Confirmo: Do světa kryptoměn přichází regulace. Na část MiCA musí být firmy připraveny už dnes

Ačkoli většina legislativních požadavků směrnic, týkajících se obchodování kryptoměn v EU, nabude platnosti až v novém roce, části regulací se firmy musejí přizpůsobit už nyní. Nejedná se jen o směrnici MiCA (Markets in Crypto-assets), která po poskytovatelích finančních služeb v oblasti kryptoměn požaduje identifikaci spotřebitelů. Současně se také uplatňuje i DORA (Digital Operational Resilience Act), která se u společností domáhá vyššího kybernetického zabezpečení. Podle společnosti Confirmo, která se aktuálně připravuje na získání licence MiCA, prohloubí regulace důvěru veřejnosti v kryptoměny a upevní jejich pozici na trhu.

„Skutečnost, že státní struktury v EU poprvé začínají regulovat kryptoměny, je důkazem toho, že je uznávají jako validní měnu a důležité téma, kterému je nezbytné věnovat zvýšenou pozornost,“ komentuje Tomáš Cuník, vedoucí právního oddělení společnosti Confirmo.

Přizpůsobit se nové legislativě

Jednou z nejvýznamnějších legislativních úprav, která v letošním roce svět kryptoměn mění, je MiCA (Markets in Crypto-assets). Ta po poskytovatelích finančních služeb v oblasti kryptoměn požaduje například zaznamenávání informací o uživatelích a jejich ztotožnění. Od této regulace si slibuje vyšší bezpečnost těch, kteří kryptoměny nakupují či prodávají. Zatímco většina ustanovení regulace začne platit až koncem roku 2024, některé její části, například regulace stablecoinů, nabývají platnosti už nyní.

Další regulací je nařízení DORA, které klade důraz na IT bezpečnost a digitální odolnost, vyžadující implementaci nových procesů pro řízení rizik a ochrany klientů. Směrnice DAC8 pak zavede povinnost hlásit veškeré kryptotransakce finančním úřadům, což přispěje k větší transparentnosti a srovnatelnosti kryptoměn s tradičními fiat měnami.

„Očekáváme, že se tato legislativa bude v blízké době dynamicky vyvíjet, a proto jsme v Confirmu připraveni přizpůsobit se všem novým požadavkům. Znamená to pro nás, jako pro kryptoměnovou platební bránu, zejména přísnější regulaci stablecoinů, posílení jejich stability a transparentnosti. Budeme muset zajistit, že naše služby budou v souladu s novými standardy pro kybernetickou bezpečnost, správu rizik a hlášení incidentů,“ dodává Cuník.

Bezpečnější a spolehlivější obchodování
Regulaci MiCA schválil Evropský parlament s cílem posílit ochranu finančních prostředků i osobních údajů spotřebitelů, minimalizovat riziko podvodů a přispět k celkové stabilitě trhu. Právě větší transparentnost a bezpečnost jsou podle Confirma hlavní benefity, které směrnice přináší. MiCA zavádí řadu povinností pro podnikatele v oblasti kryptoměn, srovnatelných s požadavky kladenými na tradiční finanční instituce, jako jsou banky a investiční fondy. Společnosti, které v této oblasti podnikají, musejí nově získat licenci od státních orgánů, která vyžaduje dodržování vysokých standardů IT bezpečnosti.

„Z našeho pohledu představuje regulace pro poskytovatele finančních služeb v oblasti kryptoměn obrovský potenciál. Ačkoli mnoho firem v ní může spatřovat byrokratickou zátěž, v Confirmu v ní vidíme příležitost, jak zkvalitnit svoje služby a upevnit pozici na trhu. Věříme, že MiCA přinese do světa kryptoměn stabilitu a předvídatelnost, což přispěje k dlouhodobému rozvoji finančních služeb v této oblasti. Vnímáme ji také jako novou příležitost ke komunikaci s institucemi,“ dodává Cuník. Confirmo se na získání licence MiCA připravuje od minulého roku a její podmínky hodlá naplnit v následujících měsících.

Více o Confirmu

Confirmo je první kryptoměnová platební brána v regionu, která klientům z řad firem a e-shopů umožňuje přijímat platby deseti nejběžnějšími kryptoměnami. Společnost pod názvem bitcoinpay.com založili v roce 2014 Daniel Houška a Roman Valihrach jako komplementární službu ke své krypto burze Coinmate. Dnes obě společnosti fungují nezávisle a původního zakladatele Confirma ve vedoucí pozici nahradila Anna Štrébl. Platební brána Confirma každý měsíc zprostředkuje transakce v hodnotě přes 700 milionů korun ve více než sto zemích napříč různými segmenty. Se svými platbami mu důvěřuje přes pět tisíc klientů. Mezi významné české klienty patří například Alza, Pilulka, Qerko, Trezor, Prusa Research, Pražská plynárenská, tradingová platforma FTMO nebo zahraniční Funding Pips, The 5ers nebo My Funded FX.

Nedávné tiskové zprávy:

Konzistentní obchodování: Klíčový prvek úspěchu ve světě tradingu

V dynamickém světě finančního obchodování se často zdůrazňuje role štěstí. Přesto skuteční profesionálové vědí, že úspěch na trzích není výsledkem náhodných sázek, ale pečlivě promyšleného a konzistentního přístupu. Konzistence je základním kamenem úspěchu každého seriózního obchodníka, a právě tento aspekt odlišuje profesionály od hazardérů.

Proč je konzistentní přístup tak důležitý?

Konzistentní obchodník je schopen opakovaně dosahovat zisků a zároveň efektivně řídit míru rizika. Takový obchodník ví, že trvalý úspěch na trzích nepochází z jednorázových rizikových sázek, ale z dlouhodobé strategie, která je založena na důkladné analýze, plánování a disciplíně. Profesionální obchodníci mají pevně stanovené obchodní plány a systémy, které jim umožňují udržet stabilní výkonnost po delší dobu.

“Obchodování, které připomíná hazard, může vést ke krátkodobým ziskům, ale z dlouhodobého hlediska je neudržitelné. Takové chování často zahrnuje agresivní sázky na jednu velkou pozici s nadějí na rychlý zisk, což je přístup, který nepodporujeme,” říká David Varga spoluzakladatel společnosti Fintokei.

Rizika spojená s hazardním obchodováním

Moderní prop trading přitahuje mnoho obchodníků, kteří v něm vidí příležitost k rychlému zbohatnutí. Tento přístup však často vede k nezodpovědnému chování, které se více podobá hazardu než skutečnému obchodování. Někteří obchodníci například otevírají vysoce pákované pozice bez jasného obchodního plánu a spoléhají na štěstí, že alespoň jeden obchod přinese velký zisk. Tento přístup však ve skutečnosti připomíná spíše sázení v kasinu než systematické obchodování.

Dalším rizikovým chováním je takzvané „točení účtů“, kdy obchodníci kupují více obchodních výzev a agresivně obchodují s nadějí, že alespoň jeden účet bude úspěšný. Tento způsob obchodování však často vede k rychlému vyčerpání kapitálu bez dlouhodobých výsledků, na reálném účtu by takové chování navíc nikdy nefungovalo.

Přístup k odpovědnému obchodování

Prop tradingové společnosti proto zavádí pravidla proti hazardování, která mají za cíl ochránit obchodníky i firmu před rizikovým chováním a pěstovat v nich pozitivní návyky. Pravidla jsou navržena tak, aby umožnila disciplinovaným obchodníkům obchodovat bez omezení, zatímco ti, kteří se dopouštějí hazardního chování, budou čelit určitým omezením.

