Doogee na IFA 2024 představí kompletní portfolio včetně žhavých novinek

Doogee jede do Berlína ukázat své portfolio (nejen) odolných mobilních zařízení včetně nových modelů i zcela nové řady Doogee Fire.

28. 8. 2024, Praha – Společnost Doogee s potěšením oznamuje svou účast na nadcházejícím veletrhu IFA Berlin 2024, kde představí své portfolio včetně nejnovější technologických inovací. IFA je jedním z nejvýznamnějších globálních veletrhů elektroniky a domácích spotřebičů, který je zásadní pro uvádění nových produktů a trendů na technologický trh a nabízí platformu pro globální lídry, aby představili své inovace.

„Jsme nadšeni, že budeme součástí IFA Berlin 2024,“ uvedl Xin Chao, generální ředitel společnosti Doogee. „Bude to vzrušující událost, které se zúčastní tisíce vystavovatelů a desítky tisíc návštěvníků z celého světa, a my se těšíme, že budeme moci ukázat, jak naše produkty usnadňují interakce mezi lidmi a technologiemi. Srdečně zveme všechny účastníky k návštěvě našeho stánku, kde budou moci prozkoumat budoucnost mobilních technologií a zažít naše inovace z první ruky.“

Doogee na IFA 2024 ukáže návštěvníkům celé produktové portfolio včetně nových modelů i zcela nové produktové řady. Na co se tedy návštěvníci mohou těšit?

Doogee V

Řada Doogee V představuje vlajkovou loď společnosti Doogee a nabízí extrémně odolné telefony s vynikající výbavou. První modelem této řady byl Doogee V Max z roku 2023, který do segmentu odolných zařízení přinesl čipovou sadu MediaTek Dimensity 1080 doplněnou obrovskou 22000mAh baterií nebo 108Mpx fotoaparátem.

Mezi další modely této řady patří V30, který je prvním odolným telefonem podporujícím eSIM, nebo V30 Pro, který zase jako první odolný telefon nabídl kombinaci 12 GB RAM, 512 GB ROM a 200Mpx fotoaparátu. Do řady Doogee V budou v budoucnu patřit i chystané skládací telefony V Flip a V Flip Pro.

Na IFA 2024 bude k vidění zbrusu nový model Doogee V40 Pro, jenž kromě nejvyššího stupně odolnosti vůči vodě a prachu nabídne 4nm osmijádrový 5G procesor od MediaTeku, 16 GB RAM, masivní 512GB úložiště, 200Mpx hlavní fotoaparát vyvinutý v partnerství se společností Morpho nebo 1,47“ multifunkční displej na zádech.

Doogee DK

Nedávno představená speciální řada Doogee DK je druhou pomyslnou vlajkovou lodí, která do segmentu odolných zařízení přináší nádech luxusu a prémiového designu, aniž by dělala jakékoliv kompromisy na straně výdrže a odolnosti.

Model Doogee DK10, se kterým tato řada debutovala, nabízí vysoce citlivý fotoaparát vyvinutý ve spolupráci se společností Morpho, nádherný 6,67″ 120Hz 2,5K AMOLED displej, obrovské 512GB úložiště, bleskové 120W nabíjení a k tomu podporu až 50W bezdrátového nabíjení.

Doogee S

Telefony ze série Doogee S jsou střední až vyšší modely se zaměřením na vysoký výkon a odolnost. Řada zahrnuje například velmi úspěšný model Doogee S100 a na něj navazující S100 Pro s masivní 22000mAh baterií a kempingovým světlem se svítivostí 900 lumenů, dále pak S110 s multifunkční duální obrazovkou nebo miniaturní Doogee Smini, jeden z nejmenších telefonů na trhu.

Na své úspěšné předchůdce bude nyní chtít navázat zbrusu nový Doogee S200 nabízející typickou extrémní odolnost a velmi solidní výbavu s osmijádrovým procesorem Dimensity 7050 5G, 12 GB RAM a 256GB úložištěm, 1,32″ multifunkčním zadním displejem a velkou 10100mAh baterií.

Doogee Blade

Řada Blade nabízí zařízení kombinující odolnost se štíhlostí. Odolné telefony se typicky vyznačují zavalitostí vyplývající z dodatečného „pancíře“, ale v případě řady Blade se Doogee podařilo udržet tloušťku telefonů velmi blízko k rozměrům konvenčních smartphonů.

Nejnovější model Blade 10 Pro je s tloušťkou 10,7 mm nejtenčím odolným telefonem na trhu a přesto disponuje stejnými stupni odolnosti proti vodě, prachu a nárazům jako jeho podstatně zavalitější sourozenci z jiných sérií. Do jeho tenkého těla se navíc vešla i nadstandardní 5150mAh baterie.

Doogee Fire

Zcela nová řada Doogee Fire se zaměřuje na odolné telefony vybavené kamerou s termovizí. Díky technologii tepelného zobrazování může uživatel s telefonem Fire dohlédnout za hranice viditelného spektra, což zásadně rozšiřuje možnosti využití těchto zařízení v oblastech bezpečnosti, stavitelství, myslivosti a dalších.

Nový model Doogee Fire 6 vybavený termovizí nabídne velkou 10400mAh baterii, aby se s ním dalo pracovat bez přestávek na nabíjení, 50Mpx AI hlavní kameru nebo kombinaci 6 GB RAM a 256 GB ROM.

Doogee R, T a U

Kromě odolných telefonů nabízí Doogee také tři samostatné řady tabletů – sérii R zahrnující odolné tablety pro práci v terénu, řadu T zaměřenou na konvenční spotřebitelské modely a v neposlední řadě sérii U určenou pro nejmenší uživatele, pro které nabízí certifikovanou ochranu zraku před modrým světlem, roztomilá ochranná pouzdra a nativní sadu her a vzdělávacích aplikací.

Současnou vlajkovou lodí Doogee mezi tablety je model T30 Max, který nabízí zářivý 12,4“ 2,5K displej, 8 GB RAM s možností virtuálního rozšíření na 20 GB, 512GB úložiště s možností rozšíření až o 2TB paměťovou kartu, čtveřici reproduktorů, podporu mobilní konektivity a mnoho dalšího.

