CZK – Gaming – sklo s matnou úpravou
  • od 999 CZK – EyeCare – sklo s antireflexní a anti-bluelight vrstvou
  • od 999 CZK – Privacy – sklo s privátním filtrem
  • od 899 CZK – Ultra-Wide-Fit – křišťálově průhledné sklo s antireflexní vrstvou
  • od 649 CZK – HOOPS – sklo-keramika na zadní čočky fotoaparátů
  • od 449 CZK – HOOPS – kroužky na zadní čočky fotoaparátů

Ochranné kryty PanzerGlass® CARE

  • od 999 CZK – KickStand s MagSafe
  • od 999 CZK – MagSafe Wallet 2v1
  • od 899 CZK – Urban Combat s MagSafe
  • od 899 CZK – Star Lit s MagSafe
  • od 899 CZK – Smokey s MagSafe
  • od 699 CZK – Fearlessly s MagSafe
  • od 699 CZK – Urban Combat bez MagSafe

Ochranná skla PanzerGlass® SAFE

  • od 499 CZK – Ultra-Wide-Fit – křišťálově průhledné sklo
  • od 349 CZK – HOOPS – kroužky na zadní čočky fotoaparátu

O společnosti PanzerGlass

Společnost PanzerGlass vznikla v roce 2013 v Dánsku. Od té doby byly po světě otevřeny pobočky v deseti zemích, což napomohlo k dostupnosti ochranných skel PanzerGlass™ napříč šesti kontinenty. PanzerGlass™ se svým širokým portfoliem nabízí ochranu pro různá zařízení, ať už jde o chytré telefony, tablety, notebooky i chytré hodinky.

Strategie proti populismu: Jak Kamala Harrisová a Donald Trump bojují o voliče

Zatímco Kamala Harrisová a Donald Trump bojují o přízeň voličů, jejich kampaně zaplňují sociální sítě i zpravodajské kanály. Jan Skovajsa, CEO digitální agentury myTimi, v rozhovoru přináší detailní pohled na rozdíly ve strategické komunikaci těchto dvou výrazných osobností americké politiky. Jak se liší populistická rétorika Trumpa od promyšlené kampaně Harrisové? A proč mohou být právě sociální média rozhodujícím faktorem? Rozhovor odhaluje odpovědi na zásadní otázky, které mohou formovat budoucnost amerických voleb.

  1. Jaké jsou hlavní prvky marketingových kampaní Kamaly Harrisové a Donalda Trumpa?

Hlavním prvkem komunikace Donalda Trumpa je v zásadě populismus a prázdná hesla, která míří na často méně inteligentní skupiny obyvatel. Krásným příkladem bylo „make America great again”, což v sobě evokuje, že nyní není skvělá a je to vina demokratické strany. Obecně platí obava stran republikánů, že vládu v demokratické straně přebírají hodně levicoví politikové. Nicméně už tam není ta reflexe, že demokraté nejsou až tak levicoví, za to republikáni se stávají pod Trumpem neustále více pravicoví a zachází až do nenávisti. Obecně je kampaň postavená pro lidi, kteří neuznávají klasickou americkou hodnotu, kterou je svoboda. Kde úplně nechápu, jak se svobodou například souvisí zákaz potratů, adopce homosexuálními páry atp. Jsem daleko k tomu, abych podporoval woke teen a různé nebinární směry, nicméně jsem v tomto silným zastáncem hesla, ať si každý dělá, co chce, když tím někoho neomezuje. Nicméně republikáni silně míří právě na lidi, kteří chtějí někomu něco zakazovat, nebo z nějaké nenávisti nesouhlasí s celou řadou věcí. To určitě dělá Trump dobře a mnohokrát jsme se mohli přesvědčit, že populismus funguje.

