Nebezpečí na síti: Jak zabránit odcizení profilů a kybernetickým hrozbám

Kybernetická bezpečnost se v dnešní digitální době stává stále důležitějším tématem. Vzestup kybernetických útoků a odcizení profilů na sociálních sítích představuje vážnou hrozbu pro jednotlivce i organizace. Útočníci využívají pokročilé techniky a nástroje k zneužití zranitelností v online prostředí, a proto je nezbytné znát metody prevence a ochrany. Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz, sdílí svůj odborný názor na účinné typy ochrany před kybernetickými hrozbami a upozorňuje na nejčastější chyby, kterých se uživatelé dopouštějí.

V poslední době dochází stále častěji ke kybernetickým útokům a odcizení profilů na sociálních sítích. Podle Jany Večerkové je hlavním důvodem tohoto nárůstu rostoucí hodnota dat a snadnější přístup k nástrojům, které útočníci využívají. Útočníci často cílí na uživatele, kteří neznají základní zásady kybernetické bezpečnosti, a tak se stávají snadným cílem. Uživatelé jsou často zaskočeni, když zjistí, že jejich účty byly kompromitovány, ačkoliv si mysleli, že jsou dostatečně chráněni.

Typy kybernetických útoků a jejich charakteristiky

Existuje mnoho typů kybernetických útoků, přičemž mezi nejčastější patří phishing, malware a útoky typu DoS nebo DDoS. Phishingové útoky se zaměřují na získání citlivých informací, jako jsou přihlašovací údaje nebo finanční informace, a to prostřednictvím falešných zpráv či webových stránek, které napodobují důvěryhodné instituce. Malware, škodlivý software, může infikovat zařízení, krást data nebo způsobit jejich poškození. Útoky typu DoS (Denial of Service) a DDoS (Distributed Denial of Service) se zaměřují na přetížení serverů nebo sítí, což vede k jejich nedostupnosti pro uživatele. Kromě těchto běžných útoků existují i méně známé, jako jsou útoky pomocí sociálního inženýrství, kdy se útočníci snaží manipulovat lidmi k odhalení citlivých informací, a útoky na API, které využívají zranitelností v mezisystémovém rozhraní aplikací. Jana Večerková zdůrazňuje, že je důležité být obeznámen se všemi typy útoků, aby bylo možné se účinně bránit.

Základní pravidla pro prevenci kybernetických útoků

Prevence proti kybernetickým útokům vyžaduje dodržování několika základních pravidel. Mezi ně patří používání silných a unikátních hesel pro každou službu, což snižuje riziko prolomení více účtů v případě úspěšného útoku na jeden z nich. Důležité je také neotevírat podezřelé odkazy a přílohy, které mohou obsahovat škodlivý software. Pravidelná aktualizace softwaru a aplikací je dalším zásadním prvkem prevence, protože pomáhá opravovat známé zranitelnosti, které by útočníci mohli zneužít. Jana Večerková také doporučuje používání antivirových programů, které mohou pomoci odhalit a odstranit škodlivý software před tím, než způsobí škodu.

Nástroje a techniky pro ochranu před útoky

K ochraně před kybernetickými útoky mohou být využity různé nástroje a techniky. Dvoufaktorová autentifikace je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak zvýšit zabezpečení účtů na sociálních sítích, protože přidává další úroveň ochrany nad rámec běžného hesla. Dalšími nástroji jsou firewally a virtuální privátní sítě (VPN), které pomáhají chránit zařízení a data před neoprávněným přístupem. Pravidelná záloha dat je rovněž nezbytná, aby bylo možné obnovit ztracené nebo poškozené informace v případě útoku.

Běžné chyby uživatelů a jejich důsledky

Mezi nejčastější chyby, kterých se lidé při používání sociálních sítí dopouštějí, patří slabá hesla, klikání na podezřelé odkazy, sdílení příliš mnoho osobních údajů a nedostatečná opatrnost při přijímání žádostí o přátelství. Tyto chyby často vedou k úspěšným kybernetickým útokům, protože útočníci mohou snadno získat přístup k citlivým informacím nebo infikovat zařízení škodlivým softwarem. Jana Večerková varuje, že je třeba být opatrný a přemýšlet o tom, co a s kým se na internetu sdílí.

Jak rozpoznat kybernetický útok a co dělat

Při podezření na kybernetický útok je důležité vědět, jaké jsou jeho znaky a jak se v takové situaci zachovat. Znaky útoku mohou zahrnovat neobvyklé požadavky na heslo, podezřelé zprávy od přátel, zpomalení zařízení nebo ztrátu přístupu k účtu. V případě podezření je doporučeno okamžitě kontaktovat podporu dané služby, změnit heslo a provést kontrolu zařízení na přítomnost škodlivého software. Jana Večerková také doporučuje dokumentovat veškerou komunikaci s útočníkem a nahlásit případ příslušným úřadům.

Efektivní obrana proti vydírání a jiným kybernetickým hrozbám

Pro účinnou obranu proti vydírání a jiným kybernetickým útokům je klíčová všeobecná obezřetnost a prevence. Uživatelé by měli pečlivě zvažovat, co a s kým sdílejí, a pravidelně kontrolovat své účty a zařízení na známky narušení. Používání silných hesel, dvoufaktorové autentifikace, antivirového software a dalších bezpečnostních nástrojů může výrazně snížit riziko kybernetických útoků a ochránit osobní data před zneužitím. Jana Večerková zdůrazňuje, že základní znalosti a uvědomění o kybernetické bezpečnosti jsou nezbytné pro ochranu v dnešním digitálním světě.

Kdo je Jana Večerková?

Jana Večerková působí více než 12 let v oblasti startupů a vývoje inovativních produktů po celé Evropě. Se svým bratrem Honzou založili Coding Bootcamp Praha, který byl jako jediný evropský coding bootcamp oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysokou úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění na trhu práce. Coding Bootcamp Praha se specializuje na jak intenzivní 12týdenní fulltime kurzy, tak i na večerní kurzy pro úplné začátečníky. Hlavní misí firmy je zpřístupnit svět IT všem, kteří tu možnost prozatím neměli a poskytnout jim kvalitní studijní možnosti od odborníků z praxe. V minulosti Jana pracovala pro organizaci pomáhající startupům v Bruselu, kde dohlížela na vývoj a realizaci celoevropských projektů s veřejnými i soukromými subjekty. Jana absolvovala bakalářské studium na Bayes Business School a magisterské studium na London School of Economics, kde, jak sama říká, zažila to nejlepší z toho, jak se má učit.

 

Kyberkriminalita na vzestupu. Počet napadených klientů bank vzrostl o 37 procent

Během prvních sedmi měsíců tohoto roku bylo prostřednictvím kyberútoků napadeno 49 436 klientů bank. Meziročně tak jejich počet vzrostl o 37 procent. Jednou z aktuálně nejrozšířenějších metod podvodníků je takzvaný smishing. Jeho princip spočívá v rozesílání klamavých SMS zpráv, které se z obětí snaží vylákat citlivé údaje. Útočníci se přitom maskují za oficiální instituce, jako jsou banky, pojišťovny či přepravní společnosti. Snížit počty okradených pomáhají moderní technologie i edukativní kampaně.

