HUAWEI MateBook D 16 2024: Nový lehký notebook s velkou obrazovkou na práci z domu i v kanceláři

Během posledních tří let se výrazně rozmohl trend hybridních kanceláří. To znamená, že člověk pracuje z domova, ale některé dny v týdnu dochází také do kanceláře. S tím je spojeno nekonečné přenášení těžkých notebooků. A právě na tento problém reaguje Huawei představením nového modelu MateBook D 16 2024.

I když stále více společností požaduje návrat do kanceláře, personalisté zdůrazňují, že flexibilní práce je pro celou řadu uchazečů o zaměstnání nejvyšší prioritou a většina společností se musí těmto požadavkům přizpůsobit. Stále zde však existuje velký problém, a to právě s počítači. Pro uživatele je velice nekomfortní, když musí těžká zařízení každý den přenášet a nemohou s nimi efektivně pracovat mimo kancelář a na cestách.

Na tento rostoucí trend značky jako Huawei zareagovaly tak, že zcela přepracovaly počítač, aby lépe zapadal do životního stylu těchto uživatelů. Huawei se dlouhodobě snaží optimalizovat pohodlí a produktivitu svých počítačových zařízení, a proto stále rozšiřuje svůj repertoár lehkých a velkoplošných notebooků. Nejnovějším přírůstkem je Huawei MateBook D 16. Zařízení přináší zákazníkům větší komfort a pohodlí, a to hlavně díky velikosti displeje a lehké konstrukci. MateBook D 16 lze zakoupit ve dvou jedinečných designových provedeních, které počítač dělají ještě stylovější.

Poměr obrazovky 16:10 poskytuje o 10 % větší zobrazovací plochu

Stejně jako mnoho dalších notebooků navržených pro hybridní práci je Huawei MateBook D 16 lehký a dostatečně tenký. Tento počítač jde však ještě o krok dále a přidává 16palcovou obrazovku, přičemž nejtenčí verze[1] váží pouhých 1,68 kg a je tenký jen 17 mm[2].

MateBook D 16 disponuje obrazovkou Huawei FullView Display a má dva 4,6mm ultraúzké rámečky na levé a pravé straně, což má za následek vysoký poměr obrazovky k tělu. Tyto tenčí rámečky umožňují notebooku umístit do kompaktního těla větší displej, který poskytuje širší perspektivu zobrazení při poměru 16:10.

Ve srovnání s tradiční 15,6palcovou obrazovkou s poměrem stran 16:9 zajišťuje nová obrazovka o 10 % vyšší zobrazovací plochu. Na větší obrazovce mohou uživatelé dokonce otevírat více aplikací najednou a efektivně zvládat různé úkoly, aniž by museli dokumenty zvětšovat nebo zdlouhavě přepínat okna.

Huawei počítal i s tím, že lidé budou využívat zařízení také po skončení pracovní doby. MateBook D 16 je ideální na sledování filmů či hraní her. I když uživatel celý den pracuje nebo se chystá oddávat videohrám ve svém volném čase, Huawei MateBook D 16 zajistí, že jeho oči zůstanou chráněné. Displej nového notebooku totiž získal certifikaci TÜV (Rheinland Low Blue Light). Nejen že dokáže přesně reprodukovat barvy snímků, aniž by to vedlo k zažloutnutí obrazovky, ale také eliminuje škodlivé světelné emise, které způsobují únavu očí.

Zařízení v šedém a mystickém stříbrném provedení

Kromě všech svých výkonných funkcí a lehké konstrukce je Huawei MateBook D 16 navržen tak, aby fungoval jako lichotivý doplněk pro formální i neformální pracovní oděvy. Huawei MateBook D 16 ve futuristické šedé má tmavý a elegantní vzhled. Počítač slouží jako perfektní doplněk elegantního oděvu. Hvězdný lesk stříbrného notebooku září z každého úhlu a upoutá zraky celého okolí.

Nový život pro stagnující trh

Divize osobních počítačů společnosti Huawei využila zkušeností firmy v jiných oblastech spotřebitelských produktů a v odvětví informačních a komunikačních technologií, aby poskytla jedinečnou produktovou řadu.

Huawei spojil dechberoucí estetiku s převratnými technologiemi, včetně Super Turbo, kovové antény Huawei, minimalistického designu, inteligentních interakcí a špičkového výkonu. V naprosto tenkém těle zařízení tak najdou uživatelé širokou škálu funkcí.

Novinka Huawei MateBook D 16 2024 se tak stane ideálním společníkem pro práci, studium i zábavu. Na českém trhu je k dostání v několika velikostech úložiště již od 22. ledna, a to na oficiálním e-shopu Huawei. K jeho nákupu obdržíte jako dárek sluchátka Huawei FreeBuds 5.

Produkt     Cena
HUAWEI MateBook D 16 2024 8 GB/512 GB SSD 19 999 Kč
HUAWEI MateBook D 16 2024 16 GB/512 GB SSD 21 999 Kč
HUAWEI MateBook D 16 2024 16 GB/1 TB SSD 24 999 Kč

Více informací najdete na oficiálních webových stránkách Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. HUAWEI MateBook D 16 je k dispozici v různých velikostech a specifikacích.
  2. Data pocházejí z laboratoří Huawei. Skutečná hmotnost se může mírně lišit v závislosti na faktorech prostředí, zařízení a dalších faktorech. Podívejte se prosím na skutečný produkt.

Společnost vivo oznamuje doporučenou cenu a datum uvedení vlajkové lodi vivo X100 Pro do prodeje

Nejnovější přírůstek do řady X společnosti vivo dorazí do České republiky už 30. ledna. Model X100 Pro, vyvinutý ve spolupráci se strategickým partnerem v oblasti optiky, společností ZEISS, nabízí systém fotoaparátů vybavený prvním plovoucím teleobjektivem ZEISS APO ve světě smartphonů, palcovým hlavním objektivem ZEISS a podporou filmového portrétního videa v rozlišení 4K. Jako první v řadě X také nová vlajková loď představuje profesionální víceohniskovou fotografii ZEISS, která uživatelům umožňuje pořizovat profesionální portréty s ohniskovou vzdáleností od 24 mm do 100 mm.

V útrobách novinky tepe špičkový procesor Dimensity 9300, který se může pochlubit osmijádrovým čipem, a oproti svému předchůdci tak představuje obrovský výkonnostní skok. Displej s lokálním jasem až 3 000 nitů zajišťuje lepší viditelnost i za jasného slunečního světla a noční režim ochrany očí zase výrazně zpříjemňuje používání za zhoršených světelných podmínek. Smartphone X100 Pro běží na nejnovějším operačním systému Funtouch OS 14, který zajišťuje plynulý výkon, a je vybaven baterií s bohatou kapacitou 5 400 mAh (TYP) pro maximální výdrž.

Model se drží tradice stylového a distingovaného designu řady X a bude dostupný v elegantní černé barvě Asteroid Black. Samozřejmostí je certifikace IP68 a s ní související odolnost vůči vodě a prachu.

Cena a dostupnost

Model vivo X100 Pro bude v Čechách k dispozici od úterý 30. ledna za doporučenou maloobchodní cenu 26 999 korun. U vybraných obchodních partnerů1 navíc k pořízení telefonu získáte jako dárek bezdrátová sluchátka TWS 2 ANC Blue v hodnotě 2999 korun.

