ASUS spustil prodej notebooku Zenbook S 14 (UX5406) s umělou inteligencí

Nejtenčí 14palcový notebook ASUS AI PC kombinuje výkon umělé inteligence s funkčním designem

HLAVNÍ VÝHODY

  • Spojení umění a techniky: Funkční vzhled, použití materiálu Ceraluminum a CNC frézování pomohlo stvořit 1,1 cm tenké tělo s výrazným geometrickým designem mřížky
  • Zenbook toho umí víc: Až nejnovější procesor Intel Core Ultra 7 (Series 2) využívající AI; klávesa Copilot; zvětšený hladký touchpad s poměrem stran 16:10 s inteligentními gesty
  • Poutavé audio a video: 14″ 3K 120Hz displej ASUS Lumina OLED a pokročilý audiosystém se čtyřmi reproduktory poskytují zážitek jako v kině
  • Tichý a bezpečný: Efektivní výkon bez rozptylování s chlazením o hlučnosti <25 dB; zabezpečení Microsoft Pluton, přihlašování obličejem a Windows passkeys

ASUS představil Zenbook S 14 (UX5406), jeden z nejtenčích a nejpřenosnějších 14palcových ASUS AI PC nové éry, ve kterém se snoubí výkon se sofistikovaností. Prémiový Zenbook S 14 se vyznačuje novým funkčním designem, který byl kompletně přepracován zvenku i zevnitř. Šasi je vyrobeno z nového materiálu ASUS Ceraluminum, což je high-tech hybridní materiál dostupný v řadě barev, které byly inspirovány přírodou. Tato inovace nabízí výjimečnou pevnost a snadno odolává poškrábání a opotřebení.

Zenbook S 14 je vybaven nejnovějším procesorem až Intel Core Ultra 7 (Series 2) využívající AI a grafikou Intel Arc, která poskytuje až 48 TOPS NPU. Pokročilé CNC frézování umožňuje integraci velmi tenké odpařovací komory do systému chlazení ambient cooling – což je u takto tenkého zařízení jedinečné – a zajišťuje TDP procesoru[1] až 28 wattů s minimální hlučností. Notebook je vybaven speciální klávesou Copilot a zvětšeným hladkým touchpadem s poměrem stran 16:10, který podporuje inteligentní gesta.

3K 120Hz displej ASUS Lumina OLED a výkonný audiosystém se čtyřmi reproduktory zprostředkují zábavu a poskytnou skutečný filmový zážitek. Robustní zabezpečení zajišťuje bezpečnostní procesor Microsoft Pluton a nová funkce Windows passkeys, která bezpečně ukládá ověřovací údaje. Mezi vylepšené biometrické funkce zabezpečení a ochrany soukromí, které využívá infračervený kamerový systém AiSense, patří rozpoznávání obličeje pro automatické přihlášení a odhlášení, adaptivní zámek a adaptivní stmívání.

Spojení umění a techniky

Nově navržený Zenbook S 14 s funkčním designem využívá inovativní materiál ASUS Ceraluminum, který zajišťuje elegantní vzhled a odolnost. Po čtyřech letech zdokonalování barev, struktury a tvrdosti tohoto materiálu jsou výsledky vynikající. Zenbook S 14 využívá špičkovou CNC technologii a dosahuje tloušťky pouhých 1,1 cm, přičemž obsahuje pokročilé komponenty včetně vyspělého systému chlazení, který využívá odpařovací komoru. Je to nejtenčí a nejkompaktnější 14palcový notebook ASUS, který podtrhuje závazek špičkového výkonu a mobility. CNC obrábění vytváří exkluzivní geometrický design mřížky nad klávesnicí a zvětšenou plochu touchpadu. Notebook je k dispozici ve dvou odstínech inspirovaných přírodou – Zumaia Gray a Scandinavian White.

Udržitelný design notebooku Zenbook S 14 se vztahuje i na volitelné pouzdro, které je inspirováno přírodou a vyrobeno z recyklovaného polyesteru s certifikací GRS. Toto pouzdro ztělesňuje závazek k ekologicky šetrným a přírodou inspirovaným inovacím.

Zenbook toho umí víc

Zenbook S 14 nabízí možnosti AI nové generace v ultratenkém provedení. Je vybaven nejnovějším procesorem až Intel Core Ultra 7 (Series 2) s řešením system-on-chip (SoC). Řešení SoC zmenšuje velikost základní desky o 27 %[2], čímž zvyšuje celkovou účinnost chlazení, a integruje špičkovou paměť LPDDR5X DRAM s nízkou spotřebou do kompaktního tvaru. Tento druhý faktor zkracuje vzdálenost mezi procesorem a pamětí, což umožňuje vyšší šířku pásma a nižší latenci – zajišťuje lepší stabilitu a vyšší výkon. Díky až 32 GB rychlé operační paměti a až 1TB PCIe 4.0 SSD, má procesor TDP až 28 W a integrovaný NPU poskytuje až 48 TOPS pro moderní AI aplikace. 72Wh baterie zajišťuje celodenní nezávislost na elektrické zásuvce. Uživatelské prostředí je intuitivní, na klávesnici ASUS ErgoSense je speciální klávesa Windows Copilot pro okamžitou asistenci Windows AI a zvětšený touchpad odpovídá poměru stran obrazovky 16:10. To vše zvyšuje pohodlí, usnadňuje používání a umožňuje rychlé nastavení hlasitosti zvuku, jasu obrazovky a dalších funkcí pomocí inteligentních gest. Kompaktní Zenbook S 14 je vybaven kompletní sadou vstupních a výstupních portů, včetně dvou portů Thunderbolt 4, USB 3.2 Gen 2 Type-A, HDMI 2.1 a kombinovaného audio konektoru. WiFi 7 s certifikací ASUS WiFi Master Premium zajišťuje nejrychlejší a nejspolehlivější připojení.

Poutavé audio a video

3K 120Hz displej ASUS Lumina OLED má certifikaci Pantone Validated a DisplayHDR True Black 500. Nabízí věrný obraz s vynikajícím barevným a HDR výkonem, včetně 100% gamutu DCI-P3, který zajišťuje živé barvy.

Zenbook S 14 je vybaven výkonným audiosystémem se čtyřmi reproduktory s certifikací Harman Kardon, což je v tak tenkém zařízení pozoruhodný technický výkon. Poskytuje vícerozměrný zvuk Dolby Atmos v plném rozsahu a nabízí skutečně pohlcující a realistický audiovizuální zážitek.

Tichý a bezpečný

Zenbook S 14 má velmi nízkou hlučnost díky pokročilému tenkému systému chlazení s odpařovací komorou a dvěma ventilátory IceBlade. V režimu ambient cooling má hlučnost pod 25 dB a zároveň v případě potřeby umožňuje TDP až 28 W. Geometrická mřížka nad klávesnicí zlepšuje proudění vzduchu a eliminuje vnikání prachu nebo nečistot. Soukromí a zabezpečení uživatelů zajišťují Windows passkeys a Microsoft Pluton, který integruje hardware, firmware a software pro ochranu před vyvíjejícími se hrozbami. Rozpoznávání obličeje Windows Hello zajišťuje bezpečný přístup bez nutnosti pamatovat si hesla. Infračervená kamera ASUS AiSense umožňuje funkci Adaptive Lock, která sleduje přítomnost uživatele a uzamkne notebook, když se uživatel vzdálí. Funkce Adaptive Dimming zvyšuje soukromí ztlumením obrazovky, když se na uživatel nedívá.

CENA & DOSTUPNOSt

ASUS Zenbook S 14 (UX5406) je na našem trhu v prodeji za cenu 48 490 CZK.

