Narůstá počet kybernetických útoků a podvodů využívajících QR kódy, varují experti

V poslední době došlo k nárůstu quishingu, tedy phishingu využívajícího QR kódy, kdy je odkaz za QR kódem škodlivý. Terčem podobných triků se stala například velké americké energetická společnost.

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies varuje, že od srpna do září došlo k nárůstu podvodů využívajících QR kódy o 587 %.

„Proč roste počet podobných útoků? QR kód sám o sobě vypadá neškodně a snadno se za něj skryje škodlivý úmysl. Pokud není původní obrázek naskenován, bude vypadat jen jako obyčejný obrázek. Navíc vytvořit QR kód je velmi snadné, existuje spousta bezplatných stránek, které s tím pomohou,“ říká Petr Kadrmas, Beyond the Perimeter Security Expert, Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Za QR kódy se většinou skrývá odkaz. Hackeři, nebo kdokoli jiný, mohou tímto odkazem uživatele přesměrovat například na stránku, jejímž cílem jsou krádeže přihlašovacích údajů. Jak ukazuje náš příklad, záminkou může být, že vypršela platnost vícefaktorového ověřování společnosti Microsoft a je třeba vše znovu ověřit. Ačkoli je ve zprávě uvedeno, že pochází od oddělení zabezpečení společnosti Microsoft, adresa odesílatele je jiná.

Jakmile však uživatel naskenuje QR kód, bude přesměrován na stránku, která vypadá jako stránka společnosti Microsoft, ale ve skutečnosti je to jen stránka pro sběr přihlašovacích údajů.

Bezpečnostní řešení společnosti Check Point ochrání uživatele i před škodlivými QR kódy. Rozklíčuje adresu, na kterou má QR kód přesměrovat, a prověří danou stránku. Pokud je QR kód škodlivý, uživatel může být v klidu, protože bezpečnostní řešení nebezpečný odkaz zablokuje a uživatele na stránku nepustí.

„Hackeři budou vždy zkoušet nové taktiky a techniky a budou se snažit zneužívat i běžně používané věci, jako jsou QR kódy. Rozšířenost QR kódů je v dnešní době masivní, ale při použití vhodného bezpečnostního řešení a při nepodceňování rizika nemusí mít uživatelé obavy z každého QR kódu, který použijí,“ dodává Petr Kadrmas.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

 

Vodafone kupuje virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil

Společnost Vodafone se dohodla se společností Sazka na odkupu jejího virtuálního mobilního operátora SAZKAmobil. Pro zákazníky tohoto operátora se aktuálně nic nezmění, už dosud využíval mobilní síť právě Vodafonu a zůstane i značka SAZKAmobil.

Virtuální mobilní operátor SAZKAmobil, který na českém trhu působí téměř deset let, se stane součástí společnosti Vodafone. Ta v prosinci podepsala smlouvu o koupi s českou loterijní jedničkou, společností Sazka.

SAZKAmobil má v Česku přes 200 000 spokojených zákazníků a dlouhodobě využívá mobilní síť právě Vodafonu.

„Za deset let jsme vybudovali velmi úspěšného poskytovatele mobilních služeb, který například jako první z virtuálních operátorů v Česku nabídl přístup k síti 5G bez omezení. Sazka je ale především loterijní společnost a chceme se soustředit na růst v našem odvětví. I proto jsme se rozhodli telekomunikační aktivity prodat našemu mnohaletému obchodnímu telekomunikačnímu partnerovi, to znamená Vodafonu,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel Sazky.

Značka SAZKAmobil zůstane zachována, pro její zákazníky se tak nic nemění. I nadále budou moci využívat více než 7500 prodejních míst s terminálem Sazky pro dobíjení kreditu na předplacených kartách a nákup SIM karet. Stejně tak jim zůstane stejný zákaznický účet a budou využívat zákaznické centrum SAZKAmobilu.

„O klienty a klientky SAZKAmobilu jsme se už svým způsobem starali, protože tento virtuální mobilní operátor využíval právě naši mobilní síť. Stanou se tak součástí rodiny více než čtyř milionů zákazníků a zákaznic, kterým služby v současnosti poskytujeme,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

Prodej operátora SAZKAmobil Vodafonu musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, k dokončení transakce by mělo dojít v první polovině roku 2024. Obě strany se dohodly, že detaily dohody nebudou komentovat.