Aktuální informace naleznete vždy na adrese https://www.vivo.com/cz/about-vivo

1Sluchátka budou jako dárek k nákupu dostupná u vybraných obchodních partnerů Alza, Datart, Mobil Pohotovost a Space v online prodeji. Nabídka platí od 30.1.2024 do 29.2.2024, nebo do vyprodání zásob (podle toho co nastane dříve)

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Bez hotovosti na svařák i ke kadeřnici. Čtyři inovativní banky se rozhodly zatočit se sníženou dostupností bezhotovostního placení u malých obchodníků. Výsledkem je světově unikátní platební řešení Cvak, konečně vstřícné i k podnikatelům.

8 z 10 Čechů preferuje bezhotovostní platby. Přesto u nás 40 % transakcí probíhá hotově. U malých obchodníků je podíl hotovostních transakcí dokonce 80 %. Zaplnit prázdná místa na mapě Česka, kde se dosud nedá platit kartou, mají ambici inovativní banky Air Bank, Fio banka, mBank a MONETA Money Bank. Ty budou podporovat světově unikátní platební řešení Cvak, konečně vstřícné i k podnikatelům. Cvak je snadný na používání, bez složitých poplatků a vedlejších nákladů, a navíc zcela univerzální – nezávislý na bance obchodníka i zákazníka.

Zrychlení a zjednodušení plateb, online dostupnost pohodlně přes mobil, bankovnictví bez absurdních poplatků, a to vše s důrazem na poskytování toho nejlepšího zákaznického zážitku. Od našeho startu před dvanácti lety pro klienty neustále měníme svět placení k lepšímu. V digitálním platebním styku jsme proto vždy nadšeni, když můžeme klientům nabídnout takovou službu, která jim zjednoduší život s penězi. V Česku však dnes kolem poloviny transakcí ve službách a kamenných obchodech stále probíhá hotově, zejména u malých podnikatelů. A to je obrovská příležitost pro další pozitivní změnu, další bankovní revoluci, kterou mají právě teď chuť a sílu společně spustit ty nejinovativnější banky na trhu,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank.

V platební oblasti je mBank leaderem. Jako první banka na českém trhu jsme například virtualizovali všechny naše karty, spustili bezkontaktní platby analogovými hodinkami – SwatchPAY! – nebo přidali do mobilní aplikace bezpečnostní řešení pro karty, které si klienti mohou individuálně nastavovat. I když u klientů vidíme výrazný odklon od hotovosti směrem k bezhotovostnímu placení, ne všude je možné. Věříme, že platební řešení Cvak to pomůže změnit. Pro naši banku bylo zapojení do tohoto projektu logický krok. Kromě retailových klientů poskytujeme služby i podnikatelům, pro které jsme nyní navíc připravili zcela novou propozici s cílem pomáhat jim růst,“ říká Paweł Kucharski, generální ředitel mBank.

Podnikatelé, a zejména ti menší a střední, u nás mají díky tomu, že pro ně máme úplně stejné podmínky jako pro běžné občany a nabízíme jim široké možnosti, jak podnikat ve světě e-commerce, dlouhodobě velké zastoupení. Cvak je nám sympatický i proto, že nabízí alternativu k bezhotovostnímu placení na místech, kde obchodníci platební karty neberou, a jde svou vlastní cestou, bez dalších prostředníků,“ říká Jan Bláha, ředitel obchodní divize a člen představenstva Fio banky.

V této nové platební metodě vidíme příležitost k významnému posunu v systému přijímání bezhotovostních plateb u malých podnikatelů a živnostníků, kteří jsou skutečnou páteří naší ekonomiky. Nepřekvapuje mě, že tuto inovaci zavádíme společně s Air Bank a dvěma dalšími partnery – Fio bankou a mBank. Na druhou stranu mě mrzí, že u takové příležitosti nevidím banky další, především ty největší,“ říká Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.

Podle studie poradenské společnosti McKinsey z roku 2022 zmiňují obchodníci mezi hlavními důvody, proč za své zboží nebo služby neumožňují platit bezhotovostně, drahé terminály, nepřehledné poplatky, složité papírování i obtížnou instalaci techniky. Platební řešení Cvak všechny tyto bariéry ruší, a přitom nadále zachovává jednoduchost placení pro zákazníka.

Cvak unikátně spojuje platby z účtu na účet a platby kartou

Platební řešení Cvak je světový unikát. Poprvé totiž v jedné platformě spojuje možnost placení z účtu na účet (tzv A2A platby) a platby digitalizovanou platební kartou.

Pokud má ZÁKAZNÍK ve svém mobilu nainstalované mobilní bankovnictví některé z bank aktivně podporujících Cvak, platba se provede prostřednictvím platby z účtu na účet. Pokud zákazník nemá ve svém telefonu mobilní aplikaci takové banky, platba je provedena přes Google Pay nebo Apple Pay. Platby jsou tak provedeny rychle, jednoduše a pohodlně, jako když zákazník platí kartou na klasickém terminálu. Prostřednictvím Cvaku mohou zaplatit klienti všech bank.

OBCHODNÍKOVI k přijímání bezhotovostních plateb přes Cvak stačí mobilní aplikace Cvak spárovaná s jeho bankovním účtem, který využívá k podnikání. Obchodník může pro své podnikání dál používat účet, na který je zvyklý.

Využívání platebního řešení Cvak pro příjem bezhotovostních plateb je velmi snadné a technicky nenáročné. Stačí mobilní aplikace Cvak a takzvaná NFC karta. Jedná se o plastovou kartu s čipem o velikosti platební karty. Obchodník ji dostane zdarma domů poštou. NFC karta slouží místo klasického terminálu, avšak na rozdíl od něj nevyžaduje zapojení do elektrické sítě, samostatné připojení k internetu ani žádnou technickou montáž. Je skladná, snadno přenosná a již připravená k používání.

Platba přes Cvak:

  1. Obchodník ve své aplikaci Cvak zadá požadovanou částku.
  2. Zákazník přiloží svůj mobil k NFC kartě.
  3. Zákazníkovi se na jeho telefonu objeví částka, kterou má zaplatit a potvrdit (platba probíhá buď z účtu na účet, nebo prostřednictvím digitalizované platební karty).
  4. Obchodník ve své aplikaci Cvak hned vidí, že je platba úspěšně provedena. Hotovo.

Na penězích záleží. Co do celkové výše i transparentnosti poplatků

Podstatným faktorem, podle kterého se obchodník rozhoduje, zda nabídne svým zákazníkům možnost platit bezhotovostně, je bezpochyby cena. A to nejen cena za službu, ale i celková poplatková politika a přehlednost všech poplatků spojených s daným způsobem přijímání bezhotovostních plateb.

Cvak proto přichází s jednoduchou a zcela transparentní poplatkovou strukturou. Za využívání služby platí obchodník jen jeden poplatek. Ten je stanoven na 0,8 % z transakce. To znamená, že si obchodník snadno spočítá, kolik ho služba bude stát. Navíc ve chvíli, kdy nebude Cvak využívat, neplatí žádné další poplatky.