“Naší vizí je nejen urychlit cestu šikovným obchodníkům k serióznímu kapitálu, ale také je naučit návykům, které jim dopomohou být na finančních trzích dlouhodobě úspěšní. Obchodování není sprintem za rychlým ziskem, ale maratonem, který vyžaduje trpělivost, disciplínu a konzistentní přístup. Snažíme se podporovat obchodníky, kteří jsou ochotni investovat čas a úsilí do rozvoje svých obchodních dovedností, a kteří se zaměřují na dlouhodobý úspěch namísto krátkodobých spekulací. Takoví obchodníci mají potenciál dosáhnout nejen stabilních zisků, ale také rozvíjet svou kariéru na profesionální úrovni, například prostřednictvím správy porfolií investorů v hodnotě milionů dolarů,” říká David Varga.

Pro ty, kteří jsou ochotni se učit, plánovat a obchodovat odpovědně, je svět obchodování plný příležitostí. Konzistence, disciplína a dlouhodobá strategie jsou klíčem k úspěchu na trzích, a právě na tyto aspekty by se měl zaměřit každý, kdo chce být úspěšným obchodníkem.

Z animovaného seriálu Dinoo se vyklubala nová značka dětských potravin od Penamu. Za její kreativou i TikTokem stojí komunikační agentura Blueglue

Youtubový animovaný vzdělávací seriál pro děti, tiktokový kanál inspirující rodiče, jak trávit čas se svými ratolestmi, či dronová show nad Prahou. Tak se posledních sedm měsíců zapisuje do povědomí Čechů nová značka Dinoo. S tematikou dinosaurů totiž propojil své nové produkty pro nejmenší český výrobce potravin Penam, který marketingové aktivity spustil ještě před uvedením výrobků na trh. Na kreativu i správu nejtrendovější sociální sítě si vybral pražskou komunikační agenturu Blueglue, která u projektu působí od samotného začátku.

„Před dvěma lety jsme Blueglue oslovili ohledně chystané řady produktů Dinoo, kterou cílíme na děti předškolního věku. Po úspěchu s animovaným teaserem, který byl součástí velké prezentace pro vedení firmy, jsme komunikační agenturu zapojili i do návrhů komunikace značky ještě před uvedením produktů na trh, z čehož vznikla spousta skvělých nápadů,“ říká Adam Sedláček, produktový manažer společnosti Penam. Z těchto nápadů se již realizovaly například polepy tramvají či dronová show nad Prahou spojená s průvodem dinosaurů. Největšímu ohlasu se však těší zábavně-vzdělávací animovaný seriál pro děti, který pravidelně vychází na platformě YouTube. Ten má aktuálně přes 13 200 sledujících a téměř 1,3 milionu zhlédnutí.

„Chtěli jsme vytvořit dětský pořad, který by ty nejmenší provázel každodenním životem a díky němuž by si děti i rodiče zapamatovali značku Dinoo ještě před jejím vstupem na trh,“ popisuje Pavel Paradýs, zakladatel a šéf komunikační agentury Blueglue. Pro seriál je však podle něj zásadní, že se v něm neobjevují žádné produkty ani odkaz na společnost Penam. „Nechceme hardsell. Naopak je hlavním cílem děti rozvíjet a edukovat, protože jim ve věku, na který řada Dinoo cílí, chceme být prospěšní,“ dodává Paradýs. Seriál tak v každém dílu zahrnuje dvě příběhové linky, jednu zaměřenou na samotné postavičky a druhou ryze edukativní.

Ambice oslovit svět

Celý seriál Dinoo vzniká kompletně v režii komunikační agentury Blueglue, podle jejíhož šéfa bylo největší výzvou vše ukočírovat. „Vymýšlíme vše od nosného příběhu přes konkrétní scénáře k jednotlivým scénám až po texty doprovodného hlasu vypravěče i dialogy a popis chování jednotlivých postav. To vše pak náš interní tým animuje a rozhýbe. Je to hodně komplexní proces, na kterém se ale mohou podílet všechna oddělení Blueglue, od obsahu přes kreativu a produkci až po performance či sociální sítě,“ říká Paradýs.

Dinoo doposud publikovalo 9 dílů seriálu na měsíční bázi, díky úspěchu však epizody nově začnou vycházet každých 14 dní. Pořad je dostupný zdarma na platformě YouTube v českém jazyce, v plánu je nicméně dostat ho do celého světa. „S klientem jsme se shodli na tom, že když už jsme tomu věnovali tolik času, s trochou energie navíc rozšíříme Dinoo i do míst, kde sice klient neplánuje prodávat své výrobky, ale kde dětem udělá radost. Díky AI generovanému voiceoveru dokážeme snadno vytvořit různé jazykové verze při zachování hlasů jednotlivých postav,“ vysvětluje Paradýs. Krom Německa, Polska či Maďarska tak Blueglue plánuje seriál dostat i do Spojených států, Indie, Vietnamu či Španělska, případně Jižní Ameriky. Do budoucna by pak agentura ráda ze seriálu vytvořila například audioknihu či krátkometrážní film a ten uvedla na některé z velkých streamovacích platforem. Aktuálně klient dohodnul zveřejňování seriálu Dinoo na české streamovací platformě Stream.cz. Nově je možné Dinoo najít už i na Spotify, kde jsou dostupné vzdělávací, poznávací, a hlavně zábavné pohádky a písničky s dinosauří tematikou pro děti.

Díky dosavadním úspěchům získalo Blueglue pod svou správu i tiktokový účet značky Dinoo. Na tom publikuje obsah zaměřený na rodiče, zejména edukativní a zábavné aktivity, které mohou dělat společně s dětmi. „Naše hlavní cílová skupina, tedy děti, na sociálních sítích v ideálním případě vůbec není. Zato rodiče velmi často ano, a na TikTok chodí zejména pro odpočinek a inspiraci. Zaměřili jsme se tedy právě na ně, protože i spousta z nás v agentuře má malé ratolesti. Dinoo má být zkrátka značka, která pomáhá, je autentická a inspirativní,“ vysvětluje Paradýs. Za tímto cílem směřuje Penam i svůj projekt Bezpečně s Dinoo, který chce do školek dodávat bezpečnostní prvky – reflexní vesty či náramky.

O společnosti Blueglue

Blueglue je kreativní agentura, která na trhu působí od roku 2021, je součástí marketingové agentury Acomware. Dává značkám šmrnc na sociálních sítích, v televizi nebo kdekoliv jinde. Firmám pomáhá budovat značky, tvoří obsah, tým kreativců vymýšlí kampaně a kreativní koncepty. Disponuje velkým týmem specialistů na content marketing, copywriterů, grafiků a specialistů na sociální sítě, plánuje úspěšné kampaně. Disponuje týmem na videoprodukci a fotoprodukci od reportážní až po produktovou fotografii, natáčí videa i TV spoty, má vlastní fotostudio na pražském Andělu. Připravuje grafiku pro online i offline. Agentura získala ocenění v prestižních marketingových i kreativních soutěžích – Internet Effectiveness Awards 2022, IMC Awards 2022 či v evropské kreativní soutěži Impact Awards 2022. Mezi její klienty patří Spokojenypes.cz, Mobil.cz, Trenýrkárna, Tescoma, Penam, Astratex a mnoho dalších.

