Podle průzkumu fintech aplikace Patron GO preferují téměř dvě třetiny Čechů při využívání bankovních služeb mobilní aplikace. Fyzické pobočky naopak vyhledává jen 6 % dotázaných. Výsledky také ukazují, že uživatelé bankovních aplikací oceňují zejména jejich rychlost a plynulost, přičemž 70 % respondentů podporuje využívání umělé inteligence (AI) v těchto aplikacích. Nejspokojenější jsou zákazníci s aplikacemi ČSOB, Air Bank a České spořitelny.

„Digitalizace bankovních služeb je trend, který nasvědčuje budoucímu rozvoji neobank a plně digitálních služeb. Uživatelé oceňují pohodlí a rychlost přístupu ke svým financím přímo z mobilu. Preference uživatelů se stále více přiklání k rychlým, bezpečným a dostupným službám bez nutnosti návštěvy poboček,“ uvádí Lukáš Vršecký, CEO a spoluzakladatel Patron GO.

Výsledky průzkumu, kterého se zúčastnilo celkem 1 576 uživatelů fintech aplikace Patron GO, odhalily, že dvě třetiny respondentů by se zcela obešly bez fyzických poboček bank. Naopak třetina si tuto možnost zatím představit dokáže. Mobilní aplikace jsou nejčastěji využívaným nástrojem pro bankovnictví, přičemž 60 % uživatelů je používá denně a 30 % několikrát týdně.

Preferovaný způsob komunikace s bankami napříč dotazovanými.

Průzkum mezi uživateli aplikace Patron GO dále umožňuje podrobnější vhled do chování a preferencí klientů českých bank v jejich aplikacích. Lidé vůbec nejčastěji využívají mobilní bankovní aplikace ke kontrole zůstatku a transakcí (67 %) a k převodům peněz (25 %). V rámci spokojenosti s aplikacemi je pro 55 % respondentů klíčová rychlost a plynulost, zatímco třetina označuje za nejdůležitější bezpečnost a ochranu dat. „I když bezpečnost uživatelé považují v dnešní době za samozřejmost, stále je potřeba upozorňovat na rizika podvodných aplikací, falešných bankovních SMS nebo telefonátů. Obecně vzato považuji za nejbezpečnější komunikovat s bankou vždy výhradně přes jejich appku,“ varuje Vršecký.

Obliba umělé inteligence u uživatelů roste

Podpora umělé inteligence v mobilních aplikacích roste – tento trend potvrzuje 70 % respondentů, kteří by dokonce uvítali její širší zapojení, zejména pro usnadnění komunikace a personalizaci služeb. „Umělá inteligence dokáže výrazně zlepšit uživatelský zážitek a snižuje bariéry při interakci se zákaznickou podporou, což může být pro mnoho klientů klíčové. Z výzkumu totiž také plyne neochota lidí mluvit s bankéři po telefonu nebo dostavit se do fyzické pobočky,“ dodává Vršecký. Žebříčku nejoblíbenějších aplikací vévodí ČSOB s 28 %, následovaná Českou spořitelnou (20 %) a Air Bank (19 %). Celkově jsou zákazníci nejspokojenější se službami ČSOB, Air Bank a České spořitelny.

Bankovní aplikace% preference mezi dotazovanými
ČSOB – mobilní aplikace ČSOB Smart27,66
Česká spořitelna – mobilní aplikace George20,43
Air Bank – mobilní aplikace My Air19,16
Raiffeisenbank – mobilní aplikace RaiPay a eKonto10,03
Moneta Money Bank – mobilní aplikace Smart Banka8,19

Preference bankovních aplikací napříč dotazovanými.

Patron GO je bezplatná mobilní aplikace, která svým uživatelům pomáhá k efektivnějšímu nakládání s osobními financemi. Klade si za cíl být klientovi spolehlivým parťákem v řešení osobních financí, ať už se jedná o výběr pojištění, nebo třeba dodavatele energie. Aplikace se dokáže seznámit s velkým množstvím finančních návyků uživatelů díky pasivnímu propojení s jejich bankou. Data získává zcela bezpečně na základě evropské směrnice PSD2. Pomocí open bankingu s expertizou lokálních odborníků na finance a strojového učení analyzuje uživatelská data a hledá způsoby, jak ušetřit a optimalizovat finance. Patron GO vznikl z nadšení a touhy změnit způsob, jakým lidé přistupují k financím. Stojí za ním zakladatelé Jiří Paták a Lukáš Vršecký, kteří čerpají mimo jiné ze svých zkušeností s projekty Chytrý Honza nebo Rondo.

Napsat komentář