Stánek společnosti Doogee můžete navštívit od 6. do 9. 9. 2024 na výstavišti Messe Berlin v hale č. 25. Lokální dostupnost nově představených modelů bude oznámena později.

O Doogee

Doogee je přední světová značka specializující se na navrhování a výrobu inovativních odolných smartphonů a odolných tabletů, chytrých telefonů a chytrých tabletů. Díky silnému závazku, který si společnost stanovila směrem ke kvalitě, inovacím a spokojenosti zákazníků, neustále posouvá hranice technologií a poskytuje produkty celosvětově. Společnost Doogee se zaměřuje na spokojenost zákazníků a špičkové technologie a jejím cílem je umožnit svým uživatelům neohroženě objevovat svět.

Pro více informací navštivte naše webové stránky nebo nás sledujte na Facebooku a Instagramu.

Dell Technologies a Nutanix prohlubují spolupráci a přináší novinky v nabídce správy hybridního cloudu

Společnosti Dell Technologies a Nutanix navazují na více než 14 let trvající spolupráci nabídkou dvou nových inovativních řešení pro efektivní a jednoduchou správu lokálního i hybridního cloudu. Systém Dell XC Plus bude pomáhat s integrací softwarového balíku Nutanix Cloud Platform na serverech Dell PowerEdge. Druhou novinku zákazníci naleznou v řadě Dell PowerFlex. Jedná se o první externí úložiště na světě s nativní implementací Nutanix Cloud Platform. Jednou z výhod bude možnost spravovat výpočetní a úložnou kapacitu nezávisle. Obě řešení ocení zejména společnosti, které od své IT infrastruktury vyžadují vysokou míru výkonu, flexibility a bezpečnosti.

„V IT existují minimálně dvě konstanty: růst a změna. V posledních dvou letech hlásí 90 % organizací nárůst složitosti. Kvůli pokračujícímu prudkému růstu aplikací a dat je stále důležitější efektivně spravovat aplikace a pracovní zátěže,“ říká Travis Vigil, viceprezident pro oblast správy produktů ve společnosti Dell Technologies. „Dalším problémem je předvídatelnost a stabilita nákladů na infrastrukturu. Ve spolupráci s naším partnerem Nutanix nabízíme řešení, které pomáhají se strategickým rozhodováním tam, kde hraje hlavní roli flexibilita a možnost volby.“

Horká novinka: Dell XC Plus

Dell XC Plus je zařízení založené na hyperkonvergované infrastruktuře (HCI). Za jeho návrhem byla snaha zefektivnit složitost lokálních a hybridních cloudových prostředí pomocí integrace softwarového balíku Nutanix Cloud Platform na serverech Dell PowerEdge. Zákazníkům nabídne větší výběr a kontrolu s ohledem na postupně se vyvíjející a rostoucí požadavky na IT. Díky centralizované řídicí rovině, robustní automatizaci, integrovanému hypervizoru Nutanix AHV a odolné distribuované cloudové architektuře poskytuje firmám řadu výhod:

  • Zjednodušení hybridního cloudu. Kombinace uživatelsky přívětivého softwaru Nutanix a robustního serveru Dell PowerEdge umožňuje bezproblémovou správu a jednotný rámec hybridního cloudu. IT týmy se tak mohou soustředit na růst a strategické obchodní výsledky.
  • Zefektivnění provozu. Automatizace vytváří bezpečnější, odolnější a agilnější IT prostředí, které směřuje energii k průlomovým řešením namísto údržby.
  • Optimalizace výkonu. Systém se neustále vylaďuje pomocí umělé inteligence a strojového učení. Ve výsledku se zvyšuje jeho výkon a optimalizuje plánování zdrojů pro tradiční i moderní pracovní zátěže.

Pro zákazníky je toto moderní, flexibilní a bezpečné řešení XC Plus k urychlení nasazení aplikací a zjednodušení hybridního cloudu dostupné už dnes.

Již brzy: Dell PowerFlex s Nutanix Cloud Platform

Pro firmy, které vyžadují v architektuře infrastruktury flexibilitu, připravují společnosti Dell Technologies a Nutanix novinku v řadě Dell PowerFlex. Bude se jednat o první externí úložiště s podporou a integrací Nutanix Cloud Platform. Toto řešení nativně integruje softwarově definovanou infrastrukturu společnosti Dell s hypervizorem Nutanix AHV a platformou Nutanix Cloud Platform. Výsledkem je vylepšený hybridní cloud. Výhodu představuje větší flexibilita úložiště s možností spravovat výpočetní a úložnou kapacitu nezávisle, provozovat vybraný hypervisor a dosahovat extrémního výkonu. To vše při zachování kompletní sady softwarových funkcí Nutanix pro řešení komplexních výzev v oblasti infrastruktury – od ochrany a obnovy dat po nastavení a zabezpečení sítě.

Dell PowerFlex s Nutanix Cloud Platform je v současné době ve vývoji. Pro zákazníky bude k dispozici v předběžném přístupu ještě v tomto roce.

Dell Technologies a Nutanix: Společně na cestě k inovacím v oblasti hybridního cloudu

Rozšíření spolupráce mezi společnostmi Dell Technologies a Nutanix odráží jejich společný závazek k inovacím a využívá desítky let jejich zkušeností k poskytování inovativních řešení. Příchod těchto dvou novinek je jen začátkem. Rozšíření integrace platformy Nutanix Cloud Platform u společnosti Dell by se v budoucnu mohlo dotknout dalších řešení pro ukládání dat založených na protokolu IP.

Více informací o nových produktech se dozvíte na webových stránkách společnosti Dell.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Vodafone s ČEZ posilují bezpečnost Jaderné elektrárny Temelín. Ta jako první v Evropě využívá mobilní privátní oddělenou 5G síť

Parametry, které přináší nejmodernější mobilní síť 5G, je nyní možné využít k vytvoření velmi výkonné, zcela izolované a bezpečné bezdrátové sítě. Právě takovou 5G standalone síť Vodafone nově spustil v pilotním provozu pro společnost ČEZ v temelínské jaderné elektrárně. Jde o první takovou síť v jaderné elektrárně v Evropě. Nasazení nových technologií a způsobů komunikace do ostrého provozu elektrárny teď bubou obě strany společně testovat. Půjde například o využití brýlí s rozšířenou realitou.