Stránka produktu ASUS Zenbook S 14: ASUS Zenbook S 14 (UX5406)|Notebooky Pro domov|ASUS Česká republika

ASUS Global Facebook: https://www.facebook.com/asus

ASUS Global X (Twitter): https://www.x.com/asus

Technické parametry[3]

ASUS Zenbook S 14 (UX5406)
Procesor Procesor až Intel Core Ultra 7 (Series 2)
Displej 14″ dotykový OLED displej s rozlišením 3K (2880 x 1800), poměr stran 16:10, obnovovací frekvence 120 Hz, 400 nitů, maximální jas HDR až 500 nitů, 100% barevný gamut DCI-P3, 1 000 000:1, certifikace DisplayHDR True Black 500, Pantone Validated, o 70 % méně škodlivého modrého světla, certifikace TÜV Rheinland, poměr obrazovky k tělu 90 %, podpora stylusu
Operační systém Windows 11 Home / Pro
grafika Grafika Intel Arc
Hlavní paměť Až 32 GB LPDDR5X na desce
Úložiště Až 1 TB M.2 NVMe PCIe 4.0 SSD
Konektivita WiFi 7 (802.11be)

Až Bluetooth 5.4

Fotoaparát IR kamera AiSense FHD s ACS
Konektory 2x USB 3.1 Gen 2 Type-A

2x Thunderbolt 4 podporuje monitory/ napájení

1x HDMI 2.1 TMDS

1x 3,5mm kombinovaný audio konektor

Touchpad Zvětšený touchpad (127 x 79 mm) s podporou Smart Gesture
Audio 4 integrovaných reproduktorů

2 integrované mikrofony

Certifikace Harmon Kardon

Baterie 72Wh
Síťový adaptér 65W síťový adaptér

Výstup: 20 V DC, 3,25 A, 65 W

Vstup: 100-240V AC 50 / 60 Hz univerzální

Rozměry 31,03 x 21,47 x 1,19 ~ 1,29 cm (12,22″ x 8,45″ x 0,47″ ~ 0,51″)
Hmotnost: 1,2 kg[4]

###

O značce ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který nabízí nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, a poskytuje skvělé zážitky, které zlepšují život lidí na celém světě. Díky týmu 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je společnost světově proslulá tím, že neustále inovuje současné technologie. Společnost ASUS, která se trvale umisťuje v žebříčku Fortune nejobdivovanějších společností světa, se rovněž zavázala zachovat úžasnou budoucnost. Cílem je vytvořit uhlíkově neutrální firmu, která urychlí posun k oběhovému hospodářství a jejíž odpovědný dodavatelský řetězec vytvoří sdílenou hodnotu pro každého z nás.

FORTUNE a FORTUNE World’s Most Admired Companies jsou registrované ochranné známky společnosti FORTUNE Media IP Limited a jsou používány na základě licence

  1. Údaje jsou založeny na teoretickém výkonu. Skutečný výkon se může v reálných situacích lišit.
  2. V porovnání s podobným 14palcovým notebookem (UX3405).
  3. Parametry, obsah a dostupnost produktu se mohou změnit bez předchozího upozornění a mohou se v jednotlivých zemích lišit. Skutečný výkon se může lišit v závislosti na aplikacích, použití, prostředí a dalších faktorech. Kompletní parametry jsou k dispozici na adrese http://www.asus.com
  4. Hmotnost se může lišit v závislosti na konfiguraci.

 

Nothing představuje Ear (open): Zdokonalení bezdrátového zvuku pomocí technologie Open Sound

Technologická společnost Nothing se sídlem v Londýně dnes představila Nothing Ear (open), svá první otevřená stereo sluchátka. Nothing Ear (open) byla navržena tak, aby poskytovala ještě lepší zážitek z poslechu. Sluchátka spojují vynikající kvalitu zvuku, pohodlné nošení a dokonalý přehled o svém okolí.

Technologie otevřeného zvuku pro bezproblémovou orientaci v prostoru
Ear (open) nabízí vlastní technologii Open Sound, která vytváří pohlcující zvukový zážitek, a přitom zachovává povědomí uživatelů o jejich okolí. Ať už jde o zpěv ptáků nebo ruch města, uživatelé budou neustále ve spojení se svým okolím, aniž by to bylo na úkor kvality zvuku. Konstrukce s otevřeným poskytuje systém zvukového těsnění a směrové reproduktory, což minimalizuje únik zvuku, zajišťuje soukromí a zároveň poskytuje dokonale vyváženou zvukovou scénu.

Design se potkává s inovacemi
V souladu s filozofií designu společnosti Nothing mají Ear (open) štíhlý a průhledný vzhled, který zdůrazňuje kvalitní a precizní zpracování. S hmotností pouhých 8,1 gramů jednoho sluchátka a pouzdrem tenkým 19 mm se jedná o jedno z nejtenčích zařízení této kategorie. Kompaktní nabíjecí pouzdro a intuitivní umístění sluchátek v něm ještě více umocňují perfektní dojem z používání a pravidelného nošení v kapse.

Komfort v novém pojetí
Ear (open) jsou navržená pro celodenní pohodlí. Tříbodový systém vyvážení a silikonové háčky zajišťují bezpečné a lehké uchycení, které se přizpůsobí jakémukoli tvaru ucha. Tato konstrukce v kombinaci s ultralehkými součástkami zajišťuje perfektní stabilitu při každodenním používání nebo i při sportovních aktivitách, jako je běh nebo jízda na kole.

Pokročilý zvuk
Ear (open) poskytují vynikající kvalitu zvuku díky společností navrženému titanovému měniči se stupňovitou geometrií, který je v patentovém řízení. Jeho tvar snižuje zkreslení a zlepšuje výkon v oblasti nízkých frekvenci. Díky titanovému povrchu ale přitom reprodukuje se skvělou čistotou i vysoké tóny. Komponenty měniče, které jsou téměř o 30 % lehčí než u běžných sluchátek, navíc přispívají ke zvýraznění středních i vysokých frekvencí, zatímco stupňovitý měnič fyzicky přibližuje reproduktor blíže k uchu, a to bez jakýchkoliv kompromisů v pohodlí. Automatický algoritmus Bass Enhance přitom zlepšuje výkon v oblasti nejnižších frekvencí, aby sluchátka nabídla ještě bohatší basový zážitek.

Baterie na celý den poslechu
S 8 hodinami přehrávání na jedno nabití a až 30 hodinami s nabíjecím pouzdrem zajišťují Ear (open) celodenní poslech hudby nebo podcastů. Za pouhých 10 minut nabíjení pak lze získat až 2 hodiny poslechu.

Integrovaná technologie Clear Voice zajišťuje křišťálově čisté hovory i v náročném prostředí díky zpracování s podporou umělé inteligence. Vše bylo natrénováno na více než 28 milionech hlukových scénářů. Duální připojení umožňuje bezproblémové přepínání mezi zařízeními, zatímco Low Lag zajišťuje optimalizovaný herní zážitek s minimálním zpožděním zvuku.

Chytré funkce pro chytřejší svět
Ear (open) pokračuje v misi společnosti Nothing integrovat funkce založené na umělé inteligenci do běžných zařízeních. Díky integraci s ChatGPT mohou uživatelé přistupovat k informacím v reálném čase přímo ze svých sluchátek, což značně zvyšuje uživatelský komfort a zároveň jim umožňuje mít volné ruce. Tato funkce dostupná prostřednictvím aplikace Nothing X umožňuje hlasem ovládat ChatGPT a díky tomu i plně o všem informovat na cestách.

Cena a dostupnost
Nothing Ear (open) je možné předobjednat na nothing.tech a na Alza.cz za cenu 3 999 Kč. Samotný prodej začne 7. října.

Více informací naleznete na nothing.tech. Zde pak vizuály a další materiály.

O společnosti Nothing
Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Za méně než čtyři roky prodala po celém světě více než 3 milióny produktů, včetně Phone (1), který získal v roce 2022 prestižní ocenění časopisu Time za inovativní design mezi chytrými telefony.

Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnský společnost alternativní ekosystém technologických produktů pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2023 společnost na trh uvedla pokročilá sluchátka Ear (2), velmi očekávaný telefon Phone (2) a svou dceřinou značku CMF by Nothing, která se zaměřuje na výjimečný design za příznivou cenu.