Moje Generali: nová mobilní aplikace i klientská zóna v jednom

  • Mobilní aplikace přináší na jednom místě všechny zásadní informace o pojistných smlouvách i dokumenty k nim
  • Důležitou součást představuje modul věnovaný řešení škod (od jejich hlášení, přes sledování průběhu vyřízení až po vkládání dokumentů či fotografií)
  • Aplikace nabízí množství funkcí, které usnadňují život – např. offline zelenou kartu a kartičku cestovního pojištění, notifikace na chybějící platby a zároveň jejich provedení přes Google Pay/Apple Pay

Praha – Generali Česká pojišťovna představuje mobilní aplikaci Moje Generali – klientskou zónu v mobilu. Její hlavní úlohou je přinést uživatelům s Androidem (verze 5.0 a novější) i iOS (verze 14 a novější) relevantní informace o jejich pojištění, škodách či platbách, a to vše v maximálně přehledné podobě.
Aplikaci jsme vyvíjeli s vidinou toho, že našim klientkám a klientům přinese do jejich života především jednoduché uživatelské prostředí a zároveň maximum informací, které skutečně potřebují. To vše jsme doplnili o množství chytrých maličkostí, o kterých jsme přesvědčení, že uživatelé při používání aplikace Moje Generali ocení,“ vysvětluje Vladimír Staněk, ředitel digitálních služeb v Generali České pojišťovně.
Moje Generali přitom pod stejným názvem znamená i platformu klientské zóny na webu. Záleží na klientech, kterou z variant přístupu zvolí. Přihlašovací údaje jsou pro obě báze stejné. Dostupnost je v režimu 24/7.

„Jde o náš důležitý příspěvek do celého množství inovací a technologií, které díky digitalizaci a umělé inteligenci v pojišťovnictví prokazatelně zrychlují procesy, komunikaci a zlepšují také klientský zážitek,“ podotýká Vladimír Staněk.

Přehlednost na první dobrou
Prvotní přihlášení do aplikace Moje Generali probíhá přes standardní údaje (uživatelského jméno, heslo), následně si lze nastavit nejsnadnější způsob přihlášení přes biometrické údaje (otisk prstu, sken obličeje). Pro uživatele se tím vyřeší častá potíž – zapomenuté heslo.
„Už úvodní obrazovku jsme koncipovali tak, aby klientka nebo klient na první dobrou věděli, zda je s jejich pojištěním či platbami za něj vše v pořádku. Je to jedno z nejdůležitějších očekávání, které z našeho testování při vývoji aplikace i webové varianty vzešlo,“ upozorňuje Vladimír Staněk.

Ihned po přihlášení tak úvodní obrazovka nabízí přehled smluv a případných škod, stejně jako informaci, pokud chybí platba za pojištění nebo je vyžadováno doložení dokumentu ke škodě.
Na chybějící platbu ale i na další užitečné informace dokáže aplikace upozornit přes notifikace.
Dokumenty k pojištění zasílané do schránky v aplikaci mohou – na rozdíl od dokumentů zasílaných e-mailem – uživatelky a uživatelé otevírat snadno a rychle bez nutnosti zadávat bezpečnostní heslo. Komunikaci s pojišťovnou tak mají klientky a klienti vždy po ruce a na jednom místě.

Smlouvy a jejich obsluha
Přehled pojistných smluv umožňuje uživatelkám a uživatelům aplikace snadno najít informace bez složitého listování. K dispozici jsou totiž údaje o tom, co je pojištěné, jaké je pojistné (dle frekvence placení), termíny platnosti či další důležité údaje.

Například u autopojištění jsou k náhledu informace o pojištěném vozidle, ale i rozsah pojistného krytí. K dispozici je elektronicky i zelená karta. „A to v režimu offline, řidička či řidič se k ní v případě potřeby dostanou i bez připojení k internetu,“ dodává Vladimír Staněk. Podobně snadno k zobrazení je i elektronická kartička cestovního pojištění.
Součástí modulu o smlouvách je rovněž kontakt na poradce, který smlouvu spravuje.

Platby za 24 měsíců
Dotazy za platby za pojištění patří mezi ty nejčastější, které klientky a klienti na klientský servis Generali České pojišťovny vznášejí nejčastěji. Této agendě se proto aplikace Moje Generali věnuje důsledně a v modulu plateb lze nalézt uskutečněné platební transakce za všechna pojištění za uplynulých 24 měsíců.
Aplikace podporuje rychlé a zabezpečené platby za pojištění přes oficiální služby Google Pay a Apple Pay.

Škody a asistence
Modul o škodách z uživatelského hlediska přináší to nejdůležitější přehledně na jednom místě.
Týká se to jak škod, které klientky či klienti chtějí nahlásit, tak těch nahlášených (ale i již vyřízených).
U vyřízené škody jsou k náhledu všechny podstatné informace vč. klientské korespondence. Aplikace Moje Generali přitom umožňuje i zaslat zprávu likvidátorovi, kterou škodu řeší nebo řešil. Přes aplikaci lze ke škodě i jednoduše přidat i elektronické dokumenty, skeny či fotografie.
Aplikace umožňuje rovněž rychle kontaktovat asistenční službu telefonicky nebo online objednáním na pár kliků. Stejně tak je možné si objednat odtah vozidla a sledovat čas příjezdu i příjezd samotného zásahového vozu v reálném čase na mapě.

Aplikace Moje Generali je ke stažení v online obchodech Google Play a App Store.

SKUPINA GENERALI

Generali Česká pojišťovna je součástí skupiny Generali, jednoho z největších světových poskytovatelů pojištění a správy aktiv. Byla založena v roce 1831. Předepsané pojistné společnosti dosahuje 82,5 miliardy eur (v roce 2023). S 82 tisíci zaměstnanci a se 70 miliony klientů ve více než 50 zemích světa zaujímá skupina Generali vedoucí postavení v Evropě a stále významnější pozici získává na trzích Asie a Latinské Ameriky.

Ambicí Generali je být partnerem, který klienty doprovází po celý jejich život a který jim díky bezkonkurenční obchodní síti a nejlepší zákaznické zkušenosti nabízí inovativní a personalizovaná řešení. Skupina Generali začlenila udržitelnost do všech svých strategických rozhodnutí s cílem budovat hodnotu pro všechny zúčastněné strany díky podpoře vytváření spravedlivější a odolnější společnosti.

V Rakousku, v regionu střední a východní Evropy působí Generali prostřednictvím Generali CEE Holdingu (se sídlem v Praze) ve 12 zemích. Patří tak mezi tři největší pojistitele v regionu.

SAP v Česku představuje nové partnery pro cloud, spouští pilotní program

Společnost SAP uzavřela strategická partnerství pro svá cloudová řešení s šesti novými dodavateli. Mezi ně patří Deep systems, Dytron, msg Plaut, NDC ICT Solutions, SoftwareOne a Trustsoft. Počet implementačních partnerů SAP v Česku se tím rozšířil na více než čtyřicet firem. Největší softwarová společnost v Evropě letos také spustila pilotní program pro partnery, do kterého se zapojily ACTUM Digital a Brighten Digital.