Současné běžně dostupné možnosti přijímání bezhotovostních plateb se obvykle vyznačují složitým systémem nejrůznějších poplatků. Často kombinují fixní a variabilní náklady, jsou vztažené k objemu tržeb a obchodník platí, i když službu nevyužívá. Především pro malé podnikatele je pak velmi obtížné se v celém systému orientovat a spočítat si náklady. Cvak tento složitý systém boří a nastavuje zcela jednoduchou a transparentní poplatkovou strukturu,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace Air Bank, v jehož týmu unikátní platební řešení Cvak vzniklo.

A dodává: „Využívání platebního řešení Cvak je pro obchodníky spojené s jediným poplatkem ve formě 0,8 procenta z platby a to je vše. Jedná se navíc o podstatně nižší sazbu, než na kterou se obvykle drobný podnikatel u současných platebních řešení dostane.“

Podle ekonoma Metropolitní univerzity Praha a člena Národní ekonomické rady vlády (NERV) Dominika Stroukala Česko dlouhodobě zaostává v digitalizaci a ve srovnání se 27 zeměmi EU je pod průměrem na 19. místě: „Přestože státu se často digitalizovat nedaří, s inovacemi přichází soukromý sektor, a to právě včetně inovací v podobě bezhotovostních platebních metod. V Česku je hotovost na ústupu a je dobře, když trh reaguje na změnu preferencí lidí. České ekonomice by další větší rozšíření bezhotovostních plateb mohlo přinést nejméně 60 miliard ročně. Finanční přínos by rychle pocítili hlavně obchodníci, tím pádem by ale vydělal také stát a samozřejmě by z toho těžili i samotní spotřebitelé. Každý krok k většímu výběru, jak a kde pohodlně nakupovat, bychom tak měli vítat a podporovat.“

Malými obchodníky to nekončí

Na webových stránkách www.cvak.cz najdou zájemci z řad obchodníků kontaktní formulář, přes který se mohou do služby zaregistrovat. V tuto chvíli je služba svým uživatelským nastavením připravená zejména pro malé podnikatele, kteří své služby a zboží prodávají osobně. S jednou aplikací Cvak je spojena jedna NFC karta.

V další fázi nabídne Cvak uživatelsky vhodné prostředí i obchodníkům s více zaměstnanci nebo více provozovnami.

Unikátní platební řešení Cvak je již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu. Air Bank je ve vývoji řešení Cvak zapojená už od začátku, v průběhu roku 2024 se k projektu připojí také Fio banka, mBank a MONETA Money Bank.

Sonos představuje 8palcové stropní reproduktory s odvážným zvukem a ohromujícím výkonem

Elegantní a jednoduché na instalaci. Nové 8″ stropní reproduktory nastavují vysoký standard pro architektonické reproduktory.

Sonos představuje 8palcové stropní reproduktory od Sonos a Sonance, které rozšiřují velmi úspěšnou řadu pasivních architektonických reproduktorů. Novinka nabízí instalačním technikům i zákazníkům další možnost, jak diskrétně zapustit ozvučení do stropu a získat tak silný, vyvážený a čistý zvuk. Nové stropní reproduktory ve velikosti 8 budou k dostání během jara za 26 990 Kč/pár.

Optimalizovaný a výkonný zvuk ze stropu

Stropní reproduktor ve velikosti 8 palců navržený a vyladěný ve spolupráci se společností Sonance je vybaven na míru vyrobeným zvětšeným basovým reproduktorem a motorem s vysokým zdvihem pro hladké středy, ohromující hluboké basy až do 32 Hz a větší poslechovou plochu. Výškový reproduktor (30 mm) a nově optimalizovaný vlnovod zajišťují přirozeně znějící vokály a lepší vysokofrekvenční rozptyl pro široké a rovnoměrné pokrytí, které naplní zvukem celou místnost.

I když je 8palcový stropní reproduktor větší než ten 6palcový, krycí magnetická mřížka zůstává stejná, což zajišťuje, že oba modely lze bez problémů používat společně ve stejném prostoru. Ocelové mřížky jsou k dostání v bílé barvě, ale zákazníci si je podle potřeby mohou natřít tak, aby ladily s jejich interiérem.

„Stropní reproduktor v nové 8palcové velikosti byl navržen v přímé reakci na potřeby našich instalačních techniků, kteří žádali větší výběr a flexibilitu,“ řekla Audra Kinsley, viceprezidentka a generální ředitelka Sonos Professional. „Tento nový přírůstek poskytuje výrazný zvukový profil a ohromující výkon. Spárováním reproduktorů Sonos Architectural se zesilovačem Sonos tak zákazníci získají výrazně lepší zážitek. Přidání 8palcového stropního reproduktoru poskytuje profesionálním instalačním technikům a zákazníkům svobodu a flexibilitu při výběru designu a zvuk, který dokonale zapadne do jejich prostoru.“

Ještě lepší ve spojení se Sonos Amp

V kombinaci se zesilovačem Sonos Amp poskytuje řada Sonos Architectural ostrý a čistý multiroom zvuk. Při spárování se zesilovačem Sonos nabízejí stropní nebo nástěnné reproduktory ještě více výhod, včetně ochrany před přebíjením zvuku. Další vlastní přizpůsobení a ladění zvuku pak zajistí plnější zvuk a vyváženou frekvenční odezvu. V kombinaci se Sonos Amp lze pak využít i ladění Trueplay™, které zohledňuje velikost, konstrukci a vybavení místnosti, ve které jsou reproduktory umístěny, a automaticky upravuje ekvalizér pro optimální zvuk.

Stejně jako všechny reproduktory Sonos Architectural budou i tyto nové 8palcové stropní reproduktory spárované se zesilovačem Sonos těžit z ekosystému Sonos včetně snadno ovladatelné a přehledné aplikace, která funguje se všemi oblíbenými streamovacími službami, podporuje ovládání přes Apple AirPlay 2, stahuje pravidelné aktualizace softwaru a přináší možnost kdykoliv přidat další reproduktory a komponenty Sonos.

Sonos 8″ stropní reproduktory od Sonos a Sonance budou k dostání na jaře 2024 za 26 990 Kč/pár. Pro více informací navštivte www.sonos.com nebo sledujte @sonos.

Sonos se vrací na ISE

Letos v lednu se Sonos vrací na ISE 2024 a objeví se na dvou různých místech. Sonos předvede svá profesionální řešení, včetně vůbec prvních ukázek 8palcového stropního reproduktoru Sonos, každý den od 12:00 na stánku Sonos v hale 2, stánek 2E510. Architektonické portfolio bude také součástí demo školení v místnosti CC7.1B. Zájemci se mohou registrovat zde.

O společnosti Sonos

Sonos je přední světová společnost zaměřující se na zvukové zážitky. Společnost Sonos, vynálezce bezdrátového domácího multi-room audia, pomáhá celému světu k lepší kvalitě poslechu tím, že poskytuje lidem přístup k obsahu, který milují, a umožňuje jim ovládat ho, jak a kde chtějí. Společnost Sonos se proslavila poskytováním bezkonkurenčních zvukových zážitků, promyšlenou estetikou designu, jednoduchostí používání a otevřenou platformou. Díky tomu všemu zpřístupňuje audio obsah v celé jeho šíři doslova každému. Centrála společnosti Sonos je v kalifornském městě Santa Barbara. Více informací naleznete na stránkách www.sonos.com.