V roce 2024 společnost představila svůj třetí telefon Phone (2a). Výkonné a jedinečné zařízení, které poskytuje optimální každodenní zážitek s perfektním mixem parametrů a atraktivní ceny. Společnost Nothing také vytvořila nový základ svých audio produktů – Ear a Ear (a) a dceřiná CMF by Nothing představila druhou generaci svých produktů a její první telefon – CMF Phone 1. Jeho jedinečnost spočívá ve snadné přizpůsobitelnosti, kdy během pár sekund lze vyměnit zadní kryt, přidat pouzdro na platební karty nebo stojánek.

V roce 2024 společnost Nothing také vylepšila svůj uživatelský zážitek s umělou inteligencí o integraci ChatGPT napříč všemi telefony i audio produkty.

Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.

Vybere AI zaměstnance? Řadové ano, s manažery jí musíme pomoci

Lidi do call centra či na prodejnu může vybírat umělá inteligence dnes už z velká části sama. Výběr kvalifikovaných pozic a expertů se však bez lidského faktoru neobejde. Manažery a lídry pak robot patrně nevybere zcela sám ani v budoucnosti.

Umělá inteligence v náboru nejen přebírá rutinní úkoly, ale do určité míry provádí i nábor samotný. Pomáhá zejména s předvýběrem kandidátů z databází a s přípravou inzerce. Platí to však hlavně u masových pozic typu zaměstnanec call centra, fastfoodu, kavárny, prodejny, nebo u specifických profesí modelů, kde se řeší spíše vnější vzhled. Hojně využívaná je AI i u studentských pozic: studenti často vyžadují pravidelné směny ve vybrané dny a časy tak, aby jim ladily s rozvrhem výuky, ať pracují ve fast foodu nebo třeba v kině.

U kvalifikovanějších pozic a manažerů je však využití AI stále poměrně omezené. „Při vyhledávání vyšších manažerů je rozhodující osobní kontakt a znalost konkrétního člověka,“ vysvětluje headhunterka Tereza Černá ze společnosti R4U. „Musíte znát jeho motivaci ke změně práce, jeho povahu a osobnostní nastavení, jeho požadavky na novou pozici. To samozřejmě AI vědět nemůže.“ Když např. přijde člověk z menší akční banky do velké nadnárodní finanční instituce, může se cítit svázán korporátními pravidly a omezován délkou trvání všech procesů. Naopak bývalý zaměstnanec velké banky může být v menší společnosti zaskočen tím, že musí zvládat práci, kterou na předchozím pracovišti vykonávali tři lidé, často z různých oddělení. Opačný problém nastává, pokud vyhořelý manažer převratnou změnu sám vyžaduje. „Pokud hledá novou výzvu a jiný typ práce v nové společnosti, může být nekvalifikované využití umělé inteligence dokonce kontraproduktivní, neboť mu bude nabízet podobné firmy s obdobnou firemní kulturou jako v minulosti.“

AI bude hrát při náboru stále větší roli

Zakladatelka iniciativy AI Eticky Barbora Brabcová uvádí, že potenciál využití umělé inteligence má právě v oblasti náboru obrovský potenciál do budoucnosti. Nenahradí sice lidský faktor stoprocentně, ale může ulehčit personalistům velké množství práce. Nicméně s ohledem na citlivost osobních údajů je naprosto klíčové, aby byla ochrana dat v AI nástrojích v této oblasti na nejvyšší úrovni. „AI může skvěle posloužit při základním předvýběru kandidátů, což personalistům uvolní ruce, aby se mohli soustředit na to nejdůležitější – budování vztahů a strategii rozvoje lidských zdrojů. Současné limity AI nás však nesmí zmást. Technologie se vyvíjí rychlým tempem a to, co se dnes zdá nemožné, může být za rok či dva běžnou praxí.“ Proto i při výběru vyšších pozic, jako jsou manažeři nebo odborníci, mohou AI nástroje brzy nabídnout přidanou hodnotu – například při předběžné selekci nebo při analýze veřejně dostupných informací o kandidátech.

Pozor na diskriminaci

Využití AI v náboru má svá rizika, z nichž nejčastěji bývá zmíněna diskriminace. Známý je případ Amazonu, který vyloučil svůj náborový nástroj na principu AI poté, kdy tento robot vyřazoval ženy jako vhodné kandidátky na technologické pozice. Kromě genderové zaujatosti jsou typickým problémem podobných řešení také rasové stereotypy. Barbora Brabcová však upozorňuje, že problém není v algoritmech samotných, ale v jejich správném nastavení a přístupu ke kvalitním datům: „AI lze natrénovat tak, aby fungovala bez předsudků, zatímco u lidí jsou předsudky často hluboce zakořeněné a neuvědomělé, nebo jejich rozhodování ovlivňují sympatie či antipatie. AI tak může být lepší v eliminaci nevědomých předsudků, pokud bude správně nastavena a pravidelně kontrolována.“

Autor: Radim Karlach, PR.AG

Happening ZOOM FEST už tuto sobotu nabídne rozmanitý program

Festival ZOOM FEST se nezadržitelně blíží – fascinující přednášky, zajímavé workshopy a bohatý doprovodný program. Přijďte se inspirovat a hledat cesty, jak udělat drobné změny, které mohou zlepšit náš život. Během několika hodin zažijete spoustu zábavy i poznání. Zaostřeno bude na udržitelnost, vzdělávání a osobní rozvoj. Součástí bude také unikátní závěsná instalace iniciativy „Váš důvod“ a laboratoř Svět bez kouře společnosti Philip Morris nebo interaktivní stánek PřF UK. Osobně potkáte přední české kouče, cestovatelské ikony a oceňované vědce i válečné reportéry. Vše doplní skvělá hudba. Staňte se součástí druhého ročníku novinkového a originálního fesťáku ZOOM FEST – zaostřeného na změnu. Akci pořádá primácká agentura SOLOOTIONS. Happening se koná pod záštitou Ing. Ondřeje Kubína, starosty Prahy 4. Vstup je zdarma.

Sobota 28. září 11–22 hodin, park Na Pankráci – Praha 4

Těšte se na nabitý program:

Radek Jaroš a Jan Mühlfeit

Jan Mühlfeit je bývalý prezident firmy Microsoft pro Evropu, globální stratég, kouč top manažerů, olympijských vítězů a autor mezinárodního bestselleru The Positive Leader (Pearson 2016). Ve svém vystoupení „Máte na víc, než si myslíte, i v době komprese času“ bude hovořit o tom, jak funguje náš mozek, jak poznat, kým jsme, abychom mohli zjistit, kým být můžeme a podávali optimální výkon i pod velkým tlakem. Radek Jaroš dosáhl teprve jako patnáctý člověk na světě vrcholů všech čtrnácti nejvyšších hor naší planety, Koruny Himálaje – bez používání kyslíkových přístrojů, a navíc i bez podpory a pomoci výškových nosičů. Potom přidal i výstupy na nejvyšší vrcholy všech kontinentů. Tuto kombinaci má na celém světě pouze Reinhold Messner a právě Radek Jaroš! Jaké bude přednáškové spojení těchto dvou rozmanitých osobností?

Petr Horálek

Jsme ve vesmíru sami?

Vesmír je obrovský a plný obyvatelných planet. Kde můžeme hledat mimozemské civilizace? A proč jsme je ještě nenašli?

Lenka Klicperová

Válečná žurnalistika

Když 24. 2. 2022 začala invaze ruských vojsk na Ukrajinu, sedla novinářka a fotografka Lenka Klicperová do svého auta a ještě tentýž den překročila hranice. Od té doby pracuje na Ukrajině kontinuálně a pokrývá všechny nejdůležitější události této války. Od začátku až do konce dokumentovala bitvu o Bachmut, přináší reportáže z Donbasu i charkovské fronty. Na Ukrajině strávila už řadu měsíců, sečteno dohromady více než rok. Válka jí mnohé dala, ale i vzala, včetně přátel. Na Ukrajině prožila nejhorší a nejnebezpečnější chvíle svého života.

Petr Horký

Další zajímavé povídání z projektu Hausbot, který přináší rozhovory o životě a spokojenosti. Hausbot Petra Horkého je nejen televizní talkshow na Prima ZOOM, ale také youtubový kanál a podcast. Koho si do pořadu pozve Petr tentokrát?

Brain We Are

Levný dopamin – jak přežít ve světě rychlého uspokojení?