O společnosti Sazka

Sazka a.s. je největší a nejstarší loterní společnost v České republice, která skrze neustálé inovace a odpovědným způsobem poskytuje zákazníkům nejširší portfolio her a každodenní zábavy. Nejznámější hrou je Sportka, populární hra s historií delší 65 let. Společnost je od roku 2014 provozovatelem loterie Eurojackpot, jedné z největších evropských her. Součástí zábavní rodiny jsou i stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Své produkty poskytuje Sazka na online herním portálu www.sazka.cz a prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7 500 prodejními místy po celé České republice. Na terminálech Sazky lze vyřídit i řadu běžných transakcí od platby složenek přes dobití kreditu až po vyzvednutí balíku.

Sazka je lídrem v oblasti zodpovědného hraní. Vedle mezinárodních auditovaných certifikací European Lotteries a World Lottery Association rozvíjí vlastní projekt Hraj s rozumem a preventivní programy ve spolupráci s neziskovými organizacemi.

Mateřskou společností Sazky je skupina Allwyn, která provozuje loterie také v Rakousku, Řecku, na Kypru a v Itálii a od roku 2024 se stane také provozovatelem britské Národní loterie. Na konci loňského roku se domluvila také na převzetí firmy Camelot LS Group, která provozuje loterii v americkém státě Illinois. SAZKA a.s. je členem nadnárodní investiční skupiny KKCG, působící v 38 zemích. Více na www.sazka.czwww.allwynentertainment.com.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT). Se službami Vodacom Financial Services a M-Pesa, největší finanční technologickou platformou v Africe, obsluhujeme více než 73 milionů lidí v sedmi zemích a umožňuje jim tak těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. V roce 2023 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, zhruba 30 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a přes 175 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Co nás čeká v bezpečnostních technologiích v roce 2024? Axis vyznačuje 5 základních trendů

„Tempo technologického vývoje, kterého jsme svědky za posledních 12 měsíců, je mimořádné. Dokonce i pro ty z nás, kteří se v odvětví technologií pohybují celé dekády. Co bude dál?“ píše Johan Paulsson, CTO největšího západního výrobce bezpečnostních kamer Axis Communications. Společnost Axis na svém blogu již tradičně představila výčet hlavních trendů.

„Technologické inovace, jež se na nás řítí bez známek zpomalení, přinášejí jak obrovské příležitosti, tak i složitá úskalí – obojí větší, než jsme dosud zažili,“ píše Johan Paulsson. Držet krok se změnami a jejich důsledky proto vyžaduje úsilí, nasazení a vytrvalost ze strany dodavatelů, zákazníků i regulačních orgánů. Hlavní trendy v roce 2024 budou podle Johana Paulssona tyto:

1. Potenciál generativní umělé inteligence v zabezpečení

Rok 2023 se především stal rokem, kdy do povědomí veřejnosti významně zasáhly velké jazykové modely (LLM), které jsou základem generativní umělé inteligence. Každý podnik tak dnes přemýšlí nad možnostmi, jak generativní AI využít, a bezpečnostní sektor není výjimkou. V roce 2024 proto očekávejme bezpečnostní aplikace založené na využití velkých jazykových modelů a generativní umělé inteligence. Pravděpodobně se bude jednat například o AI asistenty, kteří pomůžou kamerovým operátorům s přesnější a efektivnější interpretací dění v záběru, nebo o interaktivní zákaznickou podporu, jež nabídne užitečnější a konkrétnější odpovědi na dotazy zákazníků. Nelze navíc opominout přínos, který generativní AI prokázala při vývoji softwaru. I to se projeví napříč bezpečnostním sektorem.

2. Hybridní architektura pro efektivní správu systému

Hybridní systémová architektura – tedy architektura využívající výhody cloudu, on-premise a edge-computingu – je nyní novým standardem v mnoha řešeních zabezpečení. Funkce se totiž nasazují tam, kde je to nejefektivnější, což umožňuje využít to nejlepší z každého přístupu a zvýšit celkovou flexibilitu. Koneckonců, systémová architektura by měly především odpovídat potřebám zákazníka, nikoliv preferované struktuře jeho dodavatele kamerového systému. Hybridní architektura navíc podporuje budoucí případy užití AI a automatizace při správě a provozu systému.