„Řada malých firem v Česku za poslední dekádu dorostla do střední velikosti a pustila se do zahraniční expanze. S tím se přímo pojí potřeba komplexnějšího cloudového řešení a tlak na celý ekosystém SAP, který musí na poptávku reagovat. Proto je naší prioritou průběžně rozšiřovat počet expertů, kteří s našimi řešeními umí pracovat. V tom nám pomáhají i partnerské firmy ze zahraničí vstupující na český trh,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Noví partneři SAP se zaměřují na firmy všech velikostí od startupů až po nadnárodní korporace napříč odvětvími. Zabývat se budou zejména cloudovými systémy včetně integrovaných nástrojů s umělou inteligencí.

Partnerské firmy se minulý rok podílely na celkových prodejích řešení SAP v Česku více než z poloviny. I na celosvětové úrovni mají partnerské firmy významný vliv na tržby softwarové společnosti. Podílí se na uzavření smluv se čtyřmi z pěti nových zákazníků a implementují 90 % řešení SAP.

Pilotní program

Letos SAP v Česku také spustil pilotní program Partner-Led Territory v oblasti Customer Experience (CX), do něhož se zapojily ACTUM Digital a Brighten Digital. Obě společnosti získaly rozšířenou podporu a zdroje od SAP v takové míře, která jim umožnuje nabízet CX řešení SAP novým klientům zcela samostatně. V regionu střední a východní Evropy je Česká republika společně s Polskem a Rakouskem jednou ze tří zemí, kde SAP pilotní projekt spouští.

„Oblast CX je velmi dynamická a znalost procesů a ověřených postupů je zde klíčová. ACTUM Digital i Brighten Digital mají zkušený tým, který se v této oblasti pohybuje už několik let a dlouhodobě spolupracuje s firmami napříč trhem. V pilotním programu se oba partneři stávají prodlouženou rukou SAP, díky čemuž získávají kromě prémiové podpory i vysokou úroveň autonomity i flexibility, aby mohly rychle reagovat na potřeby trhu a inovace SAP,“ říká David Motyka, vedoucí partnerských vztahů společnosti SAP pro Českou republiku a Slovensko.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

V České republice zaměstnává SAP přes 3 000 lidí a patří mezi největší IT zaměstnavatele. Zákazníci SAP vytváří 80 % českého HDP. Celosvětově využívá řešení SAP 99 ze 100 největších firem.

Nasadit nové technologie nestačí, musíte je mít rádi. Spokojenost s nástroji přináší o 30 % lepší výsledky, zjistil Pipedrive

Lidé, kteří jsou v práci spokojení s používanými digitálními technologiemi, dosahují svých pracovních cílů o 30 % častěji. Ukázal to průzkum State of Sales and Marketing Report společnosti Pipedrive, která vyvíjí světovou CRM platformu. Obchodní profesionálové podle něj v práci nejvíc touží po AI. Tu zatím ale používají především malé firmy.

„Zavádění digitálních nástrojů se přímo promítá do prodejních úspěchů. Technologie pomáhají nejen automatizovat repetitivní úkoly, ale také zefektivňují prodej. Abyste se mohli rozhodovat, které leady jsou pro vás v daný okamžik nejdůležitější a kdy je při prodeji nejlepší čas dělat jednotlivé kroky, potřebujete mít správné a aktuální informace. A mít v nich dokonalý přehled. Když obchodníci používají technologie, které tohle udělají za ně, uvolní se jim kapacita na budování osobních vztahů. Ty jsou při uzavírání obchodů neocenitelné,“ uvádí Sean Evers, viceprezident pro prodej a partner ve společnosti Pipedrive.

V práci ovšem nestačí moderní technologie jenom zavádět, ale je třeba také hlídat, že jsou s nimi uživatelé skutečně spokojení. Platí to minimálně mezi obchodníky, jak zjistila společnost Pipedrive. Z těch, kdo jsou s technologiemi používanými v práci „velmi spokojení“, svých pracovních cílů dosahuje 82 %, nespokojení uživatelé dosahují cílů ale jen v 62 %.

Další cestou ke spokojenosti je pak podle Agura Jõgiho, CTO společnosti Pipedrive, edukování zaměstnanců. „Průběžné školení zaměstnanců jak digitální nástroje efektivně využívat může zvýšit produktivitu a zlepšit vztahy se zákazníky,“ říká a doplňuje, že „zavedení těchto technologií nejen zefektivňuje provoz, ale také umožňuje malým podnikům efektivněji konkurovat na dnešním rychle se rozvíjejícím trhu.“

Podceňovaná práce s daty

Naprostá většina obchodníků moderní digitální nástroje ve své práci používá. Tři čtvrtiny z nich jsou nimi také „spokojené“ nebo „velmi spokojeno“. Nejčastěji obchodníci používají CRM platformy disponující možnostmi automatizace (81 %). Na druhém místě v oblíbenosti se umístila automatizace e-mailového marketingu a umělá inteligence, byť druhá z těchto technologií existuje mnohem kratší dobu. Méně často obchodníci používají na aktivitě založenou automatizaci work-flow, automatizaci generování leadů, agregování dat a cenové nabídky. Vůbec nejméně oblíbené jsou nástroje pro automatickou analýzu a prognózování, používá je pouze 13 % obchodníků.

Pipedrive v průzkumu také zjišťoval, jaké nástroje z těch, co zatím nepoužívají, by obchodníkům pomohly nejvíc. Jako odpověď na otázku, která technologie by měla při zavedení v jejich firmě největší pozitivní dopad na práci, uvádí nejvíce dotázaných AI nástroje (38 %). Na druhém místě v teoretickém zlepšení pracovních výsledků skončily CRM platformy, dále pak automatické generování leadů, automatizace cenových nabídek, e-mailového marketingu, work-flow, agregování dat a na posledním místě opět automatická analýza a prognózování (22 %).

Umělá inteligence a její využití pro práci s daty, jejich analázu a dělání prognóz, má ale potenciál, který prodejci možná podceňují, jak naznačil Jõgi: „Nástroje umělé inteligence mají obrovský potenciál, profesionálové v oblasti prodeje v nich vidí velký pozitivní dopad na výkonnost a výsledky. Při používání AI pro prognózování získávají prodejci v reálném čase přístup informacím postaveným na datech. Díky tomu se mohou lépe rozhodovat a lépe tvořit obchodní strategie. AI řešení mohou předpovídat trendy trhu, pomoct lépe využívat zdroje a identifikovat nové příležitosti k růstu.“

AI revoluci táhnou ti nejmenší

Nástroje umělé inteligence využívá už 42 % firem s deseti a méně zaměstnanci. Z firem do sta zaměstnanců používá AI 37 % a z těch nad sto zaměstnanců jenom 23 %. Rozdíl v zavedenosti AI mezi malými a velkými podniky je dán jednak tím, že do velkých týmů je obtížnější přinášet novinky, jednak tím, že malé firmy sahají po AI právě proto, že jsou tak malé. Lidé v nich často zastávají vícero rolí a umělá inteligence jim pomáhá využít své kapacity na maximum.

Informace o preferovaných a využívaných technologiích pochází z mezinárodního průzkumu State of Sales and Marketing Report, který v lednu a únoru 2024 už počtvrté realizovala společnost Pipedrive. Do průzkumu za rok 2023/2024 se zapojilo 948 podnikatelů a odborníků z oblasti prodeje a marketingu z 85 různých zemí, a to jak ze startupů, tak i malých, středních a velkých firem.