Proč chceš to, co chceš? Co ovlivňuje tvé motivace, touhy a potěšení? Jedním z hlavních vyjednavačů v mozku, který se podílí na tom, co považujeme za důležité, je neuropřenašeč dopamin. Ovlivňuje pozornost a učení, řídí motivaci s úsilím a pohání nás kupředu. Dnes jeho funkce unáší levné potěšení všude kolem v podobě telefonů, fast foodů a sociálních sítí. Jak přežít a prosperovat ve světě rychlého uspokojení? O tom si budeme povídat.

Eliška Remešová

Vývoj lásky v čase

Na začátku to jde zpravidla všechno samo. Čím to je, že některé vztahy si lehkost a zamilovanost v čase udrží nebo ji znovu objeví, zatímco jiné ne? Co můžeme dělat pro to, aby naše láska zrála a prohlubovala se, než aby se vytrácela? Příklady z výzkumů i praxe na jedné přednášce. Věnujte svým vztahům čas.

Radek Laci

Jak své tělo a mysl dostat do přítomného okamžiku

Workshop bude zaměřen na techniky, jak se dostat do přítomného okamžiku. Když jsme plně přítomni, naše mysl i tělo odpočívají, což nám umožňuje být kreativnější a efektivněji si dobíjet své emoční a mentální baterie. V rámci workshopu budeme pracovat s jemnými pohyby a zapojovat smysly, abychom vyzkoušeli různé způsoby, jak se dostat do stavu hluboké přítomnosti.

Honza Haruda

Cestovní ruch aktuálně v prostoru a čase…

Kolik lidí na světě je právě teď v letadle? Je eurovíkend smysluplná cesta? Je Dubrovník nafukovací? Proč byste měli jet v Mexiku k indiánům? Co objevíte v marockých oázách? Jak se zpracovávají odpady v Nepálu? Mohou stará kola z vašeho sklepa vytvořit pracovní pozice v Gambii? Sjednotí klimatická krize čtyřicet let rozdělený Kypr? Kde je hranice mezi poznáním objevitelů a vykořisťováním místních? Proč má rád princ Charles moravský Hostětín? Proč se lidé stěhují ze Špindlu nebo Dolní Moravy? Svět se natolik zmenšil, že turistický průmysl musí nyní hledat vlastní cestu ke znovuobjevení své podstaty. Odpovědnost za cestování je bezesporu novým trendem turismu budoucnosti. Jak udělat cestovní ruch pozitivním pro všechny zúčastněné? A jakou roli v tom hraje čas? Cílem přednášky je představit příklady dobré praxe ze světa a nové trendy turismu. Ideální pro všechny zvídavé diváky hledající jiný pohled na cestování.

David Vencl

Síla dechu – přednáška o dechu, o utajených schopnostech našeho těla. Dechem se můžeme zklidnit nebo vybudit, dostat se do stavu plné koncentrace nebo si efektivně odpočinout. Sportovci mohou v rozvoji dechu nalézt nečekaný potenciál pro zlepšení, který může přijít velmi rychle. Stejně tak lidé se zdravotními problémy. A tak se můžete těšit i na praktické cvičení a dýchání. A pak také něco o jeho příběhu a o tom, jak je možné pod vodou vydržet více než osm minut nebo se potopit do 80 m na jeden nádech. Nejen o výkonech a závodním freedivingu, ale i o přírodě, ekologii, laskavosti a vnímání vlastního těla. Freediving je sport, kde můžete být naprosto svobodní. Svoboda pohybu je zde bezkonkurenční. A přesto zde existuje jeden limit! Čas!

Jirka & Mili

JiMis´s Adventure: Očista duše během polární expedice

Jaké je to být se svým partnerem nonstop v mrazu a větru, daleko za polárním kruhem? Putovat na lyžích s veškerým živobytím sbaleným na bobech? Bez signálu, základních civilizačních vymožeností a být vystaveni každodenní fyzické dřině? Jak by tohle všechno mohlo být ideálním místem pro očistu vaší duše? A je možné si tyto zkušenosti přenést do běžného života? Přijďte si poslechnout tuto přednášku a oni vám to prozradí – Jirka Lichteneger & Milada Vaňkátová – páreček českých dobrodruhů a polárníků, testující svůj vztah v co nejextrémnějších podmínkách. Za poslední tři roky společně na lyžích, zapřaženi v postrojích svých bobů, překonali více než 1250 km severskou krajinou, povětšinou za polárním kruhem. Jsou také zakladatelé projektu Winter Academy, kde se každý může naučit základům zimních dobrodružství. Více na www.jirkamili.cz.

MUDr. Karel Moravec

Závislosti včera, dnes a zítra

Lékař, psychiatr a adiktolog ukazuje, jak je závislost součástí naší kultury, jak vypadá, kde všude se uplatňuje a jaké má následky, nejenom negativní, ale i kladné a chvályhodné. Mluví o tom, jak závislost rozpoznat a jak ji léčit, respektive o tom, jak je někdy vhodné neléčit, aby bylo dosaženo ne-závislosti.

Jiří Dobrý

Memy jako pěšci propagandy

Představitel YT pořadu Dobré vědět, který kombinuje populární vědu a humor, a který sem tam ani neurazí. Zdroj zábavy se proměňuje na nenápadnou zbraň digitálního věku. Tou bojují o naši pozornost a názor státní aktéři a organizace a dnes i jednotlivci. Prozkoumáme mechanismy, kterými memy fungují, a podíváme se i do historie memů i propagandy, protože některé věci se proměnily k nepoznání, a jiné fungují překvapivě dobře už stovky let.

Jakub Holuša

Malí Češi ve velké Antarktidě (Český antarktický výzkumný program Masarykovy univerzity v Brně)

Český antarktický výzkumný program sídlící na Masarykově univerzitě každoročně od r. 2007 vysílá vědeckou expedici do Antarktidy na ostrov Jamese Rosse, na Českou vědeckou stanici Johanna Gregora Mendela. Přestože jsme malý národ, máme v otázkách Antarktidy velké slovo; díky našemu výzkumu jsme totiž jedním z 29 států světa, které spolurozhodují o tom, co se bude s chladným kontinentem dít. Přijďte se dozvědět víc o našem programu i o tom, jak taková antarktická expedice vypadá a čemu všemu musí její členové čelit.

Machu Picchu

Legendární místo s nepochybným genius loci – předkolumbovské incké kultovní město v peruánských Andách. Nachází se na horském sedle nad řekou Urubambou v nadmořské výšce 2430 m n. m., asi 80 km od Cuzca. Kdo by se tam nechtěl podívat? My vás tam přeneseme prostřednictvím unikátního live streamu. Peruánský průvodce jménem Javier, který se více než deset let věnuje dvakrát denně turistům na Machu Picchu, ukazuje nejen krásu těchto hor, ale přibližuje i historii s ní spojenou.

ZOOM CAST

Miroslav Honsů – redaktor Prima ZOOM online si na diskuzi pozve Lenku Klicperovou, Petra Horkého a Honzu Harudu, aby se zamysleli nad tématem – overturismus a turismus v extrémních oblastech.

Nebude chybět stanoviště Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a její Přírodovědci.cz, kteří nabídnou: Vodní svět pod mikroskopem – nejkrásnější pohled na svět je skrze mikroskop. I zdánlivě obyčejné věci vypadají úžasně, když se pořádně zvětší. Můžete si prohlédnout, co skrývají vody Prahy, a čeká vás také Geologie zblízka – zajímají vás minerály, baví vás objevovat neživý svět kolem vás? Přijďte si vyzkoušet svoje znalosti v geologickém kvízu! Obinn Magic vás vtáhne do světa magie svými kouzelnickým vystoupením. Tohoto iluzionistu znáte z pořadů Česko Slovensko má talent a Zrádci. Zacvičíte si s Form Factory. Speciálně na této akci můžete navštívit výstavu fenomenálního anglického streetartového umělce Banksyho nebo si můžete projít výstavu Czech Press Photo 2023. Užijete si chůdařskou a breakdance show. Okouzlí vás osobní setkání s exotickými papoušky. A navíc si celou dobu akce můžete užít Prosecco piknik.