Česká bankovní asociace (ČBA) upozorňuje na pokračující nárůst kybernetických útoků, které cílí na klienty bank po celé České republice. Jen za prvních sedm měsíců tohoto roku bylo napadeno 49 436 klientů, což představuje nárůst o 37 procent oproti stejnému období loňského roku. Podle Marka Macháčka, experta na prevenci platebních podvodů v Komerční bance, je právě Česko s počtem podvodů na předních místech. „Je to proto, že stojíme na špičce v oblasti bankovních technologií a podvodníci si u nás své metody zkoušejí. Co bude fungovat u nás, bude pak fungovat i jinde,“ dodává expert.

Jednou z aktuálně nejpopulárnějších metod podvodníků, s níž se pravděpodobně alespoň jednou setkal každý vlastník mobilního telefonu, je takzvaný smishing. Jedná se o podvodnou techniku založenou na phishingu, která využívá SMS zprávy k získání citlivých informací od uživatelů. „Útočníci posílají falešné smsky nebo zprávy na různých chatovacích platformách typu WhatsApp, které často vypadají jako od důvěryhodných institucí a snaží se oběti přimět k vyzrazení osobních údajů či přihlášení na podvodné weby,“ popisuje Jan Nedělník, CEO společnosti Konecta Czech, Hungary a Slovakia, která působí v oblasti zákaznického servisu

Podvodné SMS typicky obsahují aktivní odkaz, jenž člověka přesměruje na falešné stránky konkrétní instituce. Zde je nucen přihlásit se prostřednictvím své bankovní identity či zadat citlivé údaje o svojí kartě. Uvedením daných informací však otevírá dveře čekajícím podvodníkům. Ti následně mohou proniknout do internetového bankovnictví oběti, ukrást její údaje o platební kartě, pokusit se provést platbu nebo citlivá data vyzkoušet pro přístup do jiných služeb či je prodat na černém trhu.

Podvodníci využívají sezónnost

K zefektivnění svých pokusů se kyberpodvodníci často snaží využít různé sezónní příležitosti. Před Vánocemi se například vydávají za e-shopy či přepravní společnosti. V čase odevzdávání daňových přiznání se zase maskují za Finanční správu ČR. Vůbec nejčastěji si však přisvojují identitu zástupců bank a pojišťoven.

Řadu podvodných smishingových útoků na své klienty řeší v letošním roce například VZP ČR. Podvodníci nejčastěji lákají oběti prostřednictvím odkazů na falešné weby, kde se má příjemce prostřednictvím formuláře registrovat pro získání finanční odměny. „Vyplněním údajů se vystavujete vysokému riziku, že budou vaše osobní data zneužita k odčerpání prostředků z vašeho účtu. Jediným správným postupem je takové zprávy zcela ignorovat a odesílatele klidně zablokovat,“ doporučuje Jan Svoboda, šéf bezpečnostního úseku VZP ČR.

Rychlá reakce může úspory zachránit

Smishingové útoky byly dříve rozeznatelné podle krkolomné stylistiky a špatné gramatiky. Dnes jsou však texty řady falešných zpráv mnohem propracovanější. Rovněž falešné stránky institucí, na které se útočníci snaží své oběti nalákat, jsou mnohdy téměř k nerozeznání od oficiálních. Varovným signálem může být například cizí telefonní číslo, z něhož je zpráva adresována. I to však má svůj háček. „Propracovanější smishingové útoky dnes mnohdy využívají i metodu zvanou spoofing. V rámci ní dokážou napodobit jiné telefonní číslo. Člověku se tak na mobilním telefonu skuteční zobrazí, že mu píše jeho banka, pojišťovna, či dokonce policie,“ upozorňuje Jan Nedělník.

Častým znakem, podle kterého je možné smishing odhalit, je snaha pisatele vyvolat pocit naléhavosti. Podvodníci často lákají na výhodné nabídky, odměny či naopak smyšlená nebezpečí v podobě kupříkladu napadených účtů. Podezření může rovněž vzbudit nestandardní podoba samotných odkazů, jež mnohdy obsahují zkrácená či cizí slova nebo čísla.

Obecně platí, že pokud má adresát SMS jakékoli podezření, neměl by žádné aktivní prokliky ve zprávách používat a vše si raději ověřit u dané instituce. V momentě, kdy si uvědomí, že naletěl na podvod, měl by pak co nejrychleji kontaktovat svoji banku. V některých případech lze rychlou reakcí peníze na účtu ještě ochránit.

Banky zdokonalují zabezpečení

Ačkoli se techniky podvodníků neustále zdokonalují, na místě rozhodně nezůstávají stát ani bankovní instituce. Díky efektivním zásahům se jim podařilo od počátku roku uchránit svým klientům více než 4 miliardy korun, přičemž nejvyšší doposud zachráněná částka na jednoho klienta činila 13 milionů korun. Přesto škody způsobené e-šmejdy dosáhly 845 milionů korun. V meziročním srovnání se jedná o nárůst o 9 procent.

Průměrná škoda na klienta se oproti loňsku snížila na 17 083 Kč z předchozích 21 439 Kč. „Tento pokles je výsledkem efektivních kontrolních procesů bank. Moderní technologie, do kterých banky investují významnou část svých rozpočtů, umožňují rychle identifikovat a zastavit podezřelé transakce dříve, než mohou způsobit výraznější škody,“ uvádí Radek Šalša, vedoucí PR a komunikace České bankovní asociace.

Odpovědnost však podle něj není jen na bankách, ale především na klientech samotných, kteří se v důsledku neznalosti stávají snadným terčem pro podvodníky. Výraznou roli tak hraje i pokračující edukace veřejnosti. Příkladem může být rozsáhlá informační kampaň #nePINdej!, kterou organizuje Česká bankovní asociace ve spolupráci s Policií ČR, Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost, Vysokým technickým učením v Brně a dalšími partnery z řad bank a významných zástupců českého byznysu.

Společnost Sony oznamuje pro Evropu příchod 65palcového modelu BRAVIA 9

Zažijte bezkonkurenční kvalitu obrazu s 65palcovým modelem, který bude v prodeji od ledna

Společnost Sony Europe B.V. dnes oznámila očekávaný příchod 65palcového televizoru BRAVIA 9 na evropská trh. Novinka nabídne opravdu pohlcující filmový zážitek milovníkům filmů a zábavy na kompaktnější obrazovce. Tento prémiový televizor se může pochlubit výjimečnou kvalitou obrazu a nejmodernějšími funkcemi navrženými tak, aby pozvedly domácí zábavu na novou úroveň.

Naslouchali jsme zpětné vazbě zákazníků a médií a s potěšením rozšiřujeme řadu BRAVIA 9 na evropském trhu o další model s úhlopříčkou 65 palců,“ uvedl Shoji Ohama, vedoucí oddělení plánování a marketingu produktů pro domácí zábavu společnosti Sony Europe. „Tento televizor odráží desítky let trvající úzkou spolupráci společnosti Sony s filmovým průmyslem a také její závazek k inovacím a poskytování nejlepšího možného diváckého zážitku. Díky výjimečné kvalitě obrazu, pohlcujícímu zvuku a uživatelsky přívětivým funkcím má televizor BRAVIA 9 všechny předpoklady k tomu, aby se stal středobodem každého systému domácí zábavy.“

Bezkonkurenční jas a přesné řízení podsvícení

BRAVIA 9 posouvá hranice kvality obrazu díky revoluční kombinaci špičkového jasu a přesného řízení podsvícení. Výsledkem je ohromující obraz s neuvěřitelnými detaily, živými barvami a hlubokou černou. Systém XR Backlight Master Drive s tisíci miniaturními LED zónami zajišťuje výjimečný kontrast díky přesnému řízení osvětlení v každé zóně. I ty nejnáročnější scény s jasnými i tmavými prvky jsou tak zobrazeny s pozoruhodnou čistotou a realističností.