Svou mobilní privátní 5G síť od Vodafonu má další velmi významný zákazník. Po dříve oznámeném projektu s automobilkou ŠKODA AUTO jde nyní nově o společnost ČEZ a její Jadernou elektrárnu Temelín. Vodafone v rámci pilotního projektu pokryl privátní standalone 5G sítí jak venkovní areál temelínské jaderné elektrárny, tak i vybrané prostory prvního výrobního bloku.

Primárním cílem našeho pilotního testování je zajistit, aby mobilní privátní síť 5G splňovala přísné bezpečnostní a provozní standardy vyžadované v jedinečném prostředí jaderné elektrárny. Naše řešení je zcela nezávislé na veřejné síti a tím zajišťuje, že všechna uživatelská data a infrastruktura jsou bezpečně spravovány v rámci vlastních systémů elektrárny. To je zásadní pro udržení nejvyšších standardů bezpečnosti a spolehlivosti v tomto kritickém prostředí. Uvedená technologie je klíčovým faktorem pro pokrok v bezpečné digitalizaci právě takové kritické infrastruktury,“ vysvětluje Violeta Luca, generální ředitelka společnosti Vodafone Czech Republic.

„Vybraná část komunikační sítě jaderné elektrárny, jako prvku kritické infrastruktury, musí být naprosto oddělená od vnější sítě. I proto si zachováváme vždy i alternativu pro případ výpadku a systém řízení samozřejmě zůstává zcela oddělený od vnějšího světa. Jsme první jadernou elektrárnou v Evropě, která reálně testuje privátní 5G síť, zatímco další evropští provozovatelé pracují nejvíce se 4G. I ve světě jde o výjimečný počin. Jen drobná zajímavost, oddělené 5G sítě má na svých jaderných elektrárnách KHNP, tedy firma, která byla vybrána za preferovaného dodavatele pro nové jaderné bloky v Dukovanech,“ říká Bohdan Zronek, člen představenstva a ředitel jaderné divize ČEZ.

Výsledky pilotního projektu a následné interní vyhodnocení v rámci společnosti ČEZ budou podkladem pro budoucí nasazení 5G technologie v ostrém provozu.

Náhrada vysílaček i cesta k brýlím s rozšířenou realitou

Technologie 5G umožňuje připojit mnohem více typů koncových zařízení a tím i zajistit nové způsoby komunikace. V případě temelínské jaderné elektrárny půjde například o videohovory využívající brýle s rozšířenou realitou – třeba u servisu potrubí může do brýlí technik dostávat plánek a postupovat podle něj, případně si může nacvičit servis s brýlemi nanečisto a tím se pak urychlí servis v realitě. Dále jde o náhradu komunikace přes vysílačky (náhrada „push-to-talk“) a 5G může zlepšit i pokrytí některých v současnosti hůře dostupných míst areálu. Součástí testování je také integrace s vybranými stávajícími IT systémy.

Mobilní privátní síť 5G standalone může dosahovat rychlosti stahování 1 Gb/s, velmi nízkého zpoždění (tzv. latence) v řádu i jen jednotek milisekund. Jde o plně dedikované řešení pro konkrétního zákazníka, kdy celá infrastruktura je instalována v dané lokalitě a zároveň je plně nezávislá na veřejné síti. Z hlediska možných typů privátních sítí jde o nejvyšší stupeň, který zároveň přináší nejvyšší možnou míru zabezpečení dat i největší flexibilitu konfigurace a úprav podle požadavků zákazníka.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 15 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

PR agentura Grunex nově zastupuje značky ADATA a XPG

Se začátkem září letošního roku rozšiřují ADATA a XPG, výrobci paměťových modulů, disků a dalších forem úložišť a herního příslušenství, spolupráci s agenturou Grunex o PR služby. Navazují tak na dosavadní úspěšné společné marketingové aktivity. Grunex nově poskytne těmto značkám zázemí a zkušenosti v rámci veškerých mediálních aktivit na českém a slovenském trhu.

Společnost ADATA Technology je druhým největším výrobcem pamětí DRAM a značkových SSD disků na světě. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, SSD disky, další úložiště pro spotřebitele a průmyslová řešení. Společnost se také zaměřuje na elektromobily, autonomní mobilní roboty s umělou inteligencí a herní odvětví se svou značkou XPG. Ta byla založena s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu.

“Spolupráce s agenturou Grunex se nám osvědčila ihned při prvních marketingových aktivitách,“ říká Colin Ngan, zástupce ředitele marketingu ADATA a XPG, a dodává: „Přesvědčili jsme se o spolehlivosti, lidském přístupu a celkovém doručení výsledků, a proto jsem se rozhodli navázat spolupráci i v oblasti public relations, abychom zefektivnili komunikaci značek ADATA a XPG na českém a slovenském trhu.“

„Vážíme si prohloubení spolupráce s renomovanými značkami ADATA a XPG. Je to pro nás další důkaz, že v rámci marketingových a PR aktivit odvádíme spolu se všemi kolegy v agentuře Grunex skvělou práci. Těšíme se, že naše mnohaleté zkušenosti opět přetavíme ve mnohé úspěšné aktivity,“ dodává k rozšíření spolupráce Martin Liberský, CEO agentury Grunex.

Další informace najdete na stránkách https://www.adata.com resp. https://www.xpg.com.