Na druhé řadě K. Harrisová se jednak vymezuje proti Trumpovi, ale zároveň se snaží razit si i svou vlastní cestu skrze právě podporu menšin, podporu vzdělávání, zdravotnictví a možnosti volby pro potraty. Zde získává nejen na svou stranu lidi, kteří to přirozeně podporují, ale také lidi z řad republikánům, kterým prostě extrémní styl Donalda Trumpa nesedí a chtějí hlasovat proti němu.

Stejně tak jejich extrémní přístup k obchodním válkám a podpoře Ukrajiny. Kde opět D. Trump hlásí prázdná hesla, typu „do roka ukončím válku“, bez konkrétního plánu. Nebo obchodní válka ve stylu omezení, která rozhodně USA dlouhodobě spíš zhorší. Je obecným ekonomickým faktem, že cla a kvóty průmyslu dané země nepomáhají a její přirozená konkurence se tím nezlepší. Pokud něco vyrábíte hůř a za dráž, tak tím že na to dáte clo, tak se prostě zázračně nestane, že někdo vaše horší produkty bude kupovat.

  1. Které kanály (televize, sociální média, streamovací platformy) oba kandidáti nejvíce využívají a proč?

V USA jsou rozpočty na kampaně tak vysoké, že jsou v zásadě oba kandidáti hutně vidět jak v TV a debatách, tak na sociálních sítích. Tím, jak jsou volby vyrovnané, tak očividně na svoji cílovku dělají obě strany dobrou práci. Zajímavé je, že nově poměrně hodně jede Tik Tok, který je paradoxně produktem „čínského nepřátelského státu“.

  1. Jakou roli hraje obsah a tón reklamy v kampaních obou kandidátů?

Tady bohužel hraje vysokou roli ostrá rétorika D. Trumpa. Jasná a úderná komunikace prostě funguje lépe, nehledě na to, zda má nějaký reálný plán nebo obsah. Naopak rozvážnější a více strategická komunikace Harrisové pak působí váhavěji, což je v konečném výsledku problém. Myslím, že kdyby Harrisová uplatnila podobný ostrý tón a populistická hesla za své názory, tak získá rychleji nadpoloviční většinu voličů. Rozvážná a strategická může být ve funkci. Což bohužel tento typ mírnějších politiků nechápe, že první cíl je vyhrát a pak může komunikovat umírněně.

  1. Jaký dopad mají tyto kampaně na veřejné mínění podle posledních průzkumů?

Obecně Trump začal s mírným náskokem, který se poslední dobou srovnal a nyní je více ve prospěch Harrisové, právě díky tomu, že její styl rezonuje větší šíři voličů, které už prostě starý a extrémní Trump rozčiluje.

  1. Oba kandidáti chtějí cílit zejména na mladé voliče (prostřednictvím sociálních sítí, zejména Tiktok), kteří mohou výrazně rozhodnout volby. Jak to vidíte vy? A kdo podle vás má větší šanci oslovit mladší generaci?

Tam je to jednoznačně Harrisová. Jednak mladší voliči si častěji umí lépe ověřit fakta, takže lehce prokouknou Trumpovi bláboly a konspirace a jednak jeho názory s většinou mladých voličů naprosto nerezonují. Jinak řečeno, až na výjimky jsou lidé do 40 let mnohem méně konzervativní a mnohem liberálnější, než je Trump.

  1. Jak se liší způsob využití Tik Toku oproti Instagramu a X v rámci kampaní Harrisové a Trumpa?

V zásadě Tik Tok je v tomto trend-setter (autorita udávající trendy), kde většina formátů videí a tak podobně začal právě Tik Tok. Navíc má lehce lepší algoritmy cílení, tzn. s vyšší pravděpodobností a efektivněji jste schopni zasáhnou svoji cílovou skupinu.

 

Neuvěřitelné podzimní slevy na Microsoft Windows a Office jsou tady, Windows 11 jen za 332 Kč, Office 2021 jen za 432 Kč

Microsoft Office Professional 2021 pro Windows nabízí všechny základní aplikace, které potřebujete k efektivní práci – od správy každodenních úkolů až po vytváření složitých dokumentů a prezentací. Nedovolte, aby pirátské programy pro zvýšení produktivity a nevyžádané systémy zpomalovaly vaši pracovní efektivitu!