Spravedlivější zdanění čeká Airbnb, Uber a další digitální platformy. Poprvé musí odevzdat údaje o prodejích finanční správě

Do konce ledna musí digitální platformy typu Airbnb či Uberu vůbec poprvé zaslat finanční správě přehled o všech prodejích a dalších službách, které se na nich v roce 2023 uskutečnily. Ukládá jim to novela zákona o mezinárodní spolupráci při správě daní vycházející z evropské směrnice DAC7. Cílem je větší transparentnost v podnikání digitálních platforem, díky které bude možné jejich zisky správně zdanit. V konečném důsledku se tak povinnost dotkne kromě samotných platforem také podnikatelů, kteří jejich prostřednictvím nabízejí například odvoz, či krátkodobý pronájem, tak těch, kteří těchto služeb využívají. Lze totiž očekávat, že kvůli tomuto nařízení dojde i ke zdražení těchto služeb. Tématu se dále věnuje Lenka Lopatová, daňová poradkyně a partnerka poradenské společnosti BDO.

„Povinnost se týká všech digitálních platforem, které slouží jako prostředník mezi prodejci a zákazníky. Finanční správě budou muset oznámit informace o prodejcích, kteří platformy využívají a kteří v roce 2023 skrze ně prodali zboží, poskytli osobní službu, nemovité věci či dopravní prostředek,“ uvádí daňová poradkyně Lenka Lopatová.

Povinnost se s velkou pravděpodobností dotkne poskytovatelů krátkodobého ubytování, jakými jsou například Airbnb a Booking, dále takzvaných alternativních taxislužeb typu Uberu, Boltu a Liftaga a online tržišť typu Amazonu, Mallu a Allegra. Mohla by se nicméně týkat také společností jako Ebay, Aukro, Bazoš a dalších online bazarů, které na rozdíl od běžné inzerce slouží jako prostředník mezi prodávajícím a kupujícím a které zprostředkovávají i platbu.

Ohlašovací povinnost se naopak nevztahuje na internetové stránky či mobilní aplikace, které pasivně informují o zboží či službách nebo o nemovitostech k pronájmu. „Jinými slovy se povinnost nevztahuje na ty provozovatele, jejichž služba funguje pouze jako jakási nástěnka. Mluvíme o případu, ve kterém k realizaci obchodu a s ním související platby je nezbytný fyzický kontakt mezi prodejcem a zákazníkem,“ přibližuje Lenka Lopatová.

Existuje zároveň i jedna výjimka pro prodejce na platformách, kterých se povinnost týká. „Výjimka platí pro ty prodejce, kteří za daný rok uskuteční přes danou platformu méně než 30 prodejů a současně celkové hodnota takto dosažených tržeb nepřekročí dva tisíce eur. O těch nemusí digitální platformy finanční správu jakkoli informovat,“ potvrzuje odbornice z BDO.

Digitální platformy budou pod plošnou kontrolou evropských států

„Cílem evropské směrnice DAC7 a její implementace do lokální legislativy členských států je spolupráce mezi evropskými státy na řádném zdanění digitálních platforem a výměna informací o nich,“ komentuje Lenka Lopatová. V návaznosti na tuto směrnici podepsalo 25 států OECD multilaterální dohodu, na jejímž základě by měla být umožněna výměna informací související s DAC7 i se státy mimo EU. Pokud je provozovatel platformy usazen v členském státě či ve státě, který přistoupí k této dohodě, může splnit svoji oznamovací povinnost v tomto státě.

„Konkrétně oznamovací povinnost vůči českému správci daně se týká také provozovatelů platforem, kteří jsou usazeni mimo Českou republiku, pokud jimi provozovaná platforma usnadňuje výše uvedené činnosti prodejců, kteří jsou rezidenty České republiky, nebo pronájem nemovitého majetku nacházejícího se v České republice a oznamovací povinnost nebyla splněna v jiném členské státě či v kvalifikovaném smluvním státě, kde jsou usazeni další prodejci využívající platformu,“ říká Lenka Lopatová. Tento mechanismus by tak měl zajistit, aby se digitální platformy své povinnosti nevyhnuly.

Při porušení povinnosti hrozí sankce jak prodejcům, tak platformám

Povinnost počítá s tím, že digitální platformy získají potřebné údaje od prodejců. „Pokud prodejce neposkytne údaje platformě ani dvou upomenutích po samotné žádosti, měla by mu platforma uzavřít jeho účet, zamezit mu opětovnou registraci, či nevyplatit protiplnění,“ upozorňuje Lenka Lopatová.

„Pokud digitální platforma přehled o prodejcích do 31. ledna 2024 finanční správě neposkytne, může jí správce daně uložit pořádkovou pokutu až do výše 1,5 milionu korun,“ komentuje odbornice z BDO. Následně může být platforma zapsána na seznam nespolupracujících platforem v důsledku čehož je správce daně oprávněn vydat opatření obecné povahy zakazující provádět prodejcům prostřednictvím platformy danou činnost.

„Jelikož povinnost zvyšuje administrativní náročnost jak pro prodejce, tak pro provozovatele digitálních platforem, lze očekávat, že se to propíše do cen nabízených služeb,“ uzavírá daňová poradkyně Lenka Lopatová.

O společnosti BDO

BDO je poradenská společnost poskytující auditorské, daňové, právní, účetní a poradenské služby. Na českém trhu působí již 30 let. S téměř 500 odborníky a dlouholetou praxí se řadí k předním společnostem s tímto zaměřením v České republice, kde má kanceláře v Praze, Plzni, Brně, Domažlicích, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Ostravě.

BDO je v České republice zastoupena společnostmi BDO Audit s.r.o., BDO Czech Republic s.r.o., BDO Consulting s.r.o., BDO Legal s.r.o., advokátní kancelář a BDO Valuation, s.r.o. Společnost je součástí mezinárodní sítě BDO, která celosvětově tvoří jednu z největších sítí auditorských a poradenských skupin. Zaměstnává více jak 91 tisíc odborníků a působí ve 167 zemích, v nichž čítá více než 1 650 kanceláří.

Miliardový obrat, expanze do Ameriky a 350 tisíc přepravených. Daytrip loni zrychlil, teď od investora získal 10 milionů dolarů

Jen v minulém roce expandoval do dalších 20 zemí, přepravil 350 tisíc cestujících a dosáhl obratu zhruba jedné miliardy korun. Řeč je o Daytripu, který dnes už ve více než 110 zemích nabízí přepravu autem s místním řidičem. Do úspěšného startupu nyní investoval také tchajwanský investiční fond Taiwania Capital. V kole Series B, kterého se zúčastnili i současní investoři, získal Daytrip rekordních 10 milionů dolarů (227 mil. Kč). Důvěru investorů odráží i pokračující úspěch firmy – loni zvýšila obrat, a to dvojnásobně. Daytrip se v minulém roce zároveň rozrostl o řadu zaměstnanců a jeho tým se přestěhoval do nových kanceláří v komplexu Port7 v Holešovicích. V náboru však nepolevuje a na letošní sezonu nabírá další zaměstnance zejména na pozice v zákaznické podpoře.