3. Security trvá, na řadu přichází safety

Bezpečnost, nebo zabezpečení? Tato dvě zdánlivá synonyma (v angličtině safety a security) se v minulosti často spojovala do jednoho společného tématu. Čím dál více se však rozdělují na dva samostatné případy užití. Zatímco zabezpečení (security) souvisí s prevencí úmyslných činů, jako jsou vloupání, vandalismus, agrese vůči lidem a jiné, bezpečnost (safety) se týká nebezpečí a incidentů, které můžou mít negativní dopad na lidi, majetek nebo životní prostředí, avšak nejsou úmyslné (například přírodní katastrofy).

Využití kamerového dohledu a analytiky v oblasti safety přitom rychle přibývá. Například podniky budou kamerový dohled hojně využívat ke kontrole dodržování zásad BOZP a bezpečných pracovních postupů, jako je například nošení osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP). Další oblastí jsou změny klimatu a extrémní počasí, které způsobují záplavy, požáry, sesuvy půdy, laviny a další neblahé jevy. Veřejné orgány proto budou stále častěji využívat videodohled, environmentální senzory a analytiku k včasnému varování před potenciálními katastrofami a zajištění co nejrychlejší a nejefektivnější reakce na klimatické a přírodní hrozby.

4. Regulace a compliance jako hnací síla technologií

Téma dodržování předpisů (compliance) a globální regulační prostředí budou mít na vývoj technologií, jejich aplikaci a využití stále větší vliv. Pravidla a regulace se týkají dodavatelů i koncových zákazníků, a obě strany by se proto měly snažit o spolupráci při jejich splnění.

Umělá inteligence, kybernetické zabezpečení, udržitelnost, správa a řízení společností – to vše jsou oblasti, které se čím dál víc dostávají pod regulační drobnohled. Dodavatelé tedy musí vyvíjet své vlastní technologie a provozovat své vlastní podniky tak, aby svým zákazníkům při dodržování předpisů pomohli. Geopolitika a obchodní vztahy mezi státy vedou k regulacím, které vyžadují transparentnost až na úroveň komponent – zejména proto, aby si koncoví zákazníci mohli být jistí, že i ta nejmenší součást jejich systému plně odpovídá nastaveným bezpečnostním standardům podle zákonů a nařízení na lokálním trhu.

5. „Celostní“ pohled na systém

Pod zvýšenou kontrolou se ocitne čím dál více aspektů bezpečnostního systému a dodavatelé i zákazníci budou muset sledovat, měřit a kontrolovat širokou škálu faktorů. Celkové náklady na vlastnictví (TCO) jsou bezesporu důležitým měřítkem – to všichni uznávají. Dodavatelé zabezpečení však budou muset čím dál více zohledňovat a transparentně komunikovat celkový dopad na vlastnictví bezpečnostního systému, a to včetně nefinančních aspektů, jako jsou environmentální a společenské faktory.

„Není pochyb, že rok 2024 se ponese ve znamení pokračujícího technologického pokroku, což před každého z nás postaví další výzvy a nezbytná rozhodnutí. V Axisu jsme jako vždy připravení spolupracovat s našimi partnery a zákazníky, aby nám všem přinesl příští rok jen ty nejlepší výsledky – ať už v rámci oboru, či mimo něj,“ uzavírá svůj výčet Johan Paulsson.

Článek Johanna Paulssona v plném rozsahu je k dispozici v angličtině na blogu Axis.

O společnosti Axis Communications

Společnost Axis vytváří chytřejší a bezpečnější svět s pomocí síťových řešení, která otevírají přístup k lepšímu zabezpečení a k novým způsobům podnikání. Axis jako lídr v oblasti síťového videa nabízí produkty a služby pro videodohled a analýzu videa, řízení přístupu a audiosystémy. Společnost Axis má přes 3 000 zaměstnanců ve více než 50 zemích a při poskytování klientských řešení spolupracuje s globální sítí partnerů. Společnost Axis byla založena v roce 1984 a sídlí ve švédském Lundu. Více informací o společnosti Axis najdete na naší webové stránce www.axis.com.