Nepromeškejte skvělé slevy na produkty Windows a Office

V podzimním výprodeji na Godeal24 můžete získat MS Office a Windows za dechberoucí ceny! Pořiďte si klíč Microsoft Office 2021 Pro Plus ve výprodeji za 683 Kč. Jednorázový nákup pro doživotní používání! Pokud potřebujete více sad Office pro více počítačů, klíč Office 2021 Professional Plus pro 5 počítačů stojí jen 432 Kč/PC. Ušetřit je tak snadné jako dýchat! Kromě toho je Windows 11 Pro, nejnovější operační systém MS, k dispozici za 332 Kč, což je o více než 90 % méně než oficiální cena! Před aktivací klíče si musíte stáhnout software z obchodu Microsoft, což znamená, že budete používat 100% originální kancelářský balík MS Office a operační systémy! Nakupujte, dokud je nabídka ještě k dispozici!

 

Zvyšte svou produktivitu za nízkou cenu! Časově omezená nabídka!

 

Nespokojte se s obyčejným – Windows 11 Pro jsou tou správnou volbou!

 

Získejte své cenově výhodné licence ještě dnes! (slevový kód „SGO62“)

 

Až 50 % sleva na další Windows a Office! (slevový kód „SGO50“)

 

Úžasný výprodej vás ohromí! Naprosto skvělá nabídka!

 Nejpohodlnější způsob, jak získat nástroje pro vaší práci a produktivitu, je Godeal24. Fungující klíče a profesionální zákaznický servis zajistí, že váš nákup bude bez starostí!

Praktický software pro každodenní potřebu

>>Více nástrojů

Kdo je Godeal24?

Godeal24 je globální distributor počítačového softwaru s velmi atraktivní cenovou politikou. Ať už jste nezávislý tvůrce obsahu, nebo potřebujete software pro úpravu videa a obrázků, nebo prostě chcete jen posílit zabezpečení svého počítače antivirovým softwarem, zveme vás k prohlédnutí všech nabídek od Godeal24, určitě najdete to, co hledáte.

Na Godeal24 je software garantován jako 100% originální. Stránka je 100% bezpečná a klíč obdržíte okamžitě e-mailem po zaplacení. Godeal24 slibuje, že nabízí 24/7 profesionální technickou podporu a doživotní poprodejní servis a že můžete produkt používat bez problémů!

Kontakt Godeal24: service@godeal24.com

Televizory Hisense mají nově přímo ve svém operačním systému VIDAA streamovací službu Max

Společnost VIDAA, přední platforma pro chytré televizory, oznámila partnerství se službou Max společnosti Warner Bros. Discovery. Dnešním dnem startuje Max na platformě VIDAA na třech kontinentech včetně Čech a Slovenska. Díky tomuto propojení získají uživatelé bezproblémový přístup k bohaté knihovně filmů, seriálů a dokumentů předních značek, jako jsou HBO, Warner Bros., Adult Swim, ID a DC Universe. V České a Slovenské republice jsou to primárně televizory značky Hisense.

Max je hlavní streamovací destinací pro originální filmy HBO, filmy Warner Bros., stejně jako oblíbené seriálové klasiky i netrpělivě očekávané premiéry filmů HBO, jako je „Tučňák“ (19. září) a „Duna: Proroctví“ (listopad).

Díky integraci služby Max do platformy VIDAA si odteď mohou miliony uživatelů na celém světě vychutnat tento prémiový obsah prostřednictvím intuitivního rozhraní jen několika kliknutími.

VIDAA je rychle se rozvíjející operační systém pro chytré televizory, který uživatelům nabízí přístup k různým streamovacím službám, živému televiznímu vysílání a aplikacím prostřednictvím jediné, snadno použitelné platformy. Platforma VIDAA je navržena pro bezproblémovou integraci a podporuje globální i místní poskytovatele obsahu.