Více o Pipedrive

Společnost Pipedrive byla založena v roce 2010 a je jednoduchým a efektivním CRM nástrojem, který podporuje růst malých firem. Dnes jej používají týmy obchodníků ve více než 100 000 společnostech po celém světě. Pipedrive sídlí v New Yorku a má pobočky v Evropě a USA. Společnost je podporována většinovým vlastníkem Vista Equity Partners a společnostmi Bessemer Venture Partners, Insight Partners, Atomico a DTCP. Více informací naleznete na adrese www.pipedrive.com.

NOVÝ BARBIE TELEFON SNŮ JE TADY

Užívejte si život naplno a dopřejte si dovolenou od svého věčně blikajícího smartphonu. Human Mobile Devices přináší nový HMD Barbie™ telefon, se kterým se budete cítit jako na pláži v Malibu.

  • Human Mobile Devices spojil síly s Mattel, Inc. a přináší nový HMD Barbie™ Phone; roztomilý a skladný véčkový mobilní telefon, se kterým strávíte méně času za obrazovkou a o to víc zábavy si užijete.
  • Retro telefon, se kterým si pohodlně zavoláte, pošlete SMS, ale sociální sítě na něm nenajdete – ideální pro vytoužený online detox.
  • Véčko s sebou nese nostalgii minulosti – zavolejte svým přátelům, domluvte si s nimi schůzku a pošlete jim, kde se potkáte. Tak jednoduché to může být.
  • Kromě všech nezbytných funkcí v mobilu naleznete také tipy na to, jak se cítit co možná nejlépe, uklidňující tóny notifikací a také možnost upomínek, díky kterým nikdy nezanedbáte svou self-care.
  • Klávesnice, která je samozřejmě v ikonickém odstínu Barbie růžové, má skryté designové prvky, díky kterým se na ní ve tmě rozzáří palmy, srdce a plameňáci
  • Po zapnutí telefonu vás přivítá uvítací “Hi Barbie” zpráva a čeká na vás zmeškaný hovor od Kena.
  • Kromě zařízení samotného v balení najdete také vyměnitelné kryty a další doplňky jako jsou krystalky, samolepky a korálková šňůrka, díky které padne mobil lépe do ruky
  • Tento mobilní telefon naleznete od středy, 28. srpna v [MARKETS TO INSERT RETAIL AND RRP]

Ať právě děláte cokoliv, na tohle si raději sedněte. HMD Barbie™ telefon je tady. Jeho funkce zahrnují volání, psaní zpráv a život v reálném světě bez online rozptýlení.

Human Mobile Devices se spojil s Mattel, aby společně vytvořily nový HMD Barbie™ telefon, který přináší nával nostalgie a špetku jedinečného stylu v podobě retro véčka.

Je růžový, je stylový, je elegantní. A navíc má zrcátko na přední straně, takže se můžete rychle upravit, ať jste kdekoliv. Je jednoduše perfektní k tomu, když si chcete dát pauzu od svého smartphonu a žít chvilku opravdu naplno.

Přináší s sebou také oblíbené vyměnitelné kryty a to dokonce ve dvou designech. První je inspirovaný ikonickou Barbie Totally Hair panenkou, druhý vintage designem “střílejícího srdce”. V balení je také korálková šňůrka, na kterou můžete připnout přívěsky Barbie bruslí a nebo zmrzliny. Véčko si můžete navíc ozdobit množstvím krystalků a Barbie samolepek.

Lars Silberbauer, globální marketingový ředitel Human Mobile Devices, komentoval uvedení telefonu Barbie Flip Phone na trh takto;

„V našem rychle se rozvíjejícím digitálním světě se často může zdát, že online svět nikdy nespí. Tento telefon vás vybízí, abyste svůj smartphone klidně na chvilku odložili a užili si daný moment naplno. To vše s pomocí skutečné kulturní ikony, Barbie. Barbie se opět vrátila na vrchol popularity a mobilní telefony jsou v kurzu neustále – spojujeme tak dvě populární věci v jednu. Nemůžeme se dočkat, až si lidé náš telefon vyzkouší a vezmou si zaslouženou dovolenou od svého smartphonu.“

Ruth Henriquez, vedoucí oddělení licencí ve společnosti Mattel EMEA, dodala;

„Ve společnosti Mattel máme dlouhodobý závazek k designu a inovacím a tento nový telefon je toho skvělým příkladem. Využívá důležité poznatky o tom, že lidé chtějí omezit čas strávený u obrazovky a věnovat se životu mimo online prostor. Společnost HMD do telefonu navíc skryla i spoustu zajímavých překvapení, díky nimž bude uživatelská zkušenost ještě výjimečnější a hravější a jistě potěší fanoušky Barbie po celém světě”.

V posledních letech se stále více Gen Z a mladých lidí aktivně snaží snížit svůj čas strávený u obrazovek nebo ho čas od času eliminovat úplně. Od roku 2021 se dokonce množství konverzací vedených online mezi přáteli snížilo o 13 %, zatímco četnost osobních setkání vrostla o 28 %. 1

Vyvinut v úzké spolupráci s interním designovým týmem Mattel, nový HMD Barbie™ telefon evokuje původní vintage-chic svět Barbie, ovšem s pořádnou dávkou moderního šarmu, a je poctou jedné z nejtrvalejších a nejslavnějších hraček v historii. A i když z něj Barbie přímo čiší, zároveň nabízí i množství možností, jak ho dotvořit k obrazu svému.

Kromě růžového Barbie krytu v balení najdete také dva další vyměnitelné zadní kryty; vybrat si můžete buď ten inspirovaný ikonickou Barbie Totally Hair panenkou, nebo vintage designem “střílejícího srdce”. Sladit ho tak můžete jak s outfitem, tak i s vaší aktuální náladou.

To ale pořád není všechno! Tohle véčko, které se vám vejde pohodlně do kapsy, vám přijde i s množstvím třpytivých krystalků, Barbie samolepek a korálkovou šňůrkou, na kterou můžete připnout přívěsky palmy, zmrzliny, ikonických bílých kolečkových bruslí a další. Navíc je všechno zabalené v roztomilé Barbie x HMD šperkovnici, do které si můžete všechny tyto novinky bezpečně schovat.

Součástí telefonu je samozřejmě uživatelské rozhraní na míru včetně tapet Barbie a Barbie ikon. Navíc v něm najdete aplikace, které podpoří vaši psychickou pohodu a v nastavení si můžete zapnout upomínky, díky kterým nikdy nezapomenete na svou self-care. Nabízí dokonce i množství jemných a uklidňujících tónů, které si můžete nastavit jak na vyzvánění tak na budík.

Zmíněná skrytá překvapení můžete najít tak, že zkusíte na klávesnici napsat BARBIE (tedy zmáčknete tlačítka *#227243#).

0,3MP fotoaparát se zabudovanou baterkou zachytí autentické snímky ve stylu Y2K, což je nejnovější trend mezi generací Z, a také přichází s rámečkem Barbie, kterým můžete své fotky upravit. S baterií, která vydrží až 9 hodin můžete dělat cokoliv, aniž byste se jakkoliv omezovali.

Když se telefon odklopí – což je samo o sobě skvělým zážitkem – vše na obrazovce vypadá, jako by to bylo přímo z Barbie DreamHouse. Kromě známé uvítací „Hi Barbie!“ zprávy, která se přehraje, když zařízení zapnete, zmeškaného hovoru od Kena, kterého si můžete přidat do kontaktů, je jednoduché uživatelské rozhraní ve stylu Barbie velmi snadno navigovatelné. Všechno bylo vytvořeno s odkazem na Barbie, dokonce si můžete zahrát i Malibu hada, který mění jablka za melouny. I když už žádnou jinou hru hrát tento rok chtít nebudete, nezapomeňte i na svůj digitální detox!