Režimy kalibrované studii pro autentické sledování

BRAVIA 9 je pečlivě kalibrována, aby poskytovala zážitek, který věrně reprodukuje autorovu vizi. Předinstalovaný režim Netflix Calibrated Mode, režim Prime Video Calibrated Mode [1], a režim SONY PICTURES CORE Calibrated Mode zajistí, že vaše oblíbené filmy a pořady budou vypadat přesně tak, jak bylo zamýšleno. Ať už streamujete nejnovější filmový trhák, nebo se vracíte ke klasickému filmu, BRAVIA 9 zaručuje autentický filmový zážitek v pohodlí vašeho domova.

Další klíčové vlastnosti:

  • Procesor XR: Výkonný procesor XR společnosti Sony analyzuje obsah scénu po scéně a chytře upravuje obraz a zvuk pro jedinečný zážitek ze sledování.
  • X-Anti Reflection: Díky inovativnímu filtru X-Anti Reflection si vychutnáte čistý a pohlcující obraz i ve světlých místnostech.
  • X Wide Angle: Díky technologii X Wide Angle si užijete ohromující kvalitu obrazu prakticky z jakéhokoli úhlu pohledu.
  • Pohlcující zvuk: Nové televizory BRAVIA 9 jsou vybaveny technologií Acoustic Multi-Audio+ a jako první na světě [2] mají nahoře výškový reproduktor Beam Tweeter a po stranách výškový reproduktor Frame Tweeter, které zajišťují cinematický prostorový zvuk. Každý zvuk vychází přesně z toho správného místa.

Ceny a dostupnost

BRAVIA 9 s úhlopříčkou 65 palců bude v Evropě v prodeji od ledna 2025. Informace o cenách a přesné dostupnosti ve vaší zemi naleznete na adrese https://www.sony.cz/bravia/products/bravia-9.

Poznámky média

V roce 2024 obnovila společnost Sony značku BRAVIA jako značku pro sledování filmů, aby obohatila dokonalý zážitek z domácího kina. S rozšířením streamovacích služeb získalo sledování filmů v pohodlí domova na popularitě. Široká škála produktů Sony, jako jsou digitální filmové kamery, profesionální monitory a profesionální sluchátka, je hojně využívána filmovými produkcemi, což společnosti umožňuje hluboké porozumění filmového průmyslu a záměrů filmařů a tvůrců obsahu. Nové produkty BRAVIA ještě více umocňují pocit realističnosti filmového obsahu a přináší vynikající kvalitu obrazu a zvuku v domácích podmínkách, abyste si mohli vychutnat sledování filmů, které vás okouzlí stejně jako na velkém plátně. Sjednocením televizorů, projektorů pro domácí kino, soundbarů a dalších technologií pro domácí audio pod jednu značku chce společnost Sony dosáhnout toho, aby zákazníci měli k dispozici jediné místo, kde si mohou vychutnat dokonalý filmový zážitek v podobě oslnivé kvality obrazu a sugestivního zvuku přesně podle záměru filmařů.

Tisková zpráva k televizorům BRAVIA 2024: https://www.sony.cz/presscentre/kino-prichazi-domu-sony-predstavuje-sve-nejjasnejsi-televizory-braviatm-s-tim-nejlepsim-zvukem-aby-jeste-vice-obohatily-dokonaly-zazitek-z-domaciho-kina

Produktová stránka modelu BRAVIA 9: https://www.sony.cz/bravia/products/bravia-9

Video s prvním představením BRAVIA 9 ZDE

Stránky BRAVIA: https://www.sony.cz/bravia?release

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. K dispozici v rámci budoucí aktualizace firmwaru.
  2. K dubnu 2024. Podle průzkumu společnosti Sony.

 

5 věcí, které byste měli vědět o modelu motorola razr 50

Motorola razr 50, stylový kapesní skládací smartphone společnosti Motorola, přinesl po svém uvedení na trh v červnu letošního roku do rukou uživatelů výkon umělé inteligence. Zde se dozvíte, jak co nejlépe využít špičkové funkce tohoto zařízení:

1. Dynamický externí displej s funkcemi Google Gemini

motorola razr 50 je vybaven 3,6palcovým externím displejem, který poskytuje nekonečné možnosti, jak zvládnout více práce a vytvářet obsah. Mějte přístup k oblíbeným aplikacím sociálních médií na jednom místě, spravujte svůj rozvrh pomocí neustále zapnutého (always-on) displeje a přizpůsobte si zamykací obrazovku. Funkce Desk Display umožňuje uživatelům vytvořit si osobní spořič obrazovky s textem nebo obrázky a díky zabudovanému panelu Spotify je změna seznamů skladeb jednoduchá. Kromě toho mohou uživatelé přímo z externího displeje přistupovat k aplikaci Gemini od společnosti Google a získat pomoc při psaní, brainstormingu, učení a dalších činnostech.

2. Stylové barevné varianty na přední a zadní straně

Nový razr 50 přichází v módní veganské kůži, která je měkká, snadno se drží a je odolná proti skvrnám a vyblednutí. Díky exkluzivnímu partnerství se společností Pantone, které zajišťuje stylový a moderní vzhled, je zařízení plné barev na přední i zadní straně a vyniká barevnými možnostmi Beach Sand, Koala Grey a Spritz Orange. A nyní můžete svůj vzhled posunout o krok dál tím, že ho sladíte s vlastní tapetou vytvořenou moto ai. Stačí vyfotit svoje oblečení, nahrát ho do aplikace Style Sync a získat na výběr více jedinečných tapet, takže váš telefon a outfit budou vždy synchronizované.

3. Výkonný systém fotoaparátů s rozlišením 50 Mpx

motorola razr 50 se může pochlubit 50Mpx systémem fotoaparátů s 13Mpx ultraširokým objektivem Macro Vision, který je ideální pro pořizování uměleckých snímků. Díky funkci Instant All-Pixel PDAF a OIS se uživatelé mohou těšit na ostré a detailní fotografie, které vždy stojí za to. A s režimem videokamery mohou uživatelé složit telefon a držet ho vodorovně, aby začali nahrávat, a potom pomocí palce přibližují a nebo zastavují video.

4. Robustní pant + odolný design

Zjednodušená konstrukce pantu poskytuje lepší ochranu před prachem a minimalizuje záhyby a mezery. Snadno se otevírá nebo zavírá jednou rukou, takže je ideální pro dramatické ukončení hovoru nebo použití větší obrazovky. Díky funkci Flex View mohou uživatelé komunikovat, zachycovat a tvořit z více úhlů. Rozložte telefon a zažijte videohovory bez použití rukou, selfie nebo dokonce vlastní focení s funkcí Photo Booth, která zachytí čtyři dokonale načasované fotografie jednoduchým gestem dlaně. Navíc nový model razr nabízí silnější ochranu proti prachu a vylepšenou ochranu proti vodě pro větší klid.