Kyberzločinci se stále častěji zaměřují na pohostinství a cestovní ruch, varují experti

V digitálním věku čelí cestovní ruch a pohostinství novým výzvám. Podle kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies čelila ve 3. čtvrtletí 2023 v průměru každá organizace věnující se volnočasovým aktivitám nebo pohostinství 1 000 kybernetickým útokům týdně, což představuje nárůst o 5 % oproti předchozímu roku.

„Jedná se o velmi znepokojivý trend, taktiky kyberzločinců jsou navíc velmi různorodé a stále sofistikovanější. Nedávno se terčem kybernetického útoku stala platforma Booking.com. Došlo k ukradení zákaznických dat, která byla následně prodávána na dark netu. Booking.com je celkově atraktivní cíl, který byl během posledních měsících několikrát v hledáčku kyberzločinců,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Malware šířený prostřednictvím Booking.com

Bezpečnostní experti objevili například inzerát, ve kterém kyberzločinci hledají spolupracovníky, kteří by prostřednictvím Booking.com šířili malware a s autory škodlivého kódu se podělili o zisky. Schéma je jednoduché. Podvodníci si rezervují ubytování přes Booking.com a následně rozesílají škodlivé soubory ze systému pro zasílání zpráv. Cílem je infikovat hotely malwarem.

Spolupráce s insidery

Kyberzločinci hledají na portálu Booking.com také insidery, kteří by jim pomohli s útoky zevnitř.

Phishingové nástroje

Kyberzločinci vytváří i phishingové nástroje, které se zaměřují na Booking.com. Jedna phishingová sada byla zveřejněna jako dárek pro ruskou komunitu kyberzločinců.

Falešné účty

V hledáčku jsou také vývojáři, kteří by vytvořili software pro automatické vytváření falešných účtů a přidávání falešných nemovitostí na Booking.com.

„Tyto kybernetické hrozby vážně ovlivňují cestovní ruch a pohostinství. Mají dopad na důvěru spotřebitelů, pověst značky a finanční stabilitu podniků. Je proto nutná spolupráce mezi organizacemi, odborníky na kybernetickou bezpečnost a spotřebiteli, aby bylo zajištěno, že cesta, fyzická i digitální, zůstane pro všechny bezpečná a příjemná. Cestovatelé i organizace by měli investovat do pokročilých bezpečnostních opatření, protože uživatelé při plánování cest sdílí citlivá data a pro podniky může být úspěšný útok fatální,“ dodává Miloslav Lujka.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Íránští hacktivisté útočí na kritickou infrastrukturu zemí podporujících Izrael

Kybernetické války se neustále vyvíjí. „Sledujeme nárůst kybernetických operací proti cílům v Izraeli a dalších zemích, zejména ve Spojených státech. Za útoky stojí íránské hackerské skupiny, což reflektuje narůstající napětí mezi Íránem a USA. Mezi skupiny napojené na Írán patří zejména CyberAv3ngers a Cyber Toufan, na americké subjekty útočí převážně kvůli používání izraelských technologií,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Vzhledem k napětí na Blízkém východě je pravděpodobné, že útoky skupin napojených na Írán budou pokračovat. Kybernetické války překračují tradiční geopolitické hranice a terčem se velmi rychle mohou stát i další země, podobně jako to sledujeme u rusko-ukrajinské války, kdy je častým terčem proruských hackerských skupin i Česká republika.“

CyberAv3ngers

CyberAv3ngers je hackerská skupina napojená na Íránské revoluční gardy (IRGC – Islamic Revolutionary Guard Corps), která se zaměřuje na izraelské cíle a komunikuje prostřednictvím několika kanálů na Telegramu.

Útočí mimo jiné i na kritickou infrastrukturu, v poslední době se podílí na útocích na americké cíle, kde se snaží zneužít výchozí přihlašovací údaje v zařízeních Unitronics. Skupina zanechává u obětí obrázek s následujícím textem: „Byli jste hacknuti, pryč s Izraelem. Každé zařízení vyrobené v Izraeli je cílem CyberAv3ngers.“

Haghjoyan

Skupina Haghjoyan se objevila na začátku války a nejprve se zaměřila na Izrael, následně na USA. Útočníci kradou a prodávají cenná data a také poškozují webové stránky.