O značce ADATA – Innovating the Future

Společnost ADATA Technology je druhým největším výrobcem pamětí DRAM a značkových SSD disků na světě a v žebříčku Best Taiwan Global Brands zaujímá 19. místo. Mezi hlavní produktové řady společnosti ADATA patří paměťové moduly, SSD disky, další úložiště pro spotřebitele a průmyslová řešení. Společnost se také zaměřuje na elektromobily, autonomní mobilní roboty s umělou inteligencí a herní odvětví se svou značkou XPG. Produkty společnosti ADATA získaly v průběhu let široký mezinárodní věhlas, včetně ocenění iF Design, Red Dot Design a Taiwan Excellence. Společnost ADATA byla také oceněna za svůj závazek k péči o zaměstnance a společenskou odpovědnost, včetně ocenění „Great Place to Work Certification“ pro své pobočky na Tchaj-wanu, v Číně, USA, Brazílii a Mexiku a ocenění „Best Workplaces in Asia“, „Best Workplaces in Greater China“ a „Best Workplaces in Taiwan“. Od roku 2020 získala společnost ADATA pět let po sobě ocenění „Asia Responsible Enterprise Awards“ a „Best Companies to Work for in Asia“. Při pohledu do budoucnosti je společnost ADATA i nadále oddána své udržitelné vizi „Innovate Today, Embrace Tomorrow“. Společnost nadále ztělesňuje „ducha kolibříka“, protože využívá inovativní technologie k vytváření chytrého a pestrého života pro lidi na celém světě. Další informace naleznete na adrese www.adata.com.

O značce XPG – Xtreme Performance Gear

Značka XPG (Xtreme Performance Gear) byla založena společností ADATA s cílem poskytovat spolehlivé produkty pro hráče, profesionální eSport hráče a technické nadšence. XPG se snaží vyvíjet produkty, které nabízejí maximální výkon, a úzce spolupracuje s herními a eSport komunitami, aby získala detailní přehled o potřebách uživatelů. Kompletní sortiment produktů XPG zahrnuje celý ekosystém včetně komponent a periferií vyrobených podle nejvyšších standardů kvality, spolehlivosti a výkonu. Produkty XPG získaly také řadu renomovaných mezinárodních ocenění, jako jsou iF Design a Good Design za moderní design. XPG aktivně sponzoruje celosvětové eSport soutěže a týmy, aby umožnila dokonalé herní zážitky na nejvyšší úrovni. Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách www.xpg.com.

Česko-kanadská Ataccama je díky AI silným konkurentem mezi poskytovateli datových katalogů, ohlásil Forrester

Společnost Forrester vyzdvihla bezkonkurenční datovou kvalitu a pozorovatelnost dat společnosti Ataccama, stejně jako její vizi umožnit podnikům růst pomocí důvěryhodných dat.

Nezávislá analytická společnost Forrester označila česko-kanadskou Ataccamu zabývající se správou dat pomocí AI za silného konkurenta mezi poskytovateli podnikových datových katalogů. První vydání zprávy Forrester Data Catalog Wave Report oceňuje, že Ataccama chvályhodně zajišťuje kvalitu a pozorovatelnost dat, a vyzdvihuje pokročilé funkce generativní AI, díky nimž mohou platformu Ataccama ONE používat všichni lidé ve firmě i bez pomoci IT odborníků a které platformu odlišují od konkurence.

„Máme radost, že nás Forrester označil za silného konkurenta a ocenil naši trvalou soustředěnou práci a expertizu na poli správy dat,“ uvedla Jessie Smith, VP of data quality společnosti Ataccama. „Skutečnost je taková, že pokud si dnes podniky chtějí udržet konkurenceschopnost, musejí svou činnost založit na datech. Kvalitní data poskytují vedoucím pracovníkům cenné poznatky a jsou nezbytná pro plné využití potenciálu umělé inteligence. Různé projekty využívající AI pak mohou například analyzovat dopady zákaznického chování, zefektivňovat provoz, snižovat náklady, zajišťovat shodu s předpisy a celkově podporovat růst firem. Pokud však podnikoví uživatelé nemůžou svým datům důvěřovat, jsou takové projekty odkázané k neúspěchu. Kvalita dat a jejich katalogizace je zásadní pro zajištění toho, že budou všechna data odpovídat svému účelu a že je budou moct ke zlepšení svých výsledků používat všichni uživatelé napříč firmou.“

Společnost Forrester ve své analýze zdůrazňuje, že komplexní katalogizace dat a AI je nezbytná, co se připravenosti na AI týče, a že datový katalog společnosti Ataccama je prvním kritickým krokem, jak v celé firmě zajistit kvalitní data a sofitiskovaný datový management. Jednotná platforma pro správu dat Ataccama ONE poskytuje nejen robustní datový katalog, ale právě taky řešení pro datovou kvalitu a správu kmenových dat. Dokumentuje všechna datová aktiva ze všech zdrojů a prostředí a pomocí automatického odhalování dat a datové pozorovatelnosti zajišťuje, že je vše neustále aktuální. Společnostem tak pomáhá vytvořit jeden ucelený, důvěryhodný přístupový bod k datům.

Kvalitní data jsou pro byznys nezbytná

Jednou z firem, která používá toto řešení, je T-mobile, přední světový mobilní a 5G operátor. Kromě propojení veškerých datových zdrojů a celopodnikové správy dat T-mobile oceňuje také nepřetržité automatické skenování dat a jejich klasifikaci a ochranu dle citlivosti. Umožňuje mu to zabezpečit jeho data před útoky třetích stran a dodržovat oborové a regulační požadavky. Konkurenční výhodu a možnost lépe vyhovět zákazníkům mu také poskytující funkce pro predikci chování. „Ataccama hraje zásadní roli v naší snaze dostát vizi, že zákazníkům porozumíme tak dobře, že budeme o jejich problémech vědět ještě dříve než oni sami,“ uvedl Daniel West, vedoucí oddělení správy dat ve společnosti T-Mobile.

AI mění přístup k datům

Forrester si také všímá toho, že Ataccama opravdu plní svůj závazek k inovacím a uživatelům své platformy poskytuje bezkonkurenční datovou kvalitu a pozorovatelnost dat, stejně jako nástroje pro správu mobilních zařízení, funkce generativní AI a přizpůsobený zákaznický zážitek. Další silnou stránkou Ataccamy je podle Forresteru schopnost jejího datového katalogu zajistit, že ti, kdo data používají, je dokážou skutečně najít a také jim rozumět. Bez obchodních metadat totiž technická metadata moc užitečná nejsou.

Díky tomu, že je v platformě Ataccama ONE implementovaná AI, ji mohou lidé používat samostatně a prostřednictvím automatizace opravovat chyby v datech i bez pomoci technických expertů. Data si neustále zachovávají svou kvalitu a uživatelé z nich mohou čerpat informace, které potřebují pro pracovní úkoly, a spolupracovat s ostatními. V podnicích tak postupně vzniká kultura datově podložené práce.