Všichni dospělí návštěvníci akce ZOOM FEST si také letos mohou prohlédnout unikátní závěsnou instalaci iniciativy „Váš důvod“ společnosti Philip Morris. Ta vyzývá kuřáky k zamyšlení se nad svým životním stylem a v ideálním případě ke změně. Nejlépe aby přestali s nikotinem úplně nebo si zvolili jinou alternativu bez kouře. Instalace zachycuje desítky reálných důvodů bývalých kuřáků, kteří odložili cigarety a změnu už udělali. Například proto, že jim šlo o zdraví nebo proto, že jim kouření lezlo příliš do peněz. Dotváří ji originální píseň Matěje Rupperta, která je tak trochu jeho osobní zpovědí. Instalaci doplňuje laboratoř Svět bez kouře nabízející informace o škodlivosti kouření. Návštěvníci se v ní třeba dozví, proč je pro ně cigaretový kouř škodlivý a co je hlavní příčinou nemocí spojených s kouřením. V laboratoři bude možné vyzkoušet si brýle s virtuální realitou nebo přístroj na měření obsahu oxidu uhelnatého v dechu. Navíc si můžete nechat zvěčnit právě svůj důvod pro změnu krasopisem a odnést si domů pozornost, díky které ho budete mít stále na očích jako motivaci.

Změna programu vyhrazena.

Užijete si skvělou hudbu – VIIITO feat Brass&Dancers show, Twisted ROD a jedineční G-POINT HUNTERS v čele s Matěje Ruppertem. Celou akci moderuje Eva Decastelo.

A to všechno můžete zažít na vlastní kůži – ZDARMA! Jaký je váš důvod navštívit ZOOM FEST?

Více informací na https://www.facebook.com/events/796159606005534

www.zoomfest.cz

www.solootions.cz

DOHODA O ZAJIŠTĚNÍ DLUHU ZE STAROMĚSTSKÉHO NÁMĚSTÍ 18 BYLA PODEPSÁNA

Jak již informoval radní hl. m. Prahy pan Adam Zábranský, Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo dne 12. září 2024 usnesení č. 16/69 ohledně způsobu zajištění pohledávky, kterou Praha eviduje vůči nájemníkovi prostor na Staroměstském náměstí firmě Lorinfaj Promotion s.r.o. Správce předmětných nemovitostí, městská společnost TRADE CENTRE PRAHA a.s., potvrzuje, že došlo k podpisu dané dohody a tato je nyní naplňována. Dluh tak bude nyní dostatečně právně podchycen a zajištěn obvyklými instrumenty zajištění včetně osobního majetku ultimátního vlastníka. Dlužník má na část dluhu ve výši téměř 27 milionů korun splátkový kalendář na čtyři roky.

Hlavní město Praha prostřednictvím své správcovské společnosti TRADE CENTRE PRAHA a.s. (TCP) pronajala koncem roku 2020 společnosti Lorinfaj Promotion s.r.o. jedny ze svých nejlukrativnějších komerčních prostor na patnáct let s nájemným téměř 22 milionů korun ročně. Kvůli útlumu turistického ruchu způsobeného pandemií a z důvodu počátečních výdajů na opravy, přestal nájemce hradit nájemné včas a dluh z nájmu se postupně vyšplhal až na více než 40 milionů korun. Od poloviny roku 2023 začalo jednání ohledně splátkového kalendáře a od konce roku 2023 se dluh začal snižovat.

Dle nově podepsané dohody o splátkovém kalendáři poskytne vlastník firmy Lorinfaj Promotion s.r.o hlavnímu městu Praha vedle svých osobních záruk i zástavu na třech svých pražských bytech, dle znaleckého posudku v hodnotě téměř 25 milionů korun, tedy v hodnotě zhruba odpovídající jistině z dluhu. Zároveň pro nabytí účinnosti této dohody musí dlužník splatit ostatní své dluhy z jiných nebytových prostor, které má od města v nájmu. Pronájem domu na Staroměstském náměstí 18, kde nájemce provozuje gastronomické služby, zůstává v platnosti včetně původní doby nájmu a nájemného.

„Jsem rád, že se podařilo po mnoha kolech jednání dospět k rozumnému způsobu zajištění dluhu, který Praha vůči dlužníkovi eviduje. Kombinace osobních ručení, notářského zápisu a zástav na nemovitostech je pro Prahu dostatečným zajištěním a zároveň jsou tyto instrumenty pro dlužníka dostatečně motivační, aby vyvinul maximální úsilí a své závazky splatil v dohodnutém čase z obchodní činnosti, kterou v pronajatých prostorách provozuje. Praha dlužníka vyslyšela a umožnila mu dostát svým závazkům i bez nutnosti výprodeje jeho osobního majetku. Zároveň umožníme dlužníkovi dále podnikat v pronajatých prostorách, aniž by se měnily podmínky nájmu. Věřím, že budoucnost ukáže, že to bylo správné rozhodnutí pro obě strany,“ říká předseda představenstva TCP a.s. Ing. Josef Bláha.

LAMAX N10 GPS 3in1: Tři kamery pro tu nejlepší ochranu

Štěstí přeje připraveným, proto se nabízí vybavit si i auto kamerovým systémem. LAMAX N10 GPS 3in1 představuje 3kamerový systém, který snímá vše, co se děje vpředu, vzadu i uvnitř auta. Záznamy pořizuje současně a v top kvalitě. Přední a zadní nahrává až ve 4K a Full HD a interiérová až v 2.5K ve Full HD. Všechny kamery pořizují velmi kvalitní noční videa, interiérová je navíc doplněna o infrared přísvit, díky kterému pořizuje zřetelný záznam i v šeru. V magnetickém držáku kamery je zabudována GPS, a tak se do videa mohou propsat i údaje o poloze. G-senzor se zase postará o automatické uzamčení záběrů v případě události. To však můžete udělat i manuálně. Pořízené záběry si pohodlně stáhnete přes aplikaci, a to díky 5GHz Wi-Fi. Součástí je slot pro paměťovou kartu, až do velikosti 256 GB. Dále je vybavená i video kodekem H.265. Dává také možnost nahrávat ve smyčkách s nastavitelnou délkou záznamu. Energii si bere z odolného superkondenzátoru, zajišťujícího dlouhou životnost. Kamera je napájena přes USB-C konektor. Součástí výbavy je napájecí adaptér, který kromě portu pro kameru disponuje i portem s podporou fast-charge třeba pro dobití mobilu.

LAMAX N10 GPS 3in1 je k dostání za 4 999 Kč na www.lamaxshop.cz

Produktové a lifestylové fotografie jsou k dispozici zde.

Vlnitá lepenka jako udržitelný obalový materiál

Na jednoho člověka připadá průměrně 189 kilogramů obalů ročně. Právě obalový materiál je proto jednou z důležitých výzev, které musí společnost čelit na cestě k udržitelné budoucnosti. Existuje však udržitelné a recyklovatelné řešení, vhodné také pro skladování potravin, a to vlnitá lepenka, která produkuje až třikrát méně odpadu než plasty. Je složená primárně z papíru, v přírodě se tak bez problémů rozloží, a její celosvětová spotřeba proto postupně roste. Ve své výrobní hale ve Všetatech ji pro výrobu obalů využívá i česká společnost THIMM.

Obalové materiály představují významnou část světového odpadu a mají velký podíl na znečištění životního prostředí. Například v Evropské unii tvoří obaly ⅓ z celkového objemu komunálního odpadu. Do oceánů se podle dat Ellen MacArthur Foundation každoročně dostane až 8 milionů tun plastového odpadu, z nichž velká část jsou právě různé obaly. Odpad z obalových materiálů má tak negativní vliv na celé ekosystémy a přírodu. Řešením může být přechod na udržitelnější obalové řešení, a to obaly z vlnité lepenky.