O platformě Max

Max® je rozšířená streamovací platforma společnosti Warner Bros. Discovery, která je k dispozici v Evropě, USA a v zemích Latinské Ameriky. Přináší jedinečné a nečekané příběhy od nejkvalitnějších scénářů, přes to nejlepší z nescénářových pořadů až po živé sportovní přenosy a zprávy (pokud jsou k dispozici). Max je místem, kde na jednom místě najdete HBO Originals, filmy Warner Bros, Max Originals, DC Universe, Kouzelný svět Harryho Pottera a nejlepší pořady ve své třídě z oblasti gastronomie, domácnosti, reality, životního stylu a dokumentů.

O platformě VIDAA

VIDAA je přední operační systém pro smart TV, který pohání televizory Hisense, Toshiba a chytré TV dalších 400 značek po celém světě. Poskytuje širokou škálu streamovacích služeb, aplikací a živého televizního vysílání milionům uživatelů na celé planetě. VIDAA se zaměřuje na výkon, jednoduchost a uživatelský zážitek a nabízí jednoduchý ekosystém, který podporuje globální i místní poskytovatele obsahu a zajišťuje uživatelům přístup k nejlepší dostupné zábavě. Aplikaci MAX dostanou na našem trhu televizory od modelového roku 2021-2022 (řady G, H, K, N) s operačním systémem  VIDAA 6 a novějším.

O společnosti Hisense

Hisense je přední světovou značkou domácích spotřebičů a spotřební elektroniky a oficiálním partnerem šampionátu UEFA EURO 2024™. Podle údajů společnosti Omdia se značka Hisense v roce 2023 i v prvním čtvrtletí roku 2024 umístila na druhém místě žebříčku celkového celosvětového prodeje televizorů a je lídrem v kategorii televizorů s úhlopříčkou 100 palců. Společnost prošla rychlou expanzí a nyní působí ve více než 160 zemích, přičemž se specializuje na multimediální produkty, domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie.

Více informací: cz.hisense.com

Fenomén „marketplace“. Proč potravinové řetězce vstupem na platformy riskují mnoho

Když první odvážlivci vstoupili do segmentu doručování potravin, málokdo tušil, o jak populární a vyhledávanou službu za deset let půjde. Na růstu online nakupování potravin nic nezměnilo ani odeznění globální pandemie. Například americký gigant DoorDash hlásí téměř každé čtvrtletí pětinový nárůst objednávek, podobně roste i jeho obrat a nejnověji tento marketplace oznámil, že chce dále posílit svoji vertikálu zaměřenou na rozvoz potravin. Do grocery segmentu vstoupili i hráči, kteří dříve poskytovali taxislužby nebo doručovali obědy.

Na novou situaci musí tradiční obchodní řetězce přirozeně nějakým způsobem reagovat. Obvykle zvažují dvě možnosti – zda působit v online prostoru primárně přes již existující marketplace, nebo budovat e-shop pod vlastní značkou. Ačkoli se první cesta může zdát časově, finančně i logisticky úspornější, z dlouhodobého hlediska připravuje obchodníka o zásadní příležitosti a může být pro něj dokonce i reputačním rizikem.

Na tržišti v anonymním režimu

Etablovanou maloobchodní značku na marketplace lze přirovnat k situaci, kdy by se nejznámější český fastfoodový řetězec rozhodl prodávat své bagety primárně ze sdíleného stánku na rušné tržnici – a ještě s cizím prodavačem. Určitě by něco vydělal, ztratil by ale přímý kontakt se svým zákazníkem a identitu, kterou si léta poctivě budoval.