O společnosti Ataccama

Ataccama umožňuje organizacím maximalizovat transformační potenciál dat a AI pomocí Ataccama ONE, sjednocené platformy pro správu dat s podporou AI (umělé inteligence), která automatizuje kvalitu a správu dat. Ataccama je jednou ze tří softwarových společností, které byly v roce 2024 Gartnerem uznány jako tržní lídr v oblasti augmentované kvality dat. Platforma Ataccama ONE umožňuje stovkám společností po celém světě vytvářet vysoce kvalitní datové produkty, které podporují obchodní iniciativy a AI projekty, a zároveň zachovávají přesnost, kontrolu a správu dat. Více informací naleznete na www.ataccama.com.

Nedávné tiskové zprávy

Belkin přináší na český trh chytrý stojan Auto-Tracking Stand Pro se sadou DockKit pro tvůrce originálních videí

Objekt stále v záběru. Otáčení o 360 stupňů a naklápění o 90 stupňů. První příslušenství na světě s certifikací Apple Works with DockKit poskytuje bezproblémovou „hands-free“ práci s kamerou pro tvůrce obsahu, filmaře, pedagogy, virtuální prezentátory, vývojáře sociálních aplikací a další

Společnost Belkin, která je již 40 let přední značkou spotřební elektroniky, oznámila dostupnost svého stojanu Auto-Tracking Stand Pro na českém trhu. Tento produkt umožňuje automatickou, tichou, motorizovanou a plynulou práci s kamerou integrovanou do iPhonu ve spojení s technologií automatického sledování objektu DockKit, která sleduje objekty před kamerou při jejich pohybu v prostoru s možností otáčení o 360 stupňů a naklápění o 90 stupňů. Je to dokonalé příslušenství pro videohovory nebo nahrávání interaktivního obsahu, který zahrnuje vysokou míru pohybu.

Sada DockKit, navržená pro systém iOS pro použití s předními a zadními kamerami, umožňuje uživatelům snadno vytvářet, prezentovat a nahrávat bez nutnosti stahovat aplikace třetích stran v pouhých čtyřech jednoduchých krocích:

  • Připevněte iPhone 12 nebo novější s Magsafe na stojan Stand Pro pomocí MagSafe.
  • Spárujte pomocí NFC.
  • Otevřete fotoaparát v aplikacích FaceTime, Instagram, TikTok, Canva, WhatsApp, Microsoft Teams nebo jiných aplikacích sociálních médií či platformách pro zasílání zpráv.
  • Začněte tvořit.

Se stojanem Stand Pro mohou uživatelé snadno rozšířit zorné pole na 360 stupňů otáčení a 90 stupňů naklápění díky podpoře modelu pohybu s náklonem a odklonem a automatickému sledování systému. Tvůrci se tak mohou soustředit na obsah, zatímco DockKit automaticky udržuje objekt v záběru ve všech úhlech a zároveň zachycuje přirozené pohyby bez nutnosti manuálního nastavení.

Klíčové funkce:

  • Podporuje technologii MagSafe. Nabíjejte a chatujte zároveň díky rychlému bezdrátovému nabíjení až 15 W, když je Stand Pro připojen k síti.
  • Sledování pohybu v úhlu 360° – sledování pohybu pomocí DockKitu vždy udrží osoby v záběru bez ohledu na to, kolikrát obkrouží místnost.
  • Motorizovaný automatický náklon 90° – snímejte v libovolném úhlu pomocí předních nebo zadních kamer s automatickým nastavením úhlu videa pro pohyb ve formátu na výšku nebo na šířku.
  • Aktivace jedním tlačítkem. Zapněte nebo vypněte sledování pohybu jedním tlačítkem; indikátor LED signalizuje, zda je sledování aktivní.
  • Dobíjecí baterie. Žádná zásuvka, žádný problém; dokovací stanice poskytuje 5 hodin výdrže baterie pro snímání obsahu na cestách.
  • Součástí balení je 1,5metrový kabel USB-C a 30W napájecí zdroj.
  • 360° sledování obličeje, těla a pohybu

Stojan Auto-Tracking Stand Pro je vyroben za použití minimálně 75 % materiálů z PCR a prodává se v obalech bez plastů v souladu se závazkem společnosti hledat zodpovědnější způsoby výroby produktů.

Belkin Auto-Tracking Stand Pro je dostupný u vybraných prodejců a resellerů za doporučenou cenu 4 890 včetně DPH.

https://www.belkin.com/p/auto-tracking-stand-pro-with-dockkit/MMA008dq05BKAPL.html

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je kalifornský lídr v oblasti příslušenství, který již 40 let dodává oceňované produkty pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu a audio. Společnost Belkin, která byla navržena a zkonstruována v jižní Kalifornii a prodává se ve více než 100 zemích po celém světě, si zachovává své stálé zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání, udržitelnost, a především na lidi, kterým slouží. Od skromných začátků v garáži v jižní Kalifornii v 80. letech až po dnešní rozmanitou globální technologickou společnost zůstáváme navždy inspirováni planetou, na které žijeme, a spojením mezi lidmi a technologiemi.

Mastercard pomůže s výběrem nejlepších míst k podnikání v Česku. Vytvořil unikátní nástroj KdeZačítPodnikat.cz

Budoucí ale i současní čeští podnikatelé a živnostníci mají vůbec poprvé k dispozici nástroj, který dokáže identifikovat komerční místa s největším podnikatelským potenciálem v okolí. Společnost Mastercard vytvořila nový portál KdeZačítPodnikat.cz, který pomáhá najít nejvhodnější lokality pro různé obory podnikání ve 24 městech v České republice. Základem jsou agregovaná a anonymizovaná data společnosti Mastercard a data poskytnutá partnerskými třetími stranami.

Malé firmy a podnikatelé jsou páteří české ekonomiky. Z každých 20 firem spadá 19 do kategorie těch nejmenších, vytvářejí přibližně polovinu všech pracovních míst a 40 procent HDP. I když jsou malé podniky pro českou ekonomiku životně důležité, často z finančních nebo časových důvodů nemají přístup k moderním digitálním nástrojům a zdrojům, které by mohly jejich podnikání posouvat kupředu.