CyberToufan

Skupina CyberToufan se původně zaměřovala na izraelské organizace, ale nedávno se přihlásila k útoku na americkou společnost Berkshire eSupply, údajně kvůli využívání izraelské IT infrastruktury.

YareGomnam Team

Proíránská skupina aktivní od roku 2018 se nedávno přihlásila k útokům na americkou infrastrukturu, včetně potrubních a elektrických systémů. Údajně se také nabourala do kamerových systémů více než 50 amerických letišť.

Check Point uvádí tyto informace, jak je nahlásily hackerské skupiny, bez nezávislého ověření jednotlivých tvrzení. Přesnost útoků nebyla potvrzena žádnou z postižených společností.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Nasazení real-time služby pro sjednocení a analýzu dat napříč systémy a technologiemi desetinásobně zrychlí načítání informací

Využití inovativní služby, která umí sjednotit data z různých aplikací, databází nebo internetových stránek a dalších zdrojů, dokáže i desetinásobně zrychlit načítání informací. Prokázalo to reálné nasazení produktu NEOdata české společnosti Analytics Data Factory, která je expertem na správu a využití firemních dat. Implementace NEOdata ve formě služby umožnilo velké průmyslové firmě využívat real-time analýzu.

„Pro společnosti všech velikostí napříč trhem může být problémem, že uchovávají data v různých zdrojích, aplikacích, na webových stránkách nebo v databázích a neumí nebo technologicky nedokáží zajistit jejich propojení,“ říká Jiří Mojžíš, technický ředitel společnosti Analytics Data Factory. „Nasazení naší nové služby NEOdata ukázalo, že tento problém je možné vyřešit. Služba navíc v reálném čase umí získaná data pokročile zpracovat a vyhodnocovat, a firma je tak může efektivně využít k dalšímu rozvoji svého podnikání,“ doplňuje Jiří Mojžíš.

Služba NEOdata byla nasazena ve velkém průmyslovém podniku, který využíval zastaralé IT technologie a nestandardní systémy a databáze bez jakékoliv dokumentace. Dodávání veškerých dat tak probíhalo se zpožděním a v nízké kvalitě. Implementace nového řešení proběhla bez přerušení chodu firmy, využil se při tom privátní Kubernetes cluster, který nyní slouží pro běh zákaznických aplikací a integraci se službou NEOdata. Její nasazení umožnilo moderní způsob zpracování dat a zásadní optimalizaci jejich kvality. Celé řešení má zajištěnu vysokou dostupnost a odolnost proti výpadkům. Vše je poskytováno formou služby.

NEOdata je nástroj, který dokáže v řádu milisekund propojit surová data z různých zdrojů, zachytit anomálie, ale i vzorce a trendy, a na základě automatického vyhodnocení v reálném čase poskytnout zákazníkovi potřebné výstupy. Zároveň dokáže replikovat a distribuovat data a události do různých systémů v jeden okamžik. Díky řešení NEOdata, tak firmy mohou snadno zachytit podvodné finanční transakce, předpovídat chování zákazníků nebo zrychlit a automatizovat své interní procesy. Pro využití produktu NEOdata přitom není potřeba žádný dodatečný hardware nebo licence, vše je poskytováno formou služby a tehdy, kdy to zákazník skutečně potřebuje.

Více informací o službě NEOdata je k dispozici na webových stránkách www.neodatabyadf.cz.

O společnosti Analytics Data Factory:

Analytics Data Factory je na českém trhu dodavatelem a správcem řešení postavených na analytických technologiích společnosti SAS včetně veškerého navazujícího ekosystému, jako je hardware, operační systémy, databáze, vývojový a verzovací software, messaging infrastruktura nebo big data platformy. Analytics Data Factory se primárně specializuje na oblasti, ve kterých dle referencí poskytuje služby na špičkové úrovni. Jedná se především o analýzu dat v reálném čase, a to například v oblastech aktivního řízení vztahu se zákazníky (CRM), prevence vzniku podvodů, zpracování signálů a rozpoznávání obrazu nebo pokročilé analytiky na velkých a streamovaných datech. Mezi klienty patří Komerční banka, Česká podnikatelská pojišťovna, pojišťovna Kooperativa, Home Credit, a další. Více informací o společnosti je k dispozici na www.byadf.cz.