„Máme opravdu globální ambice, které se nám postupně daří naplňovat. Je proto skvělé pozorovat jednak náš růst, jednak také to, že se nám díky němu daří oslovovat další investory,“ říká Tomáš Turek, CEO Daytripu. „Jsme rádi za důvěru, kterou nám Taiwania Capital prokázal, a věříme, že se nám i díky jeho investici podaří dále přiblížit k našemu cíli – být platformou dostupnou pro miliony zákazníků po celém světě.“

„Podpora Taiwania Capital v tomto kole financování demonstruje naši silnou víru v poslání Daytripu a jeho potenciál redefinovat zážitky z cestování. Díky našim odborným znalostem, průmyslovým poznatkům a globální síti bude hrát Taiwania Capital klíčovou roli při urychlení růstu Daytripu a usnadnění jeho expanze na nové trhy,“ říká Mitch Yang, managing partner fondu.

Taiwania Capital se novou investicí připojil k fondům Euroventures, J&T Ventures a Nation 1, které už během posledních let startupu poskytly v součtu přes 7 milionů dolarů (158,9 mil. Kč). Investice má pomoci Daytripu s další expanzí, a to i ve Spojených státech, kde firma minulý rok spustila kampaň v Kalifornii a úspěšně pokračuje v tamní expanzi.

Pětihvězdičková globální služba

Daytrip v současnosti poskytuje svou službu přepravy autem s místním anglicky mluvícím řidičem v Evropě, Africe, na Blízkém východě, v Asii i Jižní a Severní Americe. Jeho síť se v minulém roce dále rozrostla na více než 7 tisíc řidičů. Jen za minulý rok Daytrip rozšířil dostupné trasy o 20 nových zemí a dalších 1 200 měst. Celkově český startup přepravil už přes 850 tisíc cestujících, jen loni to bylo 350 tisíc. Jeho růst doprovází i výrazná zákaznická spokojenost – na portálu TripAdvisor si dlouhodobě udržuje nejvyšší rating pěti hvězd.

Více o platformě Daytrip

Webová platforma Daytrip spojuje cestující se sítí více než 7 000 řidičů ve 110 zemích světa. Daytrip pomohl více než 850 tisícům lidí proměnit jejich cestu v pohodlný zážitek. Všichni řidiči, se kterými společnost spolupracuje, navíc hovoří anglicky a disponují znalostmi místního prostředí. Celkem pro cestující zajišťují až 40 tisíc možných tras, které si zákazníci v případě potřeby mohou dle domluvy přizpůsobit. Poznají tak i místa, která by při tradičním způsobu cestování nenavštívili. Cílem Daytripu je lidem cestování maximálně zjednodušit, obohatit je, ale také přispět ke zmírnění dopadů masového turismu.

StartupJobs: Většinu kandidátů lákají pozice ve vývoji a IT. Přes dvě třetiny pracovníků jsou otevřené novým pracovním příležitostem

Kariérní portál StartupJobs zveřejnil výsledky každoročního průzkumu zaměřeného na proměnu trendů mezi uchazeči o práci a zaměstnanci ve startupech a inovativních firmách. Z údajů vyplývá, že navzdory ekonomické situaci zůstává profil typického uchazeče podobný jako v roce 2022 –⁠ kandidáti nejčastěji pracují v oboru vývoje a IT, pocházejí z Prahy a okolí, je jim mezi 26 a 35 lety a preferují plný úvazek na hlavní pracovní poměr. Data z průzkumu zároveň ukazují, že roste zájem o home office a také přibývá lidí, kteří aktivně hledají novou práci.

Podzimního průzkumu portálu StartupJobs se zúčastnilo 1 422 respondentů. Z jejich odpovědí je patrné, že většina talentů a pracovních příležitostí v inovativních firmách se zatím stále soustředí do hlavního města. Nejčastěji přitom jde o uchazeče se středoškolským vzděláním s maturitou nebo s magisterským vysokoškolským diplomem. „Ukazuje se, že startupy a inovativní firmy přitahují nejen juniory, ale i kvalifikované seniorní pracovníky,“ říká Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs. V roce 2023 hledalo práci nebo působilo v oboru vývoje a IT 43,3 % respondentů. Dalších 21,2 % dotázaných pracovalo v administrativě, 21 % v marketingu a obchodě, 10,3 % v managementu a 4,1 % v analytice.

Většina z dotázaných (41,9 %) přitom uvedla, že má šest nebo více let praxe v oboru, ve kterém pracuje nebo hledá práci. Téměř čtvrtina respondentů (24,8 %) v oboru pracovala 3 až 5 let, zbytek (33,3 %) za sebou měl dva a méně let praxe. Při dotazu na úroveň zkušeností pak většina respondentů (41,1 %) uvedla, že se považuje za mediory, k seniorní úrovni se přihlásilo 33 % z nich.

Hlavní pracovní poměr a home office vyhrávají

V průzkumu 70,2 % dotázaných uvedlo, že preferuje práci na plný úvazek v rozsahu přibližně 160 hodin měsíčně. Oproti roku 2022, kdy o plný úvazek stálo 69,6 % respondentů, tedy jde o mírný nárůst. Zároveň lehce klesl počet lidí, kteří dávají přednost částečnému úvazku s možností kombinovat práci s vlastními projekty, a to z 32,6 % v roce 2022 na 29,7 % v roce 2023. Z 20,7 % na 21,3 % pak narostl počet kandidátů, kteří chtějí pracovat na částečný úvazek, ale pro více klientů.

Z hlediska typu spolupráce projevují pracovníci už třetím rokem největší zájem o zaměstnaneckou smlouvu (63,8 %). V pozicích kontraktorů v rámci OSVČ chce aktuálně pracovat 36,2 % respondentů.

V odpovědích se dále často objevoval požadavek na možnost pracovat v režimu full-remote, tedy zcela na dálku. Přestože počet zaměstnanců, kteří pracují výlučně z domova, klesl oproti roku 2022 o 4,6 % na 28,3 % dotázaných, stále jde téměř o třetinu pracovníků. V roce 2023 zároveň přibylo necelé jedno procento lidí, kteří jsou ochotní chodit do práce každý všední den (23,4 %), ale ubylo zase těch, kteří chodí do kanceláře v režimu 3–4krát týdně. „Data ukazují, že stále existuje vysoké procento těch, kteří chtějí pracovat na dálku jako digitální nomádi a nechtějí se vracet do kanceláří, zatímco jiní pracovníci se do kanceláří vrátili úplně. Většina však funguje v hybridním režimu, kdy kombinuje práci na dálku se dny strávenými v kanceláři a preferuje časovou flexibilitu,“ říká Mikschik. To se odráží také v typu zaměstnaneckých benefitů, kdy home office, časová flexibilita a možnost práce na dálku obsadila první tři příčky i před finančními benefity nebo více dny dovolené.