Obsah balení:

  • Telefon HMD Barbie™
  • Dva zadní kryty navíc
  • Růžová baterie
  • Růžový nabíjecí kabel USB-A na USB Type-CTM
  • Samolepky a samolepky krystalků
  • Korálková šňůrka a přívěsky
  • Čistící hadřík
  • Průvodce rychlým nastavením

Technologické parametry v bodech:

  • Sítě: GSM/GPRS 900/1800, WCDMA, LTE Cat1
  • Operační systém: S30+
  • Varianty: Dual SIM / Single SIM
  • Procesor: T107
  • Úložiště: 1281 MB ROM + 64 MB RAM, podpora Micro SD karet až do 32 GB
  • Displej: 2,8″ vnitřní displej, 1,77″ vnější displej
  • Konektivita a senzory: Bluetooth® 5.0, USB Type-C, 3,5mm AV jack
  • Baterie: 14502 mAh
  • Audio: MP33 přehrávač, FM rádio (drátové/bezdrátové)
  • Rozměry a hmotnost: 108,4 x 55,1 x 18,9 mm, 123,5 g
  • Fotoaparát: VGA fotoaparát s bleskem (svítilnou)
  • Typ SIM karty: 4FF + 4FF
  • Výdrž baterie: Až 9 hodin hovoru (v laboratorních podmínkách)

1 Předinstalovaný systémový software a aplikace využívají významnou část paměti.​

2 Baterie má omezené cykly nabíjení a kapacita baterie se časem snižuje. Po nějaké době může být nutné baterii vyměnit.

3 Vyžaduje MicroSD kartu, prodává se samostatně.

BARBIE™ a související ochranné známky a obchodní známky jsou vlastněny a používány na základě licence od společnosti Mattel. ©2024 Mattel.

TM a © 2024 HMD Global. Všechna práva vyhrazena. Nabídka se může lišit. Zkontrolujte místní dostupnost. Veškeré specifikace, funkce a další poskytnuté informace o produktu se mohou bez upozornění změnit. Všechny obrázky jsou pouze ilustrativní.

Zdroje:

1 zdroj GWI Social Behind the screens 2023, internet users all locations, 16-64, all locations

O Human Mobile Devices:

Human Mobile Devices si klade za cíl naladit se na to, co lidé skutečně chtějí. Jejich spotřebitelé jsou lidé, které zajímá udržitelnost, často se cítí zahlcení online světem a bedlivě sledují svůj rozpočet. I z toho důvodu je HMD největším výrobcem chytrých telefonů v Evropě, který mimo jiné prosazuje možnost opravy doma a možnost trávit čas mimo online prostor. V letošním roce HMD přináší nové portfolio originálních mobilních zařízení, stejně jako telefony Nokia a zajímavá nová partnerství. Další informace naleznete na www.hmd.com.

O Mattel:

Mattel je přední světová společnost zabývající se hračkami a rodinnou zábavou a vlastní jedno z nejznámějších portfolií značek na světě. Zapojuje spotřebitele a fanoušky prostřednictvím franšízových značek, včetně Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & Friends™, UNO®, Masters of the Universe®, Matchbox®, Monster High®, MEGA® a Polly Pocket®. Nabídka zahrnuje hračky, spotřební zboží, digitální i zážitky v reálném světě. Mattel produkty jsou prodávány ve spolupráci s předními světovými maloobchodními a elektronickými společnostmi. Od svého založení v roce 1945 je společnost Mattel hrdá na to, že je důvěryhodným partnerem, který umožňuje generacím objevovat zázraky dětství a dosáhnout jejich plného potenciálu. Další info naleznete na mattel.com.

Komfort a kvalita ve vaší kapse – Sony rozšiřuje modelem WF-C510 řadu svých skutečně bezdrátových špuntových sluchátek

  • Díky malému, kompaktnímu provedení a výkonné baterii je model WF-C510 ideální pro pohodlné celodenní používání
  • Užijte si další praktické funkce pro usnadnění používání
  • Vychutnejte si skvělou kvalitu zvuku za dostupnou cenu

Společnost Sony dnes představila skutečně bezdrátová špuntová sluchátka WF-C510, která nabízejí tradičně kvalitní zvuk Sony v kompaktním provedení. Sluchátka mají výkonnou baterii a pohodlný design spolu s vylepšenými funkcemi za dostupnou cenu, takže jsou ideální pro celodenní poslech.

Kompaktní. Lehká. Pohodlná.

Model WF-C510 je oproti předchozím generacím menší a kompaktnější a jeho hlavní předností je vysoký komfort. Sluchátka WF-C510 jsou vůbec nejmenším[1] modelem uzavřeného typu od společnosti Sony, takže budou stabilněji sedět i těm, kteří mají menší uši. Sluchátka WF-C510 kombinují tvar, který dokonale odpovídá lidskému uchu, s ergonomickým designem povrchu pro stabilnější usazení. Při navrhování modelu WF-C510 jsme využili rozsáhlé údaje o tvaru uší, které shromažďujeme již od uvedení prvních sluchátek do uší na světě v roce 1982, a také vyhodnocení citlivosti různých typů uší, abychom zajistili ideální tvar, který je pohodlný pro větší skupinu lidí. Sluchátka mají také zaoblený design a matný povrch, které zajišťují větší pohodlí. Navíc bylo přidáno ploché a širší tlačítko na povrchu, které zajišťuje bezproblémové ovládání. Můžete tak poslouchat hudbu bez jakéhokoli přerušování.

K menším sluchátkům patří menší nabíjecí pouzdro. Kompaktní nabíjecí pouzdro válcovitého tvaru je ve srovnání s předchozím modelem tenčí, takže se ještě pohodlněji nosí v kapse nebo v tašce. Sluchátka si tak můžete vzít kamkoli s sebou.

Díky dlouhé výdrži baterie až 11 hodin si můžete užívat hodiny nepřetržitého přehrávání [2] a 5 minut rychlého nabíjení vám zajistí až 60 minut poslechu, můžete tak poslouchat celý den.

Volit můžete mezi modrou, žlutou, černou nebo bílou barevnou variantou, takže si můžete vybrat tu, která se k vám nejlépe hodí – kombinace povrchové úpravy, kvality a barvy pro váš vlastní styl.

Navrženo pro každodenní pohodlí

Zařízení WF-C510 jsou kompatibilní s funkcí Multipoint Connection společnosti Sony, která umožňuje připojení ke dvěma zařízením Bluetooth® současně. Sluchátka jsou také vybavena režimem Ambient Sound Mode, který vám umožní slyšet zvuk kolem vás a zároveň poslouchat hudbu. Po zapnutí funkce „Voice Focus“ navíc sluchátka WF-510 zachycují lidské hlasy a zároveň potlačují okolní hluk.

Nastavení zvuku můžete přizpůsobit pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Ať už posloucháte jakýkoliv hudební žánr, přizpůsobte si zvuk podle svých hudebních preferencí díky funkci EQ.