5. Baterie s dlouhou výdrží 4200 mAh

razr 50 je je vybaven baterií s kapacitou 4200 mAh a 30W nabíjením TurboPower1, které uživatelům umožňuje být neustále v pohybu. Nabízí také 15W bezdrátové nabíjení2, takže uživatelé mohou snadno nabíjet svůj telefon jednoduchým položením na noční stolek. To zajišťuje, že mohou zůstat ve spojení a bavit se bez neustálého hledání zásuvek.

Motorola razr 50 je stylové, inovativní a funkční zařízení navržené tak, aby drželo krok s životním stylem spotřebitelů. Vyzkoušejte nový Razr, který nově definuje možnosti chytrého telefonu.

Další informace o telefonu motorola razr 50 naleznete na webových stránkách společnosti motorola ZDE.

Právní prohlášení o vyloučení odpovědnosti

Některé vlastnosti, funkce a specifikace produktu mohou být závislé na síti a mohou podléhat dodatečným smluvním podmínkám a poplatkům. Všechny se mohou změnit bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky. Ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Google, Android a další zobrazené značky, loga a ikony jsou ochranné známky společnosti Google LLC. PANTONE® a další ochranné známky Pantone jsou majetkem společnosti Pantone LLC. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

1 Maximální rychlost nabíjení 30 W TurboPower na zařízení; vyžaduje nabíječku Motorola TurboPower™ 30 W nebo vyšší (prodává se samostatně); vyšší nabíječky nezvyšují maximální kapacitu nabíjení.

2 Prodává se samostatně.

Nejvyšší úroveň odolnosti i stylu pro iPhone 16: Epico představilo kompletní sadu výjimečného příslušenství

Sklo, které lze poškrábat jen diamantem, nebo sklo, které odolá pádu 300gramové ocelové koule z výšky dvou metrů. To je jen malá ukázka z novinek české značky prémiového příslušenství Epico, které jsou určené pro právě představený iPhone 16. Novinky ukazují, jak promítá společnost do nových produktů své desetileté zkušenosti a neustále navyšuje laťku nabízeného příslušenství. Kromě unikátních skel chránících displej i čočky fotoaparátů zahrnuje sortiment další ochranná skla či silikonové a kožené kryty s hliníkovými prvky. Novinky jsou k dispozici pro všechny varianty iPhone 16.

Nové smartphony iPhone si zaslouží náležitou ochranu. Aby byly i po několika letech používání stále v perfektním stavu, je třeba je vybavit kompletní sadou ochranných prvků, jako jsou skla na displej i čočky a samozřejmě kryt. Produkty českého výrobce Epico nabízí výjimečné vlastnosti a všechny jsou mezi sebou vzájemně kompatibilní.

Unikátní ochranná skla pro iPhone 16

Na největším evropském mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky IFA 2024, který proběhl v Berlíně těsně před uvedením iPhone 16, představilo Epico mimo jiné svou novou luxusní značku Epico UNUM. Jejím zástupcem je unikátní sklo UNUM SapphireShield 3D vyrobené z 99,9 % ze safíru, což mu propůjčuje nepřekonatelnou tvrdost 9 Mohs, díky níž ho lze poškrábat jen diamantem. Návštěvníci veletrhu si to měli možnost vyzkoušet například s využitím kovové drátěnky, vrutu nebo nůžek. Sklo je nyní k dispozici výhradně pro iPhone 16. Safírové sklo využívá také UNUM SapphireShield Lens Protector, který chrání čočky všech fotoaparátů nového iPhonu.

Druhou prémiovou novinkou je ochranné sklo Epico ImpactBuffer Glass 3D nabízející oproti předchozím řadám více než desetinásobně lepší odolnost proti nárazům a dalším vlivům. Na veletrhu prokazovalo Epico jeho odolnost extrémním testem, během něhož se na sklo pouštěla volným pádem ocelová koule o hmotnosti 300 gramů z výšky dvou metrů. ImpactBuffer Glass 3D je několikavrstvé, třikrát temperované sklo, které bylo zároveň úspěšně testováno proti poškrábání drátěnkou (10 000 přejetí) či 30kg tlaku na vysoce odolné hrany s 3D Resin technologií.

Kromě toho připravilo Epico i nové modely skel pro pokrytí potřeb všech uživatelů. Příkladem je Privacy Glass 3D zajišťující soukromí uživatele tím, že chrání obsah displeje před nežádoucími pohledy lidí v okolí snížením pozorovacích úhlů, AntiBlue Glass 3D chránící oči před vyzařováním modrého světla nebo Hero Glass 3D. Všechna zmíněná skla vydrží dlouhodobé intenzivní drhnutí kovovou drátěnkou a také odolají velmi vysokému tlaku díky hranám s 3D Resin technologií. Nabídku doplňují i další skla ve standardních provedeních a několik vylepšených variant skel chránících čočky fotoaparátů.

Ochranné kryty Epico pro iPhone 16

Na nový iPhone připravila česká značka také sadu krytů. Horkou novinkou je stylový silikonový kryt Epico Mag+ Silicone Case Pro s vystouplým odolným hliníkovým rámečkem kolem modulu fotoaparátů a hliníkovými tlačítky, k dispozici je v pěti různých barvách. Samozřejmostí je jeho kompatibilita s MagSafe.

Luxusním doplňkem pro „šestnáctku“ je další kryt Epico Mag+ Leather Case vyrobený z pravé kůže. Stejně jako předchozí novinka je vybaven ochranným hliníkovým rámečkem kolem fotoaparátů a hliníkovými tlačítky. Lze ho využít s MagSafe nabíječkami a kompatibilním příslušenstvím.

Zajímavou alternativou je také kryt vyrobený kompletně z recyklovaných materiálů Epico Resolve Case Magnetic, který reprezentuje udržitelnou značku Epico Resolve vyráběnou s použitím recyklovaných materiálů. Na nový iPhone má Epico připraveno i další novinky, jako je tenký, ale velmi odolný kryt vyrobený ze 100% aramidových vláken či oblíbené kryty z kolekce Mag+ Hero Case s prémiovými prvky a průhlednými zády, které dávají vyniknout čistému designu přístroje.

Všechny uvedené novinky v příslušenství pro iPhone 16 jsou k dispozici již nyní u autorizovaných prodejců Epico.

O společnosti Epico

Původní česká společnost Epico vznikla v roce 2014. Nyní prodává prémiové příslušenství pro mobilní zařízení, působí ve více než 30 zemích světa a v aktuálně spolupracuje s více než 700 maloobchodními prodejnami. Další informace: www.myepico.com

Prodloužený víkend: spása pro zaměstnance, výzva pro firmy?

Pracovat pouze čtyři dny v týdnu? V zahraničí běžná věc, u nás novinka, kterou již mnoho firem nabízí svým zaměstnancům. Výhodné to může být především pro mladou generaci. Někteří totiž dávají přednost volnému času před prací. Pracují snad efektivněji? Zeptali jsme se expertů, co si o čtyřdenním pracovním týdnu myslí a zda je to přínosné, popřípadě jestli nese tato inovace nějaká rizika.