Kandidátů na práci v inovativních odvětvích přibývá

V rámci průzkumu portál StartupJobs také zaznamenal, že v roce 2023 výrazně přibylo lidí, kteří se na pracovní nabídky aktivně hlásí. Zatímco v roce 2022 aktivně hledalo novou pracovní příležitost okolo 24 % respondentů, v loňském roce množství zájemců o jinou práci vzrostlo na 30 %. A dalších 46,2 % dotázaných sice jinou práci aktivně nehledá, ale je otevřeno novým pracovním příležitostem. „Vzrostl počet lidí, kteří se nebojí změnit zaměstnání, případně by změnu práce zvažovali, pokud by přišla zajímavá nabídka. Potvrzuje to také reálný počet zájemců, kteří se hlásí na naše pracovní nabídky. Na jednu nabídku jich průměrně připadá hned osmnáct,“ komentuje situaci na pracovním trhu Tereza Müllerová, COO StartupJobs.

Více o StartupJobs

StartupJobs je platforma pro startupy a technologické firmy, kterým pomáhá rozrůst se o ty správné lidi, uchazečům o práci zprostředkovává jejich vysněnou práci.

Užívejte si hudbu déle a ještě hlasitěji, ať už jste kdekoliv: Sony představuje nový party reproduktor SRS-XV500 s opravdu výkonným zvukem

  • Pozvedněte svůj party zážitek pomocí vysoce kvalitního zvuku a působivých basů se systémem SRS-XV500.
  • Baterie s dlouhou výdrží a přenosný design vám dovolí rozproudit zábavu, ať už jste kdekoliv
  • Bavte se celou noc díky zábavným speciálním funkcím, jako je ambientní osvětlení a funkce karaoke

Společnost Sony dnes představila nový reproduktor SRS-XV500, který lidem umožní bavit se déle, a ještě víc nahlas, ať už jsou kdekoli. Tento reproduktor nabízí silný zvuk, vestavěné osvětlení a baterii s dlouhou výdrží – můžete k němu dokonce připojit mikrofon na karaoke a prozpívat celou noc. S reproduktorem SRS-XV500 máte vše, co potřebujete k tomu, abyste mohli bavit své přátele a rodinu.

Silný zvuk pro jakoukoliv party

Vychutnejte si skvělou hudbu díky systému SRS-XV500 a jeho dvěma reproduktorovým jednotkám X-Balanced, které poskytují silné a rázné basy s minimálním zkreslením, a dvěma výškovým reproduktorům, které zajišťují čisté vokály a rozšířené zvukové pole.

Uspořádejte večírek kdekoli

SRS-XV500 je reproduktor, který vás díky dlouhé výdrži baterie nikdy nezklame. Při plném nabití zvládne reproduktor SRS-XV500 přehrávat až 25 hodin. Rychlé nabíjení po dobu 10 minut navíc poskytne dostatek energie až na 2,5 hodiny [1] přehrávání. S funkcí Battery Care se nemusíte obávat, že se reproduktor přebije, takže se na něj budete moci spolehnout po delší dobu.

Model SRS-XV500 má stupeň voděodolnosti IPX4 [2]. Můžete jej bez obav používat venku, zvládne i pár kapek deště.

Reproduktor SRS-XV500 byl navržen tak, aby byl dobře přenosný, a proto jeho vestavěná rukojeť umožňuje snadnou přepravu. Navíc jej lze umístit vertikálně i horizontálně, a díky tomu se přizpůsobí jakémukoli prostředí.

Zábavné funkce

Možnosti zábavy tím nekončí, protože díky funkci karaoke si můžete zazpívat své oblíbené písně. Stačí připojit karaoke mikrofon a stisknout tlačítko play. Ovládání ozvěny a kláves na zadním panelu přístroje vám umožní nastavit zvuk podle vašich představ. Díky druhému vstupu si můžete zazpívat duet s kamarádem do druhého mikrofonu nebo dokonce připojit kytaru, a ještě více to rozbalit. Oba vstupy nabízí možnost individuálního míchání zvuku.

Kromě hudebního zážitku pomáhá SRS-XV500 také dotvářet atmosféru večírku díky funkci ambientního osvětlení. Ať už chcete reproduktor používat pro každodenní zábavu, nebo pro party, můžete si osvětlení přizpůsobit pomocí mobilní aplikace Fiestable.

Aplikace Sony| Music Center a Fiestable

Nový reproduktor SRS-XV500 je kompatibilní s aplikacemi Sony | Music Center a Fiestable. Pomocí aplikace Sony | Music Center můžete vybírat seznamy skladeb, měnit vzory osvětlení a režimy zvuku přímo z tanečního parketu. Aplikace Fiestable vám umožní přístup k zábavním funkcím, které vám pomohou vytvořit dokonalou atmosféru večírku, jako je vytváření seznamu skladeb, funkce karaoke včetně funkcí Voice Changer a Echo a DJ control pro přidání zvukových efektů.

S ohledem k životnímu prostředí

Naše výrobky jsou navrhovány nejen tak, aby nabízely vynikající kvalitu zvuku, ale také aby byly šetrné k životnímu prostředí. Pro tělo modelu SRS-XV500 se částečně používá recyklovaný plast [3] vyvinutý speciálně pro společnost Sony. To ukazuje, že usilujeme o snížení dopadu svých výrobků na životní prostředí.

Platforma „For The Music“

Společnost Sony vytvořila platformu „For The Music“ pro své špičkové spotřebitelské a profesionální audio produkty a služby. Prostřednictvím platformy „For The Music“ se Sony etabluje jako přední výrobce audiotechniky spojující hudební tvůrce a spotřebitele a zároveň se snaží vytvářet autentické hudební zážitky tím, že plně podporuje vizi tvůrců.

Další informace o platformě „For The Music“ najdete na adrese: http://www.sony.co.uk/for-the-music

Cena a dostupnost

Model SRS-XV500 bude k dostání od konce ledna 2024 za doporučenou maloobchodní cenu 9 999 Kč.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  1. Je-li aktivní funkce MEGA BASS a úroveň hlasitosti je nastavena na 18, osvětlení je vypnuté. Reálný čas se může od uvedeného lišit v závislosti na hlasitosti, přehrávaných skladbách, okolní teplotě a podmínkách používání.
  2. Odolnost proti vodě je zaručena pouze v případě, že je kryt zavřený. Není garantována ve všech situacích.
  3. V závislosti na době výroby nemusí být pro výrobu dílů použit recyklovaný plast.

Všechna pracoviště skupiny Epson po celém světě přecházejí na elektřinu ze 100% obnovitelných zdrojů

Epson je tak prvním podnikem japonského výrobního průmyslu, který kompletně přechází na 100% obnovitelné zdroje

Společnost Epson s radostí oznamuje, že od prosince 2023 bude veškerá elektřina spotřebovaná na pracovištích skupiny Epson po celém světě[1] pocházet z obnovitelných zdrojů. Epson je tak první[2] firmou v domácím výrobním průmyslu, která dokončila přechod na elektřinu z obnovitelných zdrojů na všech pracovištích po celém světě, včetně Japonska. Skupina Epson spotřebuje přibližně 876 GWh[3] elektřiny za rok. Epson předpokládá, že zajištěním obnovitelných zdrojů, které pokryjí tuto poptávku, sníží svůj roční objem emisí oxidu uhličitého přibližně o 400 000 tun.