GymBeam tento rok atakuje tržby přes 4 miliard korun!

Na pravidelném All Hands meetingu představil Dalibor Cicman, CEO GymBeam, úspěchy třetího kvartálu a nastínil předpokládané výsledky největšího fitness e-shopu v našem regionu za rok 2023. Odhadovaná roční tržba je o 16 % vyšší, než ta plánovaná, a oproti minulému roku je růst tržeb téměř 60%.

Nejsledovanějším momentem v daném období byl jednoznačně Black Friday. Ten byl pro GymBeam rekordní hned v několika ohledech. Stal se nejúspěšnějším v historii společnosti a během kampaně bylo prodáno více než 1 milion produktů, což představuje nárůst o 76 % oproti minulému roku. Celkový počet objednávek vzrostl v porovnání s minulým rokem o třetinu a dosahoval tak téměř čtvrt milionu kusů.

Dalším úspěchem byl dosažený rekord v počtu zabalených balíků za jediný den, a to skoro 20 000 kusů. V oblasti mezinárodní expanze zaznamenal největší úspěch italský, řecký a polský trh. I s ohledem na rychlý růst společnosti byl překročen milník 500 zaměstnanců, což potvrzuje nejen dynamiku GymBeam, ale i její významný přínos k regionální zaměstnanosti. Kamenná pobočka v Praze navíc obdržela ocenění Visa Top Shop za měsíc listopad a potvrzuje tak kvalitu servisu poskytovaného zákazníkům.

GymBeam hodlá tyto úspěchy posouvat ještě dál a už před koncem roku má mnoho plánů na nadcházející období. Prioritou bude i nadále výrazné rozšiřování kapacity skladu a jeho automatizace, růst marketplace a dále například zavedení ChatBota, který zlepší komunikaci se zákazníky a zvýší pohodlí nákupního procesu.

O GymBeam:

GymBeam je s obratem 105 milionů eur za rok 2022 největším fitness e-shopem v regionu CEE. Zaměřuje se na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů. Velkou část jeho tržeb tvoří vlastní výroba pod značkami GymBeam, VanaVita, BeastPink, STRIX a XBEAM.

Společnost GymBeam od vzniku expandovala do dalších krajin Evropy. Momentálně působí na 15 trzích, mezi které kromě Slovenska a Česka patří například Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Bulharsko, Ukrajina, Slovinsko, Polsko, Německo či Itálie.

Lidé ve střední a východní Evropě si umí osladit život. Na penězích záleží, ale větší roli hrají tradice a zděděné kuchařské umění

V útratách za sladkosti v přepočtu na obyvatele během vánočních svátků vedou severské země těsně následované Estonskem, Litvou a Českou republikou.

V konzumaci sladkostí, jako jsou cukr, džem či čokoláda, vedou v rámci Evropy středoevropské a východoevropské země (CEE) a Pobaltí. Vůbec první místo v žebříčku, který sestavila ve své nedávné studii Sváteční sezóna ve střední a východní Evropě (Festive Season in Central and Eastern Europe) společnost Colliers, zaujímá Bulharsko, které na třetím místě následuje Lotyšsko. Tyto země převyšují průměr EU zhruba dvojnásobně, přičemž sladké výrobky tvoří přibližně 2 % jejich spotřebitelského koše.

Sladkosti jako sváteční dárek

Z výsledků průzkumu, do kterého se zapojilo zhruba 500 respondentů z Bulharska, České republiky, Maďarska, Polska, Rumunska a Slovenska, dále vyplynulo, že v některých zemích jsou sladkosti a cukrovinky poměrně oblíbeným svátečním dárkem. V Bulharsku kupuje sladké dárky 47 % respondentů, v Rumunsku 45 % a v Polsku 32 %. Naopak v České republice a na Slovensku se sladkosti ve svátečnímu období téměř nekupují – volí je pouze 3 %, respektive 13 % respondentů.