Pro některé firmy to může být likvidační

Přínos pouze čtyřdenního pracovního týdne si zatím nedokáže číselně představit Jan Skovajsa, zakladatel a CEO digitální agentury myTimi, www.mytimi.cz. Ve většině odvětví služeb by to byl dle něj problém, protože výstup je přiměřený vstupu. Pokud se nezmění množství odpracovaných hodin a jen se sníží množství dní z 5 na 4 a hodiny zvýší z 8 na 10, tak si to představit dokáže. Alternativně by tak muselo dojít ke snížení mezd, protože by to víceméně podnikatele dostalo do minusu a pak by se mu nevyplatilo podnikat. “Nicméně výše zmíněné už do velké míry u nás funguje. Všichni vědí, že mají odpracovat určitý počet hodin, ale kdy a jak to udělají je na nich. I podle výzkumu mezi našimi kolegy, je to nejsilnější vnímaný benefit, kterým je plna flexibilita pracovní doby a lokalita práce. Chápu totiž, že někdo rád pracuje v 10 večer a někdo jiný od 5 ráno a nevidím důvod tím pádem se okrádat o nejproduktivnější časy lidí, jen proto, že někdo řekl před 150 lety, bude se dělat od 9-17. Ovšem pokud by se jednalo čistě o zrušení jednoho dne bez navýšení hodin nebo snížení peněz, tak je to nerealistické. Většina firem operuje na 0-20% zisku, jiným slovy, když vezmete 1/5 produkce, tak je to pro majoritu firem likvidační,“ sdílí svůj názor Jan Skovajsa. Myslí si však, že mladá generace nepracuje efektivněji, ale spíše pro ni nejsou peníze tak podstatné, tudíž za méně hodin raději vydělají méně a k životu jim to stačí. „Líbí se mi propojení s příslovím, co jsem slyšel: “peníze člověk nepotřebuje, dokud nemá rodinu”. Takže bych řekl, že zatím je nepotřebují.“

Větší svoboda a prostor pro sebevzdělávání?

Manažeři by se měli tomuto zdravému trendu přizpůsobit a sladit je s potřebami společnosti. Flexibilita a určité možnosti individuálního nastavení pracovní doby (tam, kde to jde) jsou podle Marka Nieslanika, kreativního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz cestou do budoucnosti, protože mladí lidé nepracují výrazně efektivněji, jen si víc hlídají, aby v práci netrávili celý život. „Obecně si myslím, že by firmy měly svým lidem v rámci možností poskytovat co nejvíce svobody, proto se čtyřdenním pracovním týdnem fungujeme už několik let. Zároveň ale pracujeme v tak silně konkurenčním prostředí, že si nemůžeme dovolit nedoručovat služby a servis v době, kdy je klient vyžaduje. Proto máme určitý hybridní model, kdy lidé, kteří vše stihnou v rámci 4 dnů mají volno s určitou mírou dostupnosti (aby v případě nenadálého požadavku klienta mohli zvednout telefon, nebo poslat e-mail, prostě vyřizovat drobné věci), ale zároveň, pokud si chtějí práci více rozložit, mohou pátek využít např. k nerušené deep work, nebo sebevzdělávání. Je to prostě takový jejich den, který využívají dle libosti,“ sděluje své zkušenosti Marek Nieslanik.

Nerovnost mezi zaměstnanci a větší nátlak?

Tato inovace může být přínosem pro kreativní typy prací, kdy odpočinutý mozek, který načerpal vjemy zajímavými nepracovními aktivitami, může lépe performovat. Hůře se však přínosy hledají u prací, které vyžadují víceméně standardizované úkoly, které trvají zhruba podobný čas. „Ovšem kratší pracovní doba může vést k nárůstu stresu a tlaku na zaměstnance, kteří budou muset zvládat stejný objem práce v kratším čase. Může také vést k nerovnosti mezi zaměstnanci, kteří mají možnost pracovat kratší dobu, a těmi, kteří ji nemají,“ říká Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz. Zastává ale názor, že efektivita není o tom, kolik hodin člověk stráví v kanceláři. „Mladí lidé sice umí v průměru o trochu lépe pracovat s technologiemi, ale to neznamená, že automaticky zvládnou stejný objem práce v kratším čase.“

Nic pro jedince, kteří neumí využít volný čas efektivně

Ačkoli čtyřdenní pracovní týden není jediným řešením a jeho zavedení se liší napříč odvětvími, může to mít přínos do rodinného bohatství. „V dnešní době, kdy se mnoho lidí snaží vyvážit pracovní a osobní život, poskytuje zkrácený pracovní týden unikátní příležitost pro růst a rozvoj nejen jednotlivců a rodin, ale také celé společnosti,“ sdílí svůj názor Josef Podlipný, vedoucí obchodu společnosti Fichtner, www.fichtner.cz. Volné dny umožňují více generacím trávit společný čas a předávat si hodnoty a moudrost. Diskuze o rodinné historii, etických a morálních hodnotách i významu odpovědnosti při správě bohatství se stávají nedílnou součástí rodinného života. Tento odkaz je klíčem pro udržení rodinného bohatství, které přesahuje pouhé materiální hodnoty. Čtyřdenní pracovní týden poskytuje také více času na osobní a profesní rozvoj, což zvyšuje individuální schopnosti a znalosti. To přispívá k celkovému bohatství nejen rodin, ale i společnosti jako celku. Tento růst vede k větší osobní spokojenosti a připravenosti na budoucí výzvy. “Efektivně využitý volný čas může výrazně přispět ke zlepšení duševního i fyzického zdraví. Všímám si toho, že lidé, kteří mají více času na odpočinek a regeneraci, jsou méně náchylní k vyhoření a stresu. Zdravější jedinci pak lépe přispívají k pozitivní atmosféře v rodině i v práci. Zkrácený pracovní týden nabízí možnost zapojit se do filantropických aktivit, které mohou rodinu nebo firmu sblížit. Společné cíle a hodnoty, které tyto aktivity přinášejí, přispívají k budování mezigeneračního odkazu. Rodiny, které se věnují charitativním činnostem, předávají svým potomkům důležité hodnoty jako jsou štědrost, odpovědnost a péče o komunitu,“ říká Josef Podlipný. Ovšem má to i svá rizika, a to především v tom, že již zmíněné chování není běžné. „Naopak většinová společnost neumí využít volný čas produktivně – pro sebe či svou rodinu. Konzumní chování vidíme třeba na využití sociálních sítí, plnými obchodními centry o víkendu a podobně.“ Mít více volného času a nevyužít jej k posílení rodinného bohatství, by podle Josefa Podlipného byla velká škoda.

Cesta spíše k větší inflaci?

Smysl ve čtyřdenním pracovním týdnu nevidí Tomáš Vacek, partner reklamní agentury Contexto, www.contexto.cz. „Pokud někdo tvrdí, že zvládne za 4 dny stejné množství práce jako za 5, tak to dle mě znamená, že se v práci „fláká“ a je to na vyhazov. Není to fyzicky prostě možné. Navíc pokud potřebuji práci odvést, myšleno daný výkon (úřad či fabrika), nebo vykonat službu (obchod či restaurace), tak prostě ty hodiny musím naplnit. Co to znamená, při čtyřdenním pracovním týdnu musím tedy najmout více lidí, a tedy buď současným zaměstnancům snížím mzdu (asi nebudou chtít, klesala by životní úroveň), nebo musíme zvednout cenu, což pokud by se řešilo plošně znamená opět skokovou inflaci. Navíc již nyní máme v ČR problém s počtem pracovní síly, představme si, že ji o pětinu tímto krokem ještě snížíme, jak asi bude vypadat výkon ekonomiky. Cestu do budoucna tedy spíše vidím u profesí, kde to bude možné, v remote nastavení, volné pracovní době navázané na úkol (neřeším ráno, večer, víkend apod., jen termín dodání a splnění úkolu) a díky tomuto projektovému nastavení i práci pro více firem současně. Neboli konec klasickému pracovnímu úvazku od do, po-pa.“ To je dle Tomáše Vacka cesta pro mladou generaci, kterou bude preferovat. Myslí si ovšem, že nová generace nepracuje efektivněji, ale mnohdy spíše méně efektivněji. Daleko více se však zaměřuje na work life balance a svobodné řízení svého času.