Nový nástroj KdeZačítPodnikat.cz pomůže těm, kteří chtějí začít podnikat, ale potřebují poradit ohledně lokality, kde svůj obchod nebo jinou provozovnu založit. Stejně tak je určený pro ty, kteří by se do podnikání rádi pustili a mají i vytipovaný prostor, ale zatím neví, jaký typ podniku by v dané lokalitě nejlépe prosperoval. Portál mohou využívat také podnikatelé, kteří uvažují o rozšíření či přesunu svého již fungujícího byznysu.

„Pro společnost Mastercard je podpora mikro a malých podnikatelů zásadní. Díky našemu nástroji teď mají vůbec poprvé možnost posoudit potenciál úspěchu jejich podnikatelských nápadů v konkrétní lokalitě. Svá rozhodnutí tak již nemusí zakládat pouze na intuici nebo vlastních pozorováních a do rukou se jim bezplatně dostává analytický nástroj, který stojí na propojení širokého spektra dat,“ říká generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Jana Lvová.

Při vyhledávání zodpoví zájemce čtyři jednoduché dotazy a nástroj na základě dat navrhne typ podniku a lokalitu, kde má největší potenciál k úspěchu. Oblasti jsou analyzovány na základě anonymizovaných a agregovaných údajů o nákupech v dané oblasti, hustoty obyvatelstva, dostupné infrastruktury a dalších informací.

Nástroj KdeZačítPodnikat.cz například ukazuje, že v Praze na Letné je stále velký prostor uspět s restaurací, kavárnou nebo barem. Pokud by někdo chtěl podnikat v Mostu, zjistí, že v centru města je dobrá příležitost otevřít si obchod s dámským oblečením. Ve Frýdku-Místku je zase vysoká pravděpodobnost úspěchu s manikúrou nebo pedikúrou v oblasti mezi ulicemi Ostravská a Hlavní třída.

Uživatelé vedle detailních dat o potenciálu konkrétních typů podniků nebo prodejen dostanou i další informace o lokalitě, jako je rychlost internetu, kvalita ovzduší, hlukové zatížení nebo dopravní dostupnost. Díky partnerství s realitním portálem Sreality.cz také ihned získají přehled o volných komerčních prostorech k pronájmu nebo k prodeji.

„S radostí jsme se do projektu zapojili s nabídkou komerčních prostor dostupných na našem realitním portále Sreality.cz. Víme, že podnikatelé u nás aktivně hledají prostory pro své provozovny, a tak jsme rádi, že jim můžeme ty nejvhodnější inzeráty zobrazit přímo prostřednictvím nástroje KdeZačítPodnikat.cz. V nabídce máme tisíce inzerátů od drobných obchůdků až po prostory určené pro velké supermarkety. Velkou výhodou je, že u každého nabízeného prostoru přesně víme, jaké jsou dostupné služby v okolí, což jsou při výběru vhodného prostoru zásadní informace,“ říká Pavel Kolář, ředitel divize Oborových služeb Seznam.cz. 

Nástroj KdeZačítPodnikat.cz rovněž ukazuje, které druhy podnikání fungují lépe ve své blízkosti. Z dat Mastercard totiž vyplývá, že určité druhy podniků v sousedství si vzájemně zvyšují zisky. Mezi tzv. komplementární podniky patří například drogerie a obchod s oblečením, holičství se zase nejlépe doplňuje s restaurací.

„Pro mnoho nejmenších podnikatelů, kteří tvoří drtivou většinu firem v naší zemi, je realita tvrdá – často bojují s omezenými zdroji, chybí jim odborná podpora a nemají za sebou týmy specialistů. Právě pro ně je online nástroj KdeZačítPodnikat.cz skutečnou pomocí – poprvé v historii jim poskytuje přístup k datům a analýzám, jež byly dosud výsadou pouze velkých firem a které jim mohou pomoci najít ideální místo pro jejich podnikání. Pro tyto podnikatele, kteří nejsou v hledáčku médií ani se jim nedostává dostatečné podpory od státu, je tento nástroj nesmírně cenným průvodcem na cestě k úspěchu,“ říká Eva Svobodová, členka představenstva a generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Portál KdeZačítPodnikat.cz zahrnuje města Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Hradec Králové, České Budějovice, Děčín, Frýdek-Místek, Havířov, Jablonec nad Nisou, Jihlava, Karlovy Vary, Kladno, Liberec, Most, Mladá Boleslav, Olomouc, Opava, Pardubice, Prostějov, Přerov, Teplice, Ústí nad Labem a Zlín.

Mastercard je dlouhodobě silným partnerem mikro a malých podnikatelů v ČR. K dalším programům a projektům podpory patří Česko platí kartou, Strive Česko s portálem ProPodnikave.cz nebo služba Mastercard Asistent. Letos poprvé Mastercard pořádá i celostátní iniciativu na podporu drobného podnikání v Česku – Velký týden malých firem se uskuteční 30. 9. až 6. 10. 2024.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

České podniky zaostávají ve využití systémů na řízení procesů

České firmy v rámci EU výrazně zaostávají ve využití podnikových informačních systémů na řízení, tedy ERP. Podle výzkumu Českého statistického úřadu je používá pouze 29 procent podniků. Průměr v EU je přitom 43 procent.

Systémy CRM pak používá pouze 20 procent všech podniků, což je o šest procentních bodů méně oproti průměru EU, a stejné množství provádí pokročilou analýzu dat. Nástroje Business Intelligence pak používá jen 11 procent firem.

ERP umožňuje sjednocení všech agend do jednoho centrálního systému, digitalizaci a rozsáhlou automatizaci a také zrychlení firemních procesů, zbavení se manuálního zpracování či přepisování dat a také výrazné snížení chybovosti

Ideální je i pro malé firmy

Celý ERP systém lze ve firmě implementovat v řádu týdnů. Funguje v cloudu a je tedy dostupný odkudkoliv. Výhodou jsou rovněž nízké náklady od 800 Kč na uživatele měsíčně.