Jedná se o obnovitelný a tvárný materiál, ze kterého lze vytvořit téměř cokoliv a navíc účinně chrání trvanlivost potravin. V Česku se na obaly z vlnité lepenky zaměřuje společnost THIMM. „Naše obaly vyrábíme z vlnité lepenky, která patří mezi nejrecyklovatelnější materiály na světě. Je tak výborným příkladem cyklického hospodaření. Vlákna papíru u obalů vyrobených z vlnité lepenky lze recyklovat bez výrazné ztráty kvality až pětadvacetkrát. V současnosti tak u nás tvoří nový obal z vlnité lepenky z více než 89 % recyklovaný materiál,” říká Martin Hejl, ředitel české pobočky společnosti THIMM.

Plastové obaly tvoří až třikrát více odpadu než vlnitá lepenka

Pokud obaly z vlnité lepenky porovnáme s těmi z plastu, zjistíme, že plastové obaly tvoří až třikrát více odpadu než obaly z vlnité lepenky. Odhaduje se, že pouze asi 20 % nebo méně z celkové produkce obalů z vlnité lepenky skončí jako odpad na skládkách. U plastů se jedná o více než 60 %. Vlnitá lepenka je tak díky své vysoké míře recyklace mnohem šetrnější k přírodě.

Mezi další nesporné výhody tohoto materiálu patří výrazné snížení spotřeby zdrojů na její výrobu. Jako materiál je navíc vlnitá lepenka plně biologicky odbouratelná, protože její hlavní složkou je papír. Vlákna jsou velmi snadno a rychle přeměněna zpět v biomasu.

Podle Ministerstva životního prostředí má nejvyšší prioritu v rámci využití obalových materiálů prevence nadbytečných obalů, a v dalším kroku snadná recyklace. „Výrobci by měli již při návrhu obalu přemýšlet, jak bude na konci životnosti možné obal bez problémů zrecyklovat. Sami výrobci někdy vytvářejí překážky pro recyklaci. Podporou pro směřování k vyšší recyklovatelnosti by měla být tzv. ekomodulace, která byla zavedena do legislativy v roce 2020 a která by měla zohledňovat v rámci výše příspěvku výrobce právě recyklovatelnost obalů,” vysvětluje Veronika Krejčí, tisková mluvčí Ministerstva životního prostředí.

Za rok 2022 v Česku vzniklo přes 1,4 milionů tun obalových odpadů, popisuje Krejčí: „Z dat vyplývá, že množství obalových odpadů narůstá, což je negativní trend. Mezi lety 2021 a 2022 sice došlo k mírnému poklesu množství těchto odpadů, ale nejedná se zřejmě o zásadní zlom. Nejvíce se produkuje papírových obalových odpadů (přes 600 000 tun za rok 2022), následují plasty, sklo a dřevo. U papírových obalových odpadů se dosahuje nejvyšší úroveň recyklace téměř 90 %, dobře si vedeme rovněž ve skleněných obalech nebo ocelových obalech. Přidat musíme například v recyklaci hliníkových obalů.”

V THIMMu se objem výroby vlnité lepenky od počátku jejich působení zvýšil o více než 2 000 %. Společnost v roce 1996 začínala na výrobě 6,6 milionů m² vlnité lepenky, v letošním roce plánuje vyrobit na téměř 140 milionů m².

Obalový průmysl čekají s novou legislativou změny

Do budoucna nás ale v sektoru obalů čekají větší změny, jak upozorňuje Krejčí. „Do konce roku očekáváme publikaci nového nařízení o obalech a obalových odpadech, které bude mít v budoucnu zásadní dopad na celou oblast obalů a obalových odpadů. Nařízení nahradí stávající směrnici o obalech a obalových odpadech a přinese celou řadu nových povinností, cílů a opatření. Jedná se například o nové cíle k opakovaně použitelným obalům, povinnou recyklovatelnost obalů, cíle pro povinný recyklovaný obsah v řadě druhů plastových obalů a další opatření.” Obalový sektor bude muset na změny reagovat. „Bude nepochybně vzrůstat tlak, jednak na celkové omezování množství obalů, ale i na rozvoj inovativních recyklačních technologií, které by měly zajistit dostatečné množství druhotných surovin pro plnění povinných cílů,” dodává Krejčí.

Obaly z vlnité lepenky jako trend a krok k udržitelnosti

V rámci obalových materiálů z vlnité lepenky je společnost THIMM výjimečná i svým konceptem Internet of Packs „Každá krabice má svůj životopis, načtením QR kódu, který je na ní otištěný, lze přesně zjistit, kdy a kde byla vyrobena, kudy poputuje a kde má svůj cíl. Díky tomu je možné monitorovat i to, že jsou naše obaly vyráběny v souladu s principy udržitelnosti v rámci celého procesu výroby,” uzavírá Hejl.

Rostoucí trend výroby obalů z udržitelné vlnité lepenky dokazují i data z webu Svazu výrobců vlnitých lepenek. Každý rok je ve světě vyprodukováno kolem 61 miliard m² vlnité lepenky, což by stačilo k pokrytí plochy téměř celého Dánska. Její celosvětová spotřeba je kolem 270 miliard m² ročně. Evropa má na tomto čísle 22% podíl.

Celkem 88 % obalů z vlnité lepenky je vyrobeno z recyklovatelného materiálu a více než 40 % z celkové produkce je využito k balení potravinářských produktů. Celosvětový nárůst produkce je ročně kolem 4 % a závisí na růstu celé ekonomiky. Nejvíce roste spotřeba vlnité lepenky v Asii. V Evropě vzrostla od roku 2010 o 31,3 %.

Krabice, ale i stíhačka nebo foodtruck

Z vlnité lepenky však ve společnosti THIMM nevyrábí pouze krabice či displeje pro produkty, ale také různé skládačky pro děti, cosplay zbroj na Comic-Con, stíhačku, napodobeninu food trucku nebo celý samostatný stánek na veletrh. Jedná se tak nejen o velice udržitelný, ale také tvárný materiál při jehož zpracování je možné využít veškerou kreativitu. Heslo THIMMu koneckonců zní: „Z vlnité lepenky cokoliv.“

Bose představilo dostupné true wireless špunty s ANC i bezdrátovým dobíjením a kompaktní soundbar s Dolby Atmos

Po letošním uvedení produktů spadajících do nejvyšší kategorie audio produktů představila společnost Bose další novinky. První z nich jsou cenově dostupná bezdrátová sluchátka do uší QuietComfort Earbuds s vynikajícím typickým zvukem Bose, technologií potlačující aktivně ruchy z okolí (ANC), možností bezdrátového dobíjení a vlastním hlasovým ovládáním, s jehož pomocí lze snadno spouštět všechny klíčové funkce. Druhou novinkou je kompaktní soundbar Bose Smart Soundbar, který je primárně určen pro poslech filmového zvuku včetně Dolby Atmos. K vytvoření prostorového zvuku využívá speciální tlakové reproduktory a odrazy od stěn a stropu. Zároveň poslouží výborně i pro poslech hudby. Snadno ho lze začlenit do komplexního bezdrátového rozvodu hudby v bytě či domě.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds

Přesto, že QuietComfort Earbuds přicházejí s velmi překvapivě nízkou cenovkou, přinášejí funkce, které dosud žádná sluchátka Bose nenabízela. Mezi ně patří například vlastní technologie hlasového ovládání. Díky ní může uživatel „s rukama v kapsách“ přijmout nebo ukončit hovor, ovládat hlasitost reprodukce i potlačení ruchů z okolí nebo spustit či ukončit transparentní mód, který mu umožňuje komunikovat s okolím bez vyndání sluchátek z uší. Hlasové ovládání není závislé na žádném chytrém hlasovém asistentovi, vše zajišťuje vlastní technologie Bose. Ovládání se aktivuje se hlasovým příkazem „Hey headphones“ a dále probíhá pomocí předem definovaných anglických povelů, jejich seznam najdou uživatelé v nové aplikaci Bose QC Earbuds. Ta vznikla právě u příležitosti uvedení těchto sluchátek a ve srovnání s dosavadní aplikací nabízí mnohem větší možnosti. Ovládat klíčové funkce je samozřejmě možné i pomocí dotykových plošek špuntů, každý z nich nabízí čtyři různá gesta, jejich funkce lze upravit v aplikaci.