Malé rozměry, skvělý zvuk

Model WF-C510 nedělá žádné kompromisy v oblasti zvuku. Díky technologii DSEE (Digital Sound Enhancement Engine) poskytují sluchátka vysoce kvalitní zvuk a přinášejí autentický zážitek z poslechu. Vyvážené ladění zvuku od nízkých po vysoké frekvence zajišťuje, že vokály jsou přirozené a čisté. Můžete si také vychutnat pohlcující zvuk 360 Reality Audio pro prostorový poslech.

Usnadněte si každodenní poslech

Pomocí funkce ‚Quick Access’ můžete snadno ovládat aplikaci Spotify Tap [3], která vám umožní přehrávat skladby několika jednoduchými dotyky. Sluchátka WF-C510 mají stupeň odolnosti proti vodě IPX4 [4], takže vám v poslechu hudby nezabrání stříkající voda ani pot.

Model WF-C510 lze snadno spárovat s vaším zařízením pomocí funkcí Fast Pair a Swift Pair. Můžete také vyjmout levé nebo pravé sluchátko z nabíjecího pouzdra a používat je samostatně, což je ideální pro multitasking.

S ohledem na životní prostředí

Společnost Sony navrhla sluchátka WF-C510 tak, aby byla stylová a zároveň šetrná k životnímu prostředí. Sluchátka i pouzdro jsou částečně vyrobeny z recyklovaného plastu [5] a jejich obal neobsahuje žádné plasty [6]. To podtrhuje snahu společnosti Sony minimalizovat dopad výrobků a procesů na životní prostředí.

Ceny a dostupnost

Model WF-C510 bude od září v prodeji v modré, žluté, černé a bílé barvě za doporučenou cenu 1599 Kč.

Více informací o nových sluchátkách se dozvíte ZDE

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. Nejmenší velikost (objem) mezi bezdrátovými sluchátky Sony uzavřeného typu k 27. srpnu 2024.
  2. Baterie vydrží až 22 hodin s nabíjecím pouzdrem při vypnutých režimech Ambient Sound Mode, DSEE a EQ custom. Upozorňujeme, že tento čas může být kratší v závislosti na podmínkách použití.
  3. Nainstalujte si aplikaci Spotify a proveďte nastavení pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Služba Spotify nemusí být v některých zemích/oblastech dostupná. Spotify a všechny ostatní ochranné známky související se značkou Spotify jsou výhradním vlastnictvím společnosti Spotify AB.
  4. Je zaručena ochrana proti stříkající vodě z jakéhokoli úhlu, s výjimkou zvukovodu (zvukového výstupu) sluchátek. Nabíjecí pouzdro není voděodolné.
  5. Recyklovaný plast se používá pro výrobu různých částí těla sluchátek a pouzdra, změna je vyhrazena.
  6. Vyjma nátěrových a lepicích materiálů. Údaje se liší v závislosti na regionu.

Pět nejlevnějších elektrických vozů, které stojí za zmínku: Ideální volba pro každodenní dojíždění

Carvago, největší evropské online tržiště pro prodej ojetých vozů, představuje pět nejdostupnějších elektrických automobilů, které jsou ideální volbou pro každodenní dojíždění na krátké vzdálenosti a druhý či třetí vůz do domácnosti. S narůstající popularitou ojetých elektromobilů nabízí Carvago výběr modelů, které kombinují cenovou dostupnost a spolehlivost elektrického pohonu.

Zatímco nová elektrická vozidla se teprve probojovávají na příčky prodejnosti, zájem o ojeté elektromobily stoupá. Starší elektrická auta, s jejich nízkými provozními náklady a jednoduchou údržbou, se stávají ideálním doplňkem pro domácnosti. Výběr pěti modelů od Carvago potvrzuje, že kvalitní elektromobil nemusí být finančně nedostupný.

„Elektrická auta dnes nabízejí velice efektivní řešení pro denní dojíždění na kratší vzdálenosti a je tak perfektní volbou pro druhé auto do rodiny. Ne náhodou segment levných ojetých EV v posledním roce stoupá na oblibě,“ říká Zbyněk Müller, obchodní ředitel Carvago.

BMW i3 (2011–2019)

BMW i3, se svým futuristickým designem a inovativní kompozitovou karoserií, předběhlo svou dobu. Tento elektromobil byl ve výrobě téměř dekádu a stále patří mezi nejprodávanější ojeté elektromobily. Nejdelší dojezd nabízejí modely vyrobené po roce 2018 s 120Ah baterií, což odpovídá 42 kWh.

„Varianta REX se spalovacím motorem prodlužujícím dojezd vypadá na papíře jako ideální způsob, jak se vyhnout vybití baterie mimo dosah nabíječky. V praxi ale REX přinesl dodatečné pořizovací i servisní náklady, v roce 2019 jej automobilka z nabídky vyřadila a my jej nedoporučujeme,“ říká Marek Dvořák, šéf výkupu ve společnosti Carvago.

Starší modely s 60Ah baterií zvládnou na jedno nabití zhruba 100 km, což je dostatečné pro denní dojíždění. Původní cena BMW i3 byla kolem 1,2 milionu Kč, dnes je průměrná cena ojetého modelu přibližně 450 000 Kč.

Hyundai Ioniq Electric (2016–2022)

Hyundai Ioniq Electric je známý svou excelentní aerodynamikou, která umožňuje dosáhnout zajímavého dojezdu i s menší baterií o kapacitě 28 kWh (po faceliftu 38 kWh).Faceliftovaný model nabízí výkonnější pohon a delší dojezd, přičemž rychlonabíjení bylo optimalizováno pro noční nabíjení střídavým proudem.

„Trakční baterie funguje spolehlivě, to spíš odejde startovací olověná. A někdy se při prověrkách setkáváme s hlučným chodem elektromotoru, způsobeným vadnými ložisky,“ vysvětluje Dvořák.

Původní cena modelu začínala na 850 000 Kč, dnes lze ojetý Ioniq pořídit za průměrnou cenu kolem 380 000 Kč.

Smart Fortwo EQ 453 (2017–2023)

Smart Fortwo EQ 453, kompaktní městský elektromobil, se vyráběl ve dvou karosářských variantách: Coupé a Cabrio. S baterií o kapacitě 17,6 kWh a reálným dojezdem okolo 100 km je tento model ideální pro městské prostředí.

„Při vyšším stáří a nájezdu musí zákazník počítat s reálným dojezdem kolem 70–80 km,“ říká Dvořák.

Přestože kosmetický stav ojetin nemusí být perfektní, spolehlivost elektromotoru a dalších komponent zůstává vysoká. Původní cena Smart Fortwo EQ byla kolem 600 000 Kč, nyní se průměrná cena ojetého modelu pohybuje kolem 250 000 Kč.

Volkswagen e-Golf (2014–2020)

Volkswagen e-Golf, elektrická verze populárního modelu Golf, patřil mezi průkopníky bezemisní mobility. S původní baterií o kapacitě 24 kWh a modernizací v roce 2017, která přidala dalších 12 kWh, e-Golf nabízí spolehlivost a dostatečný dojezd pro každodenní cesty.

„Stáří nejstarších kusů a pasivní chlazení baterie budí obavy, ale baterie funguje i po letech, pokud předchozí majitelé příliš často nevyužívali rychlonabíjení stejnosměrným proudem,“ uvádí Dvořák.

Výhodou je také příplatkové tepelné čerpadlo, které zlepšuje efektivitu v zimních měsících. Původní cena e-Golfu byla kolem 900 000 Kč, dnes se průměrná cena pohybuje okolo 320 000 Kč.