Prodloužený víkend ideální pro seberozvoj

„Za mě je 4+1 určitě hratelné napříč drtivou řadou oborů, čím více je dané odvětví závislé na lidech a jejich skillu, tím spíše si myslím, že by ten +1 den měl být věnovaný jejich seberozvoji nebo rozvoji společnosti, jejichž jsou součásti (učící se organizace),“ uvádí Honza Vašík, výkonný ředitel a jednatel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Návrat do školních lavic: Jak AI změní kvalitu vzdělávání?

V následujících dvou letech se oblast školství dočká vpravdě převratných změn. S tím, jak se umělá inteligence (AI) stává stále levnější a dostupnější, otevírají se zcela nové možnosti pro transformaci vzdělávání. AI se stane všudypřítomnou komoditou, jež zásadně ovlivní způsob, jakým se učíme a vyučujeme. Školy a univerzity budou muset projít důkladnou obměnou, aby se této nové realitě přizpůsobily a připravily studenty na svět, ve kterém bude inteligence levná a snadno dosažitelná. K tématu se blíže vyjadřuje David Strejc, odborník a aktivista v oblasti umělé inteligence z AutoERP.

Snížení nákladů na AI: Výhoda pro školy s nízkým rozpočtem

Jednou z nejvýznamnějších změn bude demokratizace přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. S tím, jak se náklady na AI budou snižovat, budou si i školy s omezenými rozpočty moci dovolit špičkové vzdělávací technologie. Personalizované vzdělávací systémy poháněné AI budou schopny přizpůsobit obsah a tempo výuky individuálním potřebám každého studenta bez ohledu na jeho socioekonomické zázemí.

AI je neúnavná, nestranná a dokáže se přizpůsobit schopnostem i zájmům jednotlivce. Pro chlapce může využít hry k výuce matematiky, zatímco dívkám může pomoci rozvíjet logické myšlení prostřednictvím písniček či výtvarné výchovy. Tyto pokroky povedou ke zmenšení rozdílů v kvalitě vzdělávání mezi bohatšími a chudšími regiony a poskytnou každému studentovi příležitost naplno rozvinout svůj potenciál.

Nová výzva pro žáky, učitele i společnost

S tím, jak se AI stane běžnou součástí našich životů, změní se i samotný obsah a struktura výuky. Namísto memorování faktů a vzorců se bude klást mnohem větší důraz na rozvoj kritického myšlení, kreativity a schopnosti efektivně spolupracovat s AI. Studenti se budou učit, jak klást správné otázky, interpretovat data generovaná AI a využívat tyto informace pro inovativní řešení komplexních problémů. Vzdělávací instituce budou muset upravit své studijní plány tak, aby odrážely měnící se požadavky trhu práce a připravily studenty na kariéru ve světě, kde bude AI všudypřítomná.

Levná a snadno dostupná AI také výrazně promění roli učitele. Místo pouhého předávání znalostí se učitelé stanou mentory a průvodci, kteří studentům pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro efektivní využívání AI. Budou muset být schopni využívat AI nástroje pro analýzu studentských dat, identifikaci problematických oblastí a poskytování cílené zpětné vazby. Zároveň budou hrát klíčovou roli při rozvoji měkkých dovedností, jako je empatie, sociální inteligence a schopnost vést a motivovat ostatní – tedy vlastností, jež budou v době levné AI stále vysoce ceněné.

Komoditizace AI s sebou přinese i řadu etických a společenských výzev. S tím, jak se inteligence stane levnou a snadno dostupnou, bude třeba zajistit, aby byla využívána odpovědně a ve prospěch celé společnosti. Školy budou hrát klíčovou roli při vštěpování etických principů a hodnot, které budou řídit vývoj a aplikaci AI. Studenti se budou muset naučit kriticky hodnotit dopady AI na společnost a aktivně se podílet na tvorbě politik, jež zajistí, aby přínosy této technologie byly spravedlivě rozděleny.

Nástup AI ve školství změní tvář vzdělávání

Aby vzdělávací instituce uspěly v této rychle se měnící realitě, budou muset úzce spolupracovat s průmyslem, vládami a občanskou společností. Bude třeba vytvořit nová partnerství a aliance, které umožní sdílení zdrojů, expertízy a nejlepších praxí. Školy budou muset být flexibilní a připravené neustále inovovat a přizpůsobovat se měnícím se potřebám studentů a společnosti. Pouze tak budou schopny plně využít potenciál levné a všudypřítomné AI pro zlepšení kvality a dostupnosti vzdělávání.

Nástup levné a snadno dostupné AI v následujících dvou letech zcela změní tvář vzdělávání. Přinese obrovské příležitosti pro demokratizaci přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, transformaci obsahu a struktury výuky a proměnu role učitele. Zároveň však přinese i řadu etických a společenských výzev, jež bude třeba řešit. Aby školy a univerzity v této nové realitě uspěly, budou muset projít zásadní obměnou a naučit se efektivně spolupracovat s AI. Pouze tak budou schopny připravit studenty na svět, ve kterém bude inteligence levná a všudypřítomná komodita.

Kdo je David Strejc?

David Strejc, odborník v oblasti AI a architekt lowcode AutoERP

Od roku 2004 aktivně působil v oblasti firemního IT. Byl spolumajitelem společnosti Easy Software s.r.o., která je známá díky produktu easyredmine.com. V současnosti je jednatelem společnosti Apertia Tech s.r.o. a architektem AutoERP. David má i korporátní zkušenosti. Působil i jako infrastructure architekt v O2 nebo system & solution designer v T-Mobile. Je velkým propagátorem Open Source a AI, v čemž vidí budoucnost IT.

 

USA vs Čína. Proč Čína postupně přebírá AI trh?

Umělá inteligence (AI) se stala jedním z nejvýznamnějších technologických trendů 21. století s potenciálem transformovat ekonomiky, společnosti a geopolitickou rovnováhu sil. Globální trh AI zaznamenává exponenciální růst. Podle nejnovějších dat z roku 2023 dosáhla hodnota globálního trhu AI 196,63 miliard dolarů, což představuje nárůst o zhruba 60 miliard dolarů oproti roku 2022.

Prognózy naznačují, že se AI dočká rapidní expanze. Očekává se, že do roku 2030 dosáhne globální trh AI hodnoty 1,81 bilionu dolarů, s předpokládaným složeným ročním tempem růstu (CAGR) 36,6 % v období 2024-2030. Dále by měl trh se softwarem pro AI dosáhnout do roku 2025 ročních příjmů ve výši 126 miliard dolarů, což představuje více než šestinásobný nárůst oproti roku 2020. Také se předpokládá, že AI technologie by mohly do roku 2030 generovat příjmy ve výši 15,7 bilionu dolarů, což by zvýšilo HDP lokálních ekonomik o dodatečných 26 %.