Na online tržišti je prodejce jedním z mnoha. Šíře nabídky zboží od desítek až stovek různých prodejců rozptyluje pozornost zákazníka, který obvykle nedělá pravidelné nákupy jen u jednoho z nich, a kromě toho je také průměrná hodnota nákupu na online tržišti až o polovinu nižší ve srovnání s nákupem na e-shopu obchodníka. Prodejci zároveň netuší, jaký zákazník jejich produkty nakupuje, jaké jiné doplňkové zboží hledá, případně zda se rozhodoval primárně podle ceny, nebo třeba dle původu a kvality výrobku. Jednoduše řečeno, prodejce nemá k dispozici data o chování zákazníků, přestože jsou pro správné plánování a rozhodování naprosto klíčová. Dobrovolně se vzdává přístupu k těmto cenným údajům ve prospěch marketplace.

Naopak vlastní e-shop a spolupráce s důvěryhodným logistickým partnerem jsou zárukou, že prodejce má plnou kontrolu nad skladovou dostupností i množstvím zalistovaného zboží – běžně lze na plnohodnotném e-shopu ve srovnání s online tržišti nalézt až desetinásobek zalistovaných produktů. Obchodníci zároveň nepřichází o důležité datové zdroje a nemusí investovat čas a finance do oblasti, která je pro mnohé noční můrou – ano, je jí logistika.

Nároky zákazníků budou jen stoupat

Proč jsem zmiňoval „důvěryhodného a spolehlivého logistického partnera“? Český zákazník je, minimálně co se týče rychlosti a přesnosti doručování objednávek, náročný. Chyby neodpouští a chce se na svůj obchod spolehnout. Je také třeba si uvědomit, že kurýr je jediným styčným bodem mezi ním a e-shopem, takže prodejce reprezentuje. Při výběru partnera, kterému obchodník tak důležitou roli svěří, je tedy na místě obezřetnost.

Důvěryhodný a spolehlivý logistický partner je ten, kdo dokáže zákazníkům komfort i kvalitu garantovat za každých okolností. To v praxi znamená především možnost doručování v předem vybraný čas, který je opravdu dodržen, zvládnutý proces řízení kapacit, transparentní komunikaci či technickou a hygienickou způsobilost flotily aut. Špičkový partner dnes dokáže klientovi pomoci i s navržením celého online prodejního kanálu včetně komplexního nastavení a řízení skladování a vyskladňování.

Řešení v podobě vlastního e-shopu se sice může zdát na první pohled komplikovanější než vstup na marketplace, přináší však zásadní výhody – maloobchodník neobětovává svoji identitu, produkty nabízí podle skutečných skladových zásob, a navíc stále lépe poznává svého online zákazníka. Tato symbióza mezi prodejcem potravin a zkušeným logistickým partnerem je z dlouhodobého hlediska přínosnější než okamžité prodeje „anonymům“ na tržištích.

Kdo jsou noví investoři? Revolut představuje investiční trendy mezi českými mileniály a Gen Z

  • Evropa zaznamenala rychlý nárůst mladých investorů, protože Gen Z je nyní aktivní na trhu a začíná tedy investovat zatím nejmladší generace.
  • Nedávný reprezentativní průzkum v Česku ukázal, že pouze 27 % Čechů ve věku Gen Z uvedlo, že neinvestují, v porovnání s více než 40 % ve věkové skupině 55+.
  • Mladí investoři ve věku 1834 let nyní tvoří 58 % celkové zákaznické základny investičních služeb Revolutu v Česku, což je mírně pod celoevropským průměrem Revolutu, který je 62 %.
  • Investice do fondů peněžního trhu prostřednictvím FlexiFondů od Revolutu pokrývají více než polovinu (54 %) českých investičních portfolií lidí ve věku 18–34 let, akcie tvoří 27 %, ETF 12 % a dluhopisy 8 %.
  • Průměrná velikost investičního portfolia v Česku je přes 3 900 €, přičemž nejmladší investoři (1825) začínají s menšími částkami a průměrnými portfolii okolo 650 € a ti, kteří se blíží věku 35 let, investují přes 2 400 €.