Ve svém programu Environmentální vize 2050 se společnost veřejně zavázala, že dosáhne uhlíkové negativity[4] a přestane využívat podzemní zdroje. Pro Epson je využívání zdrojů obnovitelné elektřiny klíčovým prostředkem, jak dosáhnout svého cíle v podobě dekarbonizace. V souladu s ním pak společnost již v březnu 2021 prohlásila, že se do roku 2023 chystá přejít na elektřinu ze 100% obnovitelných zdrojů a pokrýt tak kompletní spotřebu elektřiny všech pracovišť skupiny Epson1 po celém světě. V listopadu 2021 byl přechod dokončen v Japonsku. Globální přechod na elektřinu z obnovitelných zdrojů byl dokončen podle plánu v prosinci 2023.

Vedle získávání elektřiny z obnovitelných zdrojů bude společnost Epson prosazovat širší přijetí obnovitelné energie, včetně rozšíření vlastní výroby energie a podpory rozvoje nových energetických zdrojů prostřednictvím společné výroby[5]. Epson sníží množství energie související s výrobou a produkty a bude usilovat o další pokrok v oblasti cirkulace zdrojů, aby dosáhla cíle uhlíkové negativity.

Opatření přijatá kvůli přechodu na využívání elektřiny ze 100% obnovitelných zdrojů na všech pracovištích skupiny Epson:

Březen 2021: Veřejný závazek k přechodu na 100% obnovitelné zdroje elektřiny na všech pracovištích

Duben 2021: Přechod dokončen na všech pracovištích v oblasti japonské prefektury Nagano

Listopad 2021: Přechod dokončen na všech pracovištích v Japonsku

Prosinec 2023: Přechod dokončen na všech pracovištích globálně

Prezident společnosti Epson Yasunori Ogawa k tomu uvedl: „Již osm desítek let prokazuje společnost Epson aktivní přístup v oblasti ochrany životního prostředí. Nadále dodržujeme závazek zakladatele firmy zajistit čistotu nedalekého jezera Suwa a stali jsme se první společností na světě, která z výrobních procesů odstranila CFC. Nyní jsme úspěšně dokončili přechod na elektřinu ze 100% obnovitelných zdrojů na všech pracovištích skupiny Epson, a to pouhé dva roky a deset měsíců od vyhlášení tohoto závazku v roce 2021. Díky tomu můžeme nejen dosáhnout vlastních cílů, ale šířením povědomí také pomůžeme zajistit širší přijetí obnovitelné elektřiny ve společnosti. Náš další cíl – realizace sociální udržitelnosti – představuje náročnější problém, který je velmi komplikovaný, ale pustíme se do něj s odhodláním a jednotlivé problémy budeme řešit s kreativitou jako výzvu.“

Společnost Epson věří, že její filozofie účinných, kompaktních a přesných inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. I nadále se bude zapojovat do praxe, která je v souladu s tímto principem, a díky tomu se bude přibližovat ke svému cíli dosáhnout udržitelnosti a obohatit komunity a současně své zákazníky a partnery.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

Environmentální vize 2050 –  http://eco.epson.com/

  1. S výjimkou některých prodejen a pronajatých nemovitostí, kde nelze určit množství spotřebované elektřiny.
  2. Mezi japonskými společnostmi, které se připojily k iniciativě RE100. Aktuální údaj k 9. lednu 2024 podle průzkumu společnosti Epson.
  3. Výsledky za fiskální rok 2022, který skončil v březnu 2023. Zahrnuje elektřinu z kogeneračního systému (CGS) a elektřinu vyrobenou soukromě.
  4. Bez neobnovitelných zdrojů, jako je olej a kovy.
  5. Projekt na rozšíření elektřiny z obnovitelných zdrojů v prefektuře Nagano.

Cesta společnosti OPPO k maximální plynulosti

S vývojem výpočetní techniky se mění i definice výkonu. V posledních letech došlo k posunu ve vnímání toho, co skutečně definuje špičkový výkon. Zatímco dříve byla rychlost považována za hlavní a nejdůležitější parametr, nyní se do popředí zájmu postupně dostává i otázka stability a plynulosti. Pouze díky konzistentnímu a plynulému provozu ve všech typech aplikací a scénářů mohou uživatelé získat skutečný pocit plynulosti a efektivity. Dle této zásady společnost OPPO již deset let rozvíjí svůj systém ColorOS.

V uplynulých deseti letech se v OPPO snažili s každou další verzí systému ColorOS zdokonalit rovnováhu mezi rychlou odezvou, dokonalou stabilitou a maximální plynulostí. Neustálým hledáním nových způsobů, jak spojit nejlepší hardware s nejkomplexnější a nejhlubší optimalizací základního softwaru, pozvedli koncept plynulosti, a dokonce i celé vnímání výkonu smartphonů se systémem Android, a tím zajistili ničím nerušený uživatelský zážitek.

„Viditelná“ a „neviditelná“ plynulost

Jedním z prvních zásadních milníků v poskytování maximálně plynulého uživatelského prostředí bylo uvedení systému UI First na začátku roku 2020. Upřednostňováním aktivních aplikací brání UI First aplikacím na pozadí v nadměrné spotřebě systémových prostředků, což by vedlo k poklesu celkového výkonu. Výsledkem je výrazné snížení znatelného zpoždění a zvýšení tzv. „viditelné plynulosti“.

Vzhledem k tomu, že jsou výpočetní zdroje přesměrovány na podporu aktivních aplikací, byly aplikace běžící na pozadí prakticky zastaveny. To ale způsobovalo prodlevy při přepínání mezi těmito aplikacemi. Rozšíření sítí 5G mezi tím zvýšilo využívání médií (náročných na objem dat) a vstoupili do éry tzv. „bohatých médií“, což způsobilo další tlak na výkon systému. Aby OPPO vyřešila tyto „neviditelné“ problémy s plynulostí, začala optimalizovat systém ColorOS pro lepší řízení teploty, stabilní výdrž baterie a delší, nerušený zážitek uživatelů.

Tým inženýrů OPPO, který se zabývá vývojem čipů, provedl obrovské množství hloubkových analýz výpočetního výkonu jednotlivých úloh na různých výpočetních jednotkách procesoru. Poté vytvořili matematické modely pro předpovídání nároků na výkon a spotřebu energie a optimalizaci rozložení výkonu pro každou úlohu, abychom zaručili lepší výdrž baterie, bez snížení dostupného výkonu.

Současně použili vylepšenou technologii komprese paměti, která uživatelům ušetří více místa v operační paměti, a technologii čtení bodů přerušení, která zajistí dlouhodobější, nepřerušovaný zážitek. Nejnovější verze systému ColorOS 14 umožní technologii Trinity Engine v operačním systému spustit na pozadí telefonu až 28 aplikací po dobu až 72 hodin.

Díky těmto inovacím lze v ColorOS maximálně využít jakýkoli hardware smartphonu. Díky těmto možnostem hardwarového plánování se nyní systém ColorOS setrvale řadí mezi nejvýkonnější systémy v hlavních oborových srovnávacích testech.