AI zažívá technologický pokrok

Nejnovější výzkumy ukazují, že v posledních letech vývoj AI technologicky pokročil v mnoha oblastech. Generativní technologie AI se velmi posunula v jeho možnostech, s potenciálem pro objevování a navrhování nových technologií a pokročilých systémových procesů.

Významného pokroku se dočkala i výkonnost AI v mnoha úlohách, například v klasifikaci obrazu, vizuálním uvažování a porozumění angličtině. AI již překonává lidskou výkonnost. Nicméně v komplexnějších úlohách, jako je matematika na soutěžní úrovni, vizuální uvažování založené na zdravém rozumu a plánování, AI stále zaostává za lidmi.

Nevídaný pokles zaznamenaly náklady na trénink špičkových AI modelů. Původní odhad na výpočetní výkon pro trénink modelu GPT-4 od OpenAI činily 78 milionů dolarů, zatímco pro model Gemini Ultra od Google to bylo 191 milionů dolarů.

Implementace AI v podnikání

Podle nejnovějších průzkumů stále více využívají AI technologie podniky po celém světě. 83 % společností považuje AI v obchodních strategiích jako hlavní prioritu. Očekává se, že 80 % maloobchodních manažerů zavede do roku 2025 ve svých podnicích automatizaci založenou na AI. Dále 87 % globálních organizací věří, že AI technologie jim poskytnou konkurenční výhodu.

USA a Čína jako hlavní aktéři

USA jednoznačně vedou v produkci významných systémů strojového učení. Podle dat totiž USA v roce 2022 vyprodukovaly takových systémů 16, zatímco Čína pouze 3. Očekává se však, že do roku 2030 bude Čína představovat 26,1 % globálního tržního podílu AI. Ačkoli se v poslední době spolupráce v oblasti AI výzkumu mezi USA a Čínou zpomalila, od roku 2010 do roku 2021 se zvýšila čtyřnásobně. Čína ovšem investuje značné prostředky do rozvoje AI. V roce 2023 oznámil klíčový čínský státní podnik záměr investovat nejméně 13,7 miliardy dolarů do rozvíjejících se odvětví, včetně AI.

„Výsledky naznačují, že AI se rychle stává klíčovou technologií s potenciálem transformovat globální ekonomiku a geopolitickou rovnováhu. USA si udržují vedoucí pozici v oblasti výzkumu a vývoje AI, ale Čína rychle dohání náskok a investuje značné prostředky do rozvoje AI technologií,“ uvádí David Strejc, odborník a aktivista v oblasti umělé inteligence z AutoERP, autoerp.cz.

Rostoucí role průmyslu ve vývoji pokročilých AI systémů naznačuje posun od akademického výzkumu k aplikovanému vývoji, což může mít důsledky pro budoucí inovace a dostupnost AI technologií.

Podle Davida Strejce mohou vést vysoké náklady na vývoj špičkových AI modelů k další koncentraci vývoje AI v rukou několika velkých technologických společností, což vyvolává otázky ohledně přístupu k AI technologiím a jejich kontroly.

„Globální vývoj AI je charakterizován rychlým růstem trhu, významnými technologickými pokroky a rostoucí adopcí v podnikání. Geopolitické aspekty vývoje AI, zejména soupeření mezi USA a Čínou, budou pravděpodobně hrát klíčovou roli v budoucím směřování této technologie. Pro udržení konkurenceschopnosti a maximalizaci přínosů AI bude klíčové pokračující investice do výzkumu a vývoje, stejně jako řešení etických a regulačních otázek spojených s rozvojem AI,“ říká David Strejc.

HMD FUSION: TVŮJ TELEFON, TVOJE PRAVIDLA

  • Human Mobile Devices se svým novým a nejinovativnějším smartphonem HMD Fusion mění pravidla designu mobilních telefonů
  • Překvapí tím, jak se extrémně přizpůsobí svému uživateli. Je možné ho předělat, opravit1 a dokonce i změnit jeho vzhled
  • Pomocí Smart Outfitů 2, které společnost představí koncem roku, bude možné zařízení ještě více uzpůsobit vlastním potřebám -od ring light a bezdrátového nabíjení až po odolné ochranné a herní příslušenství
  • HMD Fusion se představí také jako kapesní paparazzi, a to díky svému působivému 108 MP fotoaparátu a 50MP přední kameře
  • Jako průkopník nové éry mobilních telefonů Human Mobile Devices přináší technologie, které jsou laskavější nejen k lidem, ale také k planetě

Šaty dělají člověka a ve správném outfitu člověk dosáhne, čeho si zamane.To samé platí i pro poslední launch Evropského mobilního inovátora se jménem Human Mobile Devices. Tento technologický průkopník včera v rámci IFA veletrhu spotřební elektroniky v Berlíně představil své prozatím nejpřevratnější zařízení. Přivítejte prosím novinku HMD Fusion!

Zabalený ve stylovém obalu, HMD Fusion lze považovat za vrchol designu v oboru mobilních telefonů. Přáli jste si někdy, aby měl váš mobil vestavěný ring light pro ty nejlepší selfies, anebo aby mohl fungovat jako herní konzole? Teď se vaše přání stalo skutečností.. Se sérií vyměnitelného příslušenství 2, které se představí koncem roku, si budete moci mobilní telefon uzpůsobit svým osobním preferencím a potřebám. S cenou XX Kč se jedná o vrchol technologických inovací za dostupnou cenu.

HMD přistupuje k personifikaci telefonu opravdu vážně. Díky snadno použitelné sadě 3 a otevřenému zdrojovému kódu je možné si zařízení přizpůsobit téměř jakkoliv, ať už jde o software či hardware. Nejnovější smartphone Human Mobile Devices se vyvíjí s vámi – jediným limitem je vaše představivost.

Sada Fusion Outfitů2, které uvede na trh již koncem tohoto roku, je snem každé selfie královny. Díky možnosti vestavěného ring light světla, které jde využít na předním i zadním fotoaparátu usnadní život všem tvůrcům obsahu. Umožní vám navíc ovládat osvětlení a efekty fotoaparátu pomocí ovládacích prvků přímo v zařízení. Rugged Outfit je zase perfektní pro každého milovníka adrenalinu. Vybaven stupněm ochrany IP68 je prachotěsný a chrání mobilní telefon při úplném ponoření do vody4. Spolu s podporou bezdrátového nabíjení s magnety a tlačítkem pro případ nouze (ICE) by tak neměl chybět v žádné výbavě cestovatele.

I bez přidaných Outfitů ale HMD Fusion stojí za to. S tenkým, pevným plastovým pouzdrem vyztuženým nerezovou ocelí využívá grungeové estetiky, která je poslední dobou oblíbená hlavně mezi Gen Z. S Casual Outfitem, který je součástí základního balení v několika barvách, si tak dokonale vystačíte i pokud zrovna nepotřebujete žádné další funkce navíc.

HMD Fusion je vybaven špičkovými fotoaparát . 50MP selfie kamera otevírá nové možnosti díky funkcím Selfie Gestures a Selfie Slow-Mo, zatímco 108MP duální zadní fotoaparát je připraven na slabé osvětlení, vysoké rychlosti a i všechny výzvy mezi tím.

Stejně jako ostatní smartphony v původním portfoliu Human Mobile Devices, HMD Pulse Family a HMD Skyline, je HMD Fusion navržen s důrazem na jeho opravitelnost. Umožňuje tak snadnější servis rozbitého displeje, baterie a dalších částí. Pomocí iFixit sady, která je k dispozici na vybraných trzích za pouhých XX Kč si tak mobilní telefon ve většině případů dokážete opravit sami.