Evropa zaznamenala dramatický nárůst mladých investorů, protože generace Z začíná investovat v mladším věku než kterákoli generace před ní. Interní data Revolutu, globální finanční superaplikace s více než 45 miliony zákazníků po celém světě, odhalují preference mladých investorů a investiční trendy v Česku a celé Evropě. Investiční služby v EHP poskytuje Revolut Securities Europe UAB (Revolut).

Nedávný reprezentativní průzkum, který provedla společnost Dynata jménem společnosti Revolut v Česku, ukázal, že pouze 27 % Čechů ve věku Gen Z uvedlo, že vůbec neinvestuje, v porovnání s více než 40 % ve věkové skupině 55+. Navíc bylo zjištěno, že investoři Gen Z jsou ochotni podstoupit více rizik při investování ve srovnání s jinými generacemi. 1 z 5 Čechů (20 %) ve věkové skupině 18–24 let uvedl, že je ochoten více riskovat, aby ze svých investic vytěžil co nejvíce, zatímco ve skupině 55+ byla ochotna riskovat pouze 4%.

Mladší generace dbají podle průzkumu při výběru poskytovatele investic nejvíce na nízké a transparentní poplatky (40 %). Pro Čechy ve věku 45+ je pak nejdůležitější renomovaný a důvěryhodný poskytovatel. Zdroje pro vzdělávání od poskytovatelů investic také nejvíce preferovaly osoby ve věku 18–24 let (18 %), přičemž tato preference dramaticky klesá ve věkových skupinách 55+ (3 %).

Mladí investoři ve věku 18–34 let nyní tvoří 58 % celkové zákaznické základny investičních služeb Revolut v České republice, což je mírně pod celoevropským průměrem Revolutu 62 %, přičemž největší podíl mladých lidí investuje prostřednictvím Revolutu v Belgii (72 % ), Nizozemsku (70 %) a Itálii (69 %). 1 ze 4 evropských zákazníků, kteří začali investovat s Revolutem v první polovině roku 2024, uvedli, že jsou v investování nováčci.

Investice do fondů peněžního trhu prostřednictvím FlexiFondů od Revolutu zabírají více než polovinu (54 %) investičních portfolií 18–34letých, akcie tvoří 27 %, ETF 12 % a dluhopisy 8 %. Průměrná velikost investičního portfolia v Česku je přes 3 900 Є, přičemž nejmladší investoři (18–25) začínají s menšími částkami a průměrnými portfolii okolo 650 Є a ti, kteří se blíží věku 35 let, investují přes 2 400 Є.

Pokud se podíváme na nejčastěji obchodovaná aktiva ve věkové skupině 18–34 let, v červenci letošního roku byl nejobchodovanější americkou akcií (v čele žebříčků nejprodávanějších a nejkupovanějších aktiv) americký technologický gigant Nvidia, výrobce GPU, který je hnací silou pokroku v oblasti umělé inteligence. Nejprodávanějším a nejkupovanějším ETF byl Vanguard S&P 500, sledující výkonnost akcií 500 předních společností kótovaných na burzách v USA. Na poli akcií EU se na předních místech pohybovaly akcie německého zbrojního výrobce Rheinmetall AG, které byly nejprodávanější v EU, a akcie německé automobilky Mercedes-Benz Group AG, které byly nejčastěji nakupované.

Rolandas Juteika, Head of Wealth and Trading (EHP), říká:

Bezprecedentní míra zapojení mladších generací do investování přináší do prostředí financí změnu. Tato generace se více angažuje a klade velký důraz na vzdělávání. Revolut přichází jako šikovný nástroj pro budování znalostí a sebedůvěry v investování díky našim kurzům a kvízům v Akademii, personalizovaným upozorněním, informacím o výkonnosti společností a aktuálním zprávám z trhu. To vše je k dispozici v aplikaci Revolut.