Tuzemská společnost OR-CZ vyvinula škálovatelné řešení OR-System Start, což je vyspělý ERP systém pro malé výrobní firmy od pěti do 50 zaměstnanců. V případě potřeby je možný snadný upgrade na verzi OR-System Open, což představuje záruku vynaložených nákladů.

„Zrychlí prodejní aktivity, které podpoří on-line řízením zdrojů a pomůže odstranit úzká místa ve výrobě pro flexibilitu a úspěch na trhu, ekonomický profit a motivaci pracovníků,“ říká technický ředitel OR-CZ Jan Kelča.

Výhodou je, že je vytvořené na základě dlouholetých zkušeností jednoho z největších dodavatelů ERP systémů. OR-CZ se přitom dlouhodobě specializuje na výrobu, obchod a logistiku.

Financování z evropských fondů

Na jeho implementaci lze navíc využít dotační program Digitální podnik, který byl spuštěný v polovině července. V jeho rámci ministerstvo průmyslu a obchodu rozdělí z evropských fondů na podporu digitalizace malých a středních firem více než jednu miliardu korun. Firmy tak většinu nákladů nemusí platit ze svého.

OR-System patří mezi největší české ERP řešení podnikového informačního systému s pestrou škálou 11 modulů upravitelných na míru a více než 250 aplikací. Zkušený tým konzultantů a vývojářů má rozsáhlou knihovnu know-how v řízení výrobních podniků a již přes 30 let pomáhá naplňovat požadavky zákazníků od zakázkové, kusové výroby po sériovou.

OR-CZ je specialista na technologie, výrobu, obchod, kalkulace či logistiku a také zpracuje účetnictví, spočítá mzdy a podpoří pracovníky od docházky po benefity. Součástí podpory jsou škálovatelné služby HelpDesku s garantovanou odezvou 24/7.

Axis uvádí první kameru splňující bezpečnostní normu FIPS 140-3. Umožní přístup jen na základě identity

Uvedením kamery AXIS Q1809-LE začíná Axis plnit svůj závazek dodávat produkty splňující normu FIPS 140-3 Level 3 podle amerických Federálních standardů zpracování informací. Standardy FIPS specifikují bezpečnostní požadavky pro kryptografické moduly, které zajišťují důvěrnost a integritu dat. Tento krok zlepšuje kybernetickou bezpečnost zákazníků, kteří musejí splňovat požadavky na dodržování normy FIPS 140-3, například federálních úřadů a kritické infrastruktury v USA a Kanadě, ale i dalších společností po celém světě.

Axis je první společností, která uvedla na trh síťové zabezpečovací zařízení s vestavěným bezpečnostním prvkem certifikovaným podle nejnovějšího standardu FIPS 140-3 Level 3. Díky tomu si mohou zákazníci ve vládním sektoru a kritické infrastruktuře být jisti, že jejich zařízení splňují úroveň bezpečnosti, kterou definuje Národní institut pro standardy a technologie Spojených států (NIST) a která je vyžadovaná americkým zákonem. FIPS 140-3 certifikace na úrovni 3 vyžaduje, aby hardware zabránil neoprávněné manipulaci a přístup povolil jen na základě identity. Vestavěný diskrétní bezpečnostní prvek, EdgeLock® SE052F, pochází od společnosti NXP® Semiconductors, která je světovým lídrem v oblasti bezpečného propojení pro vestavěné aplikace a je známá svými spolehlivými bezpečnostními řešeními, včetně zabezpečení dnešních chytrých telefonů, bankovních platebních karet nebo cestovních pasů.

Certifikace FIPS 140-3 na úrovni 3 vyžaduje, aby hardware aktivně bránil neoprávněné manipulaci a umožňoval přístup jen na základě ověření identity.

Další zařízení se zabezpečením s certifikací FIPS 140-3 jsou na cestě

Společnost Axis chce pokračovat v rozšiřování zařízení certifikovaných podle normy FIPS 140-3 a do všech připravovaných síťových produktů zabuduje nový bezpečnostní prvek. Dodržování normy FIPS 140-3 tak bude dostupné pro širokou škálu případů použití, od dohledu, přes optimalizaci podnikání (analýzy), až po kontrolu přístupu a síťové audio. Těžit z toho budou i organizace, které dnes nemusí splňovat přísné normy FIPS, protože si mohou být jisty, že jejich systémy budou interoperabilní a splní bezpečnostní požadavky i v budoucnu.

Pokračující investice do portfolia s kryptografickými výpočetními moduly dle průmyslových standardů je součástí vícevrstvé strategie společnosti Axis. Bezpečné ukládání a zpracování kryptografických klíčů je jen jednou ze součástí hardwarové kybernetické bezpečnostní platformy Axis Edge Vault. Ta zahrnuje také funkce, jako je zabezpečené spouštění (secure boot) a Axis ID zařízení, kompatibilní se standardem normy IEEE 802.1AR, které ověřuje identitu a pravost zařízení Axis.

O společnosti Axis Communications

Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí řešení, která zvyšují úroveň zabezpečení a zlepšují procesy v podnikání. Jako světový leader v oblasti síťových technologií nabízí společnost Axis řešení videodohledu a řízení přístupu, interkomy a audiosystémy. Tato řešení jsou ještě efektivnější díky inteligentním analytickým aplikacím a vysoce kvalitním školením. V současnosti má Axis přibližně 4 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování řešení zákazníkům spolupracuje s technologickými partnery a systémovými integrátory z celého světa. Společnost byla založena v roce 1984 a sídlí ve městě Lund ve Švédsku. Více informací o společnosti Axis najdete na webové stránce www.axis.com.

Kybernetické vydírání: Jak se efektivně bránit proti online útokům?

Vydírání přes internet se v poslední době stává častějším a závažnějším problémem, který zasahuje do životů mnoha lidí po celém světě. S rostoucím využíváním digitálních technologií a sociálních sítí se otevírají nové možnosti pro zneužití osobních informací a citlivých údajů. Pachatelé využívají svoji anonymitu k vyvíjení nátlaku na vybranou oběť, která se často cítí bezmocně a zranitelně. Jak takovým útokům předejít a jak v případě vydírání zasáhnout?