Bose QuietComfort Earbuds jsou zároveň první sluchátka Bose, která nabízí bezdrátové QI nabíjení. Špičkový zvuk a vynikající kvalitu ANC je v případě Bose téměř zbytečné zdůrazňovat. Přesto především z pohledu výkonosti ANC a zvuku zůstávají na špičce již dříve představená sluchátka do uší Bose QuietComfort Ultra Earbuds.

Sluchátka jsou malá a pro pevné a přesto pohodlné upevnění v uších využívají v Bose osvědčenou kombinaci dvou silikonových částí, přičemž každá z nich je v balení přiložena ve třech velikostech. To otevírá jejich potenciál při sportu, a to zvlášť v kombinaci s kvalitním transparentním módem, který umožňuje vnímat při běhu okolní dění. Při používání venku je nerozhodí déšť ani pot, specifikace IPX4 zaručuje jejich odolnost proti stříkající vodě. Na jedno nabití vydrží hrát až 8,5 hodiny a z pouzdra, které se dobíjí 20 minut, je možné je dobít na dalších přibližně 21 hodin poslechu.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds byla uvedena ve třech barvách – černé, zakouřené bílé a fialkové „chilled lilac“. Na našem trhu by se měla objevit s největší pravděpodobností již začátkem října, jejich doporučená koncová cena bude 5 290 Kč (prosím o upřesnění, nezapsal jsem si, jen si matně pamatuju) .

Chytrý Bose Smart Soundbar s Dolby Atmos

Druhou zářijovou novinkou Bose je kompaktní chytrý soundbar. Mezi jeho přednosti patří vynikající reprodukce a schopnost vytvoření prostorového zvuku, ke kterému využívá odrazy od stěn a stropu. Díky tomu dokáže při sledování filmů s plnohodnotnou zvukovou stopou Dolby Atmos reprodukovat i efekty přicházející k uším posluchačů shora. Bose Smart Soundbar lze jednoduše začlenit do domácího zvukového systému založeném na aplikaci Bose, která umožňuje ovládání hudby a zvukových zón v celém domě. Komě toho je soundbar plně kompatibilní s Apple AirPlay 2, Spotify Connect a Chromecast. Při reprodukci filmového zvuku využívá prvky umělé inteligence, a to pro zlepšení srozumitelnosti dialogů a také pro technologie Bose TrueSpace. Ta dokáže vytvořit prostorový zvuk i u starších filmů se zvukovou stopou stereo nebo 5.1.

Samotný kompaktní soundbar dokáže vytvořit velmi působivé basy i prostorové podání. Pokud by uživatel chtěl ještě intenzivnější zážitek, může ho doplnit o bezdrátový subwoofer či bezdrátové zadní satelitní reproduktory Bose. Velmi zajímavou variantu nabízí také kombinace soundbaru a otevřených sluchátek Bose Ultra Open Earbuds, které mohou po propojení v aplikaci fungovat právě jako zadní reproduktory.

Smart Soundbar se v nabídce zvukových lišt Bose řadí za špičkový model Bose Smart Ultra Soundbar, který nabízí více reproduktorů, ještě intenzivnější prostorový zážitek a také možnost přesné kalibrace, která nastaví reprodukci přesně podle prostorové dispozice konkrétní místnosti.

Bose Smart Soundbar bude na našem trhu dostupný začátkem října. K dispozici je v elegantním černém provedení, jeho doporučená koncová cena bude 14 990 Kč

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Canon zvyšuje produktivitu a výkon UV flatbed tiskáren řady Arizona 1300 zavedením technologie FLXflow

Společnost Canon představila novou technologii FLXflow pro řadu UV flatbed tiskáren Arizona 1300, která obohacuje tuto sérii o nové funkce v oblasti produktivity a výkonu. Nová technologie FLXflow, dříve známá jako FLOW, nabízí nejen původní funkci „Hold“, která pomáhá upevnit média na flatbed ploše bez zón, ale také nové volitelné funkce „Float“ a „Instant Switch“, které zlepšují manipulaci s médii. Z výhod systému FLXflow, který přináší vyšší produktivitu, snadné používání a všestrannost aplikací, může těžit více než 8 000 uživatelů strojů Arizona po celém světě.

Optimalizovaná produktivita

Arizona 1300 FLXflow podporuje širokou škálu substrátů a aplikací a je určena pro stále rostoucí segment produkce středních objemů tisku. Díky tomu mohou velké grafické tiskárny a další poskytovatelé tiskových služeb (PSP) efektivně nabízet pestrou paletu služeb zákazníkům v maloobchodu, v oblasti interiérových dekorací, obalů a průmyslu.

Systém FLXflow nabízí nejen patentovaný způsob fixace, ale také nadnášení médií. Je vybaven třemi funkcemi – Hold, Float a Instant Switch – které uživatelům umožňují rychlejší a snadnější přesun těžších a tvarově nepravidelných médií po stole. Funkce Hold, součást původní technologie FLOW, udržuje médium na místě pomocí patentované techniky proudění vzduchu. Díky automatickému měření a nastavení úrovně proudění vzduchu, které pevně a přesně drží různé typy médií na správném místě, umožňuje technologie FLOW flexibilní polohování s mnohem menší nutností maskování.

Nová funkce Float žene vzduch ze stolu nahoru a vytváří tak vzduchový polštář, který umožňuje snadné polohování těžkých nebo náročných substrátů a snižuje riziko poškození nebo znehodnocení médií. Výsledkem je také plynulejší registrace všech typů médií, přičemž schopnost „nadnášet bez posunutí“ umožňuje přesné umístění několika médií najednou. Funkce Instant Switch umožňuje obsluze snadno přepnout z režimu Hold na režim Float pomocí nožního pedálu (pedálů). Díky tomu je obsluha tiskárny jednoduchá a snadné je také odebírání médií ze stolu.

Vyšší flexibilita

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro technologii Arizona 1300 FLXflow, mohou využít výhod funkce Advanced Image Layout Controls, která umožňuje úpravy na poslední chvíli přímo na tiskárně. Patří sem přichycení a zarovnání obrazu k médiu, automatické ořezávání, vkládání, sdružování složitých úloh, krokování a opakování, nastavení rozteče, zrcadlení a změna přiřazení tiskových režimů. To zvyšuje flexibilitu při umisťování substrátů na stůl a omezuje plýtvání drahými materiály. Produktivitu zlepšují také nástroje servisní podpory PRISMAservis, které zajišťují prediktivní údržbu a usnadňují autorizovanou vzdálenou podporu ze strany kvalifikovaných servisních techniků. To vše prodlužuje dobu provozuschopnosti.

Možnost upgradu přímo na místě

Zákazníci stávající řady Arizona 1300 s technologií FLOW si mohou svou tiskárnu upgradovat na nejnovější verzi s technologií FLXflow, a to včetně volitelných funkcí Float a Instant Switch. Upgrade zahrnuje také funkce Advanced Image Layout Controls. K dispozici je také software pro pracovní postupy PRISMA XL Suite, který poskytuje funkci náhledu i pro složité, vícevrstvé a texturované úlohy. Software umožňuje odhadnout náklady a uživatelům také ukáže, jak bude vypadat finální produkt před vytištěním, a zároveň jim dovoluje provést veškeré nezbytné úpravy. Možnost upgradu přímo v provozu je součástí modulárního přístupu společnosti Canon k technologickým a softwarovým řešením. Uživatelům poskytuje přístup k nejnovějším dostupným funkcím, aniž by museli znovu investovat do nových zařízení. Tím se prodlužuje životní cyklus produktu.

Zákazníci mohou také využít volitelný poprodejní servisní program proCARE, který maximalizuje dobu bezporuchového provozu tím, že nabízí předvídatelné náklady na údržbu a náhradní díly, preventivní údržbu, vzdálenou podporu a rychlou odezvu. Kromě toho se na všechny tiskárny Arizona vztahuje jednoletá záruka výrobce a volitelný program prodloužené záruky Arizona je k dispozici na 3, 4 nebo 5 let.