Pro jednotlivce, kteří nemají dostatek času nebo odborných znalostí pro správu svých investic, mohou hrát roli také služby Robo poradce Revolut, který pomocí analytických nástrojů vytváří a spravuje investiční portfolia na základě finanční situace a cílů zákazníka. Těšíme se, až se setkáme s další vlnou investorů a podpoříme je na jejich cestě.

Revolut nabízí svým zákazníkům v celém EHP širokou škálu investičních možností a v aplikaci Revolut je k dispozici více než 3 000 finančních aktiv (akcie USA a EHP, ETF, podnikové a státní dluhopisy). Investování do akcií a ETF je v rámci povoleného limitu plánu bez poplatků. Mohou být účtovány ostatní poplatky.

Revolut nabízí také službu Robo poradce, která je nejvýhodnější pro zákazníky, kteří mají omezené nebo žádné zkušenosti s obchodováním nebo nemají čas na rozsáhlý investiční průzkum. Pro aktivnější zákazníky, kteří se věnují obchodování, společnost zavedla službu Obchodování Pro. Jedná se o placené předplatné, které mimo jiné nabízí přístup k cenovým výhodám (např. nižší poplatky za provize a vyšší limity u pokynů) a dalším analytickým funkcím.

Investiční služby v EHP poskytuje společnost Revolut Securities Europe UAB, investiční podnik autorizovaný a regulovaný Litevskou centrální bankou. Tyto informace nejsou investičním poradenstvím, doporučením ani nabídkou k přijetí jakéhokoli investičního rozhodnutí, a jsou poskytovány pouze pro informační účely. Stejně jako u všech investic platí investiční riziko a výnosy nejsou zaručeny. Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků. Hodnota investic může stoupat i klesat a výnosy mohou být ovlivněny kolísáním měny. Další informace naleznete v obchodních podmínkách a ujednáních, na stránce s Nejčastějšími dotazy týkající se poplatků, a v popisu rizik.

  • Investiční průzkum provedla výzkumná společnost Dynata, reprezentativní vzorek zahrnoval 15 000 lidí v 15 zemích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Rumunsko, Bulharsko, Polsko, Maďarsko, Litva, Řecko, Česko, Chorvatsko, Slovensko), z toho 1 000 lidí v Česku (březen 2024).
  • Přehled je založený na agregovaných datech zákazníků investičních služeb Revolut z 1. pololetí 2024.

O REVOLUTU

Revolut je licencovaná evropská banka, která pomáhá lidem získat více ze svých peněz. V roce 2015 začal Revolut ve Velké Británii nabízet převody a směnu peněz. Dnes více než 45 milionů zákazníků po celém světě využívá desítky inovativních produktů od Revolutu a měsíčně provede více než půl miliardy transakcí.

V rámci našich osobních a firemních účtů poskytujeme zákazníkům větší kontrolu nad jejich financemi a snadno propojujeme lidi po celém světě.

Není myčka jako myčka

Kdo myčku má, nedá na ni dopustit. Bez odmlouvání se postará den co den o spoustu špinavého nádobí a přitom šetří vodu i čas. Mezi myčkami jsou ale velké rozdíly. Na co si dát pozor, až budete pořizovat novou?

Velká kapacita a dokonale využitelný vnitřní prostor

Kapacitu myčky zpravidla udává počet sad, které lze v jednom cyklu umýt a usušit. Málokdy ale máte hostinu pro 12 a více lidí, proto je potřeba se podívat na využitelnost myčky i jinak. Nikoho totiž nebaví, když se do myčky vedle talířů a náčiní už nevejde mísa, hrnec nebo pánev.

Přeborníkem v kapacitě jsou například myčky Whirlpool MaxiSpace s vyspělými technologiemi a revolučním uspořádáním vnitřního prostoru zvětšeného na výšku o 4 cm – samozřejmě při zachování vnějších rozměrů. Nabídnou díky tomu až o 10 % místa víc, než myčky se standardním interiérem.