Podvodné zprávy na Facebooku: Modrá fajfka vás zachrání

Milan Zeman, ředitel strategie digitální agentury myTimi, www.mytimi.cz, uvádí, že terčem vydírání je u jejich klientů sociální síť Facebook. „Jsou to vlny, kdy je takových pokusů o podvod více, poslední jsme zaznamenali letos v červnu. Podvodníci se vydávají za customer support společnosti Meta a píšou několik zpráv o tom, že účet bude brzy zablokován. Pro odblokování nebo vyhnutí se zablokování máte co nejdříve kliknout na odkaz,“ sděluje Milan Zeman.

„My s podporou Facebooku často komunikujeme, když za naše klienty řešíme skutečné problémy s reklamními účty, takže víme, jak taková oficiální komunikace vypadá a tyto podvodné pokusy ignorujeme,“ doplňuje Milan Zeman. Jen obsahem zprávy to někdy poznat nejde, ale sledujte okolí té zprávy, je vždy velmi oficiální a obsahuje texty a tlačítka, které běžný uživatelský účet obsahovat nemůže. Účet, ze kterého je oficiální zpráva odeslaná, je viditelně oficiální, má statisíce sledujících a je ověřený (modrá fajfka). „O tom, jak vypadá podvodná zpráva, je informován celý náš tým, takže prakticky nikdy nedochází k nechtěnému incidentu,“ ukončuje Milan Zeman.

Základem jsou silná hesla

Své zkušenosti také sdílí Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha, www.codingbootcamp.cz „Před pár lety se mi někdo dostal k účtu na Instagramu a začal mi posílat e-maily s požadavkem na výkupné, vyhrožoval zveřejněním mých soukromých kompromitujících fotografií. Ironií však bylo, že jsem na svůj osobní účet na Instagramu kdysi nahrála pouze jednu fotku z firemní akce. Smutné na celé situaci ale bylo, že Instagram ani Meta nikdy smysluplně nereagovaly na mé zprávy o tom, že byl můj profil ukraden,“ říká Jana Večerková. „Jak jsem se později dozvěděla, mnoho dalších uživatelů Instagramu se setkalo s podobným problémem a stejně špatnou podporou. Pro mě to naštěstí bylo jen dalším důkazem toho, že není žádný rozumný důvod sdílet osobní fotky na jakýchkoli sociálních sítích, zejména ty, které byste nikdy nevystavili na veřejné nástěnce.“

Podle Jany Večerkové jsou základem silná, a hlavně unikátní hesla pro každý účet. Dále je dobré mít nastavené dvou-faktorové ověřování. Samozřejmostí by také měla být obezřetnost při klikání na přílohy a odkazy, pravidelné aktualizování softwaru a pro jistotu mít pravidelně zálohovaná všechna důležitá data.

A co dělat, pokud se stanete obětí vydírání? „Zkuste zachovat chladnou hlavu a promyslet co se vlastně stalo a jaký dopad to na vás má či může mít. O platbě výkupného nemá v drtivé většině případů smysl ani uvažovat. Nezapomeňte také zdokumentovat veškerou komunikaci s vyděračem jako důkaz pro policii a následně případ nahlaste,“ doporučuje Jana Večerková.

Podle Jany Večerkové je důležitá všeobecná obezřetnost. „Přemýšlejte nad tím, co na internetu děláte a proč, co s kým o sobě sdílíte a proč. Většina lidí o sobě sdílí zbytečně mnoho informací a jediný důvod je, že „to dělají všichni“. Také zkuste popřemýšlet nad tím, jak a kde se na internet připojujete a zejména v případě veřejných sítích používejte alespoň VPN a firewall,“ říká Jana Večerková.

Hlavně neplatit výkupné

K tématu se vyjadřuje také David Strejc, odborník a aktivista v oblasti umělé inteligence z AutoERP. „Abyste se vyhnuli možnému vydírání a zajistili bezpečnost našich osobních údajů je důležité dodržovat několik zásadních kroků. Začněte tím, že zabezpečíte svá zařízení. Používejte kvalitní antivirový software a pravidelně jej aktualizujte. Ujistěte se, že máte zapnutý firewall, a nezapomínejte na pravidelnou aktualizaci operačního systému a všech nainstalovaných programů,“ doporučuje David Strejc. Radí, abyste byli celkově opatrní při používání internetu. Vyhýbejte se otevírání podezřelých e-mailů a příloh a neklikejte na odkazy z neznámých zdrojů. Buďte obezřetní při sdílení osobních informací online, zejména pokud se jedná o citlivá data. Nesdílejte intimní fotografie nebo videa, ani když důvěřujete osobě, se kterou komunikujete. Obecně se doporučuje zakrývat webkameru, když ji nepoužíváte, aby se předešlo jejímu zneužití.

Podle Davida Strejce je nejúčinnější metodou pěstování digitální gramotnosti a vzdělávání se v oblasti kybernetické bezpečnosti. To zahrnuje nejen sledování aktuálních trendů a rozpoznávání phishingových a jiných podvodných technik, ale také pravidelnou aktualizaci vašich znalostí a dovedností v této rychle se vyvíjející oblasti. Tímto způsobem budete lépe připraveni čelit potenciálním hrozbám a chránit své osobní údaje. „Bohužel, pravděpodobnost ukončení vydírání po zaplacení je velice nízká. Útočníci často vnímají ochotu platit jako signál zranitelnosti a mohou požadovat další platby,“ dodává David Strejc.

V České republice existuje specializované oddělení pro kyberkriminalitu, kde vám poskytnou odbornou pomoc. Pokud se vydírání odehrává v prostředí sociálních sítí, informujte také provozovatele platformy. Důležité je také zabezpečit své účty: změňte hesla ke všem svým účtům a aktivujte dodatečné bezpečnostní opatření, pokud jsou k dispozici. Tímto způsobem zajistíte, že vaše účty zůstanou chráněné. Vyhledání podpory je další klíčový krok. Informujte důvěryhodné osoby o situaci a zvažte vyhledání psychologické pomoci, pokud je situace stresující. V případě, že pravidelně zálohujete data, obnovte systém a následně konzultujte situaci s IT odborníkem, který vám pomůže s dalšími kroky.

Exit mobile version