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny širokoformátového tisku společnosti Canon EMEA, uvedl: „Ve společnosti Canon se zaměřujeme na neustálý rozvoj našeho portfolia, přičemž úzce komunikujeme s trhem a zákazníky a vyvíjíme naše produkty, od řady tiskáren až po podpůrný software. V současnosti tak rozšiřujeme na řadu Arizona 1300 technologii FLXflow, kterou jsme představili v březnu tohoto roku u řady Arizona 2300. Přinášíme tím stále většímu počtu našich zákazníků možnost být všestrannější a poskytovat vysoce kvalitní aplikace s ještě vyšší efektivitou a produktivitou pracovního toku. Naše technologie FLXflow díky přidané funkci „Float“ usnadňuje výrazně obsluze práci s nepravidelnými nebo těžkými substráty a otevírá tak možnosti pro výrobu ještě širšího spektra aplikací.“

Reliéfní a texturovaný tisk pro nekonečnou kreativitu

Pro tiskárnu Arizona 1300 FLXflow je k dispozici software PRISMAelevate XL, který umožňuje vrstvený tisk až do výšky 4 mm (0,157″) a pomáhá zákazníkům zlepšit a rozšiřit nabídku produktů o výrazné a na dotek příjemné grafické prvky pro aplikace s reliéfním tiskem. Zákazníci mohou zkoušet nové aplikace, jako jsou vysoce kvalitní, texturované, trvalé nápisy, dekorace výrobků, ocenění, dekorační materiály a prototypy obalů, jakož i aplikace pro zrakově postižené.

Navrženo s ohledem na udržitelnost

Arizona 1300 FLXflow byla navržena s ohledem na udržitelnost, produkuje méně odpadu a má nižší spotřebu energie než její předchůdci. Technologie FLXflow vyžaduje méně maskování a podložek k udržení médií na místě. Díky tomu se snižuje množství odpadu. Jedná se o tiskárny využívající LED-UV technologii, takže tato řada spotřebovává nejméně o 15 % energie méně ve srovnání se svými UV-halidovými předchůdci a nabízí energeticky úsporné funkce, jako jsou tisk na první pokus a funkce okamžitého zapnutí. Její inkousty mají certifikaci UL. GREENGUARD Gold, která zaručuje, že se výtisky mohou bezpečně používat například v nemocnicích, školách a na dalších veřejných místech.

Zákazníci mohou také využít program repasí společnosti Canon, v jehož rámci mohou vyměnit své tiskárny Arizona za nové. Vrácené stroje se zkontrolují, servisují a připraví k prodeji jako repasované tiskárny. Tím se dále prodlužuje životnost tiskáren Arizona.

Arizona 1300 FLXflow je již nyní v prodeji u akreditovaných partnerů a také u přímých prodejců společnosti Canon.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Průzkum AI v české společnosti Polovina Čechů nějakou formu AI už vyzkoušela. Zatím jen málo z nich jí bere jako skutečný nástroj.

Velká část české společnosti už si alespoň někdy v životě vyzkoušela nějakou formu umělé inteligence. V průzkumu technologické společnosti Qinshift to potvrdilo 48 % dotázaných. Zároveň jí ale pouze jen velmi malá část z nich (3,5 %) používá skutečně pravidelně. Z výzkumu taktéž vyplynulo, že mladší generace má mnohem kritičtější přístup k tomu, jaké odpovědi AI produkuje a výsledky si tak mnohem častěji ověřuje, než lidé starší. Výzkum, který provedla agentura Stem/Mark na reprezentativním vzorku české populace byl zaměřen na hodnocení spolehlivosti umělé inteligence, názor na formu její regulace a celkovou míru využívání. Průzkum se zúčastnilo 508 respondentů ve věku 18 až 64 let.

Průzkum ukázal, že přibližně polovina české populace (47,8 %) má již nějakou zkušenost s použitím AI, přičemž ale pouze 3,5 % respondentů uvedlo, že AI používají denně. Nejaktivnější skupinou jsou mladí lidé do 29 let, kteří AI používají nejvíce. Dvě třetiny (67 %) z nich má již nějakou zkušenost, ať už příležitostnou, nebo pravidelnou. Průzkum prokázal například i to, že mladší generace uživatelů má k výsledkům AI mnohem kritičtější přístup. Její výsledky si totiž vůbec neověřuje pouze 7,2 % lidí do 30 let věku. Naopak jmenovitě starší generace respondentů nad 60 let má k AI mnohem větší důvěru. Celá polovina seniorů si totiž vůbec neověřuje správnost výsledků, které jim AI poskytne.

Na to, jak důležitá je podle dotazovaných spolehlivost výsledků AI se ptala další část průzkumu. Více než tři čtvrtiny (75,8 %) respondentů považuje za důležité, aby aplikace, které využívají AI (např. virtuální asistenti nebo navigace), poskytovaly správné a relevantní odpovědi. Tento požadavek na spolehlivost je ještě výraznější při použití AI v profesních oblastech, jako je zdravotnictví, vzdělávání nebo autonomní doprava. Tam to za velmi důležité považuje 77,2 % Čechů. Toto přesvědčení navíc s věkem dotazovaných stoupá.

Pokud jde o profesní oblasti, ve kterých je přesnost AI podle Čechů nejdůležitější, respondenti nejčastěji zmiňovali zdravotnictví (37,2 %), následované zákaznickým servisem (20,3 %) a vzděláváním (16,3 %). Autonomní dopravu považuje celkem překvapivě za nejdůležitější pouze 8,1 % dotázaných.

Šéf testingu ve společnosti Qinshift Martin Paták k výsledkům říká: “Výrazně větší podíl aktivních uživatelů v mladší generaci pro nás přirozeně tak překvapivý nebyl. To, co nás ale zaujalo je vlastně přístup té starší generace. Na jednu stranu jí využívá méně, ale zároveň považuje za mnohem důležitější, aby byly výsledky jejích výstupů spolehlivé. Současně jen velmi malá část z ní ale tuší, že jsou výstupy modelů AI nějakému testování vůbec vystavené. Z výsledků chápeme, že starší generace tak musí pravděpodobně vnímat umělou inteligenci jako mnohem mocnější a samostatnější entitu, než mladí lidé, kteří už mají tendenci vnímat její působení kritičtěji.”

Regulace a testování výsledků činnosti AI je pro českou veřejnost také důležitým tématem. Velká část dotázaných (60 %) totiž především nemá správné informace o tom, jak to s testováním AI obecně je. Skoro polovina respondentů (45,3 %) totiž vůbec netuší, jestli k nějakému testování dochází a 14,2 % lidí si dokonce myslí, že k němu nedochází vůbec. Většina respondentů (42,5 %) pak podporuje formu nějaké regulace AI v rámci konkrétních oborů, v nichž je používána. Dvě pětiny dotázaných (40,2 %) by pak uvítaly zavedení mezinárodně platných standardů.

Shrnutí:

Výsledky průzkumu ukazují, že zatímco polovina populace České republiky už má nějakou zkušenost s AI, většina ji vnímá spíše jako zajímavost než nezbytný nástroj. Mladší lidé používají AI častěji a častěji si i ověřují její výsledky. Starší generace má tendenci výsledkům AI více důvěřovat, aniž by je dále kontrolovala. Zároveň dvě třetiny populace jak a jestli AI prochází dostatečným testováním. Češi se také v podstatě shodují na potřebě regulace AI jako takové. Nejčastěji by uvítali její regulaci na úrovni konkrétních oborů nebo zavedení mezinárodních norem.

O společnosti Qinshift:

Qinshift je globální technologická společnost se silným evropským zastoupením, která poskytuje technologické služby perspektivním společnostem po celém světě. Více, než 3 000 jejích technických odborníků vytváří a navrhuje software a poskytuje komplexní podniková řešení, vizionářský design UX/UI, spolehlivě provozuje služby, inovativní produktový vývoj a špičkové podnikové poradenství. Společnost se stará o různorodou klientelu včetně telekomunikačních a satelitních operátorů, finančních a bankovních institucí, výrobních a automotive společností a organizací zabývajících se mobilitou a zdravotnictvím. U svých klientů podporuje jejich cestu k digitální transformaci. Qinshift je součástí technologického pilíře v rámci skupiny KKCG .

Exit mobile version