Lidštější a konzistentnější

V OPPO pokračovali a systém ColorOS získával díky svým nejlepším výsledkům v benchmarcích stále větší uznání technických autorit, tým si postupně uvědomil, že vysoký výkon a maximální rychlost nemusí nutně znamenat pohodlnější a „plynulejší“ uživatelský zážitek ve všech scénářích.

„Jako vývojář softwaru jsem instinktivně inovoval produkty tak, aby byly, co nejrychlejší,“ řekl Hansheng Hong, ředitel plánování softwarových technologií ve společnosti OPPO.

„Například jsme schopni zdvojnásobit současnou rychlost našich animací, ale když je uživatel vidí ve skutečnosti, působí velmi rychle. Toto zjištění zcela změnilo můj pohled na věc a naučilo mě, že nemá smysl soutěžit pouze na základě dat.“

Zbrusu nové akvamorfní efekty v systému ColorOS 14 ukazují, jak byl tento poznatek využit v praxi. Navzdory očekávání byly animace těchto nových efektů ve skutečnosti optimalizovány snížením rychlosti z 380 milisekund na uživatelsky přívětivějších 750 milisekund. Zdokonalením logiky dynamických efektů v systému ColorOS 14 se každá interakce stala intuitivnější a plynulejší.

To je jen jeden z příkladů, jak OPPO zavádí do návrhu operačního systému analýzu lidského faktoru. Jedná se o obor, který se specializuje na studium interakce člověka se stroji a prostředím, s cílem lépe přizpůsobit stroje nebo systémy fyziologickým a psychologickým vlastnostem člověka. Díky analýze lidského faktoru se Hong dozvěděl, že lidské oko dokáže detekovat změny pouze v intervalech přibližně 100–150 milisekund nebo delších. Pokud ke změnám dojde za méně než 100 milisekund, většina lidí to jednoduše nepozná. To znamená, že i když je toho hardware schopen, není důvod navrhovat dobu odezvy systému na úrovni 50 milisekund.

Současně si Hong uvědomil koncept, v psychologii známý jako „negativní zkreslení“, kdy mají lidé tendenci pamatovat si pouze určité negativní momenty, i když je jejich celkový zážitek pozitivní. Pokud se například setkáte pouze s jediným zadrhnutím ze sta případů spuštění aplikace, je stále pravděpodobnější, že si tento negativní moment zapamatujete a budete celkovou zkušenost vnímat jako negativní. Z toho vyplývá, že o vnímání plynulosti uživatelského prostředí rozhoduje spíše stabilita a konzistence než občasné výkyvy v rychlosti.

Aby bylo možné zajistit tuto úroveň trvale plynulého zážitku po celou dobu životnosti našich mobilních zařízení, zavedli v OPPO analýzu lidského faktoru do mnoha aspektů systému ColorOS. Jedním z rozhodnutí, která z toho vyplynula, bylo nastavení rychlosti odezvy při spouštění aplikací na 135 milisekund. Díky milionům opakovaných testů jsme také identifikovali a vyřešili problémy s konzistencí s extrémně nízkou pravděpodobností v oblastech, jako je zpětná vazba na dotyk, souběžnost softwaru, zpoždění displeje a další. Výsledkem je konzistentní doba odezvy v rozmezí 100–150 milisekund pro všechny hlediska uživatelského rozhraní, bez znatelných výkyvů.

Využití možností obsahu generovaného umělou inteligencí

Při pohledu do budoucnosti smartphonů a operačních systémů si tým ColorOS uvědomuje, že integrace obsahu generovaného umělou inteligencí (AI-generated content – AIGC) bude pravděpodobně klást vysoké nároky na zdroje mobilního systému, a to od paměti a výpočetních kapacit až po výdrž baterie. V současné době OPPO zkoumá a experimentuje v přidružených oblastech, jako je například optimalizace využití paměti a techniky správy napájení, aby se s tak vysokými nároky vyrovnala.

Trinity Engine systému ColorOS 14 je příkladem tohoto pokrokového přístupu díky pokročilým řešením pro optimalizaci plynulosti a stability systému prostřednictvím vyladěného řízení a plánování výpočetních prostředků, paměti a úložiště na úrovni instrukcí mikroarchitektury.

Vylepšený Trinity Engine obsahuje tři základní technologie: vitalizace ROM, vitalizace RAM a vitalizace procesoru. Vitalizace ROM uvolňuje více místa v paměti komprimací dat aplikací a slučováním duplicitních souborů, čímž řeší problémy se snížením výkonu způsobené dlouhodobým zaplňováním paměti. Funkce vitalizace RAM pracuje tak, že rekonstruuje základní mechanismus operační paměti systému Android a využívá specializované techniky ke zrychlení spouštění aplikací a zlepšení plynulosti při přepínání mezi nimi. Vitalizace procesoru pak využívá sofistikovaný model výpočetního výkonu, který dokáže přesně naplánovat výkonové zdroje a zároveň určit nejlepší rovnováhu mezi výkonem a spotřebou energie.

Kromě technologie Trinity Engine je dalším příkladem přepsání systému správy paměti za účelem zlepšení plynulosti provozu řešení OPPO Instantaneous Bandwidth Technology, které bude součástí nadcházející aktualizace systému ColorOS 14. Společnost OPPO vyvinula tuto technologii více než 18 měsíců před vydáním open-source projektu Google Linux úpravou více než 50 tisíc řádků kódu v původním jádru. Díky řešení Instantaneous Bandwidth Technology se výkon přístupu do paměti dynamicky přizpůsobuje podle využití smartphonu, což umožňuje až 16krát vyšší rychlost (tj. ze 4K na 64K během přenosu dat z paměti DDRAM do procesoru). Se zvyšující se šířkou pásma pro přenos dat výrazně klesá ztráta přečtených dat, což následně pomáhá zlepšit využití paměti a snížit latenci při používání telefonu.

Díky dalšímu prohloubení součinnosti mezi hardwarem a softwarem přináší systém ColorOS 14 uživatelům mimořádně plynulý zážitek ve všech scénářích a zaručuje bezproblémovou funkčnost po dobu až 48 měsíců. Na základě poznatků více než 600 milionů aktivních uživatelů systému ColorOS OPPO nadále identifikuje globální trendy a neuspokojené potřeby zákazníků, s cílem dále optimalizovat plynulé a stabilní používání všech zařízení OPPO.

O ZNAČCE OPPO

OPPO je přední světová značka na poli chytrých telefonů a zařízení. Svůj první mobilní telefon společnost uvedla na trh již v roce 2008 a od samého začátku se snaží do technologií vkládat své srdce i duši. Zároveň neúnavně usiluje o dokonalou harmonii designu a inovací. Dnes OPPO nabízí širokou škálu chytrých zařízení v čele se sériemi smartphonů s označeními Find a Reno. Mimo ta poskytuje OPPO svým uživatelům vlastní softwarovou nadstavbu uživatelského prostředí ColorOS. OPPO působí ve více než 40 zemích světa. Po celém světě má také 6 vlastních výzkumných ústavů a 5 center výzkumu a vývoje. V Londýně sídlí OPPO International Design Center. Po celém světě má OPPO více než 40 000 zaměstnanců.

Exit mobile version