Nejvíce za sladké utrácí severské země

Při pohledu na výdaje za cukrovinky přepočtené na jednoho obyvatele vedou v rámci Evropy severské země, těsně následované Estonskem, Litvou a Českou republikou. Dominika Jędrak, ředitelka oddělení výzkumu a poradenství pro Polsko a střední a východní Evropu ve společnost Colliers, k výsledkům průzkumu dodává: „Překvapivě se ukázala souvislost mezi průměrnými teplotami a výdaji za cukrovinky. Obecně se zdá, že chladnější podnebí pozitivně koreluje s vyšší spotřebou sladkých výrobků. Konkrétně v kategorii cukrovinek zjistili ještě silnější korelaci mezi teplotami a objemem nákupů této kategorie potravin. Vedou zde Švédsko a Dánsko, první pětku uzavírají Estonsko, Česká republika a Litva. V posledních třech jmenovaných zemích tvoří cukrovinky přibližně 0,6 % celkového spotřebního koše, což je více než dvojnásobek průměru EU. Polsko a Slovensko rovněž vykazují výrazně nadprůměrné hodnoty, zatímco Maďarsko a Lotyšsko se pohybují kolem průměru.“

Značky „nové vlny sladkostí“ a jejich původ

Nejvýraznějšími prodejními značkami cukrovinek v regionu CEE jsou přitom dle studie Colliers Candy Cat, Candy Pop a německá značka Haribo. Za zmínku stojí také rozšíření značky Bob Snail Store, která dosud působila především na ukrajinském trhu. Další značkou jsou cukrárny Roshen, které nedávno otevřely své prodejny v Rumunsku, a italská značka ODStore, jež letos vstoupila na polský trh nákupních center. V České republice patří k významným hráčům Pražská čokoláda Steiner & Kovařík. Tento rodinný podnik funguje na českém trhu již od roku 2011 a postupně expandoval do Německa a Dubaje, později i do Japonska, Ománu a Španělska. Většinu míst, kde se prodejny cukrovinek nacházejí, tvoří nákupní centra. Dalším oblíbeným místem pro tyto prodejny jsou hlavní ulice.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 66 zemích a 19 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Analýza: Objem DDoS útoků na české firmy stagnuje, jsou ale stále kvalitnější a rozmanitější. Nejvíce jich je z Ruska

Čísla počtu a celkové intenzity DDoS útoků na české firmy v listopadu stejně jako o měsíc dříve stagnovala. Špatné zprávy jsou ale schovány na pozadí. Rostoucí hrozbou je totiž stále lepší kvalita a rozmanitost jednotlivých útoků. Kybernetičtí útočníci tak dokáží napáchat stejně vysoké, nebo i horší škody než dříve obvyklými špatně cílenými plošnými útoky. Již pátý měsíc po sobě mířilo nejvíce útoků z Ruska, stejná země navíc již druhý měsíc v řadě kralovala i žebříčku intenzity útoků. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Listopadová čísla potvrdila, že již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve pro DDoS útoky obvyklé. Trendem je rozmanitost a posun ke kvalitě. Útočníci se navíc zaměřují zejména na aplikace a útočí přímo u zdroje v datových centrech, místo aby využívali velké množství přípojek k internetu. Celková čísla tak nejsou velká, ale negativní dopady na firmy a instituce jsou přitom stále vysoké,“ říká Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují útočníkům efektivně zvýšit dopad útoků a servery provozující služby jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. V kombinaci se zranitelností méně obvyklých internetových protokolů a nárůstem intenzity jednotlivých útoků to ukazuje na nutnost zabezpečení nových míst v rámci firemní IT infrastruktury.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v listopadu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo stejně jako v předchozích měsících z Evropy, odkud směřovaly i nejintenzivnější útoky. Z pohledu zemí bylo již tradičně nejvíce útoků z Ruska, stejná země kralovala již druhý měsíc po sobě i žebříčku nejintenzivnějších útoků.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Nejlepší aplikace pro byznys? Hlavní roli hrají komunikační platformy i AI, v průzkumu od Pipedrive bodovali také Češi

Umělá inteligence, komunikační platformy nebo datová analytika pro obchodníky – to jsou nejoblíbenější technologie, na které podniky nedají dopustit. Nejpopulárnější jsou Microsoft Teams, Google Meet a Zoom Meetings, mezi integračními platformami vládne Zapier. Mezi obchodníky se těší největší oblibě datově analytická platforma Dealfront, která pomocí AI pomůže s expanzí na nové trhy. Umělá inteligence v aplikaci Fireflies.ai zase pomáhá s přepisem hovorů a tvorbou poznámek ze schůzek. Na druhém místě mezi nástroji pro zákaznickou podporu se umístil český CloudTalk, a to hned za Facebook Messengerem. Vyplývá to z průzkumu estonského scaleupu Pipedrive za rok 2023, který na svém Marketplace nabízí více než 400 byznysových aplikací.