Chcete si odpočinout od sociálních médií nebo si dát pauzu od neustálých notifikací? Oblíbenost digitálních detoxů nabírá na síle a Human Mobile Devices se snaží lidem poskytnout možnost volby. HMD Fusion, který ztělesňuje závazek HMD k vyváženému digitálnímu zážitku, bude do konce roku vybaven výkonným vestavěným režimem Detox. Díky této možnosti si budete moci podle vlastních preferencí zablokovat ty aplikace, kterých už máte dost, a kontakty, od kterých si chcete odpočinout. Alespoň na chvíli.

K uvedení HMD Fusion se vyjádřil Lars Silberbauer, globální ředitel marketingu Human Mobile Devices: „V dnešní době je smartphone víc než jen zařízení. Je to vyjádření módního stylu, prostředek k vyjádření sebe sama a nástroj pro orientaci v moderním světě. HMD Fusion je další generací smartphonů – poprvé vyzýváme lidi, aby si vytvořili zařízení, které bude zcela přizpůsobené jim díky našim průlomovým Smart Outfits. Fusion představuje vše, za čím stojíme v Human Mobile Devices: kreativitu, inovaci a spolupráci. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme, co lidé vytvoří.“

1 Podpora pro vlastní opravy je dostupná prostřednictvím iFixit na vybraných trzích. Podrobnosti naleznete na https://www.hmd.com/self-repair.

2 Smart Outfits se prodávají samostatně.

3Pro více informací navštivte https://www.hmd.com/en_int/fusion-development-toolkit-download.

4 Rugged Outfit získal hodnocení IP68 podle normy IEC 60529 pro odolnost proti prachu a vodě na základě testů provedených s Rugged Outfitem správně nainstalovaným na zařízení HMD Fusion, se zařízením v režimu pohotovosti, v kontrolovaných laboratorních podmínkách. Tato odolnost není trvalá a může se snižovat v důsledku běžného opotřebení.

O Human Mobile Devices:

Human Mobile Devices si klade za cíl naladit se na to, co lidé skutečně chtějí. Jejich spotřebitelé jsou lidé, které zajímá udržitelnost, často se cítí zahlcení online světem a bedlivě sledují svůj rozpočet. I z toho důvodu je HMD největším výrobcem chytrých telefonů v Evropě, který mimo jiné prosazuje možnost opravy doma a možnost trávit čas mimo online prostor. V letošním roce HMD přináší nové portfolio originálních mobilních zařízení, stejně jako telefony Nokia a zajímavá nová partnerství. Další informace naleznete na www.hmd.com.

 

Dvě třetiny Čechů používají mobilní aplikace bank a bez poboček by se úplně obešly. Nejspokojenější jsou s ČSOB

Podle průzkumu fintech aplikace Patron GO preferují téměř dvě třetiny Čechů při využívání bankovních služeb mobilní aplikace. Fyzické pobočky naopak vyhledává jen 6 % dotázaných. Výsledky také ukazují, že uživatelé bankovních aplikací oceňují zejména jejich rychlost a plynulost, přičemž 70 % respondentů podporuje využívání umělé inteligence (AI) v těchto aplikacích. Nejspokojenější jsou zákazníci s aplikacemi ČSOB, Air Bank a České spořitelny.

„Digitalizace bankovních služeb je trend, který nasvědčuje budoucímu rozvoji neobank a plně digitálních služeb. Uživatelé oceňují pohodlí a rychlost přístupu ke svým financím přímo z mobilu. Preference uživatelů se stále více přiklání k rychlým, bezpečným a dostupným službám bez nutnosti návštěvy poboček,“ uvádí Lukáš Vršecký, CEO a spoluzakladatel Patron GO.

Výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo celkem 1 576 uživatelů fintech aplikace Patron GO, odhalily, že dvě třetiny respondentů by se zcela obešly bez fyzických poboček bank. Naopak třetina si tuto možnost zatím představit dokáže. Mobilní aplikace jsou nejčastěji využívaným nástrojem pro bankovnictví, přičemž 60 % uživatelů je používá denně a 30 % několikrát týdně.

Preferovaný způsob komunikace s bankami napříč dotazovanými.

Průzkum mezi uživateli aplikace Patron GO dále umožňuje podrobnější vhled do chování a preferencí klientů českých bank v jejich aplikacích. Lidé vůbec nejčastěji využívají mobilní bankovní aplikace ke kontrole zůstatku a transakcí (67 %) a k převodům peněz (25 %). V rámci spokojenosti s aplikacemi je pro 55 % respondentů klíčová rychlost a plynulost, zatímco třetina označuje za nejdůležitější bezpečnost a ochranu dat. „I když bezpečnost uživatelé považují v dnešní době za samozřejmost, stále je potřeba upozorňovat na rizika podvodných aplikací, falešných bankovních SMS nebo telefonátů. Obecně vzato považuji za nejbezpečnější komunikovat s bankou vždy výhradně přes jejich appku,“ varuje Vršecký.

Obliba umělé inteligence u uživatelů roste

Podpora umělé inteligence v mobilních aplikacích roste – tento trend potvrzuje 70 % respondentů, kteří by dokonce uvítali její širší zapojení, zejména pro usnadnění komunikace a personalizaci služeb. „Umělá inteligence dokáže výrazně zlepšit uživatelský zážitek a snižuje bariéry při interakci se zákaznickou podporou, což může být pro mnoho klientů klíčové. Z výzkumu totiž také plyne neochota lidí mluvit s bankéři po telefonu nebo dostavit se do fyzické pobočky,“ dodává Vršecký. Žebříčku nejoblíbenějších aplikací vévodí ČSOB s 28 %, následovaná Českou spořitelnou (20 %) a Air Bank (19 %). Celkově jsou zákazníci nejspokojenější se službami ČSOB, Air Bank a České spořitelny.

Bankovní aplikace % preference mezi dotazovanými
ČSOB – mobilní aplikace ČSOB Smart 27,66
Česká spořitelna – mobilní aplikace George 20,43
Air Bank – mobilní aplikace My Air 19,16
Raiffeisenbank – mobilní aplikace RaiPay a eKonto 10,03
Moneta Money Bank – mobilní aplikace Smart Banka 8,19

Preference bankovních aplikací napříč dotazovanými.

Patron GO je bezplatná mobilní aplikace, která svým uživatelům pomáhá k efektivnějšímu nakládání s osobními financemi. Klade si za cíl být klientovi spolehlivým parťákem v řešení osobních financí, ať už se jedná o výběr pojištění, nebo třeba dodavatele energie. Aplikace se dokáže seznámit s velkým množstvím finančních návyků uživatelů díky pasivnímu propojení s jejich bankou. Data získává zcela bezpečně na základě evropské směrnice PSD2. Pomocí open bankingu s expertizou lokálních odborníků na finance a strojového učení analyzuje uživatelská data a hledá způsoby, jak ušetřit a optimalizovat finance. Patron GO vznikl z nadšení a touhy změnit způsob, jakým lidé přistupují k financím. Stojí za ním zakladatelé Jiří Paták a Lukáš Vršecký, kteří čerpají mimo jiné ze svých zkušeností s projekty Chytrý Honza nebo Rondo.

Exit mobile version