Některé modely jsou vybaveny speciální hlubší třetí zásuvkou s integrovanými vodními tryskami, do které jde umístit kuchyňské náčiní, menší misky a dokonce i sklenice s výškou až 13 cm, aniž by se tím omezila kapacita zbytku myčky. U jiných modelů vybavených flexibilní příborovou zásuvkou jde podle potřeby příborovou zásuvku zúžit nebo ji zcela vyjmout. Do středního koše můžete vložit dezertní talíře o průměru až 19 cm, a zároveň se do spodní zásuvky stále vejdou velké talíře na pizzu o průměru až 32 cm. Myčky se tak postarají o opravdu hodně rozmanitého nádobí, bez ohledu na to, jestli zrovna chystáte velkou hostinu v italském stylu nebo zkoušíte nové kulinářské postupy se spoustou hrnců, pekáčů, mís a náčiní.

Technologie, které se postarají o skutečně čisté a suché nádobí

O tom, jak moc budete spokojeni s výkonem myčky, rozhodují hlavně technologie a funkce. Přitom mohou fungovat automaticky, jako například inteligentní technologie Whirlpool 6. SMYSL. Ta využívá senzory, které dokážou detekovat míru znečištění nádobí a podle toho automaticky přizpůsobit nastavení cyklu s co nejvyšší úsporou vody, energie i času při zachování skvělých výsledků mytí.

Whirlpool využívá u svých pokročilých myček také unikátní systém PowerClean Pro, který disponuje až o 60 % výkonnějšími vysokotlakými vodními tryskami v zadní části spodního koše. Ty se postarají se o mnohem intenzivnější mytí zaschlého a silně znečištěného nádobí i bez předmývání. Díky funkci PowerClean Pro a speciálním držákům je navíc možné velké nádobí jako hrnce, pekáče nebo pánve rovnat nastojato, a tím získat v dolním koši až o 30 % více místa.

O dokonale suché nádobí s úsporou energie se postará funkce NaturalDry, která na konci mycího cyklu automaticky otevře dvířka myčky o 10 cm a umožní tak přirozené a úsporné dosušení nádobí pomocí proudění vzduchu. Nepodceňte ani hlučnost myčky – ty nejtišší mají invertorový motor a pouhých 38 dB.

Jak zjistit, kolik vaše nová myčka ušetří?

Vedle energetických štítků je tu nový nezávislý nástroj Youreko, který funguje i na stránkách www.whirlpool.cz. Jedním rychlým pohledem vidíte, kolik peněz ušetříte za spotřebovanou energii konkrétním spotřebičem za dobu jeho předpokládané životnosti, a to ve srovnání se všemi obdobnými výrobky na trhu včetně konkurence. Výrazně vám to usnadní výběr: budete porovnávat nejen pořizovací cenu, ale i náklady na provoz, resp. úsporu energie.

Abychom uvedli konkrétní příklad – extra úsporná plně integrovaná myčka Whirlpool W7I HF60 TUS s velkorysou kapacitou 15 sad nádobí, vnitřním osvětlením, technologií 6. SMYSL a funkcí Power Clean Pro je nejlepší myčkou pro 15 sad na celém tuzemském trhu. Za dobu předpokládané životnosti 11 let, při používání 5,5 krát týdně a tarifu 7,93 Kč/kWh (ke dni 3.9.2024) ušetří neuvěřitelných 15 222 Kč oproti nejméně úsporné myčce na trhu se stejnou kapacitou. Pokud myjete méně často, počítáte s delší dobou životnosti nebo máte jiný tarif, můžete si snadno náklady provozu i úspory zpřesnit.

Jestli nemáte místo na klasickou 60cm myčku, na trhu jsou i úzké 45cm modely, které mají pokročilé technologie. Například i prémiový 6. SMYSL a systém PowerClean Pro.

www.whirlpool.cz

Exit mobile version