Tesla Model S (2012–dosud)

Tesla Model S, první masově vyráběný model této značky, se stal ikonou mezi elektrickými vozy. Nabízí luxus, výkon a působivý dojezd až 500 km s 85kWh baterií.

„Zákazník se musí připravit na množství drobnějších závad od zatékající panoramatické střechy přes rozvrzaný interiér, protože dílenské zpracování Tesly bylo dlouho opravdu katastrofální, až po stávkující elektrické kliky dveří. To hlavní, tedy elektrický pohon včetně baterie, však i ve velmi starých vozech obvykle funguje,“ vysvětluje Dvořák.

Speciálním benefitem je možnost bezplatného nabíjení v síti Tesla Supercharger pro vozy zakoupené do roku 2016. Původní cena Tesla Model S začínala na 2,5 milionu Kč, dnes lze ojetý vůz pořídit za průměrnou cenu kolem 550 000 Kč.

Nejlevnější nebrat

Přestože jde o přehled levných elektroaut, nejlevnější elektrovozy ve výběru chybí. Zařazeny byly jen modely, které lze komfortně používat jako běžné auto a u nichž není statisticky pravděpodobná nutnost extrémně nákladné výměny baterie. Proto zde chybí třeba originální dvoumístné vozítko Renault Twizzy, Mitsubishi i-MiEV (včetně sourozenců Citroen C-Zero a Peugeot iOn) nebo Nissan Leaf 1. generace. Ten sice v mnoha evropských domácnostech slouží ke spokojenosti majitelů, riziko selhání baterie je u něj ale příliš velké. Proto první Leaf nenajdete ani na Carvago, kde najdete až druhou generaci. “Notoricky nespolehlivé modely a motorizace totiž z nabídky vyřazujeme. I když prodáváme auta z druhé ruky, chceme nabízet jen vozy, u nichž můžeme předpokládat, že vám budou ještě dlouho a dobře sloužit bez nadměrných servisních výdajů,” uzavírá Müller.

O společnosti Carvago
Carvago je evropský lídr v oblasti prodeje ojetých automobilů, nabízející širokou škálu kvalitních vozů s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Platforma spojuje kupující s prověřenými ojetými vozy a zajišťuje, že každý zákazník najde automobil, který mu bude dlouho a dobře sloužit.

Zájem o kancelářský, rezidenční a průmyslový sektor pomáhá budovat momentum

Ve 2. čtvrtletí roku 2024 bylo do komerčních nemovitostí v ČR investováno zhruba 465 milionů eur. Plných 77 % tohoto objemu přitom pocházel od místních investorů. Prime výnosy zůstaly ve srovnání s předchozím čtvrtletím beze změn a nejvíce investory lákaly kancelářské objekty. Rozdíl mezi nabídkou a finální cenou se snižuje, což by mělo pomoci transakční aktivitě po zbytek roku 2024. Vyplývá to z pravidelného kvartálního průzkumu trhu kancelářských nemovitostí, který zveřejnila společnost Colliers, přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Podobně jako na začátku roku, i ve 2. čtvrtletí na scéně dominovali investoři z regionu střední a východní Evropy, kteří přispěli 77 % kapitálu. Následovali investoři z regionu MEA (16 %) a Ameriky (6 %). Tento trend není překvapivý vzhledem k tomu, že mnozí evropští investoři jsou ve vyčkávacím režimu nebo se soustředí na západní trhy, což umožňuje právě místním investorům, kteří mají dostatek volného kapitálu, vstoupit do hry a v některých případech dokonce expandovat za své vlastní hranice.

Největší transakcí 2. čtvrtletí byla akvizice Václavského náměstí 42, historického kancelářského komplexu o rozloze téměř 40 000 m², za cca 140 milionů eur. Tuto budovu Komerční banky získalo hlavní město Praha jakožto svou novou radnici, přičemž její stěhování z aktuální lokality je plánováno okolo roku 2028. Mezi další významné transakce patřily tzv. forwardové nákupy portfolia bytů BTR (Build-to-rent) v projektech Nová Elektra a Vysočanský Mlýn v Praze 9 aktivními investory, jimiž jsou AFI Europe a MINT Investments. V sektoru průmyslových nemovitostí pak společnost RSJ prodala plně pronajatý sklad o rozloze 40 000 m² v blízkosti Chomutova společnosti Patria s výnosem na úrovni současné prime úrovně.

Z hlediska sektorů přilákaly ve druhém čtvrtletí nejvíce kapitálu kanceláře, a to 38 % (175 mil. eur), následované rezidenčními nemovitostmi (29 %) a průmyslovými objekty (17 %).

Prime výnosy jsou stabilní, rozdíl mezi nabídkou a finální cenou se snižuje

„Co se týče referenčních výnosů na české investiční scéně, nedomníváme se, že by poslední investiční transakce plně ospravedlňovaly další snižování výnosů, a proto jsme zachovali stejný postoj jako v prvním čtvrtletí,“ říká Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers, a dodává: „Náš pohled na prime yield z prémiových kancelářských nemovitostí je proto na hodnotě 5,50 %, výnosová míra z prime industriálních nemovitostí je o něco vyšší a jejich míra dosahuje 5,25 %. Pokud jde o prémiové maloobchodní nemovitosti, yield z nejlepších nemovitostí na hlavních nákupních třídách je 4,50 %, z nákupních center 6,00 % a z nejlepších retailových parků 6,25 %.“

Dobrou zprávou je, že rozdíl mezi nabídkou a finální cenou se snižuje, což by mělo pomoci transakční aktivitě po zbytek roku 2024. Dalším důležitým faktorem jsou budoucí náklady na financování dluhu. Červnové snížení úrokových sazeb ECB o 25 bazických bodů, byť malé, by mohlo pomoci při vyjednávání a přispět k lepšímu překlenutí rozdílu mezi cenovou představou kupujících a prodávajících.

Aktivita pomáhá podpořit trh

Přestože přetrvává několik geopolitických a ekonomických hrozeb, aktivita investorů na českém trhu zajišťuje, že se obchody nadále uzavírají, i když v nižších objemech než před dvěma až třemi lety. Příkladem projednávaných transakcí je Myslbek, víceúčelová budova v prémiové lokalitě centra Prahy či nákupní centrum Atrium Flora v Praze 3. Za povšimnutí také aktivita v sektoru hotelů, kde se různé skupiny investorů zajímají o pražské hotely Four Seasons, Mandarin či Hilton a další. Vzhledem k nedostatečné nabídce nájemního bydlení v Praze se dá očekávat i pokračující zájem o rezidenční produkty typu BTR (Build-to-rent).

V tradičnějších investičních sektorech, jako jsou kanceláře a maloobchod, se investoři v současné době zřejmě více přiklánějí k příležitostem typu „Core+“ a/nebo „Value-Add“. Zatímco v sektoru průmyslových nemovitostí byly uzavřeny nebo budou brzy oznámeny transakce, které se z hlediska výnosů pohybují na úrovni prémiových yieldů.

„Vzhledem k výsledkům za 1. a 2. čtvrtletí by celkový objem investic v roce 2024 mohl přesáhnout 1,4 miliardy eur, pokud se některé z větších transakcí, které jsou v současné době ve hře, uzavřou během druhé poloviny tohoto roku. Přestože je tedy situace na trhu stále komplikovaná, existují indicie, které podporují opatrný optimismus,“ uzavírá Josef Stanko.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Exit mobile version