„Je stěžejní, aby firmy budovaly správný technologický stack pro svůj obchodní tým, který jim umožní zdvojnásobit tempo inovací a objevit nečekané příležitosti k růstu. Obchodníci tráví v průměru pouze třetinu svého času jednáním se zákazníky. Automatizace každodenních úkolů jim tento cenný čas pomůže rozšířit. Správná technologie pomáhá zvýšit produktivitu, omezit manuální práci a vyhnout se chybám. Zároveň pomáhá rychleji najít potenciální zákazníky nebo zlepšit týmovou spolupráci, což má zásadní vliv na úspěšnost prodejů. Místo aby obchodníci trávili čas nad repetitivními úkoly, mohou se soustředit na vytváření personalizovaných cest k zákazníkům,“ řekl Sean Evers, VP of sales a partner ve společnosti Pipedrive.

Z průzkumu vychází, že během prvních 11 měsíců letošního roku si více než 134 000 uživatelů nainstalovalo alespoň jednu aplikaci z Pipedrive Marketplace. Mezi nejoblíbenější kategorie patří boty pro zasílání zpráv a komunikační nástroje, telefonní hovory a videohovory, automatizace marketingu a generování leadů. Z průzkumu dále vyplývá, že společnosti využívající integrace uzavírají zhruba pětkrát více obchodů, přičemž v průměru 41 % všech obchodů je zprostředkováno prostřednictvím integrovaných nástrojů. Průměrná úspěšnost obchodů u firem využívajících integrace činí 47 %.

Tři nejlepší aplikace Pipedrive Marketplace, které pomáhají k automatické transformaci dat mezi hlavní platformou a dalšími aplikacemi, nebo které ulehčují komunikaci se zákazníky:

  1. Zapier
  2. Google Meet
  3. Zoom Meetings

Nejlepší aplikace pro skóring potenciálních zákazníků, automatizaci komunikace, sledování chování potenciálních zákazníků a udržování přehledu nad komunikací:

  1. Microsoft Teams
  2. Dealbot pro Slack
  3. Pipechat

Nejoblíbenější aplikace pro B2B komunikaci a k plánování předváděcích akcí:

  1. Google Meets
  2. Zoom Meetings
  3. JustCall

Nejpopulárnější integrace pro kvalifikaci potenciálních zákazníků, rozšíření údajů o potenciálních zákaznících a pomoc s průzkumem potenciálních zákazníků jsou:

  1. Dealfront
  2. Outfunnel
  3. Fireflies.ai

„Ekosystém společnosti Pipedrive je postavený tak, aby odrážel potřeby našich zákazníků a zvyšoval přínosy celého CRM. Používání integrací třetích stran umožňuje společnostem prolomit datová sila a sjednotit informace napříč různými aplikacemi. Tím se šetří čas, zvyšuje produktivita a rozšiřují celkové možnosti příjmů. Díky integraci Pipedrive s aplikacemi třetích stran můžeme nabídnout kompletní a přizpůsobitelný technologický stack, který automatizuje úlohy v celém životním cyklu příjmů a zvyšuje růst firmy,“ uvedl Evers.

Podle společnosti Postman bylo začátkem tohoto roku rozhraní API Pipedrive oceněno jako jedno z nejoblíbenějších rozhraní API pro vývojáře. Postman je předním světovým veřejným centrem pro vývojáře, které umožňuje navrhovat, vytvářet a testovat jejich rozhraní API. V létě 2023 se navíc Developers’ Corner dostal do užšího výběru tří kategorií na The DevPortal Awards, což je program ocenění představující inovativní lídry a jejich vývojářské portály v oblasti API a rozhraní. Společnost Pipedrive se dostala do užšího výběru v kategoriích Nejlepší nová inovace DX, Nejlepší onboarding a Nejlepší referenční dokumentace API.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě. V České republice má tým 55 lidí, z toho 27 vývojářů a 17 lidí v produktové organizaci.

